
Tommas
Jméno | Tomas Haas |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 3.6 rok. |
Poslední aktivita | před 1.3 měs. |
Komentářů u článků | 28 |
Pozitivních komentářů u článků | 7 |
Negativních komentářů u článků | 2 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Chválím test a fotky.
K autu jen škoda té manuální klimatizace. Jinak, ale cena na dnešní dobu příznivá a tak nějak si prostě představuji definici slova auto, má to 4 kola, volant, motor, ničím to neurazí, asi ani vyloženě nenadchne, ale v té cenové kategorii to vůbec nevadí.
Když se dívám do konfigurátoru, tak já bych asi volil combi s 1.5 T-GDI, které se pořád drží o pár korun pod 500 tis. Pro rodinné využití ideální auto.
Ač Ford moc nemusím a minimálně tneto Focus Active před faceliftem bylo, minimálně v interiéru, strašně nekvalitně sestavené auto, tak musím říct, že facelift tomu prospěl. A cena v dnešní době vypadá taky celkem příjemně. Škoda, že Ford nedává tu možnost té výkonější motorizace, jde vidět, že prioritou se už u nich asi stává jiný pohon. :/
DS4 se stejnou motorizací jsme dostali v létě na Mallorce od autopůjčovny. Výbava lehce nižší - bez nočního vidění, sedadla a palubní deska "jen" z alcantary. No, musím říct, že mne to auto opravdu zklamalo. Samozřejmě to musím brát z pohledu toho, že jsme tam byli 2 dospělí a 3leté dítě, kdy prostě kufr je díky bateriím a nemožnosti, kamokoliv schovat kabely pro kufry + golfový kočárek, malý ( přitom stejnou kombinaci rok zpátky zvládla i Kia Rio). Kvalitu inteiéru musím pochválit, vše vypadá hodnotně, byť jinak neprakticky řešené. Touchpad jsem moc nepochopil, jinak infotainment ok, poměrně přehledný, android auto většinou fungovalo jen přes kabel, občas to padalo celé, ale to přikládám i provozu v tropických teplotách. Co se týká teplot, tak tam vidím největší výhodu toho plug-in hybridního systému, kdy se z baterky dalo auto dopředu vychladit, případně když jsme někde stáli s malou v autě, tak nemusel běžet motor a auto chladilo. Jinak ale pohon až na to občasné zbytečné vytáčení motoru byl fajn a kombinace rekuperace, přechod na spalovák atd. mi to přišlo asi srovnatelné s koncernovou technikou s 204k. Podvozek hodně fajn a tam bych tomu nevěřil tak velká kola, tohle DS umí. Jinak mi se to upřímně vzhledově vůbec nelíbí - u kolemjdoucích to ale všude na mallorce budilo neustálou pozornost. Ve finále i když doma provozuji 2 auta, která jsou na tom cenově a výkonostně dá se říct podobně, očividně nejsem asi cílovka, a dle mě si to koupí asi jedině nějaký fanoušek značky, nebo někdo, kdo se chce odlišit a nemá co s penězma.
Dokud jsem měl kdysi ZR, tak jsem si věci, jako olej, svíčky, škrtící klapku, filtry a podobně dělal sám. Protože prostě relax a odpočinek.
Teď už obě auta, které provozuji jsou pořád v záruce a tam už je to bohužel jen o tom zkontrolovat olej, tlaky v pneu a dolík kapalinu do ostřikovačů a zbytek autorizák.
Ale chybí mi to a xkrát jsem už uvažoval jestli nekoupit za pár K EUR nějaký projekt/vrak, abych se trochu zabavil. :)
Teď jen uživatelé musí doufat, že automobilky nepodcení hardwarovou stránku věci. Protože s vyjímkou top modelů, většina klasických android zařízení potřebuje kompletní reset do továrního nastavení, protože jinak je po pár měsících/letech absolutně nepoužitelná. To samé bude i s těmi app do Google Play. Nyní fajn, jen ale aby danou verzi systému ty aplikace podporovaly za pár let. Jelikož, ale sám používám google prostředí všude, tak jinak mi to přijde fajn a do budoucna to může být rozhodně lepší varianta než uzavřený systém jednotlivých značek.
Cenově to opravdu v dnešní době nevychází vůbec špatně ( i když cena uvedená v článku už není aktuální, asi došlo k dalšímu zdražení cca + 20 tis.). Líbí se mi, že na rozdíl od Peugeotu se dá u Astry i v této nižší výbavě přiobjednat Matrix světla a že auto má i ty AGR sedadla.
Škoda jen těch motorů, kdy je to buď tento tříválec nebo pak jen Plug-in, který je už cenově ale úplně mimo.
Nebyl ten infotainment jen problém konkrétního kusu? Protože tohle už je extrém a docela se divím, že zrovna takové auto Škodovka pustí novináři.
Dostala vlastně Škoda po vzoru Volkswagenu už taky ten posilněný hardware nebo auta z Boleslavi pořád jedou na tom původním z doby představení? Jezdím totiž už 3 týdny novým Golfem (každodenně), který už lepší hardware má a za celou dobu nebyl jediný výpadek, černá obrazovka nic takového.
Jinak k Enyaqu, mi se naopak verze "Coupe" líbí víc než originál, ten mi přijde právě naopak strašně těžkopádný na zadek, pořád bych ale řekl, že exterierem je např. ID5 hezčí (interiérem už ne). RS motorizace je každopádně zbytečná a klasická 80 nebo 80x je podle mě dostačující. V tomto je to trochu ostuda Škodovky, že se to rozhodla takto nazývat a ještě se chlubit "nejsilnějším" autem, které kdy vyráběla.
Jako bývalému majiteli MG ZR je mi líto, jak automobilka dopadla a nevím, nepřijde mi úplně šťastné, že ze značky vyrábějící sportovní auta je teď výrobce SUV a elektromobilů.
Nicméně jinak proti autu nic nemám. Určitě mi větší smysl dává to minulé ZS, případně toto jako benzínová verze, protože tam je to cenově alespoň zajímavé a jako konkurence značkám, jako je SSangyong, Mitsubishi, možná i Nissan a podobně, proč ne. Dát 40K Eur za MG už ale bude chtít trochu odvahy.
Nicméně minimálně tady v Belgii už je potkávám, Tak, jako už se tady prodává i čistě elektrické ZS, MG5 a dokonce i nějaký ten Marvel - potkán minulý týden a nechápal jsem, co to je. Takže nabídka se rozrůstá, jen nevím jak moc se jim bude dařit právě v ČR, kde tyto nebenzínová auta nejsou nijak zvýhodněna.
Tak ono, ale zdražilo všechno a ne zrovna málo. Stačí se podívat na cenu předlohy toho auta a nemusíme brát Golf, ale jen Leon.
Ten začíná v FR výbavě s tímto motorem na 750 tis. Nevím, co všechno tento Formentor má navíc, ale troufám si říct, že na dovybavení do stejné úrovně budu muset klidně dalších 70-100 tis. přihodit.
A pak už mi teda cena 850 za Leon a nebo 950 za Formentor, kde se hold připlácí za značku a i originalitu nepříjde tak hrozný rozdíl. A v tomto případě mi pak příjde šílená hlavně cena toho Leonu.
Tady na fotkách to ještě celkem vzhledově jde, ale naživo jsem zatím viděl jen nějakou nižší vybavu v bílé s menšími koly a tam to auto vypadalo docela divně. Ale své kupce si to určitě najde.
Přiznám se, že kdybych měl kupovat rodinný Renault, tak dám přednost Meganu Grandtour, který pokud se dívám správně, vychází o skoro 100 tis levněji při stejne výbavě/motorizaci.
Já se přiznám, že u kombíku mi něco vadí na zadních partiích (nejspíš ten rozšířený zadní nárazník..nevím), ale neviděl jsem ještě na živo, takže možná jen fotky klamou, protože hatch je opravdu v současnosti asi nejpěknější auto ve třídě.
Jinak ale na tu Octavii RS jsem si při pohledu na cenu vzpomněl taky.
Pěkný článek o pro mě neznámém, ale zajímavém místě.
Rekordy Veyronu, které byly tehdy v Top Gearu jsem samozřejmě zaznamenal, ale to že se jedná o nějaký testovací areál Volkswagenu úplně vypustil. Těším se na pokračování o dalších podobných areálech.
Co se týká autorových dotazů na konci. K tomu bohužel nemám vhodné auto. :D Aktuální současná Mazda 6 Wagon G194, už poněkud přibrala na váze a tak brzdy má za mne spíš poddimenzované a na letních gumách má auto takovou přilnavost, že mne dříve odradí náklon karoserie a ne zrovna dobré boční vedení sedadel, než že by se auto dostalo na limit.
@Riccardo - Já teda neseděl v Tipu teď po posledním faceliftu, ale ta předchozí verze byla oproti i30 docela velký lowcost. Předtím to bylo dost vynahrazené cenou a bylo to za mě ok, teď už si tím nejsem úplně jistý.
Minimálně dle konfigurátoru se totiž Tipo vejde pod 500k jedině v úplném základu.
Problém tohoto motoru je, že s příplatkem 10tis. je k dispozici oturbený litr s lehce větším výkonem, který třeba na dálnici bude trochu lepším společníkem. Tohle si opravdu koupí jedině někdo, kdo to má na jízdy po městě a do Kauflandu.
I tak ale palec nahoru Hyundai, protože v dnešní době nabízet relativně prostorný dobře vybavený kombík pod 500 je fajn a zázrak - dívám se, že se tam vejde dokonce i v té Family Smart s turbem.
Musím uznat, že po faceliftu Karoq prokoukl. Škoda jen, že tenhle motor je k dispozici pouze k Sportline, prostě nějak těm "sportovním" verzím SUV nedokážu přijít na chuť. Pokud bych chtěl SUV v této velikosti, tak bych stejně u koncernu skončil nejspíš u Atecy, kde je ten design podle mě trochu dále a uvnitř už je to pak unifikovanost celého koncernu, takže tam je to jedno.
Jinak se mi nezdá úplně cena uvedená pod článkem, já teda v konfigurátoru vidím, že motorizace v té výbavě začíná na nějakých 914 tis, testované auto určitě překročilo milion, což už je ale bohužel v dnešní době za mainsteream s automatem a 4x4 norma. :/
Společně s Kiou EV6 je to elektromobil, který bych si klidně dokázal představit na denní používání. Stačila by i klasická i4, která má lepší dojezd.
A je taky fakt, že u prémiovějších značek to dává i cenově trochu větší smysl, kde el. může být opravdu ekvivalent a ne jako u el. do 1M, kde benzínové varianty jsou o polovinu levnější a koupí si to snad jen fanda do této technologie.
My objednávali na konci loňského června. Tiguan měl předpoklad 01/22, Tarraco 09/21, Octavia Scout 03/22 a námi objednaný Golf Alltrack 11-12/22 - no zatím tady není.
Nacenění Tiguanu, i když vlastně jakéhokoliv VW je teď hodně sebevědomé. Před rokem byl ve výběru klasický Tiguan s 2.0 TSI 4x4 a jeho cena oproti nakonec objednanému Golfu Alltrack (taky 2.0 TSI) byla snad o 6tis. EUR vyšší. Ještě šílenější to bylo ve srovnání s Tarracem se stejným motorem.
Když k cenám přidám ještě dodací lhůty - Golfa pořád nemáme, tak si moc nedovedu představit, proč soukromá osoba by teď měla dát přednost VW oproti jiným značkám.
Loni jsme tam týden absolvovali v Kii Rio, letos bychom měli mít garantovaný Ford Puma ST-Line. Jakmile tam člověk jede s dítětem, tak už tam ty autičkářské volby moc nejsou. :D
Jinak nutno podotknout, že letos autopůjčovny hodně podražily. Loni Rio s Full insurance a autosedačkou na týden za 590 EUR, letos ta samá autopůjčovna, stejný termín v srpnu a cena 900+ EUR. Stejně se pohybuje i zbytek.
Před týdnem jsem v tom absolvoval zkušební jízdu (Full výbava, předokolka) a musím říct, že zklamání. Jak napsal sám autor, tak interiér všechno prostě černé a hlavně jsem v tom měl dojem úplné lacionosti ( v Belgii to auto stojí v té nejvyšší výbavě přes 35 000 EUR) a testovačka už po 7tis. km povrzávala od B sloupků, od panoramatické střechy. Zároveň mne zklamalo i odhlučnění, kdy když naskočil motor, tak to v kombinaci s CVT bylo na bolest hlavy.
Abych jen nehanil. Tak ano, spotřeba super, auto se snaží jezdit co nejvíce na elektřinu a ani s těžkou nohou nebylo problém se v Bruselu dostat pod 4 litry (neustálé rozjezdy). A vnitřní prostor, taky výborný, s 1,84m si sednu pohodlně za sebe.
Kdyby někoho zajímalo čekací doba v ČR aktuálně 15 měsíců + (vyprodaná kvóta) v Belgii 4 měsíce, ale cena oproti ČR +6-8 tis. EUR.
Interiér se mi docela líbí, exteriér už není úplně můj šálek kávy.
Docela mi v testu chybí informace o menší palivové nádrži. Oproti obyčejnému hybridu i dieselu to má snad o 20 litrů menší nádrž ( myslím, že jen nějakých 45 litrů). Vím o člověku, který si to koupil právě na elektro jízdy po městě a pak cestování po dálnici a tam je prý dojezd tragický a díky tomu toho teď dost lituje.
-
Komentář upraven 27. 1. 2022, 10:59:38
To ano, ještě v létě jsem měl informaci od dealera, že by tato verze měla být na přelomu roku. Ale jelikož jsem od té doby nikde nezaznamenal podrobnosti, tak si myslím, že to bude později. Jelikož auto pořád ještě musím používat, tak postupem času se z toho pro mě stává taková japonská parodie na elektromobil.
Zaprvé je to opravdu náchylné na zimu - v létě jsem ji měl asi na 2 dny a opravdu se dalo ujet 180 km na jedno nabití, teď když nabiju na 100% tak auto ukazuje 155 km. A to tady rozhodně není ještě nějak zima.
Největší problém je ale to nabíjení. S kabelem, který mám k autu je opravdu možné max 7kW a minulý týden jsem prostě musel absolvovat cestu po dálnici Brusel - Eindhoven a zpět (140 km jeden směr). Což znamenalo 2 rychlonabíjení během 2-3 hodin a po tom druhém se auto nechtělo rozjet, protože vysoká teplota baterie - naštěstí čekání 5 minut. A to se bavíme o rychlosti 125 km/h na tempomat a nabíjení rychlostí 37 kW - víc jsem ani na 350 kW nabíječce z toho nedostal.
-
Komentář upraven 9. 11. 2021, 09:30:10
Pěkně napsáno. Bohužel je to tak, že opravdu auta, která by mohla sloužit jako jediná v rodině začínají tak na 1,5 M. A i tak je to pořád o kompromisech.
Už 4. týden teď používám jako náhradní vůz Mazdu MX-30 (6ka je v servise). A toto auto je bohužel spíše taková parodie na elektromobil. Reálný dojezd tak 140 km, nabíjení max 40kW. Problém je, že v Belgii, kde žiju je sice dobrá síť nabíjecích bodů, ale většina ve městech a parkovacích domech je pomalých. Takže pak se bavíme o nabití z 20 na 80 % tak za 3 hodiny, což prostě společně s dojezdem znamená, že toto auto nikdy jako jediné auto nebude moci být. A to mám možnost pomalé nabíječky jak pár minut od domu, tak pár minut od práce, takže se to dá používat na denní bázi. Ale nějaký výlet nebo delší cesta se neúměrně prodlužují. Na druhou stranu, u většiny nabíječek se dá platit klasickou kartou a hlavně i jako, takto neregistrovaný uživatel se dostanu na cenu nějakých 5 EUR na 100km, což není rozhodně zlé.
I proto bych si auto typu elektrické 208/Corsy/Mini dokázal jako druhý vůz představit, bohužel ta návratnost investice navíc je tam pořád mizivá.
Určitě něco navíc přidá novinářský styl jízdy. Ale jako hlavní a jednoduché vysvětlení v tomto případě bych bral syrovost auta - dle fotek mělo najeto nějakých 1400 km.
Za mne sice jeden z těch pěknějších a stylovějších Renaultů. Bohužel, ale má jeden zásadní problém. Tím je cena. 1,3 M je něco šíleného. Sice výbava může být super. Ale je to prostě Renault. Tohle už je teritorium jiných značek i aut.
Možná by nebylo špatné přidat k testu i nějakou tabulku s technickými údaji a třeba cenou testované verze.;)
Jinak k autu/značce, nejspíš budu v menšině, ale nová 208 tak i 508 mi přijdou ošklivé, přitom bez těch protáhlých LED by to byly celkem pěkné auta. I-cockpit je jinak za mne spíše o zvyku, není to sice nic, co by se mi extra líbilo ale při svých 185 cm se mi vždycky podařilo najít nějakou OK pozici za volantem - jezdil jsem tedy jen 308 a minulou 208, v nových už to může být vše jinak.
Poslední komentáře
- afro-r1, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
0,3mm na prumeru stabilizatoru je porovnatelne s vyrobni toleranci.... - sheogh, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Auto se mi libi a jako hracku plus jako postrk "do teska... - RBMK, Levný elektromobil který potěší...
Dobrá volba! Já jsem spokojený se svým elektromobilem Axial... - rock, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tak ono to není zas tak složitý: Zadání: chci nový kupé... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Abych jen nepíčoval. Vážně hezká recenze, po dlouhé době... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Už se těším jak my fans a majitelé vysvětlí že je to nejlepší... - Sato, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Jednu takuto modru som stretol dneska niekde kolem Bukovinky.... - Junior, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tady bude nablito. - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem.... - rock, u blogu Exkurze do Holandu
Článek dobrej a těším se na další díl. Ranní soundtrack... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Díky moc, myslím že to nakonec byla rozumná volba.... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Není to složitý. Už i ty matláci v Česku si s tím... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Dlouhá cesta je to poprvé jak si to natrénuješ ani ti to nepřijde.... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj...
Poslední inzeráty
2016 rok výroby
335 koní výkon
3 600 ccm objem
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
94 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda
26 komentářů