reklama
načítám data...

Nejlepší auta podle Autíčkáře. Co bychom chtěli v garáži?

Jak si svou garáž představují pisálkové, jejichž rukama prošly stovky nejrůznějších aut? Je vůbec možné vybrat z té hromady tři nejlepší kousky?

zobrazit celou galeriiEditorial, Historie: Nejlepší auta podle Autíčkáře. Co bychom chtěli v garáži?

V automobilových magazínech je spousta testů a spousta názorů na různá auta. Vzhledem k obecné snaze o objektivitu se však málokdy dozvíte, co by si v garáži přál samotný autor. My se nyní hodláme odhalit. Ze všech aut, která jsme řídili a dobře je známe, vybereme elitní společenstvo. Mělo by to skončit záplavou supersportů? Možná v jiné redakci. My jsme jich jednak příliš moc nezkusili (zatím) a druhak chceme vybrat auta, se kterými bychom opravdu chtěli žít…  Ne jen se v nich projet a zase je vrátit… Jaká jsou tedy nejoblíbenější auta Autíčkáře? Je redakce názorově pestrá? A myslítem že náš ochočený petrolhead Krab vybere aspoň jeden normální vehikl, se kterým půjde jezdit pro rohlíky a žít každý den? Pojďme to zjistit.

Vavris

Téma tohoto článku jsem v redakčním chatu vymyslel, nadhodil a jelikož je realizováno, tak by asi bylo vhodné, abych jej také načal. Na poměry automobilových pisálků jsem pořád docela panna. Seznam najetých aut by čítal nejspíš nějaké nižší stovky (počítat jsem přestal už dávno), mám docela malé zkušenosti s novými auty a spousta kousků v mých prstech uvízla příliš krátce, než abych si mohl být jistý ve svých dojmech. Právě proto se nedostane na F-Type s osmiválcem, jenž mě schramstnul a vyděsil, ani na Caterham, který je jistě skvělý a asi bych se do něj zamiloval, ale jedinou společně prožitou hodinu jsme si moc nerozuměli…  Ale teď už pojďme na ty vehikly, které z nějakého pohledu považuji za skvělé a chtěl bych je mít.

BMW 340i M-performance

Jako by někdo v BMW oscanoval můj mozek a stvořil podle získaných dat dokonalou podobu auta pro každý den. Když jsem trávil týden v  testovacím 340i, měl jsem dojem, že jej pro mě někdo vyrobil na přání. Líbil se mi design, mělo skvělá sedadla a dostával mě zvuk. Dokázalo při splynutí s davem jezdit za 7 a přitom vyvinout tempo, ze kterého jsem byl nesvůj. Umělo být tiché a (navzdory tuhému podvozku) docela komfortní při nutných pojížďkách, velmi dobře se v něm cestovalo, aby nakonec předvedlo skvělý balanc a schopnosti, když se na navigaci začala trasa klikatit. Každé ráno jsem se těšil, že nastartuji šestiválec a auto splní vše, co mi na očích uvidí. Ještě prosím audio Harmann Kardon a budu spokojený jak želva. 340i na M-podvozku se samosvorem je pro mé potřeby dokonalý univerzál.

reklama

Honda S2000

O víkendech mám taky jasno. Vzadu v hlavě hlodá Caterham, ale S2000 je trefa na jistotu. Na poměry sportovních aut je pomalá. Její elektrický posilovač sklízel vlnu kritiky. Moderní hot hatch jí sfoukne jak svíčku. Všechno je mi to však úplně jedno. Chci tu záplavu mechanické odezvy. Chci sundávací střechu. Chci instantní přetáčivost náročnou na řízení. Chci S2000. Ryzí záležitost pro blbce, kteří mají nejraději staré pořádky. Bez asistentů, bez pomocníků, syrovou jak tatarák.

Nepotřebuju velehory výkonu. 240 astmatiků, kteří začnou ržát až na konci dostihu totiž úplně stačí k zapojení celého řidiče a husí kůži jak Himáláj. Miato promiň, za tvým volantem jsem toho prožil nejvíc, ale neznám jiné dostupné auto, které by mě bavilo tak moc, jako S2000. 

Citroen Saxo VTS 16V

Na úvod je fér uvést jednu věc. Saxana je strašná mr…  …krám. Ale přesto nějak nemohu zapomenout. Jak často se přistihuji při myšlenkách, že jsem si jí měl nechat a kompletně zrenovovat rezivějící karoserii. Proč to? Saxo VTS je skvělé svou uvolněností a bezstarostností. Po silnici nejede, ale tančí. Je spektakulárně přetáčivé, motor by nejraději sežral otáčkoměr a skrze jeho volant můžete provádět geologický průzkum. Saxana je automobilové lithium, které se nebere vážně a pokaždé v něm najdete prostou radost z pohybu. Je to neředěná esence chuti do života. Jezdící optimismus. Dokonalejší auta mohou svou precizností působit svým způsobem odměřené, nabubřele, či náročně. Saxofon je prostě jen veselý. Za každých okolností. Takový elánem nabitý kamarád, který vám ukáže, že život je skvělý, i když máte všeho plné zuby. A právě proto tady musí být. Přestože polovina jeho komponent stojí za prd a existuje asi milion rychlejších, schopnějších a vlastně i charakternějších aut. 

Hamster

BMW 330e

Volba pravověrného alfisty? Ajaj, Hamster sešel z cesty… Ne, já vím, že bych cestou do salonu pro své BMW nakonec stejně odbočil k prodejci Alfy Romeo a koupil si Giulii Veloce, ale pokud mi nějaké auto během testování dávalo dokonalý smysl, byla to právě mnichovská trojka v hybridní verzi. Automobil, kde onen hybridní systém dělá svou práci dobře a zároveň skrytě, nepředvádí se. Auto, se kterým si užijete zakroucené okresky, opravdu dlouhé výlety i obyčejnou cestu pro rohlíky. Zážehový motor o solidním výkonu, schopnost čistě elektrické jízdy, nízká spotřeba, schopný podvozek s pohonem té správné nápravy – ideál.

Abarth 595

Naopak pokud mi nějaký vůz naprosto nedával smysl, byl to maličký Abarth. Autíčko začalo svůj život coby malá nákupní taška, potom ale někdo přišel s tím, že to bude sporťák. Ve městě je vůz tvrdý, převodovka s ním škube, výuky vyluzují kravál, mimo město potom pidiautíčko nedává smysl vůbec. Jenže ono je skvělé. V celé té bláznivosti je totiž ta pravá krása.

Fiat 124 Spider Lusso

Teď trochu podvádím. Pravdou totiž je, že jsem Fiat 124 Spider ještě neřídil. S jeho sourozencem, Mazdou MX-5 jsem již měl tu čest a podle toho, co jsem následně v redakci o rozdílech mezi těmito příbuznými slyšel, je zřejmě Fiat s o trochu méně puritánským přístupem k motoristické zábavě přesně tím řešením pro mě. Malý moderní roadster, nic přehnaného, ale zároveň mu nic nechybí. (Za to podvádění budeš jezdit půl roku elysejským Citroenem, Hamstere – pozn.Vavris)

reklama

Fernie

Vybrat si z aut, která jsem měl v rukou, vlastně vůbec není jednoduché. Pravda, vedu si svůj zápisníček, ale nejsem si úplně jistý, jestli najdu 3 auta, která bych z ruky nejradši nedal. No, ale pojďme to zkusit. Alespoň první auto totiž není vůbec těžké vybrat…

Mazda MX-5

Ano, zcela nečekaně je to roadster-jehož-jméno-se-nevyslovuje. V zápisníčku mám všechny varianty až na ND 1.5 (zato mám 124 Spider), ale místo v mé ‘věčné’ garáži může dostat jen jedna. A tou je ta, se kterou už dva roky dennodenně jezdím. Obouchaná, hlučná, tvrdá… Jasně, objektivně by se našla lepší varianta, ale s žádnou z nich jsem se nikdy nepobavil tak, jak se svým autem. Taky jsem si nikdy dřív v jiném autě nezlomil obratel. Ale to je úplně jiný příběh… :-)

Mercury Grand Marquis

Vybírání aut z těch, co člověk řídil, je docela těžké. Spousta jich totiž byla fajn, ale skoro žádné bych nechtěl doma. Tedy, až na tuhle věc. Hranatý sedan pankového pana učitele je auto, které mě odvezlo na první sraz amerik a tím přispělo k mé rozkvétající obsesi auty. Navíc mám setrvalý pocit, že k tomu, abych měl pocit, že můj motoristický život je naplněn, mi chybí americký sedan. Jízda v něm je totiž jinde. Je to takový pěkný a příjemný zen. Něco jako sedět v Range Roveru, ale lepší a víc cool.

Ale co umístit na třetí místo? Měl by to být Delorean? Austin Mini? MR2? Model S? Vážně nevím. Nechal bych to prozatím otevřené. Na to, abych si hrál se třemi auty bych stejně neměl čas a pak by mě mrzelo to jedno zanedbávat.

Krab

Taky jsem se zamyslel a říkám si: „Člověče, Krabe, k výběru třech nejlepších jízd života by to chtělo vymyslet něco pořádného. Vzal jsem tedy to utržené sluchátko a zavolal. „Haló, haló, prosím pěkně, byla by tam k testu jedna Ferrari F40?“ S kamiónem náhradních pneumatik a celým dnem volného okruhu, třeba v Mostě? A ze sluchátka se ozvalo: „No, ano, může být.“ A já celý den čekal a čekal a ono furt nic. Po čase jsem usoudil, že moje kouzelné utržené sluchátko musí být nějaký podfuk. A tak holt vyberu tři reálná auta z masa a kostí, tedy z kovů, plastů, oleje a hovězí kůže.

MGB GT 

Co k němu mám říct? Víte, ono voní takovou tou kombinací olejů, koženky a spáleného benzínu. Každá jízda s ním se vryje do paměti nesmazatelně a každá ostřeji a na limitu projetá zatáčka je odměněná nefalšovanou radostí z jízdy. Sedí se v něm ideálně, volant s koženým potahem a lehce zoxidovanými kovovými rameny držím v rukou přímo před sebou. Je to stroj času.

Porsche 911 Carrera 3.0 SC 

Vzduchem chlazený motor trčící za zadní nápravou ničím nenahradíš. Já vím, tohle se říká o objemu a počtu válců, často osmi a v konfiguraci do „vé“, ale pravé Porsche je vzduchem chlazené a nikdo mi to nevymluví. Nemá tak velkou přilnavost a řidič se s ním musí umět sladit. Krátká letošní jízda v exempláři, který mi laskavě půjčil na chvíli řídit jeho majitel Ruda, potvrdila, že bych se s ním chtěl blíž a blíž seznamovat. Auto trčí stále v inzerátech a Krab na něj stále nemá peníze. Jinak by ho asi Rudovi opravdu vrátit nechtěl.

Caterham Roadsport 1.6

Projel jsem s ním Severní smyčku Nuerburgringu. Tohle auto je jako by ho někdo vyrobil přímo pro mě. Víte, že mám rád klasická sportovní auta. A Caterham se řídí s přirozeností mého starého MGB, jenže nabízí jízdní vlastnosti, o kterých si u čtyřicet pět let starého anglického sporťáku můžu nechat jen zdát. Je rychlé, pokud je řidič dostatečně odhodlaný a umí to. Já to zatím bohužel nejsem, ale jelo se mi v něm neskutečně přirozeně. Vrčení z postranního laděného výfuku Catíka, podřazení s falešným meziplynem ze čtyřky na trojku a odezva na řízení prostřednictvím malého volantu Momo, je nepopsatelně odměňující. Já v Caterhamu najel fakt jen pár kiláků po silnici a najednou do něj sedl, nasadil si helmu a objel v něm Severní smyčku. Asi jsem trochu šílenec.

Vojta Dobeš

Nad svou “trojicí vyvolených” jsem přemýšlel dlouho a těžce. Důvodem bylo možná i to, že jsem si zadání trochu ztížil a pokusil jsem se poskládat auta tak, aby nejen patřila na vrchol toho, s čím jsem se měl tu čest setkat, ale aby navíc dávala smysl pohromadě. Výsledkem jsou dvě auta, která mě nadchla při testování, a jeden exemplář, který mi byl léta věrným automobilovým druhem…

Tesla Model S 

Není dokonalá, těžko s ní ujedete víc než 400 kilometrů na jeden zátah, potřebuje dobíjecí stanici, má pitomé ovládání úplně všeho na dotykovém displeji a občas poněkud selhává kvalita zpracování. Přesto je to podle mě nejlepší auto současnosti – možná proto, že je to ve skutečnosti spíše auto budoucnosti. Baví mě, jak jezdí, jak je rychlá, kolik je v ní místa i to, že jí můžu “natankovat” ze zásuvky. A protože víc než 400 kilometrů za den najedu zřídka, je mou volbou primárního auta pro každý den.

Mazda MX-5 RF 2.0

Odpověď je vždycky Miata. A pokud bych měl s nějakou žít, byla by to, možná poněkud překvapivě, verze RF s dvoulitrovým motorem. Je pravda, že roadster s patnáctistovkou nabízí čistší a bezprostřednější řidičské zážitky, ale v každodenním životě je příliš pomalý, příliš hlučný – a při zábavě na okreskách přeci jen občas chybí trocha výkonu a samosvor. RF je rychlé tak akorát, dost na to, aby člověk netrpěl nedostatkem výkonu a zároveň dost pomalý na to, aby ho člověk dokázal využít naplno. A zároveň se dá používat každý den. Proto je mou volbou jako sekundární každodenní auto do města či na okresky.

Chevrolet Caprice

Poslední na mém seznamu je má dávná láska – Chevrolet Caprice z 80. let. Tahle hranatá krabice, kterou většina z nás zná jako newyorský taxík nebo policejní auto ze starých amerických filmů, sice není objektivně dobrá snad v ničem, ale má nezaměnitelné kouzlo starých amerik. A jeden exemplář mě provázel roky mého řidičského mládí. V mé garáži snů by ale Caprice vypadal trochu jinak. Vybral bych si variantu kupé namísto sedanu (ideálně ročník 1977 – 1979 s úžasně zalomeným zadním oknem) a namísto drobného tuningu, kterým prošel můj exemplář, bych ho svěřil do rukou kalifornské firmy Icon4x4. Výsledek by byl nejspíše o dost dražší než Tesla, která je na prvním místě seznamu, ale Caprice s modernizovaným podvozkem, osmiválcem LS3 o objemu 6,2 litru a dokonalými detaily, jak je u Iconu umí, by byl perfektním ztělesněním staré ameriky. Téměř nezničitelný, s přebytkem výkonu, plavným podvozkem ideálním pro hrátky ve filmovém stylu, a s nezaměnitelným charakterem staré krabice. V mojí garáži snů tak zaujímá pozici třetího auta – víkendové hračky a v případě potřeby i nástroje na dlouhé cesty, které Tesla nezvládne kvůli dojezdu…

Dan

Vybrat tři nejlepší auta, se kterými jsem měl tu čest, je opravdu více než složitý úkol. Během svého automobilového života jsem usednul za volant stovek aut. Na některá jsem už zapomněl (naštěstí), jiná byla tak nezajímavá, že ve mne nezanechala hlubší vzpomínku. Pak tu jsou ovšem vozy skvělé a ty, na které nikdy v životě nezapomenu. A právě z toho posledního balíku budu dnes vybírat. Takže jakou trojici vytáhnu z paměti? 

Mercedes-Benz SLR McLaren 

Ano, tohle asi není překvapení. Je to patrně nejdražší auto, které jsem pilotoval. Rozhodně patří mezi nejsilnější a nejrychlejší. Abych se přiznal, nejsem úplně fanoušek supersportů. Hezky se na ně kouká, hezky se to poslouchá, ale jinak moc nevím, k čemu bych je používal. Svezl jsem se ve Ferrari, zažil jsem adrenalinovou jízdu v Nissanu GT-R. Ani jedno z těch aut, ve mně nedokázalo vyvolat touhu vlastnit jej. SLR je ovšem jiné. Neuvěřitelná strojovna je kombinovaná s podvozkem použitelným pro každodenní ježdění. To vše je zabalené v kouzelně přitažlivé karoserii. Vážně, nevybavuji si, jestli jsem někdy viděl auto s hezčím profilem. A v neposlední řadě je to také auto, se kterým jsem poprvé překonal magickou hranici 300 km/h. Na to se opravdu nezapomíná. Mercedes SLR McLaren je fascinující kus techniky, který má pevné místo v mé automobilové garáži snů. 

Mazda RX-7 FD 

Vybrat první auto bylo celkem jednoduché, ale teď už jde do tuhého. Když už mám v garáži supersport, co potřebuji jako druhé auto k němu? No přece další sporťák, to je jasný. Chci něco zvláštního, co nepotkám na ulici každý den. Něco výjimečného. Mělo by to být malé, obratné a měla by to vyrábět Mazda. Ano, potřebuji Mia… ale kuš. Ne, Miatu už prosím vážně ne. Ne, že bych ji neměl rád… ehm, ale vlastně nemám. A hlavně, proč chtít MX-5, když můžu vybrat fantastickou RX-7 FD .

Opakujte se mnou, Wankel, dvě turba, muší váha, manuální převodovka… sakra, tohle je tak podmanivá kombinace, že se ve mně opět probudila touha se svézt. Nebo koupit. Nevíte někdo, jestli do toho složím kočárek? Každopádně tahle Mazda je jasnou volbou do mé vysněné garáže. 

BMW 540i 

Poslední výběr je vůbec ten nejsložitější. Když už mám v garáži supersport a hračku na hraní, co ještě tam nutně potřebuju? Roadster, nebo snad veterána? Ale kdeže, tohle s radostí přenechám Krabovi. Já potřebuju cestovní sedan. Velký. Pohodlný. Luxusní. A rychlý. Vybírat v moři velkých sedanů je jako stát v obchodě před regálem s whisky a rozhodovat se, kterou z těch dvaceti oblíbených flašek si dnes koupíte. Záleží jakou máte zrovna náladu, chuť a v jakém jste rozpoložení. Prostě tisíc proměnných, které ovlivňují úsudek a formují finální výběr. A stejně tak to mám já s cestovními sedany. Mám chtít elektrickou Teslu s její mamutí silou, která nikdy nepřestane fascinovat? Ne, pro mé využití je bohužel naprosto nepoužitelná. Toužím snad německé preciznosti s desetiválcovým srdcem v podobě Audi S8? Zcela jistě ano, ale ne zrovna dnes. Potřebuji velkou anglickou kočku s kompresorem? No jasně, kdo z nás by nepotřeboval XJ. Ale dnes chci něco jiného. Ano, jak bych mohl zapomenout na Sonderklasse od Mercedesu. Shodou okolností jsem zrovna včera strávil několik desítek kilometrů za volantem prodloužené S500 a od té doby nemohu to auto dostat z hlavy. Celou noc přemýšlím, jak to vymyslet, abych to mohl koupit. Ale pšt, nikomu ani muk, doma nic nevědí. Nakonec však vybírám jiného favorita. Právě teď, dnes ráno mám chuť na bavorské klobásky. Chci BMW, chci nejnovější pětku s přeplňovaným benzinovým šestiválcem. 540i, jež mi dělala společnost v létě, mi učarovala úžasným podvozkem, skvělým řízením a fascinujícím motorem, kterému nechyběla síla a zároveň byl až překvapivě úsporný. Tohle auto chci. Aspoň pro dnešek. Zeptejte se zítra a má odpověď bude zase jiná. 

Zlokočka

 

Jeep Wrangler

Obrubníky, příkopy, potoky, lidi, menší pohoří, pro tohle auto zkrátka neexistují překážky, a to se mi na něm líbí. Nedá se s ním jezdit moc rychle, není nijak zvlášť pohodlné a s moderní technikou si taky netyká, ale co na tom. Ta správná zábava totiž začíná ve chvíli, kdy sjedete ze zpevněné cesty.  

Jaguar XE 25t

Když si mám vybrat daily driver, který bude na první pohled nenápadný, ale po týdnu v něm neumřu nudou, je to Jaguar. Má své mouchy (a jsou to ty velké, kovově lesklé masařky), bohatě je však vyvažuje podvozkem, který si záhadně rozumí s českými tankodromy, a v tomto konkrétním případě i dokonalým motorem. To by možná pro volbu do top 3 nestačilo, ale to auto mi zkrátka sedí. 

Ford Puma 1.7

Nesmějte se, všichni máme své úchylky. Vedle Jeepů a Jaguarů (a Range Roverů, BMW a Hyundai Genesis Coupé, na něž tu už nezbylo místo) bude mít Puma v garáži vždycky své místečko jisté. Ztělesňuje ty malé radosti, které nemusí být nijak extrémní, stačí že člověku poskytnou pocit, že žije tady a teď. 

Matěj

Range Rover Velar

Ano, je to tak. O Velaru jste si u nás ještě nemohli přečíst, ale snad to velice brzo napravím. Teď však už víte, že jedním z aut, které mě chytlo za srdce nejvíc, bylo SUV. Naftové. Abych to uvedl na pravou míru, musím leccos vysvětlit. Za prvé jsem si vždycky myslel, že auta jsou mým hlavním koníčkem a létání je až na druhé koleji. Také jsem potřeboval nějaký zábavný sporťák, nebo aspoň silnou zadokolku, nebo jsem si to alespoň myslel. A za dvouleté působení v redakci Autíčkáře jsem měl možnost vyzkoušet dost zajímavých vozu a současně začal opět trochu létat. No a teď tedy víme, že mě dostal Velar. Jak se to stalo?

Jednoduše. U aut potřebuju jednu věc, a nejsem sám, jen každý ji má jinde. Potřebuju se v autě cítit dobře a současně se za ním chci při parkování ohlédnout. Skutečnost je taková, že jsem zatím v ruce neměl auto, ve kterém bych se cítil tak dobře, jako ve Velaru. Tím pádem odpadají veškeré jeho nedostatky, ty totiž přebíjel můj pocit blaženosti kdykoli, když jsem byl za volantem. Do recenze se samozřejmě pokusím napsat o něco objektivnější zhodnocení, aktuálně je však Velar číslo 1.
 

BMW M5 E39

Dokonalý protiklad předchozího. Nakoňovaný, na první pohled zlý, ale vlastně ještě celkem civilně vyhlížející sedan. Beznadějná láska od dob Need for Speed 4. M5 probudí démona v každém, i obvykle slušný řidič zjistí, že plynový pedál drtí sám od sebe, jen aby si užil té úchvatné akcelerace a hromového soundtracku.

S určitou nostalgií vzpomínám na těch pár přízemních letů krajinou, kdy by případná konfrontace s muži v modrém pravděpodobně skončila naší popravou v lesíku u cesty. Kdysi jsem řekl, že M5 je moderní moonshiner, a stále si za tím stojím. M5 E39 je čiré zlo. Sofitistikované a skrývané, ale je to přesně to zlo, které všichni tu a tam potřebujeme.
 

Jaguar XJ X300/X308

Zpátky ke klasice a slušnému vychování. Byť existují i ostré verze XJR, já měl tu čest s klidnou silou v podobě XJ12. Ale to není ta, kterou bych chtěl. Spíše bych chtěl osmiválec, ideálně se svorem a výfuky, které umožní motoru dýchat trochu volněji. Měl by být černý, nebo tmavě modrý, a dost opelichaný. Kouřilo by se v něm. A kouřilo by se od zadních gum. V jisté fázi by byl nabourán, a v konečném stádiu by se fatálně pokazil, aby byl následně rituálně zapálen. Klidně by mohl být pravostranný, na tom nesejde, jeho akční dostřel by s mým přístupem k údržbě byl asi velmi krátký.

Byla by to asi dost krátká, intenzivní a vlastně docela nehezká lovestory, ale takové XJ potřebuju. Nevíte náhodou o něčem?

Jeník, Radek a Adam jsou ostudy a seznam svých oblíbených aut si drží jako obchodní tajemství. Třeba příště.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
04. listopadu 2017, 10:48
1

Kraba se na takové věci nikdo ptát nemusí..to každý ví :). Jinak docela zajímavá sestava. Třeba toho Caprice nebo Mercury bych v garáži snů nečekal :) Za mě by taková trojice vypadala takto: Aston Martin DB9 Volante (ten jsem i řídil - jen coupe), Toyota Supra MK4 (v té jsem se vezl) a Lexus LS (v tom jsem se také vezl) :).

reagovat
saage
05. listopadu 2017, 00:14
0

Tak ja dam teda taky dream garage.. bohuzel jedno z nich sem neridil.. schvalne ktere :-)

ecruiser
04. listopadu 2017, 11:46
1

za mě Kaipan 57, K1 Attack, Mustang GT - to tam mám.

reagovat
On
OndrasF
04. listopadu 2017, 12:32
0

Z toho, co jsem ridil:
Renault Clio III Sport - protoze je to primocara zabava
Alfa 75 V6 - protoze stara skola je nejlepsi skola
Audi RS4 B8 - protoze dokonaly zpracovani spojeny s jekotem V8 v kompaktnim kombibaleni jinde nenajdes
VW Multivan T6 - protoze prostor a variabilita je k nezaplaceni
+
Libovolne prvni auto - protoze prvni laska je jen jedna

reagovat
Knightrider
04. listopadu 2017, 13:03
0

U mně by to bylo trochu jednostranný, co se země původu týče, ale každej jsme nějak praštěnej. :-D Takže z toho, co jsem řídil:
1. Corvette C3 convertible
Vyzkoušel jsem skoro všechny ročníky, ale nejvíc se mi líbil roadster z roku 1968 v manuálu a 300HP. Krásnej červenej kabriolet. Doufám, že časem bude stát v garáži a já si budu užívat letní vyjížďky.

2. Corvette C6 Z06
Současnou C7 jsem zatím neřídil, tak nedávám na seznam. C6 není dokonalá, ale je to srdcovka a dá se pořídit i normálním smrtelníkem, narozdíl třeba od Lamba, se kterým jsem měl taky tu čest.

3. Cadillac Escalade 3. gen.
Protože mně občas bolí záda, jsem unavenej a venku taky není každej den kalifornský slunce.

reagovat
Matěj Podhorský
04. listopadu 2017, 13:15
0

3gen Escalade? A kde jsou spinners? :) Proč vlastně ne ta nejnovější? Minimálně co do vzhledu mi přijde o cosi povedenější. Neměl jsem s ní přímo čest, ale se Suburbanem jo a to mi přišlo naprosto skvělé auto. Je fakt, že jsem někde zaznamenal stížnosti, že na Escalade je vidět, kolik toho s Chevy sdílí.
Jinak teda nové vozy Cadillac vypadají dobře asi všechny, to se musí nechat.

VK
VK
04. listopadu 2017, 13:17
-8

Milovník amerik chce manuál? To už je vážně jakási evropská nemoc.

Matěj Podhorský
04. listopadu 2017, 13:20
4

A proč ne. Já sice jezdím manuálem, ale dokážu si představit, že tak 90-95% bych raději automat. A těch pár procent se dá pochopit zcela perfektně, obzvlášť u auta s krásně vyladěnou, mechanicky působící převodovkou.

Knightrider
04. listopadu 2017, 14:31
0

Matěj: Taky bych zvolil tu nejnovější generaci, popřípadě novej Chevy Tahoe, tem chce moje drahá polovička, ale řeklo se, že se vybírá z toho, co už kdo řídil a já tu novou generaci ještě neřídil. Jen jsem v ní staticky seděl. Jinak by ten seznam vypadal trochu jinak. :-)

VK: Milovník Amerik, kterej ve sporťákách vyžaduje výhradně manuální převodovku a s automatem se nehodlá smířit. A to i přesto, že doma mám dvě ze tří aut v automatu, takže problém mi to vážně nedělá. :-) Mimochodem, ten manuál v C3 je vážně skvělej. Měl jsem možnost vyzkoušet vícero ročníků, ono i ty manuály se tam trochu lišily, ale musím říct, že to tam padá jedna báseň, je to krásně přesný, mechanický a s krátkýma dráhama řazení. A že je to jen čtyřkvalt, mi vůbec nevadí. Ono co by taky člověk chtěl v 60. a 70. letech, že?

VK
VK
04. listopadu 2017, 15:18
-8

JJ, takové to přesvědčení, že bez kvedlání nesmyslem to není zábava, nemůže být, přece. Nějaká evropská nemoc. Jenom by mě zajímalo, jestli hospodyňky taky tak fňukají po valše, že jak si to prádlo nemohou ručně vymáchat, už je to praní vůbec nebaví, jak to krásně v ruce pleskalo.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
04. listopadu 2017, 15:39
7

Lidi baví jezdit na koních, kovat věci dle starých postupů, sjíždět řeky na starých lodích, tak proč by je nemohlo bavit kvedlání nesmyslem?

Aneb, takové to přesvědčení, že můj pohled na věc je jediný správný? ;)

Knightrider
04. listopadu 2017, 15:46
0

VK: Mně baví manuální řazení. A vzhledem k tomu, že doma máme obojí, jak už jsem psal, tak mám celkem dostatečný srovnání, co mi vyhovuje víc.

VK
VK
04. listopadu 2017, 16:08
-4

Zatím je všeobecně rozšířený jediný správný pohled, že sportovní auto a zábava při řízení musí (prostě musí!) být s manuálem.

Matěj Podhorský
04. listopadu 2017, 16:14
1

Tenhle pohled tady ale nikdo nerazí:) nebo rozhodně ne z redakce.

beastar
04. listopadu 2017, 17:32
3

Ono záleží v čem ten manuál máš a na co to auto používáš. Ve sporťáku na výlety klidně manuál proč ne. Automat je ok ten má třeba v orvaném, starém medvědu. V novějším suv od Nissanu mám Cvt a taky v pohodě. V Superbu mám manuál a v Infinity automat. Občas přesedám a problém mi to nedělá. Mimochodem dobré auto manuál nezabije stejně jako špatné nespasí automat stejně naopak. Celkový dojem rozhodně netvoří typ převodovky.

VK
VK
04. listopadu 2017, 18:22
-3

Že z redakce ne? Jen namátkou Vavrys, Krab...a koneckonců drtivá většina řešených dopisů o radu jaké auto vybrat - pokud ne rovnou všechny - obsahuje podmínku "samozřejmě to musí být manuál", nejčastěji ještě s klasickým dovětkem "protože mě řízení musí bavit".

Tomáš "Vavris" Vavrečka
04. listopadu 2017, 19:28
5

Myslím, že se zde zaměňuje "manuál mě baví" (což určitě v mých článcích figuruje) za "jediná zábava může být jen s manuálem". To je dost rozdíl.

Třeba zrovna 340i by se mi asi více líbila s 8° ZF, protože její manuál není žádný zázrak. ;-) Na čemž teda měl asi vliv i nějaký kolega před námi, který té převodovce musel nějakým hrozným způsobem spočítat zuby..

VK
VK
04. listopadu 2017, 19:42
-2

S tím se dá souhlasit - pokud by to ovšem tak třeba právě v tom článku o 340i bylo napsáno. Jenže nebylo.

Flanker
04. listopadu 2017, 20:16
2

VK, pokud někdo vyžaduje manuál jakožto zdroj "zábavy" za volantem, je to jejich věc (s pohledem redakce to nemá nic společného). Já taky musím řadit abych měl auto "pod kontrolou" a jízdu si užil. Automat mi nevadí, ale ocením ho tak maximálně v zácpě.. A taky můžu mírně trolit - automat je přežitek, jelikož je tady s námi už hezkých pár desetiletí. :)

Petr 'Krab' Jeřábek
04. listopadu 2017, 20:47
1

Vážení, Krab vám automat nebere. Dokonce podvádí a má v domácnosti jedno malé auto s automatem. To zdařile supluje "lítačku". Stojí víc než lítačka na MHD, ale Krab také upřednostňuje individuální přepravu osob. Holt, kdyby na to nebylo uskromnil by se a spokojil se i s MHD.

Co se týká aut, která mě baví. Opravdu musí mít spojku a řadící páku. Možná je to dětinská věc, ale musí to tam být. Minulý pátek jsem měl velmi příjemnou příležitost svézt se s absolutně přenádhernou Alfou Romeo 4C. To auto je úžasné ve všech směrech. A pokud by mělo manuální převodovku a jen jeden ideální mód ježdění a ne jakýsi přepínač D.N.A. se skrytým "race" módem, tak by v té trojce byla.

Ale co chcete po člověku, kterému před pár dny jeho vlastní matka (nepíši věk, jelikož je to kompromitující informace) musela radit jak má zapnout na iphonu baterku :-D

VK
VK
04. listopadu 2017, 21:03
-2

Zatím je všeobecně rozšířený jediný správný pohled, že sportovní auto a zábava při řízení musí (prostě musí!) být s manuálem...quod erat demonstrandum.

beastar
04. listopadu 2017, 23:46
1

Nechápu co řešiš. Že stejně univerzální řešení není automat asi víš. Sportovní auto a manuál jde dohromady a je to tak často. Závodní auto a minimálně manuální volba r.stupně je taky běžně samozřejmé. Zábavné je subjektivní a tak to teoreticky může být i automat. Jenže často není a proto to je možná tak rozšířená myšlenka.

VK
VK
05. listopadu 2017, 00:59
-2

Řeším zde jedině správné přesvědčení, že zábavné a/nebo sportovní auto musí být s manuálem. Prostě musí, nelze jinak.

Knightrider
05. listopadu 2017, 07:13
1

VK: Hele klidne si ten sportak v automatu kup. Nikdo ti v tom nebrani. Ostatne, my ho mame v Mustangu taky. ;-)

Ko
Komin
05. listopadu 2017, 08:38
3

Jsi chory VK? Vytvoril sis sam nejaky imaginarni problem ale mas pocit, ze za neho muzou vsichni ostatni. Nedvis se treba lidem v obchode, ze nakupuji ryzi kdyz jsou prece nejlepsi brambory?

Uz to tu ctu dlouho a nevsim sem si ze by nekdo tvrdil co rikas. Akorat cpou vsude miatu. To je nekdy na zbliti...

Vojta Dobeš
05. listopadu 2017, 17:40
3

Nikdy nikdo nikam na Autíčkáři nenapsal, že k zábavě je NUTNÝ manuál. Většina redakce je přesvědčena, že auto s manuálem je obecně zábavnější, protože je to prostě "hračka navíc", ale to neznamená, že automatové nemůže být zábavné.
Ostatně tohoto tématu se brzo dotkneme v článcích - v úterý si beru 440i M Performance xDrive s automatem, což je taková v reálu použitelnější obdoba té 340i kterou jsme měli před časem. A budeme psát test Alfy Romeo 4C, která bez automatu neexistuje a třeba já osobně si myslím, že je to dobře, protože bych se v ní manuálu bál (děsí mě představa, že bych musel pustit volant jednou rukou).

Safa
04. listopadu 2017, 13:15
0

Rád se opakuju, takže: 1. Mazda MX-5 2.0 NCFL PRHT Karai, 2. Ariel Atom (když tak nad tím přemýšlím, tak možná spíš Nomad), 3. Marauder.

reagovat
Vojta Dobeš
05. listopadu 2017, 17:41
1

Marauder jako Mercury?

Safa
05. listopadu 2017, 18:28
0

Marauder jako Marauder. Tenhle (ale pravda, ve výběru by asi být neměl - neřídil jsem ho, jen v něm seděl, stejně jako v Atomu):


ja
jazet
04. listopadu 2017, 14:42
0

Lambo Countach, BMW M5 e39, MB Pullman 600, ten i s řidičem

reagovat
Csaba
04. listopadu 2017, 15:51
0

Moje vysněná trojka:
Citroen DS
Lamborghini Espada
Buick Centurion Convertible

reagovat
Irwinek
05. listopadu 2017, 21:14
0

Hmm, Espada - pán je labužník :-D a co před ní stojící brouček, ten by radost neudělal?
Senovážná ulice v říjnu LP 2017 :-D

beastar
06. listopadu 2017, 19:10
0

Jak stojí na tom štrafování doufám že dostali botu. Buržoazie z Polska si sem přijede a řádí tu jak Němci za války.

Irwinek
06. listopadu 2017, 20:50
0

Pochybuji, z jedné strany Národní banka, z druhé BoHo club :-(

CerVus
04. listopadu 2017, 16:52
0

Já bych to viděl na:
1) Aston Martin v8 Vantage. To auto mě uchvátilo už když jsem ho viděl poprvé na fotkách což se potvrdilo i na živo. 2) 911 991.2 Targa - konečně 911 k krásným interiérem a nejlepší možnou střechou. 3) 944s2 Targa - stará láska nerezaví

reagovat
beastar
04. listopadu 2017, 17:42
0

Z toho co sem řídil bych postavil bazarovou plochu ve Scuderii a přesto mám zatím doma obyčejné krabice. Něco bude někde špatně. Asi proto, že super sporty jsou nechutně předražené a vlastně neskutečně neužitečné potvory. Taková garáž snů jen se třemi auty je docela náročná sranda i v představách.

1. Bmw M3 e30
2. Lincoln Navigator poslední generace
3. Mercedes Benz SlS AMG

reagovat
GP
George Placek
06. listopadu 2017, 18:17
2

Asi tak pred 30lety jsem mel 1963 220b coupe. Byla to sestka radova, v bile kuzi a manual 4kvalt na podlaze a nemel klima. Byl to krasny vuz ale velice financne narocny na opravy a udrzbu. Mel jsem ho asi dva roky.

Irwinek
07. listopadu 2017, 12:05
0

No taky to bude skoro 30 let, barva bílá, kůže smetanová, automat a bohužel mi nepatřil ( nebo bohu dík ? ) Najel jsem s ním tak necelých 1000 km :-(

Irwinek
07. listopadu 2017, 12:05
0

No taky to bude skoro 30 let, barva bílá, kůže smetanová, automat a bohužel mi nepatřil ( nebo bohu dík ? ) Najel jsem s ním tak necelých 1000 km :-(

Irwinek
04. listopadu 2017, 18:34
0

Mno, potřebuji staré auto, protože stará auta jsou krásná, ale zase ne moc staré, abych s ním mohl jezdit denně a nebylo mi ho líto. Mělo by mít motor s větším obsahem, abych si mohl užívat pohodlnou jízdu bez přílišného řazení, a ten motor by měl mít dost síly, abych mohl zanechat v prachu dotěry v TDI SUV. Mělo by mít pořádné brzdy, aby stačilo dnešnímu provozu. Karoserie by měla být kupé, velké kupé, s pohodlnými sedadly a velkými okny, aby v něm bylo vzdušno. Taky by mělo mít pořádný kufr, aby se mi do něj vešla krabice s rc . No, už ho vyrobili - Mercedes Benz W 111 M Coupe r.v.1970 v úpravě Mechatronik Engineering :-D V takovém autě bych mohl být i kapitán Exner :-D
Mám v garáži ještě místo? Pak tedy nutně potřebuji Peugeot 505 GTi 2,2 Berlina v červené metalíze - člověk přeci potřebuje limousinu :-D
Pokud tohle budu mít v garáži, místo třetího auta beru doživotní členství v některém klubu s možností zapůjčení auta na víkend :-D

reagovat
Irwinek
04. listopadu 2017, 18:35
2

jo a ještě obrázky :-D

Knightrider
04. listopadu 2017, 19:04
1

Ten Medak je nadhernej. Shodou okolnosti jsem si o nem nedavno cetl v Auto Tip Classic. Parada, jen ty ceny mne trochu vydesily. :-D

Irwinek
04. listopadu 2017, 20:47
0

Jo, taky jsem se o něm dočetl tam, pak taky na netu :-D
cenu tady nikdo neomezoval, ale 10 mega je hrůza

Petr 'Krab' Jeřábek
04. listopadu 2017, 20:57
0

Já jsem Mechatronik práci i viděl. Na výstavě Retro Classic ve Stuttgartu, několikát dokonce. To je uberengineering :) Je to krásný, ale tím jak je to dokonalé a drahé, tak to zase odsouvá na pozici : "vyjdedu s tím jen když je hezky". Zrovna tak Porsche 911 od Singeru anebo Alfa Romeo řady 105 od Alfaholics. Anebo Jaguar C-Type od Proteus cars : http://www.proteuscars.co.uk/

S tím ale nikdo z nás nejel , tak jsme tyhle auta uvést nemohli. Mimochodem s tím členstvím klubu místo 3. ho auta jsi to trefil. To bych se přiznám bral taky :)

Irwinek
04. listopadu 2017, 22:29
0

Já Mechatronik neřídil, ale jel jsem originálem a bylo to úžasný. Dovedu si představit, že mít na to peníze, tak bych s tím i jezdil, tedy s tím mechatronikem, originál asi jen semotámosluníčkovíkend :-D
Jinak jsem viděl pár starších us cars různých úpravců, který by rovněž splňovaly mé požadavky, ale na rozdíl od W111 jsem s nimi nejel :-(
To členství mi přijde rozumnější, než vlastnit hrču aut a nejezdit s nimi. Auto, který stojí je " bezcenný " :-(

Irwinek
04. listopadu 2017, 22:41
0

Mimochodem, tohle kupé jsem si zamiloval, protože mi připomíná Facel Vega HK500 z r. 1961, které jsem si stojící prolezl, ale to je úplně jiná liga :-(
Dalším mým oblíbencem je Rolls Royce Corniche 1974, nejlépe v císařské modři, ale ten jsem neřídil a viděl jsem ho jen v úpravě s maxi koly nějakého rappera a to se mi nelíbilo :-(

Ni
Nimrod
05. listopadu 2017, 05:51
1

když jsem si četl, irwinku, cos napsal, hned mi vyskočila na mysl sedmičková bertonka. na živo je doopravdy nádherná a prv se dobře poslouchá :-) dokonce ani nejsou zas tak nesmyslně drahé.... a vím i o jedné na prodej, ale nevím, s jakým je motorem

Knightrider
05. listopadu 2017, 07:23
1

On by i ten muj seznam vypadal jinak, kdyby tam mohly byt i auta, ktery jsem neridil. Z tech starych verglu treba moje oblibena Barracuda. Nazivo videna x krat, ale nikdy jsem v tom nejel. Nebo treba Aston Martin DB5. Zajimalo by mne, jak se to ridi. No jak? Blbe, jako vsechny takhle stary auta, ale i tak bych ho bral. Je to nadhera.

Irwinek
05. listopadu 2017, 11:03
0

Nimrod: myslíš tuhle http://www.t6r.cz/cs/volvo-bazar/volvo-780-coupe_i56 ? Ta je sice jen za 300 litrů, ale je v naftě :-( Zato stav je super.
Do tohohle servisu vezu Mazlíka :-D

Ni
Nimrod
05. listopadu 2017, 11:37
0

irwinek: aaaa, ty polarisy :-) nicméně má ho jeden kluk fous od tišnova. prodává i v70r a jaguara xj, potřebuje vyklidit stodolu, jak jsem pochopil :-)

Irwinek
05. listopadu 2017, 12:21
0

Ach jo :-( i xj bych bral :-D leč stodolu nemám, nemám ani garáž, ani stání :-(

VK
VK
05. listopadu 2017, 14:13
0

To bych si dal říct - s hnacím řetězcem z nové hybridní S90. Ačkoli...to už asi rovnou novou S90.

Irwinek
06. listopadu 2017, 09:49
0

Ba ne, nové S 90 zatím chybí to NĚCO, co dělá stará auta vyjímečným :-D Ale implementovat její střeva do něčeho není špatný nápad, třeba dvojková volva by odpovídala i velikostí :-D

Matěj Podhorský
06. listopadu 2017, 10:54
0

Proto jsem ji tam taky dal. Je celkově úžasná a asi by se mi i líbila, ale jsou auta, která chci víc.

sumy
04. listopadu 2017, 19:36
0

Až jsem překvapen, jak to vidím podobně jako Zlokočka. Tedy hlavně kategoriemi, byť s jinými zástupci. 1.Off-pajero 2, V6 3,5. Nejlíp jako evolution, ale tím jsem bohužel nikdy nejel 2.pohodlně s výkonem - Mitsubishi Legnum 2,5 biturbo. To auto je boží a nenápadný 3.malorazka- těžko vybrat jakou motorizaci 5 či 6g. Civica, ale jo 1,6Vtičko. Všechno sice starý vrány, mě ale prostě nový auta tolik "nebaví" :-/

reagovat
Tomáš Trýska
04. listopadu 2017, 20:20
0

Dane, mám pro tebe dobrou zprávu - složenej kočárek (minimálně ten maličkej, kde špunt sedí) tam dostaneš a když si seženeš JDM verzi, tak dostaneš i zadní sedačky a to se vyplatí :)

reagovat
Rien
04. listopadu 2017, 23:33
0

Za me by to bylo
1. Rx7 s v8 (nejaka co bezchybne funguje aspon dyl nez tejden!!)
2. Asi Range rover, nebo neco podobnyho, na tahani privesu a daily.
3. Ty dve auta uz by mi asi stacily, mozna bych si vybral saxo vts, mozna e32 735iA (e32 mam a taky to cloveku udela rohlik na ksichte, i kdyz uplne jinak nez napr ta rx7:D)
Tu rx7 bych mozna taky vymenil, ale to bych se nejdriv musel projet treba v caterhamu nebo arielu atom, ale to se jeste nestalo, zatim mi to prijde jako neskutecny auto (pokud funguje)

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
05. listopadu 2017, 00:08
0

Mi to přišlo jako nejhustější auto, ve kterém jsem se kdy vezl :-)

Knightrider
05. listopadu 2017, 19:25
0

Co na tom nefunguje? Ten motor by mel byt bezproblemovej.

Rien
05. listopadu 2017, 23:07
0

Motor je asi nejmensi problem, je tam milion jinejch blbosti. Naposled tam nak profukovaly svody a prepalily hadici od serva. Ono se ale neco stane skoro pokazdy, co se s tim nekam jede. Pres zimu se to musi rozebrat a udelat spousta veci.

Knightrider
06. listopadu 2017, 06:22
0

Jo, tak takovyhle veci lezou krkem. To chapu.

ToMyx
06. listopadu 2017, 15:48
0

Sice jsem se ve tvém rx7 nevezl, ale potkal jsem u kulaťáku a na Florenci a pak v Mýtě a to auto ke kulervoucí zlo!!!
On tomu pomáhá i styl řízení pilota :-) Pěkný, moc pěkný!

MGRR
05. listopadu 2017, 09:46
0

Já bych děsně potřeboval v Česku tohle, neměl bych odřené dveře :)


Pracovně/soukromé celkem i dosažitelné záležitosti (všechny Priusy co máme prostě pořád slouží)

reagovat
PeterLuk
05. listopadu 2017, 11:36
0

Keby som mal vyberať len z tých áut, ktoré som riadil, tak by mi asi stačil Ford Fiesta Red edition (fakt zábavné auto, nato že to má motor z kosačky) a ako daily nový Jeep Compass, ktorý ma síce s automatom neskutočne nudil, ale príde mi ako ideálne a pohodlné auto na dlhšie aj každodenné jazdy Ale veľa som toho teda neriadil, hlavne Kie, Hyundaie a Škodovky a ďalšie “bežné” autá, ktoré (väčšinou) neboli zlé, ale nijak ma nenadchli.

Ak by som to rozšíril na autá, v ktorých som sedel, ale ktoré som neriadil, tak by som si vybral Cadillac CTS Coupe, Jeep Wrangler alebo Land Rover Defender a ako daily asi Lanciu Themu/Chrysler 300C.

reagovat
gramo
05. listopadu 2017, 21:11
0

Líbí se mi, že se Zlokočce do výběru dostaly hned dvě kočkovité šelmy :)

reagovat
Blix
06. listopadu 2017, 08:16
0

K tomu Saxu VTS se rád přidám. Koupil jsem 1.4 jako první auto a netušil jsem jak moc si tím do budoucna zkazím ostatní auta :) Je to takove hravé stěňátko a těch 55kw jede líp než by mělo. Bohužel je to opravdu mr.. krám na kterém se mi nepokazily asi jen stěrače a kombinace malinkých pedálů, volantu u kolen a špatných sedadel je na pernamentku k chiropraktikovi.

reagovat
Po
Poledník
06. listopadu 2017, 12:11
0

První místo už v garáži zabírá splněný sen ve formě specificky upravené Miaty NA, u které je síla ve všech faktorech krom nepatřičné praktičnosti doplněna specifickou degradací věkem i úpravami dle mého gusta. Součást životního příběhu nemůže být na jiném místě.
Chybí mi staré výborné Mini, které tak dostává svého jména, že je ve své garáži nemůžu najít. Nebo ho prostě nemám, což by vysvětlovalo, že si nevzpomínám na ten prosluněný den, kdy jsem ho pořídil.
A kdybych se probudil jako úspěšný bankovní lupič, sňatkový podvodník nebo premiér, tak osedlám Ford GT 2017. Nějaké to odrhovátko bych totiž potřeboval, aby mi přející lid nezáviděl ty dva povozy z vyšších příček mého žebříčku autistických hodnot.


reagovat
Beny
06. listopadu 2017, 13:23
0

Koukám že máme obdobnej vkus, NA potřebuju pořídit a klasik Mini žeru. Ale na už by bylo velmi nerozumné...



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem

Fiat 126 Maluch 1987
Fiat 126 Maluch

1987 rok výroby
4500 koní výkon
652 ccm objem

Dodge Ram 4.7 v8 2008
Dodge Ram 4.7 v8

2008 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA 2015
Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA

2015 rok výroby
245 koní výkon
1 300 ccm objem