načítám data...

Pech.

JménoVáclav Pešek
BydlištěStrakonice
Registracepřed 5.3 rok.
Poslední aktivitapřed 6.5 měs.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků21
Pozitivních komentářů u článků10
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Pe
Pech.
12. října 2023, 10:19
0
Historie značky Chrysler: Nejmenší člen velké trojky to nemá lehké

Sem s ním... mihly se kolem mne dva kusy... Jeden hranatý a jeden kulatý... Potřebuji vědět, zda šlo o náhodu, nebo vlastnosti...

Pe
Pech.
06. září 2023, 10:25
0
Alfa Romeo 33 Stradale: Propojení světů

Parita elektro a spalováku neproběhne zlevněním elektroaut, ale zdražením těch spalovacích a skončí tím postupně doba, kdy si mohl auto dovolit doslova každý... Nějaký čas se to bude lepit s vrakama jak na Kubě a pak bude po prdeli úplně...

Hezký supersport se ještě najít dá.... Nicméně proč by malý kluk i dnes nemohl mít na plakátě Counatshe, 512, nebo alespoň Mangustu, jako my... A naproti na zdi 190 Evo, M3-E30 a různá Gti-Gsi-RS-Vts modifikace běžnějších střepů....

Pe
Pech.
15. srpna 2023, 10:12
3
Designér Jozef Kabaň: Ne vždy se to povede, ale nápady a odvaha mu nechybí

Chtěl bych vedět, zda dělal čtyřku... Trojka byla konečně udělaná tak, že nebyla bachratá, ale čtyřka už zase bachrqatá je... Jediné co bych mu vyčetl jsou ta nabouraná víka od kufru.... SUperb3 design dobrý... Škoda že to všechno hyne na VAG zoufalé neschopnosti dělat motory, které by dobře fungovaly jinak, než že se povede při štěstí jeden z deseti... U ostatních výrobců je to naopak, tam se občas něco nepovede.. U VAG se pro změnu občas něco povede, ale zbytek je lepší nechat jiným aby se s tím trápili...

Pe
Pech.
26. května 2023, 10:39
1
Auta, která mi způsobují smutek

Jako je hezká, oni si tenkrát dovolili udělat tvarový světlomety, blinkry přes roh, velkoplošný světla vzadu, plastový nárazníky, více skloněný skla (to prozrazuje konstrukční stáří třeba u žigulíku). Takže ona v hezkém stavu je opravdu sice obyčejné, ale hezké auto.... Soudobý golf vypadal zastaraleji, díky svým kulatým světlům a blinkrům v nárazníku. Technicky už to bylo ale out. TOP verze 130, které měly konečně odpovídající motor a zásadně lepší podvozek, který řešil nejen grip, ale i zásadně snížil vnitřní hlučnost, jsou vzácná věc a oproti klasické verzi jsou to choulostivá krůťátka... Ona byla hezká i první verze, užovka, která měla jen na mírně upravené technice zcela novou karoserii, která měla právě ta skloněná skla a look, který vytěžil vše možné ze 720 a jako seddesátkové auto byla vzhledově vlastně taky moderní a svěží, pokud se tam nenechaly ty 14" kola ze stovky a dalo se tam něco normálního... Protože 13" škodovácká kola jsou vlastně taky hezká... Tenkrát se snažili dělat i plecháče zajímavé. Hezká kola uměl Opel, Fiat, BMw, Renault...
Je ale věc, která mne na š120 sere ze všeho nejvíc a je neřešitelná... To, že si prostě nemám kam dát levou nohu a je skrčená nad spojkou... Důvod proč je náprava tak blízko kabině je ten, že tím získávali trakci předních kol pro brzdění, když předek je lehký... To že je to auto staré, ty soudobé v +-litrové třídě nebyly všechny lepší, byly i horší, například dvanáctka žigulík je takový obhroublý a hlučný krám, že škodovka je lepší auto.... To že je to slabé je dáno tou třídou kolem litru a věkem....

Pe
Pech.
16. dubna 2023, 00:12
1
Jawa 500 RVM: A to je vážně Jawa?

Jawa nikdy nebyla světová špička a nikdy nebude... Ty náhodné střípky úspěchů se zveličují...

Jawa je dotační podvodná banda hyperzmrdstva, která není schopny vyrobit nikdy nic, tak překupuje čínské a indické jeby s otřesným zpracováním a astmatickými motory...

Jejich poslední produkty, na nichž se výrobně podíleli byly Travel 250, Jawa 650 a Jawa 660...

Travel měl čínský motor a nebyli schopni ani upravit převody tak, aby ten rám utáhl...

Jawa 650 je odporný bastl, který vypadá, jako by si to doma udělal nějaký nepříliš zručný kutil a je to sráč až na půdu... Nadšení kupující si užívali vyhořelé elektroinstalace, vysypaná ložiska, popraskané paprsky v kolech a další speciality, kdy měli třeba 5-7 selhání s odtahem za první sezonu... Pak přišla 660, u té se k zpackané elektroinstalaci přidaly ještě tekoucí vidlice, házející náboje kol, nefunkční a rozpadající se stojany, rozpadající se přístroje a vratké chování na cestě...

Ta fabrika už není fabrika, ale leštěný prd...

Však ta banda dementů si nebyla schopna od 60. let vyrobit ani motor... Byla to jen sprostá montovna, kde si svařili, rám, nádrž a vše ostatní nakupovali... Motory ze Strakonic, naprosto všechny, vidlice a náboje z Blatné, tlumiče z Březnice......

Pe
Pech.
29. března 2023, 17:58
1
Auta, která známe, ale neznáme - asijská edice

Ono začátek Audi byl velmi trapný a pro Mercedes to byla vlastně hrubá ekonomická chyba.... Byla DKW a měla celkem dobré auto, ale se zastaralým a kouřícím motorem, fabriku vlastnil Mercedes a chtěl vyrábět malý sedan (velmi hezký) ale nakonec se na to vysral a projekt zavrhnul. VW to koupil a vzal auto DKW, přejmenoval ho na AUdi, tehdy už dlouho mrtvou značku, použil tehdy velmi zajímavý a moderní motor z malého Mercedesu, který byl původně vyvinut pro menší vojenská vozidla se schopností provozu na různá paliva, nacpal ho do DKW, nazval to AUDI 60 a šlo to ven.... Takže VW jako vždy, nikdy nic nevyvinul a nevymyslel, ale koupil po prodeji miliardy brouků, což je auto úplně nahovno.... Ještě dodám, že ten původně Mercedesí motor žil spolu s úpravami v různých autech celého VAG koncernu další dlouhé desítky let, byl i ve vozech Porsche a i v malém AMC. Takže si Mercedes pěkně nasral do bot, protože z Audi se postupem času stala přímá konkurence, přestože technicky je to pořád trochu plíseň, tak zákazníky krade...

Pe
Pech.
22. července 2022, 22:45
0
Jawa 500 RVM: A to je vážně Jawa?

Poslední věc, která se dá skutečně považovat za Jawu a je skutečně jejich (byť mizerným) výrobkem, je Jawa 660. Před týdnem jsem na ní upravoval stojan, aby bylo možno ji na něj postavit jedné osobě, bez dalších pomocníků.

Pe
Pech.
22. července 2022, 22:43
4
Jawa 500 RVM: A to je vážně Jawa?

Jsem rád, že jsou zde i motorky, ale nemám rád bludy a lži. Motor není z Hondy. Je to reklamní žvást, kterým se prodejci těchto čínských napodobenin snaží lákat kupce... Chcete li motor z Hondy, musíte si koupit to CBX. Tento motor je sice koncepčně a objemovou třídou obdobný, nikoli však shodný a má i problémy, mj. se spojkou. Jen 14 tisíc navíc za Hondu? Potom není o čem přemýšlet. Serepetičky, deklíčky a držáčky na ni nabízí kde kdo v aftermarketu, kdyby už náhodou někomu chyběly.

Pe
Pech.
11. července 2022, 10:29
0
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

Ohledně Pandy a jejího jízdního chování, by asi stačilo sehnat verzi 1,2, která má narozdíl od 1,1 stabilizátor a jiná kola... Pořád je to pixla naštorc, ale znát to je....

Nejlepší prcci jsou z kolína a prdel se s nimi užije, protože ten litr jde hodně točit a když se to rozdovádí, letí to tak, že až těžko věřit, co to je za malýho hajzla, celkem dobře to sedí a má to celkem strmé řízení.... 4 lidi se do toho v pohodě vejdou, snadno se sežene petidveřák a nesere se to... Ale ten podvozek, za cenu toho že sedí, není zrovna komfortní, ale poměrně tuhý....

Nejpohodlnější miniauto je první Twingo, dělalo se tam moc dlouho, že by šlo koupit nějaké mladší, co bude ve stavu a bude mít 16V motor, se kterým to také jede až běda...

Pe
Pech.
06. června 2022, 18:28
7
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Jako mamataxi, městský školkokroužkomarketový bitevník to může fungovat, fungovat to může i pro pošťáka, nebo nějakého lokálního řemeslníka to taky uspokojí, ale jen pokud pomineme cenu, která nemůže být stejná a přes to všechno pořád nerozumím tomu, že hodili přes palubu všechny zákazníky, co potřebují skutečnou malou dodávku s dojezdem 500+km denně...

Že elektroauta nejsou žádné řešení a jejich ekologické dopady nejsou menší, ale přinejmenším stejné, čiv některých ohledech i závažnejší, než u aut konvenčních se všeobecně ví, ale nesmí se to říkat. Stejně jako to, že green deal je sice má smysl ze strany snížení závislostí na všelijakých režimech a je celkem jedno, zda je to Mohamed či Rus, ale ten způsob, kterým to chtějí docílit je utopický, protože technologie které chtějí využít trpí zásadní nespolehlivostí nebo pouze formálně pojatým snížením emisí, kdy v realitě nefungují...

Nemám nic proti elektromobilům jako takovým, jsou situace a využití, kdy dávají smysl, mám ale všechno proti vnucování čehokoli pod ideologií, která není založená na skutečných faktech.

Pe
Pech.
10. května 2022, 18:35
0
Dacia Sandero: souznění člověka a hatchbacku s vlastním stylem

Jako je a není.... Thálie sice dělala stejnou práci stejným způsobem, ale zrovna mezi Thálií a Sanderem, včetně toho prvního, protože dvojka je podvozkově prakticky identická, je rozdíl velmi znatelný. Thálie je sice žehlivější, ale o mnoho méně stabilní proti Sanderu, které je stále poměrně uspokojivě pohodlné, možná i proto, že má oproti Thálii větší sedačky... Na druhou stranu, Thálie je převlečené devadesátkové auto a Sandero je konstrukčně o generaci dál, tak je to na něm prostě znát i když jsou to oboje vlastně zástupci toho nejobyčejnějšího, co se vyrábělo a vyrábí....

Souhlasím s tím, že dvojka se 74kw motorem je pragmaticky výhodnější volba... Na trojce Sanderu mne trochu vadí, že už jsou tam navěšená cingrlata. To že to má emisně roubík v hubě a špunt v prdeli, se dneska nikdo neubrání, to je nutno brát jako fakt...

Ale například gumová membrána, mikrospínač a motůrek, co otvírá zámek kufru je prostě zbytečná debilita, když to dopdosud zcela spolehlivě zastal ten zamačkávací čudl na dveřích mechanicky a bezklíčovému přístupu to taky nebránilo, protože motor centrálu tahá za segment pod tím.... Držák na mobil se zásuvkou hned vedle je geniální nápad, protože nemusíš nic nikam zrcadlit, připojovat, párovat, je to tam hned a všechno, tak jak si zvyklý ať máš v oblibě Android nebo polofunkční Apple, protože je to všechno tam, kde to máš a tak jak si sto nastavil......

Takže za mně úplná holota je zbytečná tortura, ale stačí střední výbava, s pár příplatky a je to poměrně slušné malé, přesto trochu větší auto, za rozumné peníze....

Na tu cenu se blbě zvyká, ale ona zdražila všechna auta, takže ten odstup od konkurentů je stále pořád stejný, jen je všechno o skoro kilo dražší, z dobře známých důvodů....

Pe
Pech.
13. ledna 2022, 12:36
7
Autíčkářův týden: Konec legendy, příchod malého ďábla z Japonska a šokující krok Stellantisu

Ono jde o poměr váhy vůči emisím, takže lehčí, ale přesto užrané auto, protože má také něco uvézt, je znevýhodněno, vůči autu referenčnímu. Stejně dopadnou i auta nejmenší, kde koeficient emisí vůči referenčnímu vychází tak, že musí mít technologie jako ty velké a cenově je to srovná s bežnými malými auty, u kompaktů už je to menší vliv. Takže základní Aygo za cenu vybaveného Yarise se také blbě prodává.... Ještě nedávno šel koupit obyčejný kompakt pod čtyři kila... Dneska stojí i malá auta kolem 300 a ta nejmenší skoro stejně. Suv je právě pro svoji demenci a vyšší pohotovostní váhu zvýhodněno, protože těžší auto má povoleno víc smrdět. Prázdná dodvávka je poměrně lehká, ale nemá úplně slabý motor, protože její užitečná hmostnost se často blíží její pohotovostní, kdežto dvoutunové SUV může mít klidně užitečnou třeba 400kg

Pe
Pech.
13. ledna 2022, 11:15
1
Autíčkářův týden: Konec legendy, příchod malého ďábla z Japonska a šokující krok Stellantisu

Je to debilinec....

Tak nejdřív to sejmulo MPVčka, tak se zájemci spokojili s osobními verzemi dodávek a nakonec nebudou ani ty....

Jogger zvítězí tím, že to bude díky tomu výpalnému a nízké základní ceně, která by bez výpalného byla pod 300kkč, nakonec poslední sedmisedačka, kterou jsou běžní lidi ochotni zaplatit.... Ti bohatší si ještě můžou koupit Toyotu. Ještě se dá asi sehnat výběhové Lodgy s 1,5TD za rozumné peníze... Milion za malou osobní dodávku je prostě overkill, protože jsme byli zvyklí na to, že auto za milion vypadá poněkud jinak, než prosklené Berlingo a to i přesto, že mám tyhle stroje, pro jejich nedostižnou praktičnost hodně rád...

Pe
Pech.
09. prosince 2021, 22:18
0
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Protože prostě VAG... Tam logiku nehledej... :-) Já za to ta auta hodně nemám rád, protože čkoli designově by mi to pod čumák šlo a technicky je to dneska krom pár jednorožců všechno stejné, tak tyhle zbytečné debility, mne prostě navýsost serou, že udělají prvoplánově dobrou věc, která pak kvůli dementnímu algoritmu šíleného ajťáka nejde využít... Proč například nelze otevřít kufr bez toho aniž bych otevřel dveře řidiče? Protože komfort jednotku programoval kretén... Takže typický příklad... Pojedu s kamarádem na nákup. jedeme zpátky, on sedí na místě spoulujezdce, vystoupí a chce si vzít z kufru tašku s nákupem a nedostane se tam, protože někdo myslel a vymyslel pravidlo.... Musím otevřít dveře řidiče, teprve tehdy, lze kufr otevřít... A takovýchto zbytečných, umělých a nesmyslných "podmínek pro pravidlo" jsou ta auta plná a čím vyšší výbava, tím víc, je to jimi prolezlé...

Pe
Pech.
09. prosince 2021, 21:21
0
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Právě proto mne strašně serou Toyoty a pro ameriku zaměřené stroje... Moje auto zapípá jen ve dvou stavech. 1) není benzín. 2) svítí světla, motor stojí a dveře jsou otevřeny.

Ale Toyota. Otevřu dveře - píííííp + na displeji výstražný trojůhelník, bez dalšího vysvětlení. Sednu si a strčím klíč do spínačky - píííp, zase trojúhelník, protože jsem nezavřel ty dveře. Zavřu dveře - pííííp - trojúhelník zhasne. Zapnu zapalování - píííp, začnu startovat - budíky zhasnou - proč? Motor se probudí - pííííp - nemáš pás - ale já chci jen vycouvat z garáže.... Zařadím R - píííp, vycouvám. zařadím D - píííp. Vyjedu, je sníh auto se trochu hrábne - píííííp. V tomhle krámu je pípnutí když mrzne malicherný detail..... To auto neví, co já chci, přesto mne neustále napomíná jak hysterická učitelka... Hrozný jeb.... To už radši auto kde není nic... Logana v základu, ten na mne pípat nebude...

Pe
Pech.
08. listopadu 2021, 22:40
0
Cuore Sportivo ve službách veřejné dopravy

Nejodvážnějšími staviteli z lega všelijakých dílů jsou konstruktéři od výrobce autobusů Den Oudsten buses

Pe
Pech.
26. dubna 2021, 18:28
1
Hydropneumatické Citroëny: Kosmos mého mládí...

Pěkný článek. CX se mi neobyčejně líbí... Je tak jiný a tak divný, až je neodolatelně krásný. Ale článek má jednu chybu... První hydropneumatika pro masy nebyl až BX, ale už jeho předchůdce GS, který i nastolil ten designový jazyk, které pak dále rozvíjel velký CX.... Jeho motor se pak do našich končin dostal jako agregát pohánějící lepší verze Oltcitu. Základní Oltcity měly dvouválec, ale ten se prodával jen v Rumunsku.

Pe
Pech.
10. září 2020, 19:09
3
Ptejte se: Auto se třemi místy k sezení a velkým kufrem

Znám jeden příběh kdy si lidi koupili nové Berlingo, sice jako familienwagen, ale Berlingo a do klasické garáže se nevešlo na výšku.... Zvyklý z předchozí Cordoby se rozjeli skrz vrata a to fungl nové Berlingo mělo v den prodeje zmuchlanou střechu... Je třeba si zjistit výšku vrat a výšku konkrétních vozidel aby nedošlo k podobné mrzutosti. Berlingo, Kangoo, Dokker a jejich obdoby jsou co do praktičnosti skvělé a i se všemi sedačkami tam zbyde místa na krámy skoro kubík. takže by si tu svoji pixlu dali dozadu na podél a zbyl by vedle toho takový normální kufr... Ostatně švagr to tak provozuje, akorát místo nářadí je v té pixle pes... Mlutlipla je skvělá. Chtěl jsem ji koupit právě v první generaci, protože co do využití prostoru ještě nikdo nic lepšího nevymyslel, když už divné auto, tak se vším všudy a druhá se mi nelíbí tím že je nesourodá. Nicméně Multipla přes všechny svoje výhody doplácí na to, že je hodně stará a většina kusů je hodně utahaných (dieselové) a nebo shnilých (ty rodinné, které jsou sic méně ojeté ale většinou úplně nejstarší. S tou výškou bych se trochu bál i u Mlutiply nebo FRV, to je třeba konkrétně ověřit... Pak je ještě možnost přestavět garáž a potom si může zadavatel koupit i vysoké auto, a nebo se vysrat na garážování pracovního auta... :-)

Pe
Pech.
23. května 2019, 02:50
0
Vykradači hrobů, nechte Pumu odpočívat v pokoji

Tak spousta lidí si myslí že původní Rapid byl ten z 80. let jako kupé varianta zadomotorové řady Š 742 - Tj. 120/13x, ale úplně první Rapid tu byl již v polovině 30. let kdy šlo o střední třídu Škodovek, větší a výkonnější model než byl lidový Popular. Málokdo ví, že následující Rapid se dělal i jako Rapid 120 s čtyřstupňovou převodovkou, byť se suchými poloosami a lepší zadní nápravou - technicky tedy Garde v kastli po faceliftu) tyhle vylevněné verze se produkovaly především v BAZu...

Pe
Pech.
25. února 2019, 01:15
0
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

K výčtu malých a šikovných: Přidal bych kachnu a Renault4 (první hatchback) to jsou auta kteá se také vyráběla velmi dlouho, měla své výhody v jednoduché obsluze a hoževnatosti a nelze je opomenout. K Trabantu - přišel koncem 50. let a v té době to bylo auto sice malé, ale přímo supermoderní, jak svojí koncepcí a slušnou stabilitou, tak vnitřním prostorem, který měl místo pro 4 lidi a k tomu ještě slušný kufr. Jeho problém přišel až s dalšími léty, že místo toho aby dostal po 10 letech výroby nějakou zásadní modernizaci (4T motor, lepší výbava) to zůstalo u toho, že za 30 let se udělalo jen několik modernizací drobných ve stylu že se mírně změnily sedačky a ovládací prvky, mírně vzhled a elektrická výbava... K Favoritu - bylo to nejlepší auto východního bloku, kdy předčil ve své třídě auta vlastních konstrukcí i ta licenční, díky čemuž hodně šlapal na paty běžným verzím západních konkurentů a ty základní mírně předčil. Proto se taky prodávaly i venku, protože za peníze co stál třídvěřový Escort, Kadett nebo Golf 1.1-1.3 s výkony 50-55koní nabízel o cca 10 koní větší výkon a pětidveřovou karoserii, stejně moderní koncepci a slušné jízdní vlastnosti... V podstatě je Favorit autem co se ani dneska v provozu neztratí, protože je poměrně lehký, lze s ním jezdit poměrně svižně a pokud je v pořádku podvozek tak se i při dálniční rychlosti slušně chová... Jenže to je takové ohlédnutí na poslední mohykány, když většina z nich za těch 25-30 let co jsou na světě si už odkroutila svoje desáté kolečko kolem zeměkoule a podlehly hlodání kovomorky :-) Felicie ač má svoje plusy mi nebyla tak příjemná... Její á-la VW tvrdé sedačky a tuhé odpružení, které kupodivu žádný vyšší grip nepřináší dělá z toho auta auto trochu otravné ačkoli technický základ je takřka identický.

K moderním představitelům: A2 si zařazení sem rozhodně nezaslouží je to podivná věc a ta stránka že motorizovala masy tam není a ani lidová nebyla, byla to rána do prázdna, nepovedený pokus, protože ve třídě malých aut musí fungovat ta racionalita. Mezi moderní úspěšně pidivozy bych ale zařadil povedená kolínská trojčata... Ta autíčka velmi dobře jezdí, neschází jim svižnost a vnitřní prostor je na poměry třímetrového autíčka také velmi dobrý - 4 lidi si tam slušně sednou.. Panda má sice lepší kufr, ale co do délky je prostorná stejně a co do šířky se v kolíňáku cítím líp a v jízdních vlastnostech běžné verze pandy zaostávají jak v podvozku, tak ve výkonu... Nicméně na Pandě je na druhou stranu vidět, že je to auto tak nějak víc plnohodnotné (stahovací okna vzadu, možnost namontovat tažné zařízení...).

Pe
Pech.
17. ledna 2019, 03:41
0
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

Stejně dementní brzdy mělo i Audi V8... říkalo se tomu Ufo brzdy. Akorát disky měla ta audi normální a kotouč nebyl dělený od náboje, ale v kuse.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem