načítám data...

BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

09. května 2020, 19:57 65 komentářů Lukáš Vaverka Historie

Na projekt kompaktního BMW s motorem napříč se dá nahlížet různými pohledy. Když se jeho kariéra chýlí ke konci, pojďme si zrekapitulovat jeho počátky.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Skandál! Svatokrádež! BMW si před šesti lety dovolilo uvést na trh auto, které nemá motor podél a je přiznaně praktické. U jakékoliv jiné značky by se to obešlo bez emocí, ale logo BMW vyzařuje zvláštní auru. Jenže svět „bychařů“, co uznávají jen šestiválec pohánějící zadní kola přes manuální převodovku, nemá s realitou mnoho společného.

Pro BMW to bylo nicméně vždy nepřiznaně ožehavé téma. Příchodu Active Toureru proto předcházel opatrný průzkum terénu, spojený mimo jiné se zveřejněním studie, že 80 % majitelů BMW 1 neví, která náprava je u jejich auta ta poháněná. Proto se také šířily zvěsti o příchodu „jedničky“ v klasickém hatchbackovém formátu předokolky. Ty se nakonec zhmotnily až letos.

Na druhou stranu BMW s myšlenkou na kompaktní vůz běžné koncepce koketovalo už nejméně od počátku devadesátých let. Mnichovská automobilka je relativně malá, do technologií ale musí investovat velké prostředky, aby si udržela své postavení. Prodávat vedle velkých sedanů, kombi, kupé, kabrioletů (a SUV) relativně malý vůz s vysokými prodejními čísly byla odjakživa jediná možná cesta, protože počet lidí schopných pořídit si klasické BMW je omezený. Naopak za nějaký ten kompakt si může připlatit i nový zákazník „zvenku“, stejně jako si ho mohou přikoupit stávající majitelé BMW.

Nezbývalo, než to zkusit

Na rozdíl od Audi se v Mnichově nemohou opřít o zázemí velkého koncernu. Ve srovnání s Mercedesem zase chybí možnost vydělávat na více frontách výrobou nákladních aut a autobusů. Z těchto myšlenek nejprve vyšlo nešťastné spojení s Roverem v druhé polovině devadesátých let. Série chybných rozhodnutí pak ukázala, že nejlepší bude jít vlastní cestou.

Řada 1 ve druhé generaci, uvedené koncem roku 2012, k úlevě pravověrných příznivců zůstala věrná klasické koncepci s motorem podél. Tříválců se však dočkala, a to hned rok po zahájení prodeje Active Toureru. Vznikl tak stroj s překvapivou a jindy vytouženou vlastností: tříválcový motor se v „jedničce“ s podélným uspořádáním nachází až za přední nápravou, to aby „dosáhl“ na převodovku.

Foto: BMW
Koncept Active Tourer Outdoor byl předstupněm nevyhnutelného. Sériový model se výrazně umravnil, základní silueta už ale zůstala.

Po opatrném našlapování přišel ten rozhodný den v březnu 2014 na autosalonu v Ženevě. BMW už ale o dva roky dříve přišlo se studií Concept Active Tourer a půl roku ostrou premiérou odhalilo koncept Active Tourer Outdoor. Sériový model byl jeho normalizovanou verzí. Outdoor byl zároveň směrem, kam v Mnichově nový model původně tlačili: jako auto pro aktivní uživatele, kteří potřebují dovézt své bicykly, surfy nebo cokoliv jiného na konec cesty a užívat si svého „aktivního lifestylu“.

Rok po Active Toureru se představila X1 druhé generace, která obratnou kličkou tuto pozici převzala – už to nebylo zvýšené kombi s designem SUV, ale crossover. S novou technikou a „přifouknutím“ karoserie získal na praktičnosti a pro cyklisty, lyžaře a outdoorové sportovce je vhodnějším přepravníkem. Nakonec když nic jiného, Active Tourer jde vnímat jako auto, které prošlapalo cestu nové X1 s motorem otočeným o devadesát stupňů. Ta je dnes mezi SUV dobře zavedeným typem a přinejmenším pro mě autem, které dokázalo s grácií překonat Tiguan na jeho vlastním hřišti.

Foto: BMW
Přední partie jsou co do designu asi nejkontroverznější. Jak jinak by ale takové auto mělo vypadat?

Ale zpět k Active Toureru. Jeho skutečnou rolí nebyl mýtický úkol přimět petrolheady přesednout do MPV s ledvinkami. Naopak šlo o velmi trefnou nabídku pro stávající majitele BMW: konečně dostali možnost pořídit si druhé (třetí, čtvrté…) auto do rodiny, které umí jezdit do školky a na nákupy, přitom se s přihlédnutím k účelu maximálně podobá těm stávajícím BMW, která už stojí v garáži. A pochopitelně nalákat ty, kterým přišel Renault Scénic příliš plebejský.

Vnější design vznikal v týmu složeném z designérů divize M. Už od startu to schytal za „korejské“ tvary, byl přirovnáván ke Kie Carens. Když si ale představíte zadání zpracovat určitý objem vnitřního prostoru do sportovně střiženého kabátu s jasnými rysy BMW, těžko vás může napadnout něco lepšího. Pro mě nejzdařilejší jsou zadní partie – krátký a vysoký zadní převis je elegantně střižený přesně podle designových principů BMW. Povedlo se také zakomponovat Hoffmeisterovu linku. Poměrně zajímavá je i příď, oproti jiným MPV není zavalitá a široké nízké ledvinky jí sluší. Je to takový Daniel Craig mezi MPV.

Foto: BMW
Pokud doma nemáte X1, palubní desku Active Toureru od něj odlišíte jen při zkoumání detailů. Dnešní BMW jsou zase jinde, v roce 2014 ale Active Tourer odskočil ostatním MPV o parník.

Snad ještě povedenější je interiér. Palubní deska sice musela odskočit nad středový tunel, a tak levé koleno případné spolujezdkyně neobepíná plynule stočená hrana jako v jiných BMW. Současně s tím je ale palubní deska štíhlá a poměrně nízko usazená – navzdory tomu, že byste na vyvýšených sedadlech měli pocit, že sedíte ve výloze. Zajímavou předností je, že z pozice řidiče lze snadno odhadnout obrys přídě, to je vlastnost mezi MPV velmi vzácná. Prostorové uspořádání v BMW zkrátka zvládli na první dobrou na jedničku s hvězdičkou.

Na první jízdy novináři vyrazili do tyrolských Alp. To je značně neobvyklá volba, ale BMW si věřilo. Obvykle se auta typu MPV testují v rovinatém terénu a na dálnicích s rychlostním omezením, to aby se nepoznalo, že zavalité auto hůř zrychluje, docela žere a nechce se mu zatáčet. Active Tourer to neplatí, ve vlásenkách okolo Söldenu a Kühtai přesvědčil.

Foto: BMW
Kühtai se nachází v Tyrolsku, 2000 metrů nad mořem. Okolo vedoucí serpentiny BMW 2 Active Tourer dovede řezat s nečekanou samozřejmostí.

Čtyřválce skvělé, tříválce rozpačité

Připraven byl famózní oturbený dvoulitr 225i naladěný na mezi MPV rekordních 231 koní. Táhne srdnatě a na rovnice i v zatáčkách to natře kdejakému ostřejšímu hatchbacku. Pokud se mají protnout svět rodinných aut a sportovní charakter, kéž by to vždy dopadalo takto. Svůj díl na tom má i geniální osmistupňový automat Aisin s opravdu vytříbenou logikou a rychlostí řazení. BMW ho sdílelo s Volvem a dnes se objevuje i ve vozech PSA.

Diesel 218d byl taktéž dvoulitrový, s výkonem 150 koní. Společně s koňmi ubylo i něco z radosti z jízdy a přibylo hodně pragmatičnosti. Pro Active Tourer by mělo jít o volbu číslo jedna, takovou tu jistotu, když nevyžadujete něco speciálního. Tehdy základní motor, benzinový tříválec 1,5 l/136 k (model 218i), nebyl na testovacích jízdách k dispozici: zapadl do role „když to někdo chce, ať si to koupí“. Dost mu pomohla i výrazně nižší cena než u obou dvoulitrů.

Foto: BMW
Paleta motorů byla vždy rozsáhlá a dá se na ni uplatnit jednoduché pravidlo: čím víc, tím líp. Čtyřválcové jsou nejsvižněji jezdícími MPV na trhu.

Pozdější zkušenost s 218i mě trochu zklamala. Prostě tříválec… ten výkon bych mu nehádal a půl litru objemu navíc proti ostatním benzinovým tříválcům žádnou výhodu v úderném zátahu nebo spotřebě při klidné jízdě nepřineslo. Prostě z dvoulitru „uřízli válec“, a vznikla jednodušší verze pro méně náročné. Ale v BMW to dobře věděli, jak už zaznělo čtyřválcové motory si vždycky cenili na mnohem větší sumy.

Ještě podivnější byl naftový tříválec 216d s výkonem 116 koní. Nepříliš kultivovaný, náročný na citlivost řazení, a zázračně nízké spotřeby v členité krajině naší země nedosáhne. Pokud chcete auto na tento způsob, raději si pořiďte Golf Sportsvan 1,6 TDI. Ušetříte na všech frontách, zatímco BMW vám navíc přidá jen design a ty věci okolo, jeho potenciál naplno předvede až 218d.

Foto: BMW
Zadní sedadla jsou posuvná. Místa je dost, výhled ven dobrý… Vaše děti Vám asi nebudou spílat, že jste je vozili zrovna v takovém BMW.

Škála nabízených verzí je tak košatá, že nemá smysl rozebírat všechny možnosti. K dispozici byl i pohon všech kol a pro vizionáře taky plug-in hybrid 225xe. Active Tourer se dá taky vylepšit M paketem, něco jako xLine ale zůstalo vyhrazeno světu mnichovských SUV.

Pominout nelze ani prodlouženou verzi Gran Tourer, která od předních dveří dál připomíná spíš autobus než sportovně střižené cosi. Výměnou za to jde o auto využitelností plně srovnatelné s dlouhými kompaktními MPV. A přitom je to pořád auto hodné loga BMW, lépe jezdící sedmimístné MPV dodnes neexistuje, praktičností přitom směle drží krok.

Foto: BMW
V popředí Acitive Tourer, za ním prodloužený Gran Tourer. Zde obě verze po faceliftu z roku 2018, taková BMW si dodnes můžete objednat nová. Už ale asi dlouho v nabídce nevydrží.

Z mého pohledu je nakonec největším problémem Active Toureru, že se nomenklaturně začleňuje do řady 2, která dál zahrnuje kupé a kabriolet s pohonem zadních kol. To od prvního pohledu dráždí, nicméně kam jinam toto vpravdě praktické auto zařadit, že? 

Navíc se zdá, že dny tohoto specifického modelu jsou sečteny. Rozhodně nebyl neúspěšným projektem: tři roky v řadě se v Evropě prodalo přes 80 tisíc kusů, víc si snad ani v BMW slibovat nemohli. Jenže v mezičase koncepčně proměněná dražší X1 uspokojí dobré tři čtvrtiny potenciálních zájemců o Active Tourer, navíc si model spadající do kategorie SUV drží podstatně vyšší zůstatkovou hodnotu než jakékoliv MPV. A to je parametr, který prémiové značky po očku vždy sledují.

Mimochodem, Mercedes to paradoxně vzal za úplně jiný konec. Napřed tu bylo opravdu podivné GLA (na to se můžeme zaměřit někdy příště, napište, jestli Vás to taky zajímá), ale v dnešních dnech útočí na trh z úplně jiného směru. Sedmimístné GLB je syntézou všeho, co si zregulovaný trh dnes žádá, nebo alespoň před koronavirem žádal. A nedivil bych se, kdyby se u Mercedesu GLB nakonec stalo hrobníkem třídy B.

Foto: BMW
BMW nikdy neudělalo nic kontroverznějšího: sedmimístná rodinná předokolka s tříválcem, který pohání přední kola. Zde navíc vylepšeno M paketem a modrým lakem na mnichovský způsob.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ratan groch
09. května 2020, 20:15
2

Velmi pochybujem, ze po takomto aute niektori citatelia autickara tuzili a ze budu plakat, lebo sa uz nebudu vyrabat.

Vzhladom na koronavirus a standardnych kupujucich bmw2 active tourer sa da predpokladat, ze teraz ich bude zrazu v ponuke viac.

Urcite to nebude zle auto, ale nechcel by som ho zrejme ani darom. Asi by som ani nechcel, aby ma ludia v takom aute videli. Akoby som krical na cely svet. ze som vzdal boj so zivotom.

reagovat
Csaba
09. května 2020, 20:51
3

Já bych ho bral (darem) všemi deseti :)
Velice pěkně bych poděkoval, zeptal se kde v okolí je první autobazar, prodal jim ho okamžitě, za hotové, odjel domů, sedl k internetu a začal vybírat jaké OPRAVDOVÉ BMW si za obdržené peníze si koupím... :)
E34 540i Touring s dvojitým šíbrem, E39 530i, E30 325i, E38 740/750i...
Myslím že něco z toho by se sehnat dalo...
Prostě "darovanému koňovi... " - však to znáš...

Jakub Pospíšil
09. května 2020, 22:15
3

"...svět „bychařů“, co uznávají jen šestiválec pohánějící zadní kola přes manuální převodovku, nemá s realitou mnoho společného..."

riderhenry
09. května 2020, 22:17
8

No tak já bych se klidně přihlásil. Ne, že bych každý den sledoval inzerci Active Tourerů, ale v podstatě budu pravděpodobně zanedlouho stát před rozhodnutím, jestli k E90 330i pořídit druhé auto, nebo nahradit stávající BMW něčím, kam se vejde prostě víc autosedaček (zatím dvě) a krámů k tomu. Všichni všude oslavují S-Max (cca o 400 kg těžší, prostě autobus...), ale tohle mi přijde jako daleko zajímavější volba pro "tátu petrolheda". Nechci vyvolat nějaký hate, ale vsadil bych se, že to bude zábavnější auto, než uctívaná Octavie RS (samozřejmě adekvátní motorizace). Jenom to prostě vypadá jako něco, co BMW není (protože to BMW do teď nedělalo). Ale podívejte se na velice povedenou první Audi A2, nebo Mercedes B. Ale jo, k BMW se MPV moc nehodí. Na druhou stranu, já jsem za to rád. Takže díky za článek (protože všude jinde se na to auto fakt člověk dozví jen obecné negativní fráze...).

riderhenry
09. května 2020, 22:18
0

Btw. jinak sjem docela "bychař", co uznává jen šestiválce (a "víceválce") pohánějící zadní kola přes manuál (i když to je už se současnými automaty nejméně podstatná podmínka :D ).

Csaba
09. května 2020, 22:19
-1

Jestli to bylo pro mě, tak ta úvaha je čistě teoretická, pochopitelně.
Jinak, šestiválec a manuál - ne, děkuji, V8 minimálně, V12 optimálně a automat je absolutní základ.

Skipper
10. května 2020, 03:44
0

ridehenry - do tohohle bych opravdu nešel. Vezl jsem se v tom sice jen jednou, ale i tak. Podvozek tvrdší než Clubman, prostor nic moc a zadní lavice nepohodlná. Pocit z 15ti minutové jízdy- je to krám.

krab
10. května 2020, 08:17
-3

Kdo je to ten "Bychař" , to je takový zvláštní slovo, to jsem nikde ještě neslyšel... Jako fakt :)

briza
10. května 2020, 08:46
8

Předpokládám, že "bychař" bude ten typ "tohle bych si nikdy nekoupil" případně třeba "BMW bych koupil pouze s šestiválem", přičemž obvykle zůstane pouze u "bychaření" a realita jeho vozového parku zůstane úplně jinde. Nejvíc bychařů se rojilo např. v diskuzích u Mustangu a debaty V10 vs V6 vs ecoboost :) Tam byli a dokonce i agresivní a možná až militantní.

sheogh
10. května 2020, 10:53
1

Zrovna s-maxem, co tu zminuje riderhenry jsem par dni nazpatek jel cca 50-60km, a sice je to fakt prostorny a prakticky, ale co se rizeni tyce, tak jsem (bez nadsazky) necim tak “ridicsky-nihilistickym” hodne dlouho nejel :-)) V tom verim, ze to bawo bude lepsi. Interier dokonce vypada v te svetle kuzi vypada moc prijemne, ale ne, fakt ne ..

Adam
10. května 2020, 11:31
0

Briza: myslíš V8, V6 a R4? :)
Sheogh: nebyl naopak vždycky S-Max za etalon zaujímavých jízdních vlastností se sedmi místy?

krab
10. května 2020, 12:06
-2

Tak už mi teda svitlo, kdo to ten "bychař" asi je :-D Myslel jsem si, že je to jak říká Bříza, ale nebyl jsem si jistej jestli je logika správná. Tak to jsme tutově národ "bychařů" skoro všichni. Ti co svorně tvrdí "naftu bych si nikdy nekoupil" typicky jezdí v koncernovým služebáku TDI a ti druzí, co "by si nikdy nekoupili tříválec" za něj budou nakonec rádi, protože jestli se dneska často (a úsměvně) píše "motor je ještě poctivý čtyřválec", tak brzo to bude "motor je ještě poctivý tříválec bez elektriky..."

Jinak teda já bych si taky tuhle dvojku nekoupil. Nevidím důvod proč ... Asi bych radši vozil rodinku v Passatu B8, ten je taky nuda, ale jezdí vážně velice příjemně.

beastar
10. května 2020, 13:16
2

Tohle auto proste rad nemam. A bez bych vim, ze to nikdy nekoupim. Kazdopadne pravda v tom je celkove. Protoze bych a kdybych je casta diagnoza. Vidim to na znamich okolo. Joo to ja kdybych mel takovej rozpocet koupil bych Camaro. Bum ma penize a koupi Arteon v R linu ze... Ja bych to novy bawo se ctyrvalcem nechtel. Bum BMW 420. Sorry no sem se potreboval vejit do budgetu. Suv to bych nikdy nekoupil rovna se nepotrebuju, nemam zkusenost, neumim a sem neempaticky hovadko.

Takze mpv nebo tyhle kreace ala MB Acko stare pripadne Becko. Proc ne. Pro me to neni ja deti nemam. A psi dame vcelku uspokojive do kombiku. Kdyz jedu hodne daleko beru si firemni Vclassu. Souhlasim s Krabem, ze ja osobne hledam na tyhle pripady spis auta kombi jako je ten Passat. To Krab napsal dobre Passat je nuda, ale jizdni vlastnosti ma velmi dobry a prakticnost taky. Az me ta b8 obcas prekvapila o kolik je pohodlim jinde, nez Superb, Mondeo a rozhodne nejezdi o moc hur jak Mazda 6. Takze proc kupovat BMW blob?

riderhenry
10. května 2020, 14:12
0

Ještě bych upřesnil, že to auto může být potencionálně zajímavé v sedmimístné konfiguraci Gran Tourer. Samotný Active Tourer mi přijde nesmyslný (právě proto, že i BMW zvládne převézt stejně velkou rodinu X různými modely za srovnatelnou cenu, nemluvě o těch Passatech atd.). Jednoduše alespoň trochu svižnější auto pro "více než 5 lidí" je docela složité zadání. Obzvlášť když člověk vyloučí SUV.

briza
10. května 2020, 21:19
0

Adam: Samozřejmě, to je tak, když člověk dělá a myslí na dvě rozdílný věci :)

sheogh
11. května 2020, 10:46
0

Adam: ja to prave taky uz vickrat cetl, ale i muj pojizdnej gauc me prisel ve srovnani jako sportovni auto. Mozna s nejakym silnejsim benzinem je i jiny naladeni podvozku, ale pochybuju, ze je v rizenia v pedalech vic citu. A to ja se v tomto az tak nevyzivam a nevyzaduju RWD s manualem, ale toto byl fakt rozdil

Adam Forman
12. května 2020, 06:28
0

@riderhenry: Active tourer mi přišel jako super auto pro taťku-petrolheada
https://www.autickar.cz/clanek/bmw-218d-xdrive-jizdenka-do-mnichova/

Mrkef
09. května 2020, 22:17
1

V čem je 225i rekordní s 231PS mezi MPV? Zafira B OPC taky 2.0T 240PS

reagovat
riderhenry
09. května 2020, 22:23
1

Zafira OPC se už 10 let nevyrábí, tak možná hlavně v tom... Jinak i přes srovnatelný výkon se Opel nechytá dynamikou.

Mrkef
09. května 2020, 22:40
0

Žádný překvapení díky hmotnosti a velikosti obecně.

Mrkef
10. května 2020, 08:12
0

Čekal bych teda větší drama...

riderhenry
10. května 2020, 11:25
0

Ten screen mi nejde otevřít, jenom v náhledové kvalitě. Nemáš odkaz?

Adam
10. května 2020, 11:29
1

Když je debata o rekorně silných MPV, neměli bychom vynechat R63 AMG. Na 6,2 V8 se oturbenej R4 úplně nechytá:D

beastar
10. května 2020, 13:21
0

Jo R63 amg alias Carsky express. To je opravdu hrozna strela. Ten se nenecha zahambit ani na okruzich kluk usata. Skoda ze je to takovy poruchovy kram. My jsme jo kdysi meli na servise 7x ... jeden jediny kus furt dokola ve dvou mesicich celkem asi 40 dni dilna. Kdyz to ale funguje je to raketa. Tohle byl kus jednoho pana, co ma zamek kousek od Prahy. Vic psat nebudu pac je politicky cinny... A i ten po dvou letech vlastnictvi hobby jmenem r63 vzdal...

Mrkef
10. května 2020, 13:48
0

2 riderhenry: http://www.zeperfs.com/en/duel5438-1404.htm

Sry ten screen je shit.....

Mrkef
10. května 2020, 13:51
0

Dynamičtější je BMW dle mého názoru především díky 8 stupňovému automatu a 100kg dolů hmotnosti

riderhenry
10. května 2020, 14:14
0

Díky za odkaz, to vypadá na zajímavý web. Já ten Opel beru jako zajímavou záležitost, ale co jsem se nedávno díval na inzeráty, tak mě to úplně nedokázalo oslovit. To R63 AMG velice, ale jak už zaznělo, je to šíleně poruchové, a navíc v podstatě nejsou. Ještě loni jsem zaznamenal cca 5 ks v DE na prodej. Teď je tam jeden...

beastar
10. května 2020, 14:26
1

U toho R63 je prostě problém, že ta technika tomu autu moc nesedí. Konstrukčně to byl oříšek a ani elektronika na MB není nejlepší. Na tom autě se sypou i banality. Vzhledem k tomu jak málo jich bylo vyrobeno je na to vše opravdu drahý. Je to jako mít nějaký středně náročný supersport. Třeba Vette C5. Samozřejmě se to odvděčí a troufnu si říct, že Zafira OPC se s tím nemůže v ničem rovnat (logicky viz ceny aut zamlada) R63 je dobrá v tom, že se s tím dá dělat spoustu věcí pokud chceš ještě víc výkonu, ale stojí to obrovský kvanta času a peněz. Mechanici to auto nesnáší i když MB dělají (AMG ap)

Znám osobně jednoho člověka, co měl přímo AMG a dva co měli nižší běžné verze eRka. To auto každej chválí co se týká praktičnosti, jízdních vlastností, ovladatelnosti, rychlosti a tak dále. Jenže je to krám... bohužel

Mrkef
10. května 2020, 16:45
0

R63 je jiná galaxie, ve všech ohledech.

Kuře
10. května 2020, 23:55
0

Překvapil si mě tím srovnáním s Vette C5.
Čekal bych že Vette proti Rku AMG bude pohádka;)))

Když jsem pracoval na Sardínii tak tamní šéf měl R63 a od té doby je to jeden z vlhkých snů Kuřátka;))
Bože co tam by se vešlo psu a snowboardů:D
-
Komentář upraven 10. 5. 2020, 23:56:25

beastar
11. května 2020, 11:59
0

Kuře: Jako na vsem je na R63 x veci drahych, ale i spousta dobre odsranitelnych. Spis je otravna v tom smyslu, ze je porad co delat. K te Vette to byl spis takovy rychly priklad. Pravdou je ze ta je urcite spolehlivejsim autem.

Fa
Fandatik
11. května 2020, 12:05
-2

R63 se vyráběla krátce a je to jiná liga. Ale obyčejná R320 CDI nebo R500 je na tom podobně jako soudobé MLko. Nechápu to strašení o nesmyslný finanční náročnosti, teda na poměry ceny nového a velikosti.

Adam
11. května 2020, 12:07
0

A co R55, když už AMG, nebude na tom lepe?

Fa
Fandatik
11. května 2020, 12:12
0

Určitě ne, proto ji AMG nikdy nedělalo. :-DD
Je tam plně dostačující R500.

beastar
11. května 2020, 15:35
1

Fandatik: Celou dobu piseme o R63AMG proto to straseni. O cdi ani 500 nebyla vubec rec, ale ani ty nejsou nejak extra spolehlive. Proste takovy bezny Mercedes te doby. Btw. Soudobe ML taky nebyla vylozene pecka. Nektery veci jsou na to proste docela drahy i dnes. Navic na R AmG skoro nic neni. Vim ze jako MB fandis. Neboj taky o tom vim dost. Treba to slavny petikilo sem mel v GL, tridvacet v emelu. Vokouna AMG a s dalsimi sem bud jezdil chvilku, nebo prisel do kontaktu. Cili vim moc dobre co pisu a proc. Neni duvod tady vykrikovat o straseni...:)

Fa
Fandatik
11. května 2020, 16:13
-1

Jasně, ale jak už tu někdo zmínil, tak na celém autoscoutu je aktuálně k prodeji 1, slovy jeden kus. Takže jsem to posunul k "lidovým" verzím.

beastar
11. května 2020, 18:11
0

Jo tak lidová verze je klasika. Tam je to jako vždycky koupíš za kilo pade a musíš vědět, že to další kilinko může stát jen to lupne. To je podobný jako u prvního Cayennu, Touarega a tak podobně. Stejně jsme to tady řešili jenom v teoretický rovině, kde se to hodilo do srovnání s jinými super rychlými mpvéčky a skoro dodávkami. Reálně to nebyl špatnej pokud Mercedesu, ale kdybych měl v kapse plácnu tři kila na takový auto jsou tady lepší a servisně lacinější varianty.
-
Komentář upraven 11. 5. 2020, 18:13:15

Fa
Fandatik
11. května 2020, 19:01
0

Když vynechám dodávky, neznám jiné tak prostorné 7mi místné MPV. Obě sedadla vzadu jsou reálně plnohodnotné a nastupování je i pro dospělého člověka. Nemusíš provádět gymnastické cvičení jako třeba v Q7 nebo XC90 (trochu nadsázka).
Jasně, že třeba výměna zadních měchů na Eclass stála cca. 17k. Kdyby tam byl airmatic je to 50k. Ale to ti asi nemusím říkat.
A stejně ta jízda není tak perfektní, jako v Sku. Ta příbuznost s MLkem je znát, no. Pro lidi znající jen Ovce, i30 a maximálně Supa je to prefekt, ale.... když víš že je něco lepšího :-(

beastar
11. května 2020, 20:01
0

Jasne ze. Ja se nastrkal spousty penez i do vokouna amg asi spatnej kus. Airmaticu sem se vyhybal. Ml jezdilo slusne i na klasice samozrejme na suv tohoto typu. U toho R vidim jako vyhodu ze se to ridi furt jako normalni nizky auto. S eskadou je to co do pohodli nesrovnatelny. Prostorove super. Ja si nemyslim ze jiny auta takto schopny nejsou. Espace, Touran, Pacifica atd. Jen ten vyber motoru obvykle neni takovy. A teda ani vybavy. eRko muze mit fsechno se fsim fplny. Jako me se tech par kousku co sem potkal vzdy libilo. Vzdy na nich ale bylo neco spatne:))

Fa
Fandatik
11. května 2020, 20:19
0

Jasně mechanický věci se vymění a je po problému, když na to máš v kapse fenik. Problém s elektronikou, ale fakt hledat nechceš.
Porovnání s Espacem? Vždyť je Rko minimálně o 30cm delší (i na rozvoru) a u Tourana to bude minimálně půl metr. Ale ani s jedním teda nemám zkušenost. Espace naposledy 4 gen. a s tím Chryslerem taky nic.

riderhenry
11. května 2020, 20:34
1

Jak tu padlo, to Rko je fakt unikátní co do praktičnosti (v podstatě mě napadá jen Multipla a pak už jen samé ameriky nebo dodávky). Ideální by byla kombinace 3 sedaček ve druhé a dvou v poslední řadě, což se myslím nedělalo vůbec, nebo jich je minimum. Nicméně k těm zadním sedadlům - sám jsem ze sedmičlenné rodiny a vím, že dětem je fakt úplně jedno, jestli sedí ve třetí řadě v XC90, Rku nebo třeba první Laguně, kde do teď nechápu, jak někdo mohl udělat (legálně) 3. řadu sedadel. Ale fakovat řidiče (sedělo se proti směru) na dálnici byla pubertální zábava k nezaplacení... Spíš bych ocenil "nouzová" zadní sedadla (ale za to s isofixem třeba) a o to větší kufr. Protože spousta aut, co má třetí řadu, pak nemá při jejím použití už kufr, což je při přepravě 6-7 lidí často problém. Z hlediska třetí řady (a vlastně i té druhé) by mi určité omezení u BMW právě třeba nevadilo. Děti to fakt neřeší.

Na druhou stranu, když to vezmu zpětně, tak (bohužel?) jako nejlepší rodinné MPV sloužilo jednoznačně Volvo XC90 - tedy SUV. Dokonce se mi zdá, že jsme s ním nepoužívali ani rakev, což u Laguny byla totální nutnost a u první Zafiry častá pomoc. Ale když se člověk fakt chce omezovat minimálně, tak buď "osobní dodávka, nebo dvě auta.

krab
11. května 2020, 21:13
-2

Dneska tu koukám úřaduje nějakej mínusovač... za normální, přínosnej komentář tu dostal riderhenry mínus.. tak to vyrovnávám do nuly :)

Když je debata o prostorných autech pro sedmičlennou rodinu, měl jsem před časem pár dní půjčené Hyundai H1 ve verzi kombi nebo multivan, zkrátka styl dobře vybavená dodávka s pohodlnými sedadly. Prostor je v tom úžasnej, možnost přelézt středovou uličkou od spolujezdce až dozadu jako v autobuse taky. Cena je výrazně nižší než v případě Volkswagenu a snad jediný mínus, který bych uznal je pohon zadních kol, takže trochu limitace pro používání na cesty v zimě za sněhem, kde Volkswagen Synchro bude daleko použitelnější a vyjede k lecjaké horské chatě, kdežto Hyundai H1 se bude muset odstavit na velkém parkovišti a úbytko na svahu se bude potřeba dopravit pendl minibusem.

Každopádně hledání 7 seatera, kde se spojí nějaká radost z řízení a ta praktická stránka věci je podle mě trochu marná snaha. Koupil bych pohodlnou komfortní dodávku pro rodinu a na víkendy si nechal pravýho sporťáka, pokud by na to ještě zbylo. Je to ideální řešení.

riderhenry
11. května 2020, 21:26
0

krab: Díky :D Jak říkáš. Jen jsem se snažil už vymanit ze situace "příliš mnoho aut", protože jsem puntičkář a mám tendenci jim věnovat až moc pozornosti (a peněz), tak jsem se snažil jít tou nejhorší cestou, a mít jedno auto na všechno. Respektive tohle celé zasazuji do té budoucí úvahy. Snad neskončím u nějaké Tesly X...

krab
11. května 2020, 22:07
0

Jo, tak tuhle otázku si pokládám kolikrát taky :-D Taky bych jako normální člověk mohl mít jen jedno auto, co mě bude maximálně bavit a jiný bych nepotřeboval. Jenže nevím čím to je, taková zvídavost a taky už to praktikuju leta, že nejsem schopný se rozhodnout jen pro jedno auto. A prakticky všichni známí postižení auty to mají taky tak. A je tak nějak jedno kolik na to kdo máme peněz. Někdo má 4 auta v hodnotě celkově do čtvrt milionu, jinej klidně i několik milionů, takže ta "mánie" mít víc aut je takovej zvláštní fenomén.

Taky proto mě hned napadlo, že bych měl tendenci řešit situaci stylem, prodám 330i E90, koupím pro rodinu něco jako několik let starou, ale co nejsolildnější Hyundai H1 anebo klidně nějakej co nejlepší exemplář Renaultu Espace (což je mimochodem taky moc pohodlný a příjemný auto na cestování, navíc levný, protože nemá dobrou pověst a nutno říct i podprůměrnou obecnou spolehlivost) a na ty víkendy bych vzal BMW Z4 3.0Si , kde si užiješ to, co je na bavorácích fajn a ještě nebe nad hlavou. A svezeš občas, když budeš mít na to čas...

Ale to je ta věc... často pak na to čas není a tak začneš uvažovat znova o tom jaký pěkný auto, rychlý, prostorný, s dobrým motorem si koupíš aby zvládlo všechno. Nakonec to je hlavně i důvod proč tolik lidi poslední léta kupují zdánlivě nesmylné "sportovní" verze suveček, něco jako ta třílitrová X3, co jsme tu pod testem před časem svorně zkritizovali anebo GLC AMG z Beastarova blogu anebo Macan Turbo ... I když teda zas nutno říct, že tyhle káry už stojej hromadu peněz a když jsou ojetý, tak to taky není výhra, protože to má drahý provoz. A ve výsledku se do nic 7 lidí nevejde...

PS: před nějakým delším časem udělal Martin Vaculík video (nebo to byl článek už nevím) o starém Lexusu LX470 (Land Cruiser J100) a nazval to "nejlepší auto na světě", a je to auto mého známého a auto celkem znám, i jsem se v něm kousek vezl. Pohodlné, rychlé, soundtrack motoru V8 a ještě spolehlivé a bytelné. Akorát se blbě shánějí, dokonce i v "obyčejnější" Toyota Land Cruiser variantě...

Fa
Fandatik
11. května 2020, 22:27
1

V tom Rku jsem jednou strávil cestu z Dortmundu na těch nejzadnějších (trochu upraven alkoholem) a fakt nebylo na co si stěžovat. A kufr tomu zůstal dostatečný

Netajím se tím, že mám rád dodávky. Ale když vzpomenu na článek Honzy Machače (i moje zkušenost) tak ani u auta za 1,6mio nemáš ten pocit osobáku. A 4x4 začínají na nějakých 1,2 mio u VW a pod milionem u MB (ve finále se na těch 1,2 dostane taky). Tak to ani nechtít, smířit se s dodávkou, (že buď nasadíš řetězy nebo necháš na záchytným) a koupit něco jako Vito Start+ co Honza testoval ještě dřív. Za myslím rozumnou cenu. A nehledat v tom něco co tam není.

riderhenry
11. května 2020, 22:37
0

No tak já jsem naštěstí docela posera, takže neskočím po každém autě, co mě napadne. Tak jsem jich vystřídal jen pár. Ale detailně "předprodejně" prozkoumal už desítky :D E90 mi sedí tak moc, že se mi měnit nechce. Spíš naopak bych ji rád co nejvíc opečoval a zachoval. Stejně tak i ten haněný motor (N53) jsem už trochu víc dostal do povědomí a vůbec není tak špatný, jak se říká (což je asi častý scénář). Tam bych vyměnil tak možná za M3 E90, což na praktičnosti nepřidá, na druhou stranu ani neubere :D Akorát teda auta to pohodlná nejsou - na "české ježdění" je Mpaket prostě tvrdý, a to i na 18" lehkých kolech bez runflatů (a se sportovnějšími Micheliny PilotSport 4 je to ještě horší...). Z4 jsem nezkoušel, ale v téhle kategorii mám zastoupenou MX-5, která mě provází už přes dekádu a je v ní už pár E90 nasypáno, takže tam by se (z hlediska zábavnosti) nechytala Z4 určitě. To už leda nějaká motorka (což je pro mě stejně nejvíc) nebo splašené trubky s více koly. Samozřejmě tím spíš se nabízí prostě E90 neřešit a koupit autobus, když je ta MX-5. Ale když mně se tak nechce :D

Vždycky jsem razil teorii, že s rodinou se má člověk uklidnit a koupit Volvo (nebo teda ten Land Cruiser, to je asi výjimka - video jsem samozřejmě viděl a hned scanoval inzeráty :D ). No tak bych to mohl udělat a použít jako to doprovodné vozidlo, když se budeme opravdu dál úspěšně rozrůstat. Zatím se mi to jeví jako nejreálnější scénář, byť ne nejrozumnější. Ale nikdy pro mě nebylo vrcholem automobilismu vlastnictví Octavie RS Combi v naftě. Nebo dnes možná kokodáku RS...

Každopádně mě hodně baví moje naivita před 4 lety, kdy jsem i tady vehementně tvrdil (a i psal dotaz do Ptejte se v tomto smyslu), že BMW 130i je super auto pro tříčlennou rodinu :D A i díky Autíčkáři jsem se trochu probral a hledal 330i. Na druhou stranu mi ani teď většina lidí nevěří, že ta obyčejná E90 je pro dvě děti úplně v pohodě. Ale to tady zase nechci psát, jak jsem si dobře vybral a ostatní jsou vedle...

krab
11. května 2020, 22:58
-2

S tou E90 tě chápu, to jsou moc fajn auta. Z4 jsem zmiňoval, protože jsem netušil, že máš ještě MX5, tak tím se to pak ještě dovysvětluje.
No, je to zapeklitý, nakonec budeš třeba trochu zkoušet a uvidíš. Mě se ještě z těch velkých aut, kam se vejde kdeco a hodně lidí děsně líbí Discovery 4, má to svoje servisní úskalí, mnozí majitelé na to po sériích dražších oprav zanevřeli, ale mě se v něm hrozně dobře jezdilo. Ono je fakt, že dojem kolikrát silně zkresluje ta možnost si zajít do bazaru půjčit tu a tam na pár dní nebo týden takovýhle auto ve vytipovaně dobrým stavu a pak zase vrátit. Zůstávají ty pozitivní dojmy, protože, chybí taková ta zkušenost třeba z 2-3 letýho provozu, kdy se musí opravit leccos a člověk si hezky nasbírá do šuplíku ty faktury za díly a práci....

riderhenry
11. května 2020, 23:34
0

No za mě z těch "mamacarů" zatím vede asi první XC90 s V8 od Yamahy, protože na to mám dobré vzpomínky (i když teda pochopitelně s ropákem :D ) a tak nějak tomu autu důvěřuju, i když na vaši první X5 se to asi těžko bude chytat. Ale díky za typy.

Btw. k těm nákladům - E90 beru jako velice spolehlivou (mluvím o našem autě) a stejně už stál provoz (a samozřejmě i různé "nutné" investice v podobě různých M a Performance dílů...) za necelé 4 roky bez paliva 30% pořizovací ceny, a to už jsem trochu otupěl v tom "sbírání faktur do šuplíku" :D A pak ta MX-5 k tomu. Ale zase když jsem viděl kalkulace servisu 911, co jsi rozepisoval, tak mě ještě víc přešla chuť se posunout do nějaké vyšší třídy, když se mohlo už skoro jevit, že na to vlastně mám :) Nikdy jsem nechtěl nové auto, ale nějak o tom začínám přemýšlet. Podobně jako o baráku se zahradou. Abych ještě fakt neskončil jednou v tom kokodáku RS :D

beastar
12. května 2020, 02:33
0

A to je právě možná ono. Nakonec jakýkoliv velký SUV pro 7 lidí udělá podobnou službu jako ty mpvéčka. V tom je taky eRko unikát. Vlastně tak trochu nakřížili sedmimístnýho vokouna, ML a Viano a vzniklo eRko. Fakt jako filozofii je podle mě nejblíž ta Pacifica. Jako ale nemám pocit že by Espace, nebo Touran (ano o dost menší jak Rklasse) nedokázali pohodlně odlifrovat plný auto. Jako jo kufru potom tolik nezbývá, ale pokud člověk jezdí v hodně lidech štreky (a tim nemyslím jednou za rok Hrvatsko) je potom stejně lepší nějaká ta osobní dodávka. Nebo hovado typu Navigator, LC atd atd. Každopádně já mít děti tak klidně o Kodiaqu přemýšlím... akorát by to asi nutně nemuselo bejt RS. Teď nechci nikoho urazit, ale jako se třema děckama (plácnu) bych měl asi úplně jiný priority, než jestli mám na volantu logo škodovky, nebo Mercedesu. Nedovedu si představit, že bych někoho oslňoval takovým typicky rodinným strojem .... Max a právě jedině sebe při nakládání a skládání rodinky... bagáže, lyží a tak.

Myslim že dobrou práci odvede i S-Max v ropě 7seater. Alhambra taky neni špatná i když do řidičský nirvány má daleko. Galaxy furt
existuje... Já osobně bych to viděl na X7 7sitze M50i za 3 milany neber to. Víš jaký vodečteš dépéháčko? Jako velký bro,D

riderhenry
13. května 2020, 03:03
0

No já se zaměřuji spíš na zajímavější auta, která by mohla bavit alespoň třeba tím motorem. Všechny ty volby, co zmiňuješ, samozřejmě dávají smysl. Ale tady jde o to najít něco, co právě moc lidem smysl nedává, ale půjde to naroubovat na to rodinné používání :D R63 AMG to splňuje dokonale, protože snoubí super praktičnost s naprostou nepoužitelností už jen kvůli nákladům na provoz... Kodiaq nemám rád. A podobně, jako v Superbu, se v tom prostě necítím jako v kvalitním autě, i když očekávání takového pocitu bych už kvůli pověsti a cenám měl. Nejde o znáčky. Ale spíš o to, že to auto nemá dělat jen jednu věc (vozit lidi a věci), ale často jen toho řidiče. Ty dražší řešení mě spíš lákají kvůli té technice.

X7 jenom s podsvíceným grilem, což snad zatím nejde :( Ale vážně. Za mě je to určitě super volba, když člověk nebere v potaz cenu. Ale co mě na tom irituje neskutečně je ta filosofie "všechno dělají elektormotorky". Působí to až trapně a hlavně to neskutečně trvá! Nedávno jsem takhle koukal na chlápka, jak zápasil s (asi už trochu hůře fungujícím) el. kufrem Insignie a fakt mi přijde docela v pohodě tím flákat ručně. Ale tak pokrok nezastavíš...

Stanley
10. května 2020, 07:03
3

Ještě pamatuju dobu, kdy článek Ptejte se Vojtů - hledám zábavnou zadokolku do 150 tisíc nebyl ostudou. Dnes už jsou tito lidé národ "bychařů".
Aneb jak se z Autíčkáře stává Fotříčkář :-)

reagovat
Jan Machač
10. května 2020, 10:10
1

To od tebe vůbec nebylo pěkné! ;-)

beastar
10. května 2020, 14:32
1

:D Pobavilo, dobrý postřeh. Jenže od doby zadokolka za 150 už je to nějaká doba. V kontextu doby tak nějak ani nic jinýho nezbývá. A jak starý bavoráky jsou ještě starší je to čím dál víc jenom BYCH, než "mám, koupil jsem a tak".

Kuře
11. května 2020, 00:03
5

To je Stanley něco trochu jiného.
Když mam na auto 150 tisíc a utratil je za sportovní zadokolku, protože to mám rád a jsem nadšenec tak je to chvályhodné.
Když jsem kokot co si dřepne na zadek, otevře gambáč z akce v plusu a povídá jak kdybych já bych nakoupil hentendlycty AMGčka a M5ky, a přitom všichni dobře ví že by koupil tak maximálně ovci v dehtu a klementinu na hlínách... Tak to je bychař a tak nějak tuším, že na ty pán redaktor poukazoval spíš.
-
Komentář upraven 11. 5. 2020, 00:05:44

Sa
Sato
10. května 2020, 11:25
0
reagovat
Sa
Sato
10. května 2020, 11:27
4

edit:

JohnyLBC
10. května 2020, 16:49
1

Asi jsem ten Bychař uznàvající pouze šestiválec, manuál a zadní pohon, i když jsem to slovo nikdy neslyšel... nicméně, 2 Active Tourer / Gran Tourer oceňuji, protože až budu hledat něco většího než manželky stávající B-Klasse tak je to v podstatě jediná zajímavá volba abych zůstal u značky. A mě se i docela líbí, mnohem hezčí než Scénic nebo C-Maxy. A pro manželku do města a na zimu chci automat a předokolku/4kolku a slušnou motorizaci. Tady se vybrat dá... nechci aby žena jezdila v Liberci se zadokolkou v zimě :)

reagovat
Mrkef
10. května 2020, 19:02
0

Řada X od BMW ;)

Jako by letos byl v Liberci sníh :D

JohnyLBC
10. května 2020, 19:07
0

To máš pravdu, byl jsem se klouzat asi jen dvakrát a to jsem musel až na Bedřichov :-D

Kuře
11. května 2020, 00:08
1

Proč hned řadu X?
Oni už nedělají klasické kombíky 3 a 5? Asi jsem včerejší....

Mrkef
11. května 2020, 07:28
-1

Tak pokud chce 4kolu nebo předokolu, tak mu nic jiného nezbyde. A je jedno zda to bude X3, X5, 335ix, 330xd, 525xd,....

Nebo existuje i jiné značení?

Fa
Fandatik
11. května 2020, 12:01
0

Manželka má Bčko, chce zůstat u značky a kouká po bramboře?
Asi mi něco uteklo.
Příští rok by měl Mercedes představit nový Cčko, včetně verze All Terrain, KDYBYCH :-)) koukal po novým.

JohnyLBC
11. května 2020, 17:55
0

Mrkni na moji ikonku, jsem spis na brambory a bramboru mám :) Manželka ma Béčko protože to chtěla :)

Fa
Fandatik
11. května 2020, 20:27
0

Tak pak dej vědět jestli jsi dostal aspoň poradní hlas. Třeba se ženě zalíbí úplně něco jiného. Podle mě na nic menšího než Cčko hvězda nepatří, tak Bčko funguje obstojně, ale z jeho složitosti bych měl obavu. To je fakt auto na odnova s plnou pojistkou a zárukou.

JohnyLBC
11. května 2020, 23:33
1

S tou hvězdou máš pravdu, nicméně Béčko máme první generaci a už tím jak slouží spolehlivě každý den a nechce nic kromě výmeny oleje a benzínu si tu hvězdu zaslouží :) Ve finále jsem ji do toho Béčka vlastně tak trochu nasměroval já. Ještě v době kdy jsem bramboru neměl



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem