Rok 2020 je mazec. A to nejen z hlediska globálního, jak trefně vystihuje meme lákající na stejnojmenný film podle knihy Stephena Kinga režírovaný Quentinem Tarantinem. Rok 2020 vtrhl totální intenzitou i do mého mikrovesmíru a počet okamžiků, které mi vzaly dech (a dle kterých se dle Soichiro Hondy dá kvantifikovat kvalita života), je oproti předchozím rokům enormní. Snad jen jediná oblast je oproti létům minulým utlumena. Rok 2020 je pro mě první rok bez Autíčkáře. A bez Autíčkáře jaksi automaticky ustal typický přísun cirka 30 aut, která jsem během 12 měsíců stačil vyzkoušet. A bez 30 různých aut začíná člověk krnět a být zastydlý. Přepadají ho různé myšlenky a má pocit, že by měl něco změnit…
…přestože má v garáži to, co mu vlastně ideálně vyhovuje, moc to nestojí, je to zcela adekvátně rychlé, nic se na tom nekazí a když se to rozbije, nebude to znamenat národní smutek.
A přestože se po každé projížďce nakonec dostaví pocit spokojenosti, chybí tomu to prvotní wow. I počala se v hlavě rodit myšlenka, že by nebylo úplně mimo trochu uspokojit alespoň část ješitného a žadonícího ega a směnit jistý obnos za další plechovou, čtyřkolou věc, která bude v pár chvílích v roce těšit majitele a po zbytek času tiše spát v garáži, tiše držet hodnotu a v případě potřeby se prostě prodá. Naštěstí, jak člověk stárne, přijde mu tenhle možný obchod čím dál víc zbytečnější a často pochybuje, zda to skutečně zvýší kvalitu jeho života… Jaký rozdíl oproti roku cca 2010, kdy bych v nynější situaci nemohl dočkat, řiť měl permanentně nachystanou ke startu, každý den 2 hodiny vysedával na mobile.de a při první příležitosti vecpal všechny peníze nějakému Turkovi směnou za líbeznou víceválcovou úchylnost.
Ať už to dopadne jakkoli, pojďte si se mnou udělat takový stručný průlet seznamem kandidátů, kteří přicházejí v úvahu… A třeba mi do diskuze doplníte něco, co jsem trestuhodně opomenul. A dopředu předesílám: Ne, není to schizofrenní, i když to je ode zdi ke zdi – společným jmenovatelem všech těch věcí je wow faktor – ať už pramení z jakkoli rozdílných vlastností.
Skupina 1: Economy class
Začněme od těch nejlevnějších. Je vážně zajímavé pozorovat, jak se vyvíjí priority. Ještě za dob mladého Vavrise jsem se často přistihl při myšlenkách typu “Kdybych měl moc peněz, koupím si 5 levných aut a budu je střídat”. Teď se to spíš přesouvá do typického “Co nejlepšího se dá za volné peníze koupit”, na což má vliv i fakt, že výběr za padíka před deseti lety byl jako otevřená boboniéra a výběr za padíka dnes je jako vyjedený krám. Přesto se pořád najdou věci, které by nejspíš dělaly velkou radost, aniž by vyčerpaly celý rozpočet a jeví se velmi rozumně:
Citroen Saxo VTS / Peugeot 106 S16
Pokud jste četli pár mých článků, víte, že se k těmhle francouzským poplašeným krabičkám vracím v myšlenkách až nezdravě často.
+ spojení oldskůl jízdního projevu s moderními schopnostmi a rychlostí
+ vášnivý motor
+ levné na provoz i údržbu
+ vždycky půjde snadno prodat
– není to náhodou další Miata, jen s pohonem na předek?
– wow faktor se dostavuje až při jízdě, nikoli před ní
Mini Cooper S R53 (JCW)
No jo, je to to samé v bleděmodrém. Jen doplněné o kompresor… A kopu stylu… Z řidičského hlediska je pro mě první moderní Mini jednoznačným vrcholem všeho, co se kdy jmenovalo Mini.
+ charisma rabiáta a kvičení kompresoru
+ veselý jízdní projev
+ ve správné barevné kombinaci to má pořád megastyl
+ vnitřně cítím, že to za 10 roků bude drahé
+ vždycky půjde snadno prodat
– jenže to je další Miata, co má všechno vpředu
– a pořád to je jen čtyřválec
Volvo C70 s pětiválcem
A máme tady první ode zdi ke zdi. Těžko hledat průsečík mezi poblázněným Citroenem a cestovní klid vyznávajícím Volvem. Jenže první C70 má pro mě tu správnou kombinaci vlastností, které dávají smysl.
+ Připadá mi prudce elegantní
+ Dá se sehnat v barvách, které jsou boží (Fialová, Mango, Tyrkysová…)
+ Pětiválec – ten se mi nikdy neoposlouchá
+ Má 4 plnohodnotná místa – můžu vzít na výlet celou rodinu
+ Z hlediska svých vlastností dává reálný smysl a přidanou hodnotu jako doplněk k Miatě
– ostravské duši, která je zvyklá na bolest a krev, by postupem času mohlo připadat, že ticho, pohodlí a bublání pětiválce jsou vlastnosti, kvůli kterým se přece auta pro radost nekupují :D
Skupina 2: What your money can buy
Levné plečky bychom měli za sebou, nyní je čas vylízat prasátko s nápisem “na pičoviny” skoro do dna, ale pořád být relativně rozumý jinoch. Opice a banány, mít rezervu, znáte to…
BMW Z4 Coupé 3.0 Si
S dovolením tuhle věc označím za nejhezčí výtvor pana Banglea, časem bude ještě krásnět. Navíc nese typickou DNA mnichovských vozů.
+ Design, design, design
+ Kombinace rychlosti, modernosti a použitelnosti
– Projevem v sérii možná až příliš obyčejné
– A když je projevem obyčejné a spíš jako výletní víkendovka, nebude škoda, že má jen 2 místa?
Ford Capri
Je to zajímavé, jak mi tenhle vehikl vyskakuje v pravidelných cyklech. Jako děcko jsem to žral – protože Profesionálové, že… Pak jsem to strašně chtěl někdy kolem roku 2010. No a teď mi to znovu přijde jako zajímavá možnost.Ten pohled čtyř očí zamračený kapotou, nízká silueta, hřmot starého těžkého šestiválce..
+ projev a vlastnosti veterána
+ styl až po strop
+ relativně levný servis
+ svými vlatsnostmi dává přidanou hodnotu do současné flotily
– je to staré a nerozumím věcem jako karburátor
– je to pomalé a má to čtyřkvalt
– nikdy jsem v tom nejel a možná to je úplná blbost
Mercedes CLK 500 (C209)
Nikdy jsem o nich moc nemluvil, nikdy jsem je neměl, nikdy jsem je vlastně ani neřídil, ale podvědomě mě to k nim táhne…
+ design – tu elegantní profilovou linku bez B sloupku prostě žeru
+ spolehlivý osmiválec…. OSMIVÁLEC
+ čtyři místa = výlety bez nutnosti losovat lidi (viz. výše)
+ dynamická samozřejmost
+ svými vlastnostmi dává přidanou hodnotu do současné flotily
+ zdánlivě velmi zajímavý poměr ceny a nabízené hodnoty
– tahle generace má mizernou pověst a asi se líbí jen mi
– s čímž souvisí, že to asi nepůjde úplně snadno prodat
– nedokážu zcela odhadnout velikost provozních nákladů
– vypadá nudně
Nissan 350Z
Zetko jsem si už před lety zařadil do kategorie relativně dotupných a obyčejných sportovních kupé. Až teď si začínám uvědomovat, že v cenové kategorie, kde se Zetka pohybují, se podobné vlastnosti staromilských sporťáků hledají dost těžko.
+ možná je těžké, ale charakteru má až po strop
+ velmi zajímavý poměr ceny, výkonu a hrubiánství
+ dynamická samozřejmost
+ vždycky půjde relativně snadno prodat
– trochu laciná image vozidla drifterů, tunerů a ricerů
– chybí větší wow efekt
Porsche Boxster 986 S
No jo, no jo, další očekávatelný zástupce. Který možná nezapadá do té poučky o opicích, banánech a rozumném jinochovi, vzhledem k hrozícímu drahému průseru s IMS, RMS, ovalitou a kdo ví čím dalším ještě. Ale je to Porsche!
+ zvuk sání hned za ušima je jedním z nejhezčích automobilových zvuků, které jsem měl možnost kdy slyšet
+ umí všechno – výletovat, pózovat i sportovat
+ je to Porsche
– jako rychlejší a lepší Miata nedává v kombinaci s Japonkou moc smysl
– hrozí riziko, že bych začal Porsche používat jako Miatu, což by bylo citelně dražší
– riziko drahých oprav
Skupina 3: Žijeme len raz!
Doteď byly v seznamu jen věci, které alespoň z určitého úhlu podléhají racionálnímu uvažování. Jenže celá tahle úloha, kterou tady řešíme, nemá s ráciem nic společného. Třetí auto je prostě kravina. Nedává smysl. Takže jestli jste dočetli až sem, konečně začíná dávat význam ten nadpis blogu. Nikdo ty zasrané krámy nepotřebuje, jenom je chcem… protože jsme divní… Ale nedávají tím pádem smysl ze všeho dosavadního právě pouze vehikly, o nichž bude řeč teď? K čemu je auto pro radost, které nepřinese radost maximální?
Alfa GTV6 s větším motorem
Je to objektivně pomalé, staré, divné, neohrabané a… musíte to mít! Protože když se v tom projedete, úplně vás pohltí surovost, živočišnost a totální přímost neotesaného stroje. Vůz pro muže s knírem a chlupatou hrudí. A protože 160 koní (kdo ví jak moc vymřelých) sériové verze je málo, je třeba hledat minimálně mezi SWAPy třílitrového Bussa (což byla docela běžná úprava) nebo rovnou nějakou šílenost a la Tady tenhle masakr z Berlína
+ těžko si vybavuju vozidlo této cenové kategorie s podobnou mírou intenzity a surovosti
+ neotesaný projev veterána
+ zvuk, který dokáže krájet dvacítku plech
+ instantní wow efekt pokaždé, když to nastartuje
– což zdaleka nemusí nastat pokaždé při otočení klíčkem
– vevnitř je to ohavné jak budoár staré dámy
– bude se to srát dnem i nocí a nikdo to nebude umět opravit
– a nikdo to za ty peníze nikdy nekoupí, takže to je auto “nadosmrti”
Chevrolet Corvette
Tady bych snad rovnou přešel na ty plusy a mínusy :-)
+ instantní wow efekt
+ LS – více říkat netřeba
+ pohled přes kapotu je impozantní
+ V8 + rwd + hrubý manuál… me gusta!
+ s ohledem na nabízené zážitky rozumná cena servisu
+ půjde to rozumně prodat
– v sérii to je trochu “wobbly”
– úplně se vidím, jak mám tendence dělat z toho Z06, drtit to na okruhu a propálit v tom mraky peněz
Honda S2000
Moje japonská Femme Fatale, která jezdí přesně tak, jak si od sportovního auta představuju a kterou jsem si měl koupit v roce 2018, kdybych nedostal rozum: Naštěstí / bohužel už tehdy ceny nebyly nejníž a volba padla na NCFL – ne, pořád toho ani v nejmenším nelituju. Takže proč S2000?
+ protože je to syrová skorozávodní cvička
+ protože to po pár úpravách bude plnit úplně vše, co bych od sportovního roadtseru chtěl
+ protože to má jízdní wow efekt jako debil
– jenže to podobně jako u Boxsteru znamená, že by Miata šla z kola ven – neb by nedávala smysl, a já bych se dostal do začarovaného dilema – daylit S2K či nedaylit S2K?
– ceny lezou do nesmyslu
– pořád je to jen debilní vyhoněný čtyřválec
Jaguar XKR
Tak se trochu uklidníme. Produktem hrdého Albionu oděného do čarokrásných křivek a lánů jemné kůže. Když jsem loni psal porovnání XKR a Maserati 4200 GT, konstatoval jsem, že s Jaguarem bych chtěl žít, ale s Maserati odjet. A vykrystalizovalo to do té podoby, že XKR se v tomto výčtu objevilo, kdežto pro Maserati místo nezbylo – strach a cena…
+ je krásný
+ skvěle by se v něm výletilo
+ dokud dítěti nevyrostou nohy, dal by se snad považovat za dočasně rodinný.
+ svými vlastnostmi dává přidanou hodnotu do současné flotily
+ zátah i zvuk kompresoru jsou návykové
– uservisovat to asi bude kumšt
– a zase tady je to o té ostravské duši a pohodlném tichém autě…
Mercedes CLK 55 AMG (C208)
Ano, už to tu jednou bylo. A je to tu znova. Upřímně vůbec nedokážu odhadnout, kolik bonusů nabízí AMG reálně oproti obyčejné 500. A naopak, kolik finančních malusů ty bonusy vyžadují. Minimálně to umí hřmít.
+ takže ano, hřmí to
+ má to osmiválec!
+ umí to fungovat jako 4 místné auto
+ má to boží profil bez B sloupku
– ze servisu bych se asi dosral
– opravdu to bude mít podobný wow efekt jako XKR nebo Vette?
Opel Speedster
Hmmm, asi ještě z dávných tužeb jsem si tady nadepsal tohoto Lotuse převlečeného za Opla a teď mi došlo, že machrování podjetím závory je možná příliš málo na to, aby si tahle puristická záležitost bez výbavy a s poměrně slabým motorem obhájila svou dnes již vysokou cenu… Jo kdyby turbo nestálo tolik, co stojí…
Gratuluji, pokud jste dočetli až sem. A chcete na závěr trochu nasrat? Vůbec netuším, zda se tohle vůbec někdy odehraje. Jak jsem mluvil o těch okamžicích, které mi vzaly dech, tak ty vlastně nebyly ani v jednom případě spojeny s auty. Ven koncem je tohle asi nějaká setrvačnost, která se občas prodere na čelo priorit, ale reálně možná žádné výrazné zkvalitnění života či zážitků nepřinese. Nebo ano? Uvidíme, co přinese zima a COVID :-)
05. října 2020, 11:34
2
"Rok 2020 je pro mě první rok bez Autíčkáře. A bez Autíčkáře jaksi automaticky ustal typický přísun cirka 30 aut, která jsem během 12 měsíců stačil vyzkoušet. A bez 30 různých aut začíná člověk krnět a být zastydlý. Přepadají ho různé myšlenky a má pocit, že by měl něco změnit…"
Nebo taky zjistíš, že jsou ti auta jako taková vlastně uplně u prdele :D I když pravda, řídím stále rád, i tu firemní Kiu :D
A ty jsi zacyklený, tenhle výběr je u tebe furt stejný (vnitřně cítím, že chceš stejně zpět)...:D
Ale! Aby ti to nebylo líto, CLK tamté generace se mi líbí taky. Nejsi sám. Máš radost? Máš?
05. října 2020, 12:34
0
Nemám, neb ty si takovouto věc nikdy nekoupíš, takže to její kredit nezvyšuje :D A jinak máš pravdu s tím zacykleným výběrem... holt prostě nesplněná přání minulosti...
05. října 2020, 12:43
0
Tak ono je klidně možný, že já si ani už žádný auto nekoupím, ever :D upřímně ale teda dost pochybuju, že by můj zájem o auto nějak zvyšoval jeho kredit :D
05. října 2020, 19:48
0
Ta nesplněná přání minulosti, to mě dohání taky. Ale víc a víc jsem ve vnitřním klidu, že mi nic zásadního z automobilovýho světa neuniká, naopak, začíná mě zajímat víc i jiný svět "tam venku". Jinak musím pogratulovat k hezky čistýmu stylu průjezdů v tom videu. Kolik kol mě minulej víkend trvalo v Sosnový s tím starým BMW 325i než jsem dal kolo tak nějak přetáčivo a ladně ... a mohl bych tam trénovat dodnes. Pár těch smyků co jsi tam předvedl a navíc na silnici bych poněkud neměl koule, anebo to tak z videa působilo. A Miata má nádhernej zvuk, ty svody to fakt totálně proměnily.
S tím výběrem, hele to musíš vědět sám. Jeden detail ale prozradím, CLK (W209) má sice krásný bezsloukový okna, ale i na perfektním exempláři bohužel v zavřeným stavu povrzávají. Asi to půjde promazat, ale myslím, že trošku skřípat na nerovnostech to bude vždycky. A to je věc co dovede splehlivě nasrat... Jinak Merc s motorem 5.4 M113 (ideálně od AMG) je pecka. Taky mám nějaký to AMG na listu veřejně vyřčených přání...
Svým způsobem je tvoje NC vlastně perfektní auto. Ale z těch co jsi jmenoval bych ti asi nejvíc přál Boxstera S. Já ty poršáky z týhle doby přelomu tisíciletí mám vážně nefalšovaně extra rád. Vím, je to dražší, ale jestli si to budeš moci dovolit, neváhej a toč (kupuj).
Alfa GTV, to je náhera, ale vstup do světa veteránů, kdy se jezdí jen když "ten křáp jeden" zrovna funguje. Ale v těch dnech si to užiješ. Z4 Coupe 3.0Si je taky podle mě nádherný auto. Corvette má sílu a nesmírnou přitažlivost, Jag eleganci co jinde není, jo, je to pěkný podzimní dilema :)
05. října 2020, 21:21
0
To jsou všechno zatáčky ve velmi blízkém okolí a projížděl jsem je 100x, navíc to teď klouže velice moc. A zas až tak ladné mi to nepřijde. Třeba to přehmatávání, vžil jsem si za poslední 2 roky nějaký pastyl a neumím se toho zbavit. Když to náhodou klouzne víc než chcu, tak přehmatávám strašně kostrbatě a necítím se v tom moc samozřejmý (to na videu není :) )
05. října 2020, 21:34
0
Já to tak nějak tušil, ale video vypadá hodně pěkně a suverénně :-D No, nevím co by kamera natočila na našem včerejším Sunday drivu na Karlovarsku a v Krušnejch horách. Ráno se jelo na mokrým, osychalo to, ale střídali se hodně klouzavé úseky s těmi, kde se o ten asfalt už trošku opřít dalo a občas jsme to vyhodnotili lehce blbě. Každopádně v Elise si takto smykem troufnu jen, když je to vracák do kopce, vingl, kde je zjevně hodně místa na případný hodiny, když bych to posral, jinak jedu spíš připosraně a na jistotu. Ale odpolko na suchu už to bylo hezký. Upřímně řečeno na tréninka a blbnutí mi svitlo v makovici, že je ideálním strojem vážně upravená, lehce dobitá E36 s šestiválcem na tom se dá učit do aleluja. Furt mi stojí doma za branou, žena podezírá, že jsem jí koupil, ale sranda je, že vážně ne (aspoň prozatím) :-D
Jinak ty jo, ještě bych v tom tvým snílkovi možná uvítal i Toyobaru...
05. října 2020, 21:56
2
já jenom pevně věřím, že některý ty záležitosti jsou jenom blbým úhlem kamery. Protože po tom moralizačním článku o ne-prasení na okreskách vypadá tohle, no, pokrytecky :)
A jinak kup Vette. Pokud tě baví Miata a chceš akorát přestoupit do vyšší ligy, Corvette je cesta. Nějaký mergly nebo mid-engine fakt ne.
06. října 2020, 06:18
0
Co konkrétně myslíš? Ono to možná vypadá, že to někam pošlu naslepo, ale takový střelec fakt nejsem :D V tom lese to má v první zatáčce teda specifikum, že jsem se pod ní otáčel poté, co jsem přijel shora, takže jsem věděl, že mi tam nikdo nevjede...
A jestli myslíme ten samý článek, tak v něm zaznívá docela jasně, že žádní svatí nejsme, ale snaha o odpovědnost za své chování je vždy na místě...
-
Komentář upraven 6. 10. 2020, 06:19:52
06. října 2020, 06:32
0
CLK se mi taky líbí. Klidně by stačil základ a pomalé loudání, ale nakonec bych skončil u stejně starého a otylého mercedesího kabrioletu. A to pak vzhledem k vlastnictví CHáčka nedává smysl. Ale hezký to je, to zase jo...
06. října 2020, 06:48
1
Ty už ses oženil, ty teď musíš skončit u otylého MPVčka :D
06. října 2020, 07:29
0
Vavris: Jenom na první pohled -> 0:18, 0:38, 2:45. Dyť to bylo reálně do slepýho, respektive z kamery to tak vypadá. A navíc bokem, takže nižší kontrola nad vozem pro případ průseru.
06. října 2020, 07:50
0
0:18 - to je ta kterou popisuju o příspěvek výš - takže fakticky je na slepo, ale reálně si nedovedu představit, že nastane situace, kdy mi někdo smaže 500 metrový náskok a potkám ho ihned po otočce v protisměru. 0:38 a 2:45, ono to tak možná nevypadá, ale jde tam v obou případech velmi dobře vidět, v těch 0:38 můžeš i vidět, jak otáčím hlavu doleva a kontroluju volno :-)
07. října 2020, 12:01
1
Pěkný video - kdybych měl takové 10 minutové video sestříhat já (jako aby to vypadalo, že to mám v ruce) musel bych mít jako základ asi tak 24h videa :)
Vypadáš, že víš, co děláš - což já evidentně ne (oblíbená věta mojí drahé po zatáčce, kterou jsem projel bokem "a to mi jako chceš tvrdit, že teď jsi to měl pod kontrolou?" - to dodá jistoty :D))
05. října 2020, 11:56
0
Chápu to Capri, s tim to mám stejně.
C70 je sice hezká, ale objektivně krám. Když teda nechceš koupit to moje. Myslím, že pokud bys nechtěl za volantem odpočívat, ale závodit, tak bys asi nebyl vesel.
Líbí se mi i ten Jaguar, ale z toho bych měl fakt vítr, že se rozbije a zruinuje mě.
Podobně je to asi i s Vette.
Alfa je krásná jak je, klidně i s normálním motorem.
Saxo bych asi taky bral.
Mini mi přijde overrated (jakože cena nereflektuje zábavnost, ono je dobré, ale opravdu je tolikrát lepší, než Saxo VTS?),
S2K, BMW, Speedster, Porš, Nissan, to mi všechno přijde jako dražší a víc rychlé NC.
Mercedes mi přijde nudný, mundane car od pohledu. Zvlášť takhle stříbrnej.
Tolik pohled floutka co neumí moc řídit.
05. října 2020, 19:34
0
Jakube prečo ten obrat a averzia voči C70? Registrujem, že začínaš byť s "céčkom" nespokojný a viackrát si naznačil predaj kabria, pripisoval som to nákupu nehnuteľnosti. Je za tým aj niečo viac? Príznávam, že C70 kupé sledujem dlhodobo tak sondujem.
05. října 2020, 20:26
0
To není averze, já mám to auto rád. Ale je to optikou dnešních aut staré a třeba jako daily už to chce dost kompromisu. Mám teď verzi s továrním sportovním podvozkem a sadou výztuh, což dost pomáhá, ale i tak je to auto docela měkké. Navíc mu stejně jako ostatním starším volvum vrze dost interiér. A jízdní vlastnosti jsou spíš kochaci, než závodní. Ano, je to rychlé, ale do zatáček se to sune jako těžká předokolka s motorem v předním nárazníku.
Už jsem vyrostl z prvotních růžových brýlí, vnímám to auto objektivněji. Je zajímavé, charismatické, ale má i chyby a není jich málo.
05. října 2020, 12:22
0
Nevim to jistě, ale něco se mi plete, že Z4 coupe je sice z Bangl éry, ale designér je jiný. A za mě rozhodně stále nepřekonané coupe od BMW nové doby. Jen bych zariskoval a v rámci všeho co popisuješ zadlužil sebe i rodinu a šel do M. Ty mi v tom výběru mimochodem chybí úplně, ale chápu, že ty ceny šly až nechutně a myslím i zbytečně vzhůru. U GTV6 jsem podobně naivní a taky po ní toužím. Je to rozhodně tím, že jsem vlastně ještě žádnou Alfu neměl. S většinou ve výběru souhlasím a občas, taky vyhledávám.
Takovým zaplivaným a bohužel driftery a podobným nářezem, likvidujícím super autem je pro mě e36 obecně. To auto, jak samozřejmě víš, protože jsi ho měl je prostě nedoceněné, nebo respektive objevené, tak jak si to nezaslouží. Sice ho žere rudý mor, ale rozhodně v 328i coupe s lehkými úpravami potěší a dá se využít i s rodinkou jak píšeš. Jen nemá ten wow efekt, který pro mě mají třeba ty Mka. Ale jak stárnu a vidím tu digitální šeď, ne všude samo, tak i ty "obyčejné" R6 prostě potěší.
05. října 2020, 12:35
0
E36 je pro mě nejkrásnější 3er. Kupé s M-paketem je ňam. Vlastně by to byla taky možnost... A co se týče M BMW, tak ty jsou prostě cenově tak vystřelené, že mi nedávají nejmenší smysl.
-
Komentář upraven 5. 10. 2020, 12:39:35
06. října 2020, 08:28
2
K tomu, že E36 je nejkrásnější: Podle mě je to dané generačně a jen záleží, v čem viděl člověk poprvé jezdit Simíra v Kobře 11 :) . Já ho viděl v E46 a tím pádem E46 a znám mladší a starší lidi a ty jsou v rozsahu E90 a E36.
07. října 2020, 12:04
1
Souhlas - pro mě bude vždy to pravé eMko E46 M3 v tmavě modré barvě. Podle mého nejhezčí BMW, které kdy v mnichově vyrobili.
A nechápu, jak se někomu může líbit Z4 Coupe - no offence, ale to auto je fakt šeredka. Kabriolet je hezký, ale to kupé fakt ne :)
07. října 2020, 13:37
2
Já ho viděl jezdit v E46, akorát dycky předtím než to rozmrdal tak přesednul do E36 :-) občas ani ta barva neseděla
07. října 2020, 15:07
5
To bylo speciální E46 individual s příplatkovou položkou "PreCrash transform to E36 module"
05. října 2020, 12:23
1
Mini R53 - koupit dneska hezkej kus je čím dál větší problém
Ford Capri - také mě trápí ve snech, najít pěknej kus je sakra problém, a když jo, tak stojí nesmysl
350 Z - najít nevyhrkanej kus a nepostiženej tuningem snad ani nejde
05. října 2020, 12:36
0
Zrovna nedávno byly na prodej dvě Zetka v takřka prvotřídním stavu, rozhodně bych v tom neviděl takový problém, jako třeba u Capri :-)
05. října 2020, 12:39
0
Tak to jsi měl štěstí. Já na to koukal několik let a pořád jsem váhal nad jedním, až nebylo. Ted mám auto co mě baví tak už nehledám. Capri je fakt problém, hlavně s lepším motorem.
05. října 2020, 15:18
2
R53 se dá ještě najít docela v pohodě. Já jsem před rokem koupil kousek s najetejma 80kkm z Itálie (ověřeno v servisce a v záznamech z italské STK), kamarád před půl rokem koupil kousek s najetejma 110kkm z Německa, originální serviska, atd. Oba moc pěkné, nerozhrkané... Takže bych to rozhodně tak špatně neviděl :-)
06. října 2020, 15:55
0
V tom případě gratuluji k dobrému nákupu :-) Uvidime se někdy na okruhu?
05. října 2020, 12:49
1
Ten nesourodý výběr mi dává smysl, sám jsem uvažoval podobnym stylem. Moji favorite by byli: Capri protože je veterán/youngtimer pěknej a uservisovatelnej, Jaguar protože je to hóch auto a oproti merglu má vic stylu a třeba to Saxo, protože to je volba rozumu. I když mluvit o rozumu, když chce člověk nesmysl, je nesmysl. A třebaže je lepsi výběr zužovat, co taková Honda Legend? Za ty prachy co stoji, je jakákoliv verze onen žádaný wov efekt. Protože k tomu jsem se dopracoval já.
05. října 2020, 13:02
1
A tady se v celé kráse ukazuje rozličnost lidských tužeb neb pro mě má Legend wow efekt zcela nulový :-)
05. října 2020, 13:22
0
Aj, tak to byla střelba mimo.
05. října 2020, 14:05
0
Letošní zimu nám ten bazosovej rybník bude malej :D XKR, Ztko, C5, Boxer/Gejman. Ty Zetka mi ale vzhledem k tomu, že jsou z výběru jedny z těch levnějších, přijdou, že se vůbec netočej.
05. října 2020, 14:59
0
Cítim autorovu rozpoltenost :) Mám to podobné niekedy.
Na jednu stranu si hovorím že by mi malo úplne stačiť niečo malé lacné na prevádzku ako Clio RS/Abarth alebo aj to R53 mini, ktorý je asi najlacnejší (no ten dizajn ide mimo mňa).
Ale.. Za keď to už má byt sranda na pár km ročne tak by to mohlo byt niečo viac spešl že. Tak nejako som vyradil všetko dvojmiestne, aspoň jeden-dva rodinné výlety by som s tým absolvovať chcel. Zatial som zastavil na:
130i/Megan rs/RX8 zhruba v takomto poradí. A o tej poslednej možnosti mám trochu pochybnosti :)
Jedna podla inzerátu vymazlená 130i sa predáva na druhej strane mesta, ale za 300tis. To je tak minimálne 50tis cez moju predstavu. Ako ja to majitelovy prajem aby sa niekto našiel kto to odcení, a vzhladom tomu, že z inzerátu zatial nespustil ani korunu tak cenu považuje asi za pevnú. Nejako nemám ten charakter ísť sa na to pozreť a zabíjať jeho čas s vedomím, že sa na cene pravdepodobne nedohodneme.
05. října 2020, 18:03
1
Asi to nikdy mít nebudu (i když nikdy neříkej...), ale za mne z tohodle výběru Alfa (klidně s nejslabším motorem, co tam dávali) a Jag. U obou stejný důvod - jsou nádherné.
05. října 2020, 19:27
0
Když to bude jen čtyřválec, tak "velký špatný". Vzhledem k relativní servisní nenáročnosti a případné celoroční použitelnosti bych šel pro Alfu GT 3,2. Určitě ošetřit proti korozi. Doporučil bych alespoň krátkodobé současné vlastnictví s miatou a viděl bys, jestli ji občas projedeš, nebo pošleš do světa.
Ale vhledem k tomu, že jsi zvyklý na RWD, se ho asi nebudeš chtít pouštět. Potom je zajímavou možností 325i E92 (2,5 litr před FL používá ještě MPI = lepší než ostatní přímovstřikové R6), což je stále dost moderní, "úsporné" a bezpečné auto i pro 4 osoby. Sice "jen" 220? koní, ale vždy je něco za něco... A taky by nemuselo být složitý sehnat solidní kus.
05. října 2020, 19:28
1
Ad video: Fajn výlet do Háje:-D
Asi bych více času dal současnému autu na na snění o jiném vehiklu se vykašlal. Evidentně ti to ježdění jde a máme tu na čisarské i na prajzské fajné cestičky.
05. října 2020, 21:24
0
Ono to tak nejspíš skončí. I když touha po osmiválci aspoň jednou v životě občas vykoukne dost citelně :D A ano, cesty tu máme super.
06. října 2020, 14:55
0
Nepotkali jsme se teď v sobotu 3.10. cestou na Frýdek? Já taky občas sním o třetím autě. Buď velký motor, velké kabrio, rychle kupé nebo hot hatch, ale kdy by to člověk v jezdil, že. Už tak mi přijde, že tu Z4 vencim málo.
06. října 2020, 16:20
0
V sobotu jsem na Frýdek jel, ale 6kou
05. října 2020, 21:52
1
Jo, moc pěkný seznam, naprosto schvaluju!
Mini R53 u mě před rokem zakotvil jako daily-car a i po roce jsem z něj stále nadšený - ten jekot kompresoru a zátah od nízkých otáček až k omezovači je návyková věc. Maličko mě mrzí ten extra tvrdý podvozek, který na rozbité okresce je náročnější zkrotit, ale co se dá dělat.
A GTV6ka, no, to je příběh sám pro sebe :-). Když koukám na ty ostatní auta (skoro žádným z nich jsem teda nejel), tak hlavně počítej s tím, že to je opravdu staré auto se všemi nectnostmi jako měkké řízení, karoserie, úchylná zadní náprava a tak. A třeba co se týká tvého plusu "řízný zvuk" - třílitry zní překvapivě docela o dost jinak než dvaapůlky, mají takový hlubší a osmiválcový zvuk. Další zrada je taky ten swap o kterém mluvíš - třílitr z 75ky pokud nebude z edice "potenziata", tak bude mít za vstřikování stejný L-Jetronic jako je v GTV-6 a to je velký výkonový mínus, jede to podstatně hůř než srovnatelný Motronic. A přehodit to není úplně samozřejmé, minimálně vačky má Motronic a L-Jetronic jiné. U té co si poslal je navíce trochu otázka, co za 3.5 konkrétně tohle je - tříapůlky jsou obvykle stavěné dealerstvím "SaVaLi" a mají to pak docela výrazně napsáno na ventildeklu. Vcelku by mě to zajímalo, škoda že to tam napíše podrobněji a fotky stojej za prd. No, každopádně rozmýšlej dobře :-D
06. října 2020, 11:56
0
Nedělala to i Autodelta? GTV6 je bohužel čistě teoretická rovina. Bylo by krásné to mít, ale na rovinu na to asi nemám koule. Stejně jako třeba na TVR...
06. října 2020, 06:33
0
Tos mi zase připoměl, jak jistému hipsterovi závidím Charger pursuit... Trochu omlátit, černobílá barevná kombinace, tlampač z barelu na střechu a pak už jen vyzvednout bráchu z vězení.
06. října 2020, 06:49
0
Adame, ty máš bráchu ve vězení? :)
07. října 2020, 13:19
1
To je jen otázka času...
06. října 2020, 08:24
0
Začalo být hnusně a našla se klávesnice? Tenhle styl článku mi chyběl!
Jinak dle popisu to nikdy nekoupíš, pokud se nestane něco nečekaného. Za mě ale GTV6! Neřekl bych, že bude neprodejná, zvlášť po recenzi JC. A ten zvuk, historie etc... A dále XKR to by byla taky nádhera, plus je obojí family friendly, ač mi připadá, že bys to rodině maximálně ukázal a pak tam už nikoho nepustil :D
PS: Od tý doby cos na forum postnul to podzimní jízdu jen lituju, že jsem se do takového stádia zatím se stejným toolem nedostal.
06. října 2020, 08:31
3
XKR by bylo zcela jistě family friendly... Teda, ještě cca dalších 20 centimetrů... U GTV6 si to nedovedu představit, v tom autě teče krev z uší :D
Jinak JC ji možná proslavil, možná proto stojí tolik, co stojí, ale nedokážu si představit, že v ČR někdo dá 400 tisíc za věc, která vypadá jako divná Škoda Rapid :D
A jaké mám stadium se ukáže ve čtvrtek v Brně (to bude klepec) :D
-
Komentář upraven 6. 10. 2020, 08:32:27
06. října 2020, 08:56
0
Vždyť tady v blogu jeden rodinný XKR byl :-)
;ab_channel=DavideCironiAlfu GTV6 hezky prohnal Davide Cironi, někde po páté minutě je pěkně slyšet motor a jsou tam i titulky:
06. října 2020, 11:15
1
Co myslíš tím že v GTV6 teče krev z uší? Nevím kterou si teda jel, ale v té mé je motor slyšet naprosto kultivovaně a obecně hlukem to je docela příjemné GTčko (myslim si že valit v něm 130 po dálnici bude příjemnější než v Miatě/Minim)
06. října 2020, 11:48
0
Jezdil jsem jen v té od Andyho a přesně takovou nějakou bych chtěl.
06. října 2020, 11:57
0
No to ale bacha, jestli myslíš tu zelenou co si před pěti lety recenzoval, tak to není GTV6ka, ale něco úplně jiného! Zaprvé podvozek je kompletně jiný (RS-R má coilovery, ne torzky), zadruhé pokud to bylo hlasité, tak tam byl nějaký úchylný výfuk a pokud to bylo nepříjemné/hlučné, tak to mělo nějaké hrozivé silentbloky (a/nebo totálně nevyvážený kardan) A kdo ví co další úpravy...
Neříkám, že takové auto nejde postavit (i když RS-Rkovej podvozek dneska sehnat, no...), ale sériová GTV6ka je úplně něco jiného. Tak abys nebyl zklamanej...
06. října 2020, 12:03
0
Hlasité jen motorem (nepříjemné to nebylo, s tou krví z uší jsem trochu zapřeháněl, na dlouhé cesty ale rozhodně nic moc)... Podvozek, tam jsou snad jen nějaké jiné tlumiče a siláče? Nepamatuji si to už přesně... Fungovalo to hezky "moderně" - působilo to takovým tuhým a kompaktním dojmem.
06. října 2020, 19:01
4
Ahojte chlapíci, ten podvozek od RSR je konkrétně "road" verze, kdy se porad používají torzky, ale k nim navíc tlumice/pružiny od Rona Simonse (doporucuju to jméno vyhledat na youtube:-). Ve skutečnosti se bude jednat o podvozek od f. Intrax, odladeny na Ringu v době, když ještě nebyl tak cool :-)
07. října 2020, 15:20
1
Sériová GTV6 je celkem příjemné auto, ale problém je ta výrobní kvalita a servisní udržitelnost. Většina má za ty roky unavenou kastli a rozpadá se, řazení stálo za prd vždycky a samozřejmě vibrující kardan - to má taky každá a od toho jsou kolikrát dost zničené právě i ty karoserie. Pokud si to člověk nedělá sám, tak je to o tom koupit auto za tři kila a další tři do něj dát, aby fungovalo :) A určitě nechat původní 2.5 - jak bylo psáno, má lepší zvuk. Autodelta dělala 3.0, Gleich zase 2.8. 3.5 je dost netypická, to bude buďto Savali nebo nějakej jinej bastl :)
06. října 2020, 10:04
0
Čím to je, že je s NC každej děsně spokojenej a zároveň furt hledá něco lepšího? :D
Já každopádně nesouhlasím s názorem výš, kde někdo píše, že máš přestat snít a zůstat u miaty. Je to fakt super auto jakožto vstupní karta do světa tohoto typu motokároidů, ale přijde mi, že je snadný u toho uvíznout navždy. Podle mě není nic špatnýho na tom přejít (anebo dokoupit k miatě) na něco ostřejšího, případně koupit doplněk - něco hovadskýho, byť třeba ne tak lehkonohýho. Vidím, že na tenhle atribut koukáš taky a snažíš se ve svých úvahách vyhnout se dalšímu autu stejnýho typu.
Já sem si k miatě koupil Legenda, o kterém už jsem výše četl, že tě nebere, což chápu, není to zrovna auto pro zábavu. Když nad tím přemýšlím zpětně, třeba to CL 55 AMG by byla lepší volba i pro mě (A na svezení si myslím, že CLK 55 AMG bude ještě lepší, se střechou dole), ale doufal sem, že se mi podaří zahnat auto-absťák levněji.
Nejlepší je asi klidně chňapnout dražší auto, u kterého se neočekává velký pokles hodnoty. Nebo že případné opravy, které provedeš, se dokonce reflektujou na následný prodejní ceně.
Do tvýho seznamu bych (jako doplněk k Miaty) přidal Genesis Coupé !po faceliftu!. Ty u nás ale taky nikdo neprodává, vždy max tu starší verzi. Na takové to domácí GT žvýkání.
-
Komentář upraven 6. 10. 2020, 10:06:17
06. října 2020, 10:35
0
Já myslim, že je to klasicky vývoj. MX5 je skvělý auto, ale asi skoro každej miaťák má někde v hlavě ten sen, že si jednou koupí něco dalšího, prostě bude se v tom hobby vyvíjet dál. Může se stát, že po vyzkoušení pár slepých cestiček zase zpátky zamíří k MX5 a kruh se uzavře.
Typicky ale když má finance na to se od MX5 odpoutat směrem dál, tak do toho jde. Takovejch je nás tu myslím spousta. A legrace je, že NC nebo ND a ve výsledku i NA a NB ( kór, když se všem těm miatám trošku pomůže rozvinout jejich potenciál) jsou auta co za dané prachy fungují naprosto bombasticky. Stejná písnička jsou Toyobara, ty mám ještě daleko radši.
U mě perfektně zafungovala ta linie posloupnosti u auta pro sportovní svezení čistě pro radost : Miata - Toyobaru - Lotus
Ale jak jsem popisoval už i v blogu atd.. několikatýdenní zápůjčka levného trackday náčiní v podobě E36 325i z roku 94 mě vrátilo zpět do bodu, kdy si plně uvědomuju o kolik víc si vlastně užiju levné, čitelné a hezky funkční auto o který se ve výsledku nemusím tolik bát.
06. října 2020, 11:54
3
Jedno moudro říká, že dokud nemáš 911 gt3, pořád koukáš po něčem lepším... Otázkou jsou jen ty finance... Nedokážu si představit, že bych drtil Bokstra nebo Vette jako Miatu, to by dno účtu asi přišlo velmi záhy :D
06. října 2020, 12:05
0
Jo, asi je to tak... Ale pak je ještě jedna další důležitá věc a tu poslední dobou říká náš zkušený závodní pilot Ondra a náš společný kámoš a to jest, že si vybírej auto vyloženě podle toho co s ním chceš dělat. Zdánlivě jasný jako facka, ale málokdo si to plně uvědomí.
06. října 2020, 10:49
0
Co takhle kompresor do Miaty?
06. října 2020, 10:54
0
A biturbo... aby to hodilo cenu pekne 911:D
06. října 2020, 12:00
0
V této fázi už jsem se jednou nacházel a pro "servisně lenivé" lidi to prostě není. Pravda, snadných 250 koní zní lákavě...
Dalším faktorem je, že to jsou peníze, které už člověk nikdy neuvidí.
06. října 2020, 12:35
0
Věřim, že to pojede jak debil, ale finančně pak dává větší smysl NC vyměnit za S2K (i když ta pak bude trochu pomalejší než NC s kompem, jenže zase VTEC yo a 9 tisíc otáček)
07. října 2020, 08:51
0
Servisne lenive by to melo byt porad, kdyz to nebudes montovat sam a bude to nejaky kvalitni kit.
Jenomze vime jak to je, je uplne jedno co mas v garazi, porad chces neco jineho.
Posledni moznost je pridat se k nejakemu casopisu o autech a jezdit testovackama :P
07. října 2020, 09:34
0
To je takový ten naivní předpoklad. Koupíš si kit, necháš si ho nainstalovat...
Ani ty nejosvědčenější kity nejsou bez chyb - nikdy to nebude na úrovni vývoje a testování něčeho, co automobilka montuje sériově. Takže reálně nastává situace, že někde něco nepasuje, někde něco nefunguje úplně přesně tak, jak by mělo..
Třeba konkrétně u ex-Miaty jsou evergreenem praskající držáky nebo prokluzující řemenice.
Čímž se dostáváme oslím můstkem k dalšímu problému. Nechceš tu prokluzující řemenici řešit sám - kam to zavezeš? V každém servisu na tebe budou hledět jak na jantara, protože jsi dovezl něco, co v žádném katalogu není. Takže tě pošlou dořiti, protože jsi ten nejhorší typ zákazníka - chceš něco nestandardního a ještě existuje velká pravděpodobnost, že budeš kafrat, když výsledek nebude ideální.
Pak jsou další fáze - sekundární konstrukční nedostatky. Namontuješ IC a zjistíš, že ti to chcípe pokaždé, když vyřadíš na volnoběh, potřebuješ instalovat druhou klapku sání. A to už je čistě samo-domo konstrukce se všemi myslitelnými problémy.
Terciální dopady - jednoduché servisní úkony se kvůli množství dalšího HW stávají značně složitějšími...
Tldr: Musíš mít buď výborný servis ochotný se hrabat v upraveném autě a předpokládat zvýšenou servisní a halvně cenovou náročnost oproti výchozímu stavu. Nebo se musíš smířit s tím, že budeš často ležet pod autem a něco vymýšlet. Anebo se musíš smířit s drobnými nedostatky a nepohodlím
07. října 2020, 10:44
0
Tohle je rozhodně důležitý si uvědomit. Ale není to naopak tak, že právě ta práce pod autem, nutnost vymýšlení řešení, hledání příčiny problému vlastně součástí balíčku soužití se sportovním autem? Kdyby všechno fungovalo, je to trošku nuda, neni?
Proto mě baví hlavně i ty starý sporťáky, protože vždycky se najde něco kvůli čemu se pod to musí vlízt, hledat co se stalo, zkoušet to opravit atd... nakonec pak máš radost, když jsi to vylepšil, jedeš to projet, ono to funguje zhruba jak jsi chtěl a máš z toho radost.
07. října 2020, 11:25
5
Ne, není. Rozhodně ne u Miaty, která prostě normálně může fungovat a rozdávat radost, je to relativně nové auto, relativně bez problémů.
Kdyby to tak bylo, tak proč máš teda doma 911? Podle mě to je jen spíš taková romantická představa... ale já jsem zas z tý druhý strany, extrémní spotřebitel :)
-
Komentář upraven 7. 10. 2020, 11:26:13
07. října 2020, 11:30
1
Musim říct, že kdybych do NCčka nacpal 200 tisíc (jako jeden kámoš) za kompresor plus potřebný úpravy a potom se to furt sralo, tak bych se posral.
07. října 2020, 11:32
3
Sakra krabe, nahlásit se k tomu, že tě baví, když se ti sere auto, to už je hodně i tebe :-D
07. října 2020, 11:34
0
No, Matěji, samozřejmě, že máš částečně pravdu v tom, že když jsem míval doma jednu dobu 3 veterány... Cortina, MGB a Jensen-Healey tak jsem si hrozně přál mít jednou v životě pořádný moderní rychlý sportovní auto. Tehdy jsem strašně obdivoval Cayman (987) a říkal si jak to bude boží, že s tím budu moct vyjet na výlet po Evropě bez nářadí, který zabírá půlku kufru ... Paradoxně jsou i ty veterány spolehlivý, spíš se v tom furt jakoby chceš vrtat. Asi něco jako u vás v aeroklubu, když by někdo provozoval nějakýho starýho Zlína třeba. A měl z toho radost, že si na tom dělá, pak se proletí a užije si to atd...
Dneska to je ale tak, že i ta moje 911 je přes 20 let stará a taky na tom neustále kontroluju různý věci. Teď je fakt, že nebylo nutno na nic sáhnout poslední dobou, ale ona zas nějaká údržba přijde, třeba rádio mi nehraje, tak to vymýšlím jak to originální na cédéčka co jsme si pořídil zapojit, když tam předtím byla instalace nějakýho aftermarketovýho novějšího, co jsem ale vyhodil, protože se tam nehodí. Furt je něco. Elise je taky spolehlivá, naštěstí, ale taky pod to lezu, sundavám kola, kontroluju věci, opravuju drobnůstky.
Pravda je, že jsem se nikdy nepustil do projektu "tuning" auta. To zas má Vavris naprostou pravdu, že ty prachy už nikdy zpět neuvidíš , což o to asi nakonec ani tak nejde, ale často je ten tuning systém pokus omyl a ne každej má tu trpělivost vytrvat.
07. října 2020, 15:11
3
Ono to asi může být fajn, hrabat se ve veteránovi, když ti u dveří ještě visí klíče od Porsche a od Lotusu nebo obecně od něčeho dalšího zajímavého... Trochu míň fajn to je, když ti tam visí klíče jen od Fabie a rozdávač radosti léčíš půlroku na různé choroby aniž by ses pořádně projel...
-
Komentář upraven 7. 10. 2020, 15:12:49
07. října 2020, 23:37
0
Čímž jsi vyřadil skoro všechno ze seznamu pač jsou to stare plečky. Neříkej, že tam v okolí nemáš někoho, kdo se ti o tu stáj postará.
Beztak to byl jen snilkovsky seznam :)
08. října 2020, 09:26
0
To je jasný Vavrisi, že když máš štěstí na víc aut pro radost, tak delší odstávka jednoho nenasere tolik... Na druhou stranu čím víc takovýchto "petrolheadských" kár tím větší šance, že budeš stejně nakonec dělat něco na všech a poleze to do peněz. U tebe mi taky přijde blbost řešit nějakou klasiku, sportovního veterána, něco vyloženě 25 let + stáří... Chceš se asi hlavně spíš povozit v těch pár hodinách co si náhodou urveš z týdne jako volno pro sebe. Strávit je + další, který ani nemáš zavřenej ve stodole s nářadím pod autem, to asi není ono.
Možná bych nakonec poradil jednu jednoduchou věc: jak bylo kdysi nějaký to politický heslo, snad Schwarzenberg nebo kdo ho měl "Nebát se a jít do toho". Prodej NCčko a najdi slušnou Corvettu za rozumný peníz, možná se něco pěknýho najde nakonec i v Polsku a zkus to. Nebo tu Z4 Coupe 3.0 Si. Když to nekoupíš blbě, tak to v případě, že se to nesetká s očekáváními půjde zase poslat o dům dál a nemuselo by se na tom extrémně tratit, dokonce třeba vůbec.
08. října 2020, 11:59
0
Ja ti poradim jednu vec. Vykasli se na stary plecky a kup si jeden novy hothatch. i30n, Megane RS Trophy, Leon Cupra Final Edition 370 ze svajcu:) Miatu si nech k tomu jako lw. Budes se jen vozit a uzivat si auta. Ne shaneni mechanika a lozeni v bordelu pod autem.
08. října 2020, 12:34
1
To je sice zdánlivě bez starostí, ale není to taky nic lacinýho... Když vezmu příklad Hyundai i30N Performance 202kW, což je povedený auto, je to lákavý, rozhodně to není špatná volba. Tady je nějaká jen webová kalkulace jak to vychází v konfigurátoru: https://www.hyundai.cz/konfigurator/i30-n/16/132-336-8506-1525_1605_1606_1608_1609_1482_1483-592-1489
Když by se vzal ten vzorovej příklad, tak auto vyjde na 788180 kč a při tom vzorovým financování s akontací 40% se zaplatí včetně pojištění celkově během 3 let nějakých 892354 kč , zůstatková cena takovýho auta po 3 letech a 60 tis km (předpokládaných) bude řekněme 500 , když vezmu auta co se objevují jako ojetá na trhu dneska... Teď mezitím sice má 1x zimní kola zdarma a asi nějakej servis, ale nějakou spotřebku stejně bude muset v průběhu času koupit.
To když vezmu jako za vzor BMW Z4 Coupe 3.0 Si, který se Vavrisovi v tom textu líbilo jako jeden z kandidátů, tak na tom bude líp. Auto koupí za 400 tisíc, během 60 tis km a 3 let by do něj řekněme proinvestoval střízlivým odhadem 200 tisíc do oprav a údržby, 50 tisíc do havarijka. Zůstatková hodnota pečlivě udržovanýho BMW Z4 Coupe 3.0 Si bude za 3 roky opět 400 tisíc ne-li 500 tisíc. Protože těch aut je málo a věřím že poptávka bude. Čili ono ho to provozování takovýho auta bude stát "suchý z nosu" , kdežto nový hot hatch by stál dost peněz. Benefit bude, že to má od nova a že to fakt funguje, jede, dá se realisticky říct, že s tím bude pochopitelně objektivně rychlejší než s nějakým letitým bávem. No jo, ale zase si koupí jen (když to řeknu blbě) hjundaj za kterým se na parkovišti asi spíš neotočí...
Kdybych vzal vzorově příklad Porsche 911 Carrera 2 3.6 (997), protože celková suma skoro 900 tisíc za i30N odpovídá kupní ceně už různých 911, kde si lze vybírat, tak za předpokladu, že dostane zajímavý úvěr tak na tom autě bude během 3 let a 60 tis km náklad cca 100 tis havarijko, 400 tisíc servis a údržba a to do toho započítávám případné GO motoru, aby to bylo fér. Tady kdyby koupil za těch 900 tisíc jednu z levnějších 997 a vybral dobře, dá se očekávat, že ten motor stejně asi během 3 let dělat bude. Takže celkově se dostaneš někam na 1.4 milionu s takovým autem (aby to bylo s velkou rezervou), ale údržba to auto dál zhodnocuje. Takže po 3 letech taková 997 s udělaným motorem a perfektně dokumentovanou historií bude mít hodnotu ne 900, ale půjde prodat za 1.1 třeba... Takže ztráta reálně nebude tak velká. Z toho novýho i30N si bude muset odečíst automaticky nějaké 3 kila na tu amortizaci.
Takže ve výsledku není ani ten Poršák tak dramaticky drahý jak se to zdá. Já nevim, jestli mi něco uniká, ale přijde mi, že řešení koupě novýho je zkrátka příliš drahá sranda.
08. října 2020, 16:26
0
Mas tam moc kdyby a mozna a bude. U staryho Z4 i Carrery je pravdepodobnost poruchy o dost vyssi. Proinvestovat do servisu znamena to auto v tom servisu nekde mit. Nejezdit. Pojistka na obe stary auta z prispevku nesmysl. A zustatkova hodnota tech ojetin je brana ted v miste a case. Za tri roky nevime nic v soucasne chvili to plati 2x. A prodavat trilety hothatch vzdy bude snazsi, nez radoby klasiku, nebo klasiku. A s temi odhady vem si priklad tve 911:) Kdo by to byl rekl... Opravit po takove nehode Leon by nebyl problem. Nove je nove. Hodnota klesa vsemu...
08. října 2020, 17:20
0
To si musí asi fakt každej nějak spočítat sám... jakmile je ta diskuze o tom, chci primární auto a nechci aby to byl nezajímavý blob, ale něco, s čím se i svezu, tak ten tvůj Mégane nebo Leon nebo i30N vychází v podstatě docela dobře. Pokud to auto má sloužit i nějakýmu praktickýmu cíli a vadilo by ti, že se to třeba půl roku opravuje. Pokud je to ale auto pro radost, už stojí za to trochu kalkulovat a přemejšlet i nad zajímavější sportovní ojetinou nebo dokonce sportovní klasikou. Mě se zatím žádný z aut co jsem koupil nějak dramaticky neprodražilo. Zkušenost mám, že čím novější auto jsem koupil, tím víc jsem na tom ve výsledku projel. Ale furt to jsou spíš drobné. Nový auto jsem nikdy nevzal, protože mi to přišlo vždycky tak, že na to prodělám na tý ztrátě hodnoty nakonec fakt hodně. Ale nový má pochopitelně svoje benefity.
Jinak ta 911 se dá ve skutečnosti za 3 roky provozovat klidně i za pár korun. Když chceš i havarijko, vychází to s nějakými bonusy podle člověka a bydliště někde od 30 tis kč dál. Já to neplatim, protože mi to přijde moc peněz za nic... věřím, že si to nerozsekám. S těmi hodnotami do budoucna - nevíme, ale když se podíváš na nějaký trendy z minulosti, tak více méně většina těch aut co tam Vavris ve výběru má jsou auta, co nejspíš budou časem dražší. Nebo takhle... udrží si tu hodnotu. Ta Z4 Coupe bych tipoval, že půjde dokonce nahoru. Ale vědět to nemůžeme. Jaguar by taky asi spíš měl mít tendenci růst, nakonec poslední léta dost rostl.
Ale ono o to vlastně ani nejde... já si tu hledám nějaký argumenty proč nové ne, protože mě ty nový hot hatche zas až tak nepřitahujou a rád bych si udělal radost zajímavým autem z minulosti, který bylo tehdy, když bylo nový nedostupný. To je klasika.
Dneska se zase dělají auta jako je třeba BMW M2 Competition (i s manuálem) za který teď nejsem ochotný (ani si to moc nemůžu dovolit) zaplatit plnou cenu za nové, ale za nějakých 5 let začnu čučet na inzerci, za kolik by se to asi dalo koupit. Protože to je třeba úžasný auto, nebo Supra GR, nebo ta Alpine A110 atd... Ty Leony, i30N, Mégane RS, Civicy Type R atd... to jsou přeci jen verze obyčejných aut a nejsou ani moc hezký na koukání. To je třeba věc co bych dneska už považoval za zásadní.
Ale jako jen ať lidi kupují když můžou nový, protože jinak by to pak časem nebylo ani ojetý :-D
08. října 2020, 17:54
0
Ta poslední věta je zásadní. Ono totiž ani ta klasika kdyby lidi nekupovali by nebyla klasika, nebo jo ale dostupná jen pro horních 10,000. Jasně že pokud chceš najdeš hromadu argumentů proč si nejít pro nové auto, proč si počkat rok (tak to dělám já) A samozřejmě to určení toho auta je zásadní. Já jenom prostě, co jsem vypozoroval tak Vavris hledá spíš zážitky z řízení auta řekněme aktivně. Čili tak že se mu hodí nemít v hlavě sakra doufám že si to nerozstřelím, protože sem nezaplatil 30,000 za HAV mimochodem jestli uděláš dobrý HAV na 911 996 za tyhle prachy, tak si geniální pojišťovák. A zrovna na Megana jde udělat hodně dobrá pojistka za 12,000:) a to včetně povinného samozřejmě. Supra GR, Alpine se moc neprodávají teda ono jo, ale víme oba jak to je. Zato Leon Cupra se dělal v XY edicích protože zákazníci pořád neměli dost. i30N má teď FL a Mégane patří už teď k úspěšným modelům "R.S.". Honda nevím přesně, ale těch Type R potkávám docela dost takže to taky bude asi příjemný auto.
Přesně jak popisuješ pokud to má mít vyšší poslání ve smyslu praktičnosti a zároveň bavit. Tak to nesmí stát půl roku někde pod plachtou v servisu a hlavně by to mělo vždycky nastartovat což třeba to jeho současný NC zvládne, protože je to moderní auto koncepcí a vybavením. A jako to při vší úctě k těm legendám tam v tom blogu 80% z těch aut když se s nima bude fakt jezdit nedokáže. Navíc zase nebudeš s tím chtít pravděpodobně jezdit mimo sezónu ve sněhu, mrazu... víš o kolik zábavy se připravíš? Megana nazuješ na zimáky a jedeš to sekat klidně v Prosinci. A ať je to jak chce odvezeš to maximálně na garanci. Ok uděláš desky a olej, tak jak máš aby byla záruka a "serviska". Prodáš to vždycky. Mimochodem všímáš, co se děje ve světě teď? Myslíš že to nebude mít vliv dlouhodobě na byznys s auty zejména s těmi starými... Aby si se ještě nedivil za ty tři roky, že to nikdo nebude chtít... a když to nebude chtít? Tak co? Nemá to hodnotu. Propady ekonomik jsou značný nejen v ČR lidi chudnou a chudnout budou. Takže dávat si nějaký velký odhady je spíš takový věštění co by kdyby. Když už teda koupit něco starýho, tak s vidinou toho, že to dojedu. Což krásně popisuje Vavris u té GTV6 to je taková strašná kravina, že do toho musíš jít s tím, že to auto chceš a víš, že ho nikdy neprodáš.
BMW M2C je auto který v podstatě nezapadá ani do koncepce dnešního BMW:) A jako jo bude to jednou ceněná ojetina a nebo taky ne asi jako ta slavná S6 V10 , co o ní píšu dole. Kdo by to byl před lety řekl, že audina s motorem co má taky lambo bude totálně low ojetina. A takových případů bylo. Fakt je teda ten že to M2C asi nečeká, ale člověk nikdy neví jak se trh zachová. V současném světě plném emisní neutrality a dalších píčovin... Mě šlo o to že prostě novým autem se spíš můžeš skutečně vozit, hledat limity, dát tomu napít na okruhu a tak dále. A v neposlední řadě "udělat" si HH na okruh stojí pár korun... vzít na okruh starý Porsche chce spíš odvahu a hodně peněz kdyby náhodou. Potom jsou tady nákupy pneu, případně nějakých doplňků a tak. Udělat si třeba upgrade brzd na Leonu je otázka pade když uděláš předky kolik to asi bude stát na nějakou tu sportovní klasiku... Prostě to je zase pohled čistě uživatelský chci jezdit, svézt se a šetřit protože je to drahý a mám sbírku:D
08. října 2020, 19:48
0
Já s tebou Beastare vlastně i souhlasím... S tím pojištěním. Tohle je zajímavá věc, myslím, že už se to tu i jinde dost řešilo a občas jsme na to natrefili s kamarády co jezdíme teď sunday drives a máme vlastní skupinku. Ten kdo má starší sporťák, klidně i vyšší hodnoty typicky neplatí víc než nějaký rozšířený povinný ručení. Kdo má zánovní auto, havarijko mívá. V jedný epizodě Harry's garage vysvětloval Harry jak má doma (v Anglii) pojištěnou tu flotilu jeho aut, což je mix různých klasických aut a nových. Žasnul jsem, že tam prostě šla udělat nějaká souhrná pojistka na něj jako osobu a řidiče a zahrnuje všechna auta. Musel bych to složitě hledat, ale ta částka ročního pojištění nebyla závratná, vlastně byla děsně levná - něco málo pod 1000 liber ročně. Asi v tom nebude všechno, ale třeba tam popisoval případ, kdy mu díky netěsnosti na přírubě ke vstřikům vzplanul Mercedes SL R107 a než to lokálně uhasil zničil část motorovýho prostoru. A na tu pojistku se mu povedlo proplatit opravu.
U mě konkrétně by to ale s produkty pojišťoven co jsou doma vypadalo tak, že ty dva veterány co mám nejdou nijak havarijně pojistit vůbec, aspoň nevím, že by to šlo, tak se platí jen veteránský povinný, což je v podstatě ani ne tisícovka za obě. Pak je Lotus a tam jsem měl nějakou kvotaci havarijka s 10% spoluúčastí a bez čelního skla za nějakých 26 tis ročně (s povinným pochopitelně) A na Porsche to spočítali myslím na 33 nebo 34 nějak tak. Kdybych tam přidal okno, to je myslím 1200 cca , snížil spoluúčast asi se teda dostaneme někam na 35 za jedno a 30 na druhý, ať to zaokrouhlím a to je 65 tisíc ročně. To mi přijde hrozně moc. Když vezmu, že Porsche mám už skoro 5 let myslím, Lotus bude teď skoro 3 roky , tak bych vlastně už býval zaplatit pojišťovně přes 200 tisíc jen na pojištění a k plnění žádnýmu nedošlo. Pravda je, že kdybych měl tehdy smůlu s tím poršákem a narazil do mě někdo nepojištěnej, tak jsem pěkně v prdeli. To bych realizoval asi tak reálně ztrátu 300 tisíc jedním vrzem. Protože auto po tý bouračce by asi šlo bývalo postupně v dílech takhle nějak prodat. To by zabolelo. Ale nevim no... furt to není tak strašný, abych cpal desetitisíce ročně do pojistek. Na okruhu to neplatí, když jezdím plně pojištěným autem rozhodně neriskuju víc než nepojištěným, chovám se pořád tak nějak podobně. Já nejsem takovej zase úplně střelec, dyť já si ty auta spíš hejčkám :-D
Každopádně ty novější auta co jsem nějak míval, tak tam jsem havarijko dával a vycházelo velmi rozumně. GT86 asi 11 tisíc , stejná částka byla na 124 Spideru, věřím, že Vavris taky neplatí na NC víc než toto... Dokonce i za Infiniti chtěli cca 15 tisíc ročně, tak to jsem prostě dal. Vzhledem k tomu, že jsem to měl jako denní auto a odjezdilo se mnou jednu zimu.
S tím ochuzením se o zážitky ... hele jako na sníh bych si jel zablbnout fakt jako stejně spíš něčím jako je ten bavorák e36 v "hobby race" setupu a Porsche bych do tý soli nevzal. Mě by to vnitřně trápilo jak to bude špinavý, zašlý atd... Dneska jsem zrovna v podvečer dovyčistil Lotus z poslední Sunday drive, byla částečně na mokrým a takovýho bordelu ... a to ještě bude očista a údržba pokračovat někdy v průběhu zítřka. A obávám se, že jsem takovej "hloupej" magor, že koupit si ten oranžovej Mégane Trophy od nova, tak s tím taky do tý zimy a bordelu nakonec nebudu chtít vjet. Bude mi to připadat trochu líto ... I když asi pak nakonec ne a dal bych to, ale radost z toho, že se to používá takhle spotřebně bych moc neměl. To je asi právě ten rozdíl v těch našich uvažováních.
09. října 2020, 10:19
4
Jen se tady tak zeptám. Vy to po sobě vážně stíháte číst a ještě si stejně mohutným způsobem odpovídat? :D bo mi přijde, že jeden váš příspěvek má víc znaků než typický test od Franty :D :D
-
Komentář upraven 9. 10. 2020, 10:19:40
09. října 2020, 10:40
0
To pomalu jo... no debata byla o tom novým hot hatchi jestli se to vyplatí... když to shrnu tak prostě záleží na preferencích a okolnostech. A pak to bylo lehce o autopojištění. btw. platíš si na NC havarijko?
09. října 2020, 10:52
0
Hlavně šecky tyhlety hothatche jsou moc kompromisní. Když už, tak okřídlenou píčovinu z Japonska žejo :D. A ne, TypeR ne, ten je fakt šerednej
09. října 2020, 13:02
0
Junior: A Evo IX je taky kompromisni protoze to ma zadni sedadla? Nebo AR Rapide. Kompromisni je uplne nemistny slovo kdyz to dokaze drtit okruhy za paradni casy. Navic ve sportu/race se z tech aut stava povetsinou docela ostra deus ex machinna:) Akorat Golf Gti je porad trochu Nemecky... samo nejel sem vsim. TypeR se mi taky nelibi, ale dle vseho je to technicky povedeny auto.
Vavris: Ctu to. Sice se na to reaguje tezsim zpusobem. Nez na vykriky typu tvl tj jasny kup si voe džega a bude to supr, ale zase tam obcas i argumentuje. A navic Krab i ja vime, ze v tomto se nikdy neshodneme:D
-
Komentář upraven 9. 10. 2020, 13:03:10
09. října 2020, 13:40
0
Právě, úplně krátký výkřiky toho moc neřeknou ... A to že se s Beastarem neshodnem je jasný. Ale já už to po delším čase pochopil proč. Každej na tý jízdě hledáme ten zážitek a zábavu malinko jinde. Proto on bude ze svýho pohledu doporučovat desetiválcový Audi a já spíš něco menšího hravýho. Na druhou stranu, taky se dovedu zakoukat do lecčeho, jakmile to má dobrý řízení a je to citlivý auto na ovládání, typicky už jsem do toho hned zainteresovanej.
A ty hothatche.... Mám momentálně ve velký oblibě 4. Jeden je starší Mégane 265 Cup, kvůli podvozku a celkový ovladatelnosti. A rád bych si ho zkusil znova abych si ten superlativní dojem buď upevnil nebo vyvrátil. Pak jsem jako divej do Renault Sportu Clio, ať už staršího 172 (přestože se tam sedí jak na hajzlu) tak i novější 197, protože to má motor krásně ostrej a točivej, výborný řízení, podvozek a je to lehký. Pak mám děsně rád starej Focus ST 225 (nebo RS ještě o parník víc) protože ten pětiválec... to je boží. To ereso bych jednou chtěl asi pořád mít. Je to nesplněnej sen. A pak mám v oblibě AR 147 GTA, protože má nádhernej zvuk motoru a je to mezi ostrými hatchbacky prostě jiný. A ještě mám rád starší Civicy Typer R, ty atmosféry....
Teď to nový mi přijde pochopitelně dobrý, schopný atd.... to je fantazie, ale motory jak přes kopírák. dvoulitry, turbo , čtyřválce... to nemá ten náboj třeba toho zelenýho Focusu RS s tím parádním chraplákem a výfuky jak díry do komína
10. října 2020, 09:06
0
beastar -> tak správná nekompromisnost přece spočívá v tom, že si za víc peněz koupíš horší auto :D
10. října 2020, 16:01
0
Junior: Je fakt že u většiny srovnání tady to platí doslova. Pokud samozřejmě mluvíš o nové vs nové. Tak jako asi nová 911 vs nějaký HH bude vždycky ve prospěch toho sporťáku, ale kdo by něco takovýho řešil že.
06. října 2020, 11:00
0
Tak s Mercedesem CLK zmiňované generace mám z okolí značné zkušenosti - kamarád koupil za sto pade cca 5 let zpět, v holobytu 1.8 kompressor, najeto prý kolem sta tisíc (ale zachovalé bylo). Do auta už je nasypáno čtvrt míče (protože i ta verze v holobytu má asi milion řídících jednotek) a hlavně první tři roky strávilo auto víc času v servisu než na cestě. Odmítalo prostě startovat nebo se dokonce za jízdy samo zhaslo a nešlo nastartovat. Dnes už se jakž takž poměr obrátil v to, že auto spíš jezdí, ale pouze jako víkendovka tak 3 tisíce km za rok. A i s tak malým nájezdem se jedna věc vyřeší, aby se objevila další. Od rozvodů, které se dělaly snad na třikrát (a vyšli bratru na 50 tisíc), teď zas odešly zadní stahovačky těch malých oken (jsou celkem taky dost drahé). Takže asi tak :)
06. října 2020, 12:34
4
Narvat čtvrt míče do auta za stopade a pak s tim ještě jezdit pouze 3 tisíce km ročně, to je dobrej masochismus. To by bylo levnější do konce života všude jezdit Uberem Black :D
06. října 2020, 14:05
0
Čtvrt míče za provoz chudinky s 1.8? To nechal všechno dělat v autorizáku, ne? O CLK 500 jsem taky uvažoval a byl si jich pár prohlídnout a byl jsem překvapenej, jak hnijou a moc bytelným dojmem taky nepůsobí. Zlatý jaguary, ty se taky serou, ale s penězma za servis jsem na tom kolem 100 tisíc při 30 tis. nájezdu celkově (3x XJ, 1xXK, 1xXF, vše V8 benzin a kromě XF víkendovky).
06. října 2020, 14:08
4
wdave_t: Cožpak uberem black, to by vyšlo násobně levněji si i půjčit na ty tři tisíce rozmělněné do několika letních dní tu Sierru Cosworth z hoppygo, jak měl Franta.
06. října 2020, 14:35
0
Tisickrát mu v okolí všeci říkali, ať sa toho zbaví. Prý že ne, že to auto má rád :) Jinak v autorizáku se pár věcí dělalo, třeba právě ty rozvody. Problém je, že se do toho nikomu z normál servisů ani známých nechce. Až pak se našel borec, co ty rozvody stejně musel po autorizáku předělávat, páč rachotili (páč nechali starou napínací kladku). Mno a pak zahučelo skoro sto litrů jen do té elektriky, první se zkoušeli měnit jednotky atd., až to skončilo výměnou komplet kabeláže :) A to ju nedělal autorizák, ti řekli že za 200 tisíc to udělají :D
06. října 2020, 15:22
2
Tak když ho má rád, tak asi není co řešit. Taky jsem měl spoustu svých aut rád a některé jsem měl ještě raději, když jsem je viděl odjíždět s novým majitelem. Elektriku řeším občas taky, ale nikdy mě to nestálo tolik. U XJ a XK třeba vždycky při nastartování po dešti trojkombinace svítící ABS, ASC AND TRAC a CRUISE NOT AVAILABLE. Někdy je to špatnou baterkou, nebo kontaktem v řídící jednotce ABS. Naštěstí u Jagů jsou dost sdílné a aktivní komunity jak v US, tak v UK a sere se to dost na to, aby stejný problém už někdo řešil a našel přijatelnější řešení, než výměnu jednotky v autorizáku, většinou pomůže známý s pájkou nebo kontaktol.
07. října 2020, 13:56
0
To vypada na podobnej problem jako u me - nakonec se nic nekoupi, protoze nevim co :-D CLK jo, ale 208 AMG. XKR je super plynulej zatah skoro z volnobehu dost navykovej - to by byl z toho vyberu asi jasnej favorit :-) Ten Boxster muze byt taky zajimavej, ale v tom jsem nikdy (bohuzel) nejel.
Kdyz BMW, co treba stara 635? Minimalne wow efekt by byl, vypada to paradne :-)
07. října 2020, 14:37
2
Koupit si domů upravenou GTV6 a nebýt schopen si na tom nic moc udělat mi připadá asi stejně smysluplné jako prostřelit si koleno :D
Co se týče charakteru a jízdních vlastností, tak 75 na tom bude stejně a má pár dalších benefitů jako lepší přístup k motorovému prostoru (to se bude hodit), údajně tužší kastli (o čemž ale trochu pochybuju) a celkově větší dostupnost (byť origo třílitr je taky celkem drahý)..
Jinak hezký výběr, opravdu různorodý :)
07. října 2020, 15:14
0
Už jsem to tu psal někde v diskuzi, že GTV6 je tam jen jako teoretická volba snílak a přesně z těch důvodů, které jsi popsal, bych neměl koule do toho jít.
07. října 2020, 16:49
1
Jako já s tím GTV pár let jezdil naprosto bez problémů než se začalo lakovat a rozebírat...po několikáté:-) Podle mě ani tak není problém v použité/a přitom docela spolehlivé technice, ale v absenci (ne)znalostí mechaniků, kdy pro jinou než běžnou údržbu už je třeba znát hlavní odlisnosti od zbytku konfekčních aut a to už je hold problem...komu by se totiz chtelo hrabat na internetu a prohledávat diskuzní fóra, které mají uz všechny pripadne chyby důkladně popsané a zdiagnistikovane:)
08. října 2020, 23:01
0
Nj, já s tím moc nejezdím a zatím mi po cestě jenom jednou upadla převodovka (večer, v dešti, na jaře, za hodinu jsme to díkybohu na benzínce vrátili zpátky...) a jednou jsem nenastartoval, protože se kdesi ztratila kostra palivové pumpy. Ale jinak vyloženě spolehlivý vůz :-D
07. října 2020, 17:29
0
Ja bych z toho nechtel nic:) Je to smutny, ale po zrale uvaze bych si nechal tu Miatu s kterou se ti jezdi zjevne prijemne. V8 bude pro cloveka uvykleho na lw auta zklamani. Jaguar je krasny, ale okresky s nim v tempu das jen s nejakym sebezaprenim. Vis co mozna bych se zkusil podivat po 944:D
07. října 2020, 23:43
0
Navrhuju koupit Krabovo BMW :)
07. října 2020, 23:56
0
Jo to by bylo zajimavy na blbnuti. Rodinny potencial 0 a jeste ty benga to docela laka uz:)
08. října 2020, 08:51
0
Nedivím se, že tě z toho nic moc neoslovilo... :D Ale myslím, že očekávání od V8 netíhnou k lw zážitkům, láki mě právě ta plnotučná chuť. Nedává smysl mít všechno lw...
08. října 2020, 10:11
0
Neříkej mi že si to čekal, že mě nic neosloví:D Jako je fakt, že bez urážky kohokoliv za mě je to výběr spíše dobrých modelů pro školu automechaniků, než na ježdění, až na pár kusů. Plnotučná V8 má svoje kouzlo to je fakt. Tu sametovost nejde nahradit a ty malý motory jsou prostě urachtaný a zakuckaný v tom srovnání. Jenže V8/10 má svoje neduhy a hlavně ta auta v daném stáří ve kterých se často nachází. Každopádně nejlevnější V10.... z lamba ne asi
https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/s6/18392466?goFrom=list
Pokud by si měl zbytečné peníze. Jede to krásně a má to i zvuk
08. října 2020, 11:19
3
Vavris - Navrhuji swap LS do miaty! :D
08. října 2020, 11:33
1
beastar: Ty jo, skoda, ze uz tak zajeta, cena lakava a hlavne drevo, nikoliv ten hnusnej "carbon" - trochu jednorozec, co tak po nich koukam :-)
Me strasne laka toto (aale je tam celkem dlouho, kdo vi... ) a posledni dobou se presvedcuju o tom, ze vylet z Brna do Kutne hory je vlastne fajn napad :-D
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-s/18218081?goFrom=list
08. října 2020, 11:51
0
Jo vim o nem. Zajeta jako to je vec nazoru. To ten eskovec taky. Vis co vsechno uz se na te S6 muselo delat:) To ze najela tolik je prave dobre znameni. Samozrejme zalezi jak je na tom ted... Ono koupe neceho takovyho nikdy nebude bez rizika a bez investic.
09. října 2020, 19:32
2
Koukam na ty brzdiče S6 na fotce a mihla se tu penezenka jak se zdrhala někam schovat...
09. října 2020, 19:42
0
Nee to uz se dneska umi udelat... za vcelku nornalni penize, brzdy S6 z roku pod na me z boku:)
09. října 2020, 21:16
0
Beastar: jo, to souhlasim, ale zas ta cena napovida, ze spis na vetsi servis ceka. Zrovna neco podobnyho uz pul roku skladame dohromady :-D Ale za tu cenu, to by mozna za hrich stalo :-)
Ojety auto bez rizika a investic neexistuje :-)
Myslis, ze to esko za to stoji?
-
Komentář upraven 9. 10. 2020, 21:18:07
10. října 2020, 15:59
0
sheogh: Takhle když to mám hodnotit určitě za to stojí víc jak ta audina. Kde je to o tom, že je jasný, že kilopade by do ní muselo spadat hned první servis. Méďa vypadá dobře pokud chceš něco tak nepraktickýho s takovym hovadem pod kapotou. Vzhledem k tomu, že nějaký kulervoucí jízdní pohodlí to nemá na dnešní poměry. Žere to jak dva Phaetony:D Zase na druhou stranu hádám, že 1995 na daily asi nechceš tak potom to smysl dává. Vypadá že je původní, je to CH asi k tomu budou všechny papíry původní a tak. Potom je to o tom vidět to. U tohohle není úplně nutný kolem toho tancovat. Koroze, mechanika, automat, stav motoru. Jestli dobrý sleva na benzín z povinnosti sedám a jedu...
08. října 2020, 20:17
0
Ja bych si vybral Alfu GTV6 a to Busso prevrtal na 3,75 litru :-D
A nebo co takhle Fulvia 1.6 HF? V4 s uzkym rozevrenim valcu. Valecne, dobove barvy Lancia
https://auto.bazos.cz/inzerat/126104290/prodam-lancia-fulvia-16-hf.php
Za par kacek muze byt Peugeot 406 Coupe s trilitrem, ktery extra nejede, ale zvuk nema uplne blbej a nezere travu kolem cesty.
Libil by se mi i ten Ford Capri s V6 nebo Corvetta s OHV motorem.
Taky bych neodepisoval treba Alfu 75 nebo 155 se starym Twin Sparkem 8V.
Sakra, ne, vem GTV6.
09. října 2020, 14:24
0
ja v tom mam jasno, chces S2000. pises uz o ni dlouho, jak ti to auto sedi a ze si ji malem koupil. ja to mam s s2000 podobne :-)
09. října 2020, 15:40
0
Hele ju! C6 v manuálu celkem za rozum. Na můj budget už moc, tak přenechávám :D
https://auto.bazos.cz/inzerat/126297497/chevrolet-corvette-c6-520hp-lsx-rtarga-manual60tkm.php
09. října 2020, 15:48
0
Takže 60tis za prihlásenie. Síce nie taký horor ako sa tu spomínal minule ale stále kopec penazí štátu za nič ..
09. října 2020, 19:53
0
Teď nevím, zda máš na mysli SK (vím že to tam máte nějaký divoký), ale v ČR to podle mně takový drama není, ne?
09. října 2020, 21:54
0
Myslel som v ČR. Sa to tu niekde riešilo nedávno, že autá mimo EU staršie než 8 (?) rokov a nie ešte veterány je problém prihlásiť, vraj sa to da nejako obist prihasenim v nejakej rozumnejsej krajine eu a nasledne tu, ale detaily nepoznam. Skusil som nieco narychlo pogooglit ale nic rozumne som nenašiel.