načítám data...

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Špatný první dojem se obtížně napravuje. Ale nebuďme zatvrzelí a dejme čtyřkové Octavii ještě jednu šanci. Třeba nakonec překvapí.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

S Octavií čtvrté generace jsme si v redakci užili svoje. První dva testy, můj Františkův, vyzněly mírně řečeno nelichotivě, až jsme se obávali o dobré vztahy se zastoupením automobilky. Jenže to jinak nešlo. Dodnes se dohadujeme, jaká chyba v matrixu ty nebohé testovací vozy postihla… Naštěstí bylo oddělení styku s veřejností dostatečně benevoletní nebo naše redakce dostatečně bezvýznamná, takže se žádné dohry nekonaly. 

Uběhl skoro rok a mám velkou radost, že si můžu názor na nejvýznamnější boleslavský model opravit. Ne že by dříve patřil k mým idolům, či snad objektům touhy. Vždycky ale představoval jakýsi benchmark dobrého poměru ceny a výkonu, navíc od jedné z nemnohých značek, na něž můžeme být jako Češi trochu hrdí. Za ten necelý rok jsem si stihla maličko zvyknout na bačkorovitý předek, který mě zprvu iritoval, a rozčarování zmírnil milosrdný čas. Snad se tedy dá říct, že ke Scoutu přistupuju víceméně bez předsudků. Přispělo k tomu jistě i krátké svezení s verzí RS, které nebylo objektivně vzato co vytknout. 

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Dnes tu tedy máme ‚outdoorové‘ vydání českého chalupářského snu s nejsilnějším naftovým motorem a nabušené veškerou myslitelnou výbavou. Oplastování a jakoby zakrytování (ve skutečnosti je to taky plast) kombíku vzhledově dělá dobrou službu, jinak se od standardní oktávky liší jen o kousíček zvýšeným podvozkem. Ano, bavíme se o automobilu za milion, ale když si vlezete dovnitř, pocit milionového auta – až na jeden malý detail – skutečně dostanete. Příplatkové sedačky jsou B.O.Ž.Í.!! jak na pohled, tak na používání. Infotainment a okolí vypadají čistě a elegantně, i když je vám nejspíš na první pohled jasné, v čem se skrývají jeho nedostatky. A materiály působí bezmála prémiově, což by za ty peníze měly. Úroveň interiéru je zkrátka velmi vysoká, jenže pak přišel někdo, komu přišlo jako skvělý nápad do toho všeho bouchnout lištu z té nejaušusovější napodobeniny dřeva, jakou jste kdy viděli. Fakt by mě zajímalo, co tím chtěl básník říct. Má to být luxusní? Nebo naopak lidové? Má to být zálesácké? Tohle mi, prosím, vysvětlete. Z konfigurátoru mi navíc není jasné, jestli se této možnosti dá nějak zbavit. 

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Značným překvapením pro mě byla radiomapa. Ne, pořád ji namám ráda. Chci zpátky tlačítka a točítka, dotykové plošky a kapacitní tentononc si můžete vetknout za klobouk. Ale ta věc mi ani jednou nezamrzla! Zůstal jí pomalý rozjezd po nastartování, jinak ale funguje tak, jak výrobce zamýšlel, po drátě i bezdrátově. Víceméně…

Není žádné překvapení, že máme v redakci na auta občas dost rozdílné názory. A protože se vám vždycky snažíme nabídnout diverzitu, přečtěte si i názor kolegy Honzy K., který byl z infotainmentu a dalších elektronických věcí nadšen. On je totiž tak trochu magor nadšenec do technologií. 

A to já točítka a tlačítka jak z kokpitu dopravního letadla zpátky nechci. Kdo čekal hejt na moderní elektronickou výbavu nové Octavie, ten ať následující odstavce raději přeskočí. Teď se totiž bude chválit. A ne zrovna málo.

Po kulantně řečeno trochu váhavých začátcích, kdy radiomapa v nových škodovkách spíše nefungovala, než fungovala, jsem měl konečně možnost vyzkoušet kus dohnaný aktualizacemi až do fáze, že dělá to, co měl dělat od počátku. Tedy funguje. A musím říci, že to rozhodně není špatné. Třeba hlasitost se již neovládá kolečkem, ale přejetím prstu po jakémsi dotykovém žlábku. Je to hezké čisté řešení, funguje naprosto spolehlivě, je citlivé, jeho ovládání je snadné a nahmatat ho můžete snadno i poslepu. Takže proč by odněkud mělo trčet nějaké kroutítko?

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

A podobný přístup tu najdete prakticky všude. Klimatizace se například ovládá tak, jak bych to od moderního uživatelsky přívětivého zařízení očekával. Vy přece nechcete 22,5°C! Vy řešíte úplně něco jiného. Je vám zima na nohy, je vám horko, mlží se vám okna – a přesně takového typu jsou teď příkazy na panelu klimatizace. Jeden stisk tlačítka a je vyřešeno. Jistě, můžete si ovládání přepout do klasického zobrazení a ovládat si rychlost ventilátoru, klapky ventilace i teplotu vzduchu ručně, jestli vás to baví, ale už nemusíte. 

A potom je tu ještě Laura. Laura je vitruální asistentka, taková škodovácká Siri. Jasně, v Boleslavi nevynalezli hlasové ovládání, nepřišli jako první s virtuálním asistentem, ale jedno důležité prvenství tu přesto vidím. Tady poprvé jsem hlasové ovládání opravdu používal, nevztekal jsem se a nepřipadal jsem si u toho pitomě. S Laurou se dá normálně mluvit. Chcete naladit Radiožurnál? Je vám zima? Chcete zavolat kolegovi? Řekněte to prostě Lauře a ona zařídí vše potřebné. Spolehlivě, mile a tak nějak lidsky. Laura zvládá ovládat klimatizaci, audiosystém, navigaci a telefon, tedy ty nejdůležitější věci, které řidiče jinak zbytečně připravují o pozornost. 

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Dál tu máme jízdní asistenty. Škoda připravila pro Octavii komplexní systém jízdních asistentů. Základem je stále adaptivní tempomat a systém pro udržování v jízdním pruhu, obojí je ale už na docela jiné úrovni, než na co jsme ještě před pár lety byli zvyklí. Tempomat spolupracuje s kamerou a mapovými podklady, takže dokáže udržovat rychlost nejen v závislosti na provozu, ale i s ohledem na rychlostní limity a zatáčky. Tomu sekunduje aktivní systém udržování v pruhu a celé je to završené povedenou infografikou na hlavním displeji.

Výsledkem je neskutečně pohodová jízda. Když se vracíte po náročném dni domů a máte před sebou stovky kilometrů, přesně tohle chcete mít. Jasně, stále jsou to jen asistenti, řídit musíte vy, ale je to jeden velký relax… Auto samo zpomaluje před vesnicí či před ostrou zatáčkou či v rychlostním omezení. Když se v tunelovém komplexu Blanka přepnuly proměnné značky z běžných 70 km/h na 50km/h, Octavie si toho hned všimla a automaticky zpomalila. 

Co je na celé věci ale nejlepší, že s ní můžete krásně spolupracovat, vůbec se se systémem neperete. Když auto začne zpomalovat v místě, kde onu sníženou rychlost silničáři prostě jen zapomněli zrušit (nebo jste se rozhodli, že rychlostní omezení budete brát spíše jak odoporučení, což samozřejmě jako redakce vůbec neschvalujeme ;-) ), stačí přidat lehce plyn nebo páčkou pod volantem naklikat nějakou tu rychlost navíc a převzít tak otěže, všechno je plynulé, čisté, snadné. A až budete chtít nebo až se situace změní, plyn zase pusťte a nechte práci na někom jiném. Škoda snad jen toho, že jsem nikde nenašel možnost nastavit si toleranci onoho tempomatu. V BMW vám systém umožní jezdit automaticky třeba 5km/h nad limit. Ale to je jen drobnost a možná jsem nehledal na správných místech…

To největší překvapení ze dvou dní, po které mi Zlokočka testovanou Octavii laskavě zapůjčila, není ani tak to, že ty věci už konečně fungují nebo jak hladce a uživatelsky přívětivě fungují, ale že fungují ve venkoncem obyčejné Octavii. Tohle není žádná limuzína věhlasné značky, tohle není jedno z těch aut, u kterých když se ptáte na cenu, znamená to, že na něj nemáte. Je to ‘jen’ škodovka. Kdyby tohle všechno fungovalo už v prvních kusech, mohla Škoda konkurenci pořádně zamotat hlavu.

 

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Pojďme teď konečně k jízdě. Prvních pár kilometrů na rozdrbaných pražských silnicích nevycházím z údivu, jak je auto pohodlné. Myslím, že nebudu přehánět, když řeknu, že je to nejkomfortnější škodovka, ve které jsme kdy seděla. Přes díry, kanály a příčné prahy se v komfortním režimu přelévá jako vznášedlo, přitom se ale nekymácí jako pirátský škuner v bouři, spíš to trochu působí, jako by v sobě auto mělo gyroskop. V předchozí Octavii a vlastně i v Kodiaqu mi houpavost připadala až obtěžující a hlavně omezující ovladatelnost auta. Tady tenhle problém nemám. Nemusím spěšně aktivovat režim Sport, aby se mi nedělalo blbě od žaludku. Komfort je skutečně komfortní. A co je nejdůležitější, v zatáčkách auto není rozevláté, ale přiměřeně tuhé a stabilní. Pořád čekám, kdy se dostaví záludné odskakování, které jsme tak rozmázli v předchozích testech, ale kdepak. Takhle má komfortně naladěný podvozek zatáčet. V režimu Individual si už tradičně můžete navolit celou řadu charakteristik, od tuhosti adaptivních tlumičů až po svícení, hračičkové mají o zábavu na dlouhé hodiny postaráno. Taková míra individualizace se jinak v autech této ‚kasty‘ nevidí.

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Nejsilnější dvoulitrová nafta je pro Scout důstojnou motorizací. Benzínový dvoulitr se jí asi dynamicky vyrovná, ale k cestovnímu charakteru Scouta nafta sedí jako zadnice na hrnec. Skoro není slyšet, jen si tiše pobrumlává pod kapotou, a ani s plně naloženým autem nemá problém požírat kilometry ve svižném tempu. Jen ta dvouspojka se občas dlouho rozmýšlí, nebo naopak zbrkle zařadí, to však zůstává v míře únosné a neobtěžující. 

Verdikt

Tenhle naftový Scout je asi nejlepší podoba Octavie, jakou si umím představit. Uvnitř najdete mraky prostoru, dostatek pro pět lidí, kufr je obří a plný šikovných vychytávek, háčků a přepážek. A protože jezdí prvotřídně, spoustu věcí najednou vidím jinak. Soundsystém je pořád mizerný. Obrázkové menu je pořád otravné. Vzduch z ventilace pořád fouká na všechna možná místa, jen ne tam, kam byste chtěli. Ale když je zbytek auta v pořádku, s těmito drobnostmi se člověk smiřuje o dost snáz.


 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 cm3
Výkon: 200 k (147 kW) / 3600 – 4100 ot./min.
Točivý moment: 400 Nm v 1750 – 3500 ot./min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 230 km/h
0-100 km/h: 6,8 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 6,6 l/100 km
Cena verze Scout od: 876 900 Kč
Cena verze Scout s 2.0 TDI od: 926 900 Kč.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
05. května 2021, 14:32
15

Nesouhlasím s názorem že ta venkovsky obyčejná Octávie je cenově ok. Není. Je docela drahá.

reagovat
Cu
Curdin
05. května 2021, 16:13
1

Tak málo peněz to není, ale kdo další ti nabídne 200k v naftě, kombi, automat, 4x4, + další výrazně levněji? Nebo aspoň levněji?

Csaba
05. května 2021, 18:39
2

Zajímavá otázka, vážně mě donutila hledat odpověď :-)
A to jsem asi ten úplně poslední člověk tady na Autíčkáři který by takhle "poskládané" auto chtěl :)

Je fakt že "výrazně levněji" asi nikdo, alespoň mě se to během pěti minut na Sautu nepovedlo :)

Mírně jeté roční Mondeo, 800 t., má o pár kW méně, ale to by nebyl problém :)

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/19087048?goFrom=list

Tahle Insignia je výkonem i cenou v podstatě totožná:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/18983575?goFrom=list

Volvo V60, stejná cena, -10 koní.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v60/18869505?goFrom=list

Rok staré céčko, 20 t. km, 245 koní, zhruba o 40 t. dražší

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/19096822?goFrom=list


Cu
Curdin
05. května 2021, 20:12
0

Tak taky to není můj šálek kávy, ale narážel jsem spíš na nové kousky. Fakt je že ta insignia mě napadla, ale byl jsem línej to omrknout. Podle mě bude i nějaká lehce jetá roční ofce lacinější. Ale moc na výběr mezi novými není tak proč to nenacenit :) však ono to půjde ve Švícarech a pod. na odbyt.

Mr
Mrkef
05. května 2021, 20:18
3

Nečekal bych na tomto webu srovnání nového vozu vs bazar….

PIPBoy
05. května 2021, 20:26
3

Nějak jsem nepochopil ten argument LC. Třídveřový LC bez výbavy, který je dražší než vybavený Scout (ze Švýcar platíš clo) dokazuje co přesně prosimtě?

ma
martinw
05. května 2021, 22:08
0

Mrkef : tak kazdeho to napadne automaticky, oktavie se do rodin dostane bud primo jako sluzebak nebo po 1-2 letem fleetu kdy klesne cena na mene bolestivou uroven. Ano je tu skupina soukromych majitelu pro ktere je to modla ale tech nebude mnoho - zvlast kdyz cenou konkuruje zdatne superb, kodiaq...

ro
rock
05. května 2021, 22:32
4

No nevím, bazarovky bych sem vůbec netahal. Buď chci nový auto, nebo ne, ale srovnávat bazar vs nový je dost pod pás.

A čtyřkolky pod mega v podobné velikosti, to mne napadá jenom ta Insignia, Seat Leon a možná Levorg (kterej je teda dynamicky tak moc jinde, že to snad ani není pro stejnou sortu zákazníků). Mazda 3, ale to je hatchback, proti té Oktávce to asi bude malý.

Grand Admiral Thrawn
05. května 2021, 22:39
-5

Ten Land Cruiser jsem zmínil hlavně proto, že nabízí za podobné peníze mnohem lépe postavené auto s větším motorem a skutečným pohonem 4x4 pro toho, kdo 4x4 opravdu potřebuje. Protože 4x4 u Octavie je funkční jen při rozjezdu a jeho hlavní benefit je v tom, že se k němu dodává vzadu víceprvková náprava. A kdo 4x4 nepotřebuje, tak si může pořídit třeba Ford Focus Active kombi, který se s dieselovým dvoulitrem prodává za necelých 697 900 Kč s manuálem a za 757 900 Kč s automatem a kombi má víceprvek už v základu.

MM
MMM
06. května 2021, 06:40
7

Já mám zrovna LC200, ale postavit to k oktávce, je jako srovnávat traktor na sekání trávy vs. kombajn na obilí - každá věc je extra super, ale nesrovnatelná (navíc 3dv. LC150 holátko, bílá, bez výbavy... to je taková adekvátní Fabia Junior).

Já Škodovku/koncern nemám rád, i když jsem jich kdysi dávno několik nových koupil, ale než ten holý, krátký LC150, raději tu koktávku.
Když už do SUV, pochopil bych srovnání s roční Rav4, Suzuki, Ssangyong Korando/ten strašně žere rez.
Kdybych chtěl Land Cruiser 150, tak ten poslední 2021-22 a v plné výbavě.

Viola Procházková
06. května 2021, 10:50
7

Souhlasím, je drahá. Ale jak už tu napsalo pár lidí přede mnou, v kontextu trhu je to za auto s odpovídajícími parametry normální cena. Letí to nahoru napříč celou nabídkou. Auta jsou prostě drahý.

sumy
06. května 2021, 16:41
0

Přesně tak, jen meziroční nárust cen na českém trhu je tuším 9%. To už je znát :-/

Honza 'Hamster' Křeček
06. května 2021, 21:55
3

Překvapuje mě, že Grand Admiral Thrawn nevyzývá k bojkotu škodovky, přestože se dodnes značka nevypořádala se svou temnou minulostí. :-)

Ale teď vážně, srovnávat ceníkovou cenu (kterou my ve snaze o objektivitu prostě musíme uvádět) s cenou skladovek nebo dokonce ojetin je samozřejmě pitomost. To bysme museli taky ponížit cenu toho Scouta.

Že někdo nepotřebuje stálou čtyřkolku (Subaru) nebo snad dokonce offroad (Land Cruiser) fakt neznamená, že nevyužije Octavii Scout. Ze zkušenosti mám spíš pocit, že většině těch, kdo si kupují v ČR Land Cruiser, by bohatě stačila ta Octavia.

Auto je to drahé, to ano. Ale ta cena prostě odpovídá.

Frankie
07. května 2021, 04:51
2

Dostat ji jako služební, nástupce stávající, tak to bych se vůbec nezlobil. Je to dle mě naprasto dostačující auto a to včetně toho 4x4 přes Haldex. Na běžné použití pomůže, jako např. zima, lyže. Nic moc víc opravdu není potřeba.
Druhá věc je koupit si to soukromě. To asi stále moc lidí u nás nemůže. Spíš se bude u nových koukat po něčem kolem půl míče. Patřím do té tzv. střední třídy, ale tohle by člověk prostě nedal.

MM
MMM
07. května 2021, 12:39
-6

To je fakt peklo... za podřadný produkt VW.
Až teď jsem si všiml, že se to blíží k milionu.... za podprůměrný spotřebič skoda wagen... myslím, že nejde o auto, ale o to, že monetární systém a Fiat/nemám na mysli značku aut, jde do sraček.

To je rozhodně lepší koupit ojetou Teslu...

Jo
Josephus
30. května 2021, 18:19
0

Dal bych Ti palec nahoru, ale s tou Teslou jsi se fakt netrefil... Zaprvé je to neporovnatelné a zadruhé Tesla dělá ze svých platících zákazníků betatestery. Bohužel toto jediné všichni ostatní od nich okoukali (a koncern VW to posunul ještě na další level viz například ID.3), místo aby se od nich naučili téměř cokoliv jiného.

Avex
05. května 2021, 14:34
5

Za mě určitě mnohem hezčí jak Alltracky od VW, ale milión za Škodovku se obhajuje těžko..

reagovat
kotzitzaq
05. května 2021, 17:37
1

Ona už v předchozí generaci byla Octavia Scout tou nejlepší “běžnou” volbou (možná ještě benzínové RS mohlo být dobré, ale předpokládám, že těch se v ČR zase tolik neprodalo - kdykoliv vidím RS, tak je to diesel a to je nepochopitelná hovadina).

reagovat
Jo
Josephus
08. května 2021, 14:40
0

Principiálně ano, také to tak mám, že benzín má větší smysl v RS a nafta zase ve Scoutu. Ale RS a Scout je třeba vnímat jako v jistém smyslu nejvyšší stupeň výbavy jako L&K. RS není závoďák a Scout opravdu není teréňák. Jsou to celkem normální tuctová auta, která se snaží zaujmout co nejširší spektrum potenciálních kupujících. Benzínových RS je dost, ale jejich motory se za trvanlivé považovat nedají. Po dubnu 2014 už lze 2.0TDI považovat za méně poruchový motor.
A jak je celkem obecně známo, člověk je ochoten nejvíce peněz utratit za něco co nepotřebuje, ale vlastně jen chce...mléko za 15Kč je moc, ale spojlery a velká kola z lehkých slitin mít musí.

kotzitzaq
08. května 2021, 21:20
1

Já jsem v hodně dobře vybaveném Scoutu předchozí generace najezdil cca. 130.000 km. A ze všech trojkových Octávií (a že jsem s nimi najezdil cca. 400.000 km - to už je nějaká oběť) byl nejpříjemnější. Díky jinému profilu pneumatik a vyššímu podvozku byl relativně pohodlný. Samozřejmě to není teréňák a jeho “off-road” výbava přinášela nejvíce výhod právě ve městě - lépe se s tím vyskakovalo na obrubníky a když se parkovalo čumákem k obrubníku, nehrozila obvykle destrukce předního nárazníku.

Pólin
05. května 2021, 17:41
4

Fakt nevim, co by mne donutilo si koupit tohle namisto outbacka s eboxerem. Jasne, je to diesel vs benzin, s tim, ze outback je vyrazne pomalejsi a zere vice, ale stejne... navic pokud by se clovek spokojil u suba s modelem 2020, tak to koupi minimalne o 100k levnejsi...

reagovat
liška
05. května 2021, 21:00
-1

Já se teda nechcu zastávat Škodovky, ostatně raději bych ji hejtoval :D Subaru jde celkem mimo mě, ale má třeba infotainment, kterej je takhle soudobej? Jakože ten odstavec co psal H. Křeček mě hodně bavil a docela jsem koukal na jaký úrovni to škodovka má. Pokud to opravdu ty updaty daly jakž takž do kupy a nepřihřejvá si jen redakce polívčičku u Škodováků aby jim zase brzo pískli nějako ofcu f top výbavě :D A v neposlední řadě teda japonci asi pořád kvalitou interiéru nebudou tak daleko, jak evropský značky ne?

ma
martinw
05. května 2021, 22:18
1

treba EyeSight je mnohem kvalitnejsi asistent nez maji koncernova auta

PB
06. května 2021, 02:52
1

Kdyz budu chtit outback, tak si dotahnu 3,6 a problem rychlosti bude vyresen:D ....ovsem, trosicku vyvstane problem spotreby :D

Pólin
06. května 2021, 08:52
0

zdá se mě, že poslední 2 modely se s 3,6l motorem nevyráběly...to by člověk musel jít do ojetiny a to už je mimo... řeč byla o nových autech... jinak radiomapu má ten nový asi dosti solidní a ten starší (2020) je asi o jednu generaci starší...to zase jo... nicméně tady na Autíčkáři jsem měl za to, že třeba bude argumentem boxer a symetrické awd + samozřejmě Subaru podvozky...ty jsou prostě fantastické...

PB
07. května 2021, 04:12
0

No 3,6 se vyrabi i 2021, ale ted kdyz na to koukam, tak asi jen s rizenim na spatnej strane... u nas na druhej strane sveta se da objednat... pro US/EU jsou je 2,5...

Pólin
07. května 2021, 06:44
0

ááá, to jsem ani nechtěl vědět...:D deprese z motorizací nedovážených do EU se prohlubuje... o USA ani nemluvím...kde jinde, než v US by měla být motorizace 3,6l dostupná...

AnGeor
07. května 2021, 19:00
1

v US nahradili 3.6 tím 2.4 turbo ;)

Wa
Wakantanka
08. května 2021, 20:42
-1

pólin, ak má to Subaru CVT tak symetrické AWD defacto nemá, len lepšie vyladený systém alá Haldex. Klasické železo dostaneš len k manuálu.

Pólin
09. května 2021, 06:44
1

Wakantanka: Symetrical awd nema nic spolecneho s tim, jestli to ma mezinapravovou spojku, nebo diff. Sam mam Legacy s manualem a je tam spojka;) symetrical awd znamena jen to, ze je ten system symetricky na podelnou osu auta...ze to nerozhazuje vyvazeni auta...

Ev
Evlo
05. května 2021, 18:39
0

jak to jelo po ty ceste kde jsou mezery mezi panelama?

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
06. května 2021, 21:46
0

V pohodě, Scout je podvozkově skutečně nejpříjemnější Octavie...

Pajinex
06. května 2021, 07:44
0

V ID3 mě to zpomalování před zatáčkou neskutečně otravovalo, byť to asi jde vypnout. Na Škoda funs je pár příspěvků, kdy kolizní asistent zakápnul brzdy i v situacích, kdy to majitel vůbec nečekal. Což s kamionem v zádech není úplně to, co chceš. Dokonce tam jeden maník popisuje několik míst v Praze, která ho spolehlivě "zblbnou". Ale jak vidno, sto lidí, sto chutí. Ve svém autě se raději řídím Luciferovým (alias Heřmánek): "Hlavně, nemyslet!"

reagovat
Be
Bex
06. května 2021, 23:28
0

Odkaz na ten škoda ‘funs’ by prosím nebyl? Docela mě to zajímá. :)

Pajinex
07. května 2021, 09:29
1

Vybičoval jsem se, ale ta místa v Praze byla tuším u jiného auta, a to už se mi fakt hledat nechce.. https://forum.skodahome.cz/topic/155511-scala-style-10-tsi-85-kw/page/2/#comments

Ch
Chochin
06. května 2021, 10:01
1

Tak to je myslim ze s kazdym novym modelom od Skody. prvy rok vyroby a predaja su zákazníci ako testovaci jazdci aby automobilka vedela, co vseko treba este doladit a zlepsit a az po roku tie auta funguju relativne normalne. tak to bolo aj s podvozkom u prvého roku vyroby trojkovej Octavie alebo Rapidu, kde boli tvrde a hlucne... po roku uz boli o nieco menej tvrde a menej hlucne :-) zaujimalo by ma ako je to s výduchmi klimatizacie pod tou obrazovkou, lebo dost ludi na to nadavalo ze odtial fuka vzduch priamo na pravu ruku, alebo nieco take...

reagovat
ReVolte
06. května 2021, 10:23
0

Mrzne mi koleno a ruka. V zimě to skrz ně netopí, takže mi ruce neohřeje a v létě to skrz ně chladí intenzivně a myslím, že mi za chvilku odejde koleno a zápěstí z toho prochladnutí. :)

Viola Procházková
06. května 2021, 10:54
0

Výdechy klimatizace jsou blbě umístěné a to se bohužel za ten rok nezměnilo :)

bitner
06. května 2021, 14:03
0

Svejk jezdil v OIV. Meli by k tomu davat zdarma kanystr opodeldoku.

ReVolte
06. května 2021, 10:21
1

No mám jí déle jak rok (Ne Scout) a jsem rád, že se kvalitativně za ten rok zlepšila. Bohužel jen aktualizace nestačí a auto pro rok 2020 mají jiný HW a nikdy se toho stavu funkčnosti nedočkají. Dále je verdik trefný! Jen snad ta kvality plastů na dveřích a tam kam oko hned nevidí není úplně milionová a Laura a její tygři jsou stále naprosto na nic :)

Ještě poznamenám, rozsah přeročení rychlosti je skoro zbytečný, Octavia porovnává rychloměr s GPS a nemá tam klasickou odchylku co známe z předchozí generace.

reagovat
eLzyx
06. května 2021, 10:52
0

kdyby mě Volvo jako značka neštvala, tak bych doporučil Volvo V60 za podobnou cenu. Ale zajímavá koupě by nemusela být ani předváděcí MB C 220d 4M.
Neuvěřitelné, kam se ceny obyčejných aut vyšplhaly

reagovat
ro
rock
06. května 2021, 15:12
1

Podobnou cenu? Volvo V60 AWD je v základu od 1,3 mega. To je teda hooodně volná podoba, když je to o polovinu víc, než ta Octa...

eLzyx
07. května 2021, 11:27
-2

za tyhle prachy se to neprodává. Co mám tak zkušenost, tak 1/4m dolů není problém. Mildhybridní V60 B5 AWD Momentum koupíš pod milion(diesely už nedělají). A předpokládám, že v recenzi je reálná cena té Octavie, u Škody se moc na slevy nehraje. Max. koberečky zdarma a plnou nádrž.

ReVolte
06. května 2021, 11:04
5

Ještě bych přidal zmíňku, které jsem si nevšiml ani v komentářích a to, že fotky redakce nabírají na kvalitě více a více!

reagovat
fortress
06. května 2021, 23:06
1

Byl bych rád aby ani v rámci diverzity už Honza K. nikdy nic nepsal.

Ohledně infotainmentu tak by to chtělo dlouhodobý test jako v Auto.cz, některé problémy totiž vyvstanou až časem. Kupuju nové škodovky a nikdy jsem neviděl tolik negativních uživatelských recenzí na infotainment, tlačítka, odrazy / lesk a myriádu dalších problémů. A ne, rozhodně nejsou všechny vyřešeny. Resp. jen ve výbavách zn. holobyt.

reagovat
Jo
Josephus
08. května 2021, 14:20
-3

... Pokud vám nevadí, že kupujete něco, co jezdí od svolávačky ke svolávačce.
A protože je náprava problémů velmi náročná technicky i finančně, odpískali to a skutečné řešení přijde až s faceliftem. Teď se upraví tolerance, nastavení ŘJ a akčních členů, pár let to tak nějak bude fungovat a pak už to bude problém někoho jiného.
Pokoušet se opravit SW upgradem HW problém má takový význam jako když natírat ztrouchnivělé krovy... No a co že to někomu spadne na hlavu, ty to chceš prodat a za víc, než jaká je reálná hodnota. Tak trochu noční prodej. ;-)
Když to zaplatí někdo jiný, tak proč ne (na svolávačky jezdit v pracovní době...jen nepočítej s tím, že dostaneš náhradní auto), ale svoje peníze bych za ten předražený nedodělek neutratil.

Jinak oplastovaný kombík se zvýšenou průchodností a úsporným naftovým motorem je snem skoro každého nejen českého zahrádkáře a stěhováka amatéra.

reagovat
Jo
Josephus
30. května 2021, 18:11
-2

Taky nesouhlasím s přístupem Škody Auto, ale dokáži to popsat slovy a ne jen tupým klikáním na příspěvek někoho, kdo se o tom odvážil poreferovat kolegům, kteří nemusí mít přístup k informacím z vývoje a vedení této zahraniční automobilky, vlastní zkušenosti nebo vlastní alespoň polofunkční rozum. ;-)

Majitelka firmy, se kterou úzce spolupracuji, zakázala (po bohatých negativních zkušenostech s nefunkčností těchto konkrétních vozidel a s ne zcela úspěšnými svolávacími akcemi, ze kterých museli zaměstnanci odjet vozidlem mnohem větším, než kterým přijeli - MHD) tento model nadále kupovat. Mají se Škodofkou podepsanou fleetovou smlouvu a nyní se tím zabývá jejich právní oddělení, aby vymysleli kličku, jak se z tohoto závazku vyvléci...Scala nestačí prostorově a Superb je vyhrazen vyššímu menežmentu. Na menší českou firmičku trochu německé, ale fandím tomu.

Malém jsem zapomněl, že jsme národ tupých vofcí, co se rád nechává vochcávat. Ave Škoda Octavia.
Ještě relativně nedávno se zde pravoslavní autíčkáři vysmívali jistému pokusu o elektrická Teslavozítka (já v nich oproti mnohým jezdil a tak nad nimi kroutím hlavou dodnes), kterým dělali zákazníci betatestery a ještě za královsky platí za to, že se takového sociálního pokusu mohou na vlastní kůži účastnit. Jistá východoevropská automobilka v držení západoněmecké společnosti se to naučila téměř dokonale. Dnes jsme betatestery téměř všichni. Platíme za to, že na nás činí pokusy a prodávají nám lehce nefunkční, zato těžce předražené vehykly (a ano, vím, jak se píše vehicle ;-) ).

briza
08. května 2021, 23:42
0

Věcná, z čeho jsou ty stříbrný točítka na volantu? Kámoš měl teď na pár dní krpatce Kamiqa, jakožto náhradní vozidlo a jelikož byl vybaven tříválcovým hyperpohonem, nemohl jsem odolat svezení. Co mě ale zarazilo, tak to byla právě tahle točítka. Žil jsem v tom, že to bude hliník, ovšem po prvním doteku jsem je radši nechal být, protože jsem začal mít instantní pocit, že by můj další dotyk nemusela přežít bez úhony. Působilo to na mě jak nějaký vyřazený zmetky, co si berou čínský děti, aby si měly s čím hrát, když dokončí svojí šichtu v továrně. Větší aušus jsem fakt dlouho neviděl. Nicméně by mě zajímalo, jestli to montují i do auta za milana nebo jestli už tam dávají nějaký ušlechtilejší materiály?

reagovat
martin_100
12. května 2021, 13:15
0

Ofce za mega? To někdo koupí? No potěš.

reagovat
Bi
Bidlo
22. května 2021, 17:02
1

Tak kdybych chtěl dát za auto 900.000, asi by to nebyla předražená Ochcávka.......

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford LTD Ford LTD Coupe 5,7 Brougham 72 1972
Ford LTD Ford LTD Coupe 5,7 Brougham 72

1972 rok výroby
180 koní výkon
5 721 ccm objem

Mercury Marquis  1977
Mercury Marquis

1977 rok výroby
123 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Firebird  1978
Pontiac Firebird

1978 rok výroby
320 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem