načítám data...

Vybíráme zajímavé rodinné auto do 1,5 milionu

20. prosince 2021, 13:18 Daniel Borský Ptejte se

Štědrý rozpočet a vysoké nároky. Najdeme ideální vůz pro mladou rodinu?

zobrazit celou galeriiFoto:   Redakce Autíčkáře

Dobrý den do Vaší redakce,

měl bych na Vás dotaz do rubriky "Ptejte se". Je mi lehce přes třicet let, s přítelkyní plánujeme založit rodinu a rádi bychom v dohledné době pořídili nové nebo lehce ojeté auto, které by zastalo perspektivně roli rodinného vozu a nahradilo naši letitou, ale milovanou a opečovávanou Mazdu 6 GH 2,5 MZR. Zároveň se nám v práci celkem daří, oba dva jsme nadšení řidiči a tak bychom si chtěli udělat radost.

Foto: Mazda Motor Europe

Představa o ideálním voze je, aby to byl sedan, liftback případně combi střední nebo vyšší střední třídy (přítelkyně kategoricky odmítá SUV, já osobně také preferuji spíš klasické typy karoserie), aby byl adekvátně prostorný pro dva dospělé, 1 až 2 děti v sedačkách plus bagáž (párkrát ročně na jih k moři nebo na lyže, ale jsme přesvědčení, že nepotřebujeme ultra stěhovák typu Octavia Combi), kombinace schopností komfortních dálničních přesunů a možnosti se příjemně svižně svézt i na okreskách, elegantní design a pohledný a kvalitní interiér, cena do cca 1,5 mil. Kč s mírnou tolerancí. Nájezd by byl určitě do 20 tisíc km ročně, takže spíše preference benzinového motoru i kvůli projevu a zvuku, jakkoli to není dogma. Trhač asfaltu to být úplně nemusí, ale auto by mělo mít rozumnou výkonovou rezervu a mělo by být radost ho řídit (zkrátka takové to klišé "jet domů delší cestou a pěkně se svézt po okreskách", jak píší novináři). Kandidáty máme následující:

Volvo S60 Polestar Engeneered nebo T8 
Oběma se nám subjektivně moc líbí jeho jednoduchý elegantní design. Mně osobně baví i fakt, že je to tak trochu sleeper. Za nevýhody beru hlavně cenu (nevadila by ale ani mladá ojetina) a to, že je to "jen" čtyřválec (jakkoli je to samozřejmě blbost, moje přání je mít alespoň jednou v životě auto s více než čtyřmi válci, než budou všechno elektromobily).

Kia Stinger 3,3 V6 T-GDI
Líbí se nám praktičtější karoserie liftback. Design je trochu odvážnější, ale správná nenápadná barva by to trochu kompenzovala. Předsudky vůči značce KIA nemám a přítelkyni je to jedno. Subjektivně se mi tolik nelíbí interiér.

BMW 440i Gran Coupe minulé generace
Nedávno nahrazená generace F36 se nám líbí (aktuální s bobří maskou určitě ne). Láká mě BMW šestiválec. To, že jde o už nevyráběné auto, mi nijak nevadí.

očekávaná Mazda 6 se šestiválcem Skyactiv
Spíš můj tajný tip. Líbilo by se mi zůstat věrný značce. Mazdy vč. těch aktuálních se nám oběma moc líbí, mají pověst příjemných aut na řízení a zdá se, že s každou generací se výrazně zlepšují i jejich interiéry. Nevýhody jsou jasné – zatím je ve hvězdách, kdy přesně bude, jak bude dobrá a kolik bude stát. A taky to, že by nepřicházela v úvahu jiná barva než Mazdí červená :)

Rád bych Vás tak požádal o radu, co vybrat, jaké jsou plusy a minusy vybraných kandidátů, a případně o doplnění nějakých dalších vhodných vozů do výběru, abychom si to přemýšlení tolik neusnadňovali.

Moc díky, Honza.

Foto: Josef Vyškovský

Ahoj Honzo,

Děkujeme za zajímavý dotaz, rádi ti s výběrem pomůžeme. Chvíli jsme přemýšleli, kdo z redakce ti odpoví. Vzhledem k tomu, že je mi přes 30, mám dvě děti, tak jsem byl určen jako nejvhodnější kandidát. Píšeš, že máš poměrně štědrý rozpočet a rád bys nějaké auto, které ti bude na silnici dělat radost, ať už motorem, tak i svými jízdními vlastnostmi. Zároveň by mělo posloužit jako rodinné přibližovadlo pro rodinu, jež budete zakládat, avšak rád by ses vyhnul obyčejnému nudnému kombíku, kterých po silnicích jezdí mraky. Inu, nelehká volba čeká tě. Ještě než se dostanu k jednotlivým kandidátům, dovolím si takovou menší odbočku. Líbí se mi, že vybíráš ne úplně tradiční auto a jdeš na to maličko jinak. Já osobně kupoval nové rodinné auto před dvěma lety (byť s citelně menším rozpočtem) a zvažoval jsem též všechna pro a proti. Ve výběru jsem měl i některá zajímavá vozidla a přesto jsem nakonec skončil u patrně nejnudnějšího naftového kombíku, který jsem tehdy našel. Nakonec vyhrála má pohodlnost a vsadil jsem na praktickou stránku věci. A ve výsledku jsem za to rád, a to hned z několika důvodů. Tím hlavním je samozřejmě prostor. Kombík střední třídy je prostě ideální věc na rodinné přesuny. Čtrnáctidenní dovolená v létě? Není problém, do auta naskládáš věci i s kočárkem. Dovnitř se bez nejmenších potíží nacpou dvě autosedačky tak, aby ti děti celou cestu neokopávaly záda. V zimě zase hory. Opět všechno nacpeš do auta, potažmo na střechu a nemusíš se rozhodovat, co už musíš nechat doma. Jasně, už slyším ty poznámky typu, že dřív se taky všichni vešli do Š120 a šlo to, a že dnes jen lidi vozí zbytečně moc věcí, které nepotřebují. Ano, do jisté míry souhlas. Dokonce mám známé, kteří auto nemají vůbec a se dvěma dětma jezdí na dovolené vlakem. Ale komfortní to moc není, stejně jako tísnit se v malém autě a hrát tetris s bagáží pokaždé, když pojedete někam na víkendový výlet. Tvůj finanční limit je opravdu štědrý a skoro bych se zkusil zamyslet, jestli náhodou by nebylo jednodušší rozdělit jej ve prospěch dvou aut. Jedno větší rodinné, jedno pro radost. Ale to je jen taková má myšlenka. Pojďme se mrknout na auta, mezi kterými vybíráš.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Volvo S60 v nové generaci je velmi dobré auto. Měl jsem s ním tu čest někdy před dvěma lety, když přišlo na trh a příjemně překvapilo. Volva obvykle nejsou zrovna nadšeně jezdící stroje, které by si lidé kupovali kvůli zážitkům na silnici. Nicméně S60 se trochu vymyká a skutečně umí jezdit velmi uspokojivě. Je trochu tvrdší než bývá zvykem, ale po silnici se pohybuje poměrně radostně. Přeplňovaný dvoulitr zase stačí prakticky na jakoukoli situaci, která tě v provozu potká. Je dostatečně silný, kultivovaný a jezdí se s ním příjemně. O hybridní verzi T8  ani nemluvě, tam je do dynamicky zcela bez připomínek, tohle uspokojí i náročného řidiče. Uvnitř S60 taky boduje. Interiér je kvalitní a vypadá super. Je to tedy ideální auto? No, to si nejsem zcela jist. Když dáme stranou silný motor, nevím, jestli si co do jízdních vlastností nějak zvlášť polepšíš od současné Mazdy6, která jezdila na svou dobu skvěle a i dnes má co nabídnout. Jasně, rychlost v přímce není taková, ale pokud se rád svezeš po okreskách, pak bude ta Mazda asi o něco zábavnější. Zároveň je taky prostornější uvnitř, což se s potomkem též hodí. Já osobně bych asi Volvo v tomto případě nevybral.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Kia Stinger V6  je extrémně zajímavá volba a jsem nadšený, že někdo reálně uvažuje o pořízení. Já tohle auto zbožňuju. Jezdil jsem všemi motorizacemi a mám pocit, jak kdyby to auto někdo stavěl přímo pro mě. Způsob, jakým kombinuje každodenní komfort a nadšený podvozek je prostě boží. Celé auto je moc hezky sladěné a fakt si umím představit, používat jej jako auto pro každý den a vím, že by mě každý den s ním bavil. Přesto však samozřejmě není bez chybiček. Přeplňovaný šestiválec sice má charakteru i síly na rozdávání, ale nechá si za to řádně zaplatit, takže spotřeba kolem 13 litrů bude spíš standardem než výjimkou a to není úplně málo. Vnitřní prostor navzdory vnější velikosti není kdovíjak přehnaný a kufr jakbysmet. Upřímně si nedovedu představit, jak se do tohohle skládám na dovolenou s rodinou. To vše se asi dá překousnout ovšem. Největší starosti ti bude dělat vnitřek. Pokud si potrpíš a vyžaduješ hezký a kvalitní interiér s až prémiovým nádechem, tady tě Stinger jistě neuspokojí. Na interiéru jsou ušetřené peníze vidět nejvíc.

Foto: Matěj Podhorský/www.autickar.cz

BMW 440i GC je taktéž povedený stroj jeho a zcela chápu, proč nad ním přemýšlíš. Skvělý interiér, ve kterém nemáš nejmenší pochybnosti a jasně na první pohled vidíš, za co jsi utratil své těžce vydělané peníze. Špičkově naladěný podvozek, kombinující výjimečné jízdní vlastnosti a rozumný cestovní komfort. A motor. Ten motor. Klasický řadový šestiválec z dílen BMW, který oslní zvukem, charakterem, silou a žádá si za to až překvapivě málo paliva. Tohle je špička mezi šestiválci a je strašně snadné mu podlehnout. BMW 440i se tak jeví jako ideální kandidát. Má vůbec nějaké slabé stránky. Ano, jistě tušíš, že opět narážím na vnitřní prostor. Ten je poměrně omezený a z mého pohledu rodiče se prostě jedná o auto pro dva. Možná jsem jen příliš náročný, kdo ví. Ale skládat se do Gran Coupé bych asi úplně nechtěl. Neříkám, že to nejde. Ale je třeba být připraven na to, že místa není na rozdávání a nemluvím jen o kufru.

Foto: Jan Machač /autickar.cz

Nová Mazda6 je smozřejmě velkým lákadlem. Avšak zatím poměrně nejistým. Ještě před časem se spekulovalo, jestli sem do Evropy vůbec přijde. To by nakonec asi měla. Ovšem otázkou je, zda-li to bude s tím slibovaným šestiválcem. Trochu se bojím, aby k nám nešel jen nějaký ten plug-in hybrid a šestihrnek nezůstal za mořem. Ale je to věštění z křišťálové koule. Také se na novou šestku moc těšíme, ale bližší info nemáme a dříve než přístí rok ani mít nebudeme. Existují tedy ještě nějaké další možnosti, anebo je tvůj problém neřešitelný? To víš, že jsou. Vynechám SUV, které jsou pro vás „no go“ byť se mezi nimi dá najít též mnoho jízdně zajímavých kousků (Stelvio, F-Pace apod.). Půjdu rovnou k věci, takže se nezmíním ani o Jaguaru XF , který jezdí skvěle a patrně by vyhovoval i velikostí. Proč taky ztrácet čas obyčejným čtyřválcem, že? Za 1,5 milionu totiž seženeš BMW 540i, což je naprosto ideální auto na tebou popsané užívání. Fantasticky jezdí, místa je uvnitř dost, má ten kouzelný motor B58 a když by ti nestačil velikostně sedan, dá se koupit i jako kombík, což z něj dělá dokonalého univerzála. Skvěle se v tom svezeš a dovnitř nacpeš všechno. Za mě by tohle byla volba číslo jedna. Každopádně přejeme šťastnou ruku při výběru a dej vědět, jak ses nakonec rozhodl.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
20. prosince 2021, 06:45
1

Jestli dáváš přednost zábavnosti před prostorem a luxusem, tak určitě 440i GC F36.
Ale jezdí v tom každej hňup (v pětce jakbysmet).
Jestli se chceš lišit, tak Stinger je rozhodně zajímavá volba. Jen by mě štvalo, jak je to užraný.
A Volvo má jen 4 válce.
No takže asi proto, jezdí každej v tom BMW...
Zaznělo tady E43 AMG, to je zajímavá volba, pokud nemáš nějaké výhrady vůči MB.

reagovat
Jokke
20. prosince 2021, 07:53
1

Tak osobne moc nesouhlasim se Stingerem. Jasne, premie to neni, ale nekvalitni? Desne mi vadil plastovej stred volantu a pak ta stredova stribrna konzole ja takova zvlastni, ale jinak kuze vsude, alcantara na stropnici, celkem prijemmny materialy vsude jinde. Ano, po meste to je za 15 litru, ale dalky se daji za 10. Lehce ojety/skladovy auto se da sehnat za hezky penize. A ten zazitek z toho auta je skvelej, zvuk paradni...chce si to vyzkouset. A vsichni tu mluvi o 540i, ale nikde jsem tu nevidel nejnovejsi 340i v kombiku. Libil se mi komentar Sata, k zamysleni.

reagovat
riderhenry
20. prosince 2021, 15:27
0

Já Gčkovou 340i zmiňoval, za mě asi jasná volba, mít stejné zadání. Ale chápu, že pětka může být pro některé rodiče pořád přijatelnější, díky velikosti. Ale G20 je tak extrémně povedené auto, že bych do toho šel.

beastar
20. prosince 2021, 08:33
2

Volvo. Teoreticky by to dávalo smysl. Špatně to nejezdí. Názor na design nechám stranou. Za mě to je ale výrobce, který se o zábavnost svých aut opravdu nestará. Že by to mělo nějaké oslnivé parametry to určitě ne. Image pro člověka po třicítce taky nemá. Takže vlastně proč? Protože je to teď v jistých kruzích móda? Za mě je to velmi konzervativní volba bez špetky drzosti. Nuda.

440i gc, to vypadá vážně pěkně. Osobně bych měl strach z přestupu Mazda to BMW. To jsou vážně dost jiné světy. Ta 6tka určitě nebyla doma náhodou. Tohle BMW asi jako většina jejich plnotučnější produkce nemá problém se zábavnou, dynamickou jízdou. Praktické bude taky dost, pro dva. Vstup do světa BMW znamená vstup do světa BMW. Dle toho popisu mi přijde, že to je ta cesta. Když teda nevadí že to není aktuální řada. Což je jasný, taky proč by mělo.

Stinger. Já to auto chtěl, než vůbec bylo rdy. Líbil se mi design. Takový ten wow efekt. Protože právě nadupané D3 auto má každý druhý. Nízký a rychlý korejský vůz už málo kdo. Má to rychlost a originální to je. Jen já jsem po svezení dvěma různými auty prostě nebyl nadšený. V jistých směrech je to pořád Kia. Tady záleží co s tím. Pokud to bude auto na dva roky. A potom papá. Dávalo by to smysl. I když nějakou obří zábavnost alá 911 od toho fakt nečekej:)) Materiály v kabině jsou skvělý, na oko. Pokud se to doma ohřeje 50 000 km tak je to rozumná volba.

Já tady dám své typy ze zkušenosti. Co by mohlo otevřít hledání zase trochu jiným směrem. A hlavně pomoci trochu vyjít ze světa mainstreamu typu Volvo biowagen.

Jaguar XE, AWD, R lehce zajeté auto. Zábavné a vkusně vypadající. Dobrá praktičnost. Tradiční výrobce.

Porsche Panamera GTS, takový na který bude rozpočet. Sehnat to jde. Zábavnost dostává doslova nový rozměr. A ano je to velmi prostorné a zvučné.

Dodge Charger 3.6, minimálně to je neotřelé. Trpí asi na všechny klišé kolem us aut. Jen teda dost dobře zatáčí. A mě osobně dostává ta jeho evropská povaha. Některé materiály jsou horší. Technologie a palubě taky. Zase to vcelku vydrží dlouho. V tom je blízko Mazdě. Mimochodem má naprosto skvělou antikorozní ochranu.

Maserati Ghibli S Q4, to je zábavná věc. Má to zvuk, je to velmi specifické. Praktičnost je vysoká. Pokles ceny ten vražedný je za ním. Přestup z Mazdy by byl kulturní šok. Materiály v kabině jsou trochu horší. Některé věci nejsou třeba ve srovnání s BMW top. Zase ho nemá každý. A ten pohled na baculatou záď se čtyřkou laufů se jen, tak neomrzí ani těm největším odpůrcům vkusu.

Z toho co tu zaznělo E43 dobrá, konzervativní volba a zajímavý zvuk. Prostě Mercedes what else. Neznám nikoho, kdo by z toho auta neměl dobrý pocit.

Alfa Romeo a její unicorn v podobě QF s turbínou. To je nádherná rada tady v diskusi. Zase opět na dva roky proč ne. Když se to koupí dobře. Jinak ale nic moc. Ani z dealerství nechodí moc pěkné zprávy o těch autech. Vysoká poruchovost a další problémy. Velké plus je opravdická, okruhová poctivá závoditost. To ale pro vás asi nebude parametr numero uno. Takže bych se tomu asi raději vyhnul.


reagovat
pr
pro.jiri
20. prosince 2021, 10:32
0

Ahoj. Perfektni rozbor. A super tipy na auto. Co si myslis o Lexus GS 450h fsport? Neni to Ghibli,ale mix komfortu MB E a ovladatelnosti 5ky by to mit mohlo. Ne?

Ha
Haribobear
20. prosince 2021, 11:07
0

Ma zkušenost je, že zábavné rodinné auto neexistuje. S příchodem potomků jsme pořídili rocni MB S205 220d 4matic.Pohodlne nenarocne auto, výkonem neurazí, velké akorát.Na zábavu jsme si nechali BMW e92 M3.
Do rozpočtu 1,5 mio se zhruba lze vejít s oběma auty.
Kdybych z nějakého důvodu trval na jednom autě, přemýšlel bych nad C43 amg S205.

reagovat
beastar
20. prosince 2021, 11:29
0

Když budu fér a odpustím si fanouškovské hlody. GS je technicky lepší a odolnější auto, než Ghibli. Přesně si myslím totéž. Agilita na okresce bude dobrá. Člověk čaj tom bude sedět rád ty interiéry jsou krásný. Pokud by člověk přestoupil z Mazdy bude mu to trochu blíž celkovým pocitem. Akorát to asi nemá tu dravost. Otázka je zda ji do rodinného auta člověk chce. Ty Maserati jsou právě časem tim otravný když nemáš náladu blbnout. Na plavne cestování to bude skvělé. Plus běžná dynamika tomu chybět taky nebude. Když si člověk oblíbí ty tvary a zvykne si na jiná řešení některých věcí bude spokojen. Kamarád má dlouho IS F a nedá na to dopustit. Přestup z Mercedesů.

reagovat
beastar
20. prosince 2021, 12:43
0

Sakra nějaká chyba. Byla to reakce na pro.jiri

pr
pro.jiri
20. prosince 2021, 13:14
0

Dik.nasel jsem to????????

Be
Beaumont
20. prosince 2021, 15:45
1

Navrhnu Opela Insignii (buď kombi nebo liftback) GSI. Obrovské prostorné auto, v rámci rozpočtu plná výbava, skvělé sedačky, dobře použitelné asistenční systémy. Motor sice jen čtyřválec, ale dostatečně silný. Jo a taky výborný pohon 4x4.

reagovat
František Čáslavský
20. prosince 2021, 16:20
0

Pohon 4x4 je sice super, ale ta převodovka docela tragédie...

Be
Beaumont
20. prosince 2021, 18:51
0

No jo, s manuálem by to bylo lepší, o tom žádná.

Opelfahrt
20. prosince 2021, 20:36
0

Rychlejší verze s manuálem existuje jenom FWD 1,6 turbo (147 kW). Vyráběla se krátce, myslím ani ne dva roky někdy mezi 2018 a 2020. Ohlasy nejsou špatný, ale osobně jsem s tím nejel. Tam ale nebude moc na výběr – co jsem viděl v inzerci, tak většinou kombinace černý lak, černý vnitřek, což osobně nemám rád (asi proto jsem koupil tmavošedý auto s černou kůží, haha. Prostě taky nebyl výběr).

Be
Beaumont
20. prosince 2021, 20:43
0

Já s tou Insignií 1.6 turbo kousek jel a je to paráda. Motor je živý a točivý, auto má lehký předek, super. Jenže přesně jak píšeš už se to nedělá a bylo jich málo. Já jsem si nakonec koupil 2.0 CDTI s manuálem, protože jezdím (s tímto autem) 90% po dálnici a dostal jsem na ni dobrou nabídku.
A přece jen, pokud někdo loví ve vodách 540i, tak by mu těch 200 koní nemuselo stačit.

reagovat
To
Tomek_BRZ
20. prosince 2021, 20:00
0

Ahoj,
tohle prosím neradit, protože mě to čeká v létě a nerad bych aby mi to někdo vykoupil :-)

Cena za 1 mil opravdu dlouho nebude, ty auta se strašně drží (sleduji to rok), navíc ta situace kolem autco je dneska je opravdu nešťastná.
Bude to kolem 65 tis EUR za auto co bude mít 60-80 tis km rok výroby 2018. To si myslím tak v půlce roku 2022

Koukal jsem po zmíněné 540i přímo na BMW.de a za ty peníze je opravdu hřích si nepřiplatit za B5 G31

eLzyx
20. prosince 2021, 19:32
-2

je smutný, že 1,5M vlastně na pořízení zábavného rodinného vozu bez kompromisů ani tak nějak nestačí. Když už bych něco takového vybíral, tak s co nejdelší zárukou či předplaceným servisem, protože je to jeden přetechnizovaný křáp vedle druhého.

reagovat
wdave_t
20. prosince 2021, 20:26
0

Já bych s tím rozpočtem koupil C63 T AMG (w204) a cisternu benzínu. Jelikož jsem měl rozpočet menší, vzal jsem C32 T bez cisterny a dokoupim samosvor.
-
Komentář upraven 20. 12. 2021, 20:26:49
-
Komentář upraven 21. 12. 2021, 20:29:53

reagovat
Jakub OBr
21. prosince 2021, 16:50
0

Ahoj, řešil jsem velmi podobné dilema. Pouze s rozdílem, že děti (2) už máme a tudíž i bohaté zkušenosti s převozem věcí. Řeči typu kdo do čeho se vlezl jsou mimo - zvláště když ty peníze mám, dám je do toho, co bude komfortní z hlediska přístupu a to rozhodně sedan není - každý víkend mimo domov či dovolená bude tetris s kufrem, věř mi :) Měl jsem 440i GC, nyní mám V90 T6 a k tomu M3 F80 - volvo je z hlediska motoru, spotřeby a jízdních projevů hrůza (ok, chápu, že srovnání s 440i a M3 není uplně spravedlivé, ale i tak), na rodinné auto asi ok, ale už bych znovu nekoupil. 540i byl horký kandidát, ale rozhodlo v jeho neprospěch množství na trhu + jisté staří interiéru a nepříliš přesvědčivé bezp.prvky (ok, jediná výhoda Volva z mého pohledu). Z tvých variant bych volil 440i GC, není jich moc, do kufru jsem toho narval hodně a místo vevnitř je celkem ok, zvláště pro děti není problém. Jinak bych doporučil MB E43,53,63 v kombíku, osobně lituji, že jsem nekoupil :)

reagovat
Ad
Adam.K
21. prosince 2021, 17:22
0

Já si v rámci toho rozpočtu neumím představit lepší volbu, než předváděčku m340i. Sám mam od února novou, najeto 13K a je to fakt zlatý auto. Dá se s tím úplně krásně, svižně a pohodlně jezdit za 7,5-8, dynamika výborná a xDrive kterej ve sport plus modu posílá 80% na zadek je neskutečně zábavnej i pro dřevo jako já. Ale vesměs mě baví prostě jen jezdit s lehkou nohou na krouťák, užívat si přesný řízení a pocit v zatáčkách a plnou dynamiku využiju jen při předjíždění nebo pro několik izolovanejch zatáček. Zvažoval jsem ještě AMG A45s (tam jsem nakonec nedostal tak dobrou nabídku jako u BMW) a AMG C43, ale to je už zastaralý. Jen pro kontext, předtím jsem měl Mustanga GT 2019 (a omotal o strom) a Cupru 290 2020 (ještě mam a jsem línej prodávat). Rád bych výhledově koupil M3/M4 jako druhý auto, a to ne proto, že by mi m340i nevyhovovala, ale jen proto, že mě tak strašně moc dostala, že bych rád ještě ostřejší verzi toho samýho.

reagovat
Pa
Pavel Sev
22. prosince 2021, 09:53
0

BMW uz neni co bejvavalo...

reagovat
Pa
Pavlas
23. prosince 2021, 12:37
1

Dobrý den všem autíčkářům. Mám 5 měsíců 540i xdrive Touring. Předtím 5 let Superb 2,0 TSI předokolka.
Mé bmw je úplně jiná liga. zpětně mi superb přijde jako napodobenina skutečného auta. Nejvíce mne v dobrém překvapuje podovzek, nedá se to vůbec s předchozím autem srovnat. Tušil jsem, že to bude lepší, ale ne o tolik. Na 18tkách s nastavitelnými tlumiči je komfortní, přitom jistý, neuvěřitelně snadno vůz zatáčí. Samozřejmě výborná převodovka, brzdy, odluhčnění, řízení.. K motoru - silný šestiválec, uvnitř není skoro slyšet, jen při prudší akceleraci. Mám novější verzi s mildhybridem, ale kupodivu se na to zvyknout dá. Volill jsem benzin i kvůli tomu, mám pocit , že tento systém bude benzinový motor tolerovat dlouhodobě lépe než nafťák ( mildhybrid je již u 5tky všude) Spotřeba - v zimě dálky jezdím kolem 8mi. po městě to bere hodně. Auto mi dělá denně radost, jestli někdo váhá brát neprémiové auto pro rodinu nebo si připlatit za tento vůz, tak doporučuji projet se a v první zatáčce budete mít jasno. Krásné Vánoce všem.

reagovat
reno01
28. ledna 2022, 13:43
-1

Ahoj Pavlas, super volba. Máme hrozně podobný příběh - přechod ze Superba na 5er Touring. Mrkni: https://moje.auto.cz/reno01/bramborak.html Auto mám teď 3 roky, najeto 55k a nemůžu být spokojenější. Strašně blbý ale je to, že si čím dál víc uvědomuju, že absolutně netuším za co to vyměnit! Ta 5ka je pro rodinu a na denní ježdění tak dobrá... Užívej co to jde a nechej si ji co nejdýl, ty už mildhybrid máš, ale furt tam ještě není těch "kazítek a komlplikací" tolik kolik se chystá. Jo a nechápu proč máš 2 mínusy, resp. chápu - závist. Měj se a přeju hodně km ve zdraví a pohodě.

Pa
Pavlas
11. února 2022, 10:55
0

Díky Reno. Tvoje zkušenosti na mojeauto jsem četl už dříve. Nafťák určitě jezďí taky skvěle.. Nejspíš to více než stoleté období vývoje spalovacích automobiilů končí a současná vyšší střední je vrchol evoluce sériově vyráběných vozů. Nic s tím nenaděláme, tak se aspoň pár let pěkně povozíme. Hodně šťastných km Ti přeji. Pavlas.

esmo
10. května 2022, 07:44
-1

Proč by měl proboha tady někdo závidět někomu pětku?
Nejsme na Novinkách. V pětce dneska jezdí opravdu kde kdo.
Mínusy jsou spíš k tomu, že je autor překvapen, že je to lepší než Superb :D

beastar
10. května 2022, 08:05
-1

Občas není nad to oživit staré perly. Nevím no pětka na mě nepůsobí jako showcar, že bych si řekl wow. To je určitě nějaký pracháč, co jede hustě flexit. Srovnávat to se Superbem po všech stránkách je blbost samo o sobě. Kdyby tam bylo měl sem A6 a tohle je o xy procent lepší... Navíc 540 se čtyřkolkou, nesrovnatelné motory a pojetí náhonu. Sice je to odpověď na otázku proč prémie.. no proto. Jinak je to celé afektovaně napsané.

Když budeš chtít vidět velké auto se skvělým podvozkem, co zatáčí opravdu dobře. Doporučuji Quattroporte. Pak můžeme srovnávat s 540ix whatever.



Poslední komentáře