načítám data...

Mira

JménoMiroslav Vejman ml.
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 9.6 rok.
Poslední aktivitapřed 4.8 rok.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků38
Pozitivních komentářů u článků6
Negativních komentářů u článků18
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Mira
23. května 2019, 14:09
1
Mira
06. dubna 2019, 22:06
-1
Splněný sen: V terénu s Buchankou

Tak mě přijeď navštívit, na co bys čekal? :)

Mira
28. března 2019, 01:29
-1
Zlatá vrána 2019: Investiční klenoty české inzerce

Praktiky inzerentů jsou rozhodně za hranou slušnosti, legalitu ať soudí právníci, ale taky o ní pochybuju. Zde plnej souhlas. Ale navážení se do konkrétních jedinců ve veřejným médiu mě přijde horší. Kdyby to někdo psal na facebooku nebo na nějakým blogu, tak o.k., je to jedinec a ať hlásá co chce. Ale autíčkáře mám za seriózní plátek a seriózní bandu lidí, s nadstandardně kvalitním způsobem oslovení fandů auťáků. Ale tohle se vám podle mě nepovedlo, ukazovat prstem pod záminkou srandy, to jsou praktiky nejnižších médií.

Stejně tak sorry, Sierra za dvojnásobek = nastartovaná odtahovka u baráku, záležitost se závistí - pokud tohle byl motiv ke vzniku tohohle článku, tak se to prostě celý dělo špatně už od začátku.

Fandatik: naivní pohled. Buď jsi toho zatím moc nekoupil, anebo jsi na to moc brzo zanevřel. Takhle to nefunguje. Když chceš koupit dobrou káru, za fakt málo peněz, tak neřešíš vůbec nic takovýho.

Beastar: hezky jsi to napsal, dík




Mira
23. března 2019, 20:21
-12
Zlatá vrána 2019: Investiční klenoty české inzerce

No hurá, nemusel jsem to psát sám, a mít -5 lajků.. Ratane máš absolutní pravdu. Článek je závistivým brečením nad cizím majetkem, který je kvůli demenci prodávajícího nedostupný k pořízení. Ať si kdokoli píše cokoli, Radek Chlud může psát blbosti stejně, jako inzerent prodávající cokoli za jakoukoli cenu. Ale inzerenti se nenaváží do konkrétních lidí a jejich majetku, docela mě to děsí jakej lidskej hnus se tu na autíčkáři praktikuje, je to vůbec legální?

Uvědomte si, že člověk, který otočí auto na kšeft je Autíčkář jako vy. Ví, jaký auto je jaký, proč je zajímavý na trhu, a taky jakou má hodnotu. Jenom se svým koníčkem ještě k tomu živí, což ho nedělá o nic horším člověkem, než ty, kteří si auto koupí jednou za uherskej rok a žijou v naivní iluzi, že autu je tak nějak líp u toho, kdo ho má rád, a proto oni jsou ty dobrý. Houby, autu je to jedno, problém je ve vaší hlavě. Holt někdo má vedle baráku nastartovanou odtahovku, a někdo ne. Ten kdo jo si může dovolit koupit auto levně, projet se, zjistit, že to není ono, a zase to inzerovat, dokonce s vidinou výdělku! Je vhodný zavčasu identifikovat pocit známej jako "závist" a nenechat se jím unést.

Důležitý je taky uvědomit si, že otravovat někoho po telefonu se spekulací o částce, za kterou on veřejně nabízí zboží, je vrchol projevení nezájmu o obchod, a neúcty k prodávajícímu. Tohle uděláte, a jste horší než šmelinářskej bazarista ve sportovních teplákách s cigárem v držce, kterej vám to auto prodává. Kdo nedojede na místo a nepopovídá si s majitelem, nemá absolutní právo se jakkoli vyjadřovat o inzerátu!!

Mira
22. března 2019, 18:00
0
Hyundai H-1 Tour: Trajekt pro dlouhé oceánské plavby

H1 měla hlavně vždycky motor podél a tuhou zadní nápravu (hnanou). Ve 4x4 to mělo poctivou přídavku a žádný haldex podvody. Poslední mohykán klasický koncepce mezi VANama.

Mira
28. února 2019, 18:11
-1
Za volantem: Ford Focus ST225

Šéf koupil tohle jako pětidvířko do práce po prvním majiteli kamarádovi, za dva měsíce z toho začal týct olej a od té doby je to v servisu. Špatná volba služebáku, každej tomu samozřejmě nakládal, co se do toho vešlo :-) Mělo to pěknej zvuk, když se to roztočilo, ale to taky byla podmínka toho, aby to vůbec jelo. Zespodu se to sbírá tak nějak normálně, že by člověk čekal víc. A ano, ukrutně to chlastá. Rád jsem si to půjčil, a zase to rád vrátil.

Mira
23. února 2019, 19:56
-1
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

Do kompletního seznamu tohohle druhu malých populárních aut tam chybí kachna.

Mira
10. února 2019, 11:52
-1
Velký offroad za rozumnou cenu

Kde jsou ty doby, kdy si mladý kluci kupovali jako levnej offroad ARO :-) To auta, který autor článku vybral, byly ještě úplně nový, ojetý japonský terénní auta i uazy drahý, a nic jinýho velkýho na trhu krom amerik, který nikdo nechtěl tehdy a nikdo nechce dnes, nebylo. No docela jsme si polepšili, od Ara k Landcruiserům, Tahoe a Rangům, už jsme skoro jako v Rusku nebo v Africe :-)

Mira
17. července 2018, 08:42
-1
Nissan Leaf: Být odlišný není zločin

Je to zvláštní, že by nízký dojezd a vysoká teplota na baterkách byla problém jenom tohohle auta. Asi mají všichni novináři a lidi se zájmem o předváděcí jízdu půjčený ten samý kus.

Mira
16. července 2018, 15:48
-1
Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

Jo, máš pravdu, těch drivetrainů na implantaci bude ještě dost.

Mira
16. července 2018, 00:48
0
Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

Sakra to mě zase Autíčkář překvapil supr tématickým článkem, ve kterým se vidim!

Bojuju s tím už dlouho - musí to mít krouťák elektromobilu, dlouhou kapotu, zadní náhon...no a tak jsem trávil dva roky v dílně, abych si nakonec postavil RX8 na elektriku. Mám co jsem chtěl, a pak jsem zjistil, že je to malá mrdka, co moc přesně zatáčí a moc dobře brzdí, takže s ní není sranda při denním ježdění . Já si chci užívat každej den, ne jenom o vejkendu! A hlavně člověk si přijde tak nějak blbě, když nezabírá ani 10 m2 prostoru. Tak jsem si pořídil Fisker Karma, a pořád to neni ono. 10 m2 člověk zabere, krouťák kdykoli tam je taky, ale už to neni sleeper ani náhodou. A já chci sleeper (resp. alespoň starou káru) - to si člověk uvědomí, až když na denní bázi vidí ve zpětným zrcátku, jak si ho lidi fotěj mobilama. Ta nenápadnost je to co dělá auto zajímavý. Jezdit autem co vypadá tak, jako jede, je ponižující. To umí každá podělaná popová hvězda, nebo jiná verběž, co si svoje místo na silnici nezasloužila láskou v auta, neboli bytím autíčkářem, jenom někde prostě vysypala prachy na stůl a koupila si etalon. Z toho člověk nemá dobrej pocit, jenom to auto. Potom, co jsem se takhle dvakrát zklamal za spoustu času v práci i v dílně, mě nějak auta přestala bavit. A už je to dva roky, mám všechno co jsem chtěl, neznám auto, co by mě uspokojilo, a tak už mě nestojí zato každej večer kontrolovat bazos. Kua člověk za to dá tolik práce a peněz, a pořád nedostane to co chce, jak je to na 100 let starým automobilovým trhu možný?! Takže, aktuálně to u mě vypadá na kulatýho Caprice s hybridní převodovkou z Chevy Tahoe a 30 kWh baterek v kufru, jediněj lék, co si představuju, že mě dokáže vyléčit. Nějaký jiný nápady?

Teslu už jsem měl a drivetran z ní je impozantní, ale auto samotný ne. A bohužel drivetrain z tesly jde jen do mršin jako lotusy, fiera, ferrari a další auta, který počítaj s motorem vzadu. A ty bohužel nezabíraj 10 m2 ani náhodou, takže tudy cesta nevede. Stavba mě není cizí, když to bude stát zato, tak zase do tý dílny na dva roky zalezu, proto člověk žije, že. Ale nechci stavět auto od píky. Drahých závodních staveb jsem se účastnil už 2x a i za ten rozpočet je to nekoneční ladění, to nechci na denní ježdění. Jde o to zachovat koncepci vozu, jen do ní nějak vpravit elektropohon. A to jde jenom celkovou přestavbou na E.V., nebo preferuju spíš integraci hybridní převodovky - samotná skříň z X5 hybrid nebo z toho Tahoe - což je ta samá, a dá 350 KW, což tu 5.7 V8 uveze, i když není nastartovaná. A co si budeme povídat, když už si člověk staví auto snů, tak spálit nějakýho dinosaura není od věci, když tam bude i ta ekonomika a přitom krouťák elektromobilu.

Hybridní Corvette už taky nechci. Koupil jsem si C4 bez Z51 paketu, měl jsem jí pět let, a ač to byl můj dětskej sen, tak je to nepohodlnej plastovej kýbl, i když sakra pěknej. Ale hrkavej a stísněnej. Tím padá i elektrickej e-type, mustang, ani 3rd gen firebird se mi nezdál optimální jako pohodlnej daily driver, to už je moc blízko tý RX8. Elektrická Čína je hodně mimo, do tak obyčejnýho auta je škoda dávat peníze za elektropohon. A8 je moc obyčejná, jaguára nechci, na to jsou drahý věci a principem elektropohonu je ušetřit za pozdějí údržbu..Rollsy, no to nejsem blázen, mamut je tak komplikovanej, že ho přestavět neumím, tzn. lexusy taky ne (Jaguár opět to samý). Fullsize US truck by nikam nedojel na baterku, protože je sám o sobě těžkej a moc hranetej.. Fakt nevim kluci. Na nic jinýho než V8 fullsize z vbastelnou elektrikou to nevidim.

Mira
12. července 2018, 21:13
1
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

2x klika, kompresor podvozku, 1x motor, radiátor chlazení baterie, teklo střechou. Vše šlo na záruku, ale množství drahých závad mě vystrašilo a po záruce jsem to radši dal pryč. Navíc 3jka na krku, jaguary už dodávají a další 400+ km auta přijdou do roku, takže jsem měl před sebou další výraznou ztrátu hodnoty, což vzhledem k tomu, že jsem do Tesly schoval peníze na bydlení, si nešlo dovolit. Posledním hřebíčkem byla nucená výměna kotoučů a desek, jinak by padla záruka,, který byly ale zdravý jak jen brzdy můžou být (koukal jsem 14 dní před když jsem přezouval), nutnost koupit si nový gumy, jinak mě propadne záruka (na český poměry byly ty gumy dobrý, ale rakouskej technik na takových nesmí províst testovací jízdu). No a pak mě chtěli vzít záruku za instalovanej antiradar, kterýho si ale na dvou předchozích servisech nevšimli. Na mé náklady mi ho demontovali, neměl jsem na výběr, záručních závad bylo tolik, že jsem radši zaplatil demontáž od nich. Nutno říct, že jsem měl jednu z prvních Tesel a kamarádi co maj 2016 a novější jsou v 80ti tisících bez závad. O tom, že ty první maj svoje mouchy se ví, důležitý je koupit si co nejnovější auto, což udělám, až padnou. Taky mě možná zkazil chuť přístup Vídeňskýho servisu.

Jinak Modely S jsou v německu za 900, nějaký olítaný taxíky z Holandska se daj koupit i za 800. Tak až spadnou novější čtyřkolky na tuhle hranici, tak do toho jdu znova, to auto je k nezaplacení.

Mira
11. července 2018, 20:02
0
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

Jo, pravda, Model S je hypsterama, geekama a podobnou verbeží vyhledávaný auto, a i když s tím jezdíš byť z jiných důvodů, tak do tý kategorie tak nějak spadneš taky. Což je na houby, ale tak asi stejný jako si koupit báwo a bejt buran, nebo Miatu a bejt homosexuál :-) Člověku nesmí vadit povrchní škatulkování debilama, no.

Maserati mě mrzí, 15 tisíc je málo. Neznám komunitu kolem toho, ale asi to nebude levný spravovat, a umim si představit, že na to asi moc dílů v druhovýrobě nebude. Tesla měla 157 EUR na hodinu v oficiálním servisu, a pokud by se Maserati mělo blížit, tak to je na prd vysypat každej rok kilo jen abys stárnoucí hodnotu ztrácející pekáč udržel na silnici.

Mira
11. července 2018, 19:56
-1
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

Ještě bych zapomněl - Mazda RX-8. Výhody - je levná, a každých 50 tisíc km uděláš za 75 tisíc repasi wankelu a máš zase na 2 roky spolehlivý auto. Tj. 1.50,- kč/km, což je celkem ok, jen člověk musí přenýst přes srdce, že se to prostě jednou za cca. 50 tisíc děje. Nevýhody - spotřeba, tady už je pak V8 ekonomická alternativa. A jednou za 50 tisíc budeš potřebovat na 14 dní náhradní auto :-) A pak jsem ještě dlouho koukal pro Breře, ale motor napříč a malá šance, že koupíš opečovávaný auto do kterýho majitel poctivě lil Selenii mě odradila. Obě auta jsou ale pro tebe asi už starý pekáče.

Mira
11. července 2018, 19:32
-1
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

Jednoznačně Tesla Model S, pokud jezdíš dálnice do 400 km vzdálenosti a máš na konci kde to odstavit na dobití. Po dvou letech a 50 tis km jsem ji prodal kvůli nákladům na servis, který odpovídají kategorii velkýho auta, který jsem nehodlal akceptovat. Ale vím, že si ji zase jednou přesně za účelem zdolávání dálnic koupim. Místo toho jsem pořídil Fisker Karma a taky super svezení, už mám 20 tisíc bez závady nalítáno. Ale je to trochu masochizmus a srdcařina, nejsou na to díly, takže to nemohu s čistým svědomím doporučit. Z konvenčních auťáků bych si uměl vybral leda nějakou ameriku, moderní Cadillacy by asi mohly bejt dobrý auta, ale tam záleží jak jsi na tom s rozpočtem na palivo. BMW, Mergly, Poršáky, Jaguáry, to je taková konfekce, má to každej a chce to každej, to mě nezajímá a tak zde nebudu doporučovat nic. Maserati by se mi moc líbilo, ale netuším, jestli už jsou to dneska spolehlivá auta, nebo ne.

Mira
09. července 2018, 20:07
0
Lada Niva Pickup: Mužik ve svém živlu

>>> Jenže jen co sjedete ze silnic do terénu, začne být auto nečekaně pohodlné. Rozbité cesty, kamenité rozpadající se předválečné silnice i bloudění naskrz lesem zvládá Niva s nečekaným pohodlím a klidem. Ani po padesáti kilometrech na polňačkách a lesních cestách jsem nebyl unavený. Vlastně jsem se naopak dobře bavil a přechod z bahna na asfalt jsem oželel.

Jo, tohle je dobrá připomínka.. Na rozbitý cestě neznám pohodlnější auto než Nivu, je to neuvěřitelný, jak krásně houpe.

Mira
24. května 2018, 18:27
-1
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Až teď jsem koukal, že to je S-Max a ne focus, ale stejně to sem pošlu. Ty auta vypadaj všechny stejně, jakmile maj stejnou barvu :-)

Mira
12. května 2018, 10:22
-3
Elektromobilisté, jací jsou?

Zajímavý pohled na elektromobilitu, a víceméně je to tak. Za čas člověk zjistí, že tahle elektromobilní sorta jsou víceméně šetřílci, který si tykaj do noty, jak kam dojeli zadarmo, kde jak pěkně nabili bez toho, aby ztratili zbytečnej čas, pro petrolheada nic moc. O tom, jak jsou který auta hezký nebo jak jedou, si s touhle skupinou moc nepokecáte. Většina z nich ani neví, co to je Miata, natož aby si představili, jak vypadá Mazda MX5. Mazda je pro ně nějaký z těch aut v provozu, ale poznat je od Audiny dřív, než si to na těch autech přečtou,, to už zmákne jen třeba 50% z nich. Jiná skupinka, mají svoje výhody, ale fakt málokdy jsou to autaři a tak jsou celkem nekompatibilní pro nějaký hlubší kamarádství, nebo scházení se. O to širší mají záběr, kam jet na dovolenou, jak probíhá jakej sport, kde se co staví nebo otevírá, politiku a další témata, který petrolhead mnohdy nestíhá, protože maká v dílně, nebo googlí káry.

Mira
24. dubna 2018, 17:34
-1
Hyundai Ioniq electric: Sousedův elektromobil

Oteplilo se a dojede nám to dál, tak nemusíme nabíjet cestou ;)

Mira
20. března 2018, 19:56
0
Kia Carnival 2.9 CRDi: Jsem ředitel autobusu

Teď jsem dával dokupy mámě Hyundai Terracan - vstřiky a čerpadlo. Tuhle Kiu jsem koupil za 7 tisíc s vadnou skříní na díly, že z ní cuknu celej motor, ale docela jsem splakal. Výměna motoru se nekonala, motor z Kii má jinou vanu a řešit to prohozením van nejde, v Kie měl motor ještě vyvažovací hřídele, které s vanou z Terracana kolidovaly. Tak jsem si řekl, že mám aspoň starší čerpadlo a vstřiky, který mámě na těch jejich pár tisíc za rok vydržej na další dva roky. Bohužel jsem naletěl pánovi, známému z fóra, který tvrdil, že auto jezdilo. Čerpadlo už tlak nedávalo, terracan dlouho startoval, a vstřiky protejkaly. No za tu sedmičku to za risk asi stálo, ale bohužel ten motor dostat ven, odstrojit, nastrojit, byla kupa práce, takže ve výsledku vyhozených cca. 20 tisíc vč. ceny Carnivalu. Tak jsem nechal vstřiky repasovat, stejně jako čerpadlo, což jsem měl udělat rovnou. Vstřiky byla repase za 6000,- za kus, čerpadlo udělaly za 28. Prý nějaký Delphi systém, který je na repasi nákladný. Oslovil jsem dvě firmy, a vybral tu levnější. Celkem jsem tak do akce zahučel za 80 tisíc. Vyplynulo mi z toho, že kupovat tohle auto ojeté je risk, protože jde těžko soudit, kdy takováhle Carnival za pár desítek tisíc pořizovací hodnoty bude chtít dalších 24 tis. za vstřiky a 28 tis za čerpadlo. Přeju tátovi autora článku, aby ho to nepotkalo a jak to začne černě hulit a vstřiky začnou cvakat, je na čase to poslat s velkou slevou.

Mira
04. března 2018, 17:38
-1
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

To Knightrider: V tom příspěvku 01. března 2018, 21:02 jsi napsal hodně pádných dotazů, to je pravda. Rád bych Ti a ostatním o nich něco napsal ze svýho úhlu pohledu, věřim, že by to pro tebe bylo přínosný. Anebo bych rád víc rozvedl baterie, jejich technologii a životnost. Ale to by bylo na další dva články, každej o rozsahu tohohle, spíš víc. Ani si nedovedu představit článek, zodpovídající nejožehavější otázky kolem jednoznačných nevýhod dnešních elektromobilů. Ten by byl obrovskej a komplexní, mající za následek těžkej flame v diskusi pod článkem. Aby to šlo pojmout, a následně se zodpovědně vyjádřit i k názorům v diskusi pod článkem, by bylo ideální udělat spíš takovej E.V. seriál:

Elektromobil a špatný dojezd
Elektromobil a pomalé dobíjení
Elektromobil a špatná dobíjecí infrastruktura
EV a jeho návratnost
EV a jeho servisní náklady
Hybrid vs E.V.
Jak vůbec EV koupit, jaká je nabídka?
Něco o tý Mazdě třeba, atd.

Pobavim se o tom s redakcí.

Mira
04. března 2018, 16:59
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Pospis: LPG levnější, je to možný, záleží na podmínkách. Nějak se mě nechce k tý smysluplnosti provozu EV za účelem ušetřit vůbec vyjadřovat. Článek byl o tom, co píšeš v poslední větě o svém elektromopedu - je s tím sranda. Nemusí to bejt jen o porovnání elektromobilu se starýma auťákama, ale o úplně novým zážitku, který má taky něco do sebe. Chce to si to zkusit a pak si dělat názor.

Pár odpovědí na tu kupu otázek co jsem vyzobal: Cena za jednu kWh v lithiových baterkách je cca. 13 tisíc. Mazda má 30 kWh. Cyklická životnost 5000 plných cyklů (plných nádrží), pak bude baterka mít kapacitu 80%. Dojezd mám rekord 180 km.
Obecně u E.V. měnit baterie není třeba, než baterie, tak auto shnije na prach, anebo se stane nemoderním.
Stání lithiový baterii nevadí. Udává se 5% samovybíjení za měsíc, ale realita je tak 10x míň. Mám tu doma na schodech položený lithiový články od roku 2013, a je na nich pořád stejný napětí.
Že hasiči neuměj hasit elektromobily je taková fáma. K autům ze zákona chodí papír, jak je řezat. Je to část dokumentace, stejně jako návod k obsluze. A tenhle dokument maj hasiči k dispozici. To, že nejsou školení není vina technologie, ale systému.
Když se baterka nabourá moc a začne hořet je asi tak stejnej průser, jako když spalovací auto nabourá moc a začne hořet. To, že elektromobil hoří pár dní jak postupuje thermal breakpoint je pravda, ale když už auto hoří, tak v něm člověk uhoří za minuty, ne za dny, takže z bezpečnostního pohledu na tom nevidim nic alarmujícího. Spíš se zamejšlim, jak bych to hasil, kdybych byl hasič.

Když ti nevychází dojezd, tak zkrátka nejezdi elektromobilem, a vem si záložní auto. Já když mě to nedá, tak beru hodobóžovýho miláčka, kterýho je mě líto huntovat každej den na daily driving. Elektromobil nikdo nikomu nenutí. Pokud auto neumožňuje uspokojit potřebu jednotlivce, tak ať si ho ten jednotlivej jednoduše nekupuje. Až je to auto elektrický, anebo normální.

Mira
04. března 2018, 14:28
0
Mira
02. března 2018, 16:09
2
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Napuram: No, nevim, mě od tebe žádný prachy nepřišly, když jsem si ty panely kupoval. Chodíš taky takhle do zeleniny a nadáváš jim, že prodávaj brambory, který jely z pole traktorem, na kterej jsi přispíval z daní? Chodíš takhle po ulicích a zvoníš na lidi, který maj plastový okna a zateplení, a chceš se od nich nechat plácat po zádech za to, že díky tvým daním teď bydlej líp? Doporučuju jít nadávat nad pullitr do hospody, najdeš tam plno trosek, který tě budou ochotně poslouchat a přikyvovat.

Mira
02. března 2018, 16:02
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Určitě jste to už viděli, ale očividně to je nutný připomenout:


Zatím těch elektroaut je na trhu pár, takže se ještě nestačili nějak extra specializovat. Automobilky jsou rády, že vůbec něco mají, natož se předhánět v nějakých jízdních vlastnostech. Až bude mít každá automobilka v každým segmentu jedno auto, tak teprve začnou hrát na emoce.

Mira
02. března 2018, 15:52
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Má to ještě druhou stranu mince - naftovej vrt si na zahradě neuděláš, ale solární panely si na střechu dát můžeš. Existuje tady cesta, jak být do nějaký míry nezávislej, i když má svoje úskalí samozřejmě. U fosilních paliv neexistuje cesta vůbec žádná. Možná domácí plnička CNG to připomíná.

Mira
02. března 2018, 15:48
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Vojta po mě chce článek už asi tak 5 let od tý doby, co jsem to postavil. Jednou bude :-)

Mira
02. března 2018, 15:44
2
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Knightrider: To je zajímavý, že jakmile přijde na elektromobily, každej je najednou přesnej a počítal by návratnost, jako šílenej. Autíčkář kupuje auto srdcem, ne? Když tam žádná "chemie" neni, tak ani neni co počítat, a kupuje se něco jinýho. Elektromobil jsem si nekupoval, abych ušetřil peníze, ale protože jsem se svezl a zjistil, že obyčejnej Citroen C-Zero, jede do kila víc, než moje Corvetta. Až po nákupu jsem si všiml, že už nejezdim na pumpy, a kolik peněz mě najednou zbývá v peněžence. Nehodlám diskutovat, zda jezdit levnějc na CNG, elektriku, nebo na dinosaury, proto snad nikdo na autíčkáře nechodí, já teda rozhodně ne.

Mira
02. března 2018, 15:30
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Ty adaptéry (pozor, neni to nabíječka, ta je integrovaná v autě), který jsou k autům dodávaný, jsou zpomalený, aby v zemích se špatnou rozvodnou sítí lidem nevypalovaly zásuvky a kabely. Většinou na 13A, nebo dokonce 10A, ale nabíječka v autě by jela minimálně 16A, většinou více a i na více fázích, záleží auto od auta. Takže pokud má novej Leaf 13A, tak 13A x 230V = 3 kW. 40 kWh / 3 = 13 hodin, pokud to auto bylo prázdný. Takže si lidi kupujou rychlejší kabely, který využijou plných 16A, případně 32A, záleží, kolik umí auto. Hlavní jistič na baráku bývá 3x25A a víc, takže většina lidí posilovat jističe nemusí.

Mira
11. ledna 2018, 21:17
0
Henrik Fisker ukázal na veletrhu CES nový elektromobil EMotion

Má to Henrik zase moc pěkný. Musim říct, že mi to přijde na luxusní auto malý - k čemu je auto týhle kategorie velký uvnitř, když si s tím člověk nezabere větší kus silnice, než obyčejný bohatý lidi co jdou do průměrných německých premiových sedanů? Ale těším se na to stejně, mnohem víc, než na Tesly 3.
Z praktickýho hlediska by bylo hrozně moc fajn, kdyby do toho Emil Frey šel znovu, a tak bychom měli v ČR zastoupení a servis, jako máme na původní Fiskery Karma, což bohužel zatím nemáme ani na ty tuctový Tesly :-)

Mira
03. ledna 2018, 22:30
1
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

Já vim, že je to jenom diskuse pod článkem, ale všichni tu píšete, jako byste byly spokojený, jak dneska vypadaj spalovací auťáky. Vždyť je to na blití. Každej právověrnej čtenář autíčkáře hýčká auto maximálně těsně ze začátku současnýho milénia a nadává, že by si nový nekoupil, protože to jde z kopce. Podle mě jsou elektromobily jediná věc, co nás může spasit. Bude to něco úplně jinýho. Všichni samo dál budeme mít doma milovanou spalovací starou popelnici, ale konečně se budeme moct vykašlat na ty nový auta se všema svýma filtrama pevných částic, vstřikama, cívkama, a nepochopitelnýma řídícíma jednotkama jinak mechanických věcí. Proč nepřijmout potenciální novej směr se zájmem? Neřikám s otevřenou náručí, ale alespoň se zaujetím, co se to sakra děje? Elektromobil je prokázaně spolehlivej, to málo co se udělalo v devadesátých letech a je stále dostupný na trhu ojetin neodešlo na elektronický závady. Jen jim chcíply baterky a shnilo to. Ale v r. 2011 přišlo lithum a je to z krku, krom tý koroze teda, ta se nedá předvídat :) Konečně šunky na denní ježdění co nepotřebujou nic, než jen sednout a řídit, abyste měli proč se těšit na vejkend. To chcete přečkávat na služebních autech a dělat, že si nikdy nic novějšího nekoupíte? Autíčkář má jako jeden z mála serverů potenciál na to vrhnout pohled z naší, petrolhead strany, tak se nebraňte! Děláte, jako byste tu chtěli číst o budoucích potenciálních daily driverech. To bude nuda. Elektrika je exotika, hodná zájmu. Cokoli novýho neelekrickýho je šeď, nuda, a budoucí potenciální údržbovej průser, pokud se to rozhodnete koupit ojetý. A o exotických supersportech se dá číst všude, a taky je to nuda.

Mira
03. ledna 2018, 22:05
0
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

Nemůžu tě nikam odkázat, ale někde jsem četl (autobloggreen, greencarreports, insideevs pravděpodobně, víc toho nečtu) porovnání finančních výsledků s výší investicem akcionářů a dotací, a popisovali to jako díru na prachy. 3 to má změnit, píše se o ní jako o poslední šanci a docela mi to dává smysl. Osobně věřim v úspěch, sledoval jsem situaci v r. 2013 kdy měl vyjít model S a furt ne a ne to dodělat, pak to přišlo a byla to bomba. Přesnej opak Fiskeru, povedlo se to skvěle a výsledek zamával automobilovým průmyslem jako blázen. Tak doufám, že to Elon repeatne a všem vytře zrak. Imho to neni tak nemožný, s těma sra*kama co ostatní produkujou se to nezdá jako nesplnitelnej cíl.

Mira
03. ledna 2018, 18:24
1
Zajímají tě moderní technologie? Autíčkář hledá nové talenty!

No doufám, že někoho najdeš. Imho je třeba někoho, kdo neni úchyl jenom do elektromobilů, ale dávají mu smysl oba dva břehy automobilovýho oceánu. Číst o tom, jak jednoho dne budou elektromobily super, z toho je všem blbě už dávno. Je potřeba někoho objektivního, někoho, kdo si zažil a zamiloval vůni benzínu, a zároveň není uzavřenou bytostí bez vůle zkoušet nový věci, a byť jen na krátkej čas je ochoten se jim oddat. Bohužel jak je vidno, tak v redakci máš zatim jenom tenhle druh zpátečníků, který už si ani ve svojí hlavě nepřipouštěj, že by jednoho dne mohlo existovat lepší auto, než je MX5, že by někdy mohlo pálit gumy něco líp, než trojkový báwo, nebo že existuje něco nezničitelnějšího, než americkej fullsize. Myslim, že nejsem sám, těhle lidí mám po krk už minimálně stejnou měrou, jako jedinců slepě jásajících nad Elonem, kterej prodělává na každým vyrobeným autě. Snad se ti povede najít nějakou rozumnou lajnu, kde půjde balancovat na hraně inovace a zárověň zábavy.

Mira
22. listopadu 2017, 16:23
0
Jak rychlá a fantastická má být nová Tesla Roadster? Podezřele moc

https://www.teslarati.com/tesla-roadster-maximum-plaid-mode-test-ride-reaction-video/

Tady už s tím jezděj a vypadá to, že tam mají velkou rychlost fakt v podstatě hned. O deklarovaných hodnotách to nic moc nevypovídá, ale rozhodně je to impozantní.

Mira
05. listopadu 2017, 17:20
-1
Autíčkářův trackday po třetí: Zima, déšť a orkán

spoon: já vim, proto jsem chtěl vidět nějakej záznam, jestli to z venku vypadá tak trapně, jako je to cejtit vevnitř.
Vojta Nekvapil: Dneska jsem jel kolem okruhu v Mejtě a jezdilo se tam. Tak jsem si vzpomněl, že jsi mě radil vyndat pojistku. Dál jsem zatím nedošel :)

Mira
02. listopadu 2017, 18:40
-1
Autíčkářův trackday po třetí: Zima, déšť a orkán

Nevyfotili jste někdo Teslu jak jede bokem?

Mira
28. října 2017, 18:08
-1
Opel Calibra 2.0 Turbo 4x4: Stroj času | Za volantem

Sakra to je ale pěkně napsanej článek. Nikdy bych neřekl, že si recenzi Oplu dokážu dočíst do konce. Ale bomba napsaný a Calibra získala nějakým záhadným způsobem moje sympatie :)

Mira
24. září 2017, 13:11
-1
Top10: Auta, na která rádi zapomeneme

Tady někdo dostal do ruky mojí desítečku! :-) Ar 10 s pohonem zadku moc neni, a ještě míň jich je jich jako náhradní vůz v autoservisu. Bílá desina, kterou jsi jel, je poměrně uníkátní vůz. Život začala jako Aro Spartana, rv. něco mezi 2000 - 2003. Rumunskej kabriolet, co se chvilku dělal. Šéf si ji objednal jako káru na srandu, ale bohužel to v Rumunsku pokazili a poslali mu zadokolku místo čtyřkolky. Tak si koupil u v ČR lehce ojetý ARO 10 4x4, a jal se na ní přestrojit z bílý Spartany půlený dveře, plátěnou střechu a další díly, který měl jen kabriolet. Co ale s novou odstrojenou 4x2 Spartanou? Tak se na ní navařila střecha z desítky a bylo druhý auto. Bohužel, pro kompletaci 4x4 kabrioletu už se nenašel čas, tak se prodal. Z celé akce zbylo jen to nejhorší, normální Aro 10, ale s pohonem pouze zadní nápravy. Přesto, kdybych psal článek TOP10 divných aut, tak bych tam dal právě svou desinu. Jéje, co jsme se s ní nablbli a všechno to vydržela. Kulisa řazení je pro začátečníka hrozivá, ale po tejdnu ježdění do práce už tam jedničku napoprvé posílala i moje partnerka. Když se s tím člověk naučil řadit, bylo to super, daj se tam sázet meziplyny a jezdit rally stylem pata-špička :-) Zadní pohon, motor z Clia, kterýmu jde nakládat, co se do něj vejde, nezkutečně pohodlný, a to i v 80ti na polňačce, přitom překvapivě stabilní. Na menších 14tkách kolech to i docela prima na mokru jezdilo zatáčky bokem, jen se člověk musí vyrovnat s vůlí na volantu, ale na tu se dá zvyknout hned. Motoru nikdy nic nebylo, na to jak v tom autě dostával nafrak tak klobouk dolů před francouzem. Že to vždycky startovalo na poprvé, a to i v tý největší zimě, to člověk u takovýho auta taky musí ocenit. A vůbec to auto nikdy nechtělo moc údržby. Kdysi s ním dal někdo ránu na předek, tak se vyměnil nárazník a maska, ale to bylo všechno, co se kdy dělalo. S nějakýma samuraiema, jimny a podobnou havětí se to nedá porovnat. Kvůli vzpomínkám na desinu jsem si koupil Suzu X90 a hned ho zase prodal, jaká to byla hrůza. Měl jsi s ní jezdit dýl, dostala by se ti pod kůži taky, stejně jako desítkám lidí, kterou tuhle svým způsobem exotickou káru dostaly půjčenou. Já jsem si ji nechal věnovat, když se před pár rokama odhlásila a měla jít do šrotu. Archivuju ji jako raritku, jedinou svého druhu na světě :-) Dobrá sranda, jak na tebe zapůsobila a zkazila jméno všem normálním Aro 10 :-) Posílám ti fotku, když byla nová. Zrovna je po střechu naložená tvárnicema suchého zdění, když stavěla halu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem