načítám data...

Ptejte se: Malé auto do města a okolí

Jaké vybrat auto, když vám nesejde na jeho stáří, ale na jeho rozměrech a ovladatelnosti? Možností je mnoho...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj Autíčkáři, sháním auto na dojíždění z vesnice do města (pouze 6 km) a poskakovaní po průměrně velkém okresním městě s následujícími parametry: Co nejlepší rejd a zároveň co nejméně otáček volantu. Komfortní podvozek – pod tím si představuji, že moc nepoznám, když přejíždím kanály, retardéry, kočičí hlavy, díry, cyklisty a jine městské nástrahy. Pojme 3 lidi. Vnější rozměry co nejmenší, tím myslím délka a sirka. Výška jakákoliv. Na místo řidiče se musí vejít 2 metry vysoký, průměrně živený Čech, nejsem žádný Honza Koubek spíš Jeremy Clarkson v jeho nejtučnějších letech. Zrychlení na 100 km/h by mělo být řekneme aspoň 11 vteřin, není však striktní podmínkou. Klimatizace by neměla chybět, opět není striktní podmínkou. Mělo by byt běžně dostupné na českém/evropském trhu. Elektromobil nezavrhuji, ale radši bych auto se spalovacím motorem. Malé bezvýznamné plus auto získá za stahovací střechu či jiný druh open topu nebo status youngtimer či veterán. Nepodstatné jsou následující parametry: značka vozu, typ karoserie, počet dveří, stáří, vzhled, poháněné nápravy, velikost kufru, cena, maximální rychlost, počet kol… Aktuální auto najede asi 3000 km za rok. Mně se hlavou honí ohromné množství potenciálních aut a nemůžu se rozhodnout, kde začít. Očekávám, že mi dáte tipy na auta, která mě ještě nenapadla, a uděláte mi v tom ještě vetší guláš nebo mě nasměrujete, kde začít. Těším se na Vaše doporučeni a případné tipy čtenářů v diskuzi. Díky Peťas

Ahoj Petře,

Děkujeme za dotaz!

Tvoje požadavky jsou takové, že by sis vlastně mohl koupit cokoli, pokud to bude dostatečně malé. Cítím velké puzení ti začít vysvětlovat, že ideálním vozem by pro tebe bylo třeba BMW Isetta nebo Messerschmitt KR200. Ale udržím se, slibuju.

foto: pixabay.com

Nároky na podvozek, který zvládne městský provoz, malé rozměry a dobrý rejd mi říkají, že nejlepší bude dívat se směrem k vozům z Itálie. Kde jinde se musí vozidla proplétat spletitými uličkami a parkovat v místech, kde se původně počítalo s dvoukolákem? No, to je asi špatná otázka, ale určitě chápeš, kam tím mířím. Italové mají ve stavění malých praktických aut praxi.

Jako první ti řeknu, že by sis mohl koupit Lancii Ypsilon. Není to tak docela náhoda, nedávno jsem totiž udělal to samé. Ještě než jsem ji předal do rukou mamince, najezdil jsem s ní relativně slušnou porci kilometrů po městě a okolí. A i přesto, že jde o auto vybavené všemi hejtovanou robotizovanou převodovkou s malebným obchodním názvem „Dolce far niente“, tedy „Sladké nicnedělání“, mě fakt bavila.

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Běžně dostupné? Ano, autodíly na to stojí naprostou tužku.
Stahovací střecha? Ypsilonku lze koupit ve verzi, kdy má jak šíbr, tak prosklený střešní panel.
Komfortní podvozek? Ano, přítomen a na město připraven.
Co nejlepší rejd? Ano, Ypsilon je taky vybaven elektrickým posilovačem s režimem City, kdy k otočení volantu stačí pomalu jen síla myšlenky.

Vyřešeno? No já si myslím… Nebo se ti Ypsilon nelíbí? Oukej, žádnej problém.

kdesi z interneta

Chceš perspektivní youngtimer? Co takhle Fiat Uno? Něco novějšího? Fiat Punto? Fiat Panda? Nebo bys raději to pravé petrolheadství a pořídil si Alfu Romeo MiTo? Ať si vybereš jakkoli, je to fakt jedno, ta auta jsou si charakterově velice podobná a odlišovat se budou spíše technologickou úrovní a vybaveností.

Z wikipedie

Vzhledem k tomu, že ti nesejde ani na stáří, ani na ceně, jsou možnosti takřka nekonečné. Bude to Panda bez střechy? Nebo Fiat 500C? To už ti těžko poradíme.

foto: Fiat

Nebo vás při čtení napadlo něco lepšího? Diskuse je vaše…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Trinom
04. července 2022, 17:03
4

Stačí se podívat do Asie, co jezdí tam. Zpravidla to je něco, co opustilo automobilku Daihatsu. V našich končinách jsou běžně dostupné modely Cuore, Sirion a Trevis. Až budeš hledat, tak si dej pozor na korozi v oblasti uložení tlumičů zadní nápravy. Jinak je to spolehlivé a nezáludné.

reagovat
MB
MBMB
04. července 2022, 20:28
0

Možnosti jako v Japonsku, ale i jinde, tu bohužel nemáme. Tady musí každé auto umět převézt 5 lidí stovky kilometrů do dálnici rychlostí 160 km/h, i když to mnohdy vůbec není potřeba.
Na 6km trasu bych upřímně moc auto neřešil typ auta a snažil se sehnat jakoukoliv nejlevnější věc, ve které je člověk ještě ochoten jezdit a která bude mít dobré vyhlídky na malou a levnou údržbu. Samozřejmě pokud má člověk na rozhazování, tak si může dopřát nějaké přidané pohodlí, ale ekonomicky to moc smysl nedává.

PepaSFI
05. července 2022, 18:06
5

čili kombi s naftovým dvoulitrem protože co když budu potřebovat jednou za 15 let odvézt třeba kredenc nebo ledničku nebo dvacet pytlů betónu na chalupu kterou sice nemám ale co kdyby...

MB
MBMB
06. července 2022, 13:22
0

Ano, přesně na to jsem narážel. Ale není to jen o kombi, ono to v zásadě zvládne i takové Citigo.
Vysloveně levná a jednoduchá auta ve stylu japonských kei cars, nebo původních fiatů 500 či VW brouků tu dnes prakticky nemáme. To by se přesně hodilo na takovéhle popojíždění, kvůli kterému nemá smysl mít velké auto, ale zřejmě tu na to není dost velký trh.

Trinom
06. července 2022, 20:34
0

Věřím, že pokud by se v Evropě zavedla kategorie podobná autíčkům Kei (včetně daňových zvýhodnění), tak by ta poptávka taky byla. V tuhle chvíli je už ale celkem pozdě, protože konec spalováků je za dveřmi a s baterkama to přijde o velkou část svých výhod.

Pe
Peťas
09. července 2022, 08:42
0

Sirion je v mem hledacku. Velke naftove auto uz mam.

Trinom
09. července 2022, 12:26
0

Předpokládám, že už koukáš po generaci M300, nikoliv po M100, co mám já.

Jakub Pospíšil
04. července 2022, 18:46
2

Já mám docela slabost pro Nissan Micra, generaci K11. Bývají často s klimou, občas s automatem a dokonce se dají sehnat i se shrnovací střechou.

reagovat
martin_100
04. července 2022, 21:07
1

A hlavně jsou nesmrtelný. Tetka se strejcem to mají po rodičích jako druhý auto k ofci. Auto od novoty v rodině. Posledních asi 15 let nad tim lámou hůl.a "posílají" to do šrotu. Vono to nechce zdechnout. Vždycky když to zahapruje tak to za den dva zas ožije a funguje dál. Občas to zajede do francie a podobných prdelí. Užto má asi potřetí vyměněný prahy. No a každá stk už je ta poslední.
Prostě ezmar co se valí v trávě pod vořechem klidně i několik měsíců a pak do toho někdo skočí a prostě jede na nákup nebo někam po evropě.
Jo a vejde se do toho rodeokajak i s pádlem a řidičem.

Pe
Peťas
09. července 2022, 08:49
0

Micra k11 je v mem hledacku, ale najit ji s 1,3l motorem je trosku orisek. Byl jsem ted na dovolene, kde mi prislo, ze je opravdu na kazdem rohu a zalibila se mi hodne.

Or
Oris
04. července 2022, 20:11
3

Audi A2

reagovat
Pe
Peťas
09. července 2022, 08:50
0

Moc velke

Testeuros
04. července 2022, 20:50
3

První generace Twinga by měla (přinejmenším) valnou většinu z toho splňovat.

reagovat
Pe
Peťas
09. července 2022, 08:52
0

Vim o nem. Libi se mi. Ale Renaultu bych se pokud mozno vyhnul z osobnich duvodu.

Testeuros
09. července 2022, 20:51
0

Jistě, to chápu. V tom případě tedy zkusit sehnat 6N2 Polo se stahovací části střechy. Nějakou dobu zpět jsem viděl pěknou 1.4 za třicet tisíc, takže to bude spíš jen o čekání než o drahotě.

kotzitzaq
04. července 2022, 20:57
3

Kus plátna na střeše má často Renault Twingo. Pokud někdo není fanouškem Francie ani Itálie, tak velice kompaktní rozměry a kus plátna má často i VW Lupo (případně dvojče Seat Arosa).

Ale pokud by to měl být nákup srdcem, tak jedině původní pětistovka od Fiatu, případně původní Mini. To zrychlení bude krapet horší, ale máloco je kompaktnější a stylovější (a viděl jsem v tom i 2 m čahouny :-)). Jen je škoda je ničit jako daily a komfortu tam takový kousek chlapa mít nebude.

reagovat
Be
Beran
04. července 2022, 21:13
2

Na dojizdeni 6km bych vzal nejakeho plug-in hybrida co to ujede bez nastartovani motoru, popr. elektro, popr. spalovak s nezavislym topenim (nebo jinak pred startem ohrivanym motorem).
Nebo aspon maly neprimovstrikovy benzin s hlinikovym blokem (napr. Fabia 3 nebo citigo s 1.0MPI, ale klidne cokoliv jineho od frantiku/jsponcu/nemcu/italu..) a co dva tydny to vzit nekam protahnout at se vsechno prohreje.
Obecne doporucuju to vzit z druheho konce. Rozmyslet kde budes servisovat, tam si nech poradit co umi servisovat, nesere se a ramcove to plni tve pozadavky. V tom se nekde svez a pokud ti to bude vyhovovat, tak sezen kus s adekvatnim pomerem cena/stav/najezd.
Pokud budes trvat na zrychleni 0-100km/h za 11s, tak se u nehybridniho spalovsku bavime o dost objemnych motorech nebo motorech s turbem. Ty budou pri vyse uvedenem zpusobu pouziti hodne trpet a muzou se vysrat i po dvou letech.

reagovat
Pe
Peťas
09. července 2022, 08:59
0

Vymenit naftove a benzinove auto za jedno plug in hybridni me taky obcas napadne, ale snazim se tuto myslenku zahnat co nejdal. Verim, ze na to je jeste cas. Ted je cas si uzit srandu s nejakym prckem.

Sc
Sch
04. července 2022, 21:53
11

A ještě tu nikdo nedoporučuje Yaris. Spolehlivost dobrá, rozměry také, kdo to má ten to chválí. Určitě bych bral značku, kterou ti oservisuje někdo v tvém okresním městě.

reagovat
Pochtli
06. července 2022, 19:23
0

Nebo Aygo, ještě menší prcek.

Pe
Peťas
09. července 2022, 09:07
0

I kdyz vim ze by to byla rozumna volba, z neznameho duvodu me vubec nelaka ani jedno. Kdyz uz toyotu tak corollu 7. Generace.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. července 2022, 23:57
0

Citroën 2CV

reagovat
Pe
Peťas
09. července 2022, 09:08
1

Tady mi nekdo vidi hodne hluboko do srdce. Taky si casto rikam, ze by to byla nejlepsi volba.

HeavySmoker
05. července 2022, 09:42
15

Auto do mesta? Fiat Panda.
Lacné auto do mesta? Ojazdený Fiat Panda.
Auto za dve výplaty? Starý ojazdený Fiat Panda.
Niečo s automatom do mesta? Fiat Panda s DCT.
Kabrio do mesta? Fiat Panda cabrio prvej generácie.
Auto na rozbité cesty? Fiat Panda 4x4.
Auto na extrémne rozbité cesty? Fiat Panda 4x4 prvej generácie.
Auto s miestom pre 4 dospelých? Fiat Panda.
Youngtimer do mesta? Prvý Fiat Panda.

Páve som sa vrátil z dvojmesačnej služobky v severnom Taliansku, kde som konečne zrel pravdu.

reagovat
PepaSFI
05. července 2022, 18:20
2

no popravdě řečeno, na Pandu musíš být lehce šílený, asi jako já. Stará Panda je fakt hodně asketická, oproti Trabantu je tam navíc jen palivoměr a kontrolka přehřátí. A hodně rezne. Ale jinak je to príma bláznivá motokára. Druhá generace má aspoň dost dveří, výbava minimální, což je dobře. Výkon nic moc, jenže nějak nechybí. Já mám 4x4, takže zrychlení geologické a přece mě na křižovatkách všichni jen zdržujou. Protože z 0 na 30 to není o výkonu. Občas v obchoďákách bývají parkovací místa pro miniauta. Panda se tam vejde a obvykle jsou prázdná i v předvánočním blbinci. Jen je to auto vnímané jako jaksi méněcenné, prostě to není kombi TDI.

beastar
06. července 2022, 08:50
0

Auto pro čtyři dospělé? Dvě Pandy.
Auto úplně bez kufru? Fiat Panda
Auto co hnilo už ve fabrice? Fiat Panda první generace
Auto co na dálnici zvládne sotva 90? Fiat Panda se základní 0,9
Dalo by se pokračovat. Druhá generace za půlku chleba a flašku Morgana může dávat smysl.

je
jerry
06. července 2022, 13:19
1

Druhou generaci 1.1 jsem měl tu čest vlastnit. Úmyslně píšu čest, protože původně jsem to auto nechtěl a smál se mu. Během let ježdění mě vzalo u srdce praktičností na tu velikost, jednoduchostí a lácí údržby a po městě jsem s ní jezdil nejraději kvůli parkování.

Pe
Peťas
09. července 2022, 09:18
0

Panda je u me hodne vysoko jakakoliv generace a i manzelce se libi. Mel jsem ted na dovolene pujcenou treti generaci. Jedine co mi vadilo, ze v rychlostech nad 70 bylo auto dost nervozni, na kazdy mensi pohyb reagovalo takovym naklonenin ze jsem myslel ze jdeme na boudu a manzelka rvala at jedu pomaleji. Za ideal bych povazoval pandu 100hp, ale bojim se ze nebude mit tak dobry rejd jako se zakladnim motorem. Nema nekdo porovnani?

PepaSFI
09. července 2022, 12:53
0

100hp má menší rejd, je tam šestikvalt almara která je větší, takže to v tom malým autě trošku ubírá prostor pro kola. Ale není to zas tak zásadní, vzhledem k rozměrům to pořád rejduje slušně, myslím že to nebude horší než většina jiných aut. Taky to má dost tuhý podvozek, na naše špatný silnice skoro až nepříjemně. A asi jich moc nebude, bylo to drahý, málo se to kupovalo a ojetiny dnes dospěly k majitelům kteří je málokdy prodávají.

Pe
Pech.
11. července 2022, 10:29
0

Ohledně Pandy a jejího jízdního chování, by asi stačilo sehnat verzi 1,2, která má narozdíl od 1,1 stabilizátor a jiná kola... Pořád je to pixla naštorc, ale znát to je....

Nejlepší prcci jsou z kolína a prdel se s nimi užije, protože ten litr jde hodně točit a když se to rozdovádí, letí to tak, že až těžko věřit, co to je za malýho hajzla, celkem dobře to sedí a má to celkem strmé řízení.... 4 lidi se do toho v pohodě vejdou, snadno se sežene petidveřák a nesere se to... Ale ten podvozek, za cenu toho že sedí, není zrovna komfortní, ale poměrně tuhý....

Nejpohodlnější miniauto je první Twingo, dělalo se tam moc dlouho, že by šlo koupit nějaké mladší, co bude ve stavu a bude mít 16V motor, se kterým to také jede až běda...

ReVolte
05. července 2022, 10:26
0

Bylo by hezké najít něco zvrhlého z Japonska alá Kei car, ale v rámci rozumu je nejlepší vzít něco z Italských supermini a jejich odkolků:
- Fiat 500 ( Jde bez střechy, shick, zajímavé motory)
- Ford Ka ( Levnější a hbitější alternativa na 500)
- Ypsilon (Luxusnější verze 500)

reagovat
ReVolte
05. července 2022, 10:26
4

A já úplně zapomněl-> Opel Adam!!

CZmisak
05. července 2022, 10:59
2

Toyota IQ, Yaris (ideálně buď litr nebo pak až 1.5Ts 1g nebo 1.8Ts 2g), trojčata z Kolína. Daihatsu Terios, pokud bys chtěl jezdit stylem, že je jedno kudy, hlavně dopředu.

reagovat
Vencos
05. července 2022, 12:55
-1

Jeste nikdo nezminil Suzuki Cappucino? Notak, tri lidi v tom stejne vozit nebudes…

reagovat
beastar
05. července 2022, 16:40
2

Vzhledem k době v jaké jsme. A dotyčný tedy neřeší prachy.. myslím že jde snad objednat i panoramadach.

reagovat
Kuře
05. července 2022, 18:52
0

Blé fůj....;))

beastar
05. července 2022, 19:51
0

No .. asi takhle. Toyota IQ, nebo UP, případně nějaká zde zmiňovaná Daihatsu a podobně.. však to je hnus všechno.. Fiat 500 už je zase brutálně okoukaný..
A prostě elektro je teď v kurzu. Navíc Zoe je dobrý auto jehož jediná slabina je cena.

Kuře
06. července 2022, 00:02
0

To je pravda, no... všechno je to hnusný... Ikdyz UP mám celkem rád... má ho naše účetní, AllBlacksUp;))
Tak když prachy neřeší, ať koupí tu toyku Aston Martin IQ;)))
A nebo myslím bylo něco jako Mini v úpravě od Rollsu;)))

beastar
06. července 2022, 08:46
0

To tam tuším zaznělo že jako cenu neřeší:)) Jo tak Aston už tu je. Allblack Up to je nějaká ta cool verze s černým znakem a střechou?

Jo je to hnusný všechno. Čím menší auto tím menší prostor pro invenci. Docela zajímavý je Opel Adam, co tam nahoře píše někdo.

Pe
Peťas
09. července 2022, 09:52
0

Zoe me napadlo. Ucel by asi plnilo dobre. Ale na elektro je asi jeste brzy. Chci aby tomu vrcel motor. IQ mi prijde moc dlouhe na kolme parkovani v podelnych mistech a moc siroke ale mozna je to jen opticky klam a mate me obrazek nize.

MB
MBMB
09. července 2022, 12:13
-2

Představa, že někdo záměrně chce, aby mu něco v autě na dojíždění 6 km vrčelo, mi přijde celkem úsměvná. Do obýváku si taky lidi nedávají naschvál vrčící věci. Ale chápu, že lidi to po desetiletí neznali jinak, a prvních pár dní to musí být nezvyk, ze kterého už se ale pak těžko vrací zpět.
Každopádně drahý elektromobil je při tomhle nájezdu ekonomicky úplně mimo. I ty nejstarší novodobé elektromobily z počátku minulého desetiletí pořád stojí řádově nízké stovky tisíc. Což mi přijde na tyhle účely dost. To je leda pro někoho, kdo to chce kvůli těm vlastnostem bez ohledu na cenu, protože si to může dovolit.
Asi nejlevnější takové auto by bylo Mitsubishi i-miev a jeho sourozenci z PSA.

PepaSFI
09. července 2022, 12:39
3

to máš tak jak s jídlem. Taky se dá říct že vaření a normální jídlo je už mimo, že stačí vzít nějaký ten hypersuper prášek, nasypat do sklenice, zalít trochou vody a v kalupu to vysrknout. Máš tam všecky živiny, vitamíny, minerály, je to rychlý a jednoduchý, jen tomu cosi chybí. Nepořádek v kuchyni, upatlaný ruce, smrad ze smažení.....a pak ty věci co nejdou spočítat a změřit, těšení se na jídlo, ty pocity když to zavoní, když do toho šťoucháš na pánvi a ono to syčí a vyrábí chutě všem okolo. Zkus udělat večeři pro pár kamarádů a podávej cereální tyčinku a proteinový kokteil. Nebude to fungovat.

MB
MBMB
09. července 2022, 15:23
-1

V tom upřímně nevidím žádnou paralelu.
Chápu, že zvuk spalovacího motoru je součást zážitku v určitých případech. Ale tady se bavíme o krabičce na dojíždění 6 km. A hluk je prostě jen hluk, který to dojíždění nijak nevylepšuje.
Ale pokud někomu dojíždění třeba v Citigo způsobuje emoce jako při večeři s kamarády a v elektrickém Citigo by se najednou cítil, jako že jí jen cereální tyčinku, tak budiž mu přáno.

briza
05. července 2022, 16:56
4

To

reagovat
beastar
05. července 2022, 19:50
1

Kam dá toho třetího? Na střechu.. nebo má koupit dva?

kotzitzaq
06. července 2022, 07:48
1

Tak vzhledem k tomu, že tenhle “Aston” je Toyota IQ, tak to zadní sedačky má. Holt ten třetí do party bude menší (nebo vytáhne nejkratší sirku).

beastar
06. července 2022, 08:41
0

Já vím co to je. A zadní sedačky normálně použitelné opravdu nejsou. Maximálně tak opravdu dítě v sedačce nebo do tří let.

Moses
06. července 2022, 12:06
0

Az na to, ze toto je V8 verzia ;)

kotzitzaq
06. července 2022, 16:48
0

Tak to se omlouvám, tady místo na toho třetího fakt nebude :-) i v případě, že by to bylo dítě (což předpokládám, máme to stejně…vše musí mít min. 2+1).

briza
07. července 2022, 11:16
1

Tohle zadní sedačky nemá, tenhle V8 blázinec tam má rám. Ale u spolujezdce na klíně je místa dost, tam se třetí vejde.

yaoming
14. července 2022, 14:48
0

Kámoš si teď koupil místo první yarisky v korozi Toyotu iQ s automatem. Že prej v družstvu jezdí s automatama tak nebude jezdit do práce manuálem :-D čtyři lidi se do IQ na krátkou vzdálenost vlezou. Dokonce sem cestou do hospody seděl za řidičem (mám 193 cm), jen ty nohy sem musel mít vytočený bokem :-/

bitner
05. července 2022, 20:43
3

Chlap má 2 metry, jste si jisti těma pandama, lupama a keicarama?

reagovat
Jenda_K
05. července 2022, 22:27
0

Do Lupa jsem se bez problémů i se svými 190 cm a 110 kg vešel, za mě si sedly dokonce i děti, ale na dovolenou bych ve čtyřech nejel. Ve dvou jsme byli až v Roztoku na Baltu.

To
Tomshon
05. července 2022, 22:31
1

Myslím, že s fiatem 500 dojeli dva čahouni a dvě kočky na kafe&káry do Brna. U punta si jsem ale jistý, že se do něj dvoumetr vejde v pohodě.

bitner
05. července 2022, 22:44
-1

Supermini je ok, 500 taky, v tom jsem seděl, ale ten zbytek by mě zajímal, jestli je reálné se tam narvat. Se svýma 193 jsem udělal za volantem 3mistne auto i z Megana.

Kuře
05. července 2022, 23:57
6

Většina pražských taxikářů udělá se svými 170ti cm trojmístné auto i z trojkovýho Superba;)))

beastar
06. července 2022, 08:54
1

To těžko to je snad nejdelší běžný auto :D

CZmisak
06. července 2022, 09:49
1

Fiat 500 OK rozhodně není, v Abarthu jsem musel otevřít střechu, abych se tam vešel a rozhodně nemám 2 metry. V Aygu jsem takový problém neměl.

So
Solii
06. července 2022, 18:55
1

Ha, máte štěstí, že jdu kolem. Mám dva metry a hodně kilo, takže. Mám rád auta, a do čeho můžu, tak okamžitě sednu a vyzkouším a s mýma rozměrama je to opravdu dost jiný, než když má někdo jenom 190cm a řekne, že má dost místa - pro mě to auto místo nemá, a ve většině aut mě vždycky něco v pozici za volantem něco s**e. Když to krátce shrnu. U malých aut připadá v úvahu Punto II a Punto III (fakt, je to divný, ale z malejch aut májí největší rozsah nastavení sedaček téměř nikde nic netlačí, jinak jsem seděl ve všech běžných malých autech třídy Fabia a všude něco vadilo) a nejnovější Kia Rio. Když půjdeme trochu výš pak BMW 1, i3, Golf VI a VII (V golfu IV, V a všech Octávkách mě něco tlačí, je to divný, ale je to tak). Ze starších menších můžu doporučit Celicu T18, Golfa III, E46 všechny verze, Fiat Coupe. Obecně jsou nejhorší japonci, pak francouzi a všechny "jakože SUV". Pro info, jezdím v Mondeu MK4, manželka v Golfu VI - abych s tím taky mohl jezdit a jako hračku mám Audi 80 Cabrio.

Sa
Sato
07. července 2022, 09:52
0

Mozem potvrdit ze lupo je OK, jeden vysoky clen rodiny ho prevadzkoval a velmi si pochvaloval. Este o mini sa hovori ze je to fajn aj pre velkych ludi (new mini)

Inak v superbu je za 170cm ridicem este miesto a cestujuceho a nadstandardny konferencny stolik :) Minule som sedel vzadu za jednym mensim kolegom a to miesto co tam bolo po tom ako sa prisunul k pedalom bolo uplne absurdne.

So
Solii
07. července 2022, 17:48
0

Mini je dobrý, dokud nemusíš zavřít řidičovo dveře (a to by se pro jízdu mělo). 6 km v tom teda ujedu bez problému, ale na delší cestu, resp. vlastnictví by mi vadilo otlačený levý koleno o dveřní výlisek.... Mini mk2 a Lupo teda neznám a musím zkusit...

Pe
Peťas
09. července 2022, 09:40
0

Lupo/arosa, punto chci vyzkouset jestli se vejdu. Puvodni mini uz od pohledu urcite ne. Stejne jako puvodni 500. Nova 500 by mohla byt zajimavym favoritem.

Ch
Chochin
06. července 2022, 11:31
2

ja myslim ze idealne akekolvek male auto, ktore ma aspon 1,5 roka platnu STK a neni uplne zhnite

reagovat
MilanFoto
06. července 2022, 21:02
1

Twingo !
Hele po face cca 2000 - 2005 ten starý typ, dělali jak se stahovačkou hadrovou, všecko v elektrice, jakože ty dvě dveře, dělali jak 43kw tak i 56kw ( asi ) , a cena od hoven jako že 5-10 tis až po vybavený kousíčky do 35 tis :-) jo a měli ovládání radia pod volantem :-) WOW ! :-) a občas narazil i na servořízení !

reagovat
Is
Iskar
07. července 2022, 15:03
0

Nad touto otázkou som dlho rozmýšľal a vlastne ani neviem, či sa mi na ňu podarilo nájsť nejakú zmysluplnú odpoveď. Hľadanie krátkeho a úzkeho auta pre šoféra s nadštandardnými rozmermi a ďalšie dve osoby je už samo osebe dosť veľkou výzvou a ak sa k tomu pridá ešte potreba splniť niekoľko bonusových požiadaviek, pri ktorých nie je celkom jasné poradie priorít, je o zábavu postarané... Popri iných možnostiach, ktoré tu už odzneli, teda uvediem aspoň tri iné alternatívy:

1. Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC 59 kW (aktuálna verzia) - vpredu je dosť miesta aj pre dvoch vyšších a dobre živených jedincov a zároveň sa dozadu celkom pohodlne zmestí aj priemerne vysoký dospelý človek (odskúšané v praxi); auto má atmosférický benzínový motor, pohodlný podvozok, skvelý polomer otáčania a dá sa zohnať aj s panoramatickou strechou, len zrýchlenie z 0 na 100 je o niečo pomalšie ako požadovaná hodnota (s manuálnou prevodovkou 12,6 s)

2. Opel Meriva I 1.8 92 kW (do 2010) - možno tuctové, ale praktické a spoľahlivé vozidlo s dĺžkou len tesne presahujúcou 4 metre, s prijateľným polomerom otáčania, komfortne naladeným podvozkom, dostatočne rýchlym a pružným atmosférickým benzínový motorom, býva k dispozícii aj so strešným oknom a dovnútra sa zmestia štyria dospelí

3. Mini Cooper II Cabrio 1.6 85 kW (cca 2005) - s atmosférickým benzínovým motorom do roku 2006 a s prevodovkou Getrag od roku 2004 je to dobrá voľba z hľadiska rýchlosti aj spoľahlivosti, podvozok síce nepatrí k najmäkším, ale je menej tvrdý ako v prípade verzie Cooper S, polomer otáčania je akceptovateľný, za spolujazdca si sadne aj ďalšia osoba (za predpokladu, že sú obaja aspoň o niečo menší ako šofér) a ak si ho majiteľ ponechá dlhší čas v dobrom technickom stave, určite z neho bude aj zaujímavý youngtimer :)

reagovat
Pe
Peťas
09. července 2022, 09:33
0

Space star si chci dojit vyzkouset a prohlednout, ja ho snad jeste nevidel nazivo. Meriva uz mi prijde velka. Mini cooper by asi byla skvela volba. Jel jsem velmi kratce, krasne se vejdu, ale podvozek mi prisel do mesta tvrdy.

da
darkus
11. července 2022, 21:59
-1

Jedna pěkná a dobře vybavená Meriva I je teď na prodej v Opavě https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/meriva/164424998 pro 4 lidi je to naprosto genialni auto, protoze zadni posuvná sedadla nejsou jen pro zvětšení kufru, ale prostřední "bobek" jde schovat do podlahy a bocni sedadla pak šoupnout blíž k sobě a posunout ještě víc do zadu. Kufr se o něco zmenší, ale pořád je v pohodě použitelný, ale cestující vzadu díky tomu mají místa na nohy "skoro jak v Superbu" . Nemá to charisma Fiatu 500, vlastně je to pro mě asi nejmíň charismatické auto, ale ta flexibilita interiéru mě dostala. Podvozkově to je taky překvapivě příjemný parťák. A velké je to hlavně na výšku, půdorys to má srovnatelný s Fabii.

da
darkus
11. července 2022, 22:02
-1

A ještě tady nepadly hybridy Honda Insight nebo Toyota Prius, na 6 km trasu myslím ideál.

Bavoraczech
12. července 2022, 09:30
0

Jestli to není moc velký, tak Peugeot 206.
- v automatu se dělal
- s klimatizací se dělal
- široká paleta motorizací spolehlivých motorizací
- ohromný množství ND, protože to bylo kdysi možná nejprodávanější malé auto u nás
- nové ND jen o kousek dražší než na Pandu(r)
- ve výbavě SX nebo GTI to i hezky jezdí

My teda máme kombíka, protože kočárek, 1.6 16V v automatu s klimou a je to vážně příjemné autíčko a na popojíždění pár km okolo komína ten 4 kvalt naprosto vyhovuje.

reagovat
beastar
12. července 2022, 13:28
0

Tak si koupil 206 místo Picassa? Jako je fakt že jich je teď strašná spousta. A ty CC to úplně zaplavilo inzerci. Tam samozřejmě nedáš tři lidi takže tady out. Mě by hrozně zajímalo jak ta malá popelnice jede v té kombinaci dvoulitr, manuál. Ideálně tři dveře nebo cc.

Nemá to úplně na hovno žvýkačku místo podvozku? I když na 6 km tam a zpět je to úplně jedno.

Bavoraczech
15. srpna 2022, 09:26
0

Pozdě ale přece. Peugeot 206 má jinou historii. Když nebydlíš přímo ve městě, kde máš vše za rohem, potřebuješ jet občas autobusem, což s kočárem není dvakrát pohodlné a tehdy ještě s respirátorem na ústech vůbec příjemné. Takže přítelkyni došlo, že by bylo snazší se po letech zas naučit jezdit autem. S dítětem ale na nějaké učení se rozjezdů a parkování není čas, rozhodl jsem se pro ni v inzerci hledat malé a jednoduché auto s automatem. A shodou okolností se pár km od nás prodávala 206. K nahrazení Picassa došlo až nedávno. Hledalo se poměrně dlouho, protože bazary aut do 100 000 přetékají šrotem který už se ani neobtěžují leštit a soukromé inzeráty aut za rozumné peníze v pěkném stavu visí na internetu hodiny, max. pár dní. Vyrazil jsem proto asi do 20 km vzdáleného městečka pro Peugeot 407 SW, který jsem nakonec koupil. Z obou aut jsem podvozkově mile překvapen, nicméně 206 bude rozhodně zábavnější. Většina dobových recenzích tvrdí něco o houpavém podvozku s velkými náklony. Je to možné, ale výbavy SX (a předpokládám i GTI a CC) mají podvozek údajně trochu jinak naladěn a mně třeba to vyhovuje. Jezdí se v tom opravdu svižně.
Mimochodem mě překvapila i ta 407 na 17" kolech. Před pořízením jsem očekával stejnou podvozkovou nudu jako byla 607, ale lichoběžník vpředu a multilink vzadu je znát a dvojkovou ofci nebo Passata B6 z té doby podle mě strčí hravě do kapsy nejen komfortem, ale i jízdními vlastnostmi. Líp uz té doby jezdí Mondeo, Alfa 159, ale u všech je podobně znát ta vyšší hmotnost.

ro
rock
15. srpna 2022, 10:14
0

206 s dvoulitrem?
Něco málo jsem najel s 206 RC. Dvoulitr 180 k, manuál, 3 dv. Je to odladěný jako hothatch, má to tvrdej podvozek, uřvanej motor, hodně se to chytá vyjetých kolejí, ve městě je to utrpení, na dálnici je to utrpení, na klikaté hladké okresce docela zábava. Neměl jsem pocit, že by se to nějak mimořádně kroutilo, ale mám malý srovnání. Motor má hezkej zvuk (při delší jízde bolehlav), řazení je stejně strašně špatný jako u obyčejných 206, řízení docela dobrý. Na vyzkoušení super, ale domů bych to nechtěl.

Bavoraczech
15. srpna 2022, 12:51
0

ono to RC bude mít ten motor malinko jinak odladěnej než byl klasickej dvoulitr EW10J, ale moje zkušenost s 2.2 v Peugeotu 607 je, že ten motor byl jedna velká nuda. Jel tak nějak "vocpoda", do otáček se mu moc nechtělo a když tak z toho měl člověk pocit že se trápí. Takový podobný poježdění jak s dieselem, akorát s vyšší spotřebou. To ta 1.6 TU5J je sice slabší, ale je daleko víc točivá, takže alespoň pro mě je s ní větší sranda. Je to podobné jako s Fiat 1.2 FIRE. Ten je sice slaboučkej, ale když se nebojíš ho vytáčet, je s ním celkem sranda.

beastar
15. srpna 2022, 23:10
0

U té 206 v případě dobrého kusu se vlastně nedivím. To auto i po letech vypadá pořád hezký. Zároveň technicky to je vlastně docela povedený. Převodovka to je klasika, nepřesné s gumové. Stejně tak mi přijdou pedály v podstatě u všech Peugeot.

Co se týká 407. Já v tom jel dvakrát. Jednou kombi jednou sedan. Nijak extra lepší než třeba B6 Passat mi to nepřišlo. Spíš asi srovnatelné. S tím že 407 je víc chic. Za ty peníze, co se dnes prodává je to více méně jedno. Když se povede sehnat neshnilá o kterou se někdo alespoň bazálně staral. Je to fajn. A z Picassa je to určitě zlepšení co do kvality jízdy. Jen teda ta přední žabí tlama tu já nějak nedávám ani po letech.

Bavoraczech
16. srpna 2022, 09:46
0

No u 206 už je věk znát, je to přeci jen stejná věková skupina jako první oktávie, ale je to takový sympatický.
Jeden z hlavních důvodů proč 407 byl asi ten, že hnijou o poznání míň než většina konkurence. Ono dneska najít Passata nebo Mondeo do roku 2010 na prodej pouze s minimem koroze je umění. Lépe už je na tom v této věkové a cenové kategorii akorát Renault Laguna. Ten byl tedy ve výběru taky, ale daný kus byl od UK, kteří nevěděli co za to, ukazovali mi blbosti jako klimatizovanou příhrádku u spolujezdce aby zamaskovali prasklé čelní okno apod. Tak vyhrál zase Pežot... Uvidíme za pár let až bude dodělanej barák, třeba zbydou money na něco zajímavějšího... třeba Stelvio.

beastar
16. srpna 2022, 23:12
0

A klimatizovala ta přihrádka?:D Prasklé okno by zaplatila pojišťovna. Jestli to byla Laguna 2, tak stejně od toho pryč. To je dobrý jedině v duo. Jedna na díly a jedna pojízdná.

Tak ono teda hnijou míň... Spíš toho taky obecně o dost míň najeli a v jiných podmínkách. Většina jsou to Fr, I a D auta. Kdežto ty VW všechno bývali (skoro) služební nebo korporátní auta. Když najdeš B6 v top. Tak je to benzín, slušná výbava a cena jak za tři 407.

Bavoraczech
17. srpna 2022, 12:28
0

nn, byla to trojková Laguna. Vypadala i celkem fajn. S tím sklem na pojišťovnu mi to ale zavání trochu pojistným podvodem. Kdyby totiž to sklo měl původní majitel pojištěný, tak by si ho před prodejem logicky nechal vyměnit. Takže ho pojištěný neměl. Když bych si ho chtěl pojistit já, tak bych měl doložit na začátku pojištění jeho bezvadný stav. To bych ale kvůli skutečně masivní prasklině nemohl, takže ...

Jsem jinak rád, žes psal, protože jsem úpplně zapomněl na ty negativa. Jednak je potřeba si u Peugeotů z té doby zvyknout na dost pitomé ovladače rádia a tempomatu pod volantem. Třeba tu na rádio prakticky nepoužiješ, protože je pohodlnější rádio ovládat přímo. Otočné ovladače na světla taky nejsou ideál, obzvlášť ve spojení s malou životností a docela problematickým sháněním nových (drahé, málokde je mají). 206 má navíc ovládání předních oken ve středovém tunelu mezi řadičkou a ruční brzdou, takže se s tím manipuluje dost blbě (ale zas se nikdy neukroutí kabeláž), sranda jsou ale ovladače zadních oken, ty jsou až za ruční brzdou, takže když si řidič chce za jízdy otevřít zadní okénko, musí si vykroutit ruku do dost nepřirozené polohy a hledat...
407 má oproti tomu ovladače oken na správných místech, ale v klimatizaci aby se čert vyznal. Hodně titěrných tlačítek, bez očního kontaktu se na to blbě zvyká a vůbec, celý ten středový panel... Passat vypadá uvnitř teda líp. Lék na to je C5 X7, což je vlastně auto s technikou 407 (+hydra), které řeší pitomé ovládání všeho možného, akorát po dobu hledání auta (asi 3 měsíce) se v okolí neobjevilo nic jiného než 1.6 HDI 80 kW, což jsem rozhodně nechtěl...
Tak tak asi ke 407, poměr cena/výkon super, ale mouchy to má... no má jich to míň než Xsara Picasso :)

da
darkus
13. července 2022, 09:59
0

Ještě jeden tip: Suzuki Ignis

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem