Václav „Pech.“ Pešek
| Bydliště | Strakonice |
|---|---|
| Registrace | před 6.8 rok. |
| Poslední aktivita | před 1.5 hod. |
| Příspěvků ve fóru | 1 |
| Komentářů u článků | 33 |
| Pozitivních komentářů u článků | 13 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Nadčasová je, ale jinak je navzdory tomu, že je modlou nepříliš inteligentních lidí, prostě celkově úplně nahovno... Na tak velké auto je interiér tragicky stísněný... To člověk zkousne u miniauta, že se tam nemůže rozvalovat jak v S-klasse, ale velký kombík s interiérem stísněnějším, než má Aygo, to je moc... Jízdně je to toptorné a z dnešhího hlediska až nebezpečně vrtkavé... Ta to můžou ty převisy a velké auto postavené na základech malého.... Ta spolehlivost taky není úplně neprůstřelná, spíš je to o tom, že se to sice pořád jebe, ale garážisti se to už naičili levně fixovat, tak se to dá udržet v provozu.... To auto se mělo narodit jako pickup.... A pánbůh si to na poslední chvíli rozmyslel.... Jenže ony ty Octavie jsou tak nějak nahovno pořád dokola... První generace popsaná výše, druhá vyřešila ten prostor a podvozek, kde došlo k zásadnímu zlepšení, ale motory, to je výběr jak střelit se do nohy, nebo do břicha... Trojka krom Top verzí má tragický podvozek a motory ještě horší než dvojka... Když se z toho trochu sebrali a zlepšili motory, přišel nejdříve Facelift na předpředchozí generaci éčka a pak přišla čtyřka, kde dodnes nejsou vyřešeny problémy s infotainmentem a ten design.... No... Když už se jim povedlo 2x za sebou udělat hezkou Fábii, tak tady se to zase zvrtlo...
Galant je absolutní Top.... U Peugeotu celá šestková řada vypadá velmi dobře.... VW se minelíbí... Příliš ocucané a už skutečně nudné. Mareu neberu, tam mi to pro změnu přijde u fiatu jako designové dno do doby, než začali dělat pětistovku úplně ze všeho..... Pak se z toho ale probrali a následné Tipo bylo je pěkné auto, až na ten ponton... Daný důvody, výše zmíněnými.... Ty kapoty jsou běs... Celou kapotu jsem viděl naposled ve Škodě 742, protože byla vodorovná, dlouhá, sedělo se blízko skla a vysoko....... Pak dlouuuho nic a je to zpátky.... Renaultí ostrohrany se mi líbí, stejně jako jedničkový Focus, který je ve třídvířku prostě TOP... Pro změnu se mi nelíbí jedničkové Mégany, dvojková Clia apod. což byla kulatá doba u Renaultu...
Tak on Fiat 124 byl sice auto roku, nicméně zas tak moc dobrý nebyl a navzdory tomu, že třídně stála níž, tak ho vytlačoval Fiat 128, který byl ve všem lepší a kdo chtěl něco víc echt, byl tu Fiat 125, větší, s lepšími motory atd. Nicméně stejně jako licenční F125 nemá technicky s původním skoro nic společného, protože tam nacpali do té nové kastle polákům techniku předchozího typu z počátku šedesátých let, u Žigula je rozsah úprav sice ne úplně krokem zpátky do minulosti, ale dost ovlivňující chování auta jako takového... Žigul je proto jízdně toporný, hlučný a nepohodlný, ovládací síly značné.... To už bych za jízdně (pro znalého řidiče) schopnější považoval české škodovky, které byly trochu líp smontované, ovládací síly menší a pohodlnější, s jedním rozdílem, že v Žigulu si bylo kam dát levou nohu, u škodovky ne.... Dacia 1300 byla svými vlastnostmi asi nejlepší "obyčejné" auto, co se za čárou vyrábělo... Tiché, pohodlné, prostorné, než začali Rumuni ojebávat výrobu, tak i mechanicky solidní.... Však existuje i prototyp škodovky, kdy do karoserie Š120, naroubovali podvozkové díly z Dacie, k tomu dopředu vlastní motor s přehozeným diferákem a bylo to prý dobré...
Citigo není lepší než kolíňata..... Je sice trochu větší, ale to u malého auta nikdo nechce, protože to že má být malé je zásadní vstupní parametr, motory jakš takš, převodovky šrot a uvnitř je to stejně dodávkovitě tvrdé, jen oproti rozvernému kolínu usedlejší.... Takže jediná věc, vě které se citigo vyrovná kolínu je to, že i u malého auta nabízejí variantu, které nechybí zadní dveře, což u malých aut, krom těchto dvou, už umí jen Panda... Němci zkrátka ještě nikdy nevyrobili dobré malé auto. Vždycky mělo být jakože lepší, ale to ho učinilo nevhodným... Navíc kolíŇata jsou mimořádně spolehlivá, takže dokud se to nerozpadne korozí, nejsou s tím žádné problémy a dynamika je na poměry malých aut překvapivě dobrá... Nicméně pidi elektromobil by právě smysl dával.... Místo Ayga, bez ohledů na studený motor na krátkých trasách, s předem vyhřátou kabinou a tak za půl mio.... To by byla dobrá nabídka, když benzínová malá auta už stejně stojí skoro čtyři kila...
Měl jsem ji, první sérii s hladkou zadní kapotou a ještě tou trochu italského šarmu v designu. Koupil jsem ji za pár korun, jako první auto, na rok nebo dva, nebo na jednu či dvě "technické".... Auto bylo celkem slušné co do karoserie, stačilo pár drobných oprav a ošetřit, ale mělo úplně v prdeli brzdy a převodovku... Přistoupil jsem k tomutedy tak, že brzdy jsem tam dal lepší, s posilovačem, převodovku pětistupňovou, což dalo sice dost práce, zabudovat pětikvalt do užovky a to auto se oproti původnímu řešení velmi zlepšilo... Pětikvalt měl krátkou čtyřku, takže jí to bralo i do kopce a mělo to o něco lepší akceleraci, pětka zase ulevila od toho šíleného kraválu na dálnici, kdy na čtyřkvaltu se s tím trvale dalo jet tak 110, na pětikvaltu to šlo 130, aniž by byl motor na krev přetočený, což mu taky nedělalo úplně dobře... Když na to přišly 13" hliníky a kvalitní pneumatiky, tak při pochopení jak tu věc ovládat, aby se koncepce spíše využilo, než naopak, se s tím dalo i celkem pospíchat a nechovalo se to nebezpečně... Takže auto pro dvacetiletého kluka po škole, co začíná a nemá moc peněz, to před těmi desítkami let vlastně celkem šlo, protože tehdy v tom jezdili úplně bežně i fotrové s rodinami... Co to auto nutně potřebovalo, byla pravidelná a pečlivá údržba... Tak alespoň jednou za půl roku obejít uto s maznicí, promazat všechny čepy na přední nápravě, rozhýbat a odvzdušnit brzdiče, odvzdušnit chlazení, zkontrolovat jestli se o to zase někde nepokouší kovomorka, vyměnit olej, pravidelně měnit fridex, seřídit karburátor a zapalování.... Kdo tohle uměl a dělal, tomu to auto sloužilo naprosto spolehlivě... Kdo ne, ten si stěžoval na ztuha jdoucí řízení, špatné starty, vařící motor, netopící topení (to ze zavzdušnilo vždycky nejdřív), mizernou účinnost brzd.... Co mně na toma autě sralo? Kufr horší než v Aygu, trvale skrčená levá noha ridičova, kdy byl podběh moc hluboko v kabině, krátké opěráky a kravál.... Co mně těšilo? Tažné schopnosti, průchodnost, trakce.... Dokud jsem měl doma tohle auto, byť už jako záložně stavební, nepotřeboval jsem traktor..... To že to vydrželo dost dlouho fungovat, když jsem to vyhazoval po jedenácti letech provozu, ve věku stroje přes třicet let, najetým čtvrt milionem kilometrů, kvůli tomu, že už to po těch třiceti letech prostě shnilo na mrdky.... Sice divně, kdy zvenku to auto byla vlastně pořád hezké, ale nosné části rámu nad přední nápravou a ramena nápravy zadní byly shnilé. Na likvidaci odjela po svých a motor, co jsem si z ní nechal, jsem ještě prodal dál a jezdil ještě nějaký čas v jiném autě.... Takže bylo to auto zastaralé, ridičsky náročné, ale zas úplně nadávat nemůžu, protože práce udělalo dost, byť už následník Favorit byl o dvě galaxie jinde, stejně jako jsou dnešní auta vůči němu...
No zrovna plecháče se mi k autu nikdy nepřilepily... Pokud tam jsou půl roku, montážník není prase aby dosedací plochy neočistil a neošetřil... Navzdory tomu, se mi ale praveidelně přilepují letní hliníkáče.... Palicí to být nemusí, ale zabrat se musí řádně aby z toho náboje slezly.... Co je možné udělat o obrubník, na to je u některých jezdců fantazie krátká :-)
V ulici jezdila modrostříbrná Sierra, třídveřák, hladký diesel 2,3 L (Asi indenor...) Spolehlivé jak slunce, ten třídveřák velkej, už modernizovanej s nedělenými bočními okny, byl to design jednoduchý, ale pěkný a dokud se auto po dloughýcgh létech nerozpadlo korozí, najezdilo bazilion v plné spokojenosti.... Nahrazeno MB-W202- atmo diesel 16V....
Tak ono to bylo motorově lepší, než R-kové Bavoráky tehdejší doby, designově podobné jako LT bavoráky, takže spíš dobová věc, co přijde divná nám... Káčkový Bavorák měl ale zase lepší motor než tohle... Sice pouze litr, ale výkonnější... Goldwing byl rovněž výkonnější a vlastně lepší než všechno ostatní, při zachování dostatečné divnosti, pokud mluvíme o čtyřválcovém +-litru.... Záhy přišla šestiválcová varianta 1500ccm, které se výbavově vyrovnaly LT- BMW a HD- Glide, nicméně motorově hrály druhé housle vždy... Hlavně co do kultury chodu ....
Do Juniorky šlo za příplatek objednat 1,4MPi, ve škrcené verzi 44kw
Napsal jsem to v první zprávě. Meleš bludy v tom, že motor 1,2 Mpi se liší od 1,2 HTP, protože prostě neliší. V ničem, jen se z kraje produkce používalo obchodní označení MPi a potom HTP, na naprosto shodný motor. Dvouvačka byla pouze za příplatek do běžných verzí a základ pro kombi a sedan, přičemž na přání mimo běžný ceník, sis mohl objednat i do kombi jednovačku...
Meleš bludy. Junor měl 1,0-37KW -OHV čtyřválec, který se jako potomek Favoritu podíval i do Lupa a Arosy a potom úplně normální 1,2HTP -40kw, tj. dvouventil. HTP se zkraje jeho produkce značilo jako 1,2MPi a to byl zrovna dojezd Juniorky... Byla ještě Easy verze, tj. opět slabé HTP a ojebaná výbava, ale tak, že auto sice nic nemělo, ale vypadalo normálně (celé v laku atd.).
Sem s ním... mihly se kolem mne dva kusy... Jeden hranatý a jeden kulatý... Potřebuji vědět, zda šlo o náhodu, nebo vlastnosti...
Parita elektro a spalováku neproběhne zlevněním elektroaut, ale zdražením těch spalovacích a skončí tím postupně doba, kdy si mohl auto dovolit doslova každý... Nějaký čas se to bude lepit s vrakama jak na Kubě a pak bude po prdeli úplně...
Hezký supersport se ještě najít dá.... Nicméně proč by malý kluk i dnes nemohl mít na plakátě Counatshe, 512, nebo alespoň Mangustu, jako my... A naproti na zdi 190 Evo, M3-E30 a různá Gti-Gsi-RS-Vts modifikace běžnějších střepů....
Chtěl bych vedět, zda dělal čtyřku... Trojka byla konečně udělaná tak, že nebyla bachratá, ale čtyřka už zase bachrqatá je... Jediné co bych mu vyčetl jsou ta nabouraná víka od kufru.... SUperb3 design dobrý... Škoda že to všechno hyne na VAG zoufalé neschopnosti dělat motory, které by dobře fungovaly jinak, než že se povede při štěstí jeden z deseti... U ostatních výrobců je to naopak, tam se občas něco nepovede.. U VAG se pro změnu občas něco povede, ale zbytek je lepší nechat jiným aby se s tím trápili...
Jako je hezká, oni si tenkrát dovolili udělat tvarový světlomety, blinkry přes roh, velkoplošný světla vzadu, plastový nárazníky, více skloněný skla (to prozrazuje konstrukční stáří třeba u žigulíku). Takže ona v hezkém stavu je opravdu sice obyčejné, ale hezké auto.... Soudobý golf vypadal zastaraleji, díky svým kulatým světlům a blinkrům v nárazníku. Technicky už to bylo ale out. TOP verze 130, které měly konečně odpovídající motor a zásadně lepší podvozek, který řešil nejen grip, ale i zásadně snížil vnitřní hlučnost, jsou vzácná věc a oproti klasické verzi jsou to choulostivá krůťátka... Ona byla hezká i první verze, užovka, která měla jen na mírně upravené technice zcela novou karoserii, která měla právě ta skloněná skla a look, který vytěžil vše možné ze 720 a jako seddesátkové auto byla vzhledově vlastně taky moderní a svěží, pokud se tam nenechaly ty 14" kola ze stovky a dalo se tam něco normálního... Protože 13" škodovácká kola jsou vlastně taky hezká... Tenkrát se snažili dělat i plecháče zajímavé. Hezká kola uměl Opel, Fiat, BMw, Renault...
Je ale věc, která mne na š120 sere ze všeho nejvíc a je neřešitelná... To, že si prostě nemám kam dát levou nohu a je skrčená nad spojkou... Důvod proč je náprava tak blízko kabině je ten, že tím získávali trakci předních kol pro brzdění, když předek je lehký... To že je to auto staré, ty soudobé v +-litrové třídě nebyly všechny lepší, byly i horší, například dvanáctka žigulík je takový obhroublý a hlučný krám, že škodovka je lepší auto.... To že je to slabé je dáno tou třídou kolem litru a věkem....
Jawa nikdy nebyla světová špička a nikdy nebude... Ty náhodné střípky úspěchů se zveličují...
Jawa je dotační podvodná banda hyperzmrdstva, která není schopny vyrobit nikdy nic, tak překupuje čínské a indické jeby s otřesným zpracováním a astmatickými motory...
Jejich poslední produkty, na nichž se výrobně podíleli byly Travel 250, Jawa 650 a Jawa 660...
Travel měl čínský motor a nebyli schopni ani upravit převody tak, aby ten rám utáhl...
Jawa 650 je odporný bastl, který vypadá, jako by si to doma udělal nějaký nepříliš zručný kutil a je to sráč až na půdu... Nadšení kupující si užívali vyhořelé elektroinstalace, vysypaná ložiska, popraskané paprsky v kolech a další speciality, kdy měli třeba 5-7 selhání s odtahem za první sezonu... Pak přišla 660, u té se k zpackané elektroinstalaci přidaly ještě tekoucí vidlice, házející náboje kol, nefunkční a rozpadající se stojany, rozpadající se přístroje a vratké chování na cestě...
Ta fabrika už není fabrika, ale leštěný prd...
Však ta banda dementů si nebyla schopna od 60. let vyrobit ani motor... Byla to jen sprostá montovna, kde si svařili, rám, nádrž a vše ostatní nakupovali... Motory ze Strakonic, naprosto všechny, vidlice a náboje z Blatné, tlumiče z Březnice......
Ono začátek Audi byl velmi trapný a pro Mercedes to byla vlastně hrubá ekonomická chyba.... Byla DKW a měla celkem dobré auto, ale se zastaralým a kouřícím motorem, fabriku vlastnil Mercedes a chtěl vyrábět malý sedan (velmi hezký) ale nakonec se na to vysral a projekt zavrhnul. VW to koupil a vzal auto DKW, přejmenoval ho na AUdi, tehdy už dlouho mrtvou značku, použil tehdy velmi zajímavý a moderní motor z malého Mercedesu, který byl původně vyvinut pro menší vojenská vozidla se schopností provozu na různá paliva, nacpal ho do DKW, nazval to AUDI 60 a šlo to ven.... Takže VW jako vždy, nikdy nic nevyvinul a nevymyslel, ale koupil po prodeji miliardy brouků, což je auto úplně nahovno.... Ještě dodám, že ten původně Mercedesí motor žil spolu s úpravami v různých autech celého VAG koncernu další dlouhé desítky let, byl i ve vozech Porsche a i v malém AMC. Takže si Mercedes pěkně nasral do bot, protože z Audi se postupem času stala přímá konkurence, přestože technicky je to pořád trochu plíseň, tak zákazníky krade...
Poslední věc, která se dá skutečně považovat za Jawu a je skutečně jejich (byť mizerným) výrobkem, je Jawa 660. Před týdnem jsem na ní upravoval stojan, aby bylo možno ji na něj postavit jedné osobě, bez dalších pomocníků.
Jsem rád, že jsou zde i motorky, ale nemám rád bludy a lži. Motor není z Hondy. Je to reklamní žvást, kterým se prodejci těchto čínských napodobenin snaží lákat kupce... Chcete li motor z Hondy, musíte si koupit to CBX. Tento motor je sice koncepčně a objemovou třídou obdobný, nikoli však shodný a má i problémy, mj. se spojkou. Jen 14 tisíc navíc za Hondu? Potom není o čem přemýšlet. Serepetičky, deklíčky a držáčky na ni nabízí kde kdo v aftermarketu, kdyby už náhodou někomu chyběly.
Ohledně Pandy a jejího jízdního chování, by asi stačilo sehnat verzi 1,2, která má narozdíl od 1,1 stabilizátor a jiná kola... Pořád je to pixla naštorc, ale znát to je....
Nejlepší prcci jsou z kolína a prdel se s nimi užije, protože ten litr jde hodně točit a když se to rozdovádí, letí to tak, že až těžko věřit, co to je za malýho hajzla, celkem dobře to sedí a má to celkem strmé řízení.... 4 lidi se do toho v pohodě vejdou, snadno se sežene petidveřák a nesere se to... Ale ten podvozek, za cenu toho že sedí, není zrovna komfortní, ale poměrně tuhý....
Nejpohodlnější miniauto je první Twingo, dělalo se tam moc dlouho, že by šlo koupit nějaké mladší, co bude ve stavu a bude mít 16V motor, se kterým to také jede až běda...
Jako mamataxi, městský školkokroužkomarketový bitevník to může fungovat, fungovat to může i pro pošťáka, nebo nějakého lokálního řemeslníka to taky uspokojí, ale jen pokud pomineme cenu, která nemůže být stejná a přes to všechno pořád nerozumím tomu, že hodili přes palubu všechny zákazníky, co potřebují skutečnou malou dodávku s dojezdem 500+km denně...
Že elektroauta nejsou žádné řešení a jejich ekologické dopady nejsou menší, ale přinejmenším stejné, čiv některých ohledech i závažnejší, než u aut konvenčních se všeobecně ví, ale nesmí se to říkat. Stejně jako to, že green deal je sice má smysl ze strany snížení závislostí na všelijakých režimech a je celkem jedno, zda je to Mohamed či Rus, ale ten způsob, kterým to chtějí docílit je utopický, protože technologie které chtějí využít trpí zásadní nespolehlivostí nebo pouze formálně pojatým snížením emisí, kdy v realitě nefungují...
Nemám nic proti elektromobilům jako takovým, jsou situace a využití, kdy dávají smysl, mám ale všechno proti vnucování čehokoli pod ideologií, která není založená na skutečných faktech.
Jako je a není.... Thálie sice dělala stejnou práci stejným způsobem, ale zrovna mezi Thálií a Sanderem, včetně toho prvního, protože dvojka je podvozkově prakticky identická, je rozdíl velmi znatelný. Thálie je sice žehlivější, ale o mnoho méně stabilní proti Sanderu, které je stále poměrně uspokojivě pohodlné, možná i proto, že má oproti Thálii větší sedačky... Na druhou stranu, Thálie je převlečené devadesátkové auto a Sandero je konstrukčně o generaci dál, tak je to na něm prostě znát i když jsou to oboje vlastně zástupci toho nejobyčejnějšího, co se vyrábělo a vyrábí....
Souhlasím s tím, že dvojka se 74kw motorem je pragmaticky výhodnější volba... Na trojce Sanderu mne trochu vadí, že už jsou tam navěšená cingrlata. To že to má emisně roubík v hubě a špunt v prdeli, se dneska nikdo neubrání, to je nutno brát jako fakt...
Ale například gumová membrána, mikrospínač a motůrek, co otvírá zámek kufru je prostě zbytečná debilita, když to dopdosud zcela spolehlivě zastal ten zamačkávací čudl na dveřích mechanicky a bezklíčovému přístupu to taky nebránilo, protože motor centrálu tahá za segment pod tím.... Držák na mobil se zásuvkou hned vedle je geniální nápad, protože nemusíš nic nikam zrcadlit, připojovat, párovat, je to tam hned a všechno, tak jak si zvyklý ať máš v oblibě Android nebo polofunkční Apple, protože je to všechno tam, kde to máš a tak jak si sto nastavil......
Takže za mně úplná holota je zbytečná tortura, ale stačí střední výbava, s pár příplatky a je to poměrně slušné malé, přesto trochu větší auto, za rozumné peníze....
Na tu cenu se blbě zvyká, ale ona zdražila všechna auta, takže ten odstup od konkurentů je stále pořád stejný, jen je všechno o skoro kilo dražší, z dobře známých důvodů....
Ono jde o poměr váhy vůči emisím, takže lehčí, ale přesto užrané auto, protože má také něco uvézt, je znevýhodněno, vůči autu referenčnímu. Stejně dopadnou i auta nejmenší, kde koeficient emisí vůči referenčnímu vychází tak, že musí mít technologie jako ty velké a cenově je to srovná s bežnými malými auty, u kompaktů už je to menší vliv. Takže základní Aygo za cenu vybaveného Yarise se také blbě prodává.... Ještě nedávno šel koupit obyčejný kompakt pod čtyři kila... Dneska stojí i malá auta kolem 300 a ta nejmenší skoro stejně. Suv je právě pro svoji demenci a vyšší pohotovostní váhu zvýhodněno, protože těžší auto má povoleno víc smrdět. Prázdná dodvávka je poměrně lehká, ale nemá úplně slabý motor, protože její užitečná hmostnost se často blíží její pohotovostní, kdežto dvoutunové SUV může mít klidně užitečnou třeba 400kg
Je to debilinec....
Tak nejdřív to sejmulo MPVčka, tak se zájemci spokojili s osobními verzemi dodávek a nakonec nebudou ani ty....
Jogger zvítězí tím, že to bude díky tomu výpalnému a nízké základní ceně, která by bez výpalného byla pod 300kkč, nakonec poslední sedmisedačka, kterou jsou běžní lidi ochotni zaplatit.... Ti bohatší si ještě můžou koupit Toyotu. Ještě se dá asi sehnat výběhové Lodgy s 1,5TD za rozumné peníze... Milion za malou osobní dodávku je prostě overkill, protože jsme byli zvyklí na to, že auto za milion vypadá poněkud jinak, než prosklené Berlingo a to i přesto, že mám tyhle stroje, pro jejich nedostižnou praktičnost hodně rád...
Protože prostě VAG... Tam logiku nehledej... :-) Já za to ta auta hodně nemám rád, protože čkoli designově by mi to pod čumák šlo a technicky je to dneska krom pár jednorožců všechno stejné, tak tyhle zbytečné debility, mne prostě navýsost serou, že udělají prvoplánově dobrou věc, která pak kvůli dementnímu algoritmu šíleného ajťáka nejde využít... Proč například nelze otevřít kufr bez toho aniž bych otevřel dveře řidiče? Protože komfort jednotku programoval kretén... Takže typický příklad... Pojedu s kamarádem na nákup. jedeme zpátky, on sedí na místě spoulujezdce, vystoupí a chce si vzít z kufru tašku s nákupem a nedostane se tam, protože někdo myslel a vymyslel pravidlo.... Musím otevřít dveře řidiče, teprve tehdy, lze kufr otevřít... A takovýchto zbytečných, umělých a nesmyslných "podmínek pro pravidlo" jsou ta auta plná a čím vyšší výbava, tím víc, je to jimi prolezlé...
Právě proto mne strašně serou Toyoty a pro ameriku zaměřené stroje... Moje auto zapípá jen ve dvou stavech. 1) není benzín. 2) svítí světla, motor stojí a dveře jsou otevřeny.
Ale Toyota. Otevřu dveře - píííííp + na displeji výstražný trojůhelník, bez dalšího vysvětlení. Sednu si a strčím klíč do spínačky - píííp, zase trojúhelník, protože jsem nezavřel ty dveře. Zavřu dveře - pííííp - trojúhelník zhasne. Zapnu zapalování - píííp, začnu startovat - budíky zhasnou - proč? Motor se probudí - pííííp - nemáš pás - ale já chci jen vycouvat z garáže.... Zařadím R - píííp, vycouvám. zařadím D - píííp. Vyjedu, je sníh auto se trochu hrábne - píííííp. V tomhle krámu je pípnutí když mrzne malicherný detail..... To auto neví, co já chci, přesto mne neustále napomíná jak hysterická učitelka... Hrozný jeb.... To už radši auto kde není nic... Logana v základu, ten na mne pípat nebude...
Nejodvážnějšími staviteli z lega všelijakých dílů jsou konstruktéři od výrobce autobusů Den Oudsten buses
Pěkný článek. CX se mi neobyčejně líbí... Je tak jiný a tak divný, až je neodolatelně krásný. Ale článek má jednu chybu... První hydropneumatika pro masy nebyl až BX, ale už jeho předchůdce GS, který i nastolil ten designový jazyk, které pak dále rozvíjel velký CX.... Jeho motor se pak do našich končin dostal jako agregát pohánějící lepší verze Oltcitu. Základní Oltcity měly dvouválec, ale ten se prodával jen v Rumunsku.
Znám jeden příběh kdy si lidi koupili nové Berlingo, sice jako familienwagen, ale Berlingo a do klasické garáže se nevešlo na výšku.... Zvyklý z předchozí Cordoby se rozjeli skrz vrata a to fungl nové Berlingo mělo v den prodeje zmuchlanou střechu... Je třeba si zjistit výšku vrat a výšku konkrétních vozidel aby nedošlo k podobné mrzutosti. Berlingo, Kangoo, Dokker a jejich obdoby jsou co do praktičnosti skvělé a i se všemi sedačkami tam zbyde místa na krámy skoro kubík. takže by si tu svoji pixlu dali dozadu na podél a zbyl by vedle toho takový normální kufr... Ostatně švagr to tak provozuje, akorát místo nářadí je v té pixle pes... Mlutlipla je skvělá. Chtěl jsem ji koupit právě v první generaci, protože co do využití prostoru ještě nikdo nic lepšího nevymyslel, když už divné auto, tak se vším všudy a druhá se mi nelíbí tím že je nesourodá. Nicméně Multipla přes všechny svoje výhody doplácí na to, že je hodně stará a většina kusů je hodně utahaných (dieselové) a nebo shnilých (ty rodinné, které jsou sic méně ojeté ale většinou úplně nejstarší. S tou výškou bych se trochu bál i u Mlutiply nebo FRV, to je třeba konkrétně ověřit... Pak je ještě možnost přestavět garáž a potom si může zadavatel koupit i vysoké auto, a nebo se vysrat na garážování pracovního auta... :-)
Tak spousta lidí si myslí že původní Rapid byl ten z 80. let jako kupé varianta zadomotorové řady Š 742 - Tj. 120/13x, ale úplně první Rapid tu byl již v polovině 30. let kdy šlo o střední třídu Škodovek, větší a výkonnější model než byl lidový Popular. Málokdo ví, že následující Rapid se dělal i jako Rapid 120 s čtyřstupňovou převodovkou, byť se suchými poloosami a lepší zadní nápravou - technicky tedy Garde v kastli po faceliftu) tyhle vylevněné verze se produkovaly především v BAZu...
K výčtu malých a šikovných: Přidal bych kachnu a Renault4 (první hatchback) to jsou auta kteá se také vyráběla velmi dlouho, měla své výhody v jednoduché obsluze a hoževnatosti a nelze je opomenout. K Trabantu - přišel koncem 50. let a v té době to bylo auto sice malé, ale přímo supermoderní, jak svojí koncepcí a slušnou stabilitou, tak vnitřním prostorem, který měl místo pro 4 lidi a k tomu ještě slušný kufr. Jeho problém přišel až s dalšími léty, že místo toho aby dostal po 10 letech výroby nějakou zásadní modernizaci (4T motor, lepší výbava) to zůstalo u toho, že za 30 let se udělalo jen několik modernizací drobných ve stylu že se mírně změnily sedačky a ovládací prvky, mírně vzhled a elektrická výbava... K Favoritu - bylo to nejlepší auto východního bloku, kdy předčil ve své třídě auta vlastních konstrukcí i ta licenční, díky čemuž hodně šlapal na paty běžným verzím západních konkurentů a ty základní mírně předčil. Proto se taky prodávaly i venku, protože za peníze co stál třídvěřový Escort, Kadett nebo Golf 1.1-1.3 s výkony 50-55koní nabízel o cca 10 koní větší výkon a pětidveřovou karoserii, stejně moderní koncepci a slušné jízdní vlastnosti... V podstatě je Favorit autem co se ani dneska v provozu neztratí, protože je poměrně lehký, lze s ním jezdit poměrně svižně a pokud je v pořádku podvozek tak se i při dálniční rychlosti slušně chová... Jenže to je takové ohlédnutí na poslední mohykány, když většina z nich za těch 25-30 let co jsou na světě si už odkroutila svoje desáté kolečko kolem zeměkoule a podlehly hlodání kovomorky :-) Felicie ač má svoje plusy mi nebyla tak příjemná... Její á-la VW tvrdé sedačky a tuhé odpružení, které kupodivu žádný vyšší grip nepřináší dělá z toho auta auto trochu otravné ačkoli technický základ je takřka identický.
K moderním představitelům: A2 si zařazení sem rozhodně nezaslouží je to podivná věc a ta stránka že motorizovala masy tam není a ani lidová nebyla, byla to rána do prázdna, nepovedený pokus, protože ve třídě malých aut musí fungovat ta racionalita. Mezi moderní úspěšně pidivozy bych ale zařadil povedená kolínská trojčata... Ta autíčka velmi dobře jezdí, neschází jim svižnost a vnitřní prostor je na poměry třímetrového autíčka také velmi dobrý - 4 lidi si tam slušně sednou.. Panda má sice lepší kufr, ale co do délky je prostorná stejně a co do šířky se v kolíňáku cítím líp a v jízdních vlastnostech běžné verze pandy zaostávají jak v podvozku, tak ve výkonu... Nicméně na Pandě je na druhou stranu vidět, že je to auto tak nějak víc plnohodnotné (stahovací okna vzadu, možnost namontovat tažné zařízení...).
Stejně dementní brzdy mělo i Audi V8... říkalo se tomu Ufo brzdy. Akorát disky měla ta audi normální a kotouč nebyl dělený od náboje, ale v kuse.