načítám data...

Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Silný diesel, automat, kombík, zábava za volantem a logo prémiové automobilky. To vše za 100 tisíc. To nemůže dopadnout dobře. Anebo ano?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím redakci,

Měl bych takový dotaz do rubriky "Ptejte se" kterou často rád čtu. A začnu trochu ze široka. Momentálně provozuju vozový park, který po hodinách a hodinách přemýšlení shledávám zralý na výměnu. Jedná se o Ford Galaxy III v naftě zmíněný dokonce v mém blogu zde a Opel Frontera B také v naftě ke kterému blog chystám.

Původní záměr koupě Galaxy bylo velké auto s nízkou spotřebou schopné obstarat občasné spaní uvnitř na párty a výletech, pohodlnou a tichou jízdu, velký prostor pro převážení věcí i lidí na dálnicích i okreskách. Docházím však k tomu, že prostor a pohodlí tohohle mastodonta velmi oceňuju, ale ve výsledku se s ním kromě zmíněných věcí paradoxně pokouším taky o sportovní jízdu (rychlý průjezd horskýma zatáčkami, nezdravě časté předjíždění a tahaní maximálního potenciálu motoru). Prostoru je nějak zbytečně moc. Jde to dohromady? Překvapivě ano, na poměry MPV, má Galaxy výtečný podvozek a pokud se člověk nezalekne velkých náklonů a vyhne se ostrým zatáčkám, není to věru až tak špatné, jak by se zdálo, nicméně není to tak uspokojivé a přijde mi to jako trápení auta. Prostě bych ocenil něco, co bude trochu agilnější a rychlejší.

Foto: BMW USA

Fronteru jsem koupil od bratra poté, co jsem převzal jeho podnikání v lesnictví. Je to čistě pracovní auto do lesa a podle toho taky vypadá. Většinu času je náležitě špinavé z venku i vnitřku. Je to primárně zadokolka, která má připojitelnou přední nápravu s možností redukce. A nutno říct že velmi zábavná, čitelná a příjemně jezdící zadokolka. Trakce na silnici je na velkých kolech s terénní pneu úžasná, takže za sucha není legrace auto utrhnout a po zkušenostech to ani nezkouším. Jakmile však dojde na bahénko, sníh anebo štěrk, je to opravdu skvělá záležitost s možností otoček na místě a řízeného smyku skoro v každé zatáčce. V případě sněhu nebo bláta jde stálý řízený smyk i s čtyřkolkou.

Situace se má tak, že výhled na práci v lese od jara je 50/50 a ani jedno auto momentálně nesplňuje požadavky na jedno univerzální daily. Provoz dvou aut je drahý, a obě provozovat zároveň pro mě vlastně nemá moc smysl, Frontera teď stojí a je možné, že bude stát velmi dlouho, pokud práce nevyjde. Takže nápad. Prodat obě káry a zkusit něco nového. V plánu mám navíc kupovat pozemek, kde bude třeba mít nějakého pracanta s čtyřkolkou, ale zatím jsem nenašel vhodné místo a to klidně může přijít až za rok nebo později. Moje požadavky na auto tedy jsou:

Foto: Volvo press

Kvalitní kombík nejlépe prémiového výrobce s možností složení zadních sedaček do rovné polohy pro spaní. Silný motor, asi nejlépe naftový (benzín by byl asi zábavnější, ale chtěl bych spotřebu do 8-9 l, což nevím, jestli mi výkonné benzíny této kategorie splní), dále bych chtěl asi zkusit znásobit pohodlí – automat, a ano, vím, že ten se ke sportovní jízdě moc nehodí (ale to ani velký kombík střední třídy natož Galaxy). Konkrétní verze auta by neměla mít v rodokmenu nějaké drahé a blbě opravitelné závady motoru. Nezlobil bych se za zadokolku ani čtyřkolku a v případě pracovního nasazení prostě zapřáhnu vozík, čímž aspoň částečně zamezím postupným ničením auta zevnitř v případě použití do práce. Cenovka by se měla pohybovat do 100 000, přičemž to je cena, za kterou očekávám obě káry poslat dál a k tomu je třeba mít rezervu na případné opravy, gumy atd. Suma sumárum, působí to asi trochu schizofrenně, ale chci rychlý kvalitní kombík s možností spaní, spotřebou do 9, tažným zařízením a náklady na servis, které mě nezabijí. Jako největší adepty jsem viděl Mercedes-Benz E, Volvo XC70/V70, BMW řady 5. Dost zajímavě se jevilo BMW řady 3 E46 s naftovým šestiválcem a čtyřkolkou, nicméně nevím, jak je na tom se servisem a je to přece jen menší auto. Všechna tato auta jsou poměrně stará, takže je otázka, v jakém stavu se mi je podaří sehnat. Počítám s nájezdem 300k plus.

Omlouvám se za vyčerpávající dotaz a vlastně se ani nedivím, jestli si na něj nenajdete čas. Každopádně přeju spokojeně prožitý rok nový.

Hans

Foto: Mercedes-Benz

Ahoj Hansi,

Děkujeme za přání a snad i tvůj nadcházející rok bude úspěšný a dobrý. Stejně tak děkujeme za dotaz, na který si samozřejmě rádi čas najdeme, co bychom pro naše čtenáře neudělali, že? Nicméně musím se přiznat k jedné věci a teď to neber nějak špatně či hanlivě. Tvůj dotaz jsem si musel přečíst třikrát po sobě, a ani tak nejsem schopen rozklíčovat, jestli je to vážně míněná otázka, nebo jestli nás zkoušíš, co dokážeme vymyslet. Až jednou napíšu knihu o tom, jak (ne)kupovat ojetinu, tvůj dotaz bych mohl použít jako prolog té publikace. Silná nafta, prémiová značka, automat, čtyřkolka, požadavek na snadnou a levnou údržbu a to celé s rozpočtem pouhých 100 tisíc. Sakra chlape, tohle zní jako recept na pořádný průšvih. Přesto se však budu snažit zachovat vážnější ráz této rubriky a zkusím ti dát nějakou tu dobře míněnou spotřebitelskou radu.

Foto: BMW

Ta rada zní vcelku jednoduše. Nedělej to. Prémiové kombíky (a nejenom kombíky) jsou všechno, jen ne dobrý nápad, pokud máš napjatý rozpočet. Pokud se ti povede sehnat konkrétní auto dle tvých požadavků, počítej s tím, že prvotní servis může dosáhnout klidně poloviny kupní ceny, jen abys dotáhl auto do provozuschopného stavu. Všechna tebou zmíněná auta jsou na samém cenovém dně, což s sebou nese samozřejmě spoustu rizik. Může se stát, že druhou polovinu rozpočtu nasypeš do auta hned v dalším roce provozu. Tím spíš, pokud u tebe auta mají těžší život. Ono se to nezdá, ale u prémiovek naskakují jednotlivé položky za servis velmi rychle a byla by škoda, kdyby mělo být auto odstavené kvůli tomu, že ti nevyšla finanční rezerva. Být na tvém místě, asi bych hledal v jiných vodách. Za 100 tisíc se dá najít mnoho zajímavých vozů, jen asi nebudou mít na kapotě logo věhlasného prémiového výrobce. Myslím však, že je velmi rozumný ústupek výměnou za příznivější provozní náklady. Pokud však trváš na této podmínce, povím ti i něco k tebou vybraným vozům.

Foto: BMW

Mnichovští sourozenci v podobě BMW 5er a 3er jsou zajisté skvělá auta. Jen musejí být v dobrém stavu, aby dělaly radost. Jak sám říkáš, trojka bude asi malá, pokud v autě hodláš i občas přespávat, pětka bude v tom případě jistější volbou. S tvým rozpočtem dosáhneš na legendární E39, ale i na nejlevnější kusy E60. Osobně mám raději E60, ale v tomto případě bych se zaměřil spíše na starší E39. E60 totiž není považována za nejspolehlivější model pod sluncem a zejména první ročníky trpěly spoustou dětských nemocí, které člověk nechce moc řešit. E39 má v sobě méně náchylné elektroniky, přesto však počítej s tím, že kombíky bývají osazeny samonivelací na zadní nápravě, což je věc, která občas vypoví poslušnost. Samozřejmě je třeba brát zřetel na celkové opotřebení vozu, protože se jedná o auto, které bude aspoň dvacet let staré a bude mít za sebou klidně 400 tisíc kilometrů. Automat, pokud v něm neprobíhala pravidelná výměna oleje, což nebývá bohužel samozřejmostí, také může být zdrojem problémů. V neposlední řadě je třeba dávat pozor na korozi. Špatně opravené kusy po bouračce budou kvést jak jarní zahrádka. Pokud však najdeš vůz, který je v dobrém stavu, je to patrně auto, které nejlépe vyhoví tvým požadavkům. Skvěle jezdí, je pohodlné, naftové motory jsou silné i úsporné a uvnitř je dostatek životního prostoru.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes třídy E a Volvo XC70 nedávají příliš smysl, pokud sháníš něco zábavného. Ani jedno z těchto aut nemá zábavu za volantem v popisu práce. Jsou to velké a pohodlné dostavníky, ale na okreskách nemají příliš co nabídnout. Starší éčko (W210) bude navíc dost pravděpodobně zrezlé na prach. Novější W211 zase nevyhoví požadavkům na levnější servis. Vzduchový podvozek, elektronicky řízené brzdy SBC umí také občas potrápit. Přesto však tohle éčko umí být velmi odolným vozem, pokud dostává správnou údržbu. Němečtí taxikáři nezřídka najeli s tím autem klidně milion kilometrů, ale s patřičným servisem. Volvo XC70/V70 také poslouží, ale se sportovní, ba dokonce zábavnou jízdou nemá pranic společného. U Volva pozor na automatickou převodovku, rozhodně nevěř, že naplň v automatu je doživotní. Dobrá je však odolnost vůči korozi, což se u takto starého auta počítá. Starší Volva za sebou mívají těžký život, a pokud si nejsi stoprocentně jist stavem daného kusu, raději se mu vyhni. To však platí pro každou ojetinu.

Foto: wheelsage.org

Kterým směrem bych se na tvém místě ubíral já? Především bych koukal po benzínovém motoru. O něco vyšší spotřeba je myslím dobrý ústupek tomu, že nebudeš muset řešit věci jako filtr pevných částic, zanesené vstřikovače a podobné libůstky naftových motorů. První autem, které mě po přečtení tvého dotazu napadlo, je Subaru Legacy, popř. Outback. Nabízí skvělé jízdní vlastnosti, vynikající pohon všech kol a charakterní motory typu boxer. Lego je navíc stále velmi pěkné auto, na které je radost pohledět. Vnitřní prostor je dostatečný i na přespání. Tohle by nejspíš byla má volba. Okolo 100 tisíc se dá najít použitelný kus, a pokud pohlídáš korozi, myslím, že budeš mít vystaráno. Lego má je velice dobrá volba.

Dalším kombíkem, který rád doporučuji v této cenové hladině, je Honda Accord sedmé generace, familiárně nazývaná pohřebák. Skvělé benzínové motory, velice schopný podvozek a velmi slušná spolehlivost jsou silné argumenty pro Hondu. Vnitřní prostor připomíná menší garsonku, ve které se dá skoro i bydlet. Jasně, je to sice jen předokolka, ale jízdními vlastnostmi strčí do kapsy i některé renomovanější modely. Tohle auto se prostě povedlo a je to znát i na trhu ojetých aut. Pokud se v inzerci vyskytne pěkný kousek, často mizí velmi rychle.

Foto: wheelsage.org

Dobrou službu může odvést také Alfa Romeo 159. Když se člověk povznese nad hospodské povídačky o Alfách, pak zjistí, že 159 funguje vlastně velice dobře. Ani z té vysmívané spolehlivosti netřeba mít velkých obav. AR159 umí být spolehlivá, pokud o ní bylo rozumně pečováno. Alfa sice není největší kombík, ale na silnici vykouzlí úsměv na rtech. Tajným tipem může být i Renault Laguna třetí generace. Dvojková Laguna (před faceliftem, abychom byli přesní) bývá často označována za nejnespolehlivější vehikl posledních dvaceti let. Renault si však dal na nástupci opravdu záležet a vytvořil nadmíru spolehlivé auto, kterému zkazilo reputaci jen špatné jméno. Kvůli tomu se však dnes prodává za příznivé ceny a rozhodně má co nabídnout. Výběr vhodných kombíků je i ve tvém rozpočtu poměrně široký. Jen bych si ještě jednou promyslel, jestli nutně potřebuješ logo prémiové automobilky. Mohlo by z toho být víc mrzení, než hezkých zážitků. Přeji šťastnou ruku při výběru.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
20. ledna 2021, 06:08
2

Audi A6? Je to snad jediný auto u nás, který je na trhu a splňuje všechny požadavky - i když je to v řádu jednotek kusů. A pokud by od něčeho ustoupil (quattro, automat nebo cenový strop), rozšíří se nabídka tak, že už se snad i bude dát vybrat.

reagovat
martin_100
20. ledna 2021, 11:47
1

Tak v A4 se dá taky vyspat a stojí o kousek míň

Csaba
20. ledna 2021, 06:18
1

Trochu mě překvapilo že mezi auty co navrhl Daniel není Audi A6, za 100t. by se snad dala najít nějaká hezká naftová C4 (2.5) nebo C5 (1.9), nebo se pletu?

reagovat
Csaba
20. ledna 2021, 06:20
0

Napsáno aniž bych věděl že ji už zmínil kolega rock :)

ro
rock
20. ledna 2021, 07:28
0

Při troše hledání by možná dosáhl i na C6...

beastar
20. ledna 2021, 09:24
4

Jo C6 za kilo najde, ale totálně se z toho opíchá. Pokud by šel pro 3.0tdi (asi jo) tak nezaplatí ani rozvody ani z druhovýroby, nebo aby si na ně vzal půjčku. Další věci co odchází tak nějak stabilně... zámky, alternátor, baterie, servořízení, zadní světla, xenony, ramena, tlumiče, osvětlení spz, motor stěračů a pár dalších závad na motoru který většinou auto nezastaví, ale je na to třeba profi mechanik a ideálně original diag. Good LUCK:))

PB
20. ledna 2021, 09:44
-1

Nemysleli jste spis C5? C6 je sedan na vozeni zabozroutskejch prezidentu...:)

beastar
20. ledna 2021, 09:51
2

Já teda mám za to že všichni v tomhle vlákně mluví o generacích modelu AUDI A6 (C5, C6, C7... ) Na obrázku C6, 3.0tdi, Quattro

ro
rock
20. ledna 2021, 09:57
2

to PB:
C6 je označení třetí generace Audi A6.
to beastar:
Jedna C6 se v létě objevila u sousedů "vodnaproti". A protože je znám dost na to, abych věděl, že určitě nevybírali z horní části cenového spektra nebo že se to auto stoprocentně nepodívá do slušnýho servisu (pravděpodobně se nepodívá do žádnýho, protože si to dotyčný bude zkoušet bastlit sám), tak jsem podle toho, co píšeš, docela zvědavý, jak dlouho to dokážou udržet v provozu :-).

PB
20. ledna 2021, 09:59
1

Pravda pravda, to me nak nedoteklo, jak sem preskakuju mezi praci:). Me prijde ze vetsina olitanejch A6 v kombu je vlastnena takovejma tema moulama ze sidlaku, co delaji za pasem, chodej na venkovsky diskarny a predstiraj tam, ze jsou cool.

PB
20. ledna 2021, 10:01
0

Jo sorry, uz vim :)

beastar
20. ledna 2021, 10:46
1

rock: Jako znám kusy který vydrželi konstantně třeba tři takový majitele. Nesmí moc jezdit ty lidi. Jestli jezdí hodně tak sem zvědavej. A bastlit to sám no to potěš koště. Třeba dělat to servo bez pořádnýho profi nářadí a znalostí znamená rozebrat auto a složit ho tak za měsíc a ještě špatně. Ta auta byla moc dobrá. Jenže jak píše dole Liška o tom kámošovy. Je to hodně populární mezi moulama a taky mezi balkáncema a Ukrajinci to taky mají vcelku rádi. Poslední roky už to vlastně kromě RS/S6 mají jenom chudší lidi který prostě na ten originál dobrý servis nemají. Pořád se dá sehnat krásná ale ne za kilo nebo do kila... bohužel.

Daniel Borský
20. ledna 2021, 11:05
1

Shodou okolností jsem A6 C5 měl nějakou dobu doma. Najel jsem na ni skoro čtvrt milionu kilometrů a do světa šla, když se počítadlo blížilo ke 400 tisícům. Mám tedy docela jasnou představu co obnáší provoz staré A6 a asi bych jej tazateli nemohl doporučit s čistým svědomím. A to jsem měl atmosférický benzínový šestiválec manuálem a prakticky bez výbavy. Navíc, podobně jako ten Mercedes či Volvo, zábavné to neni ani náznakem (pokud nejezdí celoročně na sněhu, tam je to naopak moc fajn). O generaci novější A6 na tom s provozními náklady není lépe. Ve svém okolí jsem měl jednu dvoulitrovou naftu a do 300 tisíc kilometrů až překvapivě dobré a nic moc vyjma základního servisu to nechtělo. Od 300 tisíc dál se to začalo sypat jak domeček z karet.

Franz Kafka
20. ledna 2021, 11:48
1

Řešila by to možná pěkná A4 B5, ale to už je taky postupně opravdu náročné sehnat.

La
Lada_Potucek
21. ledna 2021, 14:49
1

Tady bych se mozna trosicku ohradil proti tvrzeni ze A6 C6 vlastnej moulove nebo typci ze sidlist co na to nemaj, nebo jsou "chudsi". Sam vlastnim jeden poFL Allroad ks v 3.0 TDI 176 a znam spoustu dalsich "normalnich" lidi co to maj stejne jako ja jako daily, a nejsou to nejaky chudaci. Takze zase tady nezobecnujme aka "debil v Bawu, Alfa to ti v zime vole nestartuje atd".

Spis si myslim ze UKacka, mafiani, tmavocesi a dalsi seda zona jsou mezi majiteli hodne mala mensina.

Naopak A6ka je volba rozumu pro toho, kdo vi ze zvladne premii jako daily, nebude ji chtit mit kazdej mesic v servisu ikdyz bude mit na hrbu 350tkm jako ta moje (OK ja mam lehce kliku protoze ji znam od 0km), to auto bude furt vypadat ze nevypadlo z muzea, zvladne kdykoli otocit Pariz nebo Fagaras bez nejaky sileny pripravy a soucasne kdyz uz servis, tak sice za "premiovy" ceny, ale ne nesmysl. Budu konkretnejsi jen tak pro predstavu:

Hezkej (ale rozhodne ne "sednout a jezdit"!) kus za 200k +-20 (plati Avant, Allroad posledni roky - FL) + do budoucna tak 50-60 nechat na rozvody pokud nejsou udelany (bacha 176kw sice vydrzej o ranec dyl treba 400k, ale nerachtaj a rovnou se trhaj takze zadny cekani a pekne preventivne!), dale obvykle vypaleny Xenony dalsich 5-10, vymenit olej v Tiptronicu + pruplach a diferaky rovnou taky cca 10-15, EGR cca 7, vstriky repas cca 5-8, no a dal se tam muze vysrat kompresor nebo prdnout mechy na podvozku, to mame 12 cca za kompr a 7/mech atd atd.. Nejsou to nejaky sileny castky, ale proste za rok to auto pri dlouhodobym vlastnictvi prumerne 30-50 na servisu sezere no. Na druhou stranu, do toho servisu ho staci dovezt tak 2x za rok a proste pravidelne davat bacha, ale rozhodne to nemusi bejt nejaka lestenka pod kterou lezes co tejden jestli nekde neco neklepe - vsechno poctivy, bytelny a nastesti jeste predimenzovany. Narozdil od generace nasledujici (duvod proc mam furt C6 a ne uz C7)

Kazdopadne je samozrejme blbost chtit za 100k premii v nafte co bude blbuvzdorna v udrzbe, bude jezdit janevimkam do lesa atd., proste auto na vsechno. Ja bych tazateli doporucil kdyz uz treba i na polnacky do nepohody, tak OCT II Scout a zvednout rozpocet tak na 130. Kamos je zememeric, auto vypada jak vybeh tygra v Zoo v Chisinau, ale zere mu to jen spotrebak za pak Kc s rocnim najezdem treba 60.

Moctezuma
20. ledna 2021, 06:30
9

Kvalitní kombík nejlépe prémiového výrobce s možností složení zadních sedaček do rovné polohy pro spaní (do 100k :)...myslím, že dnes bude veselo :-))

Nejsem žádný hejtr, ale v dnešní době chce někdo spát v autě? Existuje Booking, Airbnb či ubytování v horské chatě za pár korun i se snídaní... Mrznout v "luxusním" kombíku za kilo a spát za hluku výkonného dieselu? V Alfě 159 bych to jednu noc po úžasné kalbě někde na Erasmu s Italkou přežil :) Ale řešit tohle auto jako sen bych nechtěl :)

V každém případě přeji mnoho štěstí :-)





reagovat
FidoBlack
20. ledna 2021, 07:33
0

Alfa není špatná, má JTDčka aneb fiatí 8v nebo 16v, ty motory jsou až příšerně jednoduchý a při správném zacházení téměř nezničitelné.
Prostorem je to spíš takový větší hatchback, takže to spaní v ní asi nic moc, ale co se týče jízdy, je to vcelku překvapivě parádní auto do 100k :)

Sedrik
20. ledna 2021, 08:03
6

Ad El Gringo - všude to nejde. Já jsem 100 procentně hotelový tip a pod stan bych jel leda z donucení, ale třeba v LeMans během závodů prostě hotel neseženeš. Takže stan, nebo kombík. Alternativní fesťáky bývají to stejný (vím z doslechu od švagra :))

beastar
20. ledna 2021, 09:20
12

Kdyby jenom LeMans já takhle jednou přijel do Heilbronnu normálně kvůli autům. Asi kolem desátý večer. A zrovna byla nějaká přiblblá slavnost tulipánů jakože veletrhy. Nikde v okruhu 50 km nebylo volno a když náhodou jo tak ubytováváme od 9:00:)) A to jako už já zase chtěl vstávat. Nicméně to se bavíme prostě o nějaké "akci" a nouzovce. Reálně bych teda v kombíku chrápat taky nechtěl to sem dělal někdy v 19 letech... Zase nevíme kolik tomu pánovy z dotazu je let že jo...Já bych se primárně vysral hlavně na prémiový "super" kombík a přesně na tyhle účely koupil oktávii 4x4 1.9tdi co nejmíň shnilou a při troše štěstí se za kilo sežene libová i v automatu.
-
Komentář upraven 20. 1. 2021, 09:20:43

Mechanik
20. ledna 2021, 09:50
0

Beastar: To je slovo do pranice, souhlasím, nejrozumnější volba a pri jeho zacházení mu ovce vydrží nejdéle

beastar
20. ledna 2021, 11:15
6

Mechanik: Jako já nejsem žádnej VW group lover, ale jednička oktávka je furt docela opravitelná při nejhorším i doma u baráku. Dílů je pořád docela dost a ta 4x4 pseudo je v tom vážně dobrá a vcelku si to poradí. To tdi je sice peklo, ale zase to má malou spotřebu a pořád to ještě jde snadno opravit bez složité diagnostiky. A hlavně do kila mi na to přijde slušnej rozpočet. A nakonec všechny ty doporučený auta když koupí, tak co z toho stejně už to nebude jezdit jako zamlada půlka výbavy bude nefunkční... Aby si to dal dohromady potřebuješ minimálně další kilo... to je prostě pro normálního kutila/člověka darda a nemožný.

Moctezuma
21. ledna 2021, 01:13
1

V 18 letech jsme jeli na nějaký hipec do SVK mojí dieslovou 2-dveřovou 106kou v 3xkW naftové verzi bez turba, která měla délku 3,7 metrů a vyspali jsme se v autě ve trojko úplně v pohodě. Díky euforie svobody a první cesty do zahraničí jsem spaní neřešil. Ale jak píšete, dneska bych to nešlo - krom LeMansu či veletrhu tulipánů :D :D Jestli má tazatel kolem 20 let, tak bych určitě bral jedničkovou oktávku a neřešil bmw či mercedesy - obzvláště v případě budoucí koupě pozemku a placení hypotéky.. Když jsem musel být asi půl roku v ČR, tak jsem koupil benzínové Volvo V40 z roku 1999 za 10k Kč v super stavu. Upřímně si nedovedu představit lepší auto za ty prachy... Sice jsem v něm nespal, ale určitě by se v něm nespalo špatně :)

vojtacz
20. ledna 2021, 09:19
0

Saab 9-5. Do 100 tisíc sežene naftu, velký to je, pohodlný to je, asi se v tom dá i spát a dávala se tam spolehlivá 1.9 TiD.

reagovat
PB
20. ledna 2021, 09:27
0

Lego/Outback stopro - zde bych si dovolil doporucit zakladni Outback 2,5 - je sice v manualu, ale ten tam funguje skoro jako automat - na petku od Ase do Ostravy. S automatem je 2,5 leniva a ctyrkolka neni ta spravna. Alfa 159 v kombiku ma tusim mensi kufr nez sedan :)

reagovat
beastar
20. ledna 2021, 09:31
1

Cokoliv z toho seznamu za tyhle prachy bude problém a to dříve nebo později. Pak se děj vůle boží.... takže když už tak už...
https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/159/18995846?goFrom=list .... to ti tady i hodní pánové z Rajhradu rovnou píšou co si o tom myslí.... protože peklo to bude určitě:D

https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/a6/18705035?goFrom=list ... A tady doporučeníčko... už někdo alespoň vyměnil ty věčně zamlžený zadní světla za Taiwan second hand... zatmavený jako gansta imidž

reagovat
liška
20. ledna 2021, 10:25
1

Tuhle generaci A6ky měl nějakou dobu kámoš. Když si pak jednou z nudy vyjel cebiu a auto proklepl tak zjistil, že má najeto skoro půlmíč oproti avizovanejm 220. Kára šla rychle z domu za obdobnejch 80-100, ale ty historky se zájemcema - většinou bulhar nebo cikán co se chce sejít v 10 večer mi přišly docela děsivý. Fakt snad žádnej rozumnej kupec. Nakonec auto opravdu putovalo k nějakýmu balkáncovi.

Ma
MaverickCZE
20. ledna 2021, 09:35
3

Tady se ale zapomnělo na jednu skvělou variantu...Opel Omega Caravan 2.5 TDS...ta byla ve své době vzadu ještě větší než E39, je to zadokolka, motor stejný jako v E39. Co si jako malej pamatuju, tak do toho jsme s našima naložili věci pro šest lidí na tři týdny do Chorvatska včetně závěsnýho motoru za člun a za auto jsme připojili vlek s člunem. Takže dá se naložit vše, utáhne vše, vyspat se v tom dá naprosto skvěle...no a nebo se z toho dá udělat taky Ute

reagovat
BubaaCZek
20. ledna 2021, 13:51
2

Omegy nebyly uz pred 5 lety. Kdyz se nejaka objevi ma 400k na hrbu nejmene a vse je to prorezle. Bohuzel, ta doba je pryc. Ale souhlas, volba by to byla idealni.

Ma
MaverickCZE
20. ledna 2021, 14:57
1

Jako jo, nájezd bude šílenej, ale současně ne o mnoho větší než u "prémií" a co se týče oprav, nebude na tom člověk hůř, spíše líp. Jinak 2,5 tds v automatu a v Caravanu je tady a přijde mi zase ne tak úplně špatná. https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/omega/18996709?goFrom=list
Navíc si myslím, že pokud to má být i pracant, bude odolnější než E39 či A6

Kuře
20. ledna 2021, 15:40
0

Mi to teda od prvního pohledu přijde jako strašný brak, ale zas do limitu koupíš dvě;)))

Ma
MaverickCZE
20. ledna 2021, 18:30
0

Jako právě. Koupí jednu “premii” a nasype do ní ještě jednou tolik za opravy. Nebo dvě Omegy a díly budou, navic to nebylo tak komplikovaný auto. Jako kupovat Prémii v tehle cenové hladině mi přijde jako velký špatný

Černá Vovce
20. ledna 2021, 09:38
0

Tak zrovna to Lego / Outback je taky prémie a taky docela drahé na provoz. Ale je pravda že ten servis potřebuje minimálně ????

reagovat
PB
20. ledna 2021, 09:47
1

No nevim, outback jsem mel 8 let a pokud nepocitam ze to jezdi za necelejch devet (ale zas porad) tak to nic nechtelo.

Černá Vovce
20. ledna 2021, 23:10
0

Outback MY04 H6ka pod kapotou. Jsem rád že jezdím za 12 a když to.jednoi za čas dám.do servisu tak tam nechám přes deset. A to jsou spotřební věci. Brzdy 5t olej další 4t, komplet výfuk cca 15 atd atd. Ale.je.oravda že to.do.toho.sevisu neputuje tak často i když mám najeto skoro 400tkm

bkralik
20. ledna 2021, 09:54
3

Na 159 bacha, předFL neumí složit sedačky do roviny, zůstane tam docela masivní schod. A pofacelift bude nejspíš dražší, nadrozpočtový.
Nehledě na to, že vnitřní prostor u 159 není nijak oslnivý (spát bych tam ve dvou nechtěl) a cena dílů je taky spíš prémiová (drahá hliníková přední ramena která v aftermarketu sucks, atd...)
Detaily kdyžtak doplní Vojta...

reagovat
Vojta
20. ledna 2021, 21:20
0

No hlavní problém 159 je ten, že sehnat do kila pěkná se nedá. Není to možné, ty auta prostě ve slušném stavu nikdo soudný pod 120kkč neprodá, pěkné kusy stále spíš tak 150-200kkč. Tím debata končí, není co víc řešit.

Ju
Junior
20. ledna 2021, 09:56
5

Nechat fronteru do lesa, prodat Galaxy, trošku přitopit a koupit swiště sport na lítání po silnici.



reagovat
esmo
20. ledna 2021, 10:03
1

Prémie za 100tis, sen vesnických kluků :D
Nicméně k tomu spaní v autě, loni v létě jsme takto s přítelkyní jezdili po Rakousku Multivanem, přespávali na parkovištích vedle obytňáků, ale starejch E46 ve kterých lidi fakt přespávali jsem napočítal víc než dost :D

reagovat
beastar
20. ledna 2021, 11:19
2

Ono upřímně ani ten Multivan není žádná top super výhra někde na parkovišti se jebat:)) Když přes booking (před covidem že jo) jde sehnat za bratru 1,200 **** Hotel s kuřbou zdarma. Nicméně někdo to má rád no jakože adventure to mě ani nehne.

esmo
20. ledna 2021, 13:25
0

Hele to rozhodně výhra není, ale přítelkyně je taková dobrodružná, takže co bych pro ni jako neudělal ...
A po tom co jsem to absolvoval, tak musím říct, že probouzet se každej den na břehu jinýho jezera má něco do sebe :D

ro
rock
20. ledna 2021, 10:06
1

Teď mne napadá, pokud by s tím někdy chtěl třeba vjet do lesa, nebyl by třeba řešením Forester?

reagovat
beastar
20. ledna 2021, 11:21
1

Nebo GrandVitara s tim Renault dieselem:D Všechny dneska hulí jak kamna na Sibiři půlka výbavy nejede, ale jde to sehnat v kožichu "fplný" za osm pětek protože rozumný lidi to kupují jen v benzínu a ideálně V6.

Zd
Zdeny60
20. ledna 2021, 11:31
7

Dnes už je Apríl??? Radit někomu, kdo má hluboko do kešeně, Subaru, ať je to jakýkoliv model, tak tot chce fakt dobrý smysl pro humor. povím takto: dnes vlastním třetí model Subaru. Souhlasím s evším - auta mají duši, charakter, jízdní vlastnosti, pohodlí. Ale tím to končí. Servis je drahý. Pekelně drahý. A že starý Subaru umí zadělat na bezesné novi, ví každý, kdo ho kdy měl. První, co musí potenciální kupec vědět, je toto. 2,5 do r. 2009 tedy s příchodme nového "velkého" Ooutbacku) dokáazaly žrát olej jako divý. Subaru trpí na těsnění pod hlavami. není otázkou jestli odejde, ale KDY odejde. A odejde každému. Přichází to kolem 250tkm. Ty, co mají přiznaných 300+ tkm, by je měly mít už vyměněná. Motro Subaru jednou zaklepe na klice. opět otázka velmi častá - i dyž jsou vozy, kterým se to vyhnulo - není jestli, ale kdy. U auta za 100 litrů je to konečná. A u auta za 100 litrů je riziko zaklepání n aklice rovnající se téměř jistotě. Jen pro představu: těsnění po hlavami, když se zadaří, tak oprava za 40, ale obvykle kolem 60tCZK. Vše je totiž 2x - hlavy s e posíláají na srovnání, talkovou zkoušku a to vše krát dvě. Když je motor venku - a no - motor MUSÍ v tomto případě ven z auta - sed ělají drobnosti jako rozvody, pumpa, ventily, svíce, kbeláž a další prkotinky. Cena dosahuje 100 tisíc, u H6 - nedej bože, je přesahuje. mluvím o opravě, kdy je uděláno vše, jak má být a nejen o opravdu vyměněném těsnění. pak je to za těch 40. Spojka: pokud je to legacy s 2,0R, odejde 2hmota. Výměna včetně spojky = 30 a přes to nedeje vlak. leda, že bys dal 1hmotu z Forestera, pak jis vč. spojky bez práce na 15. Co umí potrápit, jos lambdy a nesmyslné hlášky z toho plynoucí. Copak hláška, tu čert vem, ale v tu chvíl, jaks e rozsvítí check engine, nefunguje tempomat a ESP. Dále koroze: kastle clkem ujde, ale odchází výfuky. Zejména v rozbočení, zv. zadní parohy. Pomůže to zavařit, ale to tak na půl roku. Pk jde š a koupíš 2x zadní tlumič s potrubím a byť to koupíš v Polsku (=vyhodíš prachy) je to za 15-20. Stření díl, značkový, máme za krásných 12 bez DH. opět ne jestli, ale kdy. Řešením je nechat postavit celonerez, ale to stojí taky pár pětek. A k tomu daily worrie: přední náprava je choulostivá jako přešlechtěný ratlík. Ano. Subaru předvede precizní jízdná vlastnosti, vaška nesmí mít mít místo náprava harmoniku, tedy vše tahací. Čey, tyčky, klouby, kloubečky, čepíčky a to včetně zadní nápravy se mění, pokud chceme Suabru a ne vylítaný Volvo. Jinak to nemá smysl. A u manuálu tam máme dál visko spojku. repas je za deset, nová se ani n ptej. A pak obvykle u Outbacků (nevím proč, legacy na to příliš netrpí) vibraující kardan. A opět to máme deset. A pokud máme ošetřené veškeré mechanické věci (což je cca 100 litrů, pokud to má být ošer, tedy 1hmota, výfuk, hlavy v té nejlevnější variantě, brzdy, šasi a to moc nepřeháním), pak tu máme banaloitky jako pumpu sekundárního vzduchu. master EGR (máme tu hned dva master a slave), velký master 7,5 bez daně a opět ne jestli, ale kdy) a k tomu pak automat, tak nevím nevím, jestlij je dobr volba tahle rada. Ano, Subaru je zábvané auto, ale jen pokud je v top mechanickém i elektrickém stavu. takové dnes nikde nekoupíš (leda bys koupil to moje, ale tam je "kapánek" jiná cenofka :-) A koupit nezbořené Subaru, to je snad už utopie (mimo mého, tedy :-) Subaru ANO, ale je to dost ALE...Sorry za překlepy, píš u oběda :-)

reagovat
PB
20. ledna 2021, 12:05
1

No jak pisu vyse... outbacka jsem mel 8 let (BE/BH), koupeno ojete, mnou najeto blizko ke ctvrt milionu. Na magnet sel kvuli vseobecne shnilosti ktera vykvetla pod tim fancy plastovym oblozenim a celkove rozviklanosti. Je pravda, že strašně moc Legacy/Outbacků jezdí ve strašným rozmrdu. Ale lidi to nevi, bo se to i tak chova porad lepe nez oktavka.
Jedinej problematickej kardan jsem zazil u kamosovo Legacy - a v AWD to resil asi tri mesice, nez to dal k nejakymu vesnickymu kovari. Ja sam mel problem s lambdami (jeden rok, pak se to nak zatahlo) a pravou zarovkou, ktera umirala furt. Leva nikdy. Ale zasadniho se jinak po dobu me sluzby nestalo nic. A popravde, vetsina majitelu Subaru jsou lempli, a ty auta jim jezdi porad. Nerekl bych, ze je to nejak problematicke.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. ledna 2021, 12:50
0

Zajímalo by mě, jak to je s dostupností náhradních dílů a servisovatelností u Legacy. Pokud budu ochoten za to platit odpovídající částky, tak by mě zajímalo, jestli je možné to auto dát někam do servisu, kde mi na to objednají náhradní díly a opraví mi to, ideálně v nějakém smysluplném čase, abych nemusel hledat díly někde na bazoši a po vrakovištích. Vím, že třeba Mercedes a Audi vyrábějí náhradní díly i pro historické automobily, tak by mě zajímalo, jak je to tady.

PB
20. ledna 2021, 13:21
1

No moje zkusenost je s jednou variantou (be/bh: myslim 1999-2003, nebo tak neco). S dily (za normalni penize, nemyslim zadarmo) problem nebyl - v tehle dobe bylo subaru celkem uniformni, hodne veci bylo stejnych napric modely. Ty starsi byly take celkem jednoducha a rozumne promyslena auta, takze se s nimi vetsinou mechanici pres pocatecni des v ocixh skamaradi celkem rychle. Jak u novejsich, to nemuzu slouzit.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. ledna 2021, 13:33
1

PB: Díky za odpověď.

Pólin
20. ledna 2021, 19:32
7

Jak slysim hlasku "pres to nejede vlak" tak bystrim.... Zdeno chci se zeptat: to jsi to vsechno na tom svem Legu delal? Ja mam 2009 2.0R a musim rict, ze jedine 2 veci, ktere taky vidim, tak jsou ty vyfuky a predni naprava...tam je fakt tech cepiku a tahylek hodne a vsechno se to musi cas od casu vymenit...ale ten zbytek je pro me fakt neznamy...motor si vezme asi decku oleje na 10k km a vsechno drzi jak ma... jako nechci to zakriknout, ale je to uz druhe subo, ktere mam a impreza, kterou jsem mel pred tim taky pro me umrela az na naboreny cumak od me drahe manzelky...:D do te doby jsem fakt resil jen beznou udrzbu a vymenu opotrebenych dilu...porucha jako takova fakt ani ň...

Kuře
20. ledna 2021, 23:12
2

Zdeny, asi takhle...
Nezlob se na mě, ale to co píšeš, je snůška kravin.
Jako takhle, očividně víš o čem mluvíš.
Má to háček v tom, že si mi tu o relativně obyčejném autě napsal nutné věci za x desítek, ne li stovek tisíc... To je nesmysl...
Kdokoli, kdo se trochu vyzna v kterékoliv automobilce, fakt kterékoliv ti řekne tolik stejných nutných oprav o té jeho....pokud se bavíme o autech za tyhle prachy, nebavíme se o každém posledním puntíku .. a oba dobře víme, že to auto bude jezdit i za mnohem míň...

Černá Vovce
20. ledna 2021, 23:17
1

H6 MY04. Motor v 260tkm zaklepal na.klice. výměna motoru cca 120tis. Z toho nakupka.motoru 50tis. Nový kompletně pretesnen, nové rozvody atd. Před rokem kompletní GO podvozku (stabiky, tyčky, táhla, siláky, tlumiče, pružiny) cca 40tis. Takže ona ta žádná levná sranda není, když chce člověk.aby bylo v dobrém stavu a fungovalo.

PB
21. ledna 2021, 03:30
0

Well, to neni zadny auto

Zd
Zdeny60
21. ledna 2021, 07:23
2

Kuře a Pólin:
Já ti vyjmenuju jen co jsme dělal na svých autech: Legacy 2,0R 2006: EGR master 9000. Výfuk střední díl 12700 (bez DPH bez práce). zadní parohy a 2x tlumic 19000 bez práce. Synchron 4°10500 bez DPH , bez práce, seřízení ventilů (motor ven) 8500 bez DPH, bez práce. Rozvody vč. kladek a napínáku 12000 bez DPH (vč. vodní pumpy), ložisko vloženého hřídelel přvodovky 8500 bez DPH - tady komplet s prací. Výměna 2hmoty, spojky, náhrada za 1hmotu 18900 bez DPH bez práce (W.Embert) Nápravy nepočítám, brzdy nepočítám. Ostatní děláno v Subaru Vikýřovice (Kundrát)
H6: brzdy
Outback: vše W.Embert: komplet rozvody, vodní pumpa, seřízení ventilů, výměna spodních čepů, výměna komplet brzd a desek, nástřik spodku a dutin, výměna tyček (kostí) zadní nápravy, výměna 2hmoty a náhrada 1hmotou z Forestera . suma 56000 bez DPH

to josu výpisy z mé knihy jízd. Jinka hlavy mě zatím nepotakly, protože ani jedno auto na toneměmlo nájezd. ty mluvís o autě 2009 - myslíš, že bys ho prodal do 100 litrů? Srovnávej srovnatelné. za 100 litrů k tomu, co jsme vypsal, přidá 1x těsnění a je přes 100 tisíc. Asi tak. Mám Subaru od roku 2008 a něco jsemk s nimi zažila viděl. Subaru je prostě drahý a koupit vrak na hranici života je prostě vražda. Věř mi to. A nebo, budš to servisovat sám v kůlně při petrolejce, zbastlíš to z poslkých dílů a výsledek na světě. to ale nebyla moje cesta. Jinak drobná poznámka k poruchovosti: přes deset let jsem musle jezdit u firmy s pežoty. Pokud někdy řeknu,že jsem měl spolehlivá auta, byly to pežoty. Klidně se domě pusťte, ale výfuk? WTF? Vodní pumpa? WTF? Nějaké snychrony? WTF? Ložisko v převodovce? WTF? Mluví o P406 HDI, koupeno nové, prodáno s 332.000km. Ježděno denodenně krátké i dlouhé trasy po celé Evropě, takža nafta bůhvíjaká, motor znal plnej/brzda, jinak bych nikam nedojel. Takto jezdit se Subaru, mámuž 5. motor. Asi tak. Subaru jen dobře jezdí, ale etalon odolnosti to rozhodně není. Další příklad. dcera - CLio 1,2 r.v. 2005. Nájezd nikod neví. Koroze- NULA!!! N U L A!!! Poruchy: zadřena vodn pumpa předloni - výměna 3000 vč. DPH a práce!!!!! prasklá přední pružina - výmna 1500vč. DPHa práce. Jinak NULA - výfuk původní, tlumiče PŮVODNÍ!!!A JSOU NA 75% OPOTŘEBENÍ!!!!! měřeno loni na STK! Jinak běžný servis- olej, filtry, brzdy. Dcera jezdí denně do práce 9+9km. Léto zima. Subaru? Snůška nečekaných problémů: kdo kdy řešil věčně check engine, P0420? U Subaru každej, kdo ho má. Pumpa sekundárního vzduchu - kdo řešl? Skoro každej. Emulace podle plánku od Lojzy z orní Dolní... Subaru je pouze přeceněnámodla. Ale i přes to je mámrád, avšak mj Outback už mezi ty, co jsme mlě rád, fakt nepatří. Kvalita šla do prdele s odchodem legacy do 2007, pak přišel FL a motor 110kW a kvalita šla rapidně dolů. Outback MY 2010 je toho jen smutným důkazem. Souhlaste, neo ne, ale tohle je moje drahé poznání.,

Pólin
21. ledna 2021, 08:25
1

tak to hledím...diametrálně odlišná zkušenost od té mojí... + i dalších lidí, kteří mají suba, i novější XV, 6 roků starého outbacka atd...... nikdy jsem neslyšel, že by do toho někdo musel dávat takové sumy, jak tady píšeš... každopádně zajímavá zkušenost...

Zd
Zdeny60
21. ledna 2021, 08:45
0

Já se na věc dívám takto: nejsem z těch, který by na autě snesl cokoliv, co není ve 100% stavu. možná, že řada lidí by s drhnoucí 4, nebo hučícím ložiskem převodovky či nezkontrolovanými a neseřízenými ventily a td., jezdila deset let. Jáne. Já prostě jsme od přírody pedant a musím mít vše v top stavu. Jinak moje zkušenost je opravdu ta, že Subaru má na můj vkus těch různých nedostatků, ne přímo závad (i když těch taky) velmi hodně a jejich odolnost je v našich krajích významně přeceňovaná. jestli chci hovořit o autě, které je opradvu výsostně odolně, pak budu hovořit o Fordu Mondeo. Mám ho doma, takže budu mluvit opět z praxe. R.v. 2006, nájezd neznámý, otec koupil v bazaru jako dovoz z D, na tachu měo asi 105.000km, dnes má 145.000. Reál bude o hodně vyšší. Nicméně, kupoval jsem ho s ním v r. 2013 jako 7 letou ojetinu a nyní ho máme doma 8. rokem. za tu dobu se řešila jedna jediná věc: volnoběžný ventil a hadice odvětrání klikové skříně jako příčina vysokého a nepadajícího volnoběhu, chronická věc u mkIII. Volnoběžný ventil se dá koupit na vrakáčí za 2-3 stovky, hadice stojí nová 1800. Já koupil ventil nový (2500) a to vše včetně práce mě vyšlo na cca 6800, protože výměna té hadice znamená pmalu rozbebrat půl auta. Proto cena za práci vysoká. Jinak auto jezdí bez nejmenší poruchy od roku 2013 a pokud se dělal nějaký čep, tak to bylo v řádu stokorun. brzdy původní, tlumiče původní, výfuk původní, jen olej a filtry. Ato bylo 2x ťuknuté )jednou už koupené po drobné DN) a jednou dědeček (lehká DN na předek), koroze nula, auto jezdí každý den jako dělní - obchod, hory, couračky atd... Sůl nesůl (Jeseníky). Parkuje venku a prostě přijdu, sednu a jedu. Kdo tvrdí Fordem tam, vlakem zpátky, má přesně tu vylítanou plečku po 10. majiteli, přičemž již ten třetí kašlal naservis apak je tu známé rčení o Firdu. Ford je totiž levný auto aproto k němu lidi tak přistupují a na servis dlabou. Já ne. Za odměnu jezdím a jezdím a jezdím...Jinak mám 1,8i 92kW a famozní je spotřeba: 7/100 průměr za 3 roky. A podvozek -kam s ehrabe Outback MY 2011...Tioť vše.

martin_100
20. ledna 2021, 11:45
-3

Sorry jako ale to legacy bude žrát skoro dvojnásobek spotřeby kterou tazatel očekává. Když si koupí cosi naftovýho ještě bez filtru tak nechat občas vyprat vstřiky neni tak nákladný a když padne turbo tak repasovaný taky tolik nestojí...

reagovat
Zd
Zdeny60
20. ledna 2021, 14:37
2

Ale kuwa nebude. Jsou tojen kydy. Legacy 2,0R 121kW mi žral v průměru za 170.000km 7,98l/100km- Legacy SpecB s H6 mi žral v průměru po 40000km 8,95/100. Současný Oitback MY 2011 se 2,5i 123kW 6MT mi po 35000km žere v průměru 7,4/100. Samo sbeou, když budu "chtít. bude žrát klidně i ten Outback 15/100. l to by ch musel být bezmozek.

Pólin
20. ledna 2021, 19:35
0

Se spotrebou souhlasim...jezdim bohuzel kratke trasy a kdyz uz delsi, tak to rpzenu a dlouhodobou mam 8.2 dle palubniho pocitace. Mluvim o 2.0r 110kW

Kuře
20. ledna 2021, 13:20
8

Heleď já teda vím že mám už dlouho jiného avatára, ale tak snad ste nezapomeli kterou automobilku mám rád ne?

Takže Mondeo ať už levnější mk3 a čtyři pětky zbydou a nebo MK4 a sme krásné v rozpočtu.
Velký to je ideálně, do těch devíti litrů jezdí jakákoli motorizace, spolehlivý to je stejné nebo víc než co jinýho co tu kdo píše a zábava je v tom taky větší než ve většině zmiňovaných, buďme upřímní, kravin.
A uservisuje to i socka jak já, co víc chtít...

Snad jen pohon 4x4 to nesplní, ale tak, na rovinu.... Buďme na zemi...

reagovat
HeavySmoker
20. ledna 2021, 14:20
1

Keby nebol požiadavok kombi, tak doporučím VW Phaeton 5L V10 diesel 4x4. Keď do pekla, tak aspoň na plný plyn. Poprípade Porsche Cayenne prvej generácie, v tom sa dá spať a na výklopnom kufri si to potom môže hodiť keď súd zamietne návrh na osobný bankrot :) A ak vážnejšie, tak by som vzal starú Imprezu kombi, prípadne Lexus IS 200 combi, aj keď nemám tušenie či sa to dá ešte zohnať a v akom stave to bude v danej cene.

reagovat
lu
lumix
20. ledna 2021, 16:55
0

Zajímalo by mě o kolik je servisně víc náročná e39 pro e46. Jinak e39 za 100 ok, ale k tomu tak dalších 100 -a150 (když je to automat) a bude z toho fajn auto.

reagovat
Vojta
20. ledna 2021, 21:25
1

159 je opravdu velice, ale velice špatný nápad. Za tyhle prachy prostě pěkná a funkční nebude, ani omylem. Vyspat se v tom dá, nouzově i ve dvou, ale musí jít o velice hubené nebo blízké jedince.
Když itálie z tohoto zadání, pak snad jedině Stilo. To by se sehnalo za ty prachy nezrezlý, vymazlený a se slušnou výbavou. Kromě 1.6 16V žádný zásadní průser nemají, takže klidně 1.9 16V hezky bez filtru a ono to i celkem pojede. Taková alternativa k jedničkové Ovci.

reagovat
sheogh
21. ledna 2021, 12:28
0

Ja bych jedte kilo pripujcil (ano, nepopularni, nedustojne, ale ne finale muze usetrit) a koupil zivotaschopny kombik za 200. Nemyslim si, ze by nekdo prodaval premiovy (byt starsi) kombik s 4x4 a v dobrym stavu za kilo. Obcas se neco objevi, ale to je spis nahoda

reagovat
st
st. Padre
21. ledna 2021, 15:20
1

Hans by si měl koupit roční jízdenku na MHD a zajít si k doktorovi.

reagovat
KS
21. ledna 2021, 20:29
0

Vzhledem k možnému lesnímu použití by auto mělo disponovat zvýšeným podvozkem. Třeba Outlander 2.2DI může mít i 115kW, prostorný vcelku taky je, na automat radši zapomenout.

reagovat
Bu
Bubak.cz
18. února 2021, 18:52
0

Jako majitel E46 si nemyslím že je to auto kde by se přespat líp než nouzově, nebo bez nějaké šikovné konstrukce kde by člověka neomezovala délka ložné lochy (od víka kufru po zvednutý sedáky). Kromě toho, je to starý auto, a i dobře vypadající kusy se můžou změnit na kasičky - běžnej provoz není nijak hroznej, ale třeba řídící jednotka stabilizace, která má pod sebou i ABS - 25k. Zatím jezdím bez ní a přemýšlím jak dál. Dál, dá se předpokládat že různý těsnění, elektronika atd můžou být pomalu na odchodu. Pokud má člověk k dispozici garáž a nářadí, návodů je spousta, většina věcí se dá vyřešit, ale některý díly můžou být drahý. Tu a tam to rezne nebo bude reznout.
Jezdí se s tím sice fajn, a mám to auto rád, ale pokud bych ho potřeboval k životu a/nebo by pro mě dražší oprava znamenala zhoršení finanční situace, nevím jestli bych do něj šel (řečí čísel, tak průměrnej kus, dovezeno 2015, dosavadní nájezd ~43k km, náklady na servis někde mezi 60-80k (myslím že tam budou převažovat díly podvozku, úniky provozních kapalin), z vážnějších problémů (=někde jsem auto musel odstavit) to byla baterie a palivový čerpadlo (nepřečerpávalo z druhé strany nádrže, která je rozdělená kardanem, takže tam sice bylo kolem čtvrtiny nádrže, ale auto se k ní nemohlo dostat).

Z dalších zmíněných aut, u Hondy Accord 7. generace jsem zaslechl něco o výraznějších problémech s převodovkou. Asi by se to hodilo prozkoumat blíž.

Ze zprávy/emailu nemám úplně jasno kolik nocí za měsíc se předpokládá že se bude v autě spát. Pokud by to bylo vyšší číslo, za sebe bych se zaměřil spíš na to aby se v něm dalo dobře vyspat než na to aby to bylo luxusní svezení na asfaltu.

reagovat
Bu
Bubak.cz
18. února 2021, 18:54
0

Huh. Seznam mě tenhle článek nabídl jako čerstvej, ani se nezobrazily žádný komentáře, dokud jsem nepřidal tenhle. wtf?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem