logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jiří „jbily“ Bílý

BydlištěOstrava-město
Registracepřed 7.9 rok.
Poslední aktivitapřed 4.8 rok.
Komentářů u článků10
Pozitivních komentářů u článků5
Negativních komentářů u článků0

Posledních 50 komentářů

1
jbily
13. 11. 2019, 09:18
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Já taky nejsem zapřísáhlý a nesoudný fanoušek IT aut ????, toto je vlastně moje první Italka. A taky souhlasím s tím, že to není auto na 90tis.km/rok a je samozřejmě mimo rozpočet tazatele. Spíše to byla reakce na zavedené klišé o bídné kvalitě AR (nepochopil jsem, že míříš na ty 159 apod.), s tím taloši podle mých zkušeností asi pohli tím správným směrem. Ve firmě mám přes 20 aut, vše Škoda Octavia 3 a Superb 3. Ty auta do nájezdu dtto moje Veloce mívají stejně nebo více problémů, náklady na servis taky. Teď jsme zkusili Camry a Corrolu, uvidíme, jak dopadnou v čase, i když těm hybridům já osobně nevěřím...
Sám jsem zvědav, kolik Veloce vydrží, na druhou stranu nepočítám s tím, že ji budu mít déle než 150tis.km, tzn. cca další 1,5 roku.. A potom napíšu do redakce, co mi doporučí místo Veloce ????

0
jbily
12. 11. 2019, 15:40
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Nevím proč se mi to hodilo ke špatnému treadu, je to reakce na Mr. beastera...

1
jbily
12. 11. 2019, 15:38
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Nedá mi to a musím se zastat Alfy. Mám AR Giulii Veloce Q4 280ps, výroba 12/2017, v provozu od 03/2018, najeto nyní necelých 70tis. km, nic nevrže. Vše funguje. Jede jak z praku, nic jí nechybí, nepřebývá, nevypadá, že by měla chcípnout. Věřte, ze nejezdím nikterak defenzivně... Jsem z 99,9% ujetých kilometrů jediný řidič. Žádná zásadní závada (předpínač pásu byl vyměněn v záruce). Interiér nevykazuje známky opotřebení. Infotaiment - znám lepší, ale i výrazně horší. Žere (přiměřeně) benzín, pneu a brzdové obložení - vše dle stylu jízdy. Na dlouhé trasy to ale asi není (alespoň ne na 19" kolech a na našich kvalitních cestách, na zimních 18" je to výrazně lepší), běžně jezdím trasy +/- 400km a občas to cítím, už jsem si ale zvyknul, beru to jako daň za více než agilní pohyb v prostoru v rámci bezpečí. A co je důležité :) - pořád se mi líbí a rád s ní jezdím. Doufám, že jsem to teď nezakřiknul :))) V mnou sledované AR Giulia facebook skupině se žádná dramata kolegů i s větším nájezdem nekonají a nepublikují, ba naopak.
Nedávno jsem se svezl s VW Phaeton a já bych to tazateli doporučoval - jde z mého subjektivního pohledu o mimořádně designově odporné auto zevnitř i zvenku, ale na hltání tisíců kilometrů ideální. Sice lehce přes uvedený limit v korunách, ale v Německu se dají najít ukončené leasingy za super peníze.

1
jbily
20. 12. 2018, 13:25
Renault Captur 0.9 TCe: Kterak honba za emisemi podrazila nohy jednomu milému autíčku

Měl jsem tu "čest" strávit loni s tímto povozem týden v Norsku - z půjčovny. Vzhledem k maximální dovolené rychlosti (a všemi bez výjimky dodržované) 80km/h (s jednou několika kilometrovou výjimkou, kde jsme se mohli rozšoupnout až na 90km/h) a drakonickým pokutám, by se zdálo, že mi toto auto mohlo stačit. Ovšem jakýkoliv v článku zmiňovaný manévr (předjíždění, nedej bože kopec) mi způsobil zrychlený tep a stoupnutí tlaku... Tlačítko tempomatu u ruční brzdy jsem našel až druhý den :)))

0
jbily
20. 8. 2018, 18:46
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Ano, ta spotřeba prostě tak je, možná s tím někdo jezdí za míň, ale pokud je většina trasy dálnice, tempomat +/-140km/h, tak to bere cca 8-9l. Když jsem se hodně snažil, tak i za těch 7 se dá, ale ne pro dodržování dálničního tempa.
Já mám ve svým autě 280ps, benzín, Q4 a pod 9 (spíš 10) to taky moc nejde... ale pravda dodržovat rychlostní limity jde taky ztuha... no a to pružné zrychlení je úplně, ale úplně jinde... :) Jenom konstatuji...

0
jbily
20. 8. 2018, 17:37
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Levorga máme doma, jezdí s ním z 90% žena, já zřídkakdy jen na rodinné výlety. Auto asi mohu doporučit - po 1,5 letech a po najetí cca 35tis. km.
To, že to není trhač asfaltu, je samozřejmě pravda, brzdou provozu však určitě není, obzvláště na zakroucené silnici. Umí to jezdit krásně plynule, do zatáček se brzdit moc nemusí :) - podvozek je opravdu super, limitem jsou většinou pasažéři na zadních sedačkách a stav jejich trávicích ústrojí... K lepšímu (především pružnému) zrychlení holt k tomu pár desítek koní chybí a limituje několikrát výše zmiňovaná CVT. Průměrná spotřeba (smíšený provoz, dost dálnice) za celou dobu provozu - 8,5l/100km, já s tím jezdím tak za 10... Z užitkového pohledu - kufr plochý a menší než konkurenti ve stejné třídě od VW, na týdenní lyžovačku (s boxem na střeše) jsme se ale vešli, chce to trošku invenci v balení...
+ design, podvozek, 4x4, akurátní velikost
- malá nádrž vs. spotřeba při přesunech na větší vzdálenosti, infotaiment, a pak několik malých detailů :)

1
jbily
6. 4. 2018, 14:04
Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

Ona je ve skutečnosti červená, alfa rosso, z důvodu firemní car-policy aplikována fólie :)

1
jbily
6. 4. 2018, 11:48
Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

Musím pochválit tuto recenzi, moc se mi líbí.
A to taky proto, že přesně v tomto autě, v této motorizaci a výbavě (krom barvy) nyní jezdím a recenze sedí. I když patřím popisem ("manažer, ročně >60 tis. km" :)) spíše ke skupině, která má volit rozumem a pořídit si pojízdnou kancelář s důrazem na komfort, konektivitu apod., tak jsem volil tentokrát citem a touhou si i občas zašoférovat a ne jen se přesouvat z bodu A do bodu B autem "bez charakteru", v posledních 18ti letech především ze stáje VW Group.
Auto je to pro řidiče, má dost výkonu, dost výkonu na to, aby byla jedním z nejagilnějších běžných aut v provozu, trošku nesouhlasím s mírnou kritikou resp. srovnáním s TSI, možná to souvisí i s tím, že motor postupem času zraje a nevím, zda testovací kus nebyl moc "čerstvý". Zvuk to má, podle mne to je individuální věc každého, ale když na to člověk přitlačí, tak se umí ozvat... Navíc má toto auto především podvozek, který jsem ve srovnatelném segmentu nenašel. Ano, je potřeba se s autem sžít, mně to trvalo možná až několik tisíc km, abych mohl říct, že mám auto "v ruce" minimálně jako předchozí koncernová auta nebo rodinné Subaru. Prostě se řídí jinak, ale hned od prvních kilometrů je jasné, že to je jiná liga, resp. jinak nastavené a postavené auto. Bokem jezdit s tímto autem zatím nemám touhu, na to mám víkendový roadster, jehož jméno se tu již nesmí vyslovovat :)
Co je ke zlepšení - zmiňovaný infotaiment, v tomto má Giulia velké rezervy ve srovnání s konkurencí, při ostřejším brždění velmi citlivé spuštění nouzových blikaček (takže pokud vidíte blikat Giulii, tak to nemusí znamenat nebezpečí, ale jenom prudší brzdy např. před zatáčkou - což mi vadí právě spíše vůči za mnou jedoucím...), a byl jsem překvapený a už to tu přede mnou někdo zmínil - nad 160km/h je v kabině dost výrazný aerodynamický hluk, od toho může napomoct aparatura Harmann Kardon :))) V užitkových hodnotách (velikost a přístup do kufru, místo na zadních sedačkách) je Giulia svá, nenadchne, neurazí, jako rodinné auto v dnešních měřítcích asi dost podprůměrná.
Spotřeba je přiměřená, přímo závislá na způsobu jízdy (8-15l/100km, více než 15l/100km palubní PC neukazuje :))), jsem samozřejmě zvědavý na spotřebák v průběhu dalších měsíců/let.
A na závěr napíšu, že je to prostě krásné auto vně i uvnitř. Kupte si ji :) A děkuji za recenzi!

0
jbily
4. 1. 2018, 17:25
Subaru Levorg 1.6 GT Trend Lineartronic: „Béerzetko“ v kombíku aneb Octavia WRX

Levorga používáme jako rodinné auto od května 2017, nejslabší výbava Trend, dovezeno s najetými 8000km za hodně dobrou cenu z Německa, nyní 18000km.
Z 90% jej využívá manželka.
Moje dojmy - vše, co se píše o ovladatelnosti auta, výborném podvozku, ... je prostě pravda. V kloboukovém a dámském pojetí je jízda velmi klidná, auto se chová přesně, jistě, vypočitatelně, a CVT je (po zahřátí) super. Za studena to moc autu nesvědčí.
Když občas řídím já, jsem velmi často limitován nevolností dětských pasažérů na zadních sedadlech. Auto se projevuje (především v režimu S) velmi agilně a pocitově tak, jako by mělo daleko větší výkon, kdo chce harašit s převody, vyřádí se pádly pod volantem.
Několikrát nedávno vyzkoušeno 4x4 na sněhu, což je paráda.
Spotřeba - žena průměr 8,5l, já kolem 9l (-9,5l), v případě dálniční jízdy vysoko nad naše CZ limity +/-12l.
Perfektní volant a celkově posez a výhled z auta, je to prostě auto pro řidiče.
Nedodělky, vady, hrůzy:
- infotaiment - 3 displaye, většinou o ničem, především rádio nic moc ovládání, rádio bez kloudné konektivity (mirrorlink apod., Subaru Starlink v podstatě k ničemu neslouží, krom pár přibyvších šedin při pokusu z toho něco dostat), naštěstí bez navigace, která prý taky nestojí za mnoho, repro dost pod průměrem
- užitná hodnota kufru je daleko za např. srovnatelnou Octavií, vrcholem hrůzy je roletka kufru, která je konstrukčně snad z raných 90tých let. Na druhou stranu je dost místa i pod podlahou kufru.
- v interieru dost nešikovně řešený pás pro prostřední sedadlo vzadu (schovaný ve střeše), zamrzí absence tunelu na lyže v zadní sedačce.
- oproti koncernovým autům je výrazně větší hluk od podběhů, obzvláště teď na posypem ošetřených vozovkách je to dost rachot
- svícení zpátečky je velmi slabé a moc to v kombinaci s věčně špinavou zadní kamerou nefunguje
Ano, jsou to hovadiny, k "dokonalosti" chybí málo...
Překvapila mne velmi příjemná cena za servisní prohlídku v autorizovaném servisu (oleje, filtry, čištění brzd, ...), která byla daleko menší, než u mého roadsteru, jehož jméno se tu nesmí vyslovovat.
Suma sumárum - jsme spokojeni, bydlíme na kopci, kde 4x4 během zim využijeme dosyta. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost auta jsou skvělé, auto je to krásné, neokoukané a dost hodně lidí se na něj na parkovištích ptá a okukuje. :) Jsem zvědav, jak se bude projevovat v čase v rámci spotřebáku. Neradno s ním závodit, ten výkon, byť pro někoho malý, je k dispozici v podstatě okamžitě. :)

0
jbily
6. 12. 2017, 19:33
Mazda MX-5 RF 2.0: Analogové auto v digitálním světě

Souhlasím, zelená je pěkná, stále se mi líbí. I když se pořád se bojím v případě nutnosti lakování, kdo ten odstín trefí...