načítám data...

Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Dnešní doba je pro automobilové nadšence nelehká. Musí se bránit útokům zvenčí, ale i zevnitř automobilového světa. Dá se s tím bojovat?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Co si budeme povídat, označení petrolhead má okolo sebe v poslední době takovou zvláštní auru. A vůbec si nejsem jistý, jestli pozitivní. Spíš naopak. Pro spoustu lidi se totiž pod tímto označením skrývá pouhopouhý pozér. Jak už kdysi poznamenal Vojta, velmi to připomíná ekvivalent obyčejného hipstera. Ptáte se, jak to myslím? Správný hipster totiž neuznává nic jiného než bio fair trade kávičku z lokální mikro pražírny, sedíc na dřevěné fošně v tom nejvíc free bistru široko daleko. A nedokáže pochopit, že někomu může chutnat i obyčejná rozpustná káva, připravená doma v kuchyni. Podobné je to i s takovými těmi samozvanými “petrolheady”. Jistě znáte někoho takového, kdo pohrdá druhým člověkem jen proto, že má rád své auto s automatem, neboť jediná správná možnost je přece manuál. Nedokáže pochopit, že můžete být spokojeni se svým dieselem, protože každý správný automobilový nadšenec může mít rád jen benzín. Máte snad v oblibě komfortní a pohodlná auta? Pche, jízda autem musí bolet, jinak to není zážitek. A nedej bože, že by se vám líbila esůvéčka. To je přece proti přikázání, líbit se vám může jen dvoumístný sporťák. Poznáváte v tom popisu někoho? Mně to sedí hned na několik lidí, nutno dodat bohužel. Tohle přece není původní význam slova petrolhead. Jen to jen jakási póza. A to mi vadí.

V mých očích je totiž petrolhead člověk, který má rád a svým způsobem obdivuje auta jako taková. Všechna. Bez rozdílu. A vyhýbá se předsudkům. Líbí se vám naftový kombík? No prosím, proč by ne. Máte rádi SUV a crossovery? Nic proti. Je pro vás zásadní podmínkou proti koupi vozu automat? Jasně, tomu rozumím. Zatracovat někoho jen, kvůli tomu, že nejezdí puristickým sporťákem a místo toho obdivuje naftová SUV je krátkozraké. Proč bychom měli mít všichni povinně stejný vkus na auta? Nebyla by to potom nuda? Musím říct, že mě trochu mrzí, kam v současnosti dospěl význam slovíčka petrolhead. Sám se považuji za automobilového nadšence a mám rád prakticky všechno co má čtyři kola a jakmile někde vidím volant, snažím se za něj dostat. Je úplně jedno, jestli se bavíme o fascinujícím supersportu, o legendárním veteránu, či zbrusu novém crossoveru. Jednou to je auto, tak si to chci vyzkoušet, rozšířit obzory. I kdyby se mi to ve výsledku nelíbilo, tak špatná zkušenost taky zkušenost, ne? Ale odmítat to apriori jen kvůli tomu, že do nádrže netečou mrtví dinosauři, ale elektronky? To vážně nedělám. Měl bych se snad cítit provinile, protože mi před domem stojí jeden moderní hatchback, postarší francouzské dieselové kombi s nevalnou pověsti a žádný obdivovaný sporťak? Mám se stydět za to, že mám obě tahle auta rád? Vždyť je to absurdní.

Nebylo by fajn, kdyby zase označení petrolhead patřilo nám, automobilovým nadšencům, kteří mají rádi auta jako taková? Kdy jindy by měli všichni obdivovatelé plechovek na kolech držet při sobě než dnes, kdy se všemožní úředníci snaží omezit automobilovou dopravu co to jde. Nemá cenu bojovat spolu jen proto, že máme jiný vkus. Jednou máme rádi auta, takže jsme všichni na jedné lodi. 

Je pro vás označení petrolhead pozitivní, či negativní? Koho si pod tím pojmem představíte? Jste vy osobně tolerantní vůči svým automobilovým přátelům, nebo tvrdě prosazujete svoji pravdu? Podělte se o svůj názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
20. listopadu 2018, 08:37
3

Ach jo, už zas... Vážně? Je to jednoduchý, lidi jsou různí a různý jsou taky jejich potřeby, to asi vystihuje vše. Jsou auta zábavná a taky auta u kterých je určení až moc podobný lopatě, tam se o nějakým nadšení nedá mluvit. Jasně že je kravina jet v tomhle počasí 300 km po D1 v hairdressercaru, ale stejně pitomý je jet v krásným počasí po okresce v sazomentým SUV nedejbože s automatem. Jenže spousta "řidičů" v tom ani nepozná rozdíl. Ještě hodím redakci rukavici: Co takhle zavést hodnocení i pro články a ne jen pro komentáře? :-)

reagovat
Viola Procházková
20. listopadu 2018, 09:23
4

Myslím, že si prozatím vystačíme se slovním hodnocením v komentářích - přeci jen je hezké, když člověk ten svůj "palec dolů" aspoň nějak vysvětlí.
Hodnocení článků už by mohlo být na naše terapeuty příliš.

Beny
20. listopadu 2018, 10:21
1

Potřebu slovního hodnocení chápu. Zase by bylo krásně a jednoduše vidět který témata jsou populární a který ne bez dlouhého lovení v diskuzi pod každým jednotlivým článkem. Upřímně, tenhle konkrétní článek by byl u mě za mínus. Proč? Už to tu bylo mockrát jak už napsal Krab. Taky je to mlácení prázdný slámy, stejně všichni budeme mít tu svojí pravdu. ;-)
A teď třetí, můj subjektivní pocit je že je to pohled s klapkama na očích - už poněkolikátý čtu jak jsou petroheadi špatný. Pro pořádek - ne, nepovažuju se za něj, spíš za nadšence... No ale proč se nemluví o naftovejch jehovistech, VAG kultu, klub JÚESEJ only apod? To jsou naprosto stejně zaslepení jedinci.
Každej to má nějak, tak proč by mělo být špatně že má někdo určitej vkus?

Vavris Vavrisovic
20. listopadu 2018, 10:27
4

Já jsem taky pro hodnocení článků, chci být jedničkář :D :D

Safa
20. listopadu 2018, 09:09
10

Z čistě lingvistického hlediska (petrol head = benzínová hlava) jím nemůže být fanda naftových (oil, crude, oil fuel) aut. A včil mě ukamenujte... :o)

reagovat
Safa
20. listopadu 2018, 20:05
3

Btw. když tak nad tím celý den přemýšlím, mně se líbí slovo autíčkář. Jo, jsem autíčkář. :o)
A abych nebyl zlý k fandům nafty, vymyslel jsem pro ně roztomilé označení. Odteď je budu láskyplně nazývat "sazínci"...

krab
20. listopadu 2018, 09:31
9

Vážení přátelé, Autíčkáři. Dovolím si jednu citaci, která mě hned po přečtení napadla:

"Shodou okolností je tomu dnes na den přesně osm dní, náhodou to vyšlo přesně na den, co jsem se ve Slovanském domě v Praze zúčastnil zajímavé konference. Konala se tam pro učitele škol druhého cyklu pod názvem „Dědicové Komenského“. Já jsem si schválně během jednotlivých referátů dělal čárky, kdykoli se ozvalo jméno Cimrman. Ani jednou, přátelé!"

Naopak, zde, když si budu dělat čárky kolikrát se v nadpisu filozofického blogu objeví slovo "Petrolhead" , udělal jsem si jich rovnou devět! ( stačí google, zadej : Autíčkář / Petrolhead)

A není to málo Antone Pavloviči? Já myslím, že desátý článek na toto téma nepochybně ještě vyjde :-D

A kdyby náhodou zajímal nějaký názor Kraba, tak asi Šáfa to teda rozseknul úplně famózně... benzínová hlava je benzínová hlava. Nesmíte se na takového jedince zlobit, když se na projížďku karburátorovým veteránem těší jako pejsek na piškotek. Také pěst strčená do očazeného výfuku supersportu značí jeho patřičný street credit. A když vytáhne měrku od oleje u své víkendovky, prstíkem jí utře a kvalitu oleje po vzoru sommeliéra očichá. Nesmíte se na takové jedince zlobit, když svezení v nejlepším českém kombíku všech dob považuje "jen" za práci...
-
Komentář upraven 20. 11. 2018, 09:32:03
-
Komentář upraven 20. 11. 2018, 09:32:32
-
Komentář upraven 20. 11. 2018, 09:33:31
-
Komentář upraven 20. 11. 2018, 10:19:31

reagovat
Daniel Borský
20. listopadu 2018, 09:45
3

A přesně to měla být myšlenka tohoto textu. :) Nezlobit se. Nezlobit se, že se někdo rád vrtá v karburátoru, stejně jako se nezlobit, že někomu přijde jako vrchol zábavy svezení v nejlepším českém kombíku. Nic víc, nic míň :)

krab
20. listopadu 2018, 10:01
2

Vždyť právě, si z toho jen dělám srandu, že to je tady na autíčkářovi často omílaný téma ...
Jinak co jsem zapomněl dopsat: třeba pro mě ten "petrolhead" byl určitě jeden učitel z Long Islandu, New Yorku - Irv Gordon. Bohužel teď minulý týden zemřel a zůstalo po něm to krásné "milionové Volvo P1800 se kterým ujel víc než si kdo vůbec dovede představit.

milic
20. listopadu 2018, 10:14
0

Když už, tak Antone Pavloviči. Ty Antonoviči :-)

krab
20. listopadu 2018, 10:21
1

má pravdu, předsedo :)

Pólin
20. listopadu 2018, 14:45
0

Jestli se nepletu, tak s tím Volvem ujel přes 5 000 000 km...mazec. Vojta to tehdy napsal stejně- jsou to prostě hipsteři přes auta. Přizná tady někdo, že je petrolhead? Já myslím, že ne? Stejně, jako To nikdy nepřizná hipster.

Woyta
20. listopadu 2018, 11:02
3

Petrolhead se pomalu blíží významem ke slovu pozer. Blázni do aut už spíše spadají pod termín car freak.

reagovat
ma
martinw
20. listopadu 2018, 11:26
1

Skoro bych až vsadil na to, že pánové středního věku mají právě takové trhlé koníčky, aby měli šanci někam zdrhnout od manželek a dětí - rybolov, auta, garáže, kotelny, stodoly jsou Vaším revírem, přiznejte se !

reagovat
Irwinek
20. listopadu 2018, 11:56
4

Slovíčko " Petrolhead " pro mne neznamená vůbec nic, a abych pravdu řekl, s jeho větším použitím a snahou o konkretizaci jsem se potkal až na Autíčkáři.

reagovat
Kuře
20. listopadu 2018, 12:04
0

Plný souhlas:)

Ronoath
21. listopadu 2018, 11:14
0

Taktéž musím souhlasit. To slovo jsem dříve vůbec neznal.

Fa
Fandatik
20. listopadu 2018, 13:18
1

Musím souhlasit s Benym, Safou, atd.
To je stejné jako slovo požitkář. Těžko si pod tím slovem někdo představí vegan blbku dělající selfie každou minutu (Micra CC) nebo nějakého svalovce z posilovny, který jí jen vařené kuřecí, nepije, atd. (X6 M50d).
To jsou lidé, kteří mě nezajímají. Stejně tak jejich auta. Ale není to o cvičení, pití, kouření. Ale o prezentaci toho.

Výsledkem je, že je mi úplně jedno jestli pojedu okresku/město/dálnici v Supu, Ovci, i30 nebo i 40.
A že bych měl chuť tyto auta řídit? Vůbec. S normálním řidičem si rád sednu na místo spolujezdce.

Víte jak poznáte vegetariána, třeba i na záchodě? Řekne Vám to.

reagovat
Sedrik
20. listopadu 2018, 13:41
6

Že já to vždycky rozkliknu - asi čekám, že se dozvím něco jiného a ono je to vždy úplně stejné....

Ano, jsou militantní autíčkáři a pak ten normální zbytek. Troufnu si říct, že poměr je stejný, jako je militantních pumpičkářů a normálních cyklistů.

Proč o tom pořád někdo píše? Netuším - asi je to dobrý clic bait.

Drive and let drive....

reagovat
ToMyx
21. listopadu 2018, 15:24
1

Drive and let drive....
Tak tohle je asi nejvíce vystihující spojení k tématu :-)

beastar
20. listopadu 2018, 14:01
4

Tohle téma tady rezonuje. Ok Krab to spočítal po 9té. Proč? Protože se to tady hodně lidí dotkne. Osobně a nehezky. Nelze chtít toleranci ve společnosti kde je obecně na velmi nízké úrovni. A hlavně je tady něco jako sociální role... Když jedu v naftovém sedanu do práce tak jsem teda ten hloupý diesel fanda? A když jedu potom odpoledne ba vejlet v8 v benzínu jsem frajer petrolhead? To je tak hloupost. Celého tohohle pohledu.

Kdo je pro mě petrolhead aka nadšenec do aut? Protože překládat to slovo doslovně je samozřejmě sračka. A opět se tady ukázalo že někteří si z toho že by to mělo bejt jen o benzínu cvrnknou do textilu. Stejně tak si nemyslim, že svalovci z posiloven nemají jenom diesel suv typu x6:) Tady je už za chvilku napsáno tolik předsudků, že je jasný jak to kdo má. Lidi mají různé potřeby. A to že ty jezdiš v Miatě neznamená že seš ten jedinej pravej petrolhead. Z těchto aut se stává taky póza stejně jako třeba z Bmw. V každé komunitě se dokáže schovat hromada dementů. A je to tak i kolem aut.

Mám doma 3x benzín a 1x diesel. Ani jednoho vererána. Ne nepovažuju se za petrolheada, veteránistu ani sběratele. Auta mě jen baví asi 20 let a asi 14 živí. Vedle nich mám asi 10 dalších zájmů. A ne neni pro mě vrchol jet se projet o víkendu někam na rozbitou okresku:)

Kdo pro mě je pravý petrolhead. Krab, Vavris, Vojta N, knightrider... A samozřejmě další který třeba neznáme všichni. Jezdí rádi. Ale ještě raději sní o autech a nebojí se do toho incestovat. A hlavne! Nesoudí ostatní lidi podle auta. Zkousnou cokoliv na kolech i když se jim to nemusí vyloženě líbit. A respektují různorodost a pestrost. A její potřebu. Jinými slovy nejsou to děti. Vše se netočí jen kolem aut. Každý to může jednou pochopit. Jen chtít;)

A na závěr otázka. Nevíte kdo to je. Ale je ten člověk petrolhead?

reagovat
beastar
20. listopadu 2018, 14:04
1

Ten člověk z obrázku. A sorry za chyby. Hlavně kluci neincestujte to by bylo zle:)

krab
20. listopadu 2018, 14:13
0

Mě by hlavně teď zajímalo jestli máš na tu holku s Lotusem mobil :-D

briza
20. listopadu 2018, 19:31
0
Breakthru
20. listopadu 2018, 19:46
1

máš tu fotku ve větším rozlišení? :)

Fa
Fandatik
20. listopadu 2018, 20:51
0

Bíste: mě šlo o připodobnění fyzického vzhledu, nikoliv co vlastní.
Když mi někdo nabídne bezcílné hodinové pálení benzinu ve staré AR GTV, BMW 6er (ani by nemusela být 635 CSI), případně E38 750i, a mraky dalších. Z nových G class, Gulia QV, Civic TypeR, 500 od Abarth a opět mraky dalších. Neodmítnu. Když by to bylo se zmiňovanou X6 tak se radši budu škrábat v řiti a honit vocas.

beastar
20. listopadu 2018, 22:09
1

Briza ty si byl vzdycky kluk šikovná. A proto tě mám rád. Krab už číslo dávno má:)) Od EVY. A je to teda petrolhead nebo ne?

Fandatik: Joo já sem to pochopil. Taky to uvádím jenom jako příklad předsudku. A ten tam je. Proč by ten namakanec nejezdil třeba v Triumphu Spitfire? Zrovna x6 sem chvilku jezdil a to auto fakt nemám potřebu hájit.

Obecně je petrolhead škatulka. A na ty já nejsem. Stejně tak nemám rád různý car cluby a tuning session atd. Je to stádní demence. Lidi se utvrzují v tom, že to jejich je nej...

Breakthru
20. listopadu 2018, 22:14
1

beastare, mluvíš mi z duše s těma škatulkama...a i já nedávno došel ke zjištění, že všechny ty kluby a spolky pro některý jedince nejsou.Ta stádovitost tam prostě je a musíš se začlenit nebo z kola ven...

krab
20. listopadu 2018, 22:15
0

Jako kluci, Sona z EVA je dobrej oddíl. Už jsem to četl, má krásný kola, ty široký límce vzadu. A 428 koní, takže se toho asi fakt nebojí.
Berem jí s sebou na Nordschlefe na jaře, to je jasná věc :-D

ToMyx
21. listopadu 2018, 15:43
1

Zase pozdě, ale hold není čas.
Na začátku článku jsem si řekl, že je to jen další z řady o tom samém, ale je to fakt dobře napsané a vystihuje důležité myšlenky.
Jsem rád, že sem občas zabloudím a zjistím, že tady je svět ještě v pořádku. Bíste, Krabe, Breakthru, Knighte, máte pravdu, jde o to nechovat se jako malej! Je to vše přeci hlavně o nadšení nebo možná jen o pozitivním vztahu, ne o vymezení. Auta jsou super, lidi kolem nich někdy ano a někdy ne což lze ve správných chvílích odignorovat :-)

Sedrik má pravdu.... drive and let drive... :-D

krab
21. listopadu 2018, 16:14
4

Jo, "Drive and let drive" to je trefný.

Vlastně to vystihuje víc než celej článek nebo blog na to téma. I když - jak říkáš Tomyxi, Dan to napsal hezky. I před ním několikrát Vojta a nebo Matěj Podhorský. ( teď přemejšlím, jestli jsem tohle téma taky náhodou někdy nepsal, když si z kolegů dělám srandu... snad ne :) )

PS: taková poznámka. Díky tomu koníčku psaní o autech poznám zajímavý lidi. To se mi na tom snad líbí nejvíc. A často to jsou právě fanatici do své značky, svého oblíbeného automobilového období atd. A jak si dovedete představit, mají i svoje pravdy. A já mám taky nějaký svoje autový pravdy .. Ale zjistil jsem, že když těm lidem naslouchám, nechám je v klidu říct jejich příběh, nasdílím to nadšení trochu s nima, i když samotného mě srdcově bere trochu jiný auto, jiná značka, spoustu novýho se dozvím. A taky třeba se mi ty jejich auta i zalíbí ( ono to bývá nakažlivý) Takže prostě tady to "drive, let drive" je parádní motto...

ToMyx
21. listopadu 2018, 16:40
0

Takže námět na nový Autíčkářský tričko :-D

Mám to s lidma nejen od aut podobně jak píšeš v poznámce. Je to vlastně takový klasický model obchodního jednání :-) Necháš se vtáhnout a buď to zafunguje nebo ne, ale téměř vždy je to přínos. Trvalo než jsem na to přišel :-D

beastar
21. listopadu 2018, 19:15
1

Určitě je dobrý nechat žít. Řídit:) A čekat to stejný od ostatních. Já už roky nehodnotim lidi dle aut, nebo podle toho jakou značku vyznávají. Snažím se mít pochopení. Proto mi vadí i to vymezovaní a rádoby drsňácký kecy. Teď nemyslím nikoho konkrétně. Nicméně takový to Bmw only. Nejlepší zábava je zadohrab v manuálu. A podobný obecný moudra.

Páč zadohrab v manuálu je i hromada špatnejch aut v kterých fakt zábava nebylava neni. A tak podobně. Proto sem psal že v každý komunitě se schovají kreténi. Nakonec i kolem té nafty jsou normální pohodový lidi, který auta baví a i se jim líbí benzínový věci. Maj rádi auta, závody... A pak taková ta hospodská elita alá rotačka pičo fčipu voe 200 kobyl nejlepší ne nějaký trapný roudstry...

To ale není vůbec o autech a fandovství stejně jako street battle rowdies nejsou o fotbale. Jen se šalama odliší barvy a najde záminka proč se pobít.

Breakthru
21. listopadu 2018, 23:24
0

aspoň je škála lidí kolem aut pestrá, tak nač nás všechny házet do jednoho pytle?....škatulkujou se přece cikáni, černoši, arabové :D

beastar
22. listopadu 2018, 13:48
0

Jo, jo tady u nás se kastuje a škatulkuje denně. Tak kolem těch aut to není moc překvapení. Bohužel je to často zavádějicí. A zrovna my dva bychom mohli vyprávět.

Copak ty si neslyšel že automechanik je debil kterej ví hovno a jen mění díly. Který nakoupí se slevou v Kelly. Je rád že spočítá 2+2. Já slyšim často, že každej kdo kšeftuje s autama je podvodník. Mafián světskej:)) Si vždycky představim takovýho Romana Skamene z Bony a klid kříženýho s 2pacem. A realita je mnohdy úplně jinde...

Ještě mě napadlo... No jo brňáci, pražáci.... hradečáci... Je to tady zakořeněný že se máme všichni rádi.

Sedrik
22. listopadu 2018, 15:02
0

Díky, pánové :)

Každý si tím prošel - jen něco je dobré, ostatní je sračka. Pokud jste ale k sobě upřímní, víte, že i vám se mění chutě, potřeby a pohled na auta (a vlastně všechno). Jak člověk stárne a moudří, oceňuje jiné vlastnosti.
Takže už nesoudím - byl bych sám sobě za pokrytce, kdybych teď vykřikoval, že SUV jsou pro dementy, když jsem se během posledních měsíců progresivně zamiloval do Velaru. Diesel může mít smysl, automat taky, čtyřkolka, předokolka, kombi - všechno někomu dává smysl a já tu nejsem od toho, abych jej za to soudil.

Každý svoji náklonost autům projevuje jinak: někdo se vrtá ve vetroších, někdo kupuje každý rok nový AMG mercedes a někdo ani auto nemá, ale hltá všechny informace o motorsportu a léto tráví na tribunách okruhů. Všechno jsou to autíčkáři. Že bych si s některýma nerozuměl? Určitě - stejně jako řada z vás tady by si nerozuměla se mnou.

Sedrik
22. listopadu 2018, 15:14
0

A Krab to popsla pěkně: důležitý je vyslechnout si to a zkusit pochopit, proč to ten člověk má tak, jak to má. A sdílet radost z řízení se pak dá i s fandou značky, kterou úplně nemusím :p
Je to hlavně o lidech - pokud se potkám s člověkem, kterej zastává všechny moje "pravdy" o autech, ale bude to kretén, budu raději trávit kafe a káry s člověkem, kterej přijede v naftové dotávce, ale bude to fajn "kolík" :)

beastar
22. listopadu 2018, 15:23
1

Tak nějak to vidím taky. Když je ten člověk normální a baví mě je jedno že to je třeba škodovkář. Minule sem se bavil s klukem co si tak nějak dle potřeby vylepšuje Golfa v naftě a taky jsme to oba v klidu přežili. Chce to trochu respektu.

Sedrik
22. listopadu 2018, 15:30
1

Přesně :)
A když se bavíš s někým, kdo má rád něco jiného (= o co se nezajímáš), aspoň se návdavkem dozvíš něco nového. Win-win

Breakthru
22. listopadu 2018, 20:16
0

asi tak.Jakožto mechanik slyším pořád jaký jsme hovada, co sotva udělali učňák....což mě s maturitou neurazí :D , ale tohle říkaj spíš tupci a domácí kutilové.Byť mezi mechanikama je hodně hovad...to želbohu áno...
Kšeftování to stejný, tam už vůbec nemůže bejt prostor na marži.Taky semtam něco vykšeftuju nebo seženu , ale taky některý víc než stav a kilce zajmalo kolik na tom mám....jeden se jednou vztekal a chtěl to za můj nákup :D
Jinak podle značky to beru ze srandy.V práci do mě rejpou skrz moje Fordy a já si zas dělám srandu z koncernu , ale to je mezi kolegama.Od cizejch je to spíš smutný, když někdo se vytahuje nad někoho, protože má oktu pyčo a zbytek sou mrtki....
Dřív, když bejvaly značky striktně podle kraje, tak člověk pochopil, že to pako před ním to asi u nás nezná a proto jede jako šulín.Dnes je to pomíchaný a v podstatě auto s A může řídit Moravák jak sviňa....

Beny
22. listopadu 2018, 20:27
0

Když to přiznám natvrdo na plnou hubu tak jsem vlastně taky automechanik s maturou a ty kecy o sotva vychozeným učňáku mám taky. Jenže se to opírá o kvalitu odvedený práce která je až na vyjímky zoufalá. Asi mám pech.

Breakthru
22. listopadu 2018, 21:19
0

není oboru, kde by všichni byli odborníci....taky k nám jezdijou auta sprasený u jinejch servisů nebo garážistů....
a já jsem automechanik jen zaměstnáním :D

beastar
22. listopadu 2018, 21:28
0

Prej jeden to chtěl za nákupku. Tvl!

Breakthru
22. listopadu 2018, 21:40
2

volal mi takhle týpek na VW...
"Vy prodáváte toho Golfa?"
"Jo, už to tak bude"
"To auto má tolik najeto?"
"Jo, má to přesně tolik"
"To je 319 000 km?Má to servisku?"
"Jsou to poctivý kilometry, servisku nemá, ale mám tu od Rakušáka papíry z oprav"
"To je ale nějak moc a vy tam píšete, že tam nejsou dělány rozvody, co to znamená?"
"Že si je kupující musí nechat udělat."
"No, ale to je 10 000 Korun!!K tomu se bude muset dělat turbo!"
"Vy víte v jakým je stavu?"
"Já ty auta znám a spojku a ložiska a brzdy."
"Spojka tam je 20 000km nazpátek s dvouhmotou, brzdy byly taky dělaný."
"A to je z Rakouska?"
"Jo, dovezl jsme to z Rakouska."
"To máte na kšeft?Za kolik jste to koupil, když za to chcete 90 000Kč?Koupil jste to tak za 50 000 a víc Vám taky nedám, protože potřebuju auto a budu tam muset všechno opravit.A za víc to stejně neprodáte!!!!!!."
"Tak choď pěšky, kundo..."


podobnejch mamrdů mi na toho Golfa volalo tak 30.Jeden se dokonce rozbrečel, že auto potřebuje, ale nemá víc jak 60 000.Poslal jsem ho slušně někam a za den volal několikrát, že to určitě vezme a jakože to platí, když mi ten den doveze ty love....Prostě mamrdi....

ToMyx
23. listopadu 2018, 10:23
0

Tvl, za nákupku!! Průšvih je, že "inzerátoví válečníci" jsou dost často hrubšího zrna a mdlého rozumu a to se pak dějou věci. Myslel jsem si, že jde vždy o poptávku po produktu a o nabídku peněz za něj. Poprvé vidím, že kolikrát jde o poptávku po nulové marži prodávajícího. To musí bejt slušnej materiál :-D

V každé profesi jsou lidi kompetentní a ti ostatní. V profesi automechanika je to těžší o to víc, že je nutné zvládat mnohem více činností a opravdu to nemůže zmáknout každý tupec. Jednat s lidma je občas peklo samo o sobě ať už děláš cokoli, myslet na náklady nejen jednoho případu, ale jak to ovlivní celek, správné načasování a odhad, aby zákazníci nečekali a zvládnout dalších činnosti....to prostě nezvládne každý na 100%. Potom je šikovnost člověku k ničemu, když mu čeká fronta naštvaných zákazníků, kterým něco slíbil nebo nedokázal vyhodit tupce, protože na něj bude mít čas až za 3 dny.
S odstupem nějakých 15 let, kdy jsem hledal někoho, kdo se vyzná a navíc nemá čekačku 3 měsíce, smekám před každým mechanikem, který má dobrou pověst a odvádí dobrou práci. A takoví si zaslouží platit zlatem :-)

beastar
23. listopadu 2018, 18:01
0

Dementů co si přijdou pro auto mám za sebou dneska už určitě tisíce. Z poslední doby mě dostala hádka přímo u auta. Dva pašáci, že se jako přijedou podívat. No přijel jeden. Ok jo jo a začal aniž by s tim jel smlouvat o ceně. Tak mu řikáme ano je to k jednání, ale tady se jeďte projet pak to zvedneme uvidíte je to pěkný. No znáte to asi všichni.

Do toho přijel druhej. Podíval se na to.. hm hm je to fajn tak to jdem sepsat. Já to beru já tuhle barvu shánim už půl roku je to v dobrym stavu. Ten první čuměl jak puk. Nejdřív se pustil do nás, že tohle jako nezažil. Tak mu řikám pane tohle neni muzeum! Tady se nakupuje a kdo dřív přijde ten dřív mele. Obchod... Tak se nakonec pustil do toho co to hned vykešoval. Co si jako o sobě myslí.. že on tady přijel s takový dálky a on si sem přihasí a před nosem mu to koupí. To je skandál a že my mu zaplatíme cestu. A prostě hysterickej idiot. Samozřejmě sem ho poslal velmi slušně ale důrazně do prdele.

Auto jsme prodali tomu co byl úplně v klidu. Ten se poprvé pořádně projel až když to měl už podepsaný evidentně mu to bylo jedno. Prostě chtěl černou se zlatejma třpytkama v laku a tu měl. No a co si myslim co se domnívám....

Ten první přijel domů hned sedl k netu a všude po netu už házel negativní recenze. A kamarádům psát jaký sme svině a podvodníci. Taková je dneska doba. Každej kokot může hodnotit všechno. A to je i ten důvod proč tady raději nic jmenovitě nesdílím.

Breakthru
23. listopadu 2018, 19:12
0

tak dneska je přes auta odborník každej.bouračku každej hned pozná, nikdo to nechce, takže slevička....a není důležitý jestli to byla srnka na světlo, škrábanec přes dveře na parkovišti nebo ´tukanec v koloně, prostě bouračka rovná se totka...
a proto mě kšeftování tak nebere kvůli kriplům.Spíš sháním auta na objednávku v Rakousku, ale dělám jen Fordy.Rakousko mám kousek, Německy umím a v tý značce se vyznám....
ale zrovna včera volal kolegovi borec, že chce větší auto do 40k se vším.Totálně na pytel cenová relace, kde nic pořádnýho nevymyslíš, ale ze známosti fajn...Našel jsem do 5 minut kousek za čárou Mondeo 2004 2.0 TDCI 5dv s defektem ABS v pěkným stavu za 800 euro...Dneska odezva, že to neklapne, protože MOndeo je malý a má to velkejm objem motoru, takže drahá pojistku a chlapík si našel v bazaru Fabii kombi 1.9 SDI...totální česká debilita..

krab
23. listopadu 2018, 21:03
0

Ty to Beastare vydej jednou knižně, ty historky :-D Nebo aspoň do brožovaného výtisku...
Vidíte, tyhle komentáře mě vždy spolehlivě léčí od jakéhosi pokusu drobného "podnikání" ve stylu : koupím něco zajímavýho, pojezdím a pak bez ztráty kytičky a s lehkým ziskem prodám. Ono se totiž ne úplně lehko prodávají i ta auta jak to Beastar označil skvělým termínem "hodobožová" PS: i když já si neztěžuju. Až na jednoho týpka letos, kterej ze mě zkoušel dělat přímo u auta lehce blbečka jsem cokoli poslední dobou prodal až nezvykle příjemným lidem. Toho já si zase vážit umím.

Breakthru
23. listopadu 2018, 21:34
1

Krabe, záleží na tom, jak takový drobný kšeftování bereš.Pokud to máš jako koníčka, tak fajn.Dovezeš něco zajmavýho a můžeš na tom něco vydělat.
Pokud ale je to z nutnoti peněz, tak je to druhá věc.Jsou borci, co se snažijou vykšeftovat na všem za každou cenu.Tahaj cokoliv od Alfy po Volkswagena v jakýmkoliv stavu a nemaj v tom ani přehled.Já a někteří borci taháme jen Fordy a máme klid, jiný značky nás nezajmaj.Když po mě někdo chce Fabiu, tak na to neraguju, protože ani nevím jakou maj hodnotu na trhu.Teď jsem vyvařoval jednu v TDI , prohlásil jsem, že to je mrdka a hned jsem byl osočenej že ani nevím jakou to má hodnotu.Podle mě max dvacet, ale prej se prodávaj za 80k....Je mi to putna.Nemusím míchat jabka s hruškama, když su na pomeranče....

Ha
Habakukk
20. listopadu 2018, 14:40
1

No chtěl jsem napsat, že slovo petrolhead pro mě nic neznamená, ale po dalším zamyšlení to asi zase nebude tak úplně pravda. Netoužím po tom si projet nějakou zapadlou okresku s minimem provozu, ale neskutečně mě baví naložit auto a vyrazit na cesty a v té smradlavé plechovce zvládnu vegetovat 14 dní ano asi mám auto rad a debilní Land Rover zvláště.

reagovat
Co
Core
20. listopadu 2018, 15:47
1

Ahoj,no ja myslim ze jste vsichni zaujaty....melo by se to prece vztahovat i na motorky nebo vlastne na cokoliv co se pohani spalovacim motorem ne?Ja urcite petrolhead nebudu,zajimaji me totiz je takove ty bizardnosti co nikdo nechce takze budu spis kluk co nevi co chce.Ale zajimalo by me spis jestli je petrol kluk co koupi sieru v zoufalem stavu a pak se jinznazi dat dohromady,kdyz v tom zatim nejezdi tak je tomjen kutil nebo renovator ne?A az v ni zacne jezdit tak uz bude petrol?Cert aby se v tom vyznal....

reagovat
Nimrod
20. listopadu 2018, 16:18
0

nezapomeň na benzínové (dnes již asi jen turistické) vařiče :-)

Ha
Habakukk
20. listopadu 2018, 16:24
0

Kdo si koupil Ford Sierue ve stavu odjezdu do hutí spíše trpí nějakou úchylkou sebe samého trápit.

Woyta
20. listopadu 2018, 17:09
0

Já si v takovém stavu koupil Protona (stále jezdí), E36 Compact (velká spotřeba ND) a Fto (o technickém stavu nehovorime :) )

Co
Core
20. listopadu 2018, 17:45
0

Nimrod...tak to neni fair,varic?Tak to je petrolhead i moje máma protoze letela balonem a tam taky horel z horaku plamen haha,hned ji tu stastnou novinu musim zavolat,dobre ty!

Nimrod
20. listopadu 2018, 18:44
0

kdyžtak mi oprav, ale měl jsem za to, že v balónu hoří plyn, ne? nicméně šlo mi o to, že je tohle škatulkování směšný...

Co
Core
20. listopadu 2018, 19:10
0

Hm,balon asi bude na plyn mas pravdu,tak to bude mama smutna....,delam si srandu,jasne ze skatulkovani je na ho...,jen jsem to chtel trochu postouchnout,auta me bavi a neni den kdybych na ne nemyslel ale v lete jedine kabro nebo moto...nebo alespon sibr.

Breakthru
22. listopadu 2018, 22:18
0

volové, měl jsem tak osm sierr a nikdy jsem si nepřipadal nemocnej....to byla skvělá kára....

JP
20. listopadu 2018, 18:44
4

Pro mě je petrolhead někdo, kdo žije autama a jsou pro něj prakticky tím nejdůležitějším (když pominu rodinu). Všechno tomu přizpůsobuje - to čím se živí se obvykle točí kolem aut, volnej čas tráví z velký části autama, o těch co ho zajímaj ví první poslední, jeho nejbližší přátelé jsou obvykle podobný magoři a obvykle se to táhne už od dětství... Je úplně jedno co si myslí o ostatních a jejich autech, nebo jestli pohrdá naftovýma SUVčkama - nedělá to z něj o nic menšího petrolheada, stejně jako z alkoholika nedělá menšího alkoholika, když pohrdá pivem a pivařema, protože sám chlastá jenom rum.

Poznal jsem zatím jen asi 5 takovejch lidí. Určitě pro mě neni petrolhead někdo, kdo prostě jenom rád jezdí autem, nebo dokonce někdo kdo vlastní auto ani nemá, protože dostal služební Octavii a podobně.

reagovat
Jimi
20. listopadu 2018, 19:45
1

Měla by to být diagnóza od malička. Proč benzín, protože ten název vzniknul už trochu dřív a v té době žádný diesel např. nesportoval, nekroužil na okruhu, ... Je to o radosti a nadšení z ježdění, umění něco o autech vědět a klidně i něco opravit nebo poladit... za mě je to koníček na celý život, kde se dá spojit radost s užitkem...

Breakthru
20. listopadu 2018, 19:51
0

pod pojmem petrolhead si lze představit vážně jen nějakýho pozéra, hipstera nebo buznu, co má doma nějakej starej nebo naopak hypermoderní pekáč jako pózu a stejně jezdí na kole jako běžnej cyklozmrd vedle cyklostezek a nejlíp ve větším počtu jemu podobnejch hovad vedle sebe........
Jakoby nebylo dost dělení podle značek, paliva, starý vs. nový atd.....
já nejsu petrolhead a ani neznám žádnýho ve svým okolí...
Lidí se okolo aut motá kvanta, ať už opraváři, prodejci , kšeftmani , odtahovkáři , bazáristi , novináři , pisálci a snílci , tak i běžní uživatelé.Každej v určitým měřítku a v určitý úrovni.Takže jsme asi všichni petrolheadi, ikdyž o to mnozí ani nestojíme...

reagovat
Fa
Fandatik
20. listopadu 2018, 20:33
0

Celkem mě překvapuje, že většina bere slovo "petrolhead" pejorativně. Já to mám naopak.

Jak zmínil Krab Irva Gordona, tak bych přidal toho chlapíka s McLarenem o kterém psal nedávno Vavris.
Prostě i 15ti letý kluk/holka kupující Speed, AutoCar, chodící na autosalony, různé srazy může mít rád auta a přesto žádné nevlastnit. Prostě slabost pro krásná a něčím zajímavá auta a s tím občas i neracionální rozhodnutí. A že si své pracovní povinnosti plní v nějakém ledničku připomínajícím rakovinometu nehraje roli.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. listopadu 2018, 20:57
1

Můj život je moc krátký na to, abych se zabýval sračko-auty nebo těmi, co mně nezajímají. Mám svůj svět a ten mi plně vyhovuje. Není důvod měnit. Komu se to nelíbí,.... však víme.
Komu se líbí papírové krabičky od sirek, které jsou v minulém článku, tak ať si jezdí v nich. Já z nich mám kopřivku, tak takové věci ani nečtu. A co. Každý jsme jiný. Nedělal bych z toho žádnou vědu. Auta jsou stejně rozmanitá, jako lidé a jejich potřeby. Proto neexistuje jen Octavia, ale tuna dalších aut pro různé účely.
Jestli jsem ten "Pitralon hed"? Měl bych být? A není to jedno? Budu "hustější" nebo lepší, když pojedu ve starém veteránu nebo v exotickém kabrioletu? Nebudu. Jezdím v tom, protože mně to baví. Jiný smysl za tím nehledejte. Není tam. Prostě mně to baví.
A v SUV, i když to naše jako na potvoru nemá pod kapotou diesel, budu za loosera? Co ho použít ke kempování? Pořád špatně? Nebo prostě jen k vození věcí? Zadní sedačky jsem teď narovnal po několika měsících. Jinak fungovalo jako stěhovák už od léta. A já si užiju i to, kolik se tam toho vejde. Divné? Ani ne. Prostě mám radost, že plní svůj účel. Jo, a na sněhu driftují i ty tři tuny. Jen přitom můžete sevřeným zadkem štípat dráty. :-)
A není důležitější, jestli dokážu najít tu svojí cestu a potkat na ní stejně smýšlející lidi? Pro mně rozhodně. Až budou erupce na Slunci a mně z toho hrábne, koupím si třeba Pandu a přihlásím se pak do Panda clubu. A věřte mi, že bych se i tam neskutečně vyblbnul a je úplně jedno, že normálně bych si něco takového nekoupil. Teď jezdím s tím, co mám a užívám si svůj svět se svými kamarády. A tak to má být.
P.S. On se ten svět netočí jen kolem aut, byť u nás všech zaujímají důležité místo.

reagovat
VK
VK
22. listopadu 2018, 21:12
0

A proto teď hledáš na denní dojíždění co nejnezáživnější sračko-auto :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. listopadu 2018, 09:05
0

VK: Už nehledám. Po několika prohlídkách jsem pochopil, že tudy pro mně cesta nevede.

Skipper
21. listopadu 2018, 13:43
2

Tohle téma už prosim neeee. Čeho je moc...

reagovat
Holofaust
21. listopadu 2018, 19:30
2

Petrolhead = Autoonanista
Já jen auta rád řídím... a občas se v nich hrabu...

reagovat
Rob
22. listopadu 2018, 23:26
2

Ty jo. Skoro mám strach že petrolhead je nadávka.... Přitom se za něj sám nejspíš považuju.... A řekl bych že mí kamarádi na tom budou podobně. Asi taková sociální bublina.
Abych to rozvedl. Pro mně petrolhead automaticky neznamená onanista, kterej jede jenom v8 benzín pi*o. Sám sice benzín preferuju, a na mejch 20-25tkm ročně je určitě lepší. Ale každý auto má svůj účel.... Pro mně je petrolhead člověk kterej jde prostě dál, dá tomu víc. Ne pozér, kterej řeší velikost brzd jen proto jak to vypadá. Klidně to může být člověk kterej má v garáži favorita a drží ho v krásným originálním stavu(jeden z těch tří...) I člověk kterej pozná citlivý řízení, dobrý brzdy a charakterní motor. To je pro mně petrolhead. Blázen kterej dělá a ocení věci který pro ostatní už ztratily smysl. Ať už je to hromada narvaných peněz v mé e39 nebo třeba spousta peněz a práce v něčí sieřře.
To že je i mezi autama spousta pozérů, no. Tak se s něma nestýkej.
Když mi někdo bude cpát jak můžu jezdit šestihrnkem denně, tak si to samozřejmě líbit nenechám. Ale znám spoustu kluků kteří o autech něco ví, maj k ním vztah a jezdí naftou. A? Jde o hovno. Svět není černobílej.
Někdo rád kafe...
Někdo rád čaj...
Někdo je hetero
No a někdo je gay....

reagovat
beastar
23. listopadu 2018, 00:10
3

Nadávka? To zní dobře. Ráno až přijdu do práce tak všem řeknu co čumíte Petrolheadi! Doufám že je pořádně urazim:))

M P
23. listopadu 2018, 06:28
0

LOL :D

Stanley
23. listopadu 2018, 15:06
1

Já petrolheada chápu zhruba tak nějak, jak mi ho servíruje Petrolicious. Čím víc má člověk auto pro vášeň a míň pro potřebu, tím víc je petrolhéd. Auto samo o sobě a jeho řízení je základem celého prožitku.
Např. kamarád si na své oktávce kombi TDi vše opravuje úplně sám. Opravdu to umí a řekl bych, že svými zkušenostmi a schopnostmi najít závadu, předčí většinu profi automechaniků. A přesto tento můj kamarád rozhodně není ten tzv. petrolhéd - pro něj je totiž auto jen prostředníkem k tomu, se co nejlevněji a nejpraktičtěji odvézt.

Ale jakási averze k třídění na "petrolheady" a ty ostatní, kterou tu trochu cítím z komentářů, je přece zbytečná. Ať už řidičský požitkář, tak i 100% praktik, mají právo na svůj postoj a ani jeden z nich není něco míň.

Stejně tak je i logické, že našimi zájmy nejsou jen auta. Jsme ale na autíčkářském webu, a tak se to tu holt kolem nich točí. To je snad jasné, ne? :-)

reagovat
custom1
12. prosince 2018, 21:02
0

A teď trochu jinak...
Petrolhead se ptá: Co pro vás znamená slovo autíčkář?

reagovat
beastar
13. prosince 2018, 03:16
1

Ok skvělý téma na blog ,D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem