načítám data...

Karel TB

JménoKarlos Benzina
BydlištěOlomouc
Registracepřed 3.3 rok.
Poslední aktivitapřed 56.8 min.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků32
Pozitivních komentářů u článků14
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu
Informace

Je to blázen, hoďte na něj síť !

Poslední blogy

Get out&drive!

31. července 2022, 21:22 8 komentářů

road trip Sedlo


Posledních 50 komentářů

Karel TB
21. listopadu 2022, 17:20
0
Lamborghini Estoque: Lambo na každý den

Dobře si ho pomatuju, moc se mi líbil, stejně jako se mi líbil a doteď tajně sním o Rapidu. Ten umírněnější design je to, co mi sedí.
BTW prapůvodní koncept Lamborghini nebyly WOW auta, ale 4 místná GT. Velký motor, klasická koncepce, pohodlí a rychlost pro 4. Po 350/400 přišlo Islero, jeho nástupce byla Harama. Obě tato auta používal pan Lamborghini osobně a intenzivně jako daily - to byl jeho vkus. Ke konci měl samozřejmě ztaky svoji soukromou (bílou) Countache, ale to už nebylo tak úplně daily...

Karel TB
09. listopadu 2022, 19:28
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

ta 155 byla dobrá vražda...klíííd, mám to v rucéééé!

Karel TB
09. listopadu 2022, 15:01
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Když jsem teď po obědě, tak mám tendenci zpomalit a mírnit nadšení.
Úplně mi to nezapadá do Krabova portfolia. Je to těžké GT. Ne tak těžké, jako dnešní auta, ale i tak to rozhodně není obratná motokára. Zároveň (předpokládám) není tak vypiplaná jako cestovní BMW od Alpiny.
Mě to vyhovuje, apexy netrefuju a na cestování mám kombíka, tohle je easy rider (když chceš, tak můžeš, ale na předvádění si vyber radši placku). Fakt by to chtělo zkusit.
Ten prodejce byl příklad, z tvého vztahu k tomu GT je mi jasné, že tě někdo pořádně zvednul ze židle.
Moje zkušenost s nejmenovaným MB zastoupením ve Zlíně byla velmi korektní, kafe bylo dobrý, hosteska příjemná, obchodník nebyl přezíravý vůči majiteli staré masařky (nicméně kluci na dílně s tím stejně nic nesvedli).
Je to o lidech. Nikdy nevíš, který strýc má nadítou prkenici a když ne dnes, tak za pár let se buď vrátí, a nebo se obloukem vyhne. Ale to průměrného obchodníka nezajímá, většnou nevidí dál než za příští kvartál
Tyhle osobní zkušenosti jsou napořád.

Karel TB
09. listopadu 2022, 13:54
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Ghibli bych si dal líbit. To je v podstatě vrcholná iterace Biturba, s nádherným vnitřkem v kůži a alcantře. Teď nevím jestli Ghibli, nebo Shamal si pojezdil Harry Metcalf na svém YT kanále a je to dobře investovaných 20 minut času.

Karel TB
09. listopadu 2022, 13:45
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Beaste, chápu, že u v podstatě nového auta popsané vrtochy nebueš tolerovat. Pokud se k tomu přidá třeba ještě typicky český arogantní zástupce značky, tak se divím že nejezdíš už jenom v Mercedesech...

Krabe, kdo se bojí, nesmí do lesa, ale vzhledem k tomu, co máš s autama za sebou taky nechápu tvůj ostych.

K meritu věci ty naše plky taky jsou...roluješ 3metry příspěvků s odůvodněním proč od toho utéct a naproti tomu stojí jediný argument - "Líbí se mi, chc ji"
Který sloupec má větší váhu všichni víme.

Karel TB
09. listopadu 2022, 13:03
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Prostě tyhle auta jak už mají "odžito" tak je to jak natírat golden gate - skončíš a můžeš začít na druhým konci znova.
Quatro V je kvalitativně skok. Bylo dělané "na ježdění" a je to na něm poznat. Bylo to takové bouřlivé období, kdy se z Maserati stala z dílny automobilka.
Pro mě je to trochu na hraně, nejsem z těch, co si zajdou do scuderie na kafíčko, ale zas kdyby se něco fatalně podělalo, tak to prostě jeden rok bude stát v garáži, než se to pořeší. Nepotřebuju ho, nevydělává mi prachy, je to jenom koníček. A to vrtání se v tom, údržba a sem tam oprava je pro mě stejně součást toho koníčku jako ježdění samotné.

Karel TB
09. listopadu 2022, 12:25
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Přivezl jsem to, vyměnil olej a pojistku na 5000km/rok jsem naplnil (schválně jsem se na začátku omezil, protože jinak nevím, kdy přestat, znám se). Má to nahrkaných 120 000 km, takže žádná garážová princezna.
Mezitím oprava alternátoru + řemen a kladka. Jo a prasklá žárovka.
Je tam k řešení ta škrticí klapka (s tím jsem počítal), přestože jsem vyměnil rozpadlé pakny, tak ruční brzda nebrzdí, něco se vysypalo ve světle a něco rachtá v zadu. Klapka klimy nepřepíná vzduch (fouká jenom na sklo), panýlek klimy je ve °F (snad půjde sehnat °C) a chce to udělat rozvody. Řekni mi, že to neodpovídá 22 let starému autu... Samozřejmě to nemám jako daily, ačkoliv děcka to taky odveze.
Quatroporte V se ZF převodovkou by se mi náramně líbilo, vyšlo by zhruba na stejné peníze, ale pokud jsem si mohl dovolit jenom jedno "zbytečné" auto, tak GT jednoznačně vítězí.
Servis jakéhokoliv ne WW auta mimo autorizák je hodně o tom najít specialistu - nadšence a studovat a učit se sám. Mě to až tak moc nevadí, ale rozhodně to není "máte to rozbitý, přijdu si v pátek", takže jako daily je to problém. Počítám s tím, že to jednou hodnotu bude mít, že nedopadne jako biturba, ale kvůli tomu jsem to nekoupil. Btw. biturbo má jeden z nejluxusnějších interierů své doby a zestárlo s elegancí, škoda té kysně.

Karel TB
09. listopadu 2022, 11:16
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Ty na ni máš pifku jak na exmanželku XD
Vzhled je subjektivní, mě se třeba nelíbí Granturisma vevnitř. Ale proporce boků a padající střechy jsou hezčí než 3200/4200.
Nespolehlivé? Spolehlivě se tam vysype škrticí klapka :D
hlavní axiální ložisko, ani prasklá ramena tě potkat nemusí, to je dobrá zpráva XD
Potíž je v tom, že když chlapovi auto (ženská) zalíbí, nemá smysl to rozmlouvat, člověk se musí spálit sám...

Karel TB
09. listopadu 2022, 10:04
1
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Každý má strach, doporučuju mrknout za kolik je spotřebák, a pak s chladnou hlavou otevřít excel (nejlépe počkat na zimu a třít obličej sněhem). Každé auto má achilovku, tomu je třeba se vyhnout, nebo s tím kalkulovat. Jelikoš doma živíš dva BMW, a polskou druhošku do nich hádám nedáváš, nemusel bys být nijak překvapen.
Jo, nesmí se dát rána, to by byl konec.
Z Němců se mi líbí Wiessman...jsem marnej
Jo a koukal jsem po CLK s šestiválcem a manuálem, a aby nebyl vevnitř šedočernej. A když jsem ho našel, tak jsem se přistihnul, že bych chtěl široký blatníky, jinak je to trochu Barbie auto...no prostě mi nesedl

Karel TB
09. listopadu 2022, 09:28
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Ten Bawcon určitě pojede a bude bez problémů fungovat, ale jestli se chceš nakazit, přijeď do PV než ji dám na špalky - couru Italskou

Karel TB
09. listopadu 2022, 09:26
4
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

ANO koupil bych si auto jen kvůli vzhledu.
A už jsem to udělal 2 a půl krát a nelituju. Zkusil jsem si i druhou variantu - koupit auto čistě raconálně, jako věc co potřebuju, přestože se mi nelíbí. Fungovalo jak mělo, ale pocit uspokojení za dobře uložené hrachy se nedostavil. Jediný důvod, proč na to auto rád vzpomenu jsou ty chvíle kdy jsme koukali na mraky přes panorama střechu - která tam podle kriterií racionálního výběru být neměla.
Takže jsem to následně udělal jinak, a jsem spoko. Nejprve jsem vybral šálek, aby se i líbil a padnul do dlaně a pak jsem se teprv podíval, jestli se taky dá naplnit dobrou kávou...
Alfa 166 - vždycky se mi líbila, hlavně kvůli tomu interieru. V krémové kůži je to bomba. ˇ3álek jsem naplnil V6 TB
Peugeot 406 coupe - krátký románek, který nedopadnul kvůli laku (v křiklavě zelené fakt jezdit nebudu). Pininfarina vytvořil nejkrásnější "coupe pro lidi" za celou dekádu. Nechá se pořídit s V6, co krásně tahá a zní. Žádná dvočina, ale o to to auto není.
Mase - nepotřebuje comment, bral bych i s V6
Alfa 159 - ta půlka je za wagon. Jo Brera, nebo Spider by byla moje volba, ale o řádek výš už jsem se vysypal. Opět světlý interer, sada budíků otočených k řidiči (včetně tlaku turba, to mě baví), 6 čoček vepředu (no řekněte, kdo z vás to má?), ten wagon se mi líbí víc, než sedan. Motor 2,4 Jtdm a čtyřkola. Tahle nafta jede a umí i zpívat. Benzinové 4 hrnky s utahanýma hydroštelama a variátorama jsou daleko víc "kadle kadle"... Můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat

A pak všechny moje sny o Alfettách, Biturbech, Betách Monte Carlo a podobně. Objektivně ta auta na dnešek už nejedou, žerou, ale jsou krásná a to je ten důvod. Asi jsem ženská.

Karel TB
27. října 2022, 14:05
3
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Jo, vidíš, na tohle bych málem zapoměl.
Protože vzít si auto ze servisu, a doma pak zjistit, že ten motordekl nenasadili pořádně do výřezů v nárazníku a místo na 12ti drží jenom na 4 v rozích... vzpoměl bych na víc, ale nemá cenu si zvyšovat tlak

Karel TB
27. října 2022, 14:00
2
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Protože mě to baví, protože se u toho něco naučím, jak obecně, tak o mém stroji.
Protože se při těch jednoduchých úkonech snadno přesvědčím o tom, jak je na tom zbytek a zda (případně kdy) hrozí větší akce.
Protože se při té příležtosti podívám, co to tam někde poklepává a ševelí a jestli to něco znamená.
A v neposlední řadě, protože provozuju auta, na která si běžný BFA netroufne - ne že by to bylo tak high tech, ale není to koncern, takže nemá přípravky a neudělá to poslepu s prstem v nose, narozdíl od Oktávky, které všechny zná a rozezná roční období montáže podle vizkozity roztečeného loctitu pod hlavami šroubů příruby převodovky.

Karel TB
16. října 2022, 11:07
0
Proč si nenecháme pomoci?

Stalo se mi tohle: Rover 400 trpěl na na únavovou trhlinu rejdových čepů. (dneska už to vím :D). Když jsem s tím mým kroutil nějaký 350 000 km, tak na okresce v nějakých 90km/h+ došlo při přejezdu přes horizont k odlehčení kol, a při následném propružení při návratu k běžné gravitaci došo k nevyhnutelnému. Levé přední to vzdalo, ale zůstalo ve svém závěsu, bez rejdového čepu vytočené o 90°, zaražené v podběhu. Kolo na štorc se moc netočí, ABS si toho všimlo a podepřelo mi brzdu (všechny 4). Měl jsem čerstvě přezuto, tak mě napadlo, že jsem to blbec špatně dotáhl a vyhlížel jsem kde mě nešťastné kolo předjede. Neuvědomoval jsem si, že volantem si můžu točit jak na pouti, světe div se!, ani ručí brzda v normálním provozu moc neubrzdí... Zkrátím to, jelikoš tu dneska píšu kecy do debaty, tak to zřejmě dobře dopadlo, nahodilé třecí účinky chromého Roveru se potkaly s trajektorií silnice a auto i přes mírnou zatáčku zůstalo po nějakých 100m stát na silnici. Přesto jsem ABS neodpojil, místo toho jsem vytáhl pár stovek navíc a nechal vyměnit komplet čepy i na té straně co to přežila.

Karel TB
16. října 2022, 10:52
1
Proč si nenecháme pomoci?

ABS mě JEDNOU taky pořádně vypeklo. Jednou za cca půl mio km.
Že to vibruje pod pedál je věc, kterou není problém zkusit, a pak už to člověka nepřekvapí (aspoň ne tolik).
Naprotitomu tyhle asistenty o kterých je řeč mě zhusta na_erou ještě než se vymotám na dálnici, kde pro mě teprv začnou být užitečné.
Co se týče toho nouzového brždění ve městě je to tak 1:3. Na jeden případ, kdy se mohlo něco stát připadnou 3, kdy se nic nedělo, ale ten za mnou je good driver, že byl ve střehu. To chceš?
Třešinka je ta část o zopovědnosti, zejména ta nejlepší, kdy za nehodu může vždycky ten vzadu...

Karel TB
15. října 2022, 16:35
2
Proč si nenecháme pomoci?

ABS byla reakce na Pepu.
Hele je fakt, že všechno co jsem s touhle kosmickou technologií řídil bylo koncern. Třeba jinde je to lepší.
Co se týče ABS, pokud to tam bylo, nkdy jsem neměl problém, ani u fakt starých aut. Nejsem takový kmet, abych si to pamatoval, ale přijde mi, že ten antiblok vypustili až byl vážně neprůstřelnej. Narozdíl od dnešních vychytávek, které připomínají field testy na zákaznících.

Karel TB
15. října 2022, 16:30
1
Proč si nenecháme pomoci?

Nevim, proč do toho motáš ABS. Nebo technický stav auta. Moje zkušenost vychází ze služebáků a v jednom případě z 2000km roadtripu s autem od Herzu (taky pracovně). Ani jedno z toho není vyjetá vrána.

Karel TB
15. října 2022, 15:22
0
Proč si nenecháme pomoci?

světla, kameru a klimu jsem tedy vůbec nepovažoval za topic toho článku. Ty jsou cajk, asi to bude souviset s tím jak píše dole Trinom, že to funguje.

Karel TB
15. října 2022, 13:30
0
Proč si nenecháme pomoci?

I kdyby měla všechna auta stejný systém, stejně se budou chovat trochu jinak, stejně, jako každé brzdí a zatáčí jinak. Ale logiku ty systémy mají vesměs stejnou.

Karel TB
15. října 2022, 13:01
8
Proč si nenecháme pomoci?

Zrovna u mýho auta se ty meziplyny musím naučit, k hovnu to není, ale do autoškoly to nepatří a u novýho iEkoInqlusivicu ti to k ničemu nebude, to je jasná věc.
Já proti těm asistentům vlastně nic nemám, ale vadí mi způsob, jak to vnucují.
U kdejakýho auta se pořád drží úplně zbytečné tlačítko ESP off. To by člověk jednou za čas klidně hledal někde v menu, když jdu prasit, tak se na to nachystám. Naopak, auto brzdu a line asista vždycky potřebuješ vyřadit na základě aktuálních okolností, a nemáš čas hledět někam do menu. Používal bych to víc, kdyby to šlo takhle rychle zapnout/vypnout. Pokud kvůli tomu musím zastavit a hledat to, tak to prostě vypnu před jízdou a už to nezapnu. Stejně tak default on, proč?! Pokud jsem to vypnul, tak asi vím, proč!
A co mě sejří nejvíc je to dobroserství, že ti to tam prostě dají, vypnout se to nedá, ale jak to funguje se nedočteš ani v návodu. Pohybuju se i v letectví, a tohle je přesně ten mechanismus, na který dojel B737max.

Karel TB
15. října 2022, 12:03
2
Proč si nenecháme pomoci?

Ještě bych doplnil, že:
ŘÍZENÍ NENÍ SAMOZŘEJMOST - řidičák není formalita, asi nastala doba učit se povinně rozumět asistentům, správně je používat a znát zodpovědnost. Nebo zavést řidičák skupiny S - spolujezdec?
ŘÍDIT VÁS NIKDO NENUTí - mimo Pha, Br, Ov, Ol, HrPr je to sice životní nezbytnost, ale když to neumím, tak se to prosím naučím, nebo se na to vy....u. Uleví se všem.

Karel TB
15. října 2022, 11:37
7
Proč si nenecháme pomoci?

Adaptivní tempomat jsem se naučil používat. Na dlouhé dálniční trasy super věc. Pokud můžu povžovat 2 roky starý golf za soudobé auto, tak sorry, ale fantomové brždění to umí taky. Prostě musíš přizpůsobit jízdu, aby jsi ho nedostal do situace kterou nepochopí. O starší Scale radši aani nemluvit.
Hlídání jízdních pruhů kdekoliv, mimo dálnice a fakt hezké jedničkové cesty víc prudí, než pomáhá. Takže jakýkoliv výlet mimo okolí větších měst znaméná ten krám vypnout (a nechat tak, protože easy tlačítko na to není).
Automatické parkování jsem neměl možnost zkusit. Může to být fajn pomůcka, ale parkovat prostě řidič musí umět. I piloti dopravních letadel musí umět pilotovat, i když většinu letu za ně odřídí automat ( a je pravda, že efektivněji).
Naprosto pochopím, že když si někdo půjčí auto třeba na stěhování, že bude mít problém. Ale s osobákem musím umět zaparkovat, stejně jako se musím vejít do zatáčky a zabrzdit na čáře u semaforu.
Univerzální asistent tu je už dlouho - Taxik, nebo autobus. Buď řídím, nebo se vezu.
Takže:
Stejně to nefunguje:
Funguje to přesně tak jak má, ale jak konkrétně to fachá a jaké to má limity, BFU vůbec netuší
Může to být nebezpečné:
Ano může, já jsem řidič, musím znát jak to funguje a jaké to má limity abych to mohl bezpečně užívat
Sahá mi to do řízení:
Ano, od toho to tam je.
Já jsem přece řidič:
Ano, a jako řidič jsem zodpovědný, takže já chci mít kontrolu. Úředník, ani vývojář mi pojistku ani opravu nezaplatí.


Karel TB
09. října 2022, 21:56
0
Bazarový snílek: Vzpomínky na vyšší střední

Ačkoliv jsem Alfista, tak mě potěšila ta Sigma...pokud vím, tak má bezrámové dveře a velmi sofistikovaný pohon i podvozek...

Karel TB
05. října 2022, 21:02
1
Autíčkářův týden: Maserati v novém, Alpine po dietě a ikonické Audi

Sporťák a GT jsou dva různé pojmy. Každopádně ta hmotnost je smutná i tím, že je naprosto soudobá, tenhle standart už je nastavený :(
Spíš se ale těší, jak bude vypadat uvnitř. Předchozí GranTourismo bylo nádherné zvenku, ale bydlení už ten Italský glanc nějak postrádalo.

Karel TB
31. srpna 2022, 21:05
-2
Škoda Vision 7S: Kde už jsem tohle viděl?

Náhodou mě takové auto smysl docela dává. koncepci 2+2+2 v osobním autě (ne v dodávce) naposledy bohužel neúspěšně skusil Mercedes Benz R classe.
Ani to bambino na tunelu mi nepřijde nějak zvlášť ujetě.
Dveře bez B sloupku za mě super, ale nevěřím, že to projde do serie.
Skořápky místo sedaček stejně tak.
Palubka se mi docela líbí, asi je to tím, že mi připomíná Dacii 1300 :)
Bez zrcadel bych nevyjel, volant, který se otáčí víc než o otáčku musí být kulatý a ten rendr koberce mi připomíná divnou slisovanou gumovou podložku z hobymarketu ?
SUV je to proto, že do takové podlahové plošiny se nejlíp skovají baterky. Motor bych tam už asi ani nehledal, ale tímpádem mi nedává smysl ten masivní předek a brutální tunel.
Koncepty se mi stejně většinou moc nelíbí, počkám si s hodnocením na seriovku. Tam se teprv ukáže jestli Škoda ještě může dělat svoje auta.

Karel TB
24. srpna 2022, 16:51
0
Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní hrdosti

Tak s tou R8 začínali, protože 12 nebyla ještě hotová, ne proto, že by jm ji frantíci nechtěli hned (pro)dát.- nakonec sama autorka píše, že se 12 začla dělat vlastně současně s Dacií. Kromě toho se tam údajně bouchaly taky Alpiny 110, origo Fr. snad měly nějaké díly z hliníku a Rumunské všechno ocelové plechy...bez ověření, prodávám jak jsem koupil.
Jinak tedy jako děcko jsem se vozil v červené 1310 TX Break. Vzadu jsme seděli 4 děti a někdy i bratranec :D Proti škodovkám to bylo AUTO, prý to bylo dokonce lepší, než první favority (strýc měl bílý sedan a koupil Fačko hned jak to šlo, nebyl z něho nadšený). Rezlo to ale tak, že to bylo snad i slyšet :D Opravdu si pomatuju na díru v podlaze pod kobercem, kterou bylo vidět na asfalt. Chladič a termostat se tam vyměnil za něco jiného (snad z avie?) jinak to mělo tendenci být pořád studený a musel se dávat karton pod masku. Jo a světla se v originále přepínala natvrdo ovladačem bez relé, to se taky řešilo samodomo, páč jinak ten vypínač samozřejmě měl snahu shořet. Nejsem si jistý, jestli tahle úspora nebyla až záležitostí čistě rumunského čtyřočka, nebo, jestli to vymysleli už ve Francii.

Karel TB
27. září 2019, 13:46
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Tak otáčkoměr se hodí i když máš automat. Chci mít možnost držet motor v efektivním režimu, případně mít možnost vhodně načasovat využití špičky a k tomu potřebuju základní informace: otáčky, tlak v sání (pokud je přeplňovaný), teplotu vody a ideálně i oleje.
Dál se rád za jízdy přesvědčím, že stroj kerý vedu je v dobrém stavu a doveze mě tam i zpět. Takže tlak oleje, napětí baterie (dobijecí proud už jsem dávno vzdal) a samozřejmě palivoměr (se skoro divím, že ho furt montujou).
Když nám ta doba pokročila, hodil by se taky manometr paliva, teplota brzdovky, teplota oleje v automatu...
Čidla a snímače jsou všude, rád bych si to všechno měl možnost zobrazit. Je paradox, že zatímco řidící jednotky vyžadují měření desítek, možná stovek parametrů, na palubce se toho zobrazuje čím dál míň.

Karel TB
27. září 2019, 13:07
1
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Podle mě, když teda už všude vozíme ty televize za volantem, tak mít možnost nastavit si indviduální zobrazení bych uvítal - včetně úplné tmy. A stejně bych si tam cvaknul kulatý rychloměr a otáčkoměr. Analogové budíky totiž umožňují odečítat periferně a zároveň ukazují gradient. Prostě vidíš nejenom kolik zhruba, ale taky jestli roste, nebo klesá a jak rychle a to všechno bez toho abys musel soustředěně odečítat. Navíc umožňují podvědomou kontrolu. Prostě víš kde ty ručičky (nebo pásky) mají sedět, když tam jsou - neřešíš-, když je naopak něco jinak, sepne ti to v hlavě alarm automaticky, víš že je něco jinak než má být, podíváš se pořádně a teprv pak zjistíš, že teplota opustila vymezený chlíveček a přizpůsobíš jízdu, dřív než budeš muset potěšít rodinku teplem z topení uprostřed srpna. Letectví už si tímhle digitálním okouzlením prošlo, a byla by škoda zopakovat stejné chyby.
Uvedené platí pouze pro lidi, kteří za volantem řídí. Těm ostatním stačí propojit telefon, zapnout spotyfy a použít dopravního prostředku...

Karel TB
12. září 2019, 09:34
0
Rover 75: Bitva o Británii

Dieselovou 400 saloon jsem dojezdil do mrtva, nikdy s ní nic nebylo, až zhruba ve 350 000 se rozsypala tak nějak kompletně (spojka, převodka řízení, kompresor klimy) a to i doslova - plasty se prostě začaly lámat a tapecy odpadávat.
Nejlepší na ní byl tlustý volant kůže/dřevo. Ale se 75kou se nedá srovnávat vůbec, 400/45 jsou lépe jezdící Octavie I, nic víc. Co se týče UK know how zas nemám moc iluze. Motor je teda made in GB a je super, ale podvozek je Honda a ten je snad ještě lepší.
75 znám taky jenom s naftou a ten motor mi fakt moc nesedí, moc rád bych zkusil ještě někdy 6ti hrnek, ale mám dojem, že už mi ujel vlak. Líbí se mi taky kombinace barev ponton/střecha.
Ano, problém se saharou a spáleným reostatem kabinového větráku tu byly taky....ale auto nikdy nestálo kvůli shánění dílů

Karel TB
09. září 2019, 18:22
0
Rover 75: Bitva o Británii

No jo, třeba Rovery 600 už taky zmizely, a jaky to byly fara s 2litrem od Hondy

Karel TB
06. září 2019, 15:18
3
Rover 75: Bitva o Británii

Ahoj,
R75 se mi vždycky líbil. Ve srovnání s S typem měl od začátku příjemný interier. S type ho předehnal až po faceliftu - pak už byl jednoznačně lepší. Jezdím občas se saloonem s dieselem.
75ky umřely na kastli - ty s černým prahem (z Longbridge snad?) hnily prý víc.
6ti hrnky trpěly na dlouhé šrouby co drží hlavu skrz celý blok a na plastové kolíky (kdo vyměnil za kovové měl klid, ale preventivně sundával hlavu málokdo) - ty šrouby když povolí a kolíky uhnou, tak je vymalováno.
Diesely jsou podladěné BMW, jede to, ale podle mě to je chcípák, asi kvůli emisím je potřeba na to od volnoběhu víc šlápnout, jinak se nesbírá, dokonce dusí. To je pro mě u 2litrového foukaného ropáka dost neodpustitelné a nepříjemné.
Interier není nijak extra trvanlivý, skoro všechny mají ukrutně sešoupaný nátřik volantu, odlepené tapecy ve dveřích a na stropě a rozsypané displaye palubního počítadla. Nadruhou stranu madla, tlačítka a kliky jsou bytelné a solidní. Prostě kontrasty, made in GB.
Sedadla jsou fajn, příjemně se do nich zapadne, blbě vylejzá. I v zadu se dá slušně sedět.
Touring je fakt velký. Opravdu, dá se srovnat s MB E210, nebo s hranatou Vectrou.
Podvozek měkčí, docela dlouho neutrální, za limitem dokáže být přetáčivý.
Převodovce chybí 6°, ale vadí to spíš při pohledu na otáčkoměr, kravál se nekoná. Trochu sviští zrcadla (daň za design), ale jinak ticho. Dokáže to jezdit skoro zadarmo.
Ve své době se chtěl snad nacpat mezi BMW 3 a 5, přiblížit Jagu S type (taková dvě koncepčně odlišná britská stylová dvojčata) a vůbec mezi prémii. to se úplně nepovedlo, ale nad Octavie, soudobé Vectry a Laguny s přehledem vyčnívá proti nim je to o hodně lepší volba technicky i praktičností (cenově je dnes snad ještě i pod nimi). Díly byly vždycky k mání i z vraků docela hned, snad vyjma středů kol s odznáčky Rover.
Klasicky trpí na ty displaye, nesvítící zpátečka (blbě se spravuje), vadné kabely airbagů... Motory viz. výš. U dieselu je daní za otočenou zástavbu dost na pytel přístup třeba k termostatu...
Subjektivně: Výhled je z toho jak z tanku (připomíná 300C), ale stylu má to auto na rozdávání a ještě i dnes se za ním spousta lidí otočí. Je to pohodlné, nevtíravé, ale hodně "jiné".
PS: co je psáno o "kvalitě" interieru platí v relaci k autům se stejnou cenovkou když byl nový. Proti přibližovadlům se kterými stojí v bazaru dneska je to o hooodně jinde, jenom aby nedošlo k Ňáký mejlce ;)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 9C1 Police 1992
Chevrolet Caprice 9C1 Police

1992 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe Z71 4x4 2007
Chevrolet Tahoe Z71 4x4

2007 rok výroby
320 koní výkon
5 300 ccm objem

Cadillac Escalade ESV 2010
Cadillac Escalade ESV

2010 rok výroby
403 koní výkon
6 200 ccm objem

Chevrolet Camaro  1998
Chevrolet Camaro

1998 rok výroby
203 koní výkon
3 791 ccm objem