načítám data...

Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

Konečně si nemusíme kupovat drahé elektromobily ze zahraničí! Naše mladoboleslavská automobilka nám ukáže, že i zlaté české ručičky ví, jak na to, a umí nám vyrobit dostupný a praktický elektromobil. Nebo ne?

zobrazit celou galeriiFoto:   Josef Vyškovský

Pokaždé, když se objeví nový model škodovky, tak se na českém internetu děje to samé. Většina jej adoruje, není to skvělé, mít další škodovku, ostatní jsou rezervovaní či se neštítí hejtu. U Enyaqu je to to samé. Jedni jej nekriticky adorují, v rámci novinářských testů jezdí k moři a tvrdí, jak konečně na světě máme dostupné elektrické auto, které běžnému človíčku nahradí spalovací vůz. Druzí pro změnu otestují nejsilnější verzi s největším dojezdem, ale v článku, jestli se s takovým autem dá v zimě přejet z Prahy do Brna, napíšou, že se báli a i přes normovaný dojezd 488 km raději na cestu ani nevyrazili, protože ukazatel dojezdu jejich auta ukazoval 210 km (Ano, to se fakt stalo).

No jo, ale kde je na světě pravda? Jak to bývá, tak někde uprostřed. První jmenovaní mimo záznam přiznají, že na Enyaqu viděli nějaké nedokonalosti, ale „nechtěli být zlí“. Druzí zase ukazují svůj nedostatek znalostí a kritického myšlení. A co na to my? Naší redakcí prošly dva Enyaqy iV, oba ve verzi 80, jeden ve verzi Sportline. A na mě zbyla verze 60, která má menší baterie, pohon jen zadní nápravy a k tomu ještě nižší cenu. Bude to k normálnímu provozu stačit? Tak pojďme na to.

Foto: Josef Vyškovský

Vzhledem k tomu, o jakém autě se bavíme, se nemusím příliš dlouze nimrat v tom, jak Enyaq vypadá. Katalog říká, že jde o elektrické SUV, ale můj názor se ztotožňuje s Kubovým, který o Enyaqu prohlásil, že vypadá spíše jako „něco mezi kombíkem s velkými koly a MPV“. Koneckonců to samé řekl i Dan. Líbí se mi? Zepředu a zboku rozhodně ano. Dokonce bych si troufnul říct, že zepředu vypadá nejlíp ze všech aktuálních škodovek. Povedená je i boční silueta. A v červené to Enyaqu vážně sluší. Pokud se na něj nepodíváte zezadu. Určitě nejsem jediný, že? Jako by tady došla invence.

Ta ale nechyběla uvnitř. Černohnědý interiér hezky komplementuje červenou barvu karoserie a už na první posez máte pocit, že je tu prostoru na rozdávání. A pokud se vyhnete displeji infotainmentu a velikosti středového tunelu, tak budete mít správný pocit, že při jeho návrhu si ve škodovce řekli, že méně je někdy více. Pokud do Enyaqu přesednete z jiné škodovky, tak vás hodně zaskočí displej přístrojového štítu. Není na něm skoro nic. Dojezd, kontrolky, aktuální rychlost, případně navigační pokyny. Co víc byste potřebovali? A že je malý? To nevadí. Od toho je tady head-up displej, respektive projekce na čelní sklo. Vážně vyvedená. V součinnosti s adaptivním tempomatem se tak s Enyaqem vcelku příjemně proplétá i místy, kde to vůbec neznáte, protože projekce vám přesně a názorně ukáže, kam máte jet. (Krásné video zde)

Foto: Josef Vyškovský

Teď se ale posuneme k technice. Enyaq iV 60 má hnanou pouze zadní nápravu a jeho pohonná soustava poskytuje maximální výkon 132 kW a kroutící moment 310 Nm. Dvoutunový vůz dokáže zrychlit z nuly na stovku za 8,7 sekundy. Už na papíru je vidět, že dynamické vlastnosti nebudou strhující, ale snad by mohly být dostačující, ne? A co baterie? Ty mají celkovou kapacitu 62 kWh, z toho využitelná je 58 kWh. Spotřeba se dle výrobce pohybuje mezi 15,6 a 16,8 kWh na sto kilometrů a měla by stačit k dojezdu v rozmezí 388 – 413,7 kilometrů dle WLTP. To zní na papíře dobře, ale realita bohužel tak slavná není. Jasně, že zima není k elektromobilům úplně ohleduplná, to víme. Na rozdíl od spalovacích aut zde při provozu nevzniká žádné odpadní teplo, které by se dalo využít k vytápění, takže si ho musí vyrobit samy. A to není zadarmo. Ale pokud by byl Enyaq schopný dojet i v zimě normální dálniční rychlostí z Prahy do Brna, neměl bych si na co stěžovat. Po nasednutí do plně nabitého auta v Praze se na mě směje dojezd 220 kilometrů a někde u Průhonic je jasné, že k nabíječce, kterou mám ke svému bydlišti nejblíž, už nedojedu. Co se dá dělat, je to mrzuté, ale zároveň to není nic, co by nevyřešila káva a závin u McDonalda. V ten moment zbývá celý týden, kdy budu muset jezdit po městě a blízkém okolí, takže je dost času, aby mi Enyaq tento drobný nedostatek vynahradil. Teď si ale pojďme říct, jak se tím jezdí.

Je to zadokolka, má nízké těžiště, to přece nemůže být špatné, ne? Taky že není. Podvozek Enyaqu sice nezapře naladění do komfortna, ale zároveň umí takovým příjemným způsobem vykroužit zatáčku, že pár vteřin pochybujete, v jakém autě to sedíte. Až když sešlápnete plynový pedál, tak poznáte, že toho výkonu tady až tolik není, a když náhodou budete potřebovat brzdit, tak zjistíte, že ty dvě tuny nejsou jen psané v techničáku. I přes jeho rozměry se s ním příjemně proplétá městem, zejména díky velikánskému rejdu. Podvozek se mi daří dostat do úzkých až v situaci, kde s ním nikdo slušný nikdy nebude. Jenže pak je tu ještě něco.

Foto: Josef Vyškovský

Půlka ledna přináší nejenom zimu, ale občas i sníh a led. A na sněhu a ledu se Enyaqu vůbec nelíbí. A tím nemyslím, že když nejde vypnout stabilizace, tak se s tím nedá driftovat. To není vůbec podstatné. Když šlápnete na brzdu, začne automobil nejdříve rekuperovat. A jsou-li adhezní podmínky dostatečně špatné, dokáže Enyaq bloknout zadní kola dříve, než vůbec začne reálně brzdit. A co máte z dvoutunového auta se zablokovaným zadkem? Ano, sáňky. Dle konzultací s jinými kolegy se ale to u čtyřkolek nestává. A všichni víme, že na sněhu a ledu se má jezdit opatrně a plynule, že? 

A co tedy ta spotřeba? Ani ve městě se nezlepšila. Se svou nejlehčí nohou, maximálním využíváním rekuperace a rádiem Vltava v reproduktorech, se mi nepodařilo dostat pod 17 kWh na sto kilometrů. Což mě po mém dávném úspěchu v závodě na spotřebu docela trápilo. A po dvoudenním ježdění po Brně a okolí jsem viděl na displeji spotřebu 29 kWh. Po 97 ujetých kilometrech. Proč?

Foto: Josef Vyškovský

Budeme konstruktivní: Má to hned několik důvodů. Tím prvním je, že teploty se konzistentně pohybovaly okolo nuly a spíše několik stupňů pod. Akumulátor auta se potřebuje udržovat v určitých ideálních teplotách. Takže zde je žrout číslo jedna. Druhým je samotná rekuperace. Oproti ostatním elektromobilům mi přijde, že Enyaq neumí rekuperovat tak moc a provoz na jeden pedál je zde utopií. A za třetí? Topení. Stačí pár hodin a interiér auta je vymrzlý a dostat ho na pokojovou teplotu není jen tak. Hlavně když máte tepelné čerpadlo jen za příplatek. Počkat, cože? Tepelné čerpadlo jen za příplatek? Aha, tak to by leccos vysvětlovalo… Proč proboha není ve výbavě standardně? Proč ho tam prostě nedat, když už tam je kompletní klimatizace? Myslí si snad někdo, že si tam zákazník raději nechá namontovat nezávislé topení, aby nemusel topit odporově? Ach jo.

S topením je to ovšem v Enyaqu celkově dost veselé. Vzadu totiž nejde nastavit.

Zcela upřímně se přiznám, když jsem tohle viděl, vzpomněl jsem si na octavii a naskočila mi má profesní deformace, takže jsem se jal testovat infotainment, aby jinde už nemuseli… Na rozdíl od jiných mi za celý týden infotainment nespadl, ale jeho rychlost a odezva byla místy velice smutná. A nastavení, které nefungovalo, není u zadní klimy jediné. Třeba ambientní osvětlení. Je to blbost (to osvětlení, ne ta chyba), ale stejně…

To jste se ani trochu nepoučili? Vážně?

Foto: Josef Vyškovský

Verdikt

Enyaq ve své slabší verzi by mohl být zcela dostačující auto pro někoho, kdo nejezdí daleko, ale za to chce za své peníze dostat co největší elektromobil. Ale pro někoho, kdo za své peníze očekává efektivně a dobře fungující auto, nebude. A je to škoda. (Nejenom jako název, ale i jako fakt.) Mí kolegové byli ze svých testovacích kusů nadšeni a já tak trochu doufal, že budu také. Naprosto chápu jejich nadšení z projekce na čelní sklo, z jízdních vlastností, ale mou radost kazí vše ostatní. Pokud překousnete odfláknutý vývoj infotainmentu a fakt, že na některé funkce si budete muset počkat na další update systému, pak si jen připlaťte za tepelné čerpadlo anebo raději za vyšší verzi. Šedesátka si bude své zákazníky hledat těžko. U mě rozhodně neuspěla a vzhledem k letošní úpravě ceníků silně pochybuju, že ji bude volit i někdo jiný. Konkurence je více než dost.

Technické údaje:

Motor: elektromotor
Výkon: 132 kW (177 koní)
Točivý moment: 310 Nm 
Kapacita baterie: 62 kWh (využitelná 58 kWh)
Maximální rychlost: 160 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 8,7 s 
Provozní hmotnost: 2104 kg 
Průměrná spotřeba: 15,6 – 16,8 kWh/100 km
Spotřeba v testu: 25,6 kWh
Dojezd: 388,9 –413,7 km dle WLTP
Cena testovaného vozu (Enyaq iV 60): 1 399 900 Kč

Za fotky děkujeme Pepovi Vyškovskému!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
07. února 2022, 19:33
4

Drsný hate. Nicméně, zdá se zcela objektivní. Jinak auto mi ohromě siluetou připomíná poslední generaci Espace.

reagovat
krab
07. února 2022, 19:44
12

Ten Pepa fakt umí krásný fotky!

reagovat
jiris
08. února 2022, 19:41
1

To jo, fotky super, příště prosím před hnědouhelnou elektrárnou :-)

Giuseppe
08. února 2022, 21:57
0

Good point! Z Brna to mám ale bohužel k těm uhelnejm docela daleko :(

kotzitzaq
07. února 2022, 21:04
2

Moje zkušenost je taková, že odporové topení v elektromobilu při startu v mínusových teplotách bere téměř tolik energie, kolik ten elektromobil potřebuje na svůj pohyb. A ano, naučil jsem se díky tomu jezdit krátké trasy jak vocas v bundě a čepici (což aktuálně uplatním i v PHEV, když chci ráno doplachtit do práce lokálně "bezemisně"). My guilty pleasure :-)

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
07. února 2022, 21:21
2

A jak řešíš zamlžené sklo?

kotzitzaq
07. února 2022, 21:51
0

Pokud se zamlží, tak samozřejmě zapnutím topení, jak jinak? :-)
Ale nutno říci, že Superb se nějak zásadně nemlží. Dříve jsem měl jako služební 3 gen. bestselleru z AZNP a tam snad stačilo jednou dýchnout a bylo hotovo.

Ev
Evlo
07. února 2022, 23:18
-1

zajímavý, tesla ma tepelnou pumpu a stejně žere 30 :D

kotzitzaq
08. února 2022, 00:26
0

Netuším, jak to má Tesla a ani po tom moc nepátráp. Přiznám se, že jsem tomu šel trochu naproti a zkusil si elektro a ne to skvělá zkušenost. A každý by si měl zkusit šlápnout do toho h.... dokud je to jen alternativa a ne jediná možnost. Já třeba jezdil s tím eGolfem okolo 16-17 kWh na sto (a s hybridem jsem při čistě elektrické jízdě okolo 20), ale nemá to vůbec nic společného s běžnou jízdou. Na dálnici to bude u všeho určitě nad 25.

MB
MBMB
08. února 2022, 08:13
-3

Ze začátku ve špičce to může brát hodně, nižší jednotky kW. Jakmile se auto vytopí, je to cca 1 - 1,5 kW, záleží samozřejmě na venkovní teplotě. S tepelným čerpadlem to jsou řádově stovky wattů. Prvních pár minut se to tedy může blížit spotřebě na pohon, pak už ale ne.
Ne vše musí žrát na dálnici nad 25 kWh/100 km. Aerodynamické auto s optimalizovaným pohonem (jako Tesla 3) může dosahovat hodnot jako 19 kWh/100 km, tedy podstatně méně.

Sa
Sato
08. února 2022, 09:24
0

Dokaze tych 19kwh aj pri nejakej rozumnej cestovnej rychlosti, dajme tomu 140 gps /150 tacho ?

MB
MBMB
08. února 2022, 09:29
0

To ne. Ta hodnota platí pro 130 km/h. Při 140 km/h (reálných) by to vycházelo už na nějakých 22 kWh/100 km.

Ju
Justdoit
08. února 2022, 09:32
1

měl jsem 60ku pujčenou na týden v létě a dostal jsem se na 18kw/100km, upřímně jsem nechápal recenze co tady proběhli a evidentně 80ka a 60ka jsou úplně jiné auta. V létě jsem se nedostal dojezdem přes 300km... na dálnici nějakých 250

Sa
Sato
08. února 2022, 10:24
-2

Diky, to nie je az taky skokovy narast, cakal som horsie.

Ju
Justdoit
08. února 2022, 10:41
1

jenže na dálnici jsem jel do 120km/h :D 150 jsem ani nezkoušel už při 130 se ztráceli procenta před očima.

Ča
Ča Snač Aj
07. února 2022, 21:20
12

My museli pro sklouznutí tahat za ručku, tady stačí dát nohu z plynu.. pokrok nezastavíš

reagovat
beastar
07. února 2022, 21:22
14

Čím to fotí? To jsou jednoznačně jedny z nejlepších fotek na CZ auto netu. A teda nejen na CZ, takhle dobrou práci se světlem a detaily. To spíš vídám úplně jinde, než na nezávislém webu.

K autu asi nemám nic. Hezká barva.

reagovat
Avex
07. února 2022, 23:12
3

Takový fotky by prodaly i orezlou Feldu. Kam se hrabou weby typu iDnes a Novinky, když náhodou něco testujou.

BobAsh
08. února 2022, 15:51
6

Za otázku "čím to fotí" by po tobě každej fotograf nejradši hodil dvouokou zrcadlovku... technika za to nemůže, tohle jsou oči, ruce a šikovnost při postprocesu.

ON
ON-H
08. února 2022, 16:45
0

To BobAsh: Amen. Je to stejny jako se zeptat sefkuchare jaky pouziva nadobi a noze, protoze to jidlo je skvely... :)

beastar
08. února 2022, 19:52
3

No na mobil to focený asi nebude že jo. A fotky z různých foťáků, objektivů atd se liší. Stejně jako ty pánve a hrnce. I když dobrý kuchař asi uvaří dobře i na ohni.

Za mě relevantní dotaz. A už sem ho viděl vícekrát. Místo debilních, rýpavych poznámek taky fotografů by byla fajn odpověď.

Giuseppe
08. února 2022, 22:19
1

Dík moc za reakce :) Mám nikona D750 a kombinuju asi 4 objektivy :) + nějaký moje nasvětlovací náčiní.

Frankie
07. února 2022, 22:20
3

Jo, fotky hezké. A asi Škoda, že tato Škoda může být jen v elektrice.

reagovat
Ev
Evlo
07. února 2022, 23:17
-1

Ještě jsem nezažil BEV co by mě reálně bralo pod 300Whkm, nechápu furt proč se tomu někdo diví. eUp možná 27 vyloženě po městě, ale i tak tam prostě za 3km klesne dojezd z 40km na 10 apod.

reagovat
Ev
Evlo
07. února 2022, 23:20
0

teď jsem si všiml, že enyjak nemá na c sloupku ten lesklý plast jak má dnes vše ostatní, fajn

reagovat
martin_100
07. února 2022, 23:26
0

Jak velkej problém by byl tam někam zaklejt Eberspächera neboTrumatic a malou nádržku na naftu? Pakby byloteplo s minimální spotřebou elektriky.

reagovat
kotzitzaq
08. února 2022, 00:18
-1

A to já třeba i na tom hybridu nezávislý topení mám (měl jsem ho i na předchozích dieselech, je to v zimě neskutečný porno) ale nějakou chytrou hlavu napadlo, že z důvodu ekologie (nebo bezpečnosti?) se po zapnutí auta (záměrně nepíšu nastartování) nezávislý topení vypne a nelze jej zapnout. Na dieselech přitom fungovalo i při jízdě.

martin_100
08. února 2022, 00:35
1

No proto bych přemejšlel kterak si ho dobastlit k obrazu svýmu. Klidně do zásuvky zapalovače nebo bych přitah samostatbej drát od baterky aby do toho ta paštika nemohla hrabat ;-)

Ha
Habakukk
08. února 2022, 09:57
1

Myslím, že v některých státech je zakázáno stát s nastartovaným motorem. Toto by se dalo vztáhnout i na bufík hlavně by to kazilo zelenou image auta. Proto rač jezdi v autě za jeden a půl míče v bundě

kotzitzaq
08. února 2022, 11:54
1

Jo je to debilita. Ono to elektrický topení v tom hybridu taky není zrovna výhra - je celkem slabý. Jako nastartovaný motor se určitě bufík nebere. Při stání auta normálně funguje. Naštěstí ale nejsem majitelem toho povozu a za pár měsíců snad přesednu zpět do klasiky.

martin_100
08. února 2022, 12:28
1

Pozor bufík není motor ani ho neobsahuje. Stát s nastartovanym motorem (bezdůvodně) nesmíš ani u nás.
Bufíka musíš vypnout v dostatečny době před příjezdem na benzibku aby stihnul vychladnout a nesmís ho u benzinky zapínat.

MB
MBMB
08. února 2022, 12:53
-1

Nepřijde mi to jako až takový problém. Nezávislé topení vyhřeje auto předem a jakmile ho odemknu, tak se počítá s tím, že pojedu a bude dále topit elektřina, nebo motor. Nedivil bych se, kdyby tam měli ovládací logiku takovou, že i v hybridním režimu na začátku topí elektřina, aby to vykrylo tu dobu, kdy se spalovák teprve zahřívá.
Nevím, proč to mají přímo znemožněné. A chápu, že někdo by si mohl nezávislým topením chtít topit i v EV režimu při jízdě, nebo ve stojícím odemčeném autě. Ale jinak to snad ničemu nevadí.

martin_100
08. února 2022, 13:35
2

Právě. Kolikrát sem v náklaďáku musel topit bufíkemni za jízdy když to byl klump co moc netopil.
Proto bych u EV volil dodělanýho bufa abych moh topjt nejen před ale i během jízdy sbych si nesnižoval dojezd. Tý nafty to zas tak moc nežere.

kotzitzaq
08. února 2022, 15:55
2

Proč bych si chtěl topit i za jízdy bufíkem? Protože u toho plug-inu stojí to elektrický topení za prd a když se člověk posouvá městem, tak to moc spalovák nezapíná. Navíc je to stavbou klasický auto, tedy neřeší se izolace (proč by se řešila, když je tolik odpadního tepla z motoru), takže to chladne celkem svižně. Možná BEV, kde je topení silnější a taky má nějakou izolaci je na tom lépe, ale žádným současným (myšleno novinky za poslední 2 roky) jsem nejezdil.

MB
MBMB
08. února 2022, 16:21
0

To je pak samozřejmě blbé, pokud to elektrické topení nenadimenzovali dostatečně. Čekal bych, že bude schopné aspoň udržovat teplotu již vyhřátého auta, když už ne ho rychle v mrazu vytopit. To mě zaráží, že to tak někdo navrhnul.

Frankie
08. února 2022, 05:20
4

Jo a mimochodem, to je první škodovka od 80 tých let co má pohon jen na zadek. Poslední byly myslím z řady 125?

reagovat
esmo
08. února 2022, 07:02
5

Fotky velká paráda, auto vem čert :D

reagovat
Autíčkový Jelen
08. února 2022, 07:05
0

Ono to tepelné čerpadlo za příplatek není nakonec žádná katastrofa. Na automobilní ústavu u nás na škole ho testovali, kolik ušetří energie oproti standardnímu řešení u ID3 a moc to nebylo, Prej hezky kus techniky ale vcelku k ničemu. Nicméně přesné výsledky nevím protože toto jsem pouze slyšel od lidí co na tom experimentu pracovali (zmiňoval se o tom profesor v přednáškách :D )

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
08. února 2022, 07:33
2

Ono to tak bude. I TČ u rodinných domů ztrácí účinnost s klesající teplotou.. takže nejlíp funguje když je venku tak 5°C a víc, ale jak je nula a pod ní, tak rozdíl oproti odporovému drátu není veliký.. (proto to třeba nedává smysl do domu, kde potřebuju topit 20dni v roce, to jsou ty dny kdy je venku -15 a víc.. to už můžu topit primotopem co stál zlomek a kvůli jeho výrobě neumřelo zbytečně 13 tuleních mláďat)

Ev
Evlo
08. února 2022, 12:00
0

1. není to s tou spotřebou pravda ani u R32 - z mojí zkušenosti je v realitě u i uzákladního R32 systémů daleko větší než udávaná, ostatně poslední dva měsíce je často kolem 0
2. není to s tou spotřeba vůbec pravda u zemních cívek
3. ani náhodou to není pravda u co2 systémů - což v čř není relevantní

Ča
Ča Snač Aj
08. února 2022, 13:45
0

1. Co je to R32?
2. Samozřejmě, v zemi je +- konstantní teplota i v zimě, ale to není relevantní k TČ u aut. Navíc pořizovací náklady jsou zase úplně jinde a vtělená energie mnohem větší, takže platí, co jsem psal výše. Samozřejmě čím větší objekt tím víc začne TČ dávat smysl a naopak, takže to není univerzální pravda.
3. CO2 systém pro superizolované domy postrádá smysl.

Sa
Sato
08. února 2022, 14:09
0

Co je CO2 system? Akoze medium v TC je co2? K comu to je dobre?

Ča
Ča Snač Aj
08. února 2022, 14:22
0

1. Už to mám.. necvaklo mi, že R32 je název chladiva.. v hlavě mám jenom Nissan.. nikde se nemůžu doklikat nějaké relevantní tabulky s průběhem cop vzhledem k venkovní teplotě nebo rozdílu teplot.. cop k pěti vypadá super, ale jaky je cop když je venku -15?

Ev
Evlo
08. února 2022, 18:19
0

Nevim -15 tady nebylo, ale tak při -10 třeba to funguje lépe než kolem 0 (beru teď teploměrovou teplotu), protože není každou chvíli zamrzlej venkovní evaporátor.
Počítám reálně při mínus 15 bude efektivita pod 2 možná spíš třeba 1.2 nebo taková hrůza.

Ještě je pak velký rozdíl mezi wet a dry bulb teplotou.

Sato: CO2 system je výrazně efektivnější a výrazně víc ekologický, ale v ČR to reálně nikdo neumí dodat. To tak možná za 10 let se to tu reálně bude instalovat. Asi prostě moc náročné na instalaci zatím. V asii se to používá už dlouho - není to žádná super novinka.

Sa
Sato
08. února 2022, 19:31
0

A ako to mate s hlukom? Kamarat ma prave v projekte solankovy zemny kolektor lebo nemal kam umiesnit vonkajsiu jednotku pre vzduch voda, tak aby mu to nehucalo pod oknami spalne. Obcne mi technicky davaju lepsi zmysel tie kvapalinove nie ventilatorove, predsa len ta plastova trubka v zemi je take trvacne riesenie. Ale chapem, ze je to drahsie riesenie s dlhsou navratnostou.

ransom
08. února 2022, 09:56
0

No, někdy v dubnu bude mít Eňáka můj šéf/kamarád. Tak budu mít zážitky všeho druhu zprostředkovaný z první ruky.

reagovat
fortress
08. února 2022, 09:59
3

Fotky jsou skutečně jak do prodejního katalogu. Vynikajicí. Auto předraženej šmuk, speciálně v týhle verzi.

reagovat
MMM
08. února 2022, 15:31
1

Super Ekofuck, je v elektromobilu nezávislé benzínové Webasto :) Přijede Tesla k benzince a tankuje 3L benzínu do Webasta... spíš to lidé dolévají doma tajně, aby soused neviděl, že tam lije benzín :)

Webasto používám od podzimu, do jara denně a víte co je super, když spřáhnete dvě za sebe, tak mají 11kw a dá se s tím při blackoutu vytápět dům, pokud máte nějaké akumulátory (mám to na domě a ty jejich 12v malinká čerpadla stačí, na honění vody v dvoupatrovém domě s podlahovým vytápěním).

reagovat
Pe
Peťas
08. února 2022, 16:36
0

Ta spotreba uvedena nakonci clanku, to je prumer za dobu testu na 100 km? Zajimalo by me kolik ted vyjde 1 kwh u nabijecich stojanu. Jestli jsou ceny podobne nebo jsou tam nejake vyraznejsi rozdily mezi ruznymi majiteli dobijecich stojanu jestli je rozdil v cene i treba podle vykonu nabijecky. Vykonejsi drazsi treba? Z toho bych si rad spocital jak je na tom ted elektromobil v porovnani se spalovacim autem v nakladech na palivo. Po zdrazeni elektriny jsem nezaznamenal, ze by si majitele elektromobilu stezovali na cenu elektriny. Samozrejme beru argument, ze kdo ma na elektromobil ma i na elektrinu. Dekuji za odpoved ctenaru i autora clanku.

reagovat
MB
MBMB
08. února 2022, 16:53
1

Ano, typicky různá cena pro AC, běžné DC a rychlé DC. Ceníky hlavních poskytovatelů pro představu:
ČEZ: https://www.futurego.cz/cs/smlouvy-cenik-a-opse
EON: https://www.eon-drive.cz/pro-ridice/#pricelist
PRE: https://www.premobilita.cz/cs/dobijeni-elektromobilu/dobijeni-na-prepoint/chci-dobijet-na-prepoint/chci-dobijet-pravidelne/

Vedle toho typicky značnou část nabíjení tvoří nabíjení doma/v zaměstnání.

Pe
Peťas
08. února 2022, 19:13
-1

Diky za info. Nejsem si jist ze dobijenim doma nekdo neco usetri. Zalezi na tarifu ale i ten nejlepsi neni zadna slava. To chce solar na strese domu jenze ten zas vyrabi elektrinu kdyz jsem v praci. Zacarovanej kruh. Snad na to jednou nekdo prijde ze elektromobilita neni ekologictejsi.

MB
MBMB
08. února 2022, 19:35
0

S elektromobilem je nárok na tarif D27d a v nízkém tarifu mohu šetřit celkem znatelně oproti těm 6 Kč/kWh na veřejné AC nabíječce.

Jenda_K
08. února 2022, 22:13
0

u Eonu v nízkém tarifu za míň jak 4,7 Kč / kWh novou smlouvu s elektromobilním tarifem D27 nesjednáte.

MB
MBMB
08. února 2022, 22:40
0

U PRE a ČEZu ano.

M-
M-A-R-S
08. února 2022, 18:08
0

Ta formulace: "....z Prahy do Brna ..... v ten moment zbývá celý týden" =krásné kouzlo nechtěného. ???? Mimochodem, já když mám dojezd 220km/h, tak už jedu k nejbližší benzínce. ????

reagovat
liška
09. února 2022, 08:20
0

Foto č. 12 - to mi chcete říct, že auto za 1,4 má manuální štelování sesle? :)

reagovat
František Čáslavský
09. února 2022, 08:48
0

Tak jako... Chceme, nechceme... Ono to tak fakt je :)

PeterLuk
11. února 2022, 20:20
0

"Dokonce bych si troufnul říct, že zepředu vypadá nejlíp ze všech aktuálních škodovek." je to subjektívne, ale ja si teda nemôžem pomôcť, v mojich očiach to ten predok zabíja. Preč je doba Kabaňovej jednoduchej elegancie, z konceptu Vision D, a trojkovej Octavie a Superba... plno línií, každá iným smerom, a úplne zbytočných a generických prelisov.... Podľa mňa to tak trochu nevie čím to chce byť. Proste, dizajnovo, menej je niekedy viac. Pri tom inak to na Škodovku pôsobí na pohľad celkom "luxusne", hodnotne, aspoň kúsky vo vyšších výbavách čo som videl.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

DeSoto Fireflite  1956
DeSoto Fireflite

1956 rok výroby
163 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem