logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Karlos „Karel TB“ Benzina

Je to blázen, hoďte na něj síť !
BydlištěOlomouc
Registracepřed 5.4 rok.
Poslední aktivitapřed 7.3 dny
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků68
Pozitivních komentářů u článků29
Negativních komentářů u článků1

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

Karel TB
04. 9. 2024, 15:38 5
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Promiň, ale jakákoliv dotace na luxusní zboží je prostě zvrácenost. Jak píše autor a několik dalších - je to drahé. Takže uživatelé z levých 2/3 příjmové gaussovky se mají skládat na byť marginální úlevu pro uživatele, pro které je to vesměs pod rozlišovací úroveň?
Trh s novými vozy je v ČR převážně v rámci právnických osob. Tam přímé dotace jsou a ne malé.
Jezdi si třeba na Tleskačově kole, mě je to fuk, ale nenatahuj ruce!
Podotýkám, že kdybych dostal služebák a měl na výběr, chtěl bych elektrický. Spadám přesně do skupiny, která to využije.

Karel TB
26. 6. 2024, 08:57 0
SsangYong Torres Clever: 5 přísad pro úspěšný recept na SUV

Jestli v tom není nějaký fígl, tak smekám.
Otázka je, 70% z čeho, zda jsou tam nějaké podmínky. Třeba podíl rychlonabíjení. A v neposlední řadě, jestli 70% kapaxcity (ať už je to cokoliv) stačí.

Karel TB
24. 6. 2024, 22:03 0
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

Za mě je na E typu hodně vidět, že je to auto ideově už v šedesátkách, ale prakticky ještě v padesátkách - třeba vypiplaný podvozek s dvojicí pružin v zadu, kotoučovými brzdami u kardanu a místo horního ramene poloosa (v XJ, XJS a Astonu vydržel až do devadesátek, nepletu se?), a pak to zabijou těma galuzkama, na kterých to stojí, a brutálně přečuhujícím pontonem. Nebo v podstatě stojací čelní sklo... původní převodovka byla sice 4°, aleplus overdrive, což byla báječná vychytávka let dávno zapomenutých.
Nijak E type nehaním, ale stran estetiky mám jné favority - auta která už mohla vypadat tak, jak to designer chtěl

Karel TB
17. 6. 2024, 10:35 2
Revoluce, která se nekonala

Mercedes R classe mám na wish listu už dloooouho. Dokonce jsem ho už kupoval, dva kousky s naftovým 3litrem jsem si projel a příjemně mě překvapil, jak snadno se s tím jede. Nemůžu souhlasit, že kombinuje to nejhorší z Viana a SUVček. Naopak, je fakt velkorysý uvnitř a přitom se na cestě nechová jako dodávka. Můj hlas je ale třeba násobit koeficientem 0,5, páč jsem si tu věc domů nikdy nepřivezl a s tím, jak letí čas už je to čím dál méně pravděpodobné...

Karel TB
11. 6. 2024, 14:32 1
První jízda se Škodou Superb liftback: Kočičí tlapičky a skvělé vrcholné motorizace

To vertikální žebrování ventilace mě hladí po duši... vzpomínky na Dacii

Karel TB
09. 6. 2024, 13:50 4
Pět automobilových značek, které chceme zpátky

S Roverem jsem se asi rozloučil a nechybí mi. A to jsem je měl rád. Jenže už od 80ś kdy se dali do kupy s Hondou to stejně nebyla ostrovní značka.
Měl jsem 420 Sdi, to auto bylo ve všech ohledech nadprůměr své doby. Jenže silně nad průměr byla taky cena (Holt Libra byla drahá a v UK se zadarmo nedělalo), takže jako jeté super, o novém na kontinentě uvažoval málokdo.
Měl jsem i 75. Pěkná z venku, dobrá zevnitř a tady to končí. Motor podladěný první CR od BMW, v podstatě testovací kanárek. Moc to nejelo, jenom 5° přeodovka, ale jezdlo to zadaro, to jo. Odfláklá (možná na posldení chvíli dodělaná, kdo ví) přestavba na příčné uložení a pohon předku způsobila, že i Lakatoš už by byl dávno rozebraný a složený, zatímco Rover odmítal vydat svá tajemství. A pak 1000malých bolestí souvisejících převážně s kvalitou výroby. Odpadávající tapece, "bezkontaktní" konektory, koroze... Jo a Libra pořád nešla dolů, takže cena tomu stále odpovídala.
Popravdě, to auto musel mít člověk rád, jinak to nemělo racionální dúvod se s tím trápit.
Co se Saabu týče, není to značka co by mě oslovovala, zajímám se, otočím se, ale v garáži bych to nechtěl. Mám trochu dojem, že pro ldi, co chtějí věci jinak je tu dneska Tesla, nevím ale, nakolik je tam průnik s původní klientelou Saabu.
Lancie je škoda. Býval to takovej Italskej Saab - prostě všechno jinak a malinko z patra koukat na ostatní. Plus ten motorsport background.... No a ten koncept lepších a nápaditějších Fiatů, na který naskočili (a který zkouší úspěšně Cupra a DS) se jim nedaří zabít už snad 20 let, co se o to aktivně snaží. Lancia si zaslouží žít.

Karel TB
09. 6. 2024, 13:26 1
Pět automobilových značek, které chceme zpátky

DeTomaso a Borgward jsou značky, které stály na jednom člověku. Na jeho osobté vizi, vkusu a přístupu. V tom byl jejich lesk i bída. Značku může někdo koupit, ale ducha jí jen tak nevrátí, a možná to není ani škoda. Fungovalo to ve svém době a na svém místě. Matra, jako doplňkový výrobní program zbrojovky, to je jiný přístup. Implementace špičkových technologií napříč obory má potenciál v každé době.

Karel TB
22. 5. 2024, 08:55 0
Cupra Leon 2.0 TDI 110 kW: Když nechcete Octavii, ale na její praktičnost nedáte dopustit

Pořád mi vrtá hlavou, proč k Seatu, který trpí mimo jiné taky na výrobní náklady ve Španělsku vymysleli sourozence.
Marketingově jim to zatím vychází, ale vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo vymyšlené tak, že problematicý Seat Španělům zůstane, a Cupru časem přemístí do nějaké pobídkové lokality.

Karel TB
16. 4. 2024, 10:26 0
Z Alfy Romeo Milano je Alfa Romeo Junior aneb politické hašteření v praxi

Náhodou v tomhle s Italama souhlasím. Je potřeba si uvědomit, že každé EU nařízení může být dvojsečné.
Mě, ani nikomu na téhle stránce jistě neuvedou v omyl označením "Milano", ale je dost jantarů, kteří budou překvapení, že AR se nedělá v Itálii, že Volvo je číňan... Nejde přijímat závazné normy a pak v některých případech vyžadovat plnění do puntíku a v jiném případě vykládat vágně a schovávat se za "selský rozum".
A jsem zvědavej kdo z těch co si dneska klepou na čelo bude za pár let tvrdě vystupovat proti přesunu výroby Škodovek třeba na Ukrajinu ;) Přemýšlejme nad důsledky. Co se dneska hodí může být zítra poslední hřebíček do rakve...

Karel TB
12. 4. 2024, 10:08 0
Nové Milano je mnohem "alfovitější", než se na první pohled může zdát.

Detaily pěkné, jako celek to nefunguje.
Předek musí být vysokej jako barovej pult kvůli ochraně chodců? Jedno "patro" je tam úplně k ničemu, nižší by to bylo šik.
Ještě že je tu pořád Mazda :(
btw. V zadu je lavička z parku?

Karel TB
13. 3. 2024, 08:21 2
Mercedes-Benz GLB 200d: Nečekaný hrdina všedního dne se skvělým poměrem cena-výkon

tuším, že v Cčku se dozadu průměrný člověk posadí dost nepohodlně, tohle vypadá jako kus auta za tu cenu.
Mercedes jako rozumná volba proti Octavii mi už kdysi dobře posloužil, rád vidím, že nejsem sám, kdo takhle uvažuje.

Karel TB
15. 2. 2024, 11:38 0
Peugeot 406 Coupé: Nejkrásnější lev přelomu milénia

s tím volantem jsi udělal dobře. Doteď mám v garáži jako památku na coupe romanci 3 ramenný volant - už nevim z čeho, snad 307 - páč ten origo 406 coupe je opravdu smutná věc do ruky.

Karel TB
05. 2. 2024, 14:30 1
Alfa Romeo 156 S1 Coloni: Pekelný stroj

něco k tehdejším F1 V10 je na videu níže, procar kolem 2:45:

Karel TB
23. 1. 2024, 15:26 1
Pravidla silničního provozu v novém. Co na ně říkáte?

Za mě řidičák od 17 asi v pohodě, klidně i dřív, pod dohledem.
Hurá, že nemusím tahat hromadu dokladů :) minimálně 10 let si o tobě zjistí i číslo boty během 100sekund co se na tebe pověsí, takže otravovat, jestli máš doklady a pojistku fakt nemusí.
Body jsou za mě opravdu problematické. Překročení rychlosti bude brzo hrdelní zločin, ale čuňárny, co změřit nejdou, nad tím se máve rukou. Zejména nedání přednosti v jízdě, omezení a ohrožení v nejrůznějších podobách. Tolik k zákonu.
Co se týče náplně práce dopravní policie, rád bych aby taky víc plnili heslo "pomáhat a chránit". Abych se třeba nemusel bát zeptat se příslušníka kudy mám vypadnout z pěší zóny, když už jsem se do ní nějakou nepozorností dostal. Aby tě třeba zastavili a upozornili, že nesvítíš (při slunečné lednové neděli), popřáli šťastnou cestu a zdarec. Aby tady byli zkrátka pro nás.
Hodně jsem se zasnil, co?

Karel TB
07. 6. 2023, 14:26 3
Legendy podruhé a bez oficialit

Ale houby, se hned necukej. V džínách, tričku a opravdovejch botách bys tam totiž vyčníval nad průměr. Nevím jak letos, ale vloni co se tam sešlo to fakt stálo za to.
A vůbec to není o tom, dělat ze sebe hogo fogo s polo tričkem s krokodýlem. Jde o to nastavení. Když nejsou lidi ochotní podřítit se i takové maličkosti, s jakou úctou se asi budou chovat k těm auťákům? Vylitej pivem ti vleze dovnitř, mává rukama, až to schytá i zpětné zrcátko, vrávorá, tříská dveřma, div že ti tam nenagrcá... děcka zatím na blatníku prstem v prachu kreslí Renaulta.
Většina z nás, když se lípe obleče, lípe se pak i chová.

Karel TB
07. 6. 2023, 09:16 2
Legendy podruhé a bez oficialit

Opelfahrt- asi se zasměješ, ale když jsem lístky dostal, Concours d'Elegance light verze bylo první co mě napadlo. Říkal jsem si, že to je fajn, že to není na oblek, jako je třeba Slavkov, prostě víc klubově pojaté.

Karel TB
07. 6. 2023, 08:47 0
Legendy podruhé a bez oficialit

Když se někde na pozvánce zmíní dress code, tak to asi pořadatel myslel vážně, ne? Vloni to na stránkách napsané bylo. O smokingu nebyla řeč. Ale tílko a trenky?
Dostihy se taky pořádají venku, často se práší, bývá hodně teplo.
Taky to chápu tak, že náklady jsou trochu větší než na zámku v Holešově, proto stál lístek 2x tolik

Karel TB
06. 6. 2023, 09:34 1
Legendy podruhé a bez oficialit

Můžeš vzít děti do divadla? Můžeš, ale jenom ty, kterým je možné vysvětlit, že jsou věci co se nesmí. Zároveň je zbytečné tam brát děti, které nevydrží ani 30minut kašpárka. Je to trápení dětí, rodičů i ostatních návštěvníků. A podobně jsem si naivně myslel, že to bude na legendách. Jak jsi uvedl, je divné, že jsou lidi ochotní zaplatit vstupné na akci, na kterou vlastně nechtějí jít. Pivo ve stánku před výstavištěm je levnější, bez fronty, a auta jezdí kolem taky...

Karel TB
06. 6. 2023, 08:46 0
Legendy podruhé a bez oficialit

Vloni jsem se tam hrozně těšil. Byl jsem ochotný zaplatit, když to bude mít úroveň. No, představoval jsem si to jinak.
Myslel jsem si, že je to akce pro ty, kteří se zajímají o auta. A ejhle, byl to rodinný "event" , chyběla mi tam už jenom labuť a střelnice.
Dlužno dodat, že jsem lístky dostal darem a jsem rád, že jsem se šel podívat.

Karel TB
23. 5. 2023, 17:59 6
Auta, která mi způsobují smutek

Smutným mě dělají lidi, kteří si neváží svobody provozovat auto, jezdit kdy chci a kam chci, s kým chci a proč chci. Lidi, kteří auto nepotřebují, pro které je auto fujky, ale jenom do doby, dokud se z Prahy, Brna, nebo Olomouce nepotřebují dostat třeba do Blavy na letiště spálit pár tun kerosinu cestou na Bali...
Lidi kteří se neustále diví, že půlka dieselů nemá filtr, a není možné jim vysvětlit, že ta půlka dieselů na našich cestách mít filtr ani nemůže, protože v roce 99 takovou věc výrobce ani nenabízel...
Lidi, kteří mají potřebu druhým vnucovat svůj názor a neumí pochopit, že do práce na kole/koloběžce/skateboardu prostě jezdit nebudu. Ani v létě, ani v dešti ani ve vánici, ale ani v pěkný vlahý den, protože prostě nechci. A naopak když chci, tak pojedu ( a co jsem se najezdil...) a nebudu z toho dělat slávu, že je to prostě moje věc.
Není mi smutno z aut. Není mi smutno ze škodovky v barvách VB (vždyť většinou v tom jezdili dopraváci s bílou čepicí - politika fakt nemusí být všude), ani auta se štětkolakem, ani auta s řasama kolem světlometů, ani s autama s kolama do Áčka a ledkama na podvozku. Vždyť to je něčí koníček, někdo se tomu v garáži věnoval, aby se odreagoval, aby byla sranda...to není míň ušlechtilé, než restaurování v muzeiním duchu. Určitě to nepatří na stejné akce, ale svoje místo v živitě to má. Pro koho jsou auta pozitivní součástí života, ten má moje sympatie.
Pořád platí, že auto není cíl, je to prostředek k dopravě, ke svobodě, k zábavě.

Karel TB
21. 4. 2023, 15:48 0
Cizeta V16T: Když chcete víc než dokonalost

Ian Tyrrel se tomu taky nedávno věnoval:


Za mě příliš komplikovaný vizuální design, ale Transversal V16 je krásný kus inženýrství.

Karel TB
26. 3. 2023, 13:03 0
Maserati GranTurismo: Návrat klasiky

Odvahu jít do vývoje Nettuna je potřeba vyzdvihnout. Není to klasický downsizing, ten motor opravdu přináší mnoho nového, není to jenom o tom ubrat objem a dofoukout turbem. Podle reakcí novinářů se to opravdu povedlo, ale ti jsou nadšení z každé novinky, co jim taky zbývá, když příště chtěji dostat zápůjčku zase.
Typická lehkost - Nohama na zem. GT auta i z legendárních 60´s byly o cca 300kg nad běžnou produkcí. Z dnešního hlediska lehké a agilní, byly proti běžnému autu té doby (cca tuna hmotnosti byl normál) těžká Barbora. 2tuny modernío osobního auta jsou ale i tak podle mě na palici.

Karel TB
26. 3. 2023, 12:43 0
Maserati GranTurismo: Návrat klasiky

S těma hodinkama jsi to taky trefil XD
Každopádně jsem z těch, co strašně plánujou větší výlety a nakonec jich za sezonu stihnu jenom pár a většina mých vyjížděk je opravdu na kávu na zahrádce s výhledem na "drahý plechy" se stejně postiženým kolegou...
Ale je to tím, že moje auto je fakt staré a na každý větší výlet je potřeba ho pořádně zkontrolovat.
Vyjímečně se musím zastat němců, ačkoliv mi to jde blbě přes pysky - čím starší auto, tím víc emocí. Na klasickou 911se taky kouká od stolku s kávou velmi příjemně.
Ale pokud se jedná o aktuální auta dostupná na showroomu, tak plně souhlasím. Jestlže bych se měl poohlédnout v Německu, tak mě napadá Wiesman - cenově úplně stejně ujetej jako Mase.

Karel TB
24. 3. 2023, 09:25 0
Maserati GranTurismo: Návrat klasiky

...no nazdar, našel jsem se v tom posledním odstavcis tím kafíčkem :D

Karel TB
24. 3. 2023, 08:51 1
Maserati GranTurismo: Návrat klasiky

Tak nějak tuším, že zákazníci se s těmi auty chtěji hlavně ukázat, vystoupit z davu. Na to se daleko víc hodí placatější auto. Na použitelnost jako dopravního prostředku nikdo nehledí. Nadruhou stranu Ferrari Purosanque užitnými vlastnostmi nemíří od Granturisma daleko, tak asi tam nějaký tržní potenciál je.
Jestli má cenu jezdit po Evropě autem? Jo, to je good point. Když není kde s tím jezdit, není proč to kupovat.
Ale stejně si pořád myslím, že cca. do 1000km (denní km limit normálního člověka) výhoda vlastního auta v cílové destinaci převyšuje nepohodlí z dlouhé cesty.

Karel TB
23. 3. 2023, 13:36 3
Maserati GranTurismo: Návrat klasiky

nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce (čí je to vlastně IP? )
Mase naprotitomu dotáhlo do produkce zbrusu nový spalovací! motor a logicky ho budou cpát všude, aby se zaplatil.

Karel TB
23. 3. 2023, 11:38 0
Maserati GranTurismo: Návrat klasiky

S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím si povzdechnu nad konceptem Alfieri - to by byl show car!
Granturismo je ale trochu jiné - víc k použití, víc k cestování - jak už z názvu vyplývá. Protože je to plnohodnotné 4místné auto, musí být i trochu tučnější. Protože je to určeno k Velkému cestování (ať už je to dneska cokoliv), se bez velkého displaye neobejde, už jenom kvůli navigačce - nedovedu si dneska představit proplétat se kdekoliv, kde to neznám bez navky a v takovém autě nechci čumět na telefon na držáku - chci styl a design!
Mohlo to být uvnitř trochu svébytnější oproti Grecale, toť vše.
Je to auto, které bych si dovedl představit jako parťáka na každý den. Krásné, rychlé, pohodlné. Odveze mě do práce (ne nejezdím v modrákách a mám to 60km po dálnici), můžu se stavit i pro děcka ke škole, večer před divadlem naprosto adekvátní k obleku. Na stěhování a aktivní výkendy má stát v garáži nějaký velký brácha.
Ale jak jsem psal, já si ho nekoupím, a koupí ho ti, kdo jsou v postavení ty peníze za auto dát? Jejich den vypadá asi trochu jinak...

Karel TB
21. 2. 2023, 13:00 0
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Já si zas pomatuju, jak jistý pann Vaculík napsal v Autodieselu o 159 2,4, že je s manuálem k ničemu (bo těžký setrvák a pomalé synchrony na 2°) a že jí automat sluší víc. Ale osobně jsem s tím nejel, tak nevim. S řazením u mojí 2,4jtdm nemám problém, ale s řazením 2jky u 5° manuálu na 2,4 jtd Lancia Lybra jsem se potýkal stejně jako kdysi zmíněný psavec.

Karel TB
20. 2. 2023, 13:17 0
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Au, to vypadá jak by to nakreslila prasátko Pepa :)

Karel TB
20. 2. 2023, 09:59 0
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Aha, jde o ty plasty. Je fakt, že tyhlety Giuliácký, co jsou taky v Tonale jsem v ruce ještě neměl. Středovky vypadají úplně klasicky (BMW :( ), tak snad se klasicky nepolámou :)
Jinak poznámky na interier 166... tyhle kruhové výdechy se objevovaly ve dvou průměrech v různých Alfách od 145, a najdou se (bohužel debilně pogumované) i v autech, která z přítomných zná dost dobře maximálně Beast. Mě se na nich líbí pevný a jistý (i po letech) chod, a žádný rattling. Rozbité bývají jenom ty zadní, když do nich někdo kopne.

Karel TB
19. 2. 2023, 13:22 1
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Co se týče těch výdechů větrání mě nikdy nenapadlo, že to lidi tak polarizuje. Považoval jsem to za elegantní alternativu k obdelníkovým lamelám. Za me jě to jeden z designů, který je ve své podstatě dokonale funkční.

Karel TB
19. 2. 2023, 13:16 0
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Mě se to docela líbí. Právě proto, že jak píšeš, používá osvědčené Alfistické prvky.
Jenže, v ničem to technicky nevyčnívá, spíš naopak, takže za hezký, obyčejný auto bych zaplatil leda obyčejný peníze.
A já bych nezaplatil ani to, páč...dyť mě znáš, jsem lakomec :)

Karel TB
19. 2. 2023, 13:09 0
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Giulietta byla dostupná volba neobyčejného auta v obyčejném sektoru. Tohleto s cenovkou 1M se bude prodávat jiným zákazníkům a v jiných počtech. Zákazníkům, kteří jsou zvyklí na nějaký standart a kvůli "srdíčku" prostě neustoupí. Vizuálně bych to srovnal tak s Mazdou. Ale dá se to s Majdou srovnat? :( Na fotkách se mi docela líbí, mám si nechat zkazit chuť a zajít se na ni mrknout live?
Interier mě neuráží, ale čekal bych víc osobytosti - trochu jiný, než mainstreamový styl, ten mix účelnosti a elegance. Vždycky mám radši světlejší "bydlení", kousek opravdového dřeva, nebo kovu, škoda. Na radiomapy bych se vyprdnul. Pokud nemají na to ten system pořádně doladit a udržovat, mohli by se soustředit na integrovanější a vypiplané zrcadlení telefonu, kde každý z nás má aktuální mapy i dynamickou navku podle provozu...
Co fakt nechápu, je neschopnost naladit pohon auta - spolupráce motoru(ů), převodovky a asistenčních systémů - kuwa když už nic, tak aspoň tady zabodovat, vždyť je to Alfa! Nemusím mít koncertní síň, facebookárnu, ale AUTO. Pokud nesvedou ani to, tak už asi nezbývá, než zhasnout.

Karel TB
10. 2. 2023, 12:41 0
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

:D jo je to tak ...teorie pravděpodobnosti malých čísel v praxi :D

Karel TB
09. 2. 2023, 10:42 0
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

S tím Roverem bych to tak zle neviděl. Měl jsem 420 Sdi a 75 cdti. Oba se začly sypat po 300 000km, to asi už mají nárok. Zároveň ty starší (Honda) Rovery už bych neřadil mezi ojetiny, ale pomalu historická vozidla :) Jo a víc mě potrápil ten 75.
Pokud lovím mezi takhle starýma autama, tak spolehnout se dá leda tak na to, že závada číhá kdekoliv. Neexistuje bullet proof auto.
Takže pokud je to křáp na kterém závisí výdělek - volím auto bez extra špeků. Cokoliv jiného volím srdcem.

Karel TB
17. 1. 2023, 12:31 0
Ferrari Purosangue: Plnokrevník

Designově se mi líbí, je tam spousta křivek, které spojují funkci, klasické svalnaté tvary a eleganci. Tenhle designový jazyk co začla Roma se mi moc líbí.
Zvýšená platforma je prostě nejvhodnější pro EV architekturu, baterek je plná podlaha... Krom marketingu je tu konečně i technicky relevantní důvod, proč postavit takovou věc.
Co to ale přinese značce? Finanční injekci v krátké době určitě - bude fungovat jako Tuareg (pardon Cayenne :)) pro Porsche.
A co za 5-10 let? Kam se posune "duch" značky? Tahle značka je definovaná motorsportem víc než kterákoliv jiná. Tak snad si markeťáci odpověděli i na tenhle dlouhodobý výhled.
koncept Dolce Vita se mi líbí.

Karel TB
21. 11. 2022, 17:20 0
Lamborghini Estoque: Lambo na každý den

Dobře si ho pomatuju, moc se mi líbil, stejně jako se mi líbil a doteď tajně sním o Rapidu. Ten umírněnější design je to, co mi sedí.
BTW prapůvodní koncept Lamborghini nebyly WOW auta, ale 4 místná GT. Velký motor, klasická koncepce, pohodlí a rychlost pro 4. Po 350/400 přišlo Islero, jeho nástupce byla Harama. Obě tato auta používal pan Lamborghini osobně a intenzivně jako daily - to byl jeho vkus. Ke konci měl samozřejmě ztaky svoji soukromou (bílou) Countache, ale to už nebylo tak úplně daily...

Karel TB
09. 11. 2022, 19:28 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

ta 155 byla dobrá vražda...klíííd, mám to v rucéééé!

Karel TB
09. 11. 2022, 15:01 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Když jsem teď po obědě, tak mám tendenci zpomalit a mírnit nadšení.
Úplně mi to nezapadá do Krabova portfolia. Je to těžké GT. Ne tak těžké, jako dnešní auta, ale i tak to rozhodně není obratná motokára. Zároveň (předpokládám) není tak vypiplaná jako cestovní BMW od Alpiny.
Mě to vyhovuje, apexy netrefuju a na cestování mám kombíka, tohle je easy rider (když chceš, tak můžeš, ale na předvádění si vyber radši placku). Fakt by to chtělo zkusit.
Ten prodejce byl příklad, z tvého vztahu k tomu GT je mi jasné, že tě někdo pořádně zvednul ze židle.
Moje zkušenost s nejmenovaným MB zastoupením ve Zlíně byla velmi korektní, kafe bylo dobrý, hosteska příjemná, obchodník nebyl přezíravý vůči majiteli staré masařky (nicméně kluci na dílně s tím stejně nic nesvedli).
Je to o lidech. Nikdy nevíš, který strýc má nadítou prkenici a když ne dnes, tak za pár let se buď vrátí, a nebo se obloukem vyhne. Ale to průměrného obchodníka nezajímá, většnou nevidí dál než za příští kvartál
Tyhle osobní zkušenosti jsou napořád.

Karel TB
09. 11. 2022, 13:54 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Ghibli bych si dal líbit. To je v podstatě vrcholná iterace Biturba, s nádherným vnitřkem v kůži a alcantře. Teď nevím jestli Ghibli, nebo Shamal si pojezdil Harry Metcalf na svém YT kanále a je to dobře investovaných 20 minut času.

Karel TB
09. 11. 2022, 13:45 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Beaste, chápu, že u v podstatě nového auta popsané vrtochy nebueš tolerovat. Pokud se k tomu přidá třeba ještě typicky český arogantní zástupce značky, tak se divím že nejezdíš už jenom v Mercedesech...

Krabe, kdo se bojí, nesmí do lesa, ale vzhledem k tomu, co máš s autama za sebou taky nechápu tvůj ostych.

K meritu věci ty naše plky taky jsou...roluješ 3metry příspěvků s odůvodněním proč od toho utéct a naproti tomu stojí jediný argument - "Líbí se mi, chc ji"
Který sloupec má větší váhu všichni víme.

Karel TB
09. 11. 2022, 13:03 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Prostě tyhle auta jak už mají "odžito" tak je to jak natírat golden gate - skončíš a můžeš začít na druhým konci znova.
Quatro V je kvalitativně skok. Bylo dělané "na ježdění" a je to na něm poznat. Bylo to takové bouřlivé období, kdy se z Maserati stala z dílny automobilka.
Pro mě je to trochu na hraně, nejsem z těch, co si zajdou do scuderie na kafíčko, ale zas kdyby se něco fatalně podělalo, tak to prostě jeden rok bude stát v garáži, než se to pořeší. Nepotřebuju ho, nevydělává mi prachy, je to jenom koníček. A to vrtání se v tom, údržba a sem tam oprava je pro mě stejně součást toho koníčku jako ježdění samotné.

Karel TB
09. 11. 2022, 12:25 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Přivezl jsem to, vyměnil olej a pojistku na 5000km/rok jsem naplnil (schválně jsem se na začátku omezil, protože jinak nevím, kdy přestat, znám se). Má to nahrkaných 120 000 km, takže žádná garážová princezna.
Mezitím oprava alternátoru + řemen a kladka. Jo a prasklá žárovka.
Je tam k řešení ta škrticí klapka (s tím jsem počítal), přestože jsem vyměnil rozpadlé pakny, tak ruční brzda nebrzdí, něco se vysypalo ve světle a něco rachtá v zadu. Klapka klimy nepřepíná vzduch (fouká jenom na sklo), panýlek klimy je ve °F (snad půjde sehnat °C) a chce to udělat rozvody. Řekni mi, že to neodpovídá 22 let starému autu... Samozřejmě to nemám jako daily, ačkoliv děcka to taky odveze.
Quatroporte V se ZF převodovkou by se mi náramně líbilo, vyšlo by zhruba na stejné peníze, ale pokud jsem si mohl dovolit jenom jedno "zbytečné" auto, tak GT jednoznačně vítězí.
Servis jakéhokoliv ne WW auta mimo autorizák je hodně o tom najít specialistu - nadšence a studovat a učit se sám. Mě to až tak moc nevadí, ale rozhodně to není "máte to rozbitý, přijdu si v pátek", takže jako daily je to problém. Počítám s tím, že to jednou hodnotu bude mít, že nedopadne jako biturba, ale kvůli tomu jsem to nekoupil. Btw. biturbo má jeden z nejluxusnějších interierů své doby a zestárlo s elegancí, škoda té kysně.

Karel TB
09. 11. 2022, 11:16 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Ty na ni máš pifku jak na exmanželku XD
Vzhled je subjektivní, mě se třeba nelíbí Granturisma vevnitř. Ale proporce boků a padající střechy jsou hezčí než 3200/4200.
Nespolehlivé? Spolehlivě se tam vysype škrticí klapka :D
hlavní axiální ložisko, ani prasklá ramena tě potkat nemusí, to je dobrá zpráva XD
Potíž je v tom, že když chlapovi auto (ženská) zalíbí, nemá smysl to rozmlouvat, člověk se musí spálit sám...

Karel TB
09. 11. 2022, 10:04 1
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Každý má strach, doporučuju mrknout za kolik je spotřebák, a pak s chladnou hlavou otevřít excel (nejlépe počkat na zimu a třít obličej sněhem). Každé auto má achilovku, tomu je třeba se vyhnout, nebo s tím kalkulovat. Jelikoš doma živíš dva BMW, a polskou druhošku do nich hádám nedáváš, nemusel bys být nijak překvapen.
Jo, nesmí se dát rána, to by byl konec.
Z Němců se mi líbí Wiessman...jsem marnej
Jo a koukal jsem po CLK s šestiválcem a manuálem, a aby nebyl vevnitř šedočernej. A když jsem ho našel, tak jsem se přistihnul, že bych chtěl široký blatníky, jinak je to trochu Barbie auto...no prostě mi nesedl

Karel TB
09. 11. 2022, 09:28 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Ten Bawcon určitě pojede a bude bez problémů fungovat, ale jestli se chceš nakazit, přijeď do PV než ji dám na špalky - couru Italskou

Karel TB
09. 11. 2022, 09:26 4
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

ANO koupil bych si auto jen kvůli vzhledu.
A už jsem to udělal 2 a půl krát a nelituju. Zkusil jsem si i druhou variantu - koupit auto čistě raconálně, jako věc co potřebuju, přestože se mi nelíbí. Fungovalo jak mělo, ale pocit uspokojení za dobře uložené hrachy se nedostavil. Jediný důvod, proč na to auto rád vzpomenu jsou ty chvíle kdy jsme koukali na mraky přes panorama střechu - která tam podle kriterií racionálního výběru být neměla.
Takže jsem to následně udělal jinak, a jsem spoko. Nejprve jsem vybral šálek, aby se i líbil a padnul do dlaně a pak jsem se teprv podíval, jestli se taky dá naplnit dobrou kávou...
Alfa 166 - vždycky se mi líbila, hlavně kvůli tomu interieru. V krémové kůži je to bomba. ˇ3álek jsem naplnil V6 TB
Peugeot 406 coupe - krátký románek, který nedopadnul kvůli laku (v křiklavě zelené fakt jezdit nebudu). Pininfarina vytvořil nejkrásnější "coupe pro lidi" za celou dekádu. Nechá se pořídit s V6, co krásně tahá a zní. Žádná dvočina, ale o to to auto není.
Mase - nepotřebuje comment, bral bych i s V6
Alfa 159 - ta půlka je za wagon. Jo Brera, nebo Spider by byla moje volba, ale o řádek výš už jsem se vysypal. Opět světlý interer, sada budíků otočených k řidiči (včetně tlaku turba, to mě baví), 6 čoček vepředu (no řekněte, kdo z vás to má?), ten wagon se mi líbí víc, než sedan. Motor 2,4 Jtdm a čtyřkola. Tahle nafta jede a umí i zpívat. Benzinové 4 hrnky s utahanýma hydroštelama a variátorama jsou daleko víc "kadle kadle"... Můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat

A pak všechny moje sny o Alfettách, Biturbech, Betách Monte Carlo a podobně. Objektivně ta auta na dnešek už nejedou, žerou, ale jsou krásná a to je ten důvod. Asi jsem ženská.

Karel TB
27. 10. 2022, 14:05 3
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Jo, vidíš, na tohle bych málem zapoměl.
Protože vzít si auto ze servisu, a doma pak zjistit, že ten motordekl nenasadili pořádně do výřezů v nárazníku a místo na 12ti drží jenom na 4 v rozích... vzpoměl bych na víc, ale nemá cenu si zvyšovat tlak

Karel TB
27. 10. 2022, 14:00 2
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Protože mě to baví, protože se u toho něco naučím, jak obecně, tak o mém stroji.
Protože se při těch jednoduchých úkonech snadno přesvědčím o tom, jak je na tom zbytek a zda (případně kdy) hrozí větší akce.
Protože se při té příležtosti podívám, co to tam někde poklepává a ševelí a jestli to něco znamená.
A v neposlední řadě, protože provozuju auta, na která si běžný BFA netroufne - ne že by to bylo tak high tech, ale není to koncern, takže nemá přípravky a neudělá to poslepu s prstem v nose, narozdíl od Oktávky, které všechny zná a rozezná roční období montáže podle vizkozity roztečeného loctitu pod hlavami šroubů příruby převodovky.