načítám data...

Mini Clubman JCW: To skutečně podstatné

Rodina modelů Mini je celkem obsáhlá, mě ale zajímal jeden konkrétní model. Retroautíčko s křídlovými dveřmi vzadu známé jako Clubman.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Do redakce dostáváme tisíce dopisů, kde se pisatelé ptají na totéž. Pro představu vybírám náhodně jeden z nich:

Velevážená redakce Autíčkáře,

sháním rodinný automobil. Má představa je něco velkého, prostorného a bezpečného – ideálně SUV. Na víku kufru by mělo být dost místa pro samolepku ‘Karlík a Maruška v autě’. Důležitý je úsporný motor a především vyšší stavba karoserie, ať s manželkou dobře vidíme ven a nic nás neohrožuje. S cenou bychom se rádi vešli do 700.000,- i s tou samolepkou.

Vím, že jste všichni nesmírně zaneprázdněni, přesto si dovolím doufat, že si na můj skromný dotaz najdete čas, protože větších odborníků nad vás není.

S pozdravem a vyjádřením nejhlubší úcty

Malej Jarda

 

A protože my v redakci jsme lidumilové, samozřejmě rádi pomůžeme. Obvykle v podobných případech nabídneme hned několik alternativ, tentokrát ale ne. Naší volbou je jednoznačně Mini Clubman JCW. A hned vám vysvětlím proč, je to totiž prosté.

Jaké musí být rodinné auto? Ideálně pětidveřové, aby měla posádka i náklad dostatek prostoru a pohodlí. A Clubman je dokonce šestidveřový! Po vzoru původní praktické varianty Mini dostal namísto víka kufru křídlové dveře. To sice znamená, že za autem musí být dobrého půl metru volného prostoru, jinak se k zavazadlům zkrátka nedostanete, ale to přece není podstatné. Podívejte se na něj! Vždyť je to krása. Ačkoli Mini za ta léta hezky povyrostlo a původní význam slova ‘mini’ se nám trochu vytrácí, jeho retro-design funguje stále na výbornou. Ve variantě JCW s velkými koly, britskou zelenou barvou doplněnou o červenou střechu a pruhy vypadá skutečně fantasticky. Jasně, není to úplně SUV, já to chápu, ale věřte mi, vy ve skutečnosti SUV nechcete. Chcete Mini. 

Vzhledem k ne úplně malým vnějším rozměrům čeká uvnitř trochu překvapení. Ne, že by to tu bylo nějak stísněné, ale úplně obrovské to tu také není. Nejvíce patrné je to v kufru, kde dvojice dveří odkryje poměrně skromný prostor. Je tu sice dvojitá podlaha, ale i tak to není žádná sláva. Jo a dvojice zadních křídlových dveří znamená i dvojici velkých chromovaných madel, takže vedle zadních lamp a nápisu Clubman už není místo na samolepku ‘Karlík a Maruška v autě’ – pardon.

Proč potřebujete právě Mini pochopíte po zapadnutí do skvělých sportovně tvarovaných sedadel. Takto má vypadat interiér auta. Ne, nebudeme tu teď počítat držáky nápojů ani objem kapes ve dveřích (obojí je naprosto v pořádku mimochodem), tady jde o něco úplně jiného. Mini je hravé. Jsou tu krásné kovové přepínače, velký světelný kruh (k tomu se ještě dostaneme), sympatické ručičkové budíky, které se nastavují společně s volantem, a tisíce dalších detailů. Všechno je vtipné, nápadité, veselé. A krom toho – všechno perfektně funguje. Ano, existují prostornější auta, ale ta nepotřebujete. Rodiny už si vystačily s mnohem menšími auty. Vy potřebujete invenci, vtip a smysl pro detail. Potřebujete radost. Potřebujete Mini.

Stiskem rudě tepajícího přepínače oživuji motor. Z výfuků to vesele zaprská a auto se ustálí na sportovně hrubém volnoběhu. Ano, ve variantě JCW (John Cooper Works) je Mini trochu hlučné. Vzhled retroautíčka má však nespornou výhodu – na tuhle barevnou krabičku se nikdo nedokáže zlobit. Nastartujte v tiché ulici v šest ráno Camaro a do týdne bude vaše fotka na místním úřadě na nástěnce. Nahoďte ale brblavé Mini a soused vám ještě zamává. 

Mini dokáže pracovat ve třech jízdních režimech. Je tu základní MID, který můžete notně přiostřit volbou SPORT a nebo naopak trochu zklidnit programem GREEN. A tady musím říci, že jsem celý týden využíval hojně všechny tři. Sportovní režim je jasný, výfuky ještě více ožijí, reakce na plyn jsou ostré, celé auto je rázem jako rozdováděné štěně. Je to úžasně zábavné a návykové. V životě každého motoristy ale jednou přijde okamžik, kdy je pohlcen městskou dopravní špičkou. A to je přesně ten okamžik pro režim GREEN. Ne snad proto, že bychom chtěli šetřit kapky benzínu a tuny skleníkových plynů (což zamozřejmě taky chceme, a moc!), ale především proto, že auto sebou přestane škubat a cloumat jako dítě v čekárně u doktora a začne se chovat jako slušně vychovaný chlapec. Režim MID je potom takovým kompromisem vhodným pro dlouhé cesty – není ani přehnaně hlučný a škubavý, ani příliš otupělý.

Když už jsme se dostali k poskakování nadšeného štěněte, měli bychom si povědět, co tohle štěně pohání. Pod kapotou je tu dvoulitrový zážehový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 306 koní, který svůj výkon posílá na všechna kola přes automatickou osmistupňovou převodovku. Vím, že jsme se tu v úvodu bavili o poklidném rodinném SUV, ale tohle je mnohem lepší. Výkon a rychlost jsou dobré věci. Vážně dobré. Bude vás to bavit, to mi věřte. A Mini Clubman JCW je opravdu rychlé auto. Jistotu v zatáčkách mu dává sportovně tuhý (neplést s tvrdým) podvozek a chytrý pohon všech kol. Strmé tuhé řízení a do ruky dobře padnoucí volant dodávají tomu všemu tu správnou úroveň.

Teď bychom měli probrat takové ty opravdu důležité parametry, jaké by ve spotřebitelském testu rozhodně neměly chybět. Spotřeba paliva, cena, emise, srovnání s konkurencí a tak. Jenže tohle je Autíčkář – takže si pojďme povídat o tom světelném kruhu uprostřed palubní desky. Ten se stejně jako zadní lampy tvaru britské vlajky stal terčem kritiky. Prý je to už moc. Je to kýč. Možná tomu nerozumím, možná nemám vkus, ale podle mě je to naprosto skvělá věc. Miluji detaily, na kterých je vidět, že si s jejich vymýšlením někdo dal práci, ačkoli by vlastně vůbec nemusel. Onen kruh barevných diod okolo centrálního displeje radiomapy totiž dává celému interiéru život. Komunikuje s vámi. Může to být otáčkoměr, zobrazuje změnu hlasitosti audioaparatury, při nastavování teploty přechází z modré do červené a při zapnutých parkovacích senzorech běhá z prava do leva a hraje si na radar. Ano, je to úplná blbost, ale je to přece tak kouzelné!

Verdikt

Tohle auto mi nebylo v redakci jen tak přiděleno. Ani není pravdou, že bych se o něj jako první šťastlivec včas přihlásil, jakmile se objevilo v redakčním kalendáři. Já o něj doslova škemral. Křídlovými dveřmi vzadu je podle mého názoru dotažen retrodesign Mini k naprosté dokonalosti. Pokud mě něco překvapilo, nebyla to ani tak rychlost (tu od třísetkoňového Mini tak nějak očekáváte) ani preciznost jízdních vlastností (pořád je to tak trochu BMW), byla to civilizovanost a použitelnost onoho autíčka. Ano, mnoho věcí je podřízeno retrodesignu, takže třeba výhled ven není příliš dobrý vlastně vůbec žádným směrem, ale obecně je Clubmana možné používat jako auto mnohem více, než jsem čekal. V jednom z mírnějších jízdních režimů není problém překonávat dlouhé dálniční přesuny a pod všemi těmi diodami, světýlky a veselými čudlíky je palubní systém, který funguje naprosto perfektně (včetně například bezdrátového Apple CarPlay). Základní cena vrcholné verze JCW milion korun není pravda vůbec lidová, nicméně až zas jednou budete vybírat rodinné SUV, zkuste se zamyslet, zda ho opravdu chcete.

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.998 cm3
Výkon: 306 koní (225 kW) v 5.200 ot./min
Točivý moment: 490 Nm v 1.250 – 4.800 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická, pohon všech kol
Provozní hmotnost: 1.595 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 4,9 s 
Kombinovaný spotřeba (udávaná): 7,1 l/100 km 
Cena (Mini Clubman JCW All4): 1.069.900,- Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
08. února 2020, 11:24
5

Chce se mi zvracet, čím novější mini, tím větší hnus :/

reagovat
Pólin
08. února 2020, 14:12
1

Zda se mi trochu absurdni davat do neceho se znackou mini 300 konovy motor. Ty zakladni karosarske varianty jsou stale pekne, ale tohle uz s puvodni myslenkou nema nic spolecneho bohuzel...

GanGreen
08. února 2020, 22:59
2

No, když se to chce tvářit sportovně a prázdný to váží 1600kg tak to asi 300koni potřebuje... Nicméně je to hnus hnusnej a jak říkáš, původní myšlenka se ztratila v nenávratnu...
Když budu chtít rychleji kombik (nechápu proč bych něco takovýho měl vůbec chtít) tak bych si snad radši koupil eReS ofci, protože se stodoulou na převážení krychlovejch metrů vzduchu určitě nebudu drtit okresky a na jízdu po dalnici to bude v podstate stejný jak tenhle [pís of šit]

Jaromír
08. února 2020, 23:46
5

Nazev znacky Mini ma s puvodni strategii asi tolik spolecneho co volkswagen. A tomu se to vyplatilo, vlastne i sazka na retro styl se Mini vyplatila. Modularni beztvare koncerny plni silnice a mini si jako jedno z mala drzi image auta, u ktereho v prvni sekunde vite s kym mate tu cest. A lidi kupuji Mini snad jen pro tu rostackou povahu auta. O tom vlastne byl i cely clanek, ktery se mi moc libil. Takovy spravne autickarsky :)
Edit: a velky palec nahoru autorivi i mini za posledni gif!
-
Komentář upraven 8. 2. 2020, 23:47:40

Kuře
09. února 2020, 01:44
1

Jaromíre, přesně tak sám bych to líp nenapsal....

Kdyby to ctili původní myšlenku, nikdo by to rkoupil... A internetový ekšpelti by zase nadávali jaký je to pošlapání tradic, když mini vyrábí levnou mrdku alá Dacie...

GanGreen
09. února 2020, 02:20
1

To auto dle mě nemusí mít tradici v nízký ceně, stačilo by kdyby zůstali u malýho mrštnyho auta "do města"...
Vždycky je začátek dobrej a pak to doserou.
F500 je taky super, dokud se nepodívas na 500L a 500X nebo jak se jmenujou ty deriváty?

Rozhodně se nepovazuju "ekšpelta" :D jen vyjadruju svůj názor a tu zelenou hrůzu ;)

wdave_t
09. února 2020, 02:56
1

Sem rád, že nejsem jedinej, kdo má tenhle názor. Původní Mini bylo cool, možná i to který následovalo, ale tyhle obří nafouklý sráče opravdu nechápu. Jasný, pro BMW dává smysl je vyrábět, evidentně to je velkej hit a z obchodního hlediska to je výhra jako svině. Ale zrovna tak většina lidí na PC používá Windows a miliony much žerou hovna, tak se přece nemůžou mýlit :) Mini má bejt prostě malá rachejtle a 2 Series má bejt malý mrštný bávo a ne trapný MPVčko.

EDIT: jako podobná zhovadilost mi přijde znovupoužití jmen jako Eclipse nebo Mustang pro crossovery... to že nějaký obludě začneš říkat jménem hezký modelky z ní neudělá krásku, ale z tebe pitomce.
-
Komentář upraven 9. 2. 2020, 02:59:25

krab
09. února 2020, 09:02
1

Tahle auta jsou o marketingu. Svezl jsem se s krátkým Cooperem S s automatem, ten co tu na autíčkáři taky byl, to byl předváděcí/novinářský a rozhodně to nebylo špatný auto. Ve skutečnosti velmi dobrý pro svoji cílovou skupinu. Kámen úrazu byl ho srovnávat se starým Cooperem S R53, kde z řidičskýho, nadšeneckýho pohledu byl ten starý ve všem lepší. Jenže vyrábí se to, co se kupuje, respektive z mini se stal chytrým marketingem určitý brand, který skutečně s mini nemá nic společnýho, ale i tak funguje.

Kamarád používá na operák Countryman 4x4 Diesel. Říká se mu maxík. A je to svým způsobem technicky X1 diesel. A to, že má tu stylizaci Mini, je taková sympatická věc. Nakonec by třeba na víkendy rád měl i původního miníka.

Já bych na tohle nenadával. Je to zbytečný. Dokonce i to obnovení jmen jako Puma, Eclipse, Mustang z pohledu marketingu těch značek chápu. Protože v 90. letech bylo marketingově auto pro mladou aktivní dvojici (řečeno marketingovými kecy) nějaké třídveřové menší kupé a dneska je to malý crossover.

Otázka spíš je, co bylo dřív slepice nebo vejce? Chtěli mladí aktivní něco jako crossover a tak je automobilky začaly vyrábět anebo automobilky vymysleli crossover, k tomu přidali chytře cílenou reklamu a mladí, aktivní je kupují?

Fa
Fandatik
09. února 2020, 11:28
-2

Mě třeba nové Mini tolik neuráží, narozdíl od prznění jiných již zmíněných jmen a nafouklé varianty 500 XXL. Možná to bude tím, že dřívější Mini byl název auta od BMC (a je jedno jestli Austin, Rover, atd.). Fakt nevím čím to je.
Možná to beru tak, že Mini je samostatná automobilka (pod BMW) a vyrábí jednotlivé modely s odkazem na původní design.

bitner
10. února 2020, 09:32
2

Vole a Krab ma -5 jako za co? Jo uz vim, chapu. Toto by sa za krala Karola nestalo!

krab
10. února 2020, 10:06
0

No jo, vidím... To asi někdo dělá schválně... Asi se mu/jim to zdá vtipný. Mě to je úplně jedno. Ale všimnul jsem si, že včera jsem tam měl u všeho co jsem večer poznamenal nějaký ty mínusy. A bylo to poněkud bez ohledu na obsah sdělení. Já bych se tím Bitnere asi nijak hlouběji nezaobíral. :-D

Pólin
10. února 2020, 10:49
1

Já tady taky dostal mínusko a nevím za co...tady může mít člověk úplně neutrální, nevýbušné názory a stejně mu to nějací ťulpasové mínusují jako o život... je vždycky dobré napsat s čím ten člověk nesouhlasí. Ale obecně vzato samozřejmě o nic nejde... psi štěkají a karavana jede dál vy K*undy :D

beastar
10. února 2020, 11:37
6

Mínus, plus je věc co asi zajímá hlavně ty, co chodí a baví se mínusováním. Nemyslím že ostatní by na to koukali. Možná se ale dozvíte že ty mínusy vám dává Beastar. Aby rozproudil debatu. A platí ho za to Machač.

GanGreen
10. února 2020, 13:39
0

Já třeba minusuju standardně tak jako plusuju, když s něčím nesouhlasím, dám minus, když souhlasím, dám plus a když mě to nezajímá, tak nedám nic...

Nechápu nad čím se tady vůbec pozastavujete...

Kuře
10. února 2020, 14:45
2

Jako jasně, jde vlastně o hovno a myslím že Krab je tak trochu nad věcí, což je dobře, ale mě osobně vždycky plusík potěší, prostě rád vidím, že lidé s mým názorem souhlasí....
A to automatické mínusování Krábíka co se tu rozjelo ať napíše cokoli, je fakt trapný...
-
Komentář upraven 10. 2. 2020, 14:45:50
-
Komentář upraven 10. 2. 2020, 14:46:08

beastar
10. února 2020, 14:58
0

Kuře, Matěj, Gangreen: Souhlasím. A ani je příjemný, když rozepíšeš myšlenku a lidi ti to oplusíkujou. Víš že v tom nejsi sám. Že bychom nad tím po večerech lestili bambus to asi ne...

krab
10. února 2020, 15:07
0

Je to jak to je, nad tímhle já úplně mávnu rukou. Nakonec na garáži nám diskutující kolikrát vyplodí takový věci, že se tam často bojím do diskuze pod článek i podívat :-D I když u těch mých se ta hlavní smršť lejn, tak zvaný shitstorm většinou neděje. Protože to nečte tolik lidí... (asi).

Já myslim, že jsem dostal mínusy od někoho, koho opět popudilo moje postnutí dokumentu o svaté Grétě a tak mi možná nacvakali mínusy i všude okolo... třeba i když jsem napsal, že Honza Machač napsal fajn, hezký zamyšlení o těch veteránech a přeneseno na ten Ford model T... A bylo tam -4 jsem koukal, to se dost dobře logicky vysvětlit nedá.

Buďme rádi, že ta kultivovanost je tady pořád jaká je a není to horší. A já už kašlu na nějaké reakce u blogů s politicky zaměřenou tématikou, nebudu na to reagovat vůbec, což myslím je asi ideální věc a bude klid...

O kolik je lepší probírat ty staré káry anebo jaké by asi bylo svezení v novým F-type a který motor bychom si nejradši vybrali...

GanGreen
10. února 2020, 18:32
0

Hlavně to minusovani moc neřešit prosím.
Jsem členem jednoho fora, sice s úplně jiným zaměřením ale +/- tam bylo taky. Jeden debil kterej tam furt do někoho vandroval, tam jednoho dne začal moderátorům brečet, že má pořád zápornou karmu, a brečel a brečel... A nakonec to dobrecrl do stavu, že zápornou karmu zrušili, a od tý doby je to nastaveny tak: "Buď dej +, a nebo jdi do hajzlu."

Doufám že to tady tak nedopadne, já jsem občas dost linej napsat, že je někdo debil a že s ním nesouhlasím :))) takže mínus to vždy vyřeší rychle a bez emocí ;)

Kuře
10. února 2020, 18:38
0

To je ale bohužel trošičku jiný příklad ne? Přeci jen Krab ještě není zas tak úplně debil co jen a brečí a brečí:)))

GanGreen
10. února 2020, 19:14
0

:D tak jsem to přece vůbec nemyslel, Krab není nebil a hlavně bych řekl že to má na salámu ;)

Šlo o to aby se téhle debaty právě nějakej debil nechytnul a nezačalo breceni... ;)

beastar
10. února 2020, 19:17
1

Ano. Krab do nikoho nevandruje a ani není debil. Jen neumí pracovat s českou závistí. Tu v mnoha lidech probouzí. Plus píše, co si fakt myslí. A to část kriplů taky není schopna vydejchat. Nemyslím si že má zapotřebí řešit mínusky na netu, když si odpolko sedne do Porsche a jde se projet;) Jen, tak, protože může...

krab
10. února 2020, 19:40
0

Počkejte hajzlové až vám napíšu blog, že už mám závazně objednaný nový Cayman GTS 4.0 i Fahrer tréninkem od Waltera :-D

beastar
10. února 2020, 19:52
0

Peťo. Tak zrovna mi co si tady píšeme. Máme v piči. Přeju ti to. Objednej si co chceš: D

krab
10. února 2020, 19:58
0

Proto si z toho taky děláme prdel. S bandou pitomců bych si tu taky nechtěl dopisovat.
To je právě to co je pořád dobrý. S každým z vás by se dalo v pohodě sejít někde na pivku a fajn bychom si pokecali.

Ty mínuska se snad ani dřív nepoužívaly anebo, to si pamatuju, když náhodou příšel někdo, kdo prudil v takovým tom stylu trolla z novinek.cz , tak dostal mínus od ostatních jakože takovýhle tu nechceme.

PS: já spíš občas sem tam někde dám + ( jakože souhlasím, prostě místo odpovědi) mínus málokdy , to už musí bejt!

Kuře
10. února 2020, 20:05
0

Krabe, minimálně toho Caymana s čtyřlitrem zmiňuješ tak často, že by mě to ani nijak extra nepřekvapilo:))))

krab
10. února 2020, 20:18
-1

Mě to je jasný :-D Spíš by to teda překvapilo mě. Vlastně by mě překvapilo i kdybych dostal možnost si to aspoň vyzkoušet. Objednat, to už je další level.. Tentokrát zdroje nejsou. Ale ono by se mohlo stát ledacos. Tady o tom básním jaký to asi bude top, ale pak bych přijel do Lipska na ten okruh, vylezl ze staré babky 996, sedl do toho nového, dal pár kol, řekl Dankeschön, aber mein altes Porsche ist mehr Super... a odjel zase spokojeně domů. :-D

Dělám si srandu, nevím. Každopádně asi kdyby na to byly ty hrachy, tak to je pravděpodobně jediný auto, který bych si objednal jako nové. Hezkých a zajímavých aut je hodně, ale Porsche je Porsche... to si moci koupit úplně nové pro jednou v životě musí být prostě fakt zážitek.

BubaaCZek
09. února 2020, 07:34
0

Tady u nas to maji v Sku jako vodici auto pro treningy techniky jizdy na motokarovem okruhu. Dva roky zpatky jsem v tom sedel jako spolujezdec. Jakoze byl jsem prekvapen jak do dorazalo ve zkusenych rukou prosvištět slalomem a tim okruhem. Urcite si to najde zakazniky a spilat, ze to uz neni konzerva jak pred 30ti lety je trochu mimo, ne?

reagovat
beastar
09. února 2020, 19:18
0

Trochu mě sere jak pořád všichni píčujou na Mini. Je potřeba pochopit že je to značka třeba jako Bentley. Tudíž přirovnávat každej model k původnímu Mini. Je asi jako každý Porsche srovnávat s 356. Tohle logicky používá jen retro design. A techniku BMW.

Ano je to hnusnej sráč a svoje prachy bych za to nikdy nedal. Svou cílovou skupinu to má. Maminky v letech a lidi jako Jenda Křečků. Obdivna recenze je v kontextu věci pochopitelná. Protože spotřebitelsky to fakt strčí do kapsy i ta pitoma okyna v dresu kombík.

reagovat
Pólin
09. února 2020, 21:32
0

Ja na dnesni Mini taky pi*uju, ale neni to z duvodu, ze by rozsirovali modelovou radu. Jak to srovnavas s Bentley: taky by clovek nebyl nadseny, kdyby Bcko zacalo stavet treba hatchback, nebo mpv. Nejak to zkratka nejde k podstate znacky... stejne tak by mini nemelo stavet 300k kombik. Ze to obchodne funguje je dalsi vec...z tohoto pohledu to naprosto chapu...s tim, ze je to hnusny bachraty srac, bez ohledu na znacku, souhlasim...

beastar
09. února 2020, 23:49
0

Jenom jako nadšený bych určitě nebyl. Ale to je takový sporný. Asi jako když Porsche postavilo první SUV. Nebo třeba Lamborghini Urus, který je skvělý nejen v rámci segmentu.

Malý v podstatě mpv od Bmw, nebo třeba béčko Mercedes. To všechno tu je. A celý záměr toho, co píšu je v tom. Vnímat Mini jako značku auta. Ne jako jedno auto. Fiat 500 s tím nejde srovnávat. Tj prostě Fiat. Je to jako Maybach v podstatě. I když ten vypadá a funguje jako obyčejný MB. Vidíš tu absurditu? Píčovat na značku, že vyrábí auta? Když je to původní značka aut.

O tom že jsou to sráče. Na tom se shodneme. Líbit se nám to nemusí. Lidi, co to dnes kupují ani historii brandu Mini neznají. Je to prostě jenom roztomilý. Třeba kluci tady nahoře nadavaj na 500x přitom moje stará je toho fanoušek. Je to roztomilý a trendy auto dle ní. Tak asi tak;)

Valfar
10. února 2020, 10:49
0

Znám několik lidí, který mají Clubmana v Sku nebo JCWčku (všechno nová auta), jsou to velký autonadšenci, někteří je berou i na trackdaye, jiní si je různé vylepšují (nemyslím samolepky), ba znám i zapřísáhlýho petrolheada s Countrymanem JCW, který se tý původní myšlence vzdaluje asi nejvíc. Historii Mini v základních obrysech známe vesměs všichni, i když wiki toho určitě ví víc. Maminy v letech (na ty pozor, to je teď velký rajc!) v miňasech moc nepotkávám, to spíš mladý holky, obvykle ve třídvéřku se základními motorizacemi. A vždycky z nich mám radost, protože bych je taky mohl potkat v nějakém bezpohlavním "kompaktním SUV", nebo jak se tomu nadává. Jasně, okyna v kombajnu to není, ale ne všem je holt souzeno vystoupat až na Olymp. :)

beastar
10. února 2020, 11:44
0

Valfar: Já ti samozřejmě nákup Mini nevymlouvam. Jak tam píšu máminy a cílovku. Tak ty v ní asi budeš. Jako auto pro rodinu je to použitelný. Ale rozhodně nee nejlepší volba:) Mladý holky potkávám taky otázka je co je ještě mladá holka.
Víc jich pořád je ale v crossoverech a různých SUV. To je prostě trend doby. Mini je spíš stylovka. Btw. Ty kdyby si měl pro rodinu třeba Mazdu 6 asi se poskládáte taky líp. Taky se svezeš. Jen nebudeš mít v autě kruh. Kulatý světla a křídlový dveře jak do pohřebáku. Mě se tyhle kýče na kolech hnusí obecně. Nee protože by to kazilo tradice ať už čehokoliv:) Jak říkám každého věc jak to má. Obecně značku Mini hájim. Její produkty rád nemám.

Valfar
10. února 2020, 12:44
0

Já pochopitelně Mini nikomu nenutím, jen jsem chtěl ke tvým kategorickým soudům (byť jsi vlastně začal jakousi obhajobou Mini) přidat pohled z druhé strany barikády, kvůli vyváženosti a tak. Jinak kulatý světla mám obecně rád a těžko je považovat bez dalšího za kýč, křídlový dveře jsou spíš takový vtipný detail a svítící kolečko, to mě vůbec neuráží, mám to nastavený na mód otáčkoměr a k hravýmu charakteru auta mi to vyloženě sedí. Třeba já považuju za kýč úplně jiný věci - falešný výfuky, zvuk benzínový V8 pouštěný z repráků, postříbřený plasty imitující ochranný díly podvozku, "karbonový" polepy palubek atd. atp.

Do střednětřídního kombíku bychom se určitě vešli líp, ale zase by se mi s ním o něco hůř pendlovalo mezi Novým Městem a Malou Stranou, kde toho v single obsazení najezdím každý týden spoustu. Navíc najít v týhle kategorii auto, který by mě bavilo stejně jako Mini a vešlo se do rozpočtu, by nebylo vůbec jednoduchý. Mazdu 6 jsem zkoušel v jiný souvislosti taky, ten motor 2,5l (před fl, možná se pak nějak změnil) mě naprosto nenadchnul, naopak si pamatuju debilní kombinace výbav a převodovek, malou ochotu ke slevám a katastrofální zkušenosti mých blízkých známých se správou jednoho menšího mazdího fleetu (neochotný autorizák, drahé díly, dlouhé čekačky atd.).

beastar
10. února 2020, 15:44
0

Mazda byla jen příklad. Abych nepsal obvyklou poznámku o oktavce v kombíku a podobně. Vcelku tak nějak nemám chuť ti psát, že si se rozhodl blbě. Naopak jak sem už psal asi si zapadl do cílový skupiny toho auta. Jak to popisuješ vcelku mi to i sedí. Jezdíš v centru. Rodina spíš menší. Obecně kulatý světla mi nevadí. Jinak. Nevidím na dnešním Mini designu nic, co by mě donutilo si to koupit. Tj ale subjektivní. Popsané kýče taky moc nemusím. Mě se líbí jednoduchý auta poslední dobou. Jak designem, tak technikou a to prostě Mini dávno není.

Neříkám že je to vyloženě špatný auto. Nakonec je to BMW. Jen není pro mě. A design mě neoslovuje. Chápu že je i druhá strana barikády. Kde pochopitelně moje argumenty nikoho nedojmou. Obecně jako značka mě Mini nepohorsuje.

Valfar
10. února 2020, 10:37
0

Po dlouhý době se musim zapojit do diskuze, a to abych podpořil autora článku, neb jsem dospěl ke stejnému ideálnímu vozu pro malou rodinu. Pravda, za chvíli to budou už 4 roky a 80 000 km, co jsem si toho svého pořídil, ale tím spíš mohu svědčit, že to jde a Clubman je vskutku univerzál, vhodný jak do centra města, tak na víkendové výlety s rodinkou. Samozřejmě ta rodina nemůže být moc početná, v našem případě je to 1 malé děcko a 1 malá sabáka, ale teoreticky jde nahradit pes druhým dítětem a pořád to bude fungovat - pokud tedy nejsou obě děti v kočárkovém věku. Ale jeden kočár se do kufru v pohodě vleze, ani nemusíte dělat velký kompromisy při výběru. Dokonce i na 4 dny v Krkonoších jsme se tam i s kočárem a houpátkem vměstnali a nikdo nemusel mít igelitku mezi nohama! A když pojedeš dál a na dýl, jako třeba my na nadcházející cestě nach Tirol, prostě dáš rakev.

Přitom to auto vypadá pořád skvěle, na rozdíl od diskutérů výše to považuji za zdařilou hommage původnímu Mini, asi hlavně pro povedený kukuč (naopak pokroucená světla i maska Countrymanu se mi pranic nelíbí), obligátní zadní křídlová vrata (skoro jako má Dacia Dokker!) a klasickou markantu designu nových Mini - pěkně osvalené boky, nad kterými ční zúžená kabina. Jízdní vlastnosti jsou na dnešní poměry úplně zupa, dá se to koupit s fofrklackem (kromě JCW po fl, jestli se nepletu) a na okreskách si užiješ spoustu radosti - na poměry předokolkového světa. Jak už jsem tu myslím někdy psal, řízení a hlavně plyn jsou zcela frigidní (mimo JCW ve sport režimu), ale to je holt osud snad všech současných aut. Ad motorizace - párkrát jsem se projel kamarádovým JCW s 4x4 (po fl už je čtyřkolka myslím automaticky) a je to nejlepší nezadokolkový HH, který jsem řídil. Za 700 palackých, což je i můj někdejší budget, dosáhneš leda na Sko a ještě se budeš muset při konfiguraci držet relativně při zemi. To samozřejmě platí jen při pořízení nového, když se smíříš s tím, že ti do sedačky prděl někdo jiný (a pokud bys bral JCW, tak i s tím, že pravděpodobně jezdil permanentně kudlu) a vyrazíš na cestu lemovanou třapatými fáborky, koupíš za 700 tyček JCW i s kopcem výbavy.

A bonus na závěr - když samolepky s dětskými jmény vhodně rozdělíš, budou při otevřeném kufru koukat aspoň na jednu z nich chodci na obou stranách ulice!

reagovat
Skipper
12. února 2020, 08:59
1

Jako uživatel auta asi budu ta cílovka. Je to auto na operák, natrvalo bych ho nechtěl, ale to obecně platí o jakémkoliv současném autě. Když jsem ho vybíral, tak to nebyla nějaká láska na první pohled. Prostě jsem hledal auto na OL, do kterého se nacpou 4 lidi a bude s tím aspoň trochu sranda. Udělal jsem si průzkum, něco projel a nakonec jsem se rozhodl, že 4 roky s tímhle budou OK. Jízdní vlasrnosti za mně výborné, překvapivě i vysoký lomfort. Dizajn je subjektivní - prifil je úžasný, předek neurazí, ale zadní část se mi vysloveně nelíbí.
Co se týče brandu Mini - spílat nad velikostí auta je podobní kravina, jako nadávat, že Škoda je jméno znamenající škodu. Nebo bědovat, že Ford už neprodává převratný Model T. Historii Mini samosebou znám, ale je mi to úplně putna. Z mého pohledu je to jasně identifikovatelná značka, která mě ničím neuráží. Kdyby postavili sedmimístné SUV s velkými kulatými světly, tak by se to bez problémů prodávalo taky.

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 12:50
0

Přiznám se, že po přečtení vůbec netuším, zda je to celé ironie nebo je ta chvála upřímná... :-P

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem