načítám data...

Znáte skryté funkce svého auta?

Moderní auta mají spousty funkcí a chytrých vychytávek. Je jich tolik, že některé jejich majitelé často objeví klidně i po letech, nebo dokonce vůbec.

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Znáte skryté funkce svého auta?

V tomto ohledu jsem v naší novinářské komunitě trochu za exota. Jakmile převezmu nějaké testované auto, vytáhnu z přihrádky návod, a už si v něm listuji. Přitom na auto máme vždy jen týden, takže ač se snažíme, seč můžeme, stejně jde vždycky spíše o takový soubor prvních dojmů. Některé funkce plné wow-efektu by nás patrně po měsíci používání auta přestaly bavit, jiné detaily by naopak časem postoupily do kategorie ‘bez toho už příští auto nechci’.

I když se snažím, abych všechno podstatné vyzkoušel a předal vám kompletní dojmy z používání daného auta, stejně mi mnohé funkce jistě zůstanou utajeny. A právě takových věcí se týká naše dnešní téma.

 

Klíče a zámky

Co všechno umí klíče? Odemknout a zamknout auto, samozřejmě. Ale co nějaké další vychytávky? A teď tu nemluvím o nějakém hi-tech klíči BMW s vlastním dotykovým displejem, mluvím tu o obyčejném klíči třeba od Škody Octavie. Dlouhý stisk tlačítka odemčení nebo naopak zamčení zároveň otevře či zavře všechna okna. Nebo dvojí uzamknutí dveří – druhým stiskem tlačítka u některých aut uzamknete i vnitřní kliky, případny vetřelec tak dveře neotevře i když by rozbil okénko. Jasně, tohle nejsou úplně tajné funkce, ty zná kde kdo, přesto mě překvapilo, že mnoho lidí o nich stále neví.

Foto: which.co.uk

Ale jsou tu i jiné hacky. Třeba klíč u starých fordů, ten sice uměl odemknout jen jedno auto, zamknout jím však šla naprosto libovolná fordka. Proč? Netuším, ale šlo to. Ještě dál tento patent rozvinuli v Sovětském svazu. Jedna naše rodinná historka pamatuje na pokus o automobil s názvem Volha.

Foto: GAZ

Tato auta fungovala převážně jako podniková služební přibližovadla a prakticky všechna byla důstojně černá, není tedy s podivem, že si někdo mohl dvě stejné Volhy snadno splést. A díky konstruktérům východní velmoci si toho všimnul třeba až po šedesáti kilometrech, protože klíč od jedné Volhy byl mnohdy plně kompatibilní s Volhou jinou. 

Foto: Subaru

Ale to jsme odbočili, vraťme se od šlendriánu zpět k chytrým nápadům. Věděli jste například, že Subaru s bezklíčkovým přístupem můžete odemykat a zamykat úplně bez klíče? Po aktivaci příslušné funkce klíč nechte klidně uvnitř, auto odemknete vyťukáním příslušné sekvence tlačítkem na víku zavazadlového prostoru. To se může hodit, když jdete třeba plavat či sportovat a nechcete riskovat ztrátu klíče.

 

Přihrádky v autě

Kapsy, poličky, schránky, držáky na kelímky s pitím – kolik lidí se asi na celém světě nezabývá ničím jiným než navrhováním přihrádek na veškerou veteš, co s sebou vozíme? Některé takové schránky jsou velké a otevřené, jiné trochu diskrétní a ukryté za nějakými těmi dvířky. A občas se ta dvířka podaří vyrobit natolik oku lahodící a ladně propojená se zbytkem auta, že už ani jako dvířka nevypadají. Třeba drobná schránka v Mercedesu třídy E generace W211. Stiskem tlačítka, co ani nevypadá jako tlačítko, se otevřou dvířka, co ani nevypadají jako dvířka. Mnoho majitelů těchto Mercedesů dodnes neví, že tu ta schránka je.

Foto: Jan Dajč

Ještě dokonalejší úkryt vymyslelo Mini. Tradiční přihrádka před spolujezdcem tu totiž není jen jedna, jsou dvě. Ta spodní je konvenční, ta horní však nemá žádné tlačítko a na první pohled vypadá jako barevná dekorační lišta, možná ukrývající airbag. Jenže stačí na ni zatlačit prstem a ejhle, druhá přihrádka je na světě! Fakt tam je.

Foto: BMW

Světla

Že mnohá auta na páčku dálkových světel po vypnutí zapalování reagují aktivací potkávacích světel a na krátkou chvilku vám tak posvítí třeba na schody u domu, to asi všichni víme. I v oblasti světel jsem ale už narazil na pár docela hezkých vychytávek. Poslední Volvo V70 například mělo skrytá brzdová světla. No vážně! Za normálních okolností byla zadní obrysová světla v rozích auta a brzdová světla potom nahoře ve sloupcích. Ale co kdyby někdo jel s otevřeným kufrem, třeba při převážení něčeho opravdu velkého? Tu najednou z čista jasna přeskočí brzdová světla dolů, kde nikdy předtím nebyla, a budou zářit ze společné lampy spolu s těmi obrysovými.

Foto: Volvo

Ještě dál šel třeba Mercedes. Tam se dokonce prasklé žárovky samy nahrazovaly. Ne tedy, že by prasklá žárovka sama vyskočila a přenechala místo nové, naskočivší z nějakého zásobníku, to zase ne, prsty při výměně žárovky si stále musí zlámat člověk, ale než se tak stane, auto za zesnulou žárovku najde zástupce. Možná jste už někdy potkali Mercedes, kterému svítí každé zadní světlo tak nějak jinak. To právě žárovka obrysových světel odešla do věčných lovišť a vůz za ni dočasně jmenoval obrysovkou třeba mlhovku (pochopitelně s patřičně upravenou intenzitou)

Foto: Mercede-Benz

A to zdaleka není všechno, jsou tu i další vtipné vychytávky. Alfa Romeo 147 disponuje funkcí, která vypne podsvícení přístrojů a ponechá svítit jen rychloměr, jako to mívaly Saaby. Stačí dlouze podržet tlačítko pro snížení intenzity podsvětlení a je to. Nebo funkce Hold u Mercedesu s autoamtickou převodovkou, která šetří při dlouhém stání řidičovu pravou nohu – nemusíte stát na brzdě celou dobu, stačí krátce důrazně zadupnout pedál do podlahy, na přístrojové desce se rozsvítí nápis Hold a auto je až do přidání plynu zabržděné.

Foto: Alfa Romeo

Vyhledávání podobných triků a vychytávek mě začalo bavit. A tak se obracím na vás, naše čtenáře – jaký skrytý trik je ve vašem autě? Nebo jaký vtipný detail vás zaujal? Stalo se vám někdy, že jste nějakou funkci svého auta našli až po letech? 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
malýKostík
04. září 2020, 16:27
0

Parkovačky jen na jedné straně vozu, když se zapalování vypne při zapnutém blinkru (a parkovačkách)? To je tuším jen VW záležitost.

reagovat
Testeuros
04. září 2020, 16:47
0

Funguje to (i?) bez zapnutých světel a musím opravdu říct, že mě to neskutečně iritovalo.

PepaSFI
04. září 2020, 17:34
1

to měla už Škoda 100 a spousta dalších aut. Jen to nikdo nepoužíval takže se to moc neví.

Irwinek
05. září 2020, 16:56
1

ale používal :-) většinou kolenem při vystupování :-(

Vojta
06. září 2020, 00:15
1

To fakt není jen VW věc... to má strašná spousta aut, už i stará AR164 tohle umí. Zatím jsem to využil možná snad jednou :)

Opelfahrt
06. září 2020, 00:51
0

Má to i Opel. Využívám často preventivně, když za tmy stojím někde, kde to někdo moc nečeká. Lidi totiž obecně nedávají pozor, ak pro jistotu.

Fa
Fandatik
04. září 2020, 16:53
0

Krásně je to vidět na YT, kde jsou pro různá auta tyto "skryté" funkce popsány. Automat bez hold funkce si snad ani nedovedu představit. Na druhou stranu W211 nemá ani jeden skrytý natož odhalený držák na kafe :-((
Za další ani přes otočený klíček a držení tlačítka reset se většinou nedá dostat k teplotě a množství oleje, tlaku turba, napětí, atd..

Zároveň bych rád požádal, kdyby někdo měl uživatelskou příručku pro W221 320CDI, jestli by mohl dát echo PM. Díky moc

reagovat
sumy
05. září 2020, 16:35
1

Právě jsem si vzpomněl kzerak jsem jel se svým bývalým šéfem v jeho funglovy S Klasse AMG. Stavili jsme se u Mekace a najednou mi podává colu, ať mu ji podzim se slovy:" Mercedesy sú skvelé vozy, iba ten držáčik napojouv ím chýbá." :-D

Honza 'Hamster' Křeček
05. září 2020, 17:31
2

Ve W211 byl cup holder za příplatek.
Byl vyjížděcí ze středovýho tunelu a byla to ta nejsložitější konstrukce na cup holder, jakou sem kdy viděl...

Fa
Fandatik
06. září 2020, 01:44
0

V realitě jsem to v žádné W211 neviděl. Jdu prohledat Amazon, třeba to půjde.

Testeuros
04. září 2020, 16:56
0

Hodně fajn jsou přihrádky pod volantem. Tím tuplem, když člověk jede s půjčeným autem, tak šup tam s doklady. Některé jsou dokonce použitelné na víc než jen doklady k autu.

U mojí osmdesátky jsou dvě věci, které stojí za zmínku. Vzhledem ke koncepci interiéru nemá auto žádný držáček nápojů. No, ne tak docela. V přihrádce spolujezdce jsou dva "držáčky" na krátké cesty.

Některé kousky měly zámek k odjištění střechy schovaný za sluneční clonou řidiče. A když jsme u té clony, tak je zde drobnost v podobě toho, že osvětlení u zrcátka na cloně reaguje na to, zda je skutečně zrcátko viditelné, nebo schované za plastem.

reagovat
briza
04. září 2020, 18:44
17

Což auta. Já onehdá sledoval, jak málem kolidovali nějací dva mistři volantu, přičemž jsem pronesl "no ty pičo" a následně interiérem zaznělo "picture taken". Tak jsem zjistil, že moje kamera má hlasové ovládání.

reagovat
sheogh
04. září 2020, 19:10
0

:-D luxusni :-D

Goldies
04. září 2020, 22:05
2

Bříza: na tvoje hlášky se těším pod každým článkem :-D

Perníček
04. září 2020, 19:03
1

S tím klíčem mi to připomnělo jak jsem před pár lety v klidu odemknul a nastartoval firemní náklaďáček Nissan Cabstar klíčema od mé Almery. Sice se rožla kontrolka IMO, ale auto v klidu fungovalo (naštěstí naopak opačně aplikovat klíče nešlo :D ).
Jinak až po roce vlastnictví 9-3 jsem zjistil, k čemu je tlačítko s čárkou... Funkce follow me home - auto rožne parkovačky a boční blinkry, abych jej v noci našel, při delším podržení se rozhouká alarm.

reagovat
Chase
05. září 2020, 10:53
0

Na tohle mají Volva od generace P2 rovnou dvě samostatná tlačitka. Zlutý kolík na osvětlení vozidla (na větší parkoviště u obchoďáků super věc) a červený trojúhelník na tzv. vyhlášení paniky, kdy auto začně prostě ječet (na ještě větší parkoviště u obchoďáků přímo ideální :D )

sheogh
04. září 2020, 19:10
0

U x-typu (a tim padem i u hranatyho mondea) podrzet ve vypnutyn aute tlacitko (jediny) na leve pacce a zapnout klicek - na displeji v tachu jde pak prochazet hromada hodnot z ECU :-)))

A nejakou dobu zpatky jsem panovi taxikarovi “opravil” stahovani oken na jeden klik (ta druha poloha tlacitka) - netusil, ze po vymene aku je potreba znovu nastavit dorazy a chtel s tim do servisu :-)) Superb II

reagovat
PepaSFI
04. září 2020, 19:57
0

tak obecně lidi návody moc nečtou, takže často neznají ani naprosté samozřejmosti. Extremní případ jsem zažil někdy na jaře, když můj soused se kterým jezdíme střídavě do práce, majitel poněkud rozviklané Octavie pochybného původu a ještě pochybnějšího stavu, ráno ve tmě řešil oslnění zezadu. Zběsile lomcoval zrcátkem a nadával. Tak jsem mu prozradil že ta páčka která kouká pod zrcátkem není na ozdobu.
Dobrou vychytávkou u některých aut je protizlodějské blokování kufru dokud nevystoupí řidič. "Táto pojď sem, ono to nejde otevřít!" Pán vozu se vyhrabe z auta, cvak, "prosimtě co s tím děláš, dyť to normálně jde".

U taliánů už desítky let funguje denní svícení. Stačí nechat zapnutá světla, ono je to po vypnutí klíčku samo zhasne a při nastartování zas rozsvítí. Někdy od Punta je tam funkce světel které říkají tuším Follow to home, prostě světlo na dvorek. Když se při vystoupení z auta brnkne na světelnou houkačku, rozsvítí se na chvíli světla.

V rodině máme Citroen C3, ten starší. Ošklivý, strašně blbě vymyšlený auto se spoustou nesmyslů. Má to tu u Alfy zmíněnou funkci zhasnutí přístrojů do režimu "blondýna", svítí jen rychlost aby nenastala pokuta a mimo to všechno zhasne aby to nerušilo zbytečnostma jako jsou otáčky nebo teplota. Ono to stejně na té ohavné přístrojovce je spíš k pláči než k užitku. Taky to má skrytou vychytávku, hru na schovávanou. Když je něco špatně, třeba nezavřené dveře, nezapnutý pás a podobně, auto nerozsvítí kontrolku ale pípá. Jednou jsme takhle pátrali proč to chvílema, bez příčiny pípá, všechno zavřený, všecko na svým místě, až jsem si všiml svítící maličké kontrolky na jednom tlačítku. Nějakým omylem se zapnulo hlídání překročení rychlosti, což je mimochodem funkce tak pitomá že to nikoho ani nenapadne používat. Jo a taky to vříská když lezeš z auta a klíč máš ve spínačce.

reagovat
eLzyx
04. září 2020, 21:30
0

takto řešené denní svícení má Volvo asi 25 let.

PepaSFI
05. září 2020, 11:48
0

mám pocit že u Fiatů to tak měla už stará 500, jen se to nijak neprezentýrovalo protože se tenkrát ve dne nesvítilo. Možná to tak má spousta dalších aut, jen si toho nikdo nevšiml

eLzyx
05. září 2020, 12:59
0

je to možné. Ale hádám, že Švédi to měli mezi prvními, protože u nich se svítí přes den už od roku 1977. Třeba i u staré Astry F, když jsem zprovozňoval denní svícení, tak jsem našel extra zapojení světel pro švédský trh. Stačilo zapojit jedno origo relé, osadit pojistku a denní svícení fungovalo.

PepaSFI
05. září 2020, 18:22
0

švédi to možná udělali jako první denní svícení ale u italů to tak prostě je asi 60 let. Kvůli dennímu svícení asi ne, odhaduju že to tak zapojili kvůli tomu aby divocí taliáni nezapomínali zhášet světla a nevybíjeli si baterku.
To jsou někdy takový okliky vývoje. Trabanty a staré Saaby s dvoutaktem měly volnoběžku. Dvoutaktu nedělá dobře brzdění motorem. A dnes to znovu objevili někteří výrobci a je to jako extra funkce že auto může volně plachtit. Že je to úspornější než brzdění motorem ikdyž se dlouho hlásal opak.

Vojta
06. září 2020, 00:20
1

Asi tak... snad všechna italská auta po vypnutí zapalování vypnou i světla. A popravdě nechápu důvod, žádný důvod, proč by to tak neměly dělat všechny auta. Proč proboha?

Ji
Jira24
04. září 2020, 20:38
0

Mě u nového VW neskutečně sere odporné pípání a upozornění na přístrojovce, když se otevřou dveře řidiče při nastartovaném motoru. Nejde to nějak vypnout? Návod jsem nečetl :D.

reagovat
Be
Beran
04. září 2020, 22:21
0

Pocinaje favoritem konce trojkovou ovci se da zadni plato (ne roleta), zasunout za zadni sedacky ze zabere minimum mista a kramy se v kufru daji rovnat az po sklo. A mam pocit, ze to neni ani v navodu.

reagovat
Blix
07. září 2020, 06:52
0

Pokud si dobře vzpomínám tak u jedničkové fabie to nejde. Docela k zlosti.

eLzyx
04. září 2020, 22:21
1

líbí se mi několik vychytávek "mojí" generace Volvo tzv. P2 platformy (S60 I.gen,V70 II.gen,S80 I.gen). Ale netvrdím, že jsou unikátní.
1. automatické vysoušení výparníku klimatizace - auto po cirka 50 minutách po odstavení uzavře některé klapky a přes výparník prohání asi 7 minut teplý vzduch. Klima tak nesmrdí, nevznikají tam plísně, nemnoží se tam bakterie. Samozřejmě si to hlídá i stav nabití baterie, teplotu a vlhkost vnějšího vzduchu - někdy se nespustí.
2. follow me home světla - dnes už běžná funkce i ve Škodovce, ale soudě dle toho, že mi dost lidí občas připomíná "nechals svítit světla", moc lidí tuhle funkci nezná
3. klips na parkovací lístek za čelním oknem. Opět, dnes už věc, co má i škodovka, ale soudě dle toho, kolik lidí nechává parkovací lístek jen tak pohozený na palubce hádám, že spousta lidí vůbec netuší, že něco takového mají v autě
4. vnější osvětlení auta/alarm na DO. Super věc na hledání auta na neosvětleném parkovišti bez rizika, že do toho auta někdo vleze
5. integrovaná síť do zadních opěradel sedaček na oddělení zavazadlového prostoru od prostoru posádky ve V70 II.gen. Funkční i při sklopení zadních sedaček. Opět málokdo tuší, že to tam je. Šikovně schované.
6. táhla na rychlé sklopení spolujezdcovo sedačky do roviny - např. pro převoz dlouhých věcí. Není potřeba kroutit kolečkem na nastavení úhlu opěradla

reagovat
Chase
05. září 2020, 10:58
0

Soulas se vším, jen ta 5 tam je podle výbavy. Některá auta neměla vubec, jiná měla sklapěcí mříž u stropu a pak v autě taky sítě nebyly. ;)

eLzyx
05. září 2020, 11:08
0

zajímavé, já měl za to, že je to ve všech. Našel jsem ti i v naprostých sociálech (jako mám doma). Večer zkusím kouknout do ceníků/katalogu, jestli to byla příplatkovka, nebo serie.

PepaSFI
05. září 2020, 11:50
0

to osvětlení na DO, to má snad každý auto, stačí stisknout tlačítko pro uzamčení a ono to zabliká.

Chase
05. září 2020, 12:01
0

Tak ono je malinko rozdíl zablikání a to, že se celé auto rozzáří na 30-90 vteřin (dle nastavení v diagnostice) ;)

eLzyx
05. září 2020, 12:56
0

přesně, je to dobré i proto, aby člověk nešlápl do nějakého exkrementu. Svítí to totiž i lampičkami ve zpětných zrcátcích (dle výbavy). A hlavně je to víc a déle vidět, než jen bliknutí od centrálu.

Blix
07. září 2020, 07:04
0

Nebo můžeš na sídlišti v noci rožínat zaparkované auto a bavit se lidma co u něj zastaví a čekají až se jim uvolní vytoužené místo z parkování :) (nedělám ale stává se často když si jdu večer pro něco do auta)

Sedadlo u spolujezdce musím ve V50 nejdřív vykolečkovat co nejvíc dopředu a pak teprve sklopit jinak se nevejde pod palubku, nevím jestli to tak mají všechny nebo jen moje bo nemá výškové nastavení.

liška
05. září 2020, 10:02
0

K tem ukrytejm schrankam - AR164 v zadnim platu plus otviraci ve dvernich kapsach.

reagovat
STANLI
05. září 2020, 17:52
0

Stejně tak 166, ještě klasika před spolujezdcem a jedna malá přihrádka na vrchu palubky...

Marek Bednář
05. září 2020, 10:05
1

Mopary už asi 30 let - potenciometr jasu podsvícení budíků má za svými krajními polohami ještě další dvě, na každé straně jednu. Na straně maximálního jasu se tím rožíná všechno osvětlení interiéru, na druhé straně se osvětlení trvale vypíná, tj. nesvítí ani při otevřených dveřích.

Není to vychytávka, je to normální funkce a dokonce je na tom kolečku nebo posuvníku i ikonka, jenže za posledního půl roku jsem potkal neuvěřitelné množství lidí, kteří mopary jezdí dlouho a vůbec o tom netuší a diví se jak to, že jim interiérová světla nezhasinaji.

reagovat
martin_100
05. září 2020, 12:20
19

Tak třeba BMW mají taky skrytou funkci o který většina majitelů neví.
Na levý straně pod volantem je páčka se kterou se dá pohybovat nahoru a dolů.
Ta páčka aktivute supertajný zařízení vně vozu na rozích kastle. Ty zařízení při pohybu páčky vydávají přerušovaný oranžový světlo. Nikdo ze řidičů BMW netuší k čemu to je ale hezky to bliká.

reagovat
Jo
Josephus
06. září 2020, 14:08
1

Trefa.
Tato funkcionalita a její používání v provozu se mi již dlouhá léta honí hlavou a došel jsem k podobné teorii, avšak úplně jasno v tom stále nemám...
Někteří bývalí majitelé dnes jezdí i s vozy Audi či MB...někteří byli pracovně degradováni na Superb, ale neznalost této funkčnosti přetrvává... Docela mne pak mrzí, když to zřejmě po firemním večírku zapomenou i kolegové s Ochcaviemi.
Nemůže to pak tedy být funkcionalita určená jen pro nižší a nejnižší sociální vrstvy? Nebo je to obecně v prémiových autech jako příplatková výbava v hodnotě průměrného městského přibližovadla? Nemám to ověřené, ale připadá mi, jako by to bylo v ceníku automobilek na výběr buď zatmavená okna nebo funkční blinkry. Oboje dohromady není možné vyrobit a pokud na voze necháte okna dozatmavit dodatečně (kvůli vzhledu, nikoliv kvůli praktičnosti, to do toho nepatří), tak vám ty blikače automaticky odpojí, aby se to netlouklo. Docela by tomu pak odpovídalo i to, že stejně tak řidiči taxislužby buď za tuto funkci nepřiplatili, nemají o ní tušení nebo se bojí, že ten jejich sotva zajetý poklad (stočený na 350.000km) by neměl takovou prodejní hodnotu s vymačkanou páčkou a vysvícenými světýlky? ;-)

ro
rock
07. září 2020, 15:11
1

Podle mne je to součást příplatkové výbavy zašitá někde malým písmem úplně dóóóle v ceníku - a málokdo si ji zaškrtne.

ratan groch
05. září 2020, 12:20
3

Dobry clanok, Honzo

Ad skryte funkcie klucov:
Ja mam na vsetkych klucoch od aut este skrytu funkciu: odstranovac laku z inych aut. Zatial som tuto funkciu nevyuzil, ale vraj stopercentne funguje

Ad Volga a spolocny kluc
Tu vobec nejde o chybu. Bol to dokaz, ze Sovietsky zvaz smeroval milovymi krokmi ku komunizmu. Vsetko patri ludu a preto, ak si uz raz majitel Volgy (takze predsa len nie uplne vsetkemu ludu, ale iba vyvolenym), tak si mohol jazdit vsetkymi Volgami.
Neskor tuto funkcionalitu zacali preberat aj spolocnosti zaoberajuce sa shering-om aut. O niekolko rokov sa takto budu mobilom startovat prave shere-ovane auta. Aj tu Sovietsky zvaz ukazal, ze je pred vsetkymi napred.

Ad brzdove svetla Volva:
Chlapom co zbieraju a renovuju auta sa dostalo do ruk Porsche 953, ktore islo na Pariz-Dakar. To auto samozrejme nemalo v priecinku spolujazdca manual. Postupne rozklucovali komplet ovladanie, ale na jedno tlacikto nemohli prist za nic na svete. Vyzeralo, ze funguje, ale nic nerobilo. Po case prisli na to, ze je to vypinanie brzdoveho svetla. Pouzivalo sa to pri nocnych etapach, ked brzdove svetlo davalo informaciu autam iducim za nimi na nebezpecenstvo a potrebu spomalenia.

A k brzdam este drobnost z Top Gear: Ked zacali robit Jaguar MK2, tak to bolo prve masovo vyrabane auto s kotucovymi brzdami v UK. Na zadnom narazniku mali znak vystrazneho trojuholnika Disc Brake, ktory mal varovat auta iduce za nimi, ze auto zabrzdi rychlejsie ako oni a mali by si nechavat za nim odstup.

Ad skryte priecinky:
Porsche ma na viacerych modeloch nad kaslikom spolujazca navonok ozdobnu hlinikovu listu bez oznacenia. Po stlaceni sa odklopi a vyskocia dva drziaky na pohare. Ja mam medzi nimi mini priehradku na dve odlozenie dvoch CD.

A na BMW, co tu uz samozrejme vsetci vieme, ale beznym ludom co so mnou idu to musim vzdy ukazovat, je drziak na pohare skryty v liste palubovky. Ale ten je ciastocne priznany zmensenym hlinikovym ukoncenim rovnakeho tvar. Takze skor nez skryta funckia to uz je skor taky minitest inteligencie.

reagovat
Fa
Fandatik
06. září 2020, 17:39
0

Je možné u ostatních značek zvolit, zda bude zapalovač funkční s/bez klíče v zapalování jen posunutím pojistky (nebo podobně jednoduše)?
Změnit program v klíčku, jestli se na jedno odemknutí otevřou všechny dveře nebo jen řidiče?
Pokud zastavíte jen na chvíli, může auto ještě dobu vyhřívat interiér.
Spuštěním vnitřní cirkulace se automaticky zavřou ona. Po vypnutí se vrátí do původního stavu.
Různý klíč může mít svoje nastavení auta.


reagovat
St
Strejceknimra
06. září 2020, 21:45
0

Co si tak lehce pamatuju:
Opel Astra F (varianta s centrálem, bez DO): když se zamáčkly zamykací kolíky v otevřených dveřích a pak se zabouchlo dveře, kolíčky vyskočily ven (kdo si někdy zabouchl klíčky ve škodě 120, musel to ocenit). Když se sle kolíčky zamáčkly u otevřených dveří a při zabouchnutí dveří se drželo vnější kliku pootevřenou, kolíčky zůstaly v poloze zamčeno. Našel jsem to v návodu k obsluze, nikdy jsem to nevyužil, jen jsem to párkrát ukázal kamarádům jako vychytávku.
Citroën Xsara: Na zadní straně opěradel zadních sedaček byly otočné ovladače, kterými se dalo opěradla uzamknout v horní (nesklopené) poloze. Pak se případný zloděj nedostal z prostoru pro cestující do kufru (muselo tam samozřejmě být plato, které bylo docela nafest).
Starší citroëny: Ochrana proti přisřípnutí u elektricky stahovaných oken - když se okénko zavíralo, stačilo do skla shora lehce ťuknout a sjelo do dolní polohy.
Volva (například V40, V60 ale asi i další): Zadní opěrky hlavy se dají sklopit zatažením za ovládání sklápění zadních sedadel (tedy pokud nemají opěrky elektricky sklopné).

reagovat
Blix
07. září 2020, 07:14
0

Ty nezabouchnutelné dveře mám na Miatě taky a taky jsem na to narazil čtením manuálu :) (RTFM) Možná to byla standartní věc u aut bez centrálu?

To zamykání zadních sedadel jsem měl na 406 a myslel jsem že je to proti dětem.. Šly přepnout strašně lehce a nasraly mě stokrát :D

Blix
07. září 2020, 07:22
0

U Citroenu Saxo mi trvalo dva roky než jsem si všiml že prostření mřížka větrání jde vysunout aby foukala dolu a ne do stropu...

reagovat
da
danklapy
07. září 2020, 14:40
0

Ad světla: U Q Audin jsou pro jízdu s otevřeným víkem kufru nebo pro případ prasklé žárovky v nárazníku ještě jedny světla, jelikož se zadní lampy otevírají s víkem.

reagovat
Va
Vasek7
07. září 2020, 15:24
1

Ah, konecne vim k cemu to je! Dik

Va
Vasek7
07. září 2020, 15:21
0

Diky za konecne hodnotny namet k diskuzi a ne jako ty clickbait trolíci dotazy jako obvykle.

Octavia I poslednich let vyroby - ma treti mini slunecni clonu pred zpetnym zrcatkem. Muzete v tom aute sedet milionkrat ale neuvidite ji, pokud ji nehledate.

BMW E46 - zahadne kolecko mezi prostrednimi pruduchy ventilace(modre/bile/cervene puntiky) ktere teoreticky mohlo delat chladnejsi/studenejsi vzduch jen pro tyto pruduchy

BMW E46 a dal - konkretni klic muze vyvolavat kokretni nastaveni elektrickych sedacek. Neni to myslim od vyroby, ale da se to udelat manualni programovaci procedurou(prosim znalce at upresni)

Vetsina kabrioletu - zamykaji se elektricky nektere prihradky v interieru v pripade ze auto parkuje se stazenou strechou

Renault (napr Megane 2gen) - lze vytahnout kartu z nastartovaneho auta a to zamknute vytopit (tzv bufík chudého muže)

Multipla - druha prihradka na bryle pod slunecni clonou

Fiat - takove to zahadne zebrovani na palubce je drzacek na drobne / lístek z mýtné brány

Ford - vyklopne zrcatko pred prihradkou na bryle na kontrolu deti na zadnich sedadlech

Ford - palivomer - sipka u symbolu cerpaciho stojanu ukazuje na ktere strane auta je vicko nadrze(blbinka, ale na pujcenem aute potesi)

reagovat
Pe
Peťas
07. září 2020, 16:40
0

sipka na palivomeru neni jen u fordu, je u vetsiny vozidel prave kvuli pujcovnam a podobne.

Pe
Peťas
07. září 2020, 16:38
0

Skoda - To stahovani a vytahovani okenek a pridrzenim zamykani/odemykani plati i pro klice bez dalky jen podrzete klic v zamku ridice v poloze zamknuto/odemknuto.
E39 kdyz jsem mel prasklou parkovacku v prednim svetle rozsvitil se predni blinkr, tedy neco podobneho jako u mercedesu zminovaneho v clanku.

reagovat
RadekZak
09. září 2020, 07:51
0

Osobně jsem to v žádném autě neměl, ale některá by měla mít takovou funkci zpětného zrcátka na straně spolujezdce, že při zařazení zpátečky se automaticky trochu sklopí aby bylo lépe vidět na obrubník při parkování. Tuším, že bylo nutné mít páčku el. nastavení zrcátka v poloze nastavení spolujezdcova zrcátka. A také to bylo potřeba nějak prvotně nastavit. Ale jak říkám, zkušenost s tím nemám.
S čím zkušenost mám tak moje Fiesta má od facelift verze (rok 2005 a dále) funkci comming home - stačí dojet na místo, otočit spínačem světel z jedné krajní polohy do druhé a zpět a aktivují se přední světla (bez zadních).

reagovat
Fa
Fandatik
09. září 2020, 08:43
0

Zrcátka se u MB při couvání sklopí u všech modelů s pamětí.
A BMW F10 to taky bylo běžné, pokud si dobře vzpomínám.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem