načítám data...

Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

V dnešním "Ptejte se" to nebude jednoduché. Náš čtenář ví, co od svého budoucího vozu chce a není toho málo. Otázkou zůstává, zda takové auto vůbec existuje.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Do redakční pošty zase jednou dorazil zajímavý dotaz:

Milí Autíčkáři, hledám auto na namátkové toulky Evropou, které je zábavné a přespí v něm pohodlně dva lidé (po sklopení zadních sedaček přirozeně) s výškou cca 170 cm. Auto chci zároveň jako daily. Najezdím max tisíc kilometrů měsíčně. Toužím po modernějším, trochu puristickém, kompaktním a zábavném autě, které nepotřebuje agregát z lokomotivy, aby vykouzlilo rohlík a zároveň bylo ve věku, kdy mě ještě nebude trápit neustálými servisními zásahy. Abych si všechny ty kultovní cestičky užil, ale nemusel zároveň živit hydru nebo něco, co často padá do klinické smrti. Spotřeba v podstatě není podstatná. Prosím o scénáře do 200 a 400 tisíc. Děkuji. Průběžně sním o IS300 Sportcross, ale to je momentálně ekonomický nesmysl.

Tak si to trochu rozebereme. Požadované auto má být zábavné, ale i praktické, modernější, ale puristické, mají se v něm vyspat pohodlně dva lidé, ale zároveň by mělo být kompaktní. Mělo by být lehké, ale zároveň poměrně moderní a nádavkem ještě spolehlivé. To je teda pořádně složité zadání, které tak trochu připomíná českou pohádku o princezně Koloběžce. 

Myšlenka takového univerzálního auta ale vlastně není nic moc nového. Už v osmdesátých letech si s myšlenkou praktického, ale rychlého vozu pohrávalo Volvo a jeho klasická reklama s Lamborghini táhnoucím vozík patří do zlatého fondu automobilového marketingu.

A možná i proto bude prvním autem, které jsem vybral jako potenciálního kandidáta na tvoje cestování jeden severský kombík. Ačkoli srdcem bych volil klasické Volvo V70R ve čtyřkolce, požadavek na servisní nenáročnost nás vrací zpátky na zem mezi poněkud konfekčnější vozy. V oblasti do dvou set tisíc bych hledal Volvo V70 druhé generace s dvouapůllitovým přeplňovaným pětiválcem. Má příjemný charakterní projev a nechybí mu výkon, spíše než drcení okresek mu ale vyhovují rychlé přesuny po širokých cestách. V rozpočtové variantě do čtyř set tisíc bych sáhnul po první generaci menšího kombíku V60 se čtyřkolkou a motorem T5. Ten nabídne kromě dynamiky i slušnou ovladatelnost. Já osobně se svými 189 cm se v něm pohodlně nevyspím, ale myslím, že s výškou 170 cm to nebude problém.

Dobrá, tím jsme si odbyli obligátní Kubajzův autistický Volvokoutek a můžeme se věnovat i nějakým trochu zábavnějším možnostem. Když se řekne “řidičský kombík”, je pro mnoho lidí první volbou bavorská “trojka” ve variantě Touring. V rozpočtové variantě se mi jako ideální volba jeví model 330i Touring generace E46.  Třílitrovému řadovému šestiválci nechybí výkon, má hezký zvuk a je poměrně spolehlivý. Rozpočet do dvou set tisíc dovolí hledat auta v co nejlepším technickém stavu, dost “čtyřicet šestek” je už bohužel kvůli pokročilému věku ve stavu “před smrtí”. A pokud by došlo na dražší variantu za čtyři sta tisíc, je tu model 335i  generace označované jako E91. Stejně jako u předchůdce najdeme pod kapotou parádní řadovou šestku, v tomto případě ještě o kus výkonnější, skvělý podvozek a “správnou” hnanou nápravu.

Za zvážení by možná stály i vozy s Plejádami ve znaku. Subaru umí skvělé rychlé sedany a trochu té sportovnosti se dostalo i na kombíky. S rozpočtem dvou set tisíc bych se poohlížel po Subaru Legacy B4 3.0 Spec-B. Pod kapotou má šestiválcový třílitrový boxer, který posílá na všechna čtyři kola slušných 245 koňských sil. V rozpočtu do “čtyřset” se nabízí zvýšený Outback s 3,6 litrovým šestiválcem, nalézt zachovalý kousek za stanovenou cenu ale nebude nejjednodušší. Oplastovaný a zvýšený vůz má ale nespornou výhodu skvělé prostupnosti terénem, což se na cestách po (zvláště pak východní) Evropě určitě neztratí.

Čtenářem navrhovaný Lexus IS300 SportCross by nemusel být špatná volba, výběr vozů ke koupi ale není široký a čekání na slušný kousek by se mohlo protáhnout na dlouhé měsíce. Nejsem si jist tím, že Lexus splní požadavek na pohodlné přespání – v interiéru je docela málo místa. Navíc se třístovka vyráběla pouze s pětistupňovým automatem naladěným spíše na pohodovou jízdu, než nějaké závodění.

Výběr rychlého kombíku bude zkrátka vždycky trochu kompromis. Výše jmenovaná auta možná nejsou etalony spolehlivosti, ale poměr tazatelem požadovaných vlastností je u nich většinou v sympatické rovnováze. Úlohu pohodlného a charakterního cestovacího auta zastane skoro jakýkoli kombík vyšší střední třídy s víceválcovým motorem, ale podvozkově a provozními náklady to nebude to pravé. Menší kombíky zase potěší jízdními vlastnostmi, ale na jejich krátký rozvor se zkrátka pohodlná ložnice nevejde. Možná bude nakonec nejlogičtějším krokem koupě hravého roadsteru a kvalitního stanu. Anebo že by vše vyřešila modla českého motoristy – Octavia RS? 

Napadá Vás nějaký vůz, který by splnil všechno, co po něm tazatel chce? Souhlasíte s naším výběrem? Diskuze pod článkem je vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
stirling
05. února 2019, 17:28
3

Accord kombi s 2.4. Nie je to ziadna raketa,ale velke spolahlive auto , a ked to bude clovek tocit tak to vie pocvicit.
Alfa 159 s 1750 Turbo motorom.Pripadne Mondeo s 2.5 T. Inak ani impreza WRX nemusi byt zla,ak clovek prezije ten interier. Vsetko su volby do 200k.
Do 400k by som siel asi do bmw 335i alebo 550 .

reagovat
riderhenry
05. února 2019, 17:49
-2

Místo 335i bych doporučil spíš tu 550i, bude obecně spolehlivější a rozhodně o poznání větší, navíc se dají i hezká auta sehnat už za 300 000 Kč (aktuálně dva zajímavé kusy na prodej i v ČR...).

beastar
05. února 2019, 18:23
5

Puristická a zábavná pětilitrová dvoutunová pětka. A levná na údržbu. Až mu to bude žrát na vejletě 15l bude happy a vzpomene si na Autíčkáře a hlášku. Spotřeba na tom nezáleží. U guys nice job;))

riderhenry
05. února 2019, 18:58
-1

Rozdíl 335i vs. 550i je "jen" 150 kg, ve spotřebě reálně pak 2 litry, na druhou stranu starší V8 je ještě motor docela vhodný pro zástavbu LPG (pár lidí v ČR to umí velmi dobře). Nikomu bych to nenutil, ale když už kombi, tak bych E91 asi vynechal. Kufr to má skoro jako sedan... Obecně jsou ta auta srovnatelně spolehlivá a oproti pořizovací cenně budou náklady na provoz vyšší, ale motoricky bych se určitě méně bál N62 V8, než N54/55. S rozpočtem 400 000 Kč už by možná šla i F11 535i, ale to bych hádal na největší průser...

beastar
05. února 2019, 23:48
0

Víme oba, že to neni o 150kg navíc. 5er a trojka jsou úplně rozdílná auta. Bylo to v každé generaci. A i když si u pětky pomužeš výkonem. Furt je to ta pětka. I u gen. e39 M5 je znát, že to auto není výrobce úsměvu na rtech. Je to sprinter, efektivní a brutální. Maskujicí rychlost i čas i průběh manévru. Trojka kór 335 je ovladatelnější. Příjemnější na okresce kvůli mnoha detailum. A že to nemá kufr. Nebo malej? Tak furt je to kombík kde se v klidu ze 170cm natáhneš. A spolehlivost. Inu dobře to bude hodně o kusu a péči. Fakt 550in62 rozhodně není někakej motor bez údržby. A žere to jak kretén. A to nejsem žadnej šetřílek. Prostě nevim 5er neni to auto podle mě co by plnilo nějakou úlohu puritána a radostnýho atleta.

beastar
05. února 2019, 17:47
1

Modernější to je taky věc názoru. Řekněme že všechno od 1994 se vejde do takové škatulky. I když to už je zase dost staré. Puristické tak takovou představu bych rovnou vyškrtnul. Jestli teda nebudeme shánět Feldu v kombíku. Kombajnů který jezděj dobře je poměrně dost. A na ježdění po Evropě asi nebude úplně nutný aby to lítalo po okreskách hravě dvě kila s úsměvem. Vzhledem k tomu, že dálnice vede dneska i do tý poslední prdele (na západě) Na východ (Rumunsko a tak podobně) bych si koupil spíš nějaký SUV, než kombíka. Což zrovna v tomhle případě nechápu proč neuvažuje o nějakým větším SUV. Na dlouhý cesty ideál a tady v ČR 1.000 měsíčně je nic. Takže benzín jasná volba.

Nemusel živit hydru. Všechny zajímavý auta mají náročnější servis jak běžný mainstream. Jak jako nová tak jako následně ojetina. V Čechách je to podmíněný i tim, že typický mainstream je škodovka. Takže já bych koupil okynu RS:))) Na tyhle účely.

reagovat
Nimrod
05. února 2019, 18:19
2

teda až na v70 mi to připomíná

, jenže v70 asi jen stěží bude zábavná na kultovních cestičkách...

reagovat
fr
frite
05. února 2019, 19:16
0

Mondeo st220, s rozpočtem v pohodě, akorát to budou už trochu nevoňavky.

reagovat
Kuře
05. února 2019, 19:54
1

Jak sem po ST220 jednu dobu hodně toužil, tak dokonce i já bych tuto variantu trochu rozporoval. Je to už vážně celkem staré auto, a není to zas až takové dělo, aby to ten věk vyvážilo. Navíc je doopravdy velký problém sehnat opravdu krásný kus, poFL kusů je i v Německu jako šafránu a když tak často za přepálené peníze. K tomu si přičti známé problémy se zadíráním motoru a dal jsem ruce pryč už i já... Je to škoda ale je to tak, jinak je to dobré auto...

Adam
05. února 2019, 19:40
1

Já bych, mimo E91, 61 a 46 zvážil E39 Touring. Za 250 bys měl 540i mpaket s manuálem a v individualu. Náklady na údržu jsou vyšší, ale utáhnu je i já, jako student VŠ. Spotřeba se potom vejde pod 10 na dálnici, a když tam dojedeš a rozeřveš V8, na spotřebu kašleš.
Jinak se spaním problém mít určitě nebudeš, jsem o kousek vyšší a pohodlně se vyspim v sedanu ;)

reagovat
beastar
05. února 2019, 23:50
4

K tomu spaní. Takhle malý lidi se vyspí i v Clio combi:))

Basino
06. února 2019, 00:25
2

Nakonec není potřeba ani kombi.
fiesta mk5
stačí posunout a sklopit přední sedačky úplně dopředu pro rozložení spaní.

sheogh
05. února 2019, 19:55
0

Ja bych z toho vynechal ten purismus, nakonec na cestach zjisti, ze pohodli vitezi. Nakonec to ma byt kombik...

Klidne E-klasse s petilitrem a bez airmaticu (snad pujde sehnat), nebo tento, ale je to jednorozec https://m.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-lancer-evolution-kombi-gt-a-zahna-elster/273630702.html?ref=srp

reagovat
peca
05. února 2019, 20:17
2

Na cestovani po evrope a spani v aute bych urcite bral Volvo XC70. Zabava to asi moc nebude, ale jinak nevim o moc jinych autech v kterych bych chtel podnikat takove cestovni dobrodruzstvi.

reagovat
ToMyx
05. února 2019, 20:23
2

Nevím proč, ale napadá mě jedno zaklínadlo.... STAGEA :-)
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-stagea-rs-4-s-rb25det-neo-schalter-werneck/253892018.html

ale dobře, ta E39 Touring s čímkoli od 330i výše je vcelku fajn svezení.

Když se vrátím trochu na zem, napadá mě ještě Mazda 3 MPS, kus ke 400k by mohl být v super stavu, nebo rovnou Mazda 6....
-
Komentář upraven 5. 2. 2019, 20:24:45
-
Komentář upraven 5. 2. 2019, 20:33:37

reagovat
Basino
05. února 2019, 21:31
6

BMW e46 330i.
Velice podobné požadavky na auto jsem měl i já při výběru auta 3 roky zpět, napíšu tedy i trošku zkušeností s mým konkrétním výběrem. Jen teda jsem nechtěl nic jiného než zadokolku a manuál což mi výběr dosti zúžilo a nějaký né úplně užraný motor protože ročně najedu kolem 40tis km. Finančně jsem se chtěl vejít do 200tis a to mi výběr smrsklo asi nejvíc a to na bmw e46 a mercedes třídy c w203. Pak jsem zjistil, že interiér u w203 se mi vůbec nelíbí a nabídka silnějších motorů s manuálem téměř žádná, tak jsem skončil u hledání v nabídkách e46.
No nakonec jsem pořídil e46 Touring 330d z roku 2004. Při procházení inzerátů jsem rovnou vyškrtnul auta co měli mít najeto méně jak 250tis km, protože jsem nevěřil tomu, že by někdo s nafťákem najezdil za cca 12let tak málo a pokud ano tak s velkým poměrem krátkých cest...
Při koupi mělo najeto 280tis km, origo turbo a origo vstřiky, pouze z těch dražších oprav vyměněná dvouhmota. Hned po koupi šlo auto na chip na 190kw a 550nm.
Teď má najeto 390tis km a turbo ani vstřiky jsem řešit nemusel a věřím že do 500tis km ani nebudu muset. Měním pouze spotřební věci jako koutouče, desky a olej každých 10tis km. Po koupi jsem vyměnil zadní tlumiče+pružiny, nedávno řemenici na klice a ještě už jsem dvakrát dělal přední ramena. Občas nějaká kravinka-žhavičky, čidlo tlaku pro dsc... ale nic drahého ani závažného, nikde mě to auto nenechalo...
Servis za 3 roky 81tis kč- komplet servis+chip+pneumatiky. Nafta na 110tis km dělá 209tis kč-dlouhodobej průměr 7,058L/100km.
Na spaní mám vevnitř udělanou "vestavbu" aby se dalo spát ve dvou, protože pouze po sklopení zadních sedaček se pohodlně vyspí pouze jeden člověk, na výšku mám 179cm. Nahoře matrace na spaní, dole místo na věci po celé délce kufru a zadních sedaček, poslední díl slouží jako vyklápěcí stůl.
Byl jsem s nim ve Švédsku, Norsku, Maďarsku, Rakousku, dvakrát v Rumunsku (i polní a lesní cesty úplně bez problému), Polsku...
Super věc u Touringů od BMW na spaní v autě je otevírací pouze zadní okno, v noci si člověk otevře jen to zadní okno, krásně větrá a zbytek auta může být zamčený.
Co se týká jízdních vlastností a zábavnosti, za mě jsem spokojen, e46 mi prijdě jako velice čitelné auto s dobře rozloženou hmotností (ikdyž tedy u 330d trošku vyšší), spíše přetáčivé, což mi nadmíru vyhovuje a dle mého nesmí u zábavného či trošku sportovního auta chybět ale to už je čistě osobní preference. Auto je tedy komplet v m-paketu-vnější i vnitřní, což se týká i podvozku (tlumiče, pružiny a stabilizátory).
Mám teď ještě e46 320i se 125kw (M54B22) a ten motor je super, vždycky mě baví jak jde krásně do otáček, má pěknej zvuk a předek auta je o parník lehčí a hravější díky absenci naftového ingotu. Jen mu v týhle verzi chybí trošku výkon ale žere vlastně stejně jako větší M54B30.
Za mě tedy e46 330i.

reagovat
vojtacz
05. února 2019, 21:50
2

Saab 9-3 Aero. A ještě zbude hromada peněz na benzín a hotel, kdyby už nebavilo spát v autě.
https://auto.bazos.cz/inzerat/99480577/Saab-9-3-Aero-28-V6-Maptun-290PS.php

reagovat
krab
05. února 2019, 23:02
1

Napadla mě taková zvláštnost : Infiniti FX37S , to je auto, který se do 400 koupí, bude jich sice na trhu jen jako šafránu a je to spíš kombi než SUV a vnitřního prostoru tam bude hodně. Vypadá docela štíhle a atleticky, ale váží 2 tuny. To je nevýhoda + bude mít i relativně vyšší spotřebu. Motor je VQ37VHR ( jako Nissan 370Z) a převodovka taky japonská, 7 stupňová. Nemuselo by to být špatný, spíš naopak :)

reagovat
Kuře
05. února 2019, 23:10
0

To teda nevím krabe proč by to mělo být spíš kombi než SUV...

beastar
05. února 2019, 23:52
0

Krab má teď Infiniti období. Taky sem měl. Oni ty auta umí člověka okouzlit;)

PachezZ
06. února 2019, 02:44
1

jako upřímně nevím jak 37... ale 35 byla vevnitř oproti vnějšku až komicky malá... pár let sme to měli... Ale lenoch to nebyl, to zas o tom žádná...

krab
06. února 2019, 07:36
0

Kuře - tohle konkrétně není vysší než cca 1650 mm a do terénu to spíš ani nebude. Proto říkám zvýšený kombík. :) Jo jak píše Beastar, mám období týhle značky, nakonec není to nic z Marsu, je to Nissan. :)

Jestli je FX vevnitř malý to neumim říct, ale lepší než trojka kombi určitě. Ta je malá.

Nejlepší auto na výlety a to kempování, přespávání bude stejně Kodiaq 4x4 RS. Ticks all the boxes, jak by řekli Topgearu :-D

beastar
06. února 2019, 13:42
0

Kodiaq asi na tohle vážně v pohodě. Jenže nebude za 4 kila max. Není zábavnej a purismus taky moc nenosí. A je to suv a ne klasika kombík. Já ti nevim ten dotaz je celej takovej naivní. Možná s o dost vyšším rozpočtem. Stejně purismus a moderní auta se vylučuj. A krabice která má x tun dost těžko bude zábavná. Slovo zábava za volantem má tolik odstínů, že to taky moc nepomáhá výběru. Audi RS6 by bylo těm přáním blízko. Jen ty ceny jsou daleko:))

Nimrod
06. února 2019, 05:24
2

k těm malým autům s vestabou mám několik otázek k uživatelům:
1) výška od matrace/karimatky ke stropu máte kolik? já jsem rád za každej centimetr navíc a to mám poměrně velkýho kombíka bez vestavby. v autě je třeba se převlíkat a jinak pohybovat, nedokážu si představit se tam plazit jak v jeskyni. navíc občas prší a auto je azyl
2) pokud sklopíte přední sedačky, abyste se vešli, kam nacpete věci? všechny pod postel? jak pro ně lezete, když jste v autě? dobrý, když jede člověk sám, umím si to představit, ale s ženskou?
3) co říkaj na vestavbu policajti?
4) fakt se všechny věci vejdou pod vestavbu? jde mi teď o vykradení auta. třeba na jihu francie jsem měl teď celkem bobky a přestože jsem měl všechno v kufru a mám fólie na sklech, ještě jsem přikrýval kufr tmavým hadrem, aby fakt nebylo nic vidět, i když by potenciální zloděj obhlížel auto poměrně vytrvale
přijde mi, že to prostě s malym autem moc pohodlně nejde. navíc ložná plocha alespoň pro mě musí umožnit natažení nohou (přestože spím většinou na boku), jinak mi začnou bolet kolena. jasně, pár nocí se dá přežít v podstatě v čemkoli, sám mám dvě noci po sobě na sedačkách v kie rio, ale to je neskutečný očistec, kdy se člověk budí po hodině s bolestma kde čeho a nemůže se dočkat rána. u hallstattského jezera vedle nás spal pár právě v bmw 3 v kombíku. večer, dokud byli vzhůru, měli vyklopený sklo v pátých dveří, koukaly jim nohy. na noc se zavřeli, ale pokud si nohy neuřízli, stěží jim zůstala možnost je mít natažené...

reagovat
ro
rock
06. února 2019, 05:48
2

ad 3)
Co by měli policajti říkat na vestavbu? Ten člověk si evidentně veze materiál na stavbu psí boudy :-). Chci říct, že pokud to není napevno, tak je to zavazadlo / náklad jako každej jinej a je jenom potřeba ho mít za jízdy zajitěný proti pohybu v případě nehody (jsou státy, kde na tom trošku bazírují) a zkontrolovat, jestli třeba v cílovým státě není nějaké omezení nebo clo na dovoz stavebního materiálu.

Nimrod
06. února 2019, 14:49
0

právě že některé země jsou na to háklivější než jiné. navíc někteří mají na tý rozložený psí boudě matraci, která už přikurtovaná asi nebude. a také se tedy všechna bagáž musí vejít pod vestavbu, nebo na tom musí být alespoň síťka, ať to nelítá všude nejen při nehodě

Basino
06. února 2019, 18:00
1

Nikdy jsem to nemeril takze centimetry nevim ale nesednu si. Resil sem i variantu ze by spani bylo na podlaze a misto roletky v kufru plato a na to veci, takze by se tam lezelo jako v sedanu po sklopeni sedacek a dalo by se sednout ale v tyhle konfiguraci neni moc mista na veci. Osobne mi to nevadi, ze si nesednu. Spodni pradlo a zakladni svrsky se tam daj prevlict i v leze a zbytek pak resim venku. Uplne vsechny veci se vejdou pod tu postel, takze nahore pak zustane jen matrace a deka. Je to presne na dylku mezi dvere kufru a predni sedacky, takze se to ani nehne. Policajti nikdy nic nerekli. Pro obleceni se da dostat i z auta, kdyz je potreba mam tam odklapeci boky ty desky v miste zadnich bocnich dveri. Tez musim mit moznost si natahnout nohy jinak bych tu bolest kolen nevydrzel a se svymi 179cm tam muzu spat i na brise. Pri potrebe jit spat vyndam hlavove operky a nasledne rozlozim poslednich cca 15cm. Zadni okna mam zatmaveny z vyroby a dovnitr moc videt neni ale jeste mam na zadnich oknech posuvne cerne zavesy z aliexpresu, kdyby v noci nekde svitila nejaka lampa, nebo aby pres den nebylo videt dovnitr vubec nic. Do postele nechodim kufrem ale zadnima dverma. Okno u kufru je otevrene aspon trosku vzdy celou noc, ikdyz prsi, tak dovnitr nikdy nezatelko. Ano je to kompromis, musi si tam clovek najit to svoje, kde mu bude bud min vadit ze si ubral misto ke stropu ale zase si pridal na delce lozne plochy nebo si sedne ale zase neni moc mista na veci a naopak ale nic vetsiho uz jsem nechtel kvuli vaze a tez mi dela desnou radost, kdyz pod plynem auto zataci i zadkem, tkze nic jineho nez cista zadokolka to bejt nemuze

Nimrod
06. února 2019, 18:13
0

díky. věřím, že to jde, jen je to pro mě asi už moc velký omezení. spíme s milou na karimatkách, takže asi by se lépe lezlo kdyžtak pod vestavbu než když je na ní matrace, ale stejně. v minulém kombíku jsem měl na dýlku o 10cm méně a teď si těch 10cm navíc náramně užívám
se mnou je to ale těžký, občas také potřebuju odvézt kola a jsem línej je rozebírat, takže tu potřebu velkýho auta jsem vždycky měl. zas nemám moc potřebu jančit po veřejných silnicích a na neveřejné mi to ani neláká
jinak on více méně stačí šíbr spolu s pootevřenýma okýnkama. ale jak přijde bouřka, musím to všechno pozavírat. když je to normální deštík bez silného větru, šíbr funguje dobře

ma
maras
06. února 2019, 07:02
0

A co Audi S4 B6? Vevnitř hezčí než E46, V8, quattro... Ale oproti E46 mi přišla podvozkově taková jalová

reagovat
Sedrik
06. února 2019, 14:44
0

Chtěl jsem napsat to stejné - S4 B6. Atmo V8... po té bych koukal já :)

Ha
Habakukk
06. února 2019, 07:30
0

to zadání je takové divné Evropa ač se nezdá je poměrně velká a kvalita silnic od Monaka po Nordkapp docela rozdílná. Pokud chceš projíždět legendární silničky tak předpokládám Alpy a podobně nebudeš asi zdolávat horské cesty v Albánii. Z tohoto důvodu bych volil hnanou zadní nápravu případně tří diferenciálovou čtyřkolku. No a s tím spaním opravdu popřemýšlej zda je to nutná podmínka.

reagovat
Kuře
06. února 2019, 08:10
0

Mě přijde zadání naopak docela rozumné, jen mi přijde že ho místní komunuta asi koc nepochopila. Sportovnější je myšleno asi spíš tak, že nechce Okynu s dízlem, ale něco relativně normálního co umí trochu pobavit. Psát tu o osmiválcových obskurnostech asi není přesně to, co pán hledá, řekl bych.

Ha
Habakukk
06. února 2019, 08:33
0

Já moc ne. Chce něco kompaktního tedy nižší střední aby to v těch zatáčkách bavilo tady jak jsem psal zadní náprava nebo trvalá 4x4 aby byla ve vracáku nějaká zábava.
Mě by se na takové toulky líbilo Subaru Impreza pokud bych chtěl výkon tak WRX se 169kW.
Spaní je věc složitá koupit levnější auto a zbytek prospát v hotelu přeci jenom sprcha a rovná postel je věc k nezaplacení. Když je nejhůř člověk se vyspí i na sedačce řidiče nebo vedle auta.

SEMRY
06. února 2019, 08:17
5

Porsche 911, sice se nevyspíš ale je to Porsche... :)))

reagovat
beastar
06. února 2019, 18:17
0

A kde je maj do 4 kil... Já že bych si jedno vzal...

SEMRY
06. února 2019, 19:38
1

Bez motoru, spat se v tom dá.

Zd
Zdeny60
06. února 2019, 08:18
0

Zajímavý článěk. bohužel trochu mimo. Nabízet pro cestování po Evropě 3l benzín mi přijde dost kách. Měl jsem dojem, že peníze má člověk vložit do zážitku, za kterým se dopravuje, nikoliv do nákladů a PHM. tedy, pokud řízení není ten jeho cíl. Mám zkušenost podloženou 14 roky s danou třídou aut a najížděním 60-80 tsíc km za rok. Ano-mluvím o vozech Pežot s motory HDI. Vystřídal jsem všechny, co kd vyrobili - jak 2,0 tak 1,6. A věř, že když jsem jel lyžovat do rešenu (900+900km), tak kamarád s benzínovou Fildou 1,3 úpěl, když tankoval, zatím co já se smál. A to si představím, jak by úpěl, až byl lil rakouskou či německou N95/98 za 1,5 éčka do nádrže nějaké 3 litrové propasti. Moje auto nejnej, co jsem kdy měl (a bylo jich 27, počítám li dobře) byl pežot 807 2,0HDI s výknem 97 kW (power boost od PSA). SPotřeba 7/100, vyspání jako v 5* hotel, krámů na surf, lyže atd bez problému, spolehlivost excelentní (neodejít stahovačk PZ okna - vyřešeno na záruku), tak bez závad, komfort, pohodlí za jízdy. CHápu, o pěžotech a jiných francouzích je zakázáno mluvit a co nemá na rypáku modr-bílý znak či 4 OOOO není auto, ale já s ena to dívám z pragamtického pohledu. Cestování má být co nejbezpečnější, nejkomfortnější, ale taky nejlevnější. A to P807 splnil beze zbytku. Nyní si vozím řiť v japosnkých "speciálech" (Subaru + Infiniti) a cestování není nejhorší, ale nesmím se dívat, když platím u pumpy žrádlo do nádrže.

reagovat
Kuře
06. února 2019, 08:59
4

Jasné, takže prim hraje jednoznačně spotřeba, kousek za ní obří kufr, větší kus zatím bezpečnost jo a hlavně ale ať to málo žere. Ostatní požadavky vyignorovat a z malého kombíku máme mamutí MPVčko...
Seš na špatném webu kamaráde:)

Ha
Habakukk
06. února 2019, 09:12
1

No taky mě tam chybí ta požadovaná zábavnost. Tedy pokud za zábavnost nepovažuješ udýchanost mamutího MPV na alpské silničce.

ratan groch
06. února 2019, 17:52
0

Zdendo, Zdendo, pevne verim, ze 60 v mene je tvoj vek a zastupujes generaciu, ktora musela cestovat po Europe ako chudaci.
Tvoj dojem, ze peniaze sa nemaju vrazat do PHM a tvrdenie, ze cestovanie "ma byt taky nejlevnejsi" su dnes uz nastastie prekonane.
Ak mam pri vylete nacestovat niekolko tisic kilometrov, tak to rozhodne nechcem robit s dizlovym Pežotom bez vykonu, aby som si na pumpe suchal ruky ako som zas usetril 26 euro a potom jazdil 1000 kilometrov ako posrany, stale 80kmh dialnica/okreska/obec.
Asi si este nespal v naozajstnom 5^ hoteli, ked to prirovnavas so spankom v aute. Preco spat v aute??? Beriem, ze niekedy nie je ubytovanie po ruke, ale to uz si radsej vezmem stan a nafukovacku a vyspim sa mimoriadne vedla auta. Predstava spavat cely vylet niekde na parkoviskach na predmesti je pre mna strasidelna.
Ad zadanie:
Na Slovensku mame slovne spojenie "Aj ma pojeb, aj ma pusť..."(protahni me a taky me nech) pre ludi ktori nevedia co vlastne chcu.
Poziadavok je prilis vela a su prilis protichodne, aby sa z toho dalo najst rozumne vychodisko.
Kompaktne – prespia v nom dvaja ludia
moderne - puristicke
spotreba nepodstatna – nie agregat z lokomotivy
minimalne servisne zasahy, nezivit hydru – do 200.000 Kc
zabavne, uzit si cesty – daily
Jednotlive dvojice si skor odporuju. Aj ked sa z kazdej dvojice da najst riesenie, tak z tychto vysledkov sa uz neda zlozit ziadne auto, ktore by nebolo v podstate velikansky kompromis.
Ak si naozaj chce kupit auto, tak musi prehodnotit zadanie.

Adam
06. února 2019, 18:24
0

On navíc konkrétně píše, zme spotřeba je mu v rozumných mezích ukradená.

beastar
06. února 2019, 18:25
0

ratan... To som sa vela zasmál blijať na chuj blava. Pěkně si to napsal. V podstatě takové auto není. Aby plnilo vše co si představuje. A chrápat v autě. No rozdíl je když musíš! A když chceš. Pravda že já teda raději volím booking a hotel někde na cestě, než se jebat v kombíku. Kde jak říká moje barbínka se stejně nevyspíš a seš akorát nasranej.

Ber to tak, že jim to nevadí. Oni to maj jako sport. Za to bych nikoho nehanil. Jen teda s 5* bych to nesrovnával.

Fa
Fandatik
06. února 2019, 20:08
0

Ratan Groch: On to bude spíš ročník. Ale za rok to bude jedno. :-)
Celkově je mi popisovaná situace proti srsti. Někdy člověka sice dokáže nas.at i luxusně se tvářící hotel, ale celkově je to úplně o něčem jiném. Hygiena, prostor, pohodlí, atd. Za další, veškeré sportovní vybavení v odpovídající kvalitě si všude v "západní" Evropě člověk půjčí za pár zlatek. Pomalu i u nás a směrem na východ se to začíná výrazně zlepšovat. Takže jediné si s sebou beru boty.
Jediná správná odpověď: Miata !!!

Kdysi to možná splňovala Lagonda.

Kdyby byl rozpočet 400t EUR možná by mu brunejský sultán odprodal jedno F 456 GT Venice.

Nimrod
07. února 2019, 05:12
1

přestože jsem se starý už narodil, asi nikdy nebudu tak starý, abych měl potřebu spát v hotelu. nicméně i kdyby to někdy přišlo, do té doby budu spát po širákem, pod plachtou, či v autě. ale chápu, že ne každého baví či láká spaní tímto způsobem, ale neberu mu to, je to jeho věc. tak tu nerozebírejte blbosti a raději se bavte o autech

Fa
Fandatik
07. února 2019, 07:33
0

V pohodě. Reálný názor jsem napsal dole v diskuzi. Tohle jsou jen takové upozornění co se taky dalo koupit.

Snowman000
06. února 2019, 09:33
1

Ja prave doriesil podobnu zalezitost u seba...zabavne benzinove kombi, primerane velke a nove, no zaroven spolahlive...proste rodinna nahrada za M135i...v hre boli takmer vsetci spomenuti vyssie, ale nakoniec to u mna vyhralo A4 B8 3.2FSI...

reagovat
tazatel
06. března 2019, 10:46
0

To mi do užšího výběru taky zasáhlo. A líbí se mi, že to nějak nevzbuzuje pozornost, může to chillovat venku (nepotřebuju garáž) a přesto může jít o zajímavé auto a pohodlné auto.

Snowman000
07. března 2019, 09:40
0

Je to hlavne o pohodli a tichu, uz trosku menej o zabave, iked stale tam nejaka je ked je manual...na druhu stranu v realnom svete dazda a snehu sa jedna o slusne rychly povoz ;)

Jedna zaujimava je aj v CR na predaj...https://auto.bazos.cz/inzerat/99501551/Audi-A4-32-Quattro-S-Line-195-Kw.php

Karel999
06. února 2019, 09:46
1

E46 asi ne, mam 176cm, a i když jsem mel sedačku spolujezdce úplně vepředu, tak jsem se nevešel, musel jsem spát diagonálně. E61 už je naprosto v pohodě, dva se tam vyspí líp, než v hotelu :) Když trochu přitlačí, koupí M5ku a má nejlepší Mko, co kdy BMW udělalo. Neříkám nejspolehlivější.... :)

reagovat
Co
Core
06. února 2019, 09:47
0

Opel zafira opc do roku 2010.

reagovat
Karel999
06. února 2019, 14:50
0

Ano, Mko bylo míněno jako vtip. Ale každý starý auto bude kasička a za sebe musím říct, že i když jsem E61 M5 jako daily měl a projel s ním několikrát celou Itálii a Francii, tak mě nikdy nikde nenechalo a to jsem ho zrovna nešetřil. Ovšem pořídit si E61 530i, nestojí zas tolik, na motor je spoleh (pokud se o něj někdo stará) a s výkonem 200kw je celkem zábavný taky.

Kuře
06. února 2019, 10:14
5

Doopravdy, co se to děje s touto diskuzí? Pán chce auto, které nepotřebuje motor z lokomotivy aby vykouzlilo rohlík na hubě, nebude mít moc velké servisní náklady ani sklony k drahým opravám, nebude kasička a bude sloužit jako DAILY... a tady se to hemží osmiválci, emkovými bmw, Porsháky (dobře, to byl asi vtip...)
Taky chce něco malého, aspoň lehce mrštného do zatáček a na okresky a padají zde MPVčka...
To se na mě nezlobte, ale prostě v téhle diskuzi je až moc nápadů hodně vedle...
E46 mi přijde už přeci jen hodně stará na to, abych jí s klidným srdcem věřil na časté cestování po evropě, 335i značka ideál. Pokud opravdu spotřebu neřeší, splňuje to všechno požadované.

reagovat
beastar
06. února 2019, 13:55
1

Ono totiž ty představy se s realitiu rozchází. Tohle je vždycky o kompromisu. A máš rozpočet do 400 kil spíš míň. Takže aby to aspoň něco splňovalo je to jasná ojetina. Znáš ojetý auto co není kasička? Znáš starší Bmw nenáročný na servis? Btw co to je? Destičky z Kelly?:))

A sorry jako jsou to starý auta. A pokud chceš trochu zábavy... Asi to nebude 2.0d. Na cestování po Evropě za těhle podmínek vy fakt bohatě stačila modla českého motorismu. A pokud píše o purismu snese i ty nedobrý sedadla. Ze 170 se v tom dá sedět. Údržba relativně v klidu. Málo kde vidim to slepičí RS jako správnou volbu. A konečně využije ten velkej kufr. Když cestuje i se spaním. Takže sorry mě dneska přijdou jako píčovina i ty Bmw. Zmiňovaná e39 jako óbr. Jsou to stařešiny. Bavoráků sem měl asi 6 porůznu. Jsou supr. Ale nemyslim si, že by dávali smysl tazateli.:) A do 4 kil si z těch vokyn královsky vybere. Btw to že u nás je to mejnstrým a obyčejný... Na Ukrajině v tom bude za boha...

Nimrod
06. února 2019, 15:02
0

s e39 bych se těch 10-12tkm ročně zas tolik nebál. kamarád s ním najíždí 2x tolik, má ho jako pracanta v plynu...

beastar
06. února 2019, 15:21
2

Věř mi že proti e39 fakt nic nemám. Jsou to docela spolehlivý auta. Dneska jsou to ale se vší svojí slávou prostě starý křápy a půlka už jich s těma vůlema a tak dále stejně jako BMW nejezdí. A aby ti to tak jezdilo musel by si do toho nasypat kilo. Já sem teda asi nepochopil moc to zadání. Jakých 10, 12000?:) To tam píše, že najede jakože měsíčně chápu já po ČR. Plus to cestování po Evropě. Protože cestovat a spát v autě to ti asi dohromady s daily najede potom víc jak těch 10 000 za rok. A teď mi řekni... V čem je na tyhle záměry horší RS v benzínu? ,) Schválně. Je horší v tom, že bude o asi tak deset let novějšího data výroby. Že je v něm víc místa....

Já už vim neni to hustá zadokolka vod bmw,D

Nimrod
06. února 2019, 15:49
0

já to beru jako průměr včetně cestování. holt to zadání není zcela jasně uvedené
tak mně to zas tak nepřekvapuje, že je třeba do auta sypat prachy, tebe jo? a čím složitější, tím je to dražší
zas tak moc aut jsem nikdy neřídil, ale i jinak poměrně nudný auto, pokud má pohon zadku, je najednou takový nějaký relativně zábavný v zatáčkách. což se o nudných předokolkách říct tak úplně nedá, spíš vůbec. třeba navrhovaná v70r, moc nevěřím, že by byla zábavná. jel jsem s první generací a ten podovzek je stejně "zábavnej" jak v obyč v70... a pak se člověk projede v zadohnaným volvu, který je ještě rozkymácenější jak stará v70, vzadu tuhá náprava, prostě fakt konstrukcí starý auto... ale v zatáčce, když se dá plyn, je to najednou celkem fajn a dá se s tím užít jistý druh zábavy. jinak řečeno, prostě se mi líbí, když zadek pod plynem pomáhá zatáčet, dělá mi to radost
jinak já na bmw zatíženej nejsem, to spíš na ta stará volva :-) ale mám rád kde co, co spatřilo světlo světa nejpozději cirka v 90. letech. přesto třeba e90 se mi řídila pěkně (když už tu probíráme ty bmw :-)), takže zas tak striktní v tom nejsem

Jimi
06. února 2019, 10:58
-4

mám konkrétní zkušenost s Mazdou 5 - MiniVan, sice jenom s první generací, ale podvozkově je na tom výborně (vzadu multilink), posuvky, plnohodnotných 6 míst a nebo rovná podlaha. Má to 166 koní, 2.3 I4 automat se sekvencí, dovoz US. V poslední generaci tam je 2.5 I4 6 kvalt nebo 5st. aut. (obr.) , v EU se dělala s 2.0 I4 Skyactiv. Prakticky je to o malinko vyšší a delší Mazda 3 ...

reagovat
ratan groch
06. února 2019, 22:16
1

Jimi,
je dobre, ze si dal fotku z oboch stran. Toto je priam esencia zabavneho daily auta ako pozadoval chlapec. Pre Kristove rany, keby som take auto dostal vo videohre, tak sa zabijem a idem hrat novy zivot.
Okrem parkoviska pred materskou skolou a Kauflandom s tym uplne vsade vyzeras ako debil. Keby si s tymto autom prisiel na prve rande po zenu, tak radsej pojde do mesta autobusom.
Podla najnovsieho prieskumu Ratan Groch Foundation, v tejto chvili na planete Zem nie je jediny clovek pod 15 rokov, ktory by v dospelosti tuzil po takomto aute.
Po tomto faux pas by si minimalne do roku 2309 nemal davat ziadne dalsie rady ohladom aut.

Jimi
07. února 2019, 07:27
0

Status auta na slovači a vlhké sny neřeším. Známí si s tím udělali roadtrip po US i s občasným přespáním v autě.
Jede to hodně slušně, na předokolku je to překvapivě zábavné (Mazda 3). Kun..lapač to sice není, ale to v zadání nebylo... :)

ratan groch
07. února 2019, 16:51
0

Jimi, ja chapem, ze to ma nemusi byt the sexiest car in the world, ale naozaj by si v tom chcel jazdit daily, pokial nemusis? Urcite by som to zvladol na vylet po USA a mimochodom pomerne casto sa mi to napadne, ale ak nemusis rozvazat deti alebo tovar malej prevadzky tak s tym nemozes chciet jazdit.
Slovaci sme zrejme vacsi pozeri nez Cesi, ale aj u Vas musi byt nejaka hranica, ze toto uz nie. Hranica, kde uz nepodriadis vsetko len svojmu ucelu, kde uz mas aj osobnu hrdost a uvedomujes si, tvoje auto vysiela nejaku informaciu ostatnym.
A ak by okrem vzhladu toto auto splnalo vsetky dalsie poziadavky chlapca, tak sa podme hadat dalej, ja by som bol aj tak za hocaku alternativu, toto auto ma vsak vzhladom k poziadavkam aj dalsie ale...
Vladislav, naozaj by si toto niekomu urobil?

Jimi
07. února 2019, 19:28
0

Jezdí to daily kratší trasy, většinou moje polovička... uznávám, že jako jediné auto pro chlapa je to na nic status. V rodině je to 3. auto, slouží jako univerzál pro všechno i jako záloha (např. servisování zbytku, výlety ve větším počtu lidí...). Nikomu to nevnucuji, je to levné, mně to vyhovuje... a nadnesené požadavky to splňuje...

beastar
06. března 2019, 12:27
0

Jako já se pobavil. U té výměny názoru:D Jenže musim se trochu zastat i Jimiho. Ehm to auto je totiž fakt dobrý. Řidičsky vzhledem ke kategorii exceluje. Prostor dobrý. A fotky mu trochu křivdí. V reálu není tak hnusná. Až tak:) Pravdou ale je že bych to doporučil spíš pro ženu. Která rozváží děcka, jezdí na nákupy. Skládá kočárky a chce něco kde prostě nevadí bordel. Puristicky to fakt nefunguje, charakterní motor to taky nemá. Dynamika nic moc. Jediný co to splňuje z dotazu... Jde se v tom vyspat krásně plus řídí se to na minivan příjemně.

Bageta
06. února 2019, 11:29
3

Pri pohledu na pozadavky me napadl Renault Megane Grandtour GT220. Sice jsem v nem nikdy nejel, ale neco mi rika, ze by to nuda byt nemusela. Do horni cenove hranice by se mohl vejit, pokud bude zrovna nejaky kus k mani a vyspat se v tom po zkusenosti s beznou verzi da naprosto pohodlne i se 180 cm.

reagovat
Adam
06. února 2019, 18:31
1

Ještě mě napadla taková úchylnost s vyššími provozními náklady. Udájně je to ale velice spolehlivý a v případě rozpočtu 400 je tam obrovská rezerva.
Jde o E55 AMG W210 v kombíku.
Já sice nesnášim automat, ale v tomhle případě bych si to odpustil :D

sheogh
07. února 2019, 15:06
0

Jo, ten jsem zminoval vys... teda E500, to AMG se mu nebude chtit zivit (ted nemyslim PHM)

beastar
07. února 2019, 15:13
0

Myslim že to splňuje pár věcí. Je to hydra. A motor z parní lokomotivy. Měl sem to jako sedan. No bylo to úžasný. Až na ten pohodový servis a vysokou spolehlivost. Těch 10 000 by s tim mohl najet no.

sheogh
07. února 2019, 15:31
0

Sralo se to nejak moc? Ja mam prave AMG masarku za celkem dost spolehlivou, dost prave o nejakym starsim AMG uvazuju...
Akorat to as u toho uvazovani zustane, protoze na shaneni po D/AT/CH nemam cas a v CR bud nejsou, nebo je to uz pelech po smrti...

beastar
06. března 2019, 12:15
0

Asi takhle. Já měl smůlu. Mě to spíš nejezdilo. Teda ono to jezdilo. Časté byly závady elektroinstalace. Naprosto vysvícená světla. Postupně sem měnil fakt kdejakou blbost. Samotnej servis je prostě drahej. Ale to se dá čekat. Jinak je to fajn když to funguje. Sehnat pěkný auto za rozumný peníz jde. Ovšem u nás to bude asi bez šance. To je jedině o štěstí že někdo přiveze a nebude na to mít čistě provozne atp a pustí to.

Fa
Fandatik
06. února 2019, 19:43
0

Sice jsem s tím autem nejel, ale co Focus ST?
Není to úplně staré (cca 6 let). 250 koní taky není úplně zanedbatelné. A pokud tomu stále zůstali MKI geny tak by to nemuselo být úplně marné. A do limitu se vejde.

reagovat
Kuře
06. února 2019, 20:19
0

Focus ST třetí generace před faceliftem nebyl jízdně úplně dobře odladěné auto co jsem tak slyšel a četl, až po FL se zlepšil a to už se pak nevejde do rozpočtu. Ono i ty před FL kusy by se vlezly jen tak tak...

Fa
Fandatik
07. února 2019, 00:05
0

Aha, řídil jsem MKII st i rs a bylo to super. Ta rs možná až moc. Ale pro zachování ŘP a zdravého těla by možná byla st vhodnější. RSko vlastně furt našeptává přidej, neřeš povolenou rychlost, čára není zeď,atd.. ale stejně bych bral to rs. :-D
Tak to jsi mě zklamal. Respektive tato generace fočusu.

Faust54
10. února 2019, 09:08
0

Dnes už se najde pár Kombiku Focusu mk3 pod 400k, ale ne na českém trhu. Z mého pohledu je t velice dobrá volba a spolehlivá.

vi
vita
06. února 2019, 19:48
-1

Meriva/Zafira opc

reagovat
Hospodský
06. února 2019, 20:39
3

Zazněla už MX-5? :-)

reagovat
Be
Beaumont
06. února 2019, 20:41
1

Mondeo minule generace, bud 2.5T petivalec, nebo 2.0T Ecoboost (coz ale znamena v 99% automat). Alfa 159 je na prespavani asi mala, Lancia Kappa kombi na daily auto moc stara a Jag XF kombi drahy (prinejmenism na provoz).

reagovat
Be
Beaumont
06. února 2019, 20:43
0

A jeste jedna kacirska: za 400 tisic uz jsme na dosah nejake predvadeci / rocni Astry 1.4 turbo se 150 koniky, coz taky nejede zle...

reagovat
Ha
Habakukk
07. února 2019, 11:48
1

No jo to sem rovnou můžeš jebnout kompletní nižší střední v různých stářích a výkonech. Od nového Hjundé po nějaký Golf R32. Dost puristická je i Dacoa Logan.

tazatel
06. března 2019, 10:50
0

Spíš bych volil DACII LODGY.

Adam
06. února 2019, 21:11
0

Ještě mě napadla taková úchylnost s vyššími provozními náklady. Údajně je to ale velice spolehlivý a v případě rozpočtu 400 je tam obrovská fin. rezerva.
Jde o E55 AMG W210 v kombíku.
Já sice nesnášim automat, ale v tomhle případě bych si to odpustil :D
Roads Untraveled to teď testoval a nezdá se to jako úplnej nesmysl.



reagovat
Co
Core
07. února 2019, 12:55
0

Jestli tady nekdo nabizi pazouta 2.0hdi s cipem od Psa tak to muzem rovnou zvolit autobus nebo vlak,kdyz si sebou pasazer vezme treba knihu tak muze byt zabava dokonce vetsi nez timto autem a jeste si i odpocine,pokud ma ovsem byt i cesta cil a slusna ekonomika provozu tak mi jako rozumna alternativa vychazi silny benzinovy motor plus LPG .

reagovat
Zd
Zdeny60
08. února 2019, 11:01
-2

Pro Ratan Groh: číslovka zatím ještě není můj věk, ale brzy bude. O autě: každej to má jinak. Jedu přes franici na Espňol. K čemu mi je 3 litr s 250HP, když je omezená rychlost na 110? Ty pojedeš za 10/100, já za 5/100. Tak to vnímám já. Peníze netisknu, málo jich nemám, ale ctím jejich hodnotu. Hotely, kde jsem spal, radši koemntovat nebudu, protože tam, kde jsem spal, ty jis nespal zcela jistě ('např. 5* v Saduské Arábii je totéž, co 8* jinde ve světě, ale to nechme být, to sem nepatří. Ale tam bys poznal, co je arabský luxus...). Přespání v autě bylo přímo v zadání tazatele. proto jsem dal tip na jedno z mnoha aut, co jsme vlastnil a ojezdil, tedy podloženo reálnou zkušeností. Na Korsce, jak tě najdou spát ve stanu mimo legál tábořiště, se opupínkuješ z pokuty. A věř, že po těchto lidech tam jdou. Auta v kempu si nikod nevšimne. A hotel na Korsice v divočině fakt nenajdeš. Asi tak. OK, nechť si každý jezdí, v čem chce. Byl to tip, to bě se nelíbí, budu s tím muset žít. Teď nejradši jezdím obytňákem - island, atd... hymmer na podvozku Fiat, do práce už nemusím, takže čas mě netalčí,a le užívám si to s komfortem. Zastavím si kde chci, zůstano jak dlouho chci, užívám is života a krajiny, hotely mně faktmůžou skočit na hrb. Jak 1*, tak 5*. Jsem svým pánem a toho si cením nejvíc.

reagovat
Woyta
08. února 2019, 15:11
0

Není lepší variantou dodávka upravena na obytnou s podvalem na kterém je zcela nepraktické, zábavné auto? Do 400k by se to mohlo podařit.

reagovat
An
AndyT
08. února 2019, 19:44
0

Padlo to hneď na začiatku (aj zapadlo)
Presne takto som používal a vrelo odporúčam 7g Honda Accord Tourer 2.4 i V kufri absolútna rovina vďaka "magic seats" nájdi nejakú v bazári a vyskúšaj. Dvojliter nebrať, 2.4 žerie len o trochu viac, ale výkon je úplne inde. Možno pozrieť aj 8gen, len tie už boli tuším kratšie

reagovat
Mrkef
09. února 2019, 08:48
0

Opel Insignia OPC v kombajnu nebo jen klasickou 2.8 V6, případně 2.0T.

reagovat
Faust54
10. února 2019, 09:17
2

Já bych doporučil tu E91 335i a na druhém místě Ford Focus mk3 po FL, ale to jsou auta vejš cenově, ale některé do limitu se dají sehnat. Pokud by to byla ta levnější cesta, tak bych spíše doporučil 2 auta, jeden kombik a Roadster. Dopadl jsem podobně, potřeboval jsem větší auto, ale taky jsem chtěl, aby se to dalo hezky řídit a mělo to dobré vlastnosti. Takže jsem koupil S-Maxe a k tomu asi za půl roku BMW Z4 E85 :D

reagovat
tazatel
06. března 2019, 10:53
0

Z4 cením.:) Já už jeden povoz na nákupy a město mám. Dvě auta = 2x více nákladů

RBMK
10. února 2019, 11:14
0

Sice nedokážu poradit konkrétní auto, ale poíšu svojí aktuální situaci, ze které se možná někdo poučí.
Před rokem jsem se rozhodoval, jestli pořídit dodávku nebo teréňáka. Chtěl jsem vozit velký litinový krám na setkání stabilních motorů a s utem si i užít nějakou zábavu a výlety. Nakonec jsem zvolil teréňáka a ještě musim mít B+E a pučovat si vlek. S dodávkou by sraní s B+E a vlekem odpadlo. S teréňákem jsem si sice užil srandu v terénu ale čim dál víc zjišťuju, že to vlastně používám jako auto na výlety a ty jsou delší a delší. Už to chce i někde přespad a někde mít krámy, sprchu a další věci, bez kterých moderní zhýčkaný člověk nemůže být ale nechce se mu utrácet za hotel. Takže jedině si pořídit karavan nebo místo teréňáka koupit tu dodávku a zobytnit jí s možností to rozebrat a vozit náklad. Teréňák s karavanem nedokáže být tak stealth, zabere víc místa, blbě couvá ale zase má víc možností a větší průchodnost terénem - Polňačky a české silnice. A víc žere. A kombíka si nedokážu představit na spaní a cestování, i ten teréňák je mi malej, a opel monterey je docela velké auto.

Otázka je, jak z toho ven, být spokojený a utratit co nejmíň peněz.

reagovat
Nimrod
10. února 2019, 11:45
0

sprchu?! jo, v provance je to trošku problém, ale i tak se tam dá každý den někde umýt, jen se dlouho hledá voda. a pak se člověk vejde do velkýho kombíka/offroada, ne?

tazatel
06. března 2019, 10:51
0

SPRCHA = KANĎÁK + HADICA

Nimrod
06. března 2019, 12:19
0

pokud se nejezdí v zimě, přijde mi to zbytečné, ale můžem mít jen jiný názor na věc

tazatel
11. února 2019, 09:14
1

Děkuji za článek i Vaše příspěvky. Netušil, že je zveřejněn. Tak na něj a na ně reaguji až nyní.

Redakce pochopila mé požadavky přesně a do jisté míry mě spolu v vámi opět přivedla k 330i/335i E91. Sekundářně se mi líbí V60 T5. Octavii RS dávám divokou kartu. Je to úchylná volba, ale vlastně mi asi dává největší smysl. Vozidla vyzkouším. Děkuji.

Teď zpětně k osvětlení požadavků. Kompaktní vůz je subjektivní mentální hranice. Neznamená to, že má mít vozidlo přesně do 4.38 metru, ale že se nachází třeba právě v revíru trojky. Každý si ji může vyložit jinak. Nejsme na statistickém úřadě. Zvažoval jsem i karoserii SUV, ale to mi připadalo stejně jako například 5er zbytečně velké. Nevylučuji však, že se požadavky po pár výpravách přeorientují blíže komfortu.

“Puristické” neznamenalo Catrham, ale vůz, který nebude jako tamagoči, přesto bude moderní po stránce technické. Čili, že budou jeho kola prosta loukotí a v době výroby nebyly bubnové brzdy za příplatek. Přičemž z nájezdu a požadavků se dá logicky odvodit, že spotřeba závodního trucku by mě lehce trápila, ale naopak není třeba jezdit za 5.91 l/100km.

Co jsem ovšem nepochopil, byly edukativní komentáře o hygieně a přednáška o hotelnictví. Tady přece nejde o úsporu, ale o možnost být alespoň chvíli autonomní a přinejmenším trochu nezávislý na civilizaci, pokud pominu samotný povoz. Já to nikoho nenutím absolvovat, tak nechápu připitomělé a povýšenecké posměšky. Já taky nechodím na hokejové zápasy říkat lidem, že já na hokej nechodím a že proto je to blbost.

Bohužel to více, než nějaký společenský status vykresluje vnitřní nerovnováhu a nesebejistotu.

Přeji krásné pondělí a ještě jednou děkuji.

reagovat
Fa
Fandatik
12. února 2019, 10:05
1

Vůbec se nedivím, že nově příchozí může být z diskuse zmaten, neboť si po pár příspěvcích k tématu žije už vlastním životem. A tady na autíčkáři jsou specifičtí uživatelé motorových vozidel (v tom nejlepším slova smyslu). A jelikož bylo zadání velice protichůdné, tak lepší než to ukončit slovy, že auto splňující nároky neexistuje, každý dal prioritu jinému požadavku.
Problém bylo to slovo "puristické" kdy si každý může představit něco malinko jiného. Pro mě je to stylově čistý, jednoúčelový stroj. A pokud tím účelem na být zábava. Tak je to lehký vůz, klasické koncepce a třeba i to zadané přespání oželím nebo se vyspím v sedačce.
No a spotřeba? I běžný auta s atmo motory jezdí za 10-14. Viz moje AR GT 2.0 za nějakých 12,2l/100km. A nemám problém s ní jezdit. Teda maximálně do 500km od komína. Potenciální odtah by se prodražil.
Prostě na něco rezignuj. Pak může být Eclass s nějakým šestihrnkovým benzínem jako ideální společník na cesty Evropou a jako denní tě taky nezklame.
Taky nechceš nosit na ruce Staroměstský orloj.

tazatel
06. března 2019, 10:39
0

Já rozumím tomu, že některé požadavky mohou působit protichůdně. Ale snažil jsem se jich interpretovat více, abych nastínil kontext. Nejsem robot nebo ježíš, abych věděl, co kdo potřebuje za vstupní data. Lze s nimi přesto poměrně lehce pracovat, jelikož mají určitou variabilitu a poměrně širokou mez. Šlo mi především o názor komunity, zda nějaký vůz neušel mé pozornosti. A kromě pár věcných komentářů jsem obdržel jen kupu hnoje. Připomíná mi to modelový příklad milovníků fotografie, kteří ovšem vůbec nemají pochopení pro vyznavače čehokoliv jiného, že Nikonu nebo Canonu a pro které je nepřesný termín smrtelný hřích. Tak jsme tady proto, že máme rádi auta nebo proto, aby jsme se ujebávali na tom, že někdo něco nenapsal na 1000% dle mé představy?

Fa
Fandatik
06. března 2019, 11:27
0

Myslím, že těch pokusů doporučit reálný auto bylo napsáno celkem dost. Jakmile s tím musíš delší cesty tak bych volil Eclass s benzínovým (minimálně) 6ti válcem. Rok a přesnou motorizací dle budgetu. Ten automat se dá přežít.

beastar
06. března 2019, 12:19
0

Asi takhle. Celý sem to nečetl. Reálných rad je tady vcelku dost. Já na nějaký hotelnictví a turismus neměl fakt náladu. Hned z kraje tam píšu s lehkou nadsázkou o té okyně v RS. Protože prostě ať se kdo chce čertí část požadavků splní a na cestování tak hrozná zase není. Udržet to pojízdné je hračka. S 335i se to samozřejmě nedá srovnávat:)) Jak říkám všechno má své.

Tejira
04. března 2019, 18:55
1

Překvapuje mě, že nikdo nenavrhnul i vozy ze stáje čtyř kruhů. Respektive mám na mysli Audi A4 generace B6/7 v 3.0i. Osobně jsem sice vlastnil nesporně nenáviděnou 2.5TDI V6 ale v generaci B5, která mě celkově velmi mile překvapila. Taktéž jsem měl nároky na velký kufr abych se tam se svým metrem 74 nějak poskládal. Kupodivu s mou tehdejší přítelkyní to nebyl žádný problém. Po sklopení sedaček rovné letiště a když jsem chtěl tu a tam říznout zatáčku tak víceprvek vpředu velmi dobře podržel. Byť je tedy dražší na servis (ramena není problem mít i za 15 klacků, ale zas to je investice tak na 150tkm dopředu) tak je schopna velmi hravě překonávat dlouhé vzdálenosti v pohodlí a když by člověk měl nutkání sportovnější jízdy tak to dokáže i dobře lítat zatáčkách aniž by se to začalo hrnout kupředu vstříc smrti.
Plus pokud si člověk koupí S-Line variantu tak tam dostane už i lepší sedáky a volant který se dokáže dobře držet. Navíc dané kousky s 3.0 jdou i do 200 klacků sehnat jak v dobré výbavě tak i hodně pěkném stavu.

reagovat
Ku
Kuky
19. června 2020, 07:52
0

Jednou se stalo,že jsem přespával v dvacetileté Citroen Xantia kombi,kterou dodnes vlastním abych se vyhnul tvrdé nepohodlné posteli nebo - druhé možnosti - obyvákové sedačce v domku v okolí Kokořína kam jsem jezdili a jezdíme na srazy. Už jsem to podruhé nezkoušel a to jsem prcek 178cm a ani já jsem si nemohl natáhnout nohy, takže tam na zahradě jsem si nechal pootevřené páté dveře .
Na článek jsem narazil ,když jsem hledal vhodné auto na přespání.
Po přečtení diskuse zůstanu u svého plánu koupit auto na ,,dožití" FFocus kombi 110kw ,který čipnu cca na 190PS a při absolvování dvou cest po Evropě každá měří cca 6000km budu přespávat na penziónech.
Moc dobře se mi kempovalo v tahačích ,které jsem třicetpět let řídil , nejlepší na pohodlí -postel ,uložení ledničky,zhotovení stolku byl Mercedes s rovnou podlahou kde se dalo po kabině vzpřímeně chodit.
Na iráckých polopouštích mi stačilo 3x 1,5L PET k osprchování ,kdy jsem měl sprchovací kout za otevřenými dveřmi spolujezdce a pod nohama karton na písku,který jsem si vozil za kabinou ,nejdál jsem byl poslán na základnu Basra cca 40km od kuvajtských hranic.
Dodatek :
Xantii 80kw Hdi má také čip na 140Ps už patnáct let,co jí vlastním.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem