načítám data...

Honda S2000: Vemte si mou ledvinu! | Za volantem

Honda. S2000. 9000 otáček. 240 koní. Samosvorný diferenciál. Podhorská okreska. Pokud doma nemáte dost volných peněz na pořízení dekapitované Hondy, snad ani nečtěte dál...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dvojka vytočená až do omezovače. Přeřadit. PRÁSK, PRÁSK! Oba mrtví! Právě se mi podařilo zastřelit dva motorkáře na endurech. Výfukem. Muhehe. Jenže to už leze stupnice otáčkoměru zase ukrutně blízko číslu 9 a je čas znovu řadit. Vzduch rozráží řev, silnice se ztrácí za horizontem, kola trošku propruží v podbězích, aby měkce dosedla zpět do uložení a pravá noha si začíná odšlapávat svůj quickstep na brzdě a plynu před blížící se zatáčkou. BRRAMPPP-P-P, BRRRAMPP-P-P-P a šedý roadster už napruženě projíždí úzkou pomalou vlásenkou, přední Yokohamy AD08R poslušně tisknou své krajní bloky k asfaltu, opisují oblouk a pravá noha šlape po pravém pedálu, který umí dle intenzity sešlápnutí lomcovat s celým autem a kázat zadními koly proroctví o lamelovém diferenciálu. Sotva znatelné kontra… kdyby náhodou… a pojďme na blížící se levou otevřenou, tři, PRÁSK, jouuuuuuuuuuuuu…

Ta svině mi vzala srdce a nechce mi ho dát zpět. Snažím se nesmát. Snažím se nemít husí kůži, ale nejde to. Už první setkání s S2000 kdysi dávno mne mělo varovat, protože dotyčný ubohý vrak vůbec neměl být dobrý. Předloni na okruhu ve Vysokém Mýtě se věci pokazily už velmi moc. Když jsem s bušícím srdcem vylezl z nepoddajné, syrové a divoce přetáčivé Hondy (to ty zadní pneu dojeté do mrtva), nasoukal se zpět do své Miaty, zašlápl lehkou spoječku a rozebzučel tichý motůrek, dostavil se pocit vozítka pro panenky. Zbývalo zasadit poslední dílek do skládačky. Beskydské okresky versus Honda S2000 s lamelovým diferenciálem a zkráceným stálým převodem. Teď je po všem a nějak netušim, jak z toho ven. 

Pro korektnost by bylo dobré si trochu vymezit píseček. Tahle šedá Hondice už stihla posbírat trochu úprav, aby byla lepší. Bylo by tedy záhodno lehce nakousnout alespoň ty nejdůležitější, protože díky nim auto působí jinak, než čistá sériovka. Celý setup si pak v případě potřeby přečtěte na konci článku. Dvě nejdůležitější věci už byly zmíněny. Sériový torsen mezi zadními koly nahradil lamelový diferenciál KAAZ 1,5way a stály převod nemá poměr 4,1 nýbrž byl zkrácen na 4,77. Kus dojmů má určitě na svědomí i netovární výfuk, jež postrádá katalyzátor a značnou část tlumících schopností. Hlučný byl občas až příliš, na druhou stranu přiléval adrenalin do kotle. Celkově se mi však auto velmi trefilo do vkusu a proto už dopředu předesílám, že následující text může na někoho působit jako subjektivní výlev hormony zmítané puberťačky na koncertu Justina Timberlakea. A bude to jen tím, že z Hondy po projížďce nevylezl Vavris, ale vážně ta hormony zmítana puberťačka. Hmmm, už je tu moc suchých keců a chybí nějaký ten PRÁSK popřípadě BRAPAPAPAPAPA, tak honem do toho…

Rychlost se musí z S2000 dolovat všemi silami a vyvažovat vysokou přesností při řízení i řazení.

Řekněte Honda S2000 a motoristické nadšence jako úplně první asociace napadne motor. 120 koní na litr ty vole. Ta věc, ke které se modlí (nejen) ortodoxní hondisté, se jmenuje F20C, má dvě vačky, proměnné časování VTEC sacích i výfukových ventilů a střední pístovou rychlost 25 m/s. Zejména onen brutální litrový výkon (mnoho lidí rádo dodává, že jej překonal až osmiválec 4,5 litru ve Ferrari 458 Italia) dosahovaný při nevídaných 8.300 otáčkách (japonská verze dokonce 8.600) způsobil, že se z motoru a potažmo auta stala legenda. Logicky to má za následek, že spousta fandů chce Hondu S2000 právě a především kvůli její pohonné jednotce. A v tuto chvíli je třeba stát se heretikem, neboť si dovolím hned zkraje označit vysokootáčkový čtyřválec za tak trochu kulhajícího hrdinu. Pro mne osobně by byl motor spíše okrajový důvod, proč si roadster od Hondy koupit a vlastně by mi vůbec nevadilo, kdyby byl pod kapotou třeba nějaký šťavnatý šestiválec. Neberte to zle a než mě upálíte na hranici, vyslechněte si následující slova. Ten motor je výjimečný, má zcela nevšední projev a špičkové reakce na plyn. Navíc vydává téměř závodní zvuk a už jen samotný fakt, že máte pod kapotou něco, co točí devět tisíc otáček za minutu, je velmi ojedinělý. Bohužel šokující tabulková čísla jsou jedna věc a průběh výkonu na reálné silnici druhá. V praxi se snadno může stát, že vám páska otáčkoměru spadne pod číslo 7 a tam to, bohužel, není žádná hitparáda. Ani když vám notně pomáhá lehčí převod, natož v sériovém autě. Takže stačí trochu zaspat a čekáte na godota. Rychlost se musí z S2000 dolovat všemi silami a vyvažovat vysokou přesností při řízení i řazení. Každá chyba je potrestána propadem do zóny, kde strmě padající křivka výkonu slibuje jen zlomek maximální síly a Honda se může lehce stát obětí papírově slabších aut. Tímhle efektem samozřejmě trpí celá řada aut s atmosféricky plněnými motory, ale ještě jsem nejel v jiném vozidle, kde by byl onen vliv tak výrazný. Moje kompresorová Miata s odhadovaným výkonem 175 koní si s S2000 neměla moc co vyčítat a velmi dobře si pamatuji, jak před lety jeden Megane Grandtour GT220 slupnul japonský sporotvní poklad jak malinu. Jenže užijte si trochu toho sprintu úplně nahoře, nabažte se ostré reakce na plyn a párkrát zastřílejte z výfuku a svět bude zase v pořádku, i přes relativně slabší dynamiku. A vyhrocený charakter motoru se ke zbytku auta vlastně dobře hodí.



Tím největším lákadlem na S2000 totiž dle mého soudu není vzdychání nad ostrou vačkou VTECu, ale právě vyhrocenost a vysoká sportovní mechaničnost celého auta. Chyťte S2000 pod krkem a život začne najednou být nesmírně intenzivní. Auto působí velmi pevným a celistvým dojmem. Nebál bych se použít ani slovo závodní. Ovládací prvky jsou skvěle vyvážené – kladou odpor a dají vám zabrat, ale přesně jen do té míry, abyste neměli pocit, že se s Hondou perete. Naopak, tenhle stroj s vámi chce srůst a na točité silnici předvést mechanické orgie. Tohle je analog jako kráva! V S2000 nejste jen řidič, který různými prvky ovládá auto. Jste brzdový válec, jste přítlačný talíř, jste synchron v převodovce, jste čep řízení. Silnice, grip, výkon motoru, přenos hmoty, informace o tom všem k vám putují úplně odevšad. Snad i z koberečků. Podupejte pedál plynu a auto s sebou bude cukat jako Fabie řízená nešikovným žákem autoškoly.

Chladným hodnocením čísly by S2000 zřejmě nepobrala mnoho slávy, ale když všechno kolem vás řve, lupe, prská a lomcuje, nejde se nezamilovat…

Podívejte se do zatáčky a Honda zatočí okamžitě, když pohnete s volantem. Právě teď jsem už asi pětkrát smazal větu, protože tyhle nehmatatelné vjemy je prostě lepší zažít, správná slova se hledají marně. Kouzlo celého auta by se dalo popsat tak, že japonští inženýři dokázali z preciznosti podvozku a ovládacích komponent udělat jedno velké, hlučné, analogové a navýsost mechanické divadlo, které řidiči zahltí všechny smysly a provrtá se mu kamsi do hloubi duše. S2000 je soubor hyperaktivních součástek, které se předhánějí v tom, aby plnily vaše přání s co největší teatrálností a syrovostí. Převodovka je – u Hondy tradičně – dokonalost sama. Nepřekonatelně rychlá, přesná a s kraťoučkými dráhami. Můžete tam práskat stupeň za stupňem a říkat jsi – "jsem DSG". Brzdy jdou dobře dávkovat. Řízení s elektrickým posilovačem je sice častým terčem kritiky, já však musím konstatovat, že mi nevadilo ani v jedné ze tří S2000, které jsem řídil a v této šedé, podpořeno sportovními pneu s tuhými bočnicemi a uživatelsky nastavenou geometrií, bylo vlastně docela příjemné. Přestože z něj žádná informační dálnice nevedla. Blížící se limit adheze budete beztak cítit nejdříve zadkem, protože nedotáčivost je jevem netypickým. Rozmístění pedálů a jejich chod? Simply perfect. Spojte to dohromady s výtečně fungujícím podvozkem, který je dostatečně tuhý, ale menšími nerovnostmi se nenechá rozházet a dílo je hotovo. Dvojité lichoběžníky odvádějí skvělou práci, skelet je tuhý. Jsem emocionální člověk. Je mi líto. Chladným hodnocením kalkulu by S2000 zřejmě nepobrala mnoho slávy, ale když ji drtíte na úzké okresce a ono to všechno kolem vás řve, lupe, cvaká, do ucha fouká vítr, krásně zatáčí, prská, cuká, lomcuje a střílí, nejde se nezamilovat. Prostě, když sednete za volant, nemáte pocit, že jste hráč počítačové hry, ale skutečný akční hrdina, který zachraňuje svět v úžasném stroji!  

Zbývá rozlousknout jeden tradiční oříšek. Honda S2000 je často označována za úskočnou mrchu, která vás pošle do příkopy ani nemrknete. Předfaceliftová verze má ABS nastaveno docela agresivně a s nějakou stabilizaci se v Japonsku vůbec neobtěžovali. Prostě syrový roadster. Zanedlouho po uvedení na trh se začaly objevovat zkazky, jak se S2000 nezvladatelně přetáčí a že situaci částečně spraví leda náhrada sériového samosvorného diferenciálu torsen za lamelovou alternativu a úprava geometrie. Jestli to tak skutečně je, vám nepovím. Bohužel, pro fundovaný soud bych musel s Hondou najet mnohem větší porce kilometrů a zažít nějakou tu krizi, nicméně i ta poměrně skromná porce kilometrů ve vysokém tempu ve mě vzbudila lehké podezření, že celá špatná pověst je spíš internetový mýtus. S2K je při řezání okresky nejen intenzivní a zábavná, ale taky přirozená a velmi čitelná. Může za to lamelový diferenciál nebo geometrie? Dle slov majitele se po instalaci kouzelné skříňky od KAAZ stala Honda trochu hodnější. Jenže s lamelou je S2000 tak předvídatelná a krotká, že snad nikdy proradnou děvkou ani býti nemohla a na okresce fungovala božsky. Šedý roadster je za všech okolností velmi neutrální. Hrnout ho předkem ven by chtělo hodně blbosti nebo velkou chybu. Zato upravovat stopu zadkem jde skvostně. Přechod do přetáčivosti je měkký a auto při dosažení limitu nechá řidiči okamžik, aby se rozhodnul, zda chce zůstat v čisté stopě nebo si užít jedno sólo pro diferenciál a zadní pneumatiky. Plyn se dá výborně dávkovat, motor nemá sílu na to, aby na zadní nápravu uvrhl nějakou náhlou a nezvladatelnou trakční kletbu a řízení je velmi rychlé, takže i ostřejší vybočení zádi lze chytit jedním rychlým pohybem, aniž by člověk musel plést vánočky. Tohle že má být zlá mrcha, která posílá nebohé řidiče na výlety do polí?

Jsou auta, se kterými ujedete tisíce kilometrů a nevíte, co napsat a jsou jiná, se kterými si několikrát střihnete známý okruh a okresku a skrz prsty se vám do článku dere záplava pocitů. Jsem zcela zaplaven. Drtit Hondu je boží. Miluju auta, která dávají pocítit rychlost, i když nejedete jako magor a zároveň miluju auta, která fungují tím líp, čím více po nich chcete. S2000 splňuje obojí. Je to továrna na endorfiny. Možná není dynamicky suverénní, chybí ji praktičnost a odkládací prostory a má elektrický posilovač řízení, ale pro mne osobně to je ten nejlepší dostupný roadster, který jsem poznal. Tak mechanický a tak blízký projevu závodního auta. Takové Porsche Boxster S  reálně nedělá nic hůř. Vlastně bych řekl, že je rychlejší, všestrannější a dokonalejší. Při jízdě na okreskách si nebudete moci absolutně na nic stěžovat. Vše funguje jak má, olížete krajnice oblíbené pasáže v děsivém tempu a Porsche to zvládne s nonšalantní grácií, přičmež vám za uchem vyje úžasný plochý šestiválec. Je to velmi uspokojující a ani v nejmenším to není nuda. A věřím, že pro mnoho lidí bude Porsche lepší volba. Ale S2000 mnohem více útočí na city a nízké pudy. Je to extrovert, šašek, který ze stejného úseku cesty učiní mnohem expresivnější záležitost přestože efektivita bude dosti podobná nebo nižší. Já mám jasno, chcu divadlo, mechaniku a ukázkovou přetáčivost… beru šaška…

…tak pojďme…  Dva, tři, lehce zkorigovat směr na zvlněném asfaltu, čtyři, brzda, PRÁSK, meziplyn ostrý jako břitva, tři, ještě zpomalit, dva a před apexem ji přiložit pod kotlem. Ještě trochu, zadkem cítím jak se zadní kola trhají a kontraaaaaaaaaa, BRAPAPAPA, tři!

 

Technické údaje

Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1 997 cm 3 
Výkon: 177 kW (240 koní) v 8 600 ot./min
Točivý moment: 208 Nm v 7 500 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Pohotovostní hmotnost: 1 260 kg 
Maximální rychlost: 241 km/h
0-100 km/h: 6,2 s 
 

Setup testovaného auta:

Pneumatiky přední: 225/45 R17 Yokohama AD08R
Pneumatiky zadní: 225/45 R17 Bridgestone Potenza RE070A
Přední stabilizátor Whiteline
Diferenciál KAAZ 1,5way LSD
Stálý převod 4,77
Výfuk domácí výroby bez katalyzátoru
Brzdové destičky Hawk HP+
Brzdové hadice HEL
 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ja
Jack
27. června 2017, 08:17
-14

Za mě opět další přeceňované auto.. Japonskej rejžožrout. Chápu, že někoho zaujme motor (mě ne), fakt nejsem na vysokootáčkový sekačky. Co mě ale extra echt sr*lo po 500km v S2000 byla ta kvalita zpracování - jako téměř u každého Japonce, hnus, humus a kýč. Vše tvrdé, vše drnčí - lepší materiály byly i ve vagonech ČD v 90 letech. Nechápu ty ody na tyhle "východní" auta.

reagovat
Ad
Adonis
27. června 2017, 09:00
13

Tohle je asi ten nejhorší pokus o flamewar co jsem za poslední dobu viděl.

De
Dejf
27. června 2017, 09:28
4

Jack: Pak je třeba osedlat Golfa GTD. To by mělo splňovat tvoje požadavky.

Ale tady se skvěle čtivě psalo o jiném typu auta. K benzohlavovi mám dost daleko, ale tohle jsem přečetl jedním dechem. Palec nahoru.

Lu
LuckyK.
27. června 2017, 12:42
3

Myslím, že lidi (jako Jack) bez citu k mechanice by takové články ani neměli číst, a možná by se ani taková auta neměli pokoušet řídit protože od takových pak dle mého pochází nejvíc řečí o zákeřnosti toho daného typu. Rozumějte, nemyslím to zle, ale pokud někdo k řízení nemá vlohy a cit je to pro něj jen ztráta času a měl by se věnovat činnosti která mu jde lépe a které rozumí ;-) Jakékoliv sportovní japonské auto si doufám NIKDO nekupuje kvůli hodnocení interiéru, pokud ano, doporučil bych stejně jako kolega Dejf vyzkoušet golf GTD.

bitner
27. června 2017, 09:45
1

Nemam tuseni, o cem to bylo, ale pri cteni jsem se kralovsky bavil :-)
A zaujala me informace, ze znudeny fotr v GT220 tomu ujede.

reagovat
OndrasI
27. června 2017, 12:22
0

No nepleťme si pojmy s dojmy, ono GT220 na okresce ujede skoro čemukoli :)
Ale těmhle atmosférám koně dole prostě chybí, to je neoddiskutovatelný.

Raspby
27. června 2017, 09:48
1

Super článek plný emocí. To se mi líbí...věřím že to auto musí být těžce návykové :). Jen s tou dostupností už to není tak slavné..je jich málo (ve slušném stavu) a cena je čím dál vyšší...

reagovat
Bageta
27. června 2017, 09:57
1

Po přečtení téhle věty: "Pokud doma nemáte dost volných peněz na pořízení dekapitované Hondy, snad ani nečtěte dál..." jsem měl vážně přestat číst. Teď abych začal hledat někoho, komu by se hodila ledvina.

reagovat
Co
Cooper
28. června 2017, 19:24
0

Pokud bys o tu S2000 opravdu stál, tak ten biz s ledvinou rozhondě beru. A přihodim Akrapoviče na cestu.

tomyks
27. června 2017, 09:58
0

Mokrý sen všech hondařů, podobně jako legendární NSX. Přečetl jsem jedním dechem, ale stejně si myslím, kdo nezažije, nepochopí. Některé emoce nelze popsat.

reagovat
Automobilový Typ
27. června 2017, 10:30
0

To je fakt. Přitom Vavris to umí popsat mistrovsky. Hyperaktivní předhánějící se součástky a obzvášt BRAPAPAPA budiž důkazem. :)

Lu
LuckK.
29. června 2017, 10:54
0

Mimochodem takovýhle podobný test ale NSX by taky nebyl od věci, to ale bude problém u nás sehnat :( v naší krajině je jak jednorožec....:D

kv
kvakosh nocnix
27. června 2017, 10:00
0

hm, v clanku zazniva presne to co me na kazdy Honde kterou jsem mel ( vyjma ctdi) sralo - umrlost ve strednim pasmu.

reagovat
kv
kvakosh nocnix
27. června 2017, 10:01
0

coz ovsem nemeni nic na tom, ze je to bezesporu bozi auto... :)

ToMyx
27. června 2017, 10:54
5

Tahle recenze je mistrovské dílo. Chvílemi jsem měl pocit, že jedu na sedadle spolujezdce... Subjektivní BRAPAPAPA byla lahoda!!
Jsem sám komu přijdou 300-500k za to co to auto nabízí úplně v pohodě? Tohle auto fakt není tuctovka a tahle recenze taky ne. Díky za palici zalitou benzínem Vavrisi!

reagovat
krab
27. června 2017, 15:20
0

ToMyx : Jak říkáš :) Pro Vavrise je to zjevně srdcová záležitost, taky to tak hezky napsal.
Co chci ale uvést na pravou míru je aktuální prodejní cena Hondy S2000 ( povětšinou se dá sehnat pouze AP1). Až na naprostou náhodnou vyjímku a štěstí, jí v dobrým stavu za 300 nepořídíš. dokonce ani za 400 už ne.
V evropský inzerci , evropský ( ne RHD) auto který bych si tipnul, že už bude fungovat jak má, stojí kolem 18tis Euro + , tzn. počítejme s +- 500tis jako základní rozpočet.

To auto levný tedy není, rád se s ním svezu, třeba se mi taky poštěstí ta možnost, hodně mě to zajímá. Jestli je to výhodná koupě? Úplně jistej si tím nejsem. Je jich málo, ceny jsou opravdu vysoké a od loňska jednoznačně spíš stouply, auto je to přeci jen už starý a variant co jinýho koupit místo S2K za půl mega je docela dost.... I tak je to pořád sakra zajímavý roadster.

Vavris Vavrisovic
27. června 2017, 16:17
0

Myslím, že za 400 se pořád ještě slušná S2K sehnat dá, zas ty ceny nežeňme do nebes. No a jinak, variant do půl mega je hodně, ale co se týče čistého řidičského zážitku, nevím o jiném autě, které bych před Hondou upřednostnil. Ale to šlo asi poznat z toho článku. :-)

krab
27. června 2017, 16:24
2

To víš že já zrovna to hnát do nebes nechci. Já si děsně přeju ať se lidi vykašlou na to o čem občas píše jako "móda investičních aut". Lidi by neměli blbnout a skupovat zajímavá auta jen protože si myslí že jsou ceněná, ale kvůli tomu že je baví je řídit.

Já prostě jen po obědě kouknul na hlavní inzertní servery a tak nějak jsem usoudil, že pěkné LHD EU auto vyjde na větší balík než jsem si myslel.

jagy
27. června 2017, 19:23
0

V EU byly pouze AP1 modely, predfacelift a pofacelift. AP2 je oznaceni pro facelift s motorem 2.2L pro JPN a US trh. Kazdopadne, ze je to nejzajimavejsi auto za "rozumne" penize je pravda. Kdo vi, tak vi a kdo ne, tak zpochybnuje :) Zazitkovejsi auto proste v teto cenove relaci neni. Jediny upgrade za Hondu me napadl - rychle Lotusy, Caterham, GT3/GT4 Porsche. Vse minimalne jednou tak drahe... To, ze jde takove auto porad koupit za 300-500k je pro me prekvapeni, ale tusim odkud to plyne - mivali to casto pozeri a lestici a jen malokdo z toho umi dostat to, co v tom aute opravdu je. Nez jsem auto koupil, tak jsem jel asi s 5ti lidma a ridit to umel jediny, jinak to bylo nudne, pomale a nebezpecne svezeni...

H_F
28. června 2017, 01:15
0

jedna z nejlepsich recenzi s2k, dik... hlavne dovetek o sasku) je z toho uplne cejtit to nadseni

rizeni-tez mi nijak nevadi, v s2k, kde se resi kazdy kun a kg ma smysl
nepredvidatelnou kousavost seriove ap1 jsem ale poznal na vlastni kuzi a chybely centimetry, abych ji nerozkrosil
motor- je doslova, jako zbytek auta, motorkovej (jako otevrena svine s ostrou vackou, co tahne jak zbesila hlavne nahore), clovek to musi umet vyuzivat, ale odmena je o to sladsi
tez nechapu jak nekdo muze zahlasit o podvozku, ze je tvrdy.. on je hodne ukecany, ale dokonce relativne komfortni... prave ma v serii tak dobre tlumice, ze upgrade jsou az napriklad ohlinse..
jako tresnicka -zatim druhe nejrychejsi auto pres retardery ve meste, ve kterem jsem jel (lepsi nez rallyove evo btw.)

H_F
28. června 2017, 01:24
0

sry sem koment vyse poslal do vlakna.. .

nicmene k te cene... tez me nenapada tak syrove vozitko v techto cenovych relacich, samozrejme ze je spousty jinych nemene dobrych vozu... ale ty jsou preci jen uhlazenejsi, tohle je desne ukecanej ulicnik

cloveku by nemelo byt lito za s2000 vyplaznout treba 100-200k vic, nez u konkurence, protoze za a) at to zni sebecuractejc, tak ty ceny zrovna u s2k fakt klesat nebudou z vic duvodu
a hlavne za b) ma neskutecne nizky provozni naklady.. kde jinde clovek placa uz kldine vyssi deseti, potazmo klidne statisice, honda v radu tisicu jezdi v klidu dal... motoru staci temer jen menit olej, to samy plati snad az na poloosy o zbytku pohonnyho.. je relativne lehka, tak nezere brzdy ani pneu... eletrika se nesere etc.

krab
28. června 2017, 14:32
0

H-F a Jagy : dík za kometáře. Jak jsem psal už Vavrisovi někde o vlákno vedle, nalákal mě hodně na to si jednou S2000 vyzkoušet. Pochopil jsem to docela jasně. To auto se postupně majiteli zaryje do kůže a nemá k němu alternativu. Nějaká auta jsou taková.
S cenama je to tak, že asi doopravdy spíš potřebuješ půl mega, možná jak říká Vavris se stěstím za 400. V aktuální situaci věřím taky že to klesat už nebude. Ty trendy u podobných aut jsou neúprosné. Ne že by se mi to líbilo, ale je to tak. Na druhou stranu to auto odhaduju může být hodně vyhraněné, zkrátka jak se říká Love or hate. V tomhle ohledu právě pořád vidím první generaci Porsche Boxster jako výbornou alternativu, která nabídne trošku něco pro každého. Další věcí je použití a asi to je pro svezení na našich menších okruzích skoro bez konkurence. Caterham stojí 700tisíc když se vůbec sežene, Elise zrovna tak, vyjímečně podobně jako S2000 MK1 model, ale u nás se prakticky žádný kus neprodává. údržba je taky zajímavej argument. Porsche obecně je OK, dokud se něco většího nemusí dělat. Pak to letí..
Zajímavý bylo, že ve svý době, sériová nová, nedostala vždycky jen oslavný hodnocení. Jeremy teda hodně vyzdvihnul motor, Tiff Needel to trochu zkritizoval. ( ale hlavně delší převody, což testovaný kus měl upraveno) :


Nějaký dobový srovnávací test tady :

H_F
30. června 2017, 02:45
0

predesilam, ze jsem velky fanda caymanu/boxsteru, nicmene kdyz prijde na provozni naklady, je porsche o rad jinde... castecne kvuli cenam a sehnatelnosti (i druhovyroby) dilu, ale take hodne kvuli nizsi spolehlivosti rannejsich motoru u boxstera

jako vic daily alternativu k s2000 za polovinu ceny vidim v z4 3.0
honda je z nich ale jako HC vikendovka urcite nejlepsi... neni nejlepsi univerzal, ale nejlip dava pocit z rizeni

a ne nadarmo dnes stoji s2000 stejne, ci spise vetsi penize, jako stejne stary, puvodne temer dvakrat drazsi boxster - ve vyssi 3.2l variante S)

ta recenze je dost fadni, nezaznela tam temer zadna charakteristika testovanejch roadsteru

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. června 2017, 10:57
0

Mne by ten vysokootackovej motor vubec nesednul, takze ja bych to urcite nechtel, ale clanek je skvele napsanej. Myslim, ze Vavris to vystihnul naprosto perfektne. Tyhle auta jsou o pocitech z rizeni a o tom divadle, co dokazou vytvorit. Na nejaky plasty a slicovani sere bilej tesak. To je rozdil oproti Miate, ze? Skutecny sportovni auto s chlapskyma koulema a ne detska hracka. Proto to ma takovy charisma.

reagovat
zimbic
27. června 2017, 13:55
1

Miata právě že dokáže vytvořit dost velké divadlo na to, že je malá a slabá. A, že nemá koule? Zkus jet svižně na okresce na morku bez abs a dalších elektrických pomocníků na těch úzkých 14 a hledat každou špetku gripu to už chce mít trochu v rukách. Navíc ona na správné trati (klikatá okreska, malý okruh) se správným řidičem zas tak pomalá není.

Kluci z Ring Bannana dokazují, že i na Nordschleife dokáže zajet slušný čas na tak slabé auto

Raspby
27. června 2017, 14:02
0

Knightrider: Teď si píchnul do vosího hnízda :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. června 2017, 15:25
1

Zimbic: Každý auto se dá upravit a každý se dá zrychlit. Včetně tohohle vašeho japonskýho zázraku. Ale protože už jsem měl možnost Miatu řídit a dokonce i vodit bokem, tak jsem si naprosto jistej tím, že pro mně to auto koule nemá a že výkonově je sériový auto totální mrdka z krtka, byť podvozek je slušnej, to uznávám. A že na správný trati se správným řidičem není pomalá? I tak se to dá říct. A nebo mám napsat, že je potřeba pro ní vybrat optimální podmínky tak, aby měla šanci vůbec s někým soupeřit? Ono to přesně takhle totiž je. Na motokárový trati v Písku super. V Brně na okruhu mezi skutečnýma sporťákama dobrý tak na rozvoz svačiny. Ano, divadlo dokáže udělat, ale zase tak velký fakt ne. Zkus někdy řídit něco skutečně sportovního a nadupanýho, abys viděl ten obrovskej rozdíl.

Raspby
27. června 2017, 15:33
0

Ale Miata ani nikdy neměla být nadupaná a zářit na Brněnském okruhu...je to auto na okresky a event. malé okruhy, kde zase ty nadupané káry jsou nepoužitelné protože nemáš ani možnost pořádně šlápnout na plyn :). A ještě jedna věc...to že je auto nadupané, ještě neznamená, že je sportovní a naopak...toť můj názor :)

ko
komin
27. června 2017, 16:22
3

Vy tu Miatu musite furt tahat vsude. Este chapu kdyz to delala redakce protoze maji dve miaty primo redaktori. Asi dokazu se skripanim zubu pochopit i to ze ji tahaji do diskuzi jini majitele. Ale ze ji furt omilaji a vytahujou i ti co ji jakoze nemuzou vystat, tak to uz fakt nechapu vubec.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. června 2017, 16:27
0

Raspby: Ale jo, jasne, ruzny auta maji ruzny urceni, o tom bez debat. S Nissanem GT-R asi do Myta nebo do Pisku nepojedes. To by sis moc nezajezdil.

Lu
LuckyK.
27. června 2017, 16:28
0

Je pravda, že známý vlastní silvii S15 už nějakej pátek a to ještě s notnou porcí kvalitních úprav....je to docela bestie. Celkem nedávno si pořídil miatu na běžný ježdění (je oproti sil. přece jen o dost levnější na provoz). Sám vyprávěl, že na okresce a malym okruhu je s tím autem rychlejší než se Sil. a že ho to neuvěřitelně baví. Tim mě samozřejmě potěšil. Je jasný, že na velkym okruhu typu Brno to musí bejt v miatě utrpení a nemůže stíhat ostatní nadupanější soupeře. To auto o tom prostě není, je hodně o technice a o technických úsecích a to ne každému sedí a ne každého to baví...ostatně jako ve všem 100 lidí/100 chutí.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. června 2017, 16:45
-1

Jak rikam, kazdy auto ma svoje idealni pouziti a to proste nemusi byt stejny. Zrovna tady ta S2000. Na blbnuti asi naprosta bomba, ale pri normalnim jezdeni, a ruku na srdce, i toho bude procentuelne pri pouzivani toho auta dost, to asi taky nebude zadna slava. Vysokootackovy motory mozna budou fajn na okreskach a na okruzich, ale pojizdet s tim denne do prace treba tady v Praze, uz by asi moc velka hitparada nebyla. Je to vzdycky o nejakych kompromisech a o tom, co clovek od toho auta chce, k cemu ho chce a co vsechno je ochotnej mu odpustit.

jagy
27. června 2017, 19:26
0

Minulou sezonu, cca 13tis. km jsem ho mel jako daily a naprosto v pohode. V serii to funguje naprosto normalne na bezne jezdeni, zadny hardcore Caterham nebo Lotus to neni :) Samozrejme idealni auto na daily to neni, to si radsi koupim treba BMW 5er...

H_F
28. června 2017, 01:30
0

posledni rok, pres 30kkm daily..
napicu je akorat na dalnice, ktery sem s tim ale taky loupal.. 500km s dvouma 10min chcacima zastavkama byla jednu dobu moje vikendova "zabava"
na mesto je ale uplne super

zimbic
28. června 2017, 15:29
0

Knightrider: Docela je fajn, že na ni seženeš fakt všechno na co si vzpomeneš a díly jsou docela levné. No seriovku na normálních gumách není těžký vodit bokem to lze docela snadno jelikož má nízké limity. Taky záleží jakou miatu jsi řídil, tipuju NB se svorem? No Výkon musíš ždímat a mít správně zařazeno jinak nejede. S těmi podmínky máš pravdu její teritorium je klikatá okreska nebo malý okruh tam zatopí i o dost výkonějším autům. Na rovince tě předjede kdejaká čiplá oktávka. O tom miata není je to řidičské auto a ona je hlavně o zatáčkách na rovince je seriovka bída. Brno je opravdu blbý přiklad to je okruh na motorky a auta 400 koní plus, tam by ani tvoje Vette moc velkou parádu neudělala. Bohužel supersport jsem ještě nesedlal tak nemůžu posoudit, ale divadlo a zážitek dokáže udělat ono to jméno a kult nemá jen tak pro nic za nic. To, že ti nesedla neznamená, že je to špatné auto. Máš rád hold jiné auta. Jeden rád holky druhý zase vdolky :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. června 2017, 15:48
0

Já netvrdím, že je to špatný auto. Nicméně vyzkoušel jsem, názor jsem si udělal a dál nemá smysl se k tomu vracet.

krab
27. června 2017, 11:44
0

Vavris umí! :) Těšil jsem se a nezklamalo vůbec! Tohle musíme někdy zopakovat, jestli bude někdo ochotný svézt nás v S2000 , seženu zase Boxstera :-D

Krásně se to četlo a je to famózně subjektivní text a je to tak výborně. Já se kolikrát snažím dívat očima různých pohledů, na druhou stranu fakt, že se mi auto nelíbí stejně myslím poznáte. A psát o tom, které se doopravdy líbí, to jde vážně samo. Vavris se akorát teď jistě trápí jestli si ho zrovna nemůže koupit. Protože , přesně to vidím jaké to je, když si pár dní pojezdíte v autě které vás vážně bera a pak ho musíte bohužel vrátit...

Srovnání s Boxsterem (S) se přímo nabízí. A rozuzlení v tom srovnání stejně nenajdete. Já bych asi nedokázal obětovat to krásný hlubší FRRR, VRRR plochýho šestiválce za řezavý vysokootáčkový BRAAAAP a zakašlání při doteku omezovači, další kvalt a další řezavý zvuk kdy S2000 lapá po otáčkách... A to jsem v tom vážení nikdy nejel. Tyhle obě auta mají tolik kouzla a já jsem takovej magor, že mít na to prostředky měl bych je v garáži obě.... Respektive k 911 bych klidně jednu S2000 bral okamžitě :-D

No , nic jdu dál pracovat a snít svůj nový sen bazarového snílka .....

reagovat
Vavris Vavrisovic
27. června 2017, 21:46
0

Myslím, že Boxster S a S2000 jsou dobová špička "dostupných" řidičských roadsterů, akorát každý na to jde jinak. Zbytek (Z4, SLK, apod.) hraje druhé housle.

krab
28. června 2017, 14:56
0

Do velký míry jo. Z3 známe oba ( ve variantě Coupe) , já k ní teda chovám pořád velký sympatie, taky jsem jí stále neprodal a ani o tom neuvažuju, Z4 nevím, tu jsem ještě nezkusil. SLK jsem si vyzkoušel ( je o ní tu článek) přímo ve vrcholné AMG verzi a i ta je malinko mix. skvělých a ne moc skvělých vlastností. Respektive není to auto na zábavu v Mýtě, to prostě ani omylem.. Z Boxstera jsem byl opravdu unesený a hodně mi sedl a to nebyla ani verze "S" , nicméně zase není to vyloženě auto, který bych chtěl a měl srdce trápit na okruhu v Mýtě třeba, místo toho bych s ním jel na výlet přes německo a dal pár kol na Ringu , něco v duchu co uděláme se Saagem za 14 dní ( on s Catíkem, já se starou 911)

Ale pak jsou ještě alternativy. Třeba takový Opel Speedster VX220 a holt ta Elise MK1. S těma jsem se ale zatím nesvezl, tak netušim.

Da
DaM
27. června 2017, 11:49
0

Ano, motor je v nizkych otackach prumernej. Tohle auto vsak neni urceno na jezdeni v nizkych otackach, ale je pro fajnsmekry, kterym nevadi radit, a navic to umi. Proste to neni jen dalsi Miata (nastesti).

reagovat
tomyks
27. června 2017, 13:03
0

Asi tak nějak. To auto o sobě netvrdí "já nabízím to nejlepší pro řidiče". Myslím že Hondy jak jsme je ještě do nedávna znali jsou orientovaný na určitý typ lidí, ne-li menšinu a ty ostatní normální nějaké dolování výkonu v otáčkách prostě nenadchne. Nejspíš budu tím určitým typem, protože instinktivně točím každý motor když potřebuju trochu výkonu a ono se kolikrát nic neděje. Nicméně znám i velké fandy TDi co okusili kouzlo vysokých otáček a nadobro podlehli. Jiní třeba také okusili, bylo to fajn, ale jejich život se nezměnil ani k horšímu, ani k lepšímu. A to taky není špatně.

sumy
27. června 2017, 14:20
0

Asi jsem divnej a resim otacky atd vzhledem k urceni auta. Zrovinka dnes jsem z toho byl jelen :-) Rano odvezt supernizkootackove pajo na geosku, zpatky freelanderem v benalu zpet a pak civou do prace. Kazdy auto tak diametralne jiny a protom mam vsechny rad. Jen je trochu hokej se co nejrychleji naladit na to ktery auto.
Jo a dolovani toho 90 konika v 7200rpm me v civovy fakt bavi :-)

Ro
Romney
27. června 2017, 13:34
1

Paráda. Tento článek mohu podepsat všema deseti. S2000 jsem měl přesně tři roky a každičký den, každou minutu mi dělala radost. Den kdy jsem ji prodal, byl nejhorší v životě přestože jsem za ní dostal třikrát víc peněz než kolik jsem za ní dal já. Největší otázka byla čím ji nahradit. Nakonec jsem skončil u Vx220 turbo a musím říct, že tahle motokára mě baví snad ještě víc než Honda. Ale Honda zůstává srdcovkou. Fantastické auto

reagovat
Kr
Krocan
27. června 2017, 17:07
0

Tak tohle mělo vyjít na Valentina, nebo na prvního máje, podle toho, kdy tu lásku Vavris slaví.
To je totiž pravé lásky vyznání...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. června 2017, 17:31
0

Chtělo by to i nějaký fotky z interiéru. To auto je vzhledově povedený jak zvenku, tak zevnitř a navíc je to pořád na našich silnicích docela exot, tak je škoda se ošidit o ten minimalistickej interiér.

reagovat
jagy
27. června 2017, 19:19
0

Vavris ma fotky na mailu... a kdyby byl zdechly, tak jsou zde:

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. června 2017, 19:29
0

Ten ram ty plateny strechy je uvnitr takhle otevrenej normalne?

jagy
28. června 2017, 12:05
0

Ano, takhle to ma byt.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. června 2017, 13:55
0

Tak to se soudruzi z NDR moc nevytáhli. Ale co, na plasty a podobný detaily to nejezdí.

jagy
28. června 2017, 23:39
0

Zpracovani celeho auta je velmi kvalitni a to vcetne interieru. To auto ne nadarmo stalo 1.6m v roce 1999. Ale samozrejme kazdy rad neco jineho. Popravde tyhle "hype" clanky nemam rad, ceny zase porostou, vic to budou lidi sbirat, nez si to uzivat... ani ja jsem nestihl to nejvetsi cenove dno a uz jsem "priplacel". Dokud lidi nevedeli nac to auto je, tak bylo vnimano prumerne a ono tak taky pusobit muze, pokud ridic nevi, jak s tim pracovat... coz bohuzel plati(lo) i na dost novinaru...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. června 2017, 07:53
0

Ale jo, to auto je super. Mně se líbí jak zvenku, tak zevnitř. Je to opravdu chlapský auto už svým vzezřením. Ale bohužel jsem zatím neměl možnost řídit. Jen mně právě překvapil tenhle levnej detail u auta, který stálo mega a půl jako nový.

Regular John
27. června 2017, 17:54
0

Moc pěkný článek, S2000 je jediná Honda, která by mě zajímala. Škoda, že těch vysokých cen za ojetiny

reagovat
Goldies
27. června 2017, 17:57
0

Já si myslím, že hodně udělají ty lepivé potvory na kolech a svor. Vidím to u mé malé Mrchy... Jakmile se nasadily ty AD08R tak auto je naprosto jiné... Ta kde jsem se dřívé bál, že auto ustřelí někam neznámo kam, se po přezutí staly úseky které vyloženě miluju a užívám si je na max! Hodně udělá i podvozek, geometrie... Možná by sis měl stejnou trasu projet i se sériovou (pokud tedy někde na světě ještě nějká v sérii existuje) a pak udělat soud :-)

BTW nemáš cestu na moravu? Mám za barákem krásnou okresku, kde se jezdí závody do vrchu historiků, tak by ses mohl projet v mrše :-)

reagovat
jagy
27. června 2017, 19:42
1

Davat na takove auto neco bez pevne bocnice a opory je kravina. AD08R se ke me dostaly "jen tak", jinak jezdim OEM gumu ze starsiho STI (Potenza RE070 225/45 R17) ktera stoji par korun a zvlada bezne jezdeni, mokro i okruh... a za smesnou cenu okolo 2300 kc vc.DPH/kus. Seriovy Torsen je ok, ale stavalo se, ze pri vetsim zavodnim (a bokovacim) zatizeni lehaly, tak jsem upgradoval na KAAZ lamelak - mam ho nastaveny na nejslabsi mozne nastaveni. Kdyz uz to bylo dole, tak se dal i kratsi prevod pro lepsi pruzne zrychleni... dost veci, ktera tam mam muzou byt pro kohokoliv jineho zbytecne, ale u me ma vse svuj duvod. :) Snazim se produkty, ktere nabizime i aktivne testovat a zkouset... co byla super a lvvna uprava byly 17" kola s RE070 pneu a geometrie. Auto bylo hodnejsi, hravejsi, citelnejsi...

Tady mam jeste video z podzimu, oproti serii pouze lepsi desky, kola + gumy (facelift ma taky 17"), geometrie. Tzn. zadne mega upravy, proste veci ke pro svizne jezdeni...

Goldies
27. června 2017, 19:46
0

Vim, vim, sleduju na JDM foru ;-) akorat sem si nedal 1a1 dohromady a nenapadlo me ze je tvoje :-)
Nicmene si porad myslim, ze v serii to nebude tak strasna pecka jako tebou upravene ;-) ale to ostatne u kazdeho auta

Ma
Marbo
28. června 2017, 10:23
0

to je recaro spg? takhle nastaveny kaaz, oproti torsenu, vydava ruzne pazvuky jako ostatni lamelaky anebo na daily o nem moc nevis? Pri otaceni, vetsim rejdu, dela "bordel"?

jagy
28. června 2017, 12:04
0

Goldies: Vsak na videu jsou jen desky, kola, gumy, geometrie. To nejsou upravy, to je nutnost na kazde auto. :)

Marbo: Ano, Recaro SPG. Jedna z mala, co vleze do S2000. Vyborna sedacka. Kaaz testuji ve verzi Super Q (povrchova uprava lamel). Neni nutne zajizdeni, nedela zadne pazvuky. Je o neco drahsi, nez standarni Kaaz. Ty uz zvuky vydavaji. Kazdopadne ted jsme zkouseli napr. do mFactory lamelaku prisadu do oleje na zmirneni zvuku a pazvuky zmizely (BMW 130i a seriova M3 E92).

Ji
Jimmbo
27. června 2017, 21:34
0

Po Plzni jedna taková jezdila... Bohužel, řidič na to neměl a tak to ve městě poslal do stromu...

reagovat
No
NoName
28. června 2017, 13:10
2

Konečně článek co na autíčkáře 100% patří, noste to po kýbloch a pište hrabjama!!!

reagovat
Vi
Vidlák Stodolový
29. června 2017, 16:21
0

Toto auto mi bylo osudové, nadpozemskou náhodou jsem se k němu dobral, natolik mne oslovilo, že jsem s ním strávil za jeden rok 50 000 km a mj. zažil nejlepší zimu všech zim, kterou dlouho nepřekoná žádný nejbližší ani předchozí zážitek. Nepřekoná to hlavně proto, že jsem v jeden den, který bych raději nezažil, nabyl pocitu nadprůměrně narůstajících křídel, které ovšem docela drasticky zastřihl letmý, ale o to intenzivnější kontakt s panem stromem. Nevím kdo z té trojčlenky byl víc překvapen. Každopádně v dobách největší radosti jsem zplodil i článek, ale na ten jsem, ovlivněn ukončením letu, raději zanevřel, leč doufám že se zase někdy svezu, protože se blíží bod nula -kdy si svůj mylně nabytý pocit sebedůvěry odpracuji na výrobě vozu z vraku. S2000 je prostě super auto a ani ten motor mne nijak nepopouzel , kolikrát se děly hrozné věci i v rozsahu otáček, kdy se to pověstně rudé pole doprovázené zvukem nasraného boha ozubených soukolí drtícího šrouby koncernových sraček, nedostalo ke slovu. Chybí mi víc než cokoliv a doufám, že se zase sejdeme. Díky Vavrisovi za článek, dodal mi energii se do toho pustit.

reagovat
Ot
Otes
29. června 2017, 19:38
0

"kolikrát se děly hrozné věci i v rozsahu otáček, kdy se to pověstně rudé pole doprovázené zvukem nasraného boha ozubených soukolí drtícího šrouby koncernových sraček, nedostalo ke slovu." Tak z téhle věty uchcávám:-):-):-) Jinak článek super, ten zvuk z videa - to zakolísání a zatroubení po přeřazení, proto miluju manuály, tohle automat neumí. Takhle se projevovaly i šestiválcové M5ky, 911 Gt3, a F355. Ten zvuk!!!...

Caddy
29. června 2017, 19:53
0

Asi by me tim mel nekdo svezt, ja proste nedokazu takto od stolu pochopit, proc chtit auto s revem tocit :) Ale vzhledove se mi S2000 vzdy hodne moc libila, navic digipalubka...nejaky ten stavnaty sestivalec by fakt byl pecka :)

reagovat
Vi
Vidlák Stodolový
29. června 2017, 22:48
0

Ten řev působí jako urychlovač času. V součinnosti s ubíhající krajinou, přetížením a strachem ze smrti je to prostě návykové. Kdo zažil ženu řvouci u toho, co mne už nezajímá, tak to je ono :D Šestiválec srát, ta lehkost řadové 4 spolu s genialitou zbytku nevyžaduje žádné korekce ani vylepšení, už se opravdu těším až to zas pojede. To auto je dle mne prostě geniální.

Caddy
29. června 2017, 22:53
0

V tom to možná bude, ani žena, když řve příliš, mě moc neláká, mám to raději v nějakých mezích, kdy o její slasti nevědí v sousedním městě :) U aut mám raději spokojené brumlání a hlubší zvuk, než jekot a řev :)

Vi
Vidlák Stodolový
30. června 2017, 10:25
0

Však jo, každý to má jinak, to je již kouzlo lidské podstaty a existence. Někdo by mohl říct, že ho to nezjímá vůbec a nejmilejší je mu šustění pneumatik na asflatu doprovázené hekáním při snaze šlapat do pedálů bicyklu

Kr
Krocan
30. června 2017, 00:58
1

Mohu se prosím pěkně optat pana Vavrise, zda ta Podhorská okreska v perexu je čistě kouzlo nechtěného?

reagovat
Da
DavidC
13. července 2017, 14:16
0

Ono se stačí podívat na pár videií od uživatele o_O S2000 a to auto nejde nemilovat. Už jen samotnej interiér je něco unikátního. Každopádně tohle spousta lidí nepochopí, protože tomu motoru se dá říct, že je to motor až po 6000 otáčkách a víc. Do té doby by nikdo nepoznal, že to dokáže přivodit takový zážitek. Většinou to haní lidi s příznakem TDI :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem