načítám data...

BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Představujeme vám největší šílenost, jakou bavorská automobilka letos vypustila do světa. Tohle auto vás naučí, že láska je skutečně slepá.

zobrazit celou galeriiFoto:   Viola Procházková

SUV, nebo přesněji SAC s názvem X6 má v nabídce BMW značně dubiózní postavení. Model je to bezesporu úspěšný a projevilo se to hned na začátku, když na silnice přinesl novinku v podobě SUV kupé. První X šestka byla bizarním zjevením – obrovská, nabubřelá, exhibicionistická. Ve své cílovce trhák na první dobrou. Čímž logicky odstartovala i vlna odporu, protože je to hnusný předražený krám bez špetky dobrého vkusu, což okamžitě potvrzovali houfně nakupující členové fotbalových mužstev. A i když se za ta léta změnil jak celý automobilový trh, tak X6 samotná, auru stroje nepraktického, rozmařilého a tak trochu zbytečného si udržela dodnes. Napadá vás lepší kandidát na osazení emkovými plaketkami?

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Když dovolíte, debatu nad otázkou “má SUV vůbec právo na petrolheadský odznak ryzosti?” si tentokrát ušetříme. Začíná to být nuda. Jsou dobrá a špatná SUV,  dobré a špatné sedany, hatchbacky a kabriolety. Hotovo dvacet. Svět se změnil, místo dvou druhů pohlaví tu máme druhů čtyřicet a úplně stejně je to s auty. Někdejší výstřednost je dneska business as usual a vznik emkových esúvéček má neprůstřelnou logiku.  

První emko – ikonická M1 – sice nevzniklo z produkčního vozu, nakonec se ale stalo výjimkou. Modus operandi divize M v následujících letech vypadal tak, že se vycházelo takříkajíc z lidu, ze zlatého standardu, který byl poté dotažen k dechberoucí dokonalosti. Děsivě rychlé vrcholy nabídky vznikaly z ‚obyčejné‘ trojky a pětky, až v novém tisíciletí se nabídka začala rozšiřovat. Zlatým standardem dneška je SUV, ať se nám to líbí, nebo ne. A tak tu máme i emka s písmenem X. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Na adresu vzezření modelu X6 jsem jistě za svůj život utrousila řadu nelichotivých poznámek, tak se teď nebudu přetvařovat. Aktuální generace bavorských crossoverů se sudou číslicí navíc zezadu všechny připomínají vrstvený dort, to je neoddiskutovatelný fakt. Jenomže korupční faktor tohohle auta je nepředstavitelný. Jednu chvíli říkáte “je to kekel”, pak si sednete dovnitř, rozjedete se, a za chvíli zjistíte, že hledáte, za co jeho vizáž pochválit. Netrvalo to ani den, na mou duši.

X6M Competition představuje novodobý brutalismus v nejčistší podobě. Stroj tohoto typu přece nemá být krásný ani elegantní, má být monstrózní, agresivní, zdrcující a budící respekt až děs. A to všechno podoba X6M splňuje. Tvar karoserie připomíná ze všeho nejvíc beranidlo, a to z jakékoliv strany se na něj podíváte. Každý detail, počínaje funkčními nasávacími otvory vpředu a konče čtveřicí obřích výfuků, respekt a děs ještě umocňuje. Vlastně v sobě má jistou perverzní krásu. Je to manýristický sex-appeal musclecarů, kterému chybí už jen kompresor trčící z kapoty. Ale na tom vlastně nezáleží. Krása je to poslední, co vás bude zajímat, až se rozjedete.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

625 koní je dnes maximální hodnota, jakou u BMW dostanete. A vlastně nejen u BMW. Přes šest stovek tu máme ještě AMG GT, Grand Cherokee Trackhawk, Bentaygu, Urus a tím mi pomalu docházejí nápady. Vidlicový osmiválec S63 s dvojitým přeplňováním, který najdeme v aktuálních emkách, podává běžně výkon 600 koní, ve verzích Competition pak dostanete ještě o 25 víc. Už při nastartování navnadí slibným zavytím, ale počkejte, jaký repertoár rozbalí v otáčkách těsně před omezovačem. Žádné pubertální brapapa, žádné frenetické ňafání, ale opravdový lví řev, který rozechvívá hory a dráždí seismografy. Díky monstróznímu točivému momentu prakticky neexistují otáčky, v nichž by motor nepodával excelentní výkon. Je tak fantastický, že se mi nedostává slov, mistrovské dílo, které jako každé správné umění kultivuje osobnost a povznáší ducha. Ze samé povznesenosti nemůžu přestat šlapat na plyn a sledovat raketové reakce. Kultivovaně se podivuji tomu, jak bestie polyká celé lány krajiny a rovinky s radostným ryčením doslova vymazává z mapy. SUV a velká auta vůbec často rychlost dovedně maskují – vlastně se nic neděje a najednou jsou venku místo krajiny samé vodorovné čáry. To není případ X6M Competition, která vám rychlost prodá s veškerou parádou. Budete ji vnímat očima, ušima, zadkem i primitivním instinktem ukrytým v ještěří části mozku. Je to jízda všech smyslů i nesmyslů.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Pak vjedu do města, zapnu si silniční režim, vypnu hlučný výfuk a auto se úplně promění. Ne, nebudu tvrdit, že se z emkového podvozku stane vzduchový obláček jako v Range Roveru, to nestane. Ale najednou sedím ve velkém SUV, které nabízí přesně takovou míru komfortu, jakou očekávám od luxusního rodinného vozu. Právě tohle mi chybělo na jinak působivé X4M, kterou jsme tu měli nedávno. Nedokázala se uklidnit. Šestka to v rámci možností umí – umí se stát majestátním korábem, v němž můžete na chvíli přestat bojovat s živly, vypnout, civět před sebe a ponořit se do kvalitní hudební produkce. Po namrzlé ranní silnici pak vezu děti do školy jako správná stepfordská panička, nedotčená řidičskými výzvami a zcela odevzdaná do laskavé péče elektronických komorníků. I tyhle momenty mají něco do sebe, po ránu přece jen chvíli trvá, než se člověk probere. Čas na zábavu teprve přijde, pojďme se trochu prohrábnout nastavením.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Nastavit si tu můžete snad všechny myslitelné charakteristiky auta. Vezměte si třeba převodovku. Kromě toho, že lze řadit zcela automaticky, pádly pod volantem nebo řadicí pákou, si navíc jak u automatického, tak u sekvenčního řazení můžete nastavit citlivost hned v několika stupních. Vlastnosti podvozku, reakce motoru, tuhost řízení, ostrost brzd, zásahy stabilizace, všechno je na vás. Vybrat si můžete našláplé, ale pohodové SUV se sametovým řazením a ‚holčičím‘ ovládáním, nebo maniakální peklostroj, který vám přesype všechny kosti v těle. Nebo cokoliv mezi tím, jak je ctěná libost.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Stejně jako X4M má i X6M pohon všech čtyř kol, který na čistou zadokolku nastavit nelze. V četných položkách nastavení nacházím jen možnost nazvanou ‚M xDrive‘. Navzdory všem předpokladům má tento systém s běžným xDrivem společného jen málo, vlastně je to ten samý jako v aktuální M5 jen s tím rozdílem, že v pětce lze předek odpojit úplně. Takže ano – nemá to RWD, tudíž to není petrolheadské. Sklouznout v zatáčce se to ale umí i se zapnutou stabilizací, a pokud ji vypnete, můžete si i trochu zamotat ruce. A netvrďte mi, že je fuk, jestli obrovské SUV umí, nebo neumí udělat drift. Ovšem že to není fuk. Jistě, nebudete to asi provozovat moc často a dokážete žít i bez toho, ale takový malý nevinný smyk má na řidičovu duši přímo blahodárný vliv. To prosím říkám jako někdo, kdo jezdit bokem opravdu neumí (zvládnutí této dovednosti mám v dlouhodobém plánu na důchod) a do zadokolek preventivně obléká prádlo v zemitých barvách. X6M je auto mimořádně hodné a nezáludné. Jen pozor s plynem na výjezdu ze zatáčky.  Stovku tam máte za necelé čtyři vteřiny, což znamená, že v něčí zahradě či v poli můžete být takříkajíc instantně. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Klasickému verdiktu se asi pro tentokrát vyhnu. Co byste od něj koneckonců čekali? Objektivní zhodnocení pro a proti? Něco takového hledejte u zkušenějších kolegů, kteří sjezdili světa kraj a jen tak něco je neohromí. Já zůstala fascinovaně civět a civím doteď. Mohla bych pokračovat povídáním o skvělých sedačkách, nekompromisním zpracování, promyšlených parkovacích asistentech et cetera, ale nechci vás nudit. X6M Competition je dechberoucí kus techniky a celkový dojem nezkazí ani ten nejmenší detail. Má šestisetkoňové SUV nějaký smysl? Ani v nejmenším. Chtěla bych ho? Hned. Počítám, že by neuplynul ani týden, a začala bych veřejně prohlašovat, že je krásné.

 

 

Technické údaje

Motor: dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec 4 395 cm3
Výkon: 460 kW (625 koní) v 5 600 ot./min
Točivý moment: 750 Nm v 1 800 – 5 600 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Provozní hmotnost: 2 370 kg 
Maximální rychlost:  290 km/h
0-100 km/h: 3,8 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 12,7 l/100 km
Kombinovaná spotřeba (v testu):  16,5 l/100 km
Základní cena X6M: 3 395 600 Kč
Cena testované verze Competition s příplatky: 4 154 726

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

je
jerry
22. prosince 2020, 20:22
12

Celý rok jsem byl hodný, tak mi prosím Ježíšku ušetři takové hrůzy:-)))

reagovat
Ju
Junior
22. prosince 2020, 21:47
-1

moc gut

reagovat
briza
23. prosince 2020, 13:16
7

Híml kontroluj si to po sobě, zas ti autokorekce předělala hnus na gut...

Ju
Junior
23. prosince 2020, 17:52
1

Ale vůbec ne bráško.
Co by se mi na tom mělo nelibit? Rovně to pojede jak svině, do zatáček mi dřív dojde odvaha než trakce, zvuk super, MI nemeritelny běžnými prostředky.
A pak už je to jenom otázka peněz.

jH
jHanak
25. prosince 2020, 11:00
0

Ja chapem, ze zmyslom BMW X6 je posobit ako sportove SUV co napr X5M nevie ponuknut. A chapem tiez, ze je to napriek rozmerom stale je sportove auto. Ale proste mi tam unika nejako ta podstata preco si to kupit (budem rad ak mi to niekto vysvetli).

Ak chcem sportove auto a potrebujem SUV lebo mam velku rodinu tak je za mna lepsia volba nejaka RS Q8 od Audi, ktora bude len o nieco malo menej sportova ale zato omnoho viac prakticka a to ci uz velkostou kufra alebo miestom vzadu (pricom stale je to SUV coupe). Ak nemusim mat SUV tak je za mna stale dost rodinne auto aj BMW M5 (napr recenze https://petrolhat.net/video/24130), kde sa odvezie cela rodina, je to lacnejsie a pravdepodobne aj viac zabavne.

Mam podozrenie, ze na otazku preco si kupit BMW X6M neexistuje racionalna odpoved, no napriek tomu je to asi auto, ktore sa skvelo predava. Hold auta sa nekupuju len rozumom...

Csaba
25. prosince 2020, 11:51
6

"Ale proste mi tam unika nejako ta podstata preco si to kupit"

1) Protože na to máš.
2) Protože na to máš a chceš to.
3) Protože na to máš, chceš to a líbí se ti to.
4) Protože na to máš, chceš to, líbí se ti to a navíc chceš (například) ukázat ostatním že je ti absolutně u řiti co si o tom oni myslí.
Atakdále, atakdále a tak nějak podobně.

K druhému odstavci:

Mít 4 miliony Kč (budu brát že to kupuju za hotové, teoreticky) tak si koupím jak to sportovní auto, tak nějaké SUV, třeba.
Někdo jiný si zase řekne že kašle na to kupovat si dvě auta a vezme jen tohle X6M, z jednoho výše uvedených důvodů nebo z jakéhokoli jiného. Potenciálnímu kupci bude nejspíš úplně u zadnice "míra praktičnosti" a velikost kufru/prostornost v druhé řadě sedadel, to je pravděpodobně to poslední co při rozhodování se zda si X6M pořídit nebo ne "řeší".

Ano, to Tvé podezření je velice správné a na místě :-)
Samozřejmě že neexistuje (nebo alespoň z pohledu nás, diskutujících) "racionální odpověď" na otázku proč si koupit X6M :-)
A ano, samozřejmě že se "auta nekupují jen rozumem", bože můj, dovedeš si představit že by tomu tak opravdu bylo?
Já nevím jak ostatní (jak místní, tak zbytek majitelů aut v ČR), ale já si kupuji auta taková která se mi líbí a která chci, kupuji je proto že se mi líbí a že je chci a vše ostatní je pro mě podružné a nepodstatné. A nemyslím to tak že si kupuju auta (například) nepraktická a nevhodná pro "běžné užití/provoz", tj, (opět například) offroady nebo sporťáky, ale tak že vím co chci/potřebuji za druh/kategorii auta, vezmu v potaz kolik Kč mám a pak si koupím to auto které mi po zohlednění oněch aspektů přijde jako nejlepší koupě. Ale ne nejlepší koupě dle parametrů spotřeby, prostoru a pod., ale takové které splňuje mé požadavky a zároveň se mi nejvíc líbí. Nikdy bych nedokázal jezdit v autě které se mi nelíbí, které bych si vybral pouze jen jako "koupi z rozumu".

No a teď si vezmi že je někdo kdo si (například) stanovil nějaké výkonové (a další a/nebo jakékoli jiné) požadavky na své další auto v garáži, z nabídky na českém trhu mu vyšlo jako vhodných třeba 5 modelů (řekněme to Audi co zmiňuješ Ty, nějaký "SUV AMG Mercedes a pár US vehiklů) a tahle X6M se mu prostě líbila nejvíc, tak si ji prostě koupil :-)

Brrr, představa že se auta kupují "jen rozumem" mi nahání husí kůži, to je tak trochu Orwellovština, nemyslíš? :-)
Respektive: ano, racionálně a bez emocí bych kupoval auto být tím kdo o tom rozhoduje v nějaké firmě a šlo by o auta pro podřízené/zaměstnance, dodávku na rozvoz čehokoli a podobně. Tam mají tabulky, čísla a rozum absolutní přednost před čímkoli dalším. Ale u auta pro mě to je přesně naopak, musí sem i to líbit, musím ě to něčím oslovit, musím z toho mít dobrý pocit, musím to prostě chtít... :-)

beastar
25. prosince 2020, 14:59
1

Body 1 az 4 potencionalne az milion. To je presne ono. A ano RS Q8 je pohlednejsi a asi bude mozna i ridicsky prijemnejsi. Stravitelnejsi design by z ni delal volbu i pro me. Ovsem X6M uz si svoje zakazniky davno nasla. Tohle auto neni ve vyrobe jen tak. Je po nem proste poptavka. S touhle cenovkou neni nutne vyrabet stovky tisic kusu.

A auta obecne milion kc plus do soukromych rukou uz malokdo kupuje hlavou. Vzdy tam je trochu toho individualniho vkusu, pocitu a srdicka. Samozrejme ze X6m je hlavne o pocitech. Coz nam vlastne Viola i popsala. Trebaze tak trochu nechtic. Tj auto ktere by zapadlo do meho blogu o statusovych autech. Tuhle vec doma nikdo nepotrebuje. Nikdo nebude resit servisni narocnost, kufr a takovy prizemni sracky. To si nakonfigurujes a jezdis. A jako jo chces byt kral.

Ju
Junior
25. prosince 2020, 15:00
1

Racionalita končí u Superba v kombíku, možná teda 2.0TSI, když hodně jezdíš Německo, aby jakože těch dvěstěpade tam bylo k dispozici Vlastně ani to ne, protože za tu hodinku co budeš dřív doma, na ten rozdíl ve spotřebě a opotřebení spíš ani nevyděláš, takže to racionální vlastně taky není.
M5 je ve skutečnosti úplně stejnej nesmysl jako ta X6M. Záleží jenom kdo má rád jakou kastli.

beastar
25. prosince 2020, 15:19
1

Presne tak automobilky vyrabi tvary a typy kufru a vybav. Ono to tak bylo vzdy. Akorat dneska ta technika modularni platformy a global production umoznuje vetsi kouzla. Jasne no ani ta m5 totiz vlastne neni sportovni. Jenze na okruhu zavari i tem pure sportscar. Kdyz si zminil ten VW koncern tak Leon Cupra taky neni racionalni auto. Jenze vetsina lidi prave dneska hleda ty kompromisni veci. A vcetne treba Porsche se jim automobilky snazi zavdecit. Ono totiz vyvinout a prodat neracionalni x6m je snazsi, nez totez udelat s urcite petrolheadsky spravnou z4 ta je kolem 1,6m. Je min vykonna, bez kufru a jen dvoumistna. Je to strasne racionalni volba!:D Ach jo to me tady nikdy neprestane bavit kdyz lidi, co prevazne jezdi ve starych divnych autech od zkrachovalych znacek soudi nakup luxusniho suv jako neracionalni pitomost bez vyznamu.

riderhenry
26. prosince 2020, 11:44
0

No zase bych to trochu zkorigoval, s tím Superbem jako stropem racionality. Když už chcete být extrémní, tak ten stroj bude nějaká Dacia Lodgy... Ale on svět není až tak jednoduchý. Já si třeba "jen" Superb výhledově představit nedokážu, protože cpát tam 3 autosedačky a psa (+ pochopitelně i matku náplně těch autosedaček :D ) by se mi asi moc nechtělo. Takže je tu určitý racionální prostor i pro větší auta. A překvapivě, budeme-li chtít zachovat nějakou řekněme rozumnou dynamiku (prostě v rámci těch prémiových značek), tak máme na výběr z kombíků jen řadu E od M-B (jestli teda ještě nabízejí tu sedmimístnou konfiguraci). Sám už víc chápu tu hypotetickou realitu, kdy chci z nějakého důvodu jedno auto (o což se snažím, protože bydlím v centru a nemám garáž), přitom mám peněz klidně na 3... Ne každého osloví XC90 s dvoulitrem. Představa X5M jako vrcholné prémiové alternativy k (taky už vymírajícím) MPV mi smysl dává, obzvlášť kdyby byla v té sedmimístné konfiguraci, jako šlo koupit minimálně dřív třeba E63 AMG. Ale X6M je fakt jenom statusové auto, ať už jenom z pohledu "mám na to prachy a chci to hodně dát vědět" nebo toho zmiňovaného romantičtějšího "chceš to a líbí se ti to".

beastar
26. prosince 2020, 12:03
1

Jak nastoupi pohadky na dobrou noc. Jako vymirajici mpv a vzpoura vyrobcu proti zakaznikum. Je treba z meho pohledu debatu ukoncit. A sem si vedom, ze Superb byl pouzit jako dobry cesky priklad racionality. Ve Francii by to byl Megane fkombiku. V Belgii oktavka v Holandsku Volvo. Proste neco jako priklad vybrat musis. Asi nikde ani v UAE by to nebylo x6m. That was a point...
-
Komentář upraven 26. 12. 2020, 12:03:24

riderhenry
26. prosince 2020, 12:23
0

Mně vymírání MPV nevadí a vzpouru nikde nevidím, takže za mě OK.

Ju
Junior
26. prosince 2020, 13:45
2

Dacia vrchol racionality není, protože chtít se vyplazit na vrchol dálničního stoupání na stabilních 140km/h tempomat a bez podrazeni, racionální je :)

jH
jHanak
05. ledna 2021, 18:40
0

Je zaujimave ako sa debata o zmysle X6M stocila na to akym autom jazdim ja :).

beastar
22. prosince 2020, 23:28
0

Vim jezdi to dobre. Uz i minula gen sekala ring jak supr mega potuneny Brz... skoro jako by to nevazilo jak garaz s miatou uvnitr. Jako ale za 4 voe. To si umim predstavit lip investovany dukat i v ramci autoparku.

reagovat
Viola Procházková
23. prosince 2020, 07:31
0

A za co bys utratil své čtyři miliony ty? Samozřejmě v hypotetické situaci, kdy se nemusíš zadlužit ani si utrhnout od huby jinde (nechme stranou fakt, že značná část lidí funguje přesně takhle), zkrátka na to ty prachy máš.
Je mi jasné, že v téhle cenové hladině to bude sto lidí sto chutí, protože tady už si dost často můžeš dovolit nakupovat stylem "prostě to chci" a nehledat racionální argumenty. O mně je známo, že mi BMW sedí jak prdel na hrnec, na estetiku zas tak moc nedám :) a takové to kastování je mi spíš jedno.

riderhenry
23. prosince 2020, 11:56
7

No zrovna tady by se dalo lovit úspěšně i v řadách BMW. M5, X5M, M760Li, M8 ve 3 variantách... Za mě všechno racionálnější auta, většina pravděpodobně i zábavnějších. A kdo vyloženě potřebuje M SUV, tak prostě X5M. U té X6M nevidím žádný benefit navíc, kromě statusu "jsem fakt hodně velkej kretén s prachama". Nebo už dnes platí, že kdo má X6, tak je fajnšmekr oproti majitelům X5? Jak to bylo dříve u klasických kupátek...

abc
23. prosince 2020, 14:53
0

riderhenry: Ono kupátka nikdy nebyla prostorově racionální auta oproti běžným praktickým autům (hatch / combi / suv). Zajímavé, že klasické malé sporťáky / GT / kupé nikdo pro nepraktičnost tak nepranýřuje jako SUV se splývavou zádí (ve kterých je nakonec místa i sedaček docela dostatek, vlastně to nijak zásadní zločin proti použitelnosti není - dá se to normálně celoročně univerzálně používat). Jakou bude mít přidanou hodnotu X5 oproti X6 pro někoho, kdo jezdí sám a páté sedadlo ani "vysoký" zavazadlový prostor by nevyužil nikdy? Krom lepšího výhledu reálně asi žádnou. Za mě je X6 rozhodně praktičtější krabice než M760Li nebo M5/M8. Každý, ať si koupí to, co mu vyhovuje. Nechtěl bych ani jedno.

Pokud benefit toho auta nevidíš, tak si ho nekupuj; vzhledem k prodejnosti to asi nějaké benefity pro někoho má.

Pokud chceš to auto (nebo jeho majitele) zrušit/poškodit, tak tomu odejmi svou pozornost a nediskutuj o tom. To tvrzení o velkém kreténovi je jen zbytečné šíření nenávisti a ve skutečnosti mluví spíš o tom, kdo tohle pronesl, než o majitelích nějakých aut.

Viola Procházková
23. prosince 2020, 17:07
0

On je ten kufr obri jako krava i tak, to nikoho trapit nemusi.

Ju
Junior
23. prosince 2020, 17:58
0

Hele kuci já chápu, že jako X6 je fujky, protože vrchní rada petrolheadu rozhodla, ale argumentovat špatnou využitelnosti kufru... Sorry, to je fakt píčovina. Vopravdu máte pocit, že někdo bude v X5 nebo ///M bmw nakládat kufr až po střechu?

krab
23. prosince 2020, 18:20
4

To je zbytečná diskuze. Zjevně choděj po světě lidi, co si přesně tohle auto koupí s radostí jako "odměnu" za dobrou práci a budou z něj mít radost. Ať si o nich říká kdo chce co chce. To, že si vyberou tohle a nekoupí si třeba Porsche 911 je zkrátka věc jejich vkusu. Zbytečný asi kritizovat.

Já jsem taky v tom táboře těch konzervativců, kteří jako sportovní auto považují opravdu sportovní auto, což jsou pro mě ty Poršáky, Lotusy, Ferrari, Lamborghini anebo klidně Miaty a Toyobara... A pak jsou auta luxusní a to jsou pro mne velká kupé anebo velké sedany. A pak jsou auta na práci a to jsou kombíky, SUV, offroady, pickupy anebo dodávky. A pak jsou menší auta do města a to jsou hatchbacky.

Akorát ve světě aut je to celý dneska promíchaný takovým způsobem, že z toho vznikají tihle kočkopsy. Ale dobře se prodávají, tak to znamená, že se to líbí a nedá se nic dělat.... můžeme s tím nesouhlasit, divit se, ale to je tak asi jediný co se s tím dá dělat

beastar
23. prosince 2020, 19:52
1

Krab: Super dneska bez zbytecnych dohadu. Souhlasim.
---
A ja bych si koupil M156 Edizione Ribelle. Jenze u tohoto vozu zrovna prodeje hovori za vse;) Sem mensina...

krab
23. prosince 2020, 20:28
0

Jo, tomu rozumím, já zas nějak včera večer (ani nevím jak) zabrouzdal na mobile a objevil, že existuje Maserati Quattroporte Evoluzione 3.2 Biturbo (V8) a dá se koupit i s manuální převodovkou. Je to ta čtvrtá generace (navrhoval ji snad ještě Marcello Gandini) a vyráběla se ke konci 90. let. Zajímavá věc z Itálie, exotika pořád ještě koupitelná do 20 tis euro. Jako letní "rodinný" vůz a auto, který nikdo pořádně ani nezná je to docela lákavý. Jen není příliš kam ho dát nebo něco prodat. Což bych momentálně neměl to srdce, takže zůstává jen u bazarových snílků. Ostatně tvůj táta má tuhle techniku v kupé, viď? Ono to zas úplná procházka růžovým sadem udržet v provozu, byť na pár tisíc km ročně nebude...

Honza Hamster Křeček
23. prosince 2020, 21:39
0

Taky to moc nechápu, že sou na světě lidi, co si pořídí třeba i zajmavou řadovou šestku od BMW, ale v SUV...
Auta na práci maj mít diesel, žrát co nejmíň a neobtěžovat, víc se od nich nechce, stejně to žádná zábava nikdy nebude...

Ale prostě každej má ty priority jinak hozený, ta rozmanitost je přece krásná...

beastar
24. prosince 2020, 01:05
2

krab: Jo presne tak. To bych i chapal kdyby si koupil. Ta auta jsou porad docela levna na to jak se s tim zabavis. Ta ctvrta generace tu ja osobne mam rad. Prestoze z dnesniho pohledu jsou to krabice. Asi jako treba e34, nebo doutnik. A jako 3200gt to je tak, ja chtel jezdit. A to auto se porad sralo. Nebo bylo porad nutny neco delat,menit, dotahovat. Hrozne mi to vadilo. Tata je pragmatik. Dlouhou dobu k tomu mel obyc oktavku laurin, diesel. Ten sportak ma garaz a jezdi jenom Cerven az Zari. Jednou s tim byl v Cechach pres Leto. Casto si to da pred garaz a jenom to detailuje. Ma k tomu stylovy hadry na vyjizdky. Pro nej je to jako ma nekdo rybareni. V jeho veku vlastne idealni auto. Rika tomu Gina podle Lollobrigidy. V podstate sem mu to tehdy nechal v ramci rodiny za odvoz. Kdyz sem rekl, ze bud on nebo to sesrotuju. Az tak sem to auto nenavidel. Takze pro vas "klasiky" to jsou ale furt pekny auto s dusi a vuni takovy ty pravy Italie. S tim se vyse zminena x6 moc neda srovnavat.

A muj vztak k Maserati to presne vystihuje. Vim ze jsou to predrazeny popelnice zijici z 60 let starych legend. Jenze...

krab
26. prosince 2020, 11:14
0

Jo, to je hezká story. No je to sranda, protože já bych si to Maserati užíval asi tím stylem jako tvůj tatík a občasná nutnost něco opravit, dotáhnout, doladit mě nedělá u aut problémy. Pokud to nezačne úplně ruinovat peněženku... Gina je parádní jméno pro tohle auto, má vkus! Uvidíme co přinese příští rok, bude jistě zajímavej a určitě lepší než ten letošní.

beastar
26. prosince 2020, 13:13
0

Jo tak tady jde o to ze 3200 funguje skvele jako hobby. Jako auto o neco hur. Tata je hodne pragmaticky a manualne zrucny clovek. Proto mu kombinace daily skodovky a zajimaveho auta v garazi prisla vyborna. Vubec jako ma o dost bliz k tvemu pojeti automobilismu:) Spolu se vzdycky pohadame. I kdyz teda Ghibli se mu libilo. No ono je to u nas takovy zamotany. Mama italsky auta a znacky vytesnila ze zivota:D Tata si zase bere z Cech to uzivatelsky dobry (oktavka a wédéčko:D) ... Pak se to tak ruzne kombinuje. Mama ma to XE je ji moc let, ale to auto vazne miluje...Mimochodem je skvely! A tata ted koupil Passata proti oktavce. Zase plnou a zase diesel. A furt s Ginou bude dal chodit. A menit ji oleje a menit zpuchreli gumy ... to te musi bavit. Fakt je ten ze kdyz za to na okresce hezky vezme vstanou cloveku chlupy i na koulich. To MC20 uz asi umet uplne nebude:)

krab
26. prosince 2020, 14:28
0

A to je přesně ono ... pro ten jeden okamžik, kdy se ti naježí chlupy na předloktí, když za to vezmeš, za to to stojí. Ono je to právě někdy zajímavý. Technicky opravdu dobrý auto mi kolikrát pak připadá trochu nuda a hledám různý jiný cesty. Maserati je přesně takovej ten prototyp iracionální volby. Třeba když to vezmu, tak z tý doby (druhá půlka 90. let) tak by si člověk mohl vybrat z těch charakterních sedanů BMW M5 E39 a dostane takřka dokonalý auto. Ale pak jsou tu takovýhle okrajový varianty jako QP IV. s tou 3.2 Biturbo o na tehdejší dobu fakt víc než slušným výkonu, ale taky se spoustou nedokonalostí. Nebo můžeš jít na jistotu, kde jsou třeba ty AMG mercedesy s parádní V8. Zajímavý, že mi jako vzrušující youngtimer sedan nepřipadá nijak extra tehdejší produkce Audi. Ale je fakt, že těch zkušeností s nima mám míň. Svým způsobem možná i S4 2.7 V6 Biturbo dovede zajímavě okouzlit...

Mechanik
26. prosince 2020, 18:48
0

Krab: Někde jsem slyšel že to Maserati žere úplnej nesmysl. Je to pravda? Samozřejmě v souladu s nájezdem je to asi fuk, spíš mě to zajímá.

krab
26. prosince 2020, 19:09
0

Neumím to potvrdit ani vyvrátit, ale očekával bych to. Italský turbomotory většinou mají docela vyšší spotřebu než obvykle. Vezmi si, že to má 2 turba a poměrně jednoduchou řídící elektroniku Já bych tipnul. že 15 cca tam bude jako běžná, když se pojede někam aspoň tu hodinu a střední tempo. 20 + , když bude hezká okreska a člověk si to bude chtít na tu chvíli užít. Ale to upřímně řečeno každý starší sportovní auto...

beastar
27. prosince 2020, 12:24
0

Zalezi co je vyssi spotreba. 13,5 byva u toho prumer lehce pres 16 kdyz se s tim jezdi agilneji. Coz mi teda neprijde v porovnani jak s v8 amg a m5e39 nic spatne. Ok pri sebezapreni amg ecko umi 12. S4 to biturbo bezne jezdi za 14 a za 20 kdyz se tomu dava hodne otacek konstantne to musi plnit.

Mechanik
27. prosince 2020, 14:02
0

To mi přijde ok spotřeba, jsem četl tenkrát zjevně totální blábol, jak to tak na netu bejvá.

beastar
27. prosince 2020, 14:28
0

Jo taky mi to nikdy neprislo hrozny. Vzhledem k tomu ze z te doby atmo 3,2v6 Mercedes uplne normalne 12,5 ale spis o neco vic. Jako urcite s tim nejde jezdit za min. Jezdit ale za 20 litru to snad jen porad v plne zatezi a to v provozu nejde.

Sa
Sato
23. prosince 2020, 00:23
2

Technika super, ale ten dizajn, ja viem ze to je silne subjektivne no dovolim si nesuhlasit. "Vlastně v sobě má jistou perverzní krásu." - Asi ako vyhrez konecniku, aj to ma svojich fanusikov. Ako no judging ale niektore veci idu mimo mna. Skoda ze toto narodiel od toho konecniku budem stretavat na cestach. :)

reagovat
Viola Procházková
23. prosince 2020, 07:34
1

Právěže tu perverzní krásu začneš objevovat, až když s tím jezdíš, v tom je ta záhada :). Nezjistíš to, dokud si to nevyzkoušíš. Podobně třeba funguje Supra – když se k ní blížíš, je bez pardónu šeredná, když pak od ní odcházíš, zálibně se po ní ohlídneš.

Sa
Sato
23. prosince 2020, 11:46
0

Aha, takhle, chapem. takze paralela ako v osobnych vztahoch ked charakter prevazuje nad nedokonalym vzhladom az si clovek zacne idealizovat ten vzhlad. Aj ked asi bude castejsi opacny pridpad s idealizovanym charakterom a dokonalym vzhladom.

PB
23. prosince 2020, 00:53
4

Jak to rict... s baworakama problem nemam. Ale celkem pravidelne mam problem s jejich majiteli: ty auta si proste kupuji neskutecni kkti... a prestoze se mi nektere vytvory te znacky libi, nechci vypadat, jakoze mam bordel na nemeckejch hranicich..

reagovat
riderhenry
23. prosince 2020, 11:46
0

Hele rozumím, jak to asi myslíš, ale já tohle zažívám teda u "prémie" obecně. Včetně takového Volva (zrovna třeba asi největší agresi na silnici jsem osobně viděl od řidiče nové XC90...). Ale možná nejsem jako majitel BMW úplně objektivní...

PB
23. prosince 2020, 12:15
0

:)) no ono si Volvo vychovalo take takovou pasivne-agresivni klientelu. Samozrejme clovek nechce hazet vsechny do jednoho pytle a nektera auta jsou proste typicka. Ale je pravda, ze uz to s temi. BMW neni tak strasne jako pet deset let zpet

Frankie
23. prosince 2020, 16:03
0

To kastovani... No mi to přijde o ničem. Jezdím služební Oktavkou a na zábavu mám BMW. dle toho bych měl asi totální debil, ne? Ale myslím, že to je trochu jinak... Ono i tady platí holt, že každý jsme různí.

Ča
Ča Snač Aj
23. prosince 2020, 22:47
1

Kastovani je naprd.. jenže když pak potkáš na silnici neohleduplneho blba, bohužel dost často jede právě v BMW nebo Audi. To neznamená, že všichni jejich řidiči jsou takový, většina bude absolutně normální, ale ten punc tam prostě je. Přitom treba kokota v Porsche jsem na silnici zatím nepotkal.

PB
23. prosince 2020, 23:28
4

Nerekl bych, ze je to kastovani - je to proste zkusenost:) S ovcema je to jinak. Ovci je nejvic, tak je proste nejvetsi statisticka sance, ze kdyz potkas nejakeho cvoka, bude v oktavce. Nelze ale poprit, ze bmw ma specifickou klientelu. Treba jsem jeste nepotkal uplne debilniho ridice v Subaru. Proste si to kupuji lidi, kteri radi jezdi a o rizeni i premysleji. To u BMW, obavam se, vetsinove neplati. No a vyjimky pak trpi:) Proto to nechci:D

Ju
Junior
24. prosince 2020, 10:33
0

Setkání s debilem v Subaru zajišťuji na počkání.

Frankie
24. prosince 2020, 10:51
0

Osobně znám 5 majitelů BMW, jedná kamarádka má trojku sedana protože se jí líbí a nechce být ve stáním autě. Jedni známí mají trojku kabros, opět se jim líbí a je to pro ně klasika. Jeden karosar pak Z3 s toho samého důvodu. A abych to zakončil i tou X6 tak ji má jeden serviska co k nám jezdí do firmy, dělá dobře, i rukama umí. No a já se rozhodoval taky jednoduše tak, že se mi líbí, je i praktické a má supr motor... Myslím, že např. v Německu je to asi ani moc nenapadne, a pokud to tam je, tak zas k jiným značkám.

ro
rock
23. prosince 2020, 06:25
1

"... hnusný předražený krám bez špetky dobrého vkusu... A i když se za ta léta změnil jak celý automobilový trh, tak X6 samotná..."

...tak máme pořád hnusnou věc bez špetky dobrého vkusu (otázku kvality a ceny nechým stranou; kvality proto, že jsem v tom nejel a ceny proto, že je to daleko mimo moje možnosti)

reagovat
ro
rock
23. prosince 2020, 07:02
1

Co je to "zlatý standard dneška" v tomhle přeneseném významu? Jestli to má být to, na co si jako na první volbu vzpomene zákazník, když zamíří do obchodu, tak není. Alespoň v Evropě ne. Mezi první desítkou nejprodávanějších modelů za letošní rok jsou dva crossovery/SUV. Ani v rámci samotného BMW, kde nejprodávanější modely jsou (zatím) 3er a 1er.

Připadá mi (už několik let), že se mi pořád někdo snaží natlouct do hlavy, že SUV vládne, SUV je nejvíc, Vypadá to spíš, že SUV narazily na svůj strop, protože jejich (poměrné) prodeje v rámci Evropy stoupaly asi tak do léta loňského roku a od té doby stagnují, +- jedno nebo dvě procenta. Bez ohledu na to, jak je výrobci preferují. Očividně proto, že na nich víc vydělávají, jinak by je nedělali...

Možná se to změní s masivním nástupem elektrifikace, protože výrobci cpou baterky pod řidiče a pak nedokážou postavit nízké auto - tak jim z toho vyleze znouzecnost crossover

reagovat
Viola Procházková
23. prosince 2020, 07:43
2

Netroufám si hodnotit vývoj evropského, natož pak globálního trhu, na to nemám dostatečný vhled. Ale koukám kolem sebe – zejména na ten svět mimo vlastní sociální bublinu. Netvrdím, že SUV jsou nejvíc, ale že je lidí chtěj. A fakt si myslím, že tu s námi už zůstanou, protože na módní vlnu to trvá už moc dlouho. Připadá mi to podobné, jako když ženské začaly nosit kalhoty – nejdřív Sodoma Gomora, pak výstřednost, dneska norma. Pořád jsou tu tradicionalisti, co budou tvrdit, že ženská má mít šaty, podpatky a dlouhý vlasy, ale ta v gatích a teniskách už není divná.

Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 07:58
-1

Přiznejme si, že stále je divná. Jenže se můžeme mnohem více pohoršovat nad buznama a x dalšíma pohlavím, atd..

J.
J.J.K.K.
23. prosince 2020, 09:05
9

@fandatik. Safra. Řekněme, ze pokud ti ženy v kalhotách a s krátkýma vlasama připadají divný a "buzny" te pohoršují, tak to te čeká v jednadvacátém století ještě hóódně nemilých překvapení... prosím trošku otevřenosti a respektu, alespoň na autíčķáři.

Viola Procházková
23. prosince 2020, 09:13
5

Tobě možná divná připadá, ale fakt už budeš v menšině :)

ro
rock
23. prosince 2020, 09:39
2

Ženská v džínách a flanelce se mi líbí. K SUV jsem zatím pořád skeptický.

Ju
Junior
23. prosince 2020, 10:14
5

Tak hrdě, jak to jen v rámci internetový diskuse jde, se stavím na stranu Fandatika. Nepohoršují mě gayové, pohoršují mě buzny. A nejvíc mě pohoršujou ty, kteří se domáhají toho, aby společnost schvalovala a akceptovala jejich soukromou záležitost, kterou sexuální orientace bezpochyby je.

Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 10:19
1

Když jsem to popíchl, trochu dovysvětlím.
První představa byla vytahané džíny, rozšlapané neforemné boty, atd..
Třeba Cindy Crawford v reklamě na Pepsi v džínách a bílém tílku je úžasná. Nebo různé kostýmky jsou teda pro mě ok. Když jsem se nad tím zamyslel. A určitě jsou ženy, kterým kratší vlasy sluší (Maciuchová a další). Trochu jsem se unáhlil. Stejně jako u aut jde o celkové potěšení oka onu eleganci.

To ostatní sem opravdu nepatří. Naštěstí stále nejsou konzervativní názory trestné.


ML
MLKR42
23. prosince 2020, 10:58
1

Hele takze vlastne ukolem zen je to aby se ti libily, nebo co presne je tvuj problem s gatema a teniskama?
-
Komentář upraven 23. 12. 2020, 11:01:10

Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 11:12
0

Nejen mě, ženy se snad chtějí líbit všeobecně. A hlavním úkolem žen je mít děti a zajistit jim dobrou výchozí pozici pro život. Tohle je fakt, který nelze nijak zpochybnit.

PachezZ
23. prosince 2020, 11:40
3

a řídit, řídit teda v téhle tvé představě smějí?...

Ju
Junior
23. prosince 2020, 11:42
0

To si piš, přece se se smradama do školy nebude tahat chlap ne...

Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 11:56
1

PachezZ: no, vzhledem k tomu co potkávám na silnicích "autocenzura".
Tohle je mi fakt jedno. Ať řídí třeba opice, když to budou umět. Ale to by neměl být zásadní problém, vzhledem k tomu co leze z autoškol.

Sa
Sato
23. prosince 2020, 11:59
2

..

J.
J.J.K.K.
23. prosince 2020, 12:06
1

No... asi nesouhlasím skoro se vším, nicméně ale proto jsou diskuze a taky nejsme všichni stejní a máme různý názory páč to by byl svět pěkně monotónní, Takže naprosto No offence! Ale když už jsme u toho, tak já jsem gay, nestydím se za to (ještě aby jo a když jsem se tak narodil, viď a vy už jste tu svoji orientaci taky tak trochu nepřimo naznačili, tak proč né já) a nikomu to nebudu cpát pokud se nedostanu do situace jako je tato, takže ano, jsem na autíčkáři, páč mě baví auta, jsem schopnej celej den strávit pod autem na zvedáku celej od oleje, stejně, tak jít do nějakýho posh klubu . No a mám až moc kamarádek a kamarádů co mi do škatulek nezapadaj, na to abych se k nim nějak uchyloval a posílal ženskou automaticky do kuchyně a chlapa poslal k "chlapským" věcem. Takže na závěr... hrozně bych vám přál (a to vůbec né ve zlým, aby bylo jasno) abyste si vyzkoušeli být např. v pozici ženské, která se prostě nechce spokojit s tím, že to bude sexualni objekt a služka do kuchyně nebo v pozici nějaké menšiny na kterou se lidi dívaj mezi prsty jen za to že jsou.

Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 13:07
0

Nóó, tak mi dva se nemůžeme shodnout :-D
Vzhledem k tomu jak já vidím lidstvo a jeho rozvoj (muž, žena, děti).
Škatulky možná nejsou ideální, ale z mého pozorování jsou statisticky výhodné.
Když se kamarádovi narodí syn, dám mu autíčko. Když dcera dostane panenku. Mám výrazně vyšší šanci, že jsem trefil správně.
Když bude jen jeden z partnerů toužit po miminku? Bude to muž nebo žena? Myslím, že všichni tipneme ženu (výjimka určitě existuje).
V dnešní době má každý šanci vymanit se z těchto škatulek. Nejsou k tomu potřeba kvóty, rasistické neziskovky proti rasismu, Gaypride akce a nevím co ještě.
Všechny tyto akce mají pro konzervativní lidi naprosto opačný účinek. A uvidíme jak své děti vychováme.

Nikomu nepřeju nic špatného, takže ať si každý udělá život jaký chce. Teda snad s výjimkou bývalých STBáků a zatvrzelých bolševiků, tam bych dával provaz.

P. S. Jsem si chtěl dneska jen tak zlehka pohejtovat hnusný BMW a nakonec jsem musel zvážnět.

J.
J.J.K.K.
23. prosince 2020, 13:36
1

Však pohoda, nic se neděje, jak říkáš za tvý názory tě tu nikdo lynčovat nebude ani já ne a já to beru i když s tím nesouhlasím. A přece jen... je pravda, že Autíčkář je o autech, ale taky je o autíčkářích a to o všech, takže jsem si svý potřeboval napsat. Ale zpět k autům... Ten bavorák je fakt divnej a vypadá jako nepovedený oslintaný origami

beastar
23. prosince 2020, 21:28
1

Jak souvisi sexualni orientace s Bmw? Proboha nebudte jak deti.

J.
J.J.K.K.
24. prosince 2020, 02:13
1

Nijak, that's the point :D

Pochtli
23. prosince 2020, 09:18
0

Původní X6 je proti tomuhle hnusnému blobu krásné auto, a to jsem nikdy nebyl jejím fanouškem.

reagovat
krab
23. prosince 2020, 10:00
1

Přátelé, kamarádi. No kdybych býval na to měl, tak jsem manželce koupil tohle a ne usmolenou X3, kde je o dva válce míň a turbo ani jedno ...

A to by to peklo zamrzlo takovým způsobem, že bychom na tom ledu mohli bruslit všichni pěkně pohromadě a led by se s náma nepropadnul :-D

reagovat
Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 10:23
0

Proč?

krab
23. prosince 2020, 10:26
0

To navazuju na ten fór co psal posledně Vavris asi před 14 dny nebo kdy, jak jsem psal v legraci blog o tom, že jsem nám taky pořídil SUV ... A udělal bezva vtípek jakože Krab a SUV, peklo zamrzlo ...

Kuře
23. prosince 2020, 10:52
0

Mám dojem, že Fanda myslel spíš proč bys to koupil radši tohle... A mi to taky zajímá...:))

krab
23. prosince 2020, 10:59
1

Já to myslel jen ze srandy ... tohle bych doopravdy asi nekoupil i s neomezeným rozpočtem. Mě by takový auto radost neudělalo, protože SUV beru jako "utility" praktickou věc se kterou se jezdí pomalu a poklidně, takže na co by mi bylo emko. A ještě ta snížená střecha vzadu co ti ubere prostor v kufru.

Když bych se tak nějak zamyslel co je na trhu luxusních SUV pořád v prodeji a nejspíš by mě i oslovilo, tak je to Range Rover Velar. S motorem 3.0 V6 Supercharged P400 to má bych řekl dostatečnej výkon a je to moc pěkný auto. A s výbavou a se vším všudy + nějaká předpokládaná sleva nebo skladový / roční auto a jsi na 2 milionech z nějakých konfigurátorových 2.6-2.8 podle výbavy.

Takovým by asi doopravdy jezdila žena a já ho občas používal na tahání sportovního veteránu do Alp nebo přes zimu, když je škoda vytahovat sporťáky ven z garáže...

Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 11:01
0

Tomu rozumím :-)
Proč by jsi měnil?
V diskuzi, kdy jsi řešil výběr nového auta (AMG a podobné), jsem ti psal možnost v podobě E500 kombi jako takovou náhradu pro chudší :-D.
Taky budu možná výhledově řešit další auto pro partnerku a kočár. A bohužel je stále ve hře nějaké SUV (W164 nebo X164) s V8 benzín na pár tisíc km ročně pouze ve městě. Uvidíme až si to zkusí, jestli je to cesta. Ale určitě bych radši nechal do města Ečko a dokoupil si pro sebe něco na delší cesty. Ale 100% vím, že SUV s useklým zadkem to nebude.

krab
23. prosince 2020, 11:19
0

Jasně, no SUV s useklým zadkem je blbost. To se rozhodně shodujem. Proč jsem nehledal nějaký E500 kombi? To víš, že by bylo pěkný, ale žena ty kombíky moc nechtěla, žádný z nich. A já bych řekl, že je to docela obecná "ženská" věc, že se kombík zdá dlouhý a nepřátelský, zatímco SUV se jim líbí víc a líp se jim řídí. Ona chtěla ve skutečnosti Vitaru. Tak jsme si jednu půjčili a dobře, že jsme to udělali, protože jsme zjistili, že je to takové dost fórové a hlavně je to malý. Takže jsem tak nějak racionálně prosadil X3 E83, protože ona je oproti třeba X5 E53 co má táta o trochu kratší (taky se líp vejde před garáž domů na pozemek a snadno zavřu ještě bránu), ale kufr a vevnitř je to překvapivě docela dobrý, praktický, skladný. A pak šlo o nějaký ty náklady. Přeci jen jsem na to teď koukal, ať to nestojí příliš. No a tak varianta s benzínovou R6 M54 a "obyč" steptronicem vycházela servisně jako milosrdná varianta. Udělal jsem na tom kompletní prohlídku u jednoho BMW specialisty a řekl mu ať to celý prohlídne a vymění co bude potřeba. A nakonec to nedopadlo tak tragicky. Účet byl 22 tisíc, vyměnil všechny oleje, motor, převodovka, rozvodovka, diferák vzadu, filtry, svíčky, odvětrání klikovky, hadice od sání (byly špatný) a vyměnil jedno rameno na předku, nějaký čepy, silentbloky. Gumy byly nový na tom, brzdy právě taky nový, s tím jsem to koupil, takže v zásadě bych řekl fajn. Čili takový auto stálo v tuhle chvíli nějakých 215 tisíc se vším všudy když jsem to sečetl a snad bude spolehlivý. Takže za mě varianta : za málo peněz docela dost praktický muziky.

S tím Mercedesem se obávám, že bych platil za úvodní servis vždycky asi víc, ale možná je to jen tím, že jsem mercedesy nikdy neměl. AMG by bylo hezký, ale musel jsem si nechat zajít chuť. A hlavně si říkám, že pokud bych měl peníze časem nazbyt, tak spíš než drahé daily koupím zase nějaký zajímavý historický sportovní auto. Ono taky celej ten vozovej park co už doma mám nějakou korunu stojí, pár věcí chci ještě doladit na starým Lotusu, Elise ta je tedy hodně nízkonákladová, tam jen obyč servis a nové pneu, na Porsche se bude dělat zase spíš jen běžný roční servis, naštěstí je teď už dlouhodobě bez chybičky, ale taky nedostává žádnou extra čočku, spíš jen "civilní" projížďky ...

Uvidíš co tvoje partnerka, jestli kombi nebo offrodad/SUV. Kombíky mají fakt výhodu v tom, že mají nízká těžiště a diametrální líp zatáčí než SUV a jsou i o dost pohodlnější. V tom SUV je zas výhoda že můžeš zvládnout lehkej terén a jsou vhodný i jako tažný vozidla, když povezeš plaťák nebo tak něco...

Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 11:49
0

Při představě, že má řídit busdodávku se opotila. Přitom Ečko není o nic delší (má kratší rozvor teda) a pípáky. Nad těmi SUV uvažuju jen kvůli retardérům, obrubníkům a určitou roli hraje i bezpečnost. Určitě má GL větší respekt a i případná nehoda by měla mít lepší průběh. Z města by skoro nevyjela, takže jízdní vlastnosti netřeba řešit.
I ceny dílů jsou výrazně lepší než dřív. Uvidím no.

krab
23. prosince 2020, 16:19
1

Jako GL bych tipnul, že bude mít benefit opravdu velkýho prostoru. Já dneska musel zabalit miliony krámů na cestu ke tchánovi a upřímně řečeno X3 OK, ale je naprosto evidentní, že mít víc místa = žena ti připraví o to víc věcí vzít s sebou přesně o ten prostor, kterej to auto nabízí. Kdybych koupil Avii furgon, taky bych to zaplnil :-D

Fa
Fandatik
23. prosince 2020, 20:06
0

Žena si poradí s kufrem v Sally, tak i v GL. Vždy bude plný, že špendlík nepropadne. A pokaždé by se hodil o 10% větší. S tím nic neuděláme.

beastar
24. prosince 2020, 01:08
0

GL je super ve vsem obvzlaste petikilo.Vyzkouseno za vas. Zena doporucuje. A velmi mi bylo vycineno za jeho prodej. Prirozene vsechno potom vcetne novyho Ghibli a pozdeji s6 jsou maly kramy...

Autíčkový Jelen
23. prosince 2020, 10:26
2

Musím uznat, že po přečtení tohoto testu jsem docela překvapen. A to zvlášť sekcí o podvozku. Prakticky všechny testy, ať už od lidí ze slunné Kalifornie, deštivé Británie nebo domoviny BMW, mluví hlavně o naprosto otřesně tvrdém podvozku a to i v nejkomfortnějším režimu. Uskákanost, neklid i při jízdě rovně, to vše se tam zmiňovalo. Tak buď nový kusy s jiným naladěním nebo jsou naše silnice tak strašné, že to zrovna na nich dobře pracuje :D

Když se odprostím od toho, že tato kategorie není nic pro mě a postavím se do pozice někoho kdo by o takové auto měl zájem tak nevidím důvod koupě tohoto oproti Porsche Cayenne Coupe Turbo S, které je prý více dotaženější, použitelnější a podle mě i o dost hezčí (po Brně teď jezdí jedno v té oficiální oranžové a ikdyž nemám tuto kategorii rád tak je to fakt docela krasavec).

Celkově si myslím, že jednou se za tuto kategorii "ubersportovních" SAC budeme trochu stydět. Ale třeba pro Durango Hellcat nebo Jeep Trackhawk to u mě neplatí. Problémem je, že X6M (zvláště Competition) se prostě až moc snaží ve všech kategoriích a pak z toho vzniká něco prakticky nepoužitelnýho. Durango a Jeep jsou prostě jen velká auta s velkým silným motorem. Neberou se tak vážně, a proto myslím, že do budoucna na ně lidi nebudou pohlížet tak skrze prsty jak na X6 M.

reagovat
Mo
Mooney
23. prosince 2020, 11:13
0

Krásná recenze, já bych z toho asi taky koukal jak puk. Ale říkám si že to je už docela dělová a koule. Tomu nedat přednost na křižovatce tak měřím 300 metrů. Jestli časem budou takhle svižné i kamiony tak se ve svém hatchbacku budu bát jezdit ????

reagovat
sheogh
23. prosince 2020, 12:02
2

No jo no., ale narozdil od tohoto se na Trackhawka da divat (jasne, neni “kupe”)... Jezdi to urcite dobre, ale to i spousta jinych aut za 4M.... Asi nechapu, co je ten spravnej show off :-D
A Ze dneska jde postavit SUV co jezdi jak kupe? No jde i udelat jabko, co chutna po vanilce...

S perverzi souhlasim, ale asi v jinym smyslu :-)
-
Komentář upraven 23. 12. 2020, 12:04:21

reagovat
st
st. Padre
23. prosince 2020, 13:24
-2

Mně tohle přijde už takové americké - velká, těžká, nevzhledná, rozežraná bestie.Mimochodem dnes jsem na přeplnenem parkovišti u supermarketu viděl holku v Escalade a vypadala vyloženě nešťastně ve snaze najít volné místo a když už našla, tak se tam nevešla... Takové peníze já nejsem ochoten utratit za auto a kdybych byl, tak by to bylo asi něco elegantního, nadčasového, puristického, možná Morgan nebo nějaký klasický Jaguar.

reagovat
Trinom
24. prosince 2020, 10:28
0

Mmm, Morgan...

bkralik
23. prosince 2020, 13:50
1

Naprostý souhlas s tím, že tohle auto se musí zažít, bez toho ho nejde hodnotit. Před pár lety (ten čas tak letí) jsem trávil cca měsíc v Mnichově na sedadle spolujezdce v X3M a X4M a i když se mi ta auta zvenku nelíbí stejně jako polovině lidí tady v diskuzi, tak jsem zíral co to na silnici a nebo okruhu umí a jak to přitom na kočičích hlavách dokáže být pohodlné.
PS: Zlokočko parádní nová profilovka. Skoro jsem tě nepoznal!

reagovat
beastar
23. prosince 2020, 19:44
2

To jsme na tom uplne podobne. 90% lidi tady to hodnoti proste protoze suv spatny, x6 spatny, protoze to ma maly kufr a nelibi se mi design. Ja jezdil s minulou x6M a s x4 tez tam tedy bez zkusenosti za volantem. A ta auta jsou jako bily zralok. Tezka a opulentni, ale agresivne rychla s nekonecnym gripem a skvelou akceleraci. Je to super. Pokud cloveka presne tohle tahne. Logicky fanouska klasickych Jaguaru to neoslni treba. Nechapu proc tady je kolem toho zase nablito. Kdyz 96% z nas na to nema ani prachy. A z tech zbyvajicich 4% by tak 2% na to nemeli balls dat za to ty prachy i kdyby mohli.

je
jerry
26. prosince 2020, 12:20
1

Možná máš pravdu, ale možná je tu parta fandů do aut, což v dnešní době není cílovka. Nekoupil bych to ani s neomezeným budgetem, protože ošklivé. A proč si kupovat ošklivou věc za balík peněz a pak si na ni zvykat? To není o penězích, ale o vkusu. Tohle auto je jako ušité pro vymazané kopačky a jiné sportovní myslitele. Já bych za hodně peněz chtěl eleganci.

Ra
RadekH
23. prosince 2020, 17:34
0

Tak předně všechny zdravím, jsem tu s komentářem poprvé. Autíčkáře jsem objevil docela nedávno, až se za to stydím, články od Violy čtu opravdu rád, no ale dost pochlebování, jdu tu X ztrhat. Asi takhle - auto od pohledu pěkný, technika vytříbená, ale!! Jak dlouho, co? Všichni co tomu tady hovíte, tak víte že ta úžasná mašina pod kapotou je navoněná bída co se trvanlivosti týče. Není to tak dávno, co se psalo sice o minulé generaci, jak se tomu díky konstrukci zapékají písní kroužky, špatně se chladí turba a následně to po cca 50 000km začne žrát olej jak protržený. Náprava - jak radíte měnit olej po 5 000km.Si říkám - dělaj si v tom Mnichově prdel? To samé bylo když koncern vyjel poprvé s 1,4 tsi turbo + kompresor, výkon 125 kw. Novináři - vynikající, má to výkon a kultivovanost benzínu, krouťák a spotřebu nafťáku. Rada od novinářů dnes - vyhýbejte se tomu jak čert kříži, nepovedený střep. Co s tím? Krab ví - loni koupil tátovi pvrní generaci X5 4,4i bez turba. Výkon tuším 298kw nebo tak nějak. To byly časy, když v Mnichově ještě uměli pořádné motory. Tohle je sice raketa na kolech, ale ať to Krab vezme k p. Dorotovičovi tak po 5-ti letech - jestli to tam teda vůbec doskáče.

reagovat
Ju
Junior
23. prosince 2020, 17:51
5

A chápeme, že bavíme o autě s vykonovymi parametry supersportu? Který první majitel s největší pravděpodobností otočí hned při faceliftu? A že on je ten jediný, pro kterého to automobilka vyrábí? A jo, mohli by to udělat pořádně a o půl milionu dražší. Akorát první majitel by z toho vůbec nic neměl. Tak proč by to dělali?
Při koupi zaskrtnu 5let/200kkm a čau. Zbytek je problém dealera.
Šmankote, tohle mě dycky dojme

beastar
23. prosince 2020, 19:46
3

Ano. Pocity a starosti majitele za 5 let a 200k nikoho netizi. A uz ani u prvni generace nezajimali. A teda ta 1st taky dostavala kotel a dodnes ta auta v klidu jezdi.

riderhenry
23. prosince 2020, 21:51
2

Na druhou stranu, proč to nezmínit. Protože třeba takové AMG 63 motory jsou fajn i pro ty další majitele (minimálně teda v rámci kategorie) a že by byly nějak o století horší, to nejsou. Taky jsem slyšel, že to BMW nějak postupně "ladí", ale to si moc nedokážu představit. Leda by přemístily svody a turba jinam :D

Zase ale ty řadové šestky z modelů 40i se zdají být asi velice OK...

beastar
24. prosince 2020, 01:13
0

riderhenry: Vis jako je to zasadni treba pro me. Kdyz to tem lidem prodame rocni, nebo dvoulety. Je samozrejme fajn vedet, co to vydrzi nasledne. Nicmene zminovat takovy veci pod testem novyho auta. Jinak ladi to vsichni behem vyroby:) Vzdyt to neni jenom o zasadni konstrukci. Nakonec i vyrobce ziska nejzdravejsi data z praxe, provozu.

AMG motory jsou vyborny ze samotny podstaty. Nicmene v moment kdy kupujes tu svou c63 novou je ti proste u prdele zda to najede 200+.

Sa
Sato
24. prosince 2020, 08:57
1

Tak zrovna u n63 si problemami preslo vela prvych majitelov po roku/dvoch/troch, takze to, ze co bude po 5r 200tis nikoho nezaujima su dost keci v tomto pripade :) A zostatkova hodnota ma tiez priami dopad na vysku splatky operaku, takze ak po dvoch rokoch sa toho auta nechce nikto ani dotknut tak splatka vyzera o dost inaksie.

Csaba
24. prosince 2020, 09:57
1

Odhaduji že první majitel auta za 4 mil. Kč při jakémkoli problému zavolá dealerovi, počká si na přistavení náhradního auta a nic dalšího neřeší, od toho je záruka/rozšířená záruka + příplatek za kompletní servis po dobu trvání leasingu.
Po těch 5 letech kdy už je z toho "ojetá plečka" po dvou (a více?) majitelích nastupuje obligátní slovní spojení "opička/banány",
případně "kdo se bojí nesmí do lesa" respektive "neseru se do něčeho čemu nerozumím" :-)

beastar
24. prosince 2020, 10:32
0

Sato: U techto aut se taky o operaku v 90% pripadu nelze bavit. Tady se bavime o kratkem intervalu fin.leasingu. Kde se s vyssi splatkou pocita z principu. Zustatkova hodnota nikoho nezajima u takoveho auta. Nebo vetsinu. Prvni majitele resi problemy v zaruce. Cili starost dealera. A tech problemu zase tolik realne nebylo. Protoze ani tech aut se zase neprohanelo moc. Ano, majitele si stezovali. Protoze jsou zvykli na bezproblemovy prubeh 1st hand ownershipu. Jenze kvalita vrtularu sla do prdele. Jinak je to tak jak pise Csaba.

Mrdat tady to mate. Dejte mi nahradni karu a metelesku blesku. A majitel x6m ma vetsinou dalsi dve auta doma.To mam statisticky vypozorovano. Takze o cem se chces bavit? Tak to proste je. Druhy, treti atd majitel nezajem. Bmw to ma uplne na salamu... A ti lidi, co to takhle kupuji treti atd. Vime o koho jde ze... To jsou lidi, co penize casto neresi protoze vydelaji moc a malokdy uplne ciste. A nebo chudaci, co to odnesou protoze uveri poveram jak vole emko utahnes z platu ucetniho pac to Ferda rikal na Autickari...
-
Komentář upraven 24. 12. 2020, 10:34:33

Fa
Fandatik
24. prosince 2020, 11:33
0

To s tím druhým, třetím majitel je svatá pravda. To je druhá strana status symbolu. Z různých důvodů si nemůže koupit novou drahou káru. Kvůli závisti, berňáku exmanželce, atd. Ale starou vránu nebo lehkou bouračku za pár kil je ok. Už nikdo nezjistí, kolik do toho nakonec padne.

Ju
Junior
24. prosince 2020, 13:09
0

A taky bazarnik nedává podepisovat ty zasrany AML papíry a občas je ochotnej vzít i hotovost...

Sa
Sato
24. prosince 2020, 13:12
0

Tak ja osobne viem len o jednom majitelovi X5M, samozrejeme, ze sa to riesilo v zaruke, motor vonku, v autorizaku vsetci lavy ako sable, trvalo to dlho, nahradne auto dostal mrdku (nie bmw) mega nasraty, riesili sa znalecke posudky ci nakoniec bola zaloba na servis uz neviem. Uz som to tu raz pisal, bol to pripad zo slovenska, jasne ze schopnejsi autorizak niekde v inde by to zvladol asi lepsie, asi.. Kazdopadne ocakavam ze to bolo posledne bmw toho pana v zivote. Zaruka nie je vsetko.
Jasne ze moja vzorka jedneho clovek je nic, na nete su dohladatelne mnohe dalsie pripady, hlavne z ameriky.
Nerobte z toho auta zase Lambo, majitel primarne chce aby to fugovalo, nejedna sa o ziadu exoticku vikendovku.
A zostatkova hodnota po prvom majitelovy sa akoze kludne 0%? Chapem ze nejakemu fotbalistovit a tak to moze byt jedno, ale to si nekupuje nikto normalny? Nemyslim nutne tuto nadheru, hocico od bmw s tym motorom

riderhenry
24. prosince 2020, 16:20
0

Tak všechno je to samozřejmě mírně přehnané. Chápu, že člověk, co to koupí, neřeší moc výdrž motoru, když se budeme bavit v řádech stovek tisíců. Ale právě u těchto motorů z počátku docházelo k hromadným žalobám, protože žraly olej a majitelé ho museli dolévat, což prostě nechtěli dělat. A to byla auta v záruce a pravděpodobně první majitelé. Takže u těchto motorů se bavíme opravdu o ostudě, která stála BMW nějaký kredit a zákazníky. Protože to byli lidé, kteří za to auto dali těch X miliónů, ne tu desetinu ceny za 5 let... A to je i v rámci téhle "nesmyslné" kategorie řekl bych pořád docela vzácné.

Slyšel jsem i o majiteli, který do své 550i byl ochotný nalít 20 l oleje za rok. Prostě se toho auta nechtěl vzdát... Ale v téhle cenové skupině fakt asi nikdo toto akceptovat nehodlá.

beastar
25. prosince 2020, 15:08
1

Majitele nechteli dolivat olej. Podali zaloby. Hm a co vse minuly cas. Tohle je nove auto. Kdybych mel svoje auta soudit z historie ani jedno bych asi nemel. Tady ukaze cas, co bude. Fakt pochybuju ze clovek, co ma na dinosaura za 4 miliony doma sedi a zajima ho, co bylo. Tem lidem je to u anusu. Az se u techto aut bude muset cokoliv dolivat muzem se o tom bavit. A hlavne az si to nekdo koupite dejte mi vedet. Ono totiz tyhle kecy co bylo bubu a kdyby to je o nicem.

Nejsem Bmw fanousek, ale podobny detsky pribehy slycham i kolem jinych aut. A ano kde, co je pravda. Udrzet spravne na zivu emko, amg atd. To je zahul i u zanovniho vozu. Jenze ti majitele to vetsinou zvladnou. Dolivat za rok 20 litru oleje je fck up tj jasny. Nakonec to vetsina lidi radeji proda dal. Zaloby jsou specialita usa, ale to je tak podelana zeme, co se tyka zalob, ze jako precedens to nejde brat vazne. Cili ano Bmw to uskodilo uz dlouho neni neprustrelne. Tj tak jediny relevantni argument... do diskuse pod tento clanek;)

Ju
Junior
26. prosince 2020, 13:52
1

Když se tak bavíme o těch druhých třetích majitelich...
Občas je nižší trvanlivost i ku prospěchu věci. Spolužák ze základky dělal teď rok v DACHu u pásu a za usetreny prachy koupil jetou A6C7, sedan trilitr, no pěkný auto. Tak za 400?
Blizkej pribuznej to kupoval asi 2 roky zpátky nový. Jakože z konfigu. Za 2,4 ceník.
No a teď má, chudák podnikatel, stejný auto jako nedostudovanej kluk ve věku jeho dětí. Nasere :-)

Ju
Junior
26. prosince 2020, 13:53
0

*point je, že tohle se ti u takový F10 nebo M5 e60 nestane. Tam je jasný, že tam ty prachy sou. Bazarovej dobrodruh to v provozu dlouho neudrží.

Ra
RadekH
23. prosince 2020, 18:42
0

Jo ten výkon je opravdu dech beroucí, mě na tom spíš fascinuje, kam až si mohou dovolit zajít s tou kvalitou prodávané techniky. A taky si říkám jak je to možné - každá automobilka : při vývoji jsme najezdili x miliónů kilometrů a podobný plky. Tak jak to testovali, že se jim ty problémy, kterými to trpí při běžném používání neprojevily. Všichni se zaklínají pomalu kosmickými materiály a skutek utek. A přeci jen tohle je na rozdíl od supersportu určené k dennímu používání. Auto za tři a půl míče a má po nějakých padesáti tisících kilometrů problém s pohonnou jednotkou. Netrvrdím že každé, podezřele velké množství však ano.

reagovat
ransom
23. prosince 2020, 22:05
2

Takové ty úvahy "nekoupil bych si to, i kdybych ty prachy měl" jsou naprosto mimo. Protože na to tady žádnej nemá. Vždyť tohle auto se kupuje jako čtvrtý nebo pátý do domácnosti. A kdo na to mají, ti si to kupodivu taky koupí. Až budete mít vlastní bizjet s pilotem, uvidíte to najednou ouplně jináč.
Mně se to líbí.

ransom
23. prosince 2020, 22:06
0

Sorry, to neměla být reakce ale novej příspěvek...

Ju
Junior
24. prosince 2020, 08:58
1

Mě hrozně ba, jak jakejkoliv příspěvek, kterej naráží na peníze, dostane automaticky mínuska :D

beastar
24. prosince 2020, 10:37
0

Junior: To je pravda. Jeste v momente kdy zminis neco luxusniho, nebo auto ktery je tak pro 2% z nas nejen tady. Asi nejaky soudruh zaslouzily, nebo mindracek. Zlaty stary casy kdyz tu litali Zondy a miliony virtualnich euro a vsici meli v pici, nebo se tomu smali.
-
Komentář upraven 24. 12. 2020, 10:38:11

Ju
Junior
24. prosince 2020, 13:11
0

Počkej ty tu Zondu reálně nemáš? Tak to di do prdele.

beastar
24. prosince 2020, 14:35
0

Ty vole kam bych to asi dal? :D Sem musel prodat abych si mohl koupit R.S. Trofej...

Ju
Junior
24. prosince 2020, 15:27
0

A cos musel prodat? Sadu zimaku? Z jedny nápravy? :D

beastar
24. prosince 2020, 15:59
0

Letňáky. Aby se to doma neválelo dYž f tom leží jenom kilo pádlo. Koupim nový na jaře budou slevy...

Be
Beran
24. prosince 2020, 00:21
0

Sice nejsem cilova skupina ani zakladni X6 a vuci ridicum BMW mam predsudky. Ale musim uznat, ze budto maji poradne koule nebo hodne dobry system zjistovani potreb zakazniku. Ze zakladni X6 vyvinout tohle monstrum musely byt obrovske vyvojove naklady a budou za ne obrovske CO2 pokuty. Ale nabizi ho. Stejne jako s prvni X6 zalozili novy subsegment a zakaznici to kupovali. A u 2er proste "dali vse dopredu" protoze cena a prakticnost prebily vyhodu zadniho pohonu a zakaznici kupujou.
Takze az za par let zase predstavi nejaky "na prvni pohled nesmysl" tak budou tvorit trendy a udavat smer.

reagovat
beastar
24. prosince 2020, 01:15
0

Jo jo 2er byl obchodne vyborny tah. Stejne jako MB a jeho cla s tou dostupnou cenou. Prohani se toho mraky. Takhle se dela obchod.

Moctezuma
27. prosince 2020, 04:58
1

Čím dražší SUV na Autičkářovi, tím větší psycho diskuze lidí, co by si mohla přikoupit tak sotva jeden paket tuhle X6. Já se zasekl na recenzi o GLB, bo jsem tak nějak furt nohama na zemi a komentovat auta za 4M+ někde z paneláku za 2M mi připadá úsměvné .-)

reagovat
je
jerry
27. prosince 2020, 11:16
2

Každý se může subjektivně vyjádřit ke vzhledu auta. Zda se mu zdá krásné či hnusné. Na to nemusí mít patřičné finance. A X6M by se mi vzhledově nelíbilo, ani kdyby bylo zadarmo. Tím neříkám, že se jinému nemůže líbit. Ale proč se nevyjádřit?

Csaba
27. prosince 2020, 11:26
2

Každý se může subjektivně vyjádřit K ČEMUKOLI, doprdele práce.
A co si může/nemůže dovolit koupit s tím nijak nesouvisí.

Ju
Junior
27. prosince 2020, 14:50
2

No, může. Akorát to vypadá potom dost komicky. Jak to tady kdysi bylo? "Národ BYCHařů"? Jakmile je jakákoliv úvaha uvedena "bych to nekoupil, ani kdybych na to měl" začínám se usmívat.
Jakože třeba X5M je lepší, protože má větší kufr. Kdy naposledy jste nakládali kombík/SUV "nad roletku"? Nebo že M5 je "zábavnější". A v čem? Dyť to oboje má 2 tuny, elektrický řízení, čtyřkolku... A vsadím boty, jak už jsem naznačoval nahoře. Myslím, že tady mezi námi není nikdo, kdo by hrotil na veřejných silnicích tempo, který by M5 ustála a X6M ne.
Ono totiž když se někdo vyjadřuje k něčemu, co je úplně mimo jeho finanční ligu, lezou z toho většinou strašlivý bláboly.
Myšlenka "no než tohle, tak radši dětem koupím byt na vysokou" je správná. Nebo "no než tohle, tak radši nějakýho veterána do garáže". To taky dává smysl. Akorát, že zákazníci podobných aut už byty pro děti dávno nakoupili a veterány v garáži buď mají nebo je tam vůbec nechtěj.
Vopravdu je potřeba se na to dívat trošku jinou optikou... Za 4mega se dá koupit vopravdu spousta věcí. Neříkám, že ne. Ale taky si lidi, kteří už všechny ty věci mají, můžou chtít dopřát daily potah ve štýýýlu. A ta X6M to nabídne.

Mimochodem, pár dní zpátky jsem vyzvedával dědu (kterýmu nebejt auta u prdele, tak si zrovinka X6M klidně koupí) v nemocnici z nějaký operace ruky. Golfem. A pak jsem ho doma musel z toho auta reálně vytáhnout, protože se nemohl dostat ven, moc nízký. Na kontrolu už jsem si doma pučil SUVčko a šlo do tak po másle. Ono od těch 50 vejš se do nějakých M5 nebo 760i už leze trošku hůř, pokud na sebe člověk celej život nebyl opatrnej. I proto má X6M, jako auto co vypadá sportovně, jede z praku, ale i s artrozou do toho vklidu vlezeš, smysl :-)

Csaba
27. prosince 2020, 15:13
1

Já se k tomu článku/autu už ve dvou komentářích vyjádřil, nemyslím si že mé příspěvky/názory působili komicky a ani jsem nenapsal nic podobnému tomu co následně komentuješ nebo s čím jakoby polemizuješ.

Ju
Junior
27. prosince 2020, 15:40
2

Taky seš čestná vyjímka :-)

beastar
27. prosince 2020, 16:51
0

Hale zcela upřímně Mexičan i Junior mají pravdu. Já mám na to obdobný názor. A jako samozřejmě vyjádřit se může každý. Otázka je jak moc se to snaží vypointovat. Csaba z tebe mluví životní zkušenosti a vcelku ten názor nahoře sem ti lajknul protože tak to je. Tady to není o nějaké racionalitě kufru a kokotinách. To je tak jak píše Junior. To si prostě nikdo jen, tak nekoupí, kdo "šetří" na jiné věci. Takže ta optika je na to potřeba jiná. Hlavně se nad to povznést a to prostě průměrný Čech bohužel pořád neumí ať už je to kdokoliv. Jako ten průměr... normál whatever. Já to tady taky někde píšu že 94% z nás, co tady debatujeme si to dovolit nemůže ani kdyby se jim to líbilo.

Já bych si to asi klidně dovolil kdybych se trochu v životě uskromnil a přeházel priority, majetek a tak. Takže na to vlastně taky reálně nemám:) Jenže já sem k SUV obecně fér. Hodnotím špatná, dobrá, šílená, malá, ošklivá. Nemám ty tendence se řídit nařízením "XXI. sjezdu pravého petrolheadstva" že to je jako na piču a iracionální. A několik takových aut sem už různým lidem v životě prodal a rozhodnutí a motivaci si to koupit bývají různé. Od toho chci jen to "nejlepší" po to "bezpečí"... respekt kombinace všeho... Líbí se to, mám na to... KUPUJU. No more. A jako okecávat to nějakými M5, že je to jako lepčejší a tak dále. To prostě není rozumné a dělá to debila z toho, co takto argumentuje a ne s člověka co si půjde koupit tuhle X6M. Sám sobě se divím, že mám ještě náladu taky s těmi odpůrci SUV s jejich naprosto hloupými argumenty stále diskutovat. Je to tak po desáté za tento rok. Stále stejné přezdívky, stále stejní lidé. Stále stejné povětšinou nulové zkušenosti s velkými a rychlými SUV jen domněnky a hate. Nakonec se dovíš že vlastně majitele předešlé generace nebavilo dolívat olej (crazy shit) což je v souvislosti s naprosto novým modelem relevantní argument asi jako a vy zase bijete černochy...

Moctezuma
27. prosince 2020, 18:22
0

Jasně, vyjádřit se může každý k čemukoliv. Proto v ČR máme nejvíce odborníků na epidemií, poté na americký volební systém a nyní na vakcíny. Možná by nebylo od věci ke každému článku udělat anketu:

1. Libí se mi.
2. Nelíbí se mi.
3. Nelíbí se mi a ani zadarmo bych to auto nechtěl. (nechtít auto v hodnotě 4mega zadarmo :D :D )

Právě jsem se vrátil z Baja California, kde jezdí 90% SUV/Pick/upů. Tohle auto si přesně pořídí někdo, kdo chce rychlé SUV a na tahání lodí má na ranči Rama. M5 či jiné sportovní auta jsou k ničemu, protože když párkrát ročně zaprší, přes cesty tečou řeky a s M5 se nevrátíš domů... Kufr neřešíš, bo s X6 jezdíš maximálně na Malecón žrát tacos de pescado a zpět na ranč po nezpevněné cestě. X5 je v tomhle případě zbytečná, bo X6 budí větší "pozornost"...Předpokládám, že podobně na tom bude celý jihozápad USA, kde zaprší párkrát ročně a žiješ na ranči, ne v Andělích či svatém Františku.. Určitě existují i jiné části světa, kde tohle auto bude mít úspěch (Moskva a Kyjev to jistí...)

Nevzpomínám si, kdo to tu psal ohledně toho, jak často zaplníš kufr po "roletku". Ale je to přesně tak. Já jedinkrát v životě zaplnil completo e46 cupé, když jsem stěhoval celý svůj život ze Španělska zpět do ČR. Jestli zaplním auto takhle 4x v životě, bude to moc.Moc nechápu, proč se zde řeší velikost kufru zrovna u takového auta :D.

je
jerry
28. prosince 2020, 12:32
2

Buď se mi auto vzhledově líbí nebo nelíbí. Zrovna tak je to s nějakým obrazem, sochou, architekturou. A vůbec na to nemá vliv, zda na to mám nebo nebo. Jsou obrazy za stovky milionů, které se mi nelíbí a jen proto, že stojí balík, bych si je domů nepověsil. Protože proč bych na ně koukal, když se mi nelíbí. Naopak rád bych si tam pověsil Moneta, ale nemám na něj. Zrovna tak bych si koupil rád LaFerrari, ale nemám na něj. Ale X6M fakt ne, protože pro mě je to hnusný. Proto už neřeším techniku, jízdní vlastnosti. Prostě dám názor, že ne a hotovo. Nic víc bych za tím nehledal.

je
jerry
28. prosince 2020, 12:35
2

Jo a zadarmo bych to samozřejmě chtěl. Páč bych to prodal a koupil si něco, co se mi líbí. Bylo myšleno že ne, pokud bych s tím měl jezdit a dívat se na to namísto něčeho mému oku lahodícímu.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem