načítám data...

Je k radosti potřeba síla?

Dostatečný výkon motoru je základ. Důstojný počet válců, vznešený původ, vhodně laděné tóny výfuku, to jsou základy všech radostí, jaké může automobil motoristickému nadšenci dát. Anebo ne?

zobrazit celou galeriiFoto:   Redakce Autíčkáře

Když se na trhu objeví nějaká důležitá automobilová novinka, o které bych patrně měl něco vědět, pídím se napříč internety a hledám nějaké ty informace. Ne vždy se nám povede domluvit si takové auto hned na redakční test, a tak se snažím získat zkušenosti nejprve alespoň zprostředkované. Občas přitom vstoupím i do vod ne zcela automobilových, to když se takový článek objeví i na některém z velkých zpravodajských serverů. Ostatně tam mají schopné a zkušené redaktory, takže co by ne. 

A když už jsem v tom, nahlédnu i do diskusí pod takovými články. Ano, můžu si za to sám. Na našem webu se těmi roky, co nás čtete, diskuse pod články usadila v příjemném a většinou konstruktivním duchu. Ostatně to nakonec dalo vzniknout rubrice Autíčkář se ptá, kterou právě čtete a která spoléhá na to, že odpovědi čtenářů zachrání nechopnost autorovu přijít s nějakou novátorskou myšlenkou. Ne všechny internetové diskuse jsou však takové.

Foto: Autíčkář.cz

I některé více ukřičené a méně promyšlené příspěvky však mají svou hodnotu. Jsou to okna do duší, odhalují v čiré nahotě přání, tužby či naopak obavy pisatele. Proto si i takové diskuse čas od času rád projdu. S příchodem moderních spalovacích motorů byly obavy velké části takových pisatelů zjevné a vracely se k jednomu tématu tak často, až nebylo možno tuto problematiku nadále ignorovat.

Vlivem požadavků legislativy ale i samotných zákazníků se konstruktéři stali doslova posedlí efektivitou a začali používat všechny triky, které znali. Různé formy přeplňování doplnily hybridní technologie, velký spalovací motor byl najednou vlastně na obtíž. Pokud zůstal pod kapotou, naučil se alespoň odepínat některé válce, většinou ale uvolnil místo menším jednotkám. A to se zdálo být docela velkým problémem. Z dob čtyřválců ale i pětiválců a šestiválců jsme se najednou propadli do tříválcového pekla. Hodnoty objemu motoru náhle začínaly jedničkou a zdálo se, že je všechno úplně špatně.

Foto: Autíčkář.cz

Názory v diskusích byly naprosto nesmlouvavé. S mnohými, ač často až zbytečně silně vyjádřenými, jsem nemohl než souhlasit, u jiných mi ale začal do popředí vystupovat fakt, že velikost či dokonce ani výkon motoru vlastně nemusí být až tak důležité. Ale ne, teď nemám na mysli jen malý japonský ikonický roadster, miláčka všech autíčkářů, univerzální odpověď na úplně všechno a legendární sportovní vůz s motorem o výkonu třinácti oslů, tedy naši milovanou Miatu. Aut, která mě dokáží nadchnout, ač jejich motor není na první pohled ohromujícím vítězstvím inženýrů nad zákony fyziky, je celá řada.

Foto: Autíčkář.cz

Začnu třeba Fiatem Coupé. Mým Fiatem Coupé. Před lety jsem si pořídil malý italský sporťáček. Kromě přezdívky, která zahrnovala značku Ferrari a přízvisko ‘pro chudé’, kterou jsem úplně nenáviděl a nesnášim ji dodnes, byl tento fiat znám i titulem nejvýkonnějšího vozu s pohonem předních kol na trhu. Tedy ne ten můj, ale jeho přeplňovaná verze. Pětiválcový dvoulitr s obřím turbem ze sebe skutečně dokázal vydolovat solidní masu výkonu. Moje kupé však nic takového pod kapotou nemělo, tady se krčil čtyřválec 1.8 litru. Bez turba. 

Foto: Autíčkář.cz

Jenže víte co? Já měl to své nedochůdče vlastně mnohem radši než onu přeplňovanou bestii. Výkon 96 kW sice člověk nutil trochu víc pracovat s řadicí pákou a předjíždění lépe plánovat, ale mělo to i svá pozitiva. Mého fiátka jste mohli držet pod krkem klidně celou cestu, tancovat mezi převodovými stupni, nechat motor zpívat hezky naplno a nezabít se přitom. Člověk si mohl tak nějak bezpečně hrát a nakonec ani tohle kupé nebylo zas tak úplně pomalé.

Foto: Autíčkář.cz

Stejný výkon, tedy 96 kW, měl i Peugeot 308, který testoval kolega Radek a který jsem si také na chvíli půjčil. Víte, Peugeotů 308 jsme testovali celou řadu, jak se postupně doplňovala nabídka motorů a vůz procházel modernizacemi. Měli jsme tu vyšperkované provedení GT i vrcholnou verzi GTI, ale tahle ‘třistaosmička’, to bylo něco docela jiného. Těch 96 kW tu produkoval malý naftový agregát a i zbytek toho peugeotu byl takový malý naftový. Žádné ozdobné prahy, křilavý lak, velká kola, nic takového. 

Foto: Autíčkář.cz

Tohle byl prostě obyčejný peugeot. Najel jsem s ním sotva pár desítek kilometrů, ale našel jsem v něm něco, co jsem potom marně hledal a už nikdy neobjevil, když redakcí procházely další kusy modelu 308. Přímočarou jednoduchost, auto dokonale sloužící svému účelu. Malá kola obutá do vysokých pneumatik bohorovně ignorující nedokonalosti vozovky i některé obrubníky, flegmatický motor, kterému bylo úplně jedno, jaký převod máte právě zařazený a zda jste už letos doplňovali palivo, šedý lak, který nikoho nedráždil – prostě perfektní pracant a auto pro mne nezapomenutelné svou absolutní zapomenutelností.

Foto: Autíčkář.cz

To Ford Puma žádná šedá myška rozhodně není. V redakci se objevil ještě v době, kdy se málokterý petrolhead smířil s přeměnou malého sporťáčku v městský crossover. Já byl s tím autíčkem kamarád ode dne představení, nakonec se mi ale z testování do paměti vrylo něco úplně jiného, než že má auto veselou ‘tlamu jako žaba’. Mě bavil motor. Bavil mě opravdu moc, až jsem se to v odborných kruzích bál říkat, protože být nadšený z litrového tříválce se tehdy moc nenosilo. Jenže ford nejenže z motůrku, který se dle vyjádření automobilky celý vešel na list papíru formátu A4, vydoloval hezkých 150 koní, on je z něj vydoloval skutečně krásným způsobem.

Foto: Autíčkář.cz

Kombinací mildhybridního sytému a pořádného turbodmychadla se tu podařilo postavit motor, který navzdory svému objemu a konstrukci netrpěl žádným z typických neduhů. Křivka výkonu stoupala plynule až do nebe, čím víc jste na motor tlačili, tím víc vám toho dával. Točivý moment potom mildhybridní systém vystřelil prakticky od volnoběhu vzhůru, kde jej následně předal vlně přicházející z turba. Motůrek si liboval v otáčkách a skvěle se s ním pracovalo. Úžasná zábava, přitom taková blbost.

Foto: Autíčkář.cz

A ještě jednou fiat, totiž auto, které jsme si ze všech testovaných kousků oblíbil zdaleka nejvíc, a to opravdu s velkým náskokem – Fiat Panda Cross. Tahle žlutá krabička radosti měla pod kapotou ten správný motor. Jediný, který bych pod kapotou takového vozu chtěl. A tím je TwinAir. Jo, jeden litr, dva válce, úplný výsměch spalovacím motorům. Jenže když ono to prapodivné rachtání k malému fiátku tak nějak patří a vůbec přitom nevadí, že to není žádný trhač asfaltu. 

A tak bych mohl pokračovat. A nejen já. Kolega Jeník si oblíbil malé citroëny a jak někde vidí Saxo či AX, hned by tu věc kupoval. Existuje dokonce dívka, kterou z důvodu diskrétnosti nechceme jmenovat ale kterou redakce zná, která s láskou vzpomíná na Daewoo Matiz – prostě proto, že to byl její první vůz a měl svůj charakter – a je úplně jedno, že výkon motoru lze vyjádřit počtem prstů jedné ruky. 

A tak bych se chtěl zeptat vás, našich čtenářů – je nějaké auto, které jste si zamilovali, přestože jeho motoru výkon spíše chyběl než přebýval? Podělte se s námi v diskusi pod článkem!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
11. února 2022, 22:43
1

Strýc.
Neříkej, žes nečekal, že ho pod tímhle článkem nevytáhnu.
103 kW, červený. Houpe a brblá.
Kdyz s ním jedeš rychle, je to divné.
Ale když jedeš jak chce on, je to jak hodinka ve wellness.

reagovat
Avex
12. února 2022, 14:34
0

Odpověď na nadpis: V žádným případě.
Baví mě jezdit jak s mým daily HTPčkem, tak i s šestiválcem a čímkoliv jiným. Prostě mě baví řídit.

reagovat
MilanFoto
12. února 2022, 16:51
1

Hele doma máme již přes 6 let nezničitelnýho Twingáče, to auto funguje jako něco co má v každým rohu gumy, pokud ty gumy jsou trošku aspoň normální tak s tím autem je taková prdel, kde koliv, kdy koliv a za každým počasí. Vražedných "papírových" 43 KW tomu cca do 1tuny hmotnosti dává pekelnou dinamiku ! :-) , zbožňuji to auto !

reagovat
sheogh
12. února 2022, 17:15
0

No ja ted zrovna jezdim (docasne, snad ne uz moc dlouho) autem, ktery ma u me hned nekolik prvenstvi: nejmensi a nejslabsi motor s nejmensim poctem valcu, prvni predohrab, prvni hatchback a prvni auto s otackomerem do 9kRPM :-D :-D .. a jako uz se sice tesim zase na poradny svezeni, ale i tak je s tou krabickou celkem sranda :-)

reagovat
sp
spooon
12. února 2022, 21:05
1

Nějaká Honda?

sheogh
13. února 2022, 10:08
3

Corolla TS

Jo
José Jiménez
12. února 2022, 17:56
0

Před nějakým tím rokem jsem měl starou hranatou Pandu 1000 FIRE a ač měla srandovnich 45 koní tak to na těch pár kilo plechu a koroze bohatě stačilo.

reagovat
PepaSFI
12. února 2022, 18:01
11

Kdysi jsme tady měli objížďku, museli jsme jezdit do práce delší trasou, místo 4 km to bylo asi 11 ,nebo 12 km, teda jedna z možností. Jednou jsem se u souseda na brigádě potkal s klukem co má Golf GT cosi a u svačinky jsme debatili o silnicích. On se divil proč jezdím 12 km a ne kratší cestu, že to je jen 9 km, lepší cesta a kdovíkolik minut času. Tak říkám, no vidíš, máš auto asi o dvě kategorie lepší a přece se snažíš jet kratší cestou abys to měl dřív odbytý. Já jedu tou delší, nikdo tam nejezdí, ani cyklisti, protože všichni rozumní jedou tou kratší. A já si užívám zatáčky a kopečky. Jasněže by mi kdokoliv ujel, jenže neujede protože tam není. Někde se nudí v lepším autě.

Teda jsme my to ale banda psychopatů.

reagovat
je
jerry
15. února 2022, 09:07
0

Takhle přesně už jezdím léta na chatu. Namísto rychlé kratší čtyřproudovky jezdím o něco delší okreskou s pěkným povrchem. A když porovnám výkony a radost z jízdy, tak si to daleko víc užívám se Suzuki Swift Sport 136 HP než s O3 RS 220 HP. Porovnat mohu, mám obojí.

Raspby
12. února 2022, 18:36
3

Já myslím že ta moje Mrška je jasným důkazem, že k zábavě tak moc velká síla potřeba není :-D Stejně to mají asi i majitelé onoho nejmenovaného roadsteru :)

reagovat
riderhenry
12. února 2022, 18:49
1

Upřímně, já to tak měl jenom první roky s mokrým řidičákem, kdy kombinace pomalejšího provozu (15 let zpátky) a mokrého řidičáku způsobila, že 140 koní působilo opravdu dobře. Ale když jsem s MX-5 jezdil jako s daily autem X let na to, tak třeba v kopcích ten výkon na předjíždění už úplně nebyl. Je neuvěřitelné, jak tomu autu sluší výkon přes 200 koní a tak nějak to prostě víc dává smysl. Otázka je, o kolik víc by takové auto stálo. Je škoda, že Mazda moc netěží ze své image a už nestaví sportovní modely, ze kterých by si třeba mohla vzít MX-5 techniku, aby se to vyplatilo (jestli teda platí, že má stejný motor, jako "dospělé" modely...).

Motor je jen část auta a když bude vše perfektní a motor špatný, dojem nebude nikdy dobrý. A naopak. U aut typu MX-5, MR2 atd. je určitě motor fajn, ale veškeré emoce člověk tahá ze zbytku auta - motor nikoho jako takový nenadchne. A to je škoda. Protože ten pocit, kdy si prostě jen tak pro radost vytočíte někde na rovince velice povedený (a většinou výkonný) motor by těm autům ještě přidal na kráse. Ale od toho tu jsou jiné (dražší) značky.

Raspby
12. února 2022, 18:55
1

Jako rozhodně nepopírám, že by se mi další koně nelíbily...naopak..teď je auto ve stavu, že s tím podvozkem, brzdama atd dalo bez problému 250hp...a to už by bylo velmi příjemné. Ale zase i s tímhle mrzkým výkonem mě to auto fakt baví řídit, zatáčet s ním a na nějakém tom okruhu mu pořádně šlapat na krk :)

riderhenry
12. února 2022, 19:04
0

No sériová MX-5 už v Mýtě do kopečka může způsobit řidiči i mikrospánek :D Já tomu rozumím, jen ta koncepce těch aut je tak super, že je škoda, že není postavená kolem stejně skvělých motorů. Ale sám na to znám samozřejmě odpověď - když se má postavit dostupný sporťák, musí mít dostupnou techniku...

skvoor
12. února 2022, 19:10
7

Jj, to můžu jen potvrdit. MR2 mě i po 7 letech pořád hodně baví a výkonu víc na to nepotřebuju. Navíc je i po letech pořád sexy (hardtop tomu dost pomůže).

Raspby
12. února 2022, 19:23
0

riderhenry: A teď si představ ten mega stoupák v Brně...to už zábava končí a nastává utrpení a čekání, tam nehrozí mikrospánek ale polodenní vytuhnutí :-D jenže tam by bylo asi i 250 koní málo :-D Spíš když ho dali to Corolly i do Celicy, proč nemohli to zpropadené 2ZZ dát i do MRky v továrně... :)

riderhenry
12. února 2022, 20:55
2

No upřímně, nejpomalejší auto na Brno je možná tak 911 GT3, to je trať spíš na superbike :) Když jsem jel závod do vrchu (jede se protisměrem), tak jsem do několika zatáček nemusel brzdit...

sheogh
16. února 2022, 11:36
0

Celkem souhlas, ja mel jako prvni svoje auto X-type s 2.5l duratecem a prvni rok me to prislo uplne super. Pak jsem chvilku ridil XJR a X-type byla razem pomala, lina mrcha :-)))))

kotzitzaq
12. února 2022, 19:34
2

Vidím, že míříte vysoko pánové. Já si před pár lety pořídil na stavbu domu Felicii (stála 1500 peněz s platnou STK a zapalceným ekovýpalným). Stavba baráku se nějak odložila a Felicie putovala k tchánovi na Moravu jako lesní speciál. Když se blížil konec technické chtěl jsem ji odvézt na magnet, ale kolega z práce je sběratel a chtěl ji. Tou dobou asi půl roku stála, tak jsem do ní hodil baterku, vystříkal zelený interier savem a těch 200 km s autem o výkonu "kdyžbylonové" 40 kw si neskutečně užil. Až se mi ji nechtělo odevzdat.

reagovat
Be
Beran
12. února 2022, 23:03
2

To chapu :-)
Pokud nema felda vymlaceny podvozek tak je oproti dnesnim normalnim autum komunikativni, citelna a nezaludna. Tech par koni je pod plynem opravdu hned misto cekani az se jednotka rozhodne a turbo roztoci.
Je to příjemně bezprostredni auto. Ale i tak jsem rad, ze sla loni z domu.

Ju
Junior
12. února 2022, 19:36
8

Paradoxně zjišťuji, že v autě "na hraní" může být i 150 koní dost.
Ale v autě "na ježdění" je i 300 málo.

reagovat
mariov8
15. února 2022, 11:44
0

Pod to bych se i podepsal. Největší srandu jsem si užil se 100kW malým dieselem s manuálem. Teď to má 140kW, 440Nm, podívám se na plyn a převodovka je tam o tři kvalty níže a jede to jako postřelený, ale taková prča to není. Jen mne u Vita a Třídy V strašně baví ten adaptivní podvozek (přitom jsou to jenom trochu chytřejší tlumiče), na dálnici to děti uspí za 5 minut a na okreskách se s těma 2,5t těžkými bednami dají řezat apexy jako se sporťákem, teda když tam na tu almaru je místo.

Jaromír
12. února 2022, 19:37
2

Vidim Coupe, davam lajk!
A ted jdu cist.

reagovat
Jaromír
12. února 2022, 19:41
3

Ja ti dam nedochudce!

martin_100
12. února 2022, 22:27
0

No jasně Trabant 601. Dva valce produkující ubohých 19kw což tehdy bylo 26 koní a modrej dým.
Směšný údaje.
Ale jako to bylo živý autíčko. Nrstny obratný po městě velmi hbitý a pokud byl motor v kondici tak za městem uměl ručičku tachometru vystrkat až za konec stupnice. Ta končila číslem 120.
Takže ani i s miniaturnim motůrkem o výkonu moderního dilda byla a furt je zábava.

reagovat
Frankie
13. února 2022, 13:17
3

Kamarád ho měl, modré kombi. Jeho životním výkonem bylo, když v zimě s ním dojel z Brna do Filipovic, přes Červenohorské sedlo. A to v autě byli 3 dospělí vc. bagaze, sud piva a sud Kofola. Piva možná sudy dva... Heroický výkon papumdeklu a jeho řidiče. Od té doby jsme udělovali pochvalu před nastartoványm Trabantem

krab
12. února 2022, 22:29
0

Ono jedna věc je měřitelná síla, výkon, krouťák a druhá nějaký projev, zvuk, charakteristika. Jsou bohužel i výkonné motory, které mi přijdou projevem vysloveně o ničem, naopak může být radost dolovat maximum i z malýho dvou, tří, čtyř válce, když má zajímavej projev.

Auto, který není moc rychlý a furt ho mám rád je MGB. Je teda současně pořád autem, se kterým se suverénně najelo za poslední roky nejmíň, ale letos konečně přichází jeho čas. Pořádně se zprovozní, opraví a najdu si čas na nějakej pořádnej a dlouhej výlet. A doufám, že zas objevím to nadšení co jsem měl za volantem tenkrát skoro už před 15 lety, kdy jsem to auto přivezl z Anglie. A je to osmnáctistovka OHV, 95 koní. A k radosti to stačí.

Z moderních aut jsem si trochu perverzně užíval naposledy Smart ForFour / Twingo, autíčko s točivým tříválcem přimontovaným vzadu na takový masivní zadní nápravnici. Ne, to auto nedriftuje ani se nechová jako Porsche, ale má lehkej předek, motor se rád vytáčí a docela jadrně u toho drnčí a je s tím autem na poměry novodobejch kár docela sranda.

reagovat
beastar
14. února 2022, 01:03
0

No jo. Kolik ale váží takový MGB? Ono totiž záleží co to má rozhýbat. Jasně že 100 koní v autě co váží sotva tunu je skvělý. Bohužel moderní auta jdou 1500 kg plus. A tam je třeba 100, 120 koní hrozná nuda. Přestože to může být skutečně dobrý motor.

Nakonec jak tady píšou nahoře o mx5. Však to je třeba v náčku nuda, co bylo pod kapotou. Jo auto to je obratný a tak jen je to hrozně obyčejný. Mimochodem slavný Brz je na tom podobně. Musíš to točit jak debil a když to myslíš vážně.. Tak projede kolem trapný Leon Cupra s TSI a si druhej. Možná TSI není charakterní a podobný pohádky. Jenže je efektivní v relativně obyčejným autě.

Pro mě prostě v autě pro zábavu je výkon zásadní věc. Pak zvuk motoru. Průběh toho výkonu, nm a to kdy a jak jde využít. Až potom nějaký pocity a charaktery a takový to petrolhedský jo jo Vendo je to super kára. Sice ti to nejede ale zase je to komunikativní.

Mimochodem lidi by se měli spíš učit řídit. Bohužel sem se teď na jednom eventu opět přesvědčil.. Jak i hot hatch a sportovní coupé s relativně civilní technikou je pro většinu řidičů problém...

Bavoraczech
14. února 2022, 07:35
0

Jo no, kdo by býval řekl, že nakonec s blbým červeným Pežotkem 206, co má 110 koní a hmotnost okolo tuny, bude na silnici taková sranda. Divil jsem se těm týpkům s rovným kšiltem a Pežotkama 206 GT. No jako šestiválcová Alfička to není, ale na mrzáka z Francie fakt dobrý...

je
jerry
15. února 2022, 09:36
0

Zábavné auto by mělo vážit maximálně kolem tuny, mít pěkně vyladěný podvozek a k tomu motor s dobrým průběhem a zvukem a výkonem aspoň 100 koníků. A potom nemusí stát miliony. Když jedu se Suzuki Swift Sport, který splňuje uvedené a má 136 PS, tak si to užívám. Zrovna tak s MX-5 NC a jejími 160 PS. Pak jedu s O3 RS 220 PS, ale na zábavu už je to těžký a velký. Toť srovnání z mé garáže. Přemotorovaného auta s výkonem někam k 500 PS bych se na okresce už bál. Řidič má být vždy lepší než auto a já nejsem Sebastian Loeb:-)))

Bavoraczech
15. února 2022, 13:45
1

Ona ta Oktávie 3 RS není nějak extra těžká. Má docela slušných 150 koní na tunu, jenže se prostě těžkopádněji řídí. Jenže kde není auto na svižnou jízdu naladěný, tam ani nízká hmotnost nepomůže.

je
jerry
15. února 2022, 14:26
0

Podle techničáku dokonce 155 koní/tuna. Do zatáčky jde celkem ochotně, ale v průběhu a na výjezdu tam je cítit ta hmotnost především toho velkého zadního převisu. Dobře se cítí v rychlých táhlých zatáčkách. Já na ní nenadávám, naopak na delší přesuny spokojenost a za tehdejší peníze tuplem. Ale holt ten Swift Sport je na okresce jiná radost, ač má jen 136 koní/tuna. Hmotnost je největší problém většiny aut, něco ke 2 tunám nebo i přes, to už je mizérie.

sheogh
16. února 2022, 11:45
0

@Beastar: ono taky dost zalezi, z ceho presednes, ale jako jo, one je ten vykon dost navykovej a za me je to taky dost o pohodli, zvlast s manualem, kde u malorazek musis furt s tim klackem sermovat.
Pamatuju roky zpatky, jak jsem mel problem s podtlakem u A8 (4.2i) a resili jsme to se servismanem.. typek se projel a koukal na me jak na blba, ze "vzdyt to jede jak krava" a nevysvetlil jsem mu, ze je to zdechly. Pak se vymenily skoro vsechny hadice od podtlaku, zacalo to fungovat a pak uz ten rozdil videl no :-))))

beastar
16. února 2022, 15:42
1

@sheogh: Ano to jistě. Pokud někdo jezdí hromadu let nějakým malým autem s menším výkonem chápu, že mu to postačí. Mě už ale vskutku nebaví z ničeho dolovat výkon. Co se tady shodnu s pány nahoře. Fakt je ten že dnes mi 200HP/1500Kg přijde dobrý tak na cestování. Zábavu si v tom vážně neužívám. I přestože se jedná třeba o jinak dobře vyvážené auto. Zrovna za 4.2 A8 je blízko mému QP5. Pravdou je že přes těch 400 koní na dvě tuny je slušné a největší brzdou bývá automat 6gZF. Že bych z toho v tak obří limuzíně byl na větvy to taky nejsem....

Teoretický ideál pro mě je 300hp/4x4/compact

sheogh
16. února 2022, 19:50
1

To mam stejny, libi se me takovy to samozrejmy zrychleni a 4x4 taky.
Nedavno jsem koupil kram "pro rohliky", ale ma to 192hp na cca 1300kg a rekl bych, ze je to takovy zdravy minimum, kde clovek nemusi resit situace, kdy stoji na plynu a picuje... Zase je to predohrab a uplne me to popravde nesedi.

Ta A8 je ve sve kategorii celkem lehka a je to poznat. A kdyz jsem si to koupil, tak me to prislo mega rychly :-)
Co byl uz docela mazec byl Bentley Continental GT W12...

beastar
16. února 2022, 21:09
1

To je přesně to. Reálně stačí fakt málo. Jako ale pokud chceš trochu čerta chytit za koule sto koní v tunce na to prostě nestačí. Ono když to napíšu upřímně na NS jsem se v Audi S1 nudil. Má to 4x4 170 kW a snad 350 krouťáku. Teď sem koukal že to má 1360 kg... A prostě to byla na velký trati fakt nuda. A to sem se toho nebál protože to bylo půjčené:)) Na okrese to stejné auto si povodí každou věc typu w12 whatever. Protože je to prostě malý a obratný. To je jak s letadlem nebudeš dělat s 737 akrobacii a v Cesně nepoletíš Prg N.Y.

Proto mám rád nějaký rozumný kompromis. A k němu patří prostě víc výkonu než využiji v Páteční zácpě. Zároveň schopný podvozek který to umí dostat na silnici. Nevím co je na tom špatně. Jako může být zábava drtit nějaký ohnily mx5 na limitu. Furt to ale nemá maximálku, nemá to ten samozřejmý záběr když potřebuješ. A tak ti nezbývá než se fakt jen projíždět. Zároveň ubývá míst kde se jde povozit fakt dost rychle... Proto nás prostě část skončí v těch velkých, silných limuzinách a sedanech. Od 300 000 czk do 6 000 000 czk každej jak umí. Ovšem tvrdit že vrchol všeho je starý kupé s hovno výkonem. To je jako říkat na co A8, však A4 stačí. Je to lež on to ví ty to víš. Ani 888 takových článků na to nenajde odpovědi. Jestli panu Křečkovy stačí málo, ok. Mě vážně ne.

Sa
Sato
13. února 2022, 00:15
0

100 koni na tonu, vsetko menej je proste malo. V specifickych situaciach to moze byt stale zabava ale obecne je to skorej utrpenie. Ideal je aspon 100kw na tonu.

reagovat
Na
Napuram
14. února 2022, 06:26
-3

To má i kdejaká prašivá Oktávka na mazut. No každý máme jiná kritéria.

Sa
Sato
16. února 2022, 20:14
0

Je to nutna, nie postacujuca podmienka. Aspon pre mna.

Vavris Vavrisovic
13. února 2022, 00:18
9

Po dnešku musím říct, že k radosti je třeba zejména nemít střechu..

Miluju ty první dny po zimě, kdy to působí, jako by to bylo poprvé

reagovat
tomyks
13. února 2022, 11:08
0

Ale jo, dneska by to slo. Asi pujdu pohledat baterku a klice od auta.

Jakub Pospíšil
16. února 2022, 21:06
0

Ano

tomyks
13. února 2022, 11:13
1

Clio II 1,2. Poprve jsem ridil auto kamaradovy mati. Ten motor mel prijemny zvuk a jelo to pocitove lip nez Felicia. Pozdeji jsem mel chvili svoje vlastni. S upravenym sanim a ladakem me to bavilo jeste vic. A potom mam rad male moturky od Hondy. Souhlasim s tim, co tady zaznelo o motoru v Miate. Neni 90 koni jako 90 koni. V te Honde me stejne vykonny motor strasne bavi. Mazde chybi TO co ma Honda, ale neumim to TO charakterizovat.

reagovat
bitner
13. února 2022, 22:13
1

Ona ta dvanactka hezky rve i v Loganovi. Mozna jeste vic, protoze Dacia. 55 kW, plyn furt na podlaze, pred zatackou se nebrzdi, jenom sundas nohu z toho plynu, mozna jeste podradis, na vyjezdu opet plyn na podlahu... A hlavne to reaguje okamzite. Atmosfera no.

Klatic
13. února 2022, 22:15
5

Mitsubishi COLT 1.3 MIVEC (2005). Mám s ním naježděno přes čtvrt milionu km v podstatě bez závad, krom toho že je každá jízda zábava (od té doby co jsem zdrhnul z Prahy na kokořínsko obzvlášť :) dokázal mě přestěhovat, obhospodařovat zahradu a odvézt 10 pytlů jablek do pálenice (má vyjímatelné zadní sedačky). Mám hrozně rád ten 1.3 motor s proměnným časováním ventilů, stejně jako 1.0 ve starém yarisu co má žena a 1.6 ve vitaře. Nedávno jsem vyměnil všechny tlumiče a pružiny za lepší a auto teď jezdí lépe než nové, už se teším až zase nazuju letní gumy a poputuji kokořínskem :)

reagovat
Jenda_K
14. února 2022, 00:16
0

To je to auto co jsou v něm dva motory, první tak nějak funguje od 1500 do 2500 ot jako nafťák a je konec, pak nastoupí druhý, který se nad 3500 otáček probouzí a jde jak pila až do 6000 ot?

Klatic
14. února 2022, 02:49
0

Jo to je ono, do těch 3500 se s tím dá jezdit kolem 5 litrů pak se přepne časování, dostane to pořádnej zvuk a lítá to a žere 7,5 ( po tom co jsem objevil před pár lety VIF aditivum jako bych z toho motoru sundal deku, žere to méně, jde rychleji do otáček a lítá radostněji)
jedinej větší problém je tvrdej podvozek, v Praze se auto trápilo, na opravenejch okreskách je úplně spokojené (na dálnice nejezdím)

Jenda_K
14. února 2022, 07:38
0

Ja ho mam taky, tak jsem si ten propad momentu nechal vyhladit a přidat deset koni. Teď krásně lineárně táhne od nějakých 2000 do omezovače.. Dlouhodobou spotřebu mám 7,3 plynu.

beastar
14. února 2022, 00:49
0

Je.

reagovat
StreetPro
15. února 2022, 15:29
0

Coming out? :-)

reagovat
weezzoo
02. května 2022, 21:48
0

mám pár týdnů Pandu 100hp, střep o který se dlouho nikdo nestaral, tu boucha, tam vrže, tu ukápne benzín, tuhle se na sluníčku objeví prasklinka na skle, tadydle se zas vysype čim imobilizéru v klíči, a k tomu všemu je chudinka po kroupách. měl jsem e38 3.5 v8 173kw bezvanos předfacelift v manuálu, holota výbava, jen kůže na sedačkách, ale miloval jsem to auto, jednoduché, přímočaré, nic neskrývalo, jasně čitelný a krásně použitelný charakter, budu ji milovat do konce života tu sedmu, mno, pandička, musím uznat, umí to samé, jsem na ni moc pyšný a nedám ji z ruky :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem