načítám data...

Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

Sníh je jednou ze základních zimních radovánek nejenom majitelů zadokolek. Nasněžilo a začíná další epizoda ze seriálu „Hon na nezodpovědné řidiče“. Je to ale na místě? A co děti? Mají si kde hrát?

zobrazit celou galeriiEditorial: Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

Mezi světovou pandemií, otevřenými a zavřenými hospodami začala být trochu nuda, a tak vody českého zpravodajství rozvířil server iDnes. Za vraty iDnes Premium se kromě nabídky zdravotní péče objevil i článek s názvem „Do zatáčky smykem, v obci stovkou. Horské silničky okupují drifteři“. Moje osobní preference a názor na iDnes nyní nechme stranou. Je klouzání se na sněhu vážně tak nebezpečné? Nebo je to jen hon na čarodějnice zahořklého člověka?

Co můžeme říct bez většího přemýšlení, je, že jde o článek velice tendenční. Mladí drifteři, policie je krátká, nešťastní obyvatelé, místostarosta, který volal policii, a rozbouraný plot. Situace je nejvážnější mezi Jilemnicí a Beneckem, kde se často jezdí i hodně přes sto, jak říká starosta. Co kdyby tam někdo vyšel z hospody? K tomu přidejme nepovolená vylepšení vozidel, nerespektování značek a máme tu pro obyčejného človíčka velice nepěkný obrázek. Co by to ještě vylepšilo? Přece názor experta! Jízdu smykem totiž Roman Budský, toho času dopravní expert, rázně odsuzuje. „Většinou to jsou lidé, kteří nejsou osobnostně vyzrálí. Jejich cílem je vyhledávat adrenalin, rizikové situace, šokovat okolí, ale zároveň nejsou schopni domyslet dlouhodobé následky případné dopravní nehody,“ zamýšlí se v článku. Podle něj je jen otázkou času, než se stane neštěstí. Pak stačí trocha patosu, připomenout dopravní nehodu Fordu Mustang s vojenským generálem a obrázek dokreslí video z gymkhany v roce 2018 z Olomouce.

Po několikerém přečtení článku jsem si byl naprosto jistý. Styl, jakým je napsaný, obsah informací a odkazy na experty z něj dělají naprostou sračku a velice rád bych se autora zeptal, jestli na tvorbě takových věcí stojí jeho existence. Jenže článek zároveň odhaluje jistý problém. Bezohlednost a nedodržování pravidel.

Kdo je bez viny, nechť hodí kamenem.

Pochybuju, že by se mezi čtenáři našeho webu našel člověk, který si nikdy nezatahal za ruční brzdu na parkovišti, případně se nesklouzl i někde jinde. Ale určitě jste pochopili, že vám nechci kázat o tom, že driftování je špatné. To si totiž nemyslím. K zimě to přece tak trochu patří a zkusí si to každý. I někteří z mých kolegů při příjezdu na parkoviště u korporace zatahali za ručku a měli radost. Trochu dětskou, ale radost. Jé, hele, to klouže, to je skvělý! Občas to může být i poučné, že? Osahat si chování auta na kluzkém povrchu se může hodit a přinést nám do života zkušenosti, které třeba využijeme na horách.

Možná si teď řeknete, že jsem jako pan plukovník a zakážu vám hospody, zatímco si budu radostně ožírat držku, ale to vás budu muset zklamat. Rozhodně nejsem bez viny a nemám v plánu vám driftování zakazovat. První sněhová nadílka u mne zapříčinila jízdu bokem v provozu a dokonce v zastavěné oblasti. A dokonce půjdu tak daleko a veřejně se přiznám. Každé ráno, kdy jedu do práce svojí zadokolkou, se svezu v jednom konkrétním místě bokem. Občas to i někdo vidí. A při vhodných adhezních podmínkách i na více místech. Nemíním říkat, že je to naprosto v pořádku. Ale dělám to.

Tuning a drift je populární.

Byly doby, kdy si to upravená auta jezdila rozdat na opuštěnou ranvej či zneužila jinou pozemní komunikaci, která byla dostatečně rovná. Ale svět se mění, přišly závody v driftování, objevily se kanály na youtube, které ukazují, že skoro každý může mít svoji obouchanou E36 a stát se králem sídliště. A tak je dnes cool jezdit bokem. A dál už to jde skoro samo. Čím je něco populárnější, tím více lidí to přitáhne. A čím více lidí, tím větší procento blbců. Levné zadokolky mizí z trhu, přibývá inzerátů s prodejem náhradních dílů z bouraček. Každý by chtěl být jako kluci z Furt Bokem nebo jiného youtubového kanálu, ale nějak to ne vždy vyjde. Ale to ještě není jádro pudla.

Ze zimního ‚Snowhuntingu‘, který byl záležitostí spíše menších skupinek, které měly své trasy, se stala masová záležitost a do provozu se sněhem vyjíždí spousta pleček s natěšenými lidmi na palubě. Teď přijde ta příležitost a stanu se králem! Ego se nadouvá a sebereflexe se schovává kdesi pod sedačkou.

A v tom to je. Zásadou toho, kdy děláte něco, co je na hranici slušného chování či legality, je nikomu tím neubližovat. A tím myslím nejenom případné zranění lidské bytosti či poškození cizího majetku. Důležité je svým chováním neobtěžovat ostatní. Nikdo na vesnici není zvědavý na to, že mu bude banda lidí jezdit půlku noci tam a zpět za barákem. Takový člověk bude zcela oprávněně naštvaný, a pokud nepřijde něco jako doba ledová, tak mnoho průjezdů po jedné silnici stejně nemá smysl a sníh bude po chvíli vydřený na asfalt. A když už se stane nečekané a zahodíte to, přiznejte si, že jste to posrali. V případě, že někomu způsobíte škodu, jej větou „Omlouvám se, jsem čurák.” docela solidně odzbrojíte, ať je sebevíc naštvaný. Jeník by mohl vyprávět. ;)

Věta „Lidi, nechovejte se k sobě jak kokoti!“ platí oboustranně. Když někde uvidíte auto jedoucí bokem, nemusí být na místě myslet si něco o grázlech, pirátech a podobně. Dělá vážně něco tak společensky škodlivého? Ohrožuje svět, anebo v případě, že to přetočí, ublíží leda svému egu a blatníku? Stejně tak když uvidíte bandu lidí, která se klouže po prázdném parkovišti u supermarketu. Ubližují takoví lidé někomu? Ne, jen si chtějí hrát. Což nás vede k poslední myšlence.

A co děti, mají si kde hrát?

Kdo z vás ví o místech, kde se může každý, byť za poplatek, povozit bokem a hrát si dle svého uvážení? Tak vidíte.

Závěr

Jsou teda ti drifteři hovada nebo ne? Nejsou. Hovada jsou ti, kteří nepřemýšlí nad svými činy a dělají tak v očích veřejnosti celé skupině lidí, kteří se občas rádi sklouznou, špatné jméno. Takže až pojedete příště někam bokovat, zamyslete se. Nad tím, nakolik budete obtěžovat okolí a jestli by nebylo dobré svoje radovánky směřovat na vhodnější místa. Případně jestli nedodržovat alespoň nějaká pravidla, abyste zbytečně nenaštvali lidi okolo sebe. A když něco nevyjde, postavte se k tomu čelem. Nebo si dělejte co chcete, ale až se bude psát o tom, jak jsou ti řidiči hrozní, tak se pak nedivte.

A stejně tak když někoho uvidíte driftovat. Možná právě nedělá to nejzodpovědnější rozhodnutí, ale máme tu presumpci neviny, takže není kreténem, dokud se to neprokáže. A nechte lidi hrát si na parkovištích, vždyť přece nikomu neubližují.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ku
kulisaci
07. prosince 2020, 15:19
1

Nezbývá než souhlasit :) Zrovna v Pátek když jsem byl prvně s vlastním (prvním) zadohrabem na sněhu na parkovišti, přijeli asi po hodince policajti a jediné co mi řekli ať si to nerozbiju a jeli pryč to potěšilo :)

reagovat
Beny
08. prosince 2020, 09:31
0

Tak už je doma. :-) Jak to nakonec dopadlo? NA nebo NB?

ku
kulisaci
09. prosince 2020, 08:44
0

Jo jo :) NB 1.8

Va
Vasek7
07. prosince 2020, 15:41
0

Ja teda nevim ale za Brno a okoli tenhle problem vyresilo globalni oteplovani, protoze kdyz uz neco napadne, tak to stihne do druheho dne roztat. Kromtoho parkoviste na okruhu je furt zadelane a u Zetoru je uz myslim zavora. Vim ze je tu jeste M. ale to mam trochu z ruky. Nicmene budu rad kdyz me nekdo opravi...

reagovat
František Čáslavský
08. prosince 2020, 09:03
0

Zrovna Brno fakt problém není, ale doporučuju se dívat jinačím směrem ;) Já si užil velice povedenej snowhunt už po cestě do práce, za což by mě na idnesu nepochválili a dopravní expert by řekl, že jsem nevyzrálý a měl by pravdu. A různý korporáty maj svoje parkoviště ;)

jo
johan
09. prosince 2020, 17:23
0

podelis sa prosim o nejake miesta v brne a okoli? kludne do spravy. ja viem len o parkovisku pri okruhu ale to musi byt zasnezene a zetor (ak myslime v lisni pri lidli)

ro
rock
07. prosince 2020, 15:45
7

„Lidi, nechovejte se k sobě jak kokoti!“ se dá tesat do žuly.

Máme u nás krásnou levotočivou zatáčku, ve stoupání, širokánskou, skoro 180°. Za poslední 2 týdny jsem tam viděl tři pokusy (na sněhu, na zbytku posypu nepo prostě jenom na mokru). Jeden to projel krásným plynulým smykem, měl to pod kontrolou od začátku do konce a mimo vytočenýho motoru snad ani nemohl nikoho nijak popudit. Zbývající dva nezvládli výjezd, rozhoupalo se jim to a potřebovali celou šířku silnice včetně protisměru a asi i čistý trenky (teda pokud měli aspoň trošku fantazie).

Člověk, co si hraje na prázdným parkovišti, je v pohodě. Člověk, co to nechá sklouznout na veřejné komunikaci, ale ví, co dělá a předvídá, je v pohodě. Člověk, co si hraje na veřejné komunikaci a neumí to a nepředvídá, je kokot a řidičák mu nepatří do ruky.

Howgh.

reagovat
Sa
Sato
07. prosince 2020, 16:38
-1

Tak ja som si minule prečítal na Idnes článok aj s diskusiou k Mustangu ako vodič dostal 3r nepodminečne a už som sa tešil, že ceny mustangov v česku pojdu strmo dolu. Majitel mustangu = verejný nepriatel č. 1. Taký hej sa len tak nevidi.
No a potom som si ešte prečítal dalšie dva zaujímave články. Prvý ako partička kamarátov vylákala v Brne vietnamca s prachmi, najprv ho zmlátila, okradla, zaviezla za mesto, zdrogovala extázov, znova zmlátila nechal chcípnuť v lese. Nakoniec prežil ochrnutý. Dostali 18, 10, 9 a 6 rokov basy, asi podla zásluh. Druhý prípad bol o mladíkovy ako fyzicky napadol niekoho v pražskom metre a akosi ho hodil pod prichádzajúce metro. Pán to neprežil, mladík dostal 3,5 roku.
Takže som presvedčený že ten z Mustangu, v rámci akej takej fiktívnej vyváženosti spravodlivosti mal dostať fakt len podmienku.
Ponaučenie, radšej nečitať idnes, akurát sa naserete.

Sa
Sato
07. prosince 2020, 16:39
0

Sakra, to mala byt reakcia na článok, nie na rock-a

Ha
Habakukk
07. prosince 2020, 16:45
1

Jak poznáš, tu hranici kdy klouzáni v provozu je ok a když to je za hranou? Ta hranice je hrozně tenká a pak je na neštěstí zaděláno. Jasně pokud si to dáváš na zapadlé trojice ve 4 ráno tak pohoda, většinou světla protijedoucího auta vidíš brzo blbé je pak ve čtyři hledat traktor nebo někoho kdo mě odveze od zapadlého auta. Pitomce na parkovištích moc nemusím představa hodinu poslouchat turování motoru no nic moc.

Trinom
07. prosince 2020, 18:12
16

Zásada zní: Kam nevidím, tam neletím. A je jedno, jestli bokem nebo rovně.

ro
rock
07. prosince 2020, 18:49
3

to Habakukk:
Kolega Tomáš Trýska odpověděl celkem srozumitelně.
Ještě bych to rozšířil o zásadu č.2: musím to mít pod kontrolou. A je jedno, jestli při jízdě bokem nebo rovně. To tu hranici definuje naprosto jednoznačně.

PepaSFI
07. prosince 2020, 19:43
9

zásadu č.2 bych trošku poopravil: Nikdy neříkej že to máš pod kontrolou!
a přidám zásadu č.3 Nikdo na moje kraviny není zvědavej. Neboli, když tam je někdo cizí, neblbnu.

Woyta
09. prosince 2020, 07:04
2

4) Ne veřejné silnici si vždy nechávám bezpečnostní rezervu a nejedu na limit. Není kam utéct.
5) Počítám s tím, že každy v provozu okolo mě je potencionální debil a může provést blbost

Kratas
09. prosince 2020, 14:47
0

Bod 5) je podle mě jeden z nejdůležitějších... Několikrát jsem jen pohledem na člověka sedícího v druhém autě dokázal odhadnout, co přijde a vyhnul jsem se ťukanci. A i s ohledem na tohle očekávání od ostatních by měl každej přizpůsobit svoje chování na silnici.

eLzyx
07. prosince 2020, 17:48
4

já jsem příznivce spíše čisté stopy (njn, předokolkař), ale i tak se rád sklouznu, každou zimu se snažím si nejprve vyzkoušet, jak se to auto na tom chová. Přeci jen gumy stárnou, ojíždí se, případně jsou nahrazeny jinými, takže lepší zjistit jak se to chová na parkovišti nebo široké silnici bez provozu, než být pak překvapen za hustého sněžení s hromadou aut kolem.
Za telecích let jsme ta parkoviště, opuštěné firemní areály a různé odstavné plochy polívali s kamarády vodou. Někdy to zabralo i dva tři dny než se tam udělalo pořádné kluziště. Ještěže jsme na to měli ty služebáky. Rozestavěly se kanystry na vodu a zkoušel se na tom slalom. Nebo jsme se vsázeli, kdo má nejpřesnější odhad kde zastaví. Stanovila se počáteční rychlost (20-50), místo kde se začne brzdit a donesl jsi do své odhadované vzdálenosti svůj kanystr jako kontrolní bod. Samozřejmě jsme jej všichni "přejeli", což nám ale dalo ponaučení - nebrzdí to, počítej klidně s pětinásobnou brzdnou dráhou. Drsné poučení pokud si člověk uvědomí, že ten kanystr mohl být klidně i člověk. Nezastavíš.
Ale pak se to hodilo. Jednou jsou na Chomutovsku zažil opravdu brutální ledovku, kdy nic nejezdilo, když se zastavilo auto v křižovatce, tak nejenže byl problém se rozjet, ale auto samovolně sklouzávalo z kopce bokem. Přesto jsem za ten den najezdil přes 150km a vyřešil všechny servisy. Bez poškození auta. Najednou jsem musel přemýšlet o trase tak, aby nevedla z/do prudkých kopců. Kdo zná, tak Březenecká u Experimentů v Chomutově - klouzačka každou zimu.

reagovat
Pochtli
07. prosince 2020, 20:56
2

Přesně tak - štěstí přeje připravenému. Proto miluju každou služebku, kterou se trefím do nějaké sněhové kalamity. Na ní si pořádně "procvičím slovíčka" a hned jsou další jízdy na "ledosněhu" bezpečnější a jistější.

O to smutnější pak jsou 2 cm sněhu v Brně, kde člověka serou všichni, co si ten den museli za každou cenu vozit zadek v autě, i když to na sněhu neumí.

St
Staromil
10. prosince 2020, 16:05
2

Pod vše výše uvedené bych se také podepsal...každé nové nebo jiné auto, gumy, mokro nebo sníh či led, vždy, když je příležitost se hned snažím vyzkoušet, co to s autem dělá a jestli i já dokážu něco dělat... A když nasněží tak, že se to chvilku udrží, tak hned přemýšlím, kde je nějaké volné parkoviště nebo plocha, kde by se dalo zatáhnout i za tu ručku...:-)))... Také každý den přijíždím domu a na pěkném nefrekventovaném širokém křížení ulic v sídlišti zahýbám k domu, což je hezká příležitost, jen sněhu v zimě v Praze ubývá.

A mimochodem, skuteční drifteři a také jiní skutečně sportovní řidiči, či ti, co se rádi dobře svezou, co znám, jsou ti, co na normální silnici v provozu patří k těm nejukázněnějším a nejbezpečněji řídícím, zvládajícím svá auta. Ne nejpomalejším, ne vždy jedoucí podle lesa značek, které míjejí, nebo někde psaných předpisů, ale nejbezpečnějším. Spolu s tím jde i ohleduplnost k ostatním. Nemají totiž potřebu si nic dokazovat. A taky, když už se do nějaké krizové situace dostanou, je vysoká pravděpodobnost, že to zvládnou, mají to prostě víc zažité. A čím silnější auto, tím větší ostražitost a soustředěnost, což naopak neplatí u mnohých dementů, co se dostanou k nějakému přemotorizovanému stroji, co daleko přesahuje jejich umění, či spíše neumění. A kdo nezapadá do toho, co jsem napsal, tak o sobě nemá právo řííkat, že je dobrý řidič. Dobrý řidič je hlavně spolehlivý řidič, který má na paměti pravidlo "šťastného návratu" a ví, kde a kdy si co může dovolit. A zná kriticky sebe a svoje auto...

va
vaard3n
07. prosince 2020, 19:34
4

Na tento článek jsem docela čekal :)

Sám jsem si s auty užil chtěně (třeba X1 a 435xd na začátku zimy v Krušných byla úžasná) i nechtěně (nečekal jsem sníh v květnu s půjčeným Mustangem na sjetých gumách) spousty "zábavy" ... ale:

- Jezdím za rodiči do jedněch z našich hor a když slyším řev třicetiletých pleček z parkoviště v údolí, tak mne to taky pěkně točí (a to mám do věku nerudného důchodce dost daleko a rodiče také), nehledě na to, že se pak prohání i na okreskách a ne každému okšiltovanému borci je známe výše zmíněné rčení "kam nevidím, nejedu jak debil ať už čumákem nebo bokem". :)

- Zajímal by mne názor autíčkářů na to, když už vám to s autem někde nevyjde a něco poničíte (ani to nemusí být něco hodnotného, řekněme třeba dřevený plot), nechali byste na sebe kontakt a případně škodu zaplatili? Mě to přijde normální, leč jsem si i ve svém okolí všiml, že stačí posbírat svoje díly a odjet. Mirek Dušín nejsem, ale tohle mi správný nepřijde :D

reagovat
Jan Machač
07. prosince 2020, 20:07
0

Dals mi namet na dalsi clanek! Diky! Sepisu ten moment, kdy jsem byl za debila ja

eLzyx
07. prosince 2020, 20:18
2

když jsem líznul svodidla, tak jsem si jen posbíral svoje a čágobelo. Stejně byla ta svodidla shnilá, včetně sloupků, zralá na výměnu už před mým nárazem. Platit je z POV za plnou cenu a ještě nafasovat pokutu, body ... pf. Společnosti jsem pomohl tím, že je vyměnili promptně. Náraz nebyl nijak silný, přesto jsem jeden sloupek v rezavém místě ustřihl a druhý vyvalil i s betonem ze země. Narazit tam někdo silněji, tak se zabije.
Ale pobořit nějaký plůtek, tak bych se majiteli zkusil dozvonit, případně mu tam na sebe nechal kontakt. Samozřejmě nějak inteligentně tak, abych se tam nedoznal, že jsem řídil. Protože to může rozmáznout přes policajty a hned je to ujetí od nehody.

va
vaard3n
07. prosince 2020, 21:43
0

@Honza: taky bych se měl dokopat začít tyhle zážitky psát ... jak otočit Mustanga v 55 km/h (černej sporťák mimo silnici a holka na spolujezdci je epesní "debil moment"), nebo jak jsem se vsadil, že to dám z Krkonoš v zimě do Prahy Leafem (a jak jsem na základě toho vymyslel tím stejným vozem roadtrip jižním Švédskem) :D

Ev
Evlo
08. prosince 2020, 19:00
0

Ano, kdyz jsem takhle jednou odrel barak, tak jsem se byl zeptat jestli za to neco chtej a jen ze spis asi me vadi to odereny auto rikali. Ale obecne chapu co pises obecne je, a to nejen v cr, ale dost obecne v evrope, bezohlednost rozsirena, ale nevim fakt o tom komu ublizuje si jet zaklouzat do hor, ostatne to se toleruje i v japonsku, kde zrovna spolecnost existuje a dokonce je ohleduplna

krab
07. prosince 2020, 20:23
9

Dřív by se ani tahle věc v článku prostě neřešila. Nasněží, děti jdou sáňkovat a kluci co mají rádi auta si jdou taky hrát na sníh...
Z naší hyperkorektní společnosti se fakt jednou posereme. Nebo já nevím jak to napsat slušně a výstižně.

Jistěže platí všechny poučky co tu zmiňujete, zkrátka všeho s mírou a pokud možno při tom blbnutí nic nezničit a nikomu nic neprovést. Při troše normálního rozumu to přece jde.

Taky se mi už kolikrát povedly nějaké ty hodiny zrovna, když jsem nechtěl... zničil jsem jednou ráfek a náboj na starý Mazdě 323 o obrubník v logistickým parku, kde jsem si uklouzal takovou veselou osmičku kolem hal. Jak se to naklouzalo postupně uteklo to moc...

Rozhodně ale není dobrý driftovat na tý silnici v zatáčkách, kam nevidíš na 100% daleko dopředu a pak taky pochopitelně po městě kde jsou lidi a tak radši mírnit a neděsit ty lidi.

PS: Když nasněžilo minulej čtvrtek, tak jsem změnil strategii a šel si poblbnout na jednu louku kam by se offroadem tak nějak s odřenýma ušima asi smělo, pohrál si se čtyřkolkou, vyzkoušel jak se to chová a funguje a stačilo.

reagovat
riderhenry
07. prosince 2020, 21:50
0

Jak říkáš. Sám jsem teď zažil od lehce mladší generace totální odsouzení za jedno povedené video s driftem. A přítelkyni, která to točila, se ještě vysmáli a vlastně z toho vzešlo to, že jsem ji utiskoval a nechal stát v dešti a jsem nejen trapnej, ale ještě šovinista, nebo něco takovýho... Nikdo za tím nevidí tu snahu ovládat auto za nestandardních okolností + tu zábavu. Jo ale sjet si takhle kopec na kole se špuntama v uších, bez držení a bez helmy, to je hned +10 social kredit... Ono holt ti lidi, co je auta "otravují" a zvažují nějakou tu šílenou formu carcharingu, fakt jezdit bokem moc neumí...

krab
07. prosince 2020, 22:55
1

Asi už auta prostě obecně lidi tolik nebaví a každej, komu něco vadí má snadno hlas a jsou určitý společensky chytlavý témata a pak jsou z toho přesně ty články jak tam Franta zmiňuje na tom Idnesu ... A to ještě byla legrace, protože na facebooku byla jakási diskuze s tím autorem. Klukovi dali za úkol : napiš něco zase o pirátech silnic, bude sněžit, tak ať se to tématicky hodí a lidi na to klikají.

Chce to zkrátka najít zase víc tolerance a mít respekt ke koníčkům. Ale zase je fakt, že se nemůžeme chovat taky úplně jako zvěř. Nám to docela funguje na těch vyjížďkách jak letos provozujem. Dokonce se povedlo, že jsme přijeli do jedný vesnice, tam stály u konzumu , někdo si šel do místního pivovaru koupit v petce pivo na doma a mezitím se sešli místní a docela se na nás usmívali, občas si auta vyfotili nebo prohodili pár slov a bylo vidět, že nás neberou jako žádný magory s těma sportovníma autama, ale sympaticky... Jo, takhle kdyby to fungovalo pokaždý...

Trinom
07. prosince 2020, 23:12
2

Jasně, ale nesmí tam vedle sebe stát pět domlácenejch kompostů na vránách.

krab
07. prosince 2020, 23:36
0

Jo, jo , to je fakt... Já když měl doma půjčenou E36 hobby drift káru od kamaráda, taky se sousedi divili kdo v tom jezdí... bylo to docela vtipný. Ale je fakt, že nejvíc jsem si to auto užil nakonec až za deště v sosnový, za jedno odpoledne. Zjistil jsem, že moc kde jezdit vyloženě blbnout moc není. Leda, že by člověk bydlel někde v odlehlejších částech země s okreskama, kde nikdo nejezdí...

Woyta
08. prosince 2020, 00:02
0

Jo to mi říkají cajti taky, že čekali někoho jiného když vylezu z Compactu. Loni 6x preventivní kontrola a to za mnou jeli i přes půl města než mě zastavili.

František Čáslavský
08. prosince 2020, 09:02
1

A proto nechávám Miatu tak jak je. Kdo by byl na první pohled řekl, že je to ztuněný až do hoven. ;) Možná i ten blatník pořeším a pak to bude vypadat úplně normálně.

Pólin
08. prosince 2020, 13:31
0

Ztuněné do hoven..pobavilo..:D

Trinom
08. prosince 2020, 20:49
0

Ehm, Franto, co že je na tvojí Miatě ztuněné do hoven? Vždyť poslední iterace je skoro sériový NA s 1.8...

František Čáslavský
09. prosince 2020, 08:28
2

"Skoro" :D Až na motor, převodovku, setrvák, spojku, diff, podvozek, brzdy... :D

Přesnější by bylo říct, že až na karoserii je to mírně upravené NB :D
-
Komentář upraven 9. 12. 2020, 08:30:36

Ju
Junior
09. prosince 2020, 09:50
1

jsem dal tuhle na instáč fotku taháče ve 250 a k tomu Deutschland od Rammsteinu.
Dostal jsem bídu jak svině.
Prej Pruhonitze nejsou Deutschland.

krab
09. prosince 2020, 11:34
0

hehe ... přitom zrovna tam je to široký a když není okolo hustej provoz, není v autě který umí 250 a je technicky v pořádku, žádná nebezpečná rychlost. Vlastně by se mohla zavést normálně neomezená po dálnicích v době od 10pm do 6am a hotovo... S tím, že maximálně může ministerstvo dopravy lidem vydat nějaký besip pokyny jak jezdit tak, abyste se při vysokejch rychlostech nezabili. Tvrdý omezení jsou stejně vždycky k ničemu a jediný co se dělá je jak je obejít a porušit. V žádným z rychlých aut jsem taky nikdy nejel jen striktně do 150 km/h ... občas to tam prostě přes ty 2 kila nahulákáš, když je volno a je to bezpečný

Ju
Junior
09. prosince 2020, 14:00
0

přitom ty limity nebyly ani zavedeny kvůli bezpečnosti, ale spíš kvůli spotřebě. napsáno je k tomu dost.
Teď už to jenom přežívá. A spoustě lidí to vlastně vyhovuje. Jezdí "limit", ono to moc nežere, a vlastně nemají ze sebe ten pocit lakomosti, že si koupili drahou káru a teď se na to i bojí šlápnout. Tuhle jsem předjížděl při 150 tacho X6M. Na dálnici , aby bylo jasno. Jsem si říkal ty vole, tak na co to máš....

riderhenry
09. prosince 2020, 18:00
2

Sice neuvedu zdroj, ale tak nějak je prokázáno, že naopak rychlostní limity způsobují větší nehodovost (minimálně na dálnicích). Stejně tak nadpočet jakýchkoliv omezení a značek v dopravě obecně.

St
Staromil
10. prosince 2020, 16:36
2

Tož k těm limitům...já začínal s Š110L a pak samozřejmě následovala Š120L a jedno vím jistě. Jet v těch autech, zejména v té první, po dálnici nad 120km/h mohlo být daleko více nebezpečné, než o mnoho rychleji v dnešních autech. Motor už docela řval, auto lehce zaplavalo při každém závanu větru. Tehdy se nějak i změřilo, že v té rychlosti už je už tak dost lehký předek dále odlehčen, pokud nebyl narvaný kufr ( ano vepředu... :-)))...), že tak auto nemělo skoro žádné zatížení přední nápravy a už vůbec ne při protivětru. Podobně nebezpečné, byť z jiných důvodů, to může být u některých dnešních pleček. Na druhou stranu jsem se jednou takhle vezl v sedmičkovém BMW ( neřídil jsem, seděl jsem vzadu ), koukal ven a říkal si najednou..."ta přerušovaná čára se nějak dost rychle míhá !...auta vedle jedou trochu pomaleji..."...kouknu přes rameno na tachometr, na něm 230 km/h a tak nějak nic zvláštního...žádný velký hluk, žádná plavba ze strany na stranu, prostě to jelo jako po kolejích a hrálo rádio. Pak provoz u Brna přeci jen trochu zhoustl, říkám si, proč se najednou tak vlečeme...kouknu přes rameno na tachometr, tam skoro 150...no rychlost je silně návyková...:-)))...a může být fakt pro nezkušené fakt nebezpečná, když to v autě není znát...

BigBen
07. prosince 2020, 22:33
0

V zimě se dá jezdit v Mostě na autodromu. Občas vypíšou termíny. Jezdí se i na sněhu, což se za posledních 5 let stalo jen jednou, kdy se potkal termín jízd v kalendáři a zároveň něco napadlo. A můžete být v klidu, v případě sněhu se nejezdí cílovou rovinkou ale pomalu přes boxy.

reagovat
jo
johan
08. prosince 2020, 15:32
0

skoda ze to takto nefunguje aj v brne.. tam su auta odsuvane do uzadia, terminov absolutne minimum a v zime 0.

Trinom
14. prosince 2020, 08:05
0

Teď, když jim neklapla velká cena, tak by se mohli trošku hecnout a víc se otevřít veřejnosti.

Woyta
07. prosince 2020, 22:36
0

Když jsem si ten článek četl, (samozžejmě bez zaplacení členského poplatku straně) tak jsem si říkal, že už jsem dlouho takovou snůško nesmyslů neviděl. Zrovna loni jsem byl moc rád, že jsem do mého plečkapového Compacta dal hydralickou ruční brzdu. ve městě máme kopec kde se sáňkuje a velde vede silnice mírně z kopce. Na ní námraza a tatínkovi uteklo dítě. ABS protestovalo i při nízké brzdné síle a ručka se najednou hodně hodila. A ano samozřejmě jsem byl předtím "trenovat" abych si zvyknul na jiné adnézní podmínky a chování auta na těch úzkých klouzavých gumách s vysokým profilem. Najít rozumnej plac je čím dále větší problém. A sněhu je taky stále méně. Proti expedicím do hor na prázdné silnici, kde nikoho člověk neotravuje nic nemám. Ale když nějaký srandista o pulnoci trápí auto s malorážním kanonem místo výfuku na parkovišti na kopci, kde se hluk nese, přes celé město, tak je jasné, že nasere hodně lidí.

reagovat
Mr Pika
08. prosince 2020, 00:27
3

Tak kvuli nasim treninkumzakazala vlada provoz supermarketu v nedeli.... ;)

reagovat
Pólin
08. prosince 2020, 06:14
4

Je to tak. V ČR prostě chybí místa, ke by si člověk mohl sám něco zkusit. Už před časem jsem přemýšlel, kdyby se to chytlo za správný konec, jak by pomohlo vybudovat síťnějakých malých polygonů (autodromů) s minimálním možným zázemím. Klidně by se to dalo využívat pro autoškoly, školy smyku, kurzy na obnovu bodového konta i klidně na takovéhle zkoušení v bezpečných podmínkách...

reagovat
va
vaard3n
08. prosince 2020, 07:57
2

Taky jsem nad tím uvažoval - ale obávám se, že ten, co kupuje e36 ve stavu vraku, by ti nedal ani kilčo za pronájem místa, protože je to předražený :D

František Čáslavský
08. prosince 2020, 09:00
2

Je fakt, že dement, kterej má rozsypaný báwo a chce bejt jako dj lucky boy, tak to nedá. Většina rozumejch lidí by do toho podle mě šla. A lidi, co už leta sypou po horách jsou úplně jiná kapitola a o těch většinou nikdo neví, protože maj aspoň kus soudnosti a svoje pičoviny si nechávají na dobu a místa, kde to nikoho moc netankuje.

Sk
Skopy
08. prosince 2020, 10:38
0

To samé mě taky napadlo, kdybych měl nějaký vhodný pozemek a nějakej ten milion navíc, tak postavit dragstrip nebo malý polygon. Kdyby to bylo jenom o koupi kusu pole a položení asfaltu tak by to možná i mohlo fungovat s nějakým normálním vstupným. Nicméně jsme v česku, takže by nejspíš stavbě předcházela 20let dlouhá právní bitva se stavebním úřadem a různými spolky eko-blbečků a kdyby se tohle mělo promítnout do ceny vstupného, tak to nebude o moc levnější než velké okruhy :-( nicméně kdyby tu někdo něco takového na moravě postavil tak jej rád podpořím a přijedu si zajezdit.

beastar
08. prosince 2020, 11:35
6

Kdysi asi deset let zpět sem se o něco podobného s dalšíma dvěma lidmi pokoušel. Po hledání a typování vhodných lokalit začalo vyjednávání s majiteli pozemků. Mnohdy se jednalo o dva a více subjektů. Firmy i fyzické osoby, města, spolky, lesy a tak dále. Dobrý mnohdy se podařilo alespoň se dostat k "výkupu" co a za kolik. Ovšem po oznámení co by na takovém místě bylo nastala část bitvy číslo dva. Bude tam hluk, nepořádek, piráti silnic, hlasitá hudba, alkohol, nehody, drogy. Toť představa obyvatel případně zastupitelů. Přeneseně potom obyvatel.

Když se to totiž tendenčně podá vyjde to přesně jak ten pračůráčí článek na idnesu. Vznikne hon na senzaci. A když se nakonec povede boj se stavebním úřadem a dalšími orgány. Budeš tam mít obden ekology, dementy s měřičem hluku případně nasrané obyvatele žádající náhradu škody. V takovém klimatu to prostě provozovat nechceš. Potom by tedy zbývalo postavit to někde hodně daleko od města,civilizace. Jenže potom ti tam budou muset lidi dojet.

Kolem dálnic pozemky jsou na takovou věc nereálný. Takže někde mezi okreskama v lesích mezi Horní Polomí a Malou Lhotou. Potom se tam zase část roku bude blbě dostávat. Když si tam potáhneš auto na plaťáku budeš nasranej. Budou se tam špatně shánět zaměstnanci. Jakákoliv akce klubu čehokoliv, tuning, předváděčka se tam bude dělat blbě protože lidi to prostě chtějí mít buď blízko, nebo někde u sjezdu z "normální" silnice. A aby to fungovalo jen v Létě? To by se to zaplatilo za milion let. Takže realita je že ani s těmi miliony to prostě není rozhodně prdel.
-
Komentář upraven 8. 12. 2020, 11:36:56

Pólin
08. prosince 2020, 12:10
-1

Myslím, že jediná schůdná cesta, jak něco takového rozjet je do toho zakomponovat i Autoklub, Ministerstvo dopravy, BESIP atd... pokud by na tohle byl politický tlak, tak by to prošlo myslím si daleko snadněji... takhle, pokud by si to chtěl vybudovat jako podnikatelský záměr, tak samozřejmě těch klacků pod nohama bude hrůza...

Woyta
09. prosince 2020, 07:08
0

Jedině bývalý vojenský prostor. Jiná šance asi není. U Mimoňe se na bývalém letišti blbo. Až všude dali cedule a zábrany a teď na ranveji sějí jezdit jen cyklisti a bruslaři.

Ju
Junior
09. prosince 2020, 10:01
0

beast: hale já o tom taky přemýšlel. A dokonce i ty pozemky (desítky ha) bych měl tak nějak bez problémů, 30 kiláků od sjezdu D1. Ale ono to finančně prostě nevyšlo.. Jakmile začneš asfaltovat, stavět zázemí (...) tak vyšší desítky milionů lítají a pak musíš doufat, že nějaká novinářská osoba nenapíše po prvním víkendu článek, že je to tam na hovno nebo se ti tam někdo nezabije.
Jako jo, kdybych to mohl dělat "tak nějak mimochodem", že prostě místo třetího letního sídla postavím okruh, tak hurá do toho. Třeba na to přijde doba, až mi bude 50, když mi Piráti neseberou majetky a bude ještě síla a chuť.
Ale pokud jsou to pro mě tak velký prachy, že na tom holt potřebuju vydělat / dostat ty prachy rychle zpátky, tak mi to prostě nedávalo smysl. A člověk, co má k dispozici 100mio keš nebo si je umí "dobře pučit" a zároveň má chuť stavět zrovna okruh místo nákupu baráku na Vinohradech...No, těch moc nebude. Navíc v dnešní době ti to velmi pravděpodobně posere image a tak.
Nakonec zjistíš, že dává větší smysl cpát energii do kšeftu a za vydělaný prachy si zajet na NS a hoonit M4 z půjčovny, nebo koupit starou Rezu a počítat s tím, že ji za tu zimu odepíšeš, ať už mechanicky nebo o strom.
Škoda :-)

Ju
Junior
09. prosince 2020, 10:09
1

*protože ona vize "vezmu pár mega a postavím malej driftovací polygon" je ve skutečnosti ještě větší kravina než "vezmu 150 mega a postavím okruh s kaviárem a kurvama".
Kdo ti na takovej malej okruh přijede? A kolikrát tam přijede, než ho to přestane bavit? Fanbojz s orezlýma E36 ti dva litry za den nedaj, pupkáči s novýma ///M by ti ten prachy i dali, ale jenom tak 2x než zjistí, že už je to nebaví protože točit se na pár stovkách metrů dokola jak blbec tě taky baví jenom chvíli a navíc hned jak zastaví, tak si s nima chtějí povídat právě fanbojz od E36, kterej ani jeden nepřijel s použitelnou přítelkyní tak co by ses s ním bavil žejo.
Za to velkej okruh se zázemím, prostě pojezděte si, stará zatím může tady do welnessu, pak si dejte v hospodě nějaký posh jídlo, my vám zatím umejem auto (za 2x tolik než normálně). Na to bys i třeba zvládnul v nějakým rozumným horizontu vydělat.

Ju
Junior
09. prosince 2020, 10:14
2

Polin: Autoklub momentálně řeší jak se co nejlépe rozkrást zevnitř, BESIP ví, že pomalu=bezpečně a na Ministerstvu dopravy na tebe fakt nemají čas.
S jednáním se státníma institucema mám zkušeností víc než dost. Jakmile zazní slovo "partnerství s veřejným sektorem" buď si jistej, že to znamená "ty to všechno zaplať blbče, my ti budem házet klacky pod nohy a pak si přijedem sežrat chlebíčky na slavnostní otevření". Teď mi nějakej drzej pán ze stavebního úřadu vysvětloval, že město chce být "partnerem" bytové výstavby a přilehlé infastraktury. Prakticky to teda znamenalo, že já jim dám XXXX CZK za každej metr obyvatelný plochy na chodníky a silnice a oni mi za to dají stavební povolení. Naposledy když jsem se koukal, tak se tomuhle říkalo vydírání a ne partnerství. Ale tak co už :-)

Pólin
09. prosince 2020, 10:29
0

hmm, tyhle zkušenosti já nemám...docela bída tohle slyšet...možná mám štěstí, ale třeba stavební úřad v mojí domovině je docela OK, nedělají problémy, člověk má spíše fakt dojem, že chtějí pomoct... ideální jeto třeba v UK, kde je z 2. světové hromada malých letišť, které byly později jakýmsi způsobem dost často předělané na okruhy. Tohle tam mají historicky daleko jednodušší...

Ju
Junior
09. prosince 2020, 13:57
0

hale když stavíš soukromě, tak není moc problém.
když stavíš pracovně, uplně z nich cítíš, jak ti nepřejou. pak přijedou hasiči, hygiena (...) a to je ta samá pohádka.

Ju
Junior
09. prosince 2020, 14:03
0

kámoš si ve svý hospodě ve vnitrobloku postavil pergolu, normálně dřevo šroubovaný do betonových patek, půdorys 5x20 ať nežeru. Uchycený na jedný straně do fasády baráku.
Stavební úřad ho to donutil zbourat, dal mu flastr za černou stavbu a následně mu to normálně jako stavbu povolili. Tak to postavil zase znova.
Čuráci.

ro
rock
09. prosince 2020, 15:49
2

Možná si kámoš mohl předtím přečíst stavební zákon. Pokud tomu nerozumí, nebo na to neměl čas a chuť, měl se domluvit s někým, kdo ho přečtený má. To je pak těžký s takovejma lidma.

Ju
Junior
09. prosince 2020, 18:40
3

Nn, těžký je to s lidma, kterým vůbec není blbý někam přijít na návštěvu a pak začít dělat dusno kvůli pár trámům. Ve vnitrobloku. Soukromýho baráku. Na soukromým pozemku. Kam není z ulice ani vidět.
Ale tak každej sme nějakej. Já to chápu. Seš úředník, bereš pár korun, stará tě sere, nikdo kromě tobě podobných tě nemá rád. ale v tu chvíli seš mocipán. Dojebeš týpkovi víkend, donutíš ho vypláznout pár tisíc navíc, za nový šrouby. Druhý Vánoce. večer se ti možná po 10 letech zase i postaví. Cg.
Ale frajer nejseš, vopravdu ne. Ikdyž máš podle zákona pravdu.

ro
rock
09. prosince 2020, 19:48
1

Jak se o tom úřad dověděl, to je jiná věc. Nicméně pořád platí slovo od slova to, co jsem napsal v 15:49. Mohl to zlegalizovat dokonce ještě i v době, kdy úřad vydal rozhodnutí o odstranění.

Ale já to chápu, to už tak někteří mají, že čuráci jsou všichni ostatní, jenom on je holt ten tragickej geroj.

Galveston
08. prosince 2020, 10:34
5

Bylo mi osmnáct a zima na přelomu let 1979 a 80 byla na současné poměry arktická. Večer na statku úspěšně nastartovat Zetora s radlicí a vyrazit do zasněžených ulic, to vám byla lepší zábava než na pouti. Město nasvícené jak Hollywood, akorát bez kamer. A k tomu vozovky s hladkým uježděným sněhem. Nikde nikdo. Jen já a můj Zetor. Slovo drift jsem vůbec neznal. Ale fakt jsem se nenudil... Za oněch dob, o pár let později, jsem vlastnil Žigula. V zimě neexistovalo jet s ním do kopce jinak než smykem, protože zadek chtěl po tom sněhu mermomocně předjet předek. Vůbec jsem to nechtěl, chtěl to ten zasraný Rusák. Jezdilo nás tak hodně, neměli jsme na výběr. Zimní gumy neexistovaly! Umíte si to, děcka, představit? Takovou svobodu? Za komančů? No, co už...

reagovat
Xp
Xpepe
09. prosince 2020, 11:52
1

...,ale pamatujem, jako deti jsme museli strejcovi pravidelne nastoupit do otevrenyho kufru + jeden dospely se postavit na tazny, aby se vubec k ty chalupe v zime dodrapal :), pozdeji se stala fotrova Shade 120L nejlepsim driftovacim nacicim, kterou jsme drazdili po Sumavskych stezkach, ale to se uz psal r.93.... v tomhle to bylo super, provoz na ulicich "0" zadny podrbany emise, STK jen pri registraci.... nebo kdyz ti fizl zabavil malej technicak pro technickou nezpusobilost vozidla k provozu....., mno, ale jako celek to stalo za vyliz p...el o dostupnosti slusnyho povozu ani nemluve.....

Jenda_K
10. prosince 2020, 18:49
1

Zimní gumy neexistovaly? To trochu kecáš samozřejmně existovaly, táta měl na Škodě 100 zimní gumy OR 7 a dokonce s hřeby ještě jsem si stihl na nich zajezdit.
Zimní gumy byly dokonce i ještě diagonální OS 14, OS 26, radiály OR 7, OR 31, OR 42 vše od Barumu

beastar
10. prosince 2020, 19:40
2

Diagonaly. Jendo ty budes rocnik tak meho otce:) Myslim ale ze si to tu i psal jednou.

Sedrik
08. prosince 2020, 10:51
1

Když jsme se v sobotu jeli projet, tak těsně před místem setkání mi to uklouzlo (tady - sjezd z D1 - prostě moc plynu: https://goo.gl/maps/qJUJwBYFK2yZVfis7)
Výsledkem nebyl žádný drift, ale prostě vybočení zádě na zlomek sekundy.
Auto, které jelo v protisměru (nicméně v okamžiku sklouznutí bylo ještě pod mostem, tj nějakých 100 metrů přede mnou) na mě zatroubilo. Nevím proč.

Osobně driftuju, pokud to jde a je to bezpečné (vidím do zatáčky a nic nejede), ale protože jsem lopata, tak jen v malé rychlosti. Nejsem Harris, auto nebylo levný a nechci řešit nějaké průsery (majetkové, nebo nedej bože na zdraví). Takže pokud chci vystříkat adrenalin, tak pojedu na parkoviště, na okruh (Most tady někdo zmiňoval, klouzací plocha je i v okruhu v Brně), případně na nějakou akci, zaměřenou na driftování (zimní Alpy pořádá kde kdo, příští rok bych chtěl sem: https://www.drivingcenter.de/fahrtrainings/fahrtrainings-pkw/)

Nikdy jsem žádného driftera na silnici nepotkal. Ale na rovinu říkám, že kdyby mi před domem vedla silnice, po které by se celé noci proháněla auta bokem, tak tam nasypu hřebíky. Ničí koníček, ani ten náš, by neměl vytáčet ostatní do běla.

Ohleduplnost na obou stranách je jedinou cestou ke spokojenosti všech.


reagovat
Zd
Zdeny60
08. prosince 2020, 11:18
9

Mám strašně rád "borce", co se jezdí předvádět na Červenohorské sedlo v Jeseníkách. Nejen, že jezdí za běžného provozu, ale taky proto, že ve většině zatáček není absolutně vidět na její výjezd. A proto mám jednu malinkatou prosbu: až vy, kteří tam pojedete prasit, tak se klidně zabijte, s tím nemám já a ani asi ostatní ten nejmenší problém. Ale vynechte při tom ty, kteří tam jedou třeba s rodinou na výlet na hory a rádi by dojeli tam, ale i zpět, bez dopravní kolize. Totéž platí ro motorkáře. Ti však zatím (příliš) nejezdí v zimě. Ale opravdu, chcete-lis e tam zabít, do toho. Těch pár křížů navíc , které přibydou k těm, které tam již stojí, už se tam vejde. Auta mám rád, měl jsme jich v životě opravdu dost, ale taky mám rád svůj život a život mých blízkých.

reagovat
Woyta
08. prosince 2020, 18:19
0

Sedlo je svým způsobem past. Většina zatáček začíná mírně a následně prudce utáhne. Obzvláště když tam někdo jede prvně. Kousek od domu mám větší lákadlo. Přírodní závodní okruh. Tady se jezdí ostřejší ale zatáčky jsou široké, přehledné a s konstantním radiusem. Takže s nehodámi takový problém nemáme.

beastar
08. prosince 2020, 11:42
2

Já osobně si jezdím zajezdit nejen na sníh, ale i když není. Najít klidné místo bez dopravy kde nikomu nevadíš je čím dál těžší. Příznivce klouzání respektive driftu nejsem. Už jenom proto, že mám raději awd případně fwd. To je ale na jinou debatu. Na sněhu se rád sklouznu s takovou tou dětskou radostí. Jůůů. Myslím že základ je neohrozit a neomezit. Jako při všem. Asi není ideální jezdit přes den na sněhu kilo bokem přes vesnici kolem školy. Stačí trochu přemýšlet.

Jezdím dál za město a ideálně mezi vesnice. Ne primárně do nich. Na parkovišti sem měl problém poslední roky jen jednou tuším tři roky zpět u Metropole, kde nás bylo snad sto. Což chápu vzhledem k tomu, že to je privátní pozemek že se PČR nelíbilo. Na druhou stranu třeba v Neratovicích u Spolany sem jezdil jak kokot v půlnoci a dělal bordel rozuměj hluk. A ani MP Neratovice sem nestál za nějakou buzeraci. Je to všechno o lidech a vlastní sebereflexi. A ano když něco podělám měl bych se k tomu hrdě doznat a ne ujet.

reagovat
Galveston
08. prosince 2020, 11:46
2

Mimochodem, iDnes doporučuji se vší naléhavostí totálně ignorovat. Jedná se o novinářskou žumpu hodnou Rudého práva. Pro mne tenhle internetový odpad neexistuje už roky po-té, co mi zrušil účet ihned, jakmile jsem si ve vší slušnosti dovolil nesouhlasný komentář pod výplodem jisté takyekonomky a odbornice na všechno Šichtařové. Ani ti komunisti vás hned nezrušili, když jste přišli s konstruktivní kritikou. Říkali tomu pluralita názorů a tolerovali ji. Tohle Stalinisti v iDnes už neznají.

reagovat
Pochtli
08. prosince 2020, 13:05
0

To se divím, že by zrovna Šichtařka měla nějaký zásadní problém s názorovou opozicí.. Dovolil jsem si párkrát s něčím nesouhlasit a vyhozen z jejího FB jsem nebyl.

Galveston
08. prosince 2020, 13:23
0

Problém měla redakce iDnes. O FB nepadlo ani slovo.

Fa
Fandatik
08. prosince 2020, 12:49
0

Co by vůbec fízlové mohli zkusit?
§ 4 a) "chovat se ohleduplně a ukázněně"
Jaký přestupek? 4k za (1500-2500)?

reagovat
Ev
Evlo
08. prosince 2020, 18:56
0

Sem se podoival na ten zmineny kanal a nepriuslo me ze by tam jezdili bokem nebo co, mozn anejak stara videa, ale teda je tma ze vymena motoru a nejake asi reportaze z cds nebo ceho

reagovat
Ev
Evlo
08. prosince 2020, 19:07
1

Abych ti odpoved na otazku z clanku - mezi driftery bude asi stejne zmrdu (v clanku nazvano hovad) jako v prumeru kokotu v CR na obyvatele.

reagovat
esmo
09. prosince 2020, 08:51
0

Sám jsem se občas sklouznul, teda pokušel jsem se, ale víceméně brzy ráno, když jezdím do práce, takže provoz žádný. Jednou mi to ale ujelo při výjezdu z kruháče, tak že jsem témeř vzal zadkem auta co na ten kruháč najížděla. Nebylo to příjemný, pak jsem si dlouho sypal popel na hlavu a styděl se. Od té doby se nekloužu...a moje další auto bude předokolka :) :D

reagovat
Woyta
10. prosince 2020, 03:57
0

A pak zase RWD či AWD.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile 98 Regency  1981
Oldsmobile 98 Regency

1981 rok výroby
130 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem