načítám data...

Zlatá vrána 2019: Investiční klenoty české inzerce

22. března 2019, 20:39 87 komentářů Radek Chlud

Ojetých aut na prodej jsou plné bazary a internetové portály. Sem tam se ale objeví opravdové špeky. Poslední dobou jich je tolik, že nás to přinutilo vytvořit novou rubriku.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

K úvahám nad touto rubrikou mě dovedla zlost a zahořklost ze situace na českém trhu s ojetinami. Jednou se mi chce brečet, podruhé vyprsknu smíchy a ve třetím případě se ve mně mísí zlost a smutek. Proč? Protože některé inzeráty jsou opravdu mimo mísu. Nehovoříme teď o popisku nebo fotkách, ale o ceně. Opravdu mám občas pocit, že buď já, nebo člověk na druhé straně kompjůtru žije v jiné dimenzi. Každá z těchto situací mě jen utvrzuje v přesvědčení o stále rostoucí bublině s ojetinami na českém trhu a vidině jednotlivců ve snadném výdělku. Častokrát se dnes takový snadný výdělek i dostaví, bohužel každé takové prodané auto jen prohlubuje bezednou díru s názvem ‚Perspektivní youngtimer‘.

Co to vlastně takový ‚perspektivní yougtimer‘ opravdu je? Označení auta, které je úplně normální, jenom je staré, má občas najeto hrůznou porci kilometrů, v opačném případě jich má najeto třeba jen 45 tisíc. „Haha,“ směje se případný kupec. „Vždyť to auto má teprve zajetý motor,“ myslí si. Milý kupče, je potřeba si uvědomit, že malý nájezd častokrát znamená absenci servisu a dlouhé čekání na projížďku ve vlhké garáži. Jak jistě všichni víme, veškerá těsnění, kabeláž a další gumové komponenty si nerozumí se zubem času a rády praskají, oxidují nebo zteří. Takže gratuluji k autu, na kterém bude potřeba okamžitě vyměnit všechny hadice, podtlaky a náplně. Jenže milý kupec to neudělá! A proč? Protože je to častokrát jen spekulant, který v nejčastějším a nejhorším případě auto okamžitě otočí za několikanásobek původní ceny. V lepším případě je to někdo, kdo z obyčejného auta dělá veterána a v původním stavu ho zavře do garáže. No a v nejlepším případě s ním dokonce i jezdí.

K absolutní zahořklosti mě dohnala zkušenost stará méně než dva týdny. Našel jsem Sierru 2,0 DOHC za patnáct tisíc korun (vždycky jsem totiž chtěl mít doma dva PlechCupové speciály). Sierra byla v pěkném stavu. Potíž byla v hučícím zadním ložisku a vyskakující čtverce, což je dost možná závada vyžadující výměnu převodovky. Auto jsem nakonec po přesvědčování redakčních kolegů nekoupil, protože bych si s ním neužil tolik smyků, kolik jsem myslel, že bych si užít mohl. Po pád dnech se Sierra objevila na portálu s veterány. Najednou stála o dvacet tisíc víc. Proč? Protože prý youngtimer. Perspektivní youngtimer s malým nájezdem kilometrů, hučícím ložiskem a pokaženou převodovkou. Rozhodl jsem se spekulantskému bazarníkovi zavolat a zjistit, kde je pravda. Bazarník tvrdil, že Sierru už nemá a při dotazech ohledně převodovky a ložiska se jen zakoktal a začal se bránit. Obranu zakončil nezapomenutelným argumentem: „Pane, já neprodávám párky na trhu, někde vydělat musím.“ Navíc se mi ještě při slovní přestřelce pokusil vnutit místo prodané Sierry Peugeot 306 Cabrio. To už na mě bylo trochu moc. Zavěsil jsem. V tento moment jsem se definitivně rozhodl, že přišel čas na novou rubriku plnou absurdit.

A tak se konečně dostáváme k tomu nejlepšímu. K bazarovým perlám českých inzercí. V redakci jsme se rozhodli, že každému inzerátu věnujeme pomyslnou cenu s příhodným názvem ‚Zlatá vrána‘.

 

VW Polo 86C

Již v popisku se nachází ono slovo. Ono zhoubné slovo šířící se jako mor. Pravda, youngtimer to sice je, protože je to vůz, který ještě nedosáhl statusu veterána. Ale opravdu je Polo druhé generace tak zajímavým autem? Aby muselo stát sto čtyřicet pět tisíc korun plus devět set? K tomu všemu, když má zjevně nejslabší motor z nabídky? Možná to teď bude znít trochu nepěkně, ale co může vést majitele k investici téměř sedmdesáti tisíc korun do celolaku a voskování u auta, které v sobě zjevně nemá ukrytou žádnou závratnou hodnotu? Ještě horší pak je, když má majitel pocit, že se mu investice prodejem vrátí.

https://auto.bazos.cz/inzerat/101891112/polo-86C-8.php

Pokud byste snad někdo chtěl Polo, které má potenciál být autem do sbírky a je za třetinovou cenu, zkuste se podívat na tento inzerát.

https://auto.bazos.cz/inzerat/100691645/Vw-polo-86-11.php

 

Ford Sierra kombi

Tento inzerát dokonale zhmotňuje situaci nastíněnou v úvodních řádcích článku. Auto má najeto 223 tisíc kilometrů a rozhodně již bude mít něco za sebou. Ač je obdařeno nejvyšší výbavou Ghia, co to pro nás dnes znamená? Stahování oken v elektrice? Cítím u inzerátu trochu typický problém mnoha bazarových aut s nesmyslnou cenou. Kombinace hlubokého citového pouta a velkého množství peněz utopených v udržování slušného stavu. Pravdou může být, že auto je v super stavu, má mnoho věcí navíc, třeba přečalouněný interiér, jinou kapotu a nárazník, ale i tak. Za 165 tisíc se dá bez problému koupit Subaru Impreza první generace s menším nájezdem a potenciálem si na sebe vydělat. Ale Sierra v kombíku? No. Hodnocení nechám na vás.

https://auto.bazos.cz/inzerat/101819141/Ford-Sierra-DOHC-ghia.php

 

Škoda Favorit

Automobily Škoda, to je kapitola sama pro sebe. Nedávno byla v redakčním chatu debata ohledně Favoritů. Raději už nevím kdo, ale někdo prohlásil, že by chtěl mít v garáží Black line + Silver line, a ještě k tomu Solitaire. Nostalgie je zjevně velmi silný hybatel. V případě ojetých aut dost možná ten nejsilnější.

V přiloženém inzerátu se nachází jeden příklad za všechny. Na konkrétního ‚Fakýra‘ si ovšem vyděláte nejdříve tak za rok. Nebudete moct jet ani na dovolenou a vlastně nebudete moct jet nikam, abyste našetřili na krémově bílo hnědého Favorita, který je prostě skvělý. Musí být, jinak by přece nestál sto tisíc. Na druhou stranu má najeto pouze tři tisíce kilometrů. To je desetkrát ze Zlína do Prahy. Nebo tak milionkrát z domova do Kauflandu. Na palubní desce se místo otáčkoměru nachází obrovské hodiny, aby i krátkozraký jedinec vždy věděl, jestli jede za slevami včas. A to je mezi námi důležitější než vědět, jestli motor točí šest tisíc otáček nebo dva. Tím výčet výbavy končí.

http://www.autosteiner.cz/seznam-vozu/skoda/favorit/skoda-favorit-1_3i-15350268747651163/

 

Škoda 120

Další velice zajímavý příspěvek inzeruje nehynoucí Škodu 120. Musím říct, že inzerovaný kus je… Je velmi vzácný a rozhodně tedy unikátní. Myslím si, že je to skvělý kup za skvělé peníze. Tento automobil mě oslovil natolik, že mi došla slova. A možná je to dobře pro nás pro všechny. 

https://www.rajveteranu.cz/24033-skoda-120?fbclid=IwAR2OEOSF1taX5WEm7NF3hoXWQjNa7e2lXvBU-_Vtmz9Yqjek3XLrzmlD5VA#zalozkaFoto

 

Škoda 1203

Milí čtenáři, myslím si, že tento inzerát vyhraje jednu z největší vran dnešního článku. Cítím ten stejný pocit nicoty jako u každého takového inzerátu. Není mi zcela jasné, co musí člověka donutit k prodeji hromady ničeho za půl milionu korun. Auto má nové pneumatiky a pár puchýřů na laku. To je skvělé, to je určitě důvod, proč stojí tolik. Ne. V tomhle autě bohužel neseděl Jaromír Hanzlík, když jel zachraňovat v seriálu Sanitka oběti leteckého neštěstí na Suchdole. Pravděpodobně se v něm nestalo ani nic jiného, než že vozilo pacienty z bodu A do bodu B. Prostě obyčejná sanitka. Možná by se měla k autu nabízet jako dar i antidepresiva. Po utracení půl milionu za auto bude deprese velmi aktuální problém. Sám sebe se ptám, co je horší. Jestli pustit do světa takový inzerát, nebo si něco takového opravdu pořídit.

https://auto.bazos.cz/inzerat/101976941/Skoda-1203-sanitka.php

 

Ford Escort cabrio

Tak. A co teď? Dá se o tomhle vůbec něco napsat? Je to myšleno vážně, je to jen vtip? Na co ten člověk vůbec myslel, když tam napsal takovou částku? Třeba mu jen začala vřít v hrnci polévka a musel utíkat k plotně. Shodou náhod zmáčknul o dvě nuly navíc a Enter k tomu. Nebo dítě spolklo součástku ze stavebnice Lego a musel rychle na pohotovost. Jsem v koncích. Jakožto racionálně smýšlející jedinec nedokážu připustit, aby můj mozek zpracoval takovou informaci. Ještě k tomu, když mi kolega Kubajz sdělil, že se úplně stejné auto se stejným nájezdem prodávalo ještě nedávno za třicet tisíc. Po napsání tohoto odstavce a opětovném shlédnutí inzerátu mám chuť odejít z redakce, přestat se zajímat o auta a žít v lese.

„…Za celou dobu provozu vyměněny pouze dvě pneu, ostatní – tovární prvovýroba.“

Autíčkář oficiálně gratuluje a posílá zlatou vránu.

https://www.rajveteranu.cz/27357-ford-escort-osobni-pocernice

 

Toyota Carina:

Omlouvám se všem, kteří by očekávali něco jiného, ale musím citovat text z inzerátu.

„Stav – jako nové, pro sběratele. V r96 zakoupeno nové v ČR. Toyota Carina E, patří k nejspolehlivějším vozům na trhu. Může za to technická dokonalost, s jakou Japonci přistupovali ke konstrukci vozu. Poznáte to například i na detailech v motoru, v kabině, nikde nic nevyluzuje pazvuky, vše sedí, i po těch 23 letech,jako by byl vůz vyroben před rokem. Dodnes je auto bez koroze (pozink. karoserie), téměř všechny díly na autě jsou stále originální, včetně výfuku a jiných dílů. Za dobu užívání se vyměnila pouze tyč řízení u řidiče a tachometr (ve 27 000 km). Do dnešního dne má auto najeto pouhých 73500 km.…“

Jak může být něco jako nové, když v tom prosedíte sedmdesát tři tisíc kilometrů. Když je to staré dvacet tři let. Když jste na autě vyměnili za celou dobu jen tyč řízení u spolujezdce. Lidé si často neuvědomují, že vše už je dávno za hranicí životnosti. Paní se chlubí, že výfuk je ještě původní. Opravdu je to správná věc k chlubení? Kde se stala za posledních pár let chyba, že lidé mají pocit, že co je staré, je nové, a můžou za to chtít horentní sumy? Toho se asi nedopídíme. Budu muset paní Anně zavolat a přeptat se jí sám. Možná mě nakonec přesvědčí a Carinu si koupím. Škoda že by se hodila tak akorát na PlechCup.

https://www.sbazar.cz/anna.heger/detail/68691927-toyota-carina-e-16-xli-rv96-klima-radio-1maj

 

Bonus: Ford Escort mk4

Na závěr musím uznat, že se v inzercích neobjevují jen přestřelené inzeráty, ale také ty, ze kterých by si prodejci podobných ‚vraků‘ měli brát příklad. Hlavně z toho, že majitel dokáže sám uznat, že je auto stará šunka a prej perspektivní youngtimer.

https://www.rajveteranu.cz/26299-ford-escort-mk4-16i-vyskov

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M P
22. března 2019, 21:23
2

Na tenhle článek jsem čekal :D nezklamalo mě to :D

reagovat
peca
22. března 2019, 21:32
7

No vyborne, pekny souhrn. Na vetu "V aute proinvestovano za poslednich X let YYYYY tisic korun." (treba u toho pola) jsem uz uplne alergicky. Kdy si ti lidi uvedomi, ze ty prachy neproinvestovali, ale nahazeli je do bezedne jamy zvane Stara Mrdka?

reagovat
sumy
22. března 2019, 22:11
0

:-D A nejvtipnejsi na to je to, že to jdu právě udělat :-D Jdu skladat pajero od základu. A pak mu budu opět dávat za uši.
Naprosto souhlasím, argumentovat zoufalymy vykriky, za kolik uz do ty vrany vytek je opravdu mimo.Tedy krom případů exkluzívních aut to je pouze složitější forma "splachovani barevnejch papírku do hajzlu"

ma
martinw
22. března 2019, 22:19
0

ten samý případ je když si u baráku necháte udělat saunu, vířívku, zimní zahradu atp... cenu domu to při prodeji zvedne jen minimálně ale prodávající ma pocit že tam prostě ten půlmega musí hodit navíc aby se to jako zaplatilo...

M P
22. března 2019, 22:56
15

ono vubec se v dnesni obecne mluve slovo "investovat" pouziva tam, kde by lide radeji meli rikat "promrdat"

Karel999
23. března 2019, 11:24
0

Já už na autě "proinvestoval" tolik, že by z toho byly dvě nový :)

beastar
23. března 2019, 13:44
0

Hlavně je fajn vždycky o ty "investice" přijít při prodeji. Což se mi stalo třeba 20x. Říkám furt. Zlatej operák;)

Fa
Fandatik
24. března 2019, 15:48
-2

To je stejný jako když někomu řekneš, že si za štětky, hazard, chlast a fet už "proinvestoval" bambilión. Asi se nedá čekat, že tím už investice skončili.

MikeEM
22. března 2019, 21:37
2

Tohle je skvělá rubrika, alespoň se nemusí člověk pohoršovat sám :D

reagovat
Co
Core
22. března 2019, 22:33
0

Hoj,dobrej clanek a pobavil.....asi dalo praci najit takove perly :),dekuji.

reagovat
Radek Chlud
22. března 2019, 22:36
4

Bylo jich daleko víc, ale už nebyla síla. :D Necháme na příště. Diky !

Michal88
23. března 2019, 08:34
0

Největší průser je, že se ani snažit moc nemuseli, takových magorů se vyrojilo na každé ruce 5...

Jimi
22. března 2019, 22:51
0

To je jako z filmu Vlk z Wall Street, jak na konci prodat tu zatracenou tužku - vyvolat tu touhu nebo potřebu a možná na to pár blbců skočí...

reagovat
Inženýr
22. března 2019, 23:00
3

Teď doufám, že jsme tady jakože dobrá parta a nebudeme si kazit kšefty. Vypadá to tak, že začnu do Čech vozit Escorty v kabriu. Tak jestli náhodou, mám to obsazený, jo?

Test ojetého Veyrona již brzy!

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
22. března 2019, 23:04
1

Ve voze se nachází audio soustava místo zadních sedadel.. ne, prostě ne. Dneska jsem skončil. Musím na vzduch. :D :D

reagovat
Romus
22. března 2019, 23:14
0

Ještěže ten můj inzerát na nejdražší 156 ( neGTA ) už z bazoše zmizel, jinak bych tu byl taky :-D

reagovat
krab
22. března 2019, 23:16
-1

Výborný! No klasika, ne každej prostě pochopí jakou co má cenu. A přeci jen, xxx přiblblejch článků na téma "investiční youngtimeři" už vzniklo, lidi to četli a leccos si vzali k srdci doslovně. ( něco jako teta Kateřina ze Saturnina s těmi příslovími)

No nic, ale ten žlutej Escort už jsem viděl před časem a koukám, že se furt ještě neprodal... Ale u té Cariny je připsané - zamluveno. Buď je to starý marketingový trik anebo nějaký borec vážně zatoužil po kvalitním japonském voze natolik, že za to dal tolik, kolik by mu dokázalo pořídit funglovou Dacii Sandero v metalíze... :)

reagovat
Mira
23. března 2019, 20:21
-12

No hurá, nemusel jsem to psát sám, a mít -5 lajků.. Ratane máš absolutní pravdu. Článek je závistivým brečením nad cizím majetkem, který je kvůli demenci prodávajícího nedostupný k pořízení. Ať si kdokoli píše cokoli, Radek Chlud může psát blbosti stejně, jako inzerent prodávající cokoli za jakoukoli cenu. Ale inzerenti se nenaváží do konkrétních lidí a jejich majetku, docela mě to děsí jakej lidskej hnus se tu na autíčkáři praktikuje, je to vůbec legální?

Uvědomte si, že člověk, který otočí auto na kšeft je Autíčkář jako vy. Ví, jaký auto je jaký, proč je zajímavý na trhu, a taky jakou má hodnotu. Jenom se svým koníčkem ještě k tomu živí, což ho nedělá o nic horším člověkem, než ty, kteří si auto koupí jednou za uherskej rok a žijou v naivní iluzi, že autu je tak nějak líp u toho, kdo ho má rád, a proto oni jsou ty dobrý. Houby, autu je to jedno, problém je ve vaší hlavě. Holt někdo má vedle baráku nastartovanou odtahovku, a někdo ne. Ten kdo jo si může dovolit koupit auto levně, projet se, zjistit, že to není ono, a zase to inzerovat, dokonce s vidinou výdělku! Je vhodný zavčasu identifikovat pocit známej jako "závist" a nenechat se jím unést.

Důležitý je taky uvědomit si, že otravovat někoho po telefonu se spekulací o částce, za kterou on veřejně nabízí zboží, je vrchol projevení nezájmu o obchod, a neúcty k prodávajícímu. Tohle uděláte, a jste horší než šmelinářskej bazarista ve sportovních teplákách s cigárem v držce, kterej vám to auto prodává. Kdo nedojede na místo a nepopovídá si s majitelem, nemá absolutní právo se jakkoli vyjadřovat o inzerátu!!

Radek Chlud
24. března 2019, 14:29
0

Používáš trochu silná slova zdá se mi. Myslím si, že nelegální je spíše prodávat auto, o kterém vím, že má špatnou převodovku a další věci a zatajím to zájemci. (Já jsem byl domluvený s původním majitelem na koupi a sám mi řekl, co s autem je a co není) Co je na tom Autíčkářského? Trochu se mně dotýká, že nás stavíš do roviny s člověkem, kterému není proti srsti otočit auto za dvojnásobnou cenu a nechat ho ve stavu jakém bylo u původního majitele. Co už vůbec nechápu, tak o jaké závisti hovoříš?. Vážně si myslíš, že někomu závidim 1203 nebo Escorta? Nebo Sierru, kterou jsem nekoupil o dvacet tisíc levněji?

A úplně bokem. To, že napíšu v článku, že bych někomu měl zavolat a přeptat se, opravdu neznamená, že to udělám. Jen abychom v tom měli jasno :)

beastar
24. března 2019, 15:21
3

V tomhle bych závist fakt nehledal. Ani to že někdo chce vydělat na autě. Byznys je byznys. Autíčkaření bych do toho netahal. Myslim si že tady jde spíš o to, že tihle lidé uměle zkreslují ceny na trhu. Navyšují průměrné ceny atd. Řekl bych že tady nejde o posmívání. Spíš o divení se úkazu. A naivitě některých prodávájících.

Ještě bych snad pochopil na bazaru Favorita za tu cenu. Tam je to prostě obchodník nazdar. Nemáš dukát tak se nezajimej. Ty soukromý prodeje to je k pláči. Ty lidi asi nechtějí prodat no.

Výhodný nákupy a nastartovaný odtahovky u baráku do toho netahej. Jediný kde to možná platí je ta sirka. A rozhodně na tom není autíčkářského ani fair:)) A nelegální je zatajovat kupujícímu podstatné informace. Takže u těhle inzerovaných mrdek za nesmysl si vyslechneš lži. A určitě bych kupoval slušný investiční auto od nějakýho blázna na Bazoši....za půl milana.

krab
24. března 2019, 15:52
3

Já jsem překvapenej že někdo vůbec ten Ráďův výběr obhajuje jako reálný nabídky. Nevybral sporné kousky, kde by ta hodnota i být mohla, ale čistě nesmyslné inzeráty od lidí, kteří o trhu s veterány nemají ani šajna. Plus připad Sierry je prostě unfairplay...

K tématu : najděte si videotest Martina Vaculíka o Škodě 120 z áček / mototechny classic. Hezky střízlivě to okomentoval a musel jsem s ním téměř ve všem souhlasit. Ačkoli mi přijde úchylný dát okolo 100k za perfektně zachovalou škodárnu, už se taková poptávka na trhu vytvořila. A dokonce už jde celkem přesně tržní hodnota určit. Stejně tak u dalších socialistickejch aut. Jenže v inzercích je spousta nabídek úplně mimo ten trh. Viz. 1203 za půl míče... a těm se vysmíváme a jsou to ty zlatý vrány. Navíc Autíčkář píše hodně témat pro pobavení a proto aby pod články vznikaly diskuze jako třeba tahle ...

Fa
Fandatik
24. března 2019, 16:46
0

Mira: že by potrefená husa? Tento článek, je 100% legální. Postup prodávajícího Sierru už není. U ostatních (pokud by se zmíněna auta prodala) můžeme očekávat minimálně chyby v daňovém přiznání. Pokud to jak píšeš dělají na obchod (i kdyby vedlejší činnost).
A ono zjištění stavu věci po telefonu, případně emailem, než člověk vyrazí na prohlídku je snad normální. V případě, že stav nebude souhlasit se skutečností by měl prodávají uhradit náklady na cestu a ušlou příležitost.
Stačilo by pár žalob tímto směrem a věřím, že by se trh taky trochu uklidnil. Ale toto musí chtít a konat lidí sami.

Mira
28. března 2019, 01:29
-1

Praktiky inzerentů jsou rozhodně za hranou slušnosti, legalitu ať soudí právníci, ale taky o ní pochybuju. Zde plnej souhlas. Ale navážení se do konkrétních jedinců ve veřejným médiu mě přijde horší. Kdyby to někdo psal na facebooku nebo na nějakým blogu, tak o.k., je to jedinec a ať hlásá co chce. Ale autíčkáře mám za seriózní plátek a seriózní bandu lidí, s nadstandardně kvalitním způsobem oslovení fandů auťáků. Ale tohle se vám podle mě nepovedlo, ukazovat prstem pod záminkou srandy, to jsou praktiky nejnižších médií.

Stejně tak sorry, Sierra za dvojnásobek = nastartovaná odtahovka u baráku, záležitost se závistí - pokud tohle byl motiv ke vzniku tohohle článku, tak se to prostě celý dělo špatně už od začátku.

Fandatik: naivní pohled. Buď jsi toho zatím moc nekoupil, anebo jsi na to moc brzo zanevřel. Takhle to nefunguje. Když chceš koupit dobrou káru, za fakt málo peněz, tak neřešíš vůbec nic takovýho.

Beastar: hezky jsi to napsal, dík




Fa
Fandatik
28. března 2019, 13:19
0

Mira: možná, že jsem toho nekoupil dost (na poměry autíčkáře), ale sjezdil jsem toho hodně. Ale to, že očekávám auto ve stavu popisovaném v inzerátu je možná pro někoho naivita, pro mě je to samozřejmost.

I přes to, že je Autíčkář stále na pomezí zpravodajského motoristického webu a velkého blogu.
Dovolím si krátkou citací z Kodexu novináře dle syndikátu novinářů ČR.
"Nepoužívat nepoctivé prostředky k získání informace, fotografie nebo dokumentu nebo využívat k tomu dobré víry kohokoliv. Nepoctivost prostředků je při tom třeba posuzovat v souvislosti s veřejným zájmem na publikování příslušné informace."
Za mě je článek korektní, včetně pokusů získat informace i bez úmyslu dané vozidlo skutečně koupit.

Podobně se můžeme vysmívat Tesle za neudržitelný obchodní model. Ale na 100% nevíme zda doopravdy zbankrotuje, stejně jako že 1203 půjde za půl milionu do světa..
Ale nikomu svůj názor nevnucuju.

ratan groch
23. března 2019, 00:08
-8

Uplne presne neviem co ti na tom vadi. Kazdy ma pravo si predavat svoje veci za sumu aku chce.

Ad Ford Sierra: Muz co si mysli, ze povodny majitel to predava pod cenu ho kupil a predava za cenu, ktora je podla neho primerana. Kupil to za svoje peniaze a podstupuje riziko, ze to za tu cenu nepreda. Je to jeho biznis plan a kedze ju uz nema, tak asi urobil dobre rozhodnutie. Preco by mal tebe vysvetlovat po telefone ci huci lozisko alebo je pokazena prevodovka? Mozno naozaj zafungoval pojem nadejny youngtimer, mozno bol ochotny zaplatit par stoviek, aby bol jeho inzerat viditelnejsi. Ale nic z toho nie je tvoj problem. Nijako tebe ani nikomu inemu neublizil. Nemyslim, ze taketo veci by sa tu mali riesit.

Ad sanitka: Ano, toto je typicky vychcalek, ale ak to preda za pol mega, tak mu este kupim flasu Chivas-u, lebo by bol genius. Asi vsak vsetci tusime, ze kym neskrtne jednu nulu, tak bude majitelom super sanitky navzdy.

Radku, vacsina z tychto inzeratov moze byt na smiech, majitel Sierry mozno skor na polutovanie, ale nedokazem stale pochopit co teba na tom moze srat. PROSIM, nenahnevaj sa, ale cely ten clanok je rovnako krcovity ako tvoja profilovka. Raz davnejsie som sa ta uz dovolil v diskusii opytat, ci by si ju nechcel nahradit nejakou uvolnejsou.Beriem to tak, ze ludia si mozu robit co chcu, ak tym neublizuju inym.

reagovat
Inženýr
23. března 2019, 00:23
3

Tvoje blogy som si prečítal rád a aj ako s diskutérom s tebou väčšinou súhlasím, ale ako máme chápať tento komentár? Ja osobne som rád, že sa tu tento článok objavil a teším sa na pokračovanie. Z diskusie je jasné, že nie som sám. Čo sa týka tej profilovky, tak tam možno Radek vyzerá ako keby si dal zmrzlinu od pouličného predajcu a zistil, že najbližší hajzel je kilometer ďaleko, ale ak na to pôjdeme podľa tvojej logiky, tak sa opýtam - ubližuje tá profilovka tebe alebo niekomu inému?

ratan groch
23. března 2019, 00:40
0

Inzinier: A presne preto som napisal poslednu vetu: Beriem to tak, ze ludia si mozu robit co chcu, ak tym neublizuju inym.
Radek si moze davat profilovky ake chce a predavajuci si mozu predavat za co chcu. Moze sa mi to nepacit, ale nebudem z toho robit "hate".

Napisal som, preco si myslim, ze tento clanok je nepatricny. Nie to, ze povyberal absurdne inzeraty, ale to, ze to cele popisuje v negativnej konotacii. Preco je v tom hnev? Co Vas na tom serie? Prosim, vysvetli mi to.

A dakujem za pochvalu. Verim, ze si precitas aj moje dalsie blogy.

Radek Chlud
23. března 2019, 01:24
1

Prodávající muze prodávat za kolik chce, já můžu mit profilovku jakou chci (i když mi byla přidělena) a mám naštěstí takovou důvěru, že můžu psat co chci. Opomínáš fakt, že když někdo něco veřejně prodává, ja na to můžu reagovat. Psal jsem to proto, protože vím, že se s tím spoustu lidí ztotožní. Nikomu tu svobodu neberu, jen ať se takové inzeráty přidávají, aspoň bude co komentovat :). Se Sierou si trochu šlapeš na jazyk a opomínáš fakt, že je to podle mě forma vykrádačky. Ty nechceš vědět co s autem je, než ho koupíš ? Já jo a tenhle člověk by mi to určitě neřekl, kdežto původní majitel ano. Promiň ale jestli to to nepřijde divné, tak mně ano. Já bych takové auto neprodal, aniž bych ho opravil. A to je tak asi všechno, co mně na tom vadí.
Otázkou ve finále je, jak dokážeš zhodnotit, jestli je to negativní nebo třeba plné ironie. Hodnocení je v tomto případě naprosto subjektivní - viz komentáře nad tebou. Dokážeme určit viníka? :)

A úplně mimochodem, co sem patří a co ne ? To je velmi zajímavé téma.
-
Komentář upraven 23. 3. 2019, 01:38:58

vi
vita
23. března 2019, 07:13
-1

Ratan groch: vidim to uplne stejne...touzim-li po sanitce, mam prebytecny pulmic a zrovna se jedna prodava, tak proc bych si ji nemohl koupit?! Pripomina mi to jednu skupinu na fb, kde rozhorceni lide protestuji proti predrazenym vstupenkam do multikina, ze to je nemoralni...vsak ale nikdo nikoho nenuti, aby to za tu cenu kupoval, ne??

Csaba
23. března 2019, 07:26
8

Ale vždyť nikdo, natož autor článku, nikomu nazakazuje si něco koupit, jenom (ano, i sarkasticky, ironicky a klidně i drsněji, proč ne?) komentujeme to jak absurdní cenovky u oněch inzerátů jsou.
Inzerenti chtějí statisíce, pro některé z nás (těch starších 45 let, tipnu si) mají (možná) hodnotu desetitisíců, zbytek (opět si tipnu, tak 95% populace ČR) by za ně nedal ani tisíce :-)
Debatuje se, nic víc, nic míň.

krab
23. března 2019, 07:32
5

Přesně, tahle rubrika se sem náramně hodí. Poukazuje totiž na jednu věc. Trh se zajímavými, sportovními, staršími auty je u nás (nejenom) dost pokroucený. Jasně, můžu si inzerovat co chci za kolik chci, to nikomu neberu. Jenomže...

Majitelé aut mají často díky těmhle nesmyslnejm inzerátům představu, že když támhle někdo zkouší prodávat Rapida 130 za 3 kila, tak ten jejich, možná jen o trochu horší, protože by potřeboval lehce zase už povyvařit a lakovat by se snad prodal skoro za dvě... On neví, že se inzerované auto za tu cenu v životě neprodá a to ještě navíc tady často bývá k vidění kombinace nesmyslný ceny (netržní) a stavu, který prostě neodpovídá vůbec standardu toho jak by například stav 1 nebo profesionální renovace měla vypadat.

Hodně se to teď aktuálně týká těch socialistických aut. V mých očích moc hodnotu nemají, i když reálně se jejich tržní ceny opravdu zvedají a zájemci ochotní z nostalgie tahle auta kupovat jsou. Ale ta inzerce je plná přepálených nesmyslů od rádoby obchodníků nebo soukromníků, kteří si prostě myslí, že z hroudy hlíny bude zlato a stačí na to jen zlatá barva.

Pak se v tom prostředí hůř prodává solidní auto, se solidním popisem za cenu, která je nastavená tak, aby dotyčný fakt prodal ( a ne aby inzerát visel rok, dva na webu..) Kupující bývají zmatení, pak nakonec solidně napsaný inzerát na solidní exemplář za "podezřele" nízkou ( čti normální tržní) cenu vypadá divně a některé kupující dokonce odláká, protože si řeknou - že bacha tady je asi něco divně.

Takže náhodou nápad občas vybrat z inzercí úsměvné "špeky" pro nás bazarový snílky je fajn nápad a myslim, že se to i lidem bude obecně líbit ta rubrika. A možná že si to inzerent, co se do rubriky dostane trochu v hlavě přebere a zamyslí se jestli vážně prodává auto nebo jen vytváří nechtěnou bublinu inflace cen, které ovšem vůbec tržní nejsou, protože se to za tu cenu prostě neprodá.

Radek Chlud
23. března 2019, 08:18
0

Vita: Já zase nechápu tohle. Proč by proti tomu nemohli protestovat, když se jim chce? Není to ta stejná svoboda, jako prodávat auto nebo lístky za kolik chci? Když už jdu s kůží na trh, přináší to riziko reakce. Ať už je jakákoliv. Zdá se mi to nebo bys ty a Ratan nejraději takové reakce (mezi které patří i ta moje) nejraději neviděl?

Pólin
23. března 2019, 08:54
2

Jako takhle: tenhle clanek je autickarova obdoba poradu jako Vymena manzelek, nebo Prostreno: vyberes par blbecku a pak rozebiras a pohorsujes se nad jejich myslenkovymi pochody a skutky... nic proti tomu: je to nejak zvracene prijemne:) ja jsem za takove clanky rad, pac to na takovehle lidi a jejich inzeraty upozornuje... napriklad na auto.cz jsem presvedceny by k temhle inzeratum napsali vazny clanek o investicich do potencialnich youngtimeru a ze si mame pospisit, protoze za chvili uz nebudou:D kdyz by si z toho nikdo nedelal humor, tak takovychle inzeratu bude jeste vice...a jak uz psal Krab: pokud je toho moc, deformuje to trh... ja se teda tesim na dalsi dil a pokud by byla energie a dostatecne silny zaludek, doplnil bych k tomu jeste nejake perly z inzeratu na Okyny fdyslu, fplny, na hlinach, 81kw ty kraaavo:D

krab
23. března 2019, 09:23
1

Pólin, příměr k těm reality show mě fakt pobavil, jak řikáš :)
On se vůbec vytváří takovej novej trend - hledání klidně i obyčejných starých aut ve vzácně neojetým stavu. Třeba na Retro Classics jich byla celá řada. A nad většinou těch cenovek jsem taky nechápavě kroutil hlavou. Ale uznávám zase to rozvrstvení cen jednoho modelu na trhu podle reálnýho stavu. U nás je v tomhle šílenej bordel.

Třeba jako Michal 88 postnul dole to XM 3.0 V6 za 2 kila. Pochopitelně , za to konkrétní auto chce majitel vážně moc. Taky to jen tak neprodá a inzerát už je nějakou dobu starý. Můj odhad je, že by byla odpovídající cena někde mezi 100-150 tisíci podle reálnýho zhodnocení stavu, to prostě z fotek nejde dělat... Na Mobile.de jsou XMa od 1000 až po 20000 Euro. A Ty dvě ojedinělý nabídky za 20 jsou přesně důsledek té nové módy hledat vzácně nejeté kusy. A obchodníci zkouší kam až by se ta cena takových kusů dala vyhnat. Což mě sere pochopitelně taky, ono to pak tady zmiňuje víc z nás deformuje ten trh.

Opak je zase představa, že XMmo s opraveným podvozkem v dobrým stavu, ve skvělý výbavě a s Třílitrem půjde za dvacet, protože je to "jen starý krám". Zkrátka tady zase musí člověk uznat, že Citroen XM je už vzácný auto a už kvůli tomu, že nejsou k vidění a máš tedy něco svým způsobem výjimečnýho bude mít určitou hodnotu.... A ve skutečnosti se dá docela exaktně spočítat jakou.

No a přesně - články typu auto.cz o tom jak je všechno staré teď investiční, kupujte nebudou... to bláznovství završí. Jako, my jsme třeba teď taky min. víkend s Honzou Červenkou v reportáži z Retra napsali nějaké postřehy co se týká vývoje i aut co jsou v kurzu atd.. ale doufám, že tím nějaké nafouknuté bubliny nepřifukujeme, já se třeba snažím popsat nějak tu realitu a pobavit se o vývoji jak jde i s dalšími lidmi, co tomu tématu rozumí.

Nimrod
23. března 2019, 09:40
0

podle mě to trh nedeformuje. výši hodnoty (nebo spíš aktuální ceny vzhledem k stavu, najetým km atd.) přece určují prodaná auta, nikoli neprodejná auta, nebo ne?

Radek Chlud
23. března 2019, 10:34
2

Tohle je velmi diskutabilní. Nikdo si nepamatuje za kolik se prodali jaké auta. Ja mám pocit, že trh deformují lide, kteří jsou ochotni koupit si něco, co je třeba v článku. Vytváří jakýsi precedent. Trh je velmi komplexní, nejde říct, že je poptávka všech stejná. Lidi chtějí konkrétní kusy a neda se říct, ze auto ze stejného roku podobné koncepce by mohlo byt substitutem pro to konkrétní, které zrovna chci. Takze rust nebo pokles těchto nesubstitutu teoreticky nijak neovlivní cenu konkrétního auta. Jsem z toho trochu zmaten a nejdou na to aplikovat běžné ekonomické teorie trhu a utváření ceny.

Nimrod
23. března 2019, 10:44
0

dle komentářů tady je vidět, že mnozí mají přehled o přibližných cenách aut, sám jsi tu na řekněme extrémy poukázal v článku. takže bych lehce rozporoval, že si nikdo nepamatuje za kolik se prodala jaká auta. samozřejmě že ne každý má přehled o celém automobilovém spektru, ale o úzkém už mnozí ponětí mají, pokud je auta zajímají. a pokud dotyčného auta nezajímají, ten si asi nepůjde koupit starou šunku, nehledě na nesmyslné články o investičním potenciálu. takže moc ani nevěřím tomu, že tohle doopravdy někdo koupí, to je dle mě spíš urban legend. byť chápu, že nostalgie je mrcha, a pokud někdo doopravdy neví co s penězi, ta možnost tu je, ale přijde mi alespoň v naší kotlině doopravdy malá
nevím, možná daný problém zlehčuji, ale doopravdy mi nepřijde vliv těchto inzerátů zas tak značný na obecné hodnoty daných vozů. ale ekonomika jde mimo mě, neznám žádné zákony trhu, takže si rád nechám tohle vymluvit

ratan groch
23. března 2019, 11:48
0

STOP
Dobre, priznavam, ze som v prvom prispevku tohto vlakna jeho poslednym odsekom kontrolovane vyvolal diskusiu. A druhym som si to poistil, aby som sa mohol rano pozriet co vyvolam.10 reakcii za 10 hodin vratane noci nie je zle. Myslim vsak, ze tymto by som nemohol argumentovat ludom, ktori o mne hovoria, ze som mierne manipulativny, Teda nie vzdy spomenu to mierne. Ospravedlnujem sa za to, ale zas uznajte, ze diskusiu som k tomu vytvoril peknu. Obzvlast Radkovi, lebo by som si nikdy nedovolil urazat ziadneho autora na tejto stranke, lebo ju mam velmi rad a vazim si, ze pre mna vytvarate obsah.

Co som si vsak vsimol, a je to zrejme prirodzene, citatelia na tejto stranke su partia srdciarov s velmi dobrymi vztahmi. V zivote som nikoho z Vas nevidel, ale keby za mnou v Bratislava prisiel Junior, Beastar, Krab, Csaba a hocikto iny, koho tu poznam z diskusii, ze potrebuje na vikend pozicat auto, tak mu dam kluce a nic sa nepytam. A nemyslim, ze by som tu bol v tomto jediny.

K tomuto srdciarstvu vsak ciastocne patri aj pocit urcitej nadradenosti a pocitu prava, davat do suladu veci okolo aut v sulade s nasimi predstavami. A aj to je spravne, lebo kto iny by tak mal robit, ak nie my, co mame auta radi. Urcite nie kreativci v reklamkach co slapu na kokse a zacali vnimat auta, az ked sa zacala predavat prva Tesla.

Ale budme nad vecou, nesnazme sa byt urazlivi, cynicki, ironicki nad zabavnu a primeranu mieru. Dobre, tak smradi kurvia trh, ukazme na nich, zabavajme sa na nich, prostrednictvom novych citatelov vplyvajme na zmenu, ale ostanme uvolneni a v pohode.

Toto bola moja jedina vycitka clanku. Plus samozrejme zamierim svoju pozornost na cloveka, ktory dal Radkovi takuto profilovku.


vi
vita
23. března 2019, 12:10
-1

Radek Chlud: ale to vubec ne. Tvoje svoboda je psat, moje svoboda to cist/necist. Me to jen prijde takove "brouko Pytlikovske", rozumovat od stolu, jestli je cena jeste ok nebo je premrstena...Nebo jestli je cena trzni/netrzni....Trzni cena je jen jedna a to je ta, za ktery se dany exemplar nakonec proda ????
Ale asi by me nenapadlo se nad tim nejak pohorsovat
Krab: me to taky stve, ze auta, ktera byla jeste nedavno za tasku hrusek, dnes stoji ranec...ale je potreba si uvedomit, ze cim je vyssi poptavka, tim roste cena...

beastar
23. března 2019, 14:00
3

Je tady napsaná spousta pravdy. Včetně toho o tom to nečíst a rozumování. Jenže pravda je taková, že je to zase jenom hledání grálu naruby. Teď se rádoby prodejci snaží vytřískat z ničeho prachy.

U skutečné vzácných a zajímavých kusů určíš cenu z pravidla velmi citlivě a přesně. Třeba ceny Zondy jsou jasně dané. Vesmírné. Dovolí si to někdo zpochybnit? Ne. Proč? Je to vzácnost a z logiky věci když už je nějaká na prodej....

Je taková vzácnost 130Rapid? No a potom je to o stavu. Mimochodem myslim, že na prodej skutečných investičních aut je nejlepší aukce s rozumnou vyvolávačkou. Prodávat zajímavé auto na bazoši je blbostí. Stejnou jako myslet si, že v Roxy najdu vztah na celý život. Jak píše Petr je třeba mít trochu soudnosti.

Analogii vidím v určování ceny phm. První zdraží o korunu Shell na rohu. Do pár dnu všichni v ulici. Po týdnu cele město. Další nájmy bytů v Praze....atd. Takže ano každý má právo. Jen u těch aut těmito cenami daleko od reality ovlivňují nepěkně trh. A na to vrána poukazuje a tak to má být. Samozřejmě místní čtenáři méně uznávájící svobodu jednotlivce se bouří. Chlapci kritizovat je normální.

Když napíšu komentář, nebo blog musím počítat i s negativní reakcí. Takže ať si prodává escorty za půl milana, ale my s tim nemusíme souhlasit!

vi
vita
23. března 2019, 22:51
-1

Beastar: Predstav si situaci, ze mas poptavku na sanitku 1203, treba od Kellnera a Babise...ty vis, ze ta mrdka stoji max 50, ale jeden borec nabizi 500, druhej 600....a neprodava se jina, nez ta v inzeratu...fakt budes ukecavat typky at pockaji nebo ji vemes za 400 a prodas vyssi nabidce?!

Radek Chlud
24. března 2019, 14:42
0

Teď střílzivě. Myslíš, že někdo má poptávku na 1203 v takovém stavu za půl milionu? Z tvých komentářů mám dojem, že ti tohle nějak uniká. Většina věcí, co je nahoře, jsou za inzerovanou cenu neprodejné. A to je vlastně to, proč vznikl tenhle článek :)

beastar
24. března 2019, 15:11
2

Můžeš určit tržní cenu férově. Ok klidně+30% a doufat. Tady je ale problém že ty věci v těchto inzerátech nemají ani poloviční hodnotu. Reálně to tak je. Takže ta dvanactsettroska prostě není prodejná.

V podstatě by nebylo možné aby to někdo poptával za tyhle prachy. A kdybh si to někomu našel a doporučil nebude to správně. A osobně bych bejvalou sanitu takhle nikdy neocenil. Měl sem Lagunu I. tuším nějakej benzín. Rok 1996 a najeto skutečně 44 000 km. Stav nového vozu, serviska, nebouraný, první majitel zemřel. Je to rok zpět. První nástřel byl 100 000,-. Jenom jakože lakmus jak jsou na to CZ připravený. Nakonec se to prodalo za 42 000. Nikdo nebyl smutnej. Prostě bezcenné auto v raritnim stavu nemá 10 násobnou hodnotu. Sorry to nestačí.

Fa
Fandatik
24. března 2019, 16:35
0

Základ je asi ta prasárna se sirkou. Tam by autor měl/mohl poslat kontrolu. Možná by to zajímalo i živnosťák.
Viz. § 2084
Prodávající upozorní kupujícího při ujednávání kupní smlouvy na vady věci, o nichž ví.

A zbytek? Pokud budu prodávat, něco zajímavého, co aktuálně není na trhu, třeba X1/9 v průměrném stavu (cena cca. 10-15tis EUR). Tak můžu stáhnout z internetu fotky, vytvořit dva až tři fake inzeráty, kde napálím cenu 35-50tis Euro. Hodím to sem na zlatou vránu. A po pár dnech dám svoji reálnou za 25tis s možností slevy při rychlém jednání. Přijde Vám to jako běžná a legální obchodní praktika? (Běda jak mi tento nápad někdo ukradne :-D )

Právě, že tyto věci by se měli na autíčkáři ukazovat co nejvíc. Prodejců hrnců a jiných šmejdů se taky moc lidí nezastává. Za mě je to stejné. Já bych na to morál neměl. Ale těch blbů co si koupí třeba horské slunce (z Číny za 300kc, z českého eshopu za 700kc) na předváděcí akci za deset tisíc mi vůbec líto není.

ratan groch
24. března 2019, 17:31
0

Ad Fanadik:
Zatial ziadny zivnostak neposielaj. Autor nema co posielat kontrolu, lebo autor nie je kupujuci a nic o kupe nevie. Zakon neobmedzuje pravo zakoktat sa pri rozhovore s absolutne zahorknutym clovekom(takto sa zadefinoval sam), ktory nie je kupujuci a ktoreho serie, ze auto, ktore nekupil on sa predalo niekomu inemu o par sto eur drahsie. Medzi nami dievcatami, keby predavajuci povedal autorovi, ze auto je vo fantastickom stave alebo ze nema ziadny problem s prevodovkou a 4 rychlostou, tak ver, ze by to Radek cele nepopisal len spojenim, ze sa predavajuci zakoktal, ale pekne by to rozvinul. Tu budem "devil advocate", lebo tu prihodu pozname len zo strany Radka a mozno ten rozhovor z pohladu tretej osoby posobil inak ako na absolutne zahorknuteho cloveka.

A k tvojmu miniprojektu: Nie je to uplne bezne, lebo ludia su lenivi a malo kreativni. Uplne nelegalna praktika by to byt nemusela, aj ked sa budes svojim snazenim uviest kupujuceho do omylu, ze cena na trhu je ina nez v skutocnosti. Cize mohlo by sa jednat o podvod. Ja osobne by som to nerobil, ale ak to urobis ty, tak sice zdvihnem obocie nad moralnostou akcie, ale uprimne ocenim realizaciu.
Moznych nasledkov konania sa velmi trapit nemusis (okrem karmy, ak na to veris), lebo preukazat primeranu cenu za ojazdene auto s potencialom youngtimeru by bolo pre kupujuceho nesmiene tazke. Uspesne by si sa mohol branit prave vyssie uvedenymi inzeratmi typu sanitka za pol mega.

ratan groch
24. března 2019, 17:35
0

a ospravedlnujem sa za spotvorenie tvojho nicku, Fandatik

Fa
Fandatik
24. března 2019, 17:51
0

Ratan Groh:
"Přestupek může nahlásit prakticky kdokoliv, např. osoba postižená přestupkem, osoba poškozená, nebo její zákonný zástupce, příp. kdo se o přestupku dozvěděl. Správní orgán má pak povinnost zahájit řízení o každém přestupku, který zjistí a v řízení dále pokračuje z moci úřední"
Tedy autor může, narozdíl od TČ kde by měl povinnost. A z rozhovoru jak je popsaný je určitě důvodné podezření, že by k zamlčení došlo. Ale od toho jsou tady jiní.

Ostatním nabídkám se upřímně zasměju, jako dobrému vtipu. Kdysi se tu probíral Escort RS2000 z inzerce za nějakou "nesmyslnou" cenu. A chvíli před tím se prodal vzácnější v perfektním stavu s jasnou historií na aukci o výrazně méně. A o tom je tento článek. Hlavně bych se smál těm hlupákům, kteří by si v článku zmíněné vrány koupili.

Fa
Fandatik
24. března 2019, 17:55
0

A o nic nejde. Až po tvém upozornění jsem si toho všiml. A bohužel jsem si všiml, že to samé jsem provedl tobě. Omlouvám se, a opravdu v tom nebyl žádný úmysl.

vi
vita
24. března 2019, 23:27
-2

Radek: hele,me to prijde cely takovy ...jakozes nevidel bohatsiho chlapa nez jsi ty. Ja jo, prodavam produkty, cenou a kvalitou urceny vyssi stredni....takze vim, ze kluci co na to maji, si sem tam dovedou udelat radost, trochu uletet....vicemene realny stav popsal beastar...makovce holi max vo 30%, aby neprisel o jmeno, a umi jednat...jasne ze ten typek co prodava 1203 to jen zkusil, ale to je snad kseft, ne? Kdyz budu jednat, vyjednam to auto za 50 jak beastar tu Lagunu, pac tam je realna cena..
Nehrajme si na charitu, pri koupi/prodeji funguje tvrdy kapitalsmus...prodavajici chce co nejvic, kupujici chce koupit za co nejmin....co je na tom divneho????!
Fandatik: na tebe ty udavacskej uchyle ani reagovat nebudu...

Radek Chlud
25. března 2019, 07:23
1

Ano, mám s tim trochu problém. Jsem z bohaté rodiny, táta je uhlobaron a moc bohatších chlapu jako já neznám. Před chvílí jsem si zrovna koupil helikoptéru z bazoše. :( Dám si na to pozor. Jsem rád, že máš dobrou práci.

Inženýr
25. března 2019, 08:10
2

Ty vole, lidi.. Na tomto webu je bezpočet článků, většinou napsaných podle subjektivních dojmů autora, a nikdo normálně nemá potřebu. Já reagoval na Ratana Grocha z toho důvodu, že mi jeho komentář přišel jako zbytečné rýpání, ale teď vidím že jsem tak učinil zbytečně a vás kterých se toto poukazování na nenažranost a naivitu některých prodávajících snad dotýká je tady víc. Ono je potřeba si uvědomit, že článek je do jisté míry napsán pro pobavení (alespoň já tomu tak rozumím), a je jisté že to Radkovi dalo dost práce udělat obsáhlý výběr a nějak normálně to okomentovat. Nevidím tady potřebu zabývat se, s prominutím, kokotinama a řešit oprávněnost(!) vyvešení inzerátů jako Escort v kabriu za půl míče+. My tady nejsme partička idiotů, kteří nerozumí tomu že si prodávajíci může prodávat co chce za kolik chce. Aniž bych chtěl kohokoliv obviňovat, tak to vypadá jako by se to tady hemžilo podobnými "jakoprodejci", a autor vám podobnými články potenciálně kazí kšefty. Pak je tu tady v diskuzi hromada blábolů, ale taky kvalitních příspěvků, které by se ovšem hodily pod odbornější článek o prodeji ojetin, né tady pod vyloženě oddechový článek z kategorie "perly".

Inženýr
25. března 2019, 08:12
0

Hm, a nikdo normálně nemá potřebu.. Chtěl jsem napsat "nikdo normálně nemá potřebu se nad tím pozastavovat".

Fa
Fandatik
25. března 2019, 08:57
0

Víta: tady nejde vůbec o nějaké udávání. Jak jsem psal, ať si to prodává třeba za deset mio. Ale co chceš dělat se šmejdem, kterýmu třeba prodáš auto za 50 s výčtem závad. On to trochu přeleští a ani ne za týden je vyvěšený inzerát za kilo, jakože auto v top stavu bez závad?
A o reklamaci skrytých vad si následně můžeš nechat jen zdát. Není jiná možnost než obětovat další peníze a honit šmejdy po soudech. A upozorňovat na tyto praktiky.

A to, že má někdo podvál a umí levné koupit a draze prodat. Tím ten business nekončí.

Vzpomínám na beasteruv blog, kde zmiňuje, že i prodej ojetých vozů se dá dělat jinak. Snažím se tomu věřit a doufám, že to bude stále lepší.

Pólin
25. března 2019, 11:02
1

Tady tímhle článkem asi bylo některým bourákům šlápnuto na kuří oko...jinak si nedovedu vysvětlit, proč je tady takový flame a výrazy jako "udavačský úchyl" atd... je to jenom diskuse o autech a inzerátech nějakých vyšinutců, kteří neví, co by za ty vraky chtěli a hlavně se dle Radkovy zkušenosti nechovají fér... berte to takhle... v klidu...gentlemansky...

beastar
28. března 2019, 14:04
4

Přijde mi to takový zbytečný. Jasně je to formálně objektivní žurnalistika asi jako módní policie na Super. Možná se to i někoho dotklo osobně. Jenže když něco zveřejním měl bych očekávat reakce. I když je to jen inzerát.

Jistě hodnotit cenu je trochu troufalé. Tohle jsou ale ve většině absurdity. Kde většina z nás ví, že tu hodnotu ty produkty nemají. Kdyby tu byly inzeráty typu nastřelíme to o 30% např. A počkáme. Asi se tomu nikdo smát nebude.

Ale Escort za půl milana. To když sem řekl v rodině. Mámě stojí pod stříškou podobné cabrio kterym nikdo nejezdí. Že tam maj půl milana zbytečně. Tak si mysleli jestli nejedu v drogách. Prostě to nemá s reálným obchodem nic společného. A nikdo těm lidem nebere právo inzerovat. Ale my máme právo se tomu divit. To je demokracie. A to že nějakej skoroobchodnik šmelí ze Sierrou. Ok jeho boj. Tomu se tady možná trochu skazil byznys. Ale co beztak na tom jsou drobný.

Radkova profilovka je děsná. I kdyby tam měl malou mořskou vílu s osmičkama je to jeho problém. ;)

Csaba
23. března 2019, 07:13
8

Ne že by se mi chtělo článek na dané téma smolit, ani jaksi nejsem z těch kterým by byl na nějakém autowebu zveřejněn jako autorský, nicméně, trefil se mi přesně do "vkusu" a dokonale popsal imé pocity a dojmy z aut (či lépe řečeno z prodávajících). Neuvěřitelná bublina která v současnosti v ČR kolem tzv. youngtimerů panuje je fascinující sociologicko-ekonomický jev hodný detailnejší analýzy, ideálně provedené někým kdo nejenom rozumí sociologii a ekonomice ale navíc má mi moc rád auta :) a nepřestává mě udivovat jak (nepochopitelné až nenormální) částky za některé ty herky inzerenti chtějí. Častokrát mám pocit že - jak píše autor - tam ty nuly v ceně přidává kočka volně pobíhající po klávesnici nebo nějaký skřítek, shodou zajímavých náhod objevivší se právě při psaní inzerátu :)

Na druhou stranu, proč chodit denně do práce, tvrdě dřít rukama nebo si namáhat hlavičku když "to prostě můžu zkoušet, však on se možná nějaký hejl najde a rok se budu moci válet s lahváčem u telky, že?" :-)

Za tu 1203 bych nedal ani pět tisíc, natož stokrát víc, byla to nebetyčná, neskutečná, neuvěřitelná a ostudná mrdka už když ta nepovedená atrapa imitace auta vyjela z fabriky, natož dnes. Otec s ní kdysi jezdil a častokrát říkal že "pacient nezemřel na následky nemoci/zranění ale převozu" :-)

Mé první auto před >30 lety byl žigul a tak k nim mám stále vřelý vztah, přesto bych ani jako milionář nedal 300 tisíc Kč například za tohle: https://www.rajveteranu.cz/13245-lada-2103-osobni-vozidlo-prachatice
už "tak nějak" z principu, natož se zamyšlením nad tím jaké auta podobného stáří (u mě ponejvíce us vozy) mohu mít.

Kolega Beastar možná přidá své osobní zkušenosti s podobnýmivozy (prodávajícími), já jsem (závěrem) jenom rád že můžeme "prodávat za co chceme" a (a hlavně) komentovat jak chceme.

reagovat
beastar
23. března 2019, 14:06
0

No já sem ti dal jen palec. Protože k tomu není nic moc co dalšího dodat. Prostě takhle to je. A samozřejmě je to trend. Bohužel nejen u nás. Je to taková nová móda něco jako oktávky v top stavu s 60 000 km po prvním majiteli.

Nejhorší je že ten hejl se občas najde. A tak to zkouší další a další dobrodruzi. A i bazary....

Trinom
23. března 2019, 08:05
5

Že se najde nějaký dobrodruh, co se pokouší prodat vránu za balík, to mě až tak nepřekvapuje. Překvapuje mě ale, že se najdou blázni, co za to ty peníze dají. Dřív se statusu youngtimera dožilo pár aut v krásném stavu a zpravidla nejvyšších výbav, socky ležely na cenovém dně. Dnes cenové dno prakticky neexistuje.

reagovat
Michal88
23. března 2019, 08:37
0

Na tahle slovní spojení jsem nejen poslední dobou značně alergický...

Kdybyste hledali další vozítka (tedy nouze asi nebude, blbounů je dost, aleco kdyby náhodou), tady máte dalšího: https://www.rajveteranu.cz/27716-citroen-xm-30-i-v6-24v-praha

reagovat
ransom
23. března 2019, 12:30
9

Jóó, tohleto znám z elektroniky. "Prodám legendární magnetofon Tesla B113, rok výroby 1986, v originální krabici, nikdy nerozbalený, takže úplně nový a nepoužívaný kus přímo z přeloučské fabriky. Naprostý unikát pro fajnšmekry! Cena....."
Sentimentem postižený hejl za to vysolí skoro celou výplatu. Donese domů, oloupe z magneťáku věkem přirostlý polystyrén a zastrčí ztvrdlou šňůru se zbytky rozpadlých vázacích gumiček do zásuvky. Zapne vypínač, načež se za hrozných zvuků vysypou zbytky zteřelých řemínků a obložení a větrací mřížkou vylétnou moli, co sežrali filc na unašečích. Po pár sekundách se zakouří z vyschlých elektrolytických kondenzátorů, a než shoří pojistky, nefiltrovaný brum zničí připojené "sbírkové" reprobedýnky.
Tomu říkám kauf.

reagovat
Csaba
23. března 2019, 13:23
0

Teda, člověče, už dlouho jsem se nezasmál tak upřímně a od srdce jako teď!
Kdysi, před čtvrtstoletím jsem do hi-fi vrážel nemalou část výplat a tak úplně vidím tu hrůzu v očích u nebohého kupce oné Tesly :)
Naštěstí jdou auta před koupí zkontrolovat skoro až do posledního šroubku, teda, když to prodávající umožní/vydrží :)

beastar
23. března 2019, 13:43
5

Když pominu to, že si každej určí cenu prodávané věci svobodně tak. Tak tu máme snahu dělat youngtimer z každý ohnilý mrdky. Kdyby mi někdo poradil, že za půl míče chodí Escort v cábru tak jich navezu tak 100 alespoň.

Většinu aut z výběru spojuje jedno. Jsou to sráče totálně bez hodnoty. Ta 1203 tj taky vrchol. Bohužel je to otisk všeobecného trendu a zoufalství. Mimochodem sběratelský auta se zhodnocujou pomalu a ne že koupím sirku za 15 a dám ji na bazoš za 30.

A to fáčko u Steinera. Tvl nedávno sem viděl podobný v Německu. Vešlo by se to do 30000 včetně dovozu a značek do provozu. Jako článek dobrej. Protože poukazuje na všeobecný nešvar. Totiž prodávat nic za hodně. Pak jsou lidi zklamaný když se doví, že fakt jako Carinu max za 20:))

Do aut se neinvestuje a do prdele nový gumy nejsou investice...ani aku...ani vyvařený prahy. Investiční auto do kteryho investuješ je tatraplán a ne 120citka, nebo dvoulitrová síra.

reagovat
Fa
Fandatik
24. března 2019, 18:04
0

A pak chceš koupit lepšího Beckra do w124 a začínáš na 600e. To už sice splňuje oficiálně podmínky veterána, ale za mě jsou W124/126 coupé stále spíš youngtimer. A pokud je to původní autorádio tak tomu třeba i tu cenu zvedne. Ale děláš to původně pro sebe. Stejně jako kompletní nářadí v kufru starých JAGů. Atd. Prostě tyto věci jsou dneska nesmyslně drahý. Ale má to důvod

krab
24. března 2019, 19:54
1

Ono tu je hodně vláken o tom stejným. Ale asi se to hodí ideálně sem. Na levnějším segmentu aut : do 500.000 kč se tak nějak nevydělává. Ono to je typicky o tom, že náklady na používání typicky převýší zhodnocení a jak správně píše Beastar, to zhodnocení probíhá pomalu v řádu let. A to za předpokladu, že koupíš auto, u kterýho se nestane nějaký větší výdaj ( nepíšu investice .. :))

Socialistický auta : aktuální fenomén v postkomunistických zemích. Kupují se z nostalgie, kvůli ničemu jinýmu. Vlastně někteří je ještě kupují kvůli druhý věci - věří, že mají hodnotu a ta hodnota bude růst. A kdyby se mě někdo zeptal, jestli si má jít koupit pěknýho Favorita za 60 tisíc teď a jako důvod proč ho chce uvedl : "myslím si, že půjdou nahoru" snažil bych se mu ten nákup rozmluvit. Já v těch autech tu hodnotu reálně vidět neumím. Na druhou stranu chápu ten důvod z tý nostalgie - kupuju si zpět své první auto, auto rodičů atd...

Opravdu investiční auta jsou něco jinýho. Jsou to drahá auta, jejich hodnota se dá poměrně exaktně spočítat a jejich zhodnocení probíhá pomaleji, ale nějak předvídatelně. Protože jsou dražší, jedna větší oprava neznamená ihned ztrátu, jsou to prostě jen náklady spojený s vlastnictvím. Pořád ale nejradši vidím, když se taková auta kupují kvůli ježdění ( nemyslím denním, ale prostě aby aspoň pár tisíc km ročně najely). A i tady jsou vzestupy i pády... Ale není v tom bordel jako na český inzerci veteránů...

A právě tyhle "zlaté vrány autíčkáře" je bezva rubrika, která i pomůže lidem trochu otevřít oči a zorientovat se. Ne, opravdu Escort nestojí 600 tisíc. Ne, 1203 vážně nemá cenu přes půl mega .. Ne, Škoda 130 s vyšisovaným lakem nemá smysl kupovat za kilo... ze Slovenska :-D

Takže jenom k tý rubrice to chce citlivě vybírat opravdu ty naprosto jasné příklady aut, kdy je inzerent záměrně nebo z vlastní omezenosti úplně mimo... a je fajn, že se na ten nešvar poukazuje.

CerVus
23. března 2019, 15:28
5

Sůl auto nevidělo od 95, ale dává k tomu fotky na sněhu :)

reagovat
Pólin
25. března 2019, 07:49
0

Z opačné strany: známý má Fiat Coupé od novoty a v životě s tím nejel v zimě, tedy nejen z toho důvodu je auto jako nové...fakt nádherné...teď jej zkusil z hecu dát na sportovnivozy.cz s popisem "v zimě nejeté". První borec, co mu na to volal hned že chce slevu, že k tomu nejsou zimní kola...:D to fakt rozum nebere...

ToMyx
01. dubna 2019, 11:14
0

Ouuu, to bude ten kousek za 6 pětek z náchoda? Vypadá moc pěkně, jen ten motor...je jen základ.
Škoda, že to není 140kw verze, jednou bych si jí chtěl pořídit a zavřít do garáže k rodičům :-D Cena je krásná, to opravdu paráda!

Pólin
01. dubna 2019, 11:35
0

Nee, je to ten červený za 99... taky 1,8...ale ten stav je fakt A1, jak je to moderní dneska psát :D Jinak já mám stejný motor v Barchettě a vzhledem k tomu, že to i to jsou takové kochací auta, žádné sporťáky, to docela stačí...ale samozřejmě více koní se vždycky hodí..:)

ToMyx
01. dubna 2019, 11:50
0

Díky za upřesnění.
Inzerátu by neuškodila lehce vyšší informační hodnota + i třeba nějaké fotky z introše. Určitě každý chce alespoň základní info, než zvedne telefon a jede přes půl republiky do Hranic ;-)
Jinak já tu 1.8 znám také z barči. V coupé jsem zkoušel 140kw dvoulitr a to auto bylo krásně dravý a příjemně rychlý. Méně bych asi do Coupé ani nedával.
-
Komentář upraven 1. 4. 2019, 13:51:00

Pólin
01. dubna 2019, 13:21
0

jasně..taky jsem mu to říkal...ale on to tak nějak chce/nechce prodat... proto ta cena, která je teda trochu napálená a i málo informací...prý ať volají jen lidi, kteří opravdu mají zájem...:D Prosím...měl jsi Bárku, nebo jsi se jen svezl?

ToMyx
01. dubna 2019, 14:02
1

Aha, chápu, takže je to takt trochu srdcovka. Barčou jsem se jen párkrát svezl. Vždy to místo ní vyhrálo něco praktičtějšího japonského co hnije rychleji :-D

Woyta
23. března 2019, 20:49
0

Za posledni roky nektera auta hodne vystrelila. 120 ktere jsme kupvali za flasku zacinaji na 20k za prorezlou mrchu bez papiru.
Slusna 120 tak 80k. Za naseho Rapida 136 po renovaci nam na ulici nabizeli 135k na ruku. Potkat Favorita je uz dnes taky zazrak a cena poskocila. Akorat soused nahradil jeho udrzovanou Skodu 1000mb (dal ji vnukovi) a nekde si sehnal Favorita v moc peknem stavu. Nebo jsme s Trinomem za 20k koupili 1989 200SX S13 s nefunkcnim motorem a par adlsimi problemy. Motor jsme ozivili, par der zavarili a i dalsich veci opravili. nebyl cas tak sel za 25k. O mesic pozdeji se prodal za 40k.

reagovat
Trinom
24. března 2019, 09:18
0

Tohodle dobráka mi ani nepřipomínej. Čtvrt roku somroval, jak moc by to auto chtěl. Pak mi došel čas a prachy (studentská léta), tak jsem mu to prodal s tím, že ještě aspoň zaplatí přepis. Dodnes jsem o něm už neslyšel.
O měsíc později bylo na bazoši s fotkou jak jede bokem někde na okresce za 40 a když jsem mu volal, tak mi borec ani nezvedal telefon.

PeterLuk
23. března 2019, 21:40
0

Toto je dobré, oceňujem myšlienku. ;) Každý, kto si otvoril, a trochu študoval Raj veteránov to pozná... Fajn autá, a potom bum! Favorit jak ten susedov, s hrdzou na podbehoch, ale s novýmy pneu... Vraj "potenciálny veterán, možnosť zapísať na veteránske značky" (veľa šťastia, až do budeš s tým hrdzavým "šuntom" skúšať ;) ) , a cenovka pomaly ako za z USA dovezeného Mustanga... :D Len by som sa zasmial, keby šlo o niečo výnimočné, ale ono sa to rozmáha ako mor, a je to stále častejšie... Pretože niekto v Blesku a podobných médiach zdieľa články o zahraničných aukciách, a nezabudne dopísať aj zoznam top českých potenciálnych veteránov, a sme doma... a potom si ľudia myslia, aké sú tie ich 105-ky vzácne... No iste, nostalgia hrá rolu, mnohí k autám majú vzťah, čo chápem, a beriem, že do nich dávajú peniaze... ale väčšinou je to skôr jednoducho o tom, že si proste myslia, akú majú vzácnosť, lebo to písali niekde "v novinách". Zaujímavé je, že toto neplatí v svete analógových fotoaparátov, kde niektoré skutočne výrazne zdraželi, ale to sa týka naozaj kvalitných, obľúbených či raritných... kdežto tie veľksoériové, pritom často kvalitné sú pomerne dostupné, ak nie často lacné. A tie šajzové idú za babku. Ale to je asi tým, že fotografovanie na film je dnes čisto záležitosťou fajnšmekrov (a hipsterov, "ofkórs", ale mám dojem, že tento trend bežné foťáky nejak šialene nezdražuje), a trh s fotoaparátmi je globálny, kdežto v zahraničí nie je asi veľká ponuka starých Škodoviek (na tých u nás tento bleskefekt vidno najviac, ale netýka sa zďaleka len Škodoviek)...

reagovat
Nimrod
24. března 2019, 06:35
0

vývoj cen fotografické techniky na film je úplně jiný, daný nejdřív šíleným propadem při nástupu digitálů, dlouhé doby válení se kdesi po dně a následně lehkého výstupu nahoru, kterého se ne úplně všechno dočkalo. raritní a výjimečné kousky ten propad nikdy neměly takový, ale zas si odpustily ten lehký výstup. obecně je to všechno stále za hubičku až na ty rarity, které zas ale mnohdy nemaj pořádně kupce (prodávat biogona f/4,5 75mm za nějakých 50-70 tisíc je i celosvětově na poměrně dlouho, byť tu hodnotu má). ale jsou i výjimky, jako třeba před pár lety prodávaný lamegon f/4,5 65mm, který se vydražil na ebay za cirka 600 dolarů. to je asi zas dáno tím, že o něm není tak široké povědomí...

PeterLuk
24. března 2019, 13:21
0

Áno. Ale napriek tomu, že analógová fotografia zažíva menšiu renesanciu, snáď nikto nechce za svoju starú Prakticu 200 eur. Ale tak to bude asi tým, že postarať sa o auto a vôbec ho zachovať, je predsalen trochu náročnejšie (už len priestorovo), a ľudia k nemu majú predsalen väčšinou iný vzťah, ako k fotoaparátu... No a samozrejme, foťák si môžeš objednať z druhej strany planéty, ale s autami je ťažšie... hlavne ak ide o lokálne auto... Zato je zaujímavé pozorovať, že k tomuto trendu dochádza u bicyklov, keď chcú ľudia ťažké prachy za staré bicykle Favorit a Eska. Lenže tých je stále dosť a mnohí to platiť odmietajú a tento trend verejne vysmievajú, takže to zatiaľ tak nedeformuje trh...

Nimrod
24. března 2019, 13:41
0

on není důvod k tomu někomu dávat za prakticu 200 eur, když je dalších 20 nabídek za normální peníze :-) jinak řečeno jich je stále příliš na to za ně chtít nějak víc. a bude jich více méně furt stejně, holt to nerezne a není zas tak moc třeba servisu...
u favoritu jsou vyhledávaný f1 a speciálnější rámy, ty nemají s těma obyčejnýma zas tak moc společného. co se esky týče, to netuším...

Fa
Fandatik
24. března 2019, 20:17
0

Fakt mám doma vzácnost? F1 rám, sedadlo je tam San Marco Rolls a představec taky nějaký lepší. Mám ho už víc jak 20 let (a to jsem kupoval už jako použitý). Jezdím na tom v létě po městě a hlavně do hospody. Aby mě nemrzelo, když by ho někdo ukradl. Stav odpovídá rokům a používaným situacím.

Nimrod
24. března 2019, 20:33
0

vzácnost je trošku silný slovo, ale rozhodně to není obyčejný fávo, který se dává zadarmo či za flašku levného pitiva

BubaaCZek
24. března 2019, 12:23
3

Ty kraaavo, cim vic tou Calibrou najezdim, ti vice se mi zhodnocuje!

Sqely investicni perspektivni youngtajmr. 25 let, garazovana, prozila 9 prosolenych zim, 3 trackdaye a 2 supersprinty. Po oprave motoru. Pozor zainvestovano! 4x zavodni brzdove desticky. Zbyla z nich jeste polovina! Jako bonus k originalne vypadajicim 16" pridam lehce kople 15" disky s cinskymi zimaky (testovano na okruhy drzu iak cip pyco). 2x rozlesteny lak. Cena 79000. Jen nejvazenejsi zajemci. Zn: Kraa kraa
-
Komentář upraven 24. 3. 2019, 12:25:14

reagovat
liška
24. března 2019, 17:53
0

Toto je myslim dalsi kandidat anebo je ta cena opravnena? https://www.facebook.com/groups/1596476627272488/permalink/2188332648086880/

reagovat
Bavoraczech
25. března 2019, 11:35
0

Škoda 120 od roku 1995 v zimě ani nevyjela, ale foto je evidentně dost zasněžené. Asi fotomontáž...

reagovat
Vapno92
25. března 2019, 13:54
1

Vidíte a "Cestuj Klasikou" si na tom kompletne založili biznis... Najlacnejšie kusy šrotu predávajú za 55 tisíc a myslím, že Škodovka 120 za bratu pol mega kč u nich neni najmenší problém...

reagovat
Zd
Zdeny60
31. března 2019, 18:16
0

K té Toyotě Carině: myslím, že tohle auto tu bude jezdit dalších 50 leta ani se nezačerevná. pokaždé, když jsem byl v Arábii, nestačil jsem jen němě zírat na Cariny aCorolly s porcemi přes půl i více milionů km. Jeden taxikář mi říkal, že má Corollu asi 20 let a tachometr se otočil asi 7x = po dle mých propočtů 600-700 tisíc km, jak se to bere. L"eje prý jen benzín a olje a dělá základní servis. Auto dobité jako kůň, ale jezdía jezdí. Ostatní vozy z tohoto článku nestojí za řeč, jsou to předražené mršby, jako Favorit, Š120, sanitka, Sierra... Shnilé vraky. Ale tahle Toyota věřím, že bude opravdu téměř jako nová. Byť má najeto 75tkm a měnila se tyč řízení a palubovka, či co. prostě auto, které přežije i atomový výbuch a pořád bude jezdit. holt, japonec to bude až na konec. Nebo do konce?

reagovat
beastar
31. března 2019, 18:40
1

Pravda. To tady nikdo nerozporuje. Spolehlivost a životnost toho je vysoká. Soused měl Corollu II asi 13 let a už kupoval jetou. Ještě dnes s tím jezdí jeho syn. Jenže o tom to tu nebylo.

Dal by si za auto z roku 96. 200 000,-.... No nedal a o tom to je. Respektive ne za obyčejný etiopský taxík.

ToMyx
01. dubna 2019, 11:22
0

Přesně tak. Ač mám tojky rád, tohle auto má pro mě v perfekt stavu cenu tak kolem 50-60tkč. Hlavně, je to stále starej japonec a po první prosolené zimě to bude kvést, pokud se to neproleje voskem skrz naskrz ;-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem