načítám data...

Tesla Model 3: Nejdůležitější auto desetiletí?

Elektromobil ‚pro masy‘ má dojezd od 350 km, bude stát od milionu výš a rozhodne o budoucnosti elektrických aut...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dlouhá léta slibovaný ‚dostupný‘ model Tesly je konečně tady. A s největší pravděpodobností rozhodne nejen o budoucnosti své mateřské automobilky, ale také o budoucnosti elektromobilů jako takových. Zatímco supersedan Model S byl typickým autem pro technologické průkopníky, kteří si rádi připlatí za výsadu vlastnit výjimečnou technologii, a obtloustlý Model X je v podstatě jen jeho odvozeninou pro nadšence s většími nároky na prostor, Model 3 se odvážně vrhá někam, kam se ještě nikdo nevrhnul.

V současnosti je Tesla největším výrobcem elektromobilů na světě. Ale zatímco minulý rok s velkou slávou překonala hranici 50 000 prodaných kusů, má Model 3 toto číslo posunout na desetinásobek, tedy celý půlmilion. K tomu je samozřejmě třeba urazit několik poměrně důležitých kroků v čele s dokončením obří továrny v nevadské poušti, přezdívané Gigafactory. Právě ta zajistí dostatečnou kapacitu výroby baterií i samotných aut a spolu s vývojem Modelu 3 je také hlavním důvodem, proč Tesla, jak mnozí s oblibou připomínají, stále prodělává.

Kapacita na výrobu půl milionu aut za rok ale nestačí. Musíte je dokázat také prodat – a proto jsme s  napětím očekávali, jak bude Model 3 vypadat a co bude umět. Postavit přitažlivý supersedan není těžké a není ani příliš těžké prodat ‚ekologické‘ auto, které zrychlí na stovku za tři vteřiny a působí jako kosmická loď (případně k tomu přidává ‚sokolí‘ dveře).

Model 3 je prvním, u nějž musí Tesla dělat kompromisy a nemůže spoléhat jen na oslnivá čísla a vychytávky jako ze sci-fi. Pokud se má stát plnohodnotnou automobilkou, je právě Model 3 naprosto zásadním krokem. Pokud uspěje, jsou dveře do světa velkých hráčů otevřené. Pokud ne, je Tesla nejspíš odsouzena k roli okrajového artiklu a dost možná to znamená, že se elektromobil v nejbližších dekádách nemá šanci masově prosadit.

Zatím to vypadá, že by se úspěch dostavit mohl. Vypovídá o tom nejen fakt, že Tesla za prvních pár hodin získala 115 tisíc rezervací, podmíněných (vratnou) zálohou 1 000 dolarů, a vybrala tak solidních 115 milionů dolarů, ale také to, že první zveřejněné informace a fotky vypadají poměrně působivě (DOPLNĚNÍ: Už je to 130 tisíc rezervací).

O Modelu 3 zatím nevíme všechno a auto, které nám bylo představeno, je něco mez konceptem a předsériovou verzí. Víme, že bude vypadat jako na fotkách, a známe základní technické informace, ale stále zůstává mnoho prázdných míst a leccos se může změnit.

Co je však jisté, je fakt, že cena bude začínat někde kolem 35 tisíc dolarů, což představuje 830 000 Kč v přímém přepočtu, reálně to pak na evropském trhu odpovídá základní ceně mírně přes milon korun včetně DPH. Za to dostanete dojezd přinejmenším 350 kilometrů a solidní dynamiku. Ani základní Tesla by neměla mít zrychlení 0-100 km/h delší než 6 vteřin. Vrcholné verze, u kterých můžeme počítat s cenou kolem dvou milionů, by měly nabídnout dojezd okolo 500 km a  zrychlení 0-100 km/h pod 4 vteřiny.

Neméně důležité je to, že karoserie, ač o něco bachratější než u štíhlého Modelu S, vypadá stále elegantně a přitažlivě – protože Model 3 je stále poměrně drahé auto a Elon Musk si je očividně vědom, že design prodává. Srovnejte ‚malou Teslu‘ s ekologickou konkurencí, ať už by to mělo být BMW i3, nová Toyota Prius Prime nebo třeba elektrický Chevrolet Bolt, a uvidíte rozdíl. Tesla není ‚přitažlivá na poměry elektromobilů‘, ale jednoduše přitažlivá. 

Zároveň by aerodynamická karosere měla nabídnout dostatek prostoru pro pět dospělých, relativně slušný kufr v zádi vozu a se sklopenými sedadly i možnost převážet dlouhé předměty – prý pohltí i sedmistopé (213 cm) surfovací prkno. Plus samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že tam, kde mají konvenční auta motor, se skrývá další zvazadlový prostor.

Pokud jde o výbavu, měl by i základní Model 3 nabídnout vše podstatné, co mají ostatní Tesly, včetně gigantického displeje infotainmentu a především systému poloautomatického řízení ‚Autopilot‘, který pro vás zanedlouho otestujeme ve větším Modelu S.

Celkem tu tedy máme přerostlý hatchback s mírně bachratou, přesto poměrně elegantní karoserií, která by se dala ze všeho, co konvenční trh nabízí, přirovnat nejspíše k BMW 3 GT. K tomu výbavu a výkony odpovídající vrcholné naftové motorizaci 330d za cenu blízkou spíše základní 320d v relativně skromné výbavě. To už může znít jako důvod, proč se smířit s omezeným dojezdem, zvláště pokud se i na naše území rozšíří síť nabíječek Supercharger (což je v plánu).

Co si o tom myslíte vy? Má nový model šanci změnit automobilový svět, nebo svému výrobci zlomí vaz?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 10:50
0

Popravdě, mně se to vzhledově vůbec nelíbí. A že by to mělo být auto pro masy? Nevím, pro které, ale pro normálního Čecha sotva, vzhledem k ceně. Ale je to Tesla, takže se to bude prodávat dobře. Renomé si tahle firmička získala i za tu krátkou dobu více než slušné.

reagovat
JLK
01. dubna 2016, 12:37
0

Záleží co je onen "normální Čech", jestli tím myslíš toho s průměrným platem, pak žádné auto s takovouto cenou není pro normálního Čecha.
Ale když se podívám kolik jezdí v ČR aut s cenou přes milion tak jich zrovna málo není. Takže otázka je jen jestli v Tesle dokážou jejích majitele přesvědčit aby si příště místo nějakého Mercedesu koupili Teslu.

kv
kvakosh nocni
01. dubna 2016, 12:41
0

presne - pokud bych se mel rozhodnout jestli koupit za 1mega spalovaci bmw 3 nebo teslu, tak teslu. Pokud by me presvedcili, ze ten dojezd a nabijeni je vazne takovy, a ze je ten jejich stroj spolehlivej....

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 13:41
0

Ano, tím normálním Čechem myslím průměrného Čecha s průměrným platem, protože takových lidí je většina. Respektive podle statistik 2/3 Čechů toho průměrného platu ani nedosahuje. A ani těch drahých aut zase tolik u nás taky nejezdí, když to vezmeš procentuelně. On je taky rozdíl, jestli bydlíš v Praze nebo v horní dolní na Šumavě. A pak je to tak, že když potkáš Ferrari za pět mega, tak Octávky ve vedlejším pruhu už si ani nevšimneš. Nehledě na to, že spousta drahých aut jsou firemní auta.
Jestli je tohle auto ekologický, o tom by se dalo taky asi celkem úspěšně polemizovat, ale co si budeme nalhávat, ono ani tak nejde o to, aby tráva byla zelenější, ale o to, co nejvíc na tý ekologický vlně vyrejžovat. Spíš mně udivuje, že tu nikdo neřeší design toho auta. Vám se to fakt líbí? Je to taková bublina na kolech. Trochu mi to připomíná anabázi kolem knihovny na Letný od Kaplickýho. Někdo tomu říkal moderní umění, někdo blob a někdo prostě hnusnej zelenej chrchel. A tohle bych viděl spíš jako ten chrchel. Jen na kolech.

JLK
01. dubna 2016, 14:26
0

Tak s prumernym ceskym platem prakticky nemas sanci s jakymkoliv lepsim novym autem (pokud z toho platu mas jeste poridit nejake bydleni atd.).
To nema cenu resit a Tesla zcela urcite se nezameri primarne na tuzemsky trh. Ve svete ale je kupcu drahych aut dost, podivej se kolik prodava pouze nemecka trojice, to jsou miliony drahych aut rocne.
A design je vec subjektivni, mne se to treba libi.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 14:31
0

Jasně, v tom s tebou souhlasím. Západní svět je trošku někde jinde. Jen bych to prostě nenazval elektromobilem pro masy, protože do těch mas to má daleko podle mně i v tom západním světě.
Design je samozřejmě čistě subjektivní věc. Podle mně je to hnusný, ale minimálně těm stotřiceti tisícům lidí, kteří si to objednali, se to asi líbí.

M P
01. dubna 2016, 15:23
0

Auta pro masy, to je věčné téma evidentně:) Jo jasně, na autíčkáři na to narážíme neustále, protože se zde zaměřujeme i na opravdu dostupná auta, ale problém elektromobilu "pro masy" je stejný, jako v případě pojmů "dostupný sporťák" v souvislosti BRZ, Miaty atd. Dostupné jsou, ale viděno optikou západního světa. Český trh je malým hráčem. Málo kupců obecně a málo těch movitých.

Vojta se o tom pěkně rozepsal v článku o dovážení ojetin a v článku právě o dostupném sporťáku. Jasně, taky mě to mrzí.
Navíc, 10 let starou ojetou Teslu asi moc nikdo chtít nebude, protože nové baterky budou asi tak v ceně nového auta.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 17:46
0

Na jednu stranu pisete o aute dostupnem pro zapadni svet, ale vasimi ctenari jsou lide s uplne jinymi financnimi moznostmi a odhaduju, ze vetsinou to budou mladi kluci ve veku 18-25, takze pak trochu tapu v tom, komu ze jsou vlastne tyhle clanky o dostupnych elektromobilech nebo sportacich urceny, ale budiz, dal se v tom nebudu stourat. ;-)
Kazdopadne mas pravdu v tom, ze 10 let stara Tesla bude naprosto nezajimava a neprodejna ojetina kvuli cenam baterek. Vlastne by mne vazne zajimalo, jak se bude trh ojetin s elektromobily a hybridy vyvijet. Osobne bych asi do takove ojetiny zatin nesel, protoze bych se toho bal, ale treba to bude v pohode. Tezko rict.

JayK91
01. dubna 2016, 18:38
0

jen pro orientaci v lidlu si člověk vydělá nějakých 14T kč měsíčně, v Albertu o třetinu meně :-D a to bych viděl jako plat opravdu pruměrného čecha(začínající učitelé nemají o nic větší) - protože ten průměrný celostátní plat je docela nadsazenej díky té boháté hrstce

Jinak k tesle - až na ten čumák ten design jde :-)

M P
01. dubna 2016, 19:18
0

Vím. Chápu, kdo nás čte většinově, ale myslím, že ten rozptyl bude velký, stačí se podívat na návštěvníky K&K. A proto píšeme jak o sloníkovi a škopku, pořádáme PlechCup a děláme levné trackdaye:)

Já sám si takové nové auto nekoupím, nekoupím si auto ani za poloviční cenu. Možná ani za třetinovou. I tak se nebráním označení masového elektromobilu.

No a s průměrem je to vždy ošidné, ale to je jasné už z principu výpočtu oné veličiny.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 19:29
0

To Bubbi: No vidis a mne ten cumak pripada jako jedina pouzitelna vec na tom aute. :-) Holt je to otazka vkusu. ;-)
To Matej: Tak jasne, veskery statistiky jsou dost osidny, vcetne toho veku ctenaru. A prikladem muzu byt klidne zrovna i ja, vzhledem k tomu, ze se pomalu, ale jiste blizim ke ctyricitce. Ale pocitam, ze vetsina ctenaru bude nejspis v tom rozptylu 18-25 let.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 19:31
0

P.S. Ty Trackdaye by mne hodne lakaly. Ani ne tak proto, abych s nekym zavodil nebo si neco dokazoval, ale jen si tak trochu zablbnout, ale letos na to asi nebude cas ani finance, coz mne mrzi. :-(

Trinom
01. dubna 2016, 20:32
0

Matěji, nezapomínej ani na to, že třeba Škopek bylo auto za bezmála mega a půl, když bylo nový. Jinak o desetiletou Teslu bych se nebál, podívej se na první generaci Priusů, baterky pořád vesele slouží.

M P
01. dubna 2016, 20:59
0

Nezapomínám, to já vím:) slonik byl taky ve své době pekelně drahý. A miata nová taky není zrovna levná, že. A jo, vidíš, na prius jsem zapomněl. Dobrý postřeh!

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 21:03
0

S tim prvnim Priusem mas fakt dobrej postreh. Docela by mne zajimalo srovnani, jak ty baterky drzi dneska po tech 10-ti letech. Zkoumal to nekdy nekdo? Driv nebo pozdeji se podobny auta budou vyskytovat v bazarech a bude jich cim dal vic.

Trinom
01. dubna 2016, 21:04
0

podle zpráv ze států to prostě slouží vesele dál a s baterkama problém prostě není.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 21:14
0

A podepsalo se to nejak na dojezdu nebo dobe nabijeni?

Trinom
01. dubna 2016, 21:21
0

Z praxe ti můžu říct, že v případě lithiových akumulátorů časem pozvolna klesá kapacita. Nabíjecí podmínky ale obvykle zůstávají stejné, tudíž s klesající kapacitou se bude zkracovat i doba k plnému nabití. Ale to už se bavíme spíš o plug-in hybridech a čistých elektromobilech.
Teď z hlavy nevím, jak dlouho se už Tesly vyrábějí, ale věřím, že někdo z prvních majitelů by dokázal zodpovědět otázku s ohledem právě na elektromobily značky Tesla, vzhledem k tomu, že si baterie vyrábějí sami.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 21:26
1

Tezko rict, jestli elektromobil je autem budoucnosti, ale vzhledem k tomu, ze od objevu spalovaciho motoru ubehlo 120 let, tak se asi neni co divit, ze se hledaji jine technologie. Jen ja jsem asi v tomhle smeru konzervativni a dal bych prednost ty klasice.

Trinom
01. dubna 2016, 21:30
0

Pokud pomineme fakt, že elektromobily tu byly dřív, jak tradiční spalováky :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 21:41
0

Tak jasne no. Ale to byly auta tak nejak v plenkach. Nebo vubec. Spis jsem chtel rict, ze je celkem logicky, ze se hledaji jiny technologie a novy pristupy k preprave lidi, kdyz vic jak sto let fungovaly v podstate na stejnim principu.

Trinom
01. dubna 2016, 21:42
0

Všimni si taky faktu, že si elektromobil nekupují ani tak ekologicky smýšlející jedinci, jako spíš hračičkové, které to auto prostě ohromilo.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 22:01
0

Souhlas. O ekologicky smislejici majitele urcite nejde. Presne jak rikas, jsou to spis hracickove, kterym se libi novy, moderni ptakoviny. Ja bych si to auto koupil taky z tech samych duvodu, abych si mohl hrat se zajimavou hrackou, ale nejak nemam zbytecny tri miliony. ;-)

Trinom
01. dubna 2016, 22:08
0

Na trojku by ti měl podle textu výše stačit "jen" jeden :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. dubna 2016, 22:27
0

No hele, nejak nemam zbytecnej ten milion ani jeden. A to pominu fakt, ze tenhle model mi pripada hnusnej. :-D Takze se asi spokojim s tema suplikama, kteryma jezdim ted. Ale kdyz nad tim tak premyslim, tak z toho zase tak rozladenej nebudu. :-)

Woyta
02. dubna 2016, 00:29
0

Ale taky je hlaseno docela velke mnozstvi baterek co to zabalili po 3 letech. Nastesti my jsme v mirnem pasmu co baterkam vyhovuje.
Ale stejne na svete neni dostatek lithia pro vsechna auta. Bez jine technologie baterii a zdroju energie je to jen ekologicka utopie.
V Singaporu typek doplacel docela mastnou eko dan. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-singapuru-na-to-prisli-emise-tesly-model-s-jsou-realne-vysoke-pokutuji-je/

BobAsh
02. dubna 2016, 02:41
0

Knightrider: Pro Model S nabízí Tesla "předplacení" výměny baterie za $10,000, protože předpokládá, že než začnou baterie umírat, bude to cca cena novýho battery packu. To je tedy cca 250,000 Kč.

Zdá se to hodně? Spočítej si, kolik bude na ekvivalentním autě na dnes tak populární naftu stát výměna všeho, co se na něm za životnost baterek dost možná rozbije. Tedy turba, vstřiky, DPF, převodovku, vstřikovací čerpadlo, etc. etc. - nic z toho v Tesle není. Takže není vůbec vyloučený, že náklady na provoz desetiletý Tesly budou srovnatelný třeba s 535d.

A kromě toho - je 180 tisíc lidí masa? Podle mě jo. 180 tisíc lidí dnes zaplatilo po $1,000 zálohy na Model 3. Takže to očividně auto pro masy je.

BobAsh
02. dubna 2016, 02:46
0

BTW, Matěj tady sice tvrdí, že by si nekoupil nové auto za polovinu ani třetinu ceny Modelu 3, ale jezdí novým Fiatem 500 s ceníkovou cenou 400+ tisíc. Sice na operák, ale to se dá ta Tesla pořídit taky. Takže vlastně kecá :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. dubna 2016, 06:48
0

No tak ona i ta Tesla bude potrebovat nejaky servis a dost pochybuju o tom, ze za tech 10 let provozu se vymeni jen ty baterky. To je kravina totalni utopie. Ten tablet misto budiku a tlacitek se odporouci nejspis mezi prvnima, podvozek to ma prekvapive taky, takze driv nebo pozdeji zacne reznout a ze by 180.000 tisic lidi na sedmi miliardovy planete byla masa? No nevim. Ale jasne, odecteme zeny a deti. :-D Je to samozrejme uhel pohledu, ale mne proste auto s cenovkou zacinajici na milionu nepripada jako auto pro masy, bez ohledu na to, jestli je to elektricak nebo auto klasicky koncepce, ale to by jsme tu takhle mohli polemizovat do nekonecna.

M P
02. dubna 2016, 09:22
0

Jo, já to nemyslel tak, že bych si to nekoupil, protože bych nechtěl, ale protože si to nemůžu dovolit. Fiat za 4000 měsíčně, 7000 včetně paliva, to je jiná. Jen abych to uvedl na pravou míru. :)

JayK91
02. dubna 2016, 10:43
0

BoBash: ale větší masa je ta co za to auto nezaplatilo což jsou mnohé miliony lidí :-P + 180 tisíc kde pulka jsou boháči co neví s prachama a ta druhá se jim snaží dorovnat ... to jedině tak pro bohaté masy :-D (protože utěch je 180 tisíc masa, bo jich je mnohem meně než chudiny, žejo) :-D

bitner
01. dubna 2016, 11:39
0

Tohle je samozrejme jen dalsi naraz hlavou do zdi na konci slepe ulicky. Staci si jen uvedomit, s jakym "nadsenim" se lidi vrhaji napr. do CNG, coz je na rozdil od soucasneho elektromobilu realne ekologictejsi alternativa.
Tesla je jen ziva mrtvola, udrzovana masivnim pritokem penez z jinych zdroju.

reagovat
JLK
01. dubna 2016, 12:28
0

No ono ale nekteri sve idei veri natolik ze za chvilku tu zed' hlavou prorazi a ze slepe ulicky je najednou perspektivni odvetvi. Zalezi kolik do toho zainvestuje.

kv
kvakosh nocni
01. dubna 2016, 12:39
0

mimochodem - je nekde k videni realny rozbor eko dopadu/ nedopadu elektromobilu a jinejch zdroju? se zapocitanim vsech realnych nakladu a eko aspektu, vc. napr. dopravy pohonnyho media? Prudky soudy ohledne (ne) ekologicnosti toho ci onoho pohonu mi trochu zavanej ......

bitner
01. dubna 2016, 13:18
0

Neni a nebude, protoze se to nehodi. Uhli, ropa, plyn, jadro, tezke kovy: vsechno je na hovno z hlediska ekologie - vsechno se musi odnekud vykopat, nekam odvezt, nekde to znici kus sveta. Vitr, voda: zkurvis krajinu, znicis rovnovahu podzemnich vod, ty mega vrtule delaji kraval jak svina. Solar: neefektivni, orna puda v hajzlu, solarni baroni. Navic vsechny ty eko elektrarny maji jedno spolecne: tezko resitelnou regulaci. Elektromobil v principu ano, ale nikde zatim nevidim nic funkcniho a zivotaschopneho (aby to nestalo jak rodinny barak, aby to dojelo dal nez do vedlejsi vesnice, aby se to dalo rozumne dobijet, aby v tom nebyla zima jak na ruskym nadrazi v zime, atd. atp.)
Ekologie je zasterka, vzdycky pujde na prvnim miste o prachy.

kv
kvakosh nocni
01. dubna 2016, 15:25
0

jasne, takze timhle sofistikovanym nazorem jsi chtel rict co - ze jsou vsechny dopravni prostredky, ekologicky vzato, stejne nahovno. Fajn, tak pak beru eletroauto o to vic, ponevadz to nema kvanta naprosto debilnich mechanickejch casti a ty ktery to ma, to vicemene tam kde se to nejvic hodi. Jezdi to potichu a rychle. Dojezd na muj akcni radius dostatecnej. ( Do chorvatska pojedem Lexusem V8, dobre :) )

bitner
01. dubna 2016, 21:43
0

Shrnuls to presne. Elektromobil je k tomu drahy, treba pro lidi z panelaku "nenatankovatelny" a nevytopitelny v zime. Auto pro masy i pro "masy" si predstavuju jinak.

BobAsh
02. dubna 2016, 02:42
0

Tesla stojí jako rodinný dům, ale její ekvivalentní konkurence na benzín stojí stejně.

Woyta
02. dubna 2016, 11:20
0

Vzhledem ke kvalite zpracovani ekvivalent Tesly na benzin stoji polovinu.

petrklm
01. dubna 2016, 16:58
0

Tak vzhledem k dnešnímu datu se mi ten článek líbil. No a že je od Vojty, to mě nepřekvapuje, jen mám neodbytnej pocit, že ho myslel vážně... :-D

reagovat
BobAsh
02. dubna 2016, 02:34
0

Já mám narozdíl od tebe s Teslou praktickou zkušenost (momentálně mi jeden Model S 85D stojí za barákem a bude se tam průběžně vyskytovat do neděle). Je mi víceméně jedno, jak to je s ekologií. Po svezení Teslou vypadá spalovací motor jako taková legrační, zastaralá hračka. Něco mezi plachetnicí a parní lokomotivou. Romantický, ale prostě to nefunguje.

riderhenry
01. dubna 2016, 17:17
0

Opomenuli-li tu ekologickou otázku, kdy vlastně nikdo z nás asi nedokáže dohlédnout, co je vlastně pro přírodu horší - jestli zplodiny ze spalovacích motorů, nebo výroba "zelených" technologií a jejich nabíjení z různých elektrických zdrojů, pořád tu zůstává ta otázka ekonomická, respektive kdo tohle všechno platí? Obávám se, že skutečná reálná prodejní cena může jít do násobků. Jinými slovy, kdyby se tato auta kupovala opravdu za skutečné náklady, a ne po obrovských dotacích ze všech stran, počet prodaných kusů by byl úplně jinde. Celkem smůla pro ostatní automobilky, které vlastně tuhle svou konkurenci prostřednictvím daní dotují. Tohle je myslím docela zajímavý námět na článek, který by i k Autíčkáři seděl. Možná by se spousta lidí velice divila, kolik vlastně jejich auto reálně stálo. A ještě lepší na tom je, že člověk, co si stěží dovolí nějaký malý nákupní košík do města, tak ještě přispěje prostřednictvím daní na luxusní a velmi drahé (ale přeci ekologické...) elektroauto pro někoho, kdo si může dovolit utratit milión i násobně více. Kam až nám ten novodobý komunismus dospěl...

reagovat
kv
kvakosh nocni
01. dubna 2016, 17:25
0

predesilam ze neprudim, ptam se, ponevadz to nevim: Krome silnicni dane, coz je, priznejme si pomerne marginalni polozka - v cem " chudy" clovek dotuje "luxusni elektromobil" . Stejne tak u vyroby - Tesla sponzorovana statem zatim je - ale treba bmw i3 nebo Note - ty prodavaj automobilky taky pod vyrobnima nakladama?

riderhenry
01. dubna 2016, 23:20
0

Nehledal jsem zdroje, takže je možné, že to zveličuji, ale četl jsem, že v USA je Tesla výrazně dotovaná vládou, což je samozřejmě strašně špatně, navíc jsou různá daňová osvobození, která samozřejmě běžné spalovací auto nikdy nedostane. Naštěstí v ČR tohle zatím není, ale v takovém Autosalonu na Primě po tomhle volají snad v každém díle (nebo to tak alespoň bylo před pár lety, kdy jsem to na nočních občas sledoval...).

Dovolím si citovat z jednoho staršího článku na toto téma:

"...který ji společně s federálním příspěvkem a dalšími lokálními dotacemi umožňují doslova sponzorovat každý jeden prodaný Model S na území tohoto státu částkou až 45 000 dolarů. U automobilu se základní cenovkou 69 900 dolarů je to už poměrně štědrá pobídka..."

"...Zaprvé je poněkud zarážející, že na stejnou státní podporu má nárok pouze Tesla a nikoli další výrobci elektromobilů, jako třeba General Motors, Ford či Nissan, kteří se podle Los Angeles Times snaží nabízet výrazně menší a cenově dostupnější vozy na baterky a přesto jim to není nic platné. Proč tomu tak je, asi není těžké pochopit, tito výrobci zkrátka nesídlí v Kalifornii a právě tento dvojí metr se jim příliš nezamlouvá..."

Tohle všechno se týkalo jen Kalifornie, kde Tesla sídlí a je to asi největší extrém, ale vyrovnaná hra to nebude na většině západních trzích. Jak říkám, je to hlavně zajímavý námět na článek.

Zdroj zde: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-motors-v-zisku-jen-na-ukor-jinych-vdeci-za-nej-prodeji-emisnich-povolenek/

Celkově Musk už na své firmy vyždímal dotace 123 miliard korun (údaj k polovině roku 2016), což možná trochu ukazuje na jeho strategii. Třeba na jednu továrnu Tesly na výrobu baterií dostal dotaci 32,5 miliard...

Stačí zadat do Googlu frázi "Tesla dotace" a vypadne toho spousta i v češtině ;)

Woyta
02. dubna 2016, 00:42
0

Mel jsem moznost si na jednom miste prohlednout soucasne elektro auta. Tesla S, BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe a Mercedes B class.
Zoe odpovida autu asi za 200k ale chteji za nej 700k. Pusobi opravdu strasne lacine. BMW si hraje s lepenkou a plasty. Nebyl to moc prijemnej interier. Medved mel strasne vysoko podlahu a vzadu se nesedlo zrovna pohodlne. Tesla ma docela problemy s presnosti vyroby a na spouste veci je videt, ze to je jejich prvotina. V podbezich, za tak malo mista, ze nepujde nasadit retezy. Interier na fotkach vypada vzdusne ale moc mist uvnitr neni.
Prozatim jsou pro me mnohem lepsi varianta biopaliva z ras a normalni auta.

Vavris Vavrisovic
02. dubna 2016, 10:19
0

Pokud se nepletu, tak biopaliva z řas jsu úplně na prd, protože na jejich výrobu se spotřebuje více energie, než kolik jí obsahují..

A k původnímu bazálnímu dotazu. Myslím, že dohledat původ a množství dotací by nebyla zrovna krátká a zábavná práce a upřímně se mi do toho vůbec nechce :-)

Woyta
02. dubna 2016, 11:50
0

Bipaliva z beznych zemedelskych produktu jsou na ... Zabira to a vytezuje zemedelskou plochu a zisk je skoro nulovy.
Rasy se mi zdaji zajimave. Staci je krmit CO2 a muzou cistit vzduch primo u zdroje. Coz muze byt treba uhelna elektrarna nebo rusna ulice.
http://e-svet.e15.cz/technika/u-zenevy-spustili-prvni-bioreaktor-sveho-druhu-rasam-se-u-dalnice-dari-1139321

PepaSFI
02. dubna 2016, 17:14
0

úplně stejně se jásalo i nad biopalivama, solárama a větrníkama, jak to bude skvělý a čistý, bude to fungovat samo od sebe a svět je nádherný, růžový......

Frenki190
01. dubna 2016, 19:45
0

Já bych to vzal všemi deseti! Být to za 500k tak asi neváhám.... a těším se na to až si jednou takový čistokrevný elektromobil koupím!

reagovat
Trinom
01. dubna 2016, 20:38
0

Očesat to o zbytečnej balast, dát místo displeje pár točítek, plechovou střechu a hned by šlo jít s cenou dolů. Rodinný auto autopilota nepotřebuje a hned by na to dosáhlo víc lidí. Ikdyž je fakt, že si Teslu kupujou spíš geeci.

Frenki190
01. dubna 2016, 22:13
0

Ono se to bude s rozšířením postupně zlevňovat, o to nemám strach. Mě na tom baví ta jednoduchost technologie, žádný problémy spalovacích motorů, zbytečný kapaliny, žádná převodovka, spojka, atd...

Xa
Xander_Cage
01. dubna 2016, 23:07
0

S tím očesáním bych nepočítal. To je jako říct Applu ať vyrobí tlačítkový telefon. Pro "obyčejné" lidi je Prius, elektrický Peugeot-Mitsubishi, Nissan, Tesla bude vždycky pro ty co na to mají.

BobAsh
02. dubna 2016, 02:42
0

Trinom: Točítka by byly nejspíš dražší než ten tablet.

Ča
Ča Snač Aj
02. dubna 2016, 10:13
0

K těm točítkům :) nebylo by špatné něco na způsob bankomatů. Kdy na displeji je zobrazen vykonávaný úkon, ale lze ho ovládat k němu přiřazeným tlačítkem vedle displeje. Z každé strany třeba pět tlačítek. Pak by si pak mohl každý nastavit funkce, které používá za jízdy nejvíc na tohle intuitivní ovládání. Tedy pokud by mu to systém umožňoval.

Trinom
02. dubna 2016, 10:53
0

Bobash: Pokud by k tlačítkové verzi přistoupili jako třeba Pagani, tak by to naopak mohlo být velmi levné.

M P
02. dubna 2016, 10:58
0

to Venca: to je ale hodně letecký způsob:) jako ze stíhaček, nebo třeba některých civilních letadel s glass kokpity

Ča
Ča Snač Aj
02. dubna 2016, 12:55
0

Matěj: Osvědčené, nerozptylující ergo bezpečné, divím se, že s tím zatím žádný výrobce nepřišel.

PepaSFI
02. dubna 2016, 17:29
0

v dnešních autech kde je i ta lampička na stropě ovládaná přes řídící jednotku, je asi ten tablet nejlevnější řešení. On ten displej zas tak moc nestojí. To by se muselo jít s výbavou do předelektronických časů, kdy celá výbava bylo topení s dvourychlostním větrákem, jeden zahnutý drát s knoflíkemna konci pouštěl teplou vodu do radiátoru, druhý tahal za klapku která určovala jestli to bude topit na nohy nebo na sklo a třetí se to dalo zavřít když se jelo za naloženou Tatrou nebo kolem pohnojeného pole. Boční okna na kliku, infotainment obnášel ručkový palivoměr a mechanické počítadlo kilometrů. Už je to hodně let když jsem u souseda autoklempíře viděl rozebrané dveře nevím už čeho a bez přehánění jsem řekl že je v nich víc drátů než v celém Trabantu. Od určité chvíle je prostě té elektriky moc a vyplatí se to ovládat digitálně.

Ha
Hansoff
02. dubna 2016, 20:34
0

A kolik je dneska drátů v každém předním světle... Myslím LED světla, i když i halogeny můžou být dost složitý.

martin_100
05. dubna 2016, 11:50
0

PepaFSI - to co popisuješ je stav mých aut a sem tak spokojenej. Je to tedy špatný? Je třeba všechno honit zkrz počítač?

PepaSFI
05. dubna 2016, 14:46
0

já mám taky v autě coby jedinou "komfortní" výbavu okna na čudlík a zámky na ovládlo. Bohužel, i v té Pandě už je všechna elektrika honěná přes bodycomputer. Vypínače jen dávají povel, veškeré spínání a ovládání dělá divná krabička. na to co v tom autě je to zbytečná komplikace. Jenže my nejsme běžní dnešní uživatelé. V dnešním autě musí být ovládače ovládačů, posilovače posilovačů, infotájment,blůtůrůrů a šuflík na ajfouna....

Trinom
05. dubna 2016, 18:29
0

Hansoff: Měls někdy otevřenou přední lampu vůbec? Obzvlášť tu halogenovou, u který je "strašně moc drátů"? Snad ani ta nejsložitější lampa, co jsem viděl, neměla víc, jak 10-pinovej konektor. Ostatně tady je seznam světel, co v takové přední lampě můžou být:

obrysovka, blinkr, tlumené, dálkové, DRL, napájení serv, signál serv (2x), zem. Toť vše. Mlhovku do takhle nacpanýho světla už nikdo necpe, ale i kdyby, tak by to bylo pořád jen 10 kabelů. Prakticky totéž platí pro výbojky i LEDky, maximálně tam je jeden vodič navíc pro kontrolu odběru, ale zase tam nebývají mlhovky, takže pořád jsme u maximálně deseti drátů na světlo. To je fakt tolik?

Viola Procházková
02. dubna 2016, 20:20
0

Nedá mi to a trochu si rejpnu: kdo z vás, co tady hejtujete Teslu, v ní někdy v životě seděl, nebo ji dokonce řídil? Ne že by člověk nemohl mít názor i na věc, se kterou nemá zkušenosti, ale přece jen mi u některých chybí jakási rezerva pro potenciální korekci názoru...

reagovat
Woyta
03. dubna 2016, 10:55
0

Jak jsem psal prolez jsem si staticky vetsinu toho co je na trhu. Tesla opravdu na blizko nevypada, jak by melo auto za 2 mega. Kvalita zpracovani tam opravdu neni. Par veci pusobi luxusne ale spousta levne. A nejsem zrovna priznivce tabletoveho ovladani auta. Ale kolega co mel moznost se svezt byl nadsenej.

sp
spooon
02. dubna 2016, 22:13
0

když se oprostím od dotací, tak celkově Tesla děla jediný funkční elektromobil. Pravda, trošku dražší, ale třeba s masovou produkcí půjde cena dolů. A nebo se najde někdo, kdo začne vyrábět podobně funkční čistý elektromobily, jen je trošku okleští o pár blbostí a bude stát 500 tisíc.

Jediný, proč Teslu, nebo hlavně toho debilního a slizkýho Muska nesnáším jsou dotace a způsob jeho "podnikání". Takhle teda ne...

Rád bych si někdy elektromobil zkusil, zátah to musí být hezký, a dokážu si to i představit jako daily car. Ale spalovák bude hrát pořád prim. A nevím, jestli by se mi chtělo jet projet v neděli za sluníčka na oblíbený okresky alektromobilem...byť třeba Miatou osazenou elektromotorem.

reagovat
M P
02. dubna 2016, 22:29
0

Miata s elektromotorem? Oh yes! Aspoň by to konečně jelo:D OK je to sranda:D

Ono s těmi dotacemi je to težké. Nevím přesně, jaké částky bere v dotacích, ale taky v tom utopil dost vlastních peněz. Lítá do vesmíru a tak. Jako jo, taky mi Musk není dvakrát sympatický, prostě na mě jeho osoba nepůsobí dobře.
Budu asi trochu zlý, ale přijde mi, že na dotace pro Teslu rádi upozorňují všemožní lidé, přičemž ale zapomínají na to, že třeba GM musel zachraňovat stát taky, a to jsem nikoho kritizovat neviděl. Nejvíc na dotace pro Teslu nadávají ti, co na ně nedali ani korunu, eee, teda, dolar :)

Da
Dad
03. dubna 2016, 01:06
0

Eletricka miata by mi davala asi nejvetsi smysl, na vikendovy projizdky je dojezd akorat, teziste by mela jeste niz, vykon kdykoli ... a sinout si to neslysne lesem taky neni k zahozeni.

PepaSFI
03. dubna 2016, 10:00
0

mělo by to smysl i jako každodenní auto. Většině lidí na šoulání do práce dvoumístná kára stačí. I na parkování a kličkování městem by to dávalo lepší smysl než nějaké "normální" auto a hlavně by to plnilo ten základní smysl ekopohonů, totiž zbavit se potíží s emisema. Jo, je pravda že elektromobil má taky výfuk a emise, v Prunéřově a Chvaleticích ale tam se to už dávno dost přísně řeší a řešit bude pořád víc. Jak by to bylo hezký potkávat cestou do práce barevný autíčka, tichý a svižný, místo rachotících a smrdících naftových kombíků s věčně studeným motorem.

sp
spooon
03. dubna 2016, 10:52
0

Matěj-> mě se nelíbí žádný dotace, a je jedno jestli jsou u Muska, GM, a nebo třeba u kotlíků v ČR...

S Maitou je to asi o prioritách, já bych to nechtěl, protože mě na tom autě baví že křičí, že musím řadit...což jaksi u elektra odpadá

Sa
Safa
03. dubna 2016, 12:54
0

Naprostý souhlas s tím, že jakékoliv dotace jsou čiré zlo, které pokřivuje ekonomiku.
Jinak do MX-5 bych si elektromotor fakt nepřál. To už by totiž podle mě nebyla ta správná Miata.

BobAsh
06. dubna 2016, 23:47
0

Kdybychom měli nesnášet auta proto, že v jejich vývoji hrály roli státní prachy, tak můžeme rovnou nesnášet všechny automobilky, který někdy vlastnil stát nebo jim stát zachraňoval prdel, aby nezkrachovaly. Což budou skoro všechny.

A furt mám trochu lepší pocit z toho, že Musk dostal dotace na vytvoření něčeho, co by jinak nevzniklo, než z toho, že se zachraňoval Chrysler nebo Renault, nebo že vznik Volkswagenu platil Hitler... a tak.

bitner
03. dubna 2016, 21:36
0

Hm, no, taky jsem v tom nesedel, ale narozdil od Tesly mi to pripada mnohem zivotaschopnejsi, i kdyz zatim hudba budoucnosti:
http://auto.idnes.cz/techrules-elektromobil-s-turbinou-zeneva-fi0-/automoto.aspx?c=A160303_220108_automoto_vok

reagovat
Fa
Fanda Tesly
04. dubna 2016, 11:54
0

Toto bude zcela určitě auto pro masy. Pro spoustu Čechů ten milion za takové auto nenívelký problém, vzhledem k jeho unikátnosti. Srovnání je třeba u iPhonu. Lidi taky byli ochotní platit za mobil 5-10 tisíc, než přišel Apple s iPhonem, a rázem pro spoustu lidí byla cena nad 15 tisíc akceptovatelná. Celé video ze slavnostního uvedení je na http://www.volty.cz

reagovat
Mírus
04. dubna 2016, 20:51
0

Zkusím srovnat nesrovnatelný. Nástup Fordu T. Analogie: první auto pro masy a ne jen pro hračičky a snoby. Po svém pofidérním přepočtu, který teď neuvádím, mi vychází cena vozu dnes na 16,5 tisíce dolarů v 6. roce výroby a odhadem 31 tisíc dolarů v 1. roce výroby. Co vůbec nesedí jsou ceny tehdejší konkurence: byly cca 3x vyšší.

reagovat
sp
spooon
06. dubna 2016, 22:10
0

reakce na "Na jednu stranu se mi ty auta hodně líbí (jako jedny z mála nových aut) a za každym eSkem se votočim.
Ale zase mám rád vůni spálenýho benzínu (i nafty) a věci jako autopilot považuju za klíč od brány pekelné. ." od martin_100 -> a co SWAP šťavnatý V8? Když můžou rouhači swapovat V8 místo wankelu do RX8, tak proč ne do Tesly? To by teprve bylo dobře úchylný :-)

sp
spooon
06. dubna 2016, 22:11
0

to mělo být o vlákno níž...

martin_100
05. dubna 2016, 10:45
0

Co se Tesly týká cejtim u sebe jistou rozpolcenost.
Na jednu stranu se mi ty auta hodně líbí (jako jedny z mála nových aut) a za každym eSkem se votočim.
Ale zase mám rád vůni spálenýho benzínu (i nafty) a věci jako autopilot považuju za klíč od brány pekelné. Teď to bude autopilot na přání a za pár let to bude prostě autopilot a řízení bude zakázaný a to bude konec automobilismu jak ho známe a jak ho milujeme.

Takže na jednu stranu mam Teslu rád a fandim jí na druhou stranus e bojim aby to že tesla zvítězí a uspúěje nebylo pro nás autíčkáře Pyrrhovo vítězství....

reagovat
M P
05. dubna 2016, 13:20
0

Za pár let se v případě zákazu automatického řízení jedná tak o 80:) a hlavně asi ne všude to půjde. Takže naše oblíbené okresky mohou zůstat v klidu. A upřímně, co já bych za autopilota dal. Kousek jsem si to zkusil a ve městě to vyžadovalo přesně dva zásahy, a to jeden při odbočování v trošku debilní křižovatce, a druhý, když jsem sjížděl z městského okruhu, ale dost možná to nebylo třeba.

martin_100
05. dubna 2016, 14:10
0

A v jakym to bylo autě? v eSku?
Kolik stojí? 2 a půl míče?
Hm to já po městě umim jezdit taky s použitím dvou zásahů - 1. zmáčknu tlačítko na dveřích 2. označim si lístek ... a to celý v Prase za 24 korun :-) :-) :-)

M P
05. dubna 2016, 14:20
0

Jo, v tomhle esku. Cena je irelevantní, bavíme se o tom, že to pěkně funguje. Ono taky je samozřejmě nejlevnější nikam nejezdit.

A opravdu nechápu, proč bych měl lézt do socky jenom proto, že mě nebaví drbačka ve městě v kolonách. Jo jasně, ono by bylo ve skutečnosti o dost levnější si najmout řidiče, než si platit leasing na Teslu:) Ale to už se pak dostáváme zase uplně jinam.

martin_100
05. dubna 2016, 15:00
0

Nu mě jde o to proč jezdit autem když nechci řídit .... taky si nekupuješ cigára když nechceš kouřit.

M P
05. dubna 2016, 15:05
0

Protože si velice vážím toho, že můžu cestovat sám ve své malé bublině, ve které se ostatní lidé vyskytují jen tehdy, pokud to chci?:) Třeba proto. Na cestování MHD mně vždy nejvíc vadí ostatní lidé. Proto jezdím autem.

martin_100
05. dubna 2016, 17:46
0

Ano taky jezdím autem když nemám náladu na lidi v mastný tyči ale to auto chci řídit chci aby jelo tam kam chci a jak chci a ne aby jelo samo. Pokud nechci řidit ani jet sockou tak volím taxík - hovno kecam ještě se mi nestalo že bych nechtěl řídit :-D

BobAsh
05. dubna 2016, 22:26
0

Já bych třeba taxíkem jezdil, ale taxík není můj, nemám tam svoji hudbu, svoje věci a je tam nějakej cizí votrapa. Přijatelná alternativa by byl osobní řidič, ale to už se najednou pořízení Modelu S s autopilotem stává velmi lacinou záležitostí.

A navíc v tom autě pořád nemáš pocit, že jsi spolujezdec, ani když jedeš po dálnici, která se dá projet na Autosteer celá (dal jsem 3x D11 a 1x D1). Pořád víš, že říkáš autu, kam má jet, a když chceš, můžeš řídit. Zároveň se ale můžeš rozhlížet kolem, v klidu si povídat a jen tak dohlížet na auto, jestli dělá, co má. I v režimu , kdy Autosteer nemůže fungovat sám, je řízení mnohem míň únavný a je kupříkladu menší pravděpodobnost usnutí (který je zároveň míň nebezpečný) než bez něj. Na dlouhý cesty je to fakt úžasný.

martin_100
06. dubna 2016, 18:18
0

No vyvracet ti to Bobe nebudu ... ale mam občas dojem že se pod tvym nickem přihlašuje nějaká blondýna co má řidičák jen z donucení a auto je pro ní asi tak zajímavý jako vodoměr co má namontovanej kdesi ve skříňce za hajzlem :-)

PepaSFI
06. dubna 2016, 19:16
0

já už jsem to i tady kdysi zmínil, často říkám že mám to štěstí, že většinou řídím když chci. Těch případů kdy musím je málo a krátce a proto mě to baví. Dokonce můžu říct že mi nijak nevadilo když jsme do práce kvůli objížďce jezdili delší trasu. Nemám problém v neděli jen tak pro radost najet desítky kilometrů. Ale kdybych měl v autě denně trávit hodiny, najet stovky kilometrů, nedejbože na něčem tak protivném a deprimujícím jako je D1, asi bych byl hodně vděčný za ty usnadňovátka. Právě z toho důvodu aby se pro mě řízení nestalo protivnou nutností.

BobAsh
06. dubna 2016, 21:26
0

Martin_100: Zcela upřímně, řízení po dálnici nebo po velkejch městech mě někdy jen nebaví a někdy vyloženě štve. Třeba mezi Pardubicema a Prahou jezdím radši vlakem, když můžu. Řízení mě baví na okreskách, na okruzích a pak když se jedu projet něčím zajímavým, výjimečným a ideálně starým. Ale takovou věcí bych zase nechtěl jezdit z nutnosti. Myslím, že třeba s kombinací Tesla Model S + Miata bych byl naprosto spokojenej :)

martin_100
07. dubna 2016, 15:53
0

No vida já denně najezdim stovky kiláků protože "musim" a dokonce i často po zmiňovaný D1. Jezdim většinou něčim tak příšernym jako je Iveco a doteď jsem nezažil pocit že bych toužil po nějakym "usnadňovátku".
Tisíce kilometrů měsíčně abych měl na šloženky a dovolenou nejradši trávim na cestách....zase za volantem. Nevim možná že sem jenom magor ale spíš bych řek že nejsem lenoch co se řízení týká.
5ízení mi přináší radost a jistej druh relaxu.
Možná proto ty "autopiloty" moc nechápu. Když už bysme měli mít auta co nemusíme řídit je tu otázka: Budeme mít i ženy který nebudeme muset šu... osouložovat a jídlo který nebudeme muset jíst či hudbu kterou nebudeme muset poslouchat, protože všechny požitky za nás "odžije" automat?

PepaSFI
07. dubna 2016, 18:20
1

Lenost je matkou pokroku. Kdyby nebylo lenosti, seděli bysme na haluzi, žvejkali bobule a zahnutým klackem dloubali ze země žížaly a kořínky. Kdyby nebylo lenosti, nejel bys v Ivecu s topením, s klimatizací, s rádiem, s odpruženou sedačkou, po D1 ale na oslovi s rancem, po pěšince temným hvozdem, močálem černým kolem bílých skal. Ale věřím že i tenkrát se našli lidi co frflali nad novotama, dyť přece ta cesta přes močál je dobrá, tak na co dělat nějaký mosty a zpevněný silnice a ty vozy na kolech, to taky nic dobrýho nepřinese, ďáblův vynález je to!

martin_100
07. dubna 2016, 19:48
0

Klima co? to se maže na chleba?
No zase se to s pokrokem nesmí přehánět... jednou to dopadne tak že nás technika sežere.

Xa
Xander_Cage
08. dubna 2016, 01:26
0

Já bych řekl, že vývoj aut s autonomním řízením bude jako vývoj počítačů - nejdříve byly jenom pro někoho kdo tomu rozuměl posloupnosti jedniček a nul a uměl programovat (pro geeky-petrolheady po našem), pak přišel Apple s grafickým rozhraním a myší pro pohodlnější ovládání (a teď nezáleží, že to vzali od Xeroxu) a přiblížili počítač více lidem, pak Microsoft s Windows, Google s Androidem a dnes počítač či počítačové zařízení dokáže ovládat každý bez rozdílu věku a přesto se najdou Geekové kteří stejně programují s jedničkami a nulami, ale využívají i uživatelské prostředí. Čili v našem automobilovém světě, bude hodně lidí kteří si zapnou autopilota a pojedou a pak tu budou Petrolheadi, kteří si autopilota vypnou (i kdyby to bylo zakázané, tak se to určitě nějakým hackem, crackem půjde obejít jako všechno na počítači) a užijou si svou cestu.
martin_100: neber to jako osobní hate, ale nechápu jak tě může bavit řídit Iveco (nevím jestli dodávku, nebo náklaďák) na dálnici, fajn já mám rád řízení s mým autem (BMW E39) všude - okresky, dálnice atd. Ale jak jsem pracoval tak jsem jezdil s Transitem a bylo to hrůza, kromě zapnutého rádia jsem se nudil, auto bylo hlučné pomalé a navíc furt myslet, že nejen musím dávat pozor na sebe, ale hlavně na to co vezu za zboží, byl jsem spíš vždycky rád, že se "uliju" z normální šichy nebo, že se ve větším městě stavím do obchoďáku, ale tak nějak jsem byl rád když zboží i já jsem dorazil do cíle/domů, možná to bylo i tím, že jsme měl někdy i časové preso, nevím jak to máš ty. A v tom tranzitu bych byl rád za autopilota.

martin_100
12. dubna 2016, 23:08
0

jezdim 19 tunou... ale i transity mě bavily... na vokreskách kde sem to znal sem s tim v pohodě proháněl osobáky a to i s tima slabšíma starýma verzema....

HP
HP
07. dubna 2016, 23:50
0

Nejdůležitější auto století. A to myslím naprosto vážně.

reagovat
cu
culibrk
08. dubna 2016, 13:16
0

Celkem odvazne tvrzeni na to, ze mame 84 let jeste pred sebou ;)

Ma
Martin Sivek
28. dubna 2016, 20:55
0

Ano, Tesla 3 není auto pro průměrného čecha, neboť tím je Škoda Rapid 1.2 TSi 60kW. :-)
Jinak pan Musk asi nemůže za to, že kupní síla Czechie je na úrovni jednoho maloměsta v Californii.
A ty auta nad mega v CZ jsou v drtivé většině psaná na firmu. :-)

reagovat
David Marek
29. dubna 2016, 00:13
0

tak předobjednávek pokořeno 500 000

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem