Zdravím redakci Autíčkáře!
Chci Vás požádat o radu ohledně výběru auta. Plánuju po novém roce pořízení něčeho nového pro mé cesty a jsem upřímně v koncích. Nějak mně nenapadá nic, co by vyloženě splňovalo – dle mne triviálně jednoduché – zadání: existuje dneska ještě vyloženě pohodlné auto do milionu? Chtěl bych si pořídit pro své cesty něco opravdu komfortního, žádný kostitřas. Prostě takový "rolls" pro nemajetné :) Něco, do čeho když sednu, tak mně bude hýčkat pohodlnýma sedačkama a pohodlným podvozkem.
To auto, které hledám, musí být zcela nové. Snad, teoreticky pokud by bylo nějaké co vyčnívá nade všechny ostatní a bylo pár měsíců s pár tisíci km jeté, tak by mohlo být i to. To samé platí o ceně. Milion je absolutní strop. Klidně i podstatně míň. Ale zase, pokud by bylo nějaké, co převyšuje ostatní rozdílem tříd a stojí lehoulince nad milion, i to by šlo. Musí být na naftu či elektřinu, případně hybrid těchhle dvou technologií. V žádném případě ne benzín, ani benzínový hybrid.
Co se týče velikosti auta – nemám žádný zvláštní požadavek. Beru cokoliv od "Ayga po Escalade". V autě jezdím z 90% sám. To samé platí pro karoserii – v podstatě jakákoliv. Od "přírody" mám jen odpor k SUV. Obzvlášť protože zatím každé, ve kterém jsem kdy jel, bylo bytostně nepohodlné. Pokud by ale existovalo SUV co by se nejen že vyrovnalo ale pohodlí klasických karoserií aut překonalo, asi bych se s ním smířit dokázal. V dřívějších, "normálních" dobách bych sednul zřejmě do něčeho od Citroënu, ale dneska? Má tenhle můj požadavek řešení?
S pozdravem
Váš věrný čtenář Aleš
Ahoj Aleši, tvůj dotaz mně upřímně zamotal hlavu asi podobným způsobem, jako Tobě. Ono se to nemusí zdát, ale koupit dnes auto do milionu, které bude vysloveně pohodlné, není úplně sranda. Na trhu je celá řada aut, které mají příjemný podvozek, ale takřka o žádném bych netvrdil, že je “Rolls-Royce pro nemajetné”. Takový skutečně komfortní vůz totiž z mého pohledu nemá být jen o tom, že má pohodlný podvozek a dobré sedačky, ale je i dobře odhlučněný a uvnitř se člověk cítí příjemně. Výběr tedy v této cenové hladině není velký, přesto mě pár adeptů na Tvůj nový vůz napadlo.
Prvním autem, které mě vysloveně trklo při čtení tvého dotazu, byl Lexus ES300h. Ačkoliv je “luxusnější Camry” na papíře možná stejné auto, myslím si, že cenový odskok je skutečně na voze znát. Ať už jde přímo o podvozek nebo sedačky, hlavní rozdíl mi přijde v odhlučnění a pocitu z interiéru – ES je zkrátka Lexusem se vším všudy, interiér je skvěle zpracovaný, všechny tlačítka jsou pocitově bytelná a jízda s ním je taková správná “plavba” krajinou. Zkrátka a dobře – je to přesně to auto z celého výběru, které bych si koupil já. Bohužel nenabízí čistě naftovou ani elektrickou verzi, ale být tebou, zvážil bych, zda tento požadavek neoželet. ES za to opravdu stojí, je to prémiové auto vyšší třídy, které se dnes nabízí za opravdu příjemné peníze – roční vozy se dají koupit právě pod milion korun, zbrusu nové zhruba o třista tisíc dráž.
Dalším milým parťákem by mohl být Subaru Outback. V tvém případě je bohužel také jen benzínový, ale má mile plavný podvozek a skvělé sedačky. Jen by bylo nutné oželet dynamiku, není to žádný rychlík, spíše volba klidného řidiče, a nepotěší ani trochu vyšší spotřeba. Jak ale čtu Tvé zadání, mám pocit, že mezi klidnější patříš i Ty.
Nesmíme zapomenout ani na obligátní českou volbu rozumu, Škodu Superb. V nové generaci jde opět o povedené auto, které je ještě pohodlnější – a navíc má teď už opravdu skvělé sedačky. Naftový dvoulitr 110 kW bude jistě úspornou a zároveň dostatečně svižnou volbou, bohužel jsem ještě neměl tu šanci jej řídit. Superb startuje lehce pod milionem s naftovým motorem, příplatky cena samozřejmě povyleze, ale věřím, že s trochou snahy by mohli prodejci s cenou pohnout dolů.
Za to jeho většího brášku, Kodiaq, ano, s tím jsem se už svezl. Pokud bys přeci jen SUV zvážil, Kodiaq by mohl být tím pravým ořechovým. I na standardním podvozku je dostatečně komfortní, s adaptivním DCC+ je ale jízda skoro jako na obláčku. Komfortnější už to snad bez vzduchového podvozku být ani nemůže. Opět bych zůstal u 110 kW verze, je bohatě dostačující a úsporná. Jen nezapomeň zaškrtnout v konfigurátoru masážní sedačky – věř mi, že jsou fakt skvělé. Cenově je o trochu dražší než Superb, ale bavíme se o pár desítkách tisíc, to se v celkové ceně nejspíš ztratí.
Zmiňuješ, že elektromobil by ti nevadil. Jenže většina použitelných elektromobilů začíná mnohem dále nad milionem a dotace už jsou vyčerpány. Hyundai měl donedávna (teď už to bohužel nemohu najít) zvýhodněné ceny skladových elektromobilů, mezi kterými se dal najít i Ioniq 6, jeden z nejlepších elektromobilů za rozumné peníze na našem trhu, kor na osmnáctipalcových kolech. Má skvělé sedačky a cestování s ním není žádný problém díky velmi rychlému nabíjení – fakt, byl jsem s ním v Nizozemsku a nebylo to o moc pomalejší, než kdybych jel spalovákem. Předváděcí vozy se navíc dají okolo milionu najít, pokud bys tedy chtěl jít cestou EV, já bych doporučil právě Ioniq 6.
Moc dalšího mě z vysloveně nových vozů nenapadá. Jak jsi sám zmínil, u Citroënu toho moc v potaz nepřipadá. Snad jen C5X, ale ten je znatelně dražší (i když na něj nejspíš prodejci budou umět vykouzlit zajímavou cenu) a je to pouze benzínový plug-in hybrid. Nezbývá než lovit ve vodách ojetin prémiovek okolo jednoho roku stáří.
Tady přichází v úvahu všechny tři německé prémiové sedany/kombíky – BMW 5er, Mercedes-Benz třídy E a Audi A6. Všechny se dají s dvoulitrovou naftou sehnat s pár tisíci km jako roční vozy, ale po krátkém projetí inzerce musím říci, že já bych si nevybral kvůli slabé výbavě. Zejména všechny A6 do milionu vypadají jako úplná holátka, kde si někdo akorát koupil větší model, ale na výbavu už nezbylo. BMW je spíše sportovnější, takže zbývá Mercedes – tady bych hledal auto na vzduchovém podvozku se slušnější výbavou, ale obávám se, že budeš muset případně jít s rozpočtem výše.
Nic více mě nenapadá, pokud to má být skutečně příjemný vůz na delší trasy. Ze všech možností mi přijde nejrozumnější právě obligátní Superb s DCC+ a masážními sedačkami, ale budeš se muset snažit, aby prodejci nabídli dobrou cenu – přeci jen je to stále horká novinka. Držím palce, ať vybereš to správné.
A co byste Alešovi doporučili vy? Napište nám do komentářů.
rock
04. 11. 2024, 05:34 0 reagovatNo, žadatel vyřadil benzín a jakoukoliv jeho kombinaci a chce se vejít do milionu.
Napadá mne jenom TDI Superb, možná skladovka Passat.
Pak se dá pořídit Torres EVX, do mega se vejde s lepší výbavou i s příplatkovým tepelným čerpadlem. Určitě by se někde dalo domluvit vyzkoušení.
Bernard L.
04. 11. 2024, 10:05 0Tak já bral jako alfu a omegu ten komfort. Jak je na tom Torres s komfortním svezením?
rock
04. 11. 2024, 10:47 1Určitě by bylo potřeba vyzkoušet. V testech to pohodlí pravidelně řadí mezi plusy, komfortnímu jízdnímu projevu prý pomohla větší hmotnost proti spalovací verzi. A samozřejmě elektromotor bude v tomto ohledu pozitivum.
Zmiňuješ dole DS - upřímně řečeno, napadl mne, ale hned jsem ho zavrhl, protože jsem si myslel, že je mimo budget. A on není, vejde se. Mohlo by to být řešení...
kotzitzaq
04. 11. 2024, 08:27 3 reagovatOno vybrat jakékoliv ne-SUV auto s dieselem a cenou okolo milionu je na dnešním trhu problém. Sám jsem si něčím podobným tento rok prošel při výběru služebního auta, kde platily přesně tyto tři podmínky + ještě jedna zvláštní, že to nesmí být Superb. Kombinaci rozumný diesel mimo SUV nabízí dnes už v podstatě jen koncern, nebo německé prémiovky. Mě nakonec zachránila poskytovaná sleva na Audi A4, která dosahovala téměř 30% a pokud někdo jezdí primárně sám, poněkud stísněnější interier nevadí (a do Rollsu to má stále sakra hodně daleko :-)). Ta už ale bohužel objednat nejde.
Trinom
04. 11. 2024, 08:37 7 reagovatCo bych mu doporučil? Vyřadit naftu a vybrat benzín. Chtít v dnešní době naftu je hloupost.
mariov8
04. 11. 2024, 09:34 0 reagovatKdyž není stanovena třída, ale předpoklad je dálkové trasy, tak to je spodní hranice dnes třeba nižší střední třída. To by mohl stačit i Citroen C4X, ten ještě není nakažený rádoby za každou cenu sportem = je pohodlný a doprodává se diesel s měničovým automatem. A byť je to trochu přizvedlé, za SUV bych ho neoznačil nebo bych přimhouřil očko. Alespoň se do toho lépe nastupuje, ale pořád to nemá špiniče kalhot = SUV prahy. Ale chce to vybrat pěknou barvu a smířit se s telematikou. Octavii bych s požadavkem na pohodlí přeskočil, ale skladový Passat nebo i Superb by se do 1M s dieselem dal najít, ale automat bude pouze dvouspojka DSG. Tady bych si hlídal rozměr kol, profilové číslo co nejvyšší, jinak to bude ubouchané. Teda, spadla mi brada, je to fakt bída, moc toho už na trhu do 1M není. Koukal jsem na vše do roka a max. do 35000km. Ohledně BMW a sportu bych dnes již nebyl tak kategorický, a u mercedesu bych netrval na vzduchu ale koukal na semiaktivní tlumiče (AGILITY CONTROL?) a normální ráfky i pneumatiky = žádné 19-20" AMG a pod - takový podvozek pro pohodlí úplně stačí ale i tak to Céčko nebude pod 1M.
pidi
04. 11. 2024, 10:07 2 reagovat508 2.0Hdi EAT8. Bez GT, navic priplatkova hneda masazni sedadla. Nulovy “streetcredit” = nulovy zajem zlodeju…
Bernard L.
04. 11. 2024, 10:12 0 reagovatJak je na tom komfortem DS4? Ta je i s Dieselem do požadované částky.
Popravdě nenapadlo by mne to, kdyby žadatel nenapsal: "Pár let zpět, tak si jdu pro Citroen". Tohle vlastně Citroen je ;-)
Jinak tedy pokud diesel ve Škodovce, tak všichni říkají, že jen 2.0 TDi 110 kW je nejlepší volbou a snad nejpovedenější motor.
Iskar
04. 11. 2024, 10:17 0Práve DS4 som chcel navrhnúť, je to veľmi komfortné a dobre odhlučnené auto s pohodlnými sedačkami a v rámci rozpočtu sa dá zohnať v rôznych prevedeniach so slušnou výbavou:
https://www.tipcars.sk/ds-automobiles-ds4/hatchback/nafta/ds-automobiles-ds4-trocadero-1-5-bluehdi-96-kw-50917944.html
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ds/4/206404323
https://skladovevozidla.dsautomobiles.sk/skladove-vozidla/detail-vozidla/ds-automobiles/ds-4/hatchback/bluehdi-130k-eat8-voyage/78216
Honza123
04. 11. 2024, 10:29 1Bernard L:“ Jinak tedy pokud diesel ve Škodovce, tak všichni říkají, že jen 2.0 TDi 110 kW je nejlepší volbou a snad nejpovedenější motor.”
A urcite to plati pro nejnovejsi, celohlinikove, EA288 Evo motory? Nemyslim si..
Bernard L.
04. 11. 2024, 13:08 0To nevím. Ten motor se dělal nově? Je-li to ta stejná 2.0 TDi 110 kW co byla v předchozí generaci Superbu a Kodiaqu, tak ano.
tomaass2
04. 11. 2024, 13:33 2Neni, zmiňuje to třeba tady Vaculík:
A slyšel jsem od pár uživatelů (a zkušenost z firemní flotily to jen potvrzuje), že Evo motory umí už od celkem mladého nájezdu žrát olej. U tříletého auta vozit v kufru na dolití mi přijde dost divný a na dlouhodobou životnost motoru nevěřím, že to nemá vliv.
Sato
04. 11. 2024, 15:13 0Ja som pocul aj viac horrorove storry ako olej pribyva... ale uz neviem typ, ale mam to len z tretej ruky a jediny pripad :) olej naredeny naftou/benzinem to musi byt super :)
Bernard L.
04. 11. 2024, 16:32 -2Tak co vím, tak olej bumbají i spolehlivé a "dobré" naftové motory (snad do 1 litru na 1000 km je to i dle záručních podmínek Škoda v pořádku). To (bohužel) není chyba ale vlastnost.
Co se týká stoupající hladiny oleje, tak je to problém přímovstřikových benzinových motorů při krátkých jízdách.
Honza123
05. 11. 2024, 08:03 2Spotreba 1l/1000km je extremni a jeji pripusteni je jen alibismus vyrobcu, aby to nemuseli resit v zaruce. Motor s takovou spotrebou samozrejme nema sanci dlohodobe spolehlive fungovat.
Pribyvani oleje je typicke predevsim u dieselu s DPF, ktere resi regeneraci vyssi davkou nafty pres bezne vstrikovace (systemu s dalsim extra vstrikovacem, nebo aditivem se to netyka).
Honza123
04. 11. 2024, 10:27 6 reagovatChtit co nejvic pohodli a zaroven vyradit benzin si docela protireci..
tomaass2
04. 11. 2024, 13:34 1 reagovatBez jakékoliv negativní konotace bych se, prosím, chtěl zeptat autora, proč jedině naftu nebo elektro? S tímto požadavkem jsem se nikdy nesetkal :)
HeavySmoker
04. 11. 2024, 13:54 5Jediné čo mi napadlo je časté dochádzanie do práce po diaľnici na väčšiu vzdialenosť a zároveň možnosť dobíjať doma alebo v práci. Takým spôsobom sa nafta aj elektro vie zaplatiť na prevádzkových nákladoch. Zároveň na diaľnici benzínové hybridy nepredvedú nič extra čo sa týka spotreby. Asi následky nebývalej popularity satelitného bývania v rodinnom dome za cenu bytu™.
mariov8
05. 11. 2024, 13:27 1Teď jezdím diesel-hybdridním plug-in GLC, ano, je tak 2,25x mimo rozpočet, ale je to bomba! Nejsem Mirek Dušín, ale jsem schopen se přinutit to během nákupu pověsit na nabíječku. Momentálně tam svítí 5,7L a to s asi 13% podílem elektro jízdy. O víkendu jsem to natankoval a nechal to u nabíječky poblíž bydliště, dojezd na naftu 1050km a na elektriku 125km. Na dálnici díky dieselu pecka dojezd a pořád docela ticho v kabině, i těch cca 200 koní základní jednoturbové verze stačí na slušné svezení. V případě potřeby tam je na kick-down, stejně ještě nachystaný s výpomocí elektromotor. Po městě, na krátké a pomalé trasy, to nechávám v elektro režimu, nebo to tam hodí hybridní režim i sám, když je trocha nabito/narekuperováno. A na okreskách se to umí díky až 335 koním docela rozohnit, teda s lehkým pocitem, že už to není úplně lehké auto. Jo, kufr je 2/3, ale těch 410L mi dnes už stačí. C5 v sedanu měla 455L a jako rodinné auto v pohodě fungovala. Viděl jsem řez tou převodovkou, asi bych to nechtěl servisovat jako 12 let starou ojetinu, ale funguje to perfektně. Benzín by tady bral asi, "jenom", 8-9L. S možná ještě menší palivovou nádrží. Tazatele úplně chápu. Jezdím taky hodně vysoký podíl dálnice. Minulý měsíc asi celkem něco málo přes 5000km.
Sau
04. 11. 2024, 14:45 1 reagovatPředem díky moc všem za tipy!
Zatím sem si takhle od "monitoru" vybral právě tu DS4 a ne Superb ale Octávii. Že bude Superb pohodlný o tom nepochybuju ale se stejným DCC a stejnýma masážníma sedačkama, kteréžto tam obojí jdou nakonfigurovat - nebude pak stejně pohodlná i ta Octavia? Která je o 200-250 tis. levnější? Kodiaq bych pak musel první projet, páč SUV a pohodlí mám prostě vedené jako protimluv :)
Marek Brunner
04. 11. 2024, 15:05 2Ad sup vs octavia - ne, fakt to není to stejný. Ano, Octavie je relativně ok, ale Superb/Kodiaq je úplně jinde. Doporučuju si projet vše, Kodiaq má subjektivně nejhezčí interiér a to pohodlí je fakt na skvělé úrovni.
Sato
04. 11. 2024, 15:08 0Podvozkovo/komfortne neviem poradiť, ale Superb bude asi o niečo tichší vnútri. +Dlhší rázvor = väčšia stabilita. Ale ono, kým človek nepresadá z auta do auta, tak sa mu vnímanie prispôsobí, a až taký problém to nie je. Pokiaľ, ako píšeš, chodíš 90 % času sám, ten extra priestor Superbu vzadu moc nevyužiješ. Pokiaľ by si tých 10 % času vozil deti vo veľkých autosedačkách, tak by som bral Superba – tam nemôžu len tak jednoducho okopávať sedadlo pred sebou :) Respektíve, aj pri fakt priestorovo neúspornej protismernej sedačke ostáva veľa miesta pre ľudí vpredu.
Here’s the text with punctuation added:
Btw, v Superbe (III) sa sedí nižšie ako v Octavii (IV), aspoň podla mojich veľmi obmedzených skúseností, takže to je ďalší faktor na zváženie.
Sau
04. 11. 2024, 15:14 1Ok, budu to teda muset projet.
Těch zbylých 10% jedu ve dvou :) Děti nemám ani je mít jistojistě nebudu. Prostor vzadu mi je tak zcela ukradený. Zcela určující pro mě je ten vpředu.
Marek Brunner
04. 11. 2024, 15:28 1Tak potom se na trojkovýho Supa úplně vykašli a radši Passat, nebo aktuální gen. Mám to podobně jako ty a ve trojkovém Supu je vepředu méně místa na úkor toho zadního - jakože větší kufr a víc místa v druhé řadě.
Bernard L.
04. 11. 2024, 16:37 1A pokud si vyberete tu DS4, tak si asi i řekněte o slevu. Mrkněte na skladovky, tam mají PHEV za 966 700,- Kč (v ceníkovce za minimálně 1130000,- Kč).
Tedy evidentně umí jít s cenou dolů.
kotzitzaq
04. 11. 2024, 18:27 8Myslím, že už mám něco dálkových jízd odježděno a za mě určitě větší a méně vybavené auto, než menší ve fullu. Poměrně zásadní složkou komfortu je akustická pohoda a ta v Octavií IV zvlášť s dieselem moc není (vím to, teď jsem v ní strávil 2,5 roku/130t km).
Sato
04. 11. 2024, 19:28 0Marek: myslim ze doslo k nedorozumeniu Supa III som napisal len ja ako priklad, s predpokladom ze v IV to bude podobne (nemam zatial skusenost), Saudi riesil vzdy len Sup IV
Marek Brunner
04. 11. 2024, 20:48 2Sato: jo, jen aby ho právě nenapadalo řešit trojkovýho Supa:) ale koukám, že Passatů B8 jsou ještě nějaké skladovky a předváděčky i v pěkné výbavě - a ačkoliv se mi teď kolegové z redakce vysmějí - já bych hledal právě tenhle starší, opět 110 kW a s DCC podvozkem. Možná nebude nejplavnější, ale je to skvělý parťák na všechny cesty i necesty.
tsu
04. 11. 2024, 20:49 0Ad Sup IV vs Octa IV v dieselu, vážně je v těch autech tak velký rozdíl co se komfortu cestování po dálnici týče? Aktuálně řeším nového služebáka, budget buď na Octávku narvanou po střechu nebo Superb Selection s pár příplatky, oboje 2.0 TDi 110kW. Vyzkoušeno oboje, resp. Superb v L&K a mít tu možnost, tak ho beru bez diskuze, primárně kvůli sedačkám, které jsou jedny z nejlepších, co jsem já na svém pozadí vyzkoušel. Jenže nemám a tak řeším třeba to, že v Octávce můžu mít Matrixy, bez kterých se mi už moc jezdit nechce a na ně už v Supu nedosáhnu. Oboje auta by měla mít akustická přední skla, což sice neznamená, že bych snad, hlavně při akceleraci, zapomněl, že tankuju naftu, ale při mé typické jízdě - chvíle motání se po městě a pak tempomatových 140/150 na dálnici, mě neuráželo ani jedno. Jasně, Superb o něco novější, větší, pohodlnější atd. ale fakt nevím, jestli o tolik, abych dělal kompromisy v pro mě důležitých prvcích výbavy.
afro-r1
04. 11. 2024, 21:05 -2Akusticka (=lepena) predni skla maji snad povinne vsechna auta?
Beran
04. 11. 2024, 21:47 -1Pokud O4 splnuje definici pohodlneho auta, tak doporucuju se projet Karoqem. Akorat bude z hlediska komfortu citlivy na volbu kol a DCC. Jak nemam SUV rad, tak v karoqu jsem najel nejakych 6t km a to auto mi jako celek opravdu sedlo. Navic by jeste mohla byt skladovka/predvadecka bez pipaku na rychlost. V O4 mam nejakych 500km a tak dobra mi neprijde.
Sup 3 je lod, ktera je fajn na dalnici. Ale na okresky uz mi prisel tezkopadny. Na Supa 4 je brzo, auto z prvniho roku vyroby bych nekoupil.
tsu
04. 11. 2024, 22:19 0Přední ano. Superb byl měl mit akustická všechna boční bez ohledu na výbavu. Octavia Exlusive selection pak přední boční.
Padouch
05. 11. 2024, 03:39 0Hluk je jedna věc co mě fakt zarazila na služebním Passatu B8. Najel jsem s ním kolem 100tis km a ať tam jsou letní/zimní různých značek (17" a zimaky dokonce 16"), tak hluk od kol je celkem velký. Auto právě nemá dvojité skla, tak nevím, jestli je to kvůli tomu. Protože moje A6 C6 z roku 2007 je má a je v ní o dost větší ticho. Jinak je Passat dobrý. Ja ho mam na obyčejném podvozku a je o něco tužší než Superb Iii (pocitově), takže bych možná hledal s DCC.
kotzitzaq
05. 11. 2024, 07:25 0Samozřejmě nemám to nijak detailně podloženo, ale akustický komfort není jen o lepených sklech. Může rozhodovat množství izolace, které bude u Supu lepší (ačkoliv premiantem také zrovna není), u ŠA často diskutované provedení zadní nápravy (ikdyž nový Superb si taky umí “bouchnout”). Sám jsem v minulosti (v rámci třetích generací obou) přesedal z Octavie Scout v provedení výbavy ctrl+a do spíše úsporně vybaveného Superbu a ten posun v oblasti komfortu byl jednoznačný. Se čtvrtým Superbem jsem zatím neujel téměř nic, takže nechci zobecňovat závěry z předchozí generace, ale předpokládám, že obě Škodovky se v rámci vývoje jednotlivých generací mění (záměrně nepíšu zlepšují) podobným směrem. Navíc u aut “ve fullu” jsem zjistil, že většinu té výbavy stejně nevyužívám, ale to je osobní problém, jelikož jsem zapšklý protiva a zpátečník (ikdyž Matrixy teď mám a jsou skvělé, nicméně pořád si dokáži představit řízení bez nich).
StreetPro
07. 11. 2024, 16:09 1Ad akustický komfort - pár aut jsem si vytlumil a protože mě to baví, experimentoval jsem vždy postupně... takže si troufám říct, že nejvíc pomůžou ta akustická skla (lepená dvojitá tenčí skla, která filtrují specifické frekvence... čelní sklo je typicky o něco silnější, do některých aut se to dá jednoduše dodělat - jak čelní tak i boční).
Další v pořadí jsou podběhy a potlačení valivého hluku. Následuje přední část podlahy a zadní podběhy (část pod C-sloupky a pod sedákem). Levný fix je kapota a víko kufru, zadní plato v případě sedanu. Hodně pomohou rovněž dveře (u nižších kategorií).
Celý kufr, střecha, komplet podlaha, torpédo... tam je to už s otazníkem a pokud neuděláte viz nahoře, nemá to moc velký význam.
Každopádně koupit Oktávku s tím, že s ní budu jezdit 3-4 roky s nájezdem 30tis+/rok, nechám/vytlumím ji jako jednu z prvních věcí... firmy to udělaji za 20-35tis na solidní úrovni, na profi i 50... přibude tak 40-70 kg tlumícího materiálu, auto přestane vrzat a některé otevřené krabice typu V medvěd se i méně kroutí.
Sau
07. 11. 2024, 17:56 1S autem budu jezdit možná i dýl. A přesně nad něčím takovým jsem přemýšlel že zainvestovat.
Jinak zatím to vypadá na Superb 2.0 TDI L&K, dá se najít skladovka za za 1,05 - 1,1 mio Kč.
Bernard L.
08. 11. 2024, 14:03 0Jak dopadla projížďka s DS4? Ten už vypadl?
Sau
09. 11. 2024, 07:15 1Nevypadl. Akorát spíš než DS4 tak DS7, páč je mají jako skladovky. Ale v Praze a tam se dostanu až nějak za měsíc.
James
04. 11. 2024, 21:05 4 reagovatSuper dotaz! Prostě v první řadě opravdu pohodlná sedadla a nedrncající podvozek.
No, začíná to určitě tím, necpat na to v duchu trendů velká kola s nízkým profilem pneu, ale naopak o palec dva menší a o to větší bočnice.
Já bych se vlastně taky chtěl zeptat na to samé, s tím rozdílem, že místo dieselu/hybridu (pohon mi je jedno) je podmínkou automat, rok výroby cca 1990-2008, cena co nejmíň SZ řekněme cca 250 tisíc a rozumná:
spolehlivost
/opravitelnost a relativní jednoduchost
/dostupnost a ceny dílů.
A kdyby to byla dodávka/kombi/pickup aby šlo i něco odvézt, bylo by to plus. Ale klidně i supermini...
Citroen XM už mám.
Iskar
05. 11. 2024, 10:33 3Dobrým riešením by bol Fiat Croma v špecifikácii 1.9 JTD 110 kW s hydromeničom Aisin (podobne ako redakčný špeciál, ktorý pred tromi mesiacmi predával Kuba Pospíšil), ale z akustického hľadiska by bola ešte lepšou voľbou benzínová motorizácia 2.2, ktorá sa tiež dá zohnať s automatom (motor pod kapotou pradie ako kocúr Garfield a neruší cestujúcich ani pri diaľničných rýchlostiach) a je oveľa spoľahlivejšia ako jej priamovstreková verzia (po necelých piatich rokoch prevádzky som s ňou nikdy nemal žiadny problém). Croma sa vyrába od roku 2005 (facelift od 2008), pohodlie na jej palube je porovnateľné so súdobými Citroënmi (sedačky sú vynikajúce a odhlučnenie je tiež kvalitné), prevádzkové náklady sú veľmi prijateľné a vzhľadom na priestrannosť interiéru sa dá použiť aj na prevoz všetkého možného (môj exemplár má dvojité dno a sklápacie sedadlo spolujazdca, takže prevezie všeličo od nábytku z IKEA až po veľký koberec do detskej izby). Jednoznačne odporúčam.
James
05. 11. 2024, 12:18 0To není vůbec špatnej nápad. 1.9jtd jsem měl v Multiple a byl to skvělej motor, dokonce skoro zábavnej. Aisin nemůže být než správně.
Modernější Fiaty už jsou na tom s kvalitou, odolností korozi a spolehlivostí za mě dostatečně dobře.
Pokud to má povedené sedačky, měkký podvozek a jako bonus dobré odhlučnění... vyšší posez je v tomhle případě taky dobře.
Stojí to houby, tak "jen" sehnat nedojetý kus.
Je to hnusné zvenku i zevnitř a dojem tady s tím na nikoho z vás neudělám, ale to je mi v tomhle případě jedno.
Říkal jsem si jestli Xantii, ale ta už je stará jak Metuzalém a první generace C5 mi přijde ještě odpornější jak ta Croma a nějak tomu nevěřím.
mariov8
05. 11. 2024, 13:12 0Měl jsem Xantii, ta už se sehnat v slušném stavu nedá a už je i technicky a hlavně bezpečností za zenitem. Ale C5 první generace jsem měl, po faceliftu, a za mne vynikající auto. Kvalitní a spolehlivý, ale dnes už budou odjeté. Já to prodával snad s 335 000km. Exteriér po faceliftu už mne neurážel, ale interiér byl dizajnem už za zenitem a ani facelift mu nepomohl. Podvozky obou byly fenomenální a zvláště C5 s BiTurbo HDi byl dálniční křížník par excellence.
Ronoath
05. 11. 2024, 13:20 0Měl jsem rád i C5 druhé generace. Obyčejný 2.0 HDi, skromná výbava, ale poměr pohodlí/cena moc fajn.
Jakub Pospíšil
08. 11. 2024, 10:02 1Cromu pořád ještě prodávám. Zatím se na ní nikdo ani nepřijel podívat. Evidentně je to málo cool. Byl bych ochoten i jít s cenou případně docela dost dolů, na druhou stranu je to holt skoro dvacetileté auto s 200+ na hrbu, chybky tam jsou. Proto jde ode mě z domu - už nějak nemám náladu na "italské" problémy. Důležité věci fungují dobře, ale já jsem na tohle pedant a když není auto stoprocentní, tak jsem nervózní.
VK
05. 11. 2024, 13:36 0 reagovatKdysi jsem se nechal svést pověstmi o ‘Mercedesu pro chudé’ v případě hydropneumatické C5. Zjistiv pak na vlastní kůži a zádech, že se jedná skutečně víc o pověst, než by odpovídalo skutečnosti. Alespoň co se x7 týče.
Zlatý standard pohodlí bude pořád E-Klasse od Mercedesu na vzduchu. Za milion nějaký ten rok na hrbu bude mít.
V daleko lacinějších oblastech, až překvapivě pohodlná byla C’eed (eventuálně i30). A to i na standardních židlích, ty mimochodem i s jenom pevnou bederní opěrkou. A, kupodivu, stačilo. I s mými zády. Tohle Korejci umí.