načítám data...

Pravidla silničního provozu v novém. Co na ně říkáte?

Od začátku roku 2024 zaznamenal silniční zákon několik změn. I když většinu z nich vnímám v zásadě pozitivně, jiné jsou přinejmenším sporné...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jistě jste zachytili (hluboce se zastyďte, jestli ne), že 1. ledna 2024 vešla v platnost novela zákona o silničním provozu. Po důkladném seznámení se všemi změnami mě šokovala zejména jedna skutečnost – po hodně dlouhé době nemám dojem, že českým hodnostářům straší ve věži. Dokonce se mi zdá, že mezi novinkami jsou i takové, které skutečně zjednodušují a usnadňují život běžnému řidiči.
Pokud má někdo důvod ke smutku, jsou to hlavně pachatelé závažných přestupků, protože na jejich peněženku dopadne ruka zákona s o poznání větší razancí. V mnoha ohledech jsem se zákonodárci zajedno – alkohol za volantem nebo předjíždění na zákazu skutečně nejsou něčím, co bych mohla s klidným srdcem obhajovat. A to i přesto, že na silnicích trávím hodně času a všemožná omezení mi nejednou dělají čáru přes rozpočet. Je tu však i pár novinek, které vyvolávají pesimismus a další otázky…

Pojďme se podívat na nejdůležitější změny a na to, co z nich pro nás vyplyne.

Zapomenuté „papíry“ už nevadí

Má osobní Achillova pata je konečně vyřešena. Zapomínám – vždycky, všechno, všude. Že jsem nikdy neměla zásadní oplétačky kvůli jízdě bez techničáku nebo řidičského průkazu, je jen dílo štěstěny. Od Nového roku je mé počínání legální a nikdo mě za něj popotahovat nebude. Místo řidičáku stačí prokázat svou totožnost občanským průkazem či pasem, platnost technické kontroly si příslušníci přes registr ověří sami. V jednadvacátém století, kdy jsou veškeré informace přístupné na jedno kliknutí je to krok vítaným směrem. 

Řidičák od 17

Sice nevím, kam ti mladí spěchají, ale nedomnívám se, že by se v osmnácti letech přes noc stal z úplného jelita dospělý jedinec. Takže proč ne. Od ledna může v režimu L17 usednout za volant již sedmnáctiletý řidič, pokud na sedadle spolujezdce poveze střízlivého mentora, který je držitelem řidičského oprávnění skupiny B po dobu alespoň 10 let, nebyl mu v posledních 5 letech udělen zákaz řízení a nemá na kontě žádný trestný bod. Požadavky kladené na mentora bohužel berou vítr z plachet všem, kteří už se nemohou dočkat, až je bude potomek vozit z hospody, na druhou stranu se dají pochopit

Další novinkou je takzvaný řidičák na zkoušku. Každý nový držitel řidičského oprávnění bude během prvních dvou let pod jakousi podmínkou, a spáchá-li přestupek hodnocený nejvyšším počtem bodů, dočasně o řidičák přijde. Aby ho získal zpět, bude muset absolvovat psychologický pohovor a školení začínajících řidičů. Co takové školení obnáší, zatím asi nikdo na vlastní kůži neověřil, takže těžko říct, bude-li k něčemu dobré. Osobně by mi dávala větší smysl povinná škola smyku na polygonu, ale obecně větší pozornost na čerstvé řidiče hodnotím kladně. 

Body podobné, pokuty vyšší

Informace o stavu svého bodového konta, pro které jsme kdysi museli navštěvovat všemi milovanou instituci České pošty, jsou už nějakou dobu k dispozici na Portálu dopravy. Teď se k nim dostanete ještě snadněji. O všech změnách, které na vašem kontě proběhnou, se můžete dozvědět pomocí notifikací, a to prostřednictvím SMS, e-mailu nebo Portálu dopravy a Portálu občana. Stačí se přihlásit identitou občana či bankovní identitou na Portál dopravy a požadovanou formu upozornění si tam nastavit. 

Podle novely teď můžete za své hříchy vyfasovat šest, čtyři nebo dva body. „Ohodnocení“ přestupků se vě většině případů nijak významně nemění, ale… 

V seznamu vidím tři body, které mě osobně poněkud zarážejí. Prvním z nich je možnost bodování za překročení rychlostního limitu už o 10 km/hod. Ať hodí kamenem, kdo by se při opravdu důkladné kontrole kompletně nevybodoval už během prvního týdne. Zároveň si neumím představit situaci, kdy by takový prohřešek představoval iminentní hrozbu pro ostatní účastníky silničního provozu. Nechci být další v řadě, kdo láteří na rychlostní limity, ale tohle je prostě hovadina. (Na tomto místě se hodí zmínit, že byla schválena i rychlost 150 pro některé úseky dálnic. Ty však zatím nejsou nikde definovány a kdo ví, zda někdy budou.)

Další sporný bod vidím v řízení po zadržení řidičského oprávnění a nezastavení u nehody. V obou případech je bodová sazba snížena z původních 7 bodů na 4… Takže neposkytnout pomoc obětem bouračky je totéž co dvojí překročení rychlosti o 10 km v hodině? To mi nějak nesedí. A sednout do auta poté, co člověk přišel o řidičák? To už vyžaduje hodně kreativní výklad zodpovědnosti. 

Na porovnání dřívějších a aktuálních sazeb se podívejte do tabulek níže. 

Šestibodové přestupky

Čtyřbodové přestupky

Dvoubodové přestupky

​* v obci, resp. mimo obec

Jestliže počty bodů zůstávají až na pár výjimek podobné, na pokutách začneme platit citelně víc, a to hlavně u vážnějších přestupků. Opět – souhlasím s tím, aby se s opilými, zfetovanými nebo na limity absolutně kašlajícími jedinci jednalo v rukavičkách. Za odmítnutí dechové zkoušky nebo testu na drogy teď můžou ve správním řízení zaplatit místo dřívějších 50 až 75 tisíc, za výrazné překročení rychlosti místo 5 tisíc 10. 

Naopak u přestupků, které většinou nepředstavují přímé ohrožení, by policie měla být mírnější. Jedná se třeba o nerozsvícená světla, špatné parkování nebo obtěžování hlukem, které se dříve „honorovaly“ pokutou do 2 tisíc. Teď to v některých případech uhrajete na domluvu. 

Kompletní přehled přestupků, pokut a bodů najdete třeba na stránkách BESIP

Co si o novele silničního zákona myslíte vy? Usnadní vám život, nebo naopak zkomplikuje? Budou teď české silnice oázou klidu a míru? Kolik bodů jste našli na svém kontě? A zapomínáte doklady? 

Diskuse je vaše. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

S.
S.h.I.t.
16. ledna 2024, 13:59
11

Pro me osobne , kdy za poslednich 10 let pri prumernem najezdu 30-35000 za rok jsem mel jednu "preventivni" kontrolu a jedno udajne nezastaveni na stopce (slovo proti slovu, dukaz nebyl), se asi nic moc nemeni. Ze mi nejake bodove ohodnoceni nedava smysl ve smyslu nebezpecnosti apod., to proste nedava.
Papiry v 17 s dohledem ,za me ok. Ale kriteria pro lektora - to je paskvil. Protoze pak muze byt lektor stara baba, co uz 20 let neridila a nevi z pravidel vubec nic, ale "ma cisty konto", ale kvalitni ridic, co nekde pred pul pretapl rychlost na buzerradaru, je z toho venku. Absolutni nesmysl.

reagovat
Irwinek
16. ledna 2024, 14:49
4

Tohle je všechno jen taková obezlička na to, jak slušnýho řidiče nas.....
najezdím okolo 40 kkm ročně, a stále si myslím, že kdyby policie dělala pořádně to co má, nemuselo by to tady takhle vypadat
a taky by se konečně mohli zaměřit na cyklisty a chodce, a to jsem ještě před pár lety najezdil okolo 8 kkm na kole - včera mne na křižovatce na červené dojel debil na kole, prosmykl se okolo auta ( místa k chodníku měl dost, i když tam cyklopruh nebyl ), ohnul mi zrcátko, flákl pěstí do kapoty, vjel na chodník a plynule po přechodu zmizel na druhé straně křižovatky - co mu kdo může? ani na kameře ho pořádně nemám, a i kdybych to náhodo někde ukázal - třeba na pojišťovně, je mi to k prdu

reagovat
S.
S.h.I.t.
16. ledna 2024, 15:18
17

Policie nic delat neumi. Umi jen tupe merit rychlost. Vic nezvladnou. Realne nebezpecne chovani neumi ani dokazovat, natoz postihovat. A hlavne, dalo by to moc prace. Buzervat s radarem za kerickem je jednodussi a jisty prachy.

Ča
Ča Snač Aj
17. ledna 2024, 18:21
0

💯

to
tomaass2
16. ledna 2024, 18:32
0

Pořád nové předpisy (a teď tím nechci říct, že jsou tyto nové špatné), a přitom policie neumí vymáhat ani ty již dávno existující ... Jezdím 13 let, jeden čas jako technik vyšší desítky tisíc km ročně. Počet kontrol policie: 0. Počet setkání s policií (= někde jsem je viděl): párkrát ročně. Mám za ty roky 2 pokuty za rychlost: 1x Rakousko, 1x Itálie, jednou za špatné parkování v Norsku.

Když vezmu, jak funguje provoz třeba v Gruzii, tak jsme na tom ještě hodně dobře, ale možnost eliminace úplných hovad ze silnic je nulová, ožralí/zfetovaní mohou odmítnout test a dostanou jen pokutu, jezdí dál. Když seš bez papírů, tak dostaneš klidně několikátý zákaz řízení, žádný problém. Přetížený kamiony nemůžeme už 20 let vážit, protože nemáme certifikovanou váhu. Odtahovat prasecky zaparkovaný auta z křižovatek, nástupních ploch hasičů, výjezdů nebo blokující MHD nemůžeme, protože to je složité ...

Mnozí prostě zjistili, že se jim nic nestane, když máš prachy nebo správný známý, tak proč by se s nějakou ohleduplností obtěžovali. Občas mi chybí Singapur, kde jsem chvilku pracoval, tam to fungovalo o dost jinak :)

reagovat
ro
rock
16. ledna 2024, 18:38
1

Jak to děláte, že jste tak neviditelní? Mne pánové s plácačkou tak co tři roky staví (před rokem a půl naposled -> jsem právě v polovině cyklu a tedy v bezpečí) na preventivní kontrolu. A to najezdím tak 20-25t za rok, takže ne úplně málo, ale taky nic monumentálního.

reagovat
briza
17. ledna 2024, 15:20
1

Ono taky záleží kde jezdíš a hlavně čím jezdíš. Já najedu ročně cca 60tis. Ve čtyřletý ovci mě, po celou dobu vlastnictví, nestavěli ani jednou. Když to do mě ale drbnul autobus, auto šlo na týden do servisu a já si půjčil kámošovu E39, kterou má jinak na chalupě jako winterkáru na blbnutí, tak mě stavěli snad obden.

martin_100
17. ledna 2024, 16:56
-1

Přesně tak. Ty šmejdi si dovolujou na starý auta protože ví že si najdou záminkz k pokutě. A pokuta je jedinej výkaz činnosti fízla. Bez pokut nemá jak doložit, že si vejplatu zaslouží. Prostě to berte tak, že je to dodatečný zdanění statších aut. S transpprterem najedu mezi 500- 2500km ročně a minimálně jednou do roka mě s nim zastaví. Žena se 6 golfem najela za 3 roky přes 40 tisíc a nikdy jí nezastavili.

ro
rock
17. ledna 2024, 18:53
0

Většinou v poměrně zachovale působící Audi A4, předtím Volvo XC70... nic exkluzivního nebo úplně nového, ale pořád nadprůměr tady místního jihomoravského vozového parku.

Pochtli
18. ledna 2024, 14:16
0

Můj rekord byla v MX-5 první hlídka v jedné vesnici a druhá mě stavěla o tři vesnice dál.

PepaSFI
16. ledna 2024, 19:03
2

ty body se nám plíživě změnily z 12 na 6. Jo, je jich formálně 12 ale protože se udělují minimálně po dvou, tak to je jen na 6 přestupků. Deset dvacet třicet, narodil se prcek.
Jízda pod dohledem jo, samozřejmě jsem i já první jízdy jezdil s dozorem jako asi většina. Holt tenkrát nebyly tři auta v rodině. Ty pravidla pro dozorného, to je samozřejmě jakási populistická póza. Prostě stejný pravidla jako pro řidiče, být způsobilý k řízení ikdyž ten volant nedržím. A možná by neškodila nějaká ta spoluzodpovědnost.
Malý překročení rychlosti, no až po tom začnou šlapat, tak je půl republiky bez papírů do týdne. Já rychlost moc nepřekračuju, rozhodně ne tak abych byl snadná kořist ale takový ty konce obcí kde už není vůbec nic, o 10kmh asi ne ale trošku jo.
A taky si myslím že nezapnutý pásy nejsou přestupek za body, to by si spíš měla řešit pojišťovna.

reagovat
martin_100
16. ledna 2024, 19:45
2

Přesně. Pásy a helma můžou bejt fízlům.úplně u prdele. Jenže prachy za pokuty to nese žejo.....

Jakub Pospíšil
17. ledna 2024, 08:39
1

Nemůžou, je-li míra zranění veličinou podle které se posuzuje vážnost nehody.

martin_100
17. ledna 2024, 16:52
-1

To ať se klidně posuzuje. Každej má jezdit tak aby neboural. Je spousta aut který pásy nemají tudíž se posádka nepoutá. Jistě se i takový auta připletou do nehody. Prostě pás i helma má bejt na rozhodnutí každýho.

PB
16. ledna 2024, 19:53
1

Fízlové chtějí čárky a prémie, dřepět v teple na prdeli a cpát si do rypáku odpad z fstfoodu. Nikde tam není níc o prospěšnosti někomu jinému než sobě samým. Co je zarážjící (a níkdo to v podstatě nerozporuje a nepozastavuje se nad tím), že si vlády nechávají dávat od policajtů notičky - nejen v dopravě - a přizpůsobují vše tomu, aby fízlovstvo mělo méně práce s dokazováním a v podstatě jakoukoli činností krom výbšru výpalného.

reagovat
Jyrki
16. ledna 2024, 19:54
1

obecně, jízda bez zapnutých světel by měla být řešena rázněji. To je dle mého vázné pochybení.
Jsem rád že povinné ručení budou platit třeba elektrokoloběžky. Nelíbí se mi některé věci kde se časem polevuje. Kola na chodníku kde jsou nebezpečená chodcům, vystavíme cyklostezky, ale pokud není silnice označena cedulí zákaz vjezdu cyklistů, tak je to doprovolné zda po ní cyklista pojede.
Tolerance k odbočování cyklistů doprava na značce dej přednost v jízdě. Ne, ten cyklista není placka vystřižená z lepenky co nic na šířku nezabírá. Zrovna dneska mě jeden pěkně namíchl. Zastavil autobus, dával mi přednost, bylo již šero a za tím busem naprosto neočekávaně se vynořil cyklista co si řekl, že doprava přece může najet bez problémů. O pár metrů dál silnice zúžená kvůli ostrůvku uprostřed. A policajti tohle nechávají být.
Dle mého není třeba měnit stále pravidla a přitvrzovat, stačí začít vyžadovat co už platí.

reagovat
S.
S.h.I.t.
16. ledna 2024, 21:06
4

Jizda bez svetel za nesnizene viditelnosti je prkotina. nic vic. Kdo nevidi neosvetleny auto, tak nema bejt za volantem.

to
tomaass2
17. ledna 2024, 07:15
3

Jsem si dost jist, že Jyrki nemyslel případ za nesnížené viditelnosti. V pondělí jsem jel na otočku do Německa, místy pěkná vánice. Tak čtvrtina aut vzadu nesvítila, včetně některých kamionů (haha profesionálové).

Default mode denního svícení měl dávno být LED pásky vpředu i vzadu, když to značná část populace zjevně není schopna používat.

S.
S.h.I.t.
17. ledna 2024, 09:44
1

Za snizene viditelnosti jasne, tam to dava smysl a tech, co ani za mlhy nebo snezeni/deste nerosviti obrysova (a tim i zadni) svetla jsou hrozny kvanta.

sc
scadar
17. ledna 2024, 10:22
3

@tomaass2 Například moje auto má přes OBDII zásuvku možnost nakódovat tzv. "Scandinavian DRL", což v podstatě znamená, že vždycky svítí DRL vepředu i vzadu. Takže auta to uměj protože některý země to vyžadujou... Nebyl bych proti, kdyby se tohle rozšířilo všude. Vždycky je lepší bejt vidět víc než bejt vidět míň...

Romus
16. ledna 2024, 20:47
-1

Najedu prd (+-15kkm) ročně, poslední kontrolu si ani nepamatuju, foukal jsem 2x v životě ( řídím 17 let ). Mám na kontě pár 500,- pokut z radarů v obcích. O změny předpisů/pokut se fakt nezajímám.

reagovat
ransom
16. ledna 2024, 21:47
5

Jezdí se pořád vpravo?

reagovat
Irwinek
17. ledna 2024, 07:31
1

Jen každé druhé úterý, když není 17 - ého nebo 22- ého. Je to těmi malinkými písmenky úplně vlevo dole.

Or
Oris
17. ledna 2024, 08:28
4

Je to pořád stejný, policie plní plán pokut na pro ně výhodných místech, ale nepouští se do žádných složitějších akcí :-( kde by je bylo potřeba. Tím pádem nemají žádný respekt u nás řidičů, protože vnímáme jen buzeraci a žádnou pomoc. Agresivita na CZ silnicích je vysoká. Jezdím 30 až 40kkm ročně, nerad se loudám a jezdím blízko povoleným limitům, ale není dne, abych neměl někoho přilepenýho na zadku auta tak, že mu nevidím reflektory :-(

reagovat
to
tomaass2
17. ledna 2024, 09:35
0

Tohle je feedback co slyším od německých kolegů velmi často - přejetím hranice (pomyslné čáry v mapě) se změní chování… na naší straně máš furt někoho přímo na zadku a když uhneš, tak tě předjíždí rychlostí o 3 km/h vyšší :D

Ča
Ča Snač Aj
17. ledna 2024, 18:28
0

To agresivní řízení mě v ČR neskutečně se*e. Žiju v UK a když přijedu do ČR už během prvního dne řízení většinou zažiju nebo jsem svědkem úplně zbytečných krizovek - bezpečná vzdálenost, nebezpečné předjíždění(ne že by v UK nejezdili občas lidi taky tak, rozdíl je v míře).. ale na místech kde se to děje policajta neuvidíte. Za to na konci města kde se nikdy moc nestalo stavi jak diví.

fortress
17. ledna 2024, 20:21
2

"nerad se loudám a jezdím blízko povoleným limitům" to to asi tak vysvětluje. Zbožťování němců jako těch lepších je už taky vyprávěnka typu "objem ničím nenahradíš". Už by to chtělo revizi.

Pochtli
18. ledna 2024, 14:25
3

Ať si každý jezdí, jak chce rychle jibhutzr. Po pomalém chci, ať mi umožní předjetí, rychlejšímu uhnu. Kdyby tohle dodržovali všichni, tak je půlka průserů vyřešených.

ro
rock
18. ledna 2024, 14:52
1

S tímhle tak úplně nesouhlasím; pokud někdo jede "rychle jak chce", vnáší do provozu prvek chaosu. Pro ostatní je to v lepším případě otravný, v horším nebezpečný. Plynulost provozu půjde do kopru.
protisměr: když takovýho budu mít v protisměru, neodhadnu, kolik času mám na předjetí.
křižovatky: když bude přijíždět po hlavní a já budu stát na vedlejší, nedá se odhadnout, kolik mám času na najetí do křižovatky.
dálnice: pokud někdo chce v rychlým pruhu na dálnici (je-li větší provoz a blbě se uhýbá) jet výrazně rychleji, než je limit, tak znervózňuje a nutí ke zbytečným (a potenciálně nebezpečným) manévrům ty, co jedou v levým pruhu na limitu
Je toho víc. Půlku průserů vyřešíš a pro stejné množství průserů pravděpodobně ještě horších vytvoříš podmínky.

Pochtli
20. ledna 2024, 16:10
0

Plynulost provozu jde do kopru především tím, že se na silnici někdo plácá mnohem pomaleji než je limit (cca -20-30 km/h) a není schopný (spíš ochotný) pustit provoz za sebou. Kvůli těmhle blbcům pak roste agresivita ostatních řidičů.
Termín "jak chce" - myšleno cca 20-30 km/h nad limit mimo město, "extrémy" mi moc nevadí na dálnicích (nad cca 180 už toho stejně moc nejezdí).
Křižovatky: Nepoznat, jestli tam stihnu najet, když ten druhý jede těch 20-30 km/h nad limit, tak nemá co dělat za volantem. Ano, úlety 50+ už se určují hůř.
Dálnice: Víc mě znervózňují blbci v kamionech, u kterých furt počítáš, že ti to hodí hned před čumák a je jim to u zadku. Po těch bych šel především. Další skupinou na pokuty jsou pitomci v levém a středním pruhu, kde mimo předjíždění nemají co dělat.

PepaSFI
21. ledna 2024, 09:34
0

no tak jednoduchý to zas není. Typický příklad z dnešního rána- jedem po úplně prázdný, široký silnici s mírnýma zatáčkama a výhledem na kilometr, místy i dál. Zezadu přiletí bílá Škoda nevím jaká úplně stejná jako všecky ostatní, nalepí se a drží. A až už ta skoro rovina končí, začne předjíždět. Na těsno a v místech kde bych už kvůli rozhledu byl na pochybách. Kdyby proti něco vyjelo, musel by hodně ubrat nebo i brzdit a střelil by to před nás. Tak tímhle trpí plynulost provozu, tím že debil neumí předjíždět, neumí předvídat, neumí plánovat, jeho svět končí na špičce jeho nosu. Mohl nás krásně předjet, plynule, naprosto beze změny rychlosti, na dlouhý prázdný silnici, jen lehounkým pohybem volantu. A ještě lepší jsou ti co po předjetí ihned zpomalí. A bojím se toho že to bude pořád horší. Asistenční systémy které nám umožní vůbec nesledovat provoz, šokující zrychlení elektromobilů, rekuperační zpomalování, jak řekl Vaculík ze SM, podrbu se na koleně a vybrzdím auta za sebou.

Pochtli
22. ledna 2024, 07:33
0

Jenže tohle už nemá s rychlostí nic společného. Předjíždění, to je jiná kapitola, tam je těch prasečin taky dost.
Co bych vraždil, tak střeva, která umí na rovince jet nad sto a u první zatáčky to skoro zastaví a dál to pokračuje jak připosraný.

James
17. ledna 2024, 13:51
1

Pořád nám budou něco přikazovat, zakazovat, řídit, regulovat, a až to chcípne, tak to budou dotovat. Klíč k bezpečnosti a ekologičnosti provozu je jeho plynulost. Mně z tohoto titulu nejlépe vyhovuje, jak se jezdí v Itálii, nejlépe na jihu. Neplatí žádná pravidla, vyjma toho nikdy nezastavovat a nikoho dalšího svou jízdou nezdržovat. A k tomu samozřejmě osobní zodpovědnost za to, co případně sám způsobím svou chybou. Funguje to excelentně i za hustého provozu za dopravní špičky.
U nás v ČR jsou obecně všichni děsně vypjatí kvůli nepodstatným maličkostem v provozu a kdybychom tu náhle začali všichni jezdit tak jako v Itálii, tak z toho asi půlku řidičů ihned trefí šlak. Ostatní by se rychle přizpůsobili.

Jinak denní svícení otravná hovadina.
Cyklista je chráněný druh, řidič motorového vozidla automaticky potenciální gauner.
Stopky běžně v místech, kde má zcela evidentně být dej přednost v jízdě.
Nesmyslné bazírování na maximální dovolené rychlosti v místech, kde je zcela bezpečné jet i dvojnásobek.
Atd.

reagovat
VK
VK
17. ledna 2024, 21:25
0

Denní svícení už mi pár nehod ušetřilo.

Mimo to už je to dávno automatizované.

Pochtli
18. ledna 2024, 14:32
1

James: Když jsem byl poprvé v Neapoli, tak jsem na ten dopravní chaos zíral. Druhý den už jsem ten jejich systém (hlavně předvídatelnost a plynulost) pochopil a pak už to bylo v pohodě.

James
19. ledna 2024, 11:23
1

V Neapoli se mi nejvíc líbila zcela běžná jízda na červenou (ale to se děje i na severu; červená tam má význam asi jako u nás oranžová na odstaveném semaforu) a na motorce v pohodě i po chodníku mezi lidmi na plnej knedlík, jen když je to momentálně rychlejší než zrovna po ucpané silnici. Nosit helmu na jednostopých tam nikdo nikdy neviděl.
No a umírají tam snad denně masově oběti? Samozřejmě kulové. Prostě to funguje.

Tady u nás by všechny naše puristy, co se můžou pomátnout když je někdo předjede zprava nebo telefonuje při jízdě nebo nemá pás nebo denní svícení, chytil psotník :)

PepaSFI
20. ledna 2024, 10:15
1

možná by bylo zajímavý vidět statistiky nehod z těchhle oblastí. Ono to opěvování toho jižního všeobecného bordelu je taková ta turistická atrakce, obvykle do tý doby, než si všimneš jak jsou ty auta všecky dotřískaný. Ono se obvykle hlavně v těch obydlených oblastech nic vážnýho nestane protože se málokdy jede nebezpečnou rychlostí ale já bych tak nějak byl radši bez těch šrámů.

James
20. ledna 2024, 14:30
0

To je taky pravda. Vyjet si tam do toho třeba svým vzácným veteránem jen tak na projížďku bych se asi docela rozmýšlel.

Na druhou stranu ty naše radary na každém kroku a defacto nemožnost reálně někam dojet, aniž bych u toho nevědomky porušil řadu paragrafů, mně osobně vadí víc než ty šrámy.

Taky mně osobně šrámy vadí určitě míň, než pokrytectví typu benzín E10, Euro 6/7, dotace a výhody pro elektromobily a hybridy apod. Ano, to už jsou zase trochu jiná politická témata

Pochtli
20. ledna 2024, 16:12
0

Jo, auta mají dojebný fest. Ptal jsem se na to domorodce a říkal, že to daj do kupy jednou za dva roky, udělají technickou a pak na to další dva roky prdí. Americká páska v kufru povinná výbava.

MMM
17. ledna 2024, 21:44
0

;t=778s

reagovat
Karel TB
23. ledna 2024, 15:26
1

Za mě řidičák od 17 asi v pohodě, klidně i dřív, pod dohledem.
Hurá, že nemusím tahat hromadu dokladů :) minimálně 10 let si o tobě zjistí i číslo boty během 100sekund co se na tebe pověsí, takže otravovat, jestli máš doklady a pojistku fakt nemusí.
Body jsou za mě opravdu problematické. Překročení rychlosti bude brzo hrdelní zločin, ale čuňárny, co změřit nejdou, nad tím se máve rukou. Zejména nedání přednosti v jízdě, omezení a ohrožení v nejrůznějších podobách. Tolik k zákonu.
Co se týče náplně práce dopravní policie, rád bych aby taky víc plnili heslo "pomáhat a chránit". Abych se třeba nemusel bát zeptat se příslušníka kudy mám vypadnout z pěší zóny, když už jsem se do ní nějakou nepozorností dostal. Aby tě třeba zastavili a upozornili, že nesvítíš (při slunečné lednové neděli), popřáli šťastnou cestu a zdarec. Aby tady byli zkrátka pro nás.
Hodně jsem se zasnil, co?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem