načítám data...

Staré versus nové po milionté aneb jak nahradit sportovní roadster.

Říká se, že ten zlom příjde v životě každého člověka. U někoho dříve, u jiného později, ale každý prý jednou dospěje do stavu, kdy už mu nestačí ojetiny - má potřebu koupit si nové auto.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Do značné míry za to může ta stříbrná mrcha. Čím starší člověk je, tím línějším se stává. Životní energie už z něj zpravidla netryská jak vulkán Vesuvu a navíc je třeba ji místo holek, alkoholu a aut dělit spíš mezi práci, rodinu a bydlení. A ta stříbrná mrcha mě naštvala hned z jara. To když jsem se pod nenadálým přívalem jara rozhodl Mazdu odzimovat, celý natěšený na první projížďku a místo spokojeně vrnícího roadsteru se mi dostalo zvláštních zvuků od zadní nápravy a problémů s dávkováním plynu, které souvisely s nedávno prováděnou výměnou lanka ovládajícího dvojici škrtících klapek (přidání druhé klapky je osvědčeným lékem jak vyléčit problémy s volnoběhem u přeplňovaných MX-5 opatřených intercoolerem). Jinými slovy, projížďka skončila mnohem dřív, než jsem zamýšlel a na mojí hubě se nacházel diametrálně odlišný druh šklebu než jsem původně předpokládal.
Zase se s tím budu muset jebat… Z aut mám radost hlavně když v nich můžu jezdit, než abych se vyžíval v jejich opravách. Projížďkový čas však bude třeba nyní vyhradit na pořádnou optimalizaci všech neduhů.

Pozornější z vás si jistě všimli inzerátu na AutoFrcu, který byl vystaven už na podzim a nijak tedy nesouvisí s ne zrovna ideální první jarní projížďkou. Autíčkářská děvka se prostě nezapře. Přesto se situace od podzimu poněkud změnila. Původním impulsem k sepsání nabídky totiž byla jedna bláznivá Honda. I kdybych se rozkrájel a nacpal do MX-5 velehory peněz, stejně z ní nikdy nedostanu tuhost ani neotesanou syrovost S2000. A blbnout v té uřvané Hondě by se mi opravdu líbilo. Tudíž je zbytečné nechávat si Mazdu a rávt do ní peníze… Leč trh se staršími auty je opilý. Ještě na podzim se sem tam dala zahlédnout slušně vypadající S2000 za cenu okolo 350 tisíc. Nyní na prahu jara si majitelé neváhají říci o 300 tisíc i za ty nejubožejší vydechlé chudinky a slušně vypadající auta rostou vysoko nad 400 tisíc. Nenormální svět… S alternativami to není o nic lepší. Drtivá většina starších aut, která za něco stojí, mají dnes z mého pohledu neadekvátní poměr mezi stářím, nabízeným výkonem a cenou, což je mimo jiné způsobeno tragickým nedostatkem nových dostupných zadokolek po přelomu milénií. Opel Speedster už vyskočil k půl milionu. Porsche Boxster je vyšší liga, na jejíž provoz (jiným než dědkovským stylem) si při svém příjmu stále netroufám. A pak je tu jako kontrast aktuální generace Mazdy MX-5, která se s atmosférickou patnáctistovkou u západních sousedů prodává už od zhruba půl milionu korun.

Na první pohled to zní jako vtip. Mrzká patnáctka poskytující pouze 130 koní v kadeřnickém autíčku oproti legendám let minulých? Jenže jak jsem napsal na začátku článku, jsem líný a hlavně mám kontinuální nedostatek času, takže každá zmařená projížďka mě mrzí. A stará auta, obzváště ta sportovní a používaná tak, jak šéfinženýři sportovních divizí zamýšleli, prostě průběžnou péči a servis vyžadují. Mazda je nová, v záruce a dá se tedy předpokládat, že nějakou dobu bude zcela bez starostí. Pak je tu další věc. Roky ochcat nejdou a jakkoli vypadá ND 1.5 jako sportovní nedochůdče, má vůči všem starším hrdinům mnoho trumfů v rukávu. Její tlumiče, ramena a uložení budou ve 100% kondici, karoserie pevná, spoje neunavené léty provozu, motor bude mít ideální komprese a deklarovaný výkon. Zkrátka všechny komponenty auta budou prvotřídní, což se samozřejmě odráží na jízdním zážitku. Vše výše uvedené jsou mimo jiné důvody, proč mnoho nových aut dokáže sekundovat zdánlivě mnohem výkonnějším a rychlejším hrdinům minulosti. Jejich technické skupiny jsou zkrátka v ideální kondici. Díky nízké hmotnosti a nadšenému motoru, jehož projev odpovídá spíše svobodným ‘devadesátkám’ než současné emisemi svázané době, ani nebude na reálné okresce o mnoho pomalejší, než výše jmenované modly. No a na závěr tady je bonus v mnohém větší míře použitelnosti. Tahat Speedster do sněhu by pro mě bylo nepředstavitené. Nové auto to zvládne s prstem v nose a při vhodné péči mu to nikterak závažně neuškodí…



Takže to vypadá, že jsem dospěl. Anebo vyměknul? V nové ND 1.5 bych zřejmě byl navýsost spokojený. Už jen proto, že mě vždy bavilo ve slabém autě terorizovat ty papírově silnější. Zřejmě by mi bylo jedno, že by to opět znamenalo nepřekročit bludný kruh zvaný Miata, že bych opět neměl auto s pořádným zvukem a už vůbec by mě netrápil nějaký street status a míra respektu mezi petrolheady. Nové je prostě nové. Jenže je to zatím všechno jen takové přemýšlení nahlas. Půlmilion neroste na stromě a jestliže jsem se v prvním odstavci rozmrzel nad mojí stříbrnou MX-5 NBFL, nyní už přemýšlím, že frame rails, šestikvalt, lehkým setrvačník a pořádným samosvor stojí mnohem méně, než S2000 nebo nové ND a nejspíš bych byl docela spokojený.
Anebo se stane ještě něco šílenějšího. Jako třeba minulý týden, kdy jsem na autoscoutu hledal nepopulární devadesátkové genrace Camara Z28, Firebirdu Trans-Am a Mustangů V8 a opájel se perverzními představami, jaké provokativní pozdvižení by bylo udělat z těch podceňovaných krabic s bakelitovými interiéry schopné okruhové kladivo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. března 2018, 10:29
2

U tech americkych V8 je to jednoduchy. Vykon maji uz v seriove podobe slusny a v pripade dalsich uprav se da dostat az do naprosto silenych cisel. Dily nejsou problem, takze ladeni jak motoru, tak podvozku nebo brzd je brnkacka. Ale... Ceny dilu rozhodne nebudou na urovni Miaty, i kdyz se vsude furt vyklada, jak jsou dily na ameriky levne, takze tam bys oproti dalsim upravam tvoji NB urcite zahucel za vic. A i spotreba bude dvojnasobna. A navic, Camaro/Firebird 4. generace uz je dneska 25 let stare auto, takze technologie i stav uz tomu bude odpovidat, byť na prvni pohled bude vsechno v pohode. Karoserii maji oba z plastu, takze tam rez nenajdes. Pod ni uz ano. Mustang je na tom obdobne stářím, jen je plechovy. Vyhodou vsech techhle aut je, ze moznosti uprav jsou nekonecne a dokazes se dostat na hodnoty, o kterych se Miatam nesni ani v tech nejdivocejsich snech po spolecny swingers party. Ale taky ber v potaz, ze Camaro/Firebird maji 4,9metru, Mustang asi 4,7m, takze zadny drobci jako MX-5 to nejsou a driftovat s tim na nasich okreskach nebude tak snadne. Na velkem okruhu se ale samozrejme kolem Miaty jen prozenes. V tomhle smeru je zajimavejsi volbou Corvette C5, ktera je i podvozkove uplne jinde, jenze ceny specifickych dilu si vynasob tremi oproti Fbody. Ono staci kouknout treba jen na rozmer pneumatik. To, co das za sadu na Miatu, tady das za jednu gumu.
Naproti tomu novy auto, at uz MX-5 nebo cokoliv jineho, ma vsechny vyhody noveho auta. Nebude mit sice charisma, ani rev bublajiciho osmivalce pod kapotou (coz si ja neumim predstavit :-)), ale jinak bude novejsi, modernejsi, s lepsi ergonomii, vybavou a technologiemi, bude bezpecnejsi a prijemnejsi na rizeni, nez tvoje NB a pravdepodobne ani nebude pomalejsi, navic se o to dlouho nebudes muset starat.
Proste vsechno ma svoje pro a proti.
-
Komentář upraven 11. 3. 2018, 10:37:26

reagovat
Vavris Vavrisovic
12. března 2018, 08:52
0

Na těch V8 z US mi přijde velmi zajímavý právě fakt, že se dají sehnat okolo 8.000€, tedy zbývá docela velká rezerva pro performance komponenty a servis. A naučet zatáčet nejméně oblíbené generace Camara nebo Mustangu je přesně to chcaní proti větru, které u aut velmi rád praktikuju.

Ovšem, musel bych se někdy v něčem podobné svézt. Abych hořce nelitoval...
-
Komentář upraven 12. 3. 2018, 08:53:20

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. března 2018, 09:42
0

Tak to asi nebude problem neco sehnat na vyzkouseni. Obzvlast, kdyz i v redakci mas lidi, kteri se pohybuji i na srazech Amerik. ;-)

M P
12. března 2018, 09:59
0

Chceš naučit zatáčet F Body... abys pak neplakal jako s tou Z3C, ze které ses snažil udělat track tool ;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. března 2018, 15:27
0

Nemel jsem nikdy pocit, ze by muj Firebird nezatacel. Jen je treba pochopit, ze petimetrovy auto se bude chovat jinak, nez papirovej obal na sirky.

Snowman000
11. března 2018, 10:39
1

A nebolo by riešením zohnať nejakú sice jazdenu GT86/BRZ ale ešte v zaruke? Predsa len jazdenka co ma 5 rokov je nieco ine ako jazdenka ktorej taha pomaly na 20...

Ja riešil velmi podobny problem, len som potreboval este viac daily pouzitelnost a prišla ponuka ktorú nešlo nevyskusat, inak bych to riešil prave japonskou dvojickou :)

reagovat
RCNP
11. března 2018, 15:55
0

Jakozto majitel BRZ souhlasim, ale zase nezhuntovanou nebo nebouranou a divoce opravenou nesezenes pod 400. Nejlevnejsi slusny kousky jsou nekde okolo 450. Po netu je spousta na prvni pohled fajn kousku, ale dost se jich vozi z US a jsou to plavacci nebo totalky opraveny tady v evrope nejakyma polakama nebo lotysema. Nerikam ze nejde nic sehnat, i jsem videl par lidi s autem cca za 400 a byla ok, ale to jsou prvni roky s velkym najezdem. Hodne lidi vcetne me to ma jako daily (je to praktictejsi nez se zda), takze se objevujou kousky 150K+, ac to asi nebude problem, jelikoz toyobaru netrpi na nic zavaznyho/fatalniho, ale proste 150-200K km tvrdyho zachazeni se nekde podepise. Navic GT86 ma zaruku jen tri roky, oproti 5 letum u subaru (v CR). A pak je tu asi zakladni problem, ze to neni ten roadster ani kabriolet co Vavris shani a kdyz uz by lovil ve vodach toyobaru, tak se stejnym kapitalem bdue mit tu slusnou S2000 :) Takže ač panuje taková lehká zdravá rivalita mezi toyobaru a miatama, tak bych bral novou nebo zanovni miatu z reichu, s dobrym pocitem a klidem v dusi ze me neceka hned nejaka investice.
-
Komentář upraven 11. 3. 2018, 16:00:15

krab
11. března 2018, 16:21
0

Děkuji kolego :)
Takže to své slowbaru od Toyoty mám naceněné dobře asi a spíš nežli směnit za dva velbloudy, počkám na správného kupce....

ND nebo BRZ , to jsou ony varianty na zánovní bezproblémovou zábavu za volantem do 500 tisíc. A za ty prachy, skvělá auta.
Ovšem dá se pořídit i Renault Mégane RS 265 a to je další hráč na tomhle hřišti. Výběr je na osobním vkusu

Vavris Vavrisovic
11. března 2018, 17:08
1

BRZ má lepší řízení, tuhost a v sérii více track-ready podvozek, ale oproti ND v mém případě nedává žádný smysl - dynamika podobná, cena podobná, stáří o kus větší.

Krabe, Mégane? :-) Vždyť to chodí po rukách... 8-)

RCNP
11. března 2018, 17:20
1

Kdybych byl dobrodej nebo na to spechal tak jdu nejmin na nejakych 420. Navic v CR toho na prodej moc neni, tak bych klidne radsi pockal, jeste kdyz to nemas ani pretuneni.

Jelikoz nemam takovou tu touhu dostat za svy penize "nejvic" i kdyby to byla sebevetsi vrana, tak bych sel taky s pulmicem pro vonavou miatu, nez pro nekolik let stary toyobaru, ktery si asi uzilo svy. Ac znova rikam ze to nastesti neni bolavy auto. Pro funglovku bych sel do toyobaru misto dvoulitru miaty, ciste z osobnich preferenci. Ale za ten cca pulmic uz bych se taky smeroval na hezkou 1,5.

krab
11. března 2018, 17:44
0

Přesně, to jsou osobní preference a já teda při rozhodování loni jestli slowbaru nebo ... slowbaru přemýšlel asi 1 minutu a bylo rozhodnuto. Pokud chceš nebe nad hlavou a oželíš ty věci co u toyobaru jsou řidičsky skvělé, tak je novější ND 1.5 za půlmíč dobrá volba. Ale auto bude rychleji ztrácet hodnotu ...

Můj tip na charakterní auto za půlmíč je Ford Focus RS (2009, 2010)
Hrabe sice předníma, sedí se v něm vysoko, ale ta auta už mají zakonzervovanou svojí hodnotu u téhle částky. Blbé je, že perfektní málo jetý vyjde spíš na 600 ...

Mégane RS 275 Cup s výfukem Akrapovič nebo RS 265 Cup bez něj je dalším kandidátem.

Ale zas : zákazník Mazdy MX5 ND těžko současně touží po zeleném hot hatchi s křídlem :)

BobAsh
11. března 2018, 21:11
1

Focus RS je rychlej, ne charakterní. Jezdil jsem v něm tehdy asi dva dny, bylo to rychlejší než snad cokoliv co jsem měl do tý doby pořádně v ruce (krátký chvilky v S-type R a Evo VIII se nepočítaj), ale neustále jsem přemejšlel nad tím, co by mě jako mělo přimět k tomu, abych dal milion a kousek za tuhle věc a ne za Mustanga. NEUSTÁLE mě totiž sralo, že je to předokolka. Takovým tím způsobem že v každý zatáčce přemýšlíš "to by bylo tak super, kdyby to nechodilo po rukách".

krab
12. března 2018, 09:08
0

Jak říkáš ... každej má rád něco jinýho. Je fakt, že Autíčkář tolik vysazenej na hot hatche není , mě tak nějak baví i když vlastně Vavrisova Corsa VXR je důkazem, že tomu nefandím sám :)

Snowman000
12. března 2018, 13:13
0

No sice citim ze nahrada by mala byt topless, ale predsa sem hodim este jeden navrh z toho co u mma prichádzalo do uvah...
https://www.sportovnivozy.cz/98419-hyundai-genesis-coupe-38-1crservisni
Sice to este nie je z ruk Biermanna, ale do buducna, hlavne vzhľadom na to kam Hyundai smeruje, by z toho mohla byt zaujímavá klasika :)

Jimi
11. března 2018, 10:59
0

Co se týká těch cen, u některých aut, které sleduju s přáním pozitivního cenového vývoje na trhu, paradoxně s větším stářím ta cena vůbec nepadá. A to nejsou žádné specialitky. Jenom jsou dobře udělané a pořád fungují. Jakoby by majitelé nenacházeli v nových modelech něco, co uměly ty starší. Mám dojem, že klasické řidičské auto bude nedostatkové zboží. Roadstery mě až tak neberou, jsem spíš na GT a kupátka a v nižších cenových hladinách toho nic moc není.

reagovat
briza
11. března 2018, 11:44
2

Nebo kdybys chtěl, věděl bych ještě o jedný voňavý Lodžyně fplynu...

reagovat
zimbic
11. března 2018, 12:18
0

Zima dává našim pekáčům zabrat. Nejvíc mě štve, že i když je plus několik stupňů a prší tak už vyjíždějí sypače.

reagovat
Kr
Krocan
11. března 2018, 13:15
6

Vavris; Tvoje řešení je Caterham. Proč sebemrskačsky jít level po levelu, když můžeš naskočit rovnou do třídy, která Tě uspokojí natrvalo. Jistě, není levný, nebude nový, není pohodlný je pouze jednoúčelový a lze najít další negativa, ale k tomu musím napsat, že na mne často působí srandovně, jak si lidé dokáží pozitivně zdůvodnit svá špatná rozhodnutí (koupíme si Fabii, protože...) a naopak správnou volbu si v duchu vyvrací (toho Jaguara si koupit nesmím, protože nežere 6 litrů, protože nemám garáž, protože na Fabii jsou lacinější dily, protože není nový a bude se srát...) zkrátka píšu o bloku v hlavě, kdy na svůj dobrý sen naklademe takové nároky, které není schopen splnit a naopak mizernému řešení odpustíme naprosto vše.
Já si myslím, že ani H2k, BRZ, Boxter a nakonec ani plnotučný Poršák, ani silný ameriky pro Tebe určitě nebudou vrchol...

reagovat
Vavris Vavrisovic
11. března 2018, 17:09
4

Caterham není řešení vůbec. Tři čtvrtě milionu na zcela zbytnou jednoúčelovou věc má z redakce asi jen krab 8-)

krab
11. března 2018, 17:52
1

Jo prdlajs :) Krab nemá, prodává teď dvě auta aby měl ....

A doufá, že až to bude vyřešené, že mu Caterhama někdo jiný podobně šílený nevyfoukne před nosem :-D

saage
12. března 2018, 19:21
3

Caterham je vždy odpověď na všechny otázky o zábavě za volantem.. Na běžné přesuny ti pak stačí cokoliv s 4 kolama a volantem.. :-)

beastar
11. března 2018, 13:44
0

Tady v tomhle případě je odpověď jasná. Nová Miata je řešení. Nové je lepší. Koupit ojeté a zase řešit stav. Nikdy to nebude v topu. A když jo, tak si to stejně brzo řekne o první investice ať to bude s2k, nebo boxster. Záruka myslím znamená víc než street status:) A u mě je teda nový pořad lepší jak ojetina. Navíc vyměnit jedny starosti za druhý nedává smysl. Dělat okruhový náčiní z masl kárů zní supr. Ale nebude to levný ani hned. A ty jak píšeš si řidič chceš řídit a ne pod tim ležet.

Zase podle mě +1 pro novou káru. Sám koukám často do kolonky výkon v hp. Ale tady bych se na to klidně vykašlal.

reagovat
saage
12. března 2018, 19:23
-1

Beastare, teď koukám, že jsi už taky konečně VIPko. :-) Jinak asi souhlasim... NDcko se mi mo líbí, a ty koně v tomhle případě asi nejsou vše.

beastar
12. března 2018, 20:26
2

Ne, ne pozor. To mi tady připadlo naprosto neprávem zřejmě za to jak všichni milují moje oduševnělé komentáře bez kterých by jejich život byl takový prázdný ,D

Ev
Evlo
17. března 2018, 19:42
0

Zaruka u techto exotickych aut neznamena temer nic. Doporucuji napred vyzkouset realitu, pak psat tyhle poucky.

Ev
Evlo
17. března 2018, 19:43
0

Aha omlouvam se to psal, beastar, tak to ma samozrejme pravdu, tomuhle oponovat vazne nebudu, debil.

beastar
17. března 2018, 23:29
0

Neoponuj no. I když je mi jasný že o tom budeš vědět určitě hodně ty realito ,) Co je na miátě exotickýho?:D Jinak všechny ty další auta který tam jmenuju tak tam přesně píšu, že ojetýmu "exotickýmu" autu se raději vyhnout. Myslim že v tý realitě se docela vyznám. I když těžko oponovat někomu kdo frčí na něčem exotickym.

H_F
11. března 2018, 17:32
1

odpoved je zcela jasna

pokud ti maximalne do pulmice vyhovuje s2k, tak vem s2k, zivot je prilis kratkej delat stale kompromisy, ty si fakt muzes nechat na duchodcovsky vek
kdyz se podivas na prurez osazenstva novych miat, tak tomu prave tak je, ridi je hodne casto geronti

ceny s2k sice rostou, ale da se na to pohlizet jako na pozitivni atribut
zatimco totiz za pet let takova pekna s2k bude lizat klidne 600 tisic, zdechla miata, co ted koupis novou, bude mit sotva polovicni hodnotu
krom toho je s2000 extremne spolehlive auto, ktere i pres vysoke stari nema zadne vyssi naroky na servis, a pokud uz se na tom neco dela, tak to spis je popud pro urcity upgrade, ktery zas to auto posune nekam dal

reagovat
Vavris Vavrisovic
12. března 2018, 08:48
0

Ono to asi nebylo z článku zcela zřejmé. ND za půl míč dává smysl, protože jde používat jako jediné auto celý rok. S2K je pořád jen víkendovka na mazlení a tedy ze zřejmých důvodů za takový typ auta nemůžu utratit stejnou sumu. :-)

Ho
Honza123
11. března 2018, 18:35
2

Taky mam obcas chut nektery ze svych temer veteranu, ktere vzhledem k veku potrebuji nadstandartni peci za neco zanovniho, ale je celkem dost racionalnich duvodu, proc novejsi nemusi byt vzdycky lepsi. Tady je par argumentu, ktere mne osobne odrazuji:

- auta, ktera jsou dnes zanovni, pujde bez problemu sehnat i za nekolik let, pokud prodam youngtimer v dobrem stavu, je dost mozne, ze pokud bych ho nekdy znovu chtel, nebude k sehnani vubec, nebo za nesmyslnou cenu

- moderni auta maji mnohem vice elektroniky, pokud jsou obcas delsi dobu odstavena, mnohem drive se vybije baterie (a kdyz uz se vybije, je casto mnohem vetsi opruz ji vyndat a nabit - zamek jen na jednech dverich, mikrospinac na kufru, atd)

- ruzna technicka reseni, ktere bud prinesou slozitost, bez jakehokoliv prinosu pro auto pro zabavu, nebo jeste hure, prinesou zaroven zhorseni vlastnosti - elektronicka skrtici klapka, longlife vymeny oleje a od vyrobce predepsany olej s nizkou viskozitou (spinavy motor uvnitr, vysoka spotreba oleje), prime vstrikovani (zakarbonovani), vyssi provozni teplota chladici kapaliny (rychlejsi degradace vsech tesneni), vetsi citlivost na kvalitu benzinu (pokud auto stoji pres zimu, benzin degraduje kvuli povinne bioslozce)

- temer kazdemu novejsimu autu klesa cena, u stareho se drzi na stejne urovni, nebo roste

- u novych aut je vetsinou kolem motoru mnohem mene mista, casto ruzne nerozebiratelne mechanicke celky kvuli uspore, celkove horsi servisovatelnost

To je jenom to, co me ted narychlo napadlo, pokud porovnavam 2 konkretni auta, vestinou se toho najde jeste vic..

reagovat
Bavoraczech
16. března 2018, 13:32
0

Podle mě teď mají určitý smysl pekáče ve stáří 15-25 let. Auta z tehdy vyšších tříd jsou směšně levná a ještě velmi dobře udělaná. Některá z nich stále dobře odolávají korozi a nestojí moc peněz. Ja fakt, že pokud se pohybujeme mimo německý mainstream, najdou se některá auta, která jsou řidičsky stejně zajímavá a možná i o fous víc než ta lepší z dnešních "bazarových hrdinů". Přesto, pokud nekoupím zrovna staré Porsche, je zde velká šance, že udržení starého vozu ve slušné kondici bude stát méně peněz (ale určitě více úsilí) než stojí běžná údržba nového vozu, prováděná v rámci dodržení podmínek záruky v autorizovaných servisech.

Vr
Vrooom
11. března 2018, 19:22
0

Za pul mega bych se na kastrata mx5 vykaslal ... Pokud nejsou koule na S2000 tak docela dobre svezeni zadarmo (teda nez se neco podela u N54 :-D ...) by mohla byt 135i, ty auta si docela drzi cenu. Ma to jeste starou dobrou hydrauliku. Nastavenim to bude GTcko jako kazdy BMW, ale myslim ze s kratsim prevodem a svorem to bude spravny peklo :-). Imho si budou diky vzhledu drzet cenu lip nez novejsi M135.
Tohle je lakavy.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=257956207&categories=SportsCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=58&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=a6526fc7-f90a-ed7f-d212-736190eb1abc

reagovat
Jimi
12. března 2018, 20:11
0

Já si nemůžu pomoct, i kdy by to leželo na břichu, pořád to je nějaký vysoký. Podvozkově pohoda. To už radši trojku...

riderhenry
11. března 2018, 19:59
1

Jak já ti rozumím... Dokonce se mi už "povedlo" udělat z 15 let starého auta nové (i když bez záruky :D ) a postupně si znovu procházet jeho "stárnutím", což povýšilo moje uvažování o autech na úplně novou, extrémně depresivní úroveň. Nicméně s tím východiskem v podobě 1.5 ND bych se asi neztotožnil. Ačkoliv jsem v ND nejel, už mě tak nějak unavuje trápit ty čtyřválce (mimo motorek :) ) a jedním z aspektů toho dospívání, které se jinak v ostatních aspektech projevuje asi úplně stejně, je potřeba motoru s trochu větším počtem válců a co největším objemem. S2000 by byla asi výjimka, i když kdo ví, na jak dlouho by to vydrželo. Ale když teď občas hledám řešení téhle své bolestivé krize, většinou koukám po osmiválcích v libovolném kabátku :) A tím spíš se to stává všechno ještě o něco míń reálné :D

reagovat
bu
buteo
11. března 2018, 21:46
-1

A co takhle: miata swapnutá na V8?
V jůesej se určitě nějaké najdou, dopravit do EUropy, pak už stačí mít strejdu na dovozové TK, bratrance u registrace a je to. Popř. zkusit po vzoru toho představeného speciálu pro plechový cup na jednu řadu válců nalepit samolepku Mazda a druhou řadu načernit a prohlásit za airbox, .....

Vavris Vavrisovic
12. března 2018, 08:55
0

Extrémně depresivní úroveň :D Haha, jsme z podobného psychologického těsta - vždy nespokojení :D Ad trápení - trápit se musí všechno, aby to byla sranda...

buteo: LS swap Miata je zcela jistě konečné a zcela vyhovující řešení

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. března 2018, 15:31
0

"LS swap Miata je zcela jistě konečné a zcela vyhovující řešení"

Pokud chceš umřít, tak určitě. :-)

riderhenry
12. března 2018, 21:27
0

LS swap jsem dost zvažoval a je to moje vysněné řešení, ale už na to asi nikdy nebudu mít koule :) Tohle období mám za sebou a znovu podstupovat všechna rizika a z už teď neprodejného auta udělat ještě víc neprodejné (s ohledem na "proinvestované" peníze) se mi asi nebude chtít. Možná za 20 let, až nebudu mít do čeho píchnout :D Trochu mě i vyléčil kamarád z blízkého okolí, který s "vylepšováním" Miaty začal o něco později a řekl bych i trochu víc od podlahy s ohledem na "performance" a zatím s oficiálně hotovým autem snad skoro dva roky pomalu nejel, protože prostě pořád něco nefunguje... No a jakmile člověk není mechanik a ani nemá odvahu se jim postupem času stát, může to být hodně demotivující (respektive pro nás oba bylo :D ).

Myslím, že to tu zaznělo v nějaké jiné úvaze - postupem času jsem zjistil, že mi dost vyhovuje tovární tuning, ať už v podobě různých M a AMG modelů, tak i dílů (třeba super věci od BMW Performance). Tam má člověk jistotu, že kvalita a kompatibilita bude OK. Je to pro mě tak na půl cesty mezi novým autem a bastlením pomocí dílů od patnácti výrobců 20 let starou MX-5 :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. března 2018, 22:03
0

Ten swap Miaty je v nasich podminkach nesmysl a hlavne zlegalizovani pak obrovskej problem. Navic jak rikas, hromada technickych problemu, ktery ti to ve finale jen totalne znechuti.
V tomhle smeru jsou fakt genialni US auta. Kdyz jsem shanel kompresor na Mustanga, tak jsem jen vybiral mezi znackama a prodejcema, kdo mi nabizi jakej kit. Nejakou kompatibilitu nebo problemy jsem absolutne resit nemusel. Za tri dny namontovano a auto slapalo naprosto bezchybne bez sebemensiho renoncu.

riderhenry
12. března 2018, 22:08
0

Tak moje Miata už stejně není legálně provozovatelná z asi 20 důvodů, podle současné právní úpravy :) Ale chápu, swap vnímám stejně. Kdybych chtěl mermomocí vyšší výkon, půjdu asi do kompresoru. Ten se dá okecat.

Za
Zazaa
11. března 2018, 20:52
1

ja teda do stadia kdy budu chtit nove auto asi nedojdu nikdy, ale trochu ten myslenkovej posun k novejm autum chapu ... taky uz si dovedu zduvodnit auto kteremu je sotva 25let :)
jinak za me by davalo smysl neco lehce jete (nove auto je proste vyhozeni penez) takze treba Toybaru :)

reagovat
Jimi
11. března 2018, 21:09
0

Toyobaru je taky někdy ve výhledu, zatím. Byla i Z4 v Coupe, ale pomalu ji odsouvám na nižší příčky v pořadníku. Ten výběr je hodně omezený. Další v týhle velikosti mě už moc nenapadá, pokud bych chtěl něco novějšího.

Iv
Ives
12. března 2018, 12:20
0

ja vim ze to neni raodster, ale nevyresila by tvuj problem e46 330ci cabro? nebo jdyz uz roadster tak z4? nedavno sem jednu z4 zahlidl v inzerci za ne uplne velky peniz ale podrobnosti si nepamatuju protoze me to tak mic nezajimalo...

reagovat
Ev
Evlo
17. března 2018, 19:21
0

No urcite bych si jako nove auto nekupoval neco co neni bezne. Moje zazitky s hyundai byli takove, ze jsem to auto musel prodat, tak to bych take zvazil. Popravda kdyz bych uvazoval o koupi auta, tak bych premyslel o tom jestli fakt potrebuji do kodiaq adaptivni tempomat nebo ne.

Ale to je uplne jedno co tu napisu, kazdy si tu zkusenost musi sam ziskat.

reagovat
Ev
Evlo
17. března 2018, 19:23
0

A ano, myslim, ze i s ND by sis kupoval hracku pro servisni techniky mazda, coz nevim jestli chces. Proste je to furt exot, i kdyz ne tak moc jak hyundai.

Ev
Evlo
17. března 2018, 19:26
-1

... o cemz me presvedcila navsteva mazdy s cilem si vyzkouset a pripadne koupit 1.5. Konkretne Kode car, jehoz hodnoceni bylo fakt velke, treba oproti auto palace.

Ale stary boxstr teda podle me nic neresi. To zaprve. Zadruhe si nemyslim, ze by mel vyssi servisni naklady nez mx-5, rozhodne ne nejak znatelne, mozna treba 2x tolik, coz je furt naprosto OK. Ja ho loni chtel koupit, protoze proste nedela na nerovnostech takovy bordel jak NAcko, ale to bych se musel donutit mazdu prodat a letos uz 1. generace boxsteru nechutne zdrazila kdyz to ma byt Sko a ne Sko bych nechtel, protoze to podle me bude hlucnejsi :D

Ev
Evlo
17. března 2018, 19:30
0

nevim jestli to vis o te mx-5 z nemecka, ja to realne zvazoval, protoze za 500 000 uz se da centerline s tabletkem, coz bych fakt chtel, v tomto pripade me naprosto odradilo reseni mega ojebu s DPH, kdy musis neco resit s finanackem, cimz jsem naznal, ze to auto je, alespon pro me, v realite, neprihlasitelne v CR

Ev
Evlo
17. března 2018, 19:47
0

A pak teda, kdyz uz bys zvladl financak tak ten hrb, NC ma malej hrb, RX-8 ma stredni hrb a proklinam ho a ND ma hrb pres pulku podlahy, coz za pul mice, i kdyz prichazi jaro, nevim no, abys pak nelitoval. Fakt kodiak ideal a vysrat se na nejake ambice zabavy za volantem.

saage
17. března 2018, 22:21
1

Ty si ozralej ne? :-D

beastar
17. března 2018, 23:26
0

To je samej perník, koko, hero a pak to takle vypadá to by se poctivým českým pivu nestalo. Potom maximálně hnačka jak řemen.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem