logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Ptejte se

Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Změna ve způsobu užívání auta, může vést k nákupu nového. Co ale vybrat?

Zdravím celou redakci,

Rád bych se na vás obrátil s dotazem, protože už začínám být lehce zoufalý s výběrem nového auta. Už téměř dva měsíce sedím v nabídkách a pořád nevím, co by. Abych vás uvedl do situace, tak zhruba nějak takto vypadá aktuální stav. Doposud jsem k pracovním cestám používal naše soukromé auto (Astra K combi 1.6 CDTi), avšak na jaře jsem dostal v práci po letech konečně služební vůz. Původně jsem si říkal, že Astru nechám doma jako čistě rodinné auto, protože služební nemohu využívat na soukromo (resp. mohu, ale nevyplatí se mi to finančně), takže abychom měli něco na výlety s rodinou, cesty na dovolenou a podobné aktivity. Zároveň bych tím vyřešil každodenní mobilitu své ženy, která by auto využila přes týden, v rámci svých cest. Tato původní myšlenka však naráží na dva problémy. Za prvé, Astra má najeto téměř 200 tisíc km a začíná se do ní investovat více, než by se mi líbilo. Hádám, že městský provoz, který Opel teď bude čekat na každodenní bázi, nebude pro takový vůz zrovna to pravé ořechové. Za druhé, povedlo se nám před pár týdny koupit vysněnou chatu, která má jednu nevýhodu. Rozbitou příjezdovou cestu, která je běžným autem jen velmi obtížně sjízdná, Spousta kamení, díry, no prostě bída.

Foto: autickar.cz

Abych to zkrátil, hledám tedy zbrusu nové auto (ne ojeté), cenově tak do tři čtvrtě milionu, které zvládne běžné každodenní cesty po městě (takže nejspíš benzin/hybrid) a zároveň bude mít o něco vyšší světlou výšku, díky které bych se nemusel obávat o životnost karosářských dílů či stavu podvozku při cestách na chatu. Máme dvě malé děti (3. a 1. třída), takže potřebuju, aby se tam nějak poskládaly věci lyže, kola, paddleboardy prostě taková ta klasika. Kočárek už naštěstí vozit nebudeme. Je mi celkem jedno, zda-li to bude zvýšený kombík nebo SUV, na typu karoserie nesejde, pokud bude dostatečně prostorná. Stejně tak nevyžaduju ani pohon všech kol, který není potřeba. Příjezdová cesta na chatu je sice rozbitá, ale víceméně po rovině, takže sjízdná bude i v zimě. Rozhodně bych chtěl automat. Když jsem vybíral auto naposledy, před těmi šesti lety, zdálo se, že možnosti jsou široké a rozpočet víc než dostatečný. Tentokrát si přijdu bezradně a vůbec netuším kam směřovat svůj zrak. Dokážete mi poradit?

Váš čtenář Michal

Foto: autickar.cz

Ahoj Michale,

Děkujeme za dotaz, poradit určitě dokážeme. Musím přiznat, že se do tvé situace dokážu docela vcítit, sám mám naftový kombík, který využívám v současné situaci z 95 % procent na cesty po městě. Když si pokaždé představím těch 13 km v ranní špičce a 13 km v odpolední, tak je mi toho auta až trochu líto. To není ten účel, ke kterému bylo postaveno. Ale zpět k tvému problému.

Máš pravdu, nabídka jednotlivých modelů skutečně mírně prořídla a cena se zvedla, takže nákup je dnes o něco složitější. To však neznamená, že by nešlo něco vybrat, to vůbec ne. Dokonce bych řekl, že požadavky na vyšší světlou výšku a automat jdou přesně naproti dnešním trendům. Stejně jako myšlenka na hybridní pohon. Pojďme se tedy porozhlédnout po tom, co trh dnes nabízí.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Musím říct, že dříve bych se, po přečtení těchto požadavků, asi jako první podíval do střední třídy a zkusil najít nějaký ten zvýšený kombík. To však dnes není tak jednoduché a víceméně jediná značka, která má v tomto ohledu co nabídnout, je Subaru se svým Outbackem. To je mimochodem naprosto skvělé auto, bohužel cenově začíná na rovném milionu. Zbývají tak dvě možnosti. První je sejít o třídu níž a vybírat tam. V podstatě tam jsou dvě možnosti, které pasují do tvých požadavků. Subaru XV, které však není kombi a patrně bys mohl mít problém s vnitřním prostorem. Druhou variantou může být Ford Focus Combi Active. Tento mírně přizvednutý kombík nabízí poměrně zajímavý poměr ceny a užitné hodnoty. Jedná o velké a velmi dobře jezdící auto, které se dá sehnat okolo 700 tisíc korun. Pokud překousneš fakt, že největší motor ve Focusu je litrový tříválec, což by primárně do města vadit nemuselo, navíc jeho 155 koní a mildhybridní výpomoc jsou znát, pak se jedná o nabídku, která by rozhodně stála za úvahu. Jinak budeš muset směřovat mezi SUV a crossovery.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Tam už je samozřejmě výběr výrazně větší, přeci jen je to aktuálně nejžádanější automobilová kategorie. Vypisovat jednotlivé modely by zbytečné a velmi zdlouhavé, opravdu jich je hodně. Zkusím vytáhnout je ty, které by se mohly co nejvíc přiblížit tvým potřebám. Jako první mě napadá Toyota Corolla Cross. Letošní novinka největšího světového výrobce se opravdu povedla. Pěkně jezdi, je dostatečně prostorná a hybridní jednotky nové generace jsou až nepochopitelně efektivní. Reálně se s tím dá jezdit někde okolo 4,5 litrů. Oříškem může být cena, ale když nahlédneš do akčního ceníku, měl by ses v nějakých nižších výbavách do rozpočtu vejít.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Rozhodně bych také neopomněl stálici na poli SUV, Ford Kuga. Ta se v aktuální generaci těší velké popularitě a rozhodně má proč. Funguje velmi dobře, je prostorná a sežene se za rozumné peníze. 750 tisíc by mělo stačit i na silný hybrid, který má téměř dvě stovky koní. Na horní hranici rozpočtu pravděpodobně seženeš i Cupru Formentor, což pro mě bylo velké překvapení loňského roku. Akorát tady bys asi musel dobře měřit, jestli prostorově pokryje všechny tvé potřeby. A minout bys taky neměl korejské sourozence, Hyundai Tucson a Kiu Sportage. Oba dva se řadí mezi nejpovedenější zástupce kompaktních SUV, nabízejí všechny druhy pohonu, dost místa uvnitř, nadprůměrně zpracovaný interiér a stále vcelku rozumnou cenovku. Akorát u obou dvou musí člověk překousnout vnější design, který je velmi avantgardní a rozhodně není pro každého. Toť asi stručný přehled toho, kam bych osobně s těmito požadavky koukal. Přeju šťastnou ruku při výběru, ať ti nové auto dělá jen samou radost.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

ReVolte
30. 8. 2023, 08:56 1 reagovat

Tak když vezmu v potaz to ježdění město a pak jednou za čas dálka, tak ten Focus dává největší smysl. Za mě rozbitá cesta ani nepotřebuje Active paket, ale jedinou věci co bych dal je ochrana podmotorové části. Ten terén je víc o hlavě než schopnostech auta :)

Tommas
30. 8. 2023, 09:14 2 reagovat

Za mě taky asi ten Focus Active.
Corolla Cross by byla fajn, lehce vyšší stavba a posez k tomu hybrid, pro manželku do města je to dobrá volba. Jen jestli bude nějaká skladovka v tom budgetu, protože co jsem slyšel tak minimálně ještě nedávno byly české kvoty do výroby na hybridy vyprodané docela dost dopředu.

Jinak pokud jsi spokojený s Oplem, tak by se do budgetu mohl vejít i Grandland s AT a 130k benzinem. Designem to auto nenadchne/neurazí, nicméně interiér je pořád stará škola a pokud by se našel kousek, kde jsou i lepší sedadla.

rock
30. 8. 2023, 10:10 0 reagovat

Formentor má nejlevnější automat za 930 t. Sportage za 790 t, tam by asi bylo potřeba hledat nějakou skladovku. Kuga i Corolla jsou (víceméně) v limitu, ale je to nákup s výbyvovým stupněm "již od".

Ale když tak vidím v textu tu Corollu Cross, tak nedávno ji ve srovnávacím testu Automobilu velmi výrazně vypráskal nový Qashqai. Za budget se dá odjet se slušně vybaveným 160 k automatem.

beastar
30. 8. 2023, 10:19 0 reagovat

Na tyhle účely úplně v pohodě Renault Captur. Se současným zvýhodněním plus rozšířeným servisem to půjde koupit v podstatě v maximální výbavě za ten rozpočet (to byl hybrid) Nebo v nějaké menší výbavě která pořád bude stačit, parkování, navigace, dvouzónová klima atd. A to doma ještě zůstane třeba 100. Plus v současné době 40 000 zvýhodnění při protiúčtu (možná za Astru plus těch 40) Auto to není nikterak skvělé ale ani špatně vymyšlené. Prostoru je tak akorát. Pro tři lidi a náklad pohoda. Plus do města v nabídce defakto všechny motorizace ok. Parkování s tím pro manželku v pohodě. Samozřejmě jsou tu další varianty od konkurence tohle to má každý. Pak se možná podívat na nějaký skladový auta v Seatu. K tomu Focusu co tu píšou ostatní moc nemám co říct. Je hlavně smutný že Astra má dvě stě najeto a už stojí moc peněz. Není tomu dlouho co tyhle auta myšleno dieselový kombík dělali 400 pak se to v Dánsku koupilo udělalo to obligátní kolečko STK stáčírna km a hurá na bazar s 135000 tady to udělalo 300 takže celkem 700 a až pak byl velký problém :))

krab
30. 8. 2023, 10:29 0

Kvalita jde asi evidentně dolů ... sestra to měla , prakticky stejnou Astru Caravan týhle generace CDTi motor. Ale to koupili v nějaký akci tehdy za myslím 450, no 500 vím, že to nestálo, něco pod. Nic moc auto, nakonec to prodali, dneska jezdí Hondou ...

Ale i ten Captur není nic moc, teda za mě pocitem z toho auta, je to takový "laciný" , v tomhle výběru bych hlasoval za tu Corollu Cross anebo připlatil za RAV4 . Toho teď vidím v okolí hromady, Ravka je drahá, ale majitelé si jí teda vesměs hodně pochvalují.

Moje osobní volba v tomhle segmentu bude : Impreza 2.0 e-boxer. Za mě ideální auto, s tím, že pro aktivní rodinu to bude chtít dovybavit tažným a zahrádkou (jak by řekl Vaculda) a tím pádem lyže, paddleboard atd. do rakve na střechu a kola vozit na držáku vzadu. Kufr má Impreza solidní, místa na nohy pro děti vzadu přehršel

beastar
30. 8. 2023, 12:02 0

Krab: Kvalita je samozřejmě už roky více méně horší než bývala kdysi (devadesátky, osmdesátky) Zrovna u těch levnějších Renaultu ke kterým Captur patří se paradoxně drží pořád stejně. I když ano relativně nízko. Ono ideový předchůdci toho bývali taky laciný vzhledem i materiály. Jen ty ceny se změnily. Proč sem vybral zrovna Captur. Bude to řídit manželka asi poměrně často. To auto se ženám většinou líbí. Protože je lehce vyšší a zároveň pořád snadno ovladatelný. Myslím při parkování a po městě. Za ten rozpočet si to jde opravdu koupit jako hybrid a s nějakým r.s. line paketem. Jasně plasty, kola a barvičky ale potěší to že pak ten svůj Captur poznáš snadno u Billy. A žádný z těch nabízených motorů ani moc nežere ani není nikterak složitý či nespolehlivý (čti po dobu leasingu) Vždycky to bude hůř zpracovaný jak Toyota, nebo Honda. A méně řidičský než Subaru. Jenže tohle auto nechce úplně emoce ani zábavu. A hlavně toho Caprura ti není líto. V Paříži jich jezdí plno a jsou to prostě takový ty obrubníkový warriors co dostávají rány. Jak sem psal a uznávám tak i u konkurence je téhle kategorie aut mnoho. A některá samozřejmě teoreticky lepší.

Upřímně teď jezdil s Opelem Astra v generaci kde se šetřilo na všem protože firma byla v hajzlu. S motorem co se recykloval od nějakýho roku 2004? Jakože nová generace znamenalo nový dpf a větší turbo. Interiér toho auta odpovídá těm akčním cenám již od 389000. Takže nový Captur s 1.3 co vcelku jede bude furt pokrok. A ano máš pravdu že minimálně zahrádka případně držák na kola to v tomhle bude nutnost.

Aby to tak nebylo musel by jít pro high end suv. Či dodávku na lidi a to je úplně mimo rozpočet. A i na nic aby s tím v týdnu jezdila manželka do práce a privátně většinu času sama.

rock
30. 8. 2023, 12:06 0

Není Captur malej? Já jenom že by možná dosáhl i na Arkanu nebo Australa. Akorát teda v základu...

Michal Lenc
30. 8. 2023, 12:19 -1

Moje maminka podniká v prodeji autodílů. Na dvojkové oktávce 1.6 tdi DSG teď má 550tis. km. A prý to doteď jezdilo na ten nájezd docela v pohodě. Až teď v tom půl milionu měnili převodovku a vačku v hlavě.
Ale asi jej pošlou dál, protože teď už se to opravdu začíná sypat.

beastar
30. 8. 2023, 12:29 0

Rock: Hale jsou tři dva dospělý a jedno dítě které už není v kočárku. Já doufám že už lidi i v Česku chápou že mít velké auto když není potřeba je spíš k ničemu. Já osobně bych šel cestou raději si diktovat výbavu u menšího auta než mít oholené větší. Jinak souhlasím dosáhl by a mohl. Je to ale stejný jak když v jistých letech nejobvyklejší rodinný český vůz bývala Fabia. Ti šťastnější řídili variantu kombi.

Michal Lenc: Jo to věřím. Ve stejné motorizaci s dsg sem viděl těch aut několik všechno skoro půl milionu. Záleží jak se k tomu člověk chová v rámci servisu. U té dvojkové oktávky je vidět že na těch interiérech se nešetřilo. Takže i při vysokém nájezdu to auto vypadá dobře. Každopádně při těch 500 je dobrý se toho už zbavit.

rock
30. 8. 2023, 12:46 0

Čtyři, dva dospělí, dvě děti. Což znamená, že zadní sedačky zaberou děcka a naskládat do kufru věci na dovolenou (nedaj bože aktivní dovolenou) pro čtyři, to už by se mohl i trošku orosit.

rock
30. 8. 2023, 12:50 1

...a já to mám přesně obráceně. Dávám přednost o něco většímu autu se skromnější výbavou. Přeci jenom jsem pár let jezdil se 120L a cokoliv, co má přehrávač, okna na elektriku a klimu mi přijde jako dostatečně vybavený :-)

Sato
30. 8. 2023, 13:12 0

Tiež som zástanca vrianty vyššia trieda s menšou výbavou. Mám Superba s presne troma položkami príplatkovej výbavy (alarm, okna, abm. plus packet) a v pricípe mi tam nič nechýba, max parkovacia kamera raz za čas. Vo vyššej triede je kopec vecí výbave automaticky, hlavne tie podstatné veci, (aj ked je to asi kus od kusu ako je poskladaný cenník daného modelu).

kotzitzaq
30. 8. 2023, 13:50 0

Přidávám se k volbě méně vybaveného většího auta. Ale asi záleží, jak kdo auto používá. Při nájezdu 50-60k ročně preferuji pohodlí a to je u většího auta lepší. Před pár lety jsem předsedal z Octavie Scout vybavené formou Ctrl+A (tehdy Octavie za ceníkovku 1,1 mil. byla úlet, dnes je to bohužel téměř běžná specifikace) do průměrně vybaveného Superbu za stejnou cenu a ten komfort byl jinde.

S.h.I.t.
30. 8. 2023, 14:21 0

". Máme dvě malé děti (3. a 1. třída), takže potřebuju, aby se tam nějak poskládaly věci lyže, kola, paddleboardy" - tohle podle me mensi auta dost deklasuje. uz jen to, kolik mista zabere vybava na lyze pro 4 lidi - lyzaky, helmy, obleceni. Lyze samozrejme do boxu na strechu.
Paddleboardy? Leda na strechu, pokud se k nim ma jeste neco vejit. Kola jsou easy, ta jdou 4 na kouli a misto nezerou.

krab
30. 8. 2023, 14:25 0

jako můj osobní názor je úplně ten, že je kravina kupovat nový auto pro soukromý účely. Zbytečný ... na ty účely rodinnýho ježdění je nejlepší nějaká Galaxy nebo prostě typ takovýho auta, případně vzít něco vysloveně velkýho, jako třeba pick up s uzamykatelnou korbou.

Když je dneska trh takovej, že za 750 tisíc je v nových autech prakticky jen low cost nabídka nevalný kvality, přitom takovejch peněz je to! Za 750 můžu mít klíďo Rama 1500 5.7 Hemi na LPG a budu si jezdit jako král

rock
30. 8. 2023, 14:40 1

to krab:
:-) ... jenom jsem si toho Rama spojil s tím "městský provoz na každodenní bázi"

Hele, já to s tou ojetinou vidím stejně. Ale respektuji, že ten dotyčnej ví, že ji z nějakýho důvodu nechce.

krab
30. 8. 2023, 14:48 1

Já to samozřejmě přeháním ... ale často se opravdu divím, kolik peněz lidi utratí za vlastně obyčejná ničím neatraktivní auta, přitom by mohli mít zajímavější, silnější, pohodlnější, užitkovější atd... záleží podle účelu k čemu to je. ALe je to pravda, jsou lidi a nemusí patřit nutně k těm nejbohatším, co ale prostě ojetinu nikdy.

Frankie
30. 8. 2023, 15:00 0

Pokud by tazatel otevřel skříňku kategorie ojetina, tak se mu hodně rozšíří obzory z čeho vybírat. A tady mi na první dobrou naskočil na mysl Audi A4 Allroad. A nebo pokud by chtěl Škodu, tak nějaký ten Scout. Prostě možnosti nepřeberné a I v kategorii zvedlych combi nižší střední a střední třídy. Já bych při tomto zadání šel nejspíše tímhle směrem.

Beran
30. 8. 2023, 16:44 1

Krab: driv se u noveho auta dalo neco srazit z cenikovky a po 5 az 10 letech to vyborne prodat jako ojetinu po prvnim majiteli se servisni historii. Pri trose stesti a dobre udrzbe se za tu dobu ani nic draheho nevysype a ve vysledku mas moc pekne TCO.
Nevim jak to ekonomicky vychazi pri soucasnem hladu po autech, ale zaroven vysoke inflaci.

beastar
30. 8. 2023, 18:28 1

Aha. Já tam četl jakože jedno dítě. Takže asi blbě. Ok i když si myslím že jedny lyže za rok jdou zvládnout v pohodě i v Capturu tak teda klidně o třídu výš. Platí stále to stejné co sem psal. A paddleboard složený zabere jak klasický větší kufr. Na denní město asi lepší zase kompakt rozměry. Vzpomeňte na to v čem jsme jezdily my jako děti. Ta auta i ta velká byla na dnešní dobu malá. A já teda z Ritma, E36 a tak trauma nemám. Jinak auto bych právě vybíral co nejlevněji protože čistě soukromé použití a nájezd bude do 20k ročně můj odhad. A jako ojetiny... Ano. Jenže chce nové. A to by pak šlo odbýt ať ušetří a koupí ojetý Duster třeba. Hodnota za prachy dobrá a prostor v tom je.

Jinak Ram a uzamykací Pickup schránka to mě rozesmálo. Už vidím jak v tom s úsměvem jezdí manželka terorizovat okolí. Samozřejmě sama za volantem monstra co žere 24 plynu. Do některých garáží nezajedeš ani nijak. Do většiny shopping Mall k ničemu. Kvůli tomu aby bylo v autě o něco víc místa na pět hodin cesty do Rakouska.

Junior
30. 8. 2023, 18:38 0

Sem teď voservisoval GTD. Jakože ve dvou kilech. Je to věrný válečník a zaslouží si řádnou péči, ikdyž už dračím spíše jinými vozy.
Tak mi udělali rozvody, pumpu a někde z toho něco chcalo, tak prej "gufero na klice", ať nevim co to je. Ještě mi teda historicky měnili hladič po jednom takovým ehm, zběsilejším manévru.
Tak já nevim co to stálo. Dvacku bez daně?
To mi přijde jako úplně v pohodě náklad, ačkoliv pro spoustu rodin to může bejt většina disponibilního příjmu na měsíc.
Ale kvůli tomu se nový auta úplně nekupujou. Zamyslel bych se, co je vlastně "dost peněz"...

Trinom
31. 8. 2023, 08:26 1

Krabe, 750 tyček je dost, to souhlasím, ale když si vezmeš, jak za poslední roky před covidem rostly platy a ceny aut padaly, tak to bylo takové divné. Teď. když se vrátily na ceny, které jsou v podobném poměru, jako na přelomu milénia, tak najednou všichni plačou, jak jsou auta nedosažitelný a drahý, přitom před 20 lety neřekli ani popel. Přijde mi to trošku zvláštní.

S.h.I.t.
31. 8. 2023, 10:01 2

Trinom: no, prave to, ze sje zase zpatky na prelomu milenia je ponekud problem. Bud jsou auta drahy, nebo je mizerna kupni sila.

beastar
31. 8. 2023, 11:19 1

K těm cenám. Já to tady píšu pořád. Ano v době kdy základ Fabia stál 255000 Kč. Tak platy byly jaký? Nízký, kurva, nízký... Nevím nějaký medián třeba 24000. Na který tím pádem půlka nedosáhne a je to hrubého. Ano oktávka stála třeba 380. Byla to kolikrát 1.6 s klimatizací na tlačítko a cd přehrávačem. A navíc ojetá auta jeden čas byla skoro bezcenná. V době kdy v ČR nebyl problém skoro čímkoliv na co je potřeba aspoň střední bez maturity vydělat. Tak si mohl mít třeba 35 000. A za 15 000 se dalo koupit pojízdný auto s klimou a slušným motorem. A zase když to vezmu pořád jde koupit za 1000 euro koupit pojízdný auto s STK když si člověk už nesmí a nemůže vybírat. A kdyby se tady neřešilo kde, co. Úplný banality třeba jednou za rok lyže atd. To znamená že pořád je na tom takový zákazník velmi dobře. Určitě půjde vybrat o stovky tisíc levnější skladové auto od nějaké lowbudget značky. Než je tady ten rozpočet.

Co uznávám tak jsou drahý elektromobily vzhledem k využitelnosti. Prostě každý nemá dvojku na Teslu. A věci jako Spring jsou spíš hračky k smíchu. To je jiná situace kterou uměle ohýbá i legislativní rámec a trochu dotační programy. Pokud vám dnešní auta přijdou drahá jděte za tátou či dědou a zeptejte se co a za kolik měl v roce 1993. Zajímavé že tenkrát lidem nevadilo kupovat ta cenu chaty na Orlíku nějaký stočený a Fordy Orion. A to se bavíme o ČR. Třeba v Beneluxu dlouhodobě je problém úplně jiný než jsou ceny aut. A to nemyslím daň z luxusu. Jen se mi to nechce rozepisovat. Každý z vás si umí spočítat dnešní hodnotu 750 000 a ekvivalent téhož před 15 lety.

krab
31. 8. 2023, 11:37 4

Já bych jen dodal, že samozřejmě, i když jsou to relevantní argumenty, tak nikomu se nechce v žádný době jít s životním standardem dolů. Teď za posledních pár let bohužel ten sešup byl vidět až moc ... Nedá se nic dělat, nebrečet a makat a ona se prosperita a tučnější roky vrátí zas zpět. PS : situace v ČR ještě na přelomu milenia byla taková, že jsme byly proti zbytku Evropy (myslím západní) prostě ještě hrozně chudí. Myslím v tom průměru ... Ale ano, komu to myslelo, uměl jazyky, nebyl línej, byl šikovnej na nějaký řemeslo třeba, ten si vydělat mohl a to platí pořád.

Já jen chtěl podotknout, že ušetřit dneska 750 tisíc není úplně hned, to i dobře situovaná rodina spoří několik let a pak toto vzít a získat jen Focuse třeba nebo já nevím ten Renault ... to mi nezní moc optimisticky.

Já osobně používám vždycky ojetiny, fungovalo to pro mě vždycky v pohodě, i když jsem nikdy žádnou věděckou metodou žádný TCO nepočítal :-D Ono je taky další věc to, že mě vlastně ty starý káry vesměs baví. Je potřeba umět respektovat i ty, kteří to mají naopak a děsí se auta, které už vyšlo ze záruky

tomaass2
01. 9. 2023, 14:20 2

Jak auta tak paliva jsou dnes v porovnání s platy levný, jenom furt všichni brečí… Viz https://www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/?imakroGraphFrom=1.1.1990

Takže v době, kdy šla na trh Fabia v roce 2001: průměrná mzda 15 k (medián samozřejmě nižší). Základ 260 a úžasná 1.9 TDI 74 kW 479 tKč. (Zdroj: https://www.auto.cz/skoda-fabia-je-skoro-plnoleta-uz-v-roce-2000-mohla-stat-temer-pul-milionu-107492).

Dnešní průměr platu skoro trojnásobný. Jako taky mne štve, když vidím ceny v supermarketu nebo nafty v Norsku nižší než tady, ale to je tím, jak se zhoupl kurz. Ale že byty ve Stavangeru budou na úrovni cen okresních měst v ČR, to jsem nečekal … to je jediný, co mi tady přijde fakt drahý :)

Beran
01. 9. 2023, 15:00 1

TCO neni veda. Od porizeni auta vcetne si pises kolik do auta spadlo penez a pri prodeji odectes za kolik jsi ho prodal. Vysledne cislo vydelis poctem kilometru najetych s autem, prictes cenu paliva na kilak a je to. A pro tebe nesmysl (mysleno v dobrem) protoze si delas neco na aute sam a chces od auta neco jineho nez sterilni prepravu z A do B v relativnim pohodli pri nizkych nakladech.

rock
01. 9. 2023, 15:04 0

Doplním ještě zajímavou tabulku 1998 vs 2023

https://www.auto.cz/ze-jsou-rodinna-auta-v-cesku-draha-cesi-na-nove-nevydelavaji-ani-rok-149832

Co stojí za pozornost - že ceny vesměs stouply nikoliv x.n ale x+n. Kde "x" je cena v roce 1998 a "n" je nějakých 120-180 tisíc. Což se jeví jako docela srandovní u Mercedesu C-Klasse (navýšení o 150 t znamená +15 %), ale už poněkud zabolí u Fabie (navýšení 140 000 znamená +60 %)

rock
01. 9. 2023, 15:12 1

to Beran:
tohle jsem dělal (teda bez výhledu na prodej, ten jsem neměl v úmyslu) u svýho prvního vlastního auta, nekdy před, nevím, 25 lety. Psal jsem si poctivě spotřebu, peníze za palivo, servis, pokuty atp.
Bavilo mne to do té doby, než jsem si totéž začal vést i u svého kola a zjistil jsem, že udržet v provozu kolo + nutnou výbavu na nějaké slušné úrovni, aby přežilo trochu aktivnější (ale zdaleka ne profesionální) sportování mne stojí na kilometr asi tak dvojnásobek toho, co provoz mé audinky :-). To byl impuls k pocitu, že auto coby dopravník stojí relativní pakatel a nestojí za námahu se tím zaobírat :-)

Beran
01. 9. 2023, 15:47 0

Rock: Ja to delam v "servisni knize" v excelu. Respektive si pisu co a kdy se na aute delalo. A pripsat k tomu castku je uz pak drobnost. Pokuty a palivo nepisu ani jsem nikdy nepsal, to je opruz.

kotzitzaq
30. 8. 2023, 11:21 1 reagovat

Nemám v lásce SUV, takže jen kombíky - Fiat Tipo Combi Red má celkem dobrou výbavu, něco co se nazývá Cross paket, benzínovou 1,5T MHEV/automat a je v akci přesně za 750. Ale to jen v případě, že by moc vadil ten litr ve Focusu, který asi jinak bude lepší auto. A nebo obvious choice v podobě Octavie s paketem pro špatné cesty, ale ta bude za 750k obsahovat jen tu nejnutnější základní výbavu (ale byla by s tažným a to se při první opravě na chatě bude hodit a opravy přijdou….mám to vyzkoušený ;-)).

Bernard L.
03. 9. 2023, 07:42 0

Tak z toho bych bral to Tipo. Navíc ta výbava RED je nějaká "stylovka", tak by se to mohlo líbit i té paní. Octavia mne připadá na město moc velká.

bitner
30. 8. 2023, 14:03 1 reagovat

Pekne navrhy, akorat nevim, cim si pomuze do mesta s benzinovym primovstrikem oproti turbonafte. Ty motory budou trpet minimalne stejne. Tam by to mohl zachranit jedine nabijeci hybrid (ktery dojede i v zime aspon 40 km) , ale to uz je ledascim podmineno.

Bernard L.
03. 9. 2023, 07:52 0

Hlavně cenou. Ty PHEVy (alias dobíjecí hybridy) jsou cenově hozený dost mimo, jediné co by mne napadlo, je při velkém smlouvání Eclipse-Cross (tam nevím zda by byl dostatečný kufr). Ale jinak souhlasím, že jako univerzál s primárním využitím "cukačka ve městě" je PHEV ideální (má-li člověk svoji zásuvku tam kde parkuje).

A v danou chvíli přemýšlím zda už nevzít i čistý baterkáč (pokud nebudu mít morální problém s Čínou, tak bych bral MG5, který ale v ČR bude k dispozici prý až tak v řijnu). Navím mne teda nesmí na dlouhé cesty vadit častěji stavět kvůli dobíjení (což by u vzdáleností co je psáno, neměl být problém).

Frodo
30. 8. 2023, 15:55 1 reagovat

Nějak nevidím moc důvod k výměně auta. Nevím co přesně se na Astře kazí, ale když do ní dáš nějakou korunu tak bude sloužit další roky. K tomu koupíš lopatu, štěrk a zaházíš díry. Ušetřeno 650tis. Není zač.

Bernard L.
03. 9. 2023, 07:54 0

Nechce to řešit a v současné době ještě pošle výhodně Astru do světa.

Beran
30. 8. 2023, 16:37 2 reagovat

Prekvapuje me nevyhodnost sluzebniho vozu oproti soukromemu. Prece jenom tabulkova spotreba, gumy,starosti se servisem...
Pokud se bavime o pravidelnem vozeni 4 kol, tak na strese je to pakarna. A 4 kola na kouli uz se umi slusne projevit, takze bych vybiral neco s kratsim zadnim previsem a pohlidal si na kolik je otypovana koule.
V danem rozpoctu nevidim dobre reseni. Kombik s velkym kurem se bude trapit na ceste na chatu, mensi SUV bude mit maly kufr a nakladat neco do rakve u vysokeho auta bude opruz a velke SUV je mimo rozpocet + bude se s nim zene blbe jezdit po meste.

HandyMan
30. 8. 2023, 16:47 3 reagovat

Přesně tohle (jen máme psa místo dětí a hromádky krámů) jsem před 2 lety řešil. Vyšší světlá výška kvůli rozbité polňaččce a louce pod chatou, nutný byl automat a pod kslpotou technika, která vydrží krátké jízdy po městě. Tedy ne diesel a ne přímovstřik. A tak máme Dačku Sandero Stepway. Zvýšeným podvozkem jsem si o kameny ještě neškrtl a po sundání lentních Continentálů a nazutí celoročních Goodyear Vector 4 Season to v pohodě vyjede do kopce i po mokré trávě. Podkud Michal občas stěhuje rodinku a krámy, šel bych do Dacie Jogger Hybrid (140k). To pojede fajnově, jezdí to kolem 6l na sto a automat už je v základu. Jen je ještě třeba počkat do podzimu, než se dostane i na Čechy. Ve Španělsku už je v prodeji od 24.450 EUR, tedy nějakých 590 tis. Kč. Za ušetřených 150 tis. se dá s rodinkou užít spousta zábavy.

beastar
30. 8. 2023, 18:30 1

Nevím jestli si četl moje příspěvky nahoře. Já mu v podstatě vymyslel podobný rozhřešení. Jen proč kupovat Dacii když můžeš mít Renault. Sám víš že rozdíl tam je. Pořád.

S.h.I.t.
30. 8. 2023, 20:11 1

Ani Dacii, ani Renault. Na jakoukoliv zarucni opravu se ceka strasne dlouho, nemaj dily. Tata ted na Dustera v zaruce cekal na dily skoro pul roku... na dalsi ceka uz 3 mesice a porad nejsou. A to bez nich pada motor do nouzaku... Strasnej pristup.

HandyMan
03. 9. 2023, 22:18 0

@beastar: Máme v garáži oboje, mohu porovnat celkem objektivně. Rozdíl mezi Dačkou a Renckem samozřejmě je, Dačka je "rustikální", zatímco Rencek hraje na technologickou notečku - víc displejů a ledek a cingrlátek. Ale potřebuju šmrdlat po displeji, abych zesílil ventilátor? Ne. Chci lepší odhlučnění a zvuk audia? Ano. Chci čtyři válce? Ano. A vyplatí se to všechno za 100 tis. Kč navíc? No...záleží na preferencích. Pokud to vezmu se zábleskem geniality jako kdysi Zlokočka Viola, která tu napsala článek Auto jako spotřebič, a k tomu vzpomenu na manželku, děcka a hromadu krámů k převážení sem a tam, ...tak vyhraje Dačka plus dvě rodinné dovolené k tomu.

Michal Lenc
30. 8. 2023, 16:58 1 reagovat

Škoda, že se už nedělá žádné auto s Hydractive podvozkem. A vzduchové podvozky zase nebudou v autě za 750tis.

Frodo
30. 8. 2023, 18:05 -2

Fakt se musím smát. Má pár metrů rovné, rozbitější polňačky a tady už se řeší Hydractiv, nebo vzduchový podvozek....pobavilo. chtěl bych vidět doporučení, kdyby to bylo s brodem a do kopce.

Michal Lenc
31. 8. 2023, 17:02 0

Myslel jsem tím, že kdyby se furt dělaly Citroeny, tak by odpověď mohla znít. Kup si C5. Je to velký kombík s velkým kufrem. Když pojedeš na chatu, tak si na těch pár stovek metrů auto přizvedneš. Kdežto dneska ten člověk kvůli dvaceti cestám na chatu za rok koupí SUV. Ono je to asi jedno, jezdit špatně nebude. Ale my ostatní se na to musíme koukat.

Iskar
30. 8. 2023, 20:18 1 reagovat

Neviem, či by bol zadávateľ ochotný voziť lyže s paddleboardmi na streche a bicykle na ťažnom zariadení, ale ak by mu na rodinné využitie stačil aj batožinový priestor s objemom 430 litrov, určite by sa oplatilo zvážiť kúpu Mazdy CX-30:

https://www.autobazar.eu/detail/mazda-cx-30-skyactiv-g150-plus-a-t/15430759/

MBMB
30. 8. 2023, 21:39 1 reagovat

Komplikované zadání, jak už to tak bývá. Na to denní dojíždění ve městě v jednom člověku je přirozeně z hlediska nákladů i prostorově nejvhodnější malé městské auto. Čím větší to bude kvůli těm rodinným výletům a čím víc SUV kvůli té cestě na chatu, tím dražší to pochopitelně bude - na spotřebu i pořizovací cenu - a méně vhodné na tu jízdu ve městě. A jak už tu padlo, člověk pak může v daném cenovém limitu skončit u auta v základní výbavě, což většinou není žádná hitparáda.
Je potřeba zvážit, jak časté jsou ty rodinné výlety a podle toho zvolit velikost. A míru toho, co lze dát na střechu/kouli a o to menší auto případně koupit.
Zároveň když by člověk koupil jen to malé auto pro ženu hluboko pod zmíněným cenovým limitem, tak určitě zbyde dost peněz na to nevýhodně provozovat soukromě to služební auto, a ve výsledku ušetřit. Ale neznáme konkrétní podmínky, to jen na zamyšlení.

Wakantanka
30. 8. 2023, 21:54 2 reagovat

Prebehol som narýchlo diskusiu a zatiaľ nikto nenadhodil podľa mňa best value for money Ssang Yong Korando alebo jeho kombi verziu Torres, ktorá by sa do rozpočtu tiež mohla vojsť...

Bernard L.
03. 9. 2023, 08:02 0

No jasně! To je super poměr cena-výkon (lepší snad už jen Jogger). Nebo ješte trochu menší SUV Tivolli, které je v kombi verzi jako Tivolli Grand.

Raven94
30. 8. 2023, 22:47 3 reagovat

každý chce "zkušeně" benzín do města, ale dnešní přímovstřikový oturbený motor není zas taková výhra se svoji složitostí si s dieslem a vhodností co se týká těch krátkých tras ve městě nezadá...

Ani ten Fiat s Dacií už nepřímovstřikové motory nenabízejí (v modelech poptávané velikosti)...

Zbývají hybridy od Toyoty a Fordu... ale tam to hapruje s rozpočtem...

A z těch přímovstřiků co vzít? Ano ten Focus Active zní dobře, Kuga případně, záleží, jestli směna co výráběla konkrétní kousek měla dobrou náladu... můj "tajný" typ je však Qashqai... nebo se utrhnout ze řetězu a jít si pro nového Torrese, větší krabici v poměru k penězům se těžko shání... ledaže... Dacia Jogger v hybridu? Ale tu jsem já osobně ještě nikde neviděl, ani žádný test na netu...

ps: neprodává se ještě Doblo s 1,4 TJet?

Janus
30. 8. 2023, 23:56 -1 reagovat

Jak už tu psal třeba @krab, základní problém/chyba zadání mi přijde požadavek na nové auto: takové V70 (AWD nebo nedejbože CrossCountry) zastane, co má: ve městě, na polňačce, na dovolené… bude stát polovic a bude to seriózně postavená věc, narozdíl od toho, co se teď nabízí jako nové. Nebo staré Subaru. Nebo SSangYong (Rodius, Rexton - má to vevnitř místo, pohon na 4, uzávěrky… Audi Allroad, kdyby se někdo nad SS ofrňoval… Nebo cokoli tak 10y staré… ze všech ohledů lepší, než nová kára.
-
Komentář upraven 30. 8. 2023, 23:59:57

S.h.I.t.
31. 8. 2023, 10:04 6

Jakoze vymenit Astru K, coz je realne auto max 8 let stare za neco desetiletehio jo? To je fakt genialni napad :D Auto, ktere uz chce moc na servisu a to ma znamou historii vymenit za jeste vetsi kasicku s neznamou. Super plan :D

beastar
31. 8. 2023, 11:23 2

Mě spíš zaujala ta neochvějná důvěra v Rexton. To jako deset let starý bude velmi nedobrý vůz. A měnit Astru za Allroad od Audi to je ještě větší nerozum. To by při prvním servisu a první faktuře mohl dostat infarkt. Jako je to jednoduché ale ne zase tak jednoduché:)

Bernard L.
03. 9. 2023, 08:17 0

Zde je vidět naprosto rozdílný přístup k autu, což je strašně krásné.

Evidentně Michal požaduje spotřebič, který ho bude co nejméně obtěžovat, ale bude dělat zároveň i trochu radost. Prostě nákup hlavou.
Na druhou stranu Janus nabízí "srdce", tedy zcela něco jiného než je požadováno.

Ta ukázka rozdílného přístupu je prostě nádherná. Díky.

VK
31. 8. 2023, 08:52 1 reagovat

Ať to má grády - co taková MG4? Základ, akorát že slušně vybavený základ, stojí zrovna těch 3/4 mio, dojede přes 300 kilometrů.

VK
31. 8. 2023, 14:55 1

bych to rozvedl. Elektro je do města ideální, automat jaksi z principu věci. U MG4 se jedná o trošku zvýšený cross-over, takže požadavkům by to mohlo být blízko. Na chatu dojede snad leda že by měla být na úplně druhém konci republiky. Na té chatě zase pravděpodobně alespoň jedna zásuvka na 230 V je, takže cesta zpátky bez problémů. Na kolo lyže a podobně závěsné zařízení a rakev. A při provozu se bude vybírat dividenda zlomkových nákladů na údržbu, absence výměn oleje, filtrů, násobně míň věcí k pokažení.

HeavySmoker
31. 8. 2023, 15:53 3

MG4 sedí o 5cm nižšie pri zemi než ktorékoľvek SUV z článku a je na tom iba marginálne lepšie než Astra ktorú má dotyčný doteraz. Plast na dverách vyzerá cool, ale stále je to hatchback s náhonom vzadu, to na podmáčanej ceste nechceš. Tiež by som si nerobil ilúzie o nabíjaní na chate, tam si rád že ti nevyletia poistky keď zapneš kanvicu na čaj. A o násobne menej veciach na pokazenie, no... BEV aktuálne patria medzi najproblémovejšie autá vôbec :)

beastar
31. 8. 2023, 16:22 -1

Napsal nadšený majitel Tesly který o Čínském šrotu moc neví jinak by to nemohl doporučovat. Kolikpak má už teslička natočeno aspoň 30 000 km bez výrazných oprav ? Jakože to je pro vás elektrosektáře teď sign of quallity ne;D

MBMB
31. 8. 2023, 18:07 1

Zadní náhon může být problém u aut s motorem vepředu, kde je více váhy na předku. Pokud je to aspoň 50/50, tak je z hlediska trakce vždy lepší právě zadní náhon.

VK
31. 8. 2023, 19:13 2

Toho zadního náhonu bych se nebál, elektroautíčko má ztížené nápravy 50/50.
Nabíjení se dá regulovat a minimum je zpravidla 5 A, což dává něco málo přes 1 kW. Nabíjet se dá i s hodně málo dimenzovanými rozvody, klidně i s osmiampérovými pojistkami, akorát to půjde pomalu. Což při kontinuálním nabíjení přes noc a přes celý víkend zas tolik nevadí. Leda by pojistky nevydržely ani pět ampérů, to by pak nešlo.
Servisní problémy...nemusí se měnit olej, nejsou tam radosti jako rozvodový řemen, vačky, těsnění, katalyzátor, vstřiky, vysokotlakové čerpadlo, turbo se všemi mezichladiči, DP filtr a tak dále a tak dále. Než odejde baterka, uplyne při nájezdu 15 000 ročně dvacet let.

HeavySmoker
31. 8. 2023, 23:27 1

Moje BMW má tiež 50 / 50 a zadný náhon, do snehu aj na poľňačky najhoršia možnosť. Predokolky majú hmotnosť tam kde je hnaná náprava, čo pri pomalej jazde v teréne spraví dosť. Najlepší off-road bola stará Škoda 120L, všetka váha vzadu...

VK: Všetky tie veci čo píšeš hodia faktúru na 180 tisíc... za také prachy sa takmer už dá opraviť jedna kontrolná jednotka nabíjania na elektrický Hyundai v autorizáku. Opakujem ešte raz, EV má častejšie poruchy a vyššiu priemernú cenu opráv, je to nová technológia a je to logické. Za 20 rokov to bude opačne, ale kupujúci z dotazu potrebuje auto zrejme dnes.

MBMB
01. 9. 2023, 06:21 0

Ano, předokolka s 60/40 bude v tomto ohledu lepší. Ne však při maximálním zrychlení na silnici a při jízdě do prudkého kopce kvůli přenosu váhy dozadu. Z hlediska prostupnosti na nějaké rozbité cestě už ano. Pokud má ale auto alespoň 50/50, což má zase jiné výhody samo o sobě, tak už je lepší zadní náhon. Jinými slovy, kdyby například to MG4 mělo přední pohon, tak to bude horší.

Beran
01. 9. 2023, 14:07 -1

Elektroautem bych na horsi polnacku nejel. Ta baterka je sice schovana v ocelovem boxu, ale furt bych neriskoval zkouset kolik to snese nebo jak se to zachova at to bude nekde viset na brise.

Bernard L.
03. 9. 2023, 08:27 0

Pokud baterkáče, tak jen za podmínky, že má Michal "parkuje u zásuvky", bez vlastního dobíjecího bodu si to moc nedokážu představit (i když jsem letos v Italii taky jezdil s Fiatem 500 a hned první hotel kde jsme bydleli neměl možnost dobíjení a vše jsme zvládli na pána).

A k MG4 nevím zda má "rodinný" kufr. Spíše bych počkal 2 - 3 měsíce na MG5 (či tu MG5 vzal jako skladovku z Německa třeba pres Carvago, nebo se rovnou dohodnout s prodejcem).

Jak už jsem psal, já mám morální problém s Čínou a pokud je možnost, tak nekupuji. Ale je pravda, že to tak nemusí mít všichni.

Opelfahrt
31. 8. 2023, 10:51 2 reagovat

Myslím, že tady nemáte Suzuki S-Cross. Existuje jako 4 WD i s automatem, jenom na ty krámy bude potřeba rakev na střechu, ale to asi u všech aut, co tady kdo doporučil. Za 750 snad ani neexistuje nové auto s těmito parametry, do kterého by se všechno vešlo.

Initial C
31. 8. 2023, 19:52 0

Ravky sly takhle dolu? Asi uz se na ne neceka rok. Dlouho nebyly k dostani pod milion.

Opelfahrt
31. 8. 2023, 20:17 0

Nevím, kamoš byl se zánovní RAV HEV na první servisní prohlídce a nová se prý teď ani nedá objednat. V tom inzerátu je to stejně ojetina a podezřele levná. Že by třeba volavka?

beastar
31. 8. 2023, 21:33 0

Je to ojetina. A klidně bych to viděl na předváděcí vůz dle nájezdu a toho servisu. Pokaždý Dolák, pokaždý jiný číslo zakázky a servisní středisko.

Initial C
01. 9. 2023, 09:38 0

Shanel jsem tehdy nejvyssi vybavu a koukam ze ty se porad drzi okolo milionu, i se 70 tkm…

Habakukk
31. 8. 2023, 13:25 2 reagovat

Hmm no auto pro manželku na rozvoz dětí a nějakou tu dovču za soukromé peníze tedy aby to moc nestálo. Tak zřejmě doporučím Kiu Ceeda v kombíku co víc potřebovat, benzín 1,5 a116kW s automatem. Pokud jednou do roka potřebuji více krámů tak na střechu rakev a jedeme. Bude to nové v záruce jasné nebude to mít ty pěkné Něměcké znáčky na kapotě, ale službu to udělá.

Sato
01. 9. 2023, 10:20 2

Tento rok v som presne takom ceede nedobrovolne absolvoval cestu na dovolenku v Itálii na na moj prekvapenie to také strašné nebolo. Oproti Superbu je to celkom smutné vo viacerých ohladoch ale napr za Karoq, ktorý som mal ako nárhadné auto pred tým, by som to kludne vymenil. Všetko pri uvažovaní o rovnakej motorizáci, 1.5 benzín.

Sato
01. 9. 2023, 10:23 1

Len treba vyberať autosedačku nejakých rozumných rozmerov, ten náš krám od Britaxu je tak velký, že polohe proti smeru jazdy ostane len minimum miesta na nohy pre spolujazdca.

beastar
01. 9. 2023, 11:46 1

Jak to tak sleduju tak sem poslední kdo tady nemusí řešit autosedačky pro děti. Ze staré gardy komentujících:D

Sato
01. 9. 2023, 12:53 0

To sa ti tak stane :) O pár týžnov prestupujem do vyššej ligy, dve autosedačky. To je vraj až ten správny level, doteraz som to mal vraj moc easy. Uvidíme.

Habakukk
01. 9. 2023, 13:48 2

Dvě sedačky pohoda my co máme tři sedačky tak to je teprve zapeklitý úkol vybrat auto. No a pokud máš podmínku od manželky, že nechce dodávku což v jejích očích jsou i MPV tak jsi úplně v pekle. No celkem doufám, že Superb musí být lepší už z pohledu co stojí proti Korejcovi jinak nejsem fanda, ale beru to pragmaticky z pohledu, že auto je vždy čistý prodělek tedy ať je co nejmenší.

beastar
01. 9. 2023, 15:16 0

Tři to už je šampionát ve skládání věcí a lidí pokud teda nemáš tu skutečnou dodávku. Jenže tam zase ta cena je problém. Jako dnes kdybych to řešil tak asi jediná rozumná cesta pro mě Touran, nebo nějaká Pacifica třeba. Jinak v lize se dvěma potomky se dovedu představit že ten Superb to zvládne úplně v pohodě. Zas mi totiž přijde že někteří lidé to trochu přehání s tím prostorem v autě by chtěli mít jak v Rolls-Royce. A přitom je pak vidíš jak v tom šíleném economy v letadle tráví v klidu 6 hodin místa na nohy 0, okolo sebe 0, ale co mámo bylo to levný tak to vydržíme. Nejlepší je zlatá střední cesta prostě. Protože jet jednou za rok na lyže a potom do HR. To jde fakt vydržet. Dělal u mě kdysi kluk co dělal jižní Itálii y rodinkou s jedničkovým RS a měl dvě školní holky. A manželku takže si dovedeš představit těch věcí. Prostě rakev a plný kufr po střechu. Další tašku mezi děvčata na sedadla a jelo se. A ne jednou. Jen já vím o třech jejich adventure.

Habakukk
01. 9. 2023, 18:33 1

Hele jednu pro zasmání 3 děti na týden na hory nejmenší ještě s kočárem dneska vlastně vozíme méně věcí. Člověk se to naučí skládat auto Land Rover Discovery 2.

Michal Lenc
01. 9. 2023, 19:07 -1

Jsem hrdý otec tří potomků narozených v rozmezí sedmi let. Dokud jsem měl dvě děti, tak to byla pohodička, jezdili jsme kombíkama nižší střední a krásně se vešli. V očekávání třetího jsem do auta dal dvě autosedačky, doprostřed posadil nejstarší dceru a uznal, že do Focuse se prostě tři děti (třebas jenom ve dvou autosedačkách nevejdou). Tak jsem měsíc před porodem jel pro 308ku. Protože přece nebudu ve třiceti jezdit MPVčkem.

Teď už teda máme Picasso. A bezpečnostní síť v kufru a posuvná sedačky jsou neskutečný vynález. A poslouží i jinak.

Irwinek
03. 9. 2023, 11:55 0

Sedačky pro děcka řešit nemusím, v nejhorším případě je vzadu jedna integrovaná pro děti tak do 110 cm ( no trochu záleží i na rozměru pozadí :-) ), a nejvíce místa v kufru Volva při cestě k moři do nizozemí zabral rc model s nabíječkou, sadou nářadí a náhradními koly :-)

Opelfahrt
03. 9. 2023, 13:44 1

S tím Picassem na fotce je neuvěřitelný, jaký dokážou někteří lidi dělat blbosti, aby ušetřili.

Michal Lenc
04. 9. 2023, 12:27 0

Opelfahrt: Jako, mohli jsme ty panely 400m nést ručně, ale jeden váží 200kg a je jich deset. Nebo jsem mohl objednat kamion, aby to těch 400m převezl. To by bylo tak za pět tisíc?

Anebo ta fotka může posloužit k tomu, aby anonymové na internetu bez znalosti okolností mohli mít blbý kecy. A to je k nezaplacení.

Opelfahrt
04. 9. 2023, 12:52 1

Nevím, co je na tom k rozčilování. Prostě ses pochlubil fotkou, na které je podle mě hloupý jednání, tak se s tím smiř. Nemusíš nic vysvětlovat a stěžovat si na blbý kecy, mě to nenaštve. Nejsem žádnej anonym z internetu a fakt si myslím, že je normální si na to vzít náklaďák.

Michal Lenc
04. 9. 2023, 13:02 0

Vidíš a já si naopak myslím, že na převoz něčeho o 400m skrze slepou ulici je zbytečné brát náklaďák. Nevím jestli jsi něco stavěl. Ale já mám takovou zkušenost, že nejvíc peněz člověk projede na stokorunových položkách.

Peťas
05. 9. 2023, 20:46 0 reagovat

Komentaru moc, tak jsem neprosel vsechny. Navrhuji renault arkana, peugeot 408 a citroen ted nevim presne c4X myslim, jestli nahodou nesplni pozadavky. Jinak ten focus active bude asi nejlepsi volba.

Bernard L.
27. 2. 2024, 14:50 0 reagovat

Už jsem asi postižený, ale měl jsem možnost jet s Renaultem Arkoanou Hybrid a hned jsem si vzpomněl na tento článek.
Arkana mne dost příjemně překvapila (možná, protože jsem od toho nic nečekal, jen přesunovadlo u kterého neurvu půlku spodku na polňačce), za mne je to strašně hnusné auto, ale pěkně jede, odpružení je měkké až houpavé, kufr obrovský (na velikost/zařazení auta). S požadavky, které jsou zde uvedeny bych už asi dál nehledal a bral prostřední výbavu (resp. nejlevnější možnou s full hybridem).

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte