načítám data...

10 věcí o Corvette C5, které vám na internetu neřeknou

21. dubna 2022, 22:25 52 komentářů Vavris

O hřmícím LS a mrkačkách se dočtete v souvislosti s pátou generací Corvette úplně všude. Jaká poznání však přináší reálný život s americkým snem?

zobrazit celou galeriiVavris Vavrisovic: 10 věcí o Corvette C5, které vám na internetu neřeknou

V červnu to bude rok, co jsem si koupil Vette. Věc, kterou jsem jako dítě znal jen z počítačových her a lesklých stránek časopisů a nikdy jsem nepředpokládal, že ji někdy budu řídit, mi teď stojí ve stodole a občas i jezdí. Vlastně mě přepaadne dosti speciální druh dojetí pokaždé, když si to uvědomím. A při každém setkání s tím placatým zvířetem, je zase pro změnu evidentní, že to je opravdu poněkud speciální záležitost a nikoli jen běžné vozidlo své doby. Nevšední přístup ke konstrukci a technologická nadřazenost nad ostatními auty koncernu GM i tehdejší doby, je evidentní pokaždé, když Corvette začnete zkoumat do hloubky… Ale specifické technické detaily dnes probírat nechci. Tohle je 10 věcí, které mě naučil necelý rok s Vette

1: This is a common problem bro…

Začal bych poněkud hořce. Corvette se po přesunu ke mě domů očividně rozhodla stát se ješitnou sviní a produkovat průměrně jednu závadu na jednu vyjížďku. Nefunkční blinkry, kuckání pod plným plynem, svítící CEL, prasklá příruba středového dílu výfuku, nefunkční palivoměr, stávkující imobilizér, prasklý kryt chladiče, nefunkční klimatizace, nefunkční přepínání adaptivních tlumičů a určitě jsem na nějaké další věci zapomněl. Bylo toho hodně. Člověk už se s tím krámem pomalu bál vyjet. Jak by řekl kamarád “Prší hovna, příteli…

Na každý jeden z výše uvedených problémů však pan google uměl ochotně odevzdat patřičné vlákno na některém z amerických diskuzních fór a v každém vláknu stálo v jedné z prvních odpovědí něco jako: “Yeah mate, this is a common problem in C5 world…” – Corvette je studnice běžných závad a jeden by z toho usoudil, že se pravděpodobně jedná o největší klunkr ve známém vesmíru. 

Anebo ne? Ven koncem, je to hořkosladký bod. Pokud se vám něco zesloní na netypickém spolehlivém autě, stává se z vás alfa tester, který se pokouší vybádat, jak z toho ven. Naopak u největšího klunkru ve vesmíru má každý common problemtypical issue díky obrovské základně fanoušků většinou i patřičný simple fix, kterým se svět stane zase krásným a auto dokonale funkčním…  do příštího výletu :-)

PS: Všechny vyše zmíněné závady byly odstraněny buď zadarmo nebo za minimální investici. A je to prostě 22 let stará přetechnizovaná věc – má na to nárok.

2: Muffler? Netřeba…

Sériový koncový tlumič výfuku = nevýhoda. Něco takového jsem si při procesu nákupu neustále opakoval. Sériová Vette je tichá. Hřmění nebylo u tohoto automobilu obsaženo v základní výbavě. Nápisy Midamerica, Magnaflow nebo Borla na koncovkách výfuků jsem proto považoval za vysoce žádoucí a nakonec mi štěstí skutečně jednu Borlu přihrálo. Jenže pak jednoho dne nastal onen incident s prasklou přírubou na středové části výfuku, jejímž důsledkem bylo samozřejmě oddělení příslušné poloviny koncového tlumiče. Neočekávaným důsledkem byl fakt, že auto znělo jako osmiválcový komiksový hrdina…  takže jsem si s opravou dal docela na čas :-)  A upřímně se mi teď docela stýská.

3: Elementární opora ramene sedadlem je obrovsky nedoceněná věc

My Evropani rádi u sportovních aut kritizujem, jak to které sedadlo nemá žádné boční vedení a jak je ze sportovního hlediska naprosto tragické a nevhodné. Třeba základní sedadla v BMW toho bývala typickým příkladem. Jenže pak tu máme pro srovnání americkou představu o sedadlech a jejich uzpůsobení pro účelý sportovního vozu. Jasně, není to tak dávno, co byla běžnou výbavou amerického křižníku silnic prostá a maximálně pohodlná lavice a oproti ní má sedadlo ve Vette jistě navrch. Ale dám krk za to, že jakékoliv jedno dílčí sedadlo z kteréhokoli auta, které jsem kdy řídil, mělo minimálně dvojnásobnou schopnost držet řidičovo tělo v zatáčce na svém místě, oproti standardnímu (a nutno říci krásnému) koženému sedadlu v Corvette C5. 

Je sice moc hezké, že mohu titěrnou páčkou podráždit elektromotorek pozice bočnic, které mě poté sevřou v bocích pevně jako spolužačka při ploužáku na kinderparty třetí třídy. Ovšem od kříže nahoru není nic, co by tělo drželo na místě. Lopatky a ramena  bezmocně kloužou po hladké kůži v každé zatáčce. V těch levotočivých to zachrání stehno, které narazí na středový tunel, ale v těch pravotočivých mě to regulérně vyhazuje ze sedla a aktivní jízda se tak stává dosti komplikovanou. Potřeboval bych nějaké zahryzávadlo… Nebo ideálně sedadla, KTERÁ DRŽÍ RAMENA ASPOŇ TROCHU!

4: Dojem luxusní, ceny lidové

Oporu ramen možná červená Vette nenabízí, za to wow efektu má na rozdávání. Dojem exkluzivity u diváků je obrovský. Corvette naštěstí platí za provozně poměrně nenáročné auto a byl to jeden z hlavních důvodů, proč loni moje volba padla právě na tenhle americký zemědělský stroj. Realita mě ale překvapila ještě mnohem příjemněji. Sada 4 tlumičů Bilstein B6 = $396, Oba klínové řemeny i se všemi kladkami = $106, Spojkový kit = $441, brzdové destičky Hawk HP+ pro přední nápravu = $140. Samozřejmě je ke všemu nutné přičíst dopravu, clo a daň, což konečnou cenu bohužel znatelně zvedne. Pořád se ale bavíme o placatém autě, které si děti pletou s Ferrari, stovku dá pod 5 sekund a dobovou konkurencí pro něj bylo BMW M3 nebo Porsche 911 Carrera. 

Nerad bych na sebe tímhle chvástáním přivolal nějakou záludnou drahou kletbu, ale cost of ownership zatím překonává všechny představy a nebál bych se konstatovat, že pokud složíte kupní cenu, utáhne provoz Vette i průměrně vydělávající nadšenec. Úsporností provozu bych si tedy dovolil Vette označit za takovou Miatu velkých sporťáků. :D

PS: Jestli si myslíte, že problémem jsou třeba laminátové díly karoserie, tak jste ještě zřejmě neslyšeli o zemi jménem Polsko.

5: Stvořeno pro domácí servis

S nasátím téhle věci jsem se chtě nechtě dostal do nejrůznějších skupin a spolků… amerických… možná to je jen nějaká forma kognitivní disonance, ale mám dojem, že snad každý Američan s domem, má vedle domu garáž, v garáži (minimálně) křížový hydraulický zvedák, pokročilou sadu nářadí a všechno si dělá sám.

Z toho co jsem zatím stačil vidět jsem nabyl dojmu, že Corvette je navržena tak, aby se opravovala snadno. S ohledem na placatou konstrukci se samozřejmě najdou činnosti, které nejsou nejsnadnější (například olej v převodovce a diferenciálu vyměníte jedině tak, že shodíte celý transaxle), nicméně ve výsledku jsem se zatím vždycky přistihl při myšlence “ ty jo, tohle auto snad navrhoval servisní technik...”. Servisní část uživatelského manuálu je obsáhlá a nemá majitele za nekompetentní hovado, které je při každém problému nutno větou “Navštivte autorizovaný servis” poslat do patřičných mezí. Moc příjemné.

6: Sériová kola? Me gusta

Lehká kola u Miaty čeká s ohledem na zaměření auta každý. Ale lehká kola u Corvette? Jistěže. Všechny sériové disky patří k mimořádně lehkým. Přední 17x8,5 váží jen chlup přes 8 kg. Zadní 18x9,5 pak pouze 9 kg. To jen tak pro dokreslení, že ten nejlehčí osmiválec své doby pod kapotou není osamoceným vojákem v poli…

7: Palubní počítač a chytré hinty

Tohle trochu souvisí s bodem 5, palubní počítač ve Vette a možnosti nastavení všeho jsou skoro nekonečné a sám stále objevuji nové a nové věci. Už základní menu poskytuje spoustu provozních údajů, tlaků a teplot. Že lze přes počítač nastavovat či měnit funkci tlačítek, osvětlení a (de)aktivovat různé komfortní funkce v roce 2022 asi nikoho nepřekvapí, ale v roce 2000 to bylo rozhodně milé. Jenže palubní počítač umí sloužit i jako jednoduchá “vyblikávací” diagnostika - vyvoláte menu, procházíte systém, můžete zobrazovat i mazat chybové kódy. Jak aktuální, tak historické. A pak je tady spousta užitečných maličkostí. Pro výčet všech položek výbavy, paketů a typů komponent nemusíte dekódovat VIN, Amíci nalepili chytrý seznam do gloveboxu. Servisní interval výměny oleje lze resetovat mačkáním spojky a určitě mě spousta dalších objevů ještě čeká.

8: Pocity static tunera i jižanského rednecka

Jak by řekl zasložilý návštěvník tuning fóra: “Tou mezerou mezi kolem a blatníkem by ti proběhnul německý ovčák…”. A při pohledu na auto mu člověk musí dát za pravdu. Být mezery trochu větší, jsou jako na starém Fordu F-100 nějkaého Hillbillyho z Alabamy. Ještě že se světlost dá velice jednoduše snižovat čtveřicí šroubů na listových perech…

…což nenávratně vyústí ve škody, protože auto je proklatě blízko silnici už v pozici “německý ovčák”. Sešroubováním dolů budete velmi blízko nějaké žehličce na vzduchu (nebo seřezaných pružinách) tuningového stylu static. Já jsem na šroubech někde v půli cesty (snižováno bylo primárně kvůli zisku odklonu) a gumovým “naháněčem vzduchu” pod předním nárazníkem škrtám na každém příčném prahu… Některé zatáčky s prudkým elevačním zlomem bývají taky problém. Děsím se okamžiku, kdy narazím na nějaký nehezký okreskový hrb a auto mi třeba ve 120 km/h propruží… A “svleče” si nýtky na spodní straně blatníků, popřípadě jich kus rovnou urve… Nebo si brnkne o těch několik příčných výztuh vespod…

9: Pouze pozitivní reakce

Na Miatu mávají děti, protože je roztomilá. A někteří lidé se na ni smějou… proto, že je roztomilá… A vypadá jako napodobenina auta, takže nevzbuzuje dojem ekonomického rozdílu. Corvette je široká, placatá, agresivní a silně ostentativní věc. A ještě k tomu červená. Ostentativní věci lidi často serou… Ještě k tomu červené. Bývají takovým katalyzátorem sociálního rozdílu. Říkají prostému lidu: “podívej se nulo, já si zde dovoluji prezentovat svou bonitu, a ty zdechni bídou ve své Fabii…”. Takhle, ona vlastně Vette stojí podobně, jako nová Fabia, ale to je vedlejší, protože celkový efekt je o několik levelů rozmařilejší.

Upřímně jsem z tohoto měl v prvních měsících trochu obavy, jenže se to ukázalo jako totálně lichý předsudek. Pokaždé, co Vette vytáhnu na projížďku, zvedá množství palců nahoru a vyvolává úsměvy. V poměru asi 100:1 vůči zahořklým reakcím typu “Kde sis na to nakrad, cype, co? ”, a to mě upřímně překvapilo.

10: Neadekvátní ekonomika jízdy

5.7 V8? Ty vole, to žere tak 20, ne? ” je typický odhad pozorovatele v taktéž docela typické diskuzi. Můj prozatimní rekord ověřený tankováním je 8,6l/100 km. Motor se sice skoro nepodíval přes 2000 otáček a byla to kombinace pohodové dálnice na 130 tempomat a plachtění po okreskách, avšak vnímám tento výsledek jako velice impresivní. Jízda po dálnici Corvette obecně svědčí, díky předlouhému šestému stupni si LS při dálničním limitu brouká okolo 1700 otáček a nízké spotřebě napomáhá i nízká čelní plocha. Ani divočina ale není žádá divočina. Vette jsem zatím nikdy nepoužíval v módu nějakého souvislého dlouhodobého attacku, ale velice svižná jízda po okreskách s častou akcelerací většinou na palubním počítači vykouzlí něco mezi 14 a 15 litry na 100 km. Dlouhodobý průměr se mi pak daří držet pod 12 litry na 100 km. Moc hezký výsledek na pravěký osmiválec.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
21. dubna 2022, 22:53
0

Hezký! Já si říkám, že Vette pátý generace by si asi fakt měl každej z nás bláznů do sportovních aut na nějakou dobu vyzkoušet. Vedle toho působí totiž zážitek z jízdy nějakým tím soudobým emkem nebo poršákem jako když sedneš do Golfu GTI,... Corvette umí pro Evropana vykouzlit hned takový fajnový divadlo, ani se nemusí jet extra rychle, prostě každá jízda je jednoznačně nevšední zážitek

reagovat
beastar
22. dubna 2022, 07:59
0

To teda nevím jestli třeba soudobý M3 nevykouzli zážitek:)) Je teda fakt že je to prostě jiný. Nakonec některá specifika, tam i zmiňuje. Jistě souhlasím že každý by to měl někdy zkusit. A to může být klidně Camaro, Mustang, Firebird atd..

Vavris Vavrisovic
22. dubna 2022, 08:00
2

A teď jezdí zase o kus líp - zadní tlumiče to měly za sebou (byť na testu ukázaly přes 70%), vůbec se po stlačení nevracely... přední skoro. Bilsteiny se stabíkama = tovární Z51 paket, pomohly moc. Takže aktuálně to akutně potřebuje brzdy a lepší sedadla :D

krab
22. dubna 2022, 08:04
0

To jsem hele myslel, že je to prostě zážitek v tom jet ať už jakoukoli rychlostí ..
Ty evropský sporťáky z tý stejný doby jsou (a možná teda pro mě) víc předvídatelný v tom zážitku ze svezení.

Jinak vždyť tady to všichni vědí, že mám US rád ve smyslu, že se moc rád něčím příležitostně svezu, ale v reálu bych si to nejspíš nikdy nekoupil. To je takový zvláštní, ale zatím to tak vždycky bylo. Co je na C5 kouzelný je fakt, že tohle auto má 400 koní, na řízení je to velmi mechanické auto a přitom ho můžeš koupit de-fakto za 2/3 ceny právě nějaký takový M3 ze stejný doby anebo poršáku atd..

Vavris Vavrisovic
22. dubna 2022, 08:06
1

M3 je mnohem preciznější, sofistikovanější. Vette za mě zážitkovější v tom pocitovém spektru. S tím autem se prostě jdeš poprat a ono na tebe při tom řve :-) A on je fakt obrovský rozdíl mezi base podvozkem, který je vhodný na cruising a tím základním track setupem (tlumiče, stabíky, polyuretany), který měla třeba ta černá, o které jsem tu před lety psal. Působí to do značné míry jako jiné auto...

krab
22. dubna 2022, 08:07
0

Reagoval jsem na beastara - jo s těma tlumičema to je vždycky výborný, že když se zrenovuje podvozek a povede nastavit správně geometrie, tak je pak auto jak vyměněný. Ne, mě ta C5 hodně oslovila, takový chlapský auto, přitom to není ani tak těžký, vlastně je to paradoxně výrazně lehčí než E46 M3 což je zvláštní, ale je to tak.. Navíc je to transaxle, ne je to moc pěkná kára.

Taky jsem loni jak mě Vavris nechal svézt asi týden potom pročítal inzeráty, ale pak mě to zas pustilo :-D

Jan Machač
24. dubna 2022, 09:34
1

Ad sedadla: Já zase padám ke spolujezdci, když jedu doleva. Myslel jsem si napřed, že je sedadlo ohnuté. Není. Ono tam, kde by mělo bejt, prostě není.

Vavris Vavrisovic
25. dubna 2022, 10:32
0

"tam kde mělo bejt, prostě není.." jo, to je přesný popis :D

Pkr
02. května 2022, 10:38
0

Ta černá skončila u mě :-) Kdyby si se chtěl podělit o tvůj setup budu moc rád :-) Ať slouží

Sa
Sato
21. dubna 2022, 23:53
0

Super! Ja mam ako sice dream car C6 ale predpokladam ze vsetko co pises bude aj tam v princpe podobne. Tak snad raz..
Btw hezka stodola, ta bude mat cenu aspon ako tri take vetty :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. dubna 2022, 08:09
0

Stodola potřebuje střechu, takže spíš 2/3 Vetty brzo spolkne :D

Sa
Sato
22. dubna 2022, 09:24
0

Ber to z tej lepsej stranky, pocas rekonstrukce do toho budgetu mozes prepasovat aj dvousloupovy zvedak :)

Vavris Vavrisovic
25. dubna 2022, 10:32
0

Ano, velmi se o něm přemýšlí :D

Moctezuma
22. dubna 2022, 05:28
0

Krásně placaté auto. Koukal jsem po něm, ale bohužel mě omezuje dovoz do 8 nebo nad 30 let.. Kolem práce jezdí jeden týpek s jednou žlutou c5 v obleku. Každé ráno mu hraje reagueton na plno a vesele si kouří cígo. Klasické daily. Z jeho pohledu je jasné, že si každý den cestu do práce užívá :) Gratuluji ke krásnému autu :)

Dle RZ vidím, že se pohybuješ někde kolem Ostravy. No nevím, já když jezdil s dobrým autem v Ově, tak jsem často viděl kyselé ksychty :D Ale možná mám deformaci, jelikož žiju v zemi, kde jsou všichni příjemní a vysmátí :D

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. dubna 2022, 08:11
1

Ano, pohybuju se kolem Ostravy, takže jeden z nejhorších možných regionů, ale nic nepozoruju... Nebo si špatně všímám :-)

bkralik
22. dubna 2022, 08:30
1

El Gringo: Dovoz do 8 nebo nad 30 let se (alespoň v čr, nevím kde se teď pohybuješ) dá řešit - já to teda zatím nezkoušel, ale vím o člověku co přihlašuje z auta dovezený z japonska a vypadá, že mu to docela jde...

skodafil
23. dubna 2022, 13:06
0

Po chvíli hledání se dá koupit i v Evropě.

Vavris Vavrisovic
23. dubna 2022, 14:47
0

Kamarád teď taky objednal "na slepo" z JPN, jsem zvědavý jaké to bude...

Moctezuma
24. dubna 2022, 07:13
0

Žiju mimo EU. Psal jsem všude možně a všude mi řekli, že smůla. Max 8 let stáří či veterán nad 30 let. Asi to nějak půjde, ale nějak se mi nechce riskovat :)

beastar
24. dubna 2022, 22:23
0

Jenom věcná. Dle SPZ v ČR už v současné chvíli nepoznáš kdo odkud je. Auto jde přihlásit kdekoliv na úřadě. A SPZ se bez ztráty nebo odcizení na vozech nemění. Že je Vavris, ale starej horník to se pozná hned. Kdo jiný by pořídil takto obhroublý vůz;))

Moctezuma
25. dubna 2022, 02:41
1

U Gongu, v DOV, na parkovišti Globus na ul. Opavská a u památníku 2WW v Hrabyni se nefotí běžný Pražák :) SPZ v mém dotazu nehrála žádnou roli :) V každém případě to je krásný vůz. Vavris, v létě se nediv, když tě budu zdravit a popřípadě i otravovat, ať zastavíš a ukážeš na živo. Já budu po Ostravě jezdit něčím půjčeným...

Vavris Vavrisovic
25. dubna 2022, 10:35
0

A jak poznám, že mě zdraví a otravuje zrovna El Gringo? :-)

František Čáslavský
25. dubna 2022, 10:53
5

Podle sombrera přece ;)

beastar
25. dubna 2022, 12:48
1

Sure, já jenom že si tam psal dle RZ. Je fakt že ani jednu z těch věcí co posléze jmenuješ neznám. A to nejsem ani běžný Pražan;)

Sombrero a poncho..

Moctezuma
25. dubna 2022, 16:57
0

Jsem asi jediný v Ově, kdo poslouchá hudební žánr - Cumbia Mexicana :) Tak podle toho. Sombrero a poncho fakt nenosím :D Btw, příští rok se vracím a dovezu ty svoje vraky - tak pak můžeme dát někde sraz. Moji kámoši jsou podobní úchylové a nejezdí v ničem normálním :) Beastare, budu se pohybovat i v Praze, tudíž jakmile uvidím nějakého týpka v Maserati, tak se zkusím zeptat, jestli to nejsi náhodou ty :D

beastar
25. dubna 2022, 21:47
3

:D To si mě rozesmál. To by mohlo být zajímavé. Já sem teď v Praze asi 2x za měsíc. Kdyby si viděl v Baselu Maserati a v něm typka ve svetru Gant sem to já... Stačí pustit nahlas cumbia Mexicana. Troubit. Hned máme sraz z první ruky.

beastar
22. dubna 2022, 07:56
1

Ta spotřeba je dost rozumná. Vyjmenované poruchy jsou common i pro můj obstarožní Italský rádoby milionářský koráb. Vyššího ročníku výroby. S tím že Amíci častěji mají garáž a dělají na autech to si myslím je pravda. Ono taky ls a typický US auto je trochu jiná káva, než typický EU auto.
Na pár lidí možná Vette bude působit jakože provokativně. Když aspoň trochu ví člověk o co jde. Může být v klidu, rovnováha zůstane zachována. Daleko horší je Lambo se značkou lamboss, nebo tak.

Přehledný popis stále docela dostupného vozu. Mimochodem ty ceny to vyrazilo v dobrém smyslu dech i mě. Vtipná je ta fotka alá red leader, kde ty za tebou působí jako smutná kulisa. A to jen díky barvě.

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. dubna 2022, 08:24
0

Hádám, že spravovat tyhle věci na italském milionářském stroji není zas tak snadné. A jo, ty ceny jsou neskutečné. Pro Američana to pak je úplně s prstem v nose a člověk se nemůže divit, že tam každý druhý postaví auto od šroubku. Red leader pobavil :-)

beastar
23. dubna 2022, 16:30
0

Není to snadné. Vše dělá profi servis. Cenově jak co. Běžné práce jsou tak jako Porsche, Aston, Bentley... Jde to, ale pro běžný život to není úplně top. Nutno dodat, že já koupil jetý kus, aby dál jezdil. Nemám to do muzea. A dost mě to baví ani při Eurotripu nikde nebyl problém. Takže spíš řeším ty hovna. Teď mě čeká klimatizace, přední světlo kde se nějak nechce rozsvicet na auto režim. Pak nové pneu, pravděpodobně výměna chladiče. Prostě pořád něco, je to prostě starý.

Jinak jo recept vezmu ls dám dvě turba. Klec, nitrous, dám to do Toyoty Avensis kterou hodím na zem na obří kola. Tj emerikn drymin stajl for e dreeg meen. Taky tam panuje dost rivalita mezi těmi, co si staví tohle doma. A těma posh borcema v pravým importu. Pravda je že třeba qp 5 se v US provozuje daleko snadněji než tu. To je zase jiný téma ale..

Vavris Vavrisovic
25. dubna 2022, 10:29
0

Klidně se rozepiš. Je to zvláštní paradox, že i u italských plnokrevníků to vychází v US líp než v EU.

bkralik
22. dubna 2022, 08:31
0

Ach jo, Vavrisi, proč mi to děláš? :-D To jsem tě včera tou zprávou vyprovokoval a nebo jsem se jenom náhodou trefil?

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. dubna 2022, 09:26
0

Náhodou, už to bylo napsáno předtím.

Karel TB
22. dubna 2022, 10:30
0

Docela věcné shrnutí. Při pořízení 20 let starého auta je jasné, že drobné bolístky budou. Je sympatické, že je přiznáš, a netváříš se, že nad Corvettou slunce nikdy nezapadá. Je fakt, že u stejně starého "obyčejného krámu" tě drobná maličkost nepřiměje ani zvednout obočí, kdežto u tvého dream caru každé probliknutí libovolné nechtěné kontrolky způsobuje infarkt ihned a dlouhodobě žaludeční vředy.
Celkově teď prožívám první 1/4 tvého příběhu a usmívám se, když to bude podobně, bude to fajn.
Zatím:
ad1) najdeš u každého auta
ad2) :D, jsem zvědavej kdy se dírka objeví
ad3) netýká se jenom amerik. Přistihl jsem se, že pohodlí ocením stejnou měrou
ad4) Některé sny jsou dnes překvapivě dostupné,
ad5-8) N/A
ad9) Potvrzuju, zatím jsem nasral jenom jednoho, ale moc jsem si to užil :D
ad10) Asi jezdím trochu dráž, ale vzhledem k tomu že vyjedu jednou za týden to neřeším
Jo a vyměnit olej, desky, prostě roční údržbu by se snad člověk neměl u auta bát udělat v garáži. Aspoň pravidelně vidíš, v jakém je to stavu, jestli se náhodou k něčemu neschyluje a můžeš plánovat větší údržbu dřív, než ti ji auto naplánuje samo.

reagovat
Vavris Vavrisovic
25. dubna 2022, 10:32
0

No hele, ony to všechno byly věci, které více či méně znepřijemňovaly použití auta... Když ti nefungují blinkry, klima tě chce uvařit anebo ti dojde benzín, i když palivoměr ukazuje čtvrt nádrže, tak zvednuté obočí bylo pouze první fází reakcí :D

Takže taky C5 gang?

Karel TB
26. dubna 2022, 01:23
0

Kdepak, víc kůže, míň objemu...3,2V8 , troufám si říct, že na fotce 11 chybí hezčí a vzteklejší dvojče

Irwinek
22. dubna 2022, 11:34
0

Líbí se mi ta spotřeba :-D Tak trošku jsem to očekával. Jezdím s 2,5 l Volvem za 8 a nikdo mi to nevěří. Jasně, když za to vezmu, tak jsem na 13, ale když se jen tak vznáším, je to tam :-D

reagovat
liška
22. dubna 2022, 14:43
2

Tak ta spotřeba je dobrá, podobnou mám taky když Kočičku příliš nedráždím někde na dálnicích, ale zase mi chybí objem tří piv :) Jinak dlouhodobou mám asi 12 za sezónu. S těma autama to máme dost podobný, za loužou (v mým případě jen tou 50kilometrovou) je to auto taková klasická, skoro bych řekl oktávka, díly za nula nic a umí to spravit kde kdo. Ale to clo a čekání to pro nás dost prodražuje. I tak je to asi o dost levnější servisování než dobová německá konkurence a rozhodně je to o dost větší exot to auto.

reagovat
skodafil
23. dubna 2022, 13:06
1

Pěkný článek, krásné auto. Něco přidám.

Vette z roku 2003 mám necelé dva roky. Nespolehlivost nepodepíšu. Moje chodí jako hodinky. Opravil jsem si sám nefunkční displej panelu klimatizace, v Lukamotorsport mi spravili i ruční brzdu a jezdíme. Rok výroby je docela podstatný. Na YT je k tomu dost videí.
Výfuky jsem měl na autě nějaké hlučné. Protože mám convertible, bylo to k nesnesení. Už mám na autě zpátky originály. Zvuk je tak akorát.
Sedačky...mám příplatkové sportovní a protože jsem docela špekoun, sedím v nich zaražený dobře.
I když já ho moc nepraktikuji, domácí servis skutečně jde. Bacha jen na to, že se nejdříve musíte naučit vette zvednout. Majitelé vědí :-).
Kola mám nějaká příplatková s gumami 275 vpředu a 295 vzadu. Sedí to...uspokojivě.
Není to muscle car. Srovnání s Mustangem, Camarem atd. je zcela mimo. Koho zajímá více, doporučím knihu All Corvettes Are Red.
Také jsem se o autě trochu rozepsal: https://dfens-cz.com/2003-chevrolet-corvette-convertible/

Za ty prachy nemá C5 konkurenci.

reagovat
beastar
24. dubna 2022, 22:24
1

Jsem docela špekoun:D

skodafil
25. dubna 2022, 08:16
0

Beze srandy, než jsem koupil C5, zkoušel jsem různé generace a C5 mi na oblékání mírně nadrozměrných velikostí přišla nejlepší.

Vavris Vavrisovic
25. dubna 2022, 10:37
0

Jj, něco jsem zaznamenal... Nicméně, říkal jsem si, že po 20 letech už to bude skoro jedno... A hlavně teda najít C5 v manuálu je obecně vzácnost, ještě tak špekulovat nad rokem výroby.

Jan Machač
24. dubna 2022, 09:30
0

Gumovy nahaněč vzduchu, zove se odborně "Lízátko". Proč asi ;-)

reagovat
Adam Forman
24. dubna 2022, 20:34
0

Tvl, jak to může mít stejnou spotřebu, jako šestiválcový Cadillac CTS? Já doma říkal že pořídím V8, ale nesetkalo se to s úspěchem...

reagovat
wdave_t
25. dubna 2022, 11:08
-1

Taky mě ta spotřeba fascinuje. V C32 mám 3.2V6 supercharged a žere v průměru přes 16 :-O

beastar
25. dubna 2022, 12:54
0

Ty Mercedesy žerou všechny. Já měl 3.2 bez SC jednu chvíli. Je to teda tak čtrnáct let. To benzín stal tak 25... A bralo to mimo město 14 ve městě 15,5 při jízdě blízko předepsané rychlosti.

Jan Machač
08. května 2022, 22:24
0

Adame, nežere... To jen vařečka to šetři, protože ma strach, že nedobrzdi ;-)

Vavris Vavrisovic
10. května 2022, 19:03
0

Mi nežere nic, mám nějakou ekologickou nohu. Jenom Corsa mi žrala... Což byl jeden z důvodů, proč jsem ji neměl rád :D

ReVolte
27. dubna 2022, 22:22
0

Co si pamatuju tak kolem krevety padaly názory, že ne time-attack bude MX-5 a tohle bude cruiser. Najednou už vidím snižování, podvozek z Z51 a ještě se nekončí :D Klasický pacient nebo sis nastavil už hranu?

reagovat
Vavris Vavrisovic
02. května 2022, 12:48
0

Myslím, že tady to škončí... Ultimate trackcar z toho asi činit nechci, neb by to stálo ještě hodně :-)

Michal88
30. dubna 2022, 12:05
0

Vette je můj sen. Teda C2 Sting Ray (měl jsem jako angličáka plus telecí léta na prvním Gran Turismu) a tu za stejnou cenu, jako C5 už fakt nekoupím. :)

Článek dobrej, jsem jej vdechnul, jak nic. :)

reagovat
Fu
Furen
10. května 2022, 08:58
0

Zajímavý článek...btw asi jsem tě kdysi viděl v Ostravě stát na křitovatce :-) stál jsem vedle a obdivoval... Jeden dotaz, kde na netu kupuješ na C5 náhradní díly? Podle cen přímo v US? Ať se daří...

reagovat
Vavris Vavrisovic
10. května 2022, 19:02
0

Ideální je rockauto. Z něho to máš doma pomalu dřív, než z AutoKelly :-) A jinak jsme dělali objednávku z různých eshopů a nechali si to poslat kontejnerem.