načítám data...

Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

18. listopadu 2020, 23:40 43 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Parkování ve městě, nízké provozní náklady a dovádění na okreskách. To vše za cenu 100 tisíc. Tohle bude chtít nějakého prcka na steroidech.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Zdravím celou redakci,

Čtu váš web už hrozně dlouho, a pokaždé se těším na rubriku ptejte se, ve které člověk nalezne spoustu zajímavých tipů, které pak může zužitkovat při výběru auta. A v takové situaci se teď právě nacházím i já. Je tomu pár let, co jsem se odstěhoval kousek za Prahu, což sebou nese samozřejmě každodenní dojíždění. Nic hrozného, do práce to mám necelých 30 kilometrů, takže to dá v pohodě zvládnout. Doposud jsem toto dojíždění řešil služebním autem, ale o to jsem v létě přišel v rámci firemních úspor. Stojím tak před volbou, kterým autem rozšířit nás domácí vozový park. Aktuálně mi v garáži stojí rodinné Volvo XC90 první generace. Jako správný fajnšmekr jsem si jej pořídil s osmiválcem, což teď trochu komplikuje to pracovní dojíždění. Za prvé se s takovým autem blbě parkuje v Praze (do firemního dvora je vjezd na milimetry, to raději neriskuju), za druhé velmi vysoká spotřeba trochu leze do peněz a za třetí mám cestou do práce štěstí na poměrně hezké a zajímavé okresky, které si však za volantem totálně neřidičského auta vůbec neužiju. Tohle všechno bych chtěl změnit.
Co tedy hledám? Malou motorovou myš. Hledám nějakého rychlého prcka, se kterým snadno zaparkuju, nesežere mě na palivu a cestu do práce si užiju. Nečekám, že by to bylo pohodlné a ani to nevyžaduju, potřebuju však zadní sedačky, kdybych nouzově musel převézt děti. Největším omezením je samozřejmě rozpočet. Mohu obětovat maximálně 100 tisíc. To není mnoho, ale věřím tomu, že v redakci něco vymyslíte. Předem děkuju za pomoc.

Martin

Foto: BMW Group

Ahoj Martine,

Děkujeme za dlouhodobou přízeň a samozřejmě ti rádi pomůžeme s tvým problémem. Líbí se mi, že máš vcelku jasnou představu o tom, jaký typ auta by se ti hodil. Tyhle přemotorované nákupní tašky umějí rozdávat radost plnými hrstmi a samozřejmě do města jsou jako dělané. Skvěle se s nimi parkuje, městským provozem se proplétají s naprostou lehkostí a nenuceností. Potěší také velmi přijatelné provozní náklady, které si díky jednoduché technice dají udržet na rozumných částkách. Samozřejmě od takového auta skutečně nelze vyžadovat nějaký komfort či bohatou výbavu, ale sám říkáš, že to není pro tebe žádná priorita. Pojďme se tedy podívat, co nabízí trh s ojetinami v daném cenovém rozpětí.

Foto: Autoevolution.com

Když to vezmu podle abecedy, tak první takovým splašeným prckem je asi Fiat Panda 100HP. Tahle krabička na kolech má rovných 100 koní (kdybyste to náhodou nepoznali z názvu) a jezdí skvěle. Podvozek je velmi tuhý, ale přežít se to dá. Bohatě se ti odmění na okreskách, kde funguje báječně. Panda je velice hbitá, obratná a jdou s ní vyvádět psí kusy, když na to přijde. Atmosférická jednačtyřka z rodiny FIRE má charakteru na rozdávání. Radostně se vytáčí a má překvapivě zajímavý zvuk. 100 koní je tak akorát, nezapomínejme, že malý Fiátek váží lehce pod jednu tunu. Panda 100HP se sice od svých slabších sourozenců odlišuje výraznějším bodykitem, ale netrénované oko to nepozná a tudíž je z Pandy takový malý okreskový sleeper. V těch správných rukách bude i tento maličký Fiat patřit k těm rychlejším účastníkům provozu. Jo, tohle je moc příjemné autíčko. Za cenu okolo 100 tisíc už seženeš zcela použitelný kus, který bude dělat radost.

Foto: Autoevolution.com

Druhým takovým tipem by mohl být Ford Fiesta ST. Rychlé Fordy bývají sázkou na jistotu, když člověk hledá obyčejné, ale zábavné a funkční auto na každý den. Nejinak je tomu i u této Fiesty. Ford je sice o zhruba 40 centimetrů větší než výše zmíněná Panda, ale stále můžeme mluvit o malém autě, neboť do čtyřmetrové délky mu ještě několik centimetrů chybí. Oproti Fiatu je sice Fiesta těžší asi o 200 kg, to je však bohatě vyváženo silnějším motorem. Srdcem Fiesty ST je dvoulitrový čtyřválec, který má rovných 150 koní. A to je solidní porce výkonu. Podvozek estéčka je sice trochu prkenný, ale funguje moc dobře. Celkové sladění všech důležitých prvků (řízení, řazení, motor) je na skvělé úrovni a dělá to z Fiesty jedno z nejlepších aut své kategorie (v té době). Zapomenout nesmím ani na příjemné sedačky, které navodí ten správný sportovní pocit. Ani s Fiestou chybu neuděláš. Ty nejlevnější kusy začínají na 50 tisících. Za 100 už bude hezký kousek po faceliftu, který přinesl především hodnotnější interiér. Zajímavá volba.

Foto: Dan Borský, Autíčkář.cz

Opomenout nemohu ani Renault Twingo RS, které patří mezi ty nejlepší malé a rychlé nákupní tašky vůbec. Točivá jednašestka s pronikavým zvukem bude dělat radost při každém nastartování. Neobyčejně povedený podvozek dá jistotu i tam, kde byste to už možná ani nečekali. Ostré brzdy zkrotí tohohle zběsilého prcka bez nejmenší námahy. S Twingem RS si člověk užije hodně legrace a překvapí mnoho řidičů papírově silnějších aut. Tenhle malý Renault je vlk v rouše beránčím a garantuji, že jeho koupí rozhodně neprohloupíš. Já se do něj kdysi dávno zamiloval hned po prvním svezení a jen fakt, že jsem si nedokázal ospravedlnit jeho nákup, zabránil stěhování do mé garáže. Jo, tenhle prcek má pořádné koule. Se 100 tisíci v kapse budeš lovit mezi těmi levnějšími kusy v inzerci, ale s trochou štěstí můžeš uspět. Twingo se dělalo i ve verzi GT, která není tak extrémní a ostrá, přesto však zůstává poměrně příjemným společníkem na okreskové dovádění. Pohání ji přeplňovaná 1.2 se 100 koníky, což je sice o něco méně než u plnotučného RS, ale zase to dohání newtonmetry.

Foto: Rac.co.uk

Já osobně bych volil právě asi jedno z těchto aut. Neumím se však rozhodnout které. Pro Pandu mám iracionální slabost, to auto mám hrozně rád. Fiesta by mě zase lákala tím dvoulitrem pod kapotou. A Twingo zase boduje svou živelností a ostrostí. Asi by to dopadlo tak, že bych šel pro Twingo RS a pak v inzercích pokukoval po těch ostatních. V téhle kategorii je navíc velmi slušný výběr, takže se nemusíš omezovat pouze na tuhle trojici. Přehlédnout bys určitě neměl první novodobý Mini Cooper S, jehož čtyřválec s kompresorem rozdává radost plnými doušky každému na potkání. Ovšem provozní náklady budou o řád výš, než u Fordu či Renaultu. Sem tam člověk narazí na Mitsubishi Colt CZT, což je sice auto, na které se nedá příliš koukat, ale jeho foukaná 1.5 je boží. Seatu se zase nějakým záhadným způsobem povedlo nacpat pod kapotu Ibizy legendární 1.8 Turbo, která umí malému Seatu udělit až nečekanou dynamiku. V tomto případě je však motor rychlejší než podvozek (což svým způsobem může být zábavné). Výběr je velký a já budu držet palce, ať zvolíš správně. A nezapomeň se pak pochlubit, co vyhrálo.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Štěpán
19. listopadu 2020, 06:43
5

Suzuki Swift

reagovat
st
st. Padre
19. listopadu 2020, 09:33
-12

Já si někdy říkám, jestli si ty dotazy redakce vymýšlí, nebo jsou opravdu takoví zoufalci jako tazatel?
Koupí si XC90 V8 které mu zabírá místo v garáži, jehož provoz si finančně nemůže dovolit a jízdu si vlastně neužije ani na okreskách a ještě s ním neumí ani zaparkovat. Tady opravdu nákup dalšího auta na které stejně nemá peníze nepomůže.
Vidím to na další dotaz za pár měsíců - v garáži mám XC90, před garáží nepojízdný malý hot hatch a scháním pojízdné kolo do 1000 Kč....

reagovat
Slower
19. listopadu 2020, 09:55
0

No psal, ze to nechce platit, a ne ze si to nemuze dovolit.

A uzit si jizdu jako rodina je uplne jina disciplina nez si uzit jizdu jako nadseny ridic, takze i chapu, ze ho V8 SUV nebavi na okresky, ale na rodinne jezdeni mu vyhovuje.

sumy
19. listopadu 2020, 10:24
0

@ st. Padre Taky mam 2 "obludky" co baští dost nafty a na dojíždění do práce je to prostě blbost. Tak holt žena i já máme ještě každý svého břichoplaza. Co je na tom k nepochopení? A když už, tak ať z toho má člověk radost. Zrovna před 14 dny jsem si místo lancera 2.0 sportwagon, který dostal blbě rámu na kolo koupil w203 coupe a je hotovo. Baví mě jezdit obojím, jen každý se hodí na něco jiného.

ro
rock
19. listopadu 2020, 10:51
0

st. Padre:
Dyť píše, že chce nahradit služebák, o který přišel. XC90 očividně sloužilo a slouží k jiným účelům než k dojíždění do hokny.

st
st. Padre
19. listopadu 2020, 14:20
-4

Píše že mu provoz té V8 leze do peněz. Na to je výborná rada koupit další auto - má na to 100 tis. Tak tedy max za 80, aby mu zbylo těch 20 na servis. Takže další stará plečka co mu poleze do peněz....

MB
MBMB
20. listopadu 2020, 00:14
2

XC90 s lehkou nohou podle všeho jede tak za 14 l/100 km. Do práce to má tam i zpět 60 km, což dělá 15 000 km ročně. Pokud si koupí něco, čím bude i trochu svižnějším tempem jezdit za 8 l/100 km, tak bude šetřit nějakých 25 000 Kč ročně na palivu. To by mělo dlouhodobě pokrýt vícenáklady jako povinné ručení a servis, a tedy reálně šetřit.

beastar
20. listopadu 2020, 01:09
1

Tak jako na setreni idealne Felicia Lpg. A ta bude zabavna taky. Akorat trochu jinak.

st
st. Padre
20. listopadu 2020, 17:28
0

To mi připomíná Luďka Sobotu jak chtěl koupit asi za 5 korun víno. Doporučili mu mošt. Tak tady bych doporučil fakt tak max. Felicii LPG a pro zábavu jsou výborné úzké gumy, jinak se žádná úspora nekoná a jen přibydou další náklady a starosti.

Ha
HandyMan
19. listopadu 2020, 10:05
0

Šel bych do Clia GT. Poslední generace Renaultů je dobře stavěná a spolehlivá, i když si to mnozí ze setrvačnosti nemyslí (ano, Laguna kolem r. 2000 byl průser, ale od toho uběhlo už 20 let) . Doma mám Mégane Grandtour GT s 1.6 205k motorem a 4control podvozkem, r.v. 2006. Je to bezvadný svižný daily car, který umí být i velmi zábavný, když přijde chuť. Uvažoval jsem i o RS, ale to je na ježdění do práce (sám to mám 28km stejně jako tazatel) zbytečně ostré. I náklady na servis jsou přijatelné, proti korejcům nebo koncernu tedy určitě.

reagovat
Ha
HandyMan
19. listopadu 2020, 10:23
0

Právě koukám na jedno Clio GT, 2009, 130k, sportovní sedačky, plná výbava za 101.900 Kč. Najít se to dá..

Opelfahrt
20. listopadu 2020, 05:39
0

Mégane 1,6 měl v roce 2006 nějakých 110 koní. Nemá tam být ročník 2016?

Ha
HandyMan
22. listopadu 2020, 19:35
-1

Oplíku, co bylo pod kapotou v r. 2006 si už nepamatuji, psal jsem o Cliu v GT verzi ročníku 2009, tam byla 1,4 TCE 130k, test "dlouhé verze" je tu:
https://www.autorevue.cz/test-renault-megane-gt-14-tce-utok-na-spicku_6/ch-37732#articleStart
Možná jsem na ty "Rendlíky" trochu ujetej, ale když chce dnes člověk něco na každý den, přitom zaplatitelného a zároveň sportovnějšího, o ničem lepším nevím. Renault sportovněji laděná auta umí už dlouho a i za 100.000 Kč se slušný kus sehnat dá

Csaba
22. listopadu 2020, 19:45
0

Opelfahrt patrně myslel tuhle tvou větu: "Doma mám Mégane Grandtour GT s 1.6 205k motorem a 4control podvozkem, r.v. 2006." Tam mělo asi být 2016 místo 2006.

BubaaCZek
19. listopadu 2020, 10:33
0

ST150 nemuzu hanit, pac tim jezdim po meste ja. Skoro bych ale rekl, ze to Twingo bude na okresky jeste lepsi. Proc? S tema 150k uz se musis trochu krotit a FiST umi kousnout, kdyz to hodis trochu neopatrneji.
Twingo bych si tipl bude malinko hodnejsi a uzijes si více vytaceni motoru, bo to bude trvat dele dostat se do strašidelných rychlostí.

reagovat
jb
jbigllesCZE
19. listopadu 2020, 10:42
0

já bych v tohle případě šel jen tak ze srandy koupil Ford SportKa. Vždycky jsem si to přál vyzkoušet a s tím rozpočtem mu zbyde na benzin do konce života (toho auta)

reagovat
ro
rock
19. listopadu 2020, 11:02
0

Mini Cooper :-)

Jenom tak cvičně jsem nakoukl, co sw dá do té stovky pořídit a našel jsem Subaru SVX

https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/svx/18223453?goFrom=list

Vůbec to teda neodpovídá zadání, protože na provoz ten víc než třílitrovej boxer asi levný nebude, není to úplně malý (na parkování) a asi bych vyskočil z kůže, kdyby mi to někdo odřel... ale netušil jsem, že je to v pojízdným stavu tak dostupný. Ještě že nemám místo v garáži, protože už bych jel pro něj :-)

reagovat
ja
jazet
19. listopadu 2020, 11:25
0

To SVX je super, ta cena mě taky překvapila, asi to nebude jen tak. Škoda, že jsem srab:)

jb
jbigllesCZE
19. listopadu 2020, 11:53
2

tak pro tuhle káru jsem málem jel. Ale podíval jsem se na náhradní díly....a žádný jsem nenašel........:)

yorkin
20. listopadu 2020, 14:55
0

A když to tak udělají všichni, tak je to přesně ten důvod, proč stojí tak málo. Plus fakt hnusný kola ;-)

sheogh
19. listopadu 2020, 11:10
0

Ja bych jeste pridal A3, uz jen kvuli kvalite zpracovani (a muzes mit treba 2.0FSI, to uz celkem jede).

Co treba MB C compact s kompresorem? Neni to teda uplne narovnavac zatacek, ale prijemny to je :-)

Jinak to twingo rs je super, akorat ho nikde moc neni, to samy ta panda :-)

reagovat
FidoBlack
19. listopadu 2020, 11:22
0

Já bych pokouknul třeba i po Lupu nebo Polu GTi, je to koncern, díly všude, takže by to mohlo být i zároveň levné na údržbu

reagovat
krab
19. listopadu 2020, 11:36
0

Jo, tomuhle já rozumím... tohle se mě může týkat časem taky, když by bylo potřeba znova jezdit do kanceláře. Trasu mám tak trochu jako tazatel, taky se dá vymyslet hezká a je to tak těch 25 kiláčků. Ale já to asi budu řešit motorkou, pokud ta situace nastane.

Jinak ty auta z výběru jsou všechny super, možná bych ještě zkoušel hledat Clio Sport 172 , ono lehce nad kilo se sežene. Ostatně i ty Twinga stojí spíš ke 150ti. Nebo Clio 197 , ale to už jsme zase na těch 2 kilech. Zas na druhou stranu s tímhle pak půjde ještě o víkendy navštívit sem tam trackday. Peugeot 306 GTI-6 by byl boží, ale to už se dneska blbě shání a za levno to nebývá, pak ještě Peugeot 206 RC , ale to asi už lépe tu Fiestu ST150. Dokonce i klasickej zachovalej MK1 Focus 1.8 nebo 2.0 bude pěkný poježdění. Ale když by se objevil zcela náhodou perfektní stav. To je pak opravdu svezeníčko. Pak existuje taky Corolla TS, to je taky zajímavý. Má motor z mýho Lotusu :-D

reagovat
RRRampapapa
19. listopadu 2020, 13:41
14

Ne... tvůj Lotus má motor z Corolly :D

salamio
19. listopadu 2020, 11:38
0

Chtěl jsem doporučit SSS, které jsem sedm let sedlal, ale koukám, že do ceny se nevejde ani náhodou. Je fakt, že jsem ho po těch sedmi letech sám prodal za polovinu původní ceny. Z dostupných možností tedy asi fakt to Twingo RS.

reagovat
je
jerry
19. listopadu 2020, 12:17
0

SSS fakt drží cenu. Takže buď přilačit 50 tis., to už by se nějaký slušný kousek sehnal, určitě v Německu. Nebo bych šel do Pandy, to auto vynikající obestavěný vnitřní prostor.

Pochtli
19. listopadu 2020, 13:37
0

Panda nám nakonec vypadla z výběru kvůli velikosti kufru (což tazatele zřejmě netrápí) a blbému středovému panelu, který svým výrazným čouháním do prostoru dost vadil řidičovu pravému kolenu. Takže nic pro lidi s dlouhýma nohama.

PepaSFI
19. listopadu 2020, 15:04
0

to není o dlouhých nohách, to je celkem jedno, to koleno bude opřený furt. A buď ti to vadí nebo ne. Zažil jsem lepší auta kde se sedělo hůř. Já si zvykl že tam to koleno je a že to auto mám prostě obutý. Ten panel je ergonomicky super, všecko je tam kde to má být, šaltpáka kousíček od volantu. Kufr je menší, to holt záleží co potřebuješ vozit. Má to 200 litrů, týdenní nákup pro tři lidi se vejde, jen to musíš trošku poskládat. Když to porovnám se starým Citroenem C3 co máme v rodině, tam se sice vejde víc ale zas to tam nejde dát a už vůbec to nejde vyndat, to je jak házet věci okýnkem do sklepa..

Mi
Michal Lenc
19. listopadu 2020, 19:34
1

Pro lidi, co nejsou petrolheadi. Netrapte se tím, že nevíte, co je to SSS. Mě trvalo tak pět minut a i chvíli neúspěšného googlení, než jsem vydedukoval, které auto se skrývá pod zkratkou SSS.

Ch
Chochin
19. listopadu 2020, 19:47
0

Ze to je Suzuki Swift Sport? Nastvalo by ma ak by som sa mylil :—D

Csaba
19. listopadu 2020, 19:49
0

Mě asi 5 sekund, než jsem vzal v potaz že zadáním je "rychlá nákupní taška".
A Swift Sport už byl v diskuzi zmíněn, tak to snad docvakne i tomu hypotetickému "nepetrolheadovi" :)

Fa
Fandatik
19. listopadu 2020, 13:33
3

Že je vždy ta cenovka o chloupek až chlup níž než se rozšíří výběr. Přihodit několik Masaryků a mohl by přemýšlet i nad MiTem.

reagovat
sumy
19. listopadu 2020, 18:52
4

No mě třeba druhé auto za rok provozu ušetřilo jen na palivu cca 80.000tkč. Ono jet za 1kc, nebo za 3 je vcelku rozdíl. A to nemluvím o tom, že i sada pneu stojí na břičhoplaza 1/3 než na druhé auto.
Ale holt kdo nechce, nepochopí. Navíc, střídání aut je skvělý recept na to, jak mít své auto stále rád. Upřímně, mít pajero jako jediné auto by mi po pár letech pěkně lezli na nervy, takto se i po 7 letech těším na každou jízdu.

reagovat
sumy
19. listopadu 2020, 18:52
0

Aj, měla být reakce na st. Padre :-/

Skipper
22. listopadu 2020, 07:46
1

Rozumím Ti. Málokdo z mých známých chápe, že auta nepřezouvám, ale mám letní a zimní auta. No a taky b,ch potřeboval nějaké minipřibližovadlo - auta parkuji v pronajaté garáži v práci...

Kuře
19. listopadu 2020, 19:55
0

A nebo druhá možnost, můžeš být debil, jako druhé auto si koupit zastaralej hothatch od zkrachovalé automobilky z Anglie co ti žere 13 na sto a bejt rád, že seš rád...;)
Vyzkoušeno za vás...;))

reagovat
BigBen
19. listopadu 2020, 20:19
0

... a nebo MINI Cooper :-)

beastar
20. listopadu 2020, 01:08
1

Ibiza, jednoduchy, vyzkouseny, levny. Motor vymenou kus za kus kdyby neco. Jede to pro bezneho ridice dost dobre. A podvozek jde snadno pritvrdit aby stihal. Doslova za par korun. VW koncern v CR pro dojizdeci auto spolecne s Fordem a Rendlem the best.

reagovat
Jy
Jyrki
20. listopadu 2020, 20:33
0

to proč jsem jako nejlepší malé auto nevybral Fiat 500 má jeden logický důvod. Já jsem zapomněl na Fiat 500. Jak pravil drive Jeremy....par sportovnich verzi to taky melo. Designove je povedenejsi nez Panda, tak proc ji nikdo nezminil?

reagovat
Le
LennyLeonard
21. listopadu 2020, 14:25
0

V unoru jsem resil to same. Moje auto cislo 1. Na dojizdeni do prace po case prestalo davat smysl, tak se mu koupil braska v podobe Sest arosa. Fiat panda 100hp byl v seznamu ale nakonec to vyhral seat diky lepsimu posezu. Ve fiatu sem si pripadal moc vysoko. Na druhou stranu prevodovka v aute by mohla mit lepsi drahy. V prvni dny jsem si pripadal jak kdyby sem michal bramborovou kasi v hrnci nez ze radim. Kazdopadne po zvyknuti dokazu prohanet po mistnich okreskach kde koho.

reagovat
pa
pavel
včera v 12:37
0

Možná ještě Toyota Yaris ts, nebo Suzuki ignis sport, který jsem si nedávno koupil, tyhle auta jsou taky dost zábavný.

reagovat
jakarte
včera v 13:15
0

Hodne podobny problem jsem nedavno resil. Male auto pro manzelku na jizdu po meste. Motor a jizdni vlastnosti pro mne.
Nakonec padla volba na Opel Meriva OPC. 132 kW sedi jako motokara a normalne v tom jezdi jen duchodci.
Takze si uzivam prekvapenych pohledu ostatnich ridicu, coze je to predjizdi.

reagovat
RadekZak
včera v 15:19
0

Pokud by byl od tazatele zájem, mohu jej povozit ve Fiestě ST, případně i přenechám volant na nějakou dobu :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem