načítám data...

Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Příchod nového modelu značky Alfa Romeo je motoristický svátek. Platí to i pro nejnovější crossover Tonale?

zobrazit celou galeriiFoto:   Redakce Autíčkáře

Hned zkraje bychom si měli vyjasnit jednu věc – tohle nebude úplně klasická recenze. Tonale jsme do redakce oproti zvyklostem získali pouze na dva dny, které neumožní vyzkoušet si život s daným autem tolik, jako kasický týdenní test. Navíc to byly pořádně deštivé dny, což se zase projevilo na možnostech focení. Ale je to po čase opět nová Alfa Romeo a příležitost sednout za volant se zkrátka neodmítá.

Ač se to v dnešním světě může zdát neuvěřitelné, Alfa Romeo Tonale je teprve druhým SUV (nebo chcete-li crossoverem), který milánská značka zákazníkům nabízí. Tím prvním je větší model Stelvio, pojmenovaný po alpském průsmyku s jednou z nejkrásnějších horských silniček na světě. Stelvio nahradilo ve výrobním programu kombi (proto se Giulia nabízí jen jako sedan) a asi to byl úspěšný krok, protože nyní se situace do značné míry opakuje. 

Foto: Autíčkář.cz

S Tonale jsme o stupínek níž, ale to neznamená, že tohle auto není pro milánskou automobilku důležité. Ba právě naopak. Tonale (pojmenované opět po alpském průsmyku) v modelové řadě nahrazuje hatchback Giulietta, což byl pro Alfu minimálně na evropském trhu klíčový model. A tady úplně nevím, co si o Tonale vlastně mám myslet. Italský temperamentní hatchback mi perfektně zapadá nejen do reálií silniček a křivolakých uliček jižanské země, ale i do mé představy ideálního auta. A teď se s ním mám rozloučit a přivítat SUV?

SUV je zbytečně velké, zbytečně vysoké, zbytečně.. zbytečné. Nemůže být tak hezké, nemůže jezdit tak dobře, přitom uvnitř nabízí mnohem méně místa, než kolik byste při pohledu na auto očekávali. Prostě tohle je předem prohraný boj, tohle nejde udělat dobře. Nebo jde?

Foto: Autíčkář.cz

První dojem při setkání s Tonale je silný. Zatímco k Giuliettě a jejím vertikálně umístěným světlům jsem si musel chvíli hledat cestu, tady mám jasno na první dobrou. Tonale je prostě krásné auto. Neříkám krásné SUV, říkám krásné auto. Vůbec mi nepřipadá zavalité, právě naopak. Jasně, hodně tomu pomáhají krásná dvacetipalcová kola s typickým alfáckým designem, ale i bez nich by to auto bylo hezké. 

Foto: Autíčkář.cz

Všechno do sebe zapadá, vůbec nemám pocit, že by se designéři někde potýkali s nějakým problémovým místem, které bylo třeba zamaskovat. Asi nevětší dojem na mě udělala příď. Podobně jako u Alfy Romeo 159 ani tady není vlastně nic přehnaného nebo bombastického, jen tu má všechno ty správné proporce a výsledkem je oku lahodící dokonalost. Ani záď ale nezaostává, zde se zase objevil elegantní pás světel opakující světelný podpis těch předních.

Foto: Autíčkář.cz

Tím nejzásadnějším momentem pro mě ale bylo srovnání s Giuliettou. Tonale je jí totiž rozměrově mnohem blíž, než by se mohlo zdát. Kompaktní Alfa Romeo tak s Tonale žije dál, nepřišli jsme o ni. Pořád to může být auto hbitě se proplétající neapolskými uličkami, o jejichž okraje si už větší Stelvio brousí zrcátka.

Velmi příjemné překvapení mě čekalo i uvnitř. Tady je všechno. Technologie odpovídající roku 2023, italský styl, kvalita prémiové značky a dokonce i těch pár nesymslů, díky kterým je Tonale tou pravou Alfou Romeo. Třeba výdechy klimatizace – už v Giulii mi připadaly podivně plastové, neodpovídající kvalitě a provedení zbytku interieru. A tady jsou úplně stejné. Jenže když si vzpomenu na Alfu Romeo 166, vlajkovou loď s výdechy klimatizace jak z autobusu, říkám si, že je v tom možná nějaká tradice..

Foto: Autíčkář.cz

Jinak je ale kabina Tonale na úrovni, materiály jsou kvalitní a všechno je takové správně sportovní a hezké. Pozornost přitahuje ozdobná lišta tvořená perforovaným prosvíceným kovovým páskem. Třešničkou na dortu je potom volant s těmi správnými pádly řazení. Jejich kovové cvaknutí při každém přeřazení je prostě návykové. I sedadla se povedla, jsou tak akorát sportovně střižená. Příjemným překvapením je prostornost. V přímém srovnání s Giuliettou vynikne větší prostor pro posádku, zejména vzadu, a také prostornější zavazadelník.

Foto: Autíčkář.cz

Zcela nová je radiomapa Tonale. Systém je přehledný, disponuje jemnou grafikou, funguje krásně rychle a konečně dostal i displej místo přístrojového štítu. Jeho grafika je mimochodem nejlepší, jakou jsem měl možnost zkusit, retro-budíky vypadají prostě skvěle a při jízdě máte před sebou všechny informace, které potřebujete, aniž by vám auto nutilo nějaké navíc. Pro hračičky přitom jsou v systému i údaje jako teplota oleje či tlak turbodmychadla.

Teď se dostáváme k tomu, jak Tonale jezdí. Možná trochu paradoxně jsem měl z jízdy nové Alfy Romeo největší obavy. Proč, když jízdní vlastnosti byly vždycky jednou z hlavních předností Alfy? Protože když byl model Tonale představen veřejnosti, nabídka motorizací nadšence sportovní jízdy do varu úplně nepřiváděla. Diesel o výkonu 130 koní doplnil mild-hybrid ve verzích 130 a 160 koní. Jasně, ono to není úplně mimo realitu, však odcházející Giulietta začínala na sotva stovce koní, ale od nové Alfy očekáváte zkrátka něco víc.

Foto: Autíčkář.cz

To něco víc už naštěstí dorazilo, plug-in hybridní provedení Tonale nabídne hezkých 280 koní a k tomu i pohon všech kol, tady je tedy svět rozhodně v pořádku. Na plug-in ale v tomto testu zapomeňte, ‘naše’ Tonale pohání zážehová mild-hybridní jednotka a to hned ta úplně základní. K dispozici je tedy 130 koní a víc ani ťuk. První rozjezdy jsou váhavé a i při vědomí, jakou motorizaci nám Alfa zapůjčila, mám pocit, že k uvedení stroje v pohyb musím na plynový pedál šlapat tak nějak hodně. Jak se ukázalo, na vině nebyl motor, ale funkce autohold, která odmítala auto pustit, dokud nedostala rázný pokyn. Aby to byla dokonalá Alfa, musí být zkrátka trochu nedokonalá… Deaktivace systému problém vyřešila a auto při rozjezdech citelně ožilo.

Foto: Autíčkář.cz

Pokud na testované Tonale skutečně nahlížíme optikou základní motorizace, není to vlastně vůbec špatné. Ne, trhač asfaltu to není, ale brzda provozu také ne. Kdyby celý pohonný systém fungoval hezky hladce, řazení bylo rychlé a zvuk motoru příjemně dravý, vlastně by mi i základní Tonale stačilo. Kdyby… Jenže tady nastal problém. Mild-hybrid je v principu skvělé řešení, obejde se bez drahých baterií a dodá malému úspornému motoru ten potřebný malý kopanec k rozjezdu. 

Ale tady to celé tak nějak drhne. Připojení spalovacího motoru je znát, řazení sedmistupňové převodovky také není nejrychlejší ani nejhladší, zkrátka mohlo by to být lepší. Příliš tomu nepomáhá ani zvuk motoru, který mi prostě nepřipomíná Alfu Romeo. Je to vyloženě škoda, protože jinak mě motor příjemně překvapil. Je pružný a vystačí si s přídělem okolo sedmi litrů benzinu na sto kilometrů. Manévrování například v garážích zvládá zcela v elektrickém režimu, spalovák naskočí mnohdy až po desítkách metrů.

Foto: Autíčkář.cz

Motor bych si chtěl vyzkoušet i jiný, protože zbytek auta pro mě byl čirá radost. Je to přesně ta malá agilní Alfa, jakou mám rád. Podvozek se se základním motorem očividně nudí a chce víc, je tak akorát tuhý a dává řidiči pocit jistoty. Velmi příjemné je strmé řízení (ve městě přitom Tonale překvapí skvělým rejdem), v režimu dynamic (nastavitelném už tradičně alfáckým ovladačem DNA) potom celé auto citelně ožije. Čím rychleji se Tonale pohybuje, tím lepší je. Jakmile se trochu rozvášníte, i ta převodovka bude fungovat na výbornou a celé to do sebe začne zapadat.

 

Verdikt

Test Tonale byl sice krátký, přesto velmi zajímavý. Mé obavy, že přerod hatchbacku v crossover zabije všechno to, co jsem na malých Alfách měl rád, se naštěstí nepotvrdily. Testované Tonale v mých očích trochu kazila použitá motorizace, překvapivě však na vině nebyl samotný výkon, ale spíše sladění mild-hybridního systému a převodovky. Bylo by ale velkou chybou lámat kvůli tomu nad malou Alfou Romeo hůl. 

Foto: Autíčkář.cz

Tonale je velmi talentované auto, jeho podvozek je opět skvěle naladěný, interier překvapivě prostorný a v neposlední řadě je to skutečně krásné. Cenový rozdíl mezi jednotlivými motorizacemi přitom není nijak extrémní, za plug-in hybrid s pohonem všech kol si oproti testovanému základnímu provedení připlatíte ‘jen’ asi 200 000 korun.

Tonale se daří to, co má za úkol, totiž představit klasické italské auto v podobě pro moderní éru. Je kompaktní, agilní a sexy. Snad se brzy dostaneme za volant plug-in hybridní verze a bude příležitost pro vás auto lépe otestovat i vyfotit.

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1469 ccm, mild hybrid
Výkon: 96 kW (130 k) při 5750 ot/min
Točivý moment: 240 Nm při 1500 ot/min
Převodovka: sedmistupňová automatická 
Maximální rychlost: 200 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 9,6 s 
Provozní hmotnost: 1600 kg 
Průměrná spotřeba v testu: 7,1 l/100 km
Cena (Tonale eHybrid 130 Edizione Speciale): 1.020.000 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
17. února 2023, 17:49
0

Bude aj nastupca giulietty alebo s tym sa nebudu obtazovat?

reagovat
Honza Hamster Křeček
17. února 2023, 18:16
1

Zdá se, že toto je nástupce Giulietty.

BonfireCZ
20. února 2023, 09:52
-1

...s 1600kg? :(

Bavoraczech
20. února 2023, 10:27
0

To bylo keců na 159 a přitom E90 byla ještě těžší. A to ta 159 stejně i s tou váhou v jízdních vlastnostech dominovala svojí kategorii...

Sa
Sato
20. února 2023, 14:29
1

Ja si to pamatám tak, že každý pozeral na hmotnosť 159 3.2 JTS a tá bola zo začiatku len s Q4, a podla rýchleho searchu to bolo o 100kg tažsie auto ako 330i
https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Alfa-Romeo/1039/Alfa-Romeo-159-32-V6-JTS-Q4.html
https://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/5027/BMW-E90-3-Series-330i.html

Blix
22. února 2023, 06:51
0

330Xi váží úplně stejně, ale zase nemá motor na čumáku. U 159 byla blbá kombinace váhy a nabídky motorů. Být 1.8tbi dostupná už od uvedení na trh asi by byla 159 přijata líp.

JN
JNK
22. února 2023, 20:02
0

Kecy byly jen proto, že je to Alfa Romeo a že to porovnávali s papírovou 156 Ale buďme zase fér, ten zadní pohon u E90 taky prostě něco váží. Jinak měl jem jak E91, tak například dvojkovýho Leona (kterej měj taky skoro 1500 kg ale na to nikdo nenadává, protože je to VAG že :) ) a teď 159 2.2 JTS a 159 reaguje na podněty řízení suverénně nejlíp. Takže o tý hmotnosti to asi jen nebude...

high_fish
17. února 2023, 18:27
0

Přemýšlím, jestli je lepší, že byla tato alfa focena potmě... Ale barvu má hezkou:-D

reagovat
Pochtli
17. února 2023, 18:31
-2

Dobře už bylo. Nedovedu si představit, že bych zaplatil za obdobnou muziku (vitara) dvojnásobek ceny jen kvůli designu. Pokud budu srovnávat dnešní ceny, raději za ty samý peníze vezmu Tonale než fordí Kugu.

reagovat
Jakub Pospíšil
17. února 2023, 18:41
2

Chápu tu poznámku, ale oproti Vitaře je to jinde nejen vzhledem, ale i zpracováním, pohodlím, výbavou a hlavně pocitem z jízdy. Hlavně ten kdo zvažuje Tonale Vitaru vůbec do výběru nezařadí a naopak.

PIPBoy
17. února 2023, 20:46
2

Vitara je opravdu něco jiného. Pokud však člověk chce ušetřit oproti Alfě, může si koupit Jeep Compas, což je prakticky stejný auto, který stojí o 300 tisíc míň

riderhenry
17. února 2023, 21:57
0

Vitara je parodie na auto. Kdybych měl zavřené oči, tak si myslím, že jezdím v Ladě. Nechápu, jak to může být tak populární. Jednu budu teď z firmy prodávat, tak se hlaste, komu se líbí :D

Pochtli
18. února 2023, 16:50
0

Vím, že je to srovnání lehce mimo, vitara je lehce lowcost. Na druhou stranu to má podobný výkon, velikost. Jestli v tom bude čtyřkolka, tak spíš na parádu... Za ty prachy je pro mě tonale prostě nesmysl. Riderhenry zas těžce přestřelil, vitara a niva je jak vitara a tonale.

riderhenry
18. února 2023, 21:20
0

No však jo, proto to píšu, zkrátka absurdní srovnání. Velikost a výkon nedefinuje kategorii. Jezdil jsi ve Vitare, nebo čerpáš jenom z testů? Jaké máš dojmy? Znáš jiné nové auto, kterému vybledne za dva roky lak na klikách dveří nebo musíš zavírat kufr na třikrát, než se "dovře"? Zbytek věcí už jsem raději zapomněl.

beastar
18. února 2023, 22:31
2

Vitarou sem nejel jako řidič. Jednou jako cestující s kamarádkou. A ano je to prostě lowcost. V kterým je ozvěna. Vidíš že to je postavený levně. Zase na druhou stranu cena nebývala přemrštěná.

riderhenry
18. února 2023, 22:41
0

Mazec, schválně jsem se na to podíval, a kupoval jsem to 2020 za 416 000 Kč (byla to skladovka, starší modelový rok a hodně dobrá nabídka, ale stejně...). Dnes by to stálo o více než 100 000 Kč víc.

Pochtli
20. února 2023, 07:51
-2

Riderhenry: Jo, vitara má svoje mouchy (kufr je jasný, tenký lak a plechařina; s lakem nevím, co jste dělali), stejně jako opěvovaná MX-5. Na druhou stranu u téhle konkrétní alfy nevidím v parametrech nic tak extra podstatně lepšího (nejspíš o nějaký mikrometr tlustší plechy), abych si řekl, jo, to za ty prachy stojí.

StreetPro
20. února 2023, 09:49
1

Ad Vitara - meli jsme doma dve, obe kupovane nove, prodavane do 50tis km najezdu
II. oteklou generaci s japonskym motorem, ktery mohl mit klidne tlacitko on/off na palubce, s ramem a tuhou zadni napravou, takze jizdni vlastnosti nebudu popisovat, protoze moc neni co... v terenu asi ok, jednou jsem s tim jeli nejaky sranda off-road race a dostali medaily, asi za drsnou rezervu na 5. dverich...
III. gen terminator-like ve znameni hran a tvrdych plastu s PSA ropou a hlucnou prevodovkou, el. volicem 4x4 a redukce na palubce, samonosnou kastli a nezavislym zavesenim... s autem byla na sirsich alu celkem legrace, protoze v rychlostech kolem 50-90 to melo dost momentu a optimalni prevody pro degradaci ambic "tlacenek"... na dlouhe cesty hlucna krabice, jet s tim do ITA na hory bylo celkem S/M praktika...
Za me s Alfou nesrovnatelne, na cesty do lesa s coklem v kufru ok, ale jinak mi to nedava smysl vlastnit...

riderhenry
20. února 2023, 11:06
1

Pochtli: MX-5 vlastním dlouho, ale to jsou staré krámy, tak to srovnávat nebudu. Ale ve firmě mám teď aktuálně 3 Mazdy novější a tam teda fakt s blednutím laku problém není. Jen historicky se loupal lak na hodně vybavené Mazdě 6, což byla ostuda veliká. Jinak obecně mají lak tenčí, snadno se poškárbe atd., ale barva drží. Je vtipné, že zrovna ve srovnání s Vitarou si každý raději sedne do vylítané desetileté Mazdy 3, než do novotou vonící Vitary. To auto není objektivně dobré. A jestli nechápeš, jaké jsou rozdíly mezi Vitarou a Tonale, tak se logicky asi ani nemůžeme shodnout, co se aut týče.

StreetPro: Já trochu myslel, že to je super auto pro důchodce na chaty atd. Určitě bych minimálně vynechal to "super" před autem. Jinak mi spíš Suzuki potvrdilo, že do nějaké částky prostě není úplně vhodné uvažovat o autě novém, ale spíše se dívat po ojetině, ať už zánovní, nebo starší. Ale to je můj názor a vím, že jsem na auta poměrně náročný.

Pochtli
20. února 2023, 21:34
0

StreetPro: IV. generace je víc silniční než ty předchozí, takže rozdíl v jízdě bude.

Riderhenry: S mazdou 3 cca 7-8 letou jezdím v práci taky, do ní sedám raději než do nového dustera. Ale že bych raději sedl do ní než do vitary, no nevím. A po zkušenostech s ojetinami (a je fakt jedno, jestli to je koupený s technikem v německém autorizáku nebo v áčkách) jsem raději koupil nové v kategorii, kam raději nekoukáš.

riderhenry
20. února 2023, 21:54
0

Pochtli: Samozřejmě je to o vkusu. Já se snažím kupovat i zánovní auta do firmy, ale ne vždy se to povede (z nějakého důvodu lidi raději nové...). Přijde mi prostě fajn mít po všech stránkách lepší auto za stejnou cenu, které akorát někdo rok používal a bylo jednou v servisu. A je jedno, jestli je to Ducato, nebo manažerské SUV. S ojetinami mám zkušenosti výborné - prověřit jde vše, když se chce, případně se to dá zaplatit (včetně pojištění "záruky", ale to jsem moc nestudoval). Nejpozitivnější na Vitaře je, že půjde prodat se ztrátou hodnoty jen asi 15 %, což je po necelých 3 letech celkem mazec.

STANLI
17. února 2023, 20:16
1

166 má výdechy jak z busu? A já měl za to, že stejný má i F550 Maranello :)

reagovat
STANLI
17. února 2023, 20:24
0

Omlouvám se, mondial :)

Honza Hamster Křeček
17. února 2023, 20:54
5

Ano. Ze stejného autobusu ;-)

Jyrki
17. února 2023, 22:06
3

No, upřímně, designově to sází na osvědčené styltistické prvky Alfy, které nemohou zklamat, přesto je to nevyvážené a zejména zadní část vozu se mi vůbec nelíbí.
A ačkoliv jde o Alfu, nechává mě naprosto chladným. Crossover opravdu není to co bych od Alfy chtěl mít. Pohon, k tomu se raději ani nevyjadřuji. A dnešní interiéry, to je téma k pláči u každého nového auta. Opět jedno auto, které ukazuje, jak je mi současná automobilová produkce cizí.

Karel TB
19. února 2023, 13:16
0

Mě se to docela líbí. Právě proto, že jak píšeš, používá osvědčené Alfistické prvky.
Jenže, v ničem to technicky nevyčnívá, spíš naopak, takže za hezký, obyčejný auto bych zaplatil leda obyčejný peníze.
A já bych nezaplatil ani to, páč...dyť mě znáš, jsem lakomec :)

Bavoraczech
20. února 2023, 10:24
1

1) Těší mě, že mám ve své 166 nejem kabinový filtr z Maserati, ale i výdechy topení z Ferrari aje mi jedno, že je navrhoval ten samý designer, co je dělal i pro Iveco.
2) Tohle je přesně ta Alfa, kterou bych si koupil jako daily. Není to prvoplánovitě Maserati a nemá být. Spíš možná jako doplněk k Maserati, které nechcete tahat do města a na nákupy.

HeavySmoker
17. února 2023, 22:51
3

Nedávno sme s manželkou navštívili Alfa múzeum v Miláne. Pri východe bol tento zázrak v zelenej ako na fotkách. Hrdo som manželke oznámil že budúcnosť značky ktorej historické odkazy sme práve videli, leží na tomto aute. Jej pohľad ma presvedčil o tom že je Alfa stratená :) Ak sa ten batoh na kolesách nepáči cieľovke (aspoň myslím že by malo ísť ženy čo chcú štýlové auto, ideálne SUV), tak neviem komu už. Niektoré detaily sú fajn, ale ako celok nie. A už vôbec nie za milión. Predaje Stelvia sú otrasné, som zvedavý či toto bude posledný klinec do rakvy.

reagovat
VK
VK
17. února 2023, 23:58
0

Hlavní otázka: Proč Tonale, proč ne Julii?

reagovat
beastar
18. února 2023, 00:07
2

Hlavní otázka proč vůbec dnes Alfu...

beastar
18. února 2023, 00:15
5

Jelikož už sem to řídil akorát modrý a ve verzi Sprint. Přesně s tímto "skvělým" motorem. A fantastickou převodovkou... Zdržím se dalšího komentáře. Navíc k této značce mě váže jakási loajalita stejně jako k těm pelechum, co mám v avataru. Takže krátce. Další auto, co se bude prodávat více méně mizerně. A ještě hůř v regionu Rakouska Uherska.

Celkově je to směšný. Nicméně nechci brát jak autorovy testu tak fanouškům iluze. A už vůbec nemá smysl o tom rozvádět diskuse. Jestli tomuhle můžete říkat pane Pospíšile kvalitní interiér. Potom máme asi hodně rozdílný úhel pohledu:D Na to jak vypadá hodnotná kvalita v crossoveru nevelké velikosti.

reagovat
krab
18. února 2023, 08:50
3

Trošku jsem to čekal, ale nečtu to rád, radši bych byl, kdyby Alfa vyrobila skutečně dobře fungující auto ... mě připadá, že za poslední roky byl jedinej záblesk naděje Giulia (a nejspíš asi i Stelvio, ale s ním jsem se nesvez) , ale toto Tonale mi taky, hlavně za tu cenu, připadá jako slabota. A je to individuální, ale i designově. Ten boční profil prostě nic moc ... A výkon 130 Cavallo je na tak těžký auto zoufale málo.. To mělo i malý lehký Mito mojí ženy víc a jelo dynamicky tak akorát, ale předjíždět se s tím dalo

Blbý je, že si nejsem jistej jak a jestli Alfa přežije, byla by to velká škoda. Každopádně já si pro Tonale za milion fakt nepůjdu

beastar
18. února 2023, 10:12
4

Myslím že když budeš chtít určitě se k tomu dostaneš. Udělej si obrázek sám. Ano Giulia byla záblesk. Bohužel má a měla spoustu objektivních nedostatků. Paradoxně kdyby podle mě startovala dnes bylo by to asi úspěšnější auto. Já pořád neumím pochopit jak je možný s kvalitními linkami a prosklenými lidmi vyrábět tímhle způsobem.

A mimochodem nejsem žádný hater. Naopak sem velký fanda. Jenže objektivně když se nedaří tak se nedaří. Zároveň už sem dost starej na hlášky typu. To chce srdíčko a tak dále. Asi takhle kdyby si třeba měnil X3 čistě jen pro to, že chceš pro ženu nové auto. Jo tak potom jo. Jak píšou kluci. Pohledem mainstreamu to jezdí rozumně a ničím to nevadí. Srovnání s Vitarou nahoře je úplně mimo. Bohužel tam kde Stelivo může zaujmout alespoň fanoušky (co už dospěli do věku na sportovní SUV.. ) nebo případně firmy jakože cool trendy vůz. Tak tady o tom prostě pochybuji. A nejsem se svým názorem v kuloárech sám. Jako je to na dlouhý vyprávění. Prostě uděláme auto protože teď to lidi chtějí. Koukni se na konkurenci a hned máme jasno. Jako upřímně ta cenovka není na dnešní dobu nikterak hrozná.

Budou na to akce takže to půjde koupit relativně líp. Ovšem nemyslím že to v tom SlovanskoGerman regionu bude mít velký vliv.

riderhenry
18. února 2023, 12:13
1

beastar: Zajímala by mě jedna věc. Neřídil jsem sice Giulii, která byla asi nejvíce chválená a byla to jakási "předzvěst povstání značky z popela", ale Stelvio jsem měl tu čest vyzkoušet a fakt jsem musel uznat, že tam v nitru auta je něco, co v úplně běžné "konfekci" člověk nenašel a když se na auto začalo tlačit, tak to prostě fungovalo (na blbost na chůdách) dost absurdně. Že by člověk měl chuť do toho hodit nějaký V6T/V8 a fakt se dobře bavit každý den. Rozumím tomu tak, že Alfa udělala dvě fajn auta pro řidiče, i když pochopitelně i s nějakými objektivními nedostatky, aby se pak postavilo něco, co lidi v diskuzích budou srovnávat s Vitarou? To by jim moc dlouho nevydrželo.

beastar
18. února 2023, 13:10
1

riderhenry: Ono je to poměrně složitá debata. Bez citového zabarvení je to tak, že Giulia sice jezdila dobře. A to i základní verze. Jenže to přinášelo spíše pocit, že člověk řídí BMW z přelomu milénia. Mohlo to fungovat na kopu zákazníků. Jenže ne. Velké trhy a zejména Čína na kterou se spoléhalo auto odmítly. Problém byl i to že si sebou stále nesla typickou IT problematiku. Zpracování není nejlepší a hned první kusy v provozu ukázaly že s tou spolehlivostí to taky nebude nic extra.

Když cenově soutěžíš s BMW a dalšími. Musíš nabídnout komplexní věc. Nejen že jako pěkný design a jízdní výkony. Protože Alfa prostě není Porsche. Dobře ale zapadlo to do nějakého obchodního konceptu. Role malého velkého auta tvořilo dostupné Tipo. Mimochodem velmi úspěšné auto. Takže AR donesla tu klasiku pro bohatší a řízení chtivé řidiče.

Stelvio přišlo na trh pozdě. Nenabídlo nic co by na něm už nebylo. Protože s prominutím pilu z konkurentů umí jet úplně každý. Range, BMW, Mb i třeba Jaguary. Určitě nechceme Stelvio srovnávat s Kodiaqem že ne? Cenově to nebyl žádný šlágr. Design je velmi povedený podařilo se montovat i relativně funkční výbavu a komfort prvky. Doplnilo řekněme exkluzivní vyznění modelových řad. Ano to jsou ty dva relativně ubohé modely v nabídce. Což chápu u Maserati ale .. to nechme stranou. Řekněme že tohle Tonale je přesně pokus číslo dva chytit ještě laso. Jak dnes všichni víme 156 byla a je taky strašný krám. Jenže přišla na čas do správné doby. A lidi ji srovnávali s objektivně tehdy nejlepšími auty totiž BMW. V tehdejší době mít BMW bylo prostě něco. A najednou do toho přišla Alfa a řekla tohle je konkurence těch nejlepších sportovních sedanů na trhu. Podpořeno tím bájným řízením to byl skutečný úspěch.

Takže Tonale. Design je subjektivní věc dobře. Jenže dnes doba už u malých aut extravagantním tvarům nepřeje. Zároveň lidí kupují spíš vysoká než široká auta. Plus crossover vládne všemu. S omezeným rozpočtem a podivnou pozicí v koncernu vytvoříš tohle. Mimochodem vidíš ten marketing kolem toho? Mimochodem kluci tady trefili téma v těch fotkách. Musíš vykřesat jakoby ten cool faktor, který tam bohužel reálně pro většinu lidí nebude. Odmyslíme si tu barvu, nejvyšší výbavu a klasická ar design kola. A co dostaneš? Jako srovnání s Vitarou je nesmysl. Je tady třeba DS4, nebo Lexus NX, pro bohatší je to e pace a celý D3...

Ta technika je prostě dneska v Tonale úplný mainstream. Mimochodem ten název sedí protože středisko zimních sportů v Tonale bylo dlouhé roky taky spíš skanzen. Co si myslel že je Val-d'Isère. Upřímně to vydrží protože bude muset. Protože to je dnešní Alfa. Nemusí se nám to líbit. A doba prostě nepřeje nějakým experimentům. Je to sázka na jistotu která nejspíš jako párkrát předtím nevyjde. No budeme se těšit na modelovou ofenzívu Lancie za dva roky ;)

riderhenry
18. února 2023, 13:31
0

beastar: Díky moc, nějak tak jsem to asi čekal. Škoda. Netvrdím, že bych si Giulii nebo Stelvio běžel kupovat, nové určitě ne. Jako ojetiny by to mohlo třeba pro někoho být zajímavější, jestli budou ceny padat víc, než třeba u BMW (což by snad měly). Ale stejně mě ta auta vždycky potěší, když je potkám. Tohle ve mě emoce moc asi nevyvolá.

Jinak ano, pilu umí jet z konkurentů skoro každý (teda kromě Volva minimálně, Lexuse najeté nemám), ale u Alfy jsem měl srovnatelný pocit, jako u novějších BMW. Akorát to přišlo asi ještě dřív. Že to auto je sice pohodlné, ale umí nějakým způsobem "zakleknout" a fungovat i jiným způsobem. Zvláštní, že spousta "testerů" tohle vůbec neobjeví, ale to je na jinou debatu (proto asi Volva dostávají tak super známky). Ne že s ním tu pilu jet můžeš a nezabiješ se, ale že máš pocit, že je to auto na to trochu postavené. Samozřejmě nemyslím nějaké okruhy.

Zase když to srovnám s tím, co cpe na trh dnes VW a koncern obecně, tak by to mohlo obstát. Bohužel ale VW není středobod vesmíru a jsou i jiné značky. Ne, Volvo ani Vitaru tím nemyslím :D

fortress
18. února 2023, 16:19
4

Já Giulii QV koupil jako novou v létě. V covidu byla Alfa jedna z mála značek co měla auta skladem a ještě na ně dávala slevy 15-20 % (což taky o něčem vypovídá). Mně to prodal vzhled, unikátnost 2.9T a to že to skvěle funguje i na rozbitých silnicích + 4 roky záruka. A přiznám se že rád dostávám víc za míň ;)

beastar
18. února 2023, 17:18
1

Je to tak. Sklad a slevy zcela překvapivě neukazuje, že se dobře prodává. To je takový unikátní příklad. Záruka jasně, vzhled nepochybně osloví u Giulie hodně zájemců. Ten motor záleží na kuse a kolik to najede, jaký je jízdní styl. V zásadě to chápu. A kdo by nechtěl víc za míň. Každopádně ne každý si to umí odůvodnit a hlavně může dovolit. Těch aspektů je celá řada.

Nicméně Tonale to je trochu jiná liga. Vlastně ve všem. Tam ti potenciální kupci jsou jinde.

riderhenry
18. února 2023, 21:22
-1

Upřímně, než civilní Qiulii, tak bych na první dobrou šel asi k BMW. U QV bych už hodně přemýšlel, tam mě víc láká Alfa, než Mka a ostatní konkurence, ale to by chtělo vyzkoušet.

Jakub Pospíšil
18. února 2023, 21:38
3

Já to nevychvaluju do nebes, jen jsem chtěl poukázat na to, že narozdíl od Vitary to nemá výplně dveří z petflašek. Jinak mi to v zásadě přijde jako hovadina, na mě je to moc malý a moc tvrdý.
-
Komentář upraven 18. 2. 2023, 21:38:43

ja
jazet
18. února 2023, 11:40
-1

Konec Alfy Romeo v přímém přenosu.

reagovat
je
jerry
18. února 2023, 12:11
-2

To si snad někdo koupí jen ze snobismu, že má Alfu. Za stejné peníze může mít O4 RS, která jede o moc líp, naloží víc, co nabídne víc tohle ploužidlo?

reagovat
Ma
Martanone
18. února 2023, 12:42
1

Asi takhle. Jako poměrně velký příznivec Alfy, jsem si samozřejmě nemohl nechat nový model. S tím, jak často Italové uvádí nové modely, je každá taková příležitost malý svátek. Na Tonale jsem se dost těšil, na fotkách se mi líbilo. Povedlo se mi ho sehnat na víkend, takže jsme se seznámili poměrně důslednědůsledně. Za celou době sem nepřišel na jediný důvod, proč bych to měl kupovat. Že to není dobrá alfa Romeo bych ještě překousl. Ale ono je to fakt špatný i jako crossover. Pokud chce někdo podobné auto, měl by zajít do BMW a koupit si X1. Dostanete v každém ohledu mnohem lepší auto, za menší peníze. Tonale je akorát tak k pláči, kam to kdysi slavná značka dopracovala

reagovat
beastar
18. února 2023, 14:24
3

Je vidět že nejsem sám. Kdo bohužel má přesně tyhle pocity. Jak píšu nahoře ani do třetice se to úplně nepovedlo. A ano z původní řekněme kreace Tonale jsem měl taky dobrý pocit. Jenže tohle je segment plný zajímavých aut. Z pohledu běžného zákazníka. A ano tohle prostě nemůže stačit. Navíc zase takzvaně s křížkem po funuse. X1 je dobrý příklad jak skrze rychlý úvod a nástup vytvořit úspěšný model. Bohužel ty možnosti BMW jsou dnes jinde. Zrovna tak takový Gla. Možná nemá tak rádoby cool příď a zadní světla. Bohužel ve všem ostatním je o kus jinde. Navíc jezdí na vyšší stavbu až překvapivě jistě.

Je to tak smutné že ani skrze marketing a nějaké jakoby angažmá v motorsportu. Tak se pořád nedaří najít tu cestu...

M1chal
19. února 2023, 19:02
0

Súhlas. Tiež som chvíľu váhal, či čakať. Nakoniec som aj pri tomto segmente zostal pri hvezde a doplnil vozový park. Ako píšeš , Tonale je fakt naleštená bieda. Show ale fcia žiadna. Síce má led svetlá, ale nefungujú ako matrixy, interiér strašný lowcost a tie motory tiež nič moc. X1 aj toto je naozaj isté ako na okreskách , tak aj prekvapivo pohodlné a DOSPELÉ na dialniciach. Od 26.11. som neočakávane povýšil na hlavné auto , uz 16tis km za mnou. V8 odpočíva a čaká na jar/leto (:

GanGreen
20. února 2023, 07:04
1

Crossovery a SUV vážně nemám rád, ale stejně jsem Tonale fandil, protože Alfa žejo.
Ale tohle je teda smutný čteni pánové :/ vypadá to na dalši hřebík do rakve.

sheogh
19. února 2023, 12:00
0

Nevim no, driv byly ty Alfy alespon hezky

reagovat
sheogh
19. února 2023, 12:01
0

A timto se omlouvam Giulii, ta se fakt povedla :-)

Karel TB
19. února 2023, 13:09
0

Giulietta byla dostupná volba neobyčejného auta v obyčejném sektoru. Tohleto s cenovkou 1M se bude prodávat jiným zákazníkům a v jiných počtech. Zákazníkům, kteří jsou zvyklí na nějaký standart a kvůli "srdíčku" prostě neustoupí. Vizuálně bych to srovnal tak s Mazdou. Ale dá se to s Majdou srovnat? :( Na fotkách se mi docela líbí, mám si nechat zkazit chuť a zajít se na ni mrknout live?
Interier mě neuráží, ale čekal bych víc osobytosti - trochu jiný, než mainstreamový styl, ten mix účelnosti a elegance. Vždycky mám radši světlejší "bydlení", kousek opravdového dřeva, nebo kovu, škoda. Na radiomapy bych se vyprdnul. Pokud nemají na to ten system pořádně doladit a udržovat, mohli by se soustředit na integrovanější a vypiplané zrcadlení telefonu, kde každý z nás má aktuální mapy i dynamickou navku podle provozu...
Co fakt nechápu, je neschopnost naladit pohon auta - spolupráce motoru(ů), převodovky a asistenčních systémů - kuwa když už nic, tak aspoň tady zabodovat, vždyť je to Alfa! Nemusím mít koncertní síň, facebookárnu, ale AUTO. Pokud nesvedou ani to, tak už asi nezbývá, než zhasnout.

reagovat
Bavoraczech
20. února 2023, 10:47
0

Jak to okomentovat. No... žila byla jednou jedna naftová 166 a ta měla 5Q automat Aisin. Stejný jako se dával třeba do Fordu nebo Volva. Jenomže narozdíl od Volva byl ve 166 více pomalý a otravný přílišným podřazováním při jízdě z kopce než aby to byl příjemný společník alespoň s hladkým přeřazovnáním. Zkrátka tady se naladění převodvky s motorem 2.4 JTDm nepodařilo ani trochu. Ale u Volva řadí ta samá převodovka sametově a žádné přehané brždění motorem se nekoná.
Takže za mě to nesladění motoru s převodovkou není až tolik překvapivé....

Karel TB
21. února 2023, 13:00
0

Já si zas pomatuju, jak jistý pann Vaculík napsal v Autodieselu o 159 2,4, že je s manuálem k ničemu (bo těžký setrvák a pomalé synchrony na 2°) a že jí automat sluší víc. Ale osobně jsem s tím nejel, tak nevim. S řazením u mojí 2,4jtdm nemám problém, ale s řazením 2jky u 5° manuálu na 2,4 jtd Lancia Lybra jsem se potýkal stejně jako kdysi zmíněný psavec.

Karel TB
19. února 2023, 13:22
1

Co se týče těch výdechů větrání mě nikdy nenapadlo, že to lidi tak polarizuje. Považoval jsem to za elegantní alternativu k obdelníkovým lamelám. Za me jě to jeden z designů, který je ve své podstatě dokonale funkční.

reagovat
Viola Procházková
19. února 2023, 16:38
2

Myslím, že si nikdo nestěžoval na tvar, ale spíš na to, že plast, ze kterého je to vyrobené, připomíná příbor ze stánku na autobusovém nádraží.

beastar
19. února 2023, 16:50
2

Začínají dávat dřevěný v lepších stáncích.

Sa
Sato
19. února 2023, 23:32
0

plastovy pribor je este povoleny? Som si myslel, ze to zarvalo spolu s brckami a tycinkami do usi..

GanGreen
20. února 2023, 06:55
1

Souhlas Karle, taky nechápu ten hejt. V článku se fluše na 166, ale vždyť to je min. 20let starý auto kua. :D řekl bych že stejný výdechy jsem měl ve 156 a teď ve 145 a vzhledem k době vzniku mi to přijde naprosto v pohodě.
A to co vidím v Tonale, mě taky nijak nemůže urazit, prostě díra ze který fouká vzduch :))

Karel TB
20. února 2023, 09:59
0

Aha, jde o ty plasty. Je fakt, že tyhlety Giuliácký, co jsou taky v Tonale jsem v ruce ještě neměl. Středovky vypadají úplně klasicky (BMW :( ), tak snad se klasicky nepolámou :)
Jinak poznámky na interier 166... tyhle kruhové výdechy se objevovaly ve dvou průměrech v různých Alfách od 145, a najdou se (bohužel debilně pogumované) i v autech, která z přítomných zná dost dobře maximálně Beast. Mě se na nich líbí pevný a jistý (i po letech) chod, a žádný rattling. Rozbité bývají jenom ty zadní, když do nich někdo kopne.

st
stirling
20. února 2023, 11:13
0

Videl som ho v oktobri na letisku vo Parizi ale na malych kolach katastrofa. Kedze robim na nejakych veciach pre Tonale, pride mi to dost cudny projekt,riesienia drahsie ako napr. P 2008 a pritom pridana hodnota 0. Pride mi to ze to auto bolo vyvinute v US . Problem Alfy je ze po vyberne predavanech 156 prisla 159 a chybalo im nejake SUV okolo 2010, keby prisli s nejakym mali by vacsi uspech. Teraz Giulia ,Stelvio su fajn ale prisli uz neskoro. Tonale je celkom lacne a co viem cakacka je kratka, 2-3 tyzdne , tym chcu porazit konkurenciu. Podla mna Alfa uz nema velmi co ponuknut, a ako Jaguar ju vidim skor ako nejaky stupen vybavy . Takto sa len smrt predlzuje, ale ju skusit predat niekomu inemu,napr. VW (v minulosti mali par krat zaujem).

reagovat
Karel TB
20. února 2023, 13:17
0

Au, to vypadá jak by to nakreslila prasátko Pepa :)

Pólin
20. února 2023, 19:34
-1

And Stirling:
To ti ne jen přijde, že je to vyvinuté v US. Ono to tak ve skutečnosti opravdu je. Dodge Hornet 2023. Jak jsem to zjistil, zabylo mi z toho trochu smutno...Alfa postavena na americkém SUV- to je skoro tak špatně, jako když Nissan půjčil alfě design kdysi v 80s...

Riccardo Martora
21. února 2023, 07:32
0

Lol, akorát že vůbec. Hornet je překapotované Tonale, ne naopak.

beastar
21. února 2023, 08:37
0

Dodge Hornet je verze připravená pro severoamerické trhy (zejména) A nabídka se liší v několika věcech. Vzhledem k tomu jak to chodí běžně v koncernech. Tak to bych Tonale nevyčítal. Naopak je osvěžující že se neměnil pouze znak, ale i další věci.

Pólin
21. února 2023, 11:10
0

ok, máš pravdu...sorry za "dezinformaci"... neověřil jsem si to... můj předpoklad vycházel z historie, kdy se spíše na Chryslerech stavěly nějaké Lancie...

Franz Kafka
20. února 2023, 14:39
2

Mám Giulii. Po pár letech vlastnictví mohu říct. Nic moc. Technika průměrná. Jízdní vlastnosti sice dobré ale jen pokud vše funguje. Což zdaleka není často. Alespoň tak jak bych očekával. Úplně levné to jako novinka také nebylo. Řekněme nějaký průměr třídy. S tím že design se docela povedl. Interiér bohužel postihuje nadměrné opotřebení a část materiálů je vážně hrozná.

Tonale sem ještě neviděl. Dle diskuse si dělám obrázek. Nepříliš positivní. Vypadá to že revoluce se nekoná v žádném směru. Mimochodem do Neapolských uliček není velké jen Stelvio ale i to Tonale. Alespoň do těch v centru. Nejlepší je na propletení ulicemi Fiat 500 z půjčovny.

reagovat
je
jerry
20. února 2023, 20:42
-1

Před řadou let napsal jeden renomovaný novinář, alfy jsou dobrá auta, ale v průběhu užívání se pak celé jedno konkrétní auto rozpadlo naráz. Bohužel se stala z toho pro alfu tradice. A taková krásná auta s dobrým renomé to bývala..

Pe
Peťas
20. února 2023, 17:32
0

A ten motor/pohon respektive vsechny nabizene jednotky v tomto voze, to je asi uz pujcene od peugeot/citroen? Necekam zadnou vlastni invenci alfy?

reagovat
beastar
21. února 2023, 08:56
0

Jediný motor který byl ještě vyvíjen s velkým podílem Alfy Romeo. A vyráběn přímo v Itálii byl ukončen. Kvůli emisím i když nepřímo. Jinak jsou jednotky FCA (Stellantis) takže Fiat atd. Převodovky jsou ZF, případně Magneti Marelli/tct. Vrchol nabídky tvoří 1.3 MultiAir plug in hybrid. Tam jsou velmi pěkná čísla zrychlení včetně elektro dojezdu. Samotný spalovací motor je koncernová technika použitá například v Jeepu Renegade. S Alfou nijak nesouvisí. Motory původně vyvinul Fiat. Převzal je Stellantis.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem

Chevrolet C30 Hauler - ramptruck 1984
Chevrolet C30 Hauler - ramptruck

1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem

Ford Mustang 3.7,USA verze 2015
Ford Mustang 3.7,USA verze

2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem

Oldsmobile Delmont COUPÉ 88 1968
Oldsmobile Delmont COUPÉ 88

1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem