načítám data...

Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Základní motorizace nové fabie působí v dnešní době až úsměvně. Nenechte se ale mýlit, ve skutečnosti je její prodej brilantní obchodní tah.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jakub  Pospíšil

O nové Fabii jste si už na stránkách Autíčkáře mohli přečíst. František otestoval fancy verzi “First Edition”, která měla pod kapotou přeplňovaný motor, navíc spřažený s automatickou dvouspojkovou převodovkou. Výsledkem bylo vcelku příjemné spotřební náčiní na převoz lidí a věcí z bodu A do bodu B, které sice ničím nepřekvapilo, ale zároveň mu nebylo mnoho co vytknout. Snad až na cenu, protože vyšperkovaná fancy verze se dle ceníku vyšplhala nad půlku milionu. A to je už docela dost peněz. 

Zvláště optikou toho, že jde přeci jen o další generaci fabie. Duchovního nástupce felicie, pomyslného základu nabídky domácí automobilky. Auta na všechno pro všechny, na které si může v rozumném časovém horizontu našetřit i úplně obyčejný člověk. Je tedy nasnadě, že spíše než ve verzi “jednou se vším” zajímá potenciální kupující spíše druhý konec nabídky. Vůz, který se pokud možno co nejvíce blíží oné magické ceně “již od”, tentokrát stanovené na stále vcelku akceptovatelných 339 900,- Kč. 

Foto: autickar.cz

Bohužel, taková auta se novinářům nepůjčují. Z fotek určitě poznáváte příplatková litá kola, nebo větší verzi infotainmentu, které prozrazují výbavový stupeň Style. Úplný základ ale naštěstí zůstal pod kapotou. Ano - otestoval jsem vůz s atmosféricky plněným nepřímovstřikovým tříválcem 1.0 MPI, který pracuje v tandemu s manuálním pětikvaltem. Tohle auto jsem nedostal omylem, sám jsem si o základní motorizaci řekl, protože jsem vlastně příliš nechápal, proč se vůbec v dnešní době takový vůz nabízí.

Osmdesát koní na bezmála 1200 kilogramů pohotovostní hmotnosti není, kulantně řečeno, zrovna dechberoucí hodnota. Motor navíc dosahuje výkonové špičky v 6300 otáčkách za minutu, vrchol točivého momentu je někde kolem 3800. Točivá atmosféra jak ve starém sporťáku, chtělo by se říci. Jenže tohle je fabia, tak jaký to má celé význam? Nepodrobit tohoto do jisté míry dinosaura na kolech bližšímu zkoumání by byla věčná škoda.

Foto: autickar.cz

Nebudu to zbytečně natahovat – projev motoru je přesně takový, jak byste ho na základě předchozích informací čekali. Pro kontext uvedu, že favorit “stříkačka” zrychlil z nuly na sto za 14 vteřin, nové fabii (s vypnutou klimatizací) to trvá papírově o vteřinu a půl déle, reálně se mi nepovedlo se dostat pod 16,8, ale možná jsem jen levý a neumím řadit. A bylo by hrozně jednoduché se tomu vysmát, napsat cosi o tom, že vozy s takto tristní dynamikou nemají v dnešním provozu již prakticky místo a jít si po svém. Jenže…Tady na Autíčkáři sice fandíme pokroku, baví nás výkonné motory a dělá nám radost skutečnost, že dnes nejeden lowcostový střep dosahuje dynamiky osmdesátkového hothatche, ale je třeba si říci, že silnice se nehemží jen novými auty s dokonale zrychlujícími šoféry za volantem, ale jde o pestrou směsici všeho možného, která se vlivem stále narůstajícího provozu k cíli spíše šine, než aby letěla. 

A právě tady se všechy rozdíly stírají. Nejnovější porsche je nakonec v zácpě většinou o dost pomalejší, než oprýskaná dodávka, o níž se majitel už dávno přestal bát. A právě v těchto reáliích dává levná slabá fabia dokonalý smysl. Za testovací týden jsem s ní najel asi 950 kilometrů. Nastaly momenty, kdy mi výkon citelně chyběl, to zas nebudu lhát, mnohem častěji jsem si ale jen tak spokojeně drndal a bylo mi vlastně celkem jedno, že mé osmdesátihlavé koňské stádo je pravděpodobně neskromější porce výkonu v širokém okolí. I tak jsem totiž držel plyn sešlápnutý tak na půl. Ve městě a na okresce si zkrátka nemá “empéíčko” s okolním provozem moc co vyčítat.

Foto: autickar.cz

Diametrálně jiné je to ale na dálnici, tam auto prostě trpí a řidič s ním. Pětice kvaltů je seřazena pěkně na krátko, opět se nemohu ubránit vzpomínkám na favorita, se kterým jsem najezdil pěkných pár desítek tisíc kilometrů. Při 130 km/h tak točí motor přes 4100 otáček, i tak je ale nutné do i jen mírnějších kopců podřazovat na čtyřku, aby si vůz rychlost udržel. Dynamické zrychlení z 120 na 130 trvá se zařazeným čtvrtým stupňem zhruba sedm sekund. Situace, kdy dojedete v pravém pruhu kamion a pak musíte vybočit do levého a předjet ho, v hororovém případě ještě třeba ve stoupání, vyžaduje mnoho plánování a rozmýšlení a v případě podceněné přípravy také nějaké to problikávání od aut za vámi.

Snad jediným pozitivem je fakt, že se v tomto případě ukazuje nečekaná kvalita odhlučnění vozu - i s motorem vytočeným na hranici červeného pole se dá v klidu poslouchat rádio nebo konverzovat se spolujezdcem a spíše než zvuk motoru tu ruší zvuk obtékaného vzduchu. Jinak je ale cokoli nad nějakých 110 km/h zmar, při kterém promáčknete plyn do podlahy a nestane se prakticky vůbec nic.

Foto: autickar.cz

Uvnitř je to prostě fabia, předchozí generaci používám v práci a až na trochu jiný displej infotainmentu, kulaté výdechy klimatizace a fancy nápisy “Fabia” na boku přístrojové kapličky se tu vlastně nic moc nezměnilo. Což je nakonec dobře. V téhle kategorii se na nějakou přehnanou invenci nehraje. Co tu není, nemůže se rozbít, klimatizace se ovládá kolečky a je oproti předchůdci dvouzonová, zbytek věcí obsloužíte tlačítky a displej slouží jen rádiu a navigaci. A bez příplatku může být o dost menší a tak nějak tradičnější. 

Vlastně mě až překvapilo, jak moc podobné je tohle auto předchozí generaci. Pokud máte “trojkovou fábku” a přemýšlíte o tom, že byste si vyhodili z kopýtka a pořídili si novinku, myslím, že je to trochu zbytečné. Mezi první a druhou i druhou a třetí generací fabie bylo vždy mnoho rozdílů, šlo o diametrálně odlišné vozy. Tady pozoruji spíše decentní evoluci, a opět, dnes snad už naposledy, si vzpomínám na historii značky, tentokrát na příchod legendární “felicie s novou tváří”. 

Foto: autickar.cz

Verdikt

Zpočátku mi verze MPI příšla jako úplná pitomost. Vždyť za pouhých dvacet tisíc navíc můžete do fabie dostat o 15 kW silnější 1.0 TSI, který pocitově působí jako z jiného vesmíru a jízda po dálnici s ním není utrpením. Jenže pak jsem se na to podíval z druhé strany. Kromě dálničních přesunů jsem vlastně nezaznamenal žádný zásadní diskomfort. I přes neustálé vytáčení motoru do červeného pole a zhruba padesátiprocentní podíl dálničních cest, kdy byl pedál plynu skoro permanentně na podlaze, se na konci testovacího týdne ustálila hodnota spotřeby na rozumných 5,8 na sto. A nakonec – absence filtru pevných částic, turba a přímého vstřikování teoreticky znamená, že by “vícebod” mohl být docela nesmrtelný agregát. Což sice nehraje moc velkou roli u firem, které se vozu do tří let zbaví, ale pro soukromníky, důchodce, pro které je fabia ono pověstné “poslední auto na stáří” a další kupující, kteří platí za vůz vlastními penězi, může být argument o dost silnější, než možnost “lítat” po dálnici 160. Při drndání kolem komína vlastně moc rozdílů oproti “téesíčku” stejně nepoznáte.

Atmosferickou fabii bych si pro sebe nekoupil, rozhodně bych připlatil za přeplňovaný motor. Ale vím, že se najde spousta lidí, pro které je uspořená “dvacka” a vědomí, že mají “atmosféru s nepřímovstřikem” velmi zásadní argument pro koupi. Nezbývá mi, než konstatovat, že ve škodovce zkrátka znají své publikum a velmi dobře vědí, co mu nabídnout. Myslím si, že ačkoli bude MPI pravděpodobně nejméně prodávaná motorizace, její absence by dost možná odvedla většinu potenciálních kupujících do náruče dacie a díky na první pohled zastaralému motoru zůstanou “doma”. A to se vyplatí. 

Foto: autickar.cz

 

Technické údaje

Motor: zážehový atmosferický tříválec 999 ccm
Výkon: 59 kW (80 koní) 
Točivý moment: 93 Nm 
Převodovka: pětistupňová manuální 
Maximální rychlost: 179 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 15,5 s 
Pohotovostní hmotnost: 1194 kg  
Průměrná spotřeba udávaná (v testu): 5,1 (5,8) l/100 km
Zakladní cena: 339 000,- Kč 
Cena testované verze (Style MPI): 369 900,- Kč 

 

Foto: autickar.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
17. února 2022, 22:17
9

3rd test tohohle auta. A Kubíku nezklamal si. Dobrá práce. A ano smysl to dává. Posíláme žold přímo z Boleslawy.

reagovat
Sa
Sato
17. února 2022, 22:31
0

Moje prve samostatne kilometre boli v jednickovom punte, 55 zbesilych jizanskych koni. Toto snad nebude horsie, len fakt nechapem ten maly cenovy rozdiel.

reagovat
Ha
Habakukk
18. února 2022, 09:54
3

Bude, auto je těžší a staré motory byly méně svázané emisními normami.

Be
Beran
17. února 2022, 23:38
5

Neprimovstrikova atmosfera. Takze zaplynovat a pri rozvozu pizzy to bude nejrychlejsi auto ve meste :-D

Trojkove fabky s timle motorem jsem vidal jako ty lowcost VB taxi, v nejakem carsharingu nebo jako autoskoly. Do mesta je ten motor dostatecny a mozna i prijemnejsi nez TSI s prodlevou.

reagovat
Jan Machač
18. února 2022, 00:18
4

taky si myslím, že je to hlavně pro plynaře. A proč ne.

briza
18. února 2022, 00:35
-6

A tohle by byl přesně ten moment, kdy bych chvíli zádumčivě přešlapoval, následně upřel dlouhý a tázavý pohled typu "jstesefaktužúplněposrali?" na prodejce, abych nakonec sebral svoje třipade a došel si pro Sandero fplynu.

reagovat
HandyMan
08. dubna 2022, 15:35
0

Hele "briza" - nevím kdo tě tu nemá rád, že máš za svůj názor aktuálně "- 6", ale vidím to úplně stejně. Manželka je z a Dačky Stepway "f plný palbě" nadšená, i já se s tím občas svezu, už jsem tu o tom psal . A protože Dačka poskajuje buď po městě, nebo jede "dálku" na chatu (8km), tak je "nepřímovstřik" jasná volba. Ale filozofii Škodovky chápu a za pokus o nesmtelný motor bez zbytečných kurvítek tleskám. Když jsem ještě neměl řidičák, tak rakety s 80 koni pod kapotou měla jen VB (VAZ 2106), prostému lidu musela stačit i polovina :-) Ještě že auta tehdy měla pod hluboce pod tunu...

esmo
18. února 2022, 06:06
1

Takhle nějak si představuju odpovídající cenu za "fábku".
Zrychlení na sto je dechberoucí :D

reagovat
Zajda
18. února 2022, 12:29
2

A maximálka naopak slušná, na litr je výkon vysoký.
Zato krouťák ještě klesl proti někdejší 44/55 kW verzi.
Asi by to člověk ocenil naopak.
Z hlavy si nevybavuju těžší auto s litrovou atmosférou. Snad dodávka Barkas na tom byla podobně:-)

Me
Mendoza1
19. února 2022, 05:52
3

Já bych určitě zvolil příplatek 1500 Kč za větší nádrž, misto 40 mít 50 litrů se hodí

Franz Kafka
18. února 2022, 07:54
9

Přesně takové krásné dva kusy vezmu do firmy. Jen nevím jestli příplatky ve formě alu a lepšího displeje, nebo ne. Na co to je?

Referentské auto pro oddělení 6 lidí. Kdy nejdelší cesta je do 10 km v rámci města. Střídají se na tom řidiči. Občas si to nějaký zaměstnanec může půjčit na víkend. Prostě takové na nic a na všechno. Takže i pro firmu to může dávat smysl. Jak píše Bříza o té Dacii. Nevím proč bych to dělal. Máme tady teď pět Dusteru. A co naplat, minimálně u aut do pěti let věku je Škoda pořád lepší. Je to vidět na servisu. Chápu že soukromník, co nájezdí 10,000 km za rok to má jinak.

reagovat
Jakub Pospíšil
18. února 2022, 08:09
12

Na takové využití se připlácet za Style asi nevyplatí. I základní ambition už má klimu, sice manuální, ale to na krátké trasy a střídání řidičů nevadí, možná spíš naopak. Smysl velkého infotainmentu je také spíš estetický, Bluetooth má i základ a víc není reálně třeba. A na menších plechacich s poklicema bude auto ještě o chlup pohodlnější, budou na to levnější gumy a až nějaký referent neodhadne parkování u chodníku, tak neohobluje fancy litaky a nevyrve z nich ty plastové inserty, ale odnese to jen poklice.

Be
Beran
18. února 2022, 09:55
3

Pro tohle pouziti bych vzal ambition a priplatil
-za zadni pipaky, to je fajn vec a draze se dodelava.
-priprava na kouli, je to z vyroby vykonejsi chlazeni, tvrdsi zadni pera a natazene kabely. Je to drahe pak zpetne dodelat a potencialni budouci kupec by to mohl ocenit
-latkovy dekor, za 600 bude to auto uvnitr hezci
-zvazil bych zadni koutouce, USB u zrcatka a v zavislosti na schopnostech firemnich ridicu predni pipaky

Franz Kafka
18. února 2022, 10:23
3

Děkuji za rady pánové. Myslím, že se nad tím zamyslím. Ať už jedná o zbytečnost alu kol, tak parkovací asistent a příprava pro tažné jsou zajímavé tipy. Teoreticky bychom na to měli u Škody uplatnit ještě nějaké slevy. Budeme to objednávat v rámci balíčku několika vozidel.

Na tyhle účely to prostě vyšlo i pro průzkumu trhu nejlépe. A to máme jako firma opravdu pestrý vozový park. Dacia, Nissan, Škoda, Hyundai. K tomu moje Giulia.

je
jerry
18. února 2022, 10:29
0

Pokud to půjde ve firmě z ruky do ruky a bude jezdit krátké trasy, tak bych naopak nepřiplácel nic a vzal holotu za nejnižší cenu.

ro
rock
18. února 2022, 13:37
1

ad Hyundai:
mám pocit, že i20 existuje taky v atmo verzi, je dynamicky o něco mín tragická než ta Fabia a možná i vyjde o nějakou tu korunu míň. Nedělal sis nějaký srovnání?

Be
Beran
18. února 2022, 23:13
0

Franz Kafka: v cem skodovka porazila dacii? V horizontu nekolika let zvazuju fabku nahradit joggerem, ale furt hloda cervik pochybnosti o rumunsko-feancouzske kvalite..

Franz Kafka
21. února 2022, 08:05
3

Beran: Vycházím jen z aut, která jsme reálně využívali ve společnosti. Je potřeba zmínit, že Dacie mají trochu těžší život. Než škodovky. Přece jen často jezdí mimo silnici a do terénu kolem zakládání staveb, mimo zástavbu a podobně. To naše škodovky minimálně. Navíc auta opravdu hodně jezdí. Poslední starý Duster má teď skoro 300,000 km. Je to 1.5 dci, 4x4.

Obecně má Dacia mnohem horší antikorozní ochranu. Některé díly podvozku se mění příliš často. Také přední brzdy nejsou žádná sláva. Interiér neodolává příliš dobře tvrdším podmínkám provozu. Po čase degraduje klimatizace. Ani servisní zásah už nepomáhá. Sedadlo řidiče se velmi rychle prosedí a ošoupe. Interiér některých aut neskutečně vrže. Horší možnost si auto nakonfigurovat do výroby. Nepřesné a poměrně neodolné převodovky. To platí pro všechny Dacie obecně.

To samozřejmě neznamená že Škoda je super. Zrovna s Octavii III. když přišla první TSI, tak to jsme si taky užili. Pravdou je že mechanicky jsou na tom lépe. Na druhou stranu škodovky potřebují svědomitější údržbu. Dacie je v nákupu vždy levnější i přes slevu celkově u VW. Před čtyřmi roky cirka. Jsem koupil čtyři Logany. Nejezdili moc, ale nestáli. Sice servis Dacia je asi nejlepší autorizovaný servis v ČR, ochotní mechanici a skvělé ceny. Vše 16v těch 73 koní. Nová auta. Bohužel i přes ceny a tak. Mě to nic dobrého nepřineslo. Plus tedy zaměstnanci z těch aut rozhodně nebyli nijak nadšení. Což třeba kdysi z Škody Yeti byli a ta sloužila v podstatě 5 let přes čas. TSI, dsg, haldex. Jistě, srovnávám špatně srovnatelné. Bohužel zkušenosti mluví jasně. Stejně špatnou zkušenost máme s nákupem prvního Hyundai i30 v různých provedeních. A to rovnou říkám, že cena není pro nás hlavní měřítko skoro nikdy. Naopak preferuji výdrž, provedení, dostupný servis, spíše nižší výbavy.

Ať to nevypadá že držím moc palce VW. Sám mám Giulii. Řekněme firemní. A není to tak dlouho, co jsem byl rád že se odprodal dieselový Passat. Na tehdejší Fabie druhé generace s dieselem také nevzpomínám rád. To bylo hrozné po všech stránkách. Naproti tomu Citroën C1 v úpravě Enterprise jezdí neohroženě dál všude po republice. A technik nic jiného nechce i když má už dva roky nárok. Takže vše je relativní.

Be
Beran
21. února 2022, 08:09
0

Dekuju

HandyMan
08. dubna 2022, 15:44
0

@Franz Kafka: Dustera jsem sice neměl, máme doma Sandero Stepway a co se týče protikorozní ochrany, tak nová generace Daček od r. v. 2020 si dost polepšila, i částečné krytování podvozku to má. Kvalita lakování šla taky nahoru. Vaculík měl k Sanderu i faceliftu Dusteru videa s auty na zvedáku. Koroze myslím problém nebude.

sc
screepy
18. února 2022, 08:28
2

Já bych měl dotaz k fotce číslo 9? Nalakované jak kdybych to dělal večer po tmě v garáži a co ten šroub co tam trčí tak 2cm z boku? :) To si tam dal nějaký dělník z plezíru těsně po tom co obdržel z HR oddělení výpověď? Nebo to tam fakt má nějaký smysl, můžu si na to třeba pověsit klíče

reagovat
Jakub Pospíšil
18. února 2022, 08:37
0

To jsem tam dal jako takový detail, kde je hezký vidět cit pro detail. Holt je to levné auto, no. Ještě se mi líbí ta maličká autobaterie a nosník, co zmiňuje Jimi dole. Je to takové s láskou.

Moses
18. února 2022, 08:38
0

Mozno opat nejake Simply clever riesenie ;)

beastar
18. února 2022, 08:49
1

Hale a co čekáte od Fabie navíc od té nejvíc low budget. Šáňo, krevety, šoféra a top zpracování... Zkuste si někdy otevřít kapoty Clia, i20, Tipa, nebo třeba té cool Dacie co tady o ní je zmínka. Takhle se to chlapci dneska dělá víte. Už asi 20 let. Když chceš top zpracování kup si Rolls. Vsadím se že u Audi A1 takový věci asi nebudou.

Sorry je to samozřejmě hrozný. Divit se tomu u malýho auta od nepremie že dna nabídky mi přijde trochu childish

Be
Beran
18. února 2022, 08:50
2

To co vypada jako natrene stetkou jsou spoje plechu osetreneme nejakyma variacema na tlumex a pak prestrikane na lince barvou spolu s celou karou.
A ten "sroub" odhaduju na pol pro pripojeni minuska startovacich kabelu.

riderhenry
18. února 2022, 10:18
1

Zpracování řekl bych naprosto standardní, určitě se najdou horší věci. Šroub je na nabíjení, jak tu padlo. Co mě třeba zase překvapilo příjemně jsou poměrně drahé (a dobré) zimní Micheliny. Čekal bych tam nějaké Barumky...

HeavySmoker
18. února 2022, 11:31
4

Rovnakú luxusnú povrchovú úpravu na hrncoch tlmičov mám aj na BMW z dôb keď bolo vraj všetko najkvalitnejšie (ročník 2006). Nerobil by som si z toho hlavu. Pokiaľ to má dobre urobený lak a protikoróznu ochranu, je to z hľadiska spracovania OK. Navyše v motorovom priestore kopec miesta, diely budú dostupné, cieľová skupina bude spokojná a nedivím sa tomu.

ransom
18. února 2022, 12:03
2

Čuměl jsem teď do útrob pozotvíranýho VW iD3, což je auto za relativně víc peněz. Zpracování naprosto katastrofální. Jako bouračka po kyttuningu.

bitner
18. února 2022, 22:06
0

Ten sroub je asi hacek na tasku.

Jimi
18. února 2022, 08:34
0

Pod tu přední kapotu by se vešel ještě další stejný motor. Ta dlouhá těhlice uchycující motor k pravému silentbloku je pomalu delší než motor samotný. V Citigo to dává smysl, tady určitě ne.

reagovat
je
jerry
18. února 2022, 10:24
7

Lidé, kteří se motají kolem komína na nákup, na chatu, na návštěvu, nejezdí nikam po dálnici, nejezdí rychle a nepředjíždějí budou s tímhle autem spokojeni. Nečekají od něj žádný zážitek, ale odvoz. Koupí nejlevnější verzi, protože proč připlácet za to, co nepotřebuji. A čím jednodušší auto je, tím méně se může něco pokazit.
Rozhodně dává větší smysl tohle auto za něco málo přes 300 tisíc než bateriová Corsa za skoro 900 tisíc, která se tu nedávno objevila. A lepší když někdo pojede v klidu litrovou Fabií, než blbci s výkonnými auty, co plouží 80. A že jich denně potkávám dost.

reagovat
Avex
18. února 2022, 10:46
-1

asi tak, pro bfu super auto

Ha
Habakukk
18. února 2022, 10:58
2

jerry "A lepší když někdo pojede v klidu litrovou Fabií, než blbci s výkonnými auty, co plouží 80." To jako se jako nesmí jet v klidu 80 s výkonným autem?

HeavySmoker
18. února 2022, 11:23
0

Habakukk: Kde žiješ? Ak máš rýchle auto tak musíš jazdiť ako chuj. A ak nejazdíš ako chuj, tak ťa všetci musia nebezpečne predbiehať ako chuji aby bol vesmír v rovnováhe. Ale aby som nehanil, tento jav je na ústupe, raz bude dobre.

je
jerry
18. února 2022, 11:32
2

Pokud tam, kde to provoz dovoluje, nevyužijí ani povolených 90 (v Německu 100), tak narušují plynulost provozu a vytvářejí potenciálně nebezpečné situace. Jiní je musejí předjíždět, vytvářejí se kolony, je to bezohledné. Ano, dělají to řidiči slabých i výkonných vozů, akorát nechápu, proč si potom silný vůz kupují.

HeavySmoker
18. února 2022, 11:44
2

jerry: Mediánový vek kupujúceho Porsche 911 je 65 rokov. Je OK ak taký majitelia jazdia 80, ich zrak a reflexy majú svoje limity a možeš ich predbehnúť. Niekto zas proste nevie poriadne jazdiť a má to ako status symbol. Hlavne, z pohľadu bezpečnosti je jedno či 80 ide Fábia alebo Porsche. A ak mám čumieť na niečí nárazník, radšej nech je to niečo pekné a zaujímavé.

je
jerry
18. února 2022, 12:01
-2

Pokud se na rovné silnici za náklaďákem plouží Fabia, tak chápu, nemá výkon, a proto si netroufá. Pokud tak činí majitel silného auta a vytváří tím kolonu, tak je to podivné. Protože pokud neumí předjet, protože cituji "neumí pořádně jezdit", potom mu nepatří řidičák, je nebezpečný pro okolí. A pokud neumí řídit a má silné auto jako status, tak je to snob ohrožující ostatní řidiče a nemá mít řidičák.

Ha
Habakukk
18. února 2022, 13:26
6

jerry Možná neřeš ostatní a nech je žít, předjeď a uháněj dál svým životem. Komu patří nebo nepatří řidíčák do rukou je naštěstí věcí PČR a ve vyšším věku obvodního lékaře. Hodně lidem stačí silné auto jenom proto, že vědí, že tam ty koně jsou a víc nepotřebují a i status, že něčeho v životě dosáhli neznamená že jsi snob. Pokud bych jezdil jako prase v silném autě už nebudu snob?

Zajda
18. února 2022, 13:45
6

Existuje i přestupek "bezdůvodně pomalá jízda".
Do toho se ale určitě nekvalifikuje 80 km/h na okresce.
Takoví lidi mi vůbec nevadí, za předpokladu že dodržují určitá pravidla slušnosti.
Tedy když už vytvoří zombie kolonu za náklaďákem:
- nejezdí nalepení na sebe a nechají dostatečné rozestupy aby je šlo postupně předjet
- nezkracují si při své pekelné rychlosti zatáčky protisměrem

je
jerry
18. února 2022, 18:01
3

Habakukk: Reagoval jsem na příspěvek výše, který jsem citoval. Tak cituji ještě jednou: Niekto zas proste nevie poriadne jazdiť a má to ako status symbol. Konec citace. A myslím, že pokud někdo neumí jezdit, tak by neměl řídit jakékoliv auto, natož silné. Otázku prezentace životních úspěchů formou majetku dále pitvat nechci. Mám na to svůj názor a patří to jinam.

Zajda: Samozřejmě jsem neměl na mysli 80 na okresce, ale 80 a i méně na přehledné silnici. Pokud nikoho neohrožují, tak ok. Pokud vytváří svojí jízdou zbytečné kolony, je ten tebou jmenovaný případ. Pak jsou ještě ti, co jedou na okresce 60 trvale prostředkem a není možno je předjet.

Ale zpět k testované Fabii, od které jsme zabloudili trochu jinam. Při normálním používání nebude rozhodně brzdou provozu v rámci povolených limitů. Záleží, kdo ji bude řídit, ale to platí u každého auta. To jsem měl původně na mysli.

martin_100
18. února 2022, 18:22
1

Vy tu všichni řešíte pomalíka za náklaďákem. Já s náklaďakem jezdim a vytáčejí mě takový blbci co se plouží před náklaďákem ikdyž by to auto kzrwa umělo jet 90. Pokud se takovej plazí 75-80 tak ho s naklaďákem nemam šanci předjet. Po pár kilometrechbuž se skoro zhmotňuje myšlenka toho zmrda sestřelit do pangejtu nebo narvat na bárazník a tlačit ho dokud neodpadne :-D

Ju
Junior
18. února 2022, 19:43
2

Když jedeš v dodávce / kamionu a brzdí tě osobák, vše je dovoleno...

Pochtli
20. února 2022, 20:48
2

martin_100: Ještě větší kamiňákovo zoufalství vidím v jeho kolegovi, co se s tím před ním vleče 40-50 do kopce, na rovince 70 a nedá se to na okresce pořádně předjet.
Jen furt přemýšlím, jestli tihle šneci jsou řidiči debilové a honí spotřebu, dělají to schválně, mají to přetížené jak.. nebo to ta stará herka prostě nedává?

martin_100
21. února 2022, 20:38
1

Asi takhle u kamionu to dost dobře může bwjt že mu to nejede nebo s ohledem na povahu nákladu musí opatrně. To by se dalo ještě chápat. Chapu když pojede pomalu dědek v embéčku nebo žigulu. Ale pak vidíš moderní mnohdy i silný auto a řídí to šnek. To fakt nepochopim.
Ale asi s tim nic nejde dělat.

ratan groch
22. února 2022, 16:26
1

Ad HeavySmoker:Mediánový vek kupujúceho Porsche 911 je 65 rokov

NIE JE TO PRAVDA.

Priznam sa, ze median neviem, ale priemerny vek kupujuceho Porsche 911 je 52 rokov, pricom sa v Gaussovej krivke signifikantne pohybuje medzi 46 a 65 rokov. Z toho sa da predpokladat, ze median bude medzi 46 a 52 rokmi..

Vedel by som spochybnit aj tvoju vyrokovu logiku, ale nechce sa mi.

Zajda
18. února 2022, 10:59
4

U lehkého městského auta jsou bubny k nezaplacení.
Lowcost kotoučové systémy na malých autech jsou opravdu jen aby auto nemuselo mít bubny.
Funkční benefit to u tunového auta s 65% hmotnosti na předku žádný nemá, budou zatuhávat a kotouče oreznou dřív než se opotřebují.

reagovat
Ha
Habakukk
18. února 2022, 11:24
4

Bubny jsem měl kolem roku 2000 na nižší střední s těžkou naftou a brzdný výkon nechyběl. Kotouč je tady jen estetická věc.

Ča
Ča Snač Aj
18. února 2022, 21:30
3

Já bych si ještě prisadil a kacířsky řekl, že bubny ještě třeba zažijí comeback. U EV kolikrát budou reznout jak se nepoužívají a navíc se víc bude řešit prach z brzd. Buben eliminuje oboje..

Ka
Kavis
20. února 2022, 19:52
0

Ja mam zrovna opacnou zkusenost. Minuly sluzebak byla fabia3 pred fl 1,4 tdi 66kw s bubny vzadu, ted mam to same, ale fl a 1.0tsi 81kw, ta ma vzadu kotouce. Rozdil v brzdnem ucinku je znacny (ma to i vetsi kotouce vepredu) a o vydrzi ani nemluvim. Kdyz to melo bubny, tak predni kotouce s deskama co 40kkm na vymenu uplne znicene a bubny vecne delaly kraval. Ted mam pres 50kkm, na predku je jeste tak 1cm desek a zadek je taky v pohode.

Zajda
20. února 2022, 21:32
3

V tom příběhu je tolik proměnných že těžko něco porovnávat. TDIčko těžší na předek v kombinaci s menšími kotouči je úplně jiná konfigurace. Kdysi jsem jezdil s Favoritem v setupu že dokázal zadní kola pod plnýma brzdama na měkkém podvozku zvednout. To bylo pro mě dostatečně obrazné uvědomění jaký poměr brzdného účinku potřebuje předokolka. Ani nejsem přesvědčen, že ty malé základní kotouče mají nutně větší brzdný potenciál než bubny. Na většině předokolek s bubny jsem bezproblémů zasekl kola ručkou na suchém asfaltu.

Zde nejrychlejší Golf MKII na ringu - vzadu sériové kotoučové brzdy MKII, vpředu 6pístky 380mm z BTCC.

je
jerry
21. února 2022, 11:36
2

Stačí se podívat v jakém stavu jsou zadní kotouče u většiny předokolek. Jsou víc poničené rezem než brzděním. Pokud jezdí jen s řidičem a spolujezdcem a prázdným kufrem, tak zadní brzdy moc ke slovu nepřijdou. Jinak to ani kvůli rozložení váhy a fyzikálním zákonům být nemůže.

Jacob H
18. února 2022, 11:03
4

Upřímně řečeno, když si vezmu, kolik stojí takový Suzuki Swift se čtyřválcem, tak mi to smysl moc nedává. Ačkoliv jsem jej zatím neřídil, tak si myslím, že "Svišť" bude řidičsky příjemnější auto, za podobné peníze a s lepší výbavou. Mě osobně se líbila asi jen první Fabia a nejlépe se Škodováckým 1.4 OHV.

reagovat
Zajda
18. února 2022, 11:12
0

No a to ten Swift pořádně zdražil po mild- hybridizaci.
Proti Fabii je to ale takový lehoučký plecháček, váží těsně nad 900 kg se vším dobrým a špatným co z toho plyne.
Motor fungoval a reagoval úžasně když šlo o verzi K12C s 66 kW, nevím jak je na tom teď K12D 61 KW.
Zajímavý kompromis by mohl být Hyundai i20 1,2

ro
rock
18. února 2022, 14:17
3

Swift proti Fabii bude raketa, ale je to malá krabička, o 25 cm kratší a 5 cm užší. To už si snad ani nekonkuruje; kdo kouká po jednom, nebude mít v hledáčku to druhé.

Zajda
18. února 2022, 15:09
0

Já si to jako konkurenci na misce vah představit dokážu.
Když pominu ten papírový pocit lehkého auta, interiér minimálně v podélném směru je prostorný přinejmenším jako u předešlé Fabie III. Akorát s 2/3 kufrem. Využití prostoru na tak malé auto je nicméně příkladné.
Co konkurenci skutečně nemá je výběhová Fabia III Combi.

Be
Bernard L.
06. ledna 2023, 09:25
0

U Swiftu bych se bál servisní podpory (u nového auta určitě vždy autorizák), zde má Fabia navrch. Za mne Swift vypadá lépe a lze ho pořídit i jako 4×4, což je zase jeho deviza (vtipná představa Swifta s 227 cm dlouhou rakví na lyže jak se škrábe k horské chatě :-D ). Další bod pro Swift je, že pořizuji-li si malé auto, tak za mne je Fabia 4.generace už přes limit (např. žena by s tím jezdila už velmi neochotně "protože je to moc velké").

Ale souhlasím s tím, že Ti co si jdou pro Fábii častokrát ani neví, že nějaký Swift existuje.

Zajda
18. února 2022, 11:07
3

Nepřímovstřik je u městského drncátka velký benefit, ale jestli ten motor má stále ospalé reakce jako dřív u Citigo apod., bude strašná otrava s ním jezdit.
Právě u tak slabého motoru je problém když při řazení nahoru musíte dlouho čekat než spadnou otáčky.
Měl jsem na týden půjčené Sandero II a oproti 1.0 MPI reagovala renaultí 1.0 SCe Euro6 bezmála jako závodní motor.

reagovat
bitner
18. února 2022, 16:09
0

Muzu srovnat 1,2 16V 55 kW Euro 5 a 1,0 TCe 74 kW E6dFULL. Projev toho turba je naprosto tragicky. Cakaj, cakaj, cakaj, TURBOOO-omezovac. Ta 1,2 je strasna slabota co do vykonu, ale chova se to normalne. 1,0 TCe v posledni inkarnaci by me asi srala mnohem vic.

Zajda
18. února 2022, 18:10
1

TCe a SCe se chovají úplně jinak. 1.0 SCe v Sanderu II 2020 reaguje jak kdyby měl karburátor, nepochopil jsem doteď. Celé auto fungovalo jak znovu postavený Favorit, jen bez všudypřítomného pocitu že bouračka by byla jistá smrt. Cit ve všem, měkký a vysoký podvozek se kterým se na žádném z našich balkánských asfaltů nemusí zpomalovat. Hned bych to koupil.

sheogh
18. února 2022, 13:43
0

Desim se toho, ze toto potkam nekde na zakroucene okresce, kde neni misto na predjeti a budu se za tim tahnout x km rychlosti 50-60kmh :-))))))

reagovat
je
jerry
18. února 2022, 17:34
3

Záleží, kdo s tím pojede? Kdo má srdce a umí to, tak tě tak moc brzdit nebude:-)))))

Ha
Habakukk
19. února 2022, 07:43
1

Manželka má 70kw v podobném vehiklu a rozhodne to není brzda provozu, občas to pošleš k 6000rpm a ono to jede. Prostě se musí fest pracovat s tím fofrklackem.

ransom
19. února 2022, 08:36
0

No jo, ale co když dojedeš traktor?

sheogh
19. února 2022, 11:42
0

Jasne, to me je jasny, ze je to potreba obcas vytocit, ale zdaleka ne kazdej takto jede, casto vidim, ze se prave lidi nejak boji to zadupnout.. jestli kvuli spotrebe, nebo si mysli, ze se to rozbije, nevim

ma
martinm
18. února 2022, 15:57
1

útočí cenou? kia rio vychází lépe
a o dacii vubec nemluvím

reagovat
Holofaust
18. února 2022, 18:08
2

vzhledem k tomu, že trojková byla od 230K, je skok v ceně o 100K docela mazec...

reagovat
Zajda
19. února 2022, 00:31
2

Akorát nejde o reálné zdražení do kapsy automobilky. To auto má z pohledu EU nadlimitní emise o cca 25 gramů CO2/km. Každý je penalizovan 95 EUR, takže nějakých 60 tis. Kč pokuty je potreba zohlednit v ceně. Ještě snad do roku 2020 šlo z průměru vyškrtnout pár procent nejhorších vozů, takže s tím šlo trochu pracovat. Ne náhodou pak zmizely z trhu Citigo, C1 a spol., Fabie, Sandera a výběhová Clia s reálnou cenou 190 - 230 tis. po všech slevách. Swift 1,2 - ten samý co se prodává teď jen bez mild hybridu začínal na 260 bez jakýchkoliv opičáren s bonusy za protiúčty apod.

je
jerry
19. února 2022, 08:55
0

Díky za připomenutí jaký dělá podíl na ceně pokuta za emise CO2. O to víc ta lumpárna vynikne, když se podívám na oblohu a napočítám desítky letadel.

Holofaust
19. února 2022, 11:16
0

To je teda dost šílená pálka...

MB
MBMB
19. února 2022, 12:05
3

Těch 115 až 124 gCO2/km (dle výbavy) udávané u té Fabie 1.0 MPI jsou ale dle WLTP. Limit 95 g/km, nad který se platí pokuty, byl pro NEDC korelovanou hodnotu. Čili tenhle výpočet je míchaní jablek a hrušek.
Od loňska už se to dělá podle WLTP hodnot, kdy každý výrobce má také v závislosti na hmotnosti prodávaných aut už limit upravený na WLTP hodnoty. Pro škodovku loni vycházel ten limit na 118 gCO2/km. Čili i na tu na spotřebu nejhůře vybavenou Fabii s 124 g/km vychází pokuta jen 570 euro, tj. 14 000 Kč.

Sa
Sato
19. února 2022, 12:44
3

diky za upresnenie, kazdopadne aj tych 14tis je totalne retardovanych, pseudoekologia ako vysita. To auto nasobne je ekologickejsie v kazdom aspekte ako vsetky ev/phev suvcka

Zajda
19. února 2022, 13:19
0

Taktéž díky, existuje nějaký přehledný souhrn aktuálních emisních pravidel? Aniž bych musel studovat jednotlivé směrnice.

MB
MBMB
19. února 2022, 13:43
1

Pěkné shrnutí je dostupné např. zde: https://ec.europa.eu/clima/eu-action/transport-emissions/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en

2020-2024: Stanovené limity, 95 g/km dle NEDC korigovaný hmotností aut, od roku 2021 vyhodnocováno dle WLTP s adekvátně upravenými limity.
2025-2030: Limit stanovaný pro každého výrobce zvlášť jako procentuální snížení z roku 2021.
Do toho tam jsou různé benefity, výjimky atd.

Bohužel nevím o žádném oficiálním veřejném seznamu s limity pro jednotlivé automobilky. On ten přesný limit lze koneckonců stanovit až zpětně za ten uplynulá rok.

martin_100
18. února 2022, 18:30
-1

Cena je nesmysl. Jinak by mi taková fábka dávala smysl. Musela by mít tažný a zahrádku a bohatě by mi stačila. Naopakten dispkej nepotřebuju, klimu taky nechci a liťáky bych si koupil jinde takový jaky by se mi líbily.
Do práce to mam 20km daleko. Na dálnici se podívam párkrát do roka a stejně víc jak 110 nejezdim když nemusim.
Na okresce mě baví jezdit rychle se slabym autem kde se u toho musí přemejšlet a nestačí jenom stát na plynubjak na rejči.
Jo pro mě ideál jen tu cenu přepálili za základ.

reagovat
Filda
19. února 2022, 07:37
0

tri hrnky jeden litr a tisic dveste kg vahy a spotreba pet litru, jako fakt ? ... nicmene s cenou lze souhlasti, ta pusobi msrp dojmem

reagovat
Slower
19. února 2022, 22:48
1

Asi budu pusobit trochu schizofrene (nebo pokrytecky), ale ono 80 koni opravdu staci.

Neni to tak davno, co jsem mel Peugeota 307 s 2.0HDI o vykonu zavratnych 88 koniku jako rodinne auto. A to jsem mel soucasne Camaro. Na dalnici v pohode, na 130 se to rozjelo jako nic, a i 140-150 se dalo. Jen to nesmel zbrzdit nejaky kamion nebo jiny pomalu jedouci element, to pak zrychlovalo na puvodni rychlost celkem dlouho.

Jediny, kdy me to stvalo, bylo paradoxne na okreskach. Takova porce vykonu staci na udrzeni nejakych 90-110kmh. Nicmene za kdykoliv jsem dojel neco pomalejsi, tak to bylo casto velmi obtizne predjet. Takze jsem se za tim tahl desne dlouho.

reagovat
Zajda
20. února 2022, 13:12
0

Ano, přesně, stačí, dokud jsi na cestě sám:-)
Podladěný 2.0 turbodiesel má nicméně alespoň silný spodek.
Jak už jsem tu psal jinde - malinká atmosféra je použitelná pokud má rychlé reakce na plyn (nahoru nevisí otáčky, dolů jdou sázet meziplyny) a správné převody.
A zrovna těma reakcema si u MPI moc jistý nejsem po zkušenostech z Citigo.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem