načítám data...

Chceme nová auta?

Věčná otázka a věčné spory mezi nadšenými motoristy. Jsou nové technologie posun vpřed nebo tu ta opravdu skvělá auta už byla?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Autíčkář je všeobecně znám coby nesmírně seriózní periodikum s až vědeckými kvalitami, proto jsem se rozhodl přistoupit k celé věci zodpovědně a začal jsem hledat správnou odpověď. Nejprve jsem zkusil použít studnici vědění, všemocný internet. Zabrousil jsem do největších internetových diskusí s nadějí, že čím více názorů, tím ucelenější obrázek o celé problematice si poskládám. 

Po třech hodinách a šesti brufenech jsem seznal, že do celé věci musí být zapojeni profesionální trollové i tvůrci fake news, takže tudy cesta k poznání nevede. Když tedy nemohu použít názory cizí, budu si chtě nechtě muset udělat svoje vlastní. S touto myšlenkou jsem se vydal zapůjčit sobě na týden nějaký ten nový vůz. A uvidíme.

A toto je ono. Nové auto. Tedy konkrétně se jedná o Renault Mégane GrandCoupé se zážehovým motorem a cenovkou někde lehce nad půl milionem korun. Žádná superlimuzína, žádný hybridní supersport, celkem normální auto. Ostatně pokud o něm chcete vědět více, Danův test najdete zde. Tak tedy jdeme na to.

 

Výběr

První věc, která stojí na cestě k novému (a vlastně k jakémukoli) autu, je jeho výběr. Někde mezi třetím a čtvrtým brufenem jsem se na internetech dočetl, že všechna auta jsou dnes stejná. Při vší úctě k diskutujícímu odborníkovi, v jehož jméně bylo až nečekaně velké množství číslic, není to pravda. Vybírat dnes lze z nekonečné řady aut. Velká, malá, vysoká nízká, hezká, ošklivá. Za mých mladých let dříve byly kategorie jasné, střední třída, nižší střední třída, kombi, hatchback etc. Ale dnes? Zmatek nad zmatek. Třeba auto, které teď stojí přede mnou, se jmenuje GrandCoupé. A je to menší sedan. Ale to není podstatné, podstatné je, že nová auta nabízí rozmanitost, jaká tu nebyla nikdy dříve.

 

Design

Co se designu týče, tady velký výběr znamená, že si musí vybrat skutečně každý. Mégane GrandCoupé se například líbí mně. Auto má pěknou siluetu, hezké detaily, světla tvoří zajímavé zářící linie, celé auto působí dynamicky, moderně a hodnotně. Vzhledem k zařazení v hierarchii modelové řady – je to stále především dostupný sedan nižší střední třídy – vypadá vážně dobře. 

Dříve to býval problém a týkal se především malých sedanů. Ta auta byla zkrátka příliš malá, což deformovalo proporce. Na malém půdorysu bylo potřeba mít sedadla trochu vzpřímenější, aby se pasažéři do vozu nějak poskládali. Výsledkem tak byl vysoký úzký krátký automobil a obléknout takovou věc do elegantní karoserie sedanu prostě nejde. Mégane však povyrostl, což jednak znamená, že se dovnitř pohodlně vejde celá rodina, zároveň to však dalo jeho tvůrcům tolik potřebný prostor pro práci s hmotou. Jistě, proporcím většího Talismanu se nemůže rovnat, ale je blíž, než jsem si dokázal představit. Nová auta mohou být opravdu hezká

 

Jízda

Už víme, že Mégane je o dost větší, než bývala stará auta. Nebude to mít negativní vliv na zážitek z řízení? Na tuto otázku neexistuje tak jednoduchá odpověď. V novém autě, pokud se nebavíme o sporťácích k tomu určených, nezažijete takový adrenalin a propojení s autem. Všechno funguje snadno, hladce, s autem už není potřeba se prát a zasloužit si každý kilometr. Jenže Mégane není žádná okruhová hračka, je to auto na každý den, proč bych měl vůbec chtít se s ním prát? Jízda s Renaultem je především pohodová. Auto je pohodlné i jisté zároveň, nemám strach trochu zrychlit tempo, vím, že auto mě nenechá ve štychu. Nová auta se velmi snadno řídí.

 

Technologie

Nové auto znamená také nové technologie. A teď nemyslím nějaké šílené kompozitní materiály a komplikované hybridní ústrojí, stačí nakouknout pod pokličku relativně obyčejnému autu, jakým je právě Renault Mégane. Mám tu všechno, co bych si ještě na přelomu milénia dokázal představit leda ve filmu. A všechna tahle zařízení mi pomáhají, mám tu k dispozici svůj telefon, mapy, hudbu, základní informace vidím promítané na head-up displeji, auto se samo odemyká i zamyká (v případě Renaultu skutečně úplně samo, stačí za sebou zabouchnout dveře a prostě jen odejít) – všechny tyhle drobnosti mi zpříjemňují život. S novým autem se zkrátka žije lépe.

 

Konfigurace

Moderní vůz nabízí fantastické množství nastavení a přizpůsobení prakticky všeho. Teď nemluvím jen o sedačce a volantu, mluvím o celém autu. Mégane si můžu přizpůsobit svému vkusu daleko víc, než jen vybrat si odstín laku a design kol. Mám tu volitelné vnitřní osvětlení, volitelnou grafiku přístrojového štítu, volitelné nastavení zámků, světel, zvuků… Zkrátka všeho. Dobré na Renaultu je, že si i středový displej můžu konfigurovat podle svého, je to jako mobilní telefon – poskládám si jednotlivé aplikace tak, jak je chci mít. Nové auto si snadno přizpůsobím, aby se mi dobře používalo a sedělo mi.

 

Výbava

Diskutující se dvěma ‘č’ ve jméně, který obě transformoval v ‘cz’, což je zřejmě nepřeložitelná slovní hříčka, tvrdí, že nová auta jsou se vší tou výbavou jen tikající bomby nekonečných servisních prací. A že kde nic není, nemá se co pokazit. Když zavzpomínám na dědova žigulíka, našel bych desítky příkladů, kterými bych toto tvrzení dokázal snadno vyvrátit. Vzhledem k množství elektroniky v novém Mégane by toto auto mělo být prakticky trvale nepojízdné. Ale není. Funguje. A Fungují i jiná nová auta. Samozřejmě to není tak, že by se jim závady zcela vyhýbaly, nicméně nemám pocit, že by počet poruch nějak dramaticky stoupal. Nebo prostě jen stoupal. 

Auta jsou stále stejně spolehlivá, jen toho umí více. Mnohem více. Světla například zaznamenala fantastický vývoj. Nejde jen o to, že šílené tvary LED denních pásků vypadají cool, v noci nová světla opravdu svítí. V zimě sedačky i volant hřejí, za deště stěrače samy stírají, auto samo parkuje. Nová auta zkrátka umí více věcí.

 

Bezpečnost

Asi je všem jasné, že nové auto bude v oblasti bezpečnosti dál, než to staré. Přesto je úžasné pozorovat, o kolik se problematika bezpečnosti posunula. Nejde jen o to, že má nový Mégane armádu bambilionu airbagů a výztuh, je tu celý propracovaný systém opatření. Auto samo hlídá své okolí, upozorňuje na překážky, sleduje jízdní pruhy i značky a samozřejmě dokáže i reagovat. Ne, není to samospásné, ale jedna věc je nezpochybnitelná – nové auto je bezpečnější.

 

Pohon

Zapůjčený Renault Mégane má pod kapotou přeplňovanou zážehovou třináctistovku o výkonu 115 koní. Žádný sporťák to tedy opravdu není, naopak je to krásný příklad moderního motoru zasaženého downsizingem. Ale pokud tu čekáte nějaké zlostné odstavce o líném křápu a láteření nad Grétami celého světa, potom vás musím zklamat. Motor se k Renaultu skvěle hodí. Díky dostupnému točivému momentu v nižších otáčkách dokáže obstojně vrazit vpřed a pro běžný pohyb po našich cestách stačí naprosto bohatě.

Příjemná je potom spotřeba, která se v rámci testovacího týdne usadila těsně nad hodnotou 7 litrů, přitom palubní rádce úsporné jízdy si z mého jízdního stylu rval digitální vlasy a výsledná známka potom odpovídala jeho utrpení.

 

Verdikt

Po týdnu jsem vrátil moderní Renault, přesedl do již letité Lancie Lybry a začal bilancovat. Moderní auto, přestože se nejedná o luxusní prémiový vůz, je hezké, prostorné a skvěle vybavené. Diskutující na všemocných internetech mají pravdu, že starší vůz nechává mnohem více věcí v rukou řidiče, při hlubším zkoumání jsem však došel k závěru, že valná většina oněch ‘věcí’ jsou jen způsoby, jak s autem skončit v příkopu. Asistenční systémy jsou již dobře odladěné a jejich zásahy jsou tedy jemné a přichází přesně tehdy, kdy je člověk skutečně ocení. Užití malého motoru mělo ve finále vliv především na spotřebu, objem ani výkon mi nikde nechyběl. Jediné, co tedy staré auto nabízí, je propojení muže a techniky, je lepší hračkou, něco jako krásná parní lokomotiva, kde můžete pozorovat všechna ta táhla a písty a trubky. Pokud ale chcete auto používat jako… no prostě jako auto, je to nové ve všech ohledech lepší, než všechna stará dohromady. A důkazem může být i Renault Mégane GrandCoupé 1.3 TCe.
 

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1 333 cm³
Výkon: 115 koní (85 kW) v 4 500 ot./min.
Točivý moment: 220 Nm v 1 500 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,9 s
Objem zavazadlového prostoru: 550 l 
Provozní hmotnost: 1320 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,7 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 7,1 l/100 km
Cena od (s danou motorizací): 354 900 Kč (výbava Life)
Cena s danou motorizací a výbavou: 557 900 Kč (výbava Intens)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Romus
29. listopadu 2019, 18:04
2

Jezdím starým autem ( 12 let ) má automatickou klimu, parkovací senzory, tempomat, keyless. Většinu věcí co mu oproti zmíněnému Megane chybí lze vyřešit nějakým čínským androidím autorádiem. Nové auto je lepší než staré, otázka je o kolik?

reagovat
Irwinek
29. listopadu 2019, 23:58
1

O 26 Kč - cena jednorázové jízdenky MHD v PID :-D

Ja
Jacob13
29. listopadu 2019, 18:22
5

Tohle je asi nejzbytečnější využití písmenek, které jsem tu kdy četl. Nový auta jsou vybavenější, bezpečnější a jednodušší na ovládání. Právě jsem jednou větou shrnul celý článek. A vzhledem k tomu, že neznám asi nikoho, kdo by s tímto trvzenim nesouhlasil, pak tahle osvěta nedává pražádný smysl. Škoda opotřebení klávesnice

reagovat
ratan groch
30. listopadu 2019, 19:11
4

Jacobe XIII,
je to editorial. Honza si vzal za svoje, ze to bude naplnat obsahom. V casopise by si videl, ze je to prvy text, ktory si mozes precitat po otvoreni a jeho hodnota spociva v urcitom zamysleni sa, postrehoch, napadoch zvycajne toho najskusenejsieho autora, resp. sefredaktora.
V internetovom svete je dobrou reakciou na editorial diskusia, ktora umoznuje zvycajne sirsiemu okruhu citatelov diskutovat. Ak je clanok o historii Lotusu, tak vela rozumneho k tomu vie povedat malokto. Editorialne clanky umoznuju vyjadrit svoj postoj takmer kazdemu citatelovi bez toho, aby sa to dal hodnotit jeho prispevok ako dobry alebo zly, k teme ci mimo temu.
V tejto chvili je tu v diskusii takmer 30 prispevkov, t.j. 30x niekoho clanok donutil sformulovat myslienky do pisomnej formy. Asi malokoho z nas obohatil. niektorych mohol aj znechutit, ale podnietil ta k tomu, aby si vyjadril svoj nazor.
Odnes si z toho ponaucenie, ze Hamstrove editorialy uz citat nebudes a ostan verit, ze pre niekoho je to podnetne, ze moze vyjadrit nazor, ktory by sa nehodil pri inom clanku.
A ked budes mat pocit, ze zbytocnejsie to uz nejde, tak si precitaj nejaky moj blog tu a az potom uvidis, co je to "slovni prujem" a ze vzdy sa da byt este viac pod uroven.

beastar
29. listopadu 2019, 18:24
3

Vidím to úplně stejně. Záleží teda potom jak staré a jaké auto. Tahle věcně nastolená debata tady hračka vs auto. Mě přijde, že to obecně v víří lidi který v novým autě prostě neseděli. Případně za něj považují dědovu Dacii Duster.

reagovat
krab
29. listopadu 2019, 19:13
4

Já myslim, že ta debata tu přichází typicky s každým testem novýho auta, který není nic dražšího, prostě nějaká ta nižší střední třída...
A já jsem kolikrát něco podobnýho ... vidím takovýhle Mégane, cenovku třeba 500 a říkám si, no to bych musel bejt úplnej idiot utrácet za takový auto takový peníze... vždyť za to můžu jezdit ojetým Jagem třeba...

Jenže ta realita mě taky už docvaknula. Jde o ty reálný náklady na provoz vs. nějaký počet km, nějaký ten požadavek, aby auto jezdilo prakticky 365 dní v roce... No a tady už je to s těmi starými "legendami" vždycky horší.

Mám čerstvej zážitek ze včera: jsem to myslím nějkam už sem psal... Kámoš kupoval Volvo V70 Diesel pětiválec, rok 2006. Jeli jsme pro to jeho stávajícím autem, Octavia I. 1.9 TDI 66kw Elegance, rok 2004, poslední z těch "rotaček". Tu bude asi prodávat. Auto má v krásný kondici, vlastně velmi nebývalé. Auta má rád, stará se o to a pak to taky tak vypadá. No, řídil jsem to po R7 z Loun až kousek za Beroun po D5 , asi 100 kiláčků. A ten den ráno jsem v práci vracel tu "zatracovanou" Fabku litr. A kdyby mě někdo teď zavolal, že nutně musím jet třeba teď do Norimberka, tam něco vyzvednout a jet zase zpět ( 600 km celkem) , tak bych dlouho neváhal a jel tou novou Fabkou. Sice bych se na tu cestu nikterak netěšil, ale věděl bych, že to aspoň dobře svítí a je o trochu tišší než legendární 20 let stará Oktávka. Prostě dnešníma očima už nepůsobí jako auto, s kterým bys chtěl někam daleko jezdit. Přitom tehdy, když to táta dostal jako služební v roce 98 , tak jsem jako dítě měl pocit, že na dovču v Oktávce jedeme jako králové. A připadala nám i rychlá. No, předchozí auto byla Felda... Tím to bylo dané.

No, ale kdybych si měl vybrat hypoteticky jet do toho Norimberka tím starým Volvem, které stálo něco kolem kila a tou novou Fabkou, bez rozmýšlení beru to Volvo. (a to i kdyby to nebyla na výběr Fabka, ale klidně i novej Superb) Starý Volvo je ve všem daleko lepší, přestože už mu je 15 let. Ale to najednou porovnávám šuplík nižší střední třídy s kvalitně postaveným (tehdy) autem vyšší střední třídy. A v tom to celý asi vězí... všechny tyhle diskuze. Porovnávají se hrušky s jablkama a každej má nějakou svoji pravdu...

beastar
29. listopadu 2019, 22:57
1

Jo jo souhlasím. Tak to je. Těch faktorů je moc. Často ty rádoby krutý petrolheadi zapomínají na jedno. Aby sis mohl vozit prdel v bazarovy legendě. Nekdo kdysi musel jít a ty mnohdy miliony za to za nový vysázet.

Zrovna v Čechách kde skutečně soukromě na nový auto má málokdo. Bychom si to měli připomínat. Za akontace na moje současný auto sem mohl mít asi třeba nějakej sporťák krutej. Třeba pár let starou Miatu. Možná BRZ. A přesto mám sedan vyšší střešní. Protože nájezd, záruka, pohodlí... Daleko líp řeší rok starý auto. Než 15 let starý Porsche.

A ano často se míchájí pojmy a dojmy. Typicky to si vole mohl mít 4 roky starou eskádu tak na co nového Superba...A podobný plky. Ještě že tyhle obyčejný auta řeším jenom tady ze zkušeností. Je to asi důvod proč to nedělám v praxi už. Sere mě to... Představy lidí a realita jsou úplně jinde a ještě z toho nejsou prachy.

sheogh
30. listopadu 2019, 13:11
0

A dalsi faktor je, jestli to auto mas, protoze ho chces, nebo protoze ho potrebujes. Kdyz ho potrebujes, tak si nemuzes dovolit moc experimentu a pak jezdis necim novym, mebo zanovnim v zaruce...

Ta stara octa vs. nova fabka bych asi taky spis sahnul po fabce, ale kdyby to byl vyber treba ta starsi s klasse vs. nova fabka, to uz bych radsi dal norimberk v tom medvedu :-) Jednou jsem potreboval ze zurichu na otocku do mnichova, cca 380km, a v pujcovne zbyla jen Mazda 2. V podstate nova.. no bylo to cellem utrpeni, 700km+ v tom po dalnici :-) ....

beastar
30. listopadu 2019, 15:48
1

Jo samozřejmě. Chtít a potřebovat. Nutnost denního ježdění vystřelky alá 15 let stará Carrera automaticky deklasuje na rok starý Passat:)) Taky co si budeme když to tahas po EU spotřeba nad 10 moc netěší a tak dále. Potom je tu nějaký následný prodej a servisní náročnost. Záruky a jsme zase na začátku.

Najel sem 1200km za den ve skoro nové 760i předchozí generace. Paráda jak kdybych seděl celej den doma u krbu v ušáku. Ale to auto stálo 5,3. milionu:D Tak jako voe aby ne. Na druhou stranu sem točil München, Prag v Xedos 6 95 2.0v6 a taky dobrý. Top stav ve své době to bylo top auto. V době kdy sem s tim jel 18 let stará vrána. Svět je v tomhle relativní.

Každopádně když to vememe ferove. Raději v novém Fiatu Tipo než v tom původem z osmdesátek. Raději v posledním litrovem Focusu, než v Orionu, Escortu. A mnohem raději trojkou oktávkou než jedničkou. A když jsme u toho radši poslední éčko, než vokouna;) A v tom to je. Jak potřebuješ jezdit a i daleko. Nový ze stejný kategorie je vždy lepší. Chápu že někdo by za Megana 500k nedal. Ono to na ježdění po Chocni pro rohliky ani nemá smysl. Taky bych si koupil raději třeba V12 A8.

Čili to jsou ty faktory, preference. Proto nejsou silnice plný stejných aut.

sheogh
02. prosince 2019, 09:58
0

Jako jo, v tomhle tu vyhodu novyho vidim. Ja mam bohuzel trochu OCS co se tech. vyrobku tyce a dost me drazdi nevhodne pouzity kompromisy, "nehezky" reseni apod. ... Co jsem se dival, tak pro me novy auto, abych z toho mel fakt radost, tak zacina tak na 1.5M, coz v mym pripade absolutne nehrozi. Ale ja to nepotrebuju k praci apod, kdyz to bude 2 tydny stat u kamosa na spalkach, nic moc se nedeje...

Ale naprosto chapu, kam Hamster tim clankem miri, ze to je narazka na nekde casty plac o tom, jak stary = super a nove = k hovnu. Coz vyplyva ze spatnyho srovnani typu stara Sklada vs novej Megan.... Kdyby se srovnavalo Stara Sklada vs nova, myslim, ze uz by nebyl vysledek tak jasnej,....

Bavoraczech
02. prosince 2019, 12:19
0

Pánové, já už to psal asi v krabově blogu, ale je to tak. Je nutné srovnávat srovnatelné kategorie. A je jasný, že v nový litrový Fabce se na dlouhou cestu nesvezeš jak v dvanáctiletým Volvu. Jenže litrová Fabka je auto primárně určený pro pojížďky po Praze/Brně/Ostravě a na víkend 20 km na chatu za Prahu. Volvo, Mercedes a trochu i Superb jsou auta primárně určená na zdolávání stovek dálničních kilometrů s minimálními následky na řidičova záda a nohy. Eskády, X6 a podobný jsou už pak jen další masírky.
Jsou tam výjimky. Za mě raději Fabka 3 než Fabka 2, ale to protože Fabka 2 je shit. To už je lepší ta první jedničková.
Raději Oktávku 2 než Oktávku 1, protože je tam velkej skok. Ale asi bych raději jezdil dvojkovou faceliftem než trojkovou, protože podvozkově je to krok zpět a motorově a technologicky tam velký rozdíly nejsou. To samé mi přijde u Kia Ceedu. První generace byla průšvih, ale druhá se vážně povedla. Třetí mě ale nějak neoslovila. Nejel jsem ale v Proceedu, tak tam zas nevím.

beastar
02. prosince 2019, 13:21
0

Přesně to myslim i já. Nejde srovnávat v rámci cen, že za 500 si mohl mít. Ještě vcelku nedávno by byla za 500k 911, nebo pomalu QP. Protože to je prostě propad hodnot na trhu a to neindikuje nic moc. Častej problém ale to nejen u nás je i to, že lidi účelně kvůli ceně kupují auta mimo ten jejich účel. Potom vidíš jak se rodina tísni ve Fabii 3 na cestě na dovču ve čtyřech... A napadá tě tvl proč? Jenže když zbytek roku jezdí to město atd jak píše Bavor. Není důvod tu škodovku novou na tu lízačku nemít. Proč by se měl ten fotřík při 1000km cestě bát že se mu posere nějakej sračkoidní bazarovej Eklasse? Aby platil 15000 odtah domů a rodině autobus? Takhle mají klid servis Škodovky je tam i tady podobnej. Je to jako když jdeš v Paříži raději s Arabama do McDonalds.... Je to jistota znas to... Ale jasné mohl si mít za ty prachy oběd u Pierra....

Čili přesně když vezmeš starší Sklasse a novou... Tak hned víme kde je pokrok ve všem. A to často ty nový modely jsou levnější jak původně ty předešlé. Jsou tu lidi jako Fandatik co ti řeknou že by jako nejraději Mamuta... Kdyby byl jako novej. Za A. Kdyby... A za B. Není důvod takový auto chtít jinak, než jako fajn relikvii na časy kdy elektrický okna a klima bývali Top plná výbava a dvanáctiválec dal výkon dnešních čtyřválcu. A to máme Euro emisní buzeraci... Maserati udělá s Ferrari motor v6 preplňovanej a je to ve všem větší bomba, než jejich motory 20 let zpátky. Nechápu proč bych měl raději chtít qp5 nespolehlivej krám... Pro design? To mi u krajnice v obleku moc nepomůže. Takže jako hračka zábava na 5k ročně ok. Ale jinak nesmysl. A dalo by se pokračovat. Přestože ano občas generace zpět bývá lepší jak nová to je jak s filmy. Málokdy dvojka trumfne jedničku:)

krab
02. prosince 2019, 13:48
0

U těch S klasse je to takový zajímavý. Čím novější, tím toho umí víc, tím je to víc wow. A je to bezpečnější, možná trochu i tišší, příjemnější na pobyt ( i když zase jak pro koho a dle individuálního vkusu).

Problém je jinej. Když si půjdu dneska koupit S-klasse , 5-10 letou , musím holt čekat, že budu za opravy solit a že budu potřebovat využívat občas i oficiální síť Mercedes-Benz, že si zdaleka se vším český specialista byť šikovný opravář prostě neporadí. Když koupím 15-20 let starou S-klasse a nebude to zhuntovanej krám, pohlídám si při nákupu aby nebyla zrezlá, bude mě ten provoz stát míň. Ale budu muset vystát už do jistý míry hnusnej interiér. Bude to takovej kompromis. Když koupím Mamuta, nejspíš to bude furt s něčím rozbitý a bude to spíš taková hračka než auto na který se můžu denně spolehnout. Už je starej a byl kdysi už napěchovanej docela technoligiema a ono to stárne a rozbíjí se jedno po druhým. Ale furt to bude levnější na provoz než ta kategorie 5-10 let stáří.

A pak můžeš koupit S500 Čínu , 35 let starou a když zaplatíš za ultrapěkný exemplář, jen děláš údržbu a jezdíš. Užiješ si nostalgii, do kazeťáku strčíš depešáky a můžeš si takový auto užívat se vším všudy klidně denně, jen za pomocí šikovnýho mechanika, který se ti o něj bude starat. A nebude to stát nesmyslný částky.

Takže pointa vlasntě je, že S-klasse bude drahá jakákoli. Ale že ten relativně mladej kousek, ale už bez záruky může být sakramentsky drahá sranda oproti těm starším.

Bavoraczech
02. prosince 2019, 13:53
0

Tak nějak to bude.
Hláška "za ty peníze jsi mohl mít" mi přijde relevantní u ojetin. Dneska už to tedys není tak markantní, ale před pár lety to bylo tak, že jsi měl čerstvě po vystudování třeba 80 papírků na auto a mohl sis za ně vybrat desetiletou jedničkovou Fabii HTP nebo dát "jen" 60 za stejně starou Lancii Lybru ve 2.4 JTD (dvojnásobnej obsah, 2,5 násobnej výkon a krouťák, pětinásobný pohodlí a jako třešnička na dortu i nižší spotřeba) a nebo dokonce moc pěknou Alfu 156 s 2.5 Bussem v kůži a se dřevěným volantem a ještě by ti 20 zbylo na servis. To byla panečku kára, která by při pečlivé údržbě dneska stála dvojnásobek, takže by se při prodeji pravděpodobně zaplatila komplet se servisem.
Naprosto iracionálně by si 90% zákazníků vybralo Fabii, protože jistota. I kdyby stál vedle za 50 o třídu větší Peugeot nebo Citroen se spolehlivou 1.6 benál, kterej by narozdíl od Fabií a Lancií dneska navíc nebyl shnilej...
Tam se dá uvažovat o tom, co bys mohl mít. E-Klasse vs. Fobie 3 už je zcela mimo.

sheogh
02. prosince 2019, 14:04
0

Zas treba tuto situaci, tzn. nova fabka doma, protoze se jezdi jen mesto a jednou rocne to HR, tak si na ty 2 tydny auto pujcim, nejaky slusny, na delsi cesty. Fabku necham doma.

Jako jo, dneska ma foukanej 2litr skoro 300k, ale porad takova ta samozrejmost, reakce na plyn apod. u toho dvanactivalu je uplne nekde jinde, nez u toho ctyrvalu.... Ale samozrejme, troufnu si tvrdit, ze 90% lidi je to uplne jedno, proste dvoulitr jede, malo zere.... A zbytek ma proste tu uchylku na techniku :-)

A ne, proti preplnovani vubec nic nemam, naopak.... Pokud to neni jen proto, ze samotnej motor by s autem ani nepohnul :-) (sorry, 1.0TSI)...

Ten propad ceny je masakr, ale to bys pak nemohl koupit nic novyho, protoze to je vsude... Tady je to proste jen vetsinou hodne penez v porovnani treba s telefonem... ale ty procenta budou podobny... Ted jsem koukal na A8 6.3 W12, r.v. tusim 2014 na aukci, krasna, cca 100k najeto (firemni, nepouzivane), prodala se za cca 800k.... Kolik to stalo novy? 4M? Jinak za 800 super kauf, mit je, tak nevaham, dokonce i barevna kombinace byla moje gusto :-)

Jo a nova A8 uz jde koupit jen jako 55TDi (V6 agro) a 55TSI (3.0V6 MHEV)... takze kaslat na rozum, berte dvanactivalce,m dokud jsou :-D

Bavoraczech
02. prosince 2019, 15:01
0

Tak downsizing jako takový automobilky nejspíš (konspirační teorie) moc neovlivní, emise jsou neúprosné. Nicméně automobilky dělají auta skutečně pro svou sortu zákazníků a ne 90%, ale troufnu si říct 96% zákazníků to tak vyhovuje, to pouze pitralonheadi mrmlají něco o odezvě na plyn. A ti čtyřprocentní vlastně dneska nikoho moc nezajímají. Pro ty se občas udělá nějaká limitka aby se jim zacpala huba :-D.
Lidi dneska vážně víc ocení velkej displej s navigací, podsvětlení interiéru, aby to umělo přehrávat FLAC a jezdilo to za papírový štyry litry než nějakou odezvu na plyn a cit ve volantu. A někdy i já začínám jinak uvažovat. Možná bych i ocenil to tlačítko na elektrický zavírání kufru, přestože mechanický švih rukou má tu správnou analogovou odezvu :D

sheogh
02. prosince 2019, 16:08
0

Jo no, jako zrovna tyto funkce vitam vsema deseti - otevrit kamosovi kufr, kde ma tasku jen kliknutim, a stejne tak zavrit... elegantni, efektivni... bohuzel, podelalo se to, a oprava je peklo :-D Ale stejne bych tu funkci v dalsim aute chtel zase :-) Lidi se nepouci :-)

Ale treba ten velkej displej me nijak nelaka... pusobi to na me lacineji, nez hezky provedeny rucickovy ukazatele, klidne s displejem mezi... Stejne tak na me pusobi lip kvalitni tlacitka, nez do oci bijici uspora v podobe "all touch"... At me nikdo netvrdi, ze je to pohodlnejsi (pro zakaznika, ne pro vyrobni engineering) ..

Zase, nedavno jsem se kus projel s predposlednim GS450h a jako je to uplne neco jinyho... Tady uz pedal plynu dela vylozene blackmagic :-D... prislo me, ze ani snad brzda nebrzdi (predpokladam, ze brake-by-wire jeste neni legal, ale je to takovy jiny), ale ze jen hybe nejakym snimacem.... Celkove byl ten pohon "takovej divnej", ale vubec ne spatnej... jen nezvyk...

Jinak ja snad ani nemyslel ty pitralonheady (tam se da primhourit, pripadne zvysit davky :-D ), ale prave spis tu beznou populaci a narky "driv bylo lip" apod... Chodim jeste na jedno forum se zamerenim na elektroniku... tam zas driv vsichni breceli, ze "jim zrusili ty uzasny XP"... no ted je to stejny, ale s W7... zlej microsoft jim to vsechno vzal... :-D To je jak "turbo je zle, jedine atmo" ... a "auta plny elektroniky" (jasne, zlatej karbec a rozdelovac ze) apod :-)

Bavoraczech
03. prosince 2019, 07:50
0

Sorry jako, ale s tim Microsoftem... Windows 7 jsou fakt dobrá, oproti Vistám opravdu dotažená a funkční. Ty desítky mi přijde že si žijou vlastním životem, že tam půlku věcí nenajdeš. Že to co bylo v XP nebo 7 jednoduchý je v 10 schovaný pod 5 podoknama v 16. záložce a než se k tomu proklikáš... vážně bída.

Stanley
03. prosince 2019, 08:22
2

Desítky mají vymakané vyhledávání. Já se už od osmiček nikam neproklikávám, stačí vyhledat první tři písmena "start-a-b-c-enter" a obsáhne to 90% všeho. Nakonec je to rychlejší než myš/klávesnice/dotykový displej. Navíc to v systémových věcech umí, aspoň u mého Dellu a Surface, hledat i anglicky v českém systému, což je další zjednodušení.
Jinými slovy - v osmičkách a desítkách se neproklikávám už roky a ovládání je naopak o dost rychlejší.

sheogh
03. prosince 2019, 10:17
0

Ja se uz nejakou dobu drzim me vyhovujiciho modelu - Windows na hry, na praci MacOS a na server Linux :-))))

VK
VK
03. prosince 2019, 22:15
0

Ještě zpátky ke Krabovi, řeklo by se dobře, místo platit dvacítku měsíčně do leasingu dva roky to vydržet, cpát to do štrozoku a mám půlmilion, za to už je perspektivní Julie nebo i Eskáda. Jenže...jenže přesně tohle se nestane, to co bych měl ušetřit, místo toho nacpu do udržování současného starého, původně luxusního povozu. Za dva roky nemám nic, v podstatě jezdit se starým vehiculem se točí klasický bludný kruh, co by se mělo ušetřit, nastrká se do oprav, není na perpesktivnější, musí se to házet do oprav dál. A ještě organizovat opravy, organizovat zálohu, bát se, jestli dojedu. Z bludného kruhu se nedá jen tak vystoupit, ten se musí rozetnout. Třeba bankou, co se původně strká do oprav, cpe s do banky. Nula od nuly ve výsledku. Pakliže je cash flow. Jednoduše potom součást nákladů práce. Nebo součást ceny reprodukce pracovní síly, jak by řekl klasik a Beast.. ;)

VK
VK
03. prosince 2019, 22:17
0

..bankou lesingem na nové. Samozřejmě.

beastar
04. prosince 2019, 01:00
1

VK: Kdo musel podobné věci řešit ví moc dobře jak "výhodné" je v tomhle případě starší super "luxusní" auto jako třeba osmiletá S-klasse. Mimochodem to tady z druhé strany řešíme to , co nakonec některé méně bonitní kupce přivede k nové Dacii. Jsou tam prostě alespoň nějaké jistoty a ty první dva roky v podstatě každé auto /téměř/ funguje a když ne řeší to záruka. Pokud se bavíme o OL. Tak sice sypeš někam prachy ale spoustu rizik za tebe nese ten od komu ty peníze sypeš. Většinou prostě zvedneš telefon... Potom teda taky záleží co a jak si platíš.

A s tím šetřením to je sice hezká představa. Vážně já kdybych šetřil třeba deset let. Jakože fakt usilovně tak si koupim klidně i v Praze třeba pěkný 2+1 v novostavbě. Jen tak za ty ušetřený prachy. Jenže proč by to měl člověk dělat. Dneska opravdu stačí mít obrat, po emericku točit prachy. V ten moment sice nemáš volných XY milionů. Doba ti ale umožňuje vozit se v novém kvalitním autě, protože ty si těch 20000 měsíčně vyděláš a uplatíš je právě i díky tomu autu, které tě za těma prachama doveze.

To mi přijde, že tady někteří jakože "petrolheadi" nechtějí a neumějí pochopit. Je jiná věc když někdo dělá v korporátu dojede si tam při nejhorším vlakem.... Jak tady psal Krab. On by vlastně auto ani mít nemusel. Tak jasně potom ti fakt nedává smysl běžet si pro poslední model BMW... třeba. Stejně tak já bydlet fakt někde v Kotěhůlkách u velkoměsta typu Prostějov a dělat tam svářeče někde v nějakým XY. Žít stylem PO-Pá 6:00 > 16:00 v pět už v hospě u prvního kousku. V Sobotu nohec a v Neděli SDH.... Jezdit z Kotěhul do práce 5 km tam a pak 5 zpět páč bus jede jen 2x denně. Tak taky nebudu jezdit v ničem novým. Koupil bych si 20 let starou S8 350 kobyl pičo aby kolegové čuměli jakej sem bosák a když se ten starej krám vymrdá a nebude na krmení, tak to nechám stát holt do vejplaty na zahradě až bude peníz. Tak vůbec nějaký nový auta neřeším že.

Bavoraczech
04. prosince 2019, 11:03
0

Ono právě ten OL je tak nějak s tím bydlením v protipólu. Každýmu trochu inteligentnímu člověku (kromě snad pasáků ovcí a voličů Milouše) je jasný, že je mnohem lepší si vzít hypotéku na byt hned a mít kde bydlet a nestrkat do nájmu než šetřit 20 let a bydlet po nájmech. Pak zjistíš, že jsi vyhodil půl ceny bytu za nájmy a že díky inflaci už má ten byt nominální hodnotu o 30% vyšší, takže zjistíš, že peníze co bys přeplatil na hypo ti v podstatě vrátí inflace, ovšem peníze který jsi narval do nájemnýho už ti nevrátí nikdo.
U auta je to přesně naopak. Pokud to není nějaká limitka nebo třeba výhodně koupená Alfa 4C, tak bude na ceně dlouhou dobu už jen ztrácet. Když si k tomu připočteš ještě servis, tak to jsou ty peníze který už ti nikdo nikdy nevrátí. A pokud kupuješ opravdu nový auto, pak se v tomhle případě OL může klidně vyplatit. Kor když někdo třeba pracuje v BOLce a má na ten operák ještě výraznou slevu jako zaměstnanecký benefit.
Jinak samozřejmě bydlet někde v Sudetech a jezdit do práce pár kiláků, tak máš třeba starý Picasso a aby nebyl svět tak nudnej tak si pořídíš stařičkou Alfu, protože si před pacienty v hospodě nepotřebuješ nic dokazovat a chceš mít jen rohlík od ucha k uchu pokaždý když ji protáhneš po místních okreskách :D

krab
04. prosince 2019, 11:24
0

Jak tady píšete... Každej má nějaký svoje specifický potřeby a k tomu potřebuje jinej typ auta. Pokud jsi na něm pracovně závislý, tak prostě v dnešní době neřešíš už nic, co není v záruce. Já jsem tady z těch diskuzí přemejšlel ještě nad jednou věcí... Já jsem to dal dokonce na blog do garáže tenhle týden, čekal jsem legrační diskuzi, ani kupodivu nakonec nebyla... To téma je : Bylo to dřív jednodušší, míň rizikový koupit prostě ojetý lepší auto? Myslím třeba zejména vyšší střední třídu... A tak jsem si zavzpomínal trochu na moje nákupy někdy před 15 lety a jak to bylo... A mám dojem, že to bylo trochu snazší. Vědělo se jaký auta nebrat, co se sere, nebylo to tolik informací, aby si to člověk neuměl aspoň trochu pamatovat. Věděl, že Peugeot 607 radši nebrat, že Saab 9-5 3.0 TiD je průser jako hrom, že E39 je sázka na jistotu, když si pohlídáš pár věcí co se na tom kazí. Všechno se dalo relativně "levně" opravit.

A já jak tu a tam recenzuju už ty novější ojetiny, tak kolikrát fakt nevím co těm lidem napsat. To, že Jaguar XF Sportbrake 3.0 V6 Diesel jezdí přímo famózně a že za necelých 500 tisíc je to skvělý kup, to je jedna věc. Ale co ta druhá? Někde se dozvíš, že je to servisně průser jak hrom, jiným ta auta fungovala... Pár typických vad se najít dá, ale zbytek je v takovým vzduchoprázdnu. Zdaleka ne vše se na tom dá řešit za rozumný peníze. A to není jen Jag, to je třeba i F10 5er, moderní éčko , A6 , Volvo V90 atd... Snažím se v tom orientovat, ale je to furt těžší a těžší co vlastně doporučit. A pro ty výrobce mě přijde, že auta co vyrobili už po záruce jakoby neexistují. Oni ti rádi dají fungl nový model nacpaný výbavou a novináři - napiš hezky jak parádně nám to funguje. Ale o tom co ten chudák, co si to koupí pak po 5 nebo 8 letech, s tím nikdo mě připadá nechce radši mít nic společnýho.

Já si tu tu a tam trošku myslím tajně na tu Giulii QV. Pořád je to pro mě nejlepší sportovní sedan, který jsem měl kdy půjčený. Jenže na novou pochopitelně nemám, na zánovní teď ještě taky ne, ale vím, že to padne někam třeba na hranici 700 tisíc. Ono to bude brzo. Ale bude to už ojeté, bude to bez záruky. Bude to ve výsledku radost nebo jen obrovskej průser? Nacpu do ní za rok půl milionu? To se může klidně stát.

Možná by to chtělo aby na trhu existoval nějakej rozumnej program od pojišťoven ve spolupráci s těmi automobilkami, abys prostě doplatil další záruku. Klidně pro auta i starší... Chápu, že to takhle mají v Německu třeba poršáky. Že i 997 můžeš třeba jít a koupit pořád s nějakým programem záruky. A to už jsou to starý auta. Máš takovou pojistku, že když přijde na řadu udělat motor, nebude to v ten moment příšerná řacha...

Takže já se VK nedivím, že platíš OL na Kia Stinger. Sice si myslím, že by ti to Volvo mělo fungovat bez tak hroznejch nákladů jak líčíš, ale jestli byla tvoje realita, že to auto bylo každý sudý měsíc v servisu, tak je to pak tak jak to píšeš...

Ju
Junior
05. prosince 2019, 17:42
0

čoveče krabe, já o tom teď taky přemejšlel. O tom, jestli dřív sehnat dobrou ojetinku bylo jednodušší. A já si ty vole myslim, že jo.
Teď jsem to na klubu řešil. Sháním jedno auto "navíc" na mlácení po Praze, prostě otloukánka, kterýho necháš zaparkovanýho i na žižkově a seš fklidu, vlezeš do toho klidně ze stavby s bahnem na botech a nevim co. A E65 v osmihrnku je jediný logický řešení. Tak se člověk nějak podívat, co to stojí, hodí to na klub a dozví se, že prostě jo, ty auta drželi. Ale už ne "teď". Teď jsou to 15+ let starý krámy a 15 let stará technika nevydrží nikdy nic. Těsnění, elektrika, všechno špatně. Jednoduše věkem, není to o nájezdu.
No tak řeknu, že dobře, ta E65 o který všichni básní je blbost, podíváme se na na 10- let starý 7er. A co tam? N57 na 100 způsobů, N55 taky žádná hitparáda, N63 se snad nemusíme bavit. Do toho něco o převodovkách, rozvodovkách a podobných radostech a člověk to radši fofrem zavře, protože mu dojde, že OL na novou 7er bude levnější než udržet starou (5-10 let) 7er při životě. Ale já nechci na otloukání živit OL na novou 7er. Možná za 15 let, až budu mít taky kancl v BB centru.
Imo tenhle "problém" je u většiny výrobců, většiny tříd. I co mi říkaj kluci od servisů. Prostě v roce 2010 sis pětiletý BMW mohl koupit jako "normální člověk". Když si na to našetřil, tak si to pak nějak servisoval a dalo se to. I jako "dejlíííčko". V roce 2019 si už pětiletý BMW radši nekupuj a vem rovnou nový, nakonec to vyjde levnějc. A to, co bylo v 2010 pětiletý, už je dneska stará hujda do který zahučíš 100+, jenom aby fungovala tak, jak to výrobce tenkrát myslel. Škoda.
Bavor: jo, ale ono dneska koupit byt, speciálně v tý naší stověžatý, není prdel. 4% z kupní ceny sežere stát, banky navíc úplně nevěří současným cenám, takže sice inzerujou 10% LTV, ale to V je dramaticky nižší než kupní cena na kterou se dostaneš (pokud nepřijde vyjednávat ruským způsobem), takže reálně mít tak 20% kupní ceny v keši, hm. 2+1 startovací byt je tak 3-4mega, no tak to abys ten miliónek měl. A z čeho? Nástupáky takovej zázrak nejsou. Já už se přestal divit těm, co si tu akontaci půjčí u nějaký šílený nebankovky, pak hypo a splácí to oboje naráz. Ono to jinak moc dělat nejde.

Bavoraczech
06. prosince 2019, 06:42
0

10 % LVT je dobrý. Já kupoval začátkem roku domeček v "Sudetech", tenkrát ti nikdo s 10 % LVT nepůjčil, minimum bylo 20 % a úroky pěkně kolem 3 %. No jo, jenže to taky odhadli s rekonstrukcí neslavně, takže jsem ve výsledku potřeboval předem 30 % tý celkový ceny s rekonstrukcí + 4 % pro Babiše do rozpočtu. No naštěstí jsem si do té doby trochu "utrhoval od huby" a měl jsem hodně našetřeno. Zbytek půjčila rodina a vyšlo to tak akorát.
Ale taky jsem si klidně býval mohl koupit novou káru ve vůni nebo nějakýho ceněnýho youngtimera a dneska bych ten barák neměl.

beastar
06. prosince 2019, 10:52
0

Ono nákup nemovitosti v Praze je trochu jiný mimo. Já sem řešil prodej domu kousek od Hradce směrem na Moravu. 280metru plus tisíc pozemku. Pěkná stavba z 80 po reko. Cenově asi tam těch 2+1 Nusle no:D Víc to nešlo. Nikdo to nechtěl. V Praze u nás v domě to nakoupili už defakto jen cizinci. Vasil, Ilja, Massimo a John. Častý jména na katastrech. Čili jak píše Jun aspoň mega a doufat.

A k těm ojetinam. To je bohužel pravda. Dnes ty ojety luxusní auta jsou pořád defakto pro bohatý. Poruchovy, složitý, drahý. To co se vymyká je dražší v nákupu. A jako ono je mnohdy fakt lepší vzít si o třídu míň na OL. Než řešit luxus z bazaru. Co se týká právě obyč auta jakože na práci. Alá stavba, služebky. I když teda zrovna na stavby a bahno bych si šel koupit druhou X5 s nejslabší naftou. Jde to koupit do 7set relativně ve vůni. A opravitelný to je.... Otázka je když proti tomu vezmu Kodiaqa v ol s dvoulitrem jestli to nebude stačit;)

Bavoraczech
06. prosince 2019, 11:35
0

S Kodiaqem je to ale jako to co já teď řešim s interiérovýma dveřma. Objednal jsem, zaplatil a čekam. A teď se ozvali že to prostě nestíhaj a nedovedou vyrobit včas a že buď jako na to počkam a nebo si můžu u nich vybrat jiný dveře s velkou slevou a budou včas. No jo, jenže i když je to lacinější a bude to dřív tak se mi ty dveře od jinýho výrobce nelíbí. A stejně tak se mi nelíbí Kardiaq :D.
PS.: Jo je to tak. Slušnej barák někde u menšího města stojí to co menší byt v Praze. Akorát ten tvůj prodej, to už bude delší doba. Tady v Sudetech baráky ani byty momentálně moc nejsou a když jo tak buď 200 letý kamenný před rekonstrukcí nebo vybydlený panelákový. Když už se něco slušnýho z 80s/90s objeví a nestojí to nesmysl tak musíš mít štěstí a být první a když to nevezmeš tak ten 2. nebo 3. po tobě to rozhodně vezme.

Ju
Junior
06. prosince 2019, 18:52
1

beastar: to nejde. obecně. Auto za 700 už bych měl "moc rád" obecně a E70 s 3.0D by mi nedělala takovou radost, aby mě bavilo do ní pouštět za servis.

Fa
Fandatik
06. prosince 2019, 23:46
0

Krabe, teď jsi to rozsekl. Bylo to jednodušší (koupit dobrou ojetinu), protože se kupovala lepší auta :-D

Bíste, když už mě zmiňuješ, tak vezmi pointu. Ta byla u toho Sklas koupě ojetiny z roku výměny generace. A já.bych určitě volil W221 než W222 (rozdíl pár měsíců k datu výroby 2014). A pokud se rozhodneš koupit takovéhle vozidlo (nové od 3mio), tak musíš počítat, že se to bude jako tří megové auto servisovat. Někde na 210t km prostě ty měchy budeš muset udělat, kovomorka se taky musí hlídat, občas zazlobí elektrika, brzdy nejsou za Masaryka, 4Matic má snad 8 kloubů, 4 poloosy a 3 diferáky, atd. atd. Jasně může se to vysrat, ale co ne?Nepleť do toho starýho Mamuta (kterého jsem lehce zmínil proti Motýlu).
Pokud nový, tak s koncem záruky musí jít pryč. Pak mi to smysl dává pro spoustu kupců. Stejně tak OL.
Koupit nové auto a doufat, že ho budeš jezdit 10let je jen zbožné přání. Budeš nakonec řešit úplně stejný problém jako majitel koupené ojetiny.

Většina technologických novinek jsou pouze elektro-softwarové, kam podle mě patří i aerodynamika, atd. Stejně to je jen díky novým výkonným počítačům, kde ve finále všem inženýrům z různých automobilek vypadne to samé. Proto jsou si auta tak strašně podobná.

Co se týče kvality použitých materiálů, zpracování, atd. tak bych prostě čekal za takovou dobu víc. Samozřejmě je to aplikovatelné pouze na poslední dekády a třeba ten Mercedes.
Když bylo auto jebka, tak dnešní generace je o míle jinde (např. legendární povoz českých chalupářů). To nezpochybňuju.

Jsou možná nová auta lepší, ale jen díky nedegenerovanym materiálům. Koncepčně si to prostě nemyslím.

krab
29. listopadu 2019, 18:30
4

To to jede... Dacia, Fabia (za tu můžu já tedy ehm, ehm.), Renault ... zejtra přijde jistě Hyundai nebo Kia :-D

Nová auta mám náhodou rád. A klidně můžou mít jen 3 kola...

reagovat
Irwinek
30. listopadu 2019, 00:00
2

Kdepak, auto musí mít 4 kola, a to i to nové :-D
Morgan je nádherný stroj, ale za auto jej nepovažuji :-D

PepaSFI
30. listopadu 2019, 08:32
0

je fakt že to je spíš taková hodně bláznivá motokára ale pokud to má řízení volantem a při zastavení se to nemusí podpírat aby to uživateli nespadlo na nohu, pak je to bezpochyby auto.

Stanley
29. listopadu 2019, 18:34
2

Ono je asi jasné, že dnešní nové auto je bez diskuze lepší, coby každodenní povoz pro normálního člověka, snad ze všech hledisek. Pro něj není jediný důvod kupovat cokoli staršího.

Mít já volných 500 tisíc, nekoupím nové (např. tuhle Megane GrandCoupé nebo oktávku), anóbrž si nechám komplet zrenovovat to své patnáctileté a co zbyde, v něm projezdíme po světě. Ale takových ouchylů bude na světě jen pár, normální to rozhodně není a už vůbec by se na takové zákazníky neměli výrobci obracet :-)

reagovat
Csaba
29. listopadu 2019, 19:30
0

"takových úchylů" bude jenom na Autíčkáři určitě aspoň stovka a na světě jsou jich statisíce :-)
500 tisíc je tak na 5 dobrých youngtimerů, 2 velmi dobré nebo jeden naprosto vynikající :)
V 9,99 případech z 10 pro někoho kdo má další auto (spíš auta) na "takové to domácí ježdění" a pod.

Stanley
02. prosince 2019, 11:22
0

Ten "dobrý" youngtimer za 100 tisíc by stačil. Ono totiž čím hezčí auto je, tím větší je strach o něj, což je zbytečně svazující pocit :-)

Jinak to jsou ceny, které dle tvých zkušeností řádově sedí?

Csaba
02. prosince 2019, 21:11
0

Tak, je byl jen matematický, příklad... ve smyslu pestrosti nabídky a množství možností. Někdo by vzal 5 ks v "dobrém" stavu, jiný by si raději počkal/připlatil a koupil špičkový kus za pětinásobek. Já osobně bych volil variantu "dva velmi dobré á 250t. :)

ro
rock
29. listopadu 2019, 19:45
0

Tenhle Mégane je zvenku fakt hezkej a nebýt toho ledkovýho apendixu, co visí z předních světel (to se asi štengrují s Peugeotím drápem), nemám tomu co vytknout.

Nabízí se ale otázka, jestli by za půl mega nebyl vymazlenej youngtimer o třídu výš, ze kterýho budu nadšenej vždycky, když k němu budu na parkovišti přicházet a který ten úkol daily caru splní přinejmenším stejně dobře.

reagovat
Csaba
29. listopadu 2019, 20:00
0

Taky mi to tam hrozně vadí, přijde mi to zbytečné, nadbytečné a hlavně nehezké. A u Talismanu když jede jenom s denním svícením vyloženě odpudivé. Kdybych si měl koupit nového Rencka tak první věc po odjezdu od dealera by vedla někam kde dělají polepy aut a pod., aby tu spodní "větev diod" hodili do číče a co nejlépe zamaskovali že tam vůbec byly :)

Csaba
29. listopadu 2019, 19:46
0

Z většiny Honzových recenzí plyne že má rád nová auta, případně velmi oceňuje jejich technickou/technologickou vyspělost.
Proti tomu nelze nic namítat, ostatně, kdo z nás by chtěl prát v neckách, svítit si svíčkou a místo dentální hygieničky a zubaře používat klacek a provázek, že? :)
Osobně klidně oželím 9 z 10 bezpečnostních (a jiných) asistentů a mnoho prvků komfortní výbavy, pokrok v těchto oblastech mě moc neoslovuje, ale zcela chápu že pro hromady lidí jsou to velmi pádné důvody právě pro pořízení nového auta.
Nebudu ale ze sebe dělat někoho kdo apriori zavrhuje jakýkoli pokrok a klidně přiznám že je nemálo nových aut které bych chtěl - jen, bohužel pro mě, stojí tak 2 miliony a víc :)

reagovat
D
D
29. listopadu 2019, 19:48
4

Milé zamyšlení. Pro mě je to otázka, o jak starém autě je řeč, a jaké třidy. Mně osobně se na nových autech zamlouvají dvě věci: vyšší tuhost karoserie a adaptivní LED svétla nebo laserová. Různé asistenty řízení bych stejně vypínal, protože bych se bál, že vyjdu ze cviku a budu šidit pozornost, ani obyčejný tempomat jsem na svém starém autě příliš nevyužíval, jen občas na úsekovém měření. Infotainmenty a navigace mě v nových autech vůbec nezajímají, stejně mám s sebou vždy telefon, který má tohle všechno a vždy maximálně aktuální a hudbu z něj dostanu i do starého auta skrz redukci z ebay. Dvouzónovou klimu a kompletní elektrickou výbavu má i můj starý Accord a to byl tehdy v základní výbavě. Takže bych ocenil hlavně ta světla, to je obrovský rozdíl proti starým halogenům v projekční čočce. No a ta tuhost karoserie nových vozů by byla fajn, bohužel spousta automobilek si pak dovolí šidit zavěšení a pak ani člověk nezjistí, o kolik lépe by mohlo to nové auto držet a zároveň se vyrovnávat s nerovnostmi při současné pevnosti šasi, kdyby vepředu bylo víc jak jedno spodní trojúhelníkové rameno a vzpěra MCPherson, což je dnes běžná praxe i u řady vozů střední třidy.

reagovat
Irwinek
29. listopadu 2019, 23:14
0

Tak pod tohle se podepíšu :-D

Jaromír
29. listopadu 2019, 21:45
2

Je tohle recenze Renaultu? Mi přijde že vůbec ne. Že tohle vlastně není recenze o autech. Že je to recenze o lidech a jejich vývoji myšlení.
Vývoj technologií vesrus vývoj lidského myšlení se nedá porovnat. Zkrátka na tempo nových technologií nemáme, málokdo umí držet tempo. Většinou to jsou "hračičkáři", ostatní budou žehrat na novou nepřehlednou dobu a chválit si to, k čemu dokonvergovali sami. Já nevím, co na tento článek pořádně říct, snad jenom že nad tím nesmí člověk přemýšlet a koupit prostě nové auto a zkusit jeho funkce. Přistupovat k tomu jako by byl "tabula rasa". Samotného mě to děsí, co auta zvládají, ale naštěstí většina lidí, tedy kupců, kteří narozdíl od nás ty peníze do automobilky dají, tohle neřeší.
Motivoval jsi mě k napsání blogu, takové menší úvaze. Otázkou je, jestli na Autíčkář úvahy patří.

reagovat
CerVus
29. listopadu 2019, 21:52
0

Podle mě nová auta chceme. Chceme v nich technologie, které nám usnadňují každodenní využití, ale zároveň chceme, aby si ta auta uchovala charakter svých předchůdců. A to je kámen úrazu. Dlouhé převody, motory s plochou křivkou a bezpečnostní nesmysly ve většině případů znemožňují dosáhnutí pocitu rychlosti a vtažení do jízdy.

reagovat
bitner
29. listopadu 2019, 21:57
0

Rendl design dycky umel (me teda hodne nesedi snad jenom Megane II hatch).
S textem naprosto souhlasim, otazka je, jak se bude vetsinovy zakaznik divat na systemy povinne od roku 21.

reagovat
beastar
30. listopadu 2019, 15:54
0

Megane 2 hatch sem chvili mel RS a hrozně mě tim jak je hnusnej bavil. Byl oranžovej s bílým pruhem přes střechu. Recaro, sport volant, bez zadni lavice a poloviny plastu a odhlucneni. Osmnactky zlata barva:) Odladěný f1 zvuk.... Teda chyběla jenom montáž lpg. A best sport car ever...

Fa
Fandatik
30. listopadu 2019, 00:20
1

Jak už tu někdo zmínil, tak technologie šla kompletně vpřed a na autech to vidíme bohužel jen u těch světel, opravdu je obdivuhodné co dovedou a snad to nebude jen na vyjetí z showroomu jako u prvních xenonů. Zbytek té úvahy pajdá na obě nohy.
Tvrdím, že auto typu Žiguli vyrobený dnešními materiály a technologií (přesnost, pevnost) tak bude výrazně spolehlivější. A mám brát jako vítězství, že dnešní auto je stejně spolehlivé jako před 40ti lety? Kde je ten pokrok?
Auto umí věci jako digitální jebka z Aliexpress za cca. 1000 korun? Mám jásat?
Pokud si autor technologie v tomto autě na přelomu milénia ani nedovedl představit pravděpodobně nejel v té době v Sclass. Neb jak pravý klasik, co má Sclass dnes to bude mít nižší střední za dvacet let.

Tahle doba mi připomíná právě ten přelom milénia, kdy každý měl na stole minimálně 4 ovladače (TV, SAT, Věž, domácí kino) kdo měl víc byl větší king. Dneska to všechno zvládnu přes WiFi smartfounem + cloud, topení, ventilace, IP kamery a mnoho dalšího.
Právě ty super inovativní kosmické kompozitní materiály chceme. Aby to auto díky tomu vážilo pod tunu. Vše ostatní si můžu udělat přes telefon.

reagovat
beastar
30. listopadu 2019, 15:56
0

Si kup Zondu a máš lehký moderní auto. S dobrým motorem bez asistentů.

Fa
Fandatik
01. prosince 2019, 10:46
0

Tak jsem se schválně podíval a nejlevnější Fko je za 1,9mio €. Za kolik necháš svoji? :-D
A to neberu druhou stránku věci, že deset let starý Sko se dá uservisovat bez větších starostí a za "skoro" normální fenik jako daily.

Chtěl bych vidět technologický pokrok v mechanice, nikoliv v různém software (který zvládne lowend telefon za 3k). Na druhou stranu karbonkeramické brzdy bych do normálního auta nechtěl. Aspoň do doby než budou za lidovou cenu, to by měl být ten pokrok. Snížení ceny těch hypersuper materiálů.
Mám pocit, že třeba jízdní kola se za posledních dvacet let, mechanicky posunuli mnohem dál než auta.

beastar
01. prosince 2019, 11:21
0

No jo no ona ta pitomá věc pořád zdražuje. Skoro jako by to snad bylo nějaký sběratelský, výjimečný auto nebo co? To máš jako na mysli Zondu S tím eskem? :D Jako asi jsme každej jinde finančně protože bych chtěl vidět ten normální fenik... Jestli myslíš starý S-klasse jako W221tak jako jo když zrovna nemáš V12 v nějaký výbavě po panu prezidentovy, tak to vcelku funguje hezky. Ale je to drahý nelžeme si tady veřejně. Když to chceš mít v dobrém stavu prostě to stojí prachy i po deseti letech a servis třeba novýho Megánu bude furt za půlku/+záruka/

Pokrok v mechanice je už jenom to jaká je dneska tuhost karoserie a jaká byla. Doporučuju vzít stejnej model generačně od sebe a uvidíš sám. To že auto je už 100 let stejná konstrukce za to nemůžou výrobci. To je jako říct, že všechny mobilní telefony vypadají stejně... Zákazník chce pohodlí. Dneska je doba kdy jsme všichni přikovaný k mobilu, prostě musíš pokud nejsi poustevník někde v prdeli na Šumavě. Z toho plyne snaha v oblasti konektivity.... Bezpečnost na tu se tlačí ze všech stran čili v nějakým počtu asistence řidiče se to taky hodně zvedlo... Tudíž pokrok to že se to tobě nelíbí ti samozřejmě neberu. V neposlední řadě vyrobit jízdní kolo je asi tak 1000x jednodušší jak vyrobit auto. Já byl asi před třemi lety ve fabrice Porsche... nevim jestli tam někdy může i veřejnost.

Když všechno to jak ti to auto z ničeho vyrobí. Precizní postupy a všechno to vybavení vidíš. Pochopíš že pokrok je za posledních 20 let obrovský. Starý auta jako Žugulík si umíš představit rozebraný do šroubku a nic spolehlivý na tom prostě není. O bezpečnosti ani nemluvě. Kdyby to tak bylo máme plný silnice starých aut. Jenže po generace je snem nový auto a né ojetá paštika. To že většina z nás jezdí v ojetém autě je čistě ekonomický faktor néé přání. I většina těhle místních miata boyz kdyby měla víc peněz tak hoděj NA ze skály a pomažou třeba i kdyby pro to pitomý BRZ....

Si chytrej chlap kterej autům rozumí tak tady netrol :D

Fa
Fandatik
01. prosince 2019, 21:23
0

Dám ti konkrétní příklad, jak to myslím. Když si půjdu pro to několikrát zmíněné ojeté Sko (z roku 2014). Tak si raději vezmu w221 než w222 (offtop: zároveň si vezmu radši w221 než motýla 04/05 a radši mamuta než motýla).
A o tom mluvím, mě by právě stačilo dnešní technologií (tuhost karoserie, světla, atd) auta typu Mondeo MKII, W124, atd. s nabídkou příplatků, která byla tehdy.
1DIN rádio, obyčejná automatická klima. Dneska to jsou staré vrány, i kdyby stáli 30 let nejeté v garáži to je jasné.
Mluvím o tom, že by vyjelo fungl nové Mondeo MK2 a porovnal ho s MK5? Asi není nic co by mě chybělo.

Csaba
02. prosince 2019, 21:24
0

Kdyby u M-B začali opět dělat W124 (nebo mamuta), chtěl bych je hrozně moc, a klidně i s původní, dobovou úrovní technické/technologické vyspělosti, bezpečnosti a vybavenosti. Bazíroval bych pouze na vyšší odolnosti proti korozi.
E 400 nebo S 500, tmavý lak a béžová kůže a chrochtal bych blahem :)
Ne že by se něco podobného opravdu nedělo, viz "moderní reinkarnace" Jensenu Interceptor, jednoho z mé "TOP 3".
Ale bez výhry ve Sportce je to už desítky let jen sen :)

Skipper
30. listopadu 2019, 10:34
0

Vzhledem ke svému vozovému parku (4 youngtimery a 2 auta na operák), stojím jednou nohou v jiném táboře. A vlastně dovedu pochopit obě strany, ale po své zkušenosti se více kloním ke tradicionalistům, to je i důvod toho, proč po ukončení operáku v něm už nebudu pokračovat.

Že jsou nová auta stejná? Nedávno tady byl blog o automobilovém dizajnu, se kterým musím souhlasit. Když se kouknete na jakoukoliv současnou kreaci, vidíte vysoký pontón (jj, vím, nutnost), který potřrbuje obrovská kola. A kde jsou čisté linie? Kdysi byla za krásná považována nepřeplácaná auta (vynechme supersporty typu Countach). Dnes musí mít auto spousty prolisů, které akorát rozbíjí obrovské plochy.

Co novým autám dávam k dobru, je brzpečnost. Pro mně asi hlavní důvod, proč si pořídit nové auto. Co ale nesnáším - když auto na mně řve. Typicky chcete v Mini vysadit spolujezdce, ten si sundá na parkovišti v rychlosti 5 km/h pás a začne randál. Jenže randál neustane zastavením auta, ale až vystoupením spolujezdce. Neskutečně otravné!

Další poněkud diskutabilní stránkou jsou současné motory. V Mini tříválec docela funguje, nesmí se ale do něj sednout z čehikoliv s velkoobjemkvým motorem. Jsem zvyklý, že se otàčky při klidné jízdě válí někde pod 1000/min, co u tříválce z logiky věcí nejde, takže si musím vždy zvykat, abych ho nepodtáčel. A drnčení podtočeného tříválce je peklo. Na druhou stranu, jinak mu asi nejde vytknout nic. Turbo zabírá už v nízkých otáčkách, táhne to krásně až k omezovači a spotřeba taky vyhovuje.

S čím mám ale problém, je fakt, že se na jízdu tím autem moc netěším. A to jsem si vybral auto s jedním z nejschopnějších podvozků, poměrně extrovertního vzhledu a naprosto dostačující výbavě. Jenže jakákoliv jízda kterýmkoliv mým Jaguarem mi dělá radost. V Mini je to jen přesun z A do B.

Největší nevýhodu svých koček vidím v tom, že je mám moc rád.a tedy s nima nechci jezdit v zimě. Zde bych viděl asi další výhodu nového auta. Ale vyřešil jsem to pořízením zimního Roveru a musím říct, že se u něj dostavuje podobný efekt, jako u Jaguárů - na jízdu v něm se prostě těším. A proto Mini udělá papa.

Takže za mně děkuji, zůstanu u klasiky. Pochopím ale i člověka s jinými prioritami, který si koupí novou Octavii nebo Megan.

reagovat
sheogh
30. listopadu 2019, 13:12
0

Naprostej souhlas s tim svicenim, uz jen prechod z klasiky n bixenon byl ukrutnej rozdil.



reagovat
beastar
30. listopadu 2019, 15:57
0

Matrix led automaticky dálkový s natáčením. Nejlepší vynález automoto dekády...

Po
Pospis
30. listopadu 2019, 23:31
0

Jen to některejm automobilkam nefunguje. Doba přepnutí
1+ sekunda je peklo.

Sob95
01. prosince 2019, 18:45
2

beastar: Pro uživatele asi super, pro ostatní účastníky provozu nikoliv. Alespoň já mám špatnou zkušenost, zatím co jsem takové auto potkal, vždy mě to obtěžovalo.. Ať si recenzenci melou co chcou o "vykreslování".

Ča
Ča Snač Aj
02. prosince 2019, 11:43
0

Mám podobnou zkušenost. Pro řidiče daného vozů možná super.. pro ostatní vypaleny tvar světla na sítnici..

gramo
03. prosince 2019, 09:59
0

Zvlášť když člověk jede v normálním autě a za ním SUV s tímhle vynálezem... Jel jsem po dálnici v pravém, kus za mnou nějaké Xkové bmw v levém a pálilo to dost nepříjemně, i když ještě nebyla tma. Jakmile jsem vjel do levého, bylo to v pohodě, po návratu do pravého zase zlo...

beastar
03. prosince 2019, 11:01
0

Ano jak je to ve výšce zadního skla nižších aut je to dost síla. Taky když máš starý xenony a jede zatebou něco tak tě přesvítí. Dobře možná to je někdy otravný. Nicméně svítí to dobře. Člověk aspoň vidí.

Ronoath
01. prosince 2019, 11:52
0

Jedna příjemná věc nových aut: Dají se nakonfigurovat tak, jak člověk chce. Mám světlý interiér a hnědou karoserii tak, jak jsem chtěl. A doplňky jakbysmet.

Sháněl jsem ojeté Volvo S60 - benzín, automat, světlý interiér, pokud možno v zachovalém stavu. A koupil jsem nové Tipo. Čím specifičtější požadavky na ojeté auto, tím větší šance, že člověk koupí nové, které mu to splní.

reagovat
je
jerry
01. prosince 2019, 12:44
0

Nová auta mně čím dál méně oslovují. Díky "ekologii" a "bezpečnosti" se v posledních letech zastavil vývoj motorů a podvozků z hlediska rychlejšího svezení. Zlepšuje se už jen pohodlí, konektivita a bezpečnost. Radost z jízdy se postupně vytrácí. Ale většina se jen přepravuje po rychlostních komunikacích a stojí v zácpách, tam tu radost ani nelze najít.

reagovat
je
jerry
01. prosince 2019, 18:46
0

Přečetl jsem to po sobě, tak oprava: "Nová auta mě...."

eLzyx
02. prosince 2019, 01:40
0

nový nebo starý? V práci máme nové Oktávky a Rapida. Před cestou pět minut šteluji sedačku, volant a nejsem schopný najít pohodlnou a bezpečnou polohu. Jet s tím na školení do Prahy (90km) ... to je asi tak maximum, co dám. Pak mě bolí záda, jsem podrážděný z té otravnosti auta, absolutní řidičské odtažitosti a nezábavnosti auta. Občas chápu, proč se řidič těchto aut chovají tak podrážděně.
Proti tomu mám srovnáni s 25 let starým Volvem 850 T-5R, které jsem převážel z Dánska do ČR. 9h v kuse za volantem. Mít bezednou platební kartu, tak to v ČR klidně otočím zpátky a jedu jen tak pro radost zpátky do Dánska. Nebo klidně dál. Auto rychlé, pevné, nedrncající ani na panelkách, na předokolku vážně dobré řízení (neměl jsem ČR dálniční známku, tak jsem si užil i nějaké ty serpentiny v Krušných horách), úžasný zvuk motoru, a hlavně neskutečně pohodlné. Já do toho auta skočil a to bylo jako když jej navrhli přesně pro mě. Za celou cestu jsem neměl potřebu jakéhokoliv dodatečného nastavení.
Ano tohle Volvo žere 10 na sto (měřeno na trase 900km, kde avg speed 106km/h, nějaká ta "Stau", krátkodobá top speed 220, ustálená víceméně kolem 150). Ano, nemá to připojení na iPhone. Ano, nemá to ESP a další pokročilé asistenty. Ano, má to své mouchy. ALE ... to auto mě nesere. Neodvádí mou pozornost od řízení. Neotravuje. Neunavuje. Funguje. A to je to, co od auta očekávám.
Takže aktuálně můj vozový park obsahuje tři auta, přičemž průměrný věk je skoro 30let.

reagovat
sheogh
02. prosince 2019, 09:46
2

Tak ale to nemuzes srovnavat, to Volvo a Rapida - vzdyt to Volvo novy stalo, jako 15 novejch Rapidu.... Srovnej tu 850 s dnesni S80 treba...

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 11:11
0

Tyjo, to má 850R fakt tak rozdílný jízdní projev oproti T5 Volvu V70 první generace? Protože nedávno jsem ujel asi 300 km jedničkovou té pětkou fakt v hezkém a opečovávaném stavu a ačkoli to táhne fakt krásně, tak řidičsky je to pořád kladivo s motorem v předním nárazníku, které v zatáčkách chce vyletět po tečně ven.

eLzyx
02. prosince 2019, 13:36
0

sheogh - srovnávám to v dnešních cenách. Buďto Oktávka/vybavený Rapid za 400. Nebo T-5R za 400 (resp. spíše za 500+). Jinak do srovnání s novými Volvem se nechci moc pouštět. V noci jsem s tím nejel. A neměl jsem možnost ani zkusit zábavný styl jízdy. Obávám se, že přestože to nové Volvo je ve všem lepší, tak by mi neskutečně vadily ty rozsvícené displeje a "agresivní" bílá barva podsvícení. Není nad (žluto)zelenou. Prkotina, ale při delší noční jízdě by mi to asi vadilo. Podvozkově nevím, předpokládám, že nějaký progres udělali. Asistenti jdou naštěstí z valné většiny vypnout.
Jakub - na tomhle jsou akorát nové pružiny eibach, které tomu dost pomohly, a nové nivomaty. Obuty ojeté letní 205/45/17. Teplota kolem 2°C. Ale důležité je, asi ten prvek za volantem - řidič. Ano, jde to přepísknout tak, že vypochoduješ ze zatáčky, ani nevíš jak, ale zatáčka se dá projet i čistě, pohrát si s brzdami, přenosem váhy, a pak plynem na výjezdu. 850R by měla být ještě dál, ta jako jediná má samosvor.

sheogh
02. prosince 2019, 14:24
0

Ono to urcite pujde vypnout/ztlumit. Umi to i moje 15let stary auto, jde zapnout "dark" na displeji + nasatvuje jas podsvitu podle okoli, a v noci je to fakt jen decentni, aby to slo precist

Bavoraczech
05. prosince 2019, 07:57
0

Volvo V70 II 2.3-T5. Jo, těch 250 kobyl docela cválá, ale to auto nemá rádo svižnou jízdu, je to takový klidný parníček. Jízdní vlastnosti nejsou špičkový, je to těžký, ale je to taky neskutečně pohodlný. To je plus oproti novýmu Rapidu nebo Oktávce. Ale na vydovádění se to moc neni. Na dálnici je to jak pohodlná lokomotiva co pluje krajinou. Neslyšně a komfortně.

Vapno92
02. prosince 2019, 13:23
-2

Ako som už kdesi spomínal - zo slova "youngtimer" mi je pomaly ale isto na grcanie a keď vidím, ako zmýšľajú "ľudia čo majú radi autá", tak je mi na granie ešte viac...

reagovat
martin_100
08. prosince 2019, 19:44
0

Kolik set tisíc kilometrů a kolik let jsi tim jezdil že jsi tak skálopevně přesvědčen o jeho spolehlivosti?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem