načítám data...

Hledá se zaoceánský parník

22. června 2020, 22:12 122 komentářů

Vypisuje se konkurz na rodinný dostavník, který nahradí Chevy Tahoe.

zobrazit celou galerii : Hledá se zaoceánský parník

V diskuzích jsem tady párkrát naznačil, že Tahoe už šel do světa. Svůj úkol v mojí domácnosti plnil za ta léta dokonale, ale už byl čas posunout se zase dál a tak odjel k novému majiteli. Nějakou dobu jsem si říkal, že už mám aut dost a že žádné další kupovat nepotřebuju. Do práce jsem jezdil firemními posunovadly značky "Škoda mluvit", ale umím jezdit i hromadnou dopravou a protože už jsem velký kluk, nijak se za to nestydím. O starost míň a o peníze na účtu víc, tak proč ne. Jenže co si budeme povídat, čas od času je to prostě opruz, který mně vlastně baví ještě míň, než sypání peněz do podivných exotů v garáži a tak nastal čas na poohlédnutí se po něčem, co Tahoe nahradí. 


Dneska jsou v módě SUV a já takové auto měl v době, kdy to u nás ještě tak populární nebylo. I když, on ten Tahoe o velikosti rodinného domu s motorem 5,3L V8 taky moc nezapadal do představy českého chalupáře o tom, co je to ideální rodinné SUV. :-) Líbí se mi nová Puma. (právě jsem přišel o 9 z 10 čtenářů tady, ale život je boj). Je to sice spíš taková dětská hračka, než opravdové auto, ale mně se z nějakého zvráceného důvodu to auto fakt líbí a i jsem ho zvažoval. Hejty, které se tu na Pumu objevily, neřeším. Ono je to logické. To není auto pro 25 leté kluky, co sem většinou chodí.


Jenže…. Je tady takové drobné ale. Pan Knightrider má takovou zvláštní úchylku v podobě chcaní proti větru a proto měl v době naftových kombíků obří benzínové SUV a v době SUV si chce pořídit sedan. To už dneska nikdo nechce. Takže se to jeví jako ideální volba. :-D Jo, přiznávám, občas z toho chcaní proti větru zůstanou mokrý boty a není to déšť. :-D Ale i na to se vzpomíná nějak líp, než na život v dieselovém kombíku, co simply nechceš. :-) 


Už sem chodím, teda v poslední době spíš nechodím, nějaký ten pátek. Takže už jsem celkem profláklý tím, že mně baví zvláštnosti ze země hamburgerů, kde tomu vládne orangután v jistém bílém domku kdesi ve Washingtonu. Auta, co nebrzdí, nezatáčí, ale zato žerou i trávu kolem silnice. Teda alespoň tak se to v českých hospodách říká. To se zdá jako ideální volba. Možná nejsou nejlepší a nejsofistikovanější na světě, ale ani ze mně už Brad Pitt v tomhle životě nebude, takže si budeme rozumět. USA jako země původu není nezbytnou podmínkou, ale podobnost s názvem tohoto blogu "Hledá se zaoceánský parník", není čistě náhodná. Jezdím v těchhle autech 20 let, mám je rád, mám rád komunitu lidí kolem nich, baví mně srazy, nemám problém s dodávkou náhradních dílů, ani se servisem naprosto čehokoliv z téhle země, navíc i v dnešní době se tam pořád dá najít něco, co by mně zaujalo, tak proč měnit věci, které jsou léty prověřené a osvědčené, že? Nicméně nebráním se diskuzi, ostatně proto jsem tenhle pamflet napsal. Záměrně ale nebudu uvádět tipy, které jsem si sám v hlavě udělal. Místo toho raději popíšu nějaká kritéria pro výběr a pak dám prostor diskuzi. Aby se jako neřeklo, že těm imperialistům z poza oceánu nadržuju. :-) 


Takže. Hledá se rodinné auto, které pohodlně odveze čtyři osoby. Výrazem "pohodlně čtyři osoby" mám na mysli skutečné dospělé lidi a ne jejich zmenšené mladší verze na zadních sedadlech. Takže informace pro Kraba, škrtáme 911, Toyobaru a podobné věci. :-) Auto musí mít nejen čtyři (až pět) pohodlná sedadla, ale také čtvery dveře a musí být schopné odvézt ty čtyři dospělé napříč republikou, bez nutnosti shánění party Ukrajinců, potřebných na jejich vyproštění ven. SUV se nebráním, mám je rád, znám je, ostatně i v práci většinu dálkových cest trávím za volantem 2019 Land Cruiseru, ale přesto bych tentokrát dal přednost klasickému sedanu. Změna je život. 
Pomalu vstoupíme na tenký led a pustíme se do techniky. Jsem ze staré školy. A přestože mám moderní technologie rád, některé věci mně tak trochu serou. Kdysi jsem měl v Tahoe LPG, než šlo z auta ven. A i plánování cest podle benzínek s LPG byl pro mně strašný opruz. A to se říká, že s tímhle palivem není u nás nejmenší problém. Jenže já jsem ten typ, který sedne do auta a teprve cestou začne zjišťovat, že v něm vlastně není benzín a je třeba někde natankovat. A tak prostě někde zastavím a za chvíli už jedu dál. Plánování podle možností tankování je pro mně otrava a částečná ztráta svobody pohybu, kterou nejsem ochotný akceptovat. Takže asi tušíme, že LPG není tou pravou cestou a že elektrověc je pro mně spíš k smíchu. Nervy mám taky jen jedny. Hybridům, mild hybridům, polo věcem a polo autům já moc nerozumím a tak bych se raději držel osvědčené klasiky v podobě zkapalněných dinosaurů. Však i já jsem už dinosaur, takže svůj k svému. Nafta by mi v zásadě asi nevadila, pokud by to byl slušný motor, ale přecijen dávám přednost benzínu. Tak. Alespoň k něčemu jsme se konečně dobrali. V životě jsem toho už najezdil hodně a vystřídal zejména pracovně i hodně aut, různých značek, z různých koutů světa. V soukromí jsem to naopak moc neměnil a počítám, že i tohle auto by mi pár let vydrželo. Takže hledejme ideálně benzín, který bude mít alespoň čtyři válce, ale víc je tak nějak líp. Jakože fakt chci auto s motorem a ne s náhražkou za něj. :-)  
Nebudu vykládat hlouposti typu, že na spotřebě mi nezáleží. Počítám s dálkovými cestami a tudíž jezdit za pět, je tak nějak lepší, než za deset. Ale taky se mám docela rád a nějak mi došlo, že radši dám těch deset na sto v autě, které má pro mně smysl, než jezdit za pět v lednici na kolech, co mně sere už při pohledu na ní. Takže tímto zdravíme značku/koncern "Lidové vozy", co už dávno nejsou lidové a posíláme omluvný dopis za vyloučení z další přepravy. :-) Zatím nechci na konci školního roku umřít nudou, takže se loučíme. A protože kopírka stále funguje, posíláme stejný dopis i na východ, do zemí rýžových polí, protože kromě toho Land Cruisera, který je charakterem někde jinde, jsem těmto strojům na chuť nepřišel a jejich designy jak zvenku, tak uvnitř na mně působí jak projímadlo. A posrat se z toho fakt nechceš. :-) 
Sportovní jízdní vlastnosti se neočekávají, na to mám doma jiné hračky, které dokáží zvednout adrenalín více než dost. Hlavní slovo má pohodlí a prostornost, ruku v ruce s charakterním motorem a líbivým designem jak zvenku, tak uvnitř. Stáří do osmi let a cena do 500 tisíc. Sorry, víc prostě nemám, respektive ani dát nechci, protože mám v tom životě i jiné priority, než jen auta. 
Co určitě nechci. Drahý nesmysl, který mně na servisu sežere i s botami, 911, Miatu, dvě Miaty, tři a více Miat ve vláčku za sebou. Jsem jen jeden (narozdíl od Beastara= všichni jsou Beastar) a víc aut najednou se mi strašně blbě řídí. Asi stárnu. :-) Taky nechci žádnou krabičku od sirek, takže ani auta typu Mini nepřichází v úvahu. Krab a spousta z vás to máte rádi. Já nejsem zrovna chlap jako hora, ale rád to fakt nemám. Já vím, že někteří hoši říkají, že na velikosti nezáleží. Co já vím, proč si holky myslí, že větší je vždycky lepší. :-) Takhle. Karosa Vysoké Mýto určitě vyrábí úchvatné stroje, ale autobus zatím nepotřebuji. Domluvme se na tom, že to auto bude mít alespoň 4,5m, ať se to dá považovat za plnohodnotné auto. 
Takže si to shrňme. Hledá se sedan o velikosti alespoň 4,5m, do osmi let stáří, ideálně s benzínovým motorem o objemu větším než PET láhev Coly, na který se dá koukat a nepoblít se, peníze nejsou, ale požadavky ano. Mělo by to být buď z Evropy nebo z USA, ale v případě zemí jako je Itálie nebo Komunistická republika Británia, bych byl zdrženlivější. Musí to být tak trochu nahovno, a proto se Titanic na úvodní fotce náramně hodí.  Diskuze je vaše. :-) 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
22. června 2020, 22:41
1

Celkem vtipnej popis ... no hele, když nad tím tak chvíli přemejšlím, tak ty bys možná mohl vzít Opel Insignia 2.8 Turbo OPC a být s tím vážně nakonec spokojenej. Ilustrativně něco jako tohle : https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/18140414?goFrom=list

Těch možností by se ale pochopitelně našlo asi docela dost a nejspíš asi skončíš zas v nějaký Americe ... Z těch pořádnejch aut na práci jsem poslední dobou jezdil nějaký ten týden v Mitusubishi Pajero 3.2 Diesel z roku 2013 a byl jsem z něj velmi mile překvapenej. To auto funguje jak má , zvládá všechno, ale mít ho jen na silniční použití by byl hřích :-D

reagovat
Jakub Pospíšil
22. června 2020, 22:55
0

Napadla mě taková věc, no asi z toho nic nebude, ale zas na druhou stranu...
Tys tam několikrát napsal Land Cruiser. A myslím, že jsi dostatečně "divný" (v tom nejlepším smyslu slova), abys nad tím minimálně přemýšlel.
Takže co nový LC GRJ76 od Dajbycha?
-
Komentář upraven 22. 6. 2020, 22:56:15

reagovat
PB
23. června 2020, 04:10
1

Ja to mam jako sluzebak a rozhodne je to jedno z nejmin pohodlnejch aut ve znamym vesmiru: z hlediska pohodli je na hovno vic jen trabant a Buchanka:))

Ha
Habakukk
23. června 2020, 12:40
3

a Defender

Fa
Fandatik
23. června 2020, 00:00
0

Když jsem to začal číst, myslel jsem na Navigátora. Ale když teda sedan, volil bych moc obyčejné E400 w212 po FL
Případně XF. Ale Krabova OPC Insignia není taky k zahození.

reagovat
sheogh
23. června 2020, 01:44
0

Ty jo, to bysme se celkem dost shodli, az na ten diesel (jednou stacil, ale zase to nebyl zadnej poradnej) :-)))))

Mozna by se do rozpoctu vesla Panamera? A i kdyz ostrovy spis ne, tak co Jag XJ? eRko za 500 nebude, ale i tak... A proc ne teda US, a CTS? Vypada zajimave a pry i dobre jezdi (bohuzel jsem nemel moznost zkusit).. :-) ... Mergl? Ecko rovnou s taxi navestim? S klasse je fakt nuda.. AMG verze do tech 8 let neprojdou rozpoctem... Gelandewagen ma zase auru dealera perniku (a taky neprojde)... V tech ostatnich cross- neco, jako GLA, GLC apod se nevyznam :-)))
Takze CLS500?

Mozna Audi A/S6? Pokud by se povedlo sehnat sedan... Osmicka je naprosto super, ale tam je zas problem celkem drahej servis ..

Mozna volvo, ale to spis az po LS1 swapu :-D

Pak uz z evropy moc aut s motorem nezbyva... takze to bude zase US :-) A pokud bydlis a jezdis v CR, tak nych tu myslenku offroadu zas tak neopoustel :-)


-
Komentář upraven 23. 6. 2020, 01:56:09

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 09:13
0

Na Mercedes CLS bych úplně zapomněl. To se mi líbí. V8 tam nepotřebuju, ale nějaký civilizovanější verze by mohly být zajímavý.
Panamera určitě ne. Servis nesmyslně drahej. Audi, špatný není, to rozhodně ne, je to určitě dobrá volba, ale nějak jsem si cestu k týhle značce nenašel. Ani nevím proč.

krab
23. června 2020, 09:34
-1

Taky jsem chtěl zmínit CLS, ale tam jde o to jakej si vybrat motor. Respektive zkušenost mám jen s CLS 500 a 350 těch starších časů.. Zatímco V6 350 není nijak extra oslnivý motor a některé ty starší verze mají špatně řešené rozvody motoru, tak klasická V8 M113 (myslím kód) je extrémně odolná. Jenže ty sháníš v těch novějších a tam to bude obávám se, zase složitější a nákladově dražší. Kór potom ty biturbo motory...

Audi by bylo ve výsledku fajn. Ale to je otázka, jestli tě sedan typu A6 Quattro oslovuje. Ono to dělá všechno vlastně dobře. A např. takový motor 3.0 Bi-TDI je tahoun, to jsem si taky vyzkoušel, jen v kombíku, který je z mýho pohledu lepší, vejde se ti tam spoustu věcí, nicméně hezky vybavená A6 sedan s šestiválcem na naftu, po pořádným předvýběru abys nekoupil vyjetej krám by mohla být taky variantou.

Stejně - při výběru auta se každý řídíme nějakými svými preferencemi. Takže si nakonec asi vybereš podle sebe. Já třeba bych si mezi sedany vybral Alfu Romeo Giulia, ale nebudu ti to "cpát" protože tuším, že pro tebe to není to pravý ořechový. Audi nakonec nejspíš taky ne. Jak tu psali tu 300C / Themu, to je možná zajímavá varianta. Ale nikdy jsem s tím nejel...

Ještě mám rád Jaguar XF , ale je to taková volba spíš pro fanouška značky. Čím novější, tím lepší, kvalitnější, ale zase je tam trochu otazník nad tím jaký vybrat motor. Kompresorové erko, pětilitr bude stát přes rozpočet a bude mít vysoký náklady, diesel 3.0 je ideál, ale není to 100% držák... Takže XF bych ti taky doporučil jen asi v případě, že by ses na nějaké podíval a řekl si: jo tak to musím mít! Jinak bych se do toho "nenutil" ...

Jsem zvědavej, co si nakonec koupíš

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 12:21
0

Giulia se mi vzhledově líbí, ale spolehlivosti nevěřím a navíc nechci kupovat auto od automobilky, která tu za pět let nejspíš už nebude.
Jaguary jsou pěkný, ale trochu se toho bojím, že mně to sežere.
Audi jsem vyzkoušel jen nový A3 a A4. Jsou to dobrý auta, ale na můj vkus moc sterilně bezpohlavní.

Paul
23. června 2020, 20:10
3

A co třeba Jaguar XJ ? Myslím že se dostatečně odlišuje od XF parník to je slušný na výběr je buď V6 nebo V8 a z vlastní zkušenosti vím že servisovat ho není až taková tragédie.

Paul
23. června 2020, 20:29
0

Nebýt toho že jsem potřeboval hotovost na jiný Britský koráb určitě bych ho měl ještě za deset let.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 21:25
0

Mám z novějších Jaguárů trochu respekt kvůli obávám z cen servisu, ale jinak je to moc pěkný auto. Zajímala by mně hodinová sazba servisu a ceny základních komponentů.

Paul
24. června 2020, 06:49
0

Účtovali si 1700 na hodinu jinak běžný servis bez náhradního vozu byl kolem deseti tisíc. Výměna vodní pumpy včetně toho plastového potrubí vyšla na 15 tis. V8 na ně trpí. Výměna zámku dveří mně přišla na 7,5 tis. co si tak vzpomínám. Řekl bych že ceny servisu jsou srovnatelné s jinými značkami jako je třeba BMW nebo Mercedes.

Kuře
23. června 2020, 02:02
6

Nevím přesně proč, ale už jak jsem to četl, tak mi tanul na mysl naprosto jasný kandidát.
Jasně, píšeš že s Itálií bys byl opatrný, ale tohle stejně žádná Itálie není a myslím že by to mohlo naprosto vyhovovat.
Lancia Thema.
Původně jsem sice myslel na osmiválec, jeden má jeden chlapík u nás vedle práce, nejsem si přesně jistý jestli tam montovali 5.7 HEMI nebo tu 6.4ku nebo oboje, ale to je vlastně jedno. Vypadá to jako auto z jiného světa, zvuk to má neskutečný a musí to jezdit jako hovado. Má to ale jeden problém. Nedá se to koupit. Možná jsem imbecil protože jsou dvě v noci a já jsem po šichtě zmatenej, ale prostě sem nenašel ani jeden kus, ani na mobile.de ne.
Ale nadruhou stranu, ono i ten šestiválec bude to zadání splňovat. Těch 280 koníků myslím si s autem už nějak hne a aspoň to oproti osmiválu bude výrazně levnější.
Jen orientačně, něco ve smyslu tohohle:

https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Lancia-Thema-3.6-V6-VVT-24v-210kW-Executive/vhc:car,pgn:3,pgs:10,ms1:14700_15_,prx:80000,ful:petrol,mlx:200000,ccn:2800/pg:vipcar/282371401.html

reagovat
PB
23. června 2020, 04:15
0

Na mobile.de je jich ted (od 2008) k prodeji 54

custom1
23. června 2020, 07:45
1

Kuře: Do Lancií dávali jen 3.6 V6 Pentastar nebo 3.0 V6 VM Motori (Diesel), osmiválce byly jen v Chryslerech.

Kuře
23. června 2020, 11:30
0

PB: Asi jo, asi sem byl fakt marnej po celodenní šichtě ve dvě v noci sem to nějak podelal když jsem to tam zadaval:)))

Custom: tak to nevím, zas tolik ty auta neznám, vycházel jsem výhradně z toho, že ji potkávám u práce a ten tam má jednoznačně osmiválec a sem přesvědčený že to má na značných Lancia, ale třeba se pletu nebo prostě plácl znak Lancia na Chryslera, čert ví... podívám se dneska jestli tam zas nebude:))

PB
23. června 2020, 04:09
3

Hehe, takze nejdriv ty co me pred vyloucenim napadly jako prvni: Vw Phaeton a Honda Legend.
A vitezove: Lancia Thema (c300) a predevsim: Citroen C6

reagovat
Csaba
23. června 2020, 18:52
0

Do osmi let stáří = C6 vypadává...

Ma
MaverickCZE
25. června 2020, 11:29
1

C6 nechceš...šíleně drahej servis...jednu jsme měli doma 2.7 HDi a jen výměna čidel na váze vzduchu u jednoho turba vyšla na 26.000,- Kč (a je to biturbo) v autorizovaném servisu. Dalším strašákem byla převodovka. Problém u tohoto auta je, že nejsou díly z druhovýroby a na vrakovišti jich taky moc neseženeš protože jich vyrobili celkem malej počet. Na druhou stranu celkem splňuje zadání...bylo to neskutečně pohodlné auto, zejména na dálnici to maskovalo rychlost. Obecně to auto má svůj zvláštní charakter. Jakýkoliv pokus o sportovnější jízdu skončil jakýmsi zvláštním zarytým odporem od auta. Naopak pokud člověk jel rozvážně na "lorda" tak to bylo pohodové auto.

Radek_5
23. června 2020, 06:16
5

Už to tu padlo - Chrysler 300C s 5.7 Hemi. Nevím teda, jak s tou spotřebou :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 06:31
3

Takže jako první tipy na pohodlnej benzínovej sedan z Evropy nebo USA tu máme Pajero a starýho Lanďáka. Hmm, no nevím. :-D
Insignia je zajímavější tip. Máme jí v práci dlouhý léta, i když teda ne v OPICE verzi. Mně se to vždycky líbilo, ale jízdně a ergonomií uvnitř už mně tolik nechytlo. 300C je taková klasická volba, takže proč ne, ale jedině s 3,6L Pentastar. Hemi už žere přeci jen moc a závoďák nehledáme, jak jsem psal. Na kraviny mam Corvettu, která jede upřímně strašlivě mocně. :-)
Citroen se mi líbí, ale už je technicky starej a přeci jen bych dal přednost klasičtějším tvarům.

reagovat
custom1
23. června 2020, 07:42
2

Stando, já myslím, že 300C, případně Lancia Thema, přesně splňují to, o čem jsi tady psal a bude to patrně i nejrozumnější volba. Obzvlášť, když se už léta pohybuješ mezi amerikami, nebude to pro tebe krok do neznáma.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 09:03
0

To máš pravdu Karle. To je taková sázka na jistotu. Já jsem teda uvažoval i 2015-2017 Chrysler 200, ale to tady nemá smysl psát, protože 99,9% místních čtenářů si bude muset napřed vygooglovat, jak to vůbec vypadá, natož aby o tom napsali něco kloudnýho.

custom1
23. června 2020, 09:10
0

"dvoukilo" (nebo jeho dvojče Dodge Dart) je u nás prakticky neznámé auto, naživo jsem ho snad ještě neviděl. Popravdě ve mě nevzbuzuje žádné emoce. Špatné to asi nebude, ale než tohle, raději bych volil něco japonského. Nebo Mondeo... :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 09:19
0

Já ho naživo viděl a zkouknul detailně. Nevypadá špatně, ale nesmíš koukat po základních verzích. Ta 3,6L v tom má 300 koní a to už je více, než slušný na rodinný auto. Mondeo je přímej konkurent.

custom1
23. června 2020, 09:27
0

Mně všechny tyhle ameriky (i Malibu) přijdou takové nehezky otylé. Hlavně ten nafouknutý zadek.
A co poslední generace Fordu Taurus?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 12:25
0

Mně se 200 líbí. Taurus se mi vždycky líbil a ceny už jsou dneska hodně přívětivý. Ale je to už taky docela starý a provoz ne moc ekonomickej, takže zatím ho mám v záloze.

PB
23. června 2020, 13:06
1

Ja vim, ze ten citroen je starej, ale ma nekolik prednosti: zaprve ma koule... hodne kouli... a tudiz je to opravdu pohodlny.. a koleba se to docela americky. Za druhe je to doopravdy sedan. A za treti, je jich fakt malo a benzinova verze je celkem mocna (3.0 V6). Jinak ta Thema se mi libi v italske verzi hlavne proto, ze to nema tak neskutecne hnusnej a lacinej interier jako C300. Tam byl ve spagetarne ucinen znacny pokrok oproti prohnilym imperialistum.

peca
23. června 2020, 13:39
0

S tim Chryslerem 200 jsem jezdil asi mesic a docela se mi to libilo. Neni to ale uplne kompatibilni s tvym pozadavkem na vyndavani lidi ze zadnich sedacek. Je tam vazne blby pristup a nic moc mista. Tristovka mi prisla ve vsech smerech lepsi (s tou toho mam najeto hodne).

custom1
23. června 2020, 14:55
1

Knightrider: Tauruse (poslední generaci) dělali v letech 2010-2019, to mi zas tak staré nepřijde... ;)

Třeba tenhle mi přijde úplně libový:
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Ford-Taurus-3.5-SEL-Scheckeft-Gepflegt-T%C3%9CV-Au/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:9000_39_,ful:petrol/pg:vipcar/297300502.html

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 15:32
2

PB: Italové s 300C neudělali vůbec nic. Zmohli se jen na výměnu znáčků na kapotě a na volantu. Omlazená kastle a novej interiér je dílem Chrysleru. Prostě to auto Chrysler po letech celý faceliftoval a dostalo to stejný věci jako všechny ostatní Chryslery tý doby. Nic víc.
Peca: Mně přišel 200 bez problému. Jak jsem psal, naživo to zkouklý mám. Ale uvidíme.
Custom1. Však já vím. Ten jsem taky měl na mysli. :-)

PeterLuk
23. června 2020, 23:31
1

Čo viem, tak Amíci na 200-ku a Dart celkom nadávajú, nie? Aj keď neviem, či ide o to že by to bolo skutočne zlé auto alebo ide len o nenaplnené očakávania internetových diskutérov, ale mám dojem, že moc chvály nedostáva. Tak ma to celkom prekvapuje, že pozeráš práve po ňom. Ale ako vravím, nejak som o ňom veľa nečítal (resp. áno, ale dávnejšie), tak možno to je neprávom kritizované auto, neviem.

Inak, čo Charger? Žiť v USA tak jazdím Chargerom, ako jedno z mála áut na mňa pôsobí "staromilsky", v tom dobrom slova zmysle, ako auto zo starej školy. A tu u nás by to bolo určite neotrelé auto.

custom1
24. června 2020, 08:42
0

PeterLuk: Charger (stejně jako ostatní Mopary z té doby) má naprosto příšerný interiér. V posledních letech se to zlepšilo, ale hlavně u Chryslera, jinak je to pořád stejná tragédie napříč koncernem...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 06:42
2

Ano, Cadillac CTS, popřípadě ATS, jsou horkými kandidáty, jen cena je většinou horší u aut do osmi let stáří. Ale uvidíme.

reagovat
František Čáslavský
23. června 2020, 07:50
0

Brýden, Lincoln Continental, těšilo mne, vyřešeno :)
-
Komentář upraven 23. 6. 2020, 07:50:15

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 09:04
0

Taky je ve hře. ;-)

BigBen
23. června 2020, 11:01
0

Během čtení blogu mě napadl taky ten Lincoln, pokud tedy hledáme za oceánem. Pokud by stačilo hledat jen přes La Manche tak já osobně bych šel do Jaguar XF. V6? V8?

Oh!Gust
23. června 2020, 11:58
0

https://www.sauto.cz/osobni/detail/lincoln/continental/18046726?goFrom=list

Ako povedali v jednom filme - kurva, to je parník!

custom1
23. června 2020, 14:50
0

Oh!Gust: Tak, a teď ho ještě najdi s cenovkou do půl míče... ;)

Oh!Gust
23. června 2020, 14:59
0

custom1: do půl míče bohužiaľ dostať len kusy v ich domovine, ktoré sú vzdialené nielen tisíce kilometrov, ale ešte aj tisíce korún :(

https://www.autotempest.com/results?make=lincoln&model=continental&zip=90210&maxprice=22000&minyear=2010

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 15:35
4

Oh!Gust: Mi to trochu připomnělo některý Krabovy komentáře typu "Půl milionu? Když si přihodíš ještě milion, tak máš úplně perfektní auto XY". Takže ne, tudy cesta opravdu nepovede. :-)

Oh!Gust
23. června 2020, 15:56
0

Knightrider: Pardon, od počítača je ľahké sa zasnívať :-D Po ďalšej úvahe okrem vyššie spomínaných 300C a Thema prichádza na rozum aj ich platformový kolega Charger, ten už by sa s 3.6 V6 mohol vojsť do daného rozpočtu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 18:45
0

Oh!Gust: Jasně, 300C/Charger, to je taková ta klasika, která napadne většinu lidí u nás, když se řekne US sedan.

BRunner
23. června 2020, 09:03
1

Já vím, že pan autor psal, že elektrice nerozumí, ale jeho parametry perfektně plní včetně té spotřeby okolo 5ti litrů benzínu buď Lexus GS300h nebo předchozí generace hybridní Camry. Vzhledem k tomu, že to nejsou plug-iny, tak se elektrikou nemusí prakticky zabývat, prostě jen tankuje benzín. Motor je 2.5l 4-hrnky, takže na současné poměry i slušný obsah. A tu spotřebu mám potvrzenou od majitele už druhého GS300h.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 09:07
0

Zajímavá možnost. Něco si o tom přečtu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 09:08
0

Respektive Camry je hnusný dědkovský auto ve všech generacích, ale ten Lexus by nemusel být marnej. :-D

Jimi
23. června 2020, 11:23
0

… i v "normální" verzi GS350 bez elektro omezení je to slušný svezení...

PB
23. června 2020, 13:13
0

Kdyz uz je Japonsko zpatky ve hre... co Subaru Legacy sedan? Pata generace je do roku 2014, u nas nebyla moc popularni (je to trosku opuchly, ale velky kola to spravi do hezke svalnatosti) a byla i zajimava verze 2.5 GT. Nasledovnika H6 (3.6R) v evrope najdes asi jen v Outbacku...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 15:37
1

PB: V práci jsme kdysi měli starší Legacy. Měl jsem to auto hodně rád. Ale ty novější jsou fakt strašně hnusný.

beastar
23. června 2020, 13:21
0

Dopredu vim, ze to stejne z xy duvodu zamitnes i kdyz tam pises jak si velky kluk na jezdeni mhd:) Iracionalni a podobne rozhodne nemusi byt jen US auto. Osobne mi prijde posledni Mustang jako uplne obycejny auto. To je jedno.

Renault Mégane Grancoupé čili sedan. Do pul mega veskera dulezita vybava, metla, kola a co je hlavni zaruka a dalsi vyhody noveho auta. U nas na silnicich asi daleko vetsi exot, nez treba ten Mustang:D A ano neni to v8 whatever super dragrace champ ani zadokolka, ale pokud to je auto k preprave, tak to splnuje vse. Jako stoneco konova 1,4 asi neoslni ale na prepravu osob to bohate staci. Je to tichy a docela pohodlny. Designove v pekny metle rozhodne zajimavy...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 15:43
0

Budeš se divit, ale zvažoval jsem i toho Mustanga, popřípadě Challengera. Obojí by se mi líbilo. Ale nakonec jsem si řekl, že skutečně nehledám další auto na hraní, ale něco racionálnějšího. V Praze sníh není, ale na Šumavě, kde mám část rodiny ano a tam prostě s takovým autem v zimě jezdit nechci.
Meganu bych teoreticky mohl dát šanci. Hodně jsem najezdil se starší generací, taky sedan. To auto bylo hezký, ale jinak asi jeden z nejhorších krámů, co jsem kdy řídil, takže jsem na tuhle značku dost zanevřel, ale dneska už je to asi jiný.

beastar
23. června 2020, 16:41
1

No jo to bylo prvni, co me napadlo. Challanger a Mustang. Jenze to nejsou auta v Evrope vnimana jako bezna. I kdyz na nich dohromady nic, moc neni, nemusi byt. Ty resis takovy podobny dilema jako ja. Aby to bylo takovy a onaky, ale zase abych byl u toho sveho. Megane dnesni je takovy ten Evropsky prumer. Hezky je podle me furt. Neni v nicem vyrazne horsi jak VW, nebo Chrysler treba:) Co mi prijde fajn te za svych 500 by si mel nove auto, zaruku. A co si budeme ze se posere novy rendl prvnich 100 000 je daleko mensi pravdepodobnost, nez i lehce jeta amerika, nebo treba Mercedes.

Jizdni vlastnosti to spatny nema, pusobi to hezky. Byt tebou zkusil bych ho projet nekde v Renaultu jen te zvedavosti....

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 18:52
0

Jo, máš naprostou pravdu s tím nový vs. ojetý. Tohle dilema řeším v hlavě celkem dost. Každý auto se dřív nebo později rozbije nebo prostě obecně bude nutný řešit nějakej ten servis. U novýho má člověk záruku, atd. Sám si taky říkám, jestli se nesmířit s menším a míň zajímavým autem, který bude ale úplně nový nebo dát přednost něčemu, co by mně sice táhlo mnohem víc, ale o čem taky vím, že reálně bude stát na provozu a servisu mnohem víc peněz. Jako příklad třeba novej Focus/Mégane vs. 8 let let starej Lexus/Mercedes, dosaď si, co chceš. A čím starší ty auta budou, tím se ty nůžky budou víc otvírat.

krab
23. června 2020, 22:03
0

Nový vs. ojetý, to se dá i celkem spočítat. Představu kolik na tom ročně najezdíš a kde to auto bude nejčastěji jezdit, tu asi máš. K určitýmu účelu už se spíš vážně vyplatí mít auto nový, k jinýmu zase ojetý. Já jsem třeba příklad člověka, kterýmu se nový auto rozhodně nevyplácí. Spíš jsem propagátorem těch ojetých. Starší auto se ti sice možná tu a tam rozbije, ale v absolutní hodnotě na něm netratiš ročně tolik peněz jako u novýho během prvních tří, čtyř let. Prostě si to musíš nějak spočítat v hlavě sám...

Spíš jak tu proběhlo to téma, tak mi to nedalo a zabrouzdal jsem do inzerce ve vodách, kde normálně nic nehledám. A připadá mi, že konkrétně Dodge Charger 5.7 Hemi je na trhu za vyloženě fajn peníze, vlastně i Challenger... když to srovnám z Mustangem. Přitom to působí, že ty Chargery / Challengery můžou bejt suprový auta. Teď ty poslední modely snad jdou koupit i jako 4x4 a našel jsem třeba v inzerci snad 3 kousky , rok 2018 (teda nejspíš všechno zadokolky) za ceny jako 800 , skoro nový auta s osmiválcem s vypínáním 4 válců. To nezní vůbec blbě...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 05:53
0

Klasickej Krab. Myslíš, že "do půl milionu" a těch tvých "800" je podobná částka? ;-) Fakt není Krabe. :-D
A spočítat si návratnost nový vs. starý je dost ošemetný. Nikdy nevíš, co se ti kde vysere a za kolik. Nový máš v záruce. Starý ne.

beastar
24. června 2020, 10:28
0

Celkove rozmanita diskuse. Jen mi prijde ze jestli si asi tak mozna o rok starsi nez ja. Ta 90% toho, co se tu nabizi nemuzes ani zvazovat. CLS, XF, Giulia, mozna Mustang, 300c, CTS, ATS jinak mi prijde, ze maji vsichni pocit, ze chces dalsi auto, co se bude pri vetsim najezdu srat. Bude stary, hlucny, nepohodlny, nebezpecny a orisek pro stk... sorry picovina neco takovyho kupovat. A nakonec by byla lepsi koupe i Bmw e60 550i koupis V8 za dve kila s vybavou, design to ma podivny coz ti neva. Jede to a umi to jet za 10 tak nejak porad.

krab
24. června 2020, 10:41
1

Zajímavá diskuze. Stejně je to jako vždycky u těchto diskuzí a výběrů tady diskutujících co napíšou bazarovýho snílka a ptají se co by si měli koupit. To je jako kdybych tu postnul blog o tom, jaký další sportovní veterán si mám koupit, dal k tomu nějaký rozpočet a čekal, co mi kdo poradí. Vznikne určitě zábavná debata, ale nakonec si stejně koupím to co mě najednou chytne za srdce a bude ... A leckteří nad tím budou kroutít hlavou. To je normální.

Z toho blogu jsem vycítil, že Standa nechce obyčejné auto. Ale zase si nemůže ( a naprosto to chápu) dovolit koupit další auto s vysokými náklady jako je jeho Corvette, kterou má pro radost.

Co jsem chtěl podotknout je, se fakt zamyslet jestli zvolit spíš cestu srdce anebo nějakou fakt rozumnou volbu jako jsi mu tady radil třeba ten Renault.

Narazil jsem právě na ty Dodge Chargery a docela mě to zajujalo... dokonce jsem u snídaně dneska otevřel autotrader a koukám za co by se osmiválcová verze R/T s nějakou normální výbavou ( ne limitka , prostě regulérní R/T s 5.7 Hemi) dal koupit a ono když si dáš limit kolem 20 tis dolarů, tak je nepřeberná nabídka ... Takové ty do 5 let stáří a kupodivu se najdou i málo jeté.

Jeden týpek tu přeci psal (myslím měl nick Boris) o tom jak si jel párkrát osobně koupit auto do USA , naložil ho v přístavu do kontejneru a pak letěl zas domů. Tak třeba to je věc, co mi ke Standovi sedí - zpříjemnit si ten výběr, udělat si výlet do USA ( teda jestli to teď kvůli tý koroně vůbec jde, ale snad teď už jo) , podívat se na pár aut, udělat si malou dovču s manželkou, nějaký Charger 5.7 Hemi koupit, dovézt do přístavu, letět domů a pak na něj holt pár týdnů počkat , tady projít dovozovým procesem přihlášení a vesele jezdit v něčem co bude relativně nový, ne extrémně drahý a s tím správným železem pod kapotou...

Pro nějakej novej euroblob na kolech můžeš jít k dealerovi vždycky...

beastar
24. června 2020, 10:51
1

No to jo. Ja to pochopil tak ze chce prave neco normalniho. Nakonec proda Tahoe a ... Koupi US sedan dobry dava to smysl z fandovskyho hlediska. Znam cloveka co ma Astona a jezdi civilne oktavkou .. Nove vs ojete to bude vzdy i kdyby si pro to byl osobne v bilem dome:)) Spocitat to musi sam. Muze mit kde, co skoro.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 11:46
0

Beastar/Krab: Hele jako zcela upřímně, já tenhle blog napsal spíš tak pro pobavení. Fakt nečekám, že mi tu někdo poradí něco kloudnýho. 99% lidí tady vůbec nezná auta, co mně zajímají a vypotí tak max. 300C/Charger nebo nějakej moderní Cadillac, ale osobní zkušenost žádná. Samozřejmě to mám sám v hlavě už dávno srovnaný a zhruba vím, co chci. Na názor na mnou vytipovaný auta nemá smysl se tu ptát, protože v nich tady nikdo nikdy nejel. A taky nechci dávat návod. Ať si ti lidi lámou hlavičku a ukážou svojí vlastní invenci.
Je mi něco přes 40, takže o trochu starší, než vy dva jsem. Ale to celkem nehraje roli. Psal jsem, že spotřeba není úplně rozhodující, ale že je podstatná a že Hemi právě kvůli tomu nechci, takže opravdu ne, Hemi ani jinej V8 neuvažuju. Ostatně v zadání je uvedeno 4 válce jako základ. Opravdu nehledám totální zhovadilost, ale něco, co bude kompromisem mezi autem pro radost a čistým spotřebákem.

krab
24. června 2020, 12:10
2

To jsem si přesně tak nějak myslel, že už to máš stejně vybrané :) Já schválně najel na notu toho Chargera s Hemi V8 protože mě zajímal nějakej tvůj pohled na ty auta ... Zkušeností tady s Amerikami, kór novějšími má asi málokdo a já třeba vůbec. Přijdou mi v tý poslední karosářský variantě docela pěkný, v nějaký decentnější barvě, když to není černý, tak to nemá až zas tak brutální vzhled, interiér sice vypadá dost obyčejně, ale nakonec to je i fajn protiváha těm dnešním snahám všude nacpat do interiéru obrovský tablet.

Mimochodem, když je ta věc podaná takto, (4 válce základ, kompromis mezi autem pro radost a čistým spotřebákem) tak tu definici docela plní Mazda 3 2.0 v karoserii sedan. Ale zase je u ní silně k diskuzi záležitost okolo motoru, protože sice je úsporný, ale spíš línější. A když budeš chtít tu 180 k verzi Skyactive X, tak už to zase nebude do 500 za nové/předváděcí, ale o trošku víc. No nic, když budeš pak chtít, pochlub se, co sis vybral...

beastar
24. června 2020, 16:39
1

Jasny ze to ma vybrany jako kazdej trochu dopredu. Jen teda ja, co neumim pochopit je takova ta predstava, ze to ma byt jakoby originalni auto atp. Kdyby na to bylo vic penez napsal bych dieselovy Ghibli. Krom ceny splnuje vse. A servis je drazsi, ale ve srovnani co tu padlo Panamera, cls atp. To tak hrozny neni. Prakticky lip poslouzi jako daily posunovadlo proste novy auto to je statistika. Pokud ne novy tak co nejnovejsi. Amerikam nerozumim. Krom Mustanga, Vette a nekolika kaďouru se v nich ani nevozim. ATS se i CTS mam rad to jsou pekny auta a exotika obvzlast v Cr. Jak pise Krab. Tvuj rozum a rozhled tvoje prachy;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 20:04
0

Tak samozřejmě, že nějaký vlastní představy a tipy mám. Pokud člověk není úplnej kentaur, tak si dokáže sám najít a vyhodnotit, co tak zhruba chce a za kolik se to dá pořídit.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 18:26
0

Mazdu nechci. Neříkám, že je to špatný auto, možná už ty dnešní ani nereznou (ale spíš je to furt stejný). Mám zkušenost jen s novou Mazdou 6. Fajn svezení, ale umělejší řízení jsem v autě ještě neviděl.

Csaba
23. června 2020, 20:26
0

S nadsázkou (zdůrazňuji) myšleno neřešil bych stáří potenciálního nástupce toho prcka Tahoe :), pochopil-li jsem to správně nejsi zrovna ve finanční nouzi (tj na servis by "zdroje byly") a americká auta pro tebe znamenají docela dost, tak jsem se prohrabal evropskou inzercí a měl bych 4 tipy:

Vidlicový osmiválec uložený napříč a pohon přední nápravy v karoserii která vypadá fakt neotřele, za srandovních 100 tisíc, tj, zbylo by na údržbu na deset let i více :-)
http://www.otomoto.pl/oferta/oldsmobile-aurora-4-0-v8-255-km-ladny-klasyk-unikat-jedyny-zam-ID6CBr6B.html#001cbc87e3

Klasický US sedan se všemi základními atributy "pořádného auta" v dokonalém stavu za 300t.
https://amhkmotors.cz/prodej-veteranu/ford-ltd-crown-victoria-1990

A jeden nádherný a sedmapůllitrový US fullsize, protože prostě "objem ničím nenahradíš!" :-)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=301124482&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1100&makeModelVariant2.makeId=4400&makeModelVariant3.makeId=4700&maxPrice=20000&minCubicCapacity=1800&pageNumber=13&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=273367b5-d8ae-dccd-e954-fd68ee3a0d47

To bychom měli tři sedany, jeden lepší jako druhý :), přesto ale se mi do hlavy vkrádá pocit že pokud jsi x let provozoval Tahoe,
nepohrdl bys autem stejné kategorie. Jezdí teda na naftu, co se dá dělat. Ale kdyby to fakt tak moc vadilo, můžeš ho obratem prodat někomu jinému :-)
http://auto.bazos.cz/inzerat/120570404/excursion.php

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 21:32
1

Všechny tyhle auta jsou krásný a mám je rád, ale už chci vážně něco z 21. století.

ma
martinw
23. června 2020, 23:44
0

To jsem rád že to píšeš, ty auta jsou krásný ale z dnešního pohledu jsou nebezpečný.

custom1
24. června 2020, 08:52
0

Csaba: Ty vole, Aurora! Za kilo koupíš a ty další čtyři do toho do půl roku nasypeš...
Victorka a Centurion - to jsou auta vyloženě na hraní, ne na denní ježdění.
Excursion - viděls někdy, jak je to velké? ;)
Ani jedno z těch aut neodpovídá výše zmíněným požadavkům...

beastar
24. června 2020, 10:20
0

Jako aspon je veselo, ale tahle skvadra je dobra tak do muzea amerik. Na hrani jakoze on ma v garazi vette a jeho draha staryho mustanga. Pokud se bavime o modernejsim daily do 500 kterym se da jezdit do prace a s lidmi za zabavou... tak fakt asi je to jinde.

Csaba
24. června 2020, 16:28
0

Pro Customa: proto tam píšu "s nadsázkou" a "zdůrazňuji". :-) Je to jen "výcuc" toho co mě osobně zaujalo, nic z toho bych Knigh. jako auto na denní užití nedoporučil, samozřejmě.

custom1
25. června 2020, 07:18
0

Ok, ok ;)
Jako ta Aurora je fakt "past", ale Victorka je dokonalá! :)

Holofaust
23. června 2020, 20:40
0

proč si nenecháš dotáhnout crown vic? když chceš us sedan, co víc můžeš mít?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. června 2020, 21:33
4

Protože jak jsem psal, hledám něco moderního a ne auto, který se začalo vyrábět v době, kdy většina místního čtenářstva ještě nebyla na světě. ;-)

PeterLuk
23. června 2020, 23:46
1

Prípadne ešte jedna extravagantná alternatíva, akurát to nie je sedan. Zbytok kritérií by hádam spĺňal, či? :D
https://www.autoscout24.cz/nabidky/ford-flex-ecoboost-turbo-360-ps-us-car-reise-familie-benzin-seda-fd791a9c-9fd6-7d5c-e053-e250040a69a0?cldtidx=6&cldtsrc=listPage

reagovat
custom1
24. června 2020, 08:53
0

PeterLuk: Tohle by mohla být fajn alternativa! :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 11:49
0

Ta 3,5L Ecoboost nemá dobrou pověst.

Jan Machač
24. června 2020, 01:21
0

hej ja jsem to vubec nečet. Kup si jakykoli kombik na ramu z osmdesatek a zhotroď to dle libosti. Aka: Nebuď debil, vykon a pohodli je levne. Prostor a NFG street cred nikoli.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 05:56
0

Nepotřebuju auto na machrování, ale na ježdění.

Jan Machač
24. června 2020, 08:59
0

i tak bych se dvakrát nerozmýšlel ;-)

beastar
24. června 2020, 10:32
3

A nemel by si koupit jenom ten ram a na nem posazenou V8 700kW s trirychlostnim autem posadit na to kreslo z obejvaku a unimobunku a jezdit? Kola by mohl dat z nejaky emericky postacky dodavky aby byl stajl. Star n stripes na nasadu od kostete a je to. Akorat nevim co stk, ale na to sere pes. Strejda Sam by mel radost.

Jakub Pospíšil
24. června 2020, 10:45
0

On má Jeník pořád trochu pnutí, že jsem tenkrát nenasál ten hnědý kaprys. Jako bylo to sice hezké, to ne, že ne, ale pořád to byl jen kombík. Nepraktický. Velký. A velmi starý.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 11:51
0

Jan Machač: Však já jsem se taky dvakrát rozmýšlet nemusel. Vím naprosto přesně, co nechci. ;-)

Jan Machač
26. června 2020, 15:35
0

BEASTAR: No však tak ty kombiky vznikaly, co je na tom složityho, Sofistikovanost je jenom evropsky levičacky přežitek pro lidi, co nikdy nešukali sestřenku!

Valfar
24. června 2020, 10:53
0

Dovolím si poněkud konvenční tip, který jsem nicméně v diskuzi nezaznamenal - BMW F10 s benzínovou R6, ať už 30i nebo 35i. Téhle pětce se říkalo, že to je jízdními vlastnostmi zmenšená sedma a já to musím potvrdit. Jezdil jsem s tímhle autem celkem pravidelně 8 let (nejdřív 4 roky s před fl verzí, pak 4 s faceliftem) a zdá se mi, že všechny tvoje nároky splňuje perfektně. A servisu bych se nebál, pokud netrváš na autorizáku. A to u BMW určitě není nutné, jsou to velmi rizšířená auta, která umí velmi solidně servisovat i řada "obyčejných" servisů. Moje zkušenost se spolehlivostí je absolutní - ani tomu prvnímu před fl modelu, který se po 4 letech jen přesunul v rámci rodiny, takže mám možnost jeho osud pozorovat už 9 lel, nebylo nikdy nic. A to je docela našlapaný výbavou i na poměry německý prémie (za výbavu šlo asi 700k). A dnešní ceny jsou vzhledem k těm pořizovacím úplně k smíchu. Jo a i ty šestiválce jezdí při nomální jízdě do 10 litrů, tohle BMW (u šestiválců, V8 byla jiná píseň) vždycky šlo už od dob E36.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 11:55
0

BMW není špatnej tip, ale vylučuje se z volby díky auře, kterou mu dělají majitelé. A já už jsem trochu starej na čepici s rovným kšiltem. ;-)

M P
24. června 2020, 15:10
4

Když to bude nějaká usedlá barva, menší kola, bez M paketu, tak to půjde.

Valfar
24. června 2020, 21:09
0

Jasně, pokud máš averzi vůči BMW jako značce, nemá smysl se do nějakýho nutit. Ale marně vzpomínám, kdy jsem naposledy viděl šoféra F10ky s hip hop kšiltovkou, myslím, že nikdy. A troufám si říct, že se nevyrojí ani někdy v budoucnu, až padnou ceny F10tek skutečně na držku - to auto svým designem i jizdními vlastnostmi hraje jednoznačně na notu konzervativnosti, elegance a pohodlí, nic pro gangsta crew z místního hoodu. :) Mimochodem nedá mi to nepoznamenat, že tihle týpci zrovna v mé čtvrti nejčastěji sedlají Ameriky, totiž různé rané generace novodobého Mustangu, který jim za lidovou cenu dopřeje přesně tu badass image, kterou od auta očekávají. Naopak na F10 myslím ani nevzpomenou.

beastar
24. června 2020, 21:38
2

Tak ona f10 je taky servisne kapanek jinej level. A to teda kdyz uz klasicky euro dý madafakin trý sedan. Tak éčko je znatelně levnější a uživatelsky příjemnější kár, než tato generace 5er. Jinak kšilty to souhlasim. Tihle borci jedou e46, e90 a v posledni dobe mi prijde i Audi hustej stance A4 a Golfy. Ti vic hip hap bossove maj ty Mustangy a Camara. Pripadne fajraka...

Ju
Junior
25. června 2020, 06:51
1

tak.
do Fkových generací BMW "za dobře vole z bazoše" není problém sypat desítky tisíc měsíčně jak prd. Na nutných věcech, bez kterých to prostě nejede.
Valfar musel mít extrémní štěstí.

Valfar
25. června 2020, 10:52
0

Junior: A s čím jsi měl ty osobně u své F10 problém? Nebo aspoň někdo z tvých opravdu blízkých? Tím pochopitelně netvrdím, že když koupíš nejlevnější F10 na bazoši, tak tě čekají samý sociální jistoty a pozitiva, to asi u žádnýho auta, ale autor blogu říká, že má budget něco kolem půl mega a za to už se myslím slušný kus koupit dá. Ale samozřejmě platí, že "mé" 2 kusy jsou moc malý vzorek na nějaké soudy, faktem je, že obě auta byla koupená nová, celý život jezdila jen do Inveltu (u toho prvního se po 4 letech začlo jezdit do skvělého neautorizáku) a měla extrémně šetrné řidiče.

beastar
25. června 2020, 11:37
1

Valfar: Ja nemam problem ti verit. Ptal si se ale nekdy v Inveltu jak je tahle generace na tom. Ano neni to katastrofa kdyz jsou penizky ready vcas. Jako ojetina to auto proste rozumny neni. Proc vypisovat nebudu je toho plny internet. Jen za minuly rok sem jich otocil asi 8. Ano neni na tom hur jak srovnatelna konkurence. Ani lip. Je to hodne o kuse, motorizaci. Nicmene kdyz uz bych sel do Bmw asi bych sel radeji o generaci niz... Mimochodem kamaradovy se jeho úža f10 rozhodne ne nejlevnejsi z Bazose minuly rok rozsypala na dalnici... vasapumpe šadn mit zahrienen defekt docela prdel oprava do kila great byznys. Uz to ma turek Abdul. Byla to teda N57... ale i tak fujky.

Valfar
25. června 2020, 15:27
0

V Inveltu jsem se neptal, já tam s těmi auty v životě nebyl, neříkala mi pane. Ale jak nemáš problém věřit ty mně, že mám zkušenost, jakou mám, tak já zase klidně věřím tomu, že na nějakym většim vzorku se ukazuje, že je spolehlivost průměrná. Je na tom třeba soudobý éčko signifikantně líp (pokud jde o benzíny)?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 16:10
0

Já mám osobní zkušenost jen se staršíma BMW. S těmahle novýma ne. Ale je pravda, že moc dobrou pověst nemají, co se spolehlivosti týče. Otázkou je, jestli je obecně fakt špatný to auto nebo jestli je na tom konkurence podobně. Jako úplně bych nechtěl zabředávat do diskuzí typu "tenkrát bylo všechno lepší", protože fakt nechci kupovat auto, který se vyrábělo "tenkrát". Spíš by mně zajímalo obecný srovnání spolehlivosti s jinýma značkama v týhle kategorii.

Jimi
25. června 2020, 17:37
0

4 z 5 servisáků to nedoporučují ... :) opravdu nečekané a drahé řešení problémů, záleží samozřejmě na stavu a kusu. Za mě trochu loterie.

krab
25. června 2020, 18:19
0

Já bych to taky spíš nedoporučoval. A hlavne F10 a bohužel i teda trojka F30 včetně variant jako třeba specielně F34 "GT" na prodlouženým rozvoru není bohužel žádná slast co se jízdy týče. Když se k tomu přidá horší spolehlivost, není to lákavá nabídka. Taky se dá vysledovat, že ty ceny ojetin poměrně výrazně poklesly.

Výslednej dojem bude podle konfigurace/specifikace, ale za mě tohle BMW asi ne... Já mám bavoráky rád, ale upřímně řečeno nevím co bych kromě okrajový nabídky z toho co je mainstreamovějšího od téhle značky dneska chtěl. Dejme tomu, možná čtyřka GC se mi vždy řídí dobře a hezky se na ní kouká. Ale pak je ta otázka motorizace a spolehlivosti a celkově faktu, že ten rozdíl a nadšení do BMW vůči ostatním značkám nejen u mě, ale fakt u mnohých lidí co BMW mělo rádo pomalu ochládá.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 18:24
0

Jimi: Tyhle závěry z diskusí mám tak nějak taky, takže BMW škrtáme.

R0ck
24. června 2020, 11:57
0

Ahoj, hele kdyz chces něco z 21 století co třeba Ford Edge? Nemám s tím teda žádnou zkušenost ale jako SUV bych ho měl v hledáčku. Dají se sehnat do půl míče s 3.5 Litrem. 5 lidí s přehledem, pohodlí asi bude a kufr tam taky je a pro tvoje účely by mohlo stačit :).

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 15:05
0

Edge by mi nevadil. Zatím hledám sedan, ale když nebude nic zajímavého, tak přijde na řadu SUV.

R0ck
24. června 2020, 15:39
0

Tak možná budu teď úplně mimo, ale co třeba Lexus GS?

Jimi
24. června 2020, 14:48
0

zaoceánský parník se 4-válcem a v sedanu ve 21.století... to je už vyhynulý druh. První co mě napadlo u tohoto spojení je nesmrtelné MB 123 piano.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 15:04
0

Hloupost. Vyhynujel je naopak sedan s V8. Zbylo par dinosauru, ale jinak moderni americky sedany uz davno maji jen V6 nebo R4.

VK
VK
24. června 2020, 18:24
-1

Zadání takřka přesně splňuje už jinde zmíněný (zmíněná?) Genesis, veliká limuzína, s benzínovým šestiválcem, dokonce atmosférickým, jestli se mi něco neplete, za půl milionu se v německých krajích pár kousků najde, navíc do pěti let stáří. Podmínku ne Asie to nesplňuje, pakliže tato není sine qua non, sedí do zadání jako pozadí na hrnec.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 16:15
1

Nevím, no. Tady trošku bojuju s vlastníma předsudkama s tím, že je to Hyundai. A ještě takovej, kterých tu moc nejezdí a něco na to sehnat bude časem asi taky oser.

weezzoo
24. června 2020, 18:54
1

ahoj, jestli jeste nemas, tak doporucuji cadillac dts(fakt si ho vygoogli) nebo buick lucerne

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2020, 19:47
0

Díky za tipy. Po 25-ti letech mezi US auty DTS, ani Lucerne googlit nemusím. Znám velmi dobře. :-) Mimochodem, s Lucerne jsi velmi blízko tomu, co hledám. Je to jedno z aut, na který jsem se zaměřil detailněji. :-)

Jakub Pospíšil
25. června 2020, 16:20
0

Takže Insignia?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 18:36
1

Kubo, jasně, Buick má stejný základy jako Insignia, ale přesto ty podvozky úplně stejný nejsou. Dělaly se LWB verze pro další modely GM, k tomu předokolky, čtyřkolky, odlišný tlumiče, brzdy, nastavení, atd. Variací byla hromada. Na stejným základu je třeba i poslední Saab 9-5 a to je fakt pěkný auto, který se mi hodně líbí tady z těch všech variant. A nikdo ho tu ještě nezmínil.

krab
25. června 2020, 19:52
0

Saab 9-5 mě napadnul, ale když jsem viděl tvojí reakci směrem k Alfě Romeo, tak jsem si říkal, že by zase naopak tebe spíš asi nenapadlo koupit auto od de-fakto zaniklé značky. Mimochodem, když už bychom byly u těch seveřanů, tak ono se už pomalu dá koupit za 500 ojeté Volvo S90 , což taky nebude špatný, akorát nevím co ta nová technika a spolehlivost. A jsou to už všechno čtyřválce. Což si psal, že ti vlastně nevadí...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 20:54
0

To, že už tu Saab není mně sice dost odrazuje, ale to auto se mi pořád strašně líbí, navíc využívá koncernovou techniku od GM, tak by to nemusel být problém.
Alfa je pro mně jen okrajová záležitost. Já jim nevěřím. A nevěřím tomu, že tu za 5-10 let ještě budou. Ani teď nemají co nabídnout. Konfigurace Giulie jsou tak divně nastavený, že už jen to musí lidi odradit.

Sob95
25. června 2020, 21:18
-1

Knightrider: Pokud uvažuješ o poslední 9-5 nebo Insignii.. pořádně se v tom projeď. Komfort na našich cestách není zrovna žádný zázrak, a to ikdyž je auto vybaveno CDC tlumiči, které spíše nefungujou než fungujou. Těžké pozlátko za nesmyslné prachy. Pravda, já mám Aero, které je se sportovním podvozkem a 18' kola, ale čekal bych lepší komfort u dálničního cruisera.. Spotřeba také není kdovíjaká, pohybuji se mezi 11-13l/100km s 2.0T 4x4, automat. Jinak je to obrovské auto, prostoru hromada, kufr je fakt velký, ale dost ho limituje nakládací otvor, ale tak je to sedan, né kombi. Některé auta jsou vybavena celkem slušně, ikdyž bratrské Volvo ho překoná. Je to dost nadčasové auto, co se týče designu, ale má své mouchy. Dost lidí na to čumí jak puk. :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 21:43
0

Já jsem okolo něj jednu dobu docela často chodíval tady v Praze v centru, ale nikdy jsem v něm nejel. Ten design se hodně povedl. I po letech vypadá skvěle.

Sa
Sato
24. června 2020, 22:11
1

Co tak Mondeo mk5 2.0 ecoboost 177kw 2015+, prevodovka by mala byt hydromenic aj ked sa vola powershift(ak kecam tak ma prosim opravte), je to defacto americke auto, fusion. V tom rozpocte sa da vyberat. Spotreba bude ok. Len stale neviem ako to je s tymi sedackami v EU verzii, su na to zmiesane nazory, asi treba osobne vyskusat.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 06:31
0

Mondeo/Fusion mně taky napadlo. Mně se to auto vzhledově líbí. Ale ještě jsem v té poslední generaci nejel.

ReVolte
28. června 2020, 11:46
0

To si testni. Za mě se posunula ještě víc k US verzi ideálního auta. trochu tupější vyměklejší a větší jak IV Gen, ale stále krásný auto s rozumným servisem a motory.

ro
rock
25. června 2020, 16:42
0

Lancia Thema.
O ameriky se umíš postarat a italové u tohodle posunuli vnitřek na jinej level (alespoň pro můj vkus).

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2020, 18:40
2

Psal jsem to už nahoře, jak je to s 300C/Themou. Udivuje mně, kolik lidí si myslí, že Italové na tom mají nějaký zásluhy. Chrysler po období hranatých palubovek z recyklovaných kelímků od jogurtu prostě udělal modernizaci všech svých modelů, včetně 300C a dal tam mimo jiné i nový interiréry. A tyhle faceliftový verze se pak s velkou slávou prodávaly v Evropě jako Lacie. Jediný, co Lancia předvedla, byla výměna znaků na kapotě a na volantu. To je celej ten slavnej italskej zázrak s modernizací Chrysleru 300C.

Bavoraczech
29. června 2020, 13:09
0

Nečtu tu záplavu komentářů, ale první co mě napadne je E-Klasse. V naftě i benzinu. Pak před očima nevím proč vidím Lexus LS :-). Subaru Tribeca už je spíš SUV, akorát ta spotřeba jde k těm 10 a nafta nemá smysl. Co Dodge Charger? Fiat Freemont? Julie je podle recenzí co se týká spolehlivost v civilních verzích kupodivu dost nadprůměrná...

reagovat
FidoBlack
30. června 2020, 10:07
0

Ahoj, co jsem byl v USA tak tam jezdilo třeba dost Nissanů Altima (myslím že 3,5 V6) nebo i hodně Kia Optima a Honda Accord. :)
Co se týče třeba těch full size sedanů tak co třeba Buick GS nebo když se vrátím k Nissanu tak Maxima? Vím že jsou to většinou japonci co píšu ale je to USA trh. Každopádně co jsem tam byl tak se mi líbila (opět Japonec )Toyota Avalon a pak náš služební vůz aka minivan Dodge gran caravan :D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. června 2020, 10:46
0

Jak jsem psal, většina japonských verglů mi připadá vyloženě hnusná, a to jak zvenku, tak zevnitř.

Ho
Honza123
30. června 2020, 12:21
0

Volvo s80 P3 2,5T? Pohodlne auto s prijemnym motorem, jako velkou vyhodu bych videl, ze oproti podobne stare konkurenci je to celkem bezprobroblemove a levne servisovatelne auto. Idealni 2,5T se delala do roku 2011 (potom nahrazena 2,0T ctyrvalcem od Fordu s primym vstrikovanim, to uz je lepsi 3,2l, ktery se delal do 2013, ale uz nema tak dobry pomer vykon/spotreba/naklady na servis jako 2,5t).

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. června 2020, 13:18
0

Špatný není, i vzhledově vypadá pořád celkem obstojně, ale konstrukčně už patří přecijen mezi auta o dekádu starší, než bych chtěl.

Peppan
06. července 2020, 20:43
0

Asi bych Vam doporucil Lexus GS s V6 , to hrave splnuje Vase veskere parametry, navic se skvele a tichu svezete a spotreba je tez vice nez dobra. Chce to jen natrefit na dobry kus, coz uznavam bude kumst, ale kazdopadne bych se tim svezl. Pokud by jste chtel enco echt, tak tu je jeste vlakovy model LS. Bude to si stara ale porad skvela kara..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem