reklama
načítám data...

Nadšenec do aut nebo nadšený řidič? Který typ jste vy?

Z redakční debaty kdysi vyplynulo, že petrolheadi jsou vlastně pozérští hipstři, a správný Autíčkář bude rád řídit cokoli. Kde je pravda a jak to máte vy?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá, Editorial: Nadšenec do aut nebo nadšený řidič? Který typ jste vy?

Svět automobilových nadšenců možná není tak jednotný, jak by si leckdo z nás přál. My na Autíčkáři se snažíme rozdíly smazávat a vytvářet prostředí, platformu, chcete-li, kde spolu vedle sebe mohou existovat třeba mladí řidiči bez pořádného rozpočtu na auta, fandové do velkých amerik, lidé zabývající se offroadem, nebo třeba řidiči korporátních naftových rychlíků, které ale baví řízení a auta. Snažíme se přistupovat ke všem bez předsudků. Všechny nás přece něco spojuje

Svět automobilových nadšenců má však k jakési jednotné petrolheadské vzájemnosti docela daleko. Vidíte to i v diskuzích. Ortodoxní miatista bude všem cpát malý roadster jako řešení na všechno, milovník velkých osmiválců bude do zblbnutí opakovat, že dva litry je objem limonády a ne motoru, a pak přijde někdo, kdo nade vše obdivuje stará auta a bude vám bez ustání tvrdit, že ta nová jsou dnes na prd, že dřív to bylo všechno lepší, a začne opakovat klasická klišé.

Která to jsou? Nejčastěji uslyšíte něco v tom smyslu, že dřív byla auta mechaničtější, komunikativní, víc poslouchala, člověk si je musel zasloužit, zkrátka to byla auta pro pravé řidiče a ne žádné pohodlné operátory, nebo strojníky. Dokonce se najdou jedinci, kteří vám budou zarytě tvrdit, že pokud auto ráno naskočí napoprvé, je to nuda. Protože jen tehdy, je-li to s autem těžké, za něco to stojí. Tak tohle jsou prosím už opravdoví novodobí flagelanti, hledající pomocí utrpení cestu za osvícením. 

A pak z nich vyleze něco v tom smyslu, že na běžné ježdění používají relativně nové malé městské auto, protože by se jejich mazlík mohl v dešti ušpinit, někdo by ho mohl odřít, a co hůř, jízdu do práce v provozu by si ve svém vysněném voze neužili, tak raději šetří kilometry, aby se za tu dobu, co svůj vysněný povoz vlastní, nezvednul příliš nájezd na počitadle kilometrů a oni při následném prodeji tolik netratili. A ještě vám přiznají, že takhle to dělá spousta lidí, co má zajímavá auta.

reklama

Tehdy jsem ztratil většinu zbývajících iluzí o lidech, kteří sami sebe nazývají petrolheady.

Jistě je vám jasné, že tahle úvaha vychází z debaty, jež proběhla v redakčním chatu. Naštěstí nemáme fyzický kancl, to bychom si asi většinu pracovní doby hráli s kočičkami, klábosili, a zbytek času bychom věnovali vzájemnému přátelskému škrcení. Výsledek této debaty však nebyl jasný. 

Našli se totiž lidé, a patřím mezi ně i já, kteří shora popsaný přístup nechápou. Máte přece jednou sakra to svoje vysněné auto, tak s ním chcete jezdit furt, ne? Samozřejmě záleží na tom, jak velký nesmysl máte, protože skákat třeba Viperem ranní kolonou přes ucpanou Prahu fakt nechcete, ale když máte malý lehoučký sporťáček, který nežere? Podívejte se na takového Jaye Lena. Ten sám tvrdí, že auta mají jezdit, a u spousty opravdu vzácných kousků jde dokonce tak daleko, že na nich dělá úpravy, aby je mohl používat v provozu. Lepší brzdy, silnější autobaterie, posilovač řízení a podobně. Já vím, Leno je extrémně bohatý, ale taky by klidně mohl všechna auta udržovat ve skladišti, nejezdit s nimi a čekat až na nich zbohatne ještě víc…

Druhá strana mince pak představuje samotné řízení. Někdo prohlásí, že ve svém milovaném voze si neužije cestu do města, že musí být na té správné silnici, prostě se chovají podle šablon jako rozmazlená fiflena, podle které nebude romantická večeře dost romantická, pokud nebudou na stole ty správné kytky, správné svíčky, správná hudba, správné úplně všechno. Jenže ta správná situace nikdy nenastane. A váš život je krátký, je potřeba z něj urvat co nejvíc. 

Právě tak se chovají ti, co mají rádi řízení jako takové. Je jim jedno co řídí, za volant se budou cpát vždycky. Fascinuje je už samotná možnost sedět za volantem. Klidně se půjdou jen tak projet, i když mají starý hnusný naftový hatchback, je jim to jedno. Tenhle přístup je pak patrný i v naší redakci, zejména pokud jde o testovací vozy. Řekli byste, že pokud se v kalendáři objeví třeba maličký Peugeot 108, nikdo nebude zrovna nadšen, že? Ale opak je pravdou, vždy se z tichých hlubin vynoří nějaký blázen a začne řvát, že to chce, jako by mu to někdo chtěl sebrat. Někteří z nás ve svých běžných zaměstnáních krotí služební vozy, a ti si také nemohou vybírat, prostě dostanou klíče a nazdar. Pak vám přijde do chatu zpráva, že ta či ona silnice na jihu Čech je úplně skvělá, a vy dobře víte, že tomu člověku je zrovna v ten moment jedno, že jede třeba fleetovým Rapidem. Užil si řízení, užil si místo, užil si konkrétní okamžik.

Nedokázali jsme se nakonec shodnout na tom, kdo má pravdu. Víte, mívám někdy pocit, že ono zapálené fanouškovství je snad trochu póza, že je prostě teď cool být automobilovým nerdem a nadšeně slintat nad každým videem plném klišé o starých autech, ze kterého se člověk ve výsledku nic nedozví, všude hlásat jak je nejlepší mít staré auto, že nová jsou naprd, moc jednoduchá na ovládání a současně moc složitá, moc velká, moc těžká, málo autentická. Zkrátka je to taková obdoba hipsterství, o tom se tu už kdysi psalo… 

reklama

O mně naopak spousta lidí tvrdí, že nemám auta rád, už třeba proto, že je nemyju. Nebo z tisíce jiných důvodů. Málokdo už ale ví, že se tu a tam v noci prostě zvednu, vezmu klíče od svého naftového rachtáku a jdu se projet nočním městem. A měli byste vidět, co se stane, když mi někdo dá klíče od staré opráskané dodávky. Půjčte mi Ladu Nivu. Nebo naopak nové Volvo a já nesjedu z dálnice, dokud mi nedojde palivo. Možná nemám rád auta, ale řízení zbožňuju. 

A jak to máte vy? 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Joe95
04. srpna 2018, 09:29
3

Já to má celkem jasný! Auta mám rád, ale že bych to nějak přeháněl s péčí o ně to se nedá říct.. Co ale skutečně miluji je řízení. Nesčetněkrát si svou jízdu domů z práce protahuji, jelikož se během cesty domů provozní náplně sotva stihnou zahřát a příjde mi škoda je jen tak nechat vychladnout.... :)

reagovat
Joe95
04. srpna 2018, 09:31
9

Kór teď, kdy jsem si na daily jezdění koupil svoje vysněné IS300

Knightrider
04. srpna 2018, 09:47
6

Jezdit ve starych autech je sice krasny, je to uzasnej zazitek, ale clovek je z toho utahanej, to si priznejme. Ja sice casto rikam, ze ty novejsi auta jsou ve vsem lepsi, ale soucasne touzim po prvnich rocnicich Corvette C3 z konce 60.-tych a zacatku 70.- tych let. Tak aby se v tom cert vyznal. Ono vsechno ma svoje pro a proti. Jezdit veteranem denne do prace si ani ja neumim predstavit. Je to proste strasna drina.
Minuly tyden jsme jezdili s kamaradama na Sumave ve dvoulitrovy Fabii. Ja miluju rizeni, takze jsem si to neskutecne uzil i v tomhle aute, ktery je jinak naprosto nezajimavy. Ale ty silnice tam, panove, to byla takova nadhera. Ja si predstavoval, jak je projizdim ve svoji Vette nebo v Mustangu, ale ve finale i v ty Fabii jsem si to ohromne uzival. Miluju cestovani, jakykoliv, ridim rad a mam z toho radost. Kdyz se k tomu prida moznost cestu absolvovat v necem zajimavym, je to obrovskej bonus, ale nikoliv nutnost.
Tenhle prispevek prave pisu ze sedadla spolujezdce naseho Stanga cestou na sraz veteranu. Jen se kocham krajinou a i tak jsem naprosto spokojenej. Svet je relativni. Ale kdyz clovek chce, dokaze si vychutnat ohromny množství ruznych zazitku. Takze si uzivejte silnice, at jedete v cemkoliv. :-)

reagovat
beastar
04. srpna 2018, 12:33
0

Ta navigace v tom působí zvláštně:D Takovej steampunk. Jinak k Fabii a Šumavě to naprosto chápu. Tam už jde o to kde si a ne v čem. Pěknej sraz v tomhle bezva počasí... Pokud tam budete mít stín.

Nimrod
04. srpna 2018, 13:08
3

knightrider: ono je pomalu třeba definovat slovo "veterán", protože s hromadou aut z 80. let se dá i dnes denně bez problémů jezdit

Knightrider
04. srpna 2018, 15:14
0

Beastar: mobil v drzaku na sklo. Holt taky obcas potrebujes vydobitky moderni techniky, kdyz jsi linej hledat papirovou mapu.
Nimrod: Da, ale temer nikdo to nedela. Je to uz dneska nesmysl.

Nimrod
04. srpna 2018, 15:32
1

mně to zas tak divný nepřijde, ale pravda, jsem v kolektivu, který používá jako denní auta ty z 90. let, včetně začátku 90. let

Knightrider
04. srpna 2018, 17:31
0

Jasne, Favorit, Filcka nebo treba E36 neni problem. S Ferrari 208 uz asi trochu jo. Ono to taky nejde takhle zobecnovat a hazet vsechny auta z 80. a 90. let do jednoho pytle.

Nimrod
04. srpna 2018, 17:50
0

proto jsem prve psal "definovat" a "hromadou" :-) já jen že mnohá auta před 30 lety byla a stále jsou normálně použitelná, už ten status veterán tolik neplatí jako dřív

Tomáš Trýska
05. srpna 2018, 11:51
1

Pro tyhle pekáče se obecně používá pojem Youngtimer.

Goldies
07. srpna 2018, 15:08
0

ad Šumava, teď tady jsme na dovolené a i ten "blbej" benzínovej Civic s robotickou převodovkou a rakví na střeše se tady chová tak nějak jinak. Navadí mě ani děti v zadních sedačkách :-D ty silničky tady to je nádhera! V září jedeme na Lipno na Spartan Race a to už pojedeme tím naším TT bez dětí a to bude teprve jízda :-D

Knightrider
07. srpna 2018, 19:25
2

V celých jižních Čechách jsou naprosto fenomenální silnice. Tam je fakt radost jezdit.
Že já blbec se odtud stěhoval, když si tak vzpomenu na ten tankodrom, co se Středočesi pokouší vydávat za silnice. :-/

whitenight
15. srpna 2018, 11:51
0

@Goldies tak ze Sparťana bych fakt řídit nechtěl, když jsem doběh loni sprint, docela krutě jsem potom v autě usínal, naštěstí teda na zadním sedadle

Goldies
15. srpna 2018, 15:46
0

Sprint je nuda :-D Ať už Litovel, nebo teď v zimě Liberec :-D jdeme na Super, a to jsem teda zvědavej, už těch 14-17km bude sranda a do toho čítám tak 150-180 burpees :-D

whitenight
15. srpna 2018, 16:55
0

já si řikal taky, že to je pohodka, ale pak jsem se najednou kilák před cílem po burpees málem poblil :D, Super už bude docela krutej, to bych ani radši běžet nechtěl, panč by mi to trvalo dva dny

Goldies
15. srpna 2018, 19:42
0

Tak pro mě je to asi max co zvladnu, pulmaraton v Beastu nedam :-D
Ale jo, první sprit po roce treninku byl taky celkem zahul, ale Liberec už byl lepší :-D jsem zvedavej na Lipno :-)

Beny
04. srpna 2018, 10:31
2

No já vám nevím, ale článků na téma "petrolhead je buď debil, nebo neexistuje" je už tady trochu přehršel. Já mám auta rád, ale když vypadnu občas z kanclu a mám na výběr mezi dehtovou Oktáfkou nebo litrovou Fóbií tak z toho radost nemám. Prostě nemůžu mít. A jsem dokonce takovej pozér že se svým nejmenovaným roadsterem taky moc nejezdím. Vlastně si ho vytáhnu jednou nebo dvakrát do týdne na oblíbenej kousek okresky. Na ježdění do práce a kvůli jinejm potřebám mám prostě jiný auto. Takže jsem teda naprostej tragéd co nechápe že by měl bejt nadšenej naprosto ze všeho. Jupí.

reagovat
Jan Machač
04. srpna 2018, 10:39
0

Ne, jen jsi petrolhead a Matěj ti nikdy neporozumí ;-)

Beny
04. srpna 2018, 10:44
0

Nepovažuju se za petrolheada. Spíš jsem jen takovej nadšenec co víc času stráví v garáži než řízením. :-) Jen prostě nedokážu mít radost z konzumních plechovek který mnohdy fungujou hůř než ty zatracovaný starý plechovky...

Jan Machač
04. srpna 2018, 10:49
8

Tak to jsi nadšený mechanik! :-)

Tomáš Trýska
04. srpna 2018, 10:54
1

Řekl bych, že jsem něco na pomezí. Mít víc peněz nazbyt, tak bych jezdil hračkami častejc :)

reagovat
Sedrik
04. srpna 2018, 10:55
6

Považuju člověka za otravného, pokud mi bude cpát svojí pravdu - ať už bude jakákoliv. Každý má právo na názor, ať je z mého pohledu sebešpatnější, ale v momentě, kdy začne bojovat za svojí pravdu stylem "jedině Miata vs. jedině V8 made by Murica" tak přestávám číst/poslouchat.

Mám rád auta od dětství a moje vysněné auto se pořád mění (jak se měním já) a stejně tak se mění pohled na ideální svezení a předpokládám, že se to bude vyvíjet i nadále.

Jen se prosím nepřesvědčujme o tom, že petrolhead/autíčkář/autista (jak mi říká kamarád :)) je nějaký konkrétní typ řidiče. Znám lidi, kteří řídí nudné kombi, nikdy nebyli na okruhu (ani jako diváci) a netouží vlastnit sportovní auto. Přesto se v autech vyznají, mají je rádi a rádi si o nich přečtou, nebo poslechnou. Jsou to autíčkáři? Damn right they are!

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
04. srpna 2018, 10:59
3

A přesně o tom ten článek je. :-)

Bavoraczech
07. srpna 2018, 06:47
0

Já mám ze sebe někdy pocit ne že někoho přesvědčuju, že něco je nejlepší, ale spíš že něco je blbost. Když jeden kamarád chce poradit jaký mladší a sportovnější auto na každej den by si měl koupit. Já mu ukazuju Hondu, Mazdu, Megane RS, BMW... a on pak přijde s tim, že chce Oktávii RS TDI, že se mu líbí prostě zvenka a to je hlavní a moc to nežere a je to RS jako jo... A mně se ježí chlupy na zádech a začnu zarytě bojovat proti... Už mu sám navrhuju v zoufalosti navrhuju alespoň benzínovou RS, ale on si stejně koupí to PDčko. Další... jaký si mam koupit kabrio? Říkam jasně... Miata, Volvo C70, Z4... neee, já chci něco se 4 sedadlama, abych tam mohl dát věci... Opel Astra v naftě. ŘÍkam pane bože, to už si raději kup nějakýho toho EcoBoosta. Neeee, Opel je hezkej a ten diesel má zátah vocpoda. Ach jo, už to vzdávam. Radit nemá smysl, každej si koupí co se mu vizuálně v tu chvíli líbí a jen potřebuje někoho, kdo mu to schválí.

Stanley
07. srpna 2018, 09:19
1

A hlavně má to jeden společný jmenovatel. Navenek všichni chtějí zábavu a sport, ale když dojde na věc, stejně všichni chtějí 4-5 místný diesel :-)

Bavoraczech
07. srpna 2018, 10:52
0

V lepším případě si koupí E90 318D a polepí ho samolepkama "M" a barevnejma proužkama na masku, aby to vypadalo :)

Ka
Kalvi
04. srpna 2018, 12:38
0

Já mám rád auta, miluju řízení. I když je to nudnej naftovej kombík. Vlastně jsem si užíval i každej den s dodávkou, ale samozřejmě mám svoje sny. Vlastně bych potřeboval těch aut hrozně moc abych byl vážně spokojenej :D

reagovat
sumy
04. srpna 2018, 15:52
0

Skoro i zavidim. Klidně se rad projedu čímkoliv, klidně i "vtipnou" dodávkou. Ale když to má být denně... Přesně proto jsem v práci vrátil klíče od nové octy. Prostě necítím, že bych byl už tak odepsany, že by mi mělo být jedno, že jedu něčím hrozným, co uspokojí leda tak důchodce cestou do peny, páč s těma 140kW tam bude dřív než soused s HTP. Objektivně horší, o 20 let starší auto si dokážu užít každý den. Ale jak jsem tu někde v komentářích zahlédl, jsem spíš vášnivý mechanik, který se rád za doprovodu toho silenyho ingotu , kterej furt obskakuju dostává na místa, kam by mě ta nudná konfekce prostě nedovezla. Takže vlastně samozvany automechanik, který si umí užít jízdu v tom "správném" autě.

sumy
05. srpna 2018, 08:48
2

Třeba včera večer jsem se jel projet jen tak :-) Paráda, jak jsou teď v Krusnych horách všude nové povrchy.

Goldies
07. srpna 2018, 15:20
0

nene! Další MRkář? Jsi v naší FB skupině?

sumy
08. srpna 2018, 12:17
0

Nn, to je paňmámy. Ale vždy když u ní jsem, tak ji prohlídnu a kontrolně "zajedu" :-D To je prostě auto dle mého gusta. Žádný přemotorovaný ingot, ale agilní "sranda autíčko" kde je to spíš o tom co dovolí strach a né že by mě limitoval motor.

Goldies
08. srpna 2018, 12:19
0

a teď si tam představ o 60Hp víc :-D to už tě limituje jen množství hnědé v trenýrkách :-D

beastar
04. srpna 2018, 12:45
9

Bezva. Auta jsou jako ženský buď tě baví nebo ne. Jiný holky se ti líbí v 18 a jiný ve 40. Každej se vyvíjí. Čest těm který si tu svojí v 18 vezmou a ještě za 20 let je to pořád ideál krásy v jejich očích.

Já osobně se na starý auta rád kouknu. Jezdit bych s tim však nechtěl. Starý znamená 80s mínus. Rád o tom pokecám, přečtu. Nemusim to doma mít. A kombinace starý Porsche a pracovně jezdim Rapidem mi nic neříká. Mám rád nový auta, ale jako daily si dovedu představit i e46 m3 třeba. Auta mi vydělala na to co dneska mám. Jediný co můžu říct když jsou auta i vaši obživou vidíte věci jinak, než Krab:)) Dokazuju to já i kluci, co sem píšou a maji třeba dílny.

Neřešim blbosti typu nafta vs benzín. Roadster vs suv. Auta jsou dvě. Dobrý a špatný. Problém některých lidí je, že nejeví chuť rozlišovat účel existence a cílovku některých aut. Btw i krásný supersport může být špatný auto a skoro i nudný.

To jestli si petrolhead nebo ne podle mě řešej mladý kluci. Nějaký subkultury a nálepky jsou k ničemu. Každej si tu svojí cestu musí najít sám. A je to zrovna věc která má těch cest hodně. Každej gurmán taky nežere lanýže a všichni náckové nevolej Okamuru.

reagovat
ratan groch
04. srpna 2018, 13:37
3

Asi by to bolo po case na nervy, keby si bol takyto fajn vzdy. Ale potesi to :)
Pekny vikend

Knightrider
04. srpna 2018, 15:18
3

Beastar: Na tobe je strasne videt, ze uz nejsi 20-ti letej pubertak, ale dospělej chlap se zkusenostma. Tem mladym klukum to nevysvetlis, ale oni na to casem prijdou sami. Jako kazdej. ;-)

Breakthru
04. srpna 2018, 22:12
0

dneska je v modě prostě škatulkování.Každej se musí někam zařadit, každej musí někam patřit.......míchá se to dohromady jak boršč a přitom jsme všichni jedineční.Prostě píčovina, je to postavený na hlavu....
Já ani význam petrolheada nepochopil....Dřív to bylo jednodušší.Přijelo se na benzínku, ta byla obsypaná dementnímá tunerama a člověk si je moh maximálně přebrat a přerozdělit podle značek na hondaře, koncernisty, , škodovkáře a jiný individua....
Jinak souhlas s tím, že auta jsou buď dobrý nebo špatný.Sedl jsem do A6 V6 TDI v matu a po pár kilometrech jsem nechápal co je na tom tak úžasnýho.Naopak kdejakej malej sráč s trošku větším pidimotůrkem mě dokázal pobavit tak, že bych z něj nevylezl, kdybych nemusel...

Po
Pospis
04. srpna 2018, 22:26
0

Beastar: Až budu kupovat další auto, budu muset zajít na konzultaci. A ta doba přijde brzy(doufám). Je dobře že prodáváš Auta.

beastar
05. srpna 2018, 12:05
0

Sakra. Nejsem zvyklej bejt za hodnýho. Už toho nechte nebo i slzička dojetí ukápne:)

Bavoraczech
07. srpna 2018, 06:58
0

Já jsem se za petrolheada nikdy nepovažoval. Stejně si kupuju "starý šunky" (90s, 00s). Měl bych to asi trošku přehodnoti. Včera jsme seděli se dvěma kamarádama a oni říkaj... A co na těch jakože "řidičskejch" autech máš? Má to volant, pedály, sedneš, někam dojedeš a to je všechno. Stejně tak jako já nepotřebuju 5 zónovou klimatizaci, spoustu lidí nepotřebuje cit v řízení a odezvu plynovýho pedálu. Prostě jezdí z bodu A do bodu B se 3 základními požadavky: 1) vnější vzhled auta 2) co nejnižší spotřeba je jedno čeho 3) co nejvyšší spolehlivost. Začínajícího petrolheada bych tedy definoval zřejmě tak, že vzhled auta možná nebude na prvním místě a body 2 a 3 se až tolik neřeší.

Asid
04. srpna 2018, 12:55
0

Tak to já jsem asi srdcař. Jsem řidič z povolání. Jsem schopnej jezdit dvanáctku v dodávce s omezovačem na 90, jízdu si užívat a když příjdu z práce tak klidně ještě sednu do své primery GT a jedu se někam vyblbnout na okresku. :))

reagovat
Asid
04. srpna 2018, 12:56
0

Ale zároveň teda musím říct, že kdyby mi před barákem stála oktávka nebo fabia tak bych se asi projet už nešel... :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
04. srpna 2018, 14:34
7

Jsem rozmazlená fiflena a dobrovolně se přiznám, že cestu městem nebo po nějaké rutinní trase ve špičce si neužiju, i kdybych se rozkrájel... Na tohle je ideální teleport... 8-)

reagovat
Irwinek
04. srpna 2018, 14:41
1

Já rád řídím, a někdy si to pořádně užiju i jen s tím RC, protože i s tím se dá jezdit rychle, bokem, skákat,....
miluju čtení o autech, furt ležím v nějakých knihách, encyklopediích, časopisech, net.....
někdy se jen tak jdu projít po autobazarech, aniž bych něco sháněl, prostě jen proto, abych se podíval na auta
vymetl jsem snad všechna muzea a výstavy široko daleko
mám své oblíbené silničky, kde se dá v neděli ráno sešlápnout plyn a poslouchat kvílení motoru, ale v momentě, kdy mám postávat na magistrále nebo jiném ucpaném kusu asfaltu, tak bych vystoupil a šel na tramvaj

reagovat
Sa
Sausages
04. srpna 2018, 15:17
9

Skvělý článek, podepisuju v plném rozsahu :) na jaře jsem si koupil svůj dlouholetý sen, Z3M Roadster. Pro někoho možná skoro až sběratelské auto. A víte co? Od dubna jsem z něj ještě nevylezl a najel přes 12 tisíc kilometrů. Jezdím pořád, po Praze, do práce, z práce, na služebky do Brna po D1, i po šumavských okreskách. A budu s tím jezdit i v zimě. Protože si užívám každý kilometr. AR 159, kterou jsem si nechal jako že s ní budu jezdit daily za tu dobu vyjela z garáže dvakrát. Kamarádi mě nechápu, že prý takové auto s investičním potenciálem zbytečně ničím. Ale proboha, je to auto. Auto mi má dělat radost ježděním. Když budu chtít chodit se koukat do garáže, koupím si tam obraz.

reagovat
Pepino63
04. srpna 2018, 16:53
0

Jezdil jsem s kamionem po Evropě 37let ...v roce 2008 jsem si koupil novýho Golfa 1,4 benzin Trendline najeto 34000km je to držák nedám na Golfa dopustit je garažován stále jak novej na STK bez problému, ale uvažuji že Golfíka prodám a koupím si SUV Volvo XC40 benzin...jsou to spíše zdravotní důvody...Josef Olomouc

reagovat
Skipper
04. srpna 2018, 17:49
2

K první části. Auta ze své garáže pravidelně střídám a snažím se je využívat jako každodenní provoz. Vlastně funguji tak, že po výplatě všechna auta otočím na benzínce a natankuji doplna. Začnu jezdit jedním, jak benzín dochází tak přejdu na druhé no a nakonec na třetí. A pak je tady znovu výplata. Jenže, třeba v soli bych s Jaguarama nejzdil. Prostě si je chci nechat tak dlouho, dokud budu moct a baví mě taky udržovat je v co nejlepším stavu, takže na zimu jen auto na operák. Ale i to časem chci pořešit jinak, pořád zvažuji koupi Range roveru, 4,4 benzín...
A co se týká řízení, takk si užívám vlastně řízení čehokoliv. Pamatuji si před X lety můj šťastný úsměv, když jsem v Ohiu mohl řídit dobitý Ford F250... Tady třeba sanitu Transit, která mělo najeto kolem milionu kilometrů. A pak auta z půjčovny - Hyundai Getz, Panda a vždy mě to neskutečně bavilo.

reagovat
Irwinek
04. srpna 2018, 18:32
0

... " po výplatě všechna auta otočím na benzince a natankuji doplna " :-D
ještě, že nejezdíš ZILama :-D

sumy
05. srpna 2018, 08:53
0

Tak včera jsem bral plnou do pajera a to vydá za 2 normální auta. Ještě že do kraťase se vejde "jen" 80 :-)

Irwinek
05. srpna 2018, 09:19
0

To znám :-D 505 měla upravovanou nádrž a vešlo se do ní něco přes 95 l - víc jsem nikdy nebral a nikdy nedojel do sucha, tak nevím, jestli tam bylo ještě 1 nebo 5 l :-D při spotřebě okolo 8 l/ 100 km jsem mimo dovči většinou tankoval jen jednou za měsíc a benzín stál okolo 20 :-D

Knightrider
05. srpna 2018, 09:49
0

V Tahoe je nadrz tusim na 98L a k tomu jsme mívali jeste 130L LPG. :-D

Irwinek
05. srpna 2018, 10:21
0

To jo, při apetitu a velikosti auta je to odpovídající, plyn už je jen třešínka na dortu :-D 505 je běžný evropský sedan :-D
V Polaře, jediné americe, kterou jsem kdy měl, byla taky skoro 100 l nádrž.
Jednou jsem byl u " tankování " Sergeje - nechtěl bych to platit :-D 3900 l nafty při spotřebě až 340 l/ 100km obsah 150 l :-D

sumy
05. srpna 2018, 10:44
0

Tak v plánu je ještě dodělat alespoň 60l přídavnou na naftu a 40l na vodu. Ale to musím nejdřív dostavit dílnu. Před 14 dny se začaly bourací práce a zatím mám doma zmenšení u Drážďan po náletu...

Irwinek
05. srpna 2018, 11:57
0

No páni, blíží se nějaká apokalypsa a já o ní nevím ?
To pak pojedeš na cestu kolem světa, ne ? :-D
Drážďany po náletu :-D bydlel jsem v tom loni skoro 6 týdnů

sumy
05. srpna 2018, 12:16
0

Apokaliopsa snad ne a naštěstí zrovna na UA je pumpa na každém rohu. Ale teď, když jsem za sebou tahnul druhý auto, tak spotřeba na silnici víc než 24l/100, v terénu byl vidět i pohyb ručičky palivomeru. To muselo brát kolem 40. A už jsem párkrát zažil pohled na ručičku v poslední 1/4 nádrže, s sebou jen záložní 20 kanistr a pumpu jsem hledal celý den a tu 1/4 jsem dojel skoro do sucha. Já jsem rád připravenej a plány na cestovona v příštích paletě h jsou veliký.

Irwinek
05. srpna 2018, 12:40
0

Evidentně svoje auto používáš správně, tak pak taky víš, co potřebuje :-D
Až budeš jezdit tak, že největším dobrodružstvím bude přejetí obrubníku při parkování, bude to o jiném :-D

sumy
05. srpna 2018, 13:09
0

Za těch 5 let, co tu obludku mám jsem k ní prirost a až nezdravě ji věřím. Kratkej holt nebyl 100%dochystanej a tak spojka řekla nazdar. Od koupě jsem ho dával 4 měsíce po nocích dokupy-byl čelně bouranej a totálně vybydlenej. Ten kouř je hořící spojka při tahání navijákem. Chudák ležel až kardanem na zemi a tak to bylo na spojku moc...

Irwinek
05. srpna 2018, 13:15
0

Jsi nadšenec :-D bashinku jsem nepřišel na chuť ani s rc :-D ale jen díky takovejm, jako jsi Ty budou automobilky vyrábět auta, která pak lze použít v extremech
Já ještě ani nedokázal projet celej tankodrom, a to už ho mám za barákem skoro 17 let :-D

sumy
05. srpna 2018, 13:36
0

Já to beru jako způsob jak utéct od civilizace. Snažím se i dětem, které jezdí s námi ukázat, že se v případě průser musí umět o sebe postarat a že život je i o něčem jiném, než o stálém připojení na Wi-Fi či o dostupnosti 4G. První 2-3 dny jsou otrávený, pak se proberou a užívá si každý okamžik. Hlavne když jim dam klíčky od auta do ruky :-D

Irwinek
05. srpna 2018, 14:41
0

:-D
To znám :-D
kolik jim je? mladýmu je 19 a dostal jsem ho, když jsem mu k MDD teď dal Mustanga z Lega :-D na velkýho prostě nemám :-(
ale Volvo už zvládá v poho, problémy nastávaj po Praze, protože se špatně orientuje ( to má po Marky :-D )
jen mu člověk furt musí opakovat, že to volvo je prostě jiný auto, jiný auto,.. jinak má zkušenosti s malejma a novějšíma

sumy
05. srpna 2018, 14:46
0

Jo, a jinak, kvůli mě automobilky nic vyrábět nebudou... Jsem jak s oblibou říkám konečný uživatel. Takovej útulek pro starý a nemocný auta. Za nový bych peníze nikdy nepustil, za to mi žádný auto nestojí. Raději peníze zkonzumuji jiným způsobem(barák, lítání, expedice přes Afriku, stavba letadla, renovace starého auta...) . Představa koupě a během pár let vlastnictví ztráta v řádu desítek procent... Já jsem s těma starej a skatulema spokojenej :-)
PS: Mitsubishi právě ukončilo výrobu pajera bez náhrady... Minimálně pro tu naši zaplivanou a předpisy z per samozvanych vladcu sešněrovanou Evropu.

sumy
05. srpna 2018, 14:51
0

Nejstarší 17, dvojčata 15 a nejmladší 8...s pajerem to valí nejlíp 15 syn-hraje 8 let na piano a umí dokonale koordinovat nohy ruce. Nejstarší je pak os a klidně tomu na mokrý trávě dá plnej kotel a hůlka, že to je jak v need for speed :-)

C70C
04. srpna 2018, 20:35
3

Dnes jsem po delší době jel sám cabriem. Co na tom, že jen do Kauflandu, koupit pro mamku Magnesii v akci. Po delší době jsem měl k dispozici vlastní zdroj hudby a celý výlet na zhruba 20min trval skoro 1,5h.. celý se odehrál po městě a bylo to skvělý. Oproti tomu v jiné situaci, blahé paměti jsem měl doma testovaci peugeot 301 hdi a v 10 večer jsem se rozhodl, že si udělám menší,asi 400km okruh.. bavilo mně to nehorázně.. asi nezapadam nikam. Na druhou stranu v trojkové octavii mi stačilo 15km a chtěl jsem umřít, abych si zpestřil život.. některé auta mi stačilo jen přeparkovávat, abych vedez, že je potřebuju a k jiným jsem se musel projezdit.. tak nevím. Mám ale rád svoje auta a nemusím na to být ve škatulce..

reagovat
Stanley
04. srpna 2018, 20:51
0

Já nevím, co jsem já. Auto musí uspokojovat řidičské a estetické touhy, ale nechci být jeho otrok. Takže musí být petrolhétsky řídivé a vyluzovat patřičné zvuky, jeho design musí vyjadřovat lásku k pohybu a musí být cítit designérův jasný, pevný postoj k věci. Auto musí být zcela jednoznačně jezditelné v zimě. Žádné ježdění jen o víkendech, žádné zazimování a čekání na sezóny neexistuje.
Technika tu není proto, abych na ni čekal. Je tu proto, aby mi nabízela emoce, případně kombinaci několika emocí, kdykoli vznikne požadavek. A tak je to s jakoukoli technikou, která se mi připlete do života. S rychlovarnou konvicí taky. I při blbém vaření vody na kafe musím vidět, že nad konvicí někdo opravdu do detailu přemýšlel, měl ve své práci smysl a chtěl mi nabídnout umění v průmyslovém balení. Ne že přišel na šichtu, aby navrhl něco, čím se vyplní regál v supermarketu. Mám to vlastně hrozně těžké :-D

reagovat
Knightrider
04. srpna 2018, 21:42
1

Mimochodem, pred trema dny jsme se vratili z kempovani na Slapech, kde jsme byli pro zmenu Tahákem a bylo to taky super. Klidna prijizdka kolem prehrady, par dni v kempu s noclehem v aute a taky clovek zažívá neskutecnej pocit svobody a radosti. Automobilova nirvana muze mit hromadu podob. :-)

reagovat
Nimrod
05. srpna 2018, 05:17
0

jo, spaní v autě mám také rád, byť teda mimo kempy. letos zatím proběhly jen dolomity na týden, ale za měsíc ještě něco málo plánujem. první je spaní fous pod vrholem na passo di giau, druhá je kousek pod patou sassolunga večer po kroupách, kdy milá čouhá z auta, zbytek je ráno na tom samém místě, bouřilo celou noc

Knightrider
05. srpna 2018, 07:44
0

Ta priroda kolem, to je taky pecka. :-) U nas je nejvetsi problem si vubec najit cas. Ja teprve vybiram lonskou dovolenou a jeste mi dost porad zbyva. :-/

Nimrod
05. srpna 2018, 08:59
0

jo, je tam krásně :-) měli jsme i supr počasí, všechny masivy byly vidět, včetně tre cime a podobně
to není nic moc, ale zas ji máš jistě velmi slušně ohodnocenou. většinou to je něco za něco, znáš to

Knightrider
05. srpna 2018, 09:52
2

No hele uz jsem z ty prace taky unavenej. Denne 10-12 hodin. To uz pak neresis, kolik vydelas, ale chces jen to volno.

Nimrod
05. srpna 2018, 10:28
0

já bych to nedělal, pokud by mi to za to nestálo. momentálně mi to za to nestojí, tak to nedělám, a spíš si užívám volnýho času. ale je to o prioritách a možnostech

sumy
05. srpna 2018, 10:54
0

Taky teď jdu měnit práci... Prostě dělat "jen" pro peníze mě neskutečně nebaví. Jinak doporučuji Ukrajinu. V půli dovci nám sice umřela na krátkým spojka, ale to nás nezlomilo a dalších pár dní jsme ofroudili s autem na tyči. Občas masakr, kde ani BMW GS neprojelo bez lehnuti, ale i za tu udělanou pneu to stalo. Já se musím dostat na místo, kde mě nebudou otravovat další lidi. Kemp nepřipadá v úvahu.

po
powpow
05. srpna 2018, 12:17
0

Ahoj, nebylo by nejaky info o stanech na strese? je to klasicka quechua nebo nejaky upravy pro snadne rozlozeni a tak dal? Diky Jiri

sumy
05. srpna 2018, 13:05
0

Plány byly veliký, ale nestíhal jsem přípravu aut, tak jsem jen doladili zahrádky na správný rozměr a basta. Nástavbu na kraťase jsem dosvaroval den před odjezdem... Rozbalit a ukotvit ten fofrtstan je otázkou 2 minut, zabalí cca 5.A ten lepší stribrnej, se zatemnenim je naprosto dokonale. Není v něm horko a spal jsem v něm klidně až do 8 hodin. Normálně se s prvním světlem budim.

po
powpow
08. srpna 2018, 08:23
0

Diky, ja to zatim resim vyklapeci alu konstrukci za sedadla, ale jakmile je se mnou mlada, tak je mista malo. To auto neni nafukovaci. Jdou dat v pohode 1-2 noci, pak uz to leze pomalu na nervy. Clovek ma na to kolo preci jen jeste nejaky ty veci sebou.

sumy
08. srpna 2018, 12:22
0

Space star... super autíčko. Měl jsem většího space wagona. No v pajeru mám ještě krom těch 2 stanů na střeše i v dlouhy skládací postel. Holt ubytovat 6 lidí je už fuška. A postel je stavitelná, tedy zůstává 5 míst k sezení a volím mezi délkou postele 170(pro děti) a 210 pro mě, to už ale musím vyndat prostřední řadu sedaček, tedy použitelné jen když jedeme samy se ženou.

po
powpow
08. srpna 2018, 13:26
0

Nene, Space Runner to je. Space star je uz takovej v podstate evropskej bezcharakterni hatch. Space Runner byl japonec jak se patri se vsim co k nemu patri, napriklad soupaci dvere v takovem malem formatu (jen jedny), "sportovni" sedacky a dal. Hledal jsem ho dlouho, vyhovuje mojim pozadavkum na auto, navic jsem chtel poridit auto za min nez vyplatu coz se podarilo. Slouzi ted uz rok u me a jsem zatim velice spokojen.

Jezdite na vylety dvema? Neni nahodou delica postavena na pajeru?

sumy
08. srpna 2018, 15:34
0

Á pardon, si je pletu :-) Tohle měl kamarád. Ty šoupačky jsou fakt vtipný. Měl jsem většího bráchu v 2. a pak i 3.generaci. Jo takovej Space Star RVR... to je mašinka.
Jinak Delica(Spacegear v EU) je dodávka s podvozkem odvozenym z pajera. Bohužel nemá rám a není možno jen tak klasickýho spacegeara přestavět na 4x4. Navíc, těch pár co je maj buď 2,4 benzín, nebo 2,5ropu. Delica, s volantem na špatný straně pak má i 3,0 možná i 3,5(tím si nejsem jist) ale hlavně, jsou i s 2,8 naftou.
Jinak na výlety už druhým rokem jezdímě dvěma. Loni ještě půjčeným Landroverem, letos už jela žena svým pajerem. Ono se 4 dětma to je mazec...

sumy
08. srpna 2018, 15:35
0

Samozřejmě space runner RVR. Chjo...

po
powpow
09. srpna 2018, 13:38
0

RVR je jen jine oznaceni pro Spac Runner, na kazdym kontinente se jemnovali jinak. To co myslis ty je nejspis RVR Hypergear coz je v podstate EVO s karoserii minivanu

sumy
09. srpna 2018, 13:43
0

Bingo. Prostě sleeper už z fabriky :-)

Breakthru
04. srpna 2018, 22:04
2

Já to mám jednoduchý.Na nějaký proudy a škatulkování doslava jebu.Motám se kolem Fordu, dalo by se i říct, že jsem Fordař, ale nepatřím mezi ty zanícený retardy, co si ho div neutrhnou, když někde vidí to svoje logo....
Moc neřeším nový auta, řízení beru jako nutnost, ale rád si zařídím.A ve finále s čímkoliv.Auta mě spíš baví opravovat. Asi nikdy neocením to, co ocenijou pisálkové a novináři.Neudělám se z toho, že narvu petku do dveří, mám škrabku za víčkem nádrže a do kufru se mi vejdou dva kubíky vzduchu.Stejně tak mě urážijou veškerý asistenti.Mám auto z roku 2005 a je to pro mne víc než dostačující....Neřeším palivo.Pouze mi vržou zuby z různejch přestaveb na plyn a líh....
Dřív jsem se snažil dostat mezi nějaký lidi, ať už to byli veteranisti nebo různý fordařský skupinky, tak teď na tohle všechno kašlu.Asi jsem už vyrostl, ale nějak už kašlu na to, co jiný baví nebo jakej maj názor na to a tamto....
úplně nejradši mám, když si dám dohromady nějaký svý auto, snažím se to udržet v top kondici, ale umeju to akorát před technickou a před prodejem...:)
mně ten můj mikrosvět vyhovuje.....

reagovat
krab
05. srpna 2018, 08:34
5

Krab se vám hlásí z Rakouska, v naší lightweight skupině se jezdí a auta nečekají naleštěná pod plachtou čekajíc na svou investiční příležitost. Máš z nás Matěji radost? :-D

reagovat
Knightrider
05. srpna 2018, 09:55
0

To vypada taky na super vylet. :-)

beastar
05. srpna 2018, 12:09
0

Super. Takhle nějak by to mělo být. I když teda investiční miata jo?:)

Knightrider
05. srpna 2018, 14:08
0

Beastar: Taky jsem se pri tomhle slovnim spojeni musel uchechtnout, ale nechtel jsem to komentovat. ;-)

martin_100
05. srpna 2018, 16:53
0

Vono je to složitý.... bejt bohatej jako strejda Leno tak klidně jezdim starym a utem a spotřebovávam ho.... až ho spotřebuju sahnu do prkenice a necham ho zgenerálkovat a zas můžu spotřebovávat.
Ale když je člověk obyčejnej zaměstnanec tak hol to starý auto tak nějak průběžně opravuje a po částech zkouší renovovat. Prostě si normální člověk nemůže dovolit starý auto olítat a pak ho nákladně repasovat. Tak holt s nim jezdí jen "za odměnu" a na denní poskoky má něco novějšího levnýho a hlavně na spotřebu... doslouží vezme se další.

Jinak jo řídim rád cokoli jakm můžu tak řídim... akorát že nový auta mě prostě nebaví.... jo řídim rád, jsem rád za volantem ale z toho novýhu vylezu tak nějak bez pocitu......
Je to asi tak jako když vás někdo sveze nadupanou amerikou, rallye speciálem, hravym kabrioletem tak vylezete většinou vysmátý a nadšený... přitom ste se jenom vezli. A teď se svezte tramvají ... nadšení ani nějaký důvody k rohlíku na hubě nebudou což?

reagovat
Jimi
05. srpna 2018, 20:33
0

Nejlepší je, když si z povinnosti uděláš koníček. Potřebuješ se někam dostat a ještě si to můžeš užít. A ještě ti všichni k tomu říkají, že si požitkář. Auta byly, jsou a budou vždy, co mě baví a zajímá. Nejprve si je maluješ, potom se s kamarády snažíš jezdit na čemkoli, co jezdí a nakonec je můžeš klidně i navrhovat. Proč jezdit nudnými auty, nejsme tady věčně...a na rozpočtu na auta až tak nezáleží...

reagovat
PB
06. srpna 2018, 13:38
0

Priznam se, ze nejak netouzim projet se uplne cimkoliv.. ale miluju dlouhy cesty. O auto ani tak nejde, koneckoncu, nedavno jsem si poridil dodavku, protoze auto, kde se neda spat a kterym nelze vozit bandu opilejch kamaradu je uplne k nicemu :D

reagovat
Pu
Purista.
07. srpna 2018, 13:09
0

hoši vole. člověk, co jezdí v zasraným autě není petrolhead, to je trochu kách. petrolhead jsi, že i když nemáš, tak žereš rohlík abys měl. nejsi nadšenej, není to popracovní zábavnej kroužek. prostě to žiješ, no matter what. spousta nadšenců, srdcařů málo. a vy, kdo jezdíte v nesmyslných, starých, levných, drahých, silných, krásných, zajímavých autech, protože mít nudnou daily prcáte - tlačte to tam a nenechte se nakazit od těchto přiblblých řečí lidí, co takový auta nikdy neměli. mír

reagovat
Ronoath
09. srpna 2018, 14:39
0

Vlastně nevím, co jsem. Nevadí mi nová auta, líbí se mi stará, hlavní je, aby byla zajímavá v mých měřítkách, to se pak rád svezu. Čím musí být auto zajímavé? Přesně to nedokáži říci. MX-5 "mrkačka" byla zajímavá tím, že prostě bylo kolem pár pěkných okresek, a tam se hodila. XJ bylo zajímavé tím, že mě povozilo v Anglii, kam prostě patří pohodlí, benzín a trochu sportovnosti. Scudo Maxi bylo zajímavé tím, že to byla top varianta a štreka do Itálie. Saab 9-3 tím, že poprvé jsem řídil výkonný vůz švédské provenience. Lada 2105 tím, že byla mé první auto. Současné Tipo je zase skvělý průsečík toho, co po autě chci a kolik chci zaplatit.

Zkrátka každá značka má vůz, který mě v nějakou chvíli zajímá. Třeba okyna ve chvíli, kdy někde zůstanu viset bez auta a kamarád je pro mě ochoten dojet :-)

reagovat
Caddy
12. srpna 2018, 16:55
0

Ja jsem takovy hybrid :) Mam rad auta, rad si zkusim vse v ruznych podobach, celkem nektera i rozeznam od sebe a tak...a jezdim rad, ale pohodove, co nejkomfortnejsim autem, jako bonus je cabrio... a na kochacku, treba s hezkym vyhledem ze silnice apod. Nebo nejake to hozeni prdeli, zagumovani, to jo... Ale drceni okresek a jizda na limitu mi nic nerika, stejne jako drsna mechanika :)

reagovat
St
Stal123
31. srpna 2018, 10:32
0

Já jsem nadšený řidič. O autech vim minimum v porovnani s nekterymi z vas, ale miluju je ridit a koukat na ne atd atd atd. A dopravat jim péči byť skrz ruce nekoho jiného. Moje ruce by jim rozhodne nepřispěly :)

reagovat
Jindřich
01. září 2018, 12:53
0

Tenhle text mě celkem zasáhl do živého. Sice jezdím velice rad a částo a v podstatě si to užívám v čímkoliv v čem sedím. Na druhou stranu ale poslední dobou velice často bojuji mým druhým já, které se samo sebe ptá, proč mám vlastně v garáži to svoje vysněné auto, kterým nechci jezdit, protože je moc tvrdé, nepohodlné, vyžaduje tu správnou silnici, hrozně žere,, umazalo by se a s největší pravděpodobností by mi ho někdo odřek nebo naboural. Jenže jak z toho ven?

reagovat
beastar
01. září 2018, 13:11
0

Já sem ze 6 aut doma udělal redukci na 3. S tim že dvě prostě musí jezdit denně. Třetí... Auto na blbnutí jezdí asi tak 1x za měsíc když není bláto a sůl a tak. A tak je to v pořádku. A každý takový auto je moc tvrdý, moc žere a je to vážně nepohodlný svezení:) Znám chlápka co má Cobru... Když už vyjede jezdí 30 minut je z toho na prášky a zavře to zase do garáže. O tom jak často to není. Je to jestli vůbec.

Jindřich
01. září 2018, 13:25
0

Já jich mám taky šest a budu redukovat. On ten zbytek aut má ale buďto smysl nebo jsou to krámy ze pár korun, spíš mě pořád trápí myšlenka, proč mám doma něco s čím nejezdím, když bych třeba mohl mít něco méně "pozérského" ale zas bych si to třeba víc užil... A taky si říkám, že je tolik aut co bych chtěl projet, anebo ještě lépe alespoň chíli vlastnit, že je vlastně škoda zacyklit se na jednom, na které se akorát chodím dívat. Jenže pak se podívám, svezu a ono to je zrovna fajn a ríkám si, přece to neprodáš nějakýmu vocasovi...

beastar
01. září 2018, 18:36
0

No záleží co to je za auto, jakou má tržní hodnotu. A taky jakej je k tomu citovej vztah. Pozérský auta jsou problém, ale když se takzvaně straníš komunity může ti to bejt šumák. Já měl třeba 944 a ta mi opravdu k srdci nepřirostla a zbavil sem se toho docela rád.

Jindřich
01. září 2018, 20:47
0

Je to RS4 b7, takže relativně častý auto. Na druhou stranu v týhle barvě a specifikaci jakou mám, je třeba na mobile jediný auto za nesmysl a tu moji jsem dal do hodně slušný kondice. A vím že, pokud ji prodám, stejnou budu horko těžko shánět. Tržní hodnota je pro někoho pakatel, pro něho jmění, o tom to ale není. Komunita o mě skoro neví, možná i to je ten důvod. Kdybych každej den poslouchal, co to mám za klenot, tak bych možná mluvil jinak :D
Ne, je to prostě o tom, jestli človek chce malými doušky užívat něco "extra" anebo naplno něco normálnějšího. Samozřejmě to extra je v uvozovkách, bo to, co je pro mě extra, je pro jiného tuctovka. A navíc nesmí být člověk moc prostitut, já bych chtěl hrozně všechno ozkoušet, možná najít to svoje top vozidlo...
Jinak mě stále rezonují v hlavě slova mojí paní z letošního parného léta, že nechápe proč mám garáži auto, se kterým nejezdím, cpu do něj peníze, nesmí se okolo něj ani chodit a svoje každodenní cestování řeším většinou jízdou ve smradlavém pekáči bez klimy :D



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio Sport RS 172 ph1 2000
Renault Clio Sport RS 172 ph1

2000 rok výroby
172 koní výkon
1 998 ccm objem

Citroën Xsara 1.9D 1999
Citroën Xsara 1.9D

1999 rok výroby
1 koní výkon
74 ccm objem

Jaguar XF SV8 2008
Jaguar XF SV8

2008 rok výroby
410 koní výkon
4 196 ccm objem

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem