načítám data...

Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní Tatraplan

Elektromobil, který neomezuje ani na delších cestách, kolemjdoucím z něj přechází zrak a navíc uvnitř působí až prémiově.

zobrazit celou galeriiFoto:   redakce .

Často se mě lidé z okolí ptají, jaký že elektromobil na našem trhu je podle mě ten nejlepší, odpověď však není zcela jednoznačná, pro mě to byl až do setkání s Ioniqem 6 lidový vůz z USA, Tesla Model 3 . Hodně však záleží na tom, jak auto člověk využívá, zda často jezdí delší trasy, nebo spíše jen cukání po městě. Minulý rok jsem si sám sobě dokázal, že i s malým elektromobilem do města jde bez problémů dojet k moři, ač to není stylem, který by úplně neomezoval. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jenže dnes tu je před námi Hyundai Ioniq 6, zástupce z rodiny korejských elektromobilů Hyundai/Kia na sdílené 800 V platformě E-GMP. S jeho sourozencem, přerostlým hatchbackem Ioniqem 5 , sdílí nejen designový jazyk, ale i velikost baterie, výkon motorizací a další. Tak proč mi je šestka o tolik sympatičtější?

foto: Jan Machač, autickar.cz

Už vzhledově. Ano, pětka je super, hezká, ale příliš hranatá. Šestka je mnohem ocucanější a hlavně – není vysoká, takže hezky sedí při zemi. Vzhled je vždy individuální záležitostí, ale u šestky to působí dvojnásob, neboť jsem asi jediný člen redakce, který je z této moderní verze Tatraplanu nadšený. Hodně se mi líbí zejména zadní partie se dvěma spoilery a světelným pásem přes celou záď, i když můžou na někoho působit trochu obtloustleji. 

Navíc mi šestka uvnitř přijde větší. Ano, sice tu není tolik místa do výšky, za to se v ní sedí mnohem přirozeněji a níže jak v pětce, tak i oproti Kie EV6 – v nich poznáte, že pod vámi jsou baterky, tady spíše ne. Ve všech směrech je na obou předních sedačkách dostatek místa, nic nepřekáží a ani středový tunel zde není na obtíž. Překvapilo mě však, jak moc se můžu rozvalovat vzadu, zadní lavice je pohodlná a místa na nohy je zde opravdu dost, nebál bych se dokonce srovnání se Superbem – před koleny mi zbývá ještě minimálně 15 centimetrů. Trochu horší je to s nákladovým prostorem, kufr má sice slušný otvor a není vůbec malý, ale bohužel snížení předku odnesl u verze s pohonem všech kol frunk, který zde nenajdeme, a nabíjecí kabely tak budou vždy překážet. 

Pochválit musím také sedačky, které jsou měkké a příjemné. Umí samozřejmě taky sklopení do relaxační polohy jako v EV6 a Ioniqu 5, ale hlavně jsou pohodlné. Ani po celém dni o nich v podstatě nevíte a minimálně moje záda se ani po jedenácti hodinách jízdy neozývala. Jsou nejen vyhřívaná, ale i ventilovaná, navíc s jednoduchou automatikou – systém sám při startu zapne tu či onu funkci podle toho, jaké je počasí, a taky podle toho nastaví intenzitu. Je to maličkost, ale pro mě jde o tu drobnost, co mi jinde chybí. Díky výborné aerodynamice a skvělému odhlučnění však není pohodlí jen o sedačkách. V Ioniqu se dá i ve vysokých dálničních rychlostech normálně konverzovat se spolujezdcem, uvnitř je stále krásně ticho. Lehký šelest jde pouze od střešního okna, ale po zatažení rolety zmizí i ten. 

Velkou pochvalu musím směřovat k materiálům v interiéru. V Hyundai pochopili, že lesklé černé povrchy jsou noční můra všech majitelů, a tak zde nejsou skoro nikde – pouze tlačítka na volantu jsou z lesklého černého plastu. Středový tunel je z takového na pohled velmi solidního béžového plastu, který je tvrdý, ale působí hodnotně. Stejně tak obložení dveří – vrchní část je z jednoho kusu plastu, který je zvlněný, aby na něm ambientní osvětlení vypadalo hezky. Ten plast je tvrdý, ano, ale ne laciný. Po interiéru najdete na místech, kde se jej dotýkáte, takový festovní vinyl / látku, nedokázal jsem identifikovat, o co přesně jde, ale působí to velmi odolně a zároveň k interiéru sedne. Jasně, jsou to recyklované materiály, jak je dnes u elektromobilu zvykem, ale v autě za poměrně dost peněz se neztratí a nedělají ostudu.

Zajímavým příplatkem jsou tu digitální zpětná zrcátka za 40 tisíc korun. Jsou tu mnohem lépe zakomponované do interiéru jak v pětce, obraz je kvalitní i v noci, navíc se mi nestalo, že by se zašpinily čočky kamer vodou (aerodynamika funguje i tady, hned při rozjetí vzduch kapky odfoukne), a člověk si na to po pár dnech zvykne. Přesto se ptám, proč bych měl ty digizrcátka chtít? Normální zrcátka svou roli plní adekvátně, úspora elektřiny bude vzhledem k velikosti kamer minimální…a ještě bych se s normálními zrcátky tolik nebál o kola při parkování, neboť kamery nejde sklopit dolů, pouze rozšířit obraz. 

Pokud má Ioniq 6 nějakou zásadní chybu, je to infotainment, na který jsem si stěžoval už u EV6 a tady je v podstatě ten stejný. Pořád neumí pořádně plánovat trasy, nutil by mě čekat na nabíječce do 100% (proč by to někdo na cestách dělal…) a občas reaguje zpomaleně – což je na obtíž hlavně ve chvíli, když potřebujete nastavit třeba výhřev sedaček. Zamrzí také nemožnost zapnutí předehřevu baterie jinak než navigováním přímo na nabíječku, ale to je už maličkost. CarPlay tu funguje bezproblémově a na delší cestu je stejně aplikace ABRP základ.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Podvozek je pocitově, pokud mě pamět neklame, velmi podobný jako v EV6. Není nejměkčí, na menších nerovnostech si umí drncnout, jakmile však přijde na svižnější tempo nebo sérii nerovností, funguje to dobře. Osobně bych asi ocenil naladění více do pohodlna, ale možná na tom mají svůj podíl dvacetipalcová kola, neboť u zadokolky testované minulý rok si Dan na nepohodlí nestěžoval, naopak – za osmnáctky navíc ušetříte pět tisíc, pneumatiky taky budou levnější a ještě k tomu to bude o něco méně drncat. Na dálnici to je většinou ale jedno, jistou nervozitu poznáte hlavně ve městě. Mluvit o tom, že to jede adekvátně rychle, je snad zbytečné, ale přeci jen – zrychlení vás zarazí do měkkých sedaček, ale odkrvení nohou nepřichází, stejně jako u té EV6 nebo Ioniqu 5 (výkon motorů je stejný) – třeba se jednou dočkáme i Nkové verze jako u pětky, ale na rovinu si nemyslím, že více výkonu je zde potřeba. Zrychlení je slušné i v dálničních rychlostech, a znatelněji opadne až okolo 160-170 km/h.

Tam, kde ale šestka naprosto exceluje, je dálnice a dlouhé cesty. 800 V platforma propůjčuje vozu nadstandardně rychlé nabíjení až 230 kW, s výbornou křivkou – při adekvátně zahřátém akumulátoru nemá problém nabíjet touto rychlostí ani nad 50 procent stavu nabití. V praxi to znamená dobití z 10 na 80 procent okolo 15-20 minut na patřičné nabíječce. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jenže to není vše. Ioniq 6 je taky díky již zmiňované výborné aerodynamice velmi úsporný. Na test jsem si naplánoval delší výlet do Holandska, abych otestoval, jak moc úsporným dokáže tento moderní Tatraplan být, a doufal, že vám o tom přinesu ještě nějaký další článek, jak náročná cesta to byla, jak jsem přijel k nefunkční nabíječce…

A ano, jednou jsem auto skutečně nenabil na plánované Ionity (nechtěla se kamarádit s autem), ale na vedlejší pomalejší (jen 75 kW) nabíječce – což nevadilo, stejně jsme chtěli jít na oběd do vedlejší restaurace. Ale jinak bych vám opravdu neměl o čem psát, protože Ioniq 6 je fakt v tomhle ohledu naprosto v pohodě. Při 130 km/h žere jen okolo dvaceti kWh na sto kilometrů (tj. zhruba 350 km dojezd), ale ani při 150-160 spotřeba výrazně neroste – jen okolo 25 kWh na sto (okolo 300 km dojezdu). V Německu je tak omezující jen maximální rychlost 191 km/h (tachometrová) a funkčnost tempomatu a zeleného volantíku do 180 km/h. A ani v těch 180 není třeba plakat nad nízkým dojezdem, se spotřebou okolo 30-35 kWh je šestka pořád schopná zvládnout přes 200 kilometrů na nabití. 

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Já vím, že mezi čtenáři máme i řidiče, kteří radši čůrají do lahve za jízdy, neprotahují se pravidelně, jedí za volantem a podobné věci, kvůli kterým se staví při dovolené nejdřív ve Splitu, ale s Ioniqem 6 jde opravdu fungovat jako se spalovákem. Přesněji – cesta z Amsterdamu do Prahy měla s provozem trvat něco přes deset hodin. Včetně nabíjení, obědu a několika kolon jsem po necelých 11 hodinách seděl před domovem – se spalovákem bych pravděpodobně jel naprosto stejně dlouho, jen bych neplánoval přestávky předem, což je otázka dvou minut v ABRP. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Závěr

Ioniq 6 je velmi dobré auto, nejen jako elektromobil. Prostoru nabídne habaděj, nežere, rychle se nabíjí, reálně jedinou výtku tak mohu směřovat pouze na infotainment a danou specifikaci vozu. Pokud hledáte elektrickou náhradu za spalovací manažerský sedan i na delší cesty, Ioniq 6 je možná to nejlepší, co lze do dvou milionů pořídit. Tesla Model 3 je sice ještě o malinko úspornější, ale nenabídne tak pohodlné sedačky, tolik prostoru na zadních sedačkách, ale hlavně – na Ioniqa si nikdo zvykat nemusí a na asistenty se rozhodně dá spolehnout mnohem víc.

Technické údaje

Motor: 2 x synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon všech kol
Výkon: 239 kW (325 koní)
Točivý moment: 605 Nm 
Kapacita baterie: 77,4 kWh
Maximální rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 5,1 s 
Průměrná spotřeba: 21,9 kWh/100 km (60% rychlostně neomezená dálnice, 25% omezená dálnice, 15 % město a okresky)
Dojezd: 583 km kombinovaný
Cena motorizace již od: 1 579 990 Kč
Cena testovaného modelu Style Premium + DSM + panorama + lak: 1 734 890 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VK
VK
05. května 2024, 11:22
1

O tom jsem vážně uvažoval. Proti trojkové Tesle bude mít zcela jistě daleko příjemnější a kvalitnější zpracovaný interiér, navíc uvnitř podstatně tišší. Neporovnatelně lepší dostupnost servisu. Jenomže TM3 je pořád o půl milionu lacinější a s dodáním v řádu týdnů a ne vyšších jednotek měsíců.

reagovat
Marek Brunner
05. května 2024, 11:44
2

Proti trojce je to opravdu nesrovnatelně pohodlnější, tišší, o zpracování a kvalitě materiálů nemluvě. Hlavně to je ale opravdu auto pro více než dva lidi, vzadu je hromada místa. Je to jako srovnávat Fabii a Passata, úplně jiný auta.

MB
MBMB
05. května 2024, 13:24
1

S tím pohodlím a tichostí to dle všech ohlasů je u TM3 o dost lepší po tom nedávném faceliftu. Nicméně Ioniq 6 je pořád o půl třídy větší auto a je tam řada odlišností v přístupu jak u auta samotného, tak i v tom, co člověka čeká před nákupem a po nákupu (dodací doby, dostupnost servisu, garanční prohlídky atd.). Oboje každopádně patří k tomu nejlepšímu, co lze dnes koupit a záleží na preferencích.

VK
VK
05. května 2024, 13:25
0

Rád věřím.

Jak moc složité je vypnout alarm rychlosti podle aktuální?

Marek Brunner
05. května 2024, 13:33
1

MBMB: jo, faceliftem jsem ještě nejel, snad to brzy napravím. :) porovnávám ještě s původní trojkou LR.
VK: klasika Hyundai/Kia, zahrabané v nastavení, ale v tom Německu mě to několikrát (snad) zachránilo od drahé fotky. :)

Trinom
05. května 2024, 13:30
0

Neměl by být přímý konkurent spíš model S?

reagovat
Marek Brunner
05. května 2024, 13:34
1

myslím, že Sko míří ještě do vyšší třídy...

Ko
Koubes85
05. května 2024, 14:13
0

Souhlasím, to konkuruje Taycanu.

PanHAJZL
05. května 2024, 14:04
1

To je ten zázrak, jak si tou koupil ten borec, co byl na akceleraci.cz zjistil, že má konstrukční vadu v podobě špatného oběhu/chlazení oleje v zadním motoru a celej Hyundai na něj ukázal velkej prostředníček. To chceš za tyhle prachy....

reagovat
Ko
Koubes85
05. května 2024, 14:12
2

Jo, to je přesně ono. A k tomu si přičtěte absolutní nezájem značky Hyundai o podporu cen rychlonabíjení a zjistíte, že na jejich kartu stojí ceny za 1kWh typu 20 korun. Takže pak je to na cestování po Evropě pomalu dražší jak spalovák. Z toho vyplývá, že u nás jsou tyto auta neprodejný proti TM3.

MB
MBMB
05. května 2024, 15:15
1

Nemusí to být nutně velká konstrukční vada, všechno má nějakou chybovost. Ale minimálně je problém, že to tu poruchu čerpadla neukáže, a to ani v diagnostice.
Každopádně se tam ukázaly problémy toho, když si auto člověk kupuje od překupníka (dealera), kdy dealer tradiční automobilky elektromobilům často vůbec nerozumí, vymýšlí si/lže, komunikuje nekonzistentně se zastoupením atd. To se právě u Tesly nestane. Takže je sice hezké, že je servis na každém rohu, ale otázka je, jestli je to výhra s takovým přístupem. Stejně si pak musí člověk najít nějaký slušný, kde jsou kompetentní lidi a jezdit tam.

PanHAJZL
05. května 2024, 15:59
1

...asi tak nějak napsal jsi to dobře. Já to řešit nemusím, neb i s nadprůměrným příjmem nemám na to, abych si vzal úvěr na plechovku za 1,5 míče😁 ale jinak jako Háčko v jádru není asi špatná značka, já dostal novou i30 jako služebáka, kámoš koupil funglovku SantaFe a taky si to nemůže vynachválit. Je fakt, jak by se řešil problém jinde, jestli by to byl stejnej prostředníček?

At
Atomas
05. května 2024, 17:20
5

S tím výletem do Amsteru se musím pouze usmívat. Protože jsem se z Holandska včera vrátil, musím trochu oponovat. Zaprvé, Holandsko je značně specifické pro dopravu, pro elektromobilitu obzvláště. Nejhustší dálniční síť, kvalitní vozovky, omezená rychlost na 100 kmh (v 6-19 hodin), ale zejména naprosto rovný terén předurčuje tuto zemi jako ráj elektromobilů. I moje dvoulitrové TSI tu pálilo petrol v rozmezí 5-6 litrů na sto... Z uvedených důvodů nelze aplikovat závěry z provozu elektroaut v Holandsku na jinou zemi v Evropě... Bydlel jsem v hotelu u nabíjecí stanice, bylo zajímavé sledovat návyky uživatelů -zajímavý byl například Fisker Ocean, který tam stával docela dost často. Jinak, spalovákem jsem tu dobu dal s přehledem za deset hodin, s rodinou, včetně pauz, oběda a hlavně - včetně VW muzea ve Wolfsburgu (Dieselstrasse, ne muzeum koncernu, na které je třeba si vyhradit třeba půlden). Cestu jsem neplánoval (pouze zadával cíle do NAVI) a na doplňování energie jsem věnoval celkem 24 minut cca za celý pobyt. (V Praze, v Utrechtu a Schuttofu). Na 2600 km celkem OK. Pro mě prostě elektromobilita není...

reagovat
MB
MBMB
05. května 2024, 18:01
3

Elektromobilita je skutečně v Nizozemsku celkem dost rozvinutá. Nicméně na cestě do Nizozemska z ČR člověka spíš zajímají rychlonabíječky v Německu. V samotném Nizozemsku ho zajímá akorát to mít AC nabíjení na hotelu, případně během jakéhokoliv delšího parkování, a tím má vystaráno.
Jinak pokud to právě člověk nejede na jeden zátah, ale plánuje oběd a navíc ještě třeba návštěvu nějakého muzea, tak to je přesně ten ideální scénář, jak je popsaný v článku. Pak je to zdržení oproti spalováku prakticky nulové. Velká část nabíjení se obstará během těch ostatních aktivit a i to, které ne, je s autem jako Ioniq 6 velmi rychlé.

At
Atomas
05. května 2024, 18:36
2

Mě ale Vaše argumentace nějak nevychází. Pokud řešíte nabíjení každých 300 km a omezujete se na rychlosti, nikdy na tom nebudete časově stejně jako s autem, kde se neomezujete v rychlosti a tankování řešíte pouze jednou, nebo vůbec... Cestou jsem nepotkal rychlejší elektro (kromě BMW I40 M50, které jelo krátkou cestu patrně z Drážďan a rozjel to ze cca 130 kmh na cca 210), ostatní jeli max 140 v pravém pruhu...

MB
MBMB
05. května 2024, 20:25
0

Ioniq 6 na trase Praha-Amsterdam potřebuje dohromady cca 1 hodinu nabíjet na ultrarychlých nabíječkách. Při zcela optimálním rozvržení i o něco méně, ale berme rámcově 1 hodinu. Spalovací auto, které pojede stejnou rychlostí na jeden zátah, tedy ušetří jednu hodinu.
Řeč ale byla o tom popsaném scénáři, kdy i se spalovákem udělám zastávku na oběd a pak třeba ještě tu prohlídku muzea po cestě. Úplně nerozumím, co by na tom nemělo vycházet. Pokud například nabíjím půl hodiny během oběda, tak přirozeně ušetřím půl hodiny nabíjení, o které se mi sníží ztráta na spalovací auto, které na ten oběd zastaví taky.

At
Atomas
05. května 2024, 21:29
9

No, rozdíl vidím v tom, že tyhle elektroauta jezdí po dálnici konstantně cca 120 - 140 km/h. Já jel dost dlouho nad 160, průměr byl nějakých 117 za celou cestu. Tím se také časový rozdíl na tak dlouhé trase dost zvětšuje v neprospěch elektroaut... Prostě konstatovat, že cesta elektroautem vyjde stejně jako cesta spalovákem je pouze lhaní si do kapsy a přetvařování reality...

MB
MBMB
05. května 2024, 21:51
-2

Ioniq 6 má omezovač na 185 km/h, takže s ním lze jet úplně stejně. Na tom, že se dá nabíjet během návštevy muzea a oběda, a tím tu ztrátu výrazně snížit, to nic nemění.

At
Atomas
05. května 2024, 22:39
11

Tak je zase logické, že pokud byste to valil 160+, tak častěji dobíjíte. Takže vyšší rychlost u elektra není skutečně řešení... Jak je z přiložených fotek vidět, mám elektromobilitu rád, ale nemám rád ten novinářský hujerismus, který přehlíží VEŠKERÉ aspekty spojené s elektromobilitou a popisuje pouze to pozlátko. Když jste si vybral na výlet Amster, předpokládám, že jste při té příležitosti navštívil alespoň showroom Zeekru (viz foto výše), tady tu příležitost moc nemáte... Takže, až si zase budete s nějakým elektrem hrát do Holandska, doporučuji navštívit uvedený Showroom v Amsteru a také parádní Louwman Museum v Haagu, kde můžete vidět například jedny z dávných elektromobilů...

MB
MBMB
06. května 2024, 00:28
1

Podle ABRP to s jízdou přes rychlostní limit a průměrem kolem 120 km/h vychází na jedno cca 20minutové nabíjení navíc oproti jízdě na rychlostním limitu. Ve výsledku je to samozřejmě pořád rychlejší než jet pomaleji a méně nabíjet. Ztráta oproti spalováku v takovém scénáři každopádně o těch 20 minut naroste.
Nicméně abych to vrátil zpět, pointa byla, že pokud jste s rodinou dělal pauzy, byl na obědě a ještě byl v muzeu, tak s Ioniqem 6 byste byl pomalejší možná tak o 15 minut, protože většinu nabíjení byste udělal během těch zastávek. To je vše, co jsem k tomu chtěl říct.

At
Atomas
06. května 2024, 13:05
3

Dle mého děláte elektromobilitě medvědí službu. Popisujete auto tak, že podsouváte lidem skutečnost, že se elektro vyrovnalo spalovákům. Dobré auto považuji za výrobek, který má ucelený souhrn vlastností. Já oceňuji kromě toho, že mne doveze tam kam chci, také třeba bezstarostnost. Nadále považuji za nesmysl Vaše časové srovnání, navíc k tomu přidám nutnost plánování, stresující sledování úbytku energie, myšlenky, kde nabiju, co tam budu zatím dělat? Osobně takové cestování i nadále odmítám...

Romus
06. května 2024, 16:59
5

Tohle jsou debaty o ničem, kdo si může dovolit auto za milion+ tak si dokáže spočítat co je pro něj optimální.

Irwinek
05. května 2024, 19:04
6

No já nevím, loni jsem z Milovic do Amsterdamu přes Lipsko a Hannover, tedy delší trasu, dal za rovných 9 hodin ve 30 let starém Volvu. Dvě zastávky na tankování, nikde jsem nenarazil na neomezenou rychlost a po přejezdu do Nizozemí jsem se po dálnici šoural 100km/h, což byla nejvyšší povolená rychlost. Tak kde jsi vzal těch 60 % neomezené dálnice? A co těch 11 hodin jízdy? Nějak mi to nevychází - odečtu-li hodinu na Tvůj oběd a nabíjení, zbyde mi hodina na zácpu a jsi na stejném čase - kde je ta neomezená dálnice? Je nepravděpodobné, že by Tě navigace nechala tak dlouho v zácpě, ale budiž, nabíjení 2 x 20 minut + oběd - mě to prostě vychází tak, že jsi jel na spotřebu a rychle se svezl jen chvilku, a to jsi určitě nenabíjel jen 2x , a z domova jsi vyjížděl s plnou baterkou, a ne skoro na rezervu jako já, jinak bych tankoval jen jednou. Oběd - obdoba kebabu v " restauraci " u pumpy - 20 minut. Cestu jsi naplánoval od bodu k bodu a ještě jsi měl kliku, že jsi všude nabil bez toho, že by jsi tam čekal 40 minut, než na Tebe dojde řada ( zkušenost kolegy z výletu na lyže). Na dlouhé cesty to v současnosti není, o ekologii si to mohlo nechat zdát a tunel uprostřed je ohavný.

reagovat
Marek Brunner
06. května 2024, 19:56
1

Závidím, žes nenarazil na žádnou kolonu. Já bohužel obě cesty strávil minimálně hodinu a půl, spíš dvě, ve špicce mezi Magdeburgem a Hannoverem. Ano, taky jsem jel přes Lipsko a Hannover, a pokud tahle mapa nekecá - https://autobahnspeedhunter.com/routes_en/ - nekecám snad ani já s těma 60% :) nabíjel jsem dohromady asi čtyřikrát na každé cestě, abych využil maximálně rychlé nabíjení (nabíjel jsem max do 60-70%), z domova jsem vyjížděl s plnou baterkou, ale na cestě zpátky ne - na hotelu nebyla nabíječka. Nemá smysl se asi hádat, zda jsem opravdu jel rychleji než 130 nebo ne, já mám čisté svědomí, že v článku nelžu o ničem - přeci jen bych udělal některým čtenářům větší radost, kdybych nadával, jak je to na prd. Čekat 40 min na nabití mi přijde přehnaný, ale na Tesla Superchargerech bych tomu i věřil, ne tak na Ionity nebo ostatních rychlonabíječkách.
Samozřejmě že je určitě příjemnější jet na jeden zátah 1000 kilometrů s PET flaškou mezi nohama, ekologii nikdo u nás na webu snad nikdy neřešil a tunel se mně osobně líbí.

Irwinek
06. května 2024, 20:46
0

Jó, měl jsem kliku, to mi řekl skoro každý a já to uznávám :-) jel jsem 12.7 ve 3 ráno z Milovic a v poledne jsme v Amstru obědvali, tankoval jsem u Litoměřic, u Drážďan kupoval německou lékárničku, pak tankování někde u hranic a dvě menší zastávky na toaletu. Do štrůdlu jsem vjel až před Amstrem , a to jsem o chvíli později odbočoval. Fakt klika :-) Většinou si to vyžeru :-(
Kolega doopravdy čekal 40 minut, než se vůbec mohl připojit. Dojel v mrazu snad s 10% a v dojezdu žádná další nabíječka, ale co to bylo, to nevím, ale Tesla určitě ne, má k nim averzi.
Ten tunel mi prostě přijde hroznej :-( ale tak kdyby se všem líbilo to samé, svět by byl nudnej :-)

Sa
Sato
05. května 2024, 22:29
3

ako by asi tak podobny vylet dopadol opacnym smerom, niekde do prdele na vychodne slovensko/polsko :)

Kazdopadne asi fajn, stale by som si to teda dobrovolne nekupil, akoze EV obecne, ale asi sa to predsa len pomaly posuva.

reagovat
bkralik
06. května 2024, 14:24
0

Překvapivě Polsko po dálnicích není vůbec žádný problém. To už tam daleko větší pakárna jsou nabíječky ve velkých městech (které často chybí). Zrovna včera se kluci vrátili:
https://twitter.com/diagon_swarm/status/1787420455692829136

ro
rock
06. května 2024, 15:30
3

Kurnik šopa, jakej smysl má dávat nějakou reportáž v sedmi dílech na twitter, který je z principu určený ke sdílení krátkých postřehů? I kdybych věděl, jak se dostat ke druhému a dalším dílům (jakože nevím), todle mne spolehlivě umí odradit.

ro
rock
06. května 2024, 15:31
0

...to bylo jen moje soukromé postesknutí na dobou, které nerozumím, s předmětem diskuze to samozřejmě nemá nic společného.

Sa
Sato
06. května 2024, 16:02
0

diky bkraliku za zaujiamvy odkaz na twitter, aj ostatne posty tam ma fakt zaujimave.

to
tomaass2
06. května 2024, 16:10
0

Jak se tam dostanu k dalším dílům, prosím?

MB
MBMB
06. května 2024, 18:38
3

Ano, Jirka Zima je jeden z nejlepších zdrojů o elektromobilitě na českém internetu, určitě stojí za to sledovat. Obecně je zajímavé sledovat, jak v této oblasti ten informační prostor od tradičních novinářů do značné míry převzali podobní nezávislí autoři, obvykle rekrutujících se ze skutečných majitelů elektromobilů. Důvody jsou nasnadě, ale to by bylo na jiné téma.
Jinak aby člověk viděl celé vlákno, tak musí být přihlášen. Bez přihlášení je vidět vždy jen ten první příspěvěk.

bkralik
06. května 2024, 19:30
1

@rock: ona to je v principu kraťoučká reportáž - tadyv diskuzi by to byl takový "lehce delší příspěvek proložený fotografiemi". Celé vlákno by snad mělo být i pro nepřihlášené k přečtení zde:
https://threadreaderapp.com/thread/1787420455692829136.html
A jinak ano, Jirka se snaží o opravdu rozumný příštup k elektromobilitě. Ale to ostatně tady na autíčkáři taky - mně tenhle článek o Ioniqu6 přijde super...

yorkin
06. května 2024, 14:56
1

Těch scénářů, v nichž se tohle auto nevyrovná spalováku je fakt hodně. Ne každý jede jednou za rok do Amsterdamu na výlet, kdy si může dovolit po cestě se stavovat na oběd, neřkuli v muzeu. Někteří z nás prostě jen potřebují co nejrychlejší a nepohodlnější dopravu z místa A do místa B (o 1100km jinde :-))... V článku mi ovšem chybí popis asistentů a jak velký problém je jejich vypnutí, zejména hlídání značek, které umí být někdy opravdu agresivní.

reagovat
Stanley
06. května 2024, 18:35
4

V diskuzích u aut s emocemi se rešívala křivka momentu, reakce na plyn, zvuk a další. V diskuzi o elektroautě se ponejvíce zdůvodňuje oběd :-D

reagovat
af
afro-r1
06. května 2024, 22:26
1

Auta uz byla. Ted je misto nich Urban mobility.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Passat CC Krásný stav 2008
Volkswagen Passat CC Krásný stav

2008 rok výroby
138 koní výkon
2 000 ccm objem

Cadillac Escalade  6.2 V8 Platinum | 38 330km 2014
Cadillac Escalade 6.2 V8 Platinum | 38 330km

2014 rok výroby
420 koní výkon
6 200 ccm objem

GMC 1500 SLE 1993
GMC 1500 SLE

1993 rok výroby
193 koní výkon
5 732 ccm objem

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem