načítám data...

Škoda Octavia IV: Čtyři jako dostatečná

Jednou z ní bude skvělé auto, které si dokáže obhájit milionovou cenovku. V mnoha ohledech ale ještě potřebuje dodělat...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Škoda Octavia IV: Čtyři jako dostatečná

Ke každému testovanému autu se snažím přistupovat jako ztělesněná tabula rasa. Nemyslím na to, jaké bylo v předchozí generaci, ani na to, z jaké země a z jakých politických podmínek vzešlo, nemyslím dokonce ani na to, jací lidé s ním jezdí, což není vždycky jednoduché. Auto za nic z toho nemůže a zaslouží si presumpci neviny. Jenže někdy to tak docela nejde – třeba jako v případě nové Octavie, aktuálně v generaci číslo čtyři. Příliš se o ní mluvilo, příliš se o ní psalo a tolik informací se zkrátka nedá odstínit. Zvlášť když to v drtivé většině byly informace pozitivní, ba nadšené. Dotyčné reakce víceméně souzněly s mou dosavadní zkušeností, podle níž mám Octavii zaškatulkovanou jako velmi slušné auto v kategorii spotřebičů. Takové, které neotravuje život a funguje, jak má. Ergonomicky mi koncern sedí skoro dokonale a dokonce ani ty sedačky, které každý druhý nenávidí, mi nikdy nevadily. Očekávání bylo tedy značné. A realita ho tak docela nenaplnila… Po pár dnech testování jsem znejistěla dokonce natolik, že jsem do auta posadila i Jeníka (to budou ty vsuvky kurzívou). Zkrátka jsem měla pocit, že sedím v úplně jiném autě, než o jakém jsem četla všechny ty radostné recenze.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Začněme designem, o němž se nedá říct, že je hezký nebo škaredý. Je prostě takový… nijaký. Trojka v prvním vydání se mi vysloveně líbila, takovým tím uspokojivým konzervativním způsobem. Dokonce i čtyřoký facelift měl něco do sebe. Když ne krásu, tak aspoň originalitu. Aktuální generaci nedokážu odlišit od Scaly. Zepředu je to bačkorovitě kulaté, zezadu zas trochu moc zprohýbané. Nikomu svůj názor necpu, estetika je subjektivní jako nic jiného, ale za mě je to trochu zklamání. Kabaňův kubistický styl vyšuměl do ztracena a dle mého skromného názoru je to škoda. Navíc – když si koupím Octavii, nechci, aby si soused myslel, že jsem si koupila Scalu. Na tomto místě však musím podotknout, že reakce okolí byly vesměs pozitivní. Většině lidí se auto líbilo. Možná jsem tedy trochu mimo já…

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Uvnitř je to celkem pěkné a povedly se i materiály. Samozřejmě jsem neviděla nejnižší výbavu, ale tahle Style dělá z kabiny příjemné místo. Líbí se mi dvouramenný volant, pěkná vzpomínka na časy dávno minulé, kdy si člověk mohl ležérně zavěsit pracku za spodek a nechat žilní systém odpočívat. Ze dvou stříbrných válečků a bizarního tvarování okolo nich už jsem ale trochu v rozpacích, zejména proto, že se v uložení vaklají, jako by chtěly každou chvíli upadnout. Celkový dojem nicméně dobrý a místa je tu přesně tolik, kolik od Octavie očekáváme. Mraky. Na zadní sedadlo ani nedosáhnu a snažit se zaplnit kufr by taky dalo hodně práce. V tomto ohledu škodovka nachází rezervy i tam, kde už bychom si na ně netroufli ani pomyslet.

Já proti volantu neřeknu nic, ani proti válečkům. Krásně se s nimi dají ovládat hlasitost a nastavení obsahu dvou kulatých budíků. Škoda, že třeba ten údaj zcela uprostřed nevím, jak změnit, a přitom to pravé točítko nedělá nic, pokud ho napřed nezmáčknete… Divné. Ale snadno napravitelné.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Jenomže pak si začnu všímat jistých ergonomických nesrovnalostí. Palubka vypadá čistě a uklizeně mimo jiné proto, že středové výdechy ventilace se posunuly do nižšího patra. Až příliš. Vzduch z klimatizace fouká někam do oblasti lokte a břicha. Mřížka na straně je zase zastrčená daleko v útrobách palubky, z ní na vás tedy pro změnu nedofoukne nic. Zní to jako blbost, ale přesně tahle blbost by mi lezla na nervy každý den. Jakožto řidič mám v letním počasí neustále pravou polovinu těla zmrzlou a levou upečenou. Funkční nastavení se mi prostě nepodařilo najít. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Tím, že zmizela řadicí páka a zůstal jen jakýsi minijoystick, se ušetřilo dost místa. Super.  Tak proč jsou držáky na pití uprostřed tak malé? A nemohu se zbavit dojmu, že se zmenšila i kapsa ve dveřích. Chápu, že nerezová nalgenka není úplně zlatý standard středoevropské láhve na pití, přesto mě vytáčí, když si ji v celé kabině nelze odložit jinam než na zem či na sedadlo.

Já s tím problémy neměl, svoje bebechy jsem si dokázal poskládat. Jen ten přehmat s nabíjením telefonu na dně veliké schránky uprostřed před řadičkou. Nejraději bych tam měl ty věci, co se v autě stále povalují, ale v podstatě ten celý velký prostor okupuje jen telefon, který musíte mít úplně na dně a přece si na něj nepoložíte bordýlek plný klíčů. Ale tohle jsou porodní bolesti, časem někdo najde ideální způsob, jak v autě bezdrátově nabíjet telefon.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Radiomapa, to je kapitola sama pro sebe. Všechno je dotykové, jak velí aktuální trend. Pod displejem se sice nachází pár tlačítek, ale ta většinou jen odkazují na nabídku v displeji. Třeba “clima” vás pošle do nepříliš přehledného prostředí, kde si ještě musíte vybrat, jestli budete používat klasické piktogramy větráčků, nebo inovativní nabídku s položkami jako “zahřát nohy”, “výhled ven” a podobně. Dokonce i klasické piktogramy jsou graficky zpracované tak, že na obrazovku musíte chvíli civět, abyste pochopili, co se po vás chce. Dobře, tohle se asi majitel za nějaký čas naučí, ale považuju za správné napsat, že během týdenního testu pro mě byla klimatizace nejčastějším důvodem k zášti a nadávkám. Audiu chybí točítko hlasitosti, co se dá dělat, i tohle souhlasí s dnešní módou. Pod displejem je sice lišta, po které můžete jezdit prstem a tím přidávat či ubírat, ta je ale spíš efektní než efektivní. Váleček na volantu je mi hned o něco sympatičtější. Jenže audiu chybí taky basy, a to už váleček nevylepší.

Tak špatně hrající rádio jsem nečekal. Možná se někdo nechal unést s odtlumením, jinak si to nedovedu vysvětlit. Navíc je jasně vidět, že radiomapa nikomu ve Škodě ani nestála za to, aby ji alespoň celou proklikal. Nefunkční ovládací prvky v nastavení jsou ostudou nehodnou značky.

Adaptivní podvozek mi zprvu připadal jako celkem povedený. V komfortu sice s autem houpe jako příboj s plachetnicí, ale režim sport pohupování odfiltruje tak akorát. Na dálnici je to super. Pak se ale dostanu na rozbitou okresku. Nebo na ostřejší retardéry. Najednou nevím, co si o tom mám myslet. Na jednu stranu to houpe, na druhou stranu to podivně odskakuje a občas i trochu bolí do zad. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

S tím podvozkem má Viola bohužel pravdu. To je pro mne největší zklamání. Čekal jsem pohodový měkký podvozek, který půjde trošku přitvrdit, a že se o něm nebude dát skoro nic napsat, protože bude za tradičního dusání kombíku jen tak ležérně fungovat. Bohužel testovaný diesel trpěl něčím, co se blbě popisuje. Jako by každá ostrá nerovnost způsobila, že se kolo rozvibruje v závěsech. Jakoby za každou ostrou dírou byla ještě ozvěna. Podezřívám Škodu z toho, že byla testovačka na přefouklých gumách, nebo že jednoduše přední zavěšení je natolik měkké, že nedokáže spolehlivě kontrolovat pohyb předních kol. Spolu s nervozitu vzbuzující převodovkou se mi jednoduše pod zadkem neusadil klidný retriever, ale vynervovaný knírač. Podvozek buďto drncá a houpe, nebo drncá a nehoupe. Je to škoda.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Kromě toho je na okreskách hrozně cítit, jak je auto těžké na předek. Do zatáček ho tlačím i silou vůle. Nevím, jak by se chovalo se čtyřkolkou nebo s lehčím benzínovým motorem, ale tato kombinace je v nedotáčivosti na hranici toho, co ještě není vysloveně protivné. 

Motor sám o sobě pracuje velmi slušně, jede důstojně a zejména velmi úsporně, nemá problém s předjížděním a nebude brzdou ani na autobahnu.  Bohužel, nohy mu podráží DSG, jehož použití v naftových autech (přinejmenším těch koncernových) mě zatím v žádné kombinaci nepřesvědčilo o svém právu na život.  Převodovka celkem funguje, když jedete ostře a dupete po pedálech jako při čardáši. Jakákoliv jemnější práce s plynem způsobí zmatek, typicky při rozjezdech a pozvolných dojezdech, a ten se projevuje buď škubáním, nebo naopak nežádoucí nečinností. Celé mi to připomíná robotickou převodovku v prvním Citroenu Cactus, a ta ve mně nezanechala příliš pozitivní dojem. Jakožto líná dáma ve středním věku obvykle kopu za automat, ale tady bych se asi rozmýšlela…

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Verdikt

Na konci tohoto projektu vidím dobře postavené, prostorné a komfortní auto plné moderních technologií. Z konkrétního kusu mám ale dojem, že na závěrečné doladění a pečlivou kontrolu všech funkcí prostě nezbyl čas. K nedotaženým detailům se navíc přidaly věci, které mně osobně lezou na nervy – jako třeba výdechy ventilace, mizerný zvuk nebo DSG v kombinaci s naftou – a tím samozřejmě mohl utrpět i celkový dojem. Stává se mi to málokdy, ale na konci testu bezradně krčím rameny. Domluvte si předváděcí jízdu a udělejte si názor sami. 

Jsem přesvědčený, že po doladění dětských nemocí a upravení podvozku půjde zase o onen svatý grál rozumných kombíků. Po pár kilometrech v benzínovém 1.5 TSI mohu navíc říct, že stesky na podvozek se možná týkají jen dieselů.      

 

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 cm3 
Výkon: 150 k (110 kW) / 3000 – 4200 ot./min.
Točivý moment: 360 Nm v 1700 – 2750 ot./min 
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 222 km/h
0-100 km/h: 8,8 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,4 l/100 km
Cena s danou motorizací a výbavou Style od: 782 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sheogh
21. června 2020, 09:49
5

No... dalsi standardni euroauto, tentokrat s opravdu sebevedomou cenovkou a tradicnim, tradicne odpornym tabletem, prilepenym oboustrannou paskou ke zbytku. Na tomto problemu zrejme ztroskota 10 z 10 automobilovych navrharu.

Ta tlama je taky mazec... na 8. fotce to vypada jak vyrobek firmy Dyson. Prijde me, ze u Skody jsou fajn ty lichy cisla - O1 vypadala dobre, O2 vubec, O3 dobry...

A k tomu, jako bonus: “ Převodovka celkem funguje, když jedete ostře a dupete po pedálech jako při čardáši. Jakákoliv jemnější práce s plynem způsobí zmatek, typicky při rozjezdech a pozvolných dojezdech.....”

No neprehlidl jsi Honzo nejaky skryty menu nastaveni DSG v tabletu? :-))))

Proc bych mel chtit misto O3 O4? Jen kvuli absenci “budiku”? Protoze mizerny radio a DSG uz maji ted ..

Predpokladam, ze k tem adaptivnim tlumicum neni trubka mezi zadnima kolama... Jinak me to prijde podle recenze jako snad nejhorsi auto, co tu za tento rok bylo :-) U maloceho jste psali tolik negativ
-
Komentář upraven 21. 6. 2020, 09:59:10

reagovat
saage
21. června 2020, 10:21
7

Tohle bych tedy necekal. Bud to byl nejakej blbej testovaci kus, nebo to je pruser roku. Ta klima, to je jedna z veci, ktera i me muze nasrat. Kdyz je, sice hezky uklizena palubka, ale fukary jdou nekam do obliceje, nebo na bricho. Vzhled asi neurazi... Kdyz ale vidim ten test CLA, tak Merc je za ty prachy to super kup.

reagovat
Mr
Mrkef
22. června 2020, 21:35
0

Mercedes je super kup, ale ruku na srdce, kdo ho reálně pořídí?
Přesně jak psal Beast problém je ta hvězda pro lidi, kteří mají budget na CLA. Pro ostatní je tam CLS :D

Csaba
21. června 2020, 10:37
2

Tento týden jsem viděl tři O4, vedle jedné jsem i parkoval. Přišla mi (nevím jestli "kupodivu") docela malá (krátká) a ze všech aktuálních škodovek tak nějak nejvíc "uniformní", nenápadná, snadno přehlédnutelná až nezajímavá.
Někomu se právě tyto atributy můžou líbit, mě ne.
Autoři článku v něm zmiňují jiné recenzenty a to jak O4 vychválili, moc testů jsem zatím nečetl protože žádná Octavia mě nikdy nezajímala, ale pamatuji si že to nevhodné umístění středových výdechů ventilace kritizovali všichni, spolu s komplikovaným ovládáním klimatizace a něčeho tak "primárního" a základního jako je úprava hlasitosti rádia.
Pokud se nepletu tak tuším u BMW E90 byla možnost mít uprostřed palubky obrazovku s navi atd. nebo nic.
U O4 bych se přimlouval za totéž i když je mi jasné že "architektura" všeho je už pevně daná a nikdo Škodovku nedonutí "přiznat chybu" a výrobní/logistický řetězec upravit tak, aby střed palubky mohl být přepracován a nově i bez toho trčícího paznehtu, s tím že místo něj by byly právě výdechy ventilace.
Jsem docela zvědavý na dojmy a poznatky z provozu po roce-dvou, až s tím obchodní zástupci najedou svých 40-50 t. km/rok, co se o tom kde bude psát ohledně ergonomie ovládání a celkového soužití se s kompletně novou formou provedení interiéru.
Cena auta jako takového mě nepřekvapila, z mého pohledu jakákoli škodovka stojí minimálně o 100t.víc "než by měla" :-), ale v dnešní době kdy se řeší hlavně výše měsíční splátky za (jakýkoli) leasing asi není tím faktorem který by vážného zájemce odradil. 4 dospělé lidi to pohodlně (teda, pokud s tím naladěním podvozku něco udělají :) ) odveze i se vší batožinou a splní tak svůj účel. Rád si přečtu test nějaké verze se zážehovým motorem a základní úrovní výbavy, pokud tedy něco takového vůbec ve fabrice vyrobí a někdo to otestuje :)

reagovat
Csaba
21. června 2020, 11:06
3

Pořádně jsem si prohlédl fotky a překvapilo mě že zepředu bych O4 vlastně asi "nevytkl" vůbec nic tak z bočního pohledu je vidět jak je celá maska umístěná asi 0 10-15 cm níž než bych čekal/předpokládal a působí to na mě skoro až odpudivě :) Ale hlavně že je Euro NCAP spokojené a případně sraženého chodce takhle nízko umístěná maska a tak moc zaoblená příď/kapota krásně měkce a téměř bezbolestně uloží ke krátkému spokojenému spánku kde nadšeně setrvá do příjezdu záchranky.
Až na tohle mi to auto zboku nijak "nevadí", prostě rodinný kombík bez nějakých výstřelků, zcela v duchu tradic a filozofie značky.
Jen dizajn těch disků to celé kazí, něco normálnějšího, méně "kolotočářsky-cingrlátkového" bych uvítal všemi deseti.

lu
lumix
21. června 2020, 11:16
6

Kola vypadají podle fotek jako poklice z Tesca.

Tomáš Trýska
21. června 2020, 11:25
3

Ten důvod pro tablet nahoře je údajně menší odvedení pozornosti řidiče, než když je obrazovka někde dole.

Jo, poklice z Tesca mě taky napadly, když s tím Franta dojel do práce. Musel jsem si do ní taky lehce kopnout, abych se ujistil, co je to zač.
-
Komentář upraven 21. 6. 2020, 11:35:56

su
sulcik_94
21. června 2020, 10:40
0

Co se týče podvozku, tak tam vážně muselo být něco špatně, dost možná ten tlak v pneumatikách, protože u O4 mezi dieselem a benzínem velké rozdíly nejsou a ty auta rozhodně neodskakují, když je všechno správně.
Jinak vím že když dostáváte auto čekáte že tlaky budou v pořádku, ale doporučuji kontrolovat. Ventilky kontrolují jen ztrátu tlaku ne absolutní hodnotu a už 2 desetiny umí z auta udělat krám se kterým je otrava jezdit.

reagovat
je
jerry
21. června 2020, 11:04
4

Design se mi také nelíbí. Už jsem si myslel, že jsem nějakej divnej. Ta obrovitá tlama vpředu vůbec ne a vzadu světla moc vysoko nad velikou "hmotou" plechu. Palubní deska nijaká, ale ty dnešní tablety jsou hrozné u všech aut. Dle mého zatím nejhorší z oktávek. Samozřejmě v kontextu doby. Poprvé bych si ji fakt nekoupil. A to nejsem odpůrce škodovek. Naopak, měl jsem O1, O2 a mám O3.

reagovat
lu
lumix
21. června 2020, 11:13
0

No nic moc, o to horší že ji v práci dostanu, stejnou verzi jen bez adaptabilního podvozku a 17" kolama. V testu nevidím jaké to mělo kola. Je to obto horší, že když jsem chtěl Superba ivs onrco horší výbavou a cenovkou o 80.000,- nižší tak to neproslo.

reagovat
Ju
Junior
21. června 2020, 13:09
5

Co je kočkoweb.cz? :D

reagovat
Jakub Pospíšil
21. června 2020, 13:52
0

Kde to zase vyplavalo? To je Violin projekt, který zhynul dříve, než se stihl zrodit.

Ju
Junior
21. června 2020, 13:55
1

přes blogy od furrowa mě to tam nějak přesměrovalo.
nicméně, těch blogů je tam očividně víc ->

https://www.kockoweb.cz/blog/clanek/zabavne-auto-jen-na-jednu-sezonu-nic-vic/812/

beastar
21. června 2020, 15:26
1

Wow tak to ma glanc:D Vetsi nez cela woktáfka.

Cu
Curdin
21. června 2020, 13:21
0

Ja jsem se vozil v 1.5 benzin. Obyčejný podvozek, nějaký základní elektrony a jezdilo to podvozkově úplně v pohodě. I ten motor mě překvapil. Jsem zvedavej na ten mild hybrid.V golfu jede perfektně oproti starý 1.5. Dost se řešilo, že novinářům půjčovali nějakou předprodukční sérii a ta měla podvozek dost tragickej. Není to tenhle případ?

reagovat
Jan Machač
21. června 2020, 13:31
0

Nedivil bych se. Ale nemuseli nám to půjčovat, my si na termíny nepotrpíme. Uvidíme další kusy.

če
čert
21. června 2020, 22:42
1

Já už najel nějakou tu tisícovku km taky v 1.5 tsi s manuálem a byl jsem z toho auta naopak velmi příjemně překvapen. Podvozek úplně v pohodě a nejvíc mě překvapil motor. Byť projev nic extra (žádný emoce v tom nebyly, ale ani jsem je tam neočekával), tak to jelo celkem slušně a hlavně to vůbec nežralo.

František Čáslavský
21. června 2020, 23:05
4

Můžu se voptat, co je to vůbec nežralo? Zrovna jezdím s Octou a 7,2 v kombinaci mi nepřijde jako vůbec nic. Není to teda úplně špatný, ale taky žádnej šlágr.

ReVolte
21. června 2020, 13:41
1

Po delší době s O4 jsem trochu přehodnotil závěry co jsem naposledy psal, ale jsem i rád, že jsem volil 1.5 TSI. Jezdí úsporně, podvozkově je na tom o něco lépe než 2.0TDI, protože se mi zdá trochu čilejší v reakci na změnu směru a je tichá a komfortní. Plus mě opravdu potěšila spotřebou! Na druhou stranu CANTON stojí za nic, něco mi mlátí v kufru a pořád nemohu zjistit co, na dva válce to auto zuřivě duní na rozdíl od O3 a auto muselo do servisu, protože software se naprosto zbláznil. Což jsem pochopil, je teď obvyklé. Ohledně zmínění k ergonomii, ovládání infotainmentu a budíků je tragické a tam bych zuřil ještě více, protože software je v tom autě opravdu zoufalý.

reagovat
ratan groch
21. června 2020, 14:12
7

Viola, velmi rad citam tvoje clanky. Su take dospelejsie ako ked pisu chlapci.
Dnes ste Octaviu spolu s Janem vzali pekne pod krk. Keby toto napisal v sucasnej praci Vojta, tak od zajtra by si nemusel nastavovat rano budik.

Mal som dlhsie Octaviu I a nemozem na nu povedat zle slovo. Zas ani vela dobreho okrem toho, ze bola solidna. Budem sa snazit zit tak, aby som uz nikdy v Octavii nejazdil ani ja ani ludia okolo mna.To nie je dehonostujuce, ale iba prirodzena ambicioznost.

reagovat
Viola Procházková
21. června 2020, 20:13
2

Já obecně proti Octavii nic nemám, dokonce jsem ji pár let dobrovolně – i když ne úplně nadšeně –provozovala jako daily, a to v legrační motorizaci 1.2 TSI. Trojkovou generaci jsem pochválila v několika verzích. A nijak mě neuráží koncern se svou sterilitou, svým způsobem mi to vyhovuje. Ale tady fakt nešlo napsat nic jiného.
Budík si nastavovat nemusím tak jako tak. Aspoň nějakou výhodu to má, že jsem svým vlastním šéfem. Navíc s přibývajícím věkem se budím dřív, než je mi milé :)

beastar
22. června 2020, 11:09
0

S tím buzením je to trochu problém taky to znám:D Budík už v podstatě nepotřebuju tak alespoň nějakou výhodu to má.

Edit: A Viola je tu v soucasnosti nejlepsi autor.A temer posledni na jehoz praci se vetsinou i tesim. Vic to radeji nerozvadet.
-
Komentář upraven 22. 6. 2020, 12:30:09

PeterLuk
21. června 2020, 15:19
5

...

reagovat
saage
21. června 2020, 17:47
1

Tak to me rozesmalo :-D

František Čáslavský
21. června 2020, 23:06
2

To je ale dost trefné. Až teda na asistenty a infotainment a podvozek na hraně. To je spíš terrible.

beastar
21. června 2020, 15:31
15

Simply clever vychytavky
- chlazeni hrudniku a brisniho svalstva
- klidne audio ktere nenici sluch
-podvozek ktery prirozene odskoci pred vymolem
- cviky na logicke mysleni pri hledani v infotaimentu
-obri kufr kde furt neco rezonuje
- prevodovka fandi rally jizde

reagovat
Frankie
21. června 2020, 20:40
1

Mozna me casem ceka taky O 4, no jsem z toho v rozpacich. Nekde jsem prave cetl test jine, a tam se zminovali o teto cervenr, a ze to byla podvozkove hodne bida. Jsem zvedav na test 4x4 v nafte a s manualem, snad nekde bude. Tabletomodu nechapu.

reagovat
Ju
Junior
21. června 2020, 21:43
9

Za míč obyčejná ofce...I s fleetovýma slevama to je fest. A navíc na trh v týhle době...
RIP střednímu managementu korporací. Ti co měli RSa půjdou do obyčejných oktávek, ti co měli ofce ve štajlu budou muset do Scal. Cenově to tak nějak vychází.

Vypadá to, že se u Octavie začne uplatňovat stejnej princip jako mají starší ročníky u Audi. Ono je to dobrý, hezký, ale jednou je to zapsaný v hlavě jako obyčejný auto a blbě se s tím něco dělá. A blbě se za to platí taková palba.

reagovat
ma
martinw
22. června 2020, 09:46
1

Nekteri budou radi ze jim seberou sluzebaka a nevyhodi je z prace, docela se ukazalo kdo maka a kdo jen ve firme "preposilal informace".

Ju
Junior
22. června 2020, 12:42
1

jo mimochodem. Teď jsem si vyklikával novýho Supa. A s hrůůůůzou jsem si odplivl. Jakože, sorry, not sorry. Ale na slevu pro velkoodběratele nedošáhnu a kdybych se teda rozhodl jít naftovým směrem, tak můžu mít šestiválcovou 3er / A4 nebo něco jako E220d. F áááemgéééčku a na velkých kolech. Reálně za míň peněz než ten Sup.
A to bych snad radši toho Supa, abych moc nečeřil vodu. Ale dát za něj víc peněz než za D3 asi odmítám.

Mr
Mrkef
22. června 2020, 22:00
0

Napiš detail výbavy Superba

Ju
Junior
23. června 2020, 08:42
0

dával jsem Style, 140kw automat předohrab a pár píčovinek.
něco přes 1,1 s daní mi to vyšlo.

Mr
Mrkef
23. června 2020, 22:38
0

Za 1,1 máš 3 od BMW se 6ti válcem?

Ju
Junior
23. června 2020, 22:45
0

jj

Jan Machač
24. června 2020, 00:08
0

Koupím dvě. Ale jen nové.
-
Komentář upraven 24. 6. 2020, 00:08:24

Mr
Mrkef
24. června 2020, 06:16
0

Hele rychlým okem za 1,1 máš 320xd nebo 320i v GT. Šesti válec je myslím už jen 330d a 340i ne?

Ju
Junior
24. června 2020, 08:24
0

Jan Machač -> Tak pošli prachy, já ti ho objednám :)
https://www.carismo.cz/nabidky/prodej/bmw/rada-3/sport-line-330d-at-sport/44160
https://www.carismo.cz/nabidky/prodej/bmw/rada-3/standardni-vybava-330d-at-sport/43484
https://www.carismo.cz/nabidky/prodej/bmw/rada-3/standardni-vybava-330d-at/43483

Mrkef -> ještě 340d nebo 335d, nevim jak tomu teď říkají. Ale nad 330d je prostě ještě jedna, silnější, varianta.

Jan Machač
24. června 2020, 09:01
0

HU! Dějou se věci, koukám... ;-)

beastar
24. června 2020, 10:37
1

No? A pak ze ten Autíčkář nevydelava kdyz si muze Pan redaktor koupit dve auta naraz po milionu. Kazdopadne tyhle veci uz dejou od Vanoc. Jen tady se zastavil cas a jedeme si tricalcovy Focusy za 850,- jako etalon cenotvorby a hned za nim voktavka za mega...

Cu
Curdin
24. června 2020, 12:30
0

Tak na druhou stranu slusne vybavena 1.5tsi okta v ty edici 125let je za cca 500tis. Cenik. Coz neni tak hrozny. Vuci soucasnym cenam.... Jestli pujde z toho jeste sleva....

Cu
Curdin
24. června 2020, 12:43
0

Ted mi rikal kolega ze za 500 je i to slabsi 2.0 tdi v ty edici 125.

esmo
22. června 2020, 07:16
4

Ta cena je ubohost...

reagovat
ma
martinw
22. června 2020, 09:57
3

Platis hlavne za nedokonaly software. Aby nestal mraky penez kdyz byl napsany nekolikrat a vystridalo se na tom spoustu dodavatelu.

Rozhodne neplatite za auto kde je vic materialu. Vsude se ubiralo kvuli emisim, kazdy gram se pocital - pokud byl dodavatel sedacek schopnej usetrit pulkilo vriskalo se nadsenim, tenky skla, plechy, plasty, minimum odhlucneni... Samozrejme to NCAP zvladne lepe nez predchozi generace protoze to auto ma super software s nejakym aktivnim asistentem, ale vlastnit takhle materialove osekane auto bych jako soukromnik nechtel. Takhle to ted v evrope chodi, bouzel. Jestli to po peti letech bude stejne spolehlive jako minule generace Oktavek tak jim rad zatleskam jak se optimalizace povedla.

Ti
Tino
22. června 2020, 08:43
0

Když jsem auto viděl v reálu, tak mi čumák přišel jako kopie nějaké Kii. Na octu ho udělali moc crazy.

Ohledně převodovky: mám zkušenosti s DSG na O3/1. Když jsem do toho sednul poprvé, tak to bylo dost peklo. Převodovka totálně líná, v Praze na padesátce si tam klidně naloupala sedmičku a tím to absolutně nejelo. To jsem hodně přepínal na sport, aby tam byla aspoň pětka. Časem se auto naučilo, co tam chci mít za kvalt a převodovka si zvykla na náš styl jízdy. Takže si myslím, že almara prostě chce svůj čas. :)

reagovat
fu
furrow
22. června 2020, 10:16
2

Je fakt, že hlavně ten předek, to je hrůza. Žádná invence, to i ta čtyřoká měla něco do sebe, ale tohle...nijaké. Jinak to ani nejde popsat. Žádné hezké linky.

reagovat
ransom
22. června 2020, 12:14
0

Nevím, co Škodovka dělá v poslední době s designem, ale... Předevčírem mě něco s viditelným úsilím předjelo v kopci a zůstalo přede mnou. Říkám si pro sebe: Kampak se cpeš s tou Fabií? A až po chvíli jsem s hrůzou zjistil, že to je Superb v kombíku.

reagovat
Ha
Habakukk
22. června 2020, 13:42
1

Nepřenesl jsem se přes O3 po FL, ale čtverka se mi celkem líbí asi to bude tou červenou barvou. Cenu nekomentuji je perverzní, ale Octavie už není pro soukromé kupce ta míří do koroporátu. Tam se nějaká ta slevička vždy vyrobí. Suma sumárum, nejsem cílovka auto si nekoupím jako nové tak ani ojeté. Jen pro ČR by bylo fajn aby se prodávala.

reagovat
OndrasI
22. června 2020, 14:57
0

Jak už bylo zmíněno, vyhodit adaptivní tlumiče, diesel a automat a většina problémů s jízdním projevem zmizí. Objeví se nové v podobě škubání TSIčka, ale pořád je to o ligu jinde.
A plno dalších problémů jako zmrzlá pravá ruka kvůli klimě, těžko ovladatelnej infotainment s pokročilým Alzheimerem, vrzající lišty ve dveřích a kreténsky sklopenej sedák zůstane, ale pořád je to celkově moc fajn auto se skvělou spotřebou.

reagovat
ro
rock
22. června 2020, 15:12
1

Stejně to nechápu. OK, Octavia cílí na korporát, kam se prodá s 30 % slevou. Tak proč má potom tří- nebo i šestiletá ojetina v bazarech cenovku, jak kdyby byla pozlacená? A lidi to stejně kupují, a tentokrát už soukromníci.

reagovat
Mr
Mrkef
22. června 2020, 22:08
0

25% strop + nechtějí ani tohle dát, co je IV.
Takže cca 750 za tohle je normální v rámci korporací. Běžná cena na OL, zustatková bude cca 300. Auto na 4 roky, coz dá cca 9.500/měsíc.

Ji
Jirka_1
26. června 2020, 20:11
3

Mám také takový dojem, že se médii vytvořila chiméra, že půjde o světelný krok a ne jen o obyčejnou evoluci, podobně jako to bylo u Scaly, kde se pořád psalo, jak úžasný design přinese, ale já viděl jen další škodovku s hromadou zbytečných displejů a elektronických pitomostí. A pak se diví, že nejde na odbyt... Měl jsem všechny řady Octavií, dvě trojky v dieselu a teď mám čtyřoko 1,8 TSI/Style s nějakou další výbavou navíc (ale vždy s mechanickými převodovkami) a nestěžuji si. Jsem ještě stará škola, která jaksi na nepotřebnou konektivitu zvysoka kašle a má ráda tlačítka, která po stisknutí zůstanou stisknutá nebo otočená (zlatá řada Š 742), aby i v noci a hlavně v mlze člověk nemusel spustit oči z předního okna. Už tady mi docela vadí zánik tlačítek u rádia, kdy mám problém kolikrát na drncavé silnici najít prstem správné dotykové pole při přepínání z rádia na HF, ovládání z volantu není ideální.
Můj názor je, že auto má být tiché, pohodlné, s patřičným výkonem a když se dupne na brzdu, tak si má člověk vyrazit zuby o volant (jinak to nejsou brzdy, ale zpomalovátka) a když otočím volantem, tak má auto zatočit a ne začít přemýšlet, jestli jo nebo ne. Osobně potřebuji velký kufr. Co mi dnes u aut obecně vadí, tak špatný výhled ven a platí to i dopředu a na bok. Místo vzadu je na x-tém místě, protože převážně jezdím sám, někdy se dokonce podaří jet ve dvou.

reagovat
Jan Machač
28. června 2020, 11:19
0

Já považuju čtyřokou VRS s DCC za nejlepší kombík široko daleko. Ale čtyřka... To je prosím zatím dle toho, co mi prošlo pod rukama, řádný krok zpět. A navíc je to auto strašidelně nedotažené.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skyhawk  1980
Buick Skyhawk

1980 rok výroby
85 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Mustang  2011
Ford Mustang

2011 rok výroby
310 koní výkon
4 ccm objem

Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion  2010
Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion

2010 rok výroby
125 koní výkon
1 998 ccm objem

Plymouth Fury Suburban Sport Wagon 1968
Plymouth Fury Suburban Sport Wagon

1968 rok výroby
216 koní výkon
6 288 ccm objem

Chevrolet Camaro SS Convertible 2011
Chevrolet Camaro SS Convertible

2011 rok výroby
425 koní výkon
6 162 ccm objem