načítám data...

BMW 118d: Dejte pokoj s ideologií a nechte mě dělat moji práci

Je trochu jiné než ostatní příslušníci mnichovské stáje. Vlastně je hodně moc jiné. Pojďme se podívat, jestli jinak znamená špatně.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW 118d: Dejte pokoj s ideologií a nechte mě dělat moji práci

Třetí generace jedničkového BMW dostala u kolébky od sudiček nelehký úkol – přesvědčit svět, že předohnané BMW je jen dalším BMW a nikoliv prvním jezdcem Apokalypsy. Když byla úplně nová jednička na jaře loňského roku poprvé představena, na internetových diskusích vybuchovala počítadla a příznivci starých tradic hromadně propadali depresím. Bavoráky s pohonem přední nápravy už se sice po silnicích proháněly pět let, ale to se nepočítá, protože řada 2 Active a Gran Tourer, to je jen jakýsi omyl přírody, travestie, před kterou lze zavřít oči, a X1 a X2  jsou zase esúvéčka, to se taky nepočítá. Jenomže teď nám tu po rukou prosím pěkně přichází hatchback, navíc nikoli nový model, ale něco, co se patnáct let vyrábělo s tou správnou koncepcí. Kam to bude eskalovat?

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Řada 1 měla od počátku tak trochu výsadní postavení – ani ne tak v rámci vlastní značky, ale v rámci svého segmentu. Auto o rozměrech větší Fabie s podélně uloženým šestiválcem a náhonem na zadek mělo na trhu přesně nula konkurentů. Jenomže navzdory téhle unikátnosti se primární cílovou skupinou jedničky nestali zapálení drifteři a petrolheadi, nýbrž mladé rodiny a jednotlivci, kteří chtěli co nejlevnější BMW, protože značku brali jako záruku kvality a spolehlivosti. Takže lidé, kterým je šestiválec i kardan totálně u paty. Potvrdil to i průzkum značky v roce 2010, který ukázal, že 80 % majitelů jedničkových bavoráků je přesvědčeno o tom, že jejich auto má náhon na přední kola. Samotní zástupci BMW byli výsledkem poněkud zaskočeni, i když později se výsledek průzkumu často interpretoval jako promyšlená reklamní kampaň na věci budoucí. Osobně se domnívám, že dnes by podobná studie mezi majiteli trojky dopadla taky neslavně. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Přirovnáním o perlách a sviních bychom se mohli někoho dotknout, ale asi se shodneme na tom, že potenciál zadohnané jedničky zůstal ve většině případů nevyužit. Kdo by se divil, že se do budoucna začaly zvažovat i jiné možnosti. Argumentů se krom toho našlo víc. Další dotazování mezi zákazníky přineslo zjištění, že pokud by mohli na malém BMW něco vylepšit, byl by to vnitřní prostor – hlavně pro druhou řadu sedadel a kufr. Prodejní čísla poukazovala na výraznou preferenci verzí s menšími motory. K čemu je tedy dlouhá kapota, když šestiválce – navíc nepříliš prospěšné pro emisní profil značky – žádá jen pár nadšenců? K čemu je kardan, který jen užírá místo v kabině, přidává kila a zvyšuje cenovku? Proč za každou cenu udržovat klasickou koncepci, která je v případě takhle malého auta konstrukční noční můrou? Vítězství rozumu a peněženky nad vášní a animálními pudy je sice vždycky trochu smutný příběh, na druhou stranu… Být to moje firma a moje prodeje, udělám úplně to samé.

Přechod na platformu UKL2, která je základem Mini CountrymanClubman, byl tedy ryze logickým výsledkem. Jednička ve třetí generaci dostala FWD (ve vyšších verzích i xDrive) a motory složené ze tří nebo čtyř válců uložené napříč. Inšalláh. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Z hlediska designu změna jedničce rozhodně neublížila. S kratší přídí vypadá vyváženěji a pokles svébytnosti dohání výraznou přední maskou, která se vám nemusí líbit, ale fakt si ji s žádným jiným autem nespletete. Jednička v nové podobě jednoznačně omládla, což dává u entry modelu taky perfektní smysl. Uvnitř je skutečně místo pro čtyři lidi, i když ti vzadu by měli být spíš menšího vzrůstu, aby pro ně bylo příjemné i dlouhé cestování. Sedačky z výbavové linie Sport Line jsou přesně tak pohodlné a zároveň dobře tvarované, jak jsme u BMW zvyklí. A co je nejdůležitější – v interiéru nenajdete detail, který by poukazoval na snižování nákladů. Materiály jsou sice konvenční – tedy žádný křišťál, ušlechtilé dřevo neřkuli karbon – ale naprosto perfektně zpracované a slícované. Displej má hezký obraz, tlačítka mají přesné dráhy a příjemnou haptickou odezvu, marně byste hledali ostrou hranu nebo nerovnoměrnou spáru. Ovládání i-Drive s touchpadem, řadicí páka, výdechy ventilace, všechno je jak designově, tak řemeslně skvěle odvedená práce. Potěší bezdrátový Carplay, slušné nepříplatkové audio, dostatek odkládacích prostor v dosahu a zajímavě řešené ambientní osvětlení. Jakožto zákazník bych si v každém případě připadala respektovaně a opečovaně.  

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Když zmáčknu startovací tlačítko, ozve se dieselové zaklepání, ale hned nato se motor zklidní a pak už o něm prakticky nevíte. Naftovému čtyřválci pomáhají dvě turbodmychadla, a i když znáček 118d působí na první pohled trochu kompromisně (‚náctková‘ čísla si u BMW většina z nás zvykla vnímat jako ústupek spotřebě nebo nedostatku financí), realita je více než uspokojivá. V režimu sport, kdy motor reaguje na plyn okamžitě a důrazně, se vůbec nežinýruju auto označit za svižné. Není problém předjíždění ani zrychlování ve vyšších dálničních rychlostech. Motor je přitom bezvadně odhlučněný a ani pod nátlakem se nebrání otravným kvílením, zkrátka se nemusí vedle svého opěvovaného šestiválcového příbuzného vůbec za nic stydět. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Ztrátu válců jsme tedy přežili bez úhony – a jak to vypadá se ztrátou kardanu? Strašáka nedotáčivosti samozřejmě v BMW vzali na vědomí. Ono se sice říká, že nedotáčivost je snazší na ovládání a milosrdnější co do následků (a něco na tom je), vyrobit typicky nedotáčivý hatchback by ale značce dobrou službu neudělalo. S nešvarem předního náhonu má pomáhat technologie ARB, která už se objevila v modelu i3s. Zjednodušeně řečeno je funkce protiprokluzu zabudována přímo do řídící jednotky motoru namísto do jednotky stabilizačního systému. Účelem bylo zkrátit dráhu pro přenos signálu, který se pak může dostat k cíli (tedy k aktivaci regulace prokluzu) výrazně rychleji. Pomáhat by měla také funkce Performance Control, přibržďující vnitřní kola v zatáčce. Tolik teorie.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Praxe se odehrávala z velké části za deště a na spadaném rozježděném listí, takže na exaktní měření stáčivosti nebyl úplně prostor. Během rychlé jízdy bylo doslova cítit, jak řídicí jednotka žhaví dráty a trpaslíčci u jednotlivých kol makají. Auto statečně drželo směr, a když už se utrhlo, hrnulo se dopředu spíš zadkem než předkem. A co mě potěšilo, zásahy stabilizace se obešly bez škrcení výkonu. Na úplné sucho jsem bohužel nenarazila za celou dobu, co jsem měla jedničku k dispozici, po zkušenosti z extrémních podmínek ale hádám, že by si měla počínat příkladně neutrálně. A samozřejmě nesmím zapomenout na podvozek, který je komfortnější, než by u malého BMW člověk čekal, a ani ve sportovním režimu nedrncá. V cíli nakonec potěší i spotřeba, která při běžné (necouravé) jízdě nepřekročila 6 litrů nafty. Hádám, že couravě se půjde dostat i pod 4. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Verdikt

Převažujícím dojmem z řízení naftové předohnané jedničky je vyváženost. Není v žádném směru extrémní, ale ani kompromisní. Nehodí se pro drcení zatáček na krev, ale dá se s ní jet svižně, vnímat řízení a mít z něj radost. Pravděpodobně ani na chvíli nezalitujete vynaložených peněz, protože auto je navzdory velikosti a faktu, že jde o ‚vstupní model‘, perfektně dotažené a vyrobené s ohledem k nejmenšímu detailu.
Je to i se čtyřválcem a FWD pořád ještě BMW? Pokud značku definuje počet válců a kardan, tak bohužel. Ale já myslím, že ji definuje spíš pocit kontroly nad řízením, ten stav, kdy do sebe zapadne všechno, co do sebe zapadnout má, a vy můžete prostě jet, klidně i dost rychle. A k tomu kvalita, věci příjemné na dotek, zvuky, které spíš hladí, než drásají, ať už jde o motor, bouchnutí dveří nebo tón klaksonu. V takovém případě je jednička plnohodnotným členem rodiny.

 

Technické údaje

Motor: Přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 995 ccm 
Výkon: 110 kW (150 k) v 4000 ot./min
Točivý moment: 350 Nm v 1 750 – 2 500 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 218 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 8,4 s 
Provozní hmotnost: 1 480 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,2 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 5,6 l/100 km kombinovaná
Základní cena s danou motorizací: 760 500 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky: 1 078 016 Kč

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
04. listopadu 2020, 10:00
1

VW Golf s příplatkem za lepší logo na kapotě ? :)

reagovat
Viola Procházková
04. listopadu 2020, 10:28
6

Tak to ani smykem. Funkčností, kvalitou, jízdním projevem, prostě ničím.

beastar
05. listopadu 2020, 18:05
2

Jasně každý hatchback co přijde na trh je lepší Golf pokud to vyrobí prémiová značka. Na tyhle rádoby "odborný" projevy mám alergii. Od dob co přišla druhá A3 a všichni novináři nechápali jak to je možný že to stojí tolik diť je to jen Golf s jiným znáčkem. Realita je samozřejmě úplně jinde.

esmo
06. listopadu 2020, 11:00
0

Měl by ses v těch autech svézt, abys ten rozdíl pro příště pochopil :)

RCNP
04. listopadu 2020, 10:24
-1

Čistě osobně tam nevidím žádnou přidanou hodnotu. Respektive, to auto nabízí docela fajn balíček, ale vždycky bych si vybral něco jinýho. Chtěl bych "prémiovej" hatchback, tak i jako ex majitel bmw, vezmu asi spís Áčko od mercedesu. Má trochu větší šmrnc, nevypadá jako KIA a jízdní vlastnosti jsou stejně neutrální jako u jedničky. Kdybych chtěl hatchback na pohodu, tak vezmu golfa, co má dneska světla jak z 5er E60, takže vypadá taky trochu jako bávo. Navíc si můžu přikoupit všechny ty hejblátka a displeje, co má prémie, ale nenecham tam milion. No a kdybych chtěl hatchback, co neni hothatch, ale dobře se řidí, tak vezmu Mini, co stojí na stejný platformě, ale ještě v něm zbylo trochu nadšení. Ač s každou generací míň a míň. Ovšem na 128ti jsem zvědavej, navíc když má být levnější než onen golf gti.

reagovat
ratan groch
04. listopadu 2020, 11:14
0

S tymi cudzimi slovickami opatrnejsie: Inšalláh je v primarnom a beznom oznaceni, ze je to v rukach bozich. Prenesene, uvidime a verme, ze bude dobre.
Zrejme si chcel pouzit Haleluja.
Jednotka je pekne, prijemne a dobre auto.
Vacsinu casu je aj autickarom jedno, kde maju nahon, tak je to skor iba take vymedzovanie sa voci vacsine.
Problem nami oblubenych spalovacich aut je v uradnikoch a ecoterorizme a nie v pohone kolies.

reagovat
Viola Procházková
04. listopadu 2020, 12:19
0

Inšalláh jsem chtěla použít přesně tak, jak myslíš: "děj se vůle boží". V lehce přeneseném (ale používaném) významu prostě "a nazdar" :)

ratan groch
04. listopadu 2020, 12:51
0

Citatel Ratan G. neprejavil dostatok pochopenia citaneho textu. Ako vravi arabske prislovie: S rastom mudrosti ubudaju slova. Takze ked sa pozriem kolko som toho popisal, tak ma caka este dlha cesta.

Mimochodom, velmi pekne ste to nafotili.Prirodzene ocenujem aj vyuzitie drziaka na napoje.

Vojta
04. listopadu 2020, 11:16
0

Nová jednička bude určitě super. Spoustu lidí, včetně mě ten zadní náhon spíš štval než cokoliv jiného a i proto jsem se přesunul z 1er na 159. Navíc věřím, že tentokrát s ní už půjde jet rovně rychle i bez toho, aby se člověk zabil. Co se motorizací týče, tak je to prostě přirozený vývoj.

reagovat
Sc
Sch
04. listopadu 2020, 12:01
0

Na BMW je mi simpatické, že nepovedlo devalvaci číselného značení jako Audi. 118d se 110kw je sluné a před 15 lety by to možná bylo 120d, takže výkon u stejně označených verzí v čase stoupá, tak jak velí doba. U Audi ted třeba A6 35 tdi má 120kW. To že nové značení připomíná dřívější s tečkou určitě není náhoda, ale 120kW by potom pro konzervativce mělo být 20tdi nejvýše 25tdi.
Označení není zásadní, ale mělo by nám pomoc se rychle zorientovat v nabídce, a u BMW to naštěstí stále funguje.

reagovat
Fa
Fandatik
04. listopadu 2020, 16:25
-1

V tom případě Audi používá klamavé obchodní praktiky. Problém asi bude najít majitele, který by to řešil soudně. Musel by být schopen zahodit ego a přiznat, že je blb. A to není moc pravděpodobný.

beastar
04. listopadu 2020, 13:14
0

Not bad, not great. BMW se proste meni a my s nim. Nakonec ty petrolheadsky sny ztelesnuji vsechny dnesni eMka. Slysim jen a pouze chvalu. Tohle je proste takovy to kdyz chces novy Bmw a je ti cela rwd historie u zadecku. Because džérm kvalitý lajk a boš;D

reagovat
st
st. Padre
04. listopadu 2020, 17:18
-4

No a je tohle vhodnější auto pro dżihád než legendární Hilux?

reagovat
PeterLuk
04. listopadu 2020, 19:24
-3

Pekný Golf

reagovat
Stanley
05. listopadu 2020, 11:56
1

Já teda nemůžu souhlasit s tím, že by jednička s kratší přídí vypadala vyváženěji - spíš jde o to, že jsme si po letech se zavalitými předokolkovými hatchbacky kolem sebe vizuálně zvykli, že hatch musí být knedlík. Shodou okolností jsem si cca před měsícem zahrál na carspottera, kdy mi oko zachytila původní zadohnaná jednička s dlouhou přídí.

A právě dlouhá příď a rovný ponton dělají tu štíhlou sportovní eleganci, co připomíná sedany vyšších tříd a co je jinak hatchům komplet zapovězena. Proti tomu jsou ostatní dnešní hatchbacky (včetně aktuální jedničky) prostě jen jankovité knedle. Kapota postupující nahoru, aby se do ní o něco níž zapíchla linie bočních oken, a ta pak šla taky nahoru. Stejně jako u focusu, meganu, i30 a tak dál.

No a ta ARB s kratšími signálovými cestami a rychlejší akcí... trochu to smrdí applovinou, kdy jsme sice nepřinesli nic nového, možná jsme něco dokonce ubrali, ale zákazníčkovi to zdůvodníme tak, aby si nakonec myslel, že dostal oproti konkurenci něco navíc :-)

Jinak ale chápu všechny důvody, které k aktuální jedničce vedly, udělal bych to stejně, pokud by cílem byla prosperita firmy :-)

reagovat
beastar
05. listopadu 2020, 13:45
-3

Jako nazor asi vypoinotovany a tak. A jiste ze by si to tak udelal. Viz. Posledni odstavec. Udelal by to tak kazdy kdo nekdy podnikal, podnika, nebo mel firmu. Ci odpovednost za vysledky. To ze u nas v CR jsou nejvetsi odbornici vsichni na vsechno se vi:) A co se tyka jednicky me osobne se nelibi ani ta stara... Na svou dobu hrozny auto nejen vzhledove. Ta nova je proste obycejna. Daleko hnusnejsi je ale Active Tourer a X1. Firem kde sefovali velci zpatecnici a lidi presvedceny o sve vyjimecnosti jsou plne hrbitovy, obrazne. Obecne na hatchbacku tak aby si splnil vsechny predpisy nic nevymyslis. Designove. Proto taky vypadaji zboku a zepredu skoro vsechny stejne... A fakt sem si nezvyknul, ze by moje auto vypadalo jako knedlik... :D To spis bude bujna predstavivost. Nezivis se navrhovanim luxu nebo tak neco?

Ju
Junior
05. listopadu 2020, 14:15
-1

Má pravdu přeceda. Takovej ten knééédl mit vanilašos z rakouských Alp.

beastar
05. listopadu 2020, 14:38
-1

Junior: Ja, ja sonderspecial, Knödel mit Vanillecreme aus den österreichischen Alpen. Alles das selbe!
Eins das gleiche wie das andere. Volkswagen DAS AUTO. Abscheulich Knödel. Sogar aus Frankreich ist widerlich....
Empörung...

Stanley
05. listopadu 2020, 15:32
0

beastar: ne ne, já dělám stolní svítidla. Zrovna teď tu mám na stole jeden rozpracovaný industriál. Jinak jestli považuješ svého megana za štíhlého elegána, tak prosím :-) Pro mě teda není, ale neznamená to, že se mi nelíbí. Právě za žlutým se otočím vždycky. Už mě asi znáš, já i svého pežota považuju za bramboru, a to tomu většina okolí říká "placka".

Co se jedničky BMW týká, tak se mi taky vyloženě nelíbí žádná, ale na předchozích vidím víc plusů, než na té generické současné.

U hatchbacků, a i ve všech jiných oblastech designu, samozřejmě jde vymyslet něco jiného, jen si lidi myslí, že to nejde, dokud jim to někdo neukáže :-) Abych dal příklad z dnešní nižší třídy, například oktávka, fábia nebo a3 si ještě umí udržet tak nějak nerozhýkané tvary. Donedávna to uměl ještě golf. Ale i tito poslední pomalu přechází k většině.

beastar
05. listopadu 2020, 18:03
0

Stanley: Když to teda vezmu vážně bez vtípků a rýpání. Ty to prostě vidíš moc z nějakého uměleckého pohledu. Ono je to tak přirozené architekt a stavitel se taky málo kdy plně shodnou. Designér (tým) má v případě aut už na startu hodně svázané ruce. Podle mě nejde čekat že někdo postaví zajímavé spotřební auto v roce 2020. A kategorie hatchback je to nejspotřebnější zboží, auto těchto let. Pod tím už je snad jen užitkové auto a mini do měst. Takže očekávat nějaké designové orgie opravdu nelze. Jako kdyby tady nahoře v článku byl supersport, nebo luxusní GT za 2,500,000,-. Tak si řeknu sakra vždyť je to fakt nevzhledný a vypadá jak XY a tak. Jako já taky kolikrát negativně hodnotím vzhled u některých aut. A částečně ti dávám už nahoře zapravdu. Soudit celou kategorii stylem to vypadá jak knedlík a srovnávat se sedanem. Asi myšleno jako nějaký sedan dvacet let starý Jaguar co tady všichni tak rádi opěvujete nedává smysl a ani to nic o ničem nevypovídá. Tím narážím na tu poznámku o sportovní eleganci sedanů vyšší třídy (už jenom to vyšší třídy)

A ne určitě se nemyslím, že Megane je krásný auto. Je to taková ta dnešní běžná konfekce. Zrovna ale u verze R.S. případně teda R.S. Trophy udělali maximum aby dosáhli relativně kompaktního, zajímavého vzhledu. V rámci kategorie hatchbacků do cenovky nedosahující ani milionu korun, nebo lehce k němu. Být to supersport za který sem právě dal trojku asi si to nekoupím, nebo budu minimálně nespokojen. A co ještě oceňuju v téhle umělé době že všechny průduchy na tom Meganu jsou funkční a nejsou jenom aby se jako neřeklo, tak to uděláme sportovní tak tam nalep mřížku. A že je tam podoba mezi i30, Meganem, Golfem a dalšíma tak jasně. Viděl sem to pohromadě s tim že teda i30 byl fastback a Type-R Honda takový to něco. Prostě trendy a možnosti doby. To samozřejmě neznamená, že nová jednička se mi extra líbí a že tobě se nelíbí. To máme totožný názor. S tím že já ani minulou generaci nepovažuju za pěknou.

Celé to vězí v tom že auto není lux, zubní kartáček ani sklenička. Což si často pánové mající Red Dot design award a podobní neuvědomují ač se mi některé jejich práce samozřejmě líbí. K tvému autu se vyjadřovat nebudu nijak negativně. Plackou bych to nenazval, ale bramboru v tom nevidím. Myslím že v rámci možností odvedli v Peugeotu dobrou práci. Jasně že AR Rapide je asi ve všem lepší. Včetně ceny:D Mě by třeba zajímalo co z let 2016-2020 považuješ za povedené auto v ceně do dvou milionu? Když vynechám staré křápy stavěné někdy v osmdesátých letech na právě vznikajících základech road safety. Tak bych chtěl někde vidět tu nádhernou štíhlou sportovní linii. Vybízející k ohlédnutí za vlastním vozem. Protože já mám rád i toho Mégana a po pravdě měl sem objektivně mnohem lepší a dražší auta za život.

krab
05. listopadu 2020, 19:52
0

K práci designera mám teda taky daleko, ale pánové, když už tu řešíme "generický" vzhled hatchbacků, tak si myslím, že povedený design zvládlo v moderních dobách Volvo. Myslím si, že jejich V40 (i když už vlastně dneska výběhová) je auto, který má svoje designový prvky a v rámci třídy určitou zajímavou míru elegance. To se žádnýmu z těch prémiových výrobců nepovedlo.

Když půjdu do historie tak je to jasný : Peugeot 205 , desing Pininfarina a nikdo takhle hezky proporčně vyladěný a nádherný hatchback dodnes nevyrobil. Až nějaký uvidíte, schválně se na něj pořádně zadívejte.

Golf pořád žije z Giugiariho původního tvaru, který byl taky fenomenální, ale ten poslední mi taky přijde tak trochu jako ocucaný bonbon. Teď nevím z hlavy kdo nakreslil Focus MK1 , ale to byl taky nepochybně vizionář. Focus MK1 je taky příklad geniálního designu promítnutýho do auta běžný, obyčejný třídy.

Viola Procházková
06. listopadu 2020, 08:50
1

Stanley: Asi nejsme ve při v té štíhlé sportovní eleganci, ale mně prostě připadá disproporční. Nová jednička je sice knedlík, možná i obyčejnej knedlík, ale proporce má víc v rovnováze. Ale já tomu nerozumím, já nenavrhuju ani stolní svítidla :)

Jimi
06. listopadu 2020, 10:33
0

Nad kolama ty proporce jsou podobné s předchozí 1er, akorát přední náprava cestovala dozadu kvůli napříč motoru, takže delší převis. Ale není to tak děsivé, jak u francouzů, kteří víc "padají na hubu". Akorát ta vysoká přední chodec-friendly kapota s ledvinami a malá kola moc krásy nepřidají. 128ti může být jízdně zajímavá...

Franz Kafka
06. listopadu 2020, 15:01
-1

Zneuznaný designér z Ostravy hodnotí knedlíky. Já teda nedělám ani svítidla a dokonce ani auta. Jen teda asi tam ten tvar nevidím. Hatchback je prostě hatchback nikdy to nebude kdovíjak převratné. Navíc BMW 1 asi nikdy nebylo zamýšlené jako designová studie. Dostupné BMW pro masy plnící bezpečnostní a emisní předpisy naší blahosklonné a milované Unie Evropské.

Stanley
07. listopadu 2020, 13:21
1

beastar: ale já nikde nepíšu a ani reálně neočekávám, že by v kategorii spotřebáků, což hatche jsou, měly být designové orgie. Jen mám dojem, že to za pomocí pár linek jde udělat lépe a elegantněji, toť vše. A hlavně ani nečekám změnu, výrobci dělají logicky to, co chce většina - a jak jsem psal, dělal bych to taky.

Já se na dnešní hatchbacky dívám, ne tak příkrou, ale podobnou optikou, jako Enzo Ferrari. Pokud současný hothatch ukáže, že něco umí, tak se mi líbí. Takže RS Trophy, Focus RS/ST, RCZ R, Type-R a dokonce všechy Clia, Fiesty (což jsou knedle ultimátní) mám rád. A jak píšeš, taky oceňuju opravdovost, tzn reálné průduchy, spojlery a výfuky. Lehce problém mám pořád s i30N, oproti ostatním nevypadá hůř, ale je hrozně extrémně nudná.

2016-2020 do 2 miliónů? Audi A6 2017, Mercedes CLS Shooting Brake předposlední generace, AR Giulia a spousty dalších. A pěkným příkladem za všechny je Toyobaru, které s cenou hluboko pod milión a bez sdílených platforem napříč všemi směry umí být krásně štíhlé a 17" kola se na něm neztratí.

krab: no jasně, Focus MK1 je perfektní příklad toho, že jde vzít aktuální koncepce a technologie a bez extrémních nákladů udělat něco jinak a dokonce lépe, než ostatní. Díky bohu, že se občas objeví designér, co neví, že hatchback je prostě hatchback a že ho nejde udělat jinak :-)

Viola: hele já reálně nejsem profesí designér a to ani svítidel. Jen si ze mě Bíst dělal srandu s vysavačema, tak jsem v tom pokračoval ;) Jo, každý vidíme design jinak a oba na to máme právo. Mně jen přišlo líto, že je odsunován poslední jednorožec své kategorie a vyzdvihován generický design, který zkopíroval konkurenci a splynul v šedi ostatních. Ale jak už jsem psal, být v BMW, udělal bych to stejně. Naštěstí pořád ještě existuje ten malý schopný hnusáček jménem BMW M2 :-)

Franz Kafka: to víš, celý život v Ostravě a posledních 20 let návrh lowend světel pro Lídl a Sconto. To je holt život. Stejně jako někdo použije nick známého inteligentního spisovatele, aby pak sedl k netu, vodevřel pivo a vyblil první plytký pokus o osobní útok, co ho napadl. Taky život. Možná si příště přečti poslední odstavec mého prvního příspěvku, než do toho začneš bušit...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark 5,7 V8 1968
Buick Skylark 5,7 V8

1968 rok výroby
229 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem