Karel TB
Jméno | Karlos Benzina |
---|---|
Bydliště | Olomouc |
Registrace | před 4.7 rok. |
Poslední aktivita | před 16.1 hod. |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 60 |
Pozitivních komentářů u článků | 24 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Je to blázen, hoďte na něj síť ! |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Náhodou v tomhle s Italama souhlasím. Je potřeba si uvědomit, že každé EU nařízení může být dvojsečné.
Mě, ani nikomu na téhle stránce jistě neuvedou v omyl označením "Milano", ale je dost jantarů, kteří budou překvapení, že AR se nedělá v Itálii, že Volvo je číňan... Nejde přijímat závazné normy a pak v některých případech vyžadovat plnění do puntíku a v jiném případě vykládat vágně a schovávat se za "selský rozum".
A jsem zvědavej kdo z těch co si dneska klepou na čelo bude za pár let tvrdě vystupovat proti přesunu výroby Škodovek třeba na Ukrajinu ;) Přemýšlejme nad důsledky. Co se dneska hodí může být zítra poslední hřebíček do rakve...
Detaily pěkné, jako celek to nefunguje.
Předek musí být vysokej jako barovej pult kvůli ochraně chodců? Jedno "patro" je tam úplně k ničemu, nižší by to bylo šik.
Ještě že je tu pořád Mazda :(
btw. V zadu je lavička z parku?
tuším, že v Cčku se dozadu průměrný člověk posadí dost nepohodlně, tohle vypadá jako kus auta za tu cenu.
Mercedes jako rozumná volba proti Octavii mi už kdysi dobře posloužil, rád vidím, že nejsem sám, kdo takhle uvažuje.
s tím volantem jsi udělal dobře. Doteď mám v garáži jako památku na coupe romanci 3 ramenný volant - už nevim z čeho, snad 307 - páč ten origo 406 coupe je opravdu smutná věc do ruky.
Za mě řidičák od 17 asi v pohodě, klidně i dřív, pod dohledem.
Hurá, že nemusím tahat hromadu dokladů :) minimálně 10 let si o tobě zjistí i číslo boty během 100sekund co se na tebe pověsí, takže otravovat, jestli máš doklady a pojistku fakt nemusí.
Body jsou za mě opravdu problematické. Překročení rychlosti bude brzo hrdelní zločin, ale čuňárny, co změřit nejdou, nad tím se máve rukou. Zejména nedání přednosti v jízdě, omezení a ohrožení v nejrůznějších podobách. Tolik k zákonu.
Co se týče náplně práce dopravní policie, rád bych aby taky víc plnili heslo "pomáhat a chránit". Abych se třeba nemusel bát zeptat se příslušníka kudy mám vypadnout z pěší zóny, když už jsem se do ní nějakou nepozorností dostal. Aby tě třeba zastavili a upozornili, že nesvítíš (při slunečné lednové neděli), popřáli šťastnou cestu a zdarec. Aby tady byli zkrátka pro nás.
Hodně jsem se zasnil, co?
Ale houby, se hned necukej. V džínách, tričku a opravdovejch botách bys tam totiž vyčníval nad průměr. Nevím jak letos, ale vloni co se tam sešlo to fakt stálo za to.
A vůbec to není o tom, dělat ze sebe hogo fogo s polo tričkem s krokodýlem. Jde o to nastavení. Když nejsou lidi ochotní podřítit se i takové maličkosti, s jakou úctou se asi budou chovat k těm auťákům? Vylitej pivem ti vleze dovnitř, mává rukama, až to schytá i zpětné zrcátko, vrávorá, tříská dveřma, div že ti tam nenagrcá... děcka zatím na blatníku prstem v prachu kreslí Renaulta.
Většina z nás, když se lípe obleče, lípe se pak i chová.
Opelfahrt- asi se zasměješ, ale když jsem lístky dostal, Concours d'Elegance light verze bylo první co mě napadlo. Říkal jsem si, že to je fajn, že to není na oblek, jako je třeba Slavkov, prostě víc klubově pojaté.
Když se někde na pozvánce zmíní dress code, tak to asi pořadatel myslel vážně, ne? Vloni to na stránkách napsané bylo. O smokingu nebyla řeč. Ale tílko a trenky?
Dostihy se taky pořádají venku, často se práší, bývá hodně teplo.
Taky to chápu tak, že náklady jsou trochu větší než na zámku v Holešově, proto stál lístek 2x tolik
Můžeš vzít děti do divadla? Můžeš, ale jenom ty, kterým je možné vysvětlit, že jsou věci co se nesmí. Zároveň je zbytečné tam brát děti, které nevydrží ani 30minut kašpárka. Je to trápení dětí, rodičů i ostatních návštěvníků. A podobně jsem si naivně myslel, že to bude na legendách. Jak jsi uvedl, je divné, že jsou lidi ochotní zaplatit vstupné na akci, na kterou vlastně nechtějí jít. Pivo ve stánku před výstavištěm je levnější, bez fronty, a auta jezdí kolem taky...
Vloni jsem se tam hrozně těšil. Byl jsem ochotný zaplatit, když to bude mít úroveň. No, představoval jsem si to jinak.
Myslel jsem si, že je to akce pro ty, kteří se zajímají o auta. A ejhle, byl to rodinný "event" , chyběla mi tam už jenom labuť a střelnice.
Dlužno dodat, že jsem lístky dostal darem a jsem rád, že jsem se šel podívat.
Smutným mě dělají lidi, kteří si neváží svobody provozovat auto, jezdit kdy chci a kam chci, s kým chci a proč chci. Lidi, kteří auto nepotřebují, pro které je auto fujky, ale jenom do doby, dokud se z Prahy, Brna, nebo Olomouce nepotřebují dostat třeba do Blavy na letiště spálit pár tun kerosinu cestou na Bali...
Lidi kteří se neustále diví, že půlka dieselů nemá filtr, a není možné jim vysvětlit, že ta půlka dieselů na našich cestách mít filtr ani nemůže, protože v roce 99 takovou věc výrobce ani nenabízel...
Lidi, kteří mají potřebu druhým vnucovat svůj názor a neumí pochopit, že do práce na kole/koloběžce/skateboardu prostě jezdit nebudu. Ani v létě, ani v dešti ani ve vánici, ale ani v pěkný vlahý den, protože prostě nechci. A naopak když chci, tak pojedu ( a co jsem se najezdil...) a nebudu z toho dělat slávu, že je to prostě moje věc.
Není mi smutno z aut. Není mi smutno ze škodovky v barvách VB (vždyť většinou v tom jezdili dopraváci s bílou čepicí - politika fakt nemusí být všude), ani auta se štětkolakem, ani auta s řasama kolem světlometů, ani s autama s kolama do Áčka a ledkama na podvozku. Vždyť to je něčí koníček, někdo se tomu v garáži věnoval, aby se odreagoval, aby byla sranda...to není míň ušlechtilé, než restaurování v muzeiním duchu. Určitě to nepatří na stejné akce, ale svoje místo v živitě to má. Pro koho jsou auta pozitivní součástí života, ten má moje sympatie.
Pořád platí, že auto není cíl, je to prostředek k dopravě, ke svobodě, k zábavě.
Ian Tyrrel se tomu taky nedávno věnoval:
Za mě příliš komplikovaný vizuální design, ale Transversal V16 je krásný kus inženýrství.
Odvahu jít do vývoje Nettuna je potřeba vyzdvihnout. Není to klasický downsizing, ten motor opravdu přináší mnoho nového, není to jenom o tom ubrat objem a dofoukout turbem. Podle reakcí novinářů se to opravdu povedlo, ale ti jsou nadšení z každé novinky, co jim taky zbývá, když příště chtěji dostat zápůjčku zase.
Typická lehkost - Nohama na zem. GT auta i z legendárních 60´s byly o cca 300kg nad běžnou produkcí. Z dnešního hlediska lehké a agilní, byly proti běžnému autu té doby (cca tuna hmotnosti byl normál) těžká Barbora. 2tuny modernío osobního auta jsou ale i tak podle mě na palici.
S těma hodinkama jsi to taky trefil XD
Každopádně jsem z těch, co strašně plánujou větší výlety a nakonec jich za sezonu stihnu jenom pár a většina mých vyjížděk je opravdu na kávu na zahrádce s výhledem na "drahý plechy" se stejně postiženým kolegou...
Ale je to tím, že moje auto je fakt staré a na každý větší výlet je potřeba ho pořádně zkontrolovat.
Vyjímečně se musím zastat němců, ačkoliv mi to jde blbě přes pysky - čím starší auto, tím víc emocí. Na klasickou 911se taky kouká od stolku s kávou velmi příjemně.
Ale pokud se jedná o aktuální auta dostupná na showroomu, tak plně souhlasím. Jestlže bych se měl poohlédnout v Německu, tak mě napadá Wiesman - cenově úplně stejně ujetej jako Mase.
...no nazdar, našel jsem se v tom posledním odstavcis tím kafíčkem :D
Tak nějak tuším, že zákazníci se s těmi auty chtěji hlavně ukázat, vystoupit z davu. Na to se daleko víc hodí placatější auto. Na použitelnost jako dopravního prostředku nikdo nehledí. Nadruhou stranu Ferrari Purosanque užitnými vlastnostmi nemíří od Granturisma daleko, tak asi tam nějaký tržní potenciál je.
Jestli má cenu jezdit po Evropě autem? Jo, to je good point. Když není kde s tím jezdit, není proč to kupovat.
Ale stejně si pořád myslím, že cca. do 1000km (denní km limit normálního člověka) výhoda vlastního auta v cílové destinaci převyšuje nepohodlí z dlouhé cesty.
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce (čí je to vlastně IP? )
Mase naprotitomu dotáhlo do produkce zbrusu nový spalovací! motor a logicky ho budou cpát všude, aby se zaplatil.
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím si povzdechnu nad konceptem Alfieri - to by byl show car!
Granturismo je ale trochu jiné - víc k použití, víc k cestování - jak už z názvu vyplývá. Protože je to plnohodnotné 4místné auto, musí být i trochu tučnější. Protože je to určeno k Velkému cestování (ať už je to dneska cokoliv), se bez velkého displaye neobejde, už jenom kvůli navigačce - nedovedu si dneska představit proplétat se kdekoliv, kde to neznám bez navky a v takovém autě nechci čumět na telefon na držáku - chci styl a design!
Mohlo to být uvnitř trochu svébytnější oproti Grecale, toť vše.
Je to auto, které bych si dovedl představit jako parťáka na každý den. Krásné, rychlé, pohodlné. Odveze mě do práce (ne nejezdím v modrákách a mám to 60km po dálnici), můžu se stavit i pro děcka ke škole, večer před divadlem naprosto adekvátní k obleku. Na stěhování a aktivní výkendy má stát v garáži nějaký velký brácha.
Ale jak jsem psal, já si ho nekoupím, a koupí ho ti, kdo jsou v postavení ty peníze za auto dát? Jejich den vypadá asi trochu jinak...
Já si zas pomatuju, jak jistý pann Vaculík napsal v Autodieselu o 159 2,4, že je s manuálem k ničemu (bo těžký setrvák a pomalé synchrony na 2°) a že jí automat sluší víc. Ale osobně jsem s tím nejel, tak nevim. S řazením u mojí 2,4jtdm nemám problém, ale s řazením 2jky u 5° manuálu na 2,4 jtd Lancia Lybra jsem se potýkal stejně jako kdysi zmíněný psavec.
Aha, jde o ty plasty. Je fakt, že tyhlety Giuliácký, co jsou taky v Tonale jsem v ruce ještě neměl. Středovky vypadají úplně klasicky (BMW :( ), tak snad se klasicky nepolámou :)
Jinak poznámky na interier 166... tyhle kruhové výdechy se objevovaly ve dvou průměrech v různých Alfách od 145, a najdou se (bohužel debilně pogumované) i v autech, která z přítomných zná dost dobře maximálně Beast. Mě se na nich líbí pevný a jistý (i po letech) chod, a žádný rattling. Rozbité bývají jenom ty zadní, když do nich někdo kopne.
Co se týče těch výdechů větrání mě nikdy nenapadlo, že to lidi tak polarizuje. Považoval jsem to za elegantní alternativu k obdelníkovým lamelám. Za me jě to jeden z designů, který je ve své podstatě dokonale funkční.
Mě se to docela líbí. Právě proto, že jak píšeš, používá osvědčené Alfistické prvky.
Jenže, v ničem to technicky nevyčnívá, spíš naopak, takže za hezký, obyčejný auto bych zaplatil leda obyčejný peníze.
A já bych nezaplatil ani to, páč...dyť mě znáš, jsem lakomec :)
Giulietta byla dostupná volba neobyčejného auta v obyčejném sektoru. Tohleto s cenovkou 1M se bude prodávat jiným zákazníkům a v jiných počtech. Zákazníkům, kteří jsou zvyklí na nějaký standart a kvůli "srdíčku" prostě neustoupí. Vizuálně bych to srovnal tak s Mazdou. Ale dá se to s Majdou srovnat? :( Na fotkách se mi docela líbí, mám si nechat zkazit chuť a zajít se na ni mrknout live?
Interier mě neuráží, ale čekal bych víc osobytosti - trochu jiný, než mainstreamový styl, ten mix účelnosti a elegance. Vždycky mám radši světlejší "bydlení", kousek opravdového dřeva, nebo kovu, škoda. Na radiomapy bych se vyprdnul. Pokud nemají na to ten system pořádně doladit a udržovat, mohli by se soustředit na integrovanější a vypiplané zrcadlení telefonu, kde každý z nás má aktuální mapy i dynamickou navku podle provozu...
Co fakt nechápu, je neschopnost naladit pohon auta - spolupráce motoru(ů), převodovky a asistenčních systémů - kuwa když už nic, tak aspoň tady zabodovat, vždyť je to Alfa! Nemusím mít koncertní síň, facebookárnu, ale AUTO. Pokud nesvedou ani to, tak už asi nezbývá, než zhasnout.
:D jo je to tak ...teorie pravděpodobnosti malých čísel v praxi :D
S tím Roverem bych to tak zle neviděl. Měl jsem 420 Sdi a 75 cdti. Oba se začly sypat po 300 000km, to asi už mají nárok. Zároveň ty starší (Honda) Rovery už bych neřadil mezi ojetiny, ale pomalu historická vozidla :) Jo a víc mě potrápil ten 75.
Pokud lovím mezi takhle starýma autama, tak spolehnout se dá leda tak na to, že závada číhá kdekoliv. Neexistuje bullet proof auto.
Takže pokud je to křáp na kterém závisí výdělek - volím auto bez extra špeků. Cokoliv jiného volím srdcem.
Designově se mi líbí, je tam spousta křivek, které spojují funkci, klasické svalnaté tvary a eleganci. Tenhle designový jazyk co začla Roma se mi moc líbí.
Zvýšená platforma je prostě nejvhodnější pro EV architekturu, baterek je plná podlaha... Krom marketingu je tu konečně i technicky relevantní důvod, proč postavit takovou věc.
Co to ale přinese značce? Finanční injekci v krátké době určitě - bude fungovat jako Tuareg (pardon Cayenne :)) pro Porsche.
A co za 5-10 let? Kam se posune "duch" značky? Tahle značka je definovaná motorsportem víc než kterákoliv jiná. Tak snad si markeťáci odpověděli i na tenhle dlouhodobý výhled.
koncept Dolce Vita se mi líbí.
Dobře si ho pomatuju, moc se mi líbil, stejně jako se mi líbil a doteď tajně sním o Rapidu. Ten umírněnější design je to, co mi sedí.
BTW prapůvodní koncept Lamborghini nebyly WOW auta, ale 4 místná GT. Velký motor, klasická koncepce, pohodlí a rychlost pro 4. Po 350/400 přišlo Islero, jeho nástupce byla Harama. Obě tato auta používal pan Lamborghini osobně a intenzivně jako daily - to byl jeho vkus. Ke konci měl samozřejmě ztaky svoji soukromou (bílou) Countache, ale to už nebylo tak úplně daily...
ta 155 byla dobrá vražda...klíííd, mám to v rucéééé!
Když jsem teď po obědě, tak mám tendenci zpomalit a mírnit nadšení.
Úplně mi to nezapadá do Krabova portfolia. Je to těžké GT. Ne tak těžké, jako dnešní auta, ale i tak to rozhodně není obratná motokára. Zároveň (předpokládám) není tak vypiplaná jako cestovní BMW od Alpiny.
Mě to vyhovuje, apexy netrefuju a na cestování mám kombíka, tohle je easy rider (když chceš, tak můžeš, ale na předvádění si vyber radši placku). Fakt by to chtělo zkusit.
Ten prodejce byl příklad, z tvého vztahu k tomu GT je mi jasné, že tě někdo pořádně zvednul ze židle.
Moje zkušenost s nejmenovaným MB zastoupením ve Zlíně byla velmi korektní, kafe bylo dobrý, hosteska příjemná, obchodník nebyl přezíravý vůči majiteli staré masařky (nicméně kluci na dílně s tím stejně nic nesvedli).
Je to o lidech. Nikdy nevíš, který strýc má nadítou prkenici a když ne dnes, tak za pár let se buď vrátí, a nebo se obloukem vyhne. Ale to průměrného obchodníka nezajímá, většnou nevidí dál než za příští kvartál
Tyhle osobní zkušenosti jsou napořád.
Ghibli bych si dal líbit. To je v podstatě vrcholná iterace Biturba, s nádherným vnitřkem v kůži a alcantře. Teď nevím jestli Ghibli, nebo Shamal si pojezdil Harry Metcalf na svém YT kanále a je to dobře investovaných 20 minut času.
Beaste, chápu, že u v podstatě nového auta popsané vrtochy nebueš tolerovat. Pokud se k tomu přidá třeba ještě typicky český arogantní zástupce značky, tak se divím že nejezdíš už jenom v Mercedesech...
Krabe, kdo se bojí, nesmí do lesa, ale vzhledem k tomu, co máš s autama za sebou taky nechápu tvůj ostych.
K meritu věci ty naše plky taky jsou...roluješ 3metry příspěvků s odůvodněním proč od toho utéct a naproti tomu stojí jediný argument - "Líbí se mi, chc ji"
Který sloupec má větší váhu všichni víme.
Prostě tyhle auta jak už mají "odžito" tak je to jak natírat golden gate - skončíš a můžeš začít na druhým konci znova.
Quatro V je kvalitativně skok. Bylo dělané "na ježdění" a je to na něm poznat. Bylo to takové bouřlivé období, kdy se z Maserati stala z dílny automobilka.
Pro mě je to trochu na hraně, nejsem z těch, co si zajdou do scuderie na kafíčko, ale zas kdyby se něco fatalně podělalo, tak to prostě jeden rok bude stát v garáži, než se to pořeší. Nepotřebuju ho, nevydělává mi prachy, je to jenom koníček. A to vrtání se v tom, údržba a sem tam oprava je pro mě stejně součást toho koníčku jako ježdění samotné.
Přivezl jsem to, vyměnil olej a pojistku na 5000km/rok jsem naplnil (schválně jsem se na začátku omezil, protože jinak nevím, kdy přestat, znám se). Má to nahrkaných 120 000 km, takže žádná garážová princezna.
Mezitím oprava alternátoru + řemen a kladka. Jo a prasklá žárovka.
Je tam k řešení ta škrticí klapka (s tím jsem počítal), přestože jsem vyměnil rozpadlé pakny, tak ruční brzda nebrzdí, něco se vysypalo ve světle a něco rachtá v zadu. Klapka klimy nepřepíná vzduch (fouká jenom na sklo), panýlek klimy je ve °F (snad půjde sehnat °C) a chce to udělat rozvody. Řekni mi, že to neodpovídá 22 let starému autu... Samozřejmě to nemám jako daily, ačkoliv děcka to taky odveze.
Quatroporte V se ZF převodovkou by se mi náramně líbilo, vyšlo by zhruba na stejné peníze, ale pokud jsem si mohl dovolit jenom jedno "zbytečné" auto, tak GT jednoznačně vítězí.
Servis jakéhokoliv ne WW auta mimo autorizák je hodně o tom najít specialistu - nadšence a studovat a učit se sám. Mě to až tak moc nevadí, ale rozhodně to není "máte to rozbitý, přijdu si v pátek", takže jako daily je to problém. Počítám s tím, že to jednou hodnotu bude mít, že nedopadne jako biturba, ale kvůli tomu jsem to nekoupil. Btw. biturbo má jeden z nejluxusnějších interierů své doby a zestárlo s elegancí, škoda té kysně.
Ty na ni máš pifku jak na exmanželku XD
Vzhled je subjektivní, mě se třeba nelíbí Granturisma vevnitř. Ale proporce boků a padající střechy jsou hezčí než 3200/4200.
Nespolehlivé? Spolehlivě se tam vysype škrticí klapka :D
hlavní axiální ložisko, ani prasklá ramena tě potkat nemusí, to je dobrá zpráva XD
Potíž je v tom, že když chlapovi auto (ženská) zalíbí, nemá smysl to rozmlouvat, člověk se musí spálit sám...
Každý má strach, doporučuju mrknout za kolik je spotřebák, a pak s chladnou hlavou otevřít excel (nejlépe počkat na zimu a třít obličej sněhem). Každé auto má achilovku, tomu je třeba se vyhnout, nebo s tím kalkulovat. Jelikoš doma živíš dva BMW, a polskou druhošku do nich hádám nedáváš, nemusel bys být nijak překvapen.
Jo, nesmí se dát rána, to by byl konec.
Z Němců se mi líbí Wiessman...jsem marnej
Jo a koukal jsem po CLK s šestiválcem a manuálem, a aby nebyl vevnitř šedočernej. A když jsem ho našel, tak jsem se přistihnul, že bych chtěl široký blatníky, jinak je to trochu Barbie auto...no prostě mi nesedl
Ten Bawcon určitě pojede a bude bez problémů fungovat, ale jestli se chceš nakazit, přijeď do PV než ji dám na špalky - couru Italskou
ANO koupil bych si auto jen kvůli vzhledu.
A už jsem to udělal 2 a půl krát a nelituju. Zkusil jsem si i druhou variantu - koupit auto čistě raconálně, jako věc co potřebuju, přestože se mi nelíbí. Fungovalo jak mělo, ale pocit uspokojení za dobře uložené hrachy se nedostavil. Jediný důvod, proč na to auto rád vzpomenu jsou ty chvíle kdy jsme koukali na mraky přes panorama střechu - která tam podle kriterií racionálního výběru být neměla.
Takže jsem to následně udělal jinak, a jsem spoko. Nejprve jsem vybral šálek, aby se i líbil a padnul do dlaně a pak jsem se teprv podíval, jestli se taky dá naplnit dobrou kávou...
Alfa 166 - vždycky se mi líbila, hlavně kvůli tomu interieru. V krémové kůži je to bomba. ˇ3álek jsem naplnil V6 TB
Peugeot 406 coupe - krátký románek, který nedopadnul kvůli laku (v křiklavě zelené fakt jezdit nebudu). Pininfarina vytvořil nejkrásnější "coupe pro lidi" za celou dekádu. Nechá se pořídit s V6, co krásně tahá a zní. Žádná dvočina, ale o to to auto není.
Mase - nepotřebuje comment, bral bych i s V6
Alfa 159 - ta půlka je za wagon. Jo Brera, nebo Spider by byla moje volba, ale o řádek výš už jsem se vysypal. Opět světlý interer, sada budíků otočených k řidiči (včetně tlaku turba, to mě baví), 6 čoček vepředu (no řekněte, kdo z vás to má?), ten wagon se mi líbí víc, než sedan. Motor 2,4 Jtdm a čtyřkola. Tahle nafta jede a umí i zpívat. Benzinové 4 hrnky s utahanýma hydroštelama a variátorama jsou daleko víc "kadle kadle"... Můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat
A pak všechny moje sny o Alfettách, Biturbech, Betách Monte Carlo a podobně. Objektivně ta auta na dnešek už nejedou, žerou, ale jsou krásná a to je ten důvod. Asi jsem ženská.
Jo, vidíš, na tohle bych málem zapoměl.
Protože vzít si auto ze servisu, a doma pak zjistit, že ten motordekl nenasadili pořádně do výřezů v nárazníku a místo na 12ti drží jenom na 4 v rozích... vzpoměl bych na víc, ale nemá cenu si zvyšovat tlak
Protože mě to baví, protože se u toho něco naučím, jak obecně, tak o mém stroji.
Protože se při těch jednoduchých úkonech snadno přesvědčím o tom, jak je na tom zbytek a zda (případně kdy) hrozí větší akce.
Protože se při té příležtosti podívám, co to tam někde poklepává a ševelí a jestli to něco znamená.
A v neposlední řadě, protože provozuju auta, na která si běžný BFA netroufne - ne že by to bylo tak high tech, ale není to koncern, takže nemá přípravky a neudělá to poslepu s prstem v nose, narozdíl od Oktávky, které všechny zná a rozezná roční období montáže podle vizkozity roztečeného loctitu pod hlavami šroubů příruby převodovky.
Stalo se mi tohle: Rover 400 trpěl na na únavovou trhlinu rejdových čepů. (dneska už to vím :D). Když jsem s tím mým kroutil nějaký 350 000 km, tak na okresce v nějakých 90km/h+ došlo při přejezdu přes horizont k odlehčení kol, a při následném propružení při návratu k běžné gravitaci došo k nevyhnutelnému. Levé přední to vzdalo, ale zůstalo ve svém závěsu, bez rejdového čepu vytočené o 90°, zaražené v podběhu. Kolo na štorc se moc netočí, ABS si toho všimlo a podepřelo mi brzdu (všechny 4). Měl jsem čerstvě přezuto, tak mě napadlo, že jsem to blbec špatně dotáhl a vyhlížel jsem kde mě nešťastné kolo předjede. Neuvědomoval jsem si, že volantem si můžu točit jak na pouti, světe div se!, ani ručí brzda v normálním provozu moc neubrzdí... Zkrátím to, jelikoš tu dneska píšu kecy do debaty, tak to zřejmě dobře dopadlo, nahodilé třecí účinky chromého Roveru se potkaly s trajektorií silnice a auto i přes mírnou zatáčku zůstalo po nějakých 100m stát na silnici. Přesto jsem ABS neodpojil, místo toho jsem vytáhl pár stovek navíc a nechal vyměnit komplet čepy i na té straně co to přežila.
ABS mě JEDNOU taky pořádně vypeklo. Jednou za cca půl mio km.
Že to vibruje pod pedál je věc, kterou není problém zkusit, a pak už to člověka nepřekvapí (aspoň ne tolik).
Naprotitomu tyhle asistenty o kterých je řeč mě zhusta na_erou ještě než se vymotám na dálnici, kde pro mě teprv začnou být užitečné.
Co se týče toho nouzového brždění ve městě je to tak 1:3. Na jeden případ, kdy se mohlo něco stát připadnou 3, kdy se nic nedělo, ale ten za mnou je good driver, že byl ve střehu. To chceš?
Třešinka je ta část o zopovědnosti, zejména ta nejlepší, kdy za nehodu může vždycky ten vzadu...
ABS byla reakce na Pepu.
Hele je fakt, že všechno co jsem s touhle kosmickou technologií řídil bylo koncern. Třeba jinde je to lepší.
Co se týče ABS, pokud to tam bylo, nkdy jsem neměl problém, ani u fakt starých aut. Nejsem takový kmet, abych si to pamatoval, ale přijde mi, že ten antiblok vypustili až byl vážně neprůstřelnej. Narozdíl od dnešních vychytávek, které připomínají field testy na zákaznících.
Nevim, proč do toho motáš ABS. Nebo technický stav auta. Moje zkušenost vychází ze služebáků a v jednom případě z 2000km roadtripu s autem od Herzu (taky pracovně). Ani jedno z toho není vyjetá vrána.
světla, kameru a klimu jsem tedy vůbec nepovažoval za topic toho článku. Ty jsou cajk, asi to bude souviset s tím jak píše dole Trinom, že to funguje.
I kdyby měla všechna auta stejný systém, stejně se budou chovat trochu jinak, stejně, jako každé brzdí a zatáčí jinak. Ale logiku ty systémy mají vesměs stejnou.
Zrovna u mýho auta se ty meziplyny musím naučit, k hovnu to není, ale do autoškoly to nepatří a u novýho iEkoInqlusivicu ti to k ničemu nebude, to je jasná věc.
Já proti těm asistentům vlastně nic nemám, ale vadí mi způsob, jak to vnucují.
U kdejakýho auta se pořád drží úplně zbytečné tlačítko ESP off. To by člověk jednou za čas klidně hledal někde v menu, když jdu prasit, tak se na to nachystám. Naopak, auto brzdu a line asista vždycky potřebuješ vyřadit na základě aktuálních okolností, a nemáš čas hledět někam do menu. Používal bych to víc, kdyby to šlo takhle rychle zapnout/vypnout. Pokud kvůli tomu musím zastavit a hledat to, tak to prostě vypnu před jízdou a už to nezapnu. Stejně tak default on, proč?! Pokud jsem to vypnul, tak asi vím, proč!
A co mě sejří nejvíc je to dobroserství, že ti to tam prostě dají, vypnout se to nedá, ale jak to funguje se nedočteš ani v návodu. Pohybuju se i v letectví, a tohle je přesně ten mechanismus, na který dojel B737max.
Ještě bych doplnil, že:
ŘÍZENÍ NENÍ SAMOZŘEJMOST - řidičák není formalita, asi nastala doba učit se povinně rozumět asistentům, správně je používat a znát zodpovědnost. Nebo zavést řidičák skupiny S - spolujezdec?
ŘÍDIT VÁS NIKDO NENUTí - mimo Pha, Br, Ov, Ol, HrPr je to sice životní nezbytnost, ale když to neumím, tak se to prosím naučím, nebo se na to vy....u. Uleví se všem.
Poslední komentáře
- Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tak 0-100 uz davnejsie nie je zaujimavy udaj, kazdy porovnava... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Jinak Myrryne,nevím jak to myslíš s tou skrytou inzercí.Inzerci... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
se polepším - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Dám ti vědět během pár dní ,jak bude prodaný a pošleme... - VK, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Technická poznámka, bez mezer za čárkami se to skoro nedá... - myrryn, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Je to tak. Zoufalý pokus o prodej v podstatě neprodejného... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
:-) - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Nazdárek,Tak všechno fakt z rodiny nemám,ale třeba půl roku... - Jakub Pospíšil, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Hele já na to právě koukám a už je to třetí auto během... - briza, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ale je, respektive je třeba oplakávat Volvo jako celek. - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
20 let starý Land rover co jezdí do těžby opravdu polepy... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů