logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
Recenze & testy

Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete

Namísto následování nejmodernějších trendů Subaru Outback spoléhá na léty ověřená řešení. A vy za to budete moc rádi, protože je díky tomu velmi pohodovým autem.

Automobilový vývoj jde dopředu rychleji než kdy dřív. Ještě nedávno pokrokové downsizované přeplňované tříválce jsou dnes povětšinou nejtradičnější možnou volbou, před pár lety hypermoderní nápis hybrid je momentálně k nalezení na skoro každém novém autě a elektromobily se v nových číslech kapacity baterie a dojezdu předhánějí s kadencí snad jednoho odhalení za týden. 

A není to je o pohonných technologiích. Vidíme stále větší displeje multimediálních systémů zasazené do stále větších pádel zabírajících stále více plochy palubní desky, víc a víc částí interiéru v noci svítí více a více barvičkami (třeba Mercedes-Benz EQS už má světelné lišty i na sedadlech) a v řízení je nám pomáháno stále pokročilejšími jízdními asistenty. 

autor: Tomáš Strach

Novinek je tolik, až se v nich i člověk znalý poměrů snadno začne ztrácet. Já už si třeba často k novému testovacímu autu musím zjišťovat, v čem všem bylo od posledního modelového provedení vylepšeno, abych snad nezapomněl něco vyzkoušet. Z hlavy si to jednoduše nepamatuji, protože seznam většinou bývá dlouhý.

K tomu mi přijde, že ne všechny inovace, jež se na nás tak závratným tempem valí, jsou ku prospěchu věci. Jistě, vím, ono to není tak jednoduché. Displeje zobrazí víc věcí, což pomáhá při nastavení všemožných výbavových prvků. Elektromotory mají vyšší účinnost než spalovací jednotky, což pozitivně ovlivňuje ekonomiku provozu a nakládání se surovinami (hypoteticky, je to na debatu, kterou jsme už všichni několikrát vedli).  

autor: Tomáš Strach

Já však vidím problém v tom, že myšlenka by i byla dobrá, ale provedení často pokulhává. Nechci tu působit jako stařec řvoucí na mrak, ale zdá se mi, že v překotné snaze o to být ve všem první se objevují bolestivé nedotaženosti. Asistenti život spíš otravují, než aby pomáhali, interiér plný světýlek sice hezky svítí, ale umí povrzávat, aby se na ně ušetřilo, a ani ta elektrifikace nebývá vždy doladěná zrovna k dokonalosti.  

Je to takové zvláštní a já si nejsem jistý, že vždy úplně dobré. O to víc jsem ocenil test nového Subaru Outback v limitované edici Geyser. Tam je totiž všechno trochu jinak. Ne snad že by nenabízelo moderní technologie, má jich fůru. Ale celé auto působí dojmem, že možná není tak ultrasoučasné jako některá konkurence, leč to, co nabízí, je promyšlené a dotažené. 

autor: Tomáš Strach

Subaru to tak má nastaveno už dlouho. Nemá potřebu být za každou cenu nejlepší a první úplně ve všem. Jednou si stanovilo, že bude dobré především v bezpečnosti, v komfortu cestovaní a v dlouhodobé uživatelské přívětivosti a těmto aspektům podřizuje vše, i kdyby v jiných oblastech mělo působit mírně zpátečnicky. 

V mých očích je toto velmi zdravý přístup. Však přece není potřeba úplně každý rok představit zcela nové auto s tisícem revolučních vlastností (a sadou přešlapů). Raději ať pořádně funguje to, co je. Přesně tato filosofie je cítit i z testovaného modelu Outback. Neoznačil bych ho za výkřik poslední módy, ale jezdí se v něm moc příjemně. Místo všelijakých moderních nesmyslů je pro něj důležitá hlavně pohoda celé posádky. A věřte mi, že tu si nakonec oblíbíte mnohem víc. 

autor: Tomáš Strach

Co mám na mysli je znát už z vnějšího pohledu. Outback není žádné hyper cool SUV kupé. Je to kombík, tedy jedna z vůbec nejtradičnějších karoserií na trhu. Proč je tomu tak? No protože Subaru ví, že toto prostě funguje. Neseženete pro život praktičtější a univerzálnější karoserii, než je kombi. Však má všechna důležitá . Je Prostorná, Přehledná, Praktická a umí být i Pěkná. Které es-ú-vé s useknutou zádí může toto všechno o sobě upřímně prohlásit? 

Jistě, Outback je zvednutý a oplastovaný. Jenže za mě to není z důvodu módy. Vysoká světlá výška i plastové panely podél celé karoserie vůz chrání, čímž usnadňují použití ve městě i mimo zpevněné cesty. Tím pádem zlepšují řidiči život, jelikož ten se nemusí tolik obávat o konce svého auta. Je to funkční a ve výsledku pohodu zlepšující řešení. 

autor: Tomáš Strach

Přitom si nemyslím, že by těmito prvky utrpěl design. Jistě, Subaru byla vždy tak trochu svá, ať už třeba tvarem světlometů nebo zasklení. Jejich linky na sebe často neměly úplně tendence navazovat. Jenže zrovna v této generaci se to, myslím, poskládalo celkem pěkně. A když se k tomu přidá speciální pastelová modrá limitované edice Geyser, jež se v Česku objeví jen na padesáti dvou kusech, i o atraktivitu a určitý prvek individuality je postaráno.   

Podobně pohodová a nesmyslů prostá je i kabina. Zde nenajdete žádnou barevnou diskotéku, čtyři různé ozdobné dekory najednou ani designová cingrlátka. Jsou tu jen pěkné plasty, jedna jediná, tenká a decentní dekorativní lišta, moře prostoru, spousta světla z velkých oken a pohodlné sedačky. To je vážně super. 

autor: Tomáš Strach

Subaru i odolalo tlaku konkurence a ponechalo Outbacku klasické ručičkové přístroje. Díky za ty dary! Za prvé takové řešení v mých očích usnadňuje přehlednost a bezpečnost, protože nejdůležitější informace jsou vždy jednoduché a přesně tam, kde je člověk hledá, zatímco u obrazovek se animují a často dostává před funkcí přednost zdobný vzhled. Za druhé u řešení Subaru jistě z dlouhodobého hlediska nebude problém s blednutím, vypalováním či slepnutím pixelů. Za třetí vypadají prostě dráž než jakákoliv obrazovka jen předstírající hodnotu. 

Podobně příjemný je i multimediální systém. Samozřejmě tu je, jelikož jeho absence už by dnes asi ani u tradičního přístupu neprošla. Ale je elegantně zapracovaný do palubní desky namísto trčícího pádla a opět hlavně vstřícný vůči majiteli. Ano, mohl by být rychlejší a jeho grafika je místy diskutabilní. Jenže to je mnohem menší problém než sice pohledově krásné a svítivé, ale nepřehledné a na ovládání komplikované řešení některých soků. 

autor: Tomáš Strach

Tady je logika jasná, nahoře jsou informace o jízdě, uprostřed je mapa nebo ovládání rádia a jízdních systémů a dole klimatizace. Zůstává to tak vždy. K tomu jsou všechna digitální tlačítka tak velká, že ani dědečkovi nemůže činit potíže se do nich strefit. A řekněte mi prosím, v jakém dalším systému najdete položku pro připomenutí narozenin a výročí vašich nejbližších. Už jen tu zrovna já se svou hlavou děravou ocením milionkrát víc než jakékoliv animované autíčko, byť by bylo sebehezčí.

Také jízdní asistenty jsou naladěné tak, aby řidiči život opravdu zpříjemnili, ne otrávili. Za celou dobu testu jsem se nedočkal jediného špatného upozornění na překážku před vozidlem nebo překročení rychlosti, kamera na vrcholu palubní desky opravdu řidiče sleduje a upozorňuje na nepozornost jen, když se vážně nedívá (navíc jej ještě umí rozpoznat a nastavit mu správně sedačku, klimatizaci i hlasitost reproduktorů) a sada diod u spodní hrany skla jednoduše a logicky ukazuje přejetí dělící čáry.

autor: Tomáš Strach

Jedině adaptivní tempomat by mohl být ještě kapku vylepšen. Umí sice auto udržet v pruhu, ale ne vždy úplně na sto procent rovně uprostřed (což ale mohlo být způsobeno i silným větrem toho týdne, to nevím). Také docela dlouho na vpředu jedoucí vozidlo nereaguje, aby pak brzdil zbytečně intenzivně. V neposlední řadě si i na nejbližší nastavení nechává vepředu až moc prostoru. Avšak ani jeden z těchto neduhů není natolik problematický, aby bránil klidnému používání a platí, že jak jsem zažil lepší, tak znám i mnohem horší řešení.  

Přes asistenty se dostanu k motoru a jízdě a jak už jste si nejspíš vydedukovali, ani zde se nedočkáte hloupostí nebo nedodělaností. Naopak, všechno je tu podřízeno klidné, bezpečné a pohodové jízdě, ať už je potřeba převézt dítě na fotbalový trénink, zajet navštívit prarodiče na venkov nebo se vyškrábat na chatu v horách. Outback zvládá všechno s přehledem.

autor: Tomáš Strach

Atmosférický plochý zážehový dvou-a-půl-litr bez jakékoliv elektrifikace se v testované a jediné dostupné variantě pojí s variátorovým automatem a symetrickým stálým pohonem všech kol. To má za následek fakt, že Subaru zrychluje vlažně. Nicméně já to v tomto autě za chybu nevnímám. Radostnému cestování víc svědčí jeho výborné odhlučnění. A že je potřeba trochu důkladněji plánovat předjíždění? Vy mi snad chcete říct, že pro pohodu na palubě je dobré neustále předjíždět?  

Dané řešení i přirozeně zvedá spotřebu. Ano, jezdil jsem za 8,8 l/100 km. Jenže to je vykoupeno jak zvýšenou bezpečností díky neustálému záběru na všechna kola, tak technicky o něco jednodušším motorem, jenž by v dlouhodobém hledisku měl být spolehlivější. Cítím, že i zde dostala ověřená technika a klid posádky přednost před nejnovějšími trendy. 

autor: Tomáš Strach

Úplně stejné je to i s jízdou. Outback není řidičské vozidlo, na hraní si sežeňte BRZ nebo WRX STI. Tady budete tiše, nenuceně a bez hloupostí plout městem, krajinou či klidně i polňačkou, houpat se na nerovnostech díky pohodlnému odpružení a rozumnému rozměru kol 225/60 R18 a hřát vás bude vědomí, že v případě nutnosti má podvozek dostatek přilnavosti, aby vás vytáhnul ze šlamastiky. Prostě pohoda.  

Nádavkem si za to vše ani Subaru nežádá nesmyslný obnos peněz. Jistě, bavíme se o velkém cestovním kombi s rozsáhlou výbavou, takže míříme vždy k sedmimístné sumě, konkrétně k 1 110 000 Kč za základ až po 1 270 000 Kč za zkoušenou limitku Geyser přidávající kromě barvy vrcholný kožený Nappa interiér a speciální střešní ližiny se zvýšenou nosností. 

autor: Tomáš Strach

Akorát že za podobné peníze se prodává třeba moderní a šik, ale vážně nepraktický a oproti Outbacku miniaturní elektrický Opel Mokka-e. Tady za zmíněnou částku dostanete poměrně hodně muziky. A to je dle mého názoru více než solidní nabídka. Subaru si zjevně dává záležet, aby to i s kalkulačkou v ruce byl pro zákazníka pohodový zážitek. 

Verdikt

Subaru Outback je pohodové auto prosté nesmyslů. Jeho karoserie, interiér ani pohonný systém nenásledují nejmodernější trendy za každou cenu, což je dobře. Místo toho nabízí citlivě provedenou a vycizelovanou techniku, která ve velké míře přispívá k dobré náladě řidiče i celé posádky. Běžte si ho do showroomu vyzkoušet. Jsem si jistý, že si ho rychle zamilujete. 

autor: Tomáš Strach

Za krásné fotky děkuji Tomáši Strachovi! Jeho tvorbu najdete na instagramovém profilu @_mr.fear44_

Technické údaje

Subaru Outback 2.5 l Lineartronic AWD Geyser

Motor: atmosférický zážehový plochý čtyřválec 2498 cm3
Výkon: 124 kW (169 k) při 5000 – 5800 ot/min
Točivý moment: 252 Nm při 3800 ot/min 
Převodovka: CVT
Provozní hmotnost: 1750 kg 
Maximální rychlost: 193 km/h
0-100 km/h: 10,2 s
Kombinovaná spotřeba psaná výrobcem: 7,4 l/100 km
Spotřeba v testu: 8,8 l/100 km
Základní cena: 1 110 000 Kč (Subaru Outback 2.5 l Lineartronic AWD Active)
Cena testovaného vozu: 1 270 000 Kč (Subaru Outback 2.5 l Lineartronic AWD Geyser)

Zdroj technických dat: Oficiální stránky Subaru ČR 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

StreetPro
27. 8. 2024, 20:55 10 reagovat

1,8 t a variátorových 170 PS mi nezní moc na pohodu, spotřeba, cena… to bude iba pre fanůšikov…

Sato
28. 8. 2024, 06:50 0

hlavne 1.7t a ziadne turbo...

RadekZak
28. 8. 2024, 07:54 1

Mám předchozí generaci outbacku a taková tragédie to není. Jasně, nemá to zátah koncernového TDi, ale předjíždět se s tím v pohodě dá. Ale jak se píše v článku, není to auto stavěné na pravidelné ježdění nad zákonými limity. Nicméně vyražte s tím např. na tradiční polskou okresku (jako já letos o dovolené) a najednou budete nejrychlejší. A to vše na obyčejném mechanickém podvozku bez adaptivních funkcí. Na řezání okresek mám ST150...

Habakukk
28. 8. 2024, 07:58 5

Je to motorová bída schovaná za vznosné fráze. Největší průser je to při dynamickém zrychlení z 80 na 120 to prostě nejede.

Jaromír Soukup
28. 8. 2024, 08:24 4

Pokud se na to podíváš tradičním evropským pohledem na Subaru jako na závoďák přijíždějící přímo z rally, tak pak ano, budeš hodně zklamán. Pokud se ale podíváš optikou běžného uživatele vozícího rodinu, výkon motoru stačí. My to řešili i v redakci. Tady u nás se očekává, že Subaru pojede, však je to Subaru. Jenže ne, takové Subaru není a nikdy (mimo specialitky typu WRX STI) nebylo. Jsou to pohodlná, bezpečná a spolehlivá auta s dobrým výhledem a zvlášť na Japonce pěkným interiérem. Honza je trefně přirovnal k Volvu. A v takovém případě klidná dynamika odpovídá.

StreetPro
28. 8. 2024, 08:43 1

Pane vrchní, já si za to teplý nechutný pivo radši připlatím - jak ho musím vypít víc a nejede mi, je to pro mě bezpečnější...
Tak nějak? :-) Nejsem cílová skupina ani jednoho, ale pokud bych musel, určitě si vezmu toho rencka o recenzi níže.

Sato
28. 8. 2024, 10:18 3

Teple pivo je bezpecnejsie proti prechladnutiu to predsa kazdy vie :)

Ja sa nechcem nejako navazat do toho postoja ze ved to staci, ale nevidim jediny dovod preco by to nemalo nejake male "nizkotlake" turbo, ktore by ten mizerny priebeh vykonu dostalo na uroven. Naklady na vyrobu by boli +- rovnake. Toto nie je vysokootackovy zazitkovy motor, toto je proste prezita koncepcia.

Ča Snač Aj
28. 8. 2024, 10:18 3

Na normální jezdeni to ma vykon akorát, ne kazdy potřebuje létat. Komu to vadi, proste si zo neloupi. Co me zaráží je autorovo tvrzení ze ctyrkolka nejak magicky zvysuje bezpečnost. To prosim jak? :D

Beran
28. 8. 2024, 10:26 2

To auto dava smysl v severo americkych realiich a odpovidaji tomu i prodeje. Pro evropsky trh ho malinko upravili ale na zaklad nesahli, coz s ohledem na evropske prodeje dava smysl. Ale diky za to a pestrost na nasich silnicich.

Habakukk
28. 8. 2024, 11:45 5

No jedu za kamionem 70-80 rovinka tak na to šplápnu abych ho dal a ono to více řve než jede toto opravdu není co čekám u auta za mega. Nepotřebuji vymetat okresky ve zběsilém tempu rallye jezdce, ale dynamika je v dnešním provozu hrozně důležitá. Kdyby to mělo manuál tak by se to dalo podržet v otáčkách ale tady to nejde.

sheogh
28. 8. 2024, 12:33 5

Me se to auto libi, trosku offroad kombik je super vec, ale toto bych taky nedal. Staci i video na YT... Kdyby alespon nebylo toho priblbyho variatoru, tak budiz. A ne, neni to o tom, ze "subaru musi jet", ale "auto za cenu pres mega musi jet"

MBMB
28. 8. 2024, 14:01 0

Je tam manuální režim s přednastavenými převody a předpokládám i nějaký sport režim, takže převodovka by reálně neměla v případě potřeby nic omezovat, i když to pocitově může být jinak.
124 kW není samo o sobě nějak málo, ale potíž je pochopitelně v tom, že je to atmosféra, takže je nutné být ve vysokých otáčkách, aby tam nějaký výkon byl, což je spojeno se značným diskomfortem. A do toho ta vysoká spotřeba, která se v tomto kontextu v dnešní době taky jeví dost špatně. Aspoň nějaký mild-hybrid by tomu pomohl ve všech ohledech a jeho absenci bych určitě nepovažoval za přednost. Dnes už by to měla být samozřejmost.

Augi
28. 8. 2024, 17:56 1

Ano, je to atmosféra, takže se musí držet v otáčkách, ale jsou tam pádla, takže stačí dvakrát drcnout do levého pádla a otáčky jsou hned ve správném pásmu.

Beran
28. 8. 2024, 18:48 -1

Augi: tady jsi na strance pro petrolheady a nema smysl cokoliv vysvetlovat. Jak to nema turbo, hybrida nebo to neni elektro, tak je to zdechla lina mrdka :-D

sheogh
29. 8. 2024, 09:10 0

No to spis naopak, ne? "Poradna poctiva atmosfera" ... :-))

Beran
29. 8. 2024, 15:04 1

Sheogh: vystriky radosti nad starou dobrou atmosferou vyse v komentarich nevidim, tak si z toho delam prdel :-D

Zajda
29. 8. 2024, 16:08 0

Ča Snač Aj: pokud je čtyřkolka u Subaru permanentní, nepochybně bezpečnost zvyšuje. Na rozdíl od připojovaných systému se na všechny 4 kola rozděluje i brzdný moment motoru. Přesně takto chceš za zhoršené adheze ovládat auto - vůbec nešahat na brzdy.

sheogh
29. 8. 2024, 18:04 1

Beran: vsak jo :-)

Beran
28. 8. 2024, 07:51 3 reagovat

To auto je genialne oldskool. Nabizi CD prehravac i stresni okno. Fakt jenom okno, zadnou oteviratelnou prosklenou strechu.
Hezky je kontrast mezi Outbackem a hned vedle recenzovanym Rafalem, stejna cena i vnitrni prostor a diametralne odlisna auta.

Lukáš Naske
28. 8. 2024, 09:03 1

S Rafele je to dobrá poznámka. A co by si evropský zákazník vybral spíš?

Bojím se totiž, že on tady boj o zákazníky příliš nebude. Rafale a Outback míří na jinou cílovku a kvality Outbacku (čtyřkolka, terén) nepřemluví toho, kdo chce pohodlné, moderní a módní SUV. Naopak kdo chce alespoň trochu do terénu, nechce předokolkové Rafale s lakovaným lízátkem na předním nárazníku.

Já upřímně přiznám, že bych vzal Rafale. Motor má úplně jiný projev než Outbacku. Neříkám že vždy lepší, ale tak v 95% ano. Taky ale žere o 3! litry méně. Ale jak jsem psal, je to o cílovce.

Jo a jestli je to pro tebe plus – i u Rafale nejde otevřít prosklená střecha (ale dá se elektronicky zatmavit, takže to moc oldskool není 😃)

Beran
28. 8. 2024, 10:33 0

Ja bych si nevybral ani jedno. Respektive outbacka, ale s tovarni upravou na LPG (tvrzena sedla ventilu a spol) za polovicni cenu :-)

U toho klasickeho stresniho okna me to prekvapilo, ze to jeste vubec nekdo nabizi. Co se tyce prosklenych strech obecne, mam na ne svuj nazor a beru je jako posun automotive k libivemu pozlatku. I kdyz z technickeho hlediska ocenuju ty sklenene strechy s nastavitelnou propustnosti svetla.

bitner
28. 8. 2024, 22:14 2

Obavam se, ze v tovarnim LPG by sis u Subaru vybral jedine ojetinu. Tohle je primovstrik. Takze to sice nejede, ale zato to do LPG nedas a karbonuje to.

Beran
28. 8. 2024, 22:18 0

Ja vim. Ale dat tam smysluplne plyn je porad mensi utopie, nez to mit za polovicni cenu :-)

Sato
28. 8. 2024, 23:58 0

stresne okna nejako zmizeli? nikdy som sa na to nesustredil, len este tak 10r dozadu to bolo bezna pripatkova vybava, nie?

Jira24
29. 8. 2024, 08:33 1 reagovat

Jako za určitých podmínek bych si to uměl představit. Nicméně proti Superbu za stejnou cenu to žere o třetinu víc a jede to o třetinu hůř.

Zajda
29. 8. 2024, 16:21 3 reagovat

Neblahý důsledek starosvětskosti motoru je paradoxně i cena auta.
Výchozí hranice emisní pokuty na trzích Evropské mumie je momentálně 95 g CO2/km.
Každý gram navíc je za 95 EUR
Outback vykazuje nějakých 169 gramů.
Kvůli váze bude mít limit o něco rozvolněný ale i tak se bavíme o částce přes 6000 EUR kterou je nutné započítat do ceny.
Výrobci sice platí za celou flotilu prodaných vozů, ale zrovna Subaru nevládne modelovou řadou, která by mu dovolila emisní průměr nějak kompenzovat.
Na to jsou v místním socialismu nejlepší co nejtěžší elektromobily...

MBMB
29. 8. 2024, 17:32 0

To nejde tak snadno říct, kolik přesně platí. Ten limit není plošný, ale je závislý i na hmotnosti flotily, malí výrobci mohou žádat o zmírněný limit, dále lze limit zvyšovat nějakým procentem prodaných elektromobilů. Pro Subaru vychází nominálně v tomto dokumentu uvedená hodnota dle WLTP, takže by zdaleka neplatili 6000 EUR na auto.
https://circabc.europa.eu/ui/group/4cf23472-88e0-4a52-9dfb-544e8c4c7631/library/7a9ac3fa-0604-40f2-b2fb-6a30987b3664/details

Případně lze tvořit flotily s jinými automobilkami dohromady, pokud to vyjde lépe. Loni bylo Subaru s Toyotou a Suzuki dohromady. Nepodařilo se mi v rychlosti dohledat, jestli něco platili, asi to ještě ani není finálně vyhodnoceno, ale v roce 2022 k nim byla ještě Mazda a byli pod limitem, takže neplatili nic. Mimochodem ten limit nepřekročil vůbec nikdo kromě Bugatti. Takže do "kasičky EU" šla prakticky nula, ale pochopitelně zde byly transakce mezi jednotlivými členy dané flotily. Nicméně mezi Toyotou a Subaru to jistě bylo relativně přátelské.

Zajda
29. 8. 2024, 18:06 1

Že se limit rozvolňuje s hmotností jsem zmiňoval, stejně jako že se ofsetuje elektromobily (ideálně co nejtěžšími).
To rozvolnění dle váhy je ale řádově v jednotkách gramů za stovky kilogramů proti referenci.
Přiznám se že nevím jaké jsou možnosti podělit se o emisní úděl, díky za odkaz. Prostuduju si i zbytek rozhodnutí.
Na druhou stranu se tomu ale nedivím a předpokládám že se odkupují povolenky např. od Tesly.
Dle WLTP má Outback průměrnou spotřebu 8,6l / 100km tj. 200g CO2, což by bylo skoro 60gramů i nad ten jejich rozvolněný limit.

MBMB
29. 8. 2024, 18:38 0

V materiálech mají u Outbacku konkrétně 193 g/km (WLTP). Ten rozvolněný limit 142,4 g/km je dle mého stanoven čistě na základě toho, že jde o tzv. niche výrobce a to se ještě navyšuje o ty další proměnné. Netroufám si to přesně počítat, protože v tom nejsem kovaný a je to z mnoha hledisek velmi komplikované. Nicméně našel jsem, že v roce 2020 bylo samotné Subaru cca 34 g/km přes limit, takže bych čekal, že to bude dosud rámcově dost podobně. Tedy nějaké 3000 EUR na auto. Ale jak jsem napsal, díky tomu "poolování" ve výsledku alespoň v roce 2022 nikdo evropské unii nic neplatil a i konkurenční automobilky si určitě účtovaly výrazně méně než 95 EUR/g/km, aby to spojení vůbec mělo význam, natož Subaru s Toyotou. Takže ten cenový dopad pokud podle mě v tomto případně nebude nijak závratný.

Zajda
29. 8. 2024, 20:50 0

Kde jsi dohledal seznam ne/udělených pokut? Rok 2022 byl myslím posledním, kdy se uplatňovaly superkredity, tuším v poslední fázi s koeficientem 1,33 za jedno nízkoemisní auto.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte