načítám data...

Berusicochci

JménoKarel Linhart
BydlištěOlomouc
Registracepřed 9.1 měs.
Poslední aktivitapřed 6.1 měs.
Komentářů u článků5
Pozitivních komentářů u článků2
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Be
Berusicochci
27. září 2019, 13:46
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Tak otáčkoměr se hodí i když máš automat. Chci mít možnost držet motor v efektivním režimu, případně mít možnost vhodně načasovat využití špičky a k tomu potřebuju základní informace: otáčky, tlak v sání (pokud je přeplňovaný), teplotu vody a ideálně i oleje.
Dál se rád za jízdy přesvědčím, že stroj kerý vedu je v dobrém stavu a doveze mě tam i zpět. Takže tlak oleje, napětí baterie (dobijecí proud už jsem dávno vzdal) a samozřejmě palivoměr (se skoro divím, že ho furt montujou).
Když nám ta doba pokročila, hodil by se taky manometr paliva, teplota brzdovky, teplota oleje v automatu...
Čidla a snímače jsou všude, rád bych si to všechno měl možnost zobrazit. Je paradox, že zatímco řidící jednotky vyžadují měření desítek, možná stovek parametrů, na palubce se toho zobrazuje čím dál míň.

Be
Berusicochci
27. září 2019, 13:07
2
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Podle mě, když teda už všude vozíme ty televize za volantem, tak mít možnost nastavit si indviduální zobrazení bych uvítal - včetně úplné tmy. A stejně bych si tam cvaknul kulatý rychloměr a otáčkoměr. Analogové budíky totiž umožňují odečítat periferně a zároveň ukazují gradient. Prostě vidíš nejenom kolik zhruba, ale taky jestli roste, nebo klesá a jak rychle a to všechno bez toho abys musel soustředěně odečítat. Navíc umožňují podvědomou kontrolu. Prostě víš kde ty ručičky (nebo pásky) mají sedět, když tam jsou - neřešíš-, když je naopak něco jinak, sepne ti to v hlavě alarm automaticky, víš že je něco jinak než má být, podíváš se pořádně a teprv pak zjistíš, že teplota opustila vymezený chlíveček a přizpůsobíš jízdu, dřív než budeš muset potěšít rodinku teplem z topení uprostřed srpna. Letectví už si tímhle digitálním okouzlením prošlo, a byla by škoda zopakovat stejné chyby.
Uvedené platí pouze pro lidi, kteří za volantem řídí. Těm ostatním stačí propojit telefon, zapnout spotyfy a použít dopravního prostředku...

Be
Berusicochci
12. září 2019, 09:34
0
Rover 75: Bitva o Británii

Dieselovou 400 saloon jsem dojezdil do mrtva, nikdy s ní nic nebylo, až zhruba ve 350 000 se rozsypala tak nějak kompletně (spojka, převodka řízení, kompresor klimy) a to i doslova - plasty se prostě začaly lámat a tapecy odpadávat.
Nejlepší na ní byl tlustý volant kůže/dřevo. Ale se 75kou se nedá srovnávat vůbec, 400/45 jsou lépe jezdící Octavie I, nic víc. Co se týče UK know how zas nemám moc iluze. Motor je teda made in GB a je super, ale podvozek je Honda a ten je snad ještě lepší.
75 znám taky jenom s naftou a ten motor mi fakt moc nesedí, moc rád bych zkusil ještě někdy 6ti hrnek, ale mám dojem, že už mi ujel vlak. Líbí se mi taky kombinace barev ponton/střecha.
Ano, problém se saharou a spáleným reostatem kabinového větráku tu byly taky....ale auto nikdy nestálo kvůli shánění dílů

Be
Berusicochci
09. září 2019, 18:22
0
Rover 75: Bitva o Británii

No jo, třeba Rovery 600 už taky zmizely, a jaky to byly fara s 2litrem od Hondy

Be
Berusicochci
06. září 2019, 15:18
3
Rover 75: Bitva o Británii

Ahoj,
R75 se mi vždycky líbil. Ve srovnání s S typem měl od začátku příjemný interier. S type ho předehnal až po faceliftu - pak už byl jednoznačně lepší. Jezdím občas se saloonem s dieselem.
75ky umřely na kastli - ty s černým prahem (z Longbridge snad?) hnily prý víc.
6ti hrnky trpěly na dlouhé šrouby co drží hlavu skrz celý blok a na plastové kolíky (kdo vyměnil za kovové měl klid, ale preventivně sundával hlavu málokdo) - ty šrouby když povolí a kolíky uhnou, tak je vymalováno.
Diesely jsou podladěné BMW, jede to, ale podle mě to je chcípák, asi kvůli emisím je potřeba na to od volnoběhu víc šlápnout, jinak se nesbírá, dokonce dusí. To je pro mě u 2litrového foukaného ropáka dost neodpustitelné a nepříjemné.
Interier není nijak extra trvanlivý, skoro všechny mají ukrutně sešoupaný nátřik volantu, odlepené tapecy ve dveřích a na stropě a rozsypané displaye palubního počítadla. Nadruhou stranu madla, tlačítka a kliky jsou bytelné a solidní. Prostě kontrasty, made in GB.
Sedadla jsou fajn, příjemně se do nich zapadne, blbě vylejzá. I v zadu se dá slušně sedět.
Touring je fakt velký. Opravdu, dá se srovnat s MB E210, nebo s hranatou Vectrou.
Podvozek měkčí, docela dlouho neutrální, za limitem dokáže být přetáčivý.
Převodovce chybí 6°, ale vadí to spíš při pohledu na otáčkoměr, kravál se nekoná. Trochu sviští zrcadla (daň za design), ale jinak ticho. Dokáže to jezdit skoro zadarmo.
Ve své době se chtěl snad nacpat mezi BMW 3 a 5, přiblížit Jagu S type (taková dvě koncepčně odlišná britská stylová dvojčata) a vůbec mezi prémii. to se úplně nepovedlo, ale nad Octavie, soudobé Vectry a Laguny s přehledem vyčnívá proti nim je to o hodně lepší volba technicky i praktičností (cenově je dnes snad ještě i pod nimi). Díly byly vždycky k mání i z vraků docela hned, snad vyjma středů kol s odznáčky Rover.
Klasicky trpí na ty displaye, nesvítící zpátečka (blbě se spravuje), vadné kabely airbagů... Motory viz. výš. U dieselu je daní za otočenou zástavbu dost na pytel přístup třeba k termostatu...
Subjektivně: Výhled je z toho jak z tanku (připomíná 300C), ale stylu má to auto na rozdávání a ještě i dnes se za ním spousta lidí otočí. Je to pohodlné, nevtíravé, ale hodně "jiné".
PS: co je psáno o "kvalitě" interieru platí v relaci k autům se stejnou cenovkou když byl nový. Proti přibližovadlům se kterými stojí v bazaru dneska je to o hooodně jinde, jenom aby nedošlo k Ňáký mejlce ;)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem

Cadillac Coupe deVille Convertible 1964
Cadillac Coupe deVille Convertible

1964 rok výroby
250 koní výkon
7 025 ccm objem

Dodge Ram VAN 1998
Dodge Ram VAN

1998 rok výroby
234 koní výkon
5 210 ccm objem

Cadillac CTS  2004
Cadillac CTS

2004 rok výroby
181 koní výkon
2 597 ccm objem