načítám data...

5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

Zábavná auta řešíme neustále, ale radost z řízení může nabývat mnoha podob. A to dosti rozličných...

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá, Editorial: 5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

Pojmy jako „radost z řízení“ nebo „zábavné auto“ zde na Autíčkáři používáme a řešíme prakticky neustále. Už málo kdy ale tato slovní spojení navazují na konkrétní popis. Přitom to je vlastně to gró, kvůli kterému nás auta baví, píšeme o nich, respektive důvod, proč vy o nich čtete. A proto si říkám, že by nebylo zlé udělat takový menší sumář toho, jak rozličných podob zábava za volantem vůbec může nabývat. Ačkoli o zábavě a radosti píšeme převážně u sportovních aut, bylo by dosti liché zužovat tuhle kratochvíli jen na jeden úzký okruh vehiklů. Za volant totiž dobrovolně sedáme v daleko větším množství situací…  tedy alespoň já…  Máte to taky tak?

Noční cruising

V práci to byl mazec, audit vám několik dní šlape po krku a máte toho plné zuby, doma je dusno, svět je zlý a zkažený. Uvnitř hlavy se honí stres s temnými myšlenkami. Chce to upustit, vyvětrat, zapomenout… Stačí vzít klíče a vyrazit do nejbližšího města. Jet pomalu. Jen tak bezcílně bloumat… Otevřít okno či rovnou stáhnout střechu, když je zrovna hezky, nebo tupě zírat jak stěrače líně odstraňují kapky z čelního skla, když hezky není. Poslouchat, jak z typického denního hlomozu města zůstal jen neurčitý šum v pozadí. Ze své malé plechové kóje vnímat, jak ten zlý zkažený svět okolo usíná, jak pouliční lampy přidávají atmosféře cosi teplých tónů. Užívat si plynulé jízdy tam, kde obvykle poskakujete v koloně. V konečném důsledku ke štěstí stačí jen pomalu jet a šolíchat motor v nízkých otáčkách, a mozek nenápadně přejde na relaxační vlny a temné myšlenky po kousíčkách ustoupí do pozadí.
V tomto případě je vlastně úplně jedno, jaké auto řídíte. Stačí, pokud je schopno jízdy a nerozpadá se.

Okreskové/okruhové zlo

Tady asi není třeba nic vysvětlovat. Tohle je ten typický případ, o kterém neustále píšeme a mluvíme. Nositelem radosti tady je rychlost, limit, zatáčky, akcelerace, brzdy, přesné ovládací prvky a ideálně i motor, který vám vezme srdce. Asi to má cosi společného s odvěkými geny lovce, touhou po riziku a  nebezpečí. Když se to všechno spojí dohromady, je to boží. Průšvih je, že tahle zábava může být dosti zrádná. A teď nemyslím případ, kdy přeceníte svoje schopnosti a své jezdítko přetvoříte pomocí okolních předmětů v exponát do muzea moderního umění vyjadřující zlost a agresi. Mám na mysli rostoucí chuť. V ideálním případě totiž potřebujete super auto a super silnici…  a ideálně nulový provoz nebo hodně peněz na okruh. Pokud jste řídili jen jediné schopné auto, jste šťastní. Čím víc aut, silnic a okruhů ale zkusíte, tím více se bude zvětšovat hlad po něčem, co se dá asi zobecnit do pojmu 911 GT3 na Nordschleife. A co bude stále pokoutně otvírat vaši peněženku, zadávat platební příkazy do vašeho internetového bankovnictví a navádět vás k nákupu nesmyslných placatých věcí, které v reálném světě k ničemu nejsou. Budete chtít ostřejší motor, více válců, méně kil, více adrenalinu… Jen proto, abyste se přiblížili 911 GT3 na Nordschleife a donutili hypothalamus produkovat dopamin těmi podružnými okamžiky, kdy se vám podaří přesně odšlapat meziplyny, proletět šikanu o kus rychleji než minule, kdy se dojmete nad zvukem vytočeného motoru anebo jednoduše překonáte sami sebe za účasti fungujícího, vyváženého a zábavného stroje…

Mokré potěšení

Přiznávám, tohle je nejspíš případ způsobený dlouhodobým vlastnictvím Mazdy MX-5. Jak praví známe meme s plačící ženou – He has Miata, need rain to drift. Předpokladem k mokrému potěšení je každopádně vlastnictví zadokolky či vhodné čtyřkolky a v principu nejde o nic jiného, než dělat ze sebe blbce, zastydlého puberťáka a nevyzrálého jedince nezodpovědným způsobem průjezdu každé zatáčky, která je alespoň trochu vhodná k jízdě na krabí způsob (neplést s kochačkou na setinové rally našeho bývalého kolegy a blogera).

Výhody? Nepotřebujete skoro žádný výkon a neničíte ty drahé kusy černé pryže, které při tomto způsobu jízdy obvykle nevrle kvílí a trousí své kousky do okolí.

Nevýhody? Je to laciné a nekorektní. Všem normálním lidem budete za blbce, kreténa, piráta, vraha a pokud budete mít štěstí a natočí vás někdo na on-board kameru, možná to dotáhnete i na youtube nebo do televizních novin.

PS: Vše se násobí, když se déšť změní ve sníh.

Guilty Pleasure

Tohle kouzelné anglické spojení by se dalo přeložit jako „provinilá radost“ a obvykle se používá pro označení čehokoli, co se vám líbí, ale v okruhu znalých či vaší sociální bublině je považováno za hloupé, trapné či nežádoucí.

V našem případě si vezmeme jako příklad Octavii Combi 2.0 TDI. Co vám na toto auto řekne zarytý fanoušek do aut? Šeď! Nuda! Nejhorší věc světa! Trapný koncern a kadla kadla! Fuj! Jednoduše, pojmy Octavia TDI a radost z řízení by se vůbec neměly potkat v jednom článku natož v jedné větě. Jenže…

V různých variantách dieselových Octavií jsem najezdil desítky tisíc kilometrů. Nejednou se stalo, že cesta vedla po zajímavých silnicích, provoz nebyl hustý, počasí přálo, na sedadlech spolujezdců neseděl žádný omezovač otáček ani rychlosti a…  já se strašně bavil…  Prostou svižnou jízdou a pohybem krajinou. Svobodou. Cestou za nějakým cílem. A teď se podržte –příjemným motorem s dostatkem dynamiky a ovládáním i podvozkem, které do toho všeho neházely vidle. Aneb, několikrát jsem se „provinile“ bavil v autech, která (a to každý ví) nejsou vůbec, absolutně, ani trochu, zábavná.

Kult osobnosti

A na závěr úplně opačný případ. Pro ten však potřebujete opravdu výjimečný vehikl a taky trochu klidu. Ten klid je důležitý. Nesmí to být nucený přesun nebo snaha vstřebat co nejvíc dojmů v několika okamžicích. Potřebujete klid. Klid na sebe a stroj. Výjimečný stroj. Něco co je opulentní. Velké. Netypické. Mnohoválcové. Vzdorující. Našel bych ještě mnoho adjektiv, ale společným jmenovatelem je ta výjimečnost. A je vlastně úplně jedno, zda jde o Starý Rolls Royce, nazvedaný ultimátní off-road, Pagani Huayra nebo bagr. V čemkoli z toho všeho si patrně užijete cosi radosti už jen ze samotného faktu, že takovou věc řídíte. Kdekoli. Kdykoli. Jen to nesmíte začít řídit pořád, pak by se mohla velká část kouzla ztratit…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sedrik
28. listopadu 2018, 11:25
0

Project CARS 2 foto! S tím Caymanem jsem se něco natrápil! :p

*vrací se zpátky na začátek článku, aby mohl případně okomentovat jeho obsah*

reagovat
Wanix
28. listopadu 2018, 11:26
4

Mám ještě jednu úchylnou zálibu - dolování maximální možné dosažitelné rychlosti ze slabých podmotorovaných shitboxů (jasně šlo by to i s lepšími vozy, ale tam už by byla rychlost přííliš daleko za limity...)

reagovat
Matěj Podhorský
28. listopadu 2018, 12:48
1

připiš si mě na seznam!

Vojta Nekvapil
28. listopadu 2018, 15:46
0

Nespadá e pod to. My všichni co jezdíme plechcup?

Wanix
28. listopadu 2018, 16:09
0

myslím že ty naše plečky dokážou jet i víc než kolik dají na cílovce v Mýtě :D

PepaSFI
28. listopadu 2018, 19:31
0

já to definuju trošku jinak, něco jako "nevhodná rychlost, nevhodné místo ale hlavně že je zábava". Nemusím jet kdovíjak rychle, ani ta silnice není nic moc, rozbitá, klikatá, kopec, všichni se sotva táhnou, nadávají ale já si hraju. Slalom mezi dírama, zatáčky, dvojka, plyn, když je místo, hledat stopu, když není jet po hraně.... Kterýkoliv z ostatních aut by mohlo jet rychleji než já. Můj výkon je k smíchu. Jenže oni nejedou. Já jo.

Bavoraczech
29. listopadu 2018, 13:30
0

S osmiválem umí jezdit rychle kdejakej blbej hipster! Není nad to, když stará 1.2 F.I.R.E v poloshnilém kombíku kvílí těsně před omezovačem :D.

Wanix
30. listopadu 2018, 08:04
0

přesně to mám na mysli! :D

Vojta Nekvapil
30. listopadu 2018, 17:30
1

Daewoo Tico 0,8l trivalec karburator bez omezovace, mrtve tlumice. Kdo vi kolik to tocilo. Podle prevodu odhaduji tak 7000ot. Po pretryskovani bez problemu 8k. Ventily se prej potkavaji nekde na 10k u serioveho motoru.

custom1
28. listopadu 2018, 11:53
4

Kdysi, ještě jako mladík, jsem byl (dá-li se to tak nazvat) "okreskový jezdič", ale netrvalo to moc dlouho. Bouračka změnila můj styl ježdění (přiznám se, začal jsem se bát) a teď jsem vyloženě "kochací" typ, takže upřednostňuji styl "večerního cruisingu". Podle toho si i vybírám auta. Ne moc rychlá, nejlépe s automatem.

reagovat
Sh
Shirako
28. listopadu 2018, 12:05
0

Jo. Také jsem to tak měl. Parádní Mazdička a jízda na limitu na okreskách. Stačilo pár zážitků jako bahnitý pramínek z pole na výjezdu ze zatáčky, za slunného dne, nebo nečekaný cyklista a v zatáčce a náklaďák v protisměru. A byl jsem vyléčen. Naštěstí. Bez nehody, ale se skoro hnědými čárkami na sedačce.

ro
rock
28. listopadu 2018, 14:05
0

Tohle jsem zažil celkem nedávno z pohledu toho cyklisty. Fakt už nechci. V žádné roli...

Ny
Nyte
30. listopadu 2018, 11:41
0

Já jsem okreskovým jezdičem stále, jen už proti telecím rokům neletím bezhlavě tam, kam nevidím. Doufám, že jsem se zklidnil dostatečně, aby k žádné podobné události nedošlo. Nehoda mě potkala až na křižovatce za městem a naučila mě předvídat (až extrémně) v rizikových dopravních situacích. Lidská blbost totiž nezná mezí.

ro
rock
28. listopadu 2018, 11:58
1

Poslední bod ano.
První s tou výhradou, že mi stačí ono cruising a nepotřebuju k tomu město a už vůbec ne noc.
Druhý a třetí si nechám na počítač nebo PSX (páč na realitu nemám) a čtvrtý do značné míry ztotožňuji s mým pojetím prvního.

reagovat
krab
28. listopadu 2018, 12:49
1

Noční Cruising ještě neprovozuju, ale už mě ho kdysi doporučoval guru přes BRZ , RNCP. Cruise noční prahou s připraveným foťákem... to na mě teprve čeká.

Okreskové/Okruhové zlo: to mě baví asi nejvíc, ale beru to víc na "krabí" způsob, takže se myslím kontroluju a brzdím sám sebe víc, než bych býval chtěl, vlastně spíš cesta a pak okruhová atmosféra je cíl, než absolutní rychlost a hledání limitu za každých okolností. A na silnici obzvlášť.

Mokré potěšení : dřív jsem hrozně rád provozoval, dneska je prostě v kontrastu se zálibou mít auto pěkný a čistý. Takže většinou lenost a zbytečně přehnaná péče o automobil způsobí to, že ideální auto na "wet drift" jako byla např. oranžová GT86 zůstávala doma a klíče visely na věšáku ve vyčkávání suchých dní... :-D ( sorry, but true...)

Guilty pleasure: Tak tu znám velmi dobře při pilotování služebních aut, aut z půjčovny atd. Když náhodou zavítám na pěknou okresku. Baví mě to sice s těmi auty daleko míň a chuť jít si jen tak zablbnout v něčem jako Octavia TDI mívám míň a míň, ale občas to nastane. Naposledy jsem jen o vlásek utekl trapné pokutě od strážníků při katapultaci staré Fabie Junior pro jednu recesní recenzi. Čekal jsem na zelenou a napadla mě ta pubertální věc... vedle stála Avie a já si říkal : tu dáš! A tak jsem při oranžové sešlápl plyn a do 5 tisíc otáček nemilosrdně, leč zkušeně pustil u hátépéčka spojku. Na úzkých 13" si fábka vyhrabala slušnou gumovou čáru za zvuku rozzuřeného vysavače. Padesátka tam byla dřív než bys v Porsche GT2 stačil říct "švec" :)

A to poslední? "Kult osobnosti"? To mě baví snad nejvíc. Občasná projížďka v zajímavé klasice ( nikoli bagru) mě asi zahřeje u srdíčka prostě nejvíc...
-
Komentář upraven 28. 11. 2018, 12:51:53

reagovat
Matěj Podhorský
28. listopadu 2018, 12:54
5

A já bych ještě doplnil cestování, dálkové jízdy, a za mě, ačkoli vím, že to moc lidí nemá rádo, tak dálniční jízdy, se vším co k tomu patří. Zastávky na benzinkách, hnusný kafe, auto zašvihané hmyzem, měnící se krajina, vysoký rychlostní průměr.

Ještě mě napadá, já třeba hrozně rád tankuju. Celý ten proces, přijedeš, natankuješ, okno umyješ, a zas hurá dál, nevím, baví mě to, byť to je za těch 1500-2000 hodně slabá zábava na pár minut :D
-
Komentář upraven 28. 11. 2018, 12:56:52

reagovat
sk
skretik
28. listopadu 2018, 14:12
1

teda za 1500-2000 za pár minut si umím představit lepší zábavu ... a taky to jde dělat v autě ...

Matěj Podhorský
28. listopadu 2018, 14:23
8

trackday!

Nimrod
28. listopadu 2018, 17:06
4

dálkový mám také rád, ale ne po dálnici. spíš takový to courání se na místo určení, kochačka okolo, kde je to pěkný, tak zastavit, očouhnout krásy přírody (a zjistit, jak to autu sluší zrovna na tomto místě :-)), popřípadě dát oběd/umýt se atd. a jet zas dál... třeba tohle vzniklo tak, že jsme jeli v itálii a bylo třeba se někde vykoupat. tak jsem zajel k řece v nějakým městě, kterým jsme zrovna projížděli, a následně zjistili, že to stojí za procházku :-) a koupání bylo taky fajn :-) a když člověk jede nějakou dálku, tak může stát klidně za hodinu několikrát, místy je to doopravdy krásné a pro našince netradiční. nicméně tahle kochačka bude něco na styl prvního bodu, jen to město úplně nemusím... krásně mi na to sedí spíš klidná jízda kdesi po okreskách s minimálním provozem, kdy si člověk fakt jen tak užívá toho auta a okolí
navíc mi dělá radost i spaní v autě. celkově hrozně rád chodím na těžko, spaní pod plachtou či širákem atd., ale v posledních letech to skoro neprovozuju a nahrazuje mi to auto
dálnice mi nesedí z toho důvodu, protože je to šílená nuda a navíc tak nějak míjím ty krásy přírody. přece někam jedu i proto, abych něco viděl nového, což mi x proudá silnice s protihlukovými zábranami příliš neumožňuje. nicméně ty německé dálnice mám rád, tam je málo kdy něco k vidění a jsem rád, že ty kilometry utíkaj :-)

sk
skretik
29. listopadu 2018, 07:51
0

To by je měl někdo domluvit, zorganizovat, vypsat, ideálně aji někde jinde než v Mýtě - a mohlo by to být třeba na Vánoce ! :)

Matěj Podhorský
29. listopadu 2018, 07:54
0

Stay tuned!

Rien
04. prosince 2018, 21:09
0

Dalkovy jizdy mam taky rad, ale musim jet rychle, jinak me to tak neba a nedokazu se pak tak soustredit:D

ma
martinw
28. listopadu 2018, 13:36
0

Auto je pro mě oáza klidu mezi prací a domovem, ale ze bych jezdil jen tak pro poteseni to ne.

reagovat
Joe95
28. listopadu 2018, 14:33
5

Jéé :) tak ta 200-stovka na úvodní fotce mě hodně potěšila, kór když jsem na svůj dnešní "cruise" vyvětral tu svou :)
Jinak se vidím asi ve všech bodech článku... vždy jen záleží na náladě, autu a občas i na spolujezdcích..

reagovat
beastar
28. listopadu 2018, 14:37
3

Supr kára.

Joe95
28. listopadu 2018, 14:45
0

Díky :)
Btw. Aktuálně se mi chystá druhá a tato bude na prodej, takže pokud by měl někdo zájem o běžný auto s naprosto extraordinárním interiérem stačí napsat :)

Matěj Podhorský
28. listopadu 2018, 15:32
1

Tyjo ta je krásná :)

Nimrod
28. listopadu 2018, 16:55
0

krásná holka, jen ta virga mi nikdy neseděla...osobně mám raději corony s velkýma pokličkama :-)

beastar
28. listopadu 2018, 14:34
1

Huyara? To jako vážně? To bude překlep asi. Jinak všechny popsané věci někdy provozuju. A úplně nejlepší je spojit třeba tři dohromady. V naprosto trapné věci se zadním náhonem jako je Mb Viano v noci ve městě za deště zkoušet na oblíbebeném úseku jízdu, tak jak to slušný džentlmen nedělá.

Nebo vzít na sníh dieselovou šestiválcovou A4.. To byla ta pravá zábava plná kontrastu. Černá i bílá v jednom. Lítat na okruhu je taky výborná věc leč velmi drahá. A to si neumím představit dostat se k tomu ideálu z článku.

Jinak teda dobrý. Snad to některým lidem s menším rozptylem zájmu rozšíří obzor.

reagovat
sp
spooon
28. listopadu 2018, 15:40
2

Kromě prvního bodů se se vším ztotožňuju. A ještě bych dodal svoji úchylku a to tahání co nejtěžších nákladů. Vždy když narvu paletu do tranzitu a další na vlek, tak mám ohromnou radost. Celkově me baví jezdit s vlekem...asi mi to připominá klasický tahač s návěsem. I když tím bych asi jezdit nechtěl...

reagovat
Stanley
28. listopadu 2018, 16:13
1

Já bych za sebe doplnil ještě jeden bod. S oktávkou tomu prdy na okreskách/dálnicích nedávám, protože mě to nějak nebaví. Zato mám opačnou zálibu: pokaždé, co usednu do snu českých rodin, tedy do služební oktávie 1.6TDi kombi, stává se ze mě typický, již lehce obtloustlý rodinný tatík, cca 35 let, ostře červené boty, co miluje podtáčení a jede na spotřebu.
Posledně jsem dosáhl, ve třech lidech a zpola zaplněném kufru, spotřeby 4,4l firemní nafty na sto, což mi opakovaně způsobuje velkou spokojenost se sebou samým :-)

reagovat
Za
Zazaa
28. listopadu 2018, 17:10
0

Jednoznacne kult osobnosti, pripadne varianta smrncla okruhivym zlem ;-)
Na cruising sem asi jeste nedorostl, tahani maxim z plecek jen v pripade nouze a guilty pleasure zna asi kazdy kdo rad ridi ...

reagovat
Petju
28. listopadu 2018, 18:48
1

Ja si to nejvic uzivam, kdyz je tma a vsechno na palube sviti (jsem na to skoro az uchylnej) + tedy stazeny okno a poslech svisteni turbiny v mem nasupenem ctyrvalci o vykonu 226kW :)

reagovat
sheogh
28. listopadu 2018, 19:11
3

Jo, za me jednoznacne nocni cruising (a klidne i denni, ve vhodnou, klidnou hodinu), a pak kdyz neco nasnezi, to mam taky rohlik od ucha k uchu a prumernou spotrebu 40l na sto :-D . Na okruh nemam hardware (bohuzel).

Jo a s tim bagrem to funguje taky - jezdil jsem ted 2 roky po sobe na stavbe colors of ostrava s bobcat TL358+ a poprve i s S850 - je to fakt zabavny (neco jako tetris + sokoban ve 3D), bral jsem si na tu brigadu v praci volno :-D

reagovat
M
28. listopadu 2018, 20:25
0

Roadtrip! Voľnosť, sloboda, priroda.
Máš 2 týždne, auto, partnerku/a. Neurčité ciele na mape (napr nejaký fjord v Nórsku) a vyrazis, plánuješ zo dňa na deň. Alebo vôbec neplanujes.. Spiš v chatke, v hoteli, v stane, v aute (z dufas, že nevybijes baterku do rána). Niečo zbadás, zaciítia, dostaneš
na niečo chuť, obocis.
To je moja obľúbená dovolenka. Buď vyraziť z domu alebo kľudne aj preletieť a cestovať autom z požičovne.

reagovat
PachezZ
28. listopadu 2018, 23:10
0

Mě dělá radost že se na to auto lidi smějou :D Takže mám vlastně rád i denní cruising. A děti často mávaj...
Ale s Probečkama se mi to nestávalo, tam sem byl pro běžnou veřejnost za toho "hajzla ve sportaku"

A taková spanilka na klubovým srazu, kdy jede X(desítek) stejných aut za sebou a lidi koukaj, je taky fajn...

reagovat
BubaaCZek
28. listopadu 2018, 23:56
0

Pekny clanek

Cruising jde dost mimo me. Me to proste nebavi jet jen tak nazdarbuh. Musi tam byt jasny cil. Treba v noci proletet Calibrou jinak ucpanymi ulicemi, trochu se oprit do gum kde jindy jen popojizdim, trefit brzdy do odbocky, kde me jinak nekdo zavazi, abych mohl dat auto do mycky a natankovat u oblibene benzinky a dat si kabanos v rohliku :)

Zlo si zaškrtavam věda, že k vydraždění hormonů je lepší něco, co vám nebude trhat žíly někde opřít, spíše než GT3.

Zimní potěšení. Na těch několik čerstvě zasněžených nocí a rán se vážou nezapomenutelné vzpomínky.

To mam byt jakože guilty, že občas potrápím SMax? :)

Kult osobnosti? Obcas jedu v zavodaku tady za roh do KFC drivethu :D

reagovat
Adam Forman
29. listopadu 2018, 06:24
1

Jako vážně nikdo? Nejlepší je přece hledání trakce, podřazování na redukovaný převod, nadávání si, že ty spojky volnoběžek jsem měl zapojit už pod kopcem a pomalé, soustředěné valení se bahnivým terénem a přes praskající dřevo. Tahání navijáku, nadávání na málo zakořeněné stromy a potěšení z tvrdé, poctivé práce.
Jo a zacouvat někam s návěsem či vlekem na centimetr přesně taky mooooc potěší.
Ale to jsou zase moje úchylky, no...

reagovat
Ha
Habakukk
29. listopadu 2018, 09:40
0

Jo, ale nejlepší je to ve spojení s dlouhou cestou. takové to odpolední plácání na tankáči je fajn, ale po čase omrzí.

sumy
29. listopadu 2018, 19:36
2

Přesně tak, ale to cestování je k absolutní spokojenosti nutný. Samotný "lámání auta v arealu" si dám tak max 4-5x do roka. U toho cestování je smutny, když pak něco neklapne a dalších 1300km musíš dávat extrém typu 1motor-6t souprava a brzdit může jen ten vzadu, kde ridic vidi jen 3m před sebe a k tomu 4 děti na palubě...

Bavoraczech
29. listopadu 2018, 14:11
0

Jojo, noční cruising je nejlepší a co teprv když napadne trošku sněhu. Jen v pondělí jsem cruisoval krajinou poněkud větší rychlestí než účastník provozu co cruisoval přede mnou a z prudkého kopce najednou začal brzdit, což jsem ignoroval do chvíle než jsem se k němu začal blížit nějak moc rychle. Jenže na čerstvě napadeném a jen lehce ujetém sněhu se mi nedařilo brzdit dostatečně účinně (čti i při silnějším sešlápnutí brzdy auto nezpomalovalo), tak jsem si vyzkoušel i trošku toho mokrého (sněhového) potěšením driftem přes rukáv v naprosto nevhodném předohnaném Citroenu... A celé se to konalo na pěkně zatočené šumavské okresce :-).

reagovat
Ronoath
29. listopadu 2018, 14:42
0

Asi jsem příliš přízemní. Mě se týká jen čtvrtý bod. Byť občas mě na delší trase prostě baví řídit, zejména mimo dálnici. Třeba se vždy těším na úsek Pelhřimov - Jindřichův Hradec; jezdím tam od Ostravy, a teprve tam mě začne bavit řízení.

reagovat
tazzz
29. listopadu 2018, 16:59
0

Tak nevím.Moje úchylka je asi v tom, že prostě rád řídím cokoliv, včetně traktoru nebo BVP.Jelikož ale rád jezdím svižněji, než by se mělo, a nechci se za chvilku nechat vybodovat jako dlouhá řada řidičů dodávek a kamionové turnusy zase nemusím, tak se prostě vyřádím v práci při jízdě s ještěrkou.Linde 20 HD s motorem 1,9 od WV je super mašinka a naložit ve dvou kamion bigbagů za 11 minut je taky slušný adrenalin.

reagovat
Ny
Nyte
30. listopadu 2018, 11:27
0

1. Tak to bez debat! Pokud teda nejedu po do dopravní tepně v noci = 5 večer, kdy spíše celou cestu odhaduji, jestli nejedu do škarpy a jestli do mě neletí zdrogovaný Polák... Ale půlnoční cruising prázdným maloměstem je něco úžasného.
2. a 4. Tak jasně. Sice jezdím téměř výhradně "nudnými a nezábavnými shitboxy," ale to neznamená, že se jízdou v nich nedovedu odreagovat. Naopak, jízda s nimi mě baví.

reagovat
Pochtli
01. prosince 2018, 07:04
0

Já mám radost i tehdy, kdy auta jedou bez problémů a nemusím na nich v tu chvíli nic řešit a opravovat..

reagovat
St
Strejceknimra
08. prosince 2018, 22:31
1

Moji zálibu bych nazval "vrchařská prémie":
1. Chmury. Autem na denní ježdění přijedu ke garáži a vytáhnu svůj stroj na ježdění pro zábavu. 2. Pozvolnou jízdou do Krupky ohřeju motor. 3. Vyrazím do serpentin nad Krupku. Je jedno, že moje autíčko pro zábavu je podmotorované a rychlost není závratná, řev motoru je rajskou hudbou připomínající motorovou pilu. Serpentina střídá serpentinu. Ve vracenkách podřazujiz trojky na dvojku a motor se pokaždé rozeřve. Na rovinkách s lupnutím padá jeden kvalt za druhým. Trojka, čtyřka... A znovu, tři, podřadit za dva, nechat motor zpvat, za tři, za čtyři, podřadit.... Deset až patnáct minut uběhlo a zastavuji na Komáří hůrce. Kochám se pohledem na podkrušnohoří, poslouchám praskání chladnoucího kovu zpod kapoty a jsem vychechtanej od ucha k uchu. Kdo vymyslel klikaté cesty do kopce, musel být Pámbu.
P.S.: Samozřejmě to nemusí být jen klikatice z Krupky na Komárku (znám jich víc, v Čechách i v cizině), ale od mého bydliště je to asi nejbližší cesta takového druhu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8  1971
Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8

1971 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw 1976
Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw

1976 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem

Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance 2014
Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance

2014 rok výroby
110 koní výkon
1 968 ccm objem