načítám data...

Ptejte se: Hledáme ideální "popelářské auto"

Některá auta máme pro zábavu, jiná na dlouhé cesty a pak tu jsou ta na těžkou práci. Dnes budeme vybírat zástupce třetí kategorie.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Hledáme ideální "popelářské auto"

Ahoj Autíčkáři. 

Začal jsem stavět dům a zjistil jsem, že převážení stavebního materiálu, nářadí, a dalších důležitých věcí kvůli stavbě mým daily autem (BMW F30 335i) prostě nefunguje. Dávám tam různé igelity, ale stejně je vnitřek špinavý a ničí se. Navíc se staví na rozmoklé louce, kde BMW zapadá. Potřeboval bych tedy nějaké pracovní auto. Stačí levná plečka za pár, do dvaceti tisíc. Byl by dobrý kombík (klidně i něco bez zadních sedadel) a auto, které nepotřebuje nic, než benzín, olej a maximálně trochu základní péče. Nemám čas ho šlechtit, bude jen dřít na stavbě, vozit bordel, prostě popelářský auto. Cesty po okreskách a po městě pár kilometrů. Když to půjde dobře, za rok bude dostavěno a pak bych ho poslal klidně do šrotu.

Máš nějaký tip na to, jaké auto vybírat? 

Díky a pěknej den,

Ondra Šulc.

Ahoj Ondro, 

dotazy na plečky za pár mám rád. Auta na cenovém dně, která si kroutí své poslední kilometry na sklonku těžkého a dlouhého života mají totiž něco do sebe. Ano, jsou to většinou nebetyčné krámy, na kterých spousta věcí nefunguje, vržou, rachtají, čoudí, ale když narazíš na ten správný kousek, dokáže překvapit svéřepostí, se kterou se dere k cíli cesty jako tažný oslík. O takové auto se navíc nemusíš jako jeho majitel vůbec bát, vlastně ho ani není úplně nutné zamykat a když do něj na parkovišti u hobbymarketu někdo nacouvá, tak s trochou štěstí ještě dostaneš pár drobných od pojišťovny na opravu, kterou zvládne kus drátu a gafy. Plečky jsou zkrátka super.

Je tu ale i odvrácená strana mince. Utahané vraky mohou skrývat nejednu fatální závadu, která může bezstarostnou idylku vráčku rychle změnit v příběh o vyhozených penězích. Je tedy třeba se držet několika základních pouček.

U auta na bordel nemá při koupi cenu řešit nějakou kosmetiku, funkční klimu, nebo luxusní výbavu. Dokonce i povrchová koroze pravděpodobně během roku nemetamorfuje na nějaké obří prorezlé díry, takže ani tenhle strašák by tu nemusel vadit. Je ale potřeba vybrat auto s dostatečně dlouho platící STK (protože chystat vráček na technickou je časově i finančně zbytečně náročné), bezproblémově brzdící a s motorem, který nevypadá, jako by se měl v následujících hodinách odebrat na věčnost. Také je dobré zkontrolovat, zda toho s auta zbytečně moc neteče (ale lehká netěsnost motoru je tu asi nevyhnutelná), taky zda do něj nějak moc neteče, jak je na tom spojka a řazení, a to je tak zhruba všechno. 

Jak to u koupě aut bývá, ještě než zabředneš do vod Bazoše, optej se známých a příbuzných. Možná, že někomu v koutě zahrady stojí zapomenutá ojetina, kterou by ti za nějaký bakšiš přenechal. Odpadne ti tak ověřování pohádek o technickém stavu a v rámci známosti bude i snazší se domluvit na přepisu.

A teď už konečně ke konkrétním tipům. 

 

Škoda Felicia Combi

Ano, je to očekávatelné, ale volba rozumu je jednoznačně ocumlaný Forman. Motorizaci asi moc neřeš, snad jen dieselu bych se v rámci zimních startů preventivně vyhnul. Zkontroluj korozi, vyzkoušej, zda auto brzdí, svítí a zatáčí a to je tak zhruba vše. Felicie je až na náchylnost k rezavění docela nezmar, nemá moc výbavy, která by se mohla rozbít a po vyhození zadní lavice je z ní poměrně slušný náklaďák. S trochou štěstí narazíš i na kousek s tažným, nebo hagusami, obojí značně zvyšuje užitnou hodnotu vráčku. Asi bych nekoukal po lákavějším a na stavbu vhodnějším pick-upu. Ten si totiž drží cenu a za patnáct tisíc se dají sehnat jen poměrně unavené kusy s vyrezlými domky zadních tlumičů. U nich je jen otázka času, než povolí a tlumiče vystřelí zrezlým plechem ven. Oprava je náročná a u auta na dojetí nerentabilní. 

 

Renault Scénic

Není hezký, není moc pohodlný, s benzínovou jedna-šestkou, kterou bych u auta na dojetí doporučil není ani rychlý, ale na malém půdorysu nabízí tohle MPV velmi slušný užitný prostor. Zkontroluj řízení, často tu zlobí pumpa posilovače, což se pak vyznačuje typickým kvílením, nefunkční klima (odcházely s železnou pravidelností) tě asi u popelářského auta trápit nebude. Jen pozor v zatáčkách. Tohle auto nebylo moc stabilní ani na nových tlumičích, na konci životnosti už bude asi fakt děsivě rozkývané.

 

Ford Focus 

Focuse s benzínovým motorem radíme tady na Autíčkáři často. A vždycky dodáváme, že je potřeba dát si pozor na počínající korozi, čímž diskvalifikujeme nejlevnější kousky. Ale tentokrát kovomorka zas tak nevadí, pokud to nejsou díry, do kterých jde strčit prst. Takže pokud Focus projde šroubovákovým testem, neboj se vlka nic, vezmi ho klidně orezlého. Udělá dost práce, bude jezdit slušně a příští rok z něj možná ještě prodáš nějaké ty díly. 

 

Opel Vectra B Caravan

Jasně, když se řekne zednické auto, napadla mě samozřejmě Omega. Jenže to už je dneska perspektivní youngtimer a na práci za pět tisíc se neprodává. Ty doby už jsou bohužel pryč. Podobnou službu ale zvládne i menší Vectra, auto, které díky své nenápadné eleganci považuji za pravděpodobně nejhezčí samohyb z přelomu milénia. Co se týče motorů, šestnáctiventilová 1,8 i 2,0 DTI jsou docela spolehlivé volby a na trhu jich je nejvíc. U zbytku bych byl obezřetnější a důkladně zkontroloval, zda neprolíná voda do oleje. 

 

 

Fiat Multipla

Není sice hezká, ale je fakt promyšlená, uvnitř obrovská a na dojetí ji seženeš za pár šušní. Co se týče motorů, tady asi ber co bude podle stavu. Diesely od VM Motori jsou docela spolehlivé a i když občas dost čoudí, tak jedou vesměs tak nějak pořád, pokud v nich je alespoň nějaký olej. Snad jen u továrních verzí upravených pro spalování CNG bych byl opatrný, ale těch už se beztak do dnešních dnů moc nedochovalo.

 

 

To byla pětice tipů na levnou plečku na stavbu. Souhlasíte s dnešním výběrem, nebo byste raději doporučili jiné auto? Napište do diskuze. 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

cP
cPetan
15. října 2020, 18:41
2

Do dvaceti by se mohla vejít Fabia 1 SDi, na rozdíl od Feldy by mohla být míň nakaši

reagovat
eLzyx
15. října 2020, 19:00
0

to bych raději sáhl po koncernovém outsiderovi - Seatu. Třeba Inca. Bude novější, prostornější a protože je zaplechovaná, tak i více "inkognito".

lu
lumix
15. října 2020, 18:57
1

Jako majitel 335i bych si to nechal na místo dovézt někým. Než se srat s nějakým starým kramem, ve výsledku by to nemuselo tak finance snad bolet.

reagovat
martin_100
15. října 2020, 19:22
0

Koupil sem jako bordel auto golfa 4. generace s matkou všech motorů tedy TDI. Stál 25 nadělil sem mu tažný a už druhym rokem slouží. Tahá každou chvíli přetíženej vlek, jezdí po polích i lesích. Šrámy tomu nevadí. V Kufru vozí pytle s cementem, šutry z pole, cihly, odpad, psa..... Prostě bordelkára co něco utahne a nemusim se bát s tim projet křovim nebo zaparkovat u nákupáku.
Jestli neplánuješ tahat vlek klidně bych šel do první generace berlinga a jeho derivátů. Kamarád to měl dvoumístní jako zednický auto (/věnuje se zedničine jako melouchu. Stálo to ho asi 6 litrů. Sloužilo to 4 roky a i s motorem 1,1 to sjezdilo celou republiku.

reagovat
vojtacz
15. října 2020, 19:57
0

Ford Mondeo MK3. Přijde mi takový odolný, nenápadný a hlavně to má kufr jako kráva.

reagovat
Peppan
15. října 2020, 20:04
0

Muj typ je Mazda 6 2001-2004 kombi GY nafta ci lepe benzinem pouze o objemu 2,0, sice s trochou lisky, ale vse ostatni je zde nadmiru spolehlive..i pri najezdu 200+ pokud predchozi majitel/e dodrzoval/i beznou udrzbu...

reagovat
po
potkanX
16. října 2020, 01:34
1

alebo vyhrabat z pekla predchodcu - 626 GW, ktory bude skutocne za odvoz. dost mozne je ze ak nejaky na svete este je tak bude menej hrdzavy ako jeho nastupca, kedze japonci na GG/GY nestastne dali do zadnych podbehov nejaky filc ci kieho paroma aby to tlmilo hluk. no, v japonsku sa nepocita ze auto bude jazdit 20 rokov

Peppan
16. října 2020, 17:42
0

ja mel GG po FC a ten filc nebyl az takovy problem, pokud vuz nebyl permanentne vystaven vlhku (jakon treba v UK). Jediny problemem byl spoj plechariny ma zadnich lemech a dole na prazich. A pak jakykoliv zasah do laku az na plech. Pro laiky.. predstavte si dva plechy jejich spoj..treba tvaru L na delsi strane..kdy otevrena delsi hrana zustavala vzdy neosetrena a dostavala se tam nejen voda, ale i bordel z provoyu, ktery tam tu vodu drzel jeste po mnohem delsi cas ..no a po 5letech uz to umelo delat peknou lisku. Obecne velkym problemem JP aut je primarne to,ze nebyli nijak ostreny na mnohamesicni presun po mori, kde se do vsech vyduchu otevrenych mist dostala morska lhkost..tedy sul a uz auata byla nacata nez sevubec dostala k zakaznikovi.

MGRR
15. října 2020, 20:20
2

Baleno

reagovat
MGRR
15. října 2020, 20:24
3

Na prvni dobrou... I s taznym (na kufru samolepka 4x4-kdovi + prihlaseni :) pri tose skromnosti, lepsi, nez vypelichany imagewagen
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suzuki/baleno/16367558

beastar
16. října 2020, 17:53
0

Co je imagewagen? Felicie v kombiku?:D

MGRR
16. října 2020, 19:38
0

To je to BMW :)

Ju
Junior
15. října 2020, 20:43
0

Felda kombi.
Za 20k můžeš postupně koupit i 3.

reagovat
wdave_t
15. října 2020, 20:53
0

Fiat Palio Weekend :D
Třeba takovej: https://auto.bazos.cz/inzerat/124753362/fiat-palio-weekend.php
Nebo radši trochu lepší: https://auto.bazos.cz/inzerat/124090013/prodam-fiat-palio-weekend.php
-
Komentář upraven 15. 10. 2020, 21:05:47

reagovat
sp
spooon
15. října 2020, 21:05
8

Tak přesně tenhle problém sem řešil 3 roky nazpátek a mám pro tebe nejlepší tip. Ford tranzit! Koupil sem za 10k s klepajicim motorem, za 5 sehnal jiný motor a za 5 mi to tam mechanik vrznul a jezdí do teď. Na bazosi se dají do 20 koupit pojízdný i s STK.. Ano, je rezavej, ale za ty tři roky sem do něj vrazil asi 5000 na pár blbostech (přední brzdy, nějakej kloub, siláče...) Olej sem měnil jen jednou na začátku...vejde se tam v klidu SDK deska, má to rovnou podlahu, nacpe se tam i paleta, uveze to tunu... No na stavbu ideální. Letos sem s tím ještě navozil asi 50m3 dřeva z Lesa. Sranda byla, že tím, že to do lesa bylo dolů prudkým kopcem, tak sem vždy musel naložit alespoň půl tuny dřeva, abych se vyhrabal nazpátek na silnici :-D
A přes zimu s tím jde i driftovat :-D

reagovat
Kuře
15. října 2020, 22:22
0

Job done;)))

Riccardo Martora
15. října 2020, 21:22
6

Nevím noo. Mě vychází jednoznačně Miata

reagovat
beastar
16. října 2020, 17:53
2

Jo jo ND... to ma idealni kufr

Safa
17. října 2020, 14:04
0

Voba ste hovada... :o)

Rush
15. října 2020, 21:33
0

Odpověď na tuto otázku jsem řešil loni také. :-) Za pár se najde felda, fábka MPi, první ovce, kombíková audi A4 B5, pravěkký passaty, kamarád koupil scénica za patnáct a je taky happy. Mě by asi zaujalo trojkový mondeo v kombajnu, nebo rovnou nějaká 806/Ulysse/Zeta. Ale ve finále je to jedno, hlavně ti toho nesmí bejt líto. Já nakonec vytáhnul z kopřiv Fábku sedana, docela zachovalej kus, dneska už všude cement, vápno, vata, v kufru bordel... no a co. Kufr je nepraktickej, ale půl tuny stavebního lepidla nakydám i na sklopený sedačky... A to auto to v klidu snáší, možná ho za odměnu vyluxuju... po třech letech co je u mně. :-) Dlouhý trubky a prkna jdou na střechu. Jasně, když chybí balík polystyrenu, tak je to k vzteku a kombajn by byl lepčí. Ale já si radši větší věci nechám dovézt. Pokud chceš vozit víc, tak vzít levnou dodávku. :-)

reagovat
KS
15. října 2020, 21:48
0

Jedničková octa / pašík B5, ideálně ve čtyřkolce, nebo starý Forester. Á nebo Felda pikap :-D na kola nasadit sněhový řetězy (můžu dodat) a nezapadne.

reagovat
FidoBlack
15. října 2020, 23:30
0

Vím že asi tip mimo, ale zkus twingo :D kdyz vyndas zadní sedačky tak je tam místa habaděj. Nebo když už tak se podívej po doblu nebo po kangoo. Nemuselo by to vyjít na moc peněz

reagovat
wdave_t
16. října 2020, 00:22
0

Mimochodem, zajímavý jak se zde autor vyjadřuje o Vectře. Přesně! (V sedanu) je to pěkný auto. Nechápu proč tomu dal Clarkson takovej kartáč v Top Gearu, že je to prej nenudnější auto na světě a designéři to odflákli během pauzy na oběd. Jeliman :D

Měl jsem dva sedany (1.6 a 1.8) a pak jsem přešel na Omegu 2.5 V6, která je teda o dost lepší. Teda byla, než mi začala hořet na dálnici kvůli nějaké el. vadě.

Za dvaciáše by se podle mě Omega na rok měla dát sehnat - samozřejmě postačí nějakej čtyřválec. Třeba taková:
https://auto.bazos.cz/inzerat/126040856/opel-omega-kombi-22-benzin-rv-2000-platna-stk.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/126552540/omega-kombi-xenony-kuze.php

Tady mě ještě pobavilo "stačí sednout a jed"
https://auto.bazos.cz/inzerat/125022886/prodam-opel-omega-25.php
-
Komentář upraven 16. 10. 2020, 00:23:09

reagovat
vojtacz
16. října 2020, 08:22
0

Zrovna ta stříbrná za 16 mi přijde tak hezká, že bych ji snad klidně provozoval normálně. Přijde mi škoda ji zhuntovat jako dělníka.

PB
16. října 2020, 04:28
0

Myslim, ze za tu cenu se da dneska sehnat spoustu aut Berlingo/Partner/Doblo a Renault Cangoo. Pripadne Citroen Jumpy a Lancia Ulyses. Vsechno co mohlo upadnout na nich uz upadlo:). Pak neni problem za nejakych tricet tisic sehnat od PSA Jumper/Boxer/Ducato. Coz je asi vec do ktere bych sel ja. Da se opravit kladivem a ty s pulmilionovym najezdem budou opet zbaveny zivotem vseho nepotrebneho. Krom toho, uzitkace nemaji vnitrek vystlany koberecky a daji se (pokud planujete treba vozit v pozdejsich fazich cisty nabytek) proste vystrikat Vapkou. Asi bych nevidel duvod kupovat osobak, kdyz jsou uzitkace za par korun. Jo a koneckoncu stary Caddy taky nestoji moc a bude k neutahani.

reagovat
OndrasI
16. října 2020, 08:18
2

Nevymýšlet vymyšlené a koupit Caddy/Kangoo/Scudo/Berlingo anebo v případě stavby více svépomocí Transita/Ducato/Boxera. Skříň má tu výhodu, že do ní v pozdějších fázích stavby můžeš naskládat věci, co nechceš nechat venku kvůli nenechavcům ani ti je paní nedovolí mít uvnitř. A až bude hotovo, tak to za nákupku střelíš dalšímu Bořkovi Stavitelovi.

Ještě jedna technická, Multipla nikdy naftu od VM Motori neměla. Vždycky jen Uni a MultiJety od Fiatu.

reagovat
S.
S.h.I.t.
16. října 2020, 09:10
0

Uz to v komentarich zaznelo, sel bych cestou Berlingo/Partner/Kangoo/Doblo, pri pozadavku na vetsi rozmer Scudo/Jumpy/806... apod. Jsou to delnici, daj se sehnat jak v osobni, tak plechovy verzi, zlodeje to nezajima, provozni naklady jsou minimalni a je to presne delany na takovou praci

reagovat
tomyks
16. října 2020, 09:24
0

S osobakem by stejne nejspis lital i s vlekem. Po takovem pracovnim nasazeni bude osobak skutecne spise na vyhozeni. Dodavka se posle dal do sveta az odvede praci, nevidim duvod kupovat neprakticky vrak.

reagovat
custom1
16. října 2020, 09:27
0

Kámoš má '00 Grand Voyagera s 2.4 a manuálem. Už má něco za sebou, ale ještě by mohl chvíli posloužit (do technické) a byl by za nějaké podobné peníze...

reagovat
beastar
16. října 2020, 10:03
0

Už vše bylo řečeno. Buď jakýkoliv levný pickup typu Berlingo. A nebo sehnat feldu případně si myslím, že dnes se do limitu vejde i oktávka I. úplně první série s nějakým benzínem. Trojkové Mondeo má kufr i docela nízké ceny.

reagovat
BubaaCZek
16. října 2020, 11:17
2

Tady by to chtelo misto bydliste a muzou se tu davat rovnou inzeraty z okoli

reagovat
Sedrik
16. října 2020, 11:21
0

Je to finanční blbost a vím to, takže berte jako pokus o humor, ale okamžitě jsem si vzpomněl na S4 Chrise Harrise :)

reagovat
ReVolte
16. října 2020, 15:09
1

Citroen Xantia kombi. Odveze nesmysl, motory jsou ok i v naftě a kufr neskutečný!

reagovat
to
tommyno23
16. října 2020, 15:57
3

Tiez som pred rokom dostaval dom svojpomocne. Celu stavbu som prezil s Mondeom MK4 a 2.5m nebrzdenym privesom, ale velakrat som lutoval, ze som nekupil pred stavbou starsiu dodavku. Kupovat len osobak na vozenie materialu/bordelu ku stavbe je z vlastnej skusenosti uplna hlupost. Jediny vyznam to dava s taznym a k tomu prikupit za 500e vlastny aspon 2.5m - 3m prives. V tom osobaku proste okrem vreciek cementu skoro nic neprevezies. Ja som velakrat na privese vozil tonu piesku, strku, tehiel, DTcka, staveb. odpad, salovacie stojky ci dosky, 4m hranoly, kubiky polystyrenu... To su vsetko veci, ktore ani v kombiku neprevezies. Navyse ten vozik po tom bordeli bud len vymeties alebo vystriekas wapkou, z kufra osobaku by som ten bordel zbierat nechcel.
Ak by si to riesil formou osobak + prives tak na Felicie ci Fabie zabudni. Tie papierovo utiahnu tak 400kg vozik aj s nakladom (z toho odrataj 150kg vaha vozika). Ak ta uvidia zeleni, ako za Feldou tahas plne nalozeny vozik tak to bude sakra podozrive. A navyse ja by som bol dost nervozny ci to tie 240mm kotuce vpredu a bubny vzadu na Felicii v nejakej vyhrotenej situacii vobec ubrzdia...
Ano robotnicke partie jazdia na kadejakych starych Passatoch, Mondeach, Lagunach... ale oni v 90% pripadov material nevozia. Oni pridu na sichtu a maximalne si v kufri odvezu nastroje a vercajg. Ty ked ides stavat, nedajboze svojpomocne, tak sa priprav ze budes toho materialu vozit vela. Velakrat sa ti stane, ze chlapi su na stavbe a zrazu material dojde (napr. piesok na beton). Keby ti aj neslo o peniaze za dovoz, proste Tatru co ti ho do hodiny dovezie len tak lahko nezozenies.

reagovat
Bigg.I
16. října 2020, 19:06
0

3kovy hranatý mondeo kombi

reagovat
Vojta
16. října 2020, 22:42
1

Multipla nemá VMko, to se ve Fiatech nepoužívalo, pouze nějaký čas v předfiatových Alfách. V Multiple je klasicky JTD, docela nezmar. I ta benzínová 1.6 je spolehlivá a právě s tím CNG to je i extrémně hospodárné. Existovaly i verze LPG.
Za mě jinak můžu doporučit Géčkovou Astru Caravan. Taky se tam vleze strašně moc, na korozi vyloženě netrpí a snad kromě lehce problematické 1.6 16V a občas zlobivého vstřikování 1.7DTI se tam vyložené katastrofy nedějí.

reagovat
JohnyLBC
18. října 2020, 13:20
1

Ber tu Multiplu. Až to hodíš do šrotu, uděláš tím vlastně dobrý skutek, že zmizí další multipla ze světa :)

reagovat
BigBen
19. října 2020, 09:38
0

Miatisti prominou, ale tohle je Always Answer....

reagovat
JS
Jenda SL
19. října 2020, 11:26
0

Volvo V40 první generace ;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3 1973
Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3

1973 rok výroby
245 koní výkon
7 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem