načítám data...

Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Ford představil novou Pumu a bylo těžké si nevšimnout, že oproti té předchozí je hodně jiná. Může být i přesto alespoň trochu dobrá?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

V roce 1997 přišel Ford s horkou novinkou. Bylo to malé kupé pojmenované Puma. Spíše než nějaká sportovní placka to byla taková zábavná bublina, maličká třídveřová karoserie nabízela alternativu k obyčejnému městskému miniautu. Sportovní potenciál Pumy však nekončil zdaleka jen tím faktem, že to bylo kupé. Autíčko sice nedostalo do vínku nějak extrémně silné motory, výkon však více než dobře dohánělo charakterem.

Foto: Ford

Stačilo zapadnout do interiéru, který sice oplýval v té době u Fordu populárními oblinami, ale též jistou sportovní důvěrností a strohostí. Malý volant skvěle padl do ruky a jeho reakce na povely z každého řidiče učinily rebela. Puma poskakovala z pruhu do pruhu a kličkovala městskou džunglí s radostí mláděte čtyřnohé pumy. Mimo městské bulváry se potom rozezpíval její motor. Ne, jak už jsem napsal, nebyl silný, ale byla radost ho točit a dolovat každého koníka, který se v něm ukrýval.

Foto: Honza Křeček

To, co zde vidíte, je zbrusu nový Ford Puma. A řekněme si to hned, ať to máme za sebou. Je to malý módní crossover s mildhybridním pohonem, jehož základem je zážehový tříválec o objemu jeden litr. Tak. A je to. Teď bysme vlastně mohli celý test zakončit tabulkou s cenou a hodnotou spotřeby, protože co zajímavého by mohlo být na městském litrovém crossoveru s nějakou eko-hybridní-mild-cosi věcí pod kapotou. Jenže…

Foto: Honza Křeček

Jenže já se tím autem svezl. Jezdil jsem jím celý týden. Hledal jsem delší, ale zato horší trasy. Jezdil jsem s ním, i když jsem nikam jet nepotřeboval. A zjistil jsem, že nová Puma je i přes všechny odlišnosti ve skutečnosti naprosto dokonalým nástupcem té staré. A co víc, že i přes spoustu moderních prvků a moderní koncepci je zároveň i autem ze staré školy. Autem pro ty z nás, kdo řízení pojímají jako radost a pro které samotná cesta je větším zážitkem než cíl.

Foto: Honza Křeček

Takže se na tu novou Pumu pojďme podívat podrobněji. To, co tu před námi stojí, je Puma 1.0 EcoBoost mHEV v prakticky plné výbavě. Jestli se někomu podařilo udělat malý crossover jednoduchý a pohledný, potom je to právě Ford. Puma nespoléhá na překomplikovaný světelný podpis či šílené hrany, její tvar je dynamický, jako by byl vysochaný proudícím vzduchem. V jednoduchosti je někdy krása. Svůj vliv na to má samozřejmě i výrazný modrý lak. Jasně, kupé už to není, jenže taková je prostě doba. Pětidveřová karoserie je praktická a lehce zvednutý podvozek je dnes zkrátka žádaný.

Foto: Honza Křeček

Po usednutí dovnitř přichází asi to největší překvapení. Je to prostě Puma. A já ani nevím proč. Obejme mě sportovní sedačka, okolo mě je klasický fordí interiér, namísto přístojů je tu displej, sedím výš, není tu jediná věc stejná s původní Pumou. Ale i tak ji tu cítím. Je tu všude. Ta hravost, sportovnost, to ‘něco’. Je tu hezká sportovně střižená hlavice řadící páky, příjemný volant a potom krásný detail – vybrání stropu nad hlavami řidiče a spolujezdce. Místa na hlavu je tu i tak dost, tohle prostě vypadá jako vybrání pro helmu. Jasně, je to vlastně nesmysl, ale mě takové detaily baví. Přitom ale z praktického hlediska Pumě nic nechybí. Je tu spousta místa i veškerá komfortní a bezpečnostní výbava. 

Foto: Honza Křeček

Jen jedna jediná věc uvnitř mě zamrzela – přední dveře mají hezký kožený trim s červeným prošíváním, ale na zadní dveře už nezbylo. Tvar je podobný, jen namísto kůže je tu obyčejný plast. Co se dveří týče, jsem jednoznačně pro rovnoprávnost! Naopak mě potěšil displej suplující klasické budíky. Má skvělou grafiku i rozlišení, a přestože není nějak zvlášť moc konfigurovatelný, pár hezkých detailů se v něm skrývá. Třeba adaptivní tempomat tu má svou grafiku, která se mění podle jízdního režimu. V tom běžném sledujete Mondeo, s terénním pick-up F-150 a ve sportovním Mustanga. Jistěže to tak musí být!

Foto: Honza Křeček

Startuji tedy malý motůrek a vyrážím. A tady přichází druhé velké překvapení. Tedy druhé déjà vu. Protože jestli se mi tu doposud stará Puma zjevovala jen nejasnými náznaky, teď je tu naplno. Tříválcový motor umí vyloudit docela hezký ryk, když ho vytočím do vyšších otáček. A to se stává překvapivě často, protože tenhle motor prostě chce točit. Zapomeňte na mild hybrid i turbo, tohle auto potřebuje otáčky jako starý dobrý Zetec 1.7 v původní Pumě. Dole není motor úplně mrtvý, ale čím více se otáčkoměr posouvá k vyšším hodnotám, tím živěji a spokojeněji tohle autíčko působí. 

Foto: Honza Křeček

Točivému motoru odpovídá i krátká šestistupňová převodovka, prostě oldschool zážitek, jak má být. Jen rádce řazení, který sem zabloudil asi z jiných modelů, se pořád dožaduje přeřazení na šestku. Ale to můžete s klidem ignorovat, ta trojka tam ještě chvíli vydrží.

Na turbo a mild hybridní technologii dojde až u pumpy. Přestože jsem se pravidelně nechal zlákat a Pumě jsem popouštěl otěže, kde jen to bylo možné, spotřebu se mi přes sedm litrů dostat nepodařilo. Rozumný řidič by se tak bez obtíží měl pohybovat spíše někdo okolo pěti litrů benzinu na sto kilometrů. Tady je znát, že moderní technologie fungují.

Foto: Honza Křeček

A i zbytek jízdního zážitku odpovídá tomu, k čemu nás vychovala stará Puma. Tuhý, ale ne zbytečně tvrdý podvozek představuje jistotu i zábavu, řízení je přesné a rychlé. Tohel autíčko je zkrátka taková veselá krabička plná zábavy zabalená do praktické karoserie. Cena přitom není nastavená nesmyslně vysoko.

 

Verdikt

Ford si při představení Pumy vyslechl své, když použil jméno kupé z devadesátých let pro crossover. Jenže dnes už vím, že nespokojenost to nebyla oprávněná. Puma dokazuje, že moderní přístup ke stavbě automobilu nemusí být v rozporu se starou dobrou motoristickou zábavou. Tohle auto má mild hybridní pohon, nízkou spotřebu i emise, ale také skvělý podvozek, točivý motor, manuální krátkou převodovku, ruční brzdu ovládanou ještě pěkně postaru pákou a výfuk, který není jen namalovaný na nárazníku. A vybrání ve stropu pro helmu. Tohle není jen tak obyčejný crossover pro mladé hipsterky, tohle je Ford Puma tak, jak má být.

 

Technické údaje

Motor: Přeplňovaný zážehový tříválec 998 ccm, mild hybrid
Výkon: 114 kW (155 k) při 6.000 ot/min
Točivý moment: 190 Nm při 1.900 – 5.500 ot/min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 200 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 9,0 s 
Provozní hmotnost: 1280 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,5 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 6,5 l/100 km kombinovaná
Cena (Puma 1.0 mHEV ST-line X): 564.900,- Kč 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sheogh
19. června 2020, 20:15
3

Fakt jo? :-) Hravost a sportovnost? :-)

reagovat
beastar
19. června 2020, 21:43
7

Ty si to cetl?:)

krab
19. června 2020, 22:58
2

Já to teda nakonec prolítl a zběžně pročetl a vidím to stejně jako Sheogh naprosto bez diskuze.. Napsat, že je to auto ze staré školy, to je vážně nesmysl. Je to typický crossover, kdyby to bylo korejský, tak to ani nekomentuju, ale protože značku Ford mám rád, tak mě to bohužel dráždí. Takovou sračku vyrábí firma, která dokázala tolik fantastických aut v historii, je to vážně smutný. Ale co se dá dělat... historie se mění a lidi co kupují nová auta chtějí asi tohle, tak to mají. Co se dá dělat, asi nic...

saage
19. června 2020, 23:04
4

Jestli si ten test prectou v Mazde, tak pristi Miata bude mit batoh na zadech a taky 3 valec. Kdyz je to tak skvely reseni.

Jakub Pospíšil
19. června 2020, 23:18
0

Tak my děkujeme krabe za fundovaný názor. Jednou bych chtěl být taky takovej profík jako ty, abych z obrázku poznal o autě víc, než člověk, co s ním týden jezdil.
-
Komentář upraven 19. 6. 2020, 23:19:04

Jan Machač
19. června 2020, 23:45
2

Tak se zase uklidnime, jde tu o prd, ze. Hitem dneska nejsou male naprdene predohnane nakupni tasky a od nich odvozene a recary osazene nesmysly typu puma a tigra. Dnes je zakladem pro srandu neco, co jde chytit pod krkem, je s tim sranda a bravurne to preskakuje zpomalovaky. V sobotu rano budu centrem orahy rychlejsi timhle nesmyslem kteremu jsou videt svetla u zevnitr, nez tou jamahou ťktery vsichni rikaj ford. Slovy slovutneho Meda chci zduraznit, ze jde o levnou mrdecku, jakoz to jinak ani v tehle kategorii nejde a pak porovnavat rozplaclou fiestu s cizim mitirem s bravurne postavenou hravou mysi, kterou jsem chtel nenavidet... Zkuste pochopit, ze nas Autíčkář nezivi. Ze si jej platime, abychom si rikali, co si myslime. Kdyby to Honza pohanil, dostal by dutku. A ted.. do mne...
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 00:03:45

krab
19. června 2020, 23:52
0

Víš co Kubo, já bych se na to vyprdnul cokoli k tomu komentovat, ale tenhle odstavec, to mě vyloženě rozesmálo a nedalo mi to...

"Jenže já se tím autem svezl. Jezdil jsem jím celý týden. Hledal jsem delší, ale zato horší trasy. Jezdil jsem s ním, i když jsem nikam jet nepotřeboval. A zjistil jsem, že nová Puma je i přes všechny odlišnosti ve skutečnosti naprosto dokonalým nástupcem té staré. A co víc, že i přes spoustu moderních prvků a moderní koncepci je zároveň i autem ze staré školy. Autem pro ty z nás, kdo řízení pojímají jako radost a pro které samotná cesta je větším zážitkem než cíl."

To je jednoduše řečeno absolutní blábol. K tomuto typu auta to vážně nesedí, takovou větu nasaďte k něčemu co si to zaslouží, tohle je takový trošku trapný. Jasně, já si přibásním často veterána, kterej ani ráno nenastartuje, ale zasvěcení to myslím chápou... Puma je pro mě osobně dost velký zklamání. Kdyby to byla Kia (cosi) tak mávnu rukou, ale Ford, který uměl udělat Cortinu, Sierru, Escorta, Granadu, Capri i GT40 ... hmmm, není to vono prostě.

PS: Jsem taky nad věcí, jen vás tu trošku tu a tam podráždím, zrovna jako vy si uděláte prdel ze mne, takže jak říká Jeník, pohoda...klid

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 06:08
0

Na muj vkus uz to s tim svym fanatismem trosku prehanis, Krabe....

krab
20. června 2020, 09:09
0

Dobrá, dobrá pánové. Přijměte mé nejhlubší omluvy :) Šel jsem včera kolem autíčkáře a taky z hospody domů, čtu text, vidím obrázky té přejedené pumy a říkám si, a jééje... Týden jsem s ní nejezdil, i když pokud je nasadí v autopůjčovnách, tak se tomu nejspíš v budoucnu ani nevyhnu a na nějakou služební cestu mi jí dají. Ale zážitky z litrovýho tříválce v autě na chůdách si dovedu živě představit. I když... pravda je, že Ford měl ty motory o něco lepší než Korejci případně možná i lepší než koncern, i když těžko říct. Tříváleček turbo nás dovezl loni myslím, tři chlapy v Oktávce až na Stuttgartu a zpátky a dalo se to... Ale mluvit o radostech nebo o "staré škole" , to mě rozesmálo a proto jsem tam pustil ten "šrapnel". Jinak pohoda, klid a já se zase stáhnu do kouta, maximálně okomentuju nějaký zajímavý blog, článek z historie nebo tak něco...

Skipper
20. června 2020, 09:46
13

Honzo a Kubo, pokud se Vám názory čtenářů nelíbí, zrušte diskusi. Ta je snad od toho, aby čtenáři vyjádřili svůj názor. Opravdu si nemyslím, že Krab přehání. Těchhle blobů je všude plno, člověk je s jistou nadsázkou rád, že vidí dnes již placatou Octavii.. A k tfoukaným říválcům - mám osobní velmi negativní zkušenost jako majitel a sakra jsem to olitoval. Ale o tom jindy.

Ja
Jacob13
20. června 2020, 10:24
13

Puvodni Puma bylo mé první auto, takže na něj mám nostalgické vzpomínky. Proto mě namichlo, že Puma číslo dvě, je to čím je. Přesto jsem se odhodlal a novinku si vypůjčil čistě ze zvědavosti. A víte co? Ona ta nová Puma je fakt lepší. Je zábavnější, mnohem rychlejší a navzdory karoserii i sportovnější svým chováním. Jediné, v čem je stará zajímavější, tak citem ve volantu. Doporučuji vyzkoušet všem nevěřícím Tomášům, byl jsem dost překvapen.

Skipper
20. června 2020, 10:42
0

Ad Jacob13: Asi nikdo nerozporuje, že malé turbo pojede lépe, než o něco větśí atmosféra. A nastavit dnes podvozek taky není problém. Každý vidíme sportovnost v něčem jiném. Pro mné je to třeba právě ten cit ve volantu a pocit lehkosti. Nicméně sportovní auta jako taková mě nezajímají, já raději velké těžké GT nebo limuzínu.
Ve výsledku si ani nemyslím (konkrétně s Pumou nemám žádné zkušenosti), že to musí být špatné auto. Jen asi většina diskutérů tady nejsme cílová skupina. Dovedu si to představit jako přepravník z A do B, ale nic víc. Rozhodně ne jako auto, se kterým se s radostí pojedu projet a budu si užívat kaźdý kilometr. Asi nebude lepší jako aktuální Clubman, který na pŕepravu z A do B používám a ani tam se podobné pocity nedostavují a budu rád až půjde z domu. Tyhle bloby na mně prostě nefungují. Tedy, ono je to fajn, ale cca tak mésíc. Proto i chápu autorovo týdenní nadšení. Po měsíci je to ale jen pŕepravná krabice bez přidané hodnoty.

Jakub Pospíšil
20. června 2020, 10:52
1

Mně nevadí názory čtenářů, mám je rád, ale přístup kraba, který si sem chodí vylevat srdéčko, jak to děláme blbě a že už nejsme výspa "skutečných petrolheadů, zatímco na garáži vydává testy Hyundai ix20 mi přijde trochu pokrytecký. S tou pumou jsem najel asi 130 kilometrů. Není to premnoho, ale jsem si jist, že by za všech okolností ujela té černé 1.7 pumě co jsem o ní psal teď nedávno. To auto je dobrý.
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 10:55:56

Autíčkový Jelen
20. června 2020, 10:53
8

Reakce na Kraba: Byl bych opatrný s používáním slovního obratu "crossover na chůdách", tahle Puma má jen o 0,8cm vyšší světlou výšku jak slavná Ford Lotus Cortina, a sedí níže jak normální Cortina nebo třeba Octavia třetí generace (dle dostupných zdrojů, neměřil jsem teď na parkovišti). A těch 5,4 cm navíc na celkové výšce oproti Fiestě taky nebude zase taková trága. Takže nevidím důvod proč by to nemohlo být zábavné svezení, zvlášť když svými rozměry má Puma blíže ke kategorii Hatchback než SUV. Plus srovnání s Capri, Sierrou atd. není trochu fér. Jejich sportovní verze určitě byly úžasný, ale základní verze takový hitparády asi tak perfektní nebyly. Asi byly řidičtější ale to je dáno i tím, což jde ruku v ruce s tím, že byli méně pohodlný a hlasitější jak dnešní auta. A například Escort MK5 nebylo nijak super auto když se představilo.

Chápu, že starší auta mají něco do sebe, sám je mám radši jak ty nový, ale člověk musí být objektivní. Né všechna auta byla kdysi super. A né, všechny nový nejsou kusy šrotu. A věřím, že tato Puma může být povedeným autem.

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:12
7

Skipper: Ja nejsem proti diskusi. Ohradil jsem se jen v okamziku, kdy Krab oznacil muj test za blabol a prohlasil, ze se k tomu autu vubec nehodi, prestoze sam s novou Pumou nema zatim vubec zadnou osobni zkusenost. To je zas myslim moje pravo, kdyz tu ta diskuse je a je otevrena vsem, tedy i mne. ;-)

Radek Chlud
20. června 2020, 11:25
3

Krabiku, není lepší při cestě z hospody nechat telefon v kapse? Co myslíš ? Víš jak to pak dopadá ve filmech - třeba že chlapi píšou bývalým a tak... Už to začíná byt trochu nuda. Snažíš se Autíčkáři v dobré víře pořád nejak radit a on to ne a ne pochopit, tak nebude lepší se na to vyprdnout? Možná všechno není tak jednoduché jak tam u vás. To zas nechceš pochopit ty - že máš velké štěstí a můžeš si psat o čem chceš (ano opravdu jsme to všichni četli již 6x skoro pod každým testem moderního auta). Ještě bych chtěl dodat, že z filozofického hlediska je dělání věcí za dobrým účelem ten největší omyl, to jde krásně vidět z tveho komentáře. Tam uraženě píšeš, že zase půjdeš komentovat blogy, protože tady o tvou radu a pomoc nikdo nestojí. Tak klidně běž :)

Závěrem bych měl ještě jednu otázku.
Co je podle tebe větší řemeslné umění - napsat pěkný a 'poutavý' test o starém Porsche a nebo o nové Pumě ?

beastar
20. června 2020, 11:36
3

Takový zbytečný emoce. Já tím nejel. Každopádně že to auto sedí a má dobrý podvozek věřím. Podobně je na tom třeba Opel Mokka je příjemně odlazený do sportovna. Mě tohle neoslní i kdyby to bylo V8 a zadokolka. Úplně ale nemůžu souhlasit s Krabem, že je to sračka. Tou je třeba nový crossover Eclipse. Toto je jen reakce na to jakou Pumu chce zákazník dneška. A malé kupé to prostě není. Původní Puma se mi líbí designem a nápadem. Tím jak jezdí už méně. Původní Escort atd... to je auto které sice nebylo zlé, ale mk5 byl šrot až na sportovní verze. Ford je skvělá značka mám je docela rád. Hlavně jejich GT. Nicméně chápu, že právě auta jako původní Puma, nebo Cougar by nikdo nekoupil.

To samozřejmě neznamená, že fandím malým crosspverům. Pravda je že, co sem zatím řídil nebylo špatné. Mokka, Karoq, GLA, x1, Vitara, akorát Eclipse a Chr mě moc neoslnili. Co bych teda řekl auta na Nedělní Krabovu vyjížďku to nejsou. Je to spotřebák. Je možný že Honzu to nadchlo.Přece jen je to týden. Udělali se hezký fotky. Já vzpomínám na vyjádření Zlokočky, že to vypadá jak nevěsta pro Nissan Juke. A to sedí. Daleko lepší auto v téhle kategorii z hlediska cena/výkon bude právě třeba to Korando. Biť je to korejec a ty já nerad. U téhle Pumy nikoho jízdní vlastnosti zajímat nebudou... Bude to přepravník pro blondýnky případně mladé frikulíny.

Jízdní zážitek asi ani tak nelimituje tříválec jako zbytek techniky. Hláška o staré škole byla zbytečná. Jinak je to napsaný dobře a čekám, že jinde to bude dost podobný.
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 11:39:19

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:54
1

Starou skolou jsem myslel to, jak ta Puma na cloveka pusobi. Male turbomotory netihnou k otackam, tenhle mild hybrid se chova jako stara atmosfera, coz treba me osobne docela prekvapilo a svym zpusobem potesilo. To je prave to kouzlo osobni zkusenosti s novejma autama. Nekomu to muze pripadat zajimave. Nekomu staci, jak to vypada, aby si udelal nazor, pro takove tu mame galerii fotek... ;-)

Viola Procházková
20. června 2020, 11:58
8

Starou Pumu jsem před pár týdny poslala do světa, ale něco málo v ní naježděno mám. A jsem ráda, že mě Honza přes nepřízeň okolností donutil projet se tou novou...
Když jsem kdysi dávno viděla první obrázky ‚novinky‘, hned jsem se proměnila v Kraba a ještě zatepla napsala hejt, který tu na Autíčkáři pořád někde visí. K nové Pumě jsem tedy nepřistupovala zrovna s otevřenou náručí, přesto teď musím uznat, že má Honza v zásadě pravdu.

Novinka samozřejmě není to samé, co byla ta stará. Spíš bych řekla, že její role na trhu je dneska hodně podobná, jako byla i kdysi. Kdysi to byla stylová alternativa ke klasickým hatchbackům. Že se z ní vyvrbilo petrolheadské auto, je imho tak trochu náhoda. Vsadím se, že ani tehdá Pumu nekupovali petrolheadi, ale spíš blondýny. Kdo chtěl, ten si tam holt tu přidanou hodnotu našel . A stejně to bude i dneska. Puma je zase stylová alternativa, jenom ke klasickým crossoverům. A někde pod nánosem trendy stylingu opravdu pořád je ten oldschoolovej pocit. Řazení, řízení, podvozek, vlastně i ten motor, a to tříválce fakt nemusim.
Jediný co - je docela šeredná :). Ale ještě si docela dobře pamatuju, jak nebetyčně hnusná mi přišla první Puma, když se objevila na trhu. To i ta Tigra mi připadala hezčí. Člověk si časem zvykne na všechno.

beastar
20. června 2020, 12:38
2

Honzo zrovna ke galerii fotek tady nejde napsat nic negativního. A nepochybuj o tom, že styl a vzhled tady budou hlavní taháky pro kupce. Což pravděpodobně nikdo z nás tady nebude. I já znám ale lidi, co si možná tuhle věc koupit půjdou. A to poslední, co je bude zajímat je jak se ten tříválec chová a jestli evokuje nějakou starou (z dnešního pohledu hlučnou a neklidnou) atmosféru. Tím samozřejmě neříkám, že není možné napsat že to jezdí tak a tak. Nakonec o to se tady otírá i tvůj zjevně největší názorový oponent Krab. On totiž ani ten tříválec VW v oktávce není žádná hrůza. Jsou to obyčejný auta pro radost z přemisťování žádný sporťáky. Jak říkám věřím, že to má potenciál člověka chytit na ten týden. A potom příjemně vozit bez toho aby tě to sralo. O tom že si kterýkoliv majitel tohle auto vytáhne v Neděli ráno na okresky a bude si užívat jízdu významně pochybuju. A další recenze to taky zrovna nepotvrzují. Takže když už si tady budeme hrát na ty velký profi odborníky a novináře.

Tak je určitě pravda že ten mildhybrid se takhle chová. Já sem teď jezdil přesně z důvodu abych to vyzkoušel C200 s tou jejich EQ technologií a pokud to u Forda mají vymyšlené stejně. Tak je to naprosto geniální. Plus u MB to tě potom nesere start/stop protože to startuje tak tiše, že nevíš nic. Doporučuju poslouchat při startech na světlech. Funguje to celé výborně a není tam vlastně nikde žádná zásadní výkonová mezera (atmo jak vyšitý) Dokonce jak už sem psal věřím, že podvozek je nastavený do sportovna. Ten feeling sportovního auta to nikdy mít nebude, protože karoserie, protože výkon, protože x dalších věcí.... Ono totiž není to jenom o technice... To by nikdy nemohla MX5 být taková modla jakou je.

Viola píše o tom, že ani původní Pumu nekupovali petrolheadi. To je naprostá pravda. Taky to byl přepravník pro blondýny stejně jako ta zmíněná Tigra. A vlastně ani jako bazarovka to nebylo nic pro závodníky. Až časem to nabralo nějaký svůj směr. Stejně jako třeba kdysi Porsche 944, Mini, Fiat 500 a tak dále. Záleží na vývoji do budoucna a na tom kolik se jich prodá a co budou lidi kupovat někdy za dva, tři roky nejraději. Určitě ve mě ty testy Pumy obecně nevyvolali zájem se v tom někde vozit a tak dále. Každopádně je to moderní auto a kopíruje moderní trendy tzn.: Brzo se s nima setkáme na silnicích v relativně hojném počtu. Pak mi vždycky udělá radost když takovou mrdku někde smáznu v klasickém hatchbacku s normálním turbomotorem:D No nic to sem se nechal unést. Hlavně se z toho neposrat.

ratan groch
20. června 2020, 12:59
4

Ad Jacob13: Skutocne je nova Puma lepsia ako povodna spred takmer stvrtstorocia (23 rokov)? No, mozno sa to uz podarilo aj u inych znaciek a modelov, ale samozrejme je spravne na to upozornit.

Ad Puma: Vyzera tehotna. Dnes vo svete, kde su skutocne uz desiatky dobrych aut by v mojom vybere rozhodoval aj vonkajsi vzhlad. U mna by tento exterier, aj ked mozno v tvare kvapky (a poriadne velkej kvapky) nevbudzoval emocie, ktore si vo Forde priali u zakazniko vvyvolat. Nie som decko a plne chapem, ze su obmedzovani narazovymi testami a budeme vidiet coraz viac plechu, coraz menej skla a urcite vytazili z dizajnu co sa da. Ak to auto bude stat pred nakupnym centrom a nebude cerstvo nalestene, tak okolo neho prejdem bez povsimnutia.

Ad Jakub: Krab bol prostoreky, ale ty na nom nenchavas suchu ani jedinu nit. A nie prvy krat. Asi by som ako citatel nemal vediet o zakulisi tak vela ako sa da vycitat z komentarov Autíčkář vs. krab. Po pravde sa na nho mozes vysrat a dokonca mu nedavat ani minusovy hlas. Tiez tym nic nevyriesis, ale budes mat pocit, ze si nad vecou.

Ad Krab: Alkohol je metla ludstva. Vytvor si alter ego k svojmu nicku a pred pozitim omamnych a psychotropnych latok v mnozstve vplyvajucom na tvoj usudok pis zasadne iba z tohto profilu. Neodporucam nazvy Krab1 alebo Bark (to je Krab odzadu (keby si nahodou toho vcera vypil s presahom az do dnesneho dna)).

Ad Hamster: Nepisal, ze tvoj clanok je blabol, ale len ze jeden odstavec z neho. Na druhej strane, keby to napisal mne, tak mu pourazam este aj sirsiu rodinu vratane vnukov a frajerky z detstva

saage
20. června 2020, 13:03
0

Je to asi hodne subjektivni, co nekomu prijde sportovni nebo zabavny. Zarazilo me taky, ze Honza tam pise o radosti z jizdy. Jezdim daily Countrymanem S. Na pomery tehlech podobnych crossoveru by to melo byt asi zabavny. Ale ja v tom zabavnyho nevidim nic. Pochybuju, ze bych napsal, jak me to bavi s nim o vikendu vyrazit na vylet. Bavi me na tom akorat to, ze se to nijak nesere, dam do toho vic jak dva lidi a psa, nebo lyze na hory. S pumou sem samozrejme taky nejel, ale zabavny rizeni? Bud je latka u novych aut tak dole, nebo to kazdy vnima jinak.. A tady v diskuzi je porad hezky, ze jeden to muze vychvalit, a druhej zkritizovat. Rad si prectu nejakou odpoved od Honzy, proc mu to tak prislo skvely a od Kraba, ze Cortina je lepsi :-) Tak proc ty emoce?

Skipper
20. června 2020, 15:17
3

Mě docela baví, jak jsme všichni skočili na marketingový sportovní tah. Je potřeba si uvědomit, že sport je jak sumo, tak wrestling, šachy a atletika :D Jinými slovy - za toto slovo se schová prakticky vše. A pro někoho je zábava třeba koukat fotbal v TV... Co se týče jízdy v Mini, které opravdu nebude horší než Ford, souhlasím se Saagem. Jede to naprosto neutrálně, je to rychlý, bezpečný, ale zábavný? To fakt nee. Jedna věc je autem najet 100+ kilometrů, to je pak zábavný všechno, co je nový. Jiná věc je najet 10000+. Až tam bych se opravdu rozhodoval, jestli má to auto něco do sebe a dokáže mě chytnout za srdce.

krab
20. června 2020, 17:54
3

Ty jo, tolik vášní tady ... přitom o nic přeci nejde. Dobře mířený šrapnel, koukám zafungoval. Nespadl jsem z Marsu a auta týhle kategorie mám poměrně slušně najeté. A zázrak to nebývá ani do praktičnosti a do sportovnosti už vůbec ne.. ať už Hyundai Kona nebo sesterský Stonic, Seat Arona, zmiňovaný Miník či mnohé další... Je dost možný, že až si eventuelně někdy půjčím Forda, uznám, že je z nich nejlepší, ale zázrak hodný tolika přívlastků "zábavný" to fakt asi ne, minimálně ne v mým světě vnímání aut. Schválně jsem to s tím komentářem trochu přehnal, aspoň je tu diskuze. Jinak ale běžně vážně tenhle typ vozidel co mi nic neříkají nekomentuju, nicméně tahle Puma ( a viděl jsem jí už i naživo) je mi vyloženě nesympatická. Ta původní byla sice obyč a jednoduchá, na základě Fiesty, ale měla výbornej motor i jízdní vlastnosti a taky byla lehká. Je fakt, že jsem Pumu nikdy nechtěl ani neměl ani tehdy, když byla novější, ale dneska mi přijde jako suprová volba energickýho dvoudvířka v ceně spolehlivě do kila, často i do padesáti tisíc. A jak dodává Skipper, to že si kolikrát názor na nové auto dotváříš až delším používáním, to je fakt... Anebo se taky jen nedovedu vžít do role někoho, koho taková Puma chytne za srdíčko. Jinak jsou v testu fajn fotky, to zas klidně pochválím, proč by ne...

beastar
21. června 2020, 12:16
0

Tak s tim dlouhodobym uzivanim to je pravda. Mnohokrat sem si koupil auto, testy nactene atd. A treba zminena negativa mi nevadila a naopak tezko sem hledal positiva, co zminovali redaktori. Jak pise doktor. Tohle je hodne o tom kolik a kam jezdis jak dlouho a casto. Jak moc to auto resis... do detailu. Zase na druhou stranu i po tom tydnu do toho testu neco napsat musis. Takze tezko vycitat. Honzovy to prislo sportovni. No ok. U Mokky to treba znamena tuhy podvozek a slusnou agilitu. Nenaklani se a vcelku hbite ukrajuje i okresky. To je vse. Jak pise Krab tahle auta jsou vsechna dost podobna. Mozna az si tohle projedeme tak sezname, ze Kracek mel recht anebo taky ne. Puvodni Pumu do toho tahat je picovina. Mame rok 2020... Vse je jinak a auta se zmenili. Co tehdy bylo jako norma je dneska lowcost atd. Tj jako u testu oktavie iv vzpominat na prvni generaci.

Matěj Podhorský
22. června 2020, 11:27
3

Chudák Krab... takhle dostat za uši :D přitom, když je teda vnímán jen jako ultrakonzervativní zapšklý petrolhead, proč to vždycky všechny tak nasere? Bych čekal víc nadhledu teda, pokud nemá pravdu :) citlivý místečko?

Autíčkový Jelen
22. června 2020, 12:38
4

Podle mě vůbec nejde o citlivé místečko. Alespoň né v mém případě. Na diskusi se dívám s nadhledem a ať si o Pumě každý myslí co chce. Spíše než naštval mě totiž Krabův příspěvek zklamal. Dokážu pochopit, že tohle je přesně opačný výrobek automobilového průmyslu než takový který by se mu zamlouval. Asi každý tady by radši viděl nové jednoduché kupé než crossover. Ale i tak dokážu k tomuto autu a zvláště k této recenzi přistupovat s respektem. A věřím, že to může být zábavné auto, a neodsoudím ho hned jak ho vidím, protože je to malý moderní crossover.

Vadí mi prostě tento tvrdohlavý přístup, že moderní auta jsou nezábavné krámy a tečka. A že by nemohla existovat mezi nimi milá překvapení. I v kategoriích odlišných jako třeba GT-86, která je "podle staré školy". Tento až pomalu fanatický přístup mi vadí stejně jako když někdo prohlašuje jak je Octavia v TDÍčku nejlepším autem na světě (ano je to opoužívané klišé ale chápeme se). Principiálně jde o stejný problém, nepřistupování s nadhledem. Já sám mám mnohem radši starší auta jak ta novější, takže nejsem nějaký fanatický příznivce moderních aut jak by tady mohlo vyznít, to ani zdaleka.

A mimochodem, ona ta starší auta nebyla lepší jak ty dnešní. Dnešní auta prostě objektivně lepší jsou v mnoha ohledech. Ano existují stará auta, která jsou super, zvláště některé sportovní verze atd. Ale né všechna jsou tak perfektní jak si možná pamatujeme (nostalgie je svině)...ano třeba jsou "řidičtější" jelikož v nich člověk více slyší a vnímá více pocitů atd. Ale to je i tím že je v nich hluk, jsou méně bezpečná, hůř hrají a dalo by se pokračovat. Stará auta i tak mám radši, ale ne všechna byla dokonalá a i ty nové auta si zaslouží svoji šanci vůči nim, čas od času jsou totiž mnohem lepší.

fu
furrow
19. června 2020, 22:14
6

No když jsem ho viděl prvně a pořádně se zakoukal, tak mi přijde, že ten předek z té staré pumy něco má. A možná fakt částečně celé auto. Hezky se jim to povedlo ve Fordu.

reagovat
milic
19. června 2020, 22:29
1

Předek je takové baby Cayenne :-)

fu
furrow
19. června 2020, 22:37
4

Světla mají hodně z té předchozí pumy

Skipper
20. června 2020, 09:42
0

Honzo a Kubo, pokud se Vám názory čtenářů nelíbí, zrušte diskusi. Ta je snad od toho, aby čtenáři vyjádřili svůj názor. Opravdu si nemyslím, že Krab přehání. Těchhle blobů je všude plno, člověk je s jistou nadsázkou rád, že vidí dnes již placatou Octavii.. A k tfoukaným říválcům - mám osobní velmi negativní zkušenost jako majitel. Ale o tom jindy.

Skipper
20. června 2020, 09:45
0

Skočilo jinam.
Co se týče pŕedku, je to jasný Ford Bulva...

fu
furrow
20. června 2020, 10:01
2

Jj...celý Ford Puma.

Skipper
20. června 2020, 10:44
2

Roztomilý, pŕifouklý. vykulený a moje děti by to milovaly.

Tomáš Trýska
22. června 2020, 19:44
0

Náhodou, ke Scorpiu by to byl hezkej doplněk :-D

milic
19. června 2020, 22:24
0

Stojí to přibližně stejně jako Focus, co Puma umí lépe, že bych jí měl dát přednost? Nebo jinak - jezdí to aspoň přibližně stejně dobře?

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
19. června 2020, 22:58
2

Priznam se, ze novy Focus (krome zvednuteho kombiku, ale tam je hodne veci jinak) mi zatim unika, takze s primym srovnanim nemuzu slouzit. Puma je o trochu levnejsi, o trochu mensi a predevsim je stylovejsi, aktualni Focus neni spatny, ale ze bych se za nim otocil, to ne. A co se podvozku tyce, je Puma vazne mila a hrava, tam urcite neni duvod k obavam.
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 07:09:18

Jan Machač
19. června 2020, 23:00
2

Je to prima konkurence chrrrr od Toyoty. ;-)

Wa
Wakantanka
20. června 2020, 10:41
0

Puma je fajn, ale Focus s multilinkom vzadu a silnejším motorom je zase iná káva, samozrejme v takej konfigurácii zase za iné peniaze.

PB
20. června 2020, 07:21
4

Trivalec ST Line, joj:D

reagovat
Ca
Cartman
20. června 2020, 08:11
0

Ten design se mi nelibi. Nemuzu najit uhel nebo misto, ktere by me zaujalo. Je to takove nafouknute nic....Zajedu se podivat do salonu nazivo. To se mi dlouho nestalo. Naposledy s nejaky Fordem Ecosport.

reagovat
ro
rock
20. června 2020, 08:57
8

No tak ve srovnání s Ecosportem má Puma proporce, proti kerým by nic nenamítal ani Vitruvius.
I když teda ve srovnání s Ecosportem má velmi slušné proporce i třakař s hnojem.

ro
rock
20. června 2020, 09:01
0

Ta celomodrá přístrojovka v noci... to je míněno vážně? Bylo to takhle jenom kvůli focení a jinak se to se setměním automaticky přepíná do něčeho decentnějšího, nebo je to takhle nafurt?

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:06
0

Celomodra prekvapive nerusi, je to jemna grafika, neni to jako ta modra zare z temnoty, co mival Volkswagen. A modra je i v noci, meni se jen podle jizdnich rezimu, potom ma i jine barvy. Ale fakt mi to nevadilo. Jestli bych mel mit k nekteremu displeji vyhrady, byl by to ten stredovy, ktery neni vubec natoceny k ridici a obcas se neprijemne leskne...
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 11:26:59

Breakthru
30. června 2020, 23:18
0

Na každou káru se najde ženich...
Nepotřebuju to, ale zase proč ne. Jsou lidi, kteří to ocení.....je to v podstatě náhrada za Fusiona, jen hezčí....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem