načítám data...

Úvod Jaromíra Soukupa

V tomto textu se dovíte lecjaké věci. I když, pravda, ne úplně jen o autech. Poznáte totiž nového redaktora, který je tak trochu jiný.

zobrazit celou galeriiAuta Jaromíra Soukupa, Editorial: Úvod Jaromíra Soukupa

Vážení čtenáři, dobrý den. Jsem velmi rád, že jste se rozhodli podívat se na tento text, ve kterém se vám jako nový přispívající na Autíčkáři představím. Opravdu mě zajímá, jak se tady bude mým článkům dařit, neboť bych řekl, že ve zdejší komunitě budu asi trochu vyčnívat. Ne snad svými schopnostmi či intelektem, to si nemyslím, ale z důvodů jména a původu, profese, názorů a vůbec celého mého způsobu života. Zatím to tak totiž vždycky bylo. Vysvětlím.

Zaprvé, jmenuji se Jaromír Soukup. Něco mi říká, že to na vyčnívání v současné České republice stačí už samo. Ono se mi dokonce i stalo, že mé jméno udělalo na jednu evidenční sestru u doktora takový dojem, že se mnou skoro 15 minut pouze řešila životní postoje onoho všeobecně známého pána, než jsme se dostali k tomu, že mě bolí zub. Věřte mi, nebyl jsem nadšen, potřeboval jsem spíš co nejrychleji pomoci od bolesti. A dle jejich výrazů, už vůbec nebyli nadšeni pacienti za mnou, které ten zub asi bolel taky a já je vlastně nechtíc zdržel. 

Já ale se svým jmenovcem nemám nic společného. A důkaz je zapsán v mém občanském průkazu v kolonce trvalý pobyt. Tam totiž nestojí Barrandov ani jiná více či méně malebná pražská čtvrť. Ne, tam stojí zlatá loď, tedy Brno. A to, jak jistě všichni přítomní Pražáci potvrdí, je přeci Asie. Jaká je tedy asi pravděpodobnost, že máme cokoliv společného, když bydlíme na dvou kontinentech? Jenomže, bydlet v Brně, a to prosím originálně, žádnou náplavou, asi znamená v naší zemi mírně vyčnívat tak nějak taky, že?     

Za další, mé běžné povolání je učitel. Ano, dokonce promovaný, byť ona promoce vlastně neproběhla, neb školu jsem završil v lednu 2020 a ze zjevných důvodů jsem místo recitace spoendo ac polliceor přede všemi habilis a spectabilis dostal diplom mezi dveřmi a na přejímací podpis si musel přinést vlastní pero. V rozporu se zdejším hlavním tématem ale učím jazyky, jmenovitě Angličtinu a Francouzštinu. Což je sice strašně fajn, protože jsem de facto placen za kvákání, ale řekl bych, že tím tady zase vyčnívám. Vy čtenáři ale z toho budete mít „výhodu“, jelikož vás v mých článcích občas čekají nějaké domácí úkoly a sem tam test. Protože ale nevěřím na známky, opravovat si je budete sami. Také to způsobuje jistou profesní deformaci (ano, stihl jsem to rychle), která vede k poměrně značné kadenci slov na článek, jak jste si již jistě všimli, když v textu na Autíčkáři čtete už můj čtvrtý odstavec a ještě jsem nezmínil auta. Tak já tedy začnu, ale mám dojem, že z vyčnívání mě to nevytáhne.

Jaká že je ta jediná správná odpověď na jakoukoliv automobilovou otázku? Miata, že? Ehm, no, jak to podat. Všichni majitelé včetně mého oblastního mistra Františka mi, doufám, odpustí, ale já si to nemyslím. Já ji nechci. A hned vám řeknu proč, ona ta Miata za to totiž vlastně ani nemůže. Já nevím, jak jinde v republice, ale u nás v Brně, a obecně na jižní Moravě, se z ní v poslední době stalo poměrně módní zboží. Asi je to zdejším teplým počasím, nevím, ale kamkoliv po městě vyrazím, autem nebo pěšky, vždy narazím na aspoň dvě nebo tři. Nejčastěji vidím model NB, následovaný NDéčkem a NAčkem, přičemž generace NC je nejvzácnější. Rekordem zůstává den, kdy jsem za dvě hodiny napočítal 8 v různých barvách. Zajímalo by mě, na kolik tento stav ovlivnilo právě výše zmíněné Autíčkářovo pravidlo, ale u nás má to auto prostě každý. 

A víte, to mně vadí. Já nikdy neměl rád stádové jednání. Většinové módní trendy mě nechávají chladným, nemám potřebu být v souladu s obecnými postoji a nevyhledávám davové uznání. Jedinou ovečku, kterou si dovolím, je vlastnictví mobilního telefonního zařízení od nejmenovaného amerického ovocnáře, neb se mi líbí, že jejich operační systém je jediný, který i po letech dokáže fungovat tak, že z toho člověk nepřichází ustavičně o nervy a nemusí mít vystudovanou fakultu informatiky. Ve světě aut to ale takhle naštěstí nefunguje. Nemáme jen dva výrobce motorů, které se montují do sice jiných, ale vlastně úplně stejně vypadajících karoserií jen s jiným logem. Tedy aspoň zatím, protože mám obavu, že současný vývoj k tomu spěje. My máme (ještě stále) možnost výběru. Tak proč bych jezdil něčím, čím jezdí všichni?

Já mám momentálně auta dvě. Obě jsou od stejné značky. Tu vám ale ještě neprozradím. Jednak z toho důvodu, že bych řekl, že už vyčnívám dost a to jméno by asi překročilo hranici vaši snesitelnosti na jeden článek. Taky ale proto, že už o mých zážitcích s jejími výrobky plánuji drobnou sérii, která bude dostupná tady na Autíčkáři snad už brzy. Já vám ji jen naznačím. Faktem je to, co jste si už asi stejně domysleli. Není to Octavia TDI a Fabia HTP. Ani jedno to auto není Škodovka. A ani nemůže být. Já totiž o pár řádků výš lamentuji, že dvě až tři otevřené Mazdy za den jsou na mě moc. Jak bych mohl jezdit značkou, jíž produkty potkám dva až tři na stejném semaforu? Ne, značka mých aut voní vínem, aromatickými sýry a občasnou stávkou. Ale nebojte, obyčejná auta to nejsou, ta mě nezajímají.   

Doufám, že už chápete, co tím vyčníváním myslím. Učitel jazyků, tedy věd humanitních, co neprožívá Miaty na Autíčkáři. A ještě s takovým jménem. A z Brna. No, tak uvidíme, jak to půjde. A protože jste dnes s mými slovy strávili čas poprvé, domácí úkol vám ještě nezadám. Leda snad, pokud máte teď jen trochu čas, zvedněte se a běžte ven počítat Miaty. Speciálně, pokud jste z jiného města. Mě totiž opravdu zajímá, jestli jsou tak často k vidění i jinde. Své odpovědi prosím napište do komentářů. Vykážu to jako úkol v rámci tělesné výchovy.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
st. Padre
22. září 2021, 06:26
-11

Zbytečný článek zbytečného pozéra.


Upozornění: každý nenávistný komentář bude automaticky označen roztomilým koťátkem
-
Komentář upraven 22. 9. 2021, 10:49:23

reagovat
Irwinek
22. září 2021, 07:25
1

A ještě je to asiat :-(

st
st. Padre
22. září 2021, 21:14
-4

Ale to je nepochopení. Není ro žádný nenávistný komentář, to bych normálně napsal že je to kokot.
Píše, ze je jiný a není stádní. Očekával jsem homosexuála, transexuala, nebo nějakou nebinarni bytost. On je ale jiný v tom, že nechápe proč potkává Miaty. Zkusím tedy vysvětlit. Jedná se zpravidla o sezónní auto na letní období a to je zrovna teď. Když pojedeš v zimě do Špindlu, tak tam zpravidla potkáš jen tu mojí, protože tam s ní jezdím i v zimě a jinou jsem tam ještě v zimě neviděl..

Jan Machač
22. září 2021, 22:50
1

Jsi moc náročný a vůbec nepodporuješ naši nenásilnou přeměnu! ;-)

Pólin
22. září 2021, 07:15
1

Ze stejného důvodu, jaký zmiňuje autor jsem si Miatu před pár lety nekoupil...je to taková oktávka mezi sporťákama... nicméně jiná věc je to, že teď nad ní zase přemýšlím, protože jezdí fakt skvěle a pořád mě to k ní táhne...
Jaromír by měl mít, jako správný učitel, SAABa. Nicméně, jestli učí Francouzštinu, tak ten Peugeot (pravděpodobně) je přípustný...:) Jsem zvědavý...nová krev na Autíčkáři zatím skoro vždycky byla fajn...

reagovat
sp
spooon
22. září 2021, 09:16
0

Peugeot mi přijde na Jaromíra dost tuctový. Je ale pravda, že dle popisu by to mělo být něco Francouzského...tak netuctový mě napadá leda Venturi Atlantique. Ale to mi moc nesedí. Vím že se brebtá něco o zvyšování platu ve státní sféře, ale že by tak moc.

Frankie
22. září 2021, 10:17
2

Netuctovy Avantime nebo VelSatis?

krab
22. září 2021, 18:39
-1

Třeba Jaromír překvapí něčím jako Matra-Simca Bagheera nebo něčím takovým... každopádně úvodník pobavil a dát si na hlavní foto svoji podobiznu to taky vyžaduje odvahu... :-D Držím mladému spisovateli palce!

Sa
Sato
22. září 2021, 22:32
0

Jeden avatime bol teraz nedavno na predaj, V6 asi za 150. Vobec na take auto nemam vyuzitie ale dost to mnou sklubalo... vzdy si spomeniem na top gear ako z neho robili okruhovy special :)

beastar
22. září 2021, 23:47
1

Tak Peťo když je člověk fešák jako ty. I tu podobiznu může dát bez skrupulí. By vám to na garagee měli dávat jako volpejpr:)) Jinak pochybuju, že to bude zas až tak originální je to učitel ne majitel kasina.

Jaromír Soukup
23. září 2021, 09:19
0

SAABa bych rád, jednu dobu jsem přemýšlel nad 9-5 někde okolo 2000, jen jsem si nebyl úplně jistý dostupností dílů, a jestli bych si je jako tehdy student mohl dovolit :-/ :-D Ano Francie je správně, ale obyčejná 308 to není :-D

Kuře
23. září 2021, 21:21
0

Počkej, co? Okolo 2000 student, v článku píšeš že si školu završil 2020... to jsi to studoval dvacet let?;D

Jakub Pospíšil
23. září 2021, 22:29
0

Hádám, že Jaromír myslel rok výroby, nikoli rok, kdy ho sháněl.
Nevypadá o moc starší než já a v roce 2000 jsem byl po vzoru Macha a Šebestové žákem třetí bé.

Kuře
24. září 2021, 01:05
0

Njn, příště tam těch smajlíků dám víc;)))

vojtacz
22. září 2021, 07:38
2

Na vyčnívání ze stáda je lepší mít toho Saaba co tu doporučuje Pólin. Jet přes celou republiku a potkat celkem 0 aut stejné značky, to se ti poštěstí v máločem.

reagovat
František Čáslavský
22. září 2021, 08:27
0

A co teprve potkat 0 stejných aut. :-)

vojtacz
22. září 2021, 08:31
-1

To se mi stává vlastně furt. Když už potkám 9-3, tak nikdy není bílá :D

Kuře
22. září 2021, 08:45
1

Tak to kluci vezmeme úplně do extrrmu, co takhle potkat 0 aut?;)

bitner
22. září 2021, 08:59
0

Kure: to bude, vsechno bude. Jenom te pri tom budou doprovazet policejni drony.

riderhenry
22. září 2021, 10:27
0

Mně zrovna přijde, že Brno je jakási Saabovská enkláva. Jednoho má soused, kousek na jedné ulici pravidelně stojí 3... Taky je v Maloměřicích myslím docela fajn servis, i když dost zapadlý (někde v okolí bývalého AZ servisu/STK).

da
danklapy
22. září 2021, 13:21
0

vojtacz: Někdy přijeď do Klášterce nad Ohří a okolí. Tady díky autosalonu Saabu jich potkáš na každém rohu několik.

vojtacz
22. září 2021, 13:35
0

Kluci my jich tady v Ústí nad Labem taky máme celkem dost (a dokonce máme i servis), občas se nám s kamarádem co bydlí na konci ulice povede i hezky zaparkovat. Ale prostě jich je podstatě míň než třeba Peugeotů, žejo.

U Očenáška jsem už samozřejmě kdysi byl, vím že Klášterec je na Saaby celkem hojný.
-
Komentář upraven 22. 9. 2021, 13:36:15

Irwinek
25. září 2021, 13:53
-1

Potkat stejné auto? Oni vyrobili víc takových, jako mám já?

bitner
22. září 2021, 08:38
5

Toz vitej a z nekterych dementu si nic nedelej.

reagovat
beastar
22. září 2021, 09:21
7

Hale Bitner ale to auto že země sýrů co má nebude Dacia:D

bitner
22. září 2021, 09:43
2

:-D
Abych svuj coming out dokoncil, pridam svuj prispevek z daciaclubu:
kdybych mel resit na svych Daciich kazdy pazvuk, cukani, chcipani, bouchani a vrzani, tak uz jsem davno ve cvokhausu a se mnou cele osazenstvo nejblizsich 3 autorizaku. To, co se na tom zacalo srat ted, povazuju za zakladni selhani, pro ktere nenachazim omluvu v nizke cene (ktera uz je btw minulosti, nic jako levne auto uz dnes neexistuje). Pak k tomu prictu chovani autorizaku na Morave a s Dacijou sem skoncil. Dojezdim to do nejake prirozene smrti a pak uz me ceka bazarova loterie - nejake Roomstery, Rapidy, apod.

beastar
22. září 2021, 10:04
6

Tento muž prozřel. Nízká cena nikdy nemůže znamenat trvanlivost a kvalitu. Veselme se. Navíc tohle věděli i v Renaultu asi tak od roku 1996.

togi
22. září 2021, 11:12
1

Sakra, a to jsem doufal, že Dacia bude odpověď na naši otázku stále stejných platů a čím dál tím vyšších cen všeho okolo :(

bitner
22. září 2021, 11:50
1

Togi: tesneni pod hlavou KO ve 107 (1,2 16v tovarni LPG) + 2x vytekle servo
Rachot v prevodovce po 125 tkm (1,6 8v) - to je proste WTF a dekuji, neni zac.
Ze to netroubi apod, to je prkotina.

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 11:56
0

Nestraš, Bitner, já ti chtěl udělat radost. Koupil jsem předevčírem naftový Logan MCV!

Jan Machač
22. září 2021, 11:58
0

no koupil... Spíš ukrad! ;-)

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 12:02
0

Stála peníze!

bitner
22. září 2021, 13:01
0

JP: ten prvni nebo az ten klasicky kombajn?
Jinak krome toho, co jsem uz napsal: Sandero: benzinove vstriky, cepy rizeni, tycky stabilizatoru (to naferovku uhnilo), upadl zadni sterac, brzdy ve 119, ceka me vyfuk, po 10 letech je 2x vareny, tesneni dveri se odchliplo vzadu

Logan: Brzdy v 94, a pak takova neopravitelna zavada, ze to obcas zdechne pri vyslapnuti spojky a asi nejake dalsi blbosti, ktere si ani nepamatuju.

Vsechno bych to tak nejak bral, neco je vylozene spotrebak, ale to tesneni pod hlavou a ta prevodovka, to je proste moc. Hlavne z toho duvodu, ze kdyz to nekam strcim, tak to auto 2 tydny nemam.

HandyMan
22. září 2021, 14:04
0

To máš těžký, ale spolehlivost aut se odvíjí v jakýchsi vlnách - před 10 lety bych si Dacii nekoupil, letos jsem ji mnželce koupil s klidným svědomím. Před 10 lety jsem jezdil ve Fordu C-max a kdyby se mě někdo ptal na škodovku, nebudu mu ji rozmlouvat. Dnešní Ford nebo nedejbože Škodu bych si za vlastní peníze do garáže nepostavil. Nic netrvá věčně. A co se toho autorizáku týče, myslím že Pokorný v Brně a CNM v Přerově fungují celkem slušně, nevím, kam s tím jezdíš ty.

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 14:34
0

Bitner: Ten první, 1,5DCi, na konci životnosti, stál nejmenší čtyřmístnou sumu.

bitner
22. září 2021, 16:38
0

Za 2 Masaryky to bude srot. Moc bych si od toho nesliboval :-) To uz proslo pres tri zednicke party, ne?

Šp
Špráchys
22. září 2021, 17:32
0

Myslim, ze nejmensi 4 mistna suma je palackej ;-)

bitner
22. září 2021, 17:40
0

Jo su slepej. Tak to je opravdu spise kradez :-)

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 20:48
1

Nejlepší léta má už za sebou, ale stále jede a funguje vcelku obstojně.

Sa
Sato
22. září 2021, 22:39
0

Krasny beater, za cenu flase lepsieho chlastu to je super. Nie je to ale dneska pod vykupnou cenou na ekodvore?

Jan Machač
22. září 2021, 22:47
0

Je to uplně mint! Vubec do toho nefuči! Ani když to tlačiš!

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 23:27
3

Fučení jsem opravil, kolega. A už startuju tepovač a bude to jak ze žurnálu. Beater je to skvělý, má to 7 sedaček, případně obří kufr, navíc díky dveřím kufru otevíraným do stran to jde nakládat ještěrkou. Docela se mi to zamlouvá, pohrávám si s nápadem,že to poleju nějakou praštěnou barvou (písková Afrika korps?) a udělám tomu závodní polep.

Jan Machač
23. září 2021, 01:21
1

Hlásím se na malbu hákenkrojcíčků

BigBen
23. září 2021, 08:50
0

Jaké je plánované cílové použití vozu? Podle ceny hádám na blbnutí až do rozbití :-)

Jakub Pospíšil
23. září 2021, 09:04
1

Buduju decentní půdní vestavbu, čeká mě rekonstrukce koupelny a cement se z koberců a veluru ve Volvu luxuje blbě. Je to zednické auto.

sp
spooon
23. září 2021, 09:42
0

K výkupní ceně ve šrotu -> je to tak na hraně, teď mi dali za starýho tranzita litr, ale mám dojem, že cena se odvíjí od hmotnosti a tohle bude asi lehčí.

Frankie
23. září 2021, 15:22
12

Tenhle se mi libil

Kuře
23. září 2021, 21:25
0

Kubajz, v podobný dachně jsme dlouho vozili psy na obranu.
Pak teda auto neprošlo STK kvůli díře v blatníku a kolega to... nevím, shodil že skály...

Kdybys to už nechtěl a ještě to jezdilo, napiš, kupní cenu dorovnám;)))

beastar
22. září 2021, 09:12
3

Jak to napsat. Názor ohledně Miaty, že jich je prostě jak sraček. To sem tu psal před dvěma roky X krát. Lepší si toho všimnout v Brně, než nikdy. Povolání dobrý teda angličtina no jako ok, ale tu fráninu v ČR to je meisterstuck.. Bienvenue, mais il est déjà clair pour moi que vous possédez une Peugeot.

Jo a mimochodem mě se často stává že nepotkám stejné auto třeba měsíc. A když tak není stejné. Za dovolenou po Evropě jsme potkali jen tři stejné auta značky. Takže pokud se chce někdo vymezit vůči stádu tak Maserati ideální. Takže yo lo mén kýp roulin n dá road :D

reagovat
je
jerry
22. září 2021, 12:40
0

No jo, ale když ono se roadsterů vyrábí jako šafránu. Mazda za to nemůže, že s Miatou trefila hřebíček na hlavičku, protože je dobrá a cenově dostupná.

beastar
22. září 2021, 13:14
3

Kdyby toho půlka v CR na značkách nebyla zrezlá jebka boyraceru s číslem na dveřích i bych souhlasil. Dobrá to je věc názoru. Na co? V čem? Cena výkon asi dobrá je no. Obecně. Caterham je taky super, ale běžně na Nedělní výlet bych ho asi nechtěl...

je
jerry
22. září 2021, 14:36
0

Ale bavíme se o autech v dobrém stavu. Ale ta se musí zaplatit. Za málo peněz málo muziky, to vidím denně kolem sebe, stejně jako ty. A souhlasím, že ne každý chce na výlet klasický roadster. Ale pokud ho chce, tak je výběr i po celé Evropě malý. A pokud chci, aby auto bylo pěkné s dobrou historií s dobrým poměrem cena/výkon, tak je miata první na řadě.

beastar
22. září 2021, 14:55
0

Jako alternativy v podobné cenové hladině nejsou. Dražší jsou prostě dražší a ne vždy to jde ruku v ruce s jejich cenou. Pak jsou tu auta jako slk a ta jsou zase pro úplně jiné lidi, než obvykle Miata. Asi takhle on se levný roadster nekupoval snadno ani jako nový. Natož hledat mezi ojetými auty. Respektive je to spojená nádoba. Méně nových méně starých méně aut celkem. Dobrý stav je žádoucí u všeho. Je fakt že mustangů jezdí taky moc a nenapadlo by mě si ho kvůli tomu nekoupit.

de
denis5305
22. září 2021, 23:35
0

Maserati, Maserati… Jedno parkuje jako sluzebni vuz majitele cerpacich stanic.. na jedne Shellce v Praze… s cistyma hajzlama… a milou damskou obsluhou… majitel teda vypada ze Paroles od Preverta doma na polici nema…
Takze ohledne znacky mam ted smisene pocity.. Je to dosti cerstvy zazitek…
A aby tomu nebylo dost, potkal jsem ten samy den vecer Manu, skaredou sedesatku, s ucesem z let sedmdesatych, ridicskou pozici za volantem jako z Fiatu polski 126p a vyrazem v obliceji neco mezi Malacovou a Semelovou… a sedela v prekrasne AR Stelvio v nejake lepsi edici… AR jezdi tak malo a jsou tak krasne ze se vzdy poohlednu… A nejak podvedome tam tu Sophii Loren nebo Moanu Pozzi ocekavam…
Kazdopadne - novemu prirustku na palube tohoto serveru, 3x zdaaarr, nazdaaar a at to jezdi a pise

beastar
22. září 2021, 23:45
1

:D Tak ono je Maserati a Maserati. Já mám asi osmé auto. Měl jsem i ty nové modely. Pravda ne QP. To mám až teď a ano je to levný auto. Za půl mio je doma a to opravdu nejsou prachy na které musíš být Ronaldo. Nutno přiznat že pro mě jsou obě moje vraždy od Neptuna spíš koníček a legrace, než že bych to bral vážně. Těžší a dražší je udržet to pojízdné. Než si koupit. Stejně tak je to s Porsche a Jaguarem. Každopádně můj záměr to napsat nebyl abych se chlubil Maserati. Prostě jich jezdí málo. A ano uznávám že když jezdím Renaultem Megane R.S. Trophy tak měsíčně potkám tak dva jiné kusy. Ani obyčejných Meganu není zase tolik. Toho posledniho modelu.

A jednu věc jsem se naučil nikdy nesuď auto podle majitele. Řidiče. To totiž já bych měl zkažené mínění už úplně o všem. Včetně Miaty. To že je to boyracer je fakt. A to že se z toho stala trochu póza ala cumte sem petrolhead.. To snad netřeba rozporovat...

Frankie
23. září 2021, 15:57
0

Jen tako a zajímavost k Maserati. Jeden ze spolumajitel TZ Třinec je taky fanda do Maserati, v ničem jiném nejezdí, pak už jen stíhačka.

Frankie
22. září 2021, 10:16
1

S tou stadovosti a přímo s tou Miatou jsem uvažoval úplně stejně. Proto jsem si vyzkoušel jak MR2, tak Pontiac Solstice a skončil v Z4. V Miate jsem ještě ani nikdy neseděl, ale tomu se nebráním. A shodné to mám se Škodovkami a VW. Ale holt sluzebaka jsem dostal stříbrnou Octavku TDI...

reagovat
Jan Machač
22. září 2021, 10:47
1

Uniforma na dráze je taky modrá, z toho (oktávky) si nic nedělej... ;-)

Frankie
22. září 2021, 11:53
1

Nedělám ????, slouží dobře. A jak se říká, nejlepší auto je auto služební.

beastar
22. září 2021, 13:16
0

Nejrychlejší auto je služební a z půjčovny. A Oktavka TDI je super auto když není vlastní :D Já mohl mít služební A6 TDI a s děkuji jsem odmítl. Raději si nechám platit desátek za provoz vlastního vozu. Chápu že všude to nejde a nefunguje.

Pochtli
22. září 2021, 12:03
-1

Co MX-5 byly v Německu za pár šupů, tak se to tu rozmohlo jako mor. Jeden z hlavních důvodů, proč šlo auto z domu.
Všimněte si jedné věci - jakmile se zaměříte na konkrétní běžnější auto (třeba multipla), najednou je uvidíte všude. Samozřejmě to nepomůže u věcí téměř vyhynulých - Z3, saaby, komunistická produkce apod.

reagovat
je
jerry
22. září 2021, 12:38
1

Pěkné kousky nestály ani v Německu pár šupů. Ale to platí u všech značek. Co se reálně z Německa tahá, to vidíme denně na silnicích.

Pochtli
22. září 2021, 12:47
0

Ano, tak 2/3 zde jezdících aut byly vybydlené pelechy okolo 30 tisíc z Německa, které se daly jakžtakž do kupy (nějaké to vylepšení prahů, přetření zrezlého spodku, načančání) a šup s tím za 80 do oběhu. Zbytek byly za podstatně jiné ceny individuálky v pěkném stavu, sem tam krasavice.

riderhenry
22. září 2021, 22:05
0

MX-5 prostě (bohužel) nahradila taková ta stará Báva před smrtí, co je kšiltofkáři "proháněli" na srazech dřív. Taky jsem MX-5 prvotně kupoval, když jsem byl ještě docela vemeno. Ale zrovna tahle skupina asi nemá až tak velkou šanci dospět do nějaké rozumné fáze a vytvořit komunitu, kterou si často MX-5 tvoří všude po světě. Takže proběhla taková transformace majitelů z lidí, co ty auta zajímala, starala se o ně, řešila spoustu detailů, na ty frajery, co to koupily prostě proto, protože to je už hodně levné sportovní auto. Neříkám, že bych kvůli tomu to auto snad prodával - to určitě ne! Ale spíš mě to donutilo víc se stranit té komunitě, hlavně té online...

Pochtli
22. září 2021, 23:46
0

Souhlas, rád vzpomínám na naše srazy těch několika lidí z prostoru zhruba mezi Brnem a Prostějovem. Čím víc lidí s mxkou jezdilo, tím menší přehled a srazy byly víc a víc "anonymní" ve stylu kabriosrazů - bavili se spolu skupinky známých a mezi nimi se pohybovaly bludné duše "bez příslušnosti".

St
StepanB
22. září 2021, 14:16
0

Bude jedním z těch vehiklů Matra Rancho? A druhým třeba Simca 1300? Na takové počtení bych se těšil.

reagovat
jbigllesCZE
22. září 2021, 15:25
0

jakožto svého času poslušný žák a plním domácí úkol.
U nás potkávám pouze jednu Miatu (furt tu samou) a ještě zelenou.
Ale svoje Auto potkávám jen, když jej řídí manželka (ale vzhledem k tomu, že nemám dvě stejná auta), tak už je to jiné auto :)

reagovat
Le
Leo
22. září 2021, 16:22
3

Je to jasný. Země sýrů. Holandský auta fakt nejsou běžný. Já Dafa neviděl ani nepamatuju.

reagovat
Holofaust
22. září 2021, 19:58
1

sýry, to bude niva :-D

reagovat
ja
jazet
22. září 2021, 20:27
5

Jaromíra bych viděl na 2 Ligiery

reagovat
Kuře
22. září 2021, 20:45
0

Chudák, napsal zatím jeden úvodník, a už ho stráš do... tohodle;D

Jan Machač
22. září 2021, 22:51
0

Jen mu naložte! Jednoduchý to mít nesmí!

Le
LennyLeonard
22. září 2021, 20:46
0

Uvodni fotka s Burakem, ucitel z Brniska, peugeot ve vlastnictvi => tesim se jak male dite

reagovat
Jan Machač
22. září 2021, 22:49
1

V rámci snahy zastavit pomluvy na internetu od žabovřesk až po krpole: Není pravda, že jsme ho najali jen kvuli jmena!

reagovat
Sa
Sato
22. září 2021, 23:02
3

zrovna zabovresky a krpole su hned u sebe, to nie je moc velka snaha ;)

František Čáslavský
22. září 2021, 23:20
4

Ono už je to dlouho, co tu Jeník žil. A ta pamět, to už není co bejvávalo :-)

Ti
Tino
25. září 2021, 09:42
0

co by to byl za učitele, kdyby s sebou neměl nějaké pomůcky… na obrázku má kupátko od pažouta s vyboulenou střechou. Takže CRZ nebo co to je za zkratku…

reagovat
Michal88
26. září 2021, 19:57
1

Jen jestli to není pomůcka, že patří do skupiny PSA. :) Citroëňák by byl dobrej. :) P.S. Stellantis neberu, mám obavu, že z Citroënu nebude ani ta Dachna, ale že to časem ořežou jako GM při krizi po 2009...

Jinak, ač XMek moc nepotkávám (tak jedno za 3 měsíce, když je to častěji, tak to je plánovaný setkání s dalším xmaniakem), tak nějak moc často potkávám modrá XMa (sami máme 3), tak mě to trochu rmoutí. Ale ne moc, potkat jiný XMo je svátek, na to množství, které u nás jezdilo...

reagovat
Michal88
26. září 2021, 19:59
0

Jinak, proč jsem vlastně psal, ať se Ti v nový hokně daří a jestli bude víc článků o normálních autech a méně o velkých autíčkách na baterky, budu určitě rád číst. :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
103 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Ranchero Ranchero  GT 1977
Ford Ranchero Ranchero GT

1977 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Apache  1957
Chevrolet Apache

1957 rok výroby
140 koní výkon
3 850 ccm objem

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem