načítám data...

Praha: Oáza motorismu

05. června 2020, 10:13 70 komentářů Honza Hamster Křeček

Autíčkář podrobil hloubkové analýze dopravní opatření v hlavním městě a objevil petrolheadský ráj.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Řídit velkou samosprávu je složité. Spousta lidí, spousta zájmových skupin, spousta názorů – a to vše musí vyústit v jediný fungující celek. V devadesátých letech se zdálo, že motoristé jsou skupinou, kterou pražský magistrát bere skutečně vážně, připravovaly se projekty vnitřního i vnějšího městského okruhu a zdálo se, že stověžaté město přečká mohutný nárůst automobilismu se ctí. 

Jenže potom se to celé nějak zadrhlo. V okruzích jsou díry, z plánovaného počtu sjezdů toho vnějšího se podařilo realizovat a zprovoznit pouhý zlomek a ten vnitřní se stále tak nějak potácí v nedostatečné kapacitě navazujících komunikací. Já vím, ono to není snadné, stavba takového rozsahu a s tolika dotčenými subjekty je běh na dlouhou trať a vlastně o tom ani dnes nechci mluvit. Já totiž dnes chci náš magistrát pochválit. Od protestních jízd po Magistrále se totiž věci daly do pohybu. I pražské vedení si konečně všimlo, že je tu velká skupina nadšených motoristů a ti mají také svá práva. A tak začali město měnit k lepšímu. 

Foto: TSK

Projekty ještě zdaleka nejsou dokončené, ale už dnes se dá říci, že jsou výsledky jasně viditelné a veskrze pozitivní. Jízda městem se tak opět stává zábavou. Legendární snímek C'était un rendez vous natočený v Paříži sedmdesátých let je vedle současného průjezdu Prahou nudnou podívanou. Praha se totiž proměnila v jedno velké hřiště pro motoristy. Ba co víc, je zábavním parkem plným lákavých atrakcí. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější body programu.

 

I cesta může být cíl

Všichni to znáte. Sednete do auta, vyrazíte na cestu třeba do obchodu či do práce, prvních pár minut motor šetříte, čekáte na provozní teplotu. A jakmile konečně nastane ten okamžik, gumy konečně začínají držet, motor se po počáteční ztuhlosti konečně rozezpívá, je tu cíl vaší cesty a konec zábavy. Mrzutost. Tak tohle se vám v Praze nestane! Systém pěších zón, jednosměrek a přikázaných směrů vytváří z původní nudné uliční sítě závodní okruh a geograficky blízká místa od sebe najednou dělí i desítky kilometrů asfaltového ráje. To si tak chcete z Rytířské ulice dojet na nákup do obchodního domu Kotva, což je váš nejbližší lokální chrám konzumu.

Foto: Google mapy

V obyčejném nudném městě byste prostě vyrazili kýženým směrem a po pár stech metrech zapluli do podzemní garáže obchodního domu. Ale Praha naštěstí není obyčejné nudné město. Musíte tedy nejprve vyrazit zcela opačným směrem, spletí uliček se vymotat na Národní třídu, potom dlouhou rovinkou přes most (některá města by vám ani nenabídla možnost poznat oba břehy řeky kvůli tak krátké cestě), potom je tu rally vložka v samém historickém jádru dlážděné Malé Strany, tunel (to aby si i milovníci zvuku vytočeného dvanáctiválce přišli na své), série rychlých zatáček u ministerstva financí, následuje další most s romantickým výhledem na řeku, rychlý úsek po nábřeží, série ostrých zatáček a cílová rovinka pro dochlazení rozdováděného stroje. Řidičská nirvána. Z 650 metrů se stalo pět a půl kilometru motoristického blaha. A místní petrolheadský guru Čižínský navíc doporučuje objíždět uzavřené Smetanovo nábřeží nikoli přes Malou Stranu, ale tunelem Blanka, který je ještě o poznání dál. To je můj člověk!

 

Slalom

Kvůli tomuto prvku v městském mobiliáři si jeho autoři došli pro inspiraci přímo na závodní tratě. Dlouhé rovinky nejsou divácky ani řidičsky příliš atraktivní a neprojeví se na nich, kdo je opravdový pilot. I my při chystání našeho Autíčkářova Track Day odkláníme na dlouhých rovinkách trať do šikan, abyste si okruh užili na maximum. A přesně to teď dělá vedení Prahy a jejích městských částí. Dlouhé rovné úseky rozdělí několika kruhovými objezdy a dva souběžné pruhy omezí tu zleva, tu zprava barevnými zátarasy – a skvělá zábavná trať je na světě! 

Foto: archiv

V jiných městech na hlavních tazích plyne doprava nudně, auta prostě jedou vedle sebe v pruzích klidně i stovky metrů a nemusí přitom bojovat o každý metr, aby se dostala do zúžení jako první. Nuda a šeď. Praha se přitom dostává až na samou hranu legislativních pravidel, naštěstí se její vedení nebojí trochu improvizovat. Tam, kde by mohly betonové šikany už překračovat normy o minimální šířce komunikace, tam Praha nasadí trik. Ulici prostě přestane udržovat případně nechá její rekonstrukci udělat řekněme poněkud svérázně, takže se tu šikana mezi výmoly a propadlými kanály vytvoří časem sama. Geniální, za tohle tleskám, samotného by mě to nenapadlo!

 

Drag race

Když se opět podíváme do nudných světových metropolí, najdeme tu takový nepěkný nešvar. Říká se tomu zelená vlna a je to největší zvěrstvo, jaké dopravní inženýři vymysleli. Funguje to jednoduše. Ve zkratce: Přijedete k semaforu, počkáte si na zelenou a jedete. Všechny ostatní semafory jsou propojené do zlověstné sítě velkého bratra a tak už dostanete zelenou na každé další křižovatce. Dokonce vás tahle vlna nutí dodržovat předepsanou rychlost, zkrátka žádný prostor pro řidičskou invenci. Prý je to kvůli plynulosti provozu, pozitivní vliv má tento prvek i na emise a spotřebu aut. Kdo se je o to prosil??

Foto: archiv

I Praha se v dobách před petrolheadskou přestavbou přiklonila k tomuto sluníčkářskému ekonástroji zkázy, naštěstí tahle doba je už pryč. Teď tu máme drag race na každé výpadovce a je to boží. 3 - 2 - 1 - start! Naprosto chápu, že to ve Spojených státech patří mezi nejoblíbenější motoristické kratochvíle. V Praze má navíc tahle zábava i socializační rozměr, nikdy nevíte, kdo na vás zrovna vyjde jako soupeř. Jak strašné to muselo být, když jste na Vinohradské nebo Evropské ulici chytili tu otravnou zelenou vlnu a sunuli se plynule do Českého rozhlasu až někam do Malešic či z Dejvic až na letiště. Je mi líto lidí, kteří tohle museli v minulosti absolvovat a o to více jsem vděčný současnému vedení Prahy, že já už takovou nudou trpět nemusím, že já si můžu cestou co 200 metrů zastavit a znovu a znovu vylepšovat své reakce a cit pro ten nejrychlejší rozjezd.

 

Orientační závod

Ne všechny ulice se však hodí pro pálení gum a tanec volantu mezi šikanami. A tady přichází na řadu další pražský party trick – orientační závod. Kdo se bez mapy jako první vymotá z karlínského bludiště jednosměrek, vyhrává. Amatérům to může zabrat i desítky hodin, ale právě o tom to celé je, o sebezdokonalování, o hledání nejrychlejších cest a o radosti z objevení zkratky, kterou ještě úředníci zapomněli přepažit pěší zónou. Čím zapeklitější trasa, tím větší je potom radost z nalezení cesty do cíle.

Foto: archiv

A je toho mnohem víc, co Praha pro své petrolheady dělá. V protiteroristických zátarasech na Staroměstském náměstí nechali jejich tvůrci mezeru, aby mohla auta projíždět skrz, což je veskrze rozumné – copak petrolheadi jsou nějací teroristé? Některé úseky městského okruhu (ale zodpovědně jen ty, kde rychlá jízda nemůže nikoho ohrozit) jsou prý dokonce osazeny časomírou – není to fantastické?

Chtěl bych tedy ještě jednou poděkovat Praze za nás petrolheady. Chápu, že to muselo být tvrdé a že nebylo jednoduché prosadit si takový koncept mezi ostatními zájmovými skupinami. Někteří obyvatelé Prahy prý dokonce požadovali, aby byla jízda po městě snadná, rychlá a plynulá, tedy bez špetky zábavy a dobrodružství. A najde se i celá řada závistivců, kteří by chtěli prostor, věnovaný petrolheadům, uzmout pro sebe. Chodci, turisti, cyklisti a kdo ví, čí útoky ještě bude muset magistrát odrážet. Já ale věřím, že to dokáže. My petrolheadi stojíme za ním!

A jak si užíváte cesty po vašem městě? Závidíte Praze její petrolheadské hřiště? Pište nám vaše názory do komentářů!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
05. června 2020, 10:50
7

V dalším díle bych nevynechal most v Suchdole - takový most totiž svět neviděl.

reagovat
Sýsa :)
08. června 2020, 16:38
0

Spíš bych zmínil upravené pruhy ve směru od kruháče u Roztok směrem na Suchdol-Zemědělskou univerzitu. Celá léta tam jsou dva pruhy směrem nahoru -> logicky, autobus vyjíždějící z Dejvické přeplněný studenstvem (ano, i já jím jezdil) se tímto utahovákem vleče důstojnou 30km/h (v letních měsících klidně i pomaleji), pochopitelně v pravém pruhu. Aby ti, kteří zaspali či jen zapomněli na přednášku a snaží se dohnat časový deficit mohli libovolně spěchat v pruhu levém vstříc svým studentským zítřkům (ano, taky jsem koncem mých studijních let prováděl takové spěchy).

Ovšem nastala nová doba, doba EKO a podpora cyklocestování, a tedy, čti pozorně -> ve směru nahoru původní dva pruhy rozděleny do pruhu pro cyklisty, a jednoho pruhu pro vozidla (což na to, že cyklopruh jde i přes autobusou zastávku...).
Ve směru dolů ovšem pruhy pro vozidla vznikly dva (pardón, jeden pouze pro bus), plus samozřejmě cyklopruh.

Jaká je tedy realita všedních dnů? Nahoru již studenti nepospíchají, protože není kudy - všichni spořádaně za plným autobusem ukázněnou 30kou, vyhýbajíc se cyklistům.
A dolu? No jasně, to je teď řidičská nirvána, valíš to z úspěšně složeného zápočtu dolu co to dá, jen nesmíš zapomenout brzdit v místě, kde je odbočka do vedlejší ulice (zpravidla z ní vyjíždí plné náklaďáky), a hlavně se vejít do toho svedeného jednoho pruhu před mostíkem přes kolejovou trať (nevím, zda je to ten, o kterém hovoříš @martinw...).

Kdyby to takhle bylo i "za mě", (myšleno 6 let za zpět), tak bych nejspíš nedostudoval. Ba spíš bych se přehlásil na jinou školu, protože bych tam asi nikdy ani nedojel na čas...

Mám ten dojem, že za let minulých, třeba 10+ nazpět, fungovala doprava lépe.
Bez těch BUSpruhů se žilo lépe, na Kulaťák, na který byly ze všech stran (tzn. i ze Svatovítské a Jugo. partyzánů) dva pruhy, doprava byla plynulá. Ne jak dnes, že kolony stojí až...............kam oko ani nedohlédne.... :-/

martin_100
05. června 2020, 11:14
10

Parádně napsaný ;-)
V našem """městě""" žije cca 600 obyvatel tudíž tu žádnej zábavní park nemáme. Ale když přijíždíme od nás do Plzně tak tam je až do centra vychytanej areál na drag. Tam se auta taky musí rozjíždět co 200 metrů. Myslim si že to je takhle mezi panelákama úplně supr když veškerej tranzit ze severních čech musí znova a znova tůrovat motory hned po tom co do okolí vypustil mrak částeček z brzdovýho obložení a pneumatik.
je fuk jestli jedeš 40 / 50 / 60 nebo 80 prostě to tam vychází vždycky na červenou na každý křižovatxce..

Pamatujete si doby kdy se zelená vlna na hlavních tazích regulovala rychlostí podle hustoty provozu? Tehdy občas u silnice byl něcojako semafor. Ten měl ale místo barevných sklíček čísla rychlosti. Zpravidla 40 / 50/ 60. Podle toho jaká tam svítila rychlost jste zpomalili nebo zurychlili a padala vám zelená vlna jak po másle..... dáááávno tomu.

reagovat
Jakub Pospíšil
05. června 2020, 11:18
3

Jo, to si pamatuju v Hradci na obchvatu. Fakt to fungovalo.

Ha
Habakukk
05. června 2020, 11:35
0

Hradec od 35 to k obchvatu celkem na zelenou vlnu fungovalo dál už to bylo horší, ale už jsem tak tak dva járy nejel tak nevím současný stav.

CZmisak
05. června 2020, 12:26
0

Zelená vlna z toho kruháče na 35ku funguje, až na ten úplně poslední semafor z HK. Tam stojím vždycky.

Za
Zazaa
06. června 2020, 08:10
0

Jo ten posledni dycka padne cervena :-)

Ale hned o kousek vedle v Pardubicich to je raj ... kdyby byly vetsi tak se Praha nechyta ????

CZmisak
08. června 2020, 09:12
0

Já si ani nepamatuju, kdy se mi od (bývalého) AFI povedlo dojet až na výpadovku na HK, aniž bych někde zastavil.

Valfar
05. června 2020, 11:42
2

Jak jsem velký zástance ježdění autem po centru, a činím tak v podstatě denně, tak zrovna jezdit od Stavovskýho divadla do Kotvy autem mi moc smysl nedává, vždyť je to fakt asi 500 metrů. Zde by vcelku logicky měl nastoupit další vcelku snesitelný dopravní prostředek - nohy. Samozřejmě když si jedeš koupit skříň nebo lednici, nechce se ti je vláčet ani těch půl kilometru, ale tyhle případy už jsme zvyklý řešit nějakou službou, ne? Btw kdybys to chtěl dát mermomocí autem, dá se jet na hulváta Jilskou a Jáchymovou.

Jinak v Praze nepochybně přitahují šrouby a doba autům zaslíbená každopádně nenávratně skončila. Město se nesmyslně zahušťuje semafory, retardéry, jednosměrkami, cyklopruhy, naprosto samoúčelným snižováním rychlosti, kde to jen jde atd. atp. K tomu uzavírky míst, kde se jezdilo odjakživa, jako je Mariánský náměstí nebo nově Smetanovou nábřeží, aby se mohli turisti kochat pohledem na Hradčany. A málem bych zapomněl na veksláky s koňskými spřeženími pseudoveterány. Na druhou stranu, Praha v rámci srovnání s ostatními historickými evropskými metropolemi skutečně zůstává a nejspíš ještě chvíli zůstane petrolheadským rájem. Funkčních kamer je minimum, fízlové jsou z Moravy a dezorientovaní, pokuty nízké, jezdit a parkovat (přinejmenším na hulváta) se furt dá skoro všude. Celkově vzato se dá po Praze autem jet docela kudla, zvlášť v noci, o možnostech na moto ani nemluvě. Važme si toho, brzy bude město humanizované tak, že už to prostě fyzicky nepůjde.

reagovat
Honza Hamster Křeček
05. června 2020, 16:13
5

Představa, že se všechno dá vyřešit tramvají či koloběžkou (ačkoli mě osobně teda jízda na koloběžce po dosažení osmi let věku nějak přestala lákat), je častá u lidí, kteří v centru možná pracují, ale nemusí tu žít. Představují si mladé lidi, nakupující každé ráno pečivo u pekaře na rohu. Krásná romantická představa městského hipstera. Jenže v centru bydlí úplně normální lidi. Mnozí z nich mají rodiny a na nakupování v malých místních obchůdcích, kde je prodavač zná jménem, každý den, prostě nemají čas. Táhnout týdenní nákup pro rodinu pěšky je i těch 500 metrů dost otrava. Otrava je i táhnout chlebíčky a dort na rodinnou oslavu tramvají. No a pokud jde o zásilkové služby - ty před můj dům spadnou z nebe?

Já chápu, že prostoru je málo a že se do toho centra musíme nějak poskládat, ale opatření, o kterých se v článku zmiňuju, nepomáhají. Jen škodí. Čemu prospěje, že od lahůdkářství Zlatý kříž nedaleko Václaváku nemohu vyjet jinam, než na nábřeží? Já na nábřeží ani nechci, chci jet zcela opačným směrem, vůbec nechci svým autem překážet u Národního divadla a u Mánesa, vůbec se mi nechce do Ječný, vždyť na magistrálu je to přes Václavák jen kousek. Ale bohužel, přestože Praha 1 neustále hlásá, jak chce vrátit Smetanovo nábřeží lidem a podobné kecy, nic jiného mi nezbývá, musím na to nábřeží, autem nikam jinam jet nemůžu. Zbytečné kilometry, zbytečně spálený benzin, zbytečně hustá doprava na nábřeží a následně v té Ječné, kam jsem vůbec NECHTĚL. :-)

Valfar
05. června 2020, 17:50
3

Hehe, já jsem věru ten poslední, který by tebe nebo kohokoliv jiného nutil jezdit bídou nebo nedejbože na koloběžce. Byť jsem současně sobecky rád, že takhle někdo jezdí, poněvadž jinak bychom se do té Prahy vzhledem k množství lidí, kteří do ní přicházejí (ať už z jiných míst ČR za prací a lepším životem, anebo z ciziny za turismem), fakt neposkládali. Nevím, proč mi líčíš nějaký hipsterský představy, asi že je teď oblíbený se hipsterům posmívat. O životě v centru něco vím, mám byt asi 100 metrů od tý Kotvy (byť už tam trvale nebydlím) a pracuju tam, takže chápu, že člověk občas auto použít musí, nakonec já ho používám v podstatě furt, což jsem napsal hned na úvod mýho postu. Jen jsem se pozastavil nad potřebou použít auto na vzdálenost 500 metrů. Mimochodem pokrytí třeba těmi supermarkety není v centru vůbec tak marný, jak praví urban legends - z Rytířský to máš do Alberta na Můstku fakt kousek, Quadrio je taky za rohem. A ty zásilkový služby si vždycky nějak poradí, PPLáka nezastaví ani minový pole a ostnatý drát. Většinou to prostě dají na prasáka na chodník nebo s blikačkama doprostřed ulice.

Bottom line is - já rozhodně nejsem příznivcem omezování osobní automobilový dopravy pro rezidenty, a proto se mi nelíbí mnoho z toho, co se dnes v Praze děje. Zároveň je ale dobrý si udržet nadhled a říct si, že devadesátky ještě úplně neskončily a s autem můžeš v Praze pořád skoro všude a v rámci punku se dá jezdit i docela svižně. Věř mi, jednou budem mačkat slzičku, až budeme vzpomínat, jak se dala Praha v roce 2020 profičet autem - v západních metropolích ji mačkají už teď. A ve východních jim zase není co závidět z mnoha jiných důvodů. :)

Ev
Evlo
07. června 2020, 09:06
-2

mezi prahou a zapadnima mestama nevidim moc rozdil, mezi prahou a vychodnima vubec, nekdy je na vychod lepsi parkovani

Ko
Kostinen
05. června 2020, 12:00
-20

"Jsem majitel auta, kdo je víc!"
...dva majitelé.

Jsi v centru alespoň rezident? Pro přespolní je tu MHD teoreticky podporovaný systémem P+R parkovišť či simply clever koloběžky.

Článek je hezký a vtipný. Osobně mi trochu moc připomíná skupinu teoretiků MHD, kteří tramvají jeli před 30 lety, bikesharing je sprosté slovo a tak všude pořád jezdí autem, protože tu není jiná možnost.

reagovat
Jakub Pospíšil
05. června 2020, 13:30
23

Já se do těhle debat už skoro nepouštím, ale tak že jsme na tom autíčkáři...
Bydlím v centru. V širším, ale stále v centru. máme tu cyklopruhy, ostrůvky, balisety, modré, fialové a oranžové zóny, jednosměrky, betonové zábrany... Do práce jezdím tramvají, na nákup chodím pěšky. Ale občas zkrátka někam jedu autem. Zpravidla ven z města. A přijde mi, že všechny ty zklidňovací opatření si vyžírám já jako rezident, ne tranzitní doprava, proti které tu každý brojí. Protože představa, že když snížím propustnost silnice, tak po ní pojede méně aut je prostě lichá. Jasně, možná nějaké to auto ubyde, ale nikdo, nikdo si neřekne "hm, na Vinohradské vysunuli zastávky do ulice, takže se musí stat za tramvajema, tak to já budu jezdit z Říčan do práce vlakem". Dopadne to tak, že možná projede o nějaké procento, dvě méně aut, ale stráví na dotčené komunikaci podstatně delší dobu.
Takže výsledkem je jen to, že místo plynulé dopravy, kterou jsem měl pod okny před cca pěti lety tu mám teď dopravu posunující se. A protože mám balkon a na něm kytky, tak můžu s jistotou říct, že od dob "posunující se" dopravy několikanásobně přibylo prachu, který se mi na kytkách usazuje. Sunoucí doprava je navíc hlasitější a nemluvím o tom, že když chci jako rezident místní komunikaci využít (a narozdíl od ostatních to fakt nemůžu vzít jinudy anžto tam bydlím), tak se musím přidat do toho pomalého "vláčku" a při každé cestě domů musím přeskočit 4 příčné prahy.
Politici sborně brečí, kterak se centrum vylidňuje a stává se z něj skanzen, ale není divu. Už i já přemýšlím, že se na to po těch osmi letech prostě vykašlu a vystěhuju se někam za město. Kde budu moct parkovat u domu i testovací auta a kde nebude pravidelně stát pod oknem štrůdl způsobený svedením dvou pruhů do jednoho na úkol červeného cyklopruhu který používají jen skútry, protože je to do kopce a na kole tu nikdo nejezdí, a špatně seřízeným semaforem.
A to nechtějte abych začal skloňovat parkování... K firmě Eltodo dlouhodobě chovám ten nejhlubší despekt.
-
Komentář upraven 5. 6. 2020, 13:58:03

ro
rock
05. června 2020, 13:40
3

A nejkrásnější je, že se pak od magistrátníků dovíš, že všechna ta opatření udělali pro tobe (coby rezidenta) a že bys měl vlastně jásat, radovat se, zveřejňovat otevřené děkovné dopisy a na sociálních sítích sdílet smajlíky.

Ko
Kostinen
05. června 2020, 13:42
0

Díky za reakci a uklidnění. To je naprosto legitimní odpověď, jako rezident z města, kde máme tramvaje to cítím stejně čekajíc v autě za vozidlem hromadné dopravy čekajícím na odjezd podle jízdního řádu v zastávce vídeňského typu.

beastar
05. června 2020, 13:51
0

Kuba: Presne proto uz par let nebydlim na jednicce. Tam vsechny tyhle veci jeste ozvlastnuje nulova moznost si normalne pesky nakoupit. Teda az na Zabku. Hromady turistu a Airbnb byty pro velmi hlucne povetsinou mladsi turisty... Vylidnene je to protoze se to leta dela na hovno. Radeji ten byt pronajimam mladym nadejnym hipsterum ktery tohle jeste bavi. Zdravim Hanko mam vas rad:))

Jakub Pospíšil
05. června 2020, 13:56
7

Mám velké štěstí v tom, že bydlím v domě, jež vlastní soukromý majitel, co v tom domě i žije. Takže nějaký AirBNB, hlučné sousedy, party dělníků, co jsou se schopní nacpat v patnácti lidech do 2+1 velmi důsledně potírá a dává si pozor. Jsem za to fakt vděčný a je to taky asi hlavní důvod, proč tu pořád zůstávám.

Irwinek
05. června 2020, 12:32
6

Ale di , ještě před nedávnem jsem si po Praze jezdil jako král, ani chodci tam nebyli, aut pár, silnice prázdné, většina semaforů si jen tak líně poblikávala oranžovou - prostě idylka :-D

reagovat
Kuře
05. června 2020, 12:40
4

Jn, už aby tu byla ta druhá vlna:)))

Irwinek
05. června 2020, 12:49
1

No, a to si představ, že ten pitomec babišů už žádnej krizovej stav nechce :-(

beastar
05. června 2020, 13:54
7

To jo no druha vlna:D Kdo ceka plosnou karantenu a prazdne ulice asi nevidel rozpocet... Makat se bude panacci jen duchodce pry internujeme na Strahove a kdo bude zlobit bude vysidlen na Sibir. Tvoje rouska moje rouska masokostni moucka...

Kuře
05. června 2020, 18:51
1

Důchodce? Tahle země má nějaké důchodce? Oni ten odchod do důchodu neodsunuly někam k tří stům let věku?

šmoula nešika
05. června 2020, 13:11
-2

Samospráva objednává a platí, projednává přenesená působnost státní správy.

Proč by mělo být atraktivní jezdit přes centrum autem?

reagovat
Honza Hamster Křeček
05. června 2020, 15:48
5

Jezdit přes centrum autem, když máme magistrálu a okruh, atraktivní není a nikdy nebylo. Takže tyhle komunikace slouží prakticky výhradně rezidentům a dopravní obsluze. V případě toho slavného Smetanova nábřeží dokonce pouze rezidentům a dopravní obsluze, protože průjezd po nábřeží od Mánesa je už dlouhá léta odkláněn za budovu Národního divadla, takže ten uzavřený úsek Smetanova nábřeží byl dostupný pouze z uzavřené oblasti okolo Národní třídy nebo z Malé Strany, 'tranzitu' se vůbec netýká. Tuhle lahůdku si Praha 1 připravila výhradně pro 'svoje lidi'..

šmoula nešika
05. června 2020, 17:39
0

OK, v tom se shodneme. Dokonce jsem slyšel, že zavření Smetanova nábřeží prosadil magoš (snad u TSK) bez souhlasu MČ, což v kontextu rezidentů a obsluhy vyznívá velmi arogantně. Je to nějaký (ne první) pokus, který doufám v trvalé zavření nevyústí. Na druhou stranu to území má velký potenciál a je velmi zdevastované, čili nějakou vyšší preferenci chodců a MHD rozumně i na úkor zbylé místní IAD si to zvážit zaslouží. To samé Malá Strana.

Co mi vadí, když k tomu někdo a priori přistupuje ideologicky a cítí se být nějakými podobnými opatřeními omezen na lidských právech, třebaže bydlí v satelitu za městem. Teprve v situaci, kdy bychom se bavili o tom, zda nemají rezidenti a zde pracující těch kapacit k parkování a tak dále příliš, pak bych v tom určité ideové téma viděl.

ro
rock
05. června 2020, 13:17
0

Jenom ze zvědavosti:
google i seznam svorně nabídli kratší trasu. Ta je zavřená / rozkopaná / pomalá / z jiného důvodu nepoužitelná?

reagovat
beastar
05. června 2020, 13:43
6

V tomto smeru je nabrezi uzavreno. Mimo jine diky korona restauracnim zahradkam. Ty jsou super sedis u kafe a 50cm za zady ti jede tramvaj. Doporucuju lepsi jak matejska...

ro
rock
05. června 2020, 14:28
0

Taky dobrý. Vy si v té Praze umíte užívat dne :-)

Honza Hamster Křeček
05. června 2020, 15:37
2

V ulici Karolíny Světlé čeká past... :-)

Mrkef
05. června 2020, 21:31
0

Jako dopravní obsluha jsi v pohodě ;)

Rien
15. června 2020, 01:58
0

Tak do toho zakazu se podle ty mapy vubec nejede. To zavreni je samozrejme retardovany, kdyz to vyzene auta z nabrezi do malejch ulicek, ale projet se to da normalne

Csaba
05. června 2020, 13:34
4

Odkaz na článek nutno odeslat na pražský Magistrát. Nebo Magistát? Nebo Magisráč? Či Megasráč?!? Kdo se v tom má vyznat...
Prostě těm "odborníkům na slovo vzatým" :-)

reagovat
František Čáslavský
05. června 2020, 18:58
1

Magorák ;)

beastar
05. června 2020, 13:42
5

Vsechny tyhle zabavne veci pro petrolheady si parkrat v tydnu zkusim. A jiste opravdu souhlasim perfektni a timto chci magistratu take podekovat. Diky kluci, bez vas by Praha davno dopravne zkolabovala. Doufam ze tu Malou Stranu taky zavrete at si uzijeme ty tunely casteji. Vsak je to jak v Monte Carlu voe...
Jeden zakaznik z Izraele mi vystrasene az obdivne rikal, ze tohle je kamo ten nejdelsi tunel kterej sem kdy videl.... konci to nekde? Chtel sem odpovedet ze v pekle, nebo v pr...li. Sem ale od prirody slusnak.

My best trick... 600,- pokuta za 75 kmh im da Brusnice tanl. Prisnost na piraty musi halt bejt jinak by nam zdivoceli. Jo a bylo to ve 2 rano. Dobrej clanek. Konecne chce se rict!

reagovat
Irwinek
05. června 2020, 14:36
0

Beastar : slušný lidi v noci spěj, pokuty se daj platit ve dne - 57 km tamtéž okolo 13 hodiny

beastar
07. června 2020, 17:50
0

Slušný lidi možná. My co dřeme jezdíme domů občas i po hodině duchů a člověk by řekl, že ten tunel je v 75 km/h naprosto bezpečnej když sem za cestu potkal asi 3 auta v celém komplexu. Má to dva pruhy. Přes den ty jejich fake padesátky ve stylu "výmol na vozovce" s tim ať jdou vážně do hajzlu...

Irwinek
07. června 2020, 19:32
0

Ja nekde cetl, ze v tech tunelech by mela byt 70 -desatka normalne, min jen pri omezenich - kde se co zvrtlo? :-(
znam to, a ve 2 rano jsem prejel v modransky z pruhu do pruhu bez blinkru, nikde nikdo a najednou majaky, to by Te taky piclo -500 , bez bodu

Sedrik
08. června 2020, 07:52
0

Oni tam občas cvaknou 50ku, aby tě udrželi ve střehu - několikrát se mi stalo, že jedeme - víc aut, ale ne kolona a najednou prostě na úseku 500 metrů 50ka a pak za se 70.

Jasná past - nebylo tam nic.
Kdybych jel sám, tak mám 75 na padesátce, protože bych si toho ani nevšiml...

Mr
Mr.Bambus
05. června 2020, 15:07
0

Z Rytířské je to nejblíže do Quadria

reagovat
Honza Hamster Křeček
05. června 2020, 16:30
0

Pěšky je to stejně daleko, autem sice blíž, ale taky hezký okruh. (a ano, Google nás z nepochopitelných důvodů taká skrz ulici Karolíny Světlé, kde je zákaz, namísto odbočení vlevo u Národního divadla, které je legální, ale to absurditu té skoro tříkilometrové anabáze nijak podstatně nevylepší....)

Do
Dominik
08. června 2020, 12:32
0

Jako rozvozák jídla po Praze souhlasím se vším, taková ulice Francouzká je zklidněná jedna báseň. Ale musím Vás opravit s tvrzením o zákazu v ulici Karolíny světlé - Zákaz je až za křižovatkou s ul. Konvistká, tzn trasa kterou výše nabízí google je validní.

sheogh
05. června 2020, 15:14
4

:-D Super! Dost z techto prvku mame i na dalekem vychode v Brne.
Mozna jsi pozapomnel, ale dalsi oblibena disciplina, kterou mame spolecnou je offroad. Najit nekdy spravny najezdovy uhel na retarder, nebo casty pumptrack pri prejezdu koleji... To je taky pecka

reagovat
riderhenry
05. června 2020, 17:35
0

Pobavilo :) V Brně se poslední roky dějí taky zajímavé věci (a ještě spousta zajímavějších se povedla nějak na poslední chvíli zvrátit...). Nejraději mám, a to hlavně kvůli té dokonalé aroganci, schválně "rozhozené" semafory, které jsou na úseku cca 500 metrů u jednoho z okrajových sídlišť na příjezdu do města. Prostě se rozhodli, že je nebezpečné, když tam auta jezdí plynule, a schválně udělali ze zelené vlny na třech semaforech vlnu červenou. Naštěstí pro zkušenější se zjistilo, že když člověk jede 80 km/h+, tak stihne ještě vlnu oranžovou. Tak je průjezd ve finále o to rychlejší (bezpečnost bude samozřejmě asi pořád stejná, vzhledem k charakteru komunikace a místu: https://www.google.com/maps/dir/49.210791,16.6613531/49.2069059,16.6640549/@49.2088998,16.6603156,730m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0 ). Ne že bych snad takové chování někdy aplikoval...

Taky jsou zábavné "zpomalovací" semafory, které začínají být populární hlavně v transitních obcích. Dobrý příklad je okresková trasa Brno - Třebíč, kde jsou snad tři. Vím, že bylo dřív populární před nimi troubit a vytáčet motor... A mají být snad samy o sobě ilegální (semafor se nesmí používat bezdůvodně...).

reagovat
Pochtli
05. června 2020, 22:51
1

Občas to jde projet "jen" sedmdesátkou..
Jinak je to údajně kvůli bezpečnosti chodců, kterých je tam minimum, navíc maj chodníky a přechody. Takže vyloženě schválnost, která má odradit aspoň pár řidičů tudy jezdit.

Opelfahrt
06. června 2020, 13:22
0

Myslím, že na těch Vinohradech zelená vlna nebyla nikdy, ani v 90. letech. Tam to vždycky stálo za houby. Ona ta křižovatka, kde odbočuje trolejbus, je asi vytíženější než ty ostatní.

Ale normálně se mně letos v zimě stalo, co už dlouho ne. Jel jsem od Vídně a Modřic po 52, odbočil jsem k Centrálce, kde jsou první semafory, tam zelená. Normálně jsem projel celou Vídeňskou až na Mendlák a po Úvoze nahoru a první červená mě zastavila na Konečného náměstí při odbočování vlevo na Veveří (kde bývá zelená šipka). Odtud jsem vyjel na Hradeckou a ven z Brna na Lipůvku už zase bez jediné zelené, všechno zelená vlna. Bylo to po osmé večer a přesně 50 jsem fakt nejel.

riderhenry
06. června 2020, 22:14
0

"...a přesně 50 jsem fakt nejel" - no tak asi haluz :D

Pochtli
07. června 2020, 10:06
0

Někdy se to fakt zadaří a zajedu zelenou vlnu od Pisárek po spalovnu. Někdy si naopak "užívám" červenou vlnku..

Trinom
08. června 2020, 15:15
0

Henry, ty semafory na Vinckách nejsou nijak vzájemně svázané, v tom je ten fór. Chybí ti tam ještě jeden - odbočka na Ochoz. S výjimkou toho u Minolty jsou všechny ostatní se smyčkou, takže když je provoz, tak dokonce i nějak fungujou a drží se. Ten poslední u Minolty má ale časovou smyčku (přes den) a kamerové hlídání dopravy přes noc, takže sice celou noc svítí zeleně do hlavního směru, ale to už zas nefungují ty zbylé tři, protože je řídká doprava.

Sa
Sato
08. června 2020, 19:02
0

Zdravím Brnenskú sekciu. Mne príde, že v Brne je tá večerná/nočná zleno oranžová vlna nastavená na +-70 schválne :) To mi pripomína časy keď sa (kamarát) každú noc presúval z obce za Brnom do centra. Tých 13km po semafór na pionýrskej za 12min šlo pri "všetkej slušnosti" s využitím hlavne onoho efektu plynulosti. Teda až na jednu fotečku a trápny rozhovor s mestapom na úvoze, ale 1000kč ako príspevok mestu jednorázovo zase nie je tak veľa.

riderhenry
08. června 2020, 21:26
0

Hele hádat se nechci, ale byly o tom i články v novinách, že to je záměr tamní radnice a fakt jsem zaznamenal, že dřív se tam projíždělo normálně, ale teď už to moc nejde. Ale jak říkám, může to být jinak.

Trinom
10. června 2020, 07:28
0

Ano, vím že se o tom v tomhle duchu mluvilo, ale vzhledem k tomu, že tu bydlím, tak si radši ty informace ověřím. Před cca 2 lety byly vyměněny 3 ze 4 semaforů na Vinckách. Ty nové nemají časovač, ale indukční smyčku v asfaltu, která slouží k monitorování provozu. Jakmile provoz stoupne nad určitou mez, tak se ty dva hlavní semafory přirozeně sesynchronizují. Problém dělá ten poslední starý, který když zahlédne auto z vedlejší, tak do pár vteřin zavře hlavní pruh a pustí ty z vedlejší. Přes den tam ale jezdí z té vedlejší docela dost au, takže v tom dělá slušný guláš.
Pro ty zbylé platí, že jakmile klesne počet aut, tak ta smyčka zajistí, že se to rozhodí během pár cyklů.

riderhenry
10. června 2020, 10:48
0

Tak díky za upřesnění! A to sám vždycky říkám "nevěřte, že je pravda všechno, co jste viděli na internetech nebo v televizi..." :D Každopádně i popsaná situace je komická, i když to není záměr. A podobou zkušenost mám i na nově instalovaných semaforech Drobného - Ant. Slavíka - Lužánecká, kdy po instalaci chytrých (přesný princip neznám, ale takto bylo komunikováno) semaforů jsou delší prodlevy, v každém rohu vyklízečky (přitom se dalo krásně odbočit i za toho největšího provozu...) a semafor mi vesele stejně hodí červenou i ve 3 ráno, kdy z vedlejší nic nejede a chodec pochopitelně taky nikde...

Trinom
10. června 2020, 15:29
0

Možná to je komunikováno takhle (známe politiky), ale technicky to je tak, jak píšu. Až se vymění ten poslední starý semafor u Minolty, tak by to zas mohlo fungovat celkem k světu. Tak, jak to je nastavené teď, tak to poměrně často pouští dopravu z vedlejší (čti ze sídliště), takže se netvoří nikde žádná kolona. Ano, pro transit to je opruz, to souhlasím, ale jako celek to funguje docela dobře.

bitner
05. června 2020, 21:51
0

Proto bydlim v 10000 prdeli, kde udela paradu i sluzebni olepena Octavka.
Jinak ale uprimnou soustrast.

reagovat
Vavris Vavrisovic
06. června 2020, 06:29
1

Mě by v Praze asi jeblo... ????

reagovat
Pochtli
09. června 2020, 19:40
1

Jo, jeblo. Jezdil jsem tam x let služebně jednou za čtvrt roku a vždy jsem za den zlítal křížem krážem celou Prahu. Neustále přibývaly kamery, omezení rychlosti, zákazy vjezdu.. Jsem rád, že už tam nemusím.

Trinom
10. června 2020, 18:05
0

A teď si vem, že s nám tu rozšířil ještě jeden nešvar - zákaz vjezdu nákladních automobilů (taková ta červenobílá kulatá značka s náklaďákem uvnitř). Před změnou znamenala zákaz vjezdu vozidel nad 3,5t. Tak to dávalo i smysl, ovšem od změny (pár let nazpět) znamená zákaz vjezdu jakýchkoliv nákladních vozidel, čili všeho v kategorii N. Do toho samozřejmě spadají i N1, čili všechny služební Oktávky v kombíku, Praktiky, dodávky, všechno. Městapo samozřejmě ty malé neřeší a chytá jen ty větší. Jenže dostaň se někde kloudně s dodávkou. To je fakt za trest. Přitom by stačilo jediné - ve značce pod symbolem náklaďáku mít text "3,5t". Jenže to se městům dělat nechce, takže se na to vysrali a prudí.

Pochtli
11. června 2020, 20:59
0

Tohle je taky průšvih, který se ukázal v celé nahotě, když jsme jeli na podnikový zájezd. Byl to dost masakr, najednou tyhle cedule byly snad všude.

krab
06. června 2020, 08:33
1

Zkuste si teď někdy Radotín. Nádherný bludiště s překážkovou dráhou. Hezky jsem si tam ve středu večer cestou domů zajezdil. Nemá to chybu :) A to bylo v módu "traffic off". V pátek ve 4 to bude nejlepší si myslím...takovej tajnej tip

reagovat
Kuře
06. června 2020, 16:53
2

Ty vole Radotín... tam odtud jsem se minulý týden chtěl dostat přes Zbraslav domů... po asi 20ti minutách bloudění jsem zjistil že ta odbočka je zavřená o objizdka značená blbě...:)

beastar
06. června 2020, 21:09
2

Tak Radotín je Praha z leknutí od roku snad 74. Tam se ještě nenaučili právě tu Pražskou nonšalanci a podporu pravých petrolheadů. Dávám tomu pár let a bude to dobrý stejně jako na P6 a P1 a P7 a P..whatever.... :D Každopádně já tam byl asi 14 dnů zpět a docela dobrý značky byli, uzávěry jel sem na Lochkov a zpátky sem to raději vzal přes kopec na hvězdárně Lochkovem na do Chuchle, kde ti přijde že jedeš po Rumunsku, ale aspoň víš kudy.

Irwinek
06. června 2020, 21:35
0

Od 1.7.1974 kvuliva tomu, by Praha mela vice nez milion obyvatel. Ovsem silnicky za cikankou a okolo cementarny nejak ztratily to kouzlo az v poslednich letech :-( jeste pred cca 8 lety se nechalo driftnout k lochkovu, nebo k zadni kopanine, ted uz tobstoji za .....

beastar
07. června 2020, 17:47
0

Pán je znalec. Jo já měl tu cestu kolem cementárky taky rád hlavně směrem nahoru. A taková ta ostrá levá 5 do stoupání to byla paráda. Jenže jak píšeš naposled tak před 8 lety. Dneska je tam provoz, samej kamion...

bkralik
07. června 2020, 21:46
0

Jak udeřila korona, tak jsem tam jel jednou "na výlet" a musel jsem si to dát dvakrát - nebyl tam absolutně nikdo :-)

Irwinek
09. června 2020, 11:39
1

Beastar: znalec? Kdepak, pán je pamětník :-D
změnili nám adresu z Tyršový na Ametystovou, SPZ z PZA ….. na ABU -....
a taky jsem tím směrem coby studentík rozvážel poštu na kole , a to si zapamatuješ kdeco, věř tomu :-D

PepaSFI
07. června 2020, 09:37
2

si myslíte že máte problémy v tý Praze? Venkov není o moc lepší, dějou se tady věci že zůstává rozum stát. Tady vedle, ve Velkém Meziříčí se dostali až do celostátního zpravodajství. Loni tady totiž vylepšili zatáčku. Ona byla taková prudká, v kopci a byla strašně nebezpečná. Za dvacet let tam bylo asi šest nehod typu "náklaďák na sněhu uvázl, odhráblo mu to a otřel se o svodidlo". A proto zatáčku zrušili a postavili novou. Teda ne zatáčku ale hnízdo hadů. Místní dakarský motorkář Ivo Kaštan prohlásil, že to vypadá jako legendární Vývrtka na okruhu Laguna Seca, která prý taky vznikla tím že stavitelé něco zvorali. Tam kde původne stoupání zatáčka překonávala plynulým obloukem, vznikl šílený tobogán, navíc díky různému sklonu vozovek, nepřirozeně zalomený a pokroucený. A špatný výjezd z vedlejší ulice se stal nemožným výjezdem. Vrcholný politický veletoč předvedl bývalý starosta. Poté co byl u toho když se ten bazmek realizoval, stal se šéfem správy silnic a v zimě zakázal úsek udržovat protože je nebezpečný i pro sypací vozy. A když teď, po vlně posměchu a nevole silnici vrátili do původní zatáčky, položili mu v rozhlase otázku, proč takovou hrůzu postavili. Odpověď zněla "když ono to na výkrese vypadalo dobře". Jakoby v tom městě nežil a nikdy to místo neviděl. A teď jiná parta vejlupků maluje čáry na silnice aby se řidičům líp jezdilo. Neboli, kde je to úzké, ještě to zúžíme, kde se blbě odbočuje, tam to zhoršíme. Architektonická soutěž na opravu náměstí skončila velikánskou ostudou protože vítěz nesplnil snad vůbec nic ze zadání, hlavně co se týká parkování a dopravní obslužnosti. Naděje že vznikne dosažitelná parkovací plocha ve spolupráci s Lidlem se vytrácí protože nové vedení města zásadně nesouhlasí s výstavbu Lidlu v "centru". To centrum je zadní trakt zrušené fabriky, v současnosti typický brownfield, posraný plácek zarostlý kopřivama, nouzové parkoviště pro otrlé offroadového ražení.
A jak jsme na tom s objížďkama kvůli opravám silnic netřeba popisovat. A furt si myslím že opravy silnic se losují na silvestra o půlnoci z klobouku, protože to s jejich stavem nemá nic společného.

reagovat
beastar
07. června 2020, 17:48
0

Podle mě když to vidím, tak celá republika čerpá zkušenosti z hlavního města. Buďme jim za to vděční stojí to prachy a někdo to musí stavět tyhle okruhy. Takže zaměstnanost je a práce taky. Takové Adolfovy dálnice po Česku.

Irwinek
09. června 2020, 11:43
1

Nevýhodu tohohle systému je, že lidi co o Praze rozhodují mají kořeny někde v pr…. a o Praze vědí starou belu, čímžto pádem se ty hovadiny pak roztahují po zbytku republiky s dovětkem " že v Praze rozhodli ". Horší je, že to takhle funguje i v zemědělství a spol, takže vlastně nefunguje nic!

Mrkef
09. června 2020, 20:57
0

Irwinek souhlas, nejradši mám ty náplavy - hlavně moravský, které v Praze žijou pár let a jsou pražštější, než rodilý pražáci + k tomu nezapomenou celou dobu tlachat o tom, jak je na Moravě všechno lepší.... Pak stačí nahodit, proč tam teda nežije :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem