načítám data...

Jak mě finančně zrujnovala VR6

16. května 2020, 15:40 120 komentářů Zelenáč VR6

V tomto blogu bych rád popsal mé radosti a bohužel i starosti s pořízením a servisem Passata s VR6 motorem

zobrazit celou galeriiDavid Macek: Jak mě finančně zrujnovala VR6

Vítám vás na svém blogu který se bude týkat mých problémů spojených s pořízením ojetého Paasata B6 s velkým benzínovým motorem o obsahu 3.2l 

Vše začalo v Listopadu roku 2018 kdy mi přestal vyhovovat můj vůz Škoda Fabia Combi s motorterm 1.4 MPi. Na dojíždění s místa A do místa B to nebylo vůbec špatné, jenže chyběl tomu výkon na jakékoliv rozumnější předjíždění a pokud člověk spěchal tak to žralo nesmysl.  

Takže nastal čas abych se podíval po novějším voze který by splňoval mé představy. Měl to být benzín, větší než 1.4 ideálně nějaký "dvoulitr", samotné auto by nemělo být rozměrově velké a měl by to být kombík čistě s praktického hlediska.

Hledání jsem započal na francouzské půdě kde mi padla do oka druhá generace Renault Megane kombi 

s motorem 1.6. Začal jsem tedy pátrá a vybírat si kusy které jsem navštívil. Bohužel nesedlo mi to. Řízení mi přišlo mdlé, řadící páka měla pro mě děsivou vůli a na ruční brzdu které má tvar jak s letadla bych si pravděpodobně asi nezvykl.


Další kandidát byl Ford Focus MK.2 

S motorem 2.0 benzín, který mě bohužel zaskočil zvláštní dynamikou a dost nepohodlnými sedačkami. Jizdní vlastnosti byly fajn. Později jsem se dozvěděl že těmto motorům ( 2.0-1.8 ) odchází kolem 150/180 tis, km, pístní kroužky a začínají mít tendencí papat olej

Tudíž jsem začal hledat mezí koncernem ( Škoda, Seat, VW ) 
Začal jsem u Škody octavie druhé gen. s motorem 2.0 FSI kterých ale nebylo tak moc, tudiž jsem se zaměřil na 1.6 MPi

kterých bylo všude mraky. Čistě náhodou si kolega přivezl zmíněnou Octavii s motorem 1.6 a já se zhrozil co jsi to přivezl za necelých Co si to přivezli za 170 000 bez výbavy, se začínající korozí lemů, blatníku, prahů, prostě děs.


Jednou mi táta poradil ať se podívám na Passata B6. Že to má jeho kolega v práci a že je s tím nadmíru spokojen.

Tak já že jo, že zkusím podívat i když jsem velké auto nechtěl a už vůbec né s dieselem pod kapotou. Tudíž začlo mé pátrání po pěkném kousku který by mě zaujal  a byl ideálně po nějakém servisu. Bohužel vše co jsem v okolí našel byly již vyběhané kusy se kterých tekl všude možně olej. 

Kolem Ledna roku 2019 se oběvil  pěkný Passat s nezvyklou barvou (zelená-granit) pěkným, čistým, zachovalým interiérem po nekuřákovy, po servisu náprav a bez známek povrchové koroze kromě předního blatníku který mě až tak moc netrápil.

Jenže to nebyl diesel ale 3.2 benzín s automatem.  Ze začátku jsem ho ignoroval, říkal jsem si 3.2 to bude žrát i trávu kolem cesty a navíc automat je poruchový, ubírá výkon atd…  Po asi dalších dvou návštěvách u naftových Passatu jsem se začal dívat i po té 3.2. Řekl jsem si, není tam turbo, není tam DPF, není  tam tolik součástí které se klasicky u nafty kazí. Pátral jsem po netu co tedy ten automat. Na několika různých  webech a forech jsem zjístil že to DSG není špatné a je i docla odolné pokud se mění pravidelně olej. DSG jsem se tedy nebál, teď zjístit co ta 3.2 ? A tady u toho jsem moc nezjístil. V podstatě nic. 

I tak jsem se rozhodl vzít 3.2. Zkušební jízda v pohodě, nic neškube, necuká, nedrnčí, jediný problém byly zadní Lambda sondy a na jejich pořízení mi majitel slevil s ceny auta. 
První 2 týdny jsem si užival. Auto jelo parádně, zvuk mělo užasný, spotřeba byl v normě. No a pak to začalo… Finanční katastrofa….

 Za další 2 týdny odešel odlučovač oleje který je součástí víka ventilů 8500 Kč, k tomu hadička s čidlem ( přesný název nevím) 3000 Kč,
Pak se měnily lambda sondy, nakonec všechny 4 cca 9000 Kč, relátko 390 Kč, stahovačka zadní dveří 2200 Kč zavaření výfuku 1500 Kč. V létě roku 2019 jsem se rozhodl ošetřit podvozek náťerem a opravit začínající korozi, materiál mě vyšel zhruba na 4500 Kč a celkem i se servisem a pořízením druhé sady koly jsem měl v autě 68 000 KČ. Říkal jsem si že všechny servisní úkony jsou zamnou a já si budu moci užívat klidné ježdění…. O bože, jak jsem se zmýlil…

V Prosinci 2019 jsme si našel inzerát na spolujezdcův blatník ( ano, ten sežrány korozí) zkontrolovat jsme si vše potřebné vodu, olej, tlak v pneu a vyrazili jen na cestu pro blatník cca 150km. Po dojetí na místo na mě blikla kontrolka oleje. Chvíli jsem počkal, zkontrolovat že je ho opravdu málo, dolil a vyrazil zpět. Cestou domů jsem přemýšlel co se za hadičku se mi tam uvolnila nebo že to vyteklo přes vypouštěcí šroub? Blbost! Den na to jsme se rozhodli navštívit Wapku. Velmi jsem znejistil když na mě ráno opět blikla kontrolka oleje a opět tam chybělo tak půl litru… Říkám si sakra kudy to teče? Zavolal jsem do servisu že bych potřeboval prohlédnout auto, že mi asi někde teče olej. Mechanik měl zrovna čas a tak jsem dorazil ihned. Po kontrole na které se zjistilo že motor a v podstatě všechny části jsou suché… Ještě se zkontrolovali komprese a bylo jasno.. 2 válce měly směšné hodnoty, olej si bere motor.

Bezva, teď jsem měl 2 možnosti. Prodat nebo nechat opravit? Připadal jsem jako kdyby předemnou stál Morpheus a dával mi na výběr..

buď dostanu část peněz za auto které mě baví řídit, je pohodlné sice finančně náročné ale dost věcí je tam udělané a nebo, si ho opravím a nechám.

Po sečtení pro a proti jsem se rozhodl že si Passat nechám. Hlavní důvod je že vím co s tím je, co tam bylo dělané a co kdyby jiný vůz byl na tom hůř.
Repas trval cca 2 měsíce a vyšel na 130 tis. A dělalo se v podstatě vše. Pro představu co všechno vám sem dám popis práce s faktury

demontáž motoru, rozložení motoru, začištění válců, zabroušení klikové hřídele, zafrézovaní
sedel, přebroušeni ventilů, zabroušení ventilů, kompletni vyčištěni motoru+hlavy válců, přebroušení hlavy
válců, složení motoru, montáž do vozidla

A několik fotografií:

Od repasu mám najeto cca 700 km a vypadá to že si vše sedlo jak mělo. Bohužel s investicemi nekončim. Čekají mě kompletní přední brzdy ( materiálově jsem v tom za zhruba 8000 Kč) a začíná se ozivat palivové čerpadlo v nádrži ( a to je taky cca 8 tis. ) Tím by ovšem měly investice končit a já bych si konečně mohl užívat bezstarostného ježdění. Ale to ukáže jen čas.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

STANLI
15. května 2020, 08:18
0

Nějaké krátké :(

reagovat
Zelenáč VR6
15. května 2020, 09:28
1

Neboj, bude delší ;)

krab
15. května 2020, 09:21
0

Přesně, taky jsem to rozkliknul, nadpis hezký clickbait, už jsem se těšil, že si počtu něco o cizím neštěstí jako správný čtenář Blesku a ono prd :-D

reagovat
Zelenáč VR6
15. května 2020, 09:27
0

Jak to že už ho můžete číst ? :D Když se stále v procesu tvoření

Bigg.I
15. května 2020, 09:28
1

musíš si vybrat u nastavení blogu, kdy bude publikován :)

krab
15. května 2020, 09:30
2

Jasně, tam je nahoře na liště výběr "aktivní" a neaktivní myslím .... nejlepší je to podle mě napsat ve wordu a pak si to nakopírovat do toho webu tady a pak nahrát fotky. Ono totiž aby se ti po delším čase vůbec uložilo, word to jistí ...

Zelenáč VR6
15. května 2020, 09:32
0

Díky za rady ;) je to takový první pokus o to něco sepsat a možná se dozvědět něco víc o VR6

krab
15. května 2020, 09:36
1

Jasně, my jsme asi moc rychlý a otevřeli jsme to brzo :-D Jsou tam 2 možnosti jak si to publikovat. Jedna je hned na hlavní liště "Stav" a tam si klikneš neaktivní, když nechceš aby se to uložilo a bylo veřejně vidět a pak aktivní, když už chceš, aby to bylo vidět. A pak vedle je ještě pokročilé nastavení a tam si můžeš nastavit čas publikace.

Jinak téma super, těšíme se na blog :)

Zelenáč VR6
15. května 2020, 09:41
0

Děkuji, jsem rád že vás téma takto rychle zaujalo a doufám že se do toho nezamotám a bude to mít hlavu i patu. Přes víkend to zkusím nějak dokončit ( snad nebudu mít opět přesčas v práci ) vyberu pár fotek. a budu doufat že se vám to bude alespoň trochu líbit ;)

bitner
15. května 2020, 09:31
2

Treba si to pisatel nakonec rozmyslel a toto je dopis na rozloucenou.

reagovat
Zelenáč VR6
15. května 2020, 09:34
1

Nerozmyslel, stále žiji... zatím ...

Sob95
16. května 2020, 17:02
4

A to se tu doporučují RS, S Audiny apod.. Přitom stačí lidový vůz a taky pěkně profoukne peněženku. :-D Já jsem za dva roky jen pravidelným servisem, nějakou opravou a dvěma sadami kol přes 110k za necelé dva roky..

reagovat
Zelenáč VR6
16. května 2020, 17:15
1

Jsem rád že v tom nejsem sám :-D

Sob95
16. května 2020, 17:26
5

Takových bude více. :)

Zelenáč VR6
17. května 2020, 18:29
0

A možná na tom budou ještě hůř

ratan groch
16. května 2020, 19:16
4

Drzim ti palce, aby sa ti zacalo dobre jazdit. Sice si sa trochu natrapil, ale dufam, ze ked v tom teraz budes sediet, tak budes spokojny.

reagovat
Zelenáč VR6
16. května 2020, 19:20
0

Děkuji za podporu, no.. moc se nedaří >.< ale o tom se rozepíšu později:,-)

Bigg.I
16. května 2020, 19:38
2

Jak zjišťuju, tak mě dřív sralo, že mám starý auta a všecko na tom musím měnit a říkal si, jak jednoduché to mají majitelé novějších verglů. Já si aspoň většinu věcí možu vyměnit sám a stojí to pár stovek (většinou) :D.
Držím palce ať tě to nesežere uplně.

Zelenáč VR6
16. května 2020, 20:11
0

Obávám se že se k tomu blížím... :D Jinak Jo máš pravdu starší auta si člověk opraví doma a řekl bych že i některé věcí si sám udělám i já ( třeba ty brzdy ) ale na většinu potřebuješ servis.

briza
16. května 2020, 19:36
3

Teď už to bude dobrý, jen si teda ještě připrav šest pětek na to DSG :)

reagovat
Zelenáč VR6
16. května 2020, 19:41
0

No. Není to dobré >.< ale o tom se rozepíšu později. Každopádně na co konkrétně si mám šest pětek ( 30 000 jestli jsem to dobře pochopil) připravit? Repas, mechanika, něco jiného?

Bigg.I
16. května 2020, 19:46
0

6 pětek je 60 tisíc

Zelenáč VR6
16. května 2020, 20:09
0

Dobrá, Na co si připravit 60 tis ?

Irwinek
16. května 2020, 20:54
1

na jiny auto :-)

briza
16. května 2020, 21:39
1

Co si tak pamatuju, komplet repas byl 20 za spojky a 40 za mechatroniku, ale nevylučuju, že to kleslo :)

Zelenáč VR6
17. května 2020, 12:14
0

Irwinek nějaké důvodu proč bych si měl koupit jiné auto když na mém je skoro vše hotové kromě toho DSG.

Bříza co jsme se díval tak 40 stojí mechatronika na R36 , na obyč VR6 to vycházelo na 22-24 tis.

Irwinek
17. května 2020, 16:04
3

To byl jen takovy zablesk :-)

auta se samozrejmne drz, davas si ho dohromady k obrazu svemu a davas mu co potrebuje, tak Ti bude slouzit dlouha leta.
Ja taky nacpal radej 40 do sveho stareho, nez bych ho prodaval a pak nacpal mozna mnohem vic do jineho. Tady uz vim, co jsem kde udelal, co jsem odflink, takze mne to nemine, a na co se soustredil, tskze to vydrzi :-)

bitner
16. května 2020, 21:54
4

Jojo, na auto se nesetri, na auto se vydelava...

reagovat
beastar
18. května 2020, 11:01
5

Jo to máš pravdu. Ono taky u Passatu s top motorizací a docela i výbavou tohoto roku a s 300 000 km se musí s nějakou kačkou počítat vždy. Jen teda na mě vykouknout tolik věcí, tak se na to vyseru podle mě to nemá smysl dělat. I když to je subjektivní autora blogu to auto zjevně dost bere, tak potom je realita jinde a na prachy se tolik nekouká.

Zelenáč VR6
18. května 2020, 17:31
0

Ano, chtěl jsem se na to vystat, jenže v bazaru my nabízely směrných 45 tis. Na což jsem se jim vysmál, počítal jsem s někým servisem do 40 tis. Ale navýšilo se to

krab
17. května 2020, 00:00
4

To tě teda fakt upřímně lituju, že tě to stálo až tolik. Za normálních okolností by tahle technika měla celkem spolehlivě fungovat. Já si pamatuju , že jsem loni dostal na nějakou dobu na recenzi Suberb II. s tímhle motorem, akorát to už byla 3.6 verze, ale VR6 tka. Má to vážně fajnovej zvuk, hezky sportovní brumlavý v otáčkách, krásně lineární, DSG se k tomu hodí, spotřeba není drama ...

Dělal jsem si rešerši na tu obecnou spolehlivost a určitě tam pár věcí bylo, už si to z hlavy nepamatuju, ale nemyslím si, že to vyznělo až takhle negativně. Tohle působí, že jsi nějak asi bohužel koupil kousek, co byl tak trochu nalíčenej na prodej před smrtí. Ale nechci chytračit.

Každopádně mohl jsi dopadnout podobně blbě i s dieselem. Takhle máš pořád parádní a charakterní motor pod kapotou.

reagovat
Zelenáč VR6
17. května 2020, 12:07
0

No jo, kup auta je vždy riziko. A občas to dopadne ještě hůř než můj případ. Každopádně charakter je něco co moderní auta postrádají a jsem rád že zrovna můj passat charakter má. Líbí se mi i jeho 2 stránky, první je civilizované auto které nedělá žádný kraval s výfuku, není hlučné, takový gentleman. A druhá je přesný opak hlučné, agresivní hovado. Nejdůležitější je že jsem sním já spokojený.

beastar
17. května 2020, 16:22
0

Ja si pamatuju jaka to byla bomba ten Passat VR6 kdyz to byvalo novy model. Uplne super svezeni za vsech okolnosti. B6 obecne neni na udrzbu nejlevnejsi auto, ani nejspolehlivejsi Passat. Design ale moc nestarne. Mivaji slusnou vybavu, odolny interier je to prostorny a obratny auto na svou velikost. A uplne moc to nehnije. Takze sice te to vyslo na obrovsky prachy. Snad to bude fungovat. A kdyz to jezdi jak ma tak s tim motorem to ma i nadale smysl udrzovat.

Zelenáč VR6
17. května 2020, 18:40
0

Ten Passat je skvělý i dnes. Sice co to už není taková raketa v porovnání s dnešními přeplňovanými motory ale stále se za ním lidí otočí hlavně kvůli zvuku který to má přímo božský.

Co se týče koroze tak ta se vyskytuje dost často a je potřeba s ní bojovat.
S autem je hodně plánů, například středový tunel s. B7, dodělání bi-xenonů ( nechápu proč je nemám když ostřikovače světlometů mám od výroby) a zrcátka s B7 které už mám nainstalovaná.

Mrkef
17. května 2020, 19:36
0

Nezmínil jsi nebo jsem přehlédl nájezd vozidla. Pokud je to přes 160k šetři na DSG. ;)

Zelenáč VR6
17. května 2020, 20:34
0

Nájezd je lehce přes 300 000.

Mrkef
17. května 2020, 21:34
2

Pěkný, takže bych spíš šetřil na další servisní práce, máš servisní historii?

A k tomu interiéru atd. pamatuj: Ze starý kurvy panu neuděláš... (ber to s nadsázkou)

Zelenáč VR6
18. května 2020, 10:14
0

Mám servisní historií a celkově jsem 3ti majitel. A k tomu interiéru... Až na první 2 cm skoro nepoužitá (^^)

sheogh
18. května 2020, 12:01
1

No me to prijde, ze predchozi majitel kaslal na vymeny oleje a vydrel to.
Ja mam stejnej najezd na vlastne "double-VR6" :-) a olej to zere uplne minimalne, stale v toleranci (ani ne litr/1000km)

Zelenáč VR6
18. května 2020, 18:12
0

No řekl bych že máš pravdu. Olej dělá hodně. Já měním oleje max 10 tis. Doufám že to vydrží déle. A snad to tak moc karbonovat nebude.

esmo
18. května 2020, 06:43
2

Tak to tě upřímně lituji...mně by se to auto po tolika problémech a vynaložených financích tak zhnusilo, že bych jej poslal ze skály...takže bych do toho repase motoru nešel.
Ale držím palce :)

reagovat
Zelenáč VR6
18. května 2020, 18:15
0

Děkuji. Kdyby to bylo TDI tak letí ale tohle... To bych nemohl udělat

PB
18. května 2020, 07:58
3

No proste vylitanej strep... to je tezky tuto, na vetsinu aut musi clovek proste mit prachy. Ono stary neznamena levny, ze...

reagovat
Ch
Chochin
18. května 2020, 08:04
0

Väčšinou by malo platit pravidlo, že ked VW alebo koncern, tak naftu a ked japonca, tak benzin. ked je to opačne, može sa to občas predražit... v tomto pripade by asi lepšie poslužil 2.0 TDI, ale jedine s CR, teda aspon od r.v. 2010 alebo potom Mazda s nejakym 2.5 benzinom napríklad.

reagovat
Zelenáč VR6
18. května 2020, 10:10
0

Zrovna Passata B6 je typickým příkladem jak se nafta nemá dělat, tolik věcí co tam VW doj**al to ani není možné... A po všech těch autech co jsem viděl s 2.0 TDi a byly v daleko horším stavu než 3.2 navíc teď mám stále ojeté auto ale ve stavu skoro nového a ještě se zajímavým motorem

esmo
18. května 2020, 10:17
1

Taky tě stálo jednou tolik co jiné kusy, tak ještě aby nebylo v super stavu :D *vtip*

peca
18. května 2020, 09:23
-3

To te nezrujnovala VR6, ale vlastni idiocie.

reagovat
Zelenáč VR6
18. května 2020, 10:06
0

Prosím?

peca
18. května 2020, 11:03
5

Ok, asi silny vyraz, promin. Ale nevim, jak jinak popsat stav, kdy koupim deset az patnact let stare auto, ktere je zname svou ne prilis dobrou povesti (B6 jako celek), poradne si ho neproverim a pak se divim.

Zelenáč VR6
18. května 2020, 11:36
-5

Ta ne příliš dobrá spolehlivost je dána především motory TDI které odchází jak na běžícím pásu ( prasklá hlava, vstřikovače, turbo, DPF, praskají klika, EGR, kolabují rozvody , elektrická park. brzda) a jak jsem psal z kusů které jsem navštívil byl tento nejlepší . O samotné 3.2 VR6 ( neplést si s V6 od Audi) jsme nic nenašel.

sc
screepy
18. května 2020, 10:00
0

Ve vší úctě k tomu šestihrnku, jen tušit, že mě to bude stát 130 litrů, tak ten krám jde z domu na první dobrou, plus ještě nějaký další opravy, nákupní cena taky asi nebyla za odvoz a jsi za chvíli na novém / zánovním autě (sic bez šestiválce ale třeba se zárukou a především alespoň nějakou jistotou, že se na tom asi nějaký pátek něco nevysype).

reagovat
Zelenáč VR6
18. května 2020, 11:37
0

A kam sem to měl prodat. Auto s takovou závadou? To bych si koledoval o problém

Ha
Habakukk
18. května 2020, 13:33
-3

Na vrakovišti by ti 20 litrů dali.

Zelenáč VR6
18. května 2020, 17:27
-1

Tento komentář považuji za zcela zbytečný, pokud tě někdo naštval tak si to vyřiď s ním a neulevuj zde v komentářích. Děkuji

Ronoath
18. května 2020, 11:18
6

Občas si říkám, jaké by to bylo, kdybych místo nového Tipa raději před těmi třemi roky nekoupil něco charakternějšího. Jenže, znám se. Dopadl bych podobně, jako ty; obdivuji tvou trpělivost. Když jsem totiž opravoval ojeté Berlingo a doufal, že to nějakou dobu vydrží - a nevydrželo, řekl jsem si, staré auto už raději ne. Naštěstí existují lidé, jako ty, kteří se o ty charakternější auta chtějí starat. Fakt obdivuji.

reagovat
Zelenáč VR6
18. května 2020, 18:20
0

Děkuji za rozumný komentář. To auto mě baví i po tolika problémech a doufám že si budu jen užívat. Každopádně ať Tipo jezdí

Vojta
18. května 2020, 11:26
6

Kolik to má vlastně najeto? Na to jak to je mladý auto, tak mě i dost překvapují problémy s korozí a tak. Každopádně... asi bych to při takovýchto problémech dávno zapálil a odvezl na vrakáč. To musí být buďto nějaký fakt špatný kus a nebo konstrukčně dost šrot. Mít takové problémy nějaká Alfa, tak je to minimálně na titulní stránce novin a ve zprávách v televizi :D Naštěstí tam ty auta končej na tom, že majitelé nechtějí dát 15kkč za novou přední nápravu po té, co stará zvládla 250tkm :D

reagovat
Zelenáč VR6
18. května 2020, 18:10
0

Děkuji za jeden s rozumnější komentářů. Právě ten charakter mohl za to že jsem si ho nechal. Je to fajn auto a jsme a ním spokojený. Doufám že mi vydrží co to jen půjde. Jinak nové Tipo vypadá fajn

Vojta
19. května 2020, 00:18
1

Tady fakt snad časem, až se hecnu, doplním ten článek o 166 (ta je opravdu mechanicky hrozně robustní a bezproblémová, takovéhle šílenosti tam nehrozí) a 159 (tam stačí se vyhnout právě té V6, jinak to auto vlastně taky nemá zásadnějších a nákladnějších problémů). Koncernovou VR6ku jsem měl za nadprůměrně spolehlivý motor, ale ono co jsem si teď tak pročítal, úplně veselé to taky není a ty problémy bývají. Ono i ta B6ka má svoje, byť nejvíc nářků je okolo těch TDIček :) Každopádně nezbývá než popřát, aby to už fungovalo a byl jsi s tím spokojen.

Zelenáč VR6
19. května 2020, 06:39
0

Děkuji, ano taky jsem měl VR6 za spolehlivou... A ona asi i bude když člověk dodrží výměny oleje po 10tis. B6 má sama o sobě jen pár neduhů, první je kotoze, ta mě mrzí asi nejvíc, další je elektrická parkovací brzda, poslední jsou zámky dveří jinak mě nic nenapadá. Doufám že mám vše za sebou a teď si budu jen užívat. Ale vše prověří už jen čas....a má trpělivost

Fa
Fandatik
18. května 2020, 11:31
3

Mě teda přijdou ty ceny servisu totálně mimo. Ale i tak. Pokud jsi s autem spokojený, tak vše dobrý.
Odhadem jsi dal pod kilo za tohle auto.
130k za repas a nějakých 70k za první servis.
S DSG tam budeš za 350. A máš na dalších 300k km vystaráno jen za běžnou údržbu cca 50k/rok. Pokud bych si měl tipnout, tak první co se teď vysere bude altík, klíma bude následovat.
No hodně štěstí.

reagovat
beastar
18. května 2020, 13:04
5

No kdyz to tak ctu... a pak ze se Ghibli v nafte na operak nemohlo vyplatit:D

Fa
Fandatik
18. května 2020, 14:31
3

To o tom Ghibli jsem snad nepsal já?
Nechtěl jsem pisatele jen brutálně zkritizovat, i přes to že udělal obrovskou chybu ve výběru. Jak modelu, tak i kusu (což bylo mnohem horší). A nakonec to stejně není nic extra auto. Narozdíl od předchůdce s W8 4.0 nebo nějaké C350, dokonce C32 AMG by nebylo servisně horší.

beastar
23. května 2020, 19:25
0

Sorry. To nebylo myslene vylozene na tebe. Spis do placu. Pamatuju jak sem tu psal o Ghibli na operak v nafte o tom bilem. A zaznivali hlasy ze je to blbost financne atd. No a pak ctu tyhle stories a rikam si nech bejt. Hlavne CcokolivAMG je o dost lepsi a zabavnejsi vozejk. A to mam pašíky voe fplny na hlinach rad. W8 5.5pule byl posledni echte rychly a komfortni Passat. Od te doby to jde do kopru. B6 byl celkove krok zpet vcetne antikorozni ochrany.

Fa
Fandatik
23. května 2020, 20:24
1

Javor, každý produkt má svého typische kunde. Mě se právě Ghibli moc líbilo a když je to na chvíli, tak se dají zkoušet netradiční řešení.
Nedávno jsem koukal právě na C32 AMG a na mobile.de jsou někde od 5k €. A když ho někde ustájíš na x měsíců za +10k € za servis (což se pravděpodobně stane) tak musíš mít k dispozici jiné vehicle na všechny příležitosti a vůli kešovat, protože znáček AMG. A to se spousta "taky" fanoušků na W203 kouká mezi prsty.
Tohle je pro mě stále jen obyč Pašík a za tuhle cenu bych ho nezachraňoval. Když pamatuješ doby, kdy ve střední třídě byl nějaký malý V6 základ, tak to prostě není nic echte golde.

beastar
23. května 2020, 20:33
0

Tak to souhlasim. Typische hoch klasse nabizela V6 vcelku bezne a rozhodne se to nebralo jako nic wunderbaaar. Jak MB tak Bmw to tam davali za normalni prachy. K tomu amg vs passatvr6. Jasneze nastane service bitte volgen. Radeji presne vlozit takto mrzky peniz do znacku a prahu amg, nez relativne obyc fauve. Tady mi prijde, ze je ale prvni jakoby poradny auto.

Ghibli na ol by to asi neresilo. Jen me to napadlo protote value 4 money je tady dost nizka spise zadna. To zase takovej r36 nebo nejaky ty znacky to vyvazi.

Fa
Fandatik
24. května 2020, 07:39
0

Ono nejen prémie. Gallant z 1993 s V6 se 150 poníky v dvoulitru (klima,tempomat, mimojiné). Jedno z prvních aut, kde jsem byl hrdý owner. U většiny automobilek bylo něco k výběru.
Jak už někdo zmínil ty přímovstřiky dost zabili spolehlivost.
A samozřejmě se zachraňuje jinak, když máš na díly velkou slevu a za práci platíš zelenou nulu.

Teď jsem koukal, že nabízí za 10.500 (bez) AUDI A7 3.0 TDI QUATTRO S-tronic Sportback 160kW. Na podmínky jsem nekoukal, ale potřebovat jen jedno auto na vše, asi bych nic nevymýšlel vybral něco podobného s hvězdou a jen jezdil.

beastar
24. května 2020, 12:01
0

Ta A7 je sice super nabídka bohužel tam jsou hrozně malý nájezdy typicky 15,000km. To ti stačí v případě, že je to vyloženě auto reprezentativní jen do práce a bokem máš něco normálního. Jinak se prohneš na nájezdu. Nicméně tj A7 a to je pro obyčejné lidi zbytečné auto do práce. Za dobrých podmínek lze mít A3 sedan třeba. Znáček to má dobrý. Laik nepozná že je to malá mrdina. A vejdeš se do ceny na rozumný rok, dva daleko lépe.

Ojetý auta s šesti a více válcem to se asi shodneme že jich je spousta lepší jak Passat. E39 počínaje, konče nějakým třeba 350Z který má styl. Kdyby ho koupil za nějakých 280 tak tam nějaký servis bude seš na 330 třeba a máš krásný sportovní auto s dobrým zvukem a parádním motorem.... no nic každej jak umí. Už tak to tady má na obyčejnej passat víc komnetů jak 95% článků redakce :D

Fa
Fandatik
24. května 2020, 12:47
0

Tak ono se pod tím článkem diskutuje už kde co. Já bych právě šáhl po té 32 AMG. Možná i radši než pozdější C55 AMG. Ale prioritně jde o ten servis, kolik za něj zaplatíš. Kdybych to měl s každou kravinou vozit do originálu k měničům dílů a díly za full, tak bych to řešil možná jinak.
Spíš jsem se podivil nad tím, že už se dnes bere 6ti válec v čemkoliv jako něco TOP. Když se všude váleli funkční do dvou výplat tak to skoro nikdo nechtěl. Možná proto jsme tak zmlsaný.

beastar
24. května 2020, 13:58
0

No jenže když se všude váleli i v takovejch autech jako bylo Mondeo případně starší (na servis levný) audiny, alfy, mercedesy a další. Tak frčela nafta že jo. TDI a tak dále. Největší borci měli E60 v třílitru v ropě, že jo. Začali se vymýšlet kokotiny typu 2,5 TDI.... a "užranej" benzín, co nejede nikdo nechtěl... A teď se to přesně otočilo. Šestivál v úplně obyčejným autě se bere jak píšeš jako něco "TOP" co se vyplatí zachraňovat pomalu za cenu vlastního zdraví. Mimochodem koukal sem na tu A7 (OL) a je to teda docela na hovno.. bez známky, servisu, pneuservisu... vlastně jen čistý pronájem a pojistky. Zase teda ale máš v tom 25,000 km/rok takže pro člověka co nejezdí jako úplnej debil a měl by to fakt jako na firmu pro soukromý účely je to furt zajímavý. Než koupit starej pekáč a solit do něj horem dolem desítky tisíc.

Já bych si fakt asi do 300 koupil Zetko, nebo nějakýho staršího bavoráka. O Mercedesu bych přemýšlel možná o něčem s tou starou nesmrtelnou 3.2V6 ... akorát teda ta auta co to v nich bylo už jsou často shnilý na hovna. Žralo to, ale docela to jede a spolehlivost 100%...

Fa
Fandatik
24. května 2020, 16:10
0

Do 300 je k výběru hafo. Já mám jedno vysněný. A počítám, že do roka budu kupovat něco pro mladou do města. Tak si napíšu o radu redakci a čtenářům (na 99% už mám zúženo na 3 možnosti), ale jsem zvědav zda se někdo shodne.

To Zko zrovna není můj šálek kafe.

Ju
Junior
24. května 2020, 20:19
1

no to jsem chtěl napsat.
tyhle super výhodný operáky většinou bejvají "ojetiny", alespoň rok 2 starý, a kolikrát v tom není ani pojistka. A ikdyby v tom byla...
Tak jsem to vyhodnotil, že je to na mě moc divoký. Když si koupíš ojetinu a posere se ti to pod rukama, tak to prodáš, hodíš ze skály, pořádně opravíš a necháš si to dýl (...). Ale pronajmout si to? Aby se to 2 měsíce před koncem pronájmu vysralo do hoven, tys to za těžký kachle nechal opravit a hned to vrátil leasingovce? Tak dobrodružná povaha nejsem.

Fa
Fandatik
24. května 2020, 21:15
0

Tak podmínky jsem fakt nestudoval, ale brát tebou popsaný OL by byla hrozná chujovina. To snad nikdo soudný neudělá a lízingofka nikomu nepojištěné auto nedá.
Vzpomínám na vrácení firemní 5er. Trochu přibarvím, ale probíhalo to ve smyslu.
Kkt z P4: Máte 3x šrám na karoserii, víc než normálně ošoupaný sesle a jste kkt. Takže 5x 10k spoluúčast.

Hejl: Na to ti jebu kkte. Jdu ho hodit ze skály nebo na něm nechám vyřádit partu zfetovaných negrů s letlampou a kleštěma. A bude to jen 10k účast za totálku.

vojtacz
18. května 2020, 15:08
1

Jak se to říká, kdo chce opici, musí mít na banány? Když koukám na mobile.de, tak B6 v 3.2 začínají na cca 3000 ojro. Ok. Ale přijde mi mírně naivní koupit za (nejspíš, jen předpokládám) pár kaček auto, které nové stálo 1,2 milionu, má najeto 300 tisíc a nečekat, že do toho zahučím.

Na jednu stranu autora obdivuju že je ochotný do toho tahle sypat, na druhou stranu mi přijde naivní si namlouvat, že je to vlastně nový auto. Není. Má to najeto přes 300 tisíc a i když půlku dílů vyměníš tak pořád je to 12 (jen tipuju) let starý auto. Lepší to asi nebude.

reagovat
Zelenáč VR6
18. května 2020, 20:00
1

Pár kaček to rozhodně nebylo a na nějak ten servis jsem samozřejmě měl odložené. S článku to nejde poznat a je možné že jsem to i blbě napsal.... První servis nebyl 68 tis. Ale zhruba 12 ( olej svíčky a to víko ventil ) těch 68 je za celý rok i s kravinkami co jsem koupil.

Pólin
18. května 2020, 16:15
2

To je těžko...pokud bych kupoval takové auto, asi bych si nechal změrit tlaky a třeba se i mrknul endoskopem do válců a celkově bych si ho fakt hóodně dobře prověřil.
Chtěl jsem se zeptat: Auto jsi kupoval z bazaru, nebo od soukromníka? a vidíš teď zpětně, že třeba v jednání majitele byly nějaké nuance, které Tě měly upozornit, že třebas něco skrývá atd? Fakt zajímavé téma...koupil jsem už sand 12 aut a takovýhle extrém jsem fakt nezažil...

reagovat
Zelenáč VR6
18. května 2020, 17:25
0

Děkuji za rozumný komentář ( jeden s malá ) Auto bylo od soukromníka žádné podezřelé chování jsem nezaregistroval, a zpětně kdybych kupoval další velkoobsahové auto? Hele jak říkáš endoskop do válců a změřit kompese. Myslím že nic jiné ti skutečný stav motoru neřekne. Jinak měl jsem při výběru auta smůlu... Ale naštěstí mám alespoň obě nápravy v pořádku :,-) Jinak servisní historií mám.

Pólin
18. května 2020, 20:11
0

Ale tak kolegove si delaji legraci...takova je tady kultura;) nutno dodat, ze jsi do toho vytekl fakt prvotridne... s takovyma zavadama bych o servisni historii asi vubec nemluvil...ten motor musi s kvalitnim servisem nakroutit 1/2 kule jak nic;) no snad uz to ted bude ok;)

de
denis5305
18. května 2020, 21:02
8

Při vší úctě... Smůla to nebyla. Takto dopadá většina nákupů leštěnek bez mechanika.
Mohlo to dopadnout hůř. Mohla to taky být kradená rumunská čorka, kterou v rámci zajištění předmětu doličného při nevinném výletu za babičkou mohla odstavit a odtáhnout Policie a nic netušící řidič místo pojídání babiččiny bábovky mohl strávit odpoledne odpovídáním na různé otázky. Bez kafe a bez bábovky. Maximálně tak s tyčinkou 3bit z automatu. Dodaného na stanici v rámci akce Policie 2000 za Ivana Langra, zvaného Íčko.

V jakém stavu jsou nápravy? Alternátor? Klima kompresor? DSG je tikající bomba. Každopádně na autě se kromě převodovky už nemá co podělat.
Ať kára jezdí. Šestiválec je ohrožený druh. Heslem dne je tříválec 999. Čtyřhrnek je už nadstandard.
Beru to tak že došlo k záchraně vzácného exempláře nosorožce kapybarského pyžmatého.
A to je dobrá zpráva.
Pokud by se všichni chovali rozumně... Tak by to Alfa mohla rovnou zabalit (-:
Svět bez Don Quijotů by byl nudné místo. Plné TDI motorů, korejských povozů a emoce nevyvolávajících plastových přepravek na rohlíky s namontovaným elektromotorem.
Sláva každému do života vrácenému nosorožci, každé kapybaře...

Říkám si že mám v životě docela kliku Když tedy pominu skvělou ženu, plné konto a fungující šedou kaši v hlavě. Tak ve věci autonákupu, koupil jsem už asi 10 aut a až na jedno unavené turbo co jednoho dne podalo demisi a rezignovalo na další zvyšování plnícího tlaku jsem neměl nikdy žádný problém. Bavím se o nákupech aut v hodnotě 10.000 - 500.000 Kč, 3 - 20 let starých, od různých subjektů v ČR i mimo ni..
Upřímně - za nejvíce vypovídajcí o stavu auta považuju osobu prodávajícího (-:
Nikdy bych nekoupil auto od někoho s botama Crocs na nohou, od nikoho kdo bydlí v severních Čechách, ani od člověka co má vážné potíže s i/y, od nikoho kdo mě oslovuje "zlatíčko" a v inzerci mě zaručeně odradí sáhodlouhé příběhy popisující soužití s vozem a každou jednotlivou jízdu, vyjmenování tisíců detailů, taky věta "pouze do dobrých rukou" nebo "jen vážnému zájemci" nebo "investiční kus" znamená že toto auto nečeká na mě, ale na někoho jiného (-:

Zelenáč VR6
18. května 2020, 21:12
0

Některé věci mi opravdu jako legrace, žert nebo vtípek nepřijdou. Ale tak každý má na humor jinou laťku :-) Ano zahučel jsem do toho opravdu moc pěkně. Ano právě proto že je to atmosféra jsem si sliboval že snese velkou porci km. Bohužel jsem se sekl.... Každopádně taky doufám ( nic jiného mi nezbývá)

Zelenáč VR6
18. května 2020, 21:36
1

Denis5305
Jak jsme psal, zkušební jízda byla dlouhá asi 30-40 min ( auto se ohřálo ) diagnostika ukázala vadné lambda sondy opravdu mě nenapadlo že by se něco takhle mohlo prodělat.

Ano příběh s krásným autem by byl daleko horší to v každém případě. Takhle mám alespoň fajn auto .

Máš při výběru auta šťastnou ruku. Prodávající byl fajn týpek a nic s výše uvedených vět tam nebylo napsané. Auto jako leštěnka nebylo nafocne byl to úplně obyčejný inzerát.

Ale do budoucna mám ponaučení... Další auto jedině nové

abc
18. května 2020, 22:04
0

Tak ještě počítej se zadními elektrickými třmeny brzd, komplet podvozek (tlumiče, uložení, silentbloky, čepy), xenonové výbojky, mechatronika převodovky, dvojhmota, ...

Good luck, znám to, já dal za podobné auto na servisu za poslední dva roky 262 tkč :)

reagovat
Zelenáč VR6
19. května 2020, 08:25
0

Podvozek je kompletně hotový, kromě předních brzd. Xenony to nemá ( bohužel) má to klasické H7 které stojí za vyli.... za nic. Mechatronika ok a dvouhmota je v pořádku .

Děkuji, doufám že po těch 262 tis. Auto jede jak má :-)

Wa
Wakantanka
20. května 2020, 21:27
-4

Hoď tam LEDky z Číny a razom uvidíš veci dosiaľ nevidené. ???? Navyše odpadne starosť to aspoň raz do roka vymeniť.

abc
23. května 2020, 02:04
3

VR6: moje auto jede posledního čtvrt roku celkem bez investic, zhruba tak, jak by mělo. Teď mi začíná klepat nejspíš kloub na poloose, přičemž jsem obě poloosy měnil nedávno a za nejkvalitnější díly.

Sám si zvaž, jak moc ti to auto za to stojí. Doporučuju - nedělat si iluze, že jsi opravil 70 % auta - není to pravda. Těch dílů, co se můžou pokazit, je tam ještě hodně, a jak nové auto to nebude jezdit už nikdy. A taky 3.2 není 3.6.

Moje auto má najeto skoro 400 a poučení pro příště je, koupit auto s daleko menším najezdem - třeba kolem 100 tkm - ve výsledku to výjde levněji.

Zelenáč VR6
28. května 2020, 05:28
0

Auto mi za to rozhodně stojí, když si vezmu že bych to prodal tak maximálně za 150 tis. a možná ani to né když se B6 začíná prodávat i pod 50 tis. Pak bych si koupit jakékoliv jiné auto s obyčejným motorem a musel bych dělat a řešit to samé nebo možná i něco horšího aby to jelo jak má a neměl bych s tím strach kamkoliv vyrazit. Takhle vím že to bylo dělané a měl by od toho být relativně pokoj. A tobě se to vyplatilo dát do auta 262 tis?

3.2 není 3.6. Sám tvrdím že 3.2 je taková lite verze. Ale bohatě to tomu autu stačí

Sa
Sato
18. května 2020, 22:27
3

Ste všetci nejaký moc negatívni. Tak ekonomicky to až tak nevyšlo, ale aspoň je toho dobrý príbeh :) a stále sa vozíš na šesťválci. Určite lepšie ako keby si to v polke vzdal a teraz živoril na nejakej chcíplej 1,6ke. v nejakej zánovnej hrôze ala c ee apostrof D. Niečo podobné som absolvoval s Alfou 156kou akurát že tie sumy boli asi tak 1/3 -až 1/4. To bude tá inflácia asi :) A u mňa spodok ostal robili sa len tesnenia pod hlavami + veci okolo, Pokial sú to prachy ktoré by si aj tak minul na nejaké blbosti, ale proste na "nové" auto kde by to zožrala strata hodnoty, tak o nič nejde.

reagovat
Zelenáč VR6
19. května 2020, 08:36
0

Je fakt že je s toho fajn příběh ale s poněkud hořko-sladkou příchutí. Bylo období kdy jsem se toho chtěl zbavit, ale jak jsem psal... nabídka byla směšná a když jsme si napsal pro a proti tak vyhrála oprava motoru. Ano na novém voze bych prodělal daleko víc.

Bavoraczech
19. května 2020, 12:31
1

Tak obecně Passat B6 není zrovna povedené auto. Po B5.5 tak trochu krok zpět. Třeba průšvihové PD, agilní, ale problémová 1.8TSI... Nicméně motor VR6 je jízdně i zvukově skvělý (charakterem může soupeřit i s Bussem). Bohužel je to asi dost okrajová záležitost a plno dílů na to stojí kopici peněz. I když než dělat repas motoru bych zkoušel shánět po vrakáčích jinej motor. Přece 130 tis. je ranec a bouračka s touhgle motorizací nebude asi úplná raritka.

reagovat
Ch
Chochin
19. května 2020, 13:42
0

Presne toto napadlo aj mna, pohladať v inzerciách nejaky naburany kus s dobrym motorom a použiť ho do budúcna aj ako zdroj náhradných dielov napríklad

Zelenáč VR6
19. května 2020, 16:57
0

Hledání motoru byla první věc, bohužel nikdo by mi nazaručil že je ten motor v pořádku ( většinou už tam tak 3 roky stál) a že se za 10-20 tis nestane to co se stalo mě, tudíž se rozhodlo jít na jistotu a udělat repas.

beastar
19. května 2020, 17:32
0

Tak oni to ale mysleli tak, že by si právě měl dva motory a hromadu dílů k tomu. Nevím kolik s tím najedeš ročně. Každopádně prodávám auta (pravda ne taková jako máš ty) asi 22 let skoro. A jak si to tady komplet nakonec rozepsal v těch odpovědích, tak to teda byla velká smůla a co se mohlo pokazit to se pokazilo. Ty ceny těch oprav jsou potom samozřejmě horentní. Fakt jediný, co to nakonec zachraňuje je ten motor pod kapotou. Mě by z toho jeblo. Nic ve zlém, ale vždy když toto čtu a počítám, tak si nakonec vážím toho že kupuju auta maximálně rok stará a v nějakých 300,000 km max to dávám dál...

Bavoraczech
20. května 2020, 12:00
0

To je zas otázka pro koho a k jakému účelu to auto je. Pokud máš rozpočet nízko a zároveň plánuješ najet třeba 10k ročně, pak se ti něco ročního moc nevyplatí, protože ztráta hodnoty za pár let provozu bude nejspíš vyšší než kolik se nasype i do tohohle Passata...Bouračka na díly sice neni jistota, na druhou stranu za danou cenu má člověk třeba 3 pokusy :).

Rob
21. května 2020, 14:11
0

Hele nic si z toho nedělej. Já kdysi, jako nerozvážný mladík koupil e39 528i. Na tom autě sem nabral spoooustu zkušeností. Za který sem zaplatil co se servisu týče cca 130 tisíc. Možná víc. Pravda od té doby už nákupy aut proběhly v pohodě. Chybama se člověk učí. A ano, člověk musí být obezřetnej. Protože velkej benzín není zárukou klidnýho spaní. Nikdy nevíš co se s autem předtím dělo. Co do toho kdo lil atd...

reagovat
Zelenáč VR6
21. května 2020, 18:26
0

No jo, škoda že ty chyby nejsou levnější každopádně doufám že teď už budu mít klidné spaní potom co jsem nechal udělat celý motor a budu se k němu chovat slušně. Ale nezbývá mi nic jiného než doufat

mazany_lisak
21. května 2020, 15:12
0

Tyhle VR6 FSIčka jsou už bohužel míň spolehlivý jak nepřímovstřikový VéeRka a už hodněkrát jsem slyšel, že to žere kotel oleje :(
Dělaly se při repasi i nastavovače vaček? Je to častý problém společně s vytahaným řetězem rozvodů u VR. Samotného mě to čeká u A3. Motor při akceleraci cuká a připadáš si jak při rozjezdu karosy :D Mám naštěstí ještě MPI a i po 250 tis. km není potřeba dolít ani deci oleje mezi výměnama, což je u VW motoru celkem nevídaný úkaz :D Udělal jsem přestavbu na LPG a náklady na palivo mám jak s 1.9 TDI :D

reagovat
Zelenáč VR6
21. května 2020, 18:32
0

Jak jsme psal víš, nic moc jsem k motoru nenašel myslel jsem si že velký benzínový motor je nesmrtelný ale spletl jsem se . No před repasem mi to žralo cca 0.5l na 10 000km. což jsem usoudil že je naprosto v pořádku. To s tou A3 musí solidně hýbat ? Ano dělala se kompletní sada rozvodů ( bohužel nevím jaký je interval na výměnu ) takže vše by mělo být OK. Bohužel mě teď zlobí palivové čerpadlo které na diagnostice píše tlak mimo toleranci. Snad to bude ono jinak mě už fakt jebne ????????