načítám data...

Autíčkář se ptá: Jaký je nejlepší materiál čalounění sedadel?

Kůže, látka, nebo alcantara? Do čeho usedáte v autě nejraději? A proč?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Jaký je nejlepší materiál čalounění sedadel?

Jsou důležitější než infotainment, elektrická okna, kvalitní audiosystém nebo klimatizace. Usedáme do nich každý den znovu a znovu a přesto, nebo snad právě proto, už je ve vlastním autě ani nevnímáme. A přece jsou tak důležitá. Nepohodlná sedadla dokážou i z projížďky v jinak skvělém autě udělat utrpení, naopak promyšlená a vypiplaná křesla dokážou i jinak obyčejné auto posunout o kategorii výše (tímto zdravíme Opel a jejich ortopedickou certifikaci). 

Dneska to ale nebude o sofistikovaném tvarování, které udrží vaší páteř vždy učebnicově dvouesovitě prohnutou a poskytne tu nejlepší péči všem lordózám a kyfózám. Podíváme se na povrchový materiál, kterým jsou autosedadla potažená. I ten totiž hraje ve výsledném pocitu z usazení se ve voze velkou roli. Téma možná svádí k jednoduchému rozdělení na látková a kožená a následné zahájení nekonečného souboje příznivců obou skupin – to by ale bylo příliš jednoduché a nudné. Ve skutečnosti je možností mnohem více. Zkusme si je tedy v klidu projít.

 

Látka

Nejlevnější a nejzákladnější možnost. Sedadla potažená černou, případně nenápadně vzorovanou látkou bez výrazných ozdob a speciálního tvarování bývají spolehlivým znakem základní výbavy, případně levného modelu. Někteří vyzdvihují jako výhodu látky její savost, tam je to ale diskutabilní. Do látkových sedaček se vypocené decilitry vsakují a po pár letech provozu auta bez klimatizace většinou nebývá na sedáky příliš vábný pohled.  Vzorovaná světlejší část většinou šikovně sice maskuje léty vzniknuvší fleky, které jde z látky natažené přes molitanové polštáře jen těžko vyčistit, ideální stav to ale není.

Příliš dobře na tom není tento materiál ani z hlediska trvanlivosti. Na druhou stranu dobře snáší zanedbanou údržbu a až na fleky to na něm není moc znát. Pro nenáročného uživatele auta je to ideální volba, která mnoho nestojí a zastane dost práce. A existují i tací, kteří na obyčejná sedadla nedají dopustit.


Kdo by je nepoznal – základní látková sedadla z jedničkové Octavie. Málokdo to ví, ale v roce 2010 zakázala jejich výrobu Ženevská konvence poté, co byla označena jako jeden z nejkrutějších mučících nástrojů současnosti.

 

Alcantara

Alcantara je obchodní značka velurové umělé kůže z laminované netkané textilie. Materiálem k výrobě alcantary je rouno z ultrajemných bikomponentních vláken zpevněné vpichováním, která se následně laminují polyuretanem, brousí a barví. Ano, opsal jsem to z Wikipedie. Ne, z hlavy to opravdu nevím a myslím, že vy také ne. Poměrně moderní a pohledný materiál se objevuje hlavně v luxusnějších vozech a ve sporťácích. Na omak příjemný povrch je savý, neklouže a vypadá velmi pohledně – trochu jako semiš. Navíc se, narozdíl od látky, i poměrně snadno čistí. 

Problém nastává po čase, kdy začne svrchní broušená vrstva degradovat a laminace polyuretanem povolí. To pak začne povrch alcantary nehezky žmolkovatět a bohužel neexistuje dostatečně efektivní způsob, jak tento stav zvrátit. Zatímco u nových aut je tak materiál žádaný a oblíbený, majitelé starších a vyžilejších kousků se světlým alcantarovým vnitřkem se ho nezřídkakdy zdráhají ukazovat.
Alcantarová sedadla v Lancii Lybra. Přesně taková jsem měl i v té své a přesně takhle mi hnusně žmolkovatěla v oblasti berední páteře. Nakonec se tam vydřela díra a tak jsem auto raději prodal. Dobře – nebylo to jen kvůli tomu. Nebo ano?

 

Mikroplyš/velur

Nejdříve si musíme ujasnit jednu zásadní věc. Mikroplyš není obyčejná látka. Ne, fakt není. Je mnohem, mnohem lepší. Díky přirozené hydrofobnosti povrchu tvořeného miniaturními štětinkami si mnohem lépe poradí s různými vylitými tekutinami, zároveň ale neklouže a nestudí, případně nepálí. Nejblíže má asi k výše zmíněné alcantaře, narozdíl od ní ale vydrží víc. Výroba mikroplyše ale není levná a zákazníci tak často raději sáhnou po kůži, která za stejnou cenu nabízí vyšší “společenský statut”. To je možná trochu škoda. 

Zlaté časy veluru jsou už bohužel nenávratně pryč. Jeho roli pomalu přebrala vlna a různé speciální syntetické materiály. Vzpomeňte si ale na devadesátkové koráby, ve kterých byla příjemná měkká křesla potažena tímhle materiálem a určitě mi dáte za pravdu, že to mělo něco do sebe. Viva la velur!


Velurová sedadla ve Volvu V70 první generace. Shodou okolností úplně stejná, jako má ve svém voze autor článku. Určitá obsese mikroplyší s tím ale určitě nesouvisí, jsme přece seriózní motoristický magazín. I když…

 

Kůže

Nestárnoucí klasika a po mnohé volba číslo jedna. Zvířecí (zpravidla hovězí) kůže je snadno omyvatelná, vypadá dobře a je příjemná na omak. Navíc si s sebou stále nese určitý punc luxusu a nadřazenosti. Tak tomu ale nebylo zdaleka vždy. Například v osmdesátých letech ve východním Německu byly zpravidla nejluxusnější vozy čalouněny látkou. Proč? Kůže totiž příliš připomínala syntetický materiál, jímž byly (alespoň z části) potaženy sedačky ve Wartburcích a Trabantech. 

Nevýhodou materiálu je jeho tepelná nestálost. Kůže v zimě studí a v létě pálí. Jistě – dá se to snadno řešit vyhřívanými a odvětrávanými sedadly. Ne každý výrobce ale tuto možnost do vozů nabízí. Další často skloňovanou nevýhodou je to, že kůže není savá a tak neodvádí pot a pasažér se může v horkém autě doslova vařit ve vlastní šťávě. Na druhou stranu – pot poté stačí setřít a je pryč. Vzpomeňme na peripetie s látkou. Kůže také potřebuje pravidelnou údržbu, jinak praská a degraduje, a poslední často vytýkanou vlastností je i to, že dost klouže. I tak se ale jedná pravděpodobně o ten nejoblíbenější z materiálů. 

Pro tip: Barevná kůže (tzn. ne černá) zvyšuje street credit o závratné hodnoty.


Červená kůže na sedadlech Alfy Romeo Spider. Co na tom, že s poruchovým TwinSparkem nebo stávkující elektronikou to byl mnohdy stroj na starosti a některým majitelům nadělal mnoho vrásek. Stačilo otevřít dveře, posadit se do těch krásných křesel a svět byl zase v pořádku. Alespoň do nastartování.

 

Vlna

Tak trochu stranou mediálního zájmu a oslavných ód mainstreamu zůstává ten zdaleka nejdražší a nejlepší materiál. Kvalitní tkaná vlna. Není náhodou, že v Range Roveru si za vlnu připlatíte více, než za kůži. A třeba takový Rolls Royce nezřídkakdy nabízí konfiguraci, kdy je řidičovo sedadlo čalouněno kůží, ale posádka zadních sedadel usedá do vlny. 

Není proto divu, že právě ovčí vlna je jediným materiálem, jakým se čalouní křesla v tom nejluxusnějším a nejexkluzivnějším japonském voze, v Toyotě Century. To, co na první pohled možná vypadá jako nezajímavá šedivá látka, je pravým svatým grálem všech materiálů. A jaká že vlastně ta ovčí vlna je? Dokonale měkká, příjemná na dotek, dostatečně savá, ale zároveň přirozeně odvádí vodu. Ze všech materiálů ale zároveň vyžaduje tu nejspecifičtější péči. 


Tak přesně do těchto sedadel usedá japonský císař a s ním i nejdůležitější funkcionáři a nejbohatší osoby ze země vycházejícího slunce. Dost možná nepůsobí na první pohled kdovíjak draze, co do luxusu se jedná ale o to nejlepší, co automobilový průmysl dnes nabízí. 

 

Alternativní “udržitelné” materiály

V dnešní společenské náladě, kdy se klima snaží změnit každý školák, nacházejí místo v autech i sedadla potažená různými náhradními materiály. Spojuje je rostlinný původ, recyklace a hlavně nějaký ten silný příběh o šetření planety a přírodních zdrojů.

V BMW i3 tak třeba najdeme sedadla, na jejichž výrobu byly použity recyklované PET lahve a přírodní tříslovina z olivových listů. Upřímně řečeno si nejsem úplně jist, co to vlastně je. Něco mi ale říká, že dovoz olivových listů do Německa možná nebude úplně vrcholem ekologie, když je vlastně nakonec výsledkem jen…látka a koženka. Ale dost už toho škarohlídství. Kupce si tyto sedačky našly a to je přeci hlavní. Já bych jen rád poznamenal, že kdyby tam dali velur… No jo, už mlčím.


Když plujete krajinou za šumění elektromotoru usazeni do svých recyklovano-olivových sedadel, můžete zažívat pocit, jaké to je, když se přepravujete zcela ekologicky. Jen při tom neprďte. Metan patří mezi skleníkové plyny!

 

Aftermarket potahy

A nakonec to nejlepší. Pokud vám náhodou vaše základní sedačky nevyhovují, ať už barvou, nebo materiálem, obchodní domy na periferiích měst nabízejí řešení za pár stovek. Polyesterové potahy veselých barev sice nenabídnou kdovíjak padnoucí střih, zato šikovně kombinují nevýhody všech materiálů. Umělá tkanina není savá, avšak s ochotou přitahuje špínu a fleky. Nevypadá sice kdovíjak dobře, zato na holé kůži nepříjemně škrábe a svědí. 

But wait, there is more! Díky korálkovému potahu zažijete pocit masážního sedadla a speciální vyhřívané podložky do zásuvky autozapalovače zase šikovně suplují chybějící výhřev. A pokud zvolíte legendární tygří motiv, budete mít sedadla ze srsti tisíckrát cennější, než je nějaká trapná vlna. 


Jo, dělat si legraci z potahů by mi šlo. Přiznávám se, že je to ale trochu střelba do vlastních řad. Sám jsem před devíti lety zakoupil v Lidlu za 399 korun sadu červenočerných potahů značky Carbon a vyzdobil jimi svého Favorita. A to přesto, že původní GLX sedadla byla čalouněna mikroplyší! Ach, ta mladická nerozvážnost.

 

Nakonec je ten výběr nejlepší sedačky mnohem těžší, než bych čekal. A to jsem ani nezmínil různé okolnosti, které mohou některým materiálům přilepšit, ale i uškodit. Velur v kabrioletu by rozhodně nebyl dobrý nápad, jsem moc rád, že tam mám klasickou kůži. A v plechcupové Mazdě mi nakonec nejvíce vyhovuje obyčejná trvanlivá neklouzavá látka. Jinak u mě ale boduje, jak jste asi poznali, měkký a chlupatý velur.

Jaké čalounění nejvíce vyhovuje vám? Spokojíte se s obyčejnou látkou, preferujete kůži, nebo je podle vás nejlepší kombinace více materiálů? Svěřte se nám v diskuzi pod článkem.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

peca
18. července 2019, 09:30
5

Na koralkovy potah nema ani vlna!

reagovat
Ev
Evlo
18. července 2019, 09:30
0

V tom Century jsem vzadu jel, hec a neprislo me to, ze bych jako na necem luxusnim sedel, take asi jako jo.

reagovat
ganmiki
18. července 2019, 09:37
1

No kromě kůže a vlny jsem měl asi v autech všechno, kůži jsem nikdy nechtěl právě ze zmíněných teplotních důvodů , nicméně kdo ví třeba by mě to až tak nevadilo, těžko soudit když není zkušenost, asi nejlepší pocitově byly sedačky v SAABu 900 z roku 96 co jsem měl a teď v E39, nicméně netuším co je to za "hadr", nějaká látka ale myslím že ani jedna ze zmíněných ( viz foto ).

reagovat
Slower
18. července 2019, 09:41
0

Velur je samozrejme nejlepsi. A vetsinou ruzne latkove veci. Kuze se drzi nekde vzadu (a za ni umela kuze). Ale takove dite dokaze preferencemi zamavat a kozene sedacky pak najednou pusobi jako skvela volba...

reagovat
ma
martinw
18. července 2019, 09:43
0

Nejvíc mě znechutilo dát si na sedadlo řidiče starej nátělník, jakože "nepotřebuju aftermarket potahy vyzrál jsem na to" ! Má to takhle náš soused.

reagovat
Ha
Habakukk
18. července 2019, 10:04
0

Takto bych asi sestavil žebříček mých priorit
- Kůže (vyhřívané a ventilované sedačky)
- Kůže (vyhřívané sedačky)
- Alcantara (vyhřívané sedačky)
- Hadra (vyhřívané sedačky)
No a jako největší provar Ruská kůže v Ladě 2101 jako memento z dětství
no a v závěsu kůže bez výhřevu a nefunkční klima :-)

reagovat
ransom
18. července 2019, 10:19
1

Kůži pod prdelí vyloženě nesnáším. Ani v autě, ani na nábytku. Klouže to, lepí se to. Na vyhřívané kůži mám vždycky dojem, že jsem se pochcal. I když je pravda, že se zasviněné kožené sedadlo dá snadno a rychle vyčistit WAPkou.
Za mě jednoznačně mikroplyš.

reagovat
Ronoath
18. července 2019, 10:21
0

Když jsem kouknul na nadpis, zdálo se mi "to už tu přece bylo." Ale pojal jsi to komplexněji - a lépe.

Jinak preferuji látku, zejména velur.

reagovat
Jimi
18. července 2019, 10:47
0

velur jsem zažil v starých Renaultech, tam to opravdu "sedělo" (21 GTS, 11 Zender ). Jinak radši kůže i přes teplotní nedostatek, údržba a výdrž to určitě vynahradí...

reagovat
SEMRY
18. července 2019, 10:49
1

Jedině taxi koženka, vypadá jako kůže, odolná je jako lino!

reagovat
ro
rock
18. července 2019, 11:00
0

U novýho auta mikroplyš. S náskokem na ostatní.

Ovšem ve starších autech / youngtimerech ... 30 let stará kůže je prostě pořád kůže, byť s patinou. Pokud si s auta vysloveně neudělali pelech toulaví psi, tak pořád voňavá.

reagovat
Ni
Ninjaherb
18. července 2019, 11:05
3

Vzhledem k tomu, jak strašně moc frčí retro v moderním hávu, tak můj ideál by byl performance odlehčený příplatkový korálky vybavené ledkama, který vysvítí na rohovku chodců na přechodu logo automobilky a jemnou, důraznou vibrací v oblasti šourku při opuštění jízdního pruhu nebo detekci únavy řidiče. We have the technology!

reagovat
krab
18. července 2019, 11:08
0

Nejlepší je tuhlento... Kostra sedačky je plast, něco jako kýbl a to je potažený tenkou vrstvou materiálu, výplně to má z čehosi jako umělý alkantáry. Musí se v tom jezdit rychle a přemejšlet spíš nad tím jakej vrazíš další kvalt a jak prudká bude příští zatáčka než na to, že sedět v tom je utrpení :-D

PS: dělám si prdel, je to fakt pohodlný čalounění. Nemám rád takový ty měkký sedačky co byly ve francouzskejch autech, to je děs, pak Oktávka - základní sedačky, to je legendární záležitost a nejlepší jsem asi zažil látkové v Saabu 900 z roku 93. To auto mělo fakt asi nejlepší sedačky vůbec. A za tím jsou Volva , pak Recara, která nakoval Ford nebo Renault pro svoje rychlé hot hatche a pak mi kupodivu dost vyhovují sedačky v 911, vypadají, že moc fungovat nebudou, přitom jsou extra fajn. Tam je taková perforovaná kůže. U Infiniti je to OK, ale plánovali to na postavy do 180 cm , to je evidentní. Vynikající sedačky jsou taky příplatkové comfortsitze u BMW, ty má ovšem málokterej kus. A pochopitelně i emkové sedačky, ty jsou parádní.

reagovat
beastar
18. července 2019, 17:26
2

No jo ale tenhle dotaz tady se vztahuje k autům ne? Kapotovaný motorky a motokáry to je jinej segment,)

krab
18. července 2019, 17:53
5

Ještě jsem se relativně něco málo najezdil na sedačce tady toho... tam je klasický plast potažený ničím. Je to velmi odolné řešení a čistění probíhá snadno, stačí k tomu zahradní hadice ...

Za
Zazaa
18. července 2019, 20:55
0

a takhle to vypada v rychlejsim baleni ... asi jako kdybys v Elise vyhodil sedacku a lehnul si na podlahu :)

krab
18. července 2019, 21:22
0

Jo, tohle jsem i viděl, ale variantu s karimatkou. Pak tam máš pohodlí jak maharadža v Hindustanu Ambasador :)

Boris
19. července 2019, 09:27
0

Na tom plastovém sedátku chytíš tak vlka. :-D Ale praktické řešení to tedy je. :-D

Ha
Habakukk
19. července 2019, 10:33
0

No mě by spíš zajímalo proč to čistit tou hadicí. To se člověk z jízdy na tom vehiklu pos.re strachem?

krab
19. července 2019, 10:34
0

Nechtěl jsem to tam psát takhle na plný pecky, ale jo! :-D

Ha
Habakukk
19. července 2019, 12:23
0

Tak docela vtipná představa po přesednutí z Lotusu dráždit po zahradě VARInu.

Beny
19. července 2019, 14:15
0

Tohle pustit z kopce na neutrál s půl károu betonu je fest adrenalin. Trust me.

Za
Zazaa
19. července 2019, 14:52
0

Tak to můžu potvrdit .... Tera byla první věc kterou jsem poslal do příkopu ;-)

PepaSFI
19. července 2019, 17:13
0

Vari nemá neutrál, teda má ale z kopce to na něj nefrčí protože šnekový převod. Ale má to v kolech volnoběžky které nahrazují diferenciál, samosvor i uzávěrku takže to uběžá z kopce vehementně. Ovšem má to jednu nepříjemnou vlastnost. když to frčí moc, ty kolíky ve volnoběžkách se strašlivě rozkmitají a můžou přeskočit do pozice "uzamčeno". Což v kombinaci s šnekovkou znamená nedobrovolné opuštění vozovky i vozidla obličejem přímo na ksicht.
Jinak k tématu, příbuzná variace tohoto stroje zvaná Rustica, se lišila většíma kolama a lepším vozejčkem co měl sedačku s koženkou.

Beny
19. července 2019, 17:47
0

Zajímavý, jel jsem na takovýmhle podobným stroji a tam byla normálně dvoustupňová převodovka s neutrálem.

Za
Zazaa
19. července 2019, 17:51
0

Taky si to tak pamatuju, dva kvalty a radilo se pakou na tom podvozku.... na jednicku trochu rozjet a pak nohou kopnout dvojku a co to daaaa ;-)

PepaSFI
19. července 2019, 20:11
0

ano on tam ten neutral je ale nedá se to na něj pustit z kopce protože koncový převod na kola je šnekový, tedy nejde nuceně točit. Nemá to diferenciál, hřídel je pro obě kola v celku a proto, aby s tím šlo zatáčet a daly se sjíždět kopečky, to má v kolech volnoběžky. Na ose je zubaté kolečko a v kole je odpružený kolík s šikmou ploškou která po tom ozubení cvrká. A ten kolík se dá pootočením nastavit jak má kterým směrem cvrkat. To je proto, že při běžném provozu kdy cvrká z kopce, by nefungovala zpátečka. Osa by se točila dozadu ale kola by jen cvrkaly naprázdno. Před couváním se musí kolíky volnoběžek otočit na zpátečno nebo do polohy kdy je to natvrdo uzamčené a kola jsou poháněna natvrdo, čili jako uzávěrka takže se s tím na pevném povrchu blbě zatáčí. A samozřejmě to nevolnoběžkuje, nerozběhne se to z kopce.
A ty kvalty se obvykle moc neřadí, jezdí se furt na dvojku. Ono to má odstředivou spojku takže se to na silnici na tu dvojku v pohodě rozjedeJednička je pracovní, na orání a do terénu.

PB
30. července 2019, 06:28
0

Nema to jen dve rychlosti, ale jeste "silnicni".... coz uz je tocela frkot, vzhledem k omezenym moznostem, kterak to zastavit...

vojtacz
18. července 2019, 11:16
0

Kamarád má naprosto parádní, tuším že velurový, v Saabu 900 NG. Já osobně jsem nikdy nechtěl kůži, protože v létě děs, v zimě děs. Tudíž je naše 9-3 v kůži s vyhrevem (ventilace se nedělala) a z pohledu údržba vs malý dítě je to naprosto k nezaplacení. Textilní už bych nechtěl.

reagovat
exnihil38
18. července 2019, 11:37
1

Starý poctivý japonský nebo chryslerácký plyš.
Na těch gaučích je jako v obyváku.

reagovat
Rien
18. července 2019, 11:37
0

U me vede kuze. U latky mam vzdycky pocit, ze to proste nejde poradne vycistit

reagovat
Ha
Habakukk
18. července 2019, 11:51
0

Pro zajímavost Range Rover v generaci P38 dělal limitovanou edici s ovčí vlnou na předních sedadlech. Dokonce jeden takový kus byl do vezen tak 2 roky zpět do ČR.

reagovat
Blix
18. července 2019, 12:31
0

V Peugeotu 406 jsme měli polokožená sedadla a prostředek vůbec nevím z čeho byl, připomínalo to výšivku silnou syntetickou nití. Nebyla to látka ani kůže. Každopádně tyhle sedadla dokázala v zimě studit do zad snad deset kilometrů, kam se na ně hrabe nějaká kůže. Normálně jsem si bral do auta deku :D

Nej byla asi alfa 156 a její velurové sedadla, hlavně v zimě neskutečné!

reagovat
beastar
18. července 2019, 17:25
1

Jako na 406 je to teda naloženej interiér to měl někdo vkus když to kupoval za 900 jako novicku :))

Blix
19. července 2019, 06:22
0

To jo, jen výhřevy si zapomněl zaplatit :)

Teď mám o pár let starší 406 V6 a v autě za skoro mega je gumový volant a pokud si člověk nepřiplatil neměl rádio, jiná doba..

beastar
19. července 2019, 11:55
0

Jo to není jen u 406. To je hrozný vim. Člověk si uvědomí za jaký kktiny se připlácelo. A hlavně jak chudý auta se tehdu dostali na trh. Mě rozbrečí ty bavoráky a audiny v kombu elektrický okna vpředu, manuální klima, základní volant a nejlevnější látkový sedadla. A voni za to vydřiduši chtěli přes melouna... Dneska se toho člověk hrozí.

beastar
18. července 2019, 12:36
0

Jeden čas sem měl pocit, že ve všem musí být kůže. Aby to byla plná nálož. To mě opustilo. Dneska mi stačí když to má sedačky. Jinak pryčny v jedničce okyně to je opravdu už legenda. Nicméně co taková 105;)

reagovat
Beny
18. července 2019, 14:52
3

Když pominu materiál, líbila se mi ve Škodě 100 jiná fíčura. Opěrák předního sedadla se dal sklopit do roviny se sedákem zadní lavice. Tohle je asi jediný simply clever řešení v historii značky. Aneb jak soudruzi mysleli na souložení v autě. Takže bych to nezatracoval. :-)

ro
rock
18. července 2019, 15:33
1

To měla ještě Š120, ale nesměl jsi mít na opěrácích (příplatkové) opěrky hlavy. S nima lůžková úprava samozřejmě udělat nešla a odmontovávat je, to poněkud naruší kouzlo okamžiku :-)

Irwinek
19. července 2019, 13:43
0

Takhle jsem jezdil s dědou " kempovat " - spali jsme v autě a bylo to super a co se materiálu týče, no přes týden se na tom válel pytel brambor a v sobotu se to otřelo mokrým hadrem a po obědě se jelo ve svátečním na návštěvu - nezničitelné a praktické ( v létě byl doporučován ručník :-D )
jinak preferuji mikroplyš a v současnosti volvolátku - nevím, z čeho to dělaj, ale i po čtvrtstoletí je přijatelná, nevydřená a kupodivu neflekatá, byť od předchozího majitele vzatá cigaretou v maximálně nepravděpodobném místě ( asi se drbal pravou rukou za levým uchem s cigaretou v ruce, jinak se tam totiž dá dostat jen vkleče na sedačce s rukou za opěrkou :-( )

beastar
19. července 2019, 13:50
0

Auto po kuřákovy? To je dneska trochu faux pas né? Jedině po prvním majiteli, veganovy, co třídí, peče vlastní chleba, nakupuje zásadně bez obalu. Chodí jen v recyklovatelném oblečení a volí zásadně levici a podporuje masovou migraci, práva menšim a žen. Jinak bych do takovýho auta ani nevlezl ba naopak na každý co takový není si dlouze odplivnu!

Irwinek
20. července 2019, 21:37
0

Mám mazlíka už nějaký pátek, a kluk, co jsem ho od něj kupoval měl 2 malé děti a v autě nekouřil, takže to asi je už od předchozího majitele, tenkrát občana NSR :-(

beastar
21. července 2019, 03:15
0

Sakra tak to ještě navíc k tomu všemu nemohl být křesťan. Vsadil bych se že se jmenoval nějak hodně Německy. Třeba Aladár nebo Nader.

Irwinek
22. července 2019, 21:22
0

No, v 95 - ém ještě aladaři a podobná pakáž na prémiovou limuzínu neměla :-)

ToMyx
18. července 2019, 15:32
0

Korálkový potahy co měl děda ve Fáčku asi nikdy nezapomenu. Děda byl navíc prťavej, takže i polštářek vozil :-D
Taky se mi líbily krutopřísný nandavací koženkový opěrky hlavy v žigulu :-D

Ale teď vážně, asi nejpříjemnější sezení je pro mě Velur a kombinace kůže alcantara. Vlnu jsem nikdy nevyzkoušel a je to možná dobře, asi bych jí moc chtěl:-)


reagovat
Tomáš Trýska
18. července 2019, 17:43
0

Mikroplyš FTW :-D

reagovat
Nimrod
18. července 2019, 18:16
1

kůži. prostě čistě pro ten pocit a pokoukání (kór třeba takový alfácký kožený se znakem v třeba 156, to s hadrem udělat moc hezky nejde). ale je fakt, že když jsem vyndal z mojí v70 prosezený hadrový sedačky a sedl do "nových" pěkných zachovalých v kůži, tak to bylo jak sednout si do úplně jiného auta... a od té doby nedám na kůži dopustit, byť za to jen stěží ve v70 mohl potah

reagovat
Csaba
18. července 2019, 19:40
2

Kůže
TEČKA
:-)

reagovat
Skipper
18. července 2019, 20:33
1

Lidi, co se na kůžu lepíte, příladně Vám klouže, to na tom jako sedíte nazí? Jinak za mně cokoliv kromě látky. Ovšem ve starých autech nejlépe vypadá kůže, ideálně co nejjemnější. So nového (novějšiho a sportovně laděného) auta bych asi volil alkantaru.

reagovat
Boris
19. července 2019, 09:33
0

Jedině kůže. Dobrá omyvatelnost a údržba. V kombinaci s vyhříváním a větráním ještě lepší. A navíc nutnost když to chcete "v plné". :-D

reagovat
beastar
19. července 2019, 11:52
0

To ale tak v Český plný a to je jiná liga. Mě napadlo hned několik aut, kde to v plný šlo bez kožichu a bylo to ftopu jaksfině. Návdavkem Xedos 6, Mazda 6 I. Pežó 406, Sonáta, Favorit, některý medvědy a lančje.

Ha
Habakukk
19. července 2019, 15:58
0

Nemusíme chodit daleko Super 1 byl v Eleganci pro ČR taky jen v polokůži kdežto Němci měli celokožené v Elegamci v základu.

Mikin
19. července 2019, 23:08
0

Kůže vyhřívaná, ventilovaná.

reagovat
St
Strejceknimra
19. července 2019, 23:47
0

Jak psali už někteří přede mnou, koženka v žigulu nebo fiatu 126p, to bylo správné maso!

A ještě mi tu z látkového čalounění chybí džínovina - svého času to měla nějaká akční série VW brouka, dokonce i prošité oranžovou režnou nití a s cvočky. Nikdy jsem s tím nejel, jen jsem to viděl stát na ulici

reagovat
Opelfahrt
27. července 2019, 16:20
0

Fajn měkká koženka byla v Ikarusu 260 pro městský provoz, pokud někdo z vás ještě pamatuje. Ikarusy jezdily i v příměstské dopravě (ČSAD), sedadla byla myslím stejná, ale nevím jistě.

Opelfahrt
27. července 2019, 16:28
0

Oprava: byl to Ikarus 280 – kloubová verze. Krátké 260 u nás myslím ani nejezdily. Taky měly nádhernou metrovou řadicí páku s obří hlavicí z „ušlechtilého dřeva“ :-)

PB
21. července 2019, 10:05
0

Nejlepsi byly sedacky v Outbacku BE/BH... Alcantara s takovou hrubou, derovanou latkou. Jen nemuzu najit obrazek nikde...

reagovat
Caddy
22. července 2019, 09:15
0

Pro me jedine kuze, auto bez kuze nekupuji. Jedina vyjimka muze byt nejaky pekny brokat ci mikroplys, ale to musi byt fakt takovy ten leskly, hezky, prijemny, hebky...ale kuze je proste kuze a vse ostatni je jen kompromis, zhusta dokonce utrpeni. Jediny jeji problem je, kdyz se o ni nepecuje a zacne uz praskat (a idealne je svetla). Jinak nic lepsiho neni...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C5 Targa 2001
Chevrolet Corvette C5 Targa

2001 rok výroby
355 koní výkon
5 666 ccm objem

Ford Fusion hybrid 2009
Ford Fusion hybrid

2009 rok výroby
156 koní výkon
2 500 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Cross-Fire 1982
Chevrolet Corvette C3 Cross-Fire

1982 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Suzuki Swift GLS 2001
Suzuki Swift GLS

2001 rok výroby
86 koní výkon
1 300 ccm objem

Kia Shuma Kia ShumaII 1.6DOHCi LPG 2003
Kia Shuma Kia ShumaII 1.6DOHCi LPG

2003 rok výroby
101 koní výkon
1 600 ccm objem