načítám data...

Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Po krátké projížďce v nové Ladě začínám mít dojem, že nás východ konečně dohání. Budem za pár let kupovat Lady?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nedávno jsem navštívil Den ruské techniky pořádaný dovozcem ruských vozů do ČR a potažmo do západního bloku Evropy. Ačkoliv bylo na místě k vidění mnoho zajímavých vozů, ke kterým se podrobněji rozepíšu v připraveném reportu, jeden z vozů mezi ostatními vynikal. Ačkoliv východní vozy mám velice rád (tedy s jednou, nejvýše dvěma výjimkami) a nejraději bych každé ráno dojížděl do práce Buchankou či neméně charakterním Hunterem, nejvíce mě zaujal nenápadný kombík od Lady. Pokud jako já máte zkušenosti pouze se staršími výdobytky východního inženýrství, představíte si pod pojmem ‚moderní ruský automobil‘ kde-co. Tak například Ladu 2111 nebo kompaktní Kalinu. Ačkoliv na domácím trhu vozy slavily prodejní úspěchy, celosvětově se příliš neprosadily. Objektivně vzato nešlo o vyloženě špatná auta. Byly to prostředky, jak se za co nejméně peněz dostat ze zapadlé vísky Tankově do blízkého Sevastopolu. Jenže kvalitní evropská infrastruktura spolu s vysokými nároky na zpracování a komfortní výbavu, ale i na bezpečnost a emisní nezávadnost efektivně negovaly všechny výhody a naopak zvýraznily, čeho se Lady musely v zájmu nízké ceny vzdát. Do šedivého kombíku jsem tedy usedal s hlavou plnou předsudků.

První dojem byl překvapivě výborný. Typický plastový a gumový puch, na který jsem z východních offroadů zvyklý, nahradila klasická vůně nového vozu. Materiály jsou na úrovni zavedených francouzských značek a rozložení přístrojů a ovládacích prvků připomíná předposlední generaci Renaultů. To vůbec není špatný dojem, co říkáte? Infotainment tu je a snese srovnání s jednotkami, které se momentálně montují do vyšších výbav Dacie Duster a dalece převyšuje jednotky v Suzuki, Mitsubishi a Hondě. Obsahuje navigaci a vlastně vše, co by vás v dotykové přístrojovce napadlo hledat. Největším překvapením je však sesazení dílů interiéru a bezchybná ergonomie. Popravdě jsem do auta sedl, vše hned našel, nastavil a vyrazil na krátkou projížďku. Divné, u Lady bych čekal, že se klimatizace zapíná třeba táhlem pod spolujezdcovou pravou holení, ale tady je prostě vše ‚jak má být‘ (a výrazně lépe než v i-cockpitu – pozn. Adam). Pod kapotou přede ruská pohonná jednotka 1,6 16V s atmosférickým plněním. Pokud ji srovnám s podobně koncipovanými motory z Dacií, či Mitsubishi, vlastně bych stěží hledal nějaké rozdíly. Moderní atmosférické srdce v provozu téměř neslyšíte a chcete-li po něm nějaké sprintování, musíte ho vytočit přes 4000 otáček, kde se projeví příjemně bryskní odezvou na plyn. Není to samozřejmě žádný závodník, ale mentalitě českého řidiče zastávajícího názor ‚hlavně ať v tom nejsou kurvítka‘ bude vyhovovat výborně. Dynamika prázdného vozu je uspokojivá a zcela v množině mých očekávání. Podvozek je vyloženě komfortní a nějaké rychlé přesuny těžiště sice bezpečně zvládne, ale reptá při tom, že bychom se zase mohli uklidnit. Toliko tedy rychlé první dojmy z kraťoučké projížďky. Přesto, že jsem za volantem strávil nízké desítky kilometrů, jeden dojem se mi přeci jen zaryl do paměti: Tohle je obrovský posun správným směrem!

Příjemné překvapení pokračuje i po vystoupení. Sesazení panelů karoserie, bezchybný lak (zdravíme pomeranče na škodovkách), úroveň vnějších plastů, ale i designový jazyk a celkové proporce vozu jsou zcela na úrovni evropské konkurence (s tím designovým jazykem, musíte vzít v úvahu, že jej hodnotí muž s hlavou ve tvaru brokolice. -pozn. Vavris-). Popravdě kdybyste na vůz nalepili logo Mitsubishi, s úlevou bych prohlásil „Konečně povedený model“. Zkrátka nová Vesta si už nezaslouží být hodnocena jako ‚ruský vůz‘, tohle je moderní dostupný evropský automobil se vším všudy a mít zde klasickou síť dealerů jako má třeba Dacia s výhodnými možnostmi financování, vídali bychom jich brzy na našich silnicích nemalé množství. Jenže to naráží na menší potíž. Lada je nyní z větší části vlastněna Reanultem. Renault již na Evropském trhu prodává Dacie a tak prozatím Lady zůstávají vyhrazeny východním zemím s tradiční klientelou a vlastní dealerskou sítí. Export ruských vozů tedy probíhá především na východní trhy, ale i na blízký východ.

A tím se dostáváme k současnému stavu automobilového průmyslu. Ekonomická válka mezi Čínou a spojenými státy, ale také sankce EU vůči Rusku mají přímý dopad na automobilový průmysl. Prodeje nových vozů zpomalují, v ovzduší se vznáší nejistý příslib další ekonomické krize a lidé mají tendenci kapitál kumulovat, spíše než směňovat za nové vozy. Čína začíná zavádět emisní normy a plánuje masivní nasazení elektromobilů.  Stejně tak Evropa s každým výhledem zvyšuje očekávané kvóty na elektrifikaci a jinak tomu není ani v USA. Automobilový průmysl s nadějí vzhlížel k trhům na blízkém východě, avšak zdrženlivý růst prodejů vysoká očekávání nenaplnil.

Stabilní růst se nyní odehrává na třech velkých trzích: Indii, Brazílii a Rusku. Zatímco Brazílie a Indie rostou dlouhodobě a stabilně, očekávané růsty v Rusku jsou stále především příslibem. Vláda podporuje domácí průmysl dotacemi financování nových vozů a zároveň zvyšováním dovozního cla na nové a především ojeté vozy ze zahraničí. Výsledkem je výrazný růst podílu domácích značek na prodejích nových automobilů. To znamená, že i kdyby měl ruský trh stagnovat, nebo zažívat jen velmi malý růst, domácím značkám se bude dařit dobře. Od doby, co do AvtoVAZu vstoupil Renault, nové modely začínají dohánět zavedené světové značky. Podobně jako kdysi vysmívaná korejská auta, i ta ruská nebezpečně rychle dospívají. Tedy nebezpečně, pokud vás živí domácí automobilová produkce. Neříkám, že současné Lady předčí současné Škodovky, ale ta další generace je možná už dožene a kdoví, jak bude vypadat přes-příští. Samozřejmě je možné, že se ekonomika východního medvěda zhroutí pod zátěží agresivní zahraniční politiky. Je možné, že Evropská Unie zablokuje dovoz ruských vozů úplně a je možné, že se Kim konečně úplně zblázní a zítra bude jedinou formou života ve vesmíru velice nervózní posádka ISS. Přesto mám po krátkém svezení v Ladě Vesta dojem, že ruský automobilový průmysl stojí na důležité křižovatce. Budou naše děti kupovat Lady tak, jako my kupujeme Hyundai? Mohla by vám vůbec ruská Lada do domu? Diskuze je vaše!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
28. září 2019, 20:15
2

Teď si říkám, zda mám, či nemám... :-D Na stejnou akci jsem totiž byl taky pozvaný. A S Adamem jsme si příjemně pokecali, já poprvé v životě řídil Buchanku a vyděsil chudáky dva myslivce, kteří se báli, že si pro je jede NKVD... Zkusil jsem si Nivu, zkusil jsem si UAZ Hunter. Je to hrozně zajímavý skanzen sovětské automobilové výroby. Upřímně řečeno, pár desítek kilometrů v Hunteru je vyloženě zážitek.

Ale tyhle moderní Lady Vesta... Byla tam možnost svezení, ale přiznám se, že jsem si to prohlédl, otevřel dveře, nakoukl dovnitř a ušklíbl se a rychle je zase zavřel. To není žádný úsvit (podle mě) , jen šílená snaha prodat něco, co podle mě není absolutně konkurenceschopné pro evropského zákazníka. Vždyť sedan neměl ani kryté podběhy, palubka je jak z 20 let starého korejského auta a celkový dojem asi dvojnásobně překonává i taková hujda jako novodobá Dacia. Já věřím, že motor pojede v zásadě dobře, ale dát za tohle kolem 300 tisíc je nesmysl. To vyobrazené myslím bylo snad ještě dražší ( bohužel ceník se mi nepovedlo teď vygooglit a Adam to tam nepíše).

Cokoli ojetýho bude lepší nápad. Roční Rapid nebo čtyřletý Golf nebo tříletý Focus, tohle všechno jsou normální auta, co dává smysl si koupit. I ta Dacia nějak ( i když to věru moc nechápu) má své zákazníky, kterým nevadí jak je to zpracované a jak to vypadá. Sorry, ale Lada Vesta mi přijde jako horší verze auta typu Dacia. Prostě špatný.

( tak teď doufám, že pro mě to NKVD nepřijede v Buchance ve 3 ráno až domů a nečeká mě uvrhnutí do temné vlhké kobky sovětského vězení) :-D

reagovat
beastar
28. září 2019, 21:15
0

Sem rád že si to v podstatě napsal za mě. Ten názor o úsvitu čehokoliv je tak krásně naivní až bych to nazval romantikou. Respektive pro východní trhy je to asi zajímavá volba. V EU to je téměř neprodejné. Dacia už tu má jméno. No prostě za 20 let určitě Ladu kupovat nebudeme. I vzhledem k dnešnímu vyvoji. Elektro, autonomní věci atd.

krab
28. září 2019, 21:44
0

Přesně. Jako já nechtěl bejt hnusnej, ale taky jsem se elegantně vyhnul nějakýmu testování těchto "moderních" strojů Lada. Fakt je to na živo děsný. Ani bych to nekomentoval nebýt ten Adamův text zrovna o tomhle až tak pozitivní.

Jako já byl rád, že jsem si vyzkoušel nový (starý) UAZ, ten mikrobus UAZ Buchanka i Ladu Nivu. To je svým způsobem fakt zážitek řídit. Upřímně, kdo nemá zkušenosti s řízením veteránů, tak mu tahle auta najednou přijdou vyloženě životu nebezpečná. Ale kdo má rád starou techniku, tak to vlastně svým způsobem ocení. Třeba ten UAZ Hunter. To je šílenej stroj. Když jsem si myslel, že je Jeep Wrangler až moc spartánský, tak UAZ je úplně nový level toho slova. Je 2x levnější než Wrangler a taky je minimálně 2x tak horší. Přímá úměra funguje. Ale když budeš chtít auto do těžkýho terénu, když budeš potřebovat takový auto provozovat na Sibiři nebo v Mongolsku, tak to je přesně ideální stroj. V místních podmínkách se levně opraví. Stejně tak ta Buchanka i Niva.

Ale pořád přemýšlím a moc nechápu, kdo to dovede využít v středoevropských podmínkách. Přitom jsem se bavil s tím importérem a fakt toho prodají docela dost. UAZ Buchanka je vyloženě prý besteller. Přitom se to auto řídí jako stará Š1203 ve zvětšený formě a v takovým bytelnějším provedení. 100 km/h je reálně limit do kterýho ještě víš, že to zhruba udržíš v přímým směru (nějak)

Adam Forman
29. září 2019, 08:10
1

Hele na Buchance a Hunteru se asi shodneme. U nás je to prostě retro hračka, případně úplná okrajovka do nějakých dolů a ve své vlasti to opodstatnění má. Ten optimismus a jak píše Bíst romantika je vhodné označení. Ale kdybychom vytáhli dvanáct let starý články o KIE nebo Hyundai, tak tam takový Krab s Bístem taky nadávají, jaký je to krám a jak se to nebude prodávat. Současné Lady určitě nejsou skvělá auta, ale vidím tam posun oproti předchozím modelům a v kontextu nedávného testování vyloženě povedených modelů od KIE si říkám: Co kdyby náhodou. Možná jsem se zasnil, ale jestli východní vývoj půjde nasazeným směrem, další generace už budou bojovat jen s předsudky...

XT
XTad
29. září 2019, 10:41
2

To mi prijde zbytecne prisny. Oproti Loganu je Vesta o tridu a generaci dal.

krab
29. září 2019, 11:54
0

Myslim, že tentokrát nepřeháním. Většnou nejsem k autům moc kritický, ale auta typu Vesta, Logan, Thalia, to mi zkrátka přijde ok do zemí třetího světa. Kdyby to stálo těch 159.900 tak asi ok, ale je to spíš 300 a za to už jsou auta daleko modernějši a bezpečnější. Navic stejně jako Dacia to má příšernou image.

Ale svým způsobem pravdu nemám, protože v ČR jsou třeba Dacie oblíbené. Ale tam je to poměrem cena/užitná hodnota. Nevím, ale ta Vesta nepřináší nic extra ani podbízivější cenu.

Zrovna jako Beastar taky nemám rád korejská auta. Ale jsou tam vyjímky. I30N jezdí hezky, byť zpracování i30 je pořád oproti např. VW Golf žalostné. Minivan H1 je fantastický v poměru cena a služba, kterou zvládne. Takže úplně zaujatej nejsem.

Ale plně chápu fanouška vojenské techniky, že si koupí UAZ Hunter bez střechy za 470 tis s dph a užívá si fakt, že má nový restomod za pár kaček... Pochopitelně provedení má oproti offroadům od firmy Icon asi tak daleko jako je to z Moskvy do Kalifornie, ale prostě i ten UAZ může dělat radost.

pa
paulbou
29. září 2019, 14:34
0

Taky to nechápu ale v Bavorsku,kde jsem léta strávil jsou Dacie také oblíbené.U skladníků apod.Jenže v plné palbě.Oni si někteří,co mají rodinu a nižší příjem raději koupí tu Dacii novou než ojetou audinu nebo BMW.Já bych to třeba nechtěl,ale co jsem viděl,tak je to opravdu velmi slušně vybavené za ty peníze,dokonce bych odhadoval,že ještě lépe než u nás.

beastar
30. září 2019, 00:34
3

Adam Forman
včera v 08:10: Víš Adame já mám tvoje články rád. Tvůj děsivě levicový přístup k byznysu a jeho predikcím už méně. Často si berou snílci jako důkaz své pravdy Korejce a Hyundai a tak dále. Jenže byla naprosto jiná doba. Korejci rostli v dobách 90s let. Téměř ideální doba pro automotive. Politické změny v Evropě divoké ekonomiky. Nákupy fabrik v Evropě. A tak dále. Navíc to vše za tiché podpory USA investic a peněz a samozřejmě za krásného spojenectví s tehdy nejmocnější ekonomikou svět. Mimochodem Hyundai nejvíc vyrostlo právě na USA/CAN trzích. Obecně v anglosaském kulturním prostoru. Nějaká CZ jim byla u zádele a až dneska jsou tady trochu vidět. Nehledě na to, že co se dělo v té době v RUSku a jak to zasáhlo průmysl a automobilovou výrobu to víš sám dobře. Kdyby tam dnes nepřiplavali kapříci ze západu v podobě Rendlu, tak je to ještě větší bída jak vestička.

To auto se vyrábí v atmosféře v podstatě nové studené války. Tentokrát vedené ekonomicky a zájmy elit. USA rozhodně nemá zájem na tom aby jakákoliv Ruská firma kamkoliv expandovala natož aby vyvážela nějaké zboží výhodně. EU je tak svázaná předpisy a vlastní pseudosocialistkou politikou a experimentem neokomančismu, že prodat tady auto za nízké peníze s takovou "prestiží" jako dlouhodobě nabízí LADA je bez šancí. Nějaké velké další peníze na vývoj vlastních vozů budoucnosti v LADě těžko bude. Takže na základě jednoho modelu primárně vyvinutého pro rozvojové země nejde soudit rozhodně světlou budoucnost. A že tam je pokrok? Ano ono z hovna se vždycky vstává lépe, než když vylepšují ostatní už léta dobré věci.

ed
edík
30. září 2019, 22:27
0

Komentář nebude zajímavý-je přeci modní hloupě plivat na vše co pochází z Ruska.Tak si to užijte.

Ha
Habakukk
01. října 2019, 12:59
2

edíku Tak šup šup koupit LADU protože je třeba plivačům ukázat jak jsou na omylu a Ruský automobilový průmysl udává směr. Prostě když je něco špatné tak je to špatné bez ohledu kde to smontovali.

Adam Forman
02. října 2019, 08:40
0

S Edíkem souhlasím. Při většině diskuzí na toto téma skončí debata slovy "...možná ale já bych si prostě ruský auto nekoupil". Vemte si třeba současný KamAZy. Technika Daimler, motory Cummins, palivovka a brzdy Bosch a cena patnáctituny na úrovni vybaveného Superbu. Servisní síť lepší než u kdejaké zavedené značky, provozní náklady srovnatelné, ale podnikatelé to nekupují protože to je 'ruské'. Přitom to je po všech stránkách povedený náklaďák.

Jakub Pospíšil
02. října 2019, 10:23
1

Já si uplně nemyslím, že to je snaha "plivat" na věci, ale spíš lidé vychází ze zkušeností. Řídili jste někdy někdo třeba Gazelle? To se tady v u nás svého času dost objevovalo. Mívaly ho často různé městské služby a tak. A byl to hrozný krám. Poruchový, reznul, nejel, žral. Jediné pozitivum byla velká světlá výška a nízká cena. Jenže ve finále to bylo drahé, protože to hned po záruce šlo za pár drobných pryč z firmy, jen aby už se toho dalo zbavit a koupit něco "normálního".
Nebo třeba předchozí Lady. Taková ta řada 211. Vždyť to bylo to samé v bleděmodrém. Rusové umí různé obskurnosti. Hunter, Buchanka, Niva - to jsou všechno utilitární vozidla pro úzkou skupinu velmi spokojených uživatelů. Ale masové auto z Ruska? To už tu bylo několikrát a nikdy to slavně nedopadlo. (A ne, Fiatolada VAZ nebyl taky žádný zázrak, jen to nebyl v porovnání s ostatní centrálně plánovanou produkcí úplný propadák).
Takže ona možná nebude Vesta úplný průser, ale holt si nese image značky a země, která v oboru běžných aut vyrábí krámy. Je to úplně to samé, jako auta z Číny. Možná jsou fajn, v recenzích nevycházejí zle, ale koupili byste si za svoje vydělané peníze nějaký Great Wall Haval? Pochybuju.
-
Komentář upraven 2. 10. 2019, 10:27:13

beastar
02. října 2019, 11:38
1

Velmi rozumně to napsal Jakub. To není o nějaké nenávisti k Rusku, nebo o politice. To je prostě o pověsti a o prokazatelné nekvalitě. V Evropě velmi nízké kvalitě servisu a jeho nedostupnosti. Dál v tom hrají nálady lidí nějakou roli. Ve smyslu italský, čínský, ruský atd. auto bych nechtěl. A prostě ve srovnání s konkurencí je Vesta furt krám a hlavně ceny jsou vysoké. Jak tady někdo psal. Kdyby to bylo od 169 000 kč tak potom by to zabojovalo cenou. Ale takhle to je opravdu jen jako konkurence Číňanovy na východ.

Martin Martin
28. září 2019, 20:29
-4

... proč Kim? Jediní šílenci, kteří kdu použili atomovku na civilisty jsou USA..


..

reagovat
Adam Forman
28. září 2019, 22:27
1

Kim mě napadl jako první. Ono je to úplně jedno jestli to bude on nebo pan mechanický pomeranč... Je pravda že USA narozdíl od Kima na to má PR.

Martin Martin
01. listopadu 2019, 16:44
0

Hele já mám -5 liků. Která města tedy Kim bombardoval Atomovkama? Já znám tedy jen Hirošimu a Nagasaki v Japonsku + Bikiny v Tichém oceánu.

ransom
28. září 2019, 21:13
2

Jako ten, kdo má možnost sledovat ruská auta pravidelně přímo v zemi vzniku říkám: Ne. Oni se jim vysmívají i sami Rusové.

reagovat
ro
rock
28. září 2019, 22:32
1

Kdyby to stálo od 149 000,- aby to zřetelně podstřelilo Logana, tak by to mohlo mít šanci. Jenže ono to na Slovensku stojí (od) 10990 E (sedan) a (od) 12990 E (kombi).

reagovat
JF
JFK
29. září 2019, 00:07
-8

Ano a už je to tady zase. Vážně zvláštní, jak se autor hned v uvodu uvede jako ignorant, který má povědomí o podobných současných produkcích opět jako prodavačka v Kauflandu (nic proti nim) a nazývá se motoristickým redaktorem. Ale tak asi to na zdejší level stačí, tudíž podobná neznalost a amaterizmus je zde vítán, takže to zde nikomu zjevně zvláštní nepřijde.
Tak aspoň že osvěta kolosu v Togliatti proběhla skrze Švéda v žigulíku (což autora minulo), a už si tu někteří aspoň nemyslí, že Bo Andersson se maže na chleba, ale že byl najat před dávnem Rostecem, aby se o AvtoVAZ posunul, podobně jako před tím Děripaskův GAZ v Novgorodu.

reagovat
ransom
29. září 2019, 08:04
0

Po vyspání jsem si ještě vzpomněl na jednu videorecenzi. I když rusky třeba neumíte, ono se to pochopit dá.

;t=82s
Někde jsem tu už zmínil, že jsem v bývalém SSSR něco prožil. Takže všecky ty Kaliny, Granty, Vesty etc dobře znám. Jsou to ohavné krámy. Paradoxní je, že ač by aspoň ve svém domově by teoreticky měly mít nějaké logické opodstatnění, Rusové - patrioti par excellence - prahnou téměř výhradně po produkci svých úhlavních nepřátel. Po Němcích, Francouzích, Japoncích a Amerikách.
Pak tam je samozřejmě i pár nadšenců, co vás budou vozit po městě v Ladě 2110 kilem za mohutného kvílení gum, předvádět úúúžasnou akceleraci šestnáctistovky a vykládat vám, jak je tohle auto nejlepší, protože "Porsche systém zděděný po Samaře". A vy jen trpně koulíte očima, protože se do toho auta nevejdete, interiér vypadá jako v prvním Favoritu a kymácí se to stejně jako předpotopní Moskvič.

reagovat
JO
Jaroslav Ostrý
29. září 2019, 08:16
2

Tak naopak. Popisovanou Vâaaestu jsem po pořídil. Vůbec mi nevadí odkud pochází. A co důležité. Splňuje všechny moje předem stanovená kritéria. Auto jsem nechal vylepšit co se také ekonomiky provozu na LPG. Rezerva zůstala v kufru. Jeho zmenšení je skoro neznatelné. V mírně terénních podmínkách bydliště skvělé tiché chování. Dobrá světla výška. Na silnicích běžný cenově dostupny osobák. Hřeje jak staré Lady -po desítkách metrů jízdy. Děti mají dostatek prostoru i při moji mohutné postavě. Uvidíme.jak dlouho vydrží kvalita a volba zpracování. Skutečně doporučuji svezení i v horších podmínkách. To samé srovnat s jinou značkou auta srovnatelných vlastnosti a ceny. Tohle jsem udělal já. Proto si vybral Vestu CROSS. Nestačilo mi k názoru pouhé nakouknuti do interiéru. Svezení všem doporučuji. A ne jen po hladké silnici. Těch děravých ulic ve městech nebo hrbolatých kousků třebas mezi garážemi určitě najdete. Přeji příjemný zážitek. Věřím.źe bude podtržen překvapením.

reagovat
Větrník
29. září 2019, 09:23
1

Ruská Vesta je pěkný vůz a nemá problém na našich silnicích, koupím si ji.

reagovat
Trinom
29. září 2019, 11:44
3

Jsem jedinej, kdo nechápe ty boční prolisy, které jdou proti sobě?

reagovat
Csaba
29. září 2019, 15:51
2

Dizajnový výstřelek, způsob odlišení se, na tom nic k chápání/nechápání není :)

XT
XTad
29. září 2019, 18:43
2

Je to designovy element ve tvaru "X", ktery je soucastni identity znacky a nejvyraznejsi je na masce v podobe chromovych ozdob (prostor mezi nimi ma tvorit pismeno X, na dverich to same).

beastar
30. září 2019, 00:37
0

Píše X!Tad. O písmenu X. Jako politicky korektně to tak LADA říká. Já si myslím, že u těhle aut nic jako designová identita neexistuje. Prostě to tak vyšlo, tak ať se to alespoň nějak odlišuje dáme tam X. Nebo možná je to tajný znamení iluminátů v LADě.

Pochtli
01. října 2019, 14:21
1

Auto se mi i celkem líbí, ale ty prolisy jsou pro mě nestravitelné..

CZmisak
30. září 2019, 07:13
0

Co recenze Vesty Sport? Nebo srovnávačka se Swiftem GTI minulé generace?

reagovat
tazzz
06. října 2019, 15:58
0

Myslím, že ve srovnání s jakýmkoliv svištěm by Vesta Sport pohořela bez ohledu na "super"infotaiment.Možná by měl problém nový Ignis, ale jen v oblasti velikosti kufru.

bitner
30. září 2019, 09:09
4

Ciste akademicka debata pri te nesmyslne cene, neexistujicim zazemi a zemi puvodu. Jsem rad, ze kdyz uz teda musi byt ta nova studena valka, tak jsme diky Buresove kseftu v Nemecku na zapade. I kdyz by nas par dementu furt nejradsi tahalo do Ruska.

reagovat
sheogh
30. září 2019, 11:09
0

To fakt neee (a ne proto, ze to je z ruska, to je mi jedno) :-( ... No snad jen, kdyby byla verze RS... ;-)))

reagovat
Af
Afilada
30. září 2019, 13:15
1

Autor píše, že "...Brazílie a Indie rostou dlouhodobě a stabilně, očekávané růsty v Rusku jsou stále především příslibem..."
Nevím odkud čerpá, v Indii je v prodejích aut nejhorší situace za posledních 18 let, ani Brazílie si dobře nevede....
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejhorsi-propad-prodeju-aut-v-indii-za-18-let-zasahl-svetove-automobilky-o-praci-mohou-prijit-miliony-lidi-77261

reagovat
Riccardo Martora
01. října 2019, 13:29
-1

Zapomněli jste na konci článku napsat "konec komerčního sdělení" :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem