načítám data...

Škoda Enyaq IV 80x Sportline: První krok k porozumění

Elektrická škodovka zákonitě budí v našich končinách vášně. Někdo ji obdivuje a touží po ní, jiný ji nemůže ani vidět. Jaká ve skutečnosti je, když se člověk oprostí od emocí?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Škoda Enyaq IV 80x Sportline: První krok k porozumění

Ajéje. Nový model Škodovky a ještě k tomu elektrický. To jsem si na sebe tedy upletl pořádný bič. Psát na českém webu recenzi na Škodovku není úplně jednoduché. Jde o to, že pokud člověk napíše příliš pozitivní test, dostane od poloviny diskutujících ceres, že se zaprodal, a že není možné, aby to bylo dobré. Když napíše recenzi negativní, tak mu druhá polovina lidí vyčte, že není vlastenec, haní národní poklad a nejspíš pracuje v žoldu Korejců. Jo, se Škodovkami je legrace. A přestože už v tuhle chvíli vím, co mě v diskuzi pak čeká, vybral jsem si tohle auto k testu zcela dobrovolně a rád. Vlastně jsem si ho prakticky vyprosil. Dost mě totiž zajímalo. Původně jsem se Enyaqem měl svézt už někdy začátkem léta, ale nakonec jsem místo toho měl jiný program. A pak jsem celý týden poslouchal od Kuby, jak je to vlastně dobrý, a že je příjemně překvapený. To logicky pozvedlo mou pozornost a ve chvíli, kdy se v kalendáři objevil další Enyaq, jsem neváhal a uzurpoval jej zcela pro sebe. Jestli to byl dobrý či špatný krok, to se dozvíte již za pár chvil. Jen předesílám, že tenhle test bude trochu jiný, než je obvyklé. V příštích dnech (možná týdnech) totiž vyjde ještě jedna recenze elektromobilu na stejném základu, tak aby se nestalo, že bych se zbytečně opakoval. Využiji toho, že jeden Enyaq se na naších stránkách již objevil a dovolím si ten luxus, zaměřit se pouze na ty věci, které se mi na autě líbily a ty, které mi nesedly.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Líbí se mi…

… jak Enyaq vypadá. Ale pozor, má to jeden háček. Líbí se mi přesně v této kombinaci. Černá barva, Sportline verze. V této kombinaci vypadá naštvaně, trochu zle a temně. Skoro jsem si říkal, že by to mohl být služebák Darth Vadera, až budou točit další čtyři trilogie Star Wars. Černá barva totiž umně nechává vyniknout těm správným linkám a ty lehce diskutabilní části na první pohled skryje. Sportovní přední nárazník s větším nasávacím otvorem opticky přidává sebevědomí a vypadá mnohem drsněji a svalnatěji. Zamlouvá se mi boční profil, který lehce připomíná komiksové auto s velkými koly. Škoda sice prezentuje Enyaq jako elektrické SUV, avšak nevím jak vy, ale já v tom vidím nafouklý kombík nebo v podstatě typické MPV. A to je super. Právě boční pohled tohle zjištění odhalí nejlépe. Na zádi oceňuji, že veškeré písmo (nápis Škoda, označení modelu i motorazice) je vyvedené v černé barvě a zbytečně neruší. Jediný kontrast tak vytváří ostře řezané zadní svítilny a to nevypadá vůbec blbě. I na zádi černá barva zakrývá pár linek, které mi v jiném barevném provedení trochu vadí. Nicméně tuto kombinaci hodnotím jako vskutku zdařilou. Černá vypadá rozhodně v mých očích lépe, než světlejší barvy, které dávají vyniknout každému, byť jen sebemenšímu detailu.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Nelíbí se mi…

…interiér. Vnitřek vozu mě bohužel zdaleka neoslovil tolik, jako zevnějšek. Primárně zde totiž cítím snahu o minimalismus. Miniaturní displej místo budíků, který je menší než displej mobilního telefonu na první dobrou překvapí, avšak dává smysl (vysvětlím později). Palubní deska s minimem ovládacích prvků vypadá uklizeně. Ok, nic proti tomu. Minimalismus mám rád, takže bych měl být spokojen, ne? No nejsem. Doteď mi vrtá hlavou ten obrovský displej infotainmentu, vystrčený nahoru do prostoru, který veškeré snahy o minimalistický design posílá do kopru. Fakt to vypadá, jak pěst na oko. Chápu, že musí mít nějakou úhlopříčku, že má spoustu funkcí a tak dále. Ale krucinál, to nemohl být širokoúhlejší? Roztažený do šířky by vypadal rozhodně lépe, než vystrčený do výšky. Tohle mi vadí a nelíbí se mi to. A lehká stížnost míří též na středový tunel. Ten sice má spoustu přihrádek, skrytých zákoutí a odkládacích míst. To je všechno fajn. Přesto si nemohu ubránit dojmu, že středový tunel v této podobě je u elektromobilu poněkud zbytečný.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Líbí se mi…

… jak je řešený vnitřní prostor. Enyaq velikostně odpovídá Kodiaqu, pokud se budeme držet domácí stáje. Jsou uvnitř co do velikosti podobní, nicméně v Enyaqu jsem měl pocit, že v každém směru (možná vyjma šířky) mám o maličký kousek víc místa, než v sesterském modelu se spalovacím motorem. Víc místa na nohy, na hlavu, větší sedačky (Škodovka se konečně naučila dělat pohodlné sedačky, chválabohu) a to jak vepředu tak i vzadu. Nevím, jestli je to jen pocit, nebo i exaktní měření měření bude hovořit ve prospěch Enyaqu. Ale vzdušnost a prostornost je rozhodně na straně elektromobilu. Líbí se mi ohromné čelní sklo, díky kterému je skvěle vidět ven.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Pochválit musím též vnitřní výbavu a povedené jízdní asistenty. Asi nepřekvapí, že asistent jízdy funguje skvěle a bez připomínek (auto drží uprostřed pruhu a netancuje s ním od čáry k čáře), adaptivní tempomat reaguje jemně a hladce, takže se ani v hustém městském provozu uvnitř vozu necítíte jak v pračce. O tom všem mluvil i Kuba ve svém testu, takže se nebudu opakovat a zaměřím se pouze na dvě věci. Tou první se rozšířená realita na head-up displeji. To je skvělý vynález a rozhodně doporučuji připlatit si za něj. Auto vám na čelní sklo promítá všechny důležité informace. Ukáže vám odstup od vozidla před vámi, upozorní, když se blížíte příliš k okraji. Zobrazí vám, že má detailní přehled o provozu kolem vás a promítne na sklo například navigační pokyny v podobě interaktivních šipek. Moc dobrý pomocník, díky kterému není třeba velkého displeje budíků. Je zbytečný, všechno důležité máte na skle přímo před sebou. Druhou takovou věcí je adaptivní funkce rekuperace, která spolupracuje s mapami. I když nemáte třeba nastavený cíl v navigaci, auto má přehled, kudy jede, a když se blížíte třeba k vesnici, či nějakému omezení rychlostí, poradí vám, kdy dát nohu z plynu tak, abyste do té vesnice dojeli přesně padesátkou. Je to velmi intuitivní a dobře se na to zvyká.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Nelíbí se mi…

… rekuperace. Cože? Vždyť jsem ji teď vychválil, tak jak se může nelíbit? No, já vlastně chválil jen jednu konkrétní funkci. Samotná rekuperace mi však pila krev. Je příliš slabá, takže není možné ovládat Enyaq jen za pomoci jednoho pedálu a to je velký nedostatek. Tohle bývá jedna z hlavních výhod elektro aut, ale Škodovka to neumí. Tady musíte používat brzdy téměř jak u běžného auta. Nevím, jestli je to tak naschvál, kvůli tomu, aby ovládání Enyaqu bylo co možná nejobyčejnější pro stálou klientelu, nebo jestli je to dáno technickým omezením. Rozhodně je však chyba a ne zrovna malá. Druhý takový přešlap, je chybějící frunk, alias přední kufr. Přestože by se tam pod přední kapotou jistě našlo místo, minimálně na dobíjecí kabely, tak tam prostě nic není. Slyšel jsem něco ve smyslu, že špatně vycházely crash testy, tak na to nedošlo. Hmm, to není omluva, jistě se to dalo vyřešit lépe.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Líbí se mi…

… jízdní vlastnosti tohoto MPV. Ano, bavíme se tu o relativně rozměrné Škodovce, jejíž primární účel je sloužit jako rodinné auto. Přes to všechno musím vyjádřit upřímné překvapení z toho, jakým způsobem Enyaq jezdí. Jasně, podvozek je zaměřený především na komfort (není však přehnaně houpavý, jako třeba Kodiaq či Superb) a podřizuje mu většinu času. Nicméně způsob, jakým se Enyaq vodí po silnici je tak zvláštně uspokojivý, že jsem si v první chvíli nebyl vlastně jist, čím to je. Až zhruba po dvou stovkách kilometrů jsem na to přišel. Enyaq se totiž chová jako čistá zadokolka (i navzdory pohonu všech kol). Řidič cítí, že jej ze zatáčky tlačí zadek a není pocitově tahán za předek. Auto se ochotně dotáčí pod plynem a místy až nezvykle hravě. Nebýt nevypínatelné stabilizace, skoro bych až měl pocit, že by se mu chtělo sem tam jezdit bokem. To jsem skutečně nečekal.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Nelíbí se mi…

… dynamické schopnosti. Enyaq 80x má dva elektromotory, 265 koní výkonu a 425 Nm točivého momentu. Člověk by čekal, že takové hodnoty se budou v elektrickém autě projevovat dravěji. Bohužel, Enyaq působí překvapivě letargickým dojmem. Ne, že by to nejelo vůbec, to bych zase křivdil. Stovka pod 7 sekund není špatná hodnota. Chybí tu však takový ten elektrický kopanec do ledvin, co elektromobily obvykle umí. Tady je to všechno takové spíš na pohodu a klid. Nad 120 km/h dynamika vozu pocitově neodpovídá ani papírovým údajům. Maximální rychlost je pak omezena na podprůměrných 160 km/h. Aspoň vám nemohou na dálnici sebrat papíry za rychlou jízdu, že jo.

Hádám, že nevalná dynamika bude mít co dočinění s hmotností auta. Pokud byste Enyaq postavili na váhu, ručička by dokonce přelezla hodnotu dvě a čtvrt tuny. A to není málo. Elektrická Škodovka je pěkný cvalík a menší dieta by jistě neuškodila. Díky této hmotnosti se také nemá příliš smysl pokoušet o nějakou přehnaně rychlou jízdu. Ono to vlastně ani pořádně nejde, navzdory tomu, jak příjemně se auto řídí. Z vysoké hmotnosti nejsou nadšené ani brzdy, které při pokusech o nějaké to lehké divočení na okreskách (jasně, který majitel by to dělal), vcelku rychle hází ručník do ringu. Rychlá jízda nepatří do repertoáru tohoto elektromobilu. Tady je přednější klid, pohoda a rozvaha.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Líbí se mi…

… provozní efektivita ve městě. Enyaq je ve městě jako ryba vodě. Při jedné cestě se mi dokonce v městském provozu podařilo stáhnout spotřebu na hranici 13 kWh/ 100 km, což je super. Běžně se pak dá v tomto prostředí jezdit se spotřebou okolo 17 kWh, což dělá reálný dojezd více než 450 kilometrů. Spotřeba se příliš nemění ani za hranicemi města, pokud je řidič klidný a nikam nespěchá. V případě, že energie dojde, můžete se spolehnout na rychlé dobíjení. Verze 80x má standardně dobíjecí výkon 130 kW a udrží jej v té maximální oblasti poměrně dlouho, takže nabíjecí časy vycházejí velmi příznivě.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Nelíbí se mi…

… spotřeba na dálnici. Pokud cestujete především po dálnicích a rádi operujete v levém pruhu, Enyaq není nic pro vás. Na dálnici, při snaze držet nějaké to o chlup rychlejší tempo spotřeba roste raketovou rychlostí. Já osobně se dostal až na dvojnásobné hodnoty udávané spotřeby. To srazí dojezd na polovinu, někam ke dvěma stovkám kilometrů. Pro představu, měl jsem s Enyaqem jednu pracovní cestu z Prahy do Českých Budějovic s rychlou zastávkou v Písku. Kdo tuhle cestu zná tak ví, že dálnice tam moc není. Z Prahy jsem vyrážel s akumulátorem nabitým na 95%. Na jih jsem jel tak nějak podle potřeby, snažil jsem se nijak se neomezovat. To znamená lehce nad rychlostními limity (100 na okresce, 140 na dálnici). Občasné předjetí, no prostě vcelku běžná jízda. Cestou tam jsem ujel 170 km. Po vyřízení pracovních záležitostí jsem nastavil navigaci zpět do Prahy. Ta mi sdělila, že do cíle cesty to mám rovných 160 km, avšak dojezdoměr ukazoval pouze 156 km. Kdybych se snažil jet úsporněji, tak bych to nejspíš zvládnul, ale pro klid duše jsem raději dobil pár kWh ještě v jihočeské metropoli. Těch 330 km kilometrů bylo hraničních.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Verdikt

Škoda Enyaq není vůbec špatné auto. Je prostorné, dobře vybavené, velmi hezky se s ním jezdí a není ustřelené ani cenově. Cenovka víceméně odpovídá Kodiaqu. Pro mě osobně je to asi nejpříjemnější auto z aktuální nabídky Škodovky a dokonce jsem se přistihl, že kdybych si musel povinně vybrat nějaké auto z mladoboleslavské produkce, byl by to nejspíš právě Enyaq. Škoda vytvořila elektromobil, který se snaží svým charakterem nelišit od běžných modelů značky. Případný přechod pro stávající majitele spalovacích Škodovek by tudíž neměl být tak drastický. Je to zajímavá strategie a mohla by fungovat. Enyaq se povedl. Stále se však nedá říct, že by byl univerzální volbou pro každého. Je potřeba zvažovat, jakým způsobem využíváte svůj vůz a podle toho zvolit.

Technické údaje

Motor: elektromotor
Výkon: 195 kW (265 koní)
Točivý moment: 425 Nm 
Kapacita baterie: 82 kWh (využitelná 77 kWh)
Maximální rychlost: 160 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 6,9 s 
Provozní hmotnost: 2120 – 2305 kg 
Průměrná spotřeba: 17,3 – 18,7 kWh/100 km
Spotřeba v testu: 19,2 kWh
Dojezd: 466 – 498 km
Základní cena testované verze (Enyaq iV 80x Sportline): 1 399 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jo
Josephus
24. listopadu 2021, 04:53
0

Když jsem to měl v létě půjčené, rikal jsem, že je to nejlepší Škodovka, se kterou jsem kdy jel. Nemám rád karoserie typu klokan, ale chápu, když někdo obecně argumentuje, ze se mu do toho dobře leze. Jenomže to není tento případ. Práh je strašně široký. A když už jsem do toho vylezl, špatně se mi sedělo v tom plochém sedadle, po kterém jsem se klouzal ze strany na stranu. Ještě mi vadili lesklé plochy na palubní desce, ale to už je věc vkusu. Jinak jsem byl celkem příjemně překvapen. Kdybych měl soláry, moc bych se tomu nebránil na poskakování po městě. Ale proč potom klokana? VW ID.3 byla největší popelnice, se kterou jsem v posledních letech jezdil a to opravdu doslova a Audi E-tron GT bych vyloženě rozuměl už jako téměř plbohodnotnému autu, ale stojí nepoměrně vic.

reagovat
Trinom
01. prosince 2021, 16:05
0

Klokan je co, proboha? MPV? SUV? Nebo ještě něco jiného?

Csaba
24. listopadu 2021, 06:57
0

Taky se mi to i docela líbí, v téhle verzi "All Blacks". Ještě, v souladu s mými oblíbenými "devadesátkami" na zadní světla aplikovat "kouřovou" úpravu a posadit to na nějaká normální, "neekologicka" litá kola a bylo by to asi jediný aktuální model od AZNP který by mi, pouze z hlediska dizajnu vzato, opravdu vyhovoval :)

reagovat
MB
MBMB
24. listopadu 2021, 08:02
0

Co se rekuperace týče, je tam režim B se silnou rekuperací, který by měl právě umožňovat jízdu téměř jen s jedním pedálem. Výtka na slabou rekuperaci se týká tohoto režimu, nebo standardního režimu D?

reagovat
Daniel Borský
24. listopadu 2021, 08:22
1

Obou dvou. Ani B ani D, ani manuální nastavení nejvyššího stupně rekuperace ani zdaleka nestačí na "one pedal" ovládání.

MB
MBMB
24. listopadu 2021, 08:59
0

Jo, to je vcelku v souladu s jinými komentáři. A nejde tam jen o samotnou sílu rekuperace, ale i to, že ani v tom režimu B to nejde až do zastavení. Čili ryzí one pedal driving je tam dokonce i přímo nemožný.

Sa
Sato
24. listopadu 2021, 08:26
3

Ehm, co to.. tie "budíky" ani neviem čo mi to pripomina ale okrem značneho lacného pocitu mi to pride aj neuveritelne hnusne.
Predstavujem si, že to vzniklo najeko takto: vývojové oddelenie škoda, roku pána 2016, spontánna diskusia seniorných zamestnancov:
> Hele Franto, přišel mejl, víš co děláme jako příští projekt?
> Doufám, že konečně něco pořádného!
> To si piš ;)
> 4x4 fabii s dovulitrem? Superb coupe s osmiválcem?
> Dream on baby, bude to Elektricky crossover
> Do piče s týmto světem.. mně to tady taaak všechno sere, raz to tu zapálim..
> Neboj, aspon máme svolení udelat hnustný ineriér :)
> Tak to potom jo, když tu trpíme a musíme dělat sračky, tak nech trpí aj ten substrát čo to kupuje

reagovat
Daniel Borský
24. listopadu 2021, 08:59
2

Na mě to působí trochu, spíš jakože:
Hele Franto, vždyť my máme všechno potřebný, co má řidič vidět při řízení, v tom HUD. Musíme tam vůbec dávat nějaký klasický budíky?
No já nevím Pepo, lidi jsou na to zvyklý, takže asi jo.
Hmm, tak tam něco plácnem, aby se neřeklo
No máme tu jen mini displeje, nebude to vadit?
Ne, je to fuk, stejně na to nikdo koukat nebude, když to má na skle

MB
MBMB
24. listopadu 2021, 09:07
0

Jako úplná zhovadilost mi přijdou budíky zobrazené na displayi. Evidentně to cílí na tu konzervativnější část klientely, která je na to zvyklá či k tomu má estetický vztah. Reálně stačí velká číslice na HUD či malém displayi a splní to stejný účel na mnohonásobně menší ploše.

beastar
24. listopadu 2021, 09:12
4

Nebo třeba přišel Láďa a povídá...
Hale kluci ten novej enják musí vypadat hodně cool, ale zase neeee moc, aby tam byla jako ta tradice. Mělo by to evokovat jakože budoucnost, ale zase to musí zaujmout i konzervativní zákazníky. Mělo by to být levné na výrobu a hlavně čitelné ale i trochu cool. To už si říkal odpoví Pepa který doteď četl Leo a popijel Jihlavanku. Ty vole poctivá káva řekne Franta a plácne se do čela.

Láďa je okřikne. Volové to je důležitý tady to je elektrický! Tady de vo co? No vo kejhák do prdele... A když to co?... No posereme!

Tak prémie budou jaký? No nižší, nižší kurva. V tom se ozve Pepa. Už to mám uděláme to jako v levných Renaultech. Akorát to bude v barvě dodá Ferry. Stejnak budou jezdit na ten hud alá top gun..

Víte hoši mám vás rád, tak to neposerte. Vedle Peter s L
Jožkou navrhují sedadla a to si nepřejte vědět jak z toho bolí prdel. Zase máte díky nim lepší rozpočet. Todle kurva není nějakej Rojs Rojs tady se maká. Tak do tejdne ať to máme uvařený. Čest, čest...

krab
24. listopadu 2021, 10:18
1

Halt nová doba ... děda měl ve škodovce tyhle a terazky jsou tam už jen displeje :-D

Jo
Josephus
24. listopadu 2021, 10:19
0

Kua, dobře ty. Takhle to asi fakt mohlo být.????

Jo
Josephus
24. listopadu 2021, 10:21
0

Sorry Krabe, to bylo na Bísta, stihl jsi to odbouchnout dřív

krab
24. listopadu 2021, 10:23
1

jo, taky jsem se nasmál, když čtu tohle vlákno :-D S těma starejma Renaultama to fakt Bíst trefil, trochu jako Espace z konce devadesátek :-D

ro
rock
24. listopadu 2021, 18:42
2

Jasně, HUD je super. Jenom bych si dovolil poznamenat, že není součástí dokonce ani téhle (nejvyšší) výbavy, že se nabízí v paketu za docela citelných 44 t a že bez něj tam zůstane jenom ten samotný nedomrlý displej. Takže za mne palec dolů.

Mám pocit, že už dřív dělala Škoda budíky v základu hnusný a nečitelný, aby si lidi připlatili za virtuální přístrojovej štít. Tohle je jenom další stupeň toho přístupu.

beastar
24. listopadu 2021, 08:52
1

Čistě vzhled se mi docela líbí. Ostatní je takový průměr téhle dnešní kategorie. Jestli to je za 1,4mio defakto v plné výbavě, tak dobrý zákazník se dostane na 1,2. A když dokáže sundat DPH je to vlastně už slušný deal. Za mě je ale stále nejlepší a nejpraktičtější Škoda dneška Supír Hybrid. Což je sice jiná soutěž, ale taky ještě lepší cena a šéf ti to dovolí. Protože Green on.

Interiér je typická škodovka dneška. Na pohled ani luxus ale ani láce. Některé materiály velmi levné, ale jako celek to funguje. Jo a co je obecně u dnešních modelů dobrý. Na mainstream slušná barevná paleta.

Kola hnusný, ale ty není problém sundat a namontovat jiná. To dělám poměrně často i tak.

reagovat
ma
martinw
24. listopadu 2021, 09:19
0

Neustale se inzeruje ze EV auta dele vydrzi. Ale tovarni zaruka tomu neodpovida, fakt nemohli zvednout zaruku ze 160tis. km napr. na 320tis km kdyz se tam tedy nema co rozbit ?

A pro redakci - tesim na na recenzi na Toyotu Highlander :) ?

reagovat
Daniel Borský
24. listopadu 2021, 09:46
0
ma
martinw
24. listopadu 2021, 10:10
0

Jen koukam jak mi to uteklo :D diky

Jo
Josephus
24. listopadu 2021, 10:28
0

Nevím, jak je to s tou výdrží, ale je zajímavé najít si statistiky nejporuchovějších aut. Jestli ta data nějak korelují, pak to s tou výdrží nebude moc slavné. ????
Motor by mohl z principu něco vydržet, drivetrain možná, ale to všechno ostatní na tom už bude mnohem hůř. Nejen tato automobilka přenáší testovací fázi na placené zákazníky a rozděluje prémie ve vývoji za ušetřenou lásku a čas při výrobě.

Blix
24. listopadu 2021, 22:33
0

Až se EV pořádně "vylevní" a začnou dělat na zisk tak to bude stát za to :)

Moc nechápu kde se bere ten sentiment, že se o ně nebude muset starat a nebudou se kazit.

MB
MBMB
24. listopadu 2021, 23:20
0

Řada úkonů údržby zůstane i u BEVu. Typicky podvozek, to je to samé. Není to o žádné údržbě, akorát menších starostech.
Co lidi mají často na mysli, je pochopitelně absence údržby spojené se spalovacím motorem - výměna oleje, filtry, rozvody, svíčky atd. Je toho spousta při větších nájezdech. Dále výměna spojky a častější výměny brzd kvůli absenci rekuperace.

ma
martinw
25. listopadu 2021, 13:41
1

Blix : Ten sentiment tu je protoze marketing nam husti do hlavy jak to bude spolehlivy a vydrzi dele... a pak daj uplne stenou zaruku. Je mi jasny ze nas tak trochu delaji blbecky...

FidoBlack
24. listopadu 2021, 10:35
0

Musím nesouhlasit s kolonkou líbí se mi a to ten vnitřní prostor.... Popravdě Kodiaq mi přijde prostornější než Enyaq... Stačí už jen pohled třeba na tu kilometrovou palubku co v tom autě je, chápu, potřebovali schovat klimu a topení ale vždyť taková tesla nebo cokoliv jiného elektro má i kufr vepředu. Škodovka tam má klimu a dalších x milionů věcí. Za mě ten prostor v tom autě prostě není domyšlený. Očekával jsem že když je to platforma na elektro, že se toho místa co nejvíc využije aby to bylo prostornější.

reagovat
Jimi
24. listopadu 2021, 12:01
6

Ten Frunk by zase evokoval 120-cu a to by tam bylo až moc tradice :)

Ča
Ča Snač Aj
24. listopadu 2021, 13:26
3

Tak mě napadá.. co takový Ev sedan s náhonem na zadek? Poradny frunk. Nízká boční linie.. a klidně bych to nazval Škoda 120 ať je to tradicni. To bych si snad i koupil :D jen by se to teda nesmělo srát stejně jako tradiční stodvaca..

FidoBlack
24. listopadu 2021, 13:46
0

Jo tak to mě nenapadlo :D Ale i tak, prostě za mě si myslím, že ten prostor ohromného auta mohli ještě trošičku lépe poskládat.

Jimi
24. listopadu 2021, 14:06
0

S tím prostorem je to pravda, ale asi platforma od soudruhů od vedle tolik volnosti nenabízí.

Jo
Josephus
27. listopadu 2021, 01:14
0

Ča Snač Aj: Musel jsem Ti srovnat karmu (a škoda, že tím palcem hore nejde polaskat vícekrát - do plusu by jsi zasloužil za tu hlášku). Některá místní hovádka nechápou, co je to sarkasmus a o čem je romantický večer...jednou dovnitř, dvakrát ven...rychle vyfotit, postnout svůj dickobraz na fejs a pochlubit se kámošům ze školy. ;-)
Nedej se odradit.

fortress
24. listopadu 2021, 23:36
0

V tý černý to vypadá dobře. Překvapilo mě jak je to i na nesmyslných 21 palcových kolech pohodlné. Nicméně můj 6 let starý superb to pořád válcuje jak prostorem, kufrem i dynamikou.

reagovat
Jo
Josephus
27. listopadu 2021, 01:23
0

Není to 2 dekády starý francouz, ale zdaleka ani Lotus Exige... Univerzálně jezdit se v tom kupodivu opravdu dá.

fortress
27. listopadu 2021, 08:25
0

Jezdit se v tom dá, ale já za to 1,6M nedám.

Pochtli
25. listopadu 2021, 10:39
0

Naživo jsem už pár kusů viděl, včetně téhle edice a výsledek stejný - ten zadek je stále totální hnus, jak z boku, tak zezadu.

reagovat
Trinom
01. prosince 2021, 16:14
0

Taky mi to tak přijde. Jen teda já osobně nemám rád černou, takže za mě je jednoznačně lepší ta světle zelenkavá, se kterou se představil na začátku. Ale souhlasím, že ten milion hran nevyřeší ani svěcená voda.

Černá Vovce
25. listopadu 2021, 11:37
0

Středový tunel mi neberte, hlavně ten velký a vysoký. Nemám rád když tam není, evokuje mi to dobu 120tek a fakanu. Mě se líbilo na prvních DSkach (DS5) že byl vysoký, přepínače na stropě, že to bylo jak v letadle. Mám rád když mě interiér obejme

reagovat
Jo
Josephus
27. listopadu 2021, 01:32
1

DS5 rozumím, I když jsem oplakal hydrauliku...
Designové cítění nebylo podceňováno ani za komára. Proto se dal do škodný i do fakera dokoupit ten skvostný kousek plastu se zásobníkem na kazety, s uchycením na samořezy, co zvyšoval torzní tuhost cca o 50%. ;-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Suburban Z71 2002
Chevrolet Suburban Z71

2002 rok výroby
285 koní výkon
5 327 ccm objem

Plymouth Prowler  2003
Plymouth Prowler

2003 rok výroby
268 koní výkon
3 500 ccm objem

Ford F150  XLT 1994
Ford F150 XLT

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Corvette Stingray MANUAL Profi lak V ČR 1971
Chevrolet Corvette Stingray MANUAL Profi lak V ČR

1971 rok výroby
270 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem