načítám data...

Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Dlouho jsem měl od nakupování aut klid. Ale teď to začíná vypadat, že Civic by prý zasloužil náhradu. Jenže jakou?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Skoro se mi nechce věřit, že jsou to více než tři roky od chvíle, kdy jsem poprvé začal shánět auto pro svou maminku. Tehdy byly požadavky vcelku jednoduché. Levné, aby nevadilo, že se to rozbije. S automatem, protože moje drahá maminka moudře naznala, že si život spojkou komplikovat nebude. A červené, protože má ráda červenou barvu.

Ano, koupil jsem jí modrý Civic.

Ten svou službu odvádí poctivě, utržil několik škrábanců z provozu a obdržel i nové těsnění pod hlavou včetně rozvodů, když se jeho motor rozhodl zvolit papeže. Doteď je moje oblíbená položka v servisním excelu nové těsnění pod hlavou. Dvě stě korun. Momentálně dokonce probíhá redukce koroze a poté dostane ještě nějaké nové díly, aby mohl i nadále dělat radost. Tak proč ho měnit?

Inu, ne že by na Civicu bylo něco špatného (vyjma nikdy nekončícího boje s těsněním ventilového víka, které prostě chce prolínat olej). Svůj účel, tedy naučit mámu jezdit, splnil bezchybně, dokonce s přidaným bonusem toho, že ho po čase začala mít i ráda. Kromě pojížděk okolo Brna a návštěv svých oblíbených vnuček objevila i kouzlo toho, že se auto dá použít k cestě kdykoli a kamkoli a začala jezdit i delší trasy. A tady Civic s relativně krátkou čtyřstupňovou převodovkou není zrovna etalon pohodlí. No co už, stejně jsem si ho eventuelně chtěl nechat…

Dobrá, takže co koupit? Požadavky jsou následující:

  • Automatická převodovka
  • Rozumná pasivní bezpečnost
  • Isofix (aby se dala krást vnoučata)
  • Benzínový motor (protože jsem to řekl)
  • Karoserie minimálně čtyřdveřová (aby se tam ty vnoučata lépe skládala)

Jeho nejčastější použití bude ježdění okolo Brna (cca 20 km) a delší cesty. A rozpočet? Okolo sta tisíc.

Foto: Honda

Červená barva už prý není povinná, ale bude oceněna. A já… Nevím. Moje úvahy zatím zabrousily k novějšímu Civicu, kilo koupí model okolo roku 2006, který je sice ošklivý, ale to je nejspíš to nejhorší, co jsem o něm slyšel. Další možností by mohla být Toyota. Avensisů s automatem je po inzerci více než pár kusů. Možná nějaké Volvo? Fakt nevím. A proto se ptám vás, našich milých čtenářů. Co by se dalo vybrat a co z toho bude i dobré?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
17. října 2021, 14:00
0

Trochu větší obecně, pohodlné nastupování, dobrý výhled kolem celého auta, spolehlivý motor.
Na druhou stranu - Renault a "elektrika/elektronika"
https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/espace/154048174

Pohodlné nastupování a dobrý výhled zůstávají, menší rozměry...
Na druhou stranu - Renault... :-)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/scenic/153818465

V menším měřítku pozitiva renaultů, o druhé straně nic nevím protože o oplech nic nevím :)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/meriva/18985594

Když máš toho lincolna tak i máma může mít "ameriku" :-)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/chevrolet/hhr/19181033

A konzervativní, klasický, japonský sedan se kterým už má zkušenost - jen o trochu větší - na závěr.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/camry/18325801

reagovat
Csaba
17. října 2021, 14:03
0

A jedno červené auto s AT přímo v Brně + zůstane dost peněz i na servis:
https://auto.bazos.cz/inzerat/142048365/saab-9-5-20t-110-kw-2002.php

Csaba
17. října 2021, 14:05
0

Pardon, ta mrcha má manuál, škoda že tu příspěvky nejdou smazat...

Ka
Kalvi
17. října 2021, 15:33
-2

Meriva není špatná, tu měla na učení moje máma.
Ta 1.6 není zlá, ale ta převodovka je robot a jemnost nepatří mezi jeho přednosti.

cP
cPetan
19. října 2021, 19:54
0

Renaulti mají zásadní výhodu, nereznou pokud nejsou po nějakém karambolu

Avex
17. října 2021, 14:43
6

Prius II. Nejlepší auta do města a do rodiny - nízká spotřeba, nesmrtelnej automat a dobrý motory. K tomu navíc 8 airbagů a slušná základní výbava. Co víc chtít? Nejspíš si ho koupím taky.

reagovat
Sa
Sato
17. října 2021, 14:49
1

Fajn fajn, tiez mi to search vyhodil a logika tam je, len co ten dizajn a image ako gretalover? Nebol sudoby civic hybrid nieco podobne ale bez tej napadnosti?
https://auto.bazos.cz/inzerat/143005631/honda-civic-4d-13-hybrid-lpg-automat.php

Avex
17. října 2021, 14:58
0

Imagine by mi asi uplne nevadil hele :D. Civic hybrid mel za ty leta hrozne problemu, hlavne s tou CVT prevodovkou. Prius ma eCVT, tam ty problemy nejsou. Jo a jeste problémy s hybridnim systemem a baterkama. Toyota defacto jako jedinej automaker dokazala vyrobit hybrid, kde barerky i celej system vydrzej bez problemu x-let. Jedinej potencialni problem je vyssi spotreba oleje, proto bych koukal po strojich do 200tkm.

Sa
Sato
17. října 2021, 15:05
-1

Diky za info. Civic teda nebrat.

Ja
Jang Koub
17. října 2021, 18:37
-1

A co hybridní Auris? Má taky eCVT?

Avex
17. října 2021, 18:58
0

Až modely od roku 2010

František Čáslavský
18. října 2021, 15:46
1

Priusy jsem koukal, ale u nás to nevypadá, že by byly v rozpočtu... A taky, já bych si to pak chtěl nechat, mám na ně slabost. :)

Ja
Jang Koub
23. října 2021, 12:15
0

Takže dvojkový Prius má e-cvt normálně od 2005? Díky

Sa
Sato
17. října 2021, 14:44
-1

Lancia delta? no benzin s automatom nebude lahke najst. Saab 9-3? ale zase su to mozno zbytocne velke auta, male auta + automat je u nas vzdy problem.

reagovat
Si
Silencercz
18. října 2021, 07:55
0

Jednu takovou Deltu prodávám, T.8 Tbi r2009, 190tkm, Aisin 6-kvalt, cena cca 150 tKč

Ja
Jang Koub
17. října 2021, 14:58
3

Co Ford Fusion 1.6 s automatem? S tímhle motorem by to neměl být robot jako u 1.4, ale klasickej hydrouš. Technika primitivní, interiér dělnický, takže děcka můžou po sobě házet čokoládu a spolehlivost se většinou uvádí nadprůměrná - když tam nic není, není se co rozbít. Je to malé do města, ale relativně prostorné a čtyřmístné na zmíněné potřeby.

reagovat
reagovat
Ja
Jang Koub
17. října 2021, 18:32
4

Yeti má dsg, to není úplně blbuvzdornej automat. To už je lepší Roomster 1.6 před face, který měl ještě spolehlivou klasiku.

Or
Oris
18. října 2021, 12:43
-2

Já jsem se škodovkama s DSG najezdil osobně přes 450 000 km a neměl jsem s ním nikdy problém. U Yettiho je problematičtější koroze nebo kabelové svazky ve dveřích :-) než DSG.

Avex
18. října 2021, 12:48
1

Když se o DSG předchozí majitel nestaral je to docela gamble..

Or
Oris
18. října 2021, 12:53
0

Když se předchozí majitel nestará, je to průser skoro vždycky.

bkralik
18. října 2021, 13:59
3

Oris: Ano! A proto kupovat DSG naslepo pro Ferniho není dobrý nápad...

František Čáslavský
18. října 2021, 15:46
1

Jak píše bkralik, to fakt nebude dobrej nápad. :)

Or
Oris
19. října 2021, 13:56
-2

Nechci být otravný, ale když se Fernie nebo kdokoliv nebude starat, pokazí se mu cokoliv..... ne jenom DSG. Z hlediska uživatele je DSG mnohem příjemnější než měnič, který je zrovna v podání škodovky katastrofální. Howgh

bkralik
19. října 2021, 23:47
2

Oris: ty člověče musíš mít nějaký potíž s časovou sousledností. Píšeš sám "Když se předchozí majitel nestará, je to průser skoro vždycky" a teď "když se Fernie nebude starat" - Fernie se starat bude, ale u auta s DSGčkem se pravděpodobně nebude starat ten předchozí majitel.
A z hlediska uživatele je DSG teda ultimátní krám - minimálně já jsem zažil dvě DSGčka (Touran a Passat) a oboje bych brzo rozkopal, kdyby to bylo nedejbože moje. Popojíždět s tou suchou dvojspojkou po parkovišti stálo za to a navíc Touran se po čase rozbil a přestal řadit vyšší kvalty. Fakt super...

beastar
17. října 2021, 15:34
0

Mazda 6, 2.3 sport 05/06
Jaguar X-Type 2.5v6 awd, červený asi nebude
Opel Meriva 1.6 03/04, malá a praktická věc
Audi A3 1.8t, konec výroby 8l

reagovat
Peppan
21. října 2021, 20:51
0

pro maminku ..tedy spise Mazda 3 sedan/HB 1.6i AT pripadne 2,0i stejnych let, tedy po FC. Ostatni je fajn..ale chtel bych videt mamcu, ktera brousi X type..tech bude hodne malo i na prstech jedne ruky.

beastar
21. října 2021, 23:29
0

Pojal sem to dost zeširoka bylo mi jasný, že těch běžných věcí tu lidi budou chrlit kvanta. Jo ta trojka vypadá rozumně. Šestka zbytečně velká. Meriva je docela ok. A3 vajíčko je mezi ženskými pořád ikonická i když je to už starý krám. X Type... Jasně. Znám holku co má květinářství a S Type. A občas v tom ženskou potkám ale jasně. Typická kára pro mámu to není. Ta moje je dlouho v důchodu a má přes dva roky červený XF. Ještě s nějakými doplňky fplny a zvládá to v pohodě..

Fax Slupson
17. října 2021, 17:39
0

Já bych podle zkušenosti s nákupem aut pro maminku (a tchýni) přidal ještě dvě podmínky:
– dobrý výhled
– podobný půdorys (nebo aspoň přehledný)

reagovat
Franz Kafka
17. října 2021, 19:55
1

Mazda 3

reagovat
Kuře
17. října 2021, 20:16
3

Tvl co se to tu děje, nějaký maniakální mínuskáři tu řádí?

reagovat
sp
spooon
17. října 2021, 20:17
0

https://auto.bazos.cz/inzerat/141374132/volvo-s40-at-24l-170hp.php

Pětiválce jsou téměř nesmrtelný + dobrá bezpečnost.

Sám sedlám to samé, akorát ve verzi T5, která už docela jede. Servisně naprosto bez problému...

reagovat
riderhenry
17. října 2021, 21:38
0

Souhlas, určitě bych šel do S40. Japonci můžou vynikat svou "nezničitelností", ale S40 určitě není nespolehlivé auto (především pětiválce) a k tomu ty "Volvo" benefity navíc...

ReVolte
17. října 2021, 21:02
-2

Za humny jednoduchý FoFo Mk2? Automat není dvojspojka, motor je ověřená klasika, dílů je na to tuna a tenhle je dokonce i za humny
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/151612732

reagovat
Ha
Hansoff
18. října 2021, 08:51
2

Ten už je teda řádně schnilej...

Is
Iskar
17. října 2021, 23:57
0

Keďže v článku zaznelo, že škaredé auto by nemuselo byť problémom, nedá mi nespomenúť Fiat Croma s benzínovým motorom 2.2 a automatickou prevodovkou - spoľahlivý hydrodynamický menič od Aisinu, výborná pasívna bezpečnosť, 2 isofixy, päťdverová karoséria, veľmi priaznivé ceny a (v zahraničí) dostupnosť aj v červenej farbe:

https://www.autoscout24.com/lst/fiat/croma?sort=standard&desc=0&bcol=10&gear=A&fuel=B&ustate=N%2CU&size=20&page=1&atype=C&;

reagovat
Ja
Jang Koub
18. října 2021, 11:10
-1

No, mě nepřipadá Croma, jako ošklivé auto, nicméně ta 2.2 benzín s automatem bude hltat cisterny. Obzvlášť na krátných trasách.

Is
Iskar
18. října 2021, 11:37
1

Mne sa Croma páči, sám vlastním jeden benzínový exemplár (aj keď s manuálom), ale jej dizajn je taký svojský, že nepadne do oka každému - stačí si prečítať článok Kubu Pospíšila o tomto aute spred pol roka, vrátane diskusie pod ním. A čo sa týka "hltania cisterien", priemerná spotreba našej Cromy sa pohybuje okolo 8,5 - 9 l na 100 km, s automatom by to bolo určite viac, ale žiadateľ jasne uviedol, že auto má byť určené na cesty cca 20 km okolo Brna a na dlhšie trasy, takže ak nebude jazdiť prevažne v mestskom režime, nevidím na tom nič likvidačné... Pohodlnejšie auto sa s tým rozpočtom bude len ťažko hľadať. :)

Opelfahrt
18. října 2021, 12:07
0

Motory Opel 1.8 z této doby (Croma má benzínové motory od Opla) žerou po městě na krátkých trasách klidně 11 litrů, delší trasou to půjde dolů, ale automat se dával myslím jen k motoru 2.2, takže bych se určitě připravil na spotřebu kolem deseti. Prý má Croma nějak servisně drahý podvozek (vzhledem k zůstatkové ceně auta), to nevím, kdo z vás s tím má zkušenosti. Jinak pro vnoučata v tom bude prostoru plno a mívá to i krásnou panoramatickou střechu, kterou děti milují (a sponzor servisu možná nenávidí).

Vojta
18. října 2021, 13:25
0

Croma má podvozek v pohodě, drahý je na 159 ;) Navíc ty podvozky maj obecně slušnou životnost... ta 2.2 v automatu na LPG, to už by se asi dalo. Jen sehnat takové auto, tím spíš do rozpočtu bude problém. Jakákoliv Croma v pěkném stavu je dražší. Jasně, jsou i kusy okolo 50kkč, ale to jsou dojeté vraky, které nestojí za řešení.

Woyta
18. října 2021, 01:46
0

Opel Corsa D a E by mohli být zajímavé. Vyhnout se tříválci a mělo by to být celkem spolehlivé auto. Je to relativně kompaktní, dobrej výhled, dost prostoru uvnitř. Rozvody řetězem. Naše 2008 sloužila prvních 150km jako služebák Pepsi a dalších 35k u nás něž jsem mámu přesunul do Subaru Outback. (Sice trochu nadává na velikost ale kufr oceňuje :D ) a Corsu poslal dál. Za 7 let se měnila jen váha vzduchu a vložka zámku. O Civicu jsem slyšel něco o korozi ale jinak je fakt ošklivej. :D Z VWG má vzhledem k cenám smysl zabrousit k Seatu. Teď me napadá co Mini Cooper? Cenu si celkem drží a je to "malé" a roztomilé. Jen to je technicky BMW.

reagovat
Vojta
18. října 2021, 13:20
0

Jenže to všechno, co nacházíš tak má dost problém s tím automatem. U Corsy byl automat tuším jen u dieselu, jinak to je robot, což nechceš. Mini je to samý, automat má jen Sko a to za kilo nejen že nebude, ale navíc tolik bude zhruba stát vstupní servis :D U Seatu mě nic s rozumným automatem v rozpočtu taky nenapadá... ;)

František Čáslavský
18. října 2021, 15:45
2

Ty vole, Corsu bych nedoporučil ani svému největšímu nepříteli.

Woyta
23. října 2021, 00:15
0

Tak to asi zbývá obvyklý podezřelý Ford Focus a a neobvyklý podezřelý Daihatsu Sirion.

Vojta
18. října 2021, 10:10
4

Bohužel, Civic 8G má převodovku téměř vždy robotizovanou iShift. Až ty poslední kusy mají hydroměnič a stojí tak dvojnásobek rozpočtu - poznají se podle voliče převodovky.
Asi bych doporučil v tomto rozpočtu Hondu Jazz s variátorem. Funguje to překvapivě dobře a spolehlivě. Okolo 80kkč se pěkná sežene.

reagovat
František Čáslavský
18. října 2021, 15:49
0

Aha, to jsem netušil. Škrtám tedy, ale mrknu na Jazz :)

Woyta
18. října 2021, 17:30
0

S Jazzem jsme 14dni jezdili v Japonsku a na variátor nepadlo jediné slušné slovo. Strašně dlouho přemýšlí jak se zachovat.

bkralik
18. října 2021, 19:10
2

Woyta: Tak to já musím souhlasit s Vojtou, Jazz s variátorem je super. Zrychluje to pěkně, myslím si že jako mama-car ideál...

Vojta
18. října 2021, 20:14
0

Hlavně nad čím by proboha měl variátor přemýšlet? :D Jo, umí to ten mód simulace klasického řazení, ale vlastně nejvíc dává smysl jezdit na klasický variátorový režim a tam fakt nemá nad čím přemýšlet :D
Objektivně ten Jazz má dvě nevýhody stojící za zmínku. První je koroze - je potřeba vzít pěknej a udržovat ho nástřikem dutin a druhá je mizerná kvalita červených laků. Kamarád má 2009ku a to auto je zralé na celolak - každý díl má jiný odstín růžové a některé se i loupou. Jinak je to spolehlivé, servisně nenáročné a paradoxně i docela řidičské.

Trinom
18. října 2021, 21:29
0

Ten variátor se fakt choval blbě, zejména když neustále moduluješ plyn (před zatáčkou ubereš a na výjezdu přidáš ... a ono nic).

Vojta
18. října 2021, 23:18
1

Tak pak jste měli nějakýho jebnutýho Jazze, normálně to nedělá. Až sem k nám zas někdy zavítáš, můžeš si to určitě projet :D

Woyta
23. října 2021, 00:18
0

Třetí generace asi rok starej a ani neměl moc najeto. Měli jsme mít Mazdu 3 s robotem ale ta nebyla včas připravená, tak jsme dostali tohle.

Be
Beran
18. října 2021, 13:19
0

Jenom technicka. Detske sedacky se daji bezpecne vozit i bez isofixu. U protismernych vajicek je to komplikovanejsi, ale taky to jde.
Vyhoda isofixu je hlavne v zabraneni spatneho umisteni sedacky.

reagovat
František Čáslavský
18. října 2021, 15:47
0

Ano, to je taky ta pointa, blbuvz... pardon, matkovzdornost. ;)

RRRampapapa
18. října 2021, 18:39
0

Když jsme kupovali první sedačku (kategorie I.) po vajíčku, tak jsme chtěli isofix, ale paní prodavačka měla tezi, že isofix údajně nepřináší vyšší bezpečnost, protože lidi mají tendence tomu slepě věřit a nemusí to dobře zajistit. Naopak pásy jsou nepohodlné, ale ve výsledku blbuvzdornější. Pokud tu sedačku nevyndáváš každý den, ale spíše tam bude tak nějak natrvalo, tak je to pak celkem jedno. Vajíčko jsme měli pouze na pás a nebyl to takový opruz. Za mě výše zmíněný Prius, tak nějak po něm sám toužím :D, nejlépe kus padlý na baterce, čas od času se mihnou v inzerci bezpečně pod limit, oprava za pár, bohužel je toho jako šafránu a je to pryč rychleji, než se ti načte ten inzerát... jinak si sakra drží cenu. Jo a nemá to rádo dlouhodobé odstávky.

af
afro-r1
19. října 2021, 14:33
0

Kolega v Mnichove kupoval Z4 s isofixem. Jak pozdeji zjistil, nebyla na trho sedacka, ktera by se tam kvuli vyraznemu tvarovani sedadla vesla. Pasy pomohly, ze zbytecne priplatkove polozky ale radost nemel.

tomyks
18. října 2021, 13:48
3

To těsnění pod ventilové víko pokud je z druhovýroby, nefunguje. Okamžitě ztvrdne a teče. Mám vyzkoušeno na Hondách i Mazdě. Na doporučení jsem instaloval originál a světě div se, neteče nic.

reagovat
kotzitzaq
18. října 2021, 15:49
0

Třeba Yaris 1,3 v druhé generaci - je to sice robot, ale údajně docela akceptovatelný. Osobně mám nějaké zkušenosti s robotickými převodovkami - žena má tu "nejoblíbenější" v Citroenu C3 1,2 VTi. Jako jsou na světě lepší automaty a u jejího auta preferuji řazení pádly (když se to jeden naučí, tak to umí řadit i docela rozumně...jen to není jako u klasického automatu mačkat brzdu a plyn a nic neřešit), ale že by se s tím nedalo žít. To už mi přišlo horší "malé" DSG se suchými spojkami, které je v kombinaci s 1,6 TDI neskutečně otravné (a s mizernou životností).

reagovat
Pochtli
18. října 2021, 17:59
0

A co jaguar? Splňuje vše, jen servis nemusí být za hubičku..
https://auto.bazos.cz/inzerat/143162905/jaguar-xj-6-33-i-161-kw-r6-nove-cr-digiklima-1996.php

reagovat
David Střítežský
19. října 2021, 09:56
6

automat - ano
benzín - ano
bezpečnost - ano
počet dveří - ano
isofix - nevím
je František dobrým synem ? - uvidíme

reagovat
František Čáslavský
22. října 2021, 09:34
1

Debile :)

Goldies
20. října 2021, 22:58
3

Za mě jasná volba. Máme v automatu v 1,8 benzínu. Jediný auto co nás nikde nenechalo a nic se na něm nevysralo

reagovat
beastar
21. října 2021, 23:31
1

Power of Dreams Dádo,)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Suburban Z71 2002
Chevrolet Suburban Z71

2002 rok výroby
285 koní výkon
5 327 ccm objem

Plymouth Prowler  2003
Plymouth Prowler

2003 rok výroby
268 koní výkon
3 500 ccm objem

Ford F150  XLT 1994
Ford F150 XLT

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Corvette Stingray MANUAL Profi lak V ČR 1971
Chevrolet Corvette Stingray MANUAL Profi lak V ČR

1971 rok výroby
270 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem