načítám data...

Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

11. listopadu 2019, 14:49 98 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Čtenář Ondra hledá automobil, který vydrží 100 tisíc km ročně a zároveň nebude stát mnoho. Poradíme mu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj redakce, 
Pravidelně vás čtu a osměluji se požádat o pomoc s výběrem. Ročně najedu 90 tisíc km, v autě jsem furt. Aktuálně mám dvojkovýho Superba v kombajnu, 125 kW, 4x4. Moje příští auto by mělo mít taky náhon na všechny, dost prostoru a komfortu uvnitř (sedačky, ticho…) Ideálně koncern, bo jsem si zvykl na styl a uspořádání ovládacích prvků. Měla by to být ojetina za maximálně 350-400 tisíc s ideálně nesmrtelným motorem. Budu auto brát na leasing a potřebuju ho dojezdit až teprve tehdy, kdy ho doplatím. Což při výše zmíněném nájezdu znamená, že pokud bude mít auto při nákupu 100 tisíc km, mělo by bez větších problémů (dražší servisní zásahy) a koroze vydržet 5 dalších let a asi 450.000 dalších km. Jezdím ČR, SK, Polsko a Německo, hodně samozřejmě dálnice, ale občas se rád svezu po okresce. S aktuálním autem a výkonem si přijdu jako závodník a nic extra navíc nechci a nepotřebuju, dolů ale taky jít nechci, občas je třeba předjet.  

Díky předem vám i čtenářům za pomoc 

Ondra 

Ahoj Ondro, 

Musím se přiznat, že po přečtení tvého mi dotazu mi hlavou vrtá jedna věc. Jak je možný vydržet na sedačkách dvojkového Superbu 90 tisíc kilometrů ročně? Moje záda byly vždycky ve stresu, už když jsem v tom měl dojet z Prahy do Brna a zpátky. No nic, to bylo jen takové moje malé rýpnutí, protože jsem snad ještě nepotkal nikoho, komu by sedačky tohoto auta vyhovovaly. A teď už ke tvému dotazu. Postavil si nás (a především sebe) před nelehký úkol. Měli bychom ti pomoci s výběrem auta, které za relativně málo peněz musí vydržet abnormální kilometrový nájezd, které bude mít vcelku silný motor, a ještě k tomu nabídne pohon všech kol. To není zrovna jednoduchá rovnice. Přesto ji zkusíme vyřešit. 

Pokud se budu držet přesně tvých preferencí, a to včetně požadavku na auto z koncernu VW, pak se před tebou otevírají následující možnosti. Tou první je další dvojkový Superb, aneb proč měnit něco, co funguje. Superb znáš a víš, co od něj čekat. Pokud jsi s ním spokojený a vyhovuje ti, stačí jen najít novější kousek s nižším nájezdem a můžeš fungovat dál. Pokud bys však toužil po změně, další možností pak může být koncernový bratranec Superbu, VW Passat generace B7. Ten je oproti Superbu maličko dotaženější. Je pohodlnější, navíc může být vybaven adaptivním podvozkem DCC, ve vyšších výbavách má lepší sedačky, je o něco lépe odhlučněný a v interiéru nabídne víc místa (na šířku). Jinak se ti s ním bude žít prakticky stejně jako se Škodovkou. Pokud by ses toužil ještě více rozmazlovat a měl bys kliku v nabídce ojetin, pak bys teoreticky mohl dosáhnout i na Audi A4. Audi tě bude hýčkat skvělým interiérem a komfortem, ale je o něco menší. A také provozní náklady (servis, pojistka) budou o něco vyšší. V nabídce ojetin pak nalezneš i větší Audi A6 (dlouhé cesty se šestiválcovým TDI jsou mnohem příjemnější) nebo třeba novější Passat B8, ale tam počítej, že kilometrový proběh bude činit minimálně 150 tisíc kilometrů, spíš počítej 200 tisíc km, takže na konci tvého životního cyklu to bude auto s nájezdem přesahujícím 600 tisíc kilometrů, a to už není úplně málo. Je třeba počítat s tím, že údržba takového vozu už může být nákladnější. 

Ve chvíli, kdy se oprostím od potřeby vozu z koncernu VW, pak se výběr jednotlivých modelů o něco málo rozšíří. Nejdostupnějším autem se silnějším dieselem a pohonem všech kol je asi Fiat Freemont, jakožto americko-italský kříženec mezi kombíkem a MPV. Freemont boduje vnitřní prostorností, která je bez přehánění výborná. Tohle auto postačí i velké a náročné rodině. Cenově se bude pohybovat na nižší hranici tvého rozpočtu, za 350 tisíc seženeš kus, který bude mít nájezd pod 100 tisíc kilometrů a bude ve velmi hezké výbavě i s automatem. Dvoulitrový vznětový Multijet platí za mechanicky odolný motor, který netrpí závažnějšími problémy. 170 koní je na takhle velké auto akorát, nebude to žádný divoký sprinter, ale svou práci odvede a jistě nebude brzdou provozu. Nevýhodou Freemontu je pak jistá morální zastaralost, která se projevuje tím, že nenabízí některé prvky výbavy, které se hodí. Například světla jsou jen halogenová a svou účinností nijak zvlášť neohromí. Ani bytelnost interiéru není na nejvyšší úrovni, což se projevuje především citelnější rozvrzaností a rychlejší degradací exponovaných míst, na funkčnost vozu to však nemá větší vliv. O něco vyšší spotřebu spojenou s vyšší hmotností a stavbou karoserie částečně kompenzuje velká palivová nádrž na 80 litrů, která zajistí dostatečný dojezd. Fiat Freemont je hodně auta za relativně málo peněz se vším, co se k tomu pojí.

 

Dalším autem, které často vyskakuje v inzerci při zadání tvých požadavků je Opel Insignia první generace. Tenhle středně velký kombík boduje pohodlným podvozkem a vynikajícími sedačkami, které jsou na dlouhé cesty jak dělané. Výbava bývá často vysoká a potěší i náročného uživatele. Verze po faceliftu s inovovaným interiérem pak nabídne i slušné dílenské zpracování, které dříve nebylo nejsilnější stránkou Insignie. Nevýhody Opelu jsou dobře známé. Tou první je relativně špatně obestavený prostor. Na velkém půdorysu (délkou přesahuje 4.9 m) nabídne vcelku malý vnitřní prostor. Tou druhou je nadváha Insignie. S dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem dosahuje hmotnost 1900 kg, což se negativně projevuje na vnímané dynamice vozu a také na jeho spotřebě, která není z nejnižších. Insignia není pro každého, ale své kvality má a pokud se člověk smíří s vrozenými nedostatky, pak může odvézt dobrou službu. 

Posledním vozem, který mě v návaznosti na tvé preference napadá, je Ford Mondeo poslední generace. Mondeo utrpělo příchodem na trh, který se neustále posouval, takže když konečně dorazilo na trh, vypadalo oproti svým konkurentům trochu zastarale. Novináři, kteří byli doposud zvyklí, že každá generace tohoto vozu především nadšeně jezdí, pak byli zklamaní, protože aktuální Mondeo je oproti svým předchůdcům poněkud těžkopádné a neohrabané. Ford se totiž zaměřil především na komfort a kvalitu jízdy, což se u nadšených řidičů nesetkalo s pozitivní odezvou. Myslím, že tohle tě však trápit nemusí, protože Mondeo i tak jezdí velmi dobře a svým pohodlným podvozkem nadchne každého, kdo tráví za volantem spoustu času. Cestovní komfort je bez debat skvělý a velmi tomu napomáhá také vynikající odhlučnění. Tohle je ten správný polykač kilometrů. Čas pak také ukázal, že Mondeo je velmi kvalitně vyrobené a netýkají se ho žádné zásadní nedostatky v oblasti spolehlivosti. Co se výdrže a dlouhověkosti týče, má Mondeo opravdu značný potenciál. Dvoulitrový diesel se 180 koníky i ve spojení s pohonem všech umí jezdit velmi efektivně a za rozumnou spotřebu. Právě Ford Mondeo by nejspíš byl mou volbou, být na tvém místě. 

Co byste Ondrovi poradili vy? Zapomněli jsme na nějaké auto, které by vyhovovalo výše zmíněným požadavkům? Jak byste v dané situaci vybírali vy? Diskuze je vaše. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

milic
11. listopadu 2019, 16:02
-1

Ještě bych teda k tomu Mondeu doporučil Powershift, ať to má tu nadstandardní výdrž.

reagovat
Sob95
11. listopadu 2019, 16:11
0

Insignii nebrat. Přesedlat na Passat / Superb 3. Nebo risknout A6. Rozumný komfort na dálnici by byl Citroën C5 2.2 / 2.0 Hdi s hydractive podvozkem. Ale tady nelze očekávat žádnou zábavu za volantem a nemá 4x4.

reagovat
gr
greg
11. listopadu 2019, 16:40
1

A pri passate/superbe sa dá očakávať zábava za volantom? :D

abc
11. listopadu 2019, 17:35
0

Nevím, jak je na tom Passat B8, ale co se týče Superbů 3 - slyšel jsem už o hodně problémech u skoro nových aut s minimálním nájezdem (třeba 40 tis km); 2. generace je celkově robustnější a spolehlivější, navíc má (subjektivně) lepší sedačky. Tak či tak je Superb 3 mimo rozpočet.

Doporučil bych Passat B7 130 kW. Sice si moc nepolepšíš (starý infotainment, ...), ale za 350-400 tis si stejně moc vybírat nemůžeš, pokud chceš nízký nájezd.

A6 C6 je stará a bude mít najeto dost; A6 C7 by byla na 90tkm ročně fajn, ale je mimo rozpočet.

Pokud nepotřebuješ prostor vzadu, lze zvážit A4 B8.

Další varianta může být nějaké Volvo V60/V70, ale nevím, jestli jsou vhodné pro nájezd 500+ tkm.

Insignia ani nové Mondeo nemá mou důvěru.

A nejlepší nakonec: Mercedes W212!

Sob95
11. listopadu 2019, 17:56
0

greg: A co si představuješ pod zábavou za volantem v dálničním autě?

abc: Pak už jen zvážit kolik má jeho Sup najeto a dojet ho. A došetřit na A6 C7. :D

gr
greg
11. listopadu 2019, 18:12
0

Sob95: No veď v podstate žiadnu. Len mi to vyznelo ako keby sa to z uvedených týkalo len toho citroenu.

abc
11. listopadu 2019, 18:15
1

Sob95: U A6 C7 bývají drahé problémy s převodovkami, robustní ZF převodovku má až 3.0 biTDI, která je mimo rozpočet.

Zábavu za volantem bych vůbec neřešil (na tu by bylo potřeba pár set koní navíc), stačí klid a pohodlí.

Ještě mě napadl Mercedes W204.

beastar
11. listopadu 2019, 19:18
0

Ve střední třídě a vyšší střední. Na 90 tkm. Rok určitě řeší zábavnost auta a to jak to jezdí na okresce:D Zase zpátky na zem. Dvojka Sup nemá lepší sedadla jak trojka ani ve smyku ani v LaK. Jediná rozumná varianta je přesednout na 2.0tdi 110kw 4x4 v 3th Superbu. A zajímalo by mě, co se kazí na Superbu ve 40tkm? Pohádky z autorizaků mám moc rád.

Co se opravdu kazí:

Plasty, volant a hlavice ř.p. loupe se to, plasty opadavaji i u aut s 25 000:)) Setrváky, ř.j převodovky. Jinak to do 150 000 km netrpí vyloženě na nic. A jako no offense 40 000 km to si asi šel kolem Imofy a zaslechl si jak se baví mechanici z AR;) Zeptej se Kraba... Oč jde... Nechápu proč by si měl kupovat Passata. Neobhajuju Supa...ale jestli udělal 90 tkn ve dvojce... Rok. Tak z trojky bude nadšenej.

Takový ty výkřiky o robustnosti a kvalitě dvojky jsou k smíchu. Když prelezes z 2 do 3 v jednu chvily. Je vidět že pokrok je. Dvojka ti přijde jak pravěk...

Fa
Fandatik
11. listopadu 2019, 19:58
2

Když už se to tady tak hezky rozjelo, tak W124 s diesel R6 bez turba. Nájezd bych neřešil, to auto je po milionu teprve čerstvě zajetý. :-)

Nedovedu si představit jezdit 90t km za rok pravidelně a mít budget 400k. To není ani koruna na kilometr.
Asi bych takový bussines nedělal. Ale pokud je to zároveň hobby (a tazatel to chce dělat za každou cenu), tak bych to řešil více auty. Stejně pro takovéhle porci si dotyčný nemůže dovolit nemít třeba týden auto (a pojistky s full servisem nejsou levné). Asi bych nehledal čtyřkolku a VW.

Osobně bych hledal kolem kila zachovalou S80 (ještě s normálním motorem i když o těch D5kách jsem slyšel nehezké zvěsti), W211 s malým dieselem. Na pohodlí lepší než 3ka Sup oba.

A po dlouhém přemýšlení zkusím racionální typ na tento dotaz. Lexus IS (nad motorizací a hnanou nápravou už přemýšlet nebudu)

Bavoraczech
12. listopadu 2019, 08:24
1

Já bych teda do Audiny nešel určitě. Teda hlavně ne do 3.0 TDI. Minimálně 2 servisáci co už na ní něco dělali mě od ní odrazovali. Motor narvaný v autě dost blbě, při každě větší údržbě typu "rozvody" musí motor ven a je to pak drahý. Sup 2 nějaká extra kvalita taky nebude. Už jsem viděl dost hnijící kusy podobně jako Passat B6. Já bych se asi v tomhle nebál Volva, i když je postavené taky tak trochu exoticky, tak jsou to auta, která podle severských pověstí vydrží obrovské porce kilometrů, rozhodně nehnijí ani z půlky tak jako koncernistická střední třída a navíc hýčkají pohodlným podvozkem, sedadly a interiérem ve stylu zenové zahrady. Podvozek sice nevybízí k nějakému velkému dovádění, ale chová se třeba u té V70 určitě na úrovni toho zavalitého Mondea.

da
dakk
29. listopadu 2019, 19:55
0

Volvo...neeeeee..jsou to podbizivý šmejdy zmastěný s PSAa vlastni to činan..podbizivá mrdka,,poruchova,,špatná,,s fordackymi geny..humus..Volvo jedině do roku 2001 a ty už nejezdí.....

BigBen
11. listopadu 2019, 17:01
11

Pokud někdo chce vydržet 90 tisíc km ročně za volantem a není to masochista, tak by měl vybírat auto podle sedaček. To bych viděl jako zásadní kritérium.

reagovat
krab
11. listopadu 2019, 17:51
4

Martin Vaculík ze Světa Motorů by řekl, že Piáno 5 válec, 5 ti kvalt.
Takže sehnat co nejzachovalejší Mercedes Benz 300D W123. 5st. skříň kvůli převodům na dálniční rychlosti.
5x do roka vyměnit olej, před zimou ošetřit podvozek a auto vydrží na věky věků

reagovat
D
D
11. listopadu 2019, 18:14
-2

Přijde mi, že v téro cenové relaci se nedá všem podmínkám vyhovět. Pokud lze slevit z třídy vozu, zkusil bych trio O3/Golf7 variant/Leon kombi, tam lze obcas narazit i na mene jete kusy s 4x4 a nafte a taky trochu mladsi nez stredni trida. Pak uz bych vybiral jen podle sedacek a aktualni dostupnosti. Jestli to ma vydrzet dalsich 400tkm+, tak bych miril na co nejnovejai kousek a idealne v zaruce. Jiank tedy GL:-)

reagovat
Vojta
11. listopadu 2019, 18:49
3

Mondeo bych bral kdyžtak tak předchozí generace mk4 (2007-2013).Co mám v okolí pár kusů, tak globálně spolehlivost slušná, výrazně lepší než u jakéhokoliv VAGu. Motor 2.2TDCi (je to motor PSA) kupodivu i při ne zrovna šetrném zacházení a extra dlouhých intervalech pro výměnu oleje drží. Je tam pár specifických věcí, co odchází, ale jsou to celkově drobnosti.
Z vlastní zkušenosti můžu taky doporučit Alfu 159 - stačí sehnat kus v dobrém stavu v jakékoliv naftové motorizaci a to auto je prakticky nesmrtelné, bez závažnějších problémů. Nejlepší motorizace je asi 2.0JTDm - stejný motor jako ve zmíněném Journey/Freemont. Výhodu má 159 v lepším vzhledu, příjemnějším a pohodlnějším interiéru a celkově na dlouhé přesuny to auto je super. Nevýhoda je nedostatek moderní výbavy - adaptivní tempomat, hlídání pruhů - nic z toho tam není. Globálně tato auta velmi často vídám s nájezdem klidně i přes 500tkm (sám i jedno takové vlastním), takže je to jen o tom koupit kus se známou historií a nájezdem.
Další věc, která by mohla vyhovět a má patřičnou životnost je Honda Accord nebo Legend. Viděl jsem už spousty Hond v rozličných stavech dojetosti. Všechny měly jedno společné - dokud kastle držela pohromadě, tak to jelo. Možná blbě a z posledního... ale jelo. Navíc třeba Legend je opravdu pohodlné a slušně vybavené auto.

reagovat
Bavoraczech
12. listopadu 2019, 08:30
0

Já bych tu 159 možná s výhradami doporučil jedině v té 2.0 JTDm. 1.9 bude slabá a 2.4 bych se bál praskající hlavy. Přece jen nevíš kdo s tím jak jezdil a jak se k tomu choval. A těch 200 naftovejch koní už je pro kdejakýho frajírka lákavých na to tomu šlapat za studena apod. 2.4ka se podle mě musí hoodně dobře vybírat, jinak je to sázka do loterie. Přijde mi ale, že by si oproti Supu nepolepšil. Technologie starší, místa méně... pohodlí teda asi větší, to je jediné. Jisté jízdní vlastnosti nehledá. Takže já bych ji asi doporučil víc než A6 v 3.0 TDI, ale stejně bych ji moc nedoporučil :D.

Vojta
12. listopadu 2019, 09:08
1

Modernější auto nezíská, ale určitě pohodlnější ano. Beru to tak, že v tom člověk zvládne 1500km v kuse bez toho, aby mu pak cokoliv bylo, což se o Superbu prostě říct nedá. A co se toho motoru týče... hele prasklou hlavu to nemůže mít, pokud to někdo neuvařil a to se stane zejména nevýměnou vodní pumpy, která to vzdá. Reálně to je něco, co se děje u dojetých aut, já to osobně nikde nepotkal a i při nájezdech hodně přes toho půl milionu jsou ty hlavy původní. Druhá věc je ta, že běžně ke mě dorazí na diag někdo, kdo si koupil ojetinku se 150tkm a já mu tam najdu 750... A to se stane nezávisle na motorizaci i u 1.9 a 2.0. Spíš ten dvoulitr bude takovej nejvhodnější, protože je nejmodernější a už Euro 5. Každopádně ono se blbě radí. Ten nájezd, co chce jezdit, je něco na co si normální lidi kupují úplně nová prémiová auta v záruce a po třech letech to rotují.

Bavoraczech
12. listopadu 2019, 13:13
0

Kdybych to bral tvojí logikou tak můžu doporučit 166, protože je větší a ještě pohodlnější než 159, nemá DPF a i když má najeto reálných 300 tis km, tak jí v tom 2.4 JTD Unijetu ještě dalších 500-600 čeká. Ale myslím si, že to není ten směr, kterým se chce tazatel ubírat.

Bavoraczech
12. listopadu 2019, 13:20
-1

Jen tak mimochodem - 2 lidi se 159 v mém okolí měli na 2.4 JTDm 148/154 kW prasklou hlavu. Ale nikdy jsem neslyšel o prasklé hlavě na 156 nebo 166 s motorem 2.4 JTDm se 129 kW, který je až na detaily a absenci DPF a Swirl prakticky stejný. Že by se starším autům věnovala větší péče při výměně rozvodů než u těch novějších a řekněme dražších?

Vojta
12. listopadu 2019, 13:35
1

To je opět katování kostů Fiatu. Starší AR166 a 156 měly z výroby vodní pumpu s kovovým středem. Pozdní kusy 156 a tehdy nové 159 už to měly z plastu. No a životnost takovéto pumpy byla těch 200tkm limitních, což nejsou ani dvoje rozvody. V kombinaci s dosti utlumeným ukazatelem teploty (prakticky všechny auta od Alfy po VW), kdy budík hlásá skálopevných 90°C a teplota lítá kdekoliv od 60 do 120°C to pro ty motory je po čase fatální, protože přehřátí si běžný majitel všimne až tehdy, kdy z toho lítá voda ven. Že DPF tomu nepřidá je další věc, ale tahle fičůra u Euro4 motorů nefungovala nikdy a není důvod ji tam mít. Buďto koupit verzi E4HY, která ji nemá a nebo nahradit origo trubkou a origo přehrátím SW. Legalita je velmi diskutabilní, ale do chvíle, kdy to člověk nepřizná je to v poho, protože to auto emisemi proleze zcela standartně a bezúplatně. Navíc... DPF měly i některé 156. S motory 2.4 JTDm 20V znám těch 159 docela dost a prasklá hlava je prostě věc spojená s dlouhodobě zanedbaným servisem. Holt pokud si kupuju 159 za 80kkč s nájezdem 150tkm, tak musím počítat s tím, že ta hlava může být prasklá a to auto může mít jiné, zásadní problémy. Taková auta už jsou za svou plánovanou životností.

Bavoraczech
12. listopadu 2019, 13:53
0

Ty děláš v servisu Alfy že mi furt cpeš ty mínusy? Vždyť dneska když uděláš rozvody i na starý 156/166, tak máš možná 80 % šanci že schytáš vodní pumpu s plastovýma lopatkama. A ty auta stejně lítaj a hlavy jim nepraskaj. A podle tohoto scénáře už v tom stáří odcházet měly. A neodchází. JTDm 129 kW jsem NIKDY neviděl s DPF. DPFko měly poslední ročníky výroby ve variantě 136 kW. Těch se ale vyrobilo tak málo, že tam o úmrtnosti hlav nic nevím. Tzn. možná jsou, možná ne...

Vojta
12. listopadu 2019, 15:39
0

Nedělám v servisu, neměl bych na ty lidi nervy. Ale zrovna ty pumpy jsou fakt dost provařený. U aftermarketových tenhle problém není - většinově jsou už kovové, plastovou jsem snad jinou než origo neviděl. Jen říkám - nehodnoť něco na základě dojetých kusů s nejasnou historií. A 156 ve variantě 136kW pokud vím neexistovala, tu měla jen 166 a ta zas nikdy neměla DPF :)

Romus
11. listopadu 2019, 19:44
6

Za mě na sobě tazatel nechutně šetří... podle nájezdu v tom plánuje během příštích pár let strávit 4000-5000 hodin života. Trošku bych se nad tím ještě zamyslel. Zánovní superb nebo talisman bych bral jako naprosté minimum.

reagovat
Sa
Sato
11. listopadu 2019, 20:02
0

Posledné mondeo má dosť často kritizované práve sedačky, dočítal som sa o ľudoch ktorý to auto museli po roku predať, nedalo sa to vydržať, iným to zase až tak nevadilo. Osobnú skúsenosť nemám. Pred necelým rokom som potreboval nejaké novšie auto s tým, že hlavne nemám čas jazdiť do servisu a nakoniec pomer cena/výkon/"zábava" to vyhralo predošlé mondeo z posledného roku výroby - 2014, Celkom spokojnosť za málo peňazí pomerne nové auto, bohužial len s dízlom 2.0 103kw, benzíny stoja oveľa viac. Je to moje prvé (a posledné?) dízlové auto ale celkom ma prekvapilo, že spotreba žiadny zázrak, napr včera som sa vrátil z dlhšej cesty, cca 750km z toho 90% dialnica cca 150-160 tacho a spotreba 8.2 podla tankovania, na letných gumách by to bolo menej ale aj tak, pri rýchlejšich presunoch to proste žere :) ešte že to má 70 litrovú nádrž.

reagovat
Kuře
11. listopadu 2019, 20:58
1

Ve 150-16ti kilometrové rychlosti s takovým hrochmutem jako je Mk4 mi 8 litrů přijde cajk... lidi furt čekaj že koupí diesel a bude to jezdit za nula nula...

Sa
Sato
11. listopadu 2019, 21:24
1

Ja sa nestazujem, zase az tak vela nanajazdim a ten usetreny cas si cenim, len na mna kazdy divne pozera ked na to padne rec v spolocnosti a kazdemu to zere 5-6 v tdicku :-)

BigBen
11. listopadu 2019, 21:26
0

Sato: mám 2.0 TDCI 103 kW a nejlepší spotřebu mám 5,0 a nejhorší 7,8 (manželka po městě a v zimě). Při tebou popisovaných dálničních rychlostech jsem se pohyboval na cestě do Itálie za 6,6 litru. Spotřebu 8,2 jsem nikdy nedosáhl. Takže máš asi trochu vylítanej kus... Spotřebu měřím od tankování do tankování.

Sa
Sato
11. listopadu 2019, 21:47
0

Zaujimave, ja sa pri takom tempe pod 7.5 urcite ani v lete nedostanem. Kus je to urcite uz trochu vylietany, 190tis km, klasicke korporatne auto z ukonceneho lizingu, na diagnostike nic nebolo pokial viem, ale vo forde som s tym nebol, ma to vyznam riesit? Inak po okreskach som mal najmenej tusim 5.2 podla pp.

BigBen
11. listopadu 2019, 22:55
0

Naše Mondeo má 225 tis na tachometru :-) Nejmenší spotřebu má při rychlostech 100-110 km/h, to je kolem 5,5 litru.

ToMyx
12. listopadu 2019, 10:07
0

Sato: Doporučuju zkusit kompletní dekarbonizaci pomocí výrobků jedné americké firmy na 2 písmenka..ať nedělám reklamu (ale opravdu kompletní = nejen sání a motorová část, ale i palivová část). Měl jsem možnost zjistit co to udělá jak s benzínem, tak s dieselem a je to opravdu markantní rozdíl. Cena mezi 5-10tis Kč dle motoru. Jen je nutné hledat někoho, kdo to dělá opravdu komplet, ne jen některou z částí.

martinus
12. listopadu 2019, 15:34
0

S těma sedačkama v poslední generaci Mondea to asi fakt bude nějaký problém. Táta si jedno koupil, najede kolem 40 tis. km ročně a chtěl se toho velmi brzy zbavit. Nakonec našel firmu, která mu řidičovo sedačku upravila a teď je s autem velmi spokojený.

Ma
Malleo
11. listopadu 2019, 20:24
0

Peugeot 508 minulé generace

reagovat
Martinn
11. listopadu 2019, 20:24
4

Taxikářská klasika Mergl E - nejspíš W212 (v rámci rozpočtu)- Pohodlný sedačky, odlučnění, výdrž.
Pochybuju že Insignie, Mondeo vydrží 400 tis km bez větších servisních zásahů.

reagovat
sheogh
11. listopadu 2019, 21:26
0

Presne, to bych dopprucil taky - zabava zadna, ale na toto pouziti asi ideal

Jokke
11. listopadu 2019, 22:04
0

Možná by i nějaká W211 "v topu" stačila. 320 CDi 4M Combi poface https://www.autojournal.cz/test-ojetiny-mercedes-benz-e-320-cdi-4matic-w211-najede-klidne-milion-kilometru/ bych asi volil já.

RedDwarf358
11. listopadu 2019, 21:57
0

Pánové díky, dotaz je můj. Mercedes už mě taky napadl,ale fakt ještě vydrží to,ci starý piáno? A neshnije? Jinak o rozpočtu jsem byl přesvědčen, že je nastavenej dobře, to jste mě teda vyvedli z omylu. S aktuálním autem jsem spokojen plně, včetně sedaček, naopak z Insignie jsem kdysi skončil u chiropraktika. Šestiválec bych rád už jen proto,že jsem ho nikdy neměl. A stran těch kilometrů ročně - není bohužel na mě si vybírat kolik najedu,ale za každej kilometr účtuju firmě 7 KáČé, takže něco málo mi snad zbyde,i když jsem to nikdy nepočítal přesně.

reagovat
krab
11. listopadu 2019, 23:16
1

Piáno byl vtip ... I když v neděli si v něm někam vyjet by bylo nepochybně super :)

Dvojkovej Superb 4x4 TDI 125Kw DSG Laurin/Klement mají rodiče asi už třetím rokem. Kupovalo se to jako dvouletý auto s velice hezkou slevou tenkrát. Udělalo hodně služby, vozí plaťák občas s veteránem atd... Ale jeho služba je na cca 20 tis km ročně, víc ne, takže nemají na něm dodnes najeto ani 100 tis km. Jednou jsem s tím jel až do Anglie a zpět. A sedačky vážně nic moc. A ta karoserie není příliš pevná, no je to takový z technickýho hlediska spíš jen průměrný auto. Ale obrovský vzadu i v kufru. To nevím, zda využíváš nebo spíš ne.

Když bych se nějak zkusil vžít do tvoji role (jezdil dálky a to často a byl pořád v autě) přemýšlel bych, čím si ten pobyt uvnitř zpříjemním. Ŕídil jsem už ledacos, ale když je tu pochopitelně i cenový strop / limit, je potřeba najít kompromis. A mě se letos vyloženě líbilo jezdit ve Volvu V40. Měl jsem verzi Cross Country, ale obyčejná (s nižším podvozkem) bude ideální ne-li lepší. To auto je docela velký, i když se to nezdá. Důležitý je, že má pevnou karoserii, dobře se s tím zatáčí, má skvělý sedačky a tu a tam špetku kvalitnější výbavy. Mívají třeba audio od Harman Kardon a takový... Prostě to chce kouknout na nabídku a hledat. Motor asi D4 140kw, tady moc jinejch možností není.

Romus
11. listopadu 2019, 23:24
0

7,- + nějaká hodinovka za čas na cestě? nebude lepší ty auta točit častěji? Jako já kdybych uvažoval o autě na 300kkm, tak bych ho chtěl asi co nejnovější. Ne 3 roky/100kkm starou ojetinu, na který dováděl nějakej nabuzenej obchodník s teplou vodou

Ca
Camry8
11. listopadu 2019, 23:50
1

Tak 7 korun za km, to je málo. Myslím, že ti nezbyde nic. Na 90k km/rok, to je cca 6x olej, 2 sady pneu, POV + havarijka, silniční daň. Sem tam nějaká drobná oprava. A samozřejmě ztráta hodnoty vozu.

Fa
Fandatik
12. listopadu 2019, 06:58
0

Tak 7 korun může a nemusí být málo. Náhrada za auto je snad 4,1kč/km. U zaměstnance 8,2kč/km.
Pokud vezmu, že firmě naúčtuješ ročně 90kx7= 630tis tak bych to pořešil OL za nějakých 150k ročně + by se dalo dohodnout třeba 1kč/km za překročení nájezdu. Ale nikdo nezná tvoji přesnou situaci, vyjma tebe.
A na 6ti vál bych se vykašlal.

Pochtli
12. listopadu 2019, 08:49
2

RedDwarf358: Tak trochu přemýšlím nad tím, jestli tak nutně potřebuješ 4x4 - jestli si tím dost neosekáváš nabídku.. A jak tu píšou jiní, řešil bych hlavně pohodlí a až pak spolehlivost, záda máme jen jedny.

krab
12. listopadu 2019, 09:42
4

4x4 je v evropských podmínkách zbytečný, pokud se neživíš jako doručovatel tofu na horský hotel Akina mountain, kde je půl roku sníh a mráz :-D V koncernových autech 4x4 znamená mít Haldex IV. nebo V. generace a přidá ti to 2x ročně nutnost výměny oleje.

Mě přišlo to Volvo V40 jako dost optimum, akorát se příliš nevyznám v těch motorech, který si v posledních letech konstruuje Volvo samo. Takový držáky jako někdejší pětiválce to jistě nebudou... Je fakt, že další věcí je dostupný, slušný servis kam s tím jezdit. Budeš to dělat 4x do roka, tak to je hodně věc k zamyšlení. A podle toho zvolit značku.

Ještě bys taky mohl zvážit vzít lehce ojetou naftovou Giulii 180k 8st AT , ta tě vyjde na ne víc než 600 tisíc a bude mít cca 30-40 najeto. Giulia s půl milionem na tacho, stále krásná, stále funkční by pak hezky zavřela huby všem hejtrům :-D Za pokus by to stálo... Akorát těch servisů je málo, takže by ti to asi trochu zkomplikovalo pracovní režim.

Ca
Camry8
11. listopadu 2019, 23:58
3

Doporučil bych Toyotu Camry Hybrid předešlé generace (pouze dovoz z US), taxikář měl najeto 480k mil a říkal, že lepší auto neměl. A jel jsem i Priusem, ten měl podvozek již pár let ve věčných lovištích, ale budík s údajem 600k mil to velice rychle vysvětlil. Taxikář řekl, že ho už 2 roky dojíždí.????

reagovat
CZmisak
12. listopadu 2019, 08:10
0

Na takovou nálož bych hledal co nejnovější auto. Subjektivně bych rád jezdil třeba Mazdou 6, Accordem nebo nějakým Subaru, ale objektivně třeba Kia Optima může být do 3 let stáří.

reagovat
Woyta
12. listopadu 2019, 09:04
1

Já bych řekl, že s najezdem jaký požaduje mu nesplní žádné nové auto. Skončí tak +/- na 200k a auto bude vyžadovat dráhy servisní zásah. Ano mluvím třeba o filtru pevných částic. Vysokotlakém čerpadle. Atd. Éra odolných aut je pryč.

reagovat
abc
12. listopadu 2019, 10:20
0

DPF + CR čerpadlo nejsou zas tak drahé věci, aby se to nedalo jednou za 300 tkm koupit. Na Superb DPF cca 25 tis s prací (origo), CR čerpadlo taky tak nějak. A pak je zase dlouho klid.

Woyta
12. listopadu 2019, 16:56
1

Tyhle ceny se liší auto od auta a komplikací je stále víc. Pak je otázkou zda se to vzhledem k ceně vozidla vyplatí. Co má teď Hondu Accord tak tam je DPF v háji. Stojí nejakejch 45k. K tomu je Třeba nové čidlo diferenciálnich tlaku pro dpf za 12k. A ted mu měniči v servisu zcela zbytečně měnili vstriky za 18k.

abc
13. listopadu 2019, 10:53
0

Nj, tak je potřeba kupovat auta, na které stojí díly normální peníze. Btw - vstřiky se dají na stolici otestovat, než se vymění.

RedDwarf358
12. listopadu 2019, 09:52
0

Pánové ještě jednou díky za komenty. Hledám hlavně něco, co prostě vydrží aspoň 600 tisíc bez větších servisů, do Golfa s 1.6 dieslem jsem ve 200 tisících nasypal skoro 120 tisíc a furt to není ono. Přemýšlím o w211 320 cdi, to by měl bejt nesmrtelnej motor. Jinak díky za starosti o moje záda, jezdím hlavně dlouhé trasy,na jeden zátah klidně i 7 hodin. Tam už se toho moc vymyslet nedá a nevěřím, že existuje auto,kde po téhle porci řízení budu fresh. Poslouchám u toho audioknihy a když zastavím, jdu na dvě hodiny chodit.

reagovat
beastar
12. listopadu 2019, 10:17
1

Existuje za jiný peníze. 7er, Sklasse, Lexus LS, A8 možná Phaeton, Jaguar XF, Porsche Panamera, Audi A7, Bentley Continental, Aston Martin Rapide, Bmw 6 a 8;) Je toho hodně bohužel na 7kč/km.

krab
12. listopadu 2019, 10:28
0

Můžu jen zvědavý dotaz ( neodpovídej jestli je to nevhodný) , co děláš za práci, že musíš najíždět tolik kilometrů ročně? Já teda pracuju ve výrobním prostředí elektroniky a vidím u nás v korporátu, že ty pracovní kilometry lidem během času hodně ubývají. Spousta věcí jde vyřešit elektronicky, virtuálně, není potřeba fyzicky za někým jezdit. I práce z domova se začíná v mnoha firmách rozmáhat. Skoro 100 tis ročně = 8 tis km měsíčně, to je prakticky 300 km na den. To mě přijde úplně šílené...

Fa
Fandatik
12. listopadu 2019, 10:38
0

Radši bych zvolil 220CDI. A klidně v CLK (C209). A radši to kup za 200k na 200t km. A pak další

krab
12. listopadu 2019, 10:41
0

Ale ještě pozor na to, že "červený trpaslík358" jezdí do Německa, kde se pak všude nedostane, protože nebude mít na starším dieselu tu správnou Umweltplakette...

ro
rock
12. listopadu 2019, 13:49
0

to krab: "to je prakticky 300 km na den. To mě přijde úplně šílené..."
Ono je takových jobů asi víc, než by člověk čekal. Kolega tahle čísla najezdí taky, dělá stavebního dozora na do té míry specifických stavbách, že se jim vyplatí, aby jim tam někdo jezdil ze vzdálenosti 150 nebo 200 km (protože blíž nikoho lepšího nesehnali). Má těch staveb několik, na každou z nich se staví 2x týdně a ono to naskáče. A -coby perlička a zlatý hřeb dohromady- ten geroj je najezdí ve Fordu Tourneo. A perlička č. 2 - bylo to jeho volba, nedostal to přidělené.
btw Ford drží.

beastar
12. listopadu 2019, 14:00
0

rock: Tak kamarád dělá to stejné defakto. Jen dělají bazény, lázně, aquaparky. Tzn. Stejná situace. Musí tam dojet. V rámci ČR, SR a Polska:) Těch 60k rok udělá jak nic. Stachanovec číslo dvě... Současné vozidlo Škoda Rapid předtím Roomster:D Firemní v barvách... pěkně naftička. No hale nejede to, ale je s tim v pohodě... Auto funguje.

krab
12. listopadu 2019, 14:04
0

Jo, to já jen, že si můžu teda jedině gratulovat, že takové cesty podnikat nemusím. Další argument, když si někdy člověk řekne, že je jeho práce vlastně naprd...

On to tam týpek popsal, dělá auditora pro automobilku, čili objíždí dodavatele. No nakonec i podobná práce tu je v naší firmě taky. Akorát ti lidi cestují nejvíc po Číně. U stavebního dozoru u specifických staveb to taky chápu. Navíc jako stavební dozor těžko můžeš stavby objíždět v S klasse mercedesu, to by působilo trochu nepatřičně :) Takže chápu i to Tourneo...

Bavoraczech
13. listopadu 2019, 06:41
0

Ale zas nějaký to Volvo V50 by byl adekvátní stroj pro stavebního dozora. Nebudí to kdovíjaké emoce u sousedů/zákazníků jako třeba D3 a na druhou stranu pohodlí dost a výdrž údajně taky.

Ju
Junior
14. listopadu 2019, 16:51
2

S-Klasse je nejlepší auto pro stavební dozor.
Aspoň ty netáhla rovnou chápou, že kurva přijel boss a měli by se kurva rychle chytit nějaký lopaty a začít něco dělat, jsou na to z Ukrajiny už zvyklý :-)

Zd
Zdeny60
12. listopadu 2019, 09:53
8

napadá mě jen taková úvaha. vycházím z toho, co jsem 14 roků dělal. najíždí li někdo 60 a více tisíc km/rok, jde nejspíše buď o řidiče České pošty a přepravu balíků (ten ale neřeš zadání tohoto článku) a nebo o zástupce nějaké společnosti. Buď technického, nebo obchodního, tzv. cesťáka. Lze předpokládat, že firma, pro kterou daný jedinec pracuje, je zahraniční (protože najíždět 90tkm/rok pro českou bych se ani nevykašlal, za dejme tomu 40 čistého měsíčně - to by mi chyběla opravdu jakákliv motivace). A protože zahraniční slušné firmy dávají služební vozy, které mají ošetřené ve své domovině a mění je po 3, max. 4 letech, je mi záhadou, proč tolik bazírovat na splacení lízingu po nájezdu dva bambiliony kilometrů. Takže něco je špatně. Buď v zadání dotazu, který není přesný a nebo pán je masochista a pracuje jen pro radost a navíc práci si dotuje ze svého. Pro takovou porci km by mně osobně nikod nedostal v jiném autě, než Lexus či MB S , protože jde o moje zdraví. kdysi v pravěku jsem najížděl cca 60tkm/rok v Pežotu 406, Superbu I a bylo to utrpení. Dnes, v daném provozu (rozuměj daleko delší době strávené za volantem) a riziku nehody na každém kroku )daleko vyšším , než tenkrát) by bylo řešení opravdu v autě vyšší až luxusní třídy. Z dostupných auta bych zvážil ještě Toyotu Camry. Nic, jako nějaké VW, či Superby, nebo dokonce nějaké Seaty, jak tu padlo, to je holá vražda a poukázka na zničení zdraví. Modeno jakbysmet. Cokoliv, co bude tzv. "zábavného" znamená, že budeš trpět. vibrace, hluk, drncání po panelkách v Polsku atd. Za chvíli tě začne unavovat "přesné" řízení, protože není nic příjemnějšího, než trvale "korigovat" nepatrné snahy vozu někam uhnout. Naopak, ty potřebuješ lokomotivu, která se rozjede v Praze a skončí v Bělehradu (například) a cestu prožiješ bez těchto stresů. Upřímně, já jsem rád, že tohle už nemusím řešit, protože i v tom pravěku, když jsme takto blbnul (ono i 60tkm/rok je fakt porce, natož 90tkm/rok) protože střízlivým výpočtem dojdu k číslu, že v autě musím protrpět ročně 44 dnů non-stop, počítám li AVG jen 85km/h- a to jsem velký optimista, nebo´t v CZ je to nereálné) se to na zdraví 200% projeví. U mě se to projevilo bolením rukou (asi karpály) a poškozeným systémem vazů v pravé kyčli - ač jsem měl tempomat, tak ta noha je strnulá pořád. Takže moje volby byly řečeny a přeji fakt good luck. Za poškozené zdraví by mi to dnes už nestálo a život je příliš krátký na to, abych si ho ničil kvůli práci. Na to jsem přišel až po letech, ale Pámbu zaplať aspň za to, že dnes mohu už být doma, ač nemá ještě zdaleka důchodový věk a pracovat už nemusím.

reagovat
jb
jbily
12. listopadu 2019, 15:38
1

Nedá mi to a musím se zastat Alfy. Mám AR Giulii Veloce Q4 280ps, výroba 12/2017, v provozu od 03/2018, najeto nyní necelých 70tis. km, nic nevrže. Vše funguje. Jede jak z praku, nic jí nechybí, nepřebývá, nevypadá, že by měla chcípnout. Věřte, ze nejezdím nikterak defenzivně... Jsem z 99,9% ujetých kilometrů jediný řidič. Žádná zásadní závada (předpínač pásu byl vyměněn v záruce). Interiér nevykazuje známky opotřebení. Infotaiment - znám lepší, ale i výrazně horší. Žere (přiměřeně) benzín, pneu a brzdové obložení - vše dle stylu jízdy. Na dlouhé trasy to ale asi není (alespoň ne na 19" kolech a na našich kvalitních cestách, na zimních 18" je to výrazně lepší), běžně jezdím trasy +/- 400km a občas to cítím, už jsem si ale zvyknul, beru to jako daň za více než agilní pohyb v prostoru v rámci bezpečí. A co je důležité :) - pořád se mi líbí a rád s ní jezdím. Doufám, že jsem to teď nezakřiknul :))) V mnou sledované AR Giulia facebook skupině se žádná dramata kolegů i s větším nájezdem nekonají a nepublikují, ba naopak.
Nedávno jsem se svezl s VW Phaeton a já bych to tazateli doporučoval - jde z mého subjektivního pohledu o mimořádně designově odporné auto zevnitř i zvenku, ale na hltání tisíců kilometrů ideální. Sice lehce přes uvedený limit v korunách, ale v Německu se dají najít ukončené leasingy za super peníze.

jb
jbily
12. listopadu 2019, 15:40
0

Nevím proč se mi to hodilo ke špatnému treadu, je to reakce na Mr. beastera...

beastar
13. listopadu 2019, 01:24
0

Jo? Ale já tam nikde o Giulii nepíšu. Psal sem o Alfě obecně. Primárně to byla reakce na rady jako 159 nebo 166... Starý auta v různém stadiu rozpadu. Ale ne ze by Giulia byla nesmrtelné auto na 90tkm ročně:D. Když to budu brát vážně tak v rámci toho dotazu on ani na Veloce Q4 2017 nemá. Možná na základ naftu. To znamená úplně jiný auto... To pro pořádek. Jinak já proti Italský taky kvalitě nic nemám. Jezdim v pořadí už druhým Ghibli. To je to rádoby luxusní auto od Maserati.

Doporučil bych to kdyby na to měl rozpočet? Ani omylem. Na rozdíl od některých fanoušků IT aut jsem realista a nemám růžový brýle. Kdo ví jak se tam maká a přemýšlí chápe jaký ty auta jsou. To nejsou auta na práci chapes:) To že máš štěstí na kus ti moc přeju. Ať vydrží i po záruce to bude teprv challange;)

jb
jbily
13. listopadu 2019, 09:18
1

Já taky nejsem zapřísáhlý a nesoudný fanoušek IT aut ????, toto je vlastně moje první Italka. A taky souhlasím s tím, že to není auto na 90tis.km/rok a je samozřejmě mimo rozpočet tazatele. Spíše to byla reakce na zavedené klišé o bídné kvalitě AR (nepochopil jsem, že míříš na ty 159 apod.), s tím taloši podle mých zkušeností asi pohli tím správným směrem. Ve firmě mám přes 20 aut, vše Škoda Octavia 3 a Superb 3. Ty auta do nájezdu dtto moje Veloce mívají stejně nebo více problémů, náklady na servis taky. Teď jsme zkusili Camry a Corrolu, uvidíme, jak dopadnou v čase, i když těm hybridům já osobně nevěřím...
Sám jsem zvědav, kolik Veloce vydrží, na druhou stranu nepočítám s tím, že ji budu mít déle než 150tis.km, tzn. cca další 1,5 roku.. A potom napíšu do redakce, co mi doporučí místo Veloce ????

Vojta
13. listopadu 2019, 11:29
1

beastar: Radím techniku v daném cenovém rozmezí, kterou znám a která to vydrží. Problém všech novějších aut je v tom, že za ty prachy nebudou v kdovíjakém stavu a servis na ně bude značně nákladnou záležitostí. Vím jak ty nový VAGy skvěle drží ve firemních flotilách a co se na tom opravuje. Za svý prachy by to fakt nikdo řešit nechtěl, to mi věř. Samozřejmě s klidným srdcem můžu doporučit třeba Dacii, jedno jestli Ruster, Pokker nebo Srandero s atmo 1.6. Ty auta nějakých těch 300tkm+ zvládnou bez vážných mechanických závad, o tom žádná. Ale sedět v něčem takovým většinu svého času? To bych si to asi radši hodil...
Za mě prostě jiná varianta v rozpočtu, než koupit si letitej, jednoduchej a prověřenej traktor z vyšších tříd prostě není. 159, 166 mk4 Mondeo i Accord 7G, budou-li to kousky s rozumným nájezdem a servisem, což v rozpočtu nebude problém, do nějakýho půlmíče budou jezdit spolehlivě. A netvrď mi, že proti dvojkovýmu superbu to bude komfortem nebo výbavou horší.

beastar
13. listopadu 2019, 11:38
1

Vojta: Tak já vím jak je na tom VW se spolehlivostí. Taky ale nemáš pravdu, když tvrdíš jak je to nemožný udržet při životě. Jak Octavia tak Superb těch 150.000km ujedou v klidu. Zbytek je pak o přístupu mimo záruku. A fleetovy auta víme jak to funguje. Rozdíl je v tom, že AR tady u nás ve fleetech ani jako služební nebývá. Tudíž těžko soudit. To že Pepa vod vedle najel se svou 166 v péči vole půl mega ....to sorry to není měřítko. Tabulky a zkušenosti mluví jasně v neprospěch AR. Kolik si viděl kusů AR s najezdem 400+ ty možná dost se zajímaš a asi v tom děláš..... Tvuj úsudek je potom jinej.

Mimochodem Audi sem viděl se 400+ už stovky. Bylo to o údržbě a logicky servisu. Doufám že oba chápeme že takový nájezdy nevydrží bez zásahu nic. A mimochodem mas pocit, že by toho Superba ještě měl, kdyby to byla taková hrůza:)

Vojta
13. listopadu 2019, 12:04
0

Hrůza to není, ale zároveň na tu dobu není bůhvíjakej luxus. Trojkovej superb je úplně někde jinde. A ano, 150tkm vydrží cokoliv, protože takové nájezdy ty auta mívají v záruce. Jenže s tím rozpočtem si prostě auto v záruce nekoupí, pokud to nebude nějaká Fábie, Rapid... něco takového. V tom prostě dálkový trasy jezdit nechceš. Při životě samozřejmě udržíš jinak cokoliv, vždy jde jen o to, co to bude stát a čím novější auto, tím víc to stát bude protože tím víc věcí se tam podělá. Každopádně zrovna 159 je raritní potkat někde s nájezdem pod 200tkm. Většinově ta auta mají nalítáno přes tři kila, protože prostě auto za megoš si nekoupí někdo, kdo s tím bude jezdit o slunečných nedělích do kostela. Ano, většinově ke mě sice přijede někdo s autem co má na hodinách 150tkm a vypadá dosti opotřebovaně. No pak si vytáhneš historii záruky, zjistíš že tříletej záruční servis se odehrál při 240tkm. Auto je dneska osmiletý, tak holt s průměrným nájezdem 80tkm/rok se dá celkem uhodnout, o kolik ho kdo stáhnul. Jasně, celej život to asi ročně nejezdilo, ale bude blíž k těm 400tkm než k těm deklarovaným 150... Zas jako uvědom si, že to je trochu něco jiného než 156, který byly opticky dost dožitý už po těch 150tkm. V době 159 AR neměla nic jinýho a když už si to někdo koupil, docela s tím jezdil. Já ve své úvaze vidím jen jeden problém - nebude snadné sehnat auto, které není dožité a bude to chtít trochu pátrat. Na druhou stranu takovou káru seženeš kolem 200kkč a i na ten případnej servis ti zbyde nemálo peněz. Když si za svý prachy koupíš vyřazenýho trojkovýho Supa po operáku, tak seš tak trochu v háji. Navíc pak si takové ty srandy, jako DCC tlumiče, elektrické vzpěry kufru, servisy DSGčka a výměnu DPF hradíš ze svých. A to nechci psát jako hejt na Superba, Škodoffku nebo VAG obecně. Jen prostě jakékoliv nové auto, v nějaké rozumné třídě bude na servis drahé a za ty prachy neseženeš rozumnej kus s dostatečnou provozní rezervou. Že do toho zapluje v jednom měsíci třeba padesát kapříků za nějaké kokotinky tě nesmí rozházet, prostě se to děje a je jedno, jestli si koupíš VAG, MB, FCA, BMW... U té 159 za 50kkč vyměníš podvozek, spojku se setrvákem, půlku motoru a ještě ti zbyde na oběd.

krab
13. listopadu 2019, 12:11
3

Já jsem rád za ten věcnej komentář od člověka s Giulií Q4. Vidíte, že se žádná katastrofa nekoná. Ten tazatel "red dwar" tedy červenej trpaslík nám někde tady mezi těmi komentáři napsal, že "dojede toho dvojkovýho supa do smrti" a pak to bude řešit později. Takže teď už o to ani nejde. Nakonec je hezky vidět, že nejde radit ve výsledku ani obecně ani cizím lidem, který neznáme. Když mě bude někdo doporučovat Audi, VW, Škodu stejně v žádným z těch aut nejspíš osobně nebudu chtít jezdit. Protože v tom trávím čas a rád se na auto i dívám, tak chci aby se mi i líbilo. Pro mě jsou tahle auta třeba nuda. Zrovna jako libovolně téměř cokoli z Koreje, téměř cokoli z Japonska anebo z Francie. Takže bych se projel s novou trojkou od BMW a pak se šel svézt opět s Giulií a doufal, že se mi ten bavorák náhodou nezalíbí a vyberu si Giulii. Anebo Maserati jako má Beastar... Teď to schválně přeháním. A pak se zas najde další kdo bude přísahat na Škodovku nebo Kiu nebo Renault či dokonce Opel. Prostě má každej nějakou svoji oblíbenou značku.

Beastar: s těmi dvěma Ghibli : měl jsi nějaký technický potíže? Opotřebovává se to nebo začne někde povrzávat příliš brzo?
Viděl jsem jeden kousek, když jsem byl se Spiderem min. týden v Imofě. Krásný auto Ghibli S Q4 , cena úplně luxus, radši nechci vědět kolik to stálo nový a vedle stálo Quatroporte asi za 1.5 mega. Taky vypadalo parádně. A furt tam mají tmavomodrou Giulii QV za 1.24 mega... Vypadá taky dobře jen dle namátkovýho pohledu na brzdy bude potřebovat už nový, jinak asi super kauf, to je sešup o 800 tisíc během ani ne 2 let....

beastar
13. listopadu 2019, 22:42
3

Hale abychom si rozuměli. Já tady nehájím Audi ani VAG. Zase ani neoslavuju Alfu a Itálii. Na to co on to chce nevydrží nic. Alias ten rozpočet jeho je nízký. Možná to s tim 159 dobrý. Ale skutečně si pomůže z dvojky supa, kterýho zná? Rozložení VW cockpitu atd. To mu vyhovuje. A na dálku není nafta Superb špatný auto. Jistě trojka je lepší asi ve všem z pohledu pokroku. Kdybych nebyl línej psát dlouhodobě o škodofce... Máme ve firmě supa 3 4x4 to tsíčko... A to auto má ma špatnej interier co do kvality... A spoustu malých much. Zatim ale vidím, že natočí dost. Nevim bejt ten Ondra. Vemu ofci na voperák f plný. Bude to stát s najezdem kilo cca 20.000 měsíčně s full servisem.... A má klid. Měl by v tom i náhradní vůz. A prostě může to točit klidne po roce. A vůbec jako když má někdo Superb a primárně chce VW koncern. Tak jako doporučit AR ještě vyběhovy model... Tj ze Supa 2 z bláta do louže ani radost by z toho neměl. Tak to prostě nefunguje. Jak sem psal... Jediná cesta pro něj trojka sup. Klidně ol.

Vojta
14. listopadu 2019, 00:46
0

S tím nelze než souhlasit. Ve chvíli, kdy neřešíme zadání ale rozumnější varianty samozřejmě nová kára na operák dává na takovéto nájezdy největší smysl a nemá cenu uvažovat cokoliv jinýho. Ono trojkovej superb je důstojné auto, které funguje obstojně a na těch dlouhých trasách je fajn. Dvojku ale fakt rád nemám. Interiér takovej nic moc, sedačky tím spíš velký špatný a i jízdně je takovej nemastnej, neslanej... což by nevadilo, kdyby byl komfortní, ale on prostě drncá. Není to špatné auto, ale na tu dobu a třídu prostě pouze průměrné.

beastar
12. listopadu 2019, 09:59
2

Tady málokdo najede ročně více jak 20000km. Podle toho ty názory vypadají. Věci jako AR a podobné se po roce rozpadnou. Když to bude ojetina. Já najedu taky jen 60.000 veskrze sám. Nevím jestli tady kolega v tom autě vozí náklad atd. Těžko hodnotit. Nicméně úplně bez problémů takový porce nevydrží nic. 7kč/km je dřeň. Na luxus v podobě Audi a Bmw bych úplně zapoměl. Jen rozvody na A6 3.0tdi jsou pakárna za desítky tisíc. Při tomhle nájezdu nemůžeš dávat Kelly atp. O 5er se raději nezmiňuji. Co zbývá ojetej maimstream. V podobným balení jako Sup 2. Údajně nepohodlný auto.... A víte že jsou lidi co točí po EU tisíce km v autech jako VW Caddy, Fiat Ducato, nebo Dacia Dokker proti tomu je jakýkoliv Superb kočár:) Trojka není kdovíjaký cruiser, ale na dlouhé cesty v pohodě. Navíc to málo žere. Servis i ve Škodovce se furt dá. Možná se na tom něco zásadní vysere ve 200 000km. A to už se dá. Není to vyloženě pohodlný, ale dálnice klidně 180 úplně v pohodě. Z dvojky přesedat je to pokrok a znatelný. Nejen v prostoru.

Pak jsou tu další auta. Kamarád má Kiu Optima od nový. Dříč. Dříve měl bavoráky a mercedesy. V podstatě to funguje jako pracant dobře. Za 3 kila je nafta exlusiv se vším, co chceš mít v autě. Tak Talisman asi i Mondeo, nebo další. Musí se počítat s tim, že časem se to rozbije a bude to drahý.

reagovat
krab
12. listopadu 2019, 10:36
0

Máš naprostou pravdu, že si ujetí takový porce kilometrů třeba já ani nedovedu představit. Jednu dobu (asi 6let) jsem dojížděl za prací 5 dní v týdnu, 120 km každý den. Opruz největší. Furt stejná trasa, hustá doprava, nic moc... To bylo skoro 30 tis km jen na tom dojíždění ročně + něco o víkendy, takže třeba skoro 40 jsem najížděl.

Teď to spadlo zhruba na polovinu a spousta kilometrů jsou takový ty hobbistický, výletní, prostě jízda jen tak někam. Jet někam 7h v kuse, to se mi stane párkrát do roka a považuju to pomalu jako malý dobrodružství.

PS: Tu Alfu bych tak nehanil. Říct že se to po roce rozpadne, to je klasickej stereotyp. Jestli se něco po roce rozvrzá a rozpadá, tak to je třeba Tesla. Nekvalitní výrobek, absolutně neadekvátní cenovce. Ale Alfa Romeo? Jsou to dneska už dobrý auta. Někdy si zkusím půjčit na test ojetou Giulii, ale ideálně kousek, který už najel aspoň 100 tisíc a jsem na to zvědavej... Snad se neukáže, že je to pak rozvrzanej krám :)

Vojta
12. listopadu 2019, 10:46
1

Zrovna ta 159 se fakt nerozpadne. Původní majitelé na tom točili nesmysly a dodnes ta auta jezdí. Nejojetější jsem jel asi 1.3mio a stále je funkční. Jen holt nešetřit na průběžné a předepsané údržbě. Brát si na takové porce kilometrů ojetinu je samo o sobě nerozumné a čím novější ojetina, tím víc nerozumné to je. Za poslední roky se přidaly startstopy, řídké oleje, DPFka a další kokotiny, které ta auta po nějakých 250tkm odepisují, protože se to nevyplatí nadále opravovat. Ideální stav vidím u nás ve firmě - berou se operákový ovečky a superbéčka no a holt ty káry jsou za dva až tři roky na odpis. A manažeři jsou z nich smutní, protože se museli naučit při tankování zvedat haubnu a checknout hladinu oleje, případně dolít. Když to nedělali, pravidelně tam byly nedojetí a odtahy. Holt ty moderní 0W-30 vodičky to žere ne úplně málo a leasingovka má interval na olej rok nebo 20tkm což při průměrné spotřebě oleje 1L/3000km a celkové náplni asi 3.8L prostě nevychází :D

M P
12. listopadu 2019, 10:48
-1

Krabe chápu, že tu Alfu miluješ, ale Giulia po 40 tisících vypadala hrozně, novinářská, sice, ale stejně :) Takže po roce takového ježdění, nevím no...
Kolik těch Tesel jsi viděl naživo, jak jsou špatně zpracovaný?

Vojta
12. listopadu 2019, 10:59
0

Novinářský auta nemůžeš úplně brát moc v potaz, kdybys viděl jak vypadaj půlroční služebáky... Přečti si spíš teď nějak předposlední Svět Motorů, co o ní napsal Martin Vaculík.

ToMyx
12. listopadu 2019, 11:23
4

Souhlas pánové. V posledních několika letech byl můj roční nájezd cca 35-45tkm/ rok. Nebylo to vždy vše jedním autem, za to přes půlku soukromým benzínovým Avensisem. Za tu dobu jsem zjistil, že základ jsou sesle a logické uspořádání jednotlivých ovládacích prvků, aby mě něco neštvalo. Jedno z nejpohodlnějších a taky celkem trvanlivých aut mi přišla stará Camry s benzínovým 3.0 (a klidně LPG), jenže to není koncern a 4x4.
Za posledních cca 5 let mě překvapilo ještě jedno auto. Taxikářský Accord 2.2. Za posledních cca 5 let jsem jel ve 3 exemplářích a nájezd byl cca 500- 700 (vím, že nad půl mega, protože to byl důvod ptát se řidiče na zkušenosti) . Velmi mě překvapilo, že pánové dročkaři měli velmi podobné osudy zkušenosti. Prý to koupili jeté na zkoušku s nájezdem cca 200-250, ale ono to pořád drží a jezdí (2x manuál, 1x automat). Dověděl jsem se jen to, že jen pravidelná výměna oleje a filtrů a nazdar. To mě fakt překvapilo.

U výše zmíněných jsem do popředí postavil hlavně trvanlivost, takže je to asi úplně mimo. Tolik z mých skromných zkušeností.
-
Komentář upraven 12. 11. 2019, 11:32:44

krab
12. listopadu 2019, 11:31
0

Novinářský jak co... Záleží komu všemu to půjčí a jakou průběžnou údržbu to dostane. Třeba ta moje 124 Spider odkroutila novinářských 24 tis km. A viděl jsem teď rozpis jak a kdy to půjčovali + servis, protože jsem byl na roční prohlídce a bylo mi řečeno, že třeba přes zimní měsíce se s ní nejezdilo. Taky nemá okyslej podvozek od soli.. Co na tom novináři provedli: lehce odřená bočnice řidičova sedadla, poškrábaný vršek řadící páky (od prstýnků asi), 2 drobné promáčklinky na karoserii, odřenina od otevřených dveří (malinko jen) , 1 promáčklinu jsem si debil udělal už sám... Ale mám objednanou službu těch lidí co to umí vytáhnout všechno ven bez lakování, tak jsem na ně zvědavej. Mám na ně 3 drobnosti na práci... Odřeniny naštěstí žádný. Každý kolo trošku odřený od obrubníku od novinářů, kteří neumí parkovat. (ale naštěstí odřené jen málo).
Mechanicky je to bez chyb. Aktuálně mám asi 35 tis...

Někdy když vidím auta po půjčovně anebo služebáka po 2 letech, tak to bývá i horší...

Novinářská modrá Giulia QV byla po 38 tis km v pohodě. Jen sedačka řidiče zase trochu ošoupaná + karoserie tu a tam odřeninky, jedna promáčklinka a prasklý karbonový přední lip od někoho kdo neuměl parkovat. A klasicky odřená kola... Mechanicky ale byla naprosto v pořádku.

Tesla: podívej se na nějaké recenze co o tom lidi říkají po 2 letech provozu. Většinou se dozvíš, že je to totálně rozvrzané, že infotaiment reaguje se zpožděním atd. Spáry karoserie z výroby horší než u Dacie atd... Já chápu, že to působí, že jsem zaujatej proti elektromobilům (což je pravda) ale tady je to fakt objektivní říct, že Tesla má skutečně mizerný zpracování.

M P
12. listopadu 2019, 12:32
0

Jinými slovy žádnou. Ty videa jsou dost často dělaný jen proto, že to někdo kritizovat chce. Podívej se na jakoukoli jinou automobilku, a když se budeš trochu snažit, takovéhle příklady najdeš defacto kdekoli. Tesla má holt jiné výhody a mezi ně patří třeba moc dobře zpracovaný elektrický drivetrain.
Giulia, co jsme v ní jezdil, byla rozvrzaná fakt moc. Jako Tesla Model S, co jsem se v ní kdysi povozil, byla taková podivná, úroveň třeba Panamery to nedosahovalo.

Argument pomalého infotainmentu od někoho, kdo tvrdí, že i tempomat je šidítko, pak už zní vyloženě komicky :D

krab
12. listopadu 2019, 12:57
0

Ta Giulia co jsem jí měl 2x půjčenou na několik dní fakt rozvrzaná nebyla. Přišla mi právě kvalitní. Vlastně jsem ani nepochopil ty hejtry na ten infotaiment atd... všechno co jsem potřeboval jsem našel. Jen dojezd km do prázdný nádrže to nesmyslně přestane ukazovat v momentě, kdy se rozsvítí rezerva. Zrovna jedinej moment, kdy by se výpočet zbylých km docela hodil :)

Teslu jsem zmínil protože jsem teď nedávno viděl tohle video. Týpek říká, že jim fandí atd.. a stejně řekl, že je to úplnej krám. Já jsem v tom sice nejel, ale viděl jsem jich na živo už několik a že by to působilo nějak dobře, to ani omylem. A argument infotaimentu ( kterej pak třeba umí i zamrznout) je docela pádnej, protože tím to auto v podstatě ovládáš. Takže jsi bez toho velkýho displeje v tom autě nahranej. Pochopitelně... můj žánr to vůbec není a ani nikdy nebude. Recenzím elektroaut se chci zásadně do budoucna vyhýbat, protože tomu nerozumim, nebaví mě to a nechci se o tom nic učit. To ten čas radši strávil jinak a s jinými auty.

ratan groch
12. listopadu 2019, 15:00
5

Drahy Ondro,
nez si vyberies auto, treba sa tu zamysliet nad niecim inym.
90K rocne je denne po odratani povedzme 2 tyzdnov na dovolenku 260km/den ci je piatok ci je sviatok. Ak len pracovne dni, tak 375km/den.
Zaroven chces na 5 rokov auto za 400 tisic co je asi 8eur na den...
Pri priemernej rychlosti povedzme 70km/hodinu (aj ked tomu neverim) to je viac ako 5 hodin denne soferovania, realne to bude 6.

BRATU,
ludia neziju nekonecny pocet rokov. Soferovanie je zabava, ale nie v takomto mnozstve. Potom je to uz len zabijanie casu tvojho zivota. Ak si vsak na takyto obrovsky cas v tvojom sucasnom zivote mozes vyclenit len cca 400.000 ceskych penazi, tak robis niekde chybu v uvazovani.
Bud si strasny lakomec alebo zarabas neprimerane malo vzhladom na to, co za auto si mozes dovolit.
Ak si lakomec, tak sa mylis v predstave, ze raz zacnes zit, ked budes mat dost. Zivot nezacne raz v buducnosti, ale zijes ho uz teraz.
Ak nemas dost penazi na pohodlnejsie auto, tak zvaz ci by si za inu pracu nemohol dostat viac penazi. Zijeme v obdobi velkeho komfortu, penazi je dost a niet pracovnej sily.
Ondro, nesrandujem, zamysli sa nad tym, pri soferovani mas na to casu dost.

Este ad auto: Ja razim teoriu najvyssej vybavy z dvoch dovodov.
Po prve pre teba, lebo je obrovsky rozdiel ci si kupis holatko a ci plnu vybavu z hladiska komfortu. Vacsi rozdiel bude medzi Passatom v zaklade a v top vybave nez medzi rovnakymi vybavami Passatu a Accordu.
Po druhe: Ak si niekto kupi auto v plnej vybave, tak ho urcite nebude poziciavat kadejakemu debilovi, ale bude si ho vazit a bude sa o nho starat, lebo vie co za to zaplatil. Takze az na vynimky je vacsi predpoklad menej zniceneho auta.
Navyse ak vyberies "nefleetovu" znacku, tak pravdepodobnost viacerych soferov sa este zmensuje.

Pri takych obrovskych cislach najazdu sa namiesto nejakej tabulky s pre a proti radsej pomodli, aby sa ti podari kupit dobry kus v najvyssej vybave a hlavne, aby si sa nestal ucastnikom nejakej havarie.
Drzim ti palce, Ondro.




jk
jakub kuba
12. listopadu 2019, 12:17
0

jezdili jsme do zenevy na autosalon, jeden rok oktavka1, po 1000km jsem mel hodne zlomeny zada. Dalsi rok volvo v70-II s lepsima sedackama, v zeneve jsem vystoupil fresh a sel spokojene smajdat po vystavisti :)

reagovat
Bavoraczech
12. listopadu 2019, 13:46
1

Též si myslím že v dané kategorii bude V70ka to nej co si může na tyhle delší cesty koupit.

RedDwarf358
12. listopadu 2019, 13:27
0

Jen pro info, pracuji pro jednu velkou automobilku jako auditor kvality. Jezdím hlavně Polsko, Slovensko a Německo, od loňského července mám najeto 95.000 km, takže to možná nebude 80 ročně ale trochu míň. Olej měním po 15, naftovej filtr po 60, tankuju jen "prémiovou" naftu. A až budu mít čas, slibuju, že si přečtu všechny komentáře ;o)

reagovat
ro
rock
12. listopadu 2019, 13:42
4

Co takhle koupit dvě MX-5 po dvou stovkách a jednou jezdit a druhou mít v záloze :-) ?

reagovat
Slower
12. listopadu 2019, 16:19
4

A co operativni leasing? Alespon podle kalkulacek na webu jde sehnat treba Sup3 s limitem 90k rocne za 13000 bez dane mesicne. To dela cca 2kc na kilometr bez nafty. I s dani.

Nemusis se o nic starat, a jestli se to rozpadne, tak to bude starost nekoho jineho. Navic s temi 7kc na kilometr ti i neco zbyde.

reagovat
Cu
Curdin
12. listopadu 2019, 18:56
1

Takhle. Pokud ti vyhovuje pohodli v superbu2 a ty km v tom davas tak bych se zkusil podivat treba i v nizsi stredni po nejakych seslech vepr, masaz + ventilace

. Napr. Opel astra ma solidni masazni a ventilovany sesle, pridej si tam svetla matrix a mozna se vejdes s cenou i za novou nebo referencni. Delaj to i jiny.

reagovat
RedDwarf358
12. listopadu 2019, 21:57
4

Tak asi poslední komentář z mé strany. Díky ještě jednou za všechny příspěvky, všech si vážím (a ne že ne,jak tu někdo psal), pač jste tomu věnovali čas. Dost z vás mě lituje,ale mě řízení baví a ta práce taky. Jasně, mohl bych být za půl peněz v práci za bukem, ale na to je vždycky čas. Tu čtyřkolu chci proto, že se mi s tím jezdí dobře na sněhu a když přejíždím z Popradu do Polska v zimě, tak zvlášť. S komfortem Superba jsem já osobně v pohodě a respektuju to,že někdo třeba ne a taky věřím, že jsou i pohodlnější auta. Nakonec to asi udělám tak,zkusím to aktuální auto dojet na krev (v rámci bezpečnosti) a pak, až bude mít aspoň milion, ho prodám Škodovce do muzea :-)

reagovat
Holofaust
14. listopadu 2019, 13:07
0

Hahaha moc se mi líbí jak jste se úplně vyhnuli stránce spolehlivosti motorů...
To bude totiž zásadním problémem těchto aut, jsou konstruovány na 150kkm a pak vyhodit a šup pro nové :-)

reagovat
da
dakk
29. listopadu 2019, 19:43
1

..auta která vydržela takový porce byla pouze v devadesatych letech.a to jen převelice málo značek.....Pravé dalniční přelety,tahani dvouosáků,medvědí síla,absolutni robusnost,pohodlí,mala spotřeba,ergonomie,nulový dizajn,žadne cingrlátka,nesmysly pro neřidiče,pohon4×4(né haldex,,to nema se čtyřkolkiu nic společneho,,je to předohrab s přihrabem),,podelně uložený motor,jak to ma mit pořadná kára,,ne příčně,mala prevodovka spojka,nerozložena vaha,,prostě levná alternativa vzata za normu.....Byly to pouze Audiny A6 C4 2.5tdi quattro..Nikdo nikdy nic lepšiho nevyrobil a nevyrobí.Vydržela statisice..po pul milionu,vyměna hydroštelů,vačky za 4tis,,možná repas vstriků za 15tis,,a jede se dál..samozrejmě když šofer nebyl hovado a mechanik měl to správné povědomí ,,zakladni servis byl vždy nutny,Nejvychytanějši dlohověká kára na světě....Dnešni šmejdy se sypou po 250tisa dřive , je jedno co koupíš.Dneska už neumi vyrobit dobry auto.Dělají to rozpočtaři ,uchylni dizajneři, ajtaci,ti co velí povrchnimu zakazniku,,ktereho zajima akorat jestli to jde k pleti a hlavnė konektivita..stupido.....ten nej konstrukter je již po smrti,,bohužel..S nim to taky vše skončilo....Možná stale audi,,ale servis šestivalce je přišerný..rozvody 40tis,,nepočitam zbytek včetnė dpf.neni problem tyto typy zaservisovat za 200tis ..Vim je to pruser,,ale je konec .Jedině nový....Byl ještě MB124,,ale ten korodoval a byl zadohrab...superb,passat,oktavky,dnes už všechno špatně.autička pro zavazeče na sidlištích a machrovinky u šopingů,,aby se citili.....Ingoty se nedělají....sorry

reagovat
je
jenicek54
30. listopadu 2019, 08:20
0

chtěl bych vidět litrové tsi, které vydrží 600 tisíc

reagovat
Ro
Roman
30. listopadu 2019, 16:33
0

Ahoj !
Rozumy všech nejchytřejších. Rozpočítej splátky běž a kup si raději nové. Z ekonomického hlediska se to jenom vyplatí. Koncernu se vyhni pokud stojí nepojízdné na dálnici v Německu je to téměř vždy koncern. POKUD CHCEŠ MÍT KLID POHODLÍ A NEJLEPŠÍ JÍZDNÍ VLATNOSTI KUP SI SUBARU !!! Bude klid.

reagovat
Xp
Xpepe
09. prosince 2019, 11:29
0

Takovej najezd, a k tomu hodne "muziky za malo"? Citroen C5 posledni gen a samozrejme s Hydrou a s HDI motorem. Ceny servisu a nahradnich dilu vychazeji u citroenu urcite lip v porovnani s koncernem, o Jap. a Kor. vyrobcich ani nemluve. Pseudo (haldex) 4kolka na dalnicni provoz je zbytecna.
Pokud bych chcel opravdovou 4 kolku co vydrzi tak bych si koupil radsi nejake ojete Subaru v benzinu (ne Diesel) v manualu, tam teprve zacina ta zabava, ale je to o neco vyssi spotrebe, coz pokud beru, ze pan hleda LowCost ve stredni tride je asi minus.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem