načítám data...

Krab už zase snílkoval v bazaru: Alpina B10 V8

13. září 2022, 22:53 68 komentářů krab

Jestli je pro vás výběr ojetého auta stres a noční můra, tak vězte, že existují i lidi, kteří to mají jako koníček. Sledujeme inzerce a čas od času nedokážeme odolat nutkání něco si koupit... je to asi nemoc

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Krab už zase snílkoval v bazaru: Alpina B10 V8

Pokud jste se právě poznali, řačte prosím čísti dál. Za svůj aktivní život jsem za nějakých dvacet let vystřídal asi vážně desítky aut. Občas jsem míval období, kdy jsem vyloženě rád nakupoval a pak zas prodával, jiná období zas charakterizovala nostalgie a starých aut jsem se zbavit nedokázal a radši jen něco přikoupil, když se náhodou vydělaly a ušetřily nějaké peníze. A v podobné fázi jsem momentálně už řekl bych dobré dva, možná tři roky. 

Myslel jsem si, že mou nemoc vyléčí fakt, že si občas starší a ojetá auta půjčím, abych o nich napsal “erudovanou” recenzi a pak je zase vrátil, jenže ono to není zkrátka ono. Je to trochu švindl, člověk ví, že nic neriskuje, že si auto půjčí a pohodlně ve stejném stavu v jakém si od něj přebral klíček zase vrátí. Takto se mi daří jezdit ročně nějakými možná i třiceti různými auty, která během týdne nějak poznám a pak zase vrátím.

Jenže reálné bazarové snílkování je něco jiného. To je takové to puzení mysli, kdy člověk chce něco koupit, nechce aby mu něco uteklo, zkrátka nějaká ta “tutovka” krásné a zajímavé auto za suprovou cenu. V reálu to stejně v inzercích nebývá… člověk si ty superlativy často přibásní. A abych to zkrátil, měl jsem letos zase nezdolnou touhu něco koupit, něco nového vyzkoušet. 

Nejhorší je, když vás limituje jen rozpočet, pak vybíráte vážně ze široka 

Moje žena už mě zná skoro 20 let. Byl jsem takový vždycky, benzinová auta, karburátory, vůně oleje a stará nebo ještě starší auta…  Můj synátor je ještě prcek co se nenají sám lžičkou, respektive to umí, ale nádherně se u toho upatlá, ale autíčka už doma prozkoumávat prstíčky umí. A když sedí vzadu a z výfuku decentně zaburácí motor V8, tak se směje, to jsem si vážně nevymyslel, to je realita. A tak jsem si řekl, že bychom si (jako my kluci) když oba stejně nemáme rozum mohli koupit nějakou hračku co vrčí, pálí benzin a dělá přitom hezké zvuky. 

Rozpočet byl jasný. Určitě není dobrý nápad jít do rizika a koupit vážně něco, co je už tak drahé, že na to člověk v podstatě vážně nemá. To přináší akorát stres a nestojí to za to. Takže limit byl vážně stanoven někam k půl milionu korun, ideálně čtyři sta a méně a to jsou sice velké peníze, ale dnes za ně ve světě nových aut pomalu nekoupíte ani tu Dacii…

A když se člověk takhle limituje jen velmi zeširoka, začíná pak prohlížet všemožné inzeráty. Už jsem měl nakročeno, že koupím jeden modrý (jiný by ani nešel) Ford Focus RS MK1, navíc od člověka, kterého trochu znám, ale i když mne svezení utrvdilo v tom, že je to vážně asi opravdu nejlépe pro mne řiditelný hot hatch jaký byl kdy vyroben, tak přeci jen ta cena se pod půl milionu už dnes nepodívá a je to vlastně docela dost. Znova jsem porovnával s naším Mini Cooperem JCW a de-fakto mi vyšlo, že ten miník, za ty prachy co stojí, což jsou v podstatě maximálně dvě kila je naprosto bezkonkurenční. Zábava při řízení u předokolky už nemůže jít o moc dál, maximálně u vyladěného “eresového” Clia.

Když nevyšel Ford, hypnotizovala mne v inzerci Vavrisova kreveta, zkrátka červená Corvette generace C5, kterou mi asi před rokem půjčil na svezení v Jeseníkách a mne to vážně bavilo. Měl jsem z pusy rohlík, přišla mi ovladatelností dost svéhlavá, ale mělo to náboj, zkrátka jízda měla koule. A taky se tu řadilo manuální převodovkou, která byla taková docela hrubiánská, ale přesná a dobrá. Osud tomu chtěl, že se prodala dřív než jsem se mohl nějak vypravit na “trestnou” výpravu na severovýchod.

A tak jsem se vypravil místo toho na jih. V malebném Písku totiž jistý člověk trpící podobným postižením jako já nabízel pravou osmiválcovou Alpinu. Model B10 je výrazně individualizovaný pětkový bavorák mnou oblíbené řady E39 a pod kapotou dostal nový motor o objemu 4,6 litru a výkonu 250 nebo pak od konce roku 98 255 kW. Alpina staví své vozy jinak než BMW divize M a jejich hlavní pozitivní vlastností je pohodlí, luxus, přitom komfort odpružení nijak zvlášť neovlivňuje jízdní vlastnosti. To auto je pevné, přesné v řízení a dokáže spolykat dálnici přímo úžasným tempem. Ono rozjet se až na 279 km /h bylo v roce 1998 něco!

A tak se najednou dílem osudu stalo, že se Alpinka ocitla doma v garáži. CD changer v kufru dokáže pořád s náramnou akustikou přehrát má oblíbená cédéčka, motor V8 si umí krásně ševelit, aby pak v otáčkách nad 4 500 táhnul k omezovači jak zběsilý. Není to auto pro ryze sportovní jízdu, na to máme doma jiné, ale ve skutečnosti si v Alpině užívám i ty zatáčky nejen onu devadesátkovou kvalitu. A auto kupodivu neváží ani dvě tuny, které byste čekali. Má 1650 kg podle katalogu nebo 1660 kg podle techničáku, což není tak hrozné. Budu z něj mít radost a žena, ta to pochopí. Hlavně že kluk se směje, když všech osm válců pálí, tohle jsme doma totiž ještě nikdy neměli. 

Jenže jsem napočítal sedm aut v naší domácnosti… A to je poněkud příliš. I když, jestli díváte někdy na Jaye Lena a jeho program anebo Harryho Metcalfa a jeho garáž, rád se zas uklidním a říkám si, že jsem vlastně furt ještě v pohodě.

A jak to máte s nákupy ojetin vy? Je to nadšení, pak zklamání (když ten šrot přivezete domů a ono se konečně rozední) anebo spíš stres a snažíte se nákupům starších aut vyhnout jako čert kříži?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

El Gringo
14. září 2022, 01:59
1

Krása. Moc gratuluji k úžasnému autu :) Konečně V8 :)

Do teď mám depku z toho, že jsem musel v roce 2013 prodal svojí e38 v individualu za 72 tisíc... Jak se vrátím příští rok do ČR, tak je jisté, že kupuju e38 740i - ale určitě už minimálně za trojnásobek.. Ale to auto nějak potřebuji, asi jako ty e39... :)

reagovat
krab
15. září 2022, 00:24
1

Díky moc a přeju ti, aby se nějaká rozumně slušná E38 objevila! Taky jsou to velice návykový auta....

beastar
14. září 2022, 06:59
2

Jak známo staré pravé sedany jsou moje slabost. Ještě víc když jsou luxusní a mají navodit feeling výjimečnosti a rychlého cestování. Vlastně používám konkurenční stroj jako daily. Přestože uznávám, že QP a B10 volili trochu jiní kupující. Totiž o Alpinach sem samozřejmě kdysi také dost přemýšlel.

Chápu tu touhu to mít. Vždycky když do toho sedneš, tak je to výlet do minulosti. Kde tyhle postercars měli nedílné místo v našich životech. Pamatuju jak sem tehdy jezdil nějakou šedou 523i. A koukali do katalogu zrovna na B10 ještě s tím zlatým logem na boku. To chci vole... Až budu tohle a tamto. Pak na to třeba nedojde přijdou jiný auta. Jak sám píšeš. Ty pravý sportovní. Člověk sám v sobě pochopí, že i ve světě aut jsou nějaký čáry a pravidla. A spojení sportovní sedan nikdy tak úplně a doslova neplatí.

Zatímco luxusní jde. Hlavně jsou to opravdu spolehlivý stroje. A ta V8 stojí prostě za to. Až teda na to tankování. Zase když to máš na výlety není nutný to tolik řešit. Hodně aut je relativní. Znám lidi, co jich mají patnáct, ale taky ty co mají jedno. Nebo třeba jen motorku:)) Je to o prioritách. Pokud si schopen naplnit všechny je to krásný.

Já měl v jednu chvíli nejvíc šest aut. A strašně mi vadilo že s tím stejně se vším nestíhám jezdit. Nešlo to. Do toho si občas něco půjčíš. Sem tam služební, firemní.. No. Dnes mám čtyři. Z toho dvě defakto staré vrány. Sice od Neptuna ale prostě optikou doby jsou to starý dinosauři. A to ještě zjišťuju, že Maserati je dneska značka pro děvčata.

Vždycky se u košíku před marketem zdravíme vuitonkama. Ne to přehánim nicméně BMW potažmo Superbmw mám taky pořád rád. Jsou to prostě auta mého mládí. Kdy kdo měl pětku byl fakt streetking pičo. Už jenom z těch fotek to cítím. Ten geniální interiér je jenom špička ledovce. Zanoříš se do té sesle, pravou na volič. A je to tam cítíš se jako gepard na lovu. Ostatní jsou buď hroši, nebo pakoně:D Jo to znám.

Mimochodem ten blog je dost krátký. To stačí na Garáži za prachy. Tady jak píšeme moudra zadarmo máme to dlouhý brother;)

reagovat
krab
14. září 2022, 09:57
0

Dík a já vím, krátký to je, stihnul jsem to spíchnout včera pozdě večer až ... to víš, že se rád pak někdy rozepíšu víc o Alpině a taky si to všechno chci v klidu načíst. Ono je to moc zajímavá historie, od toho jak Bovensiepen nejdřív závodil, ladil weber karbce k BMW 1500 v 60. letech a začal prodávat příslušenství. A ten název prý vzniknul díky jeho ženě, která to vymyslela, měli doma šicí stroj značky Alpina a přišlo jim to jako cool název, navíc Buchloe je pod Alpami, tak si ten název vzali taky...

Musím ti jinak říct, že už jsem pomalu zapomněl jak hezky ty E39tky jezdili a to jsem stejně jak ty kdysi míval jen 523i v hadrovým čalounění. Na téhle B10 mě čeká ještě práce, ale základ je velmi dobrej, k autu se dochovalo všechno, je to navíc hezké pořadové číslo Nr. 333 a v barvě Montreal Blau ne obvyklejší Alpina Blau II. a s černou stropnicí, což měla fakt asi málokterá z té série... Z Alpina Classic mi za nějaký poplatek snad budou umět i vyjet původní výrobní info a fakturu, tak to jim asi určitě napíšu :-D

Spotřeba ta mě netrápí, ono to bude výletník na pár tisíc km ročně, to mě spíš trápí problém kam všechny auta zagarážovat teď na zimu ... Jedno (to MGB co s ním jezdím nejmíň) zkouším teď prodat a snad se i povede a pak to zas už nějak v tom počtu půjde. Máš pravdu, že ujezdit to , starat se o to, technické, servisy atd.. jsou docela kolotoč, nechápu jak to dělá někdo kdo má třeba 10 aut + a chce se všemi jezdit.

beastar
14. září 2022, 10:42
0

To sem kdysi zaregistroval že naše tehdejší pětky byli asi dost podobné. Já měl manuál. Pak až později tu 528 automat. Byla to a pořád jsou skvělý auta. Jeden známý má 540 v tehdejší plný. Má to jako projekt ale auto je to nádherný. A tahle Alpina je ještě kousek nad tím. Unikátní věc. Jinak historie je to zajímavá. Oni závodili tak nějak celá rodina. Mladý pak jezdil 24h. Název vybrali dobrý bohužel ne úplně originální no. Každopádně já to beru jako samostatnou automobilku. Povím ti to takhle řídil sem B7 a taky B6. Obě docela nová auta. Byl to výborný zážitek... Jenže je to takový samozřejmé huuuu ono to jede. Kdežto tyhle starší kousky ty mají tu duši.

Navíc ten design je naprosto nadčasový. Nestárnoucí. A ano o původní fakturu a podobně si určitě napiš. Ono deset aut. Pokud máš už fakt jako klenoty. Máš na to člověka nebo firmu, co ti to obstará. Bohužel v ČR to téměř nikdo kromě pár VIP neumí ještě zaplatit.

krab
14. září 2022, 14:45
0

Mám z toho fakt radost ... a i mě potěšilo, když jsem ukázal dvěma kamarádům, tak z toho taky byli nadšeni, tak je bezva, že se ta radost takhle sdílí. Navíc se to povedlo koupit od podobně laděnýho člověka jako jsem já, takže bezva domluva i že mi dal legrační varování na závěr, že ne abych na to navěsil nějaký Angel eyes a sníženej podvozek a kdoví co... tomu jsme se jen smály oba, protože to vidíme stejně. Vlastně to auto mělo původně žluté blinkry a když sháněl nové kryty vpředu i vzadu, tak tam dal ty bílé. Ale jsou hezčí, ještě k tomu asi vyměním ty žlutý boční blinkry za čirý, aby to bylo sladěný. To tak ale v tý době být mohlo. Na Porsche mám taky tu variantu těch čirých ne oranžových. Já si myslím, že potenciál toho svezení se ještě projeví naplno až začnu postupně měnit některý věci co vím (že nevím, kdy naposledy se měnily) a hlavně třeba koupím (pokud se ukáže, že by si to zasloužilo) nové tlumiče, uložení, věci kolem podvozku atd... motor už přetěsněný evidentně byl, takže olej naštěstí není téma, to je dobrý, čeká mě určitě olej v převodovce a další věci co si postupně sepíšu do seznamu. Třeba i ten interiér nakonec zkusím dát profíkovi, ono se to nezdá, ale ono se z toho pak dá ještě vykouzlit hodně. No a pak se budu hlavně těšit až bude příležitost na nějakou delší cestu, že se vypravíme s tím po Evropě na ty dlouhý cesty se hodí nejvíc.

beastar
14. září 2022, 22:31
0

Ten závěr je přesně to ono. To tahle auta umí skvěle. Vykouzlit jde hodně samozřejmě. Je to otázka času, nadšení a peněz. Já nikdy moc nikdy neměl tendence něco sbírat. Jezdím. O to víc to pak stojí peněz. Jenže mám pocit, že teď je doba kdy to musíme dělat. Bohužel doby, kdy takový auta byla trochu samozřejmě. Prostě si chtěl, šetřil s měl. Ty už bohužel nejsou. Bylo krásný každého půl roku dokoupit, nebo otočit R6, V8, 10... Všelikých exotik toliko bývalo:)

Podle mě to bude dobrá investice. Víc už jich nebude. Jako jediný co mě vždy na tom trochu štve. Tak je prostě vidět, že míra bezpečnosti aut, palubní technologie a světla. To je dnes jinde a prostě lepší. Řidičsky je to ale skvostný. Detaily jako jsou blinkry bych až tak neřešil. Čirý vypadají lépe. Tlumiče a kompletně podvozek udělají moc. No nevím kolik se vejdeš u Alpiny u Maserati to stálo víc než bych chtěl...

krab
15. září 2022, 00:23
0

O investici bych radši mluvil jen opatrně, ale rozhodně neváhám do toho auta pustit nějakou tu korunu. Třeba takový ty běžný provozní díly, i podvozku vycházejí docela dobře, třeba Bilstein dělá pro tuto Alpinu nové tlumiče B8 v cenách 190 euro / ks předek a cca 175 Eur zadek... ale bude to chtít pořádně prozkoumat jestli je to kvalitativně dobrý atd...

Každopádně jak píšeš, nejvyšší doba si to zkusit zažít takový auto a i si říkám do budoucích let pro kluka, aby to zažil, protože ten až bude jednou mít řidičák, tak toto už budou vážně regulérně veterány

StreetPro
22. září 2022, 15:01
0

Bilstein B8 jsem konkretne na e39 530iA mel ve spojeni s Eibach (-30/20mm) a vubec to v CR nefungovalo a umrelo behem roku... byl bych s tim opatrny... Sachs Advantage, kterymi jsem to nahradil, byly uplne jinde... ty B8 jsou tuhe a ve spojeni s progresivni charakteristikou Eibachu to bylo uskakana jizda do cca 90km/hod... paradoxne nejlepsi svezeni bylo jet kudlu 70-120 po okresce, na pohodu to bylo utrepane utrepeni... na hladke silnici mimo CR to bylo samo v pohode... jeden predni vyreznul okolo tesneni, druhy o par mesicu pozdeji... na DE foru psal nekdo totoznou zkusenost s tim, ze po reklamaci se mu stalo to stejne...
Mozna s Alpina/Mtech pruzinama to bude mene tragicke, ale byl bych opatrny a mrknul na DE fora co tam davaji jako nahradu...

krab
23. září 2022, 21:01
0

Díky moc za super komentáře, auto půjde teď v dohledný době na servis a dělá mi to velmi dobrý známý, opravuje hlavně stará německá auta a znají to dobře, co nevědí zjistíme. Jízda je v té Alpině famózně komfortní, přitom v zatáčkách drží skvěle. Určitě mají i svůj podíl nové pilot sporty 4. Podvozek vypadá hezky a tlumiče taky, suché , nezrezlé, Bilstein to určitě nejsou, myslím že Sachs. Půjdu na test tlumičů, zkontroluje se podvozek a zjistíme co a jak .. motor je jinak suchej, evidentně asi už přetěsněbej, běží krásně hladce, jen jsem zjustil, že viskospojka větráku už je asi horší, na volnoběh, když jí zkusím, tak se nechce zastavit, třeba tím, že do větráku strčím kus kartonu, běží dost napevno.. ale to je drobnost. Chlazení je ok, termostat nedávno novej, hadice sání, to vše vypadá ok, snad i odvětrání klikovky. Takže kromě kontroly podvozku přijde na řadu olej v ZF automatu to se dělalo asi kdovíkdy jestli vůbec a pozeptám se ve volantechu jestli mi obšijí nově věnec volantu, snad to zvládnou přesně jako originál. Potřebujou zelenou a modrou niť.

Jinak jsem fakt nadšenej, je to úžasný auto, rozhodně o úroveň jinde než běžné e39tky.

Irwinek
14. září 2022, 07:40
0

Nevím, jak Tobě, ale jsem si jistý, že mladýmu by stejný, možná i lepší úsměv na tváři vykouzlilo tohle:
https://www.astramodel.cz/cz/katalog/losi/losi-5ive-t-2-0-v2-1-5-4wd-sct-bnd-p81110.html
a to je to jen 32ccm obsah :-D
ale jinak gratuluji :-D

reagovat
Fr
Frodo
14. září 2022, 09:10
0

Když vidím ty fotky, tak mě napadá jediné. To auto je prostě pořád krásný. Strašně moc. Ty linie jsou dokonalé, z interiéru je cítit preciznost a chtění vyrobit vše nejlépe, jak jen to v té době bylo možné.
Ať si píše kdo chce co chce, ale když vidím nová testovaná auta a tohle, říkám si že dobře už bylo. Ten pocit, kdy si řeknu že u toho auta vše ladí u nových prostě nemám.

reagovat
krab
14. září 2022, 09:28
0

Díky! Bude to radost a i když jsem se mohl svézt poslední roky klidně i víc v několika nových "supersedanech" tak ten pocit z té staré Alpiny je jiný. A uvnitř to voní tou kůží a i když tenhle kousek ve svých prvních pěti letech nakroutil prakticky přes 150 tisíc kilometrů někde s prvním majitelem křížem krážem německem, tak i dneska po dalších kopu letech a celkových 250 tis km působí velice "nově". Jen jsem se tak zasnil jaké by to bylo, sehnat toto auto absolutně neojeté. Ale to skoro neexistuje anebo bych ho neměl čím zaplatit... Teď už zbývá jen se o něj co nejlíp postarat a užívat si ho ať vydrží na další roky.

Jimi
14. září 2022, 09:21
0

Když chceš BMW, kup si Alpinu. Ten motor mě ale víc zaujal o patro níž, v B8- tehdy ještě E36 a manuál. A ty už dnes moc nejsou na prodej a když tak za min. 2-násobek peněz. Jo nostalgie.
První 2 roky byl motor ještě bez Vanosu, o problém míň. Přetěsnit motor a dělá radost. Stihačka na autobahn. Hodně návykové.
Škoda, že pár let klasická Alpina, tak jak ji známe, skončí.

reagovat
krab
14. září 2022, 09:33
1

Ano, tenhle motor v B8 (E36) musel být naprosto peckovej, navíc tam byl s manuální převodovkou. Takové auto, ale už dneska nekoupíš troufnu si tvrdit nejen do půl míče, ale ani ten milion nestačí. Na Alpiny jsem díval delší čas a tu dobu, kdy se dala Alpina na bázi E36 nebo B10 (E34) koupit relativně levně, za třeba cenu do 15 tis euro, to už je pryč.. jsou hrozně drahý, cokoli už takhle co je vyrobené do roku 95 cca .. Teď zatím s tou malou zkušeností (zatím jsme ujeli tak 200 km teprv) vidím, že Alpina je přeci jen víc o té individualitě, komfortu a materiálech. A to fakt vyniklo v těch pozdních devadesátkách, když stavěly tyhle pětky anebo ještě lépe sedmičky E38.

Opelfahrt
14. září 2022, 21:29
0

Jedna zachovalá B8 E36 z roku 1995 se teď prodává za 56.000 eur, takže asi tak. A to nemá ani kůži, ani klimu, ale prostě vyrobilo se jich málo, už jsem zapomněl přesný počet.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=344744497&action=parkItem

beastar
14. září 2022, 22:32
0

221 - to je úplně jiná liga

Adam
16. září 2022, 08:29
0

Klimu to má, jen neni automatická. Ty sedačky by mě ale mrzeli.

af
afro-r1
14. září 2022, 10:18
0

400 je v dnesni dobe pekna cena za velkou Alpinu. V jake je vlastne kondici?
Pamatuji, kdyz jsem pred drahne lety za 250 kupoval nejlepsi moznou E46, (stavem a vybavou) kterou internet v Bavorsku nabizel. A potom jsem ji stejne jeste dlouho daval do pekneho stavu.

reagovat
krab
14. září 2022, 10:29
0

Je pěkná a dochovala se k ní všechna původní literatura, má fakt krásnej neopotřebovanej interiér, dýhy nepopraskaný atd... co nechám z interiéru zrenovovat bude volant, nově obšít kůží, bylo to zašlé a po vyčištění stejně vidím, že už je to prostě vyhlazené do hladka. Kupodivu nemá korozi na obvyklých E39 místech, ale pár věcí na ošetření tam bylo a je .. třeba povrchová koroze trošku pod rezervou u těch odtokových děr, to jsem vyčistil včera, a růžky zadního víka tam kde je přišroubovaný spoiler, ale je to jen v zárodku .. to stejné přední kapota zevnitř, to plánuju sundat ten tapec kapoty a nějak to ošetřit, jsou to takový zárodky.. prahy, lemy podlaha , podvozek, všechno hezký a zdravý. Proto jsem neváhal.. V zimě už to jezdit nesmí, ale postupně to do fakt perfekt stavu dostanu, něco to bude stát, ale myslím, že se "vyplatí" :-D Jízda s tím je radost...

af
afro-r1
14. září 2022, 10:51
0

To je pekne. Take jsem ji mel v podobnem, mozna kolem rzi i lepsim, stavu. Hned jsem ji u znameho nechal vystrikat Mick Sanders bezbarvym voskem na veterany. Sice to po karoserii v lete trochu teklo a delalo spinave fleky, ale dalsi koroze nemela sanci. Na technicke pak vysvetlit, ze z motoru a a prevodovky opravdu nic netece a ten mastny povlak je specialne dodelavany.
Vice se nemecka dalnicni koroze podepsala treba v hlinikovem odlitku zpetnych zrcatek nebo podokennich listach. Ale ty uz jsou take vymeneny (ac neni zvenku bila koroze viditelna)

krab
14. září 2022, 11:03
0

Přesně, tohle taky právě plánuju nechat udělat, mě servisman taky takto vystříkal jakýmsi vzlínavým voskem to Mini co mám a taky to snad už reznout nebude. S tím se jezdí celoročně, tak tam to bylo potřeba. U téhle Alpiny to bude potřeba taky odchytit všechno teď, aby se nic neobjevilo. Ale pozitivní je, že to má fakt hezky rozleštěný původní lak, až na část přední kapoty, kde se v minulosti udělal nějaký rozstřik asi aby zakryl záseky od kamínků a to nebyla špatná práce, přechod prakticky neznatelný a odstínově vše krásně sedí. Takže to nechám jak je ... Docela dost na autě udělal už předchozí majitel, ale něco na mě taky čeká. Ale ono na E39 jde naštěstí ještě vše sehnat, tak povyměním právě všechny ty gumové lišty a všechno co už není nic moc, možná dojde i na čelní sklo, protože je staré a pod ostrým sluncem je vidět, jak už je to opískované ťupkami z dálnice, ale prasklinu nemá... No, zkrátka 90's auto na hraní :-D . Ono by se asi dala ještě tato B10 sehnat třeba ve Švýcarsku v naprosto špičkovém stavu 1 s nájezdem pod 100 tis km, ale za takový auto bych musel zaplatit odhadem tak 3x tolik.. to už bych asi určitě nědal. Takhle si to auto postupně doladím a budu mít radost z toho progresu.. Asi jako ty s tou E46 podle toho co píšeš

af
afro-r1
14. září 2022, 12:03
0

Ja jsem mezitim uz po celolaku, takze celni okno kvuli sundanemu Bausetu bude jeste do vanoc. ; o )
100 tisic km je na na "vonavku" docela dost. Ja mel po 150 tisicich podvozek na vymenu. Tim jsem (castecne nucene) zacinal.
Jinak ona i ta gumova tesneni nebo listy se v nakupu docela prodrazi. Ale hlavne, ze stale jsou!

StreetPro
22. září 2022, 15:06
0

U e39 kolikrat reznou i dvere zevnitr, spodek auta ve svarech pod flexiplastem apod... samo zkoukni u zadnich dveri vodni clony, to je taky evergreen... u prednich dveri doporucuji vymenit aretace, stoji to relativne par korun a trochu kurwovani, ale mas pak feeling novych dveri... no a pak samo prijde cela chladici soustava, DSC jednotka, svetla, skrtici klapka, veskera tesneni... :-)

HeavySmoker
14. září 2022, 10:32
1

Extrémne elegantná záležitosť. Ako decko som mal na stene nižšie desiatky plagátov športových áut a medzi nimi aj obyčajnú šedú E39, žiadne M5 a vôbec tam nevyzerala nepatrične. Keď sa pozriem na svoju 5er aktuálnej generácie, vyzerá to ako dva matrace na sebe a vyložene sa mi nepáči ani trochu. Dúfam že to niekedy vezmeš na nejaké Cafe Káry, to by som si rád obzrel naživo. Nech robí radosť!

reagovat
BigBen
14. září 2022, 11:25
0

A sakra! To je nákup! Asi ho chci taky :-) Počkám až tě omrzí, pak si na mě vzpomeň :-D
Každopádně gratuluji, naprosto rozumím tomu, že jsi neodolal. Takový auta už se dělat nebudou.

reagovat
Kuře
14. září 2022, 15:35
0

Ale budou... pár světových válek, dvě nebo tři apokalypsy... pár set let znovuevoluce a jsme zpět v těch devadesátkách;))

James
21. září 2022, 16:11
0

Přesně. Dobře už bylo, ale zase určitě jednou bude.
Děláme si to ale bohužel sami

Sa
Sato
14. září 2022, 12:09
1

Tak toto je paráda, velká gratulace!
Nikdy som v žiadnej E39 nesedel, takže nemám tu nostalgiu ako ty, ale aj tak to (M5 alebo alpina) považujem za taký must have každej správnej zbierky, a pri tvojich počtoch už zberateľ rozhodne si, netreba s tým bojovať :)

reagovat
beastar
14. září 2022, 14:19
1

Ty si fakt nikdy nejel v E39:D Jako nic proti ale to by si měl jako petrolhead dohnat. Já vlastnil postupně tři kousky. 523, 528 a chvíli 530d combi. To auto je dodnes v hodně věcech skvělý. Mimochodem s mojí 523 manuál se dalo na klobouka za 9,5 kombinace...

Sa
Sato
14. září 2022, 21:19
0

Fakt, ani vzadu :), dokonca ani v e46ke, jo mam co dohanat...
Ale mal som mesiac k uzivaniu A6 C4 (ale v nafte tak to sa nerata)

beastar
14. září 2022, 22:36
1

No jo ale to je úplně jiný auto. Pocitem. To je takový parník kdežto E39 je taková štika. Když budeš mít možnost zkusit, doporučuji. Ideálně rozumný stav. E46 sem neměl a řídil sem jen dvě což je taky málo na to jakej to byl kult :))

Wanix
15. září 2022, 12:28
0

beastar: to máš pořád ještě těžkou nohu, nebo v tom bylo hodně města, na začátku léta jsem dal s mou daily (taky E39 523i manual) pod 7,5 a brzda provozu jsem rozhodně nebyl ;)

Sa
Sato
15. září 2022, 13:23
0

sakra borci nedelejte mi to.. som bol na bazosi a ono su to strasne lacna zalezitost na dnesnu dobu, ze by som ako nieco za kilo zobral na chvilu len pre ten pocit, ze to stoji pred barakom... vyuzitie pre to nemam ziadne, ale za kilo?
https://auto.bazos.cz/inzerat/157072960/bmw-525i-141kw-e39.php

krab
15. září 2022, 13:32
1

Na facebooku jsem objevil, že je docela početná E39 skupina, tak se tam přidej, možná tam najdeš v inzerci i další poklady :-D Toto za kilo může být OK, vždycky se to musí vidět...

Adam
16. září 2022, 08:35
0

Jde o Czech BMW E39 community :)
Taky si přihřeju polívčičku, mám na prodej 535i manuál s V8.
https://auto.bazos.cz/inzerat/155366632/bmw-535i-e39-manual.php

VK
VK
14. září 2022, 12:38
0

Krabe, děláš mi chutě. Taková E39 by mi vlastně úplně stačila a nemusí být ani osmivál. Jenže skutečnost, že s autem potřebuji jezdit a ne jej na střídačku nechávat opravovat a rozčilovat se, co je pořád/zase rozbité, mě okamžitě vrací ze snů do reality.

reagovat
af
afro-r1
14. září 2022, 13:06
0

S timto typem auta se nemusi jezdit. (daily) To je na tom to krasne.

VK
VK
14. září 2022, 13:34
0

Jenže víš jak, já mám auto na ježdění. Mít něco nudného otravného na daily a pak tedy super leštěnku na nedělní výlet, mi nedává smysl. Tu otravnost, nudnost, nepohodlnost, cokoli toho daily pekáče by to jedině ještě zesílilo.

af
afro-r1
14. září 2022, 14:43
0

To lze take, ale je potreba to financne ustat.
Mam takove heslo: Chci byt tak bohaty, abych mohl jezdit starymi auty.
A i tak je potreba minimalne jedno zvolit jako zimniho otloukanka....

Karel TB
14. září 2022, 14:05
1

Přidávám se ke gratulaci. Hrozně se mi na ní líbí, že neřve do světa "Já jsem tu boss!". Kdo zná, ten tuší, ale neví jistě. Pro zbytek jsi prostě další stará 5er...A ty si zatím sedíš obklopený luxusem jako král, a pod kapotou máš nakoupíno takovou palbu, že když budeš chtít, tak můžeš ...stačí chtít :)
Co se týče víc aut, tak já mám už pár let vždycky jedno "normální" a jedno "sváteční". Ten pocit, že něco koupím, že se tomu neubráním moc dobře znám. Ale mám štěstí, že kámoš je odstrašující příklad. Momentálně je na stavu tuším 9+1 (manželčino). Vždycky, když mě to přepadne, tak si na něj vzpomenu a jdu to aspoň umejt.

reagovat
M1chal
15. září 2022, 09:06
0

Krab, nádhera! Super kúpa. E39 je srdcovka.
V8 pod kapotou, ako má byť. Vitaj v klube. Ja si hovorím každú chvíľu, že "veterán" musí pod plachtu a začať ho šetriť...no s tým zvukom v8 sa nedá rozlúčiť. Nech slúži!

reagovat
Frankie
15. září 2022, 09:13
0

Hned jsem kouknul do inzerce...., Hezký kousek a radost, supr. Koukám, že jsi z původně osmdesátek přešel do devadesatek.

reagovat
Trinom
15. září 2022, 12:25
0

Ulovil jsi fakt pěknej kousek. Tak ať dobře slouží a dělá radost :)

reagovat
Wanix
15. září 2022, 12:30
0

kurňa Krabe závist, na ten inzerát jsem taky koukal, 379 jestli se dobře pamatuju...tak dobře že skončila v dobrých rukou

reagovat
krab
15. září 2022, 13:36
3

Díky... no taky jsem na něj právě díval od konce srpna cca a pak neodolal a ze zvědavosti se na to jel podívat. Majitel navíc zněl velice příjemně po telefonu a nakonec to bylo tak lákavý, že jsem neodolal.. Nebylo příliš co řešit. Určitě se dá sehnat B10 V8 i s menším nájezdem než cca 250 na hrbu, dají se objevit v JPN na aukci, tam se to tu a tam najde, ale to nevíš vůbec co ti pak za pár měsíců přijede v kontejneru domů a nebo koukat na trh německy mluvících zemí, ale ty ceny už se pohybují docela povážlivě vysoko, taky se dost liší, najdeš B10 i za 12 tis euro, ale jsou tam taky za 40 i víc.. No, zkrátka jsem si řekl, že tento kus bude stát za to a zatím naštěstí se to potvrzuje.

Vavris Vavrisovic
15. září 2022, 14:07
0

Hezká náplast místo krevety :-)

Btw. 7 aut... jak to sakra servisuješ? Mě upřímně strašně nebaví všechny ty servisy, přezouvání, stk už u 3 aut... u 7 si to nedokážu představit...

reagovat
krab
15. září 2022, 14:36
0

Dík, no je to mánie ty auta... hele jak to serisuju a zvládám? Jako horko těžko... naštěstí mám dva dobrý kamarády co mají dílnu a opravují poršáky a vlastně cokoli starýho, zajímavýho, sportovního a ti mi vždycky pomůžou s tím co už prostě sám nevím jak dál. Často teda radši říkají : hlavně se v tom nevrtej a přivez to, ať něco nezničíš. Což je sice nadsázka, ale občas i svatá pravda.

Každopádně už nemám vůbec místo kam dát všechno pod střechu a jedno auto (to MGB GT) prodávám a mám tedy jednoho zájemce a budu rád samozřejmě, když to klapne. Čili pak už se to sníží na počet jak to bylo a to už snad zvládnu... ale teda musím si fakt psát do tabulky už v excelu co se kdy na čem dělalo, kdy je další technická a podobný. O kolik to mají fakt chlapy co si vyberou jen jednu víkendovku snazší.

Vavris Vavrisovic
16. září 2022, 08:37
0

No jasně, chápu, bez podpory není šance... Ale i tak... 7x ročně vyměňovat olej, 3x ročně STK, třeba 5x ročně nějaký pneuservis, geo, gumy, whatever, do toho x krát ročně nějaké neplánované záděry a opravy... to je hádám třeba měsíc / měsíc a půl čistého času jen auta :D

Jinak jsem se koukal po trhu, co se vlastně dá koupit... a zjistil jsem, že jestli to přes zimu a krizi nějak nepopadá, tak se asi nic dalšího konat nebude, protože mě současná nabídka vůbec nemotivuje.
Vlastně mě lákají jen ty splašené liliputky jako Mini, Saxo VTS, Clio RS... které jsou pořád za pár a ten poměr cena / zážitky je u nich dost výrazný.

James
21. září 2022, 16:07
1

Proč 7x ročně? On se za rok ten olej zkazí, i když se na něj najede max. několik tisíc km?
V zimě asi většina těch aut stejně nevyjede, tak přezouvání u nich odpadá

Ale určitě tím nechci jakkoliv chytat za slovo nějak, pointa je jasná, pořád se s něčím u něčeho musí zabývat a nikdy to nekončí.
Dálniční známky mě napadly nad rámec ještě

Mám ten stejný pocit že ten trh je obecně bída, pokud tedy člověk opravdu ví co konkrétně chce a zároveň není ochoten nesmyslně přeplácet.
Delší dobu pasu po XJR6 / Daimleru Six a je to dlouhodobě zoufalství i se zahrnutím mobile.de a autoscout24

Augi
01. října 2022, 10:15
0

Máme 2 daily a 4 víkendovky a ta péče se dá. Pneuservis mám jeden místní, takže na jaře a na podzim vyřešeno vždy během jednoho dopoledne. Se servisama pomáhá to, že 3 auta jsou jedný značky, takže je tam jednou za rok postupně otočím.
Co je ale skutečně nepříjemný je placení všech pojistek + parking.

bitner
15. září 2022, 20:25
0

Krasa. Gratuluju.

reagovat
je
jerry
18. září 2022, 20:06
0

Gratulace k nádhernému kousku a k odvaze jít do toho.

reagovat
krab
19. září 2022, 10:46
0

Děkuju!

bu
buteo
18. září 2022, 22:53
0

Taky se přidávám s gratulací k novému klenotu do tvé sbírky, Petře!
Oceňuju, že pro srovnání uvádíš třeba sbírku Jay Lena. “ Malý je ten kdo malé cíle má.” (~:
Pokud nám časem připravíš něco o firmě Alpina, mám pro tebe tip. V německém časopise Autobild Sportscars, č.9 September 2022 vyšla obsáhlá reportáž o firmě vč. její historie a inerwiew Andy Bovensiepenem. M.j. z něho vyplývá, že firma BMW nedávno odkoupila práva na značku Alpina. Věděl’s to? Mám ten časák, kdybys měl zájem, můžu dodat sken.

reagovat
krab
19. září 2022, 10:51
0

Ahoj Jindro, díky za komentář a za přání! Jinak jsem taky odchytil tady v diskuzi, že si postavil Westfielda, tak to je pecka! Věřím, že to taky bude fungovat moc hezky, určitě nejen Caterham má patent na co nejlepší lehký sporťáky na světě. Tak to se těším až se zas někde uvidíme. Jo a o Alpině mám něco rozepsáno a zajímavé rozhovory z Andreasem jsem si pustil, něco teď aktuálně nového načetl co vypustili ven, takže asi v pohodě, ale jestli bys měl čas a poslal mi mailem sken toho co je v autobild sportscars budu moc vděčen. Měj se moc hezky!

ro
rock
19. září 2022, 10:58
3

Je zábavný koukat, jak si někdo plní moje sny :-)

reagovat
Mechanik
20. září 2022, 09:49
0

Petře gratuluji, je to pecka, úžasný úlovek. Ať to dělá jen radost, samozřejmě po menší údržbě.

reagovat
fu
furrow
20. září 2022, 16:09
0

Úžasné auto...gratuluji. Jen se zeptám, to neměla každá Alpina, takové ty pro ni charakteristické ozdobné linky na boku karosérie a myslím, že i na předním spojleru atd...?

beastar
20. září 2022, 22:05
0

furrow: Vždy to bylo na přání zákazníka. Jestli teda myslíš decals ..

fu
furrow
20. září 2022, 23:02
0

jj...myslím ty proužky po celém obvodu auta...a googlil jsem tedy a je to pravda. Málokterá Alpina to má, asi fakt jen když někdo chtěl. Já myslel, že je to kromě kol takové jakoby poznávací znamení.

krab
20. září 2022, 23:07
1

Dík kluci za přání, jinak je to jak říká Beastar, bylo to na přání. Na webu je i Alpina registr (unofficial) kde je ale fakt většina Alpin, dokonce dost i z fotkama a ta moje je tam k vidění taky. Ty pruhy z výroby neměla. A zajímalo mě to taky a tak jsem tím brouzdal a koukal, že spíš to bylo tak, že jen tak třetina zákazníků je chtěla, zbytek ne. Takže pak máš jen označení vzadu na kufru, specifickej Alpina spoiler, když to není touring a vpředu ten celej spodek nárazníku je specifickej Alpina s nápisem Alpina. Nejvíc odlišností je v interiéru a pod kapotou

fu
furrow
20. září 2022, 23:14
0

Tak jsem zas o něco chytřejší. Super...

Opelfahrt
21. září 2022, 00:28
0

Já bych teda bral Alpinu se stříbrnýma proužkama. Podle hesla „Víc proužků, víc Alpina“. Ideál asi B6 Gran Coupé v barvě Alpina Green II (X09) a se světlým nebo modrým interiérem.
A velkej dík za tip na neoficiální registr Alpin s fotkama, to je prostě nádhera.

je
jenyk103
20. září 2022, 21:36
1

Vavris Corvettu prodal? To mu dlouho nevydržela. Dal ji předtím aspoň konečně dohromady? Vždycky jsem se bavil, když nadával na jizdní vlasnosti a pak napsal, že by měl konečně vyměnit ty špatné tlumiče :-)

reagovat
StreetPro
22. září 2022, 14:52
0

Congrats, presne tuhle (barevne kombo/vybavu) jsem malem vymenil za e61 (majitel si nakonec rozmyslel vysi jeho doplatku, coz dnes zni usmevne, pri pohledu na ceny e61 v rope a B10 V8).
To auto ma z meho pohledu dokonaly mix plavnosti a sport feelingu, podvozkem pocinaje a sicnama konce.
Hodne veselych km...

reagovat
Bavoraczech
předevčírem v 14:20
0

Alpinka krásná hračka. Ale řekni mi jak to děláš. Já měl v jednu chvíli 4 auta a přestože jsou to v podstatě všechno levné střepy s poměrně lacinou údržbou, byl jsem už mírně nervózní. Třeba z toho kde to všechno parkovat. Jednou soused z ulice potkal přítelkyni a stěžioval si, že mu parkujeme (na veřejném parkovišti) před domem. Povídá... vy ty auta máte snad 3. Vesele odvětila, že 4 :-). No horší je to s STK - hlídat to, řešit to. Jasně, sám už tam raději ani nejezdím, ale stejně se musím domluvit s kamarádem... No a když už jsou ty auta 4 a všechny mají STk stejný rok, tři z toho stejný měsíc. Ještě ke všemu jsem zjistil, že jsme s milou Alfou od posledního výročí povinného ručení ujel přesně 0 km. No prostě ten největší "šrot" musel z domu. 3 Auta ještě ukočíruju na parkování, STK, pojištění... ale 4 už jsou na mě moc :-)

reagovat
StreetPro
předevčírem v 15:15
0

Tak koukam, ze to Bilstein nedoladil ani u novych modelu a elektronickych tlumicu viz. e92 a problemy s B16 Ride Control coilover https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=322185&page=6
"After a few months of driving the car, the front dampers started to make clunking noises which were in particular audible at low speeds. They also seemed to get worse when the car was driven hard (e.g. on the Nürburgring). A search in other BMW forums revealed that this was not an isolated case but actually a systematic problem with this suspension. However, Bilstein seemed to be aware of this, replacing the dampers without costs.
Unfortunately and to my disappointment, after running for a few months with new dampers, the same problem recurred and these new dampers also started making the same noises again. Not really what I expected of a so-called high-end suspension system; and even though Bilstein may again replace the faulty dampers, the removal and re-installation always costs a few hundred EUR, which I am reluctant to incur again and again."

reagovat